<?xml version="1.0" encoding="windows-1250"?>
<rss version="2.0">

<channel>
<title>Svíce.cz - Zaslouží si naši důvěru? (komentáře)</title>
<link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru</link>
<language>cs-CZ</language>
<description>Server pro všechny přemýšlivé lidi</description>

<item>
 <title>Přečetl jsem si úvodní článek a houf...</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar08</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar08</guid>
 <author>Svíce.cz - juzek</author>
 <description>juzek: Přečetl jsem si úvodní článek a houf komentářů k němu i k sobě navzájem. Pozoruhodné a poučné. Někteří disputanti jsou znalí technologií moci  - a to nejen státní, ale i takové, kde se jedná o jiné požitky, třeba peníze. Myslím si, že většině schází konkrétní zkušenost, kterou nenahraditelně dává...</description>
 <pubDate>Mon, 04 Sep 2006 00:30:17 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Odp4: Oligarchie</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar0501010101</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar0501010101</guid>
 <author>Svíce.cz - Ivan Placák</author>
 <description>Ivan Placák: Davide,-Oligarchie, moc  dokonce předpokládá!! Drahé,nákladné a neefektivní, je soupeření o její dosažení. Vede k rozhodnutím a spolčením ke kterým by jinak nemohlo nikdy dojít! Zjískaná moc nemusí  sama o sebe usilovat,je daná.Nemusí podlézat a kšeftařit,-je sama sebou.Uvědomuji si,že tato...</description>
 <pubDate>Wed, 30 Aug 2006 20:40:40 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Odp2: politici</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar070102</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar070102</guid>
 <author>Svíce.cz - David12345678</author>
 <description>David12345678: Kde najdeš takového člověka za každých 40 let?
Podívej se na dějiny Říma. Nero, dokud ho nechytla epilepsie či co...</description>
 <pubDate>Tue, 29 Aug 2006 13:29:55 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Odp3: Oligarchie</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar05010101</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar05010101</guid>
 <author>Svíce.cz - David12345678</author>
 <description>David12345678: A co když  těm několika málo jedincům dojde, že největší moc nad lidmi budou mít když spolupracují?
Nebudem tady nakonec jako něčí otroci?
Jak vynutíš práva vyplývající z ústavy, když ti na ně nenechá někdo šáhnout?</description>
 <pubDate>Tue, 29 Aug 2006 13:25:12 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Odp2: Keltovi</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar040301020101</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar040301020101</guid>
 <author>Svíce.cz - romantik</author>
 <description>romantik: K rezignaci Vámi nazývané &quot;pohodlnost&quot; se i nejaktivnější obyčejný občan dopracuje příliš dlouhou řadou marných pokusů°: Ať dělá co dělá, od vlivných lidí se řešení nedočká, vyhověno mu ani částečně  není. Poslední nadějí jsou snad jen &quot;Černé ovce&quot; nebo &quot;Ombudsman&quot;.</description>
 <pubDate>Thu, 24 Aug 2006 18:52:30 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Odp2: politici</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar070101</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar070101</guid>
 <author>Svíce.cz - denver</author>
 <description>denver: Možná, ale stačil. Jen mi přijde, že je troufalé to hlásat, zavání to vícero myšlenkama. Jinak se přikláním k názoru, že politiku nechci sledovat ani jedním okem, ale chci žít v zemi, ze které mají všichni dobrý pocit.</description>
 <pubDate>Wed, 23 Aug 2006 18:35:38 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Odp: politici</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar0701</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar0701</guid>
 <author>Svíce.cz - romantik</author>
 <description>romantik: Možná by stačil jen jeden tj. slušný morální Č L O V Ě K.</description>
 <pubDate>Wed, 23 Aug 2006 17:37:15 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Odp2: Oligarchie</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar050101</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar050101</guid>
 <author>Svíce.cz - Ivan Placák</author>
 <description>Ivan Placák: Myslím,že jsme si vzájemně potvrdli shodu,jenom máme jako už několikrát jiný slovník pro totožnosti.Ale tady se asi trochu lišíme.Legislativou nemám na mysli organizační strukturu -řád. Korporace nemají jiné pravomoci a nástroje,než ekonomické,nemůžou nikoho zbavit svobody,nebo mu udělit jiné...</description>
 <pubDate>Mon, 21 Aug 2006 23:26:12 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Odp: Státní zřízení</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar0601</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar0601</guid>
 <author>Svíce.cz - Juras</author>
 <description>Juras: Nevím, jestli reagujete na článek anebo na něco z diskuse. Jestli na článek, tak píšete o něčem, co snad v článku ani není. Nejde o to,, jestli politici vypadají jako hajzlíkové, ale o to, že je pro nás bezpečnější o všech předpokládat, že hajzlíkové jsou. A z tohoto úhlu pohledu je kriticky...</description>
 <pubDate>Mon, 21 Aug 2006 21:09:24 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>politici</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar07</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar07</guid>
 <author>Svíce.cz - denver</author>
 <description>denver: Nestacili by vlastne politici jenom dva? Treti politik bysme byli my - hlas lidu - vsichni &quot;nepolitici&quot;?</description>
 <pubDate>Mon, 21 Aug 2006 15:40:28 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Odp: Keltovi</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar0403010201</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar0403010201</guid>
 <author>Svíce.cz - Kelt</author>
 <description>Kelt: Nemyslím si, že to byl strach, spíše pohodlnost a tvrdý individualismus. Proč se angažovat ve prospěch jiných? Vždyť on to někdo vyřeší za nás. A když nevyřeší, alespoň s na to večer pěkně zanadávám u piva ...</description>
 <pubDate>Mon, 21 Aug 2006 11:59:24 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Keltovi</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar04030102</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar04030102</guid>
 <author>Svíce.cz - romantik</author>
 <description>romantik: Proto se tak málo běžných občanů angažuje ve věcech veřejných, protože se bojí. Připomínka nebo kritika není od vlivných lidí chápána jako pomoc a návod ke zlepšení, ale jako útok proti proti nim. Proto první odpovědí na jakoukoliv připomínku není &quot;O CO JDE?&quot;, ale &quot;KDO VOLÁ, VAŠE ADRESA ?&quot;</description>
 <pubDate>Mon, 21 Aug 2006 10:03:17 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Odp: Oligarchie</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar0501</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar0501</guid>
 <author>Svíce.cz - Bambus</author>
 <description>Bambus: Záleží na tom co si pod pojmem oligarchie představíme. Normálně je to vláda malé skupinky lidí - ale to je naše reprezentativní demokracie taky. Já jsem hovořil spíše o snížení počtu &quot;poslanců&quot;, kteří by se obměňovali na základě pravidelných voleb - podobně jako akcionáři mění management...</description>
 <pubDate>Mon, 21 Aug 2006 09:50:58 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Státní zřízení</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar06</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar06</guid>
 <author>Svíce.cz - Michal</author>
 <description>Michal: Ono to není jednoduché vládnout. Měl jsem možnost to malinko sledovat i na sobě. Příčí se mi faleš a hyenismus &quot;mocných&quot;, ale bez toho to asi skutečně někdy nejde. Já jsem měl možnost působit několik let v akademickém senátu VŠ a to, co jsem tam poznal, mě dost znechutilo, otrávilo, ale také...</description>
 <pubDate>Mon, 21 Aug 2006 09:26:39 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Oligarchie</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar05</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar05</guid>
 <author>Svíce.cz - Ivan Placák</author>
 <description>Ivan Placák: Na demokracii mě vadí,že je neuvěřitelně pomalá a dosěpje k rozhodnutím,která mají dost často daleko ke zdravému rozumu a v době kdy už nejsou potřebná. Při rychlosti současných technologií vlastně nic neřídí.Vytváří tak prostor pro organizované skupiny ekonomických nájezdníků.Myšlenka vlády...</description>
 <pubDate>Sun, 20 Aug 2006 22:00:56 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Odp: Pro pana/-í  P e r:</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar030201</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar030201</guid>
 <author>Svíce.cz - Juras</author>
 <description>Juras: Já si myslím, že je myšlen vážně a že máte pravdu (s tím, že by se občan měl lépe v prvobytně pospolné společnosti s primitivní a jednoduchou politikou). Není možné, aby politiku dělali politici pro lidi. Je tam největší koncentrace hajzlíků, proto to bude vždycky pro lidi jenom divadlo. Jedná se o...</description>
 <pubDate>Sun, 20 Aug 2006 20:54:38 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Odp2: Jmenovací gremium</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar04030101</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar04030101</guid>
 <author>Svíce.cz - Juras</author>
 <description>Juras: Protože to zabili. Byly akce tvářící se, že se jedná o aktivitu občanů, že to v těch občanech zabili - nikdo už nestojí o to být za blbce. Děkujeme, odejděte. Krize v ČT (Pravým jménem podle mého názoru KLÍN). A možná toho bylo víc. Obě jmenované akce byly řízeny manipulátory a tvářily se jako...</description>
 <pubDate>Sun, 20 Aug 2006 20:44:10 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Odp: Jmenovací gremium</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar040301</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar040301</guid>
 <author>Svíce.cz - Kelt</author>
 <description>Kelt: A kdo by rozhodoval o obsazení rad odborníků volících ministry? Zase další odborníci? A co různé lobby? Ba ne, myslím si spolu s Churchilem že demokracie je to nejhorší uspořádání, ke kterému se všichni po ještě horších experimentech vrátí. :-)

Já spíš postrádám v této společnosti aktivitu...</description>
 <pubDate>Sun, 20 Aug 2006 19:58:26 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Technodrome,kapitan Edvord Smith...</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar0201010101</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar0201010101</guid>
 <author>Svíce.cz - Ivan Placák</author>
 <description>Ivan Placák: Technodrome,kapitan Edvord Smith rozhodně profesionálem byl.Ani jemu se tehdy nelíbil nátlak T. Ismayliho majitele společnosti White Star na překonání rekordu a získat tak modrou stuhu.Toto ocenění mělo ohromný reklamní význam při soupeření dvou společností o získání státních zakázek na...</description>
 <pubDate>Sun, 20 Aug 2006 19:50:43 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Odp3: Romantiku, nebuď naivní!!! Kdo by ty...</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar04020101</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar04020101</guid>
 <author>Svíce.cz - romantik</author>
 <description>romantik: Bambusi, fandím Vám. Sdělujete vždy něco nového, myslíte a hlavně se nebojíte mít vlastní názor.</description>
 <pubDate>Sun, 20 Aug 2006 19:05:15 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Jmenovací gremium</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar0403</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar0403</guid>
 <author>Svíce.cz - romantik</author>
 <description>romantik: Lidko, to je přece jednoduché: Vládní odborníky by jmenovalo gremium (doufám, že je to správný pojem) tj. celostátní společnost neboli komora příslušných odborníků: ministra financí by jmenovali zástupci včech bank a podobných peněžních ústavů včetně např. pojišťoven. Ministra školství by jmenovali...</description>
 <pubDate>Sun, 20 Aug 2006 19:00:31 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Pro pana/-í  P e r:</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar0302</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar0302</guid>
 <author>Svíce.cz - romantik</author>
 <description>romantik: Pokud je Váš komentář myšlen ironicky, pak souhlasím. Pokud však náhodou (a to považuji za méně pravděpodobné) je myšlen vážně, pak by se obyčejný občan asi měl lépe v prvobytně pospolné společnosti.</description>
 <pubDate>Sun, 20 Aug 2006 18:48:38 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Odp2: Romantiku, nebuď naivní!!! Kdo by ty...</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar040202</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar040202</guid>
 <author>Svíce.cz - Kelt</author>
 <description>Kelt: Tio, co popisujete, dost připomíná většinový systém, kde hrají větší roli osobnosti než strany a mě je tento systém mnohem více sympatičtější než ten současný, kdy někoho zvolím, ale můj hlas stejně projde několika síty a nakonec je zvolen někdo, koho bych nikdy nevoli :-)

Jen si nejsem moc...</description>
 <pubDate>Sun, 20 Aug 2006 13:38:14 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Odp2: Romantiku, nebuď naivní!!! Kdo by ty...</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar040201</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar040201</guid>
 <author>Svíce.cz - Bambus</author>
 <description>Bambus: Do písmene :) Podle mě je stranický systém zastaralý asi jako parní lokomotiva. Sice nemám moc rád korporace, ale je fakt, že velké akciovky už mají vypracovaný systém řízení tisíců lidí a zpětné kontroly od akcionářů, který funguje prakticky univerzálně. Asi se teď budu trochu opakovat, ale když...</description>
 <pubDate>Sun, 20 Aug 2006 11:29:43 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>nevím, kde se vzali zmatené nadpisy předchozích  příspěvků</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar02010101</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar02010101</guid>
 <author>Svíce.cz - Technokrat von Technodrom</author>
 <description>Technokrat von Technodrom: Tak to je krásné, ale pokud se týče chování státu beru radši profesionální přístup. Nemůžeme přece každý rok volit amatéry, kteří se vše za běhu budou učit. (Nepochybuji, že některé jejich omyly nejsou dílem amatérství, ale chladnou kalkulací, protože je to pro někoho výhodné...)

Ještě k...</description>
 <pubDate>Sun, 20 Aug 2006 08:57:58 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Odp2: ukladani soucasnych predmetu a hodnot</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar020101</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar020101</guid>
 <author>Svíce.cz - Ivan Placák</author>
 <description>Ivan Placák: Není to z mojí hlavy ,což je škoda!

Titanic stavěli profesinálové,archu amatér.</description>
 <pubDate>Sun, 20 Aug 2006 05:50:13 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Odp: Romantiku, nebuď naivní!!! Kdo by ty...</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar0402</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar0402</guid>
 <author>Svíce.cz - Technokrat von Technodrom</author>
 <description>Technokrat von Technodrom: Systém politických stran je přežitek. V parlamentu by měli sedět jen a pouze nezávislí odborníci. Každý by měl přesně vědět pro co hlasuje a ne se jen poradit strana jako celek a pak hlasovat společně, někdy ten zákon čte jen sám autor a jeden, dva poslanci, zbytek jen zvedá ruce, jak partaj káže...</description>
 <pubDate>Sat, 19 Aug 2006 22:42:15 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Odp: Romantiku,</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar0301</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar0301</guid>
 <author>Svíce.cz - Technokrat von Technodrom</author>
 <description>Technokrat von Technodrom: Vláda může být (byla) i vládou úřednickou, ve vládě jsou i nyní lidé, kteří nebyli zvoleni, ale dosazeni atd... takže konečně vláda odborníků v pravém slova smyslu by nebyla až zase takový šok.</description>
 <pubDate>Sat, 19 Aug 2006 22:23:41 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Odp: ukladani soucasnych predmetu a hodnot</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar0201</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar0201</guid>
 <author>Svíce.cz - Technokrat von Technodrom</author>
 <description>Technokrat von Technodrom: Vláda odborníků =  technokracie, cítíte to? to má budoucnost. Již nelze tolerovat amatérizmus, diletantsví v řízení důležitých odvětví ... to je jediný možný prostředek jak se pohnout směrem kupředu, vše ostatní je jen plýtváním energie, kterou pomalu nemáme...

Nyní nás sice řídí odborníci, ale...</description>
 <pubDate>Sat, 19 Aug 2006 22:14:01 GMT</pubDate>
</item>
<item>
 <title>Odp: Romantiku, nebuď naivní!!! Kdo by ty...</title>
 <link>http://www.svice.cz/komentare282-Zaslouzi-si-nasi-duveru#komentar0401</link>
 <guid isPermaLink="false">http://www.svice.cz/komentare282#komentar0401</guid>
 <author>Svíce.cz - Alena</author>
 <description>Alena: Romantik naivní je, ale proto, že je to tak v této části světa zavedeno. Ve Švýcarsku, Lichnštejnsku a podobných zemích není politika úplně sama o sobě prioritou.V bankách rozhodují odborníci a v ostatních věcech občané velmi často referendem.A ve Švédsku a ostatních severských státech je to zase...</description>
 <pubDate>Sat, 19 Aug 2006 21:01:43 GMT</pubDate>
</item>

</channel>
</rss>
