Malé úvahy o problémech kolem nás

Poslední komentáře

Střípky z diskuse

Zajímavé odkazy

Novinky na Svíci.cz

  • 30.11.2007: Nyní jsou nově přidané komentáře od poslední návštěvy zvýrazněny barevně
  • 13.4.2007: Možnost úpravy i zatím neschváleného článku
  • 22.6.2006: Zlepšeno vyhledávání
Proč používat Linux

Komentáře k článku

5.7.2014 8:32

Křivdy (jak jsem začal chápat svět)

Kolem šedesátých let jsem byl i bráchou na jakémsi výměnném táboře v už tehdy hodném a přátelském Německu, zatímco ti oškliví zůstali zadrátovány za trest někde na druhé straně, aby odčinili skutky svých otců.

Do dneška jsem byl přesvědčený, že městečko nebo aspoň zámeček se jmenoval Alter Hof a nedaleké jezero přímo pod ním Verbelinské (Werbelinské?), ale na mapě jsem ho už nenašel a taky dlouho nehledal. Pouze si pamatuju, že asi necelou hodinu docele velkým parníkem jsme jsme i s ním vjeli do ohromné vany, za náma se zavřela vrata a tak jsme sjeli po ohromné konstrukci plné lan a kladek asi o padesát metrů níže na novou úroveň hladiny. Ale to už trochu předbíhám.

Výuka němčiny probíhala po cestě autobusem.

Dobrý den, kolik je hodin, rohlík, zmrzlina, prosím, oběd, večeře, děkuju, dobrou noc. Atd.

Jako Češi jsme do „tábora“ dorazili první. Kluci do stanů a holky spaly na zámečku, kde byla i správa tábora, zdrávka, kuchyň a ohromná jídelna, nejspíš nějaké původní parkurové cvičiště, ale jinak stoly, židle, ubrusy, podium a mikrofony pro večerní zábavu dětských soutěží.

Druhý den přijížděli Němci. Brácha se tam okamžitě seznámil s Lidií a já s Petrou (Kuhn) se kterou se naše pohledy setkaly už když vystupovala v lehounkatých šatičkách a těžkým kufrem, takže jsem jí s ním okamžitě pomohl a tím jsem věděl kde má pokoj, dokonce byla na stejném i s bráchovou Lidií.

S německejma klukama jsme se rychle otrkali a dělali společné kraviny. Byli úplně stejní jako my. Klackama jsme rozdráždili ohromné vosí hnízdo a když už jsme sami dostali pár žihadel, tak jsme to napálili přes pláž plnou lidí do vody a jenom koukali jak se prudce zvedaly deky a ručníky, všechno poletovalo vzduchem a lidi z „ničeho“ nic začli pohazovat pískem. Postě ohromné divadlo! Už si nepamatuju přesně, ale byl za to i nějaký trest, který jsme si společně odtrpěli.

Klučičí a holčičí oddíly, zaměstnání, nástupy včetně praporečníků, podvečení organizovaná volna. Asi předpříprava na to stát se novým člověkem. Jinak jsem takřka všechen ostatní čas trávil s Petrou. Obědy, večeře, organizovaná zábava, hodinka na psaní dopisů. Dětské lásky jsou ty neúžasnější jaké můžete prožít.

Měsíc utekl na závěr byla naplánována táborová olympiáda.

Podle různých předvýběrů už z předchozích soutěží byl určen stejný počet Čechů i Němců do hlavního víceboje. Snad všechny disciplíny kromě plavání. Skoky, vrhy, hody, běhy na krátko i táborový marathon.

Kromě vrhů (pasivní síla) jsem všechny disciplíny ve své kategoii „mladší žáci“ vyhrál, některé i s velkým náskokem. Tehdy nás tam bylo několik stovek, takže by o svědky nouze nebyla.

Teda, hlavně mě šlo o to se před Petrou co nejvíc vytáhnout a vnitřně jsem se pořádně naparoval, ale navenek jakože nic, že normal, ale nemohl jsem se dočkat večerního vyhlášení vítězů. Už v poledne jsme okukovali na podiu vystavené ceny. Jízdní kola, míče, funkční zmenšeninu pračky, modely letadel a lodí na baterky, šicí stoje pro panenky a všechno možné. Tak jsem si představoval jak si pro ni vyberu právě tu pračku nebo šicí stroj, když už je to ta „moje žena“.

Večer, když se velká jídelna zcela zaplnila, jsem mohl prasknout napětím. Najednou takové to známé zaškrahání na mikrofon jako ve školním rozhlase, FFffff, FFfff, jedna, jedna, FFff, FFff.

Vyhlášení výsledků táborové olympiády!

Kategorie mladší žáci!

Vítězem běhu na 60m se stává......??
Vítězem na 300 m se stává...........??
Vítězem hodu krtikeťákem...........??
Vítězem hodu oštěpem ...............??
Vítězem skoku do dálky ...............??
Vítězem skoku do výšky...............??

To už jsem měl na krajíčku. Petra mě držela pod stolem za ruku a koukala co se to děje.

Potlesk, gratulace, ceny, to všechno mizelo mezi hloučkama gratulantů jak si to všichni přišli prohlídnout někde jinde.

Najednou přišla paní kuchařka s koláčema a vedoucím české skupiny, i s německým ředitelem a německou paní doktorkou která nám zalejvala škrábance tinkturou a nešetřila náplastma, vedoucí oddílu a někteří velcí kluci, že dobrý a poplácavali mě.

Já slzy na krajíčku a bylo mě jasno, zatímco mně vysvětlovali, že je nespravedlivé aby jeden vyhrál skoro všechno, že ať to pochopím. A mluvili o těch cenách, zatímco já jsem jenom nachvilku chtěl stát tam nahoře a kdyby aspoň ta malá pračka, nebo ten šicí stroj pro panenky pro Petru.

Kategorie starší žáci!

Za třetí místo v běhu na 300 m se uděluje diplom Ivanu......

A tak jsem dostal poprvé od života pořádně přes držku a začal chápat svět.

Kiss 98
Lip¤van, 6.7.2014 14:11

Váňo...před deseti roky, tedy již v době rozvinutého výprodejového kapitalismu, v rádiu Kiss 98 vyhlásili telefonickou soutěž o letecký zájezd pro dvě osoby do Istanbulu. Soutěžní otázka zněla, kdo napsal Bídníky. Maje tel. číslo rádia Kiss uloženo, „dovolal“ jsem se během pár vteřin. Telefon vyzváněl zlověstně dlouho a když ten zatracený všivák v mé osobě stále odmítal vzdát marné naděje, jednoduše vyzvánění přerušili. Další pokus již narazil na obsazovací tón a v rádiu mohli brzy uvítat šťastného naaranžovaného výherce. Připouštím, že jsem si nedělal velké iluze, ale stejně to tak trochu naštvalo...na rozdíl od tebe, ivane, svět stále nechápu. Podlost a všiváctví beru jako věc všudypřítomnou, doslova součást lidské přirozenosti, což také ostatně je. Jen mě překvapuje, že hranice těchto faktorů jsou stále v nedohlednu...zřejmě vůbec neexistují. :-)

Odp: Kiss 98
ivana Kozárová, 6.7.2014 16:53

Ivanův článek mi připomněl situaci,kdy jsme si s dětmi v DD pohráli s výrobou kostýmů na maškarní zábavu pro děti. Byly to nevídané a nepřekonatelné kreace. Černoši byli černí a nalakovaní,šaty si děti šily a tkaly samy... Byla jsem si jistá,že si cenu odneseme. Už už se to vyhlašovalo a cenu vyhrála Kristýnka...... No a ta naše Kristýnka jen koukala,jak si cenu odnáší jiná Kristýnka v zakoupené masce,doprovázená svými rodiči... Ani obecenstvu se to nelíbilo,byl slyšeti hvizd... Jen jak to vysvětlit Kristýnce s Aspergrovým syndromem...Dodnes,když si na to vzpomenu,mám sevřenýho něco v krku...

Odp2: Kiss 98
Zákys, 6.7.2014 19:11

To kdyby jste byla účastna rodičovských kreací při ovlivňoyvání rozhodování těch správných lidí ve vybraných sportech (tenis, hokej, fotbal, florbal, krasobruslení, volejbal...) ve prospěch dětí. O tom se za komančů nikomu ani nesnilo. To neznamená, že protekce neexistovala. Slovo protekce se používala již za F.L. Věka balhé paměti. Ale to co převádějí rodiče (ženy!!!)dnes, vystoupení podmíněné tlustou prkenící a sebevědomým chování mužů tipu Ivo Rittiga je úplně jiný kafe!!! Vím co píšu.
Žiji nějakou dobu ve výkonostním sportu a mám intimní kontakty do vrcholového.
Také by mně zajímaly výkony, kterými Ivan jako mladší žák pokořil ty „blbé“ NDRáky, než ta jeho první pořadí.

Odp2: Kiss 98
ivan, 7.7.2014 6:45

Třída mého maldšího kamaráda dostala za domácí úkol při psaní nakreslit tužkou souběžné rovné čáry.

Na jméno si nevzpomínám, ale jeden kluk z ,,fiňáků" dostal červenou kuli a poznámku s pozváním rodičů do školy za podvod na pohovor.

Přišla s ním maminka, otevřela sešit, klukovi podala tužku a ten sešit nalinkoval rukou jako podle pravítka v přítomnosti úči.

Uznat křivdu a ještě se při tom omlouvat, muselo být velice těžké, ale dokážu si představit, že emoční sepětí s takovouto chybou mohlo v budoucnosti vézt k dalším nespravedlnostem, buď k nadržování, nebo k tiché pomstě.

Princip slepeného hrnce ve vztazích.

Už nikdy nebude novej a neslepenej.

Odp: Kiss 98
ivan, 7.7.2014 7:49

Podlost, zákeřnost, všiváctví, nesnášenlivost, leváctví, křivost, povýšenost, podlézavost, ochota ke kurevstvem, ale taky pocit neomylnosti, přimknutím se k okamžitým trendům a ignorace skutečností a skutečné spravedlnosti. To všechno jsou vlastnosti a vzorce chování lidí.

(kalovarská losovačka)

Vůbec nejde o to jestli s nima souhlasíme nebo ne, prostě jsou. Podle mého odhadu je provéct jakoukoliv všivárnu schopno víc než 15 % lidí a až třicet % lidí se nechá strhnout a 95% donutit a rozpor mezi cítěním a konáním zatlačit do pozadí svědomí.

( nalezená bankovka ve společné šatně)

Tuším, že vím jak by se chovali zde nám známí lidé ( i z minulosti) kdyby byli soudcema nebo kádrovákama, vedoucíma prodejen s nedostatkovým zbožím, pod vlivem ,,posilovače" jednání ve skupině nebo v anonimitě.

Člověk je od přírody sociální predátor a nedá se s tím hnout. Prostě těch 15- 30 % lidí nikdy nezaváhá.

Odp2: Kiss 98
ivana Kozárová, 7.7.2014 13:30

V době zvané totalitní jsme nesměli učit. Manžel zavedl školní pořádek do samoobsluhy. Hučel na ženské,co přehrabovaly rohlíky,odmítl převzít na vánoční prodej uherák s olověnejma pečetěma s dotazem,komu to má z lidí navážit. A když přišlo nedostatkové zboží z oblasti zeleniny,pytlíkovali jsme to po půlkilech,aby se na každého dostalo stejně.... Byl uznáván jako první spravedlivý pan vedoucí a zbožńován důchodkyněmi. Mě zasejc zbožňovali důchodci,kterým jsem nosila židli ke kamnům,aby si v prodejně usušili svršky a hodili řeč.... Vesničané však kradli jako straky,hlavně kafe a tresčí játra.Dnes se tomu smějeme,tehdy nám bylo ouzko:-)

Svět není spravedlivý
Vlastimil Čech, 7.7.2014 8:35

Svět není spravedlivý...kde není spravedlnost tam jsou pochopitelně křivdy a ukřivdění lidé... Oni se tak snaží, tak usilují... ale někdo má víc štěstí, někdo má víc nadání, víc talentu, někdo je prostě hezčí, rychlejší, chytřejší, zdravější, z lepší rodiny, zámožnější...Ti ostatní jsou znevýhodněni bez vlastního zavinění již při startu, děje se jim tedy křivda...

Malá tlustá holčička se tak móóc chce stát modelkou...cvičí a zhubne na kost a modelkou se stejně nestane, protože má širokou pánev a krátké nohy.
Je to nespravedlnost, když nějaký chlapeček je tak mimořádně pohybově nadaný, že vyhrává všechny soutěže? Běhy v pytli i kotrmelce?

Paní Kozárová zde psala o holčičce, která si udělala vlastní silou masku, ale porotě se víc líbila maska koupená...Byla ta soutěž o nejlepší masku, nebo o nejsnaživější holčinu?
Jak se tedy správně zachovat? Tak jako ta porota, která ocenila nejlepší masku a „ukřivdila“ těm co se tolik snažili, nebo jako ti němci, kteří nenechali posbírat všechny ceny famozně nadaného Ivánka Placáka a ukřivdili mu tedy?
Hmm a co ta bankovka nalezená ve společné šatně? Tedy Iva nalezla pětistovku pod svou skříňkou... „Jé našla jsem pětikilo, čí to je?“ „MOJE!“ huláká Ivana, Ivan i Ištván...jak se má Iva zachovat, aby nikomu neukřivdila?
V.Č. neví, jak by se zachoval on...

Odp: Svět není spravedlivý
iva, 7.7.2014 13:12

To je skoro povídka na pokračování ten váš rozbor. :-) Ivan čekal, že mu budem ceny přát. :-)Já byla na táboře, kde takový šikovný kluk vyhrál, dostal asi tři medaile nebo i víc. Bylo to až trapné, ale byl to kos, šikula tak to ustál tu slavu. Ale Ivan se s tím věřím taky vypořádal a nic to na něm nazanechalo.

Odp: Svět není spravedlivý
Olix, 7.7.2014 13:49

Ano, svět není spravedlivý a nebude. Je těžké celistvě hodnotit výkon člověka. Lidé v porotě nemusí znát detaily přihlášených účastníků - přesto se v tom mohou odrážet skryté motivy, skryté cizí zájmy a spravedlnost zůstane kdesi stranou. Říkám si sama v sobě - jaký život žiju já - nekřivdím já někde někomu?
Pětistovku bych dala oné trojici, aby si to vyřešili sami mezi sebou. Zodpovědnost za rozhodnutí a případné následky by šla na jejich triko.

Odp2: Svět není spravedlivý
ivana Kozárová, 7.7.2014 14:03

Kolikrát se mi stalo,že jsem měla předem nějakej předsudek a někomu jsem křivdila třebas podle toho,jak vypadá. Šeredně se mi to nevyplatilo,vždycky,když jsem pak dostala morální kopanec,v duchu jsem se omlouvala. To člověka vyškolí,teď už dávno nikoho nehodnotím. Je takový indiánský rčení: Nesuď nikoho,jehož mokasíny jsi aspoň týden neměl na nohou.... Jednou mi bylo blbě a šla jsem parkem. Pustil se za mnou bezdomovec a chtěl mi něco říct. Já přidala do kroku a chytil mě až před trafikou. Tam mi položil ruku na rameno,kouknul na mě drobátko skelným pohledem a pravil: Zdravíčkooo,pohladil mi to rameno a šel v holinách dál... Udělalo se mi líp. A v duchu jsem se mu omluvila.Obdaroval mě něčím,co lze těžko definovat...

Odp3: Svět není spravedlivý
iva, 7.7.2014 19:29

Tak se mi stalo, že se nečekaně usmál někdo od koho jsem to nečekala. to je kouzlo okamžiku, že.

Odp4: Svět není spravedlivý
Zákys, 7.7.2014 21:52

Když starost přichází, tu píseň umlká

a mrtvý cvrček ten už necvrká ...

O-hé! ...O-hé! ...

Ctná vína lisuješ, ó pane, v tlustém sudě,

já štíhlou loutnu mám, jen mečík v pochvě rudé.

Pít víno, v loutnu hrát se dobře hodí jen,

když zlato v sáčku je, meč z pochvy netasen.

O-hé!

Je nebe věčné. Kéž dá věčnosti půl zemi!

Jak dlouho těšit se ze světa, vína je mi

Sto let - to je málo, sto let je příliš moc:

Za každým životem přec zívá hrobu noc.

O-hé! ...O-hé! ...

Vidíte: v údolí svitu měsíce

jak zmrzlých po hrobech tam skáče opice,

jak vřeští, cupotá, hle - brzy začné výt! -

Teď plné číše sem! Teď bratři, čas je pít!

O-hé! ...O-hé! ...

Odp2: Svět není spravedlivý
Vlastimil Čech, 7.7.2014 17:05

Ó, to se velmi mýlíte, paní Olix...tedy pětistovka je JEDNA bankovka... ten komu jste ji z té trojice podala si ji nechá...A ti dva zbývající Vás budou nenávidět, pomlouvat, eventuelně žádat, abyste jim vydala, to co jste našla a co je její(jeho)... eventuelně se přihlásí ještě někdo další, kdo v té chvíli v šatně nebyl... Aranka, nebo Koloman či Demeter... „Tys dala MOJI pětistovku Pištovi?“ A i kdybyste ji rozměnila na drobné a podělila každého z té trojice... nebyla by to křivda vůči tomu, komu ta bankovka patřila? Nejméně dvěma jste rozdávala cizí peníze...

Odp3: Svět není spravedlivý
Olix, 7.7.2014 17:36

Nedala bych jí nikomu do ruky. Je mi jasné, že tím bych někoho upřednostnila. Ztratit ji mohl jen jeden. Otázkou je, zda by byl skutečně jedním z těch tří. To člověk nezjistí. Odevzdala bych jí - buď v kanceláři daného objektu, nebo vedoucímu. Řešení situace by pak bylo na nich. Třeba by si s tím poradili lépe než já...

Odp4: Svět není spravedlivý
Vlastimil Čech, 7.7.2014 17:49

no dobře, ale co když tím vedoucím jste právě Vy, paní Olix...

Odp5: Svět není spravedlivý
Olix, 7.7.2014 17:53

Máte smysl pro humor :-)

:-)Haha je to nespravedlnost..a...
iva, 7.7.2014 12:54

:-)Haha je to nespravedlnost..a chlapeček si tohle pamatuje celý život tu křivdu, že nedostal ceny. A ti co to neprávem vyhráli někam dárky hodili a dnes si ani nepamatují, že něco vyhráli. Je to tak, že každý si pamatuje něco a druhý zas vidí věci jinak. Já zažívala tyto jobovky pořád, když jsem ještě pracovala. Denně byl člověk připraven, že ho někdo převeze, že s ním vydrbe a on bude za pitomce. Jako dítěti semi to stalo hned ve druhé třídě jsme se přestěhovali a já v nové škole nějak hned nezapadla. Holky mně pronásledovaly po škole tahaly za aktovku ale to bylo první dny. V pracovce jsme přišívali knoflík. Holka z těch hlavních co mně honily si nevěděla rady. Já rychle přišila ten svůj a pak ten její. Ta byla ráda, ale potom si to určitě taky nepamatovala. Jaké bylo mé překvapení, když její výrobek paní učitelka dala všem za vzor a já dostala dvojku. Později jsem se dověděla že tatínek té holky chodil hodně do školy byl aktivní v SRPŠ pracoval na Švermě jako řidič pana ředitele, byl asi komunista, ale byl hodný. Ta holka byla pak má kamarádka ze školy, ale párkrát jsme se hoodně pohádaly. S tím knoflíkem to určitě už zapoměla.

Odp: :-)Haha je to nespravedlnost..a...
ivana Kozárová, 7.7.2014 13:42

Ivo,já jsem to měla podobně....Do školky jsem vůbec nechodila,byla jsem tam jednou,poprvé a naposled. Děti se tahaly o hračky,hádaly se a praly,byl to horor. Já byla zvyklá sedět doma pod stolem ve svém království a číst si... Nějak to se školkou nevyšlo. Ve škole zas strašná nuda,zato hodná paní učitelka,nechala mě dělat si co chci,když ostatní slabikovali....Nemusela jsem ani dávat pozor,většinou jsem si mohla kreslit...Malá,podvyživená, přezdívka : Trpajzlík nedošáhne na majzlík.A při tělocviku mi prdlajz bylo platno,že jsem byla nejlepší na gymnastiku a lyžování. Při vrhu koulí na mě tělocvikářka pořvávala : To není balet!!!To je vrh koulí!!! A do posudku spolu s burž. původem zapsáno : Má špatný vztah k tělesné výchově....Ale pár přátel ze střední školy mám....;-)

Odp: :-)Haha je to nespravedlnost..a...
ivan, 7.7.2014 22:08

Ivo, prosím, přečti si to ještě jedou pozorně, prosím.

Přesně takto vznikaj nedorozumění které vedou k jiným výkladům a trvlému vysvětlování, že věci jsou jinak a tak se skutečnost trvale rozchází s nepochopenou realitou. Už se nám to jednou stalo a už se to jaksi nikdy neusadilo.

Právě, že nikdy nešlo o ty ceny pro jejich hmotnou hodnotu, max. jako dárek pro někoho koho jsem měl rád. Však jsem psal, doufám, dost jasně, že dětské lásky jsou úžasné a daj se prožít jenom jednou a už se nikdy nedaj zopakovat.

Článek je právě o tom jak je nutné velice citlivě zacházet s dětskou duší která se teprve utváří a setkává se s pravdou a realitou. Možná, že to byl právě určující okamžik po celý můj příští život.

Dneska si umím představit jaké to muselo být dilema pro všechny dospělé kteří měli rozhodnout o situaci na kterou nikdo nebyl připravený a s kterou nikdo nepočítal. Kdo byl pro a kdo byl proti a jak dlouho trvá, než se kdo s kým dohodne na podvodu v zájmu vyššího celku.

Vůbec mě nešlo o nic hmotného, ale chtěl jsem si jenom užít tu minutu hrdosti, ostatně právem.

Klidně se nemusela žádná Olympiáda konat a mohli nám oznámit, že půměr odpovídá předpokládané skutečnosti a každý jsme mohli dostat nášup k večeři a pytlík bonbonů k uctění společné průměrnosti.

Spíš si představuju jak dlouhé a rozporné jednání vedlo ke kolektivímu podrazu a nepochybného křiváctví a kdo byl pro a kdo proti a kdo se musel v takovéto situaci podřídit komu.

Nebyl to dětský problém, ale morálky dospělých.

Iv.

Odp2: :-)Haha je to nespravedlnost..a...
iva, 8.7.2014 10:12

Ivane jsi urputný. Snad jako chlapec jsi byl jiný, láska přece nezáleží na tom co udělají dospělí.
Nikdo tu nemluví narovinu. Tys mne tehdy odsoudil, za to, že jsem neuznala charitu. Znám pár lidí, kteří se tak živí a tys mne odsoudil šmahem.

Odp3: :-)Haha je to nespravedlnost..a...
ivan, 8.7.2014 11:22

Prosím Tě, rozlišuj Ivo a Ivan, co si tak pamatuju, nebo mě to prosím najdi. Ani vnitřně nechápu, že bych měl někdy něco proti charitě. Zřejmě šlo o úplně někoho jiného, ale díky za ušitej kabát.

Odp4: :-)Haha je to nespravedlnost..a...
ivan, 8.7.2014 12:22

Tedy, ještě pro dovysvětlení, Ivo -mužské jméno, tedy někdo jiný.

Odp5: :-)Haha je to nespravedlnost..a...
ivan, 8.7.2014 12:28

Koukal jsem na ,,autory, a Ivo už nikde, tehdy byla velká část Svíce pročištěna úpravama a dále na přání Zvoníka úplně smazána. Ale už je mě to šuma a dál to neřeším.

Odp: :-)Haha je to nespravedlnost..a...
Vlastimil Čech, 8.7.2014 8:33

no jo... taky jsme šili knoflík... a V.Č. to nešlo! Vždycky mi nějaká niť ten knoflík obcházela zvenku přes okraj... a vůbec navléci tu nitku do ouška jehly... už byl ten konec celý oslintaný a ne a né...
Pomohla byste mi, paní Ivo, kdyby byl V.Č. Váš spolužák?

Odp2: :-)Haha je to nespravedlnost..a...
iva, 8.7.2014 10:18

:-) ale jo. jasně

Odp2: :-)Haha je to nespravedlnost..a...
Zákys, 8.7.2014 13:16

Jestli-že nejde niť navléci do ouška jehly, je to chyba toho ouška, nebo té niti.
Podobný problém vzniká při zasouvání klíče do zámku u dveří.
To jsou jiné frustrace než frustrace z dětských závodů.
Našemu rodáku Hansi Selymu to bylo naprosto jasné: „Stres v žádném případě nemusí být pouze škodlivý; je zároveň koření života, neboť každé hnutí mysli a každá činnost zapříčiňuje stres. Stejný stres, po kterém jeden člověk onemocní, může znamenat pro druhého životodárné uzdravení.“
A ten stresu rozuměl, jak nikdo před ním.
Takže, už jste dnes stresoval???!!!
stresor

Soustřeďte se na GAS - General Adaptation Syndrome -

Odp3: :-)Haha je to nespravedlnost..a...
ivana Kozárová, 8.7.2014 16:59

Pokud jsem ve fázi resistence, nežádám si více stres,raději návrat do původního stavu;-)ACTH pro kořenění už nemusím,radši papriku a kurkumu...

Odp4: :-)Haha je to nespravedlnost..a...
Zákys, 9.7.2014 6:52

Kdyby jste tak moc a zvídavě četla jak píšete, tak by vás nemohla minou kniha Hanse Selyho "Život, adaptace, stres. Byl to betseler, jak se dnes říká. A četl ji skoro každý. I komančové otevírali okna do světa.
O stresu asi nevíte skoro nic. Jinak by jste nenapsala ani v poblouznění myli to, co jste napsala.

Odp5: :-)Haha je to nespravedlnost..a...
ivana Kozárová, 9.7.2014 9:16

Knihu Hanse S.,pocházejícího z Komárna,jsem četla před maturitou místo otázek k maturitě.Např. o faktoru,kterým je průvan. Nadále vám nedoporučuji,abyste v rámci posilování svého organismu v průvanu setrvával,nedělá vám to na hlavu dobře;-)Kniha vyšla ve slovenštině a tam jsem poprvé poznala název pečeń a obličky- Doporučuju i tyto orgány chránit před nadměrným pitím.Též i nadobličky...Dávejte na sebe pozor.

Něco podobného se letos stalo
Juras, 8.7.2014 10:05

Něco podobného se letos stalo Popovickým dětem. Výtvarná soutěž pro děti z okolí. Popovické děti měly skutečně vymakané obrázky s promyšleným námětem, minimálně dvě holky - kresbu netrénují nějak zarputile, ale trochu trénují a učí se podle knížek, na obrázcích pracovaly samy, s konzultacemi učitelky, jak co rozvrhnout apod. Vyhrál typický dětský obrázek, co děcko namaluje jen tak od ruky, typická čmáranice. Neoficiálně se k nám doneslo, že „těm Popovickým dětem to musel malovat nějakej dospělej“.

„Není možné, aby někdo byl lepší než to, co známe od našich dětí, to musí být zkrátka podvod“. Na členy takových porot asi platí nejlépe „podle sebe soudím tebe“.

Odp: Něco podobného se letos stalo
ivana Kozárová, 8.7.2014 10:23

To je přesně to,co odrazuje děti od soutěžení.

Křivdy si neseme s sebou
Pavel od vody, 8.7.2014 11:06

Každý z nás si nějakou tu křivdu zažil už od mala. Ať malou nebo větší, každou si neseme s sebou. Je jedno, kdo byl ten křivák, zda učitel, spolužák, rodiče. Tu křivdu si pamatujeme my a to hodně dlouho, často i celý život. Vždycky, když si na nějakou vzpomenu, tak mně to někde uvnitř zobne, bodne a zabolí. Trápím se s tím já, ten dotyčný nikoli. Ten o tom ani neví.
Teď jde o to, co s tím. Co mi to dalo? Mám se dál trápit? Ivan to popsal velmi dobře. Začal chápat, na kterou stranu se točí svět. Pravda je, že zrovna tákováhle zkušenost dá člověku zahořkost a trpkost. Nevím, jestli ještě dál sportoval, hlavně jestli potom měl motivaci ke sportu, motivaci vítězit. Třeba to byl ten moment, kdy odešel od atletiky ke kolům a motorům.
Přesto si myslím, a z toho textu je to cítit, že i dnes, po letech ho to stále bolí a štve. Mám pravdu, Ivane? I já mám v sobě pár křivd, hlavně z dětství, kdy se mi děti smály, že neumím běhat, skákat a jinak blbnout (i když jsem tak chtěl). Přirozeně, že ne všechny, většina dětí to ani nevnímala, ale několik moulů bylo a to stačilo. Během let jsem se naučil odpouštět. Ne přímo těm děckám, ty už o tom dávno nevědí, ale těm, které nosím já sám v sobě. Jim jsem to odpustil a od té doby mám klid a volnou duši. Když si na to dneska vzpomenu, a po přečtení Ivanova článku jich vyplulo dost, tak mne zalije taková medová nostalgie, jak bylo to dětství krásné.
Zkuste to taky, je to jednoduché a nádherné. Nemá cenu nosit na hrbu balvan, co mně tíží a brání mi v rozletu.

Odp: Křivdy si neseme s sebou
ivana Kozárová, 8.7.2014 12:02

Napsal jste to moc hezky,odpuštění je vlastně pro toho,komu bylo ublíženo.Člověku to uleví,často je to to jediné,co se dá udělat,aby to bylo dobře pro všechny.Jako dítě jsem nechápala,proč babičce vadí,jak vypadám.Jinak nikde nebyl problém,rozměry podprůměrné,ale ve škole jsem byla dobrá. Vadila moje podoba s tátou. Kolikrát jsem proto brečela. Ne kvůli sobě.Mně se totiž táta líbil,byl to pro mě vzor,byl to můj milovanej táta a nemohla jsem unést tolik nenávisti.Dětství,kde jedinou jistotou byl děda,který byl silnější a statečnější. Nepěstoval nenávist a vydržel být nenáviděn bez pomstychtivosti. Bránil mě . .. A tak v té nostalgii tady pokračuju a nestačím děkovat lidem,kteří mi vytvořili dětství....

Odp: Křivdy si neseme s sebou
ivan, 8.7.2014 12:02

Pěkné! Dobře, že si se ozval a vítám tě zpátky. Vím a pamatuju se i na podrobnosti, tedy aspoň myslím.

Žádnou zahořklost v sobě nemám, jenom jsem si uvědomil jak opatrně se musí našlapovat kolem dětských duší.

MS. (Mladý svět) kdysi uspořádal fiktivní konkurz na dětskou roli ve filmu, že se z toho udělá fotorepo pro zasmání. Tehdy byla šéfredaktorkou velká K. Červenková a prošlo to schvalovačkou.

Když pořádá konkurz zavedený časopis, tak nikdo nepředpokládá podraz. Všechno probíhalo jako na skutečném konkurzu.

Když vyšlo číslo, tak se v redakci okamžitě rozeřvaly telefony a v nich učitelé, lékaři, rodiče, a pobouřená veřejnost.

Tehdy se stahovaly jako remitenda všechny do té doby neprodané kusy. Vlastně šlo takřka celé číslo do stoupy.

Spíš přejdeš minové pole než bez povšimnutí dětskou křivdu.

Jestliže jsou zvoleni dva kapitáni pro dětskou hru, aby si vybrali svoje týmy, tak je vidět na ostatních dětech vzrůstající napětí aby to nebyly právě ony kdo bude vybrán jako poslední. Dětské duše jsou daleko vnímavější než si umíme představit.

Článek je prosbou k dospělým aby nepřehlíželi i malé přešlapy do srdcí někoho. Iv.

Odp2: Křivdy si neseme s sebou
Pavel od vody, 9.7.2014 9:43

Pravda je, že dětské křivdy jsou vyryty hodně ostrou tužkou do stránky, která se zove dětská duše. Tyto křivdy se ozývají po mnoha letech, člověk mívá různé „bloky“ na cokoliv, co se děje kolem. Proto by ve školkách měli být ti nejzkušeněšjší ze zkušených. Podle mě by tam neměly být mladý holky, ale naopak ty, co už jsou kolem důchodu, prostě babičky, které mají trpělivost a laskavost. Klidně bych tam dal i dědečka (;o) Oni dětské dušičce rozumějí.

Odp3: Křivdy si neseme s sebou
ivana Kozárová, 9.7.2014 11:09

Člověk si to často neuvědomí,na co a na jaký tón,vůni a melodii reaguje. Najednou je to zpátky s původní intenzitou a kdekdo by si myslel,že se jedná o neadekvátní reakci. A což teprve děti z dětských domovů,o jejihž zážitcích z dětství nemají jejich vychovatelé ani páru. I když se moc snaží být empatičtí,zkrátka do toho se nedá vcítit,když není ani rámcová představa o co jde...Zatímco reální rodičové jsou opečováváni ve státních zařízeních,nebo dlí v pohodě na sociálních dávkách,vychovatelé se trápí úvahami,jak se chovat a jak reagovat,aby to mělo ten nejlepší dopad...Často člověka napadne,že vše je marné,ale není tomu tak.Každá změna k lepšímu něco znamená. A někdy stačí jedno slovo v pravý čas. A někdy jedno pohlazení. Na které dítě nereaguje obranným postojem.To staré známé otřepané: Stáváš se navždy zodpovědným za to,cos k sobě připoutal,by se mělo otřepávat do nekonečna.....

Odp4: Křivdy si neseme s sebou
Zákys, 9.7.2014 15:25

Nebylo by produktivnější místo opakování vzniklých traumat povyprávět něco o vzniku(ne teoreticky-toho jsou plny knihovny) vašeho hodnotového sytému (prvky!!!). A proč právě váš hodnotový systém je to „pravé ořechové?“Ať je to trochu konkrétnější, začněte třeba ošklivostí. Hodnota ošklivosti je provázena fyziologickými pocity různé intenzity. Ty mohou vést až agresi.
Také ontogenéze nesmí chybět. Především ta do 6 let. Prenatální život můžete vynechat. Nebo si jej pamatujete????
Tak hup do toho. Fylogenezi zatím přeskočte.
A zakažte si slůvko „někdy.“ Blábolů prostřednictvím neurčitých slov je zde ... no jako na Svíci.

Odp5: Křivdy si neseme s sebou
ivana Kozárová, 9.7.2014 16:35

Byla jednou jedna babička,měla dvě kočky.jednu černou,jmenovala se Mára a druhou mourovatou,to byla Macinda .Obě kočky se vyznačovaly špičatou bradou a trojúhelníkovitým obličejem,obrovskýma očima a naobyčejnou mrštností.Byly to samozřejmě kočky ptáčnice.Jak všichni víme,ptáčnice loví nikoliv myši,ale ptáky.
V zimě napadl běloskvoucí sníh.Černá Mára číhala na kosa.Ten kos si vyhrabával ze sněhu spadlé jablko,chvíli nedával pozor,na tu chvíli čekala Mára,chńapla a už ho držela za křídlo. Tím druhým křídlem kos zoufale mával a obtiskával ho do bílého sněhu. Zůstaly tam otisky jako vějířky. Tam ho černá Mára dovlekla pod strom,rozškubala ho na kousky,maso sežrala,nechala tam jen hromádku černého peří.
Na jabloni seděl hodný anděl a ten všechno pozoroval.Bylo mu to líto a tak začal brečet.Brečel tak moc,že z toho začalo pršet.Sníh všude kolem roztával,jenomže byla zima,byl mráz a tak to hned zas zamrzalo. Otisky kosích křídel najednou byly z ledu. Vysvitlo slunko a začaly ty vějířky zářit ,kmitat a točit se kolem dokola.Anděl se zasmál,na rameno mu přiletěl kos,úplně průhlednej se zlatým zobáčkem.Odletěli spolu nahoru do slunce,ale to už jsme s Macindou neviděly,protože do Slunce se nedá dívat...
Pane Zákys,vy už si tenhle dětskej autentickej projev jistě odborně zařadíte. ;-)Jistě dokážete s přehledem oddělit hodnotové systémy Máry a Macindy- přestože obě byly,jak známo,ptáčnice:-)

Odp6: Křivdy si neseme s sebou
Pavel od vody, 14.8.2014 13:48

To je ale nádherný pohled na život kolem nás. Skoro bych řek pohled zkrz dětskou duši.
Na Zákyse je potřeba se usmívat, on si to zaslouží ;o)

Odp7: Křivdy si neseme s sebou
Olix, 14.8.2014 14:00

Pěkně řečeno.

Co by se stalo, kdyby jste místo té...
Zákys, 9.7.2014 19:19

Co by se stalo, kdyby jste místo té pseudoútěchy odpověděla na to, na co jsem se ptal.
„Ohýbaj ma mamko, pokiaľ som ja Janko. Až já budem Jano, neohneš ma mamo.“ To je o utváření hodnotového systému. A k tomu nástroji kterým se to děje patří někdy také „potěch.“ A osobní příklad.
A kosi mě prudí. Žerou žížaly!!! A kočky rovněž. Chytají vlaštovky!!! A vybírají hnízda rehka domácího a sýkorky modřinky!!! Důvod proč je střílet ze vzduchovky.
Prostě zařadila jste se mezi zdejší kydotvůrce.

Odp: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
Olix, 9.7.2014 20:06

Mám ráda texty paní Ivany K. ( i některé jiné), pokud Vám nevyhovují, nemusíte je číst.

Odp2: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
ivan, 10.7.2014 0:19

Ááááá, Zákysovo spravedlivé uspořádání světa!

Na malé zahadě se dějí denno-denně tak příšerně surové války o přežití, že by se mu z toho dělalo špatně. Svůj boj jednou prohrajeme všichni. I ten nejkrásnější park je ve skutečnosti bitevním polem!

Kusadla, žihadla, jedové zuby, chemické války, samé pasti a nástrahy, biologické války, spižírny zombí plných nakladených vajec sloužících k pozdějímu výkrmu larev, lepy a falešné identity, manželské vraždy, kmenové války.

Málokdo si umí představitm co se mu děje na deseti metrech čtveečních za jeho oknem. Nepřetržitě zuřící boj kdo s koho už po miliony let, bez toho aby byl jediný den vyhlášeného příměří.

Odp3: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
ivan, 10.7.2014 6:41

To vše ve velmi silném druhovém zastoupení.

Obranné strategie jsou stejně účinné jako ty určené k zachování vlastního života a druhu, ale každá z nich je prolomitelná. Pan dosud žijící Zikmund (doufám) s panem Hanzelkou popsali Afriku jako zemi doslova přecpanou zvěří, a taky byla. To platilo až do docela nedávné doby, než tam začali jezdit vylepšovači Světa.

( se vzduchovkama a jinýma kalibrama)

Odp4: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
Zákys, 10.7.2014 7:05

Tada je vidět jak končí kniha „Afrika snů a skutečnosti.“ Číst hňupe. V antikvariátu je k dostání.
Africkou faunu decimují především komunisté již nějakých 500 let. A také chodit po památkách, kde se to gazelími rohy, lvími kůžemi, sloními kly a buvolími hlavami jen hemží. Také to je součást restitucí, které čekají až se dočkají. Co bylo ukradeno musí být navráceno.
Tato mantra musí být tesána do každé oprýskané zdi.

Odp5: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
ivan, 10.7.2014 7:43

Afrika snů a skutečností bylo lehce přirůžovělé dílko, ale skutečně autentické, které si ale nejdříve důkladně přečetli pracovníci ÚTaI. (řečeno útii) Úřadu pro tisk a informace v Revolučí. I ta ulice se jmenovala spávně rudě.

Musím letět do práce abych vytvářel reálné hodnoty a ty si mohl i nadále sedět přicucnutý ke státnímu cecku na nejzoufalejším ministerstvu a hledět na nás unterrmanny a celý svět ze závratné výše druhého patra knihoven a dříve i možná ministerských oken.

(jinak osobní archiv pana Zikmunda, aby bylo jasno.)

Tak Pa, Zaku, Pa.

Odp6: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
Zákys, 10.7.2014 11:48

Pakůň i když chodí po zadních zůstane jenom „pakoněm.“ Do Afriky začali jezdit, a pořád jezdí, vylepšovatelé světa a do svých zámků v Anglii, vozili exotická zvířata aby se pochlubili. Dějiny kolonialismu ještě neskončily. Jsou to jiní vylepšovatelé, než si troufne omezenost vašeho zrna jenom myslet.
O tom že jste omezenec a k tomu ještě kastrovaný kozel se ví. Ale pro ty, kteří mají novodobě zatemněno :
komanči!!!

Doplněk:
školákům

Odp5: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
Vlastimil Čech, 10.7.2014 8:26

Tedy, pane Zákysi, řekl bych, že úbytek zvěře v Africe ma především na svědomí PŘÍRŮSTEK počtu černochů...přes všecky války, hladomory a nemoce se ti černí množí a množí... Pro Vás jistě není problém toto tvrzení V.Č. buď potvrdit, nebo vyvrátit... sežerou, vypálí a vyhubí ti černí všecko... copak ti pytláci, co zabíjejí i nosorožce s amputovaným rohem jsou běloši?
Komunisti s tím zničením Afriky nemají co dělat... Rhodesie bývala spořádaná a příjemná země... Jihoafrická republika taky- mluvil jsem s lidmi, kteří tam žili...a dnes? a zítra? tedy půjde-li tak dál...
Přehadovati se V.Č. nebude, přijmu rád vysvětlení jak jste to myslel...

Odp6: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
Zákys, 10.7.2014 12:02

Dělal jsem si z toho vola antikomunisty prdel!!!
Mícháte dohromady hlad a trh(nabídku a poptávku) kořeněný nekonečně velkou chudobou.
Jeden Američan toho ví o Africe nějak hodně. Velká část planety slumů se nachází právě zde:

informace

Čte kdo chce být informován.

Odp7: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
ivan, 10.7.2014 12:49

Díra v myšlení, neustále kolem dokola, nikdy se z toho nevymotáš. Připomínáš mě kruhový objezd bez výjezdu, tak jako jsem to zažil včera v Kladně. Docela prča, kdyby to nezaseklo celou dopravu všema směrama pro půl města.

Už si to konečně zapamatuj jednou povždy, Zaky!

Nejsem antikomunista, ale pouhý nekomunista! Už to konečně pochop!

Pro příště bych prosil ,,pana Vola! Tak Pa, Zaky, pa.

Odp3: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
Zákys, 10.7.2014 6:55

O spravedlnosti zásadně nic nepoznamenávám.
To pro čtenáře detektivek jinak věrozvěsta na úrovni bratrů ze Soluně, aby nepředbíhal poznání tvrzením.
Špatné čtení není jen výsadou našich školáků postkomunistického věku, ale i „šroubkařů“, kteří někde před švadlenkou zaslechli něco o sociobiologii. Jejich použití jazyka ze sociologie, právní vědy, filozofie a občanské nauky ze sekundy spolu s jazykem biologie spolehlivě odhaluje že dotyčný „klasik“ má zaděláno na dřevěný spacák.
Ještě jste opomněl že půdní edafon zažívá identické stavy mysli jako bojovníci Talibánu a naši stateční hoši toho času „V cizích službách.“
Pořád tajíte. Jaké výkony vás posunuly v tom dětském závodění na tolik prvních míst, „desetibojaři“ komunisty zmařený pohybový talente? Nezakécávejte to jakousi potřebou dětské spravedlnosti. Klamete (pokoušíte se!!!) tělem. Vaše zbytnělé Ego se nezapře. V mateřské školce, kde jsem takové kousky mezi námi potkával jsem jim velice často dával demokraticky do čenichu. Občanská společnost je založena na jiných prioritách, než jsou sebevědomě se tvářící „puchýři.“

Odp: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
ivana Kozárová, 10.7.2014 15:12

Jsem ráda,že vám stojím za tu práci zařazovací do škatulek. Jste šťastný člověk,že tomu věnujete svůj čas.

Odp: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
tlapka, 10.7.2014 15:55

Jak může kočka chytnout vlaštovku? Vlaštovka je mnohem rychlejší. Ledaže by byla nemocná.

Odp2: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
Pavel od vody, 14.8.2014 14:08

Jednoduše. Vlašťovka je rychlejší ve vzduchu, kočka na zemi. No a jelikož kočka nelítá, počká si na vlašťovku někde, kam si sedne. Viděl jsem kočku na sloupu el.vedení, úplně na vršku, jak tam chytala vše, co si sedlo na dráty v jejím dosahu. Byl to úžesný pohled.
-paja-

Odp3: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
Juras, 15.8.2014 11:00

Naše kočky (máme dvě sestry - rok staré) loví všechno. Ptáka ještě nedostaly (ale sýkorky na krmítku upřeně sledovaly ze země i z o tři metry dál stojícího stromu), ale spoustu much a můr. Jednou dotáhly malého hlodavce - nevím, jestli to byl rejsek nebo něco jiného.

Máme kuchyň, která má okno do dvora, pod oknem je ráz dřeva a obě se tam na tom dřevu naučily lehávat. Večer, když v kuchyni svítíme a svítící okno přitahuje hmyz, jedná se o oblíbené loviště. To takhle sedíte v kuchyni, najednou se ozve rana a na skle je rozplácnutá kočka, jak skočila po můře :-) Naštěstí nejsou takové váhy, že by to okno rozbily :-)

Odp4: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
ivana Kozárová, 21.8.2014 11:49

Měli jsme dvě kočky ,obě ptáčnice.Trojúhelníkový obličej,obrovité oči,lezly po stromech bleskurychle,nosily ty nebohé pěvce až k nám do ložnice,nikdy nezapomenu na jedno ráno,kdy drobné krůpěje ptačí krve poznačily bílej koberec a končilo to hromádkou peří.Byla to hrůza.A nešlo to změnit.Zato k nám se chovaly víc než přátelsky a předly nám v náruči.Dožily se obě sestry věku 25 let,černá vydržela o půl roku déle,než její mourovatá sestra.Dnes mají na dvorku kamínkové hrobečky a nikdy na ně nezapomeneme. Jiné kočky už nechci,kvůli ptákům.Máme jich nyní na zahrádce víc.:-)

Odp5: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
Vlastimil Čech, 22.8.2014 9:34

Mám dvě kočky, ale ty zatracené špačky nechce lovit žádná!
Ani občas střelit ty lloupežníky moc nepomáhá-přiletí další.Kdyby se ale mezi těmi ďobaly rozkřiklo, že u Čechů na zahradě je ďobat špaččímu životu nebezpečno.... třeba by V.Č. nějaké bobule a peckoviny aspoň ochutnal...Kočka ptáčnice-přítel člověka :-)

Odp6: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
ivana Kozárová, 25.8.2014 10:11

Vyprávěla mi jedna hodně letitá paní příběh kočky,co ve stáji ulovila vlaštovku. Tatínek té paní kočku nabodl na vidle a zabil.Až do morku kostí se mi ten příběh zažral.To je hrůza,opravdová hrůza,když člověk nastoluje svoji spravedlnost.A tentýž člověk chodil do chléva bít krávy,když ho něčím naštvala jeho manželka.... Zlaté moje kočky Márinka a Macinda,zlaté krvelačné ptáčnice.....Důmysl lidskej by se měl procvičovat na konstruování přístrojů,plašících špačky. Co takhle strašáka?Hrnce,do kterých něco bouchá? Cinkrlátka strašítka plašítka????

Odp7: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
Vlastimil Čech, 25.8.2014 20:38

No, kdo by tohle plašení vynašel, ten by se asi velikého vděku vinařů dočkal... Ty bestie opeřené si prý zvyknou na všechno... bouchají kolem nich jak o božím těle, mlátí až bůh brání a oni špačkové jedni nic... prostě ďobou!
A u nás taky... takové to byly hezké kanadské borůvky... tolik práce to dalo... a ďobou dokonce i do jablek... ďobne a odletí... jablíčko shnije... Těch pár chrobáků co na jaře vysbírají za tu škodu co způsobí před sklizní za to naprosto nestojí! Proti padlí špačkové nejsou, proti mšici krvavé taky ne, a těch pár housenek co by ty potvory možná odnesly mladým, zlikviduji i tím mizerným ekólogickým postřikem...ale té škody...
Zastřel špačka a dej dětem o kilo jablek, brusinek, borůvek a hroznů víc!

Odp8: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
ivana Kozárová, 26.8.2014 9:33

Je to tím,že je jich tak mnógo.:-(Jak to asi dělali na starověkých vinicích,možná,že tehdy ani těch špačků nebylo tak moc,netuším. Čeho je moc,toho je příliš.Musí to být strašná bezmoc,když jich tolik přiletí.Ale na něco citliví být musí. Od čeho máme vědátory?

Odp8: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
ivan, 26.8.2014 11:36

Ani se mě to nechce psát, jak je to hnusný, ale neviditelné soustředné papsky sluneční elektrárny upečou doslova za letu celé hejno čehokoliv, stačí se trefit. Jistě by šel udělat přehradní paprsek i na vinici, který by trvale odčerpával stavy, ale tuto myšlenku radši ani nerozpracovávat! .. Hnus!

Radši ožrané třešně a naklovaná jablka nežli život bez ptáků. Mám na zahradě trochu zdivočelého vína a ořechy, z ničeho nebude skoro nic, ale rozhodně bych neměnil. Když dozrávají bezinky tak nám zfialoví celý dřevosklad ptačincema, ale budiž jim odpuštěno!

Při výzkumech chování lidí v dlouhodobém odloučeném prostředí si dobrovolníci stěžovali ponejvíc na chybějící závany větru v obličeji a přirozené zvuky, ponejvíce na šum a ptačí zpěv.

Odp9: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
ivana Kozárová, 26.8.2014 12:05

Ptačí zpěv a závany větru má taky rád můj pes,co nevidí. A teď,když už nemůže dobře běhat,jen chodit s dopomocí,vyloženě si to na dvorku v trávě užívá. Uši jak kornouty a radary a nastavuje slunci a větru tvář. Po dvou dojde kam si umane,i honí kočku. Pomalu se učí přenášet váhu na přední nohy.
Ale vinaři to holt vidí jinak,než my,a docela je chápu.Odháněčka,neškodná pro špačky by nebyla???:-)

Odp9: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
Vlastimil Čech, 27.8.2014 12:27

Když jsem byl vojákem, tvrdili chlapi od lokátorů, že když proletí ptáček před lokátorem, zemře v letu. Prý to ověřovali tak, že zavěsili na anténu živou myšku... upekli ji. Ovšem ptáčkové na to nebezpečenství přišli a lokátorům se obecně vyhýbali... snad když se objevil v krajině nějaký ptačí nováček neznalý situace... Takový přehledový radiolokátor měl už kdysi pořádný výkon...
Ovšem pořídit něco takového na zahrádku? :-) Ty mašiny elektricky nabíjely drátěné ploty, magnetisovaly nám hodinky v širém okolí...

Odp10: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
ivan, 27.8.2014 14:44

Občas jsem lítal nějaké vyhlídky z Hradčan (LKHR - Abandoned, bez služby - nikoliv Praha 1) nad překrásným krajem Liberecka, opravdu nádhera. Z Ještědské terasy na mě mávali nějací lidé s dětma, tak jsem jim to tam obkroužil pro radost a nalítnul jsem dost natěsno k anténám které jsem si nijak zvlášť neuvědomoval, spíš pouze jako porušení letecké kázně 300 ft. - stožáry, kulturní památky a stavby chráněné státním zájmem. (promlčeno) . Najednou mě na několik vteřin velice silně prohučely sluchátka přes zapnutý VOX který aktivovalo kurevsky silné záření. Docela dlouho jsem přemýšlel o tom kolik jsem toho asi ,,dostal," byl to hukot, tak asi dost ! Trvalo mě docela dlouho než jsem na to úplně zapoměl. Na různách školeních nás varovali o tom, že se to nemusí obejít bez zdravotních následků. Vzhledem k tomu, že je to určitě dost přes deset let, tak dobrý, ale často jsem si vzpomenul.

I teď. !!

Ještěd :-), že jsem byl prázdný bez pasažerů, to bych asi častokrát nespal.

Odp11: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
ivana Kozárová, 29.8.2014 12:58

Člověče,co Tě nezabije,to Tě posílí! Moje matka pracovala patnáct let v přijímací kanceláři,kam prozařoval rentgen - nebyla zabezpečena ochrana pod rentgenem,až když dostala infarkt sleziny,dali pod lino olověný potah..... Já tam za ní často chodívala a pomáhala jsem jí zapisovat pacienty do takové velké černé knihy,co byla na pultíku a zapisovalo se ve stoje..... Já si říkám sama sobě : Špatný zelí nezajde!:-)

Odp10: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
Pavel od vody, 29.8.2014 16:17

Co takhle mikrovlnka? Stačí otevřít dvířka, zamířit na strom a zapnout. Je v ní stejný magnetron jako v lokátoru, výkon 700W na těch pár metrů postačí a mikrovlnama budou ošetření nejenom špačci ale všichni ptáci, brouci a taky třešně ;o)
PS: ještě tam někam strčit špejli, jelikož při otevřených dvířkách to nevaří.
-paja-

Odp11: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
ivana Kozárová, 31.8.2014 13:28

To je mi bližší metoda papuánská,muži vylezou na strom a tejden tam lezou každej den a proklínají ho a strom uschne...:-(

Odp7: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
Juras, 26.8.2014 12:04

Tak tak. Už jenom pojmenování „škodná“ pro některé živočišné druhy je hnus. Jakoby vše mělo existovat jen k prospěchu člověka.

U těch koček lituju, že nežerou slimáky. Ty mi pijou krev, sežrali mi pár rostlinek tabáku.

Odp8: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
ivana Kozárová, 26.8.2014 12:08

To jsou teda frajeři,jeden by nevěřil,že jim tabák zachutná. Hned vidím,jak Arion lusitanicus bafá z fajfky;-)Jsou fakt hnusní. Je třeba mít doma na zahrádce dostatečné množství domečkářů hlemejžďů,našich,domácích... Žerou si navzájem vajíčka. Hloupí zahrádkáři hubí naše české šneky a pak se jim rozmnožujou Arioni.A s těmi to je mnohem komplikovanější....Je jich taky mnogo:-(

Odp9: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
Juras, 26.8.2014 12:17

Já ty slimáky občas obcházím a posolím. posolení chcípnou a nalákají na sebe své kanibalské soudruhy, které čeká stejný osud. Pořád se ale objevují noví bojovníci :-)

Odp8: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
Vlastimil Čech, 27.8.2014 12:37

Už jenom pojmenování „škodná“ pro některé živočišné druhy je hnus“
Ale pro některé je název „škodná“, či „škůdce“ málo!!!
Mšice krvavá, mandelinka bramborová, bělásek zelný, klíště, vši všech druhů, blechy, pilousi, kůrovci, špačci, slimáci, potkani, krysy, roztoči, muňky, myši, švábi, komáři, ovádi...atd., atd.
Bez těhletěch by byl život hezčí a myslím, že by málokomu chyběli

Odp9: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
Juras, 27.8.2014 15:31

Oni by zas měli svět hezčí bez nás :-)

Odp10: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
tlapka, 27.8.2014 15:55

Trefa ! :-)

Odp10: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
Vlastimil Čech, 27.8.2014 17:41

A sakra... ale to mi řekněte, co ty metráky komárů třeba okolo Břeclavi žerou, když tam V.Č. zrovna není???? :-) ... chudáci...
neměl by se, v zájmu těch metráků a metráků hladových a nešťastných zviřátek nějaký ekológ či zvířatmilec obětoval? Podle hesla: Daruj krev-daruješ život!

Odp11: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
Zákys, 28.8.2014 23:18

Jako vždycky. Žerou hlavně Pražáky.

Odp6: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
Pavel od vody, 29.8.2014 16:04

A řekněte milý V.Č., kdopak dneska ty třešně trhá? Na zahradách, v alejích u silnic, na kraji polí. Soused u nás přes ulici má uprostřed zahrady nádhernou třešeň, tu s těmi tmavě červenými sladkými chrupkami. Žije tam s rodinou, třešně ale nikdo netrhá. Nanejvýš jen ty, co na ně dosáhnou ze země, žebříku jsem tam dlouho neviděl. Naposled snad, když ještě žili staří. A v srpnu nadává, jaký tam mají bordel ze spadaných třešní a že ji brzo skácí. Při mé prosbičce, jistli bych si mohl natrhat do košíku, jsem se se zlou potázal.
Takže proč by se nemohli napucnout i ti kosáci a špačci, ale třeba i vosy, sršni. Prostě ta boží havěť, která nás tak zlobí, ale bez které by ty třešně třeba ani nebyly - včely (které na třešně navíc ani nechodí).
-paja-

Odp7: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
Vlastimil Čech, 29.8.2014 20:12

No, teď už opravdu třešně netrhá nikdo, už je po nich... :-)
ale u Čechů mají o třešně zájem vnuci a vnučka, a V.Č. má rád třešně naložené v rumu...kdybych mohl ty špačky poslat tomu lenivému, nebo nemocnému a lakomému sousedovi, rád bych to udělal...

Odp7: Co by se stalo, kdyby jste místo té...
ivana Kozárová, 31.8.2014 13:35

Taková třešeň. Jak dobře se na ni leze,to byly krásné časy,když jsme s kamarádkou vylezly na třešeň a slezly s tričky plnými třešní chrupek a bříškem nacpaným a za chvíli se to slehlo a mohly jsme zas... A pan hlídač v JZD ty třešně hlídal ,tak byl i adrenalin.Ty lesklé nádherné přátelské větve...Dávaly jsme pozor,abychom je zbytečně nezranily,bylo nám líto,když kluci trhali třešně i s větvemi,nahoře jsou ty nejlepší...Oni si vaši sousedi chodí nakupovat do hyper super něco lepšího a jedovatějšího...:-(

Soutěživost je dobrá věc k tomu, aby se...
Neuvedeno, 11.8.2014 16:03

Soutěživost je dobrá věc k tomu, aby se děti vyhecovali k nějakému výkonu. Potřebují natáhnout šlachy scvrklé ze stálého sezení ve škole. Co může být pro kluka v pubertě lepší výhra, než kamarádství s hezkou holkou.
Takže pane Ivane jste sice zcela nevyhrál, ale na to kamarádství budete pamatovat stále.
Jenže asi to bylo horší s tou domluvou, když děvče mluvilo německy a ono se jednoduchou němčinou mluvit do nekonečna nedá, za čas to omrzí.
Já jsem se učil prohrávat v šachách. Tam, aby člověk někdy vyhrál musí prohrát stokrát . To dnes pozoruji u dětí, že když vidí, že by mohli v šachách prohrát, tak raději ani nehrají a nikdy se tuto hru nenaučí ani středně průměrně.
Já jí dnes už také nehraji, je pro mne moc náročná na čas.
Jenže mohu říct, že právě díky šachům jsem mohl studovat stavební vysokou školu dálkově. Jinak bych asi neměl trpělivost si trénovat matiku. Takové ty příklady výpočtů integrálů, nebo výpočty v mechanice a statice. Různé ty výpočty roštových konstrukcí.
Rád bych viděl, jak dnes na příklad na průmyslovce vyučují mechaniku, když jsou současné stavební normy tak složité.
Pamatuji se jak jsme se tenkrát na průmyslovce učili jak se počítá kruhový betonový sloup. Sice jen na centrický tlak, ale lidé tenkrát vycházející z průmyslovky byli opravdu schopní počítat i jednoduché betonové konstrukce. Dnes tomu asi není.
Dnes se naučí tak akorát rýsovat pomocí počítače. Řekl bych, že složité stavební normy jsou dnes opravdu problém, který odpuzuje studenty od techniky a technických problémů.

Odp: Soutěživost je dobrá věc k tomu, aby se...
Pavel od vody, 14.8.2014 14:11

Oba moji synci mají stavební průmku tak před 15 lety. Překvapilo mně, že za celou dobu si na cihlu ani nešáhli. To byly samý výpočty, grafy ale praxe žádná.

Odp2: Soutěživost je dobrá věc k tomu, aby se...
Neuvedeno, 15.8.2014 2:10

To pane Pavle už chytili ten přelom na kapitalismus a neměli kapitál. Tak nemohli podnikat. Také se přestalo stavět. Dále byla velká změna v technologii. Jenže byli alespoň mladí, tak doufejme se uchytili jinak. Průmyslovka je naučila přemýšlet, tak se mohli přeučit.

Odp3: Soutěživost je dobrá věc k tomu, aby se...
Pavel od vody, 15.8.2014 9:25

Pravda, jeden obchoduje s francouzským šamanským a druhý má v Brně hospodu.

Odp4: Soutěživost je dobrá věc k tomu, aby se...
Pavel od vody, 15.8.2014 10:02

„francouzským šamanským“, správně francouzským šampaňským, samosebou. Hezkej překlep ;o)

Odp5: Soutěživost je dobrá věc k tomu, aby se...
ivana Kozárová, 18.8.2014 11:37

Nádhernej překlep!:-)

Odp6: Soutěživost je dobrá věc k tomu, aby se...
ivan, 18.8.2014 16:34

Děkuju, děkuju, Ivano. Včerejší překvapení mě tak ohromilo, že jsem vůbec nevěděl co mám říct sám a na co se mám zeptat. Paní s mladým mužem přijela už za šera a tak se nechtěla zdržovat. Příjemní lidé.

Nestačil jsem se ani zeptat jak se o kytku starat, jestli je slunečním typem a kolik zalévat a jak je odolná.

K odepsání jsem se dostal až v tuto dobu, vlastně až po práci. Domácí připojení je dosud v čudu a nestíhám si ani zjednat jeho opravu.

Budu rád když za mě důrazně poděkujete, rád bych to učinil sám, ale vlastně ani nevím komu.

Až mě hryže svědomí jaké jsem kopyto a nezmohl jsem se na revanš.

Děkuju, děkuju! Mažu domu, už mě čekají další nevyřízenosti. Iv.

Odp7: Soutěživost je dobrá věc k tomu, aby se...
ivana Kozárová, 18.8.2014 17:46

Není zač,Ivane,kytka je plevel a žije sama,jen zalejvat a na zimu nechat doma a užírat lístečky za čerstva,dva denně,furt. proti bolesti a zánětu všeho druhu;-)zas jsem napsala blbej smajlík,má bejt:-):-)

Odp8: Soutěživost je dobrá věc k tomu, aby se...
ivana Kozárová, 19.8.2014 12:42

Byli to moji přátelé u nás na návštěvě a měli směr domů kolem vás. Kytku bych se neodvažovala poslat jinak. Usušená nemá ty účinky,nejlepší účink jsou v době květu,kopretina Řimbaba kvete podobně jako rmen. nevoní moc dobře,ale pomáhá.

Odp2: Soutěživost je dobrá věc k tomu, aby se...
Zákys, 15.8.2014 10:15

Vím o čem chcete napsat, byť se vám to moc nedaří. To vám chybí ta obligátní situace kdy zedník volá dívaje se na hromadu cihel na „helfra“: „podej mi tu cihlu. Kterou ptá se praktikující průmyslovák. Na kterou se dívám, to vás ve škole neučili“?
Nejlepší praxí je dobrá teorie!!!
Takových zamindrákovaných debilů jsem v mladém věku potkal desítky. Moc dobře vás znám. Vím hodně o zdrojích vašich celoživotních mindráků. Nejlíp je vám mezi stejně postiženými.

Odp3: Soutěživost je dobrá věc k tomu, aby se...
Pavel od vody, 15.8.2014 12:23

Hm, pane Zákys, tak vyprávějte. Posadím se ke krbu, dám si sklenku červeného a budu poslouchat. Třeba tu o zamindrákované Karkulce.

Odp4: Soutěživost je dobrá věc k tomu, aby se...
Zákys, 16.8.2014 9:18

Pochybuji že víte co je narace pro houpací koně. Raději si vytáhněte zapnutý mixér z kloaky. Třeba vám to pomůže chápat. Mixér není vertoljot!!! Červené fazole vznášejí lépe.

Odp4: Soutěživost je dobrá věc k tomu, aby se...
ivan, 16.8.2014 9:48

Zakyslo je kruhový objezd bez výjezdu těžce postižený Tourettovým syndromem s nezvladatelně nutkavým pocitem hanlivosti a ponižování. Prostě si musí ulevit, tak mu to umožněme.

Ber ho jakej je a nelam si s ním hlavu. Hlavně aby nám nevychladl, neztratil tlak, otáčky a vztlak. :-)

Hodím korunu, zahraje písníčku, zatím se ještě nikdy neporouchal.

Zdravici k Pardubicům. Iv.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.