Neptejte se co, ale proč

Komentáře k článku

6.6.2014 11:03

Jak jste se naučili plavat?

Blíží se doba prázdnin. Umí vaše děti a vnuci a pravnuci plavat? necháváte to na škole,aby je to naučili odborníci, nebo je to učíte sami? Dám zde k dispozici návod, jak mě to naučil můj tatínek, když mi byly čtyři roky.
Celý rok předem mě učil ve vaně potápět, zadržovat dech a mít ve vodě otevřené oči. Pravda,tenkrát nebyl ve vodě chlór. Venku na dece, v zimě třebas v posteli o víkendech mě učil pohyby rukama nohama, trpělivě, systematicky, tak, aby mě to bavilo. No a v létě následujícího roku jsme to zkoušeli na koupališti ve studené vodě. A se stopkama v ruce,jak dlouho vydržím. A pak mi tatík oznámil. Teď tě hodím do hloubky,kde nedosáhneš na dno. Až tam budeš,otevřeš očička a budeš koukat,kde je sluníčko. Tam poplaveš až se vynoříš z vody,skočím za tebou a udělám hrocha a povozím tě po koupališti. Já řekla tak jo a stalo se přesně tak. vyplavala jsem,táta skočil a podplaval mě a udělal hrocha a vozil mě po koupališti. Ještě týž den jsme to udělali několikrát znova a za chvíli jsme plavali vedle sebe. Maminka z toho šílela. Zatímco ona plavala s hlavou nad hladinou jako Lochneska a nenamočila si ani bradu,my s tátou jsme plavali jako krokodýli......

Myslím,že plavání je o důvěře.
Obdivuju dnešní plavání s miminky,kdyby tehdy byla o tom povědomost,táta by mě plavat učil daleko dřív.
Naučit se věřit vodě. Věříte vodě? Věříte lidem?

V situaci,
Wrunx, 8.6.2014 7:56

kdy rodič nezkazil dítě strachem z vody, se učí plavání prakticky samo od sebe. Ukázat děcku splývání, tj. že ho voda sama unese*, pak že se dá jen zvednout hlava pro nádech, a zbytek už je jen dvou, třídenní veselá hra a děcko řádí na vodě i pod vodou jak malý delfín. Smutně vrtím hlavou nad rodiči, kteří platí dlouhodobé a vcelku drahé plavecké kurzy pro své potomky, a nezřídka je výsledkem toliko veliké h...
*)Pro pobavení poznámka: setkal jsem se s dítětem, které mělo opravdu tak neuvěřitelný poměr tělesné hmotnosti a objemu, že splývalo od hladiny ke dnu jako kámen. Kdybych to nezažil, nevěřil bych. Ale fakt to tak bylo. Ale i ten klučina se za pár dní her plavat naučil ;-)

ahooj ivo
paštika, 1.7.2014 13:00

Ahoj Ivuško.
No jak, jak jsem se naučil plavat?
To tě vážně zajímá? Hm.
Díval jsem se na otevřenou konzervu rybiček z Bajkalu
a to byl asi rok 1955.
Pak jsem se díval do akvárka a to byl asi rok 1956.
Okolo roku 1958 jsem byl v zoo a tak jsem koukal na lachtany.
Pak až za dlouho asi roku 1963 jsem se díval na vojenskou ponorku u Mukačeva.V roce 1964 jsem sebou bouchnul do Dunaje a od té chvíle umím plavat.
Až teď v roce 20014 koukám jako kapr co to ty lidi vůbec zajímá za hovadiny.

Už jako dítě jsem se vrhal do čehokoliv...
ivan, 8.6.2014 17:50

Už jako dítě jsem se vrhal do čehokoliv s tím, že to nějak dopadne. Do vody jsem skákal s rozeběhem po hlavě, ale jenom v místech kde jsem doplaval na druhou stranu, nebo na mělčinu, nebo místo kde jsem už stačil.

V Roztokách bylo oblíbené koupaliště Maxmeliánka. Vody od ,,po kolena po krk,, dospělého a šířky 22 m. Tak to jsem podplavával pod vodou protože jsem se neuměl nadechnout. Až jednou jsem se pod vodou s někým srazil v hloubce. Tenhle dospělý stařec, - ,,asi tak 14-16 let,, pochopil že se nenadechnu a tak mě nějak podržel a já se trochu nadýchal a doplaval. Ještě ten den se mě povedlo uplavat kousek s dýcháním a pak už to nějak šlo.

Pamatuju, že už asi tak v druhé - třetí třídě jsem skákal s velkejma klukama z mostu ,,U Skrčenejch", s asi devět metrů výšky s nutností se trefit do tůňky asi 2x3m kousek od místa kde nyní trvale bydlím. Říčka má dva názvy, oba správně, moc tomu nerozumím . Loděnice Kačák. Pramení v Kačici a do Berounky se vlévá pod sv. Janen v Kozlech.

Odp: Už jako dítě jsem se vrhal do čehokoliv...
iva, 9.6.2014 14:23

Závidím tu Berounku. Každá řeka je krásná, ale ta Berounka se mi zdá je všema opěvovaná a ty píšeš o jejím přítoku. Musím kouknout na mapu kde to je. Já se nejdál koupala kdysi v Krhanicích u Prahy ve velké řece se splavem už nevím jak se jmenovala, ale taky to bylo úchvatné jako všechno, co je poprvé.

Odp2: Už jako dítě jsem se vrhal do čehokoliv...
Lip¤van, 9.6.2014 14:50

Berounka zase tolik zajímavá není. Od ústí Rakovnického potoka, jehož polovinu objemu průtoku tvoří voda z čističky, je to prakticky stoka. Sázava - nejen v Krhanicích - je mnohem lepší. Ne nadarmo jí trampové říkají Zlatá řeka. Mně se na Sázavě nejvíce líbí Stvořidla. :-)

Odp3: Už jako dítě jsem se vrhal do čehokoliv...
iva, 9.6.2014 19:29

Já tak trochu vím, že to je Sázava tehdy jsem to nevěděla. Kamarádka tam měla v Krhanicích kluka tak jsme tam v r. 1979 jely. Ona z Chomutova a já z druhého konce republiky jely jsme z Brna. A pak ta řeka nádherná do té doby jsem byla akorát tak u Opavice. Ale každá řeka má svoje kouzlo. Ale v řece se bojím kde nedosáhnu odjakživa. Jako malá jsem viděla vytahovat chlapa z Odry. Nějaký pán mu tam dával první pomoc a asi ho zachránil. Ty splavy lákají lidi skákat a pak je průšvih. Nejlepší teda jak na té fotce ty šutry. to je paráda.

Odp3: Už jako dítě jsem se vrhal do čehokoliv...
Pavel od vody, 10.6.2014 11:28

Po Berounce, stejně jako po většině českých řek, jezdím od pradávna a má pro mě ono kouzlo, vzniklé knížkami Oty Pavla. Nemůžu říct, jestli je hezčí ta nebo tamta řeka, to je úplně stejný, jako se ženskými. Mám na to jedno rčení: když je hezky, tak je hezky všude. Na vodě je hezky, i když prší ;o)

Odp2: Už jako dítě jsem se vrhal do čehokoliv...
ivan, 9.6.2014 21:30

Berounka vlastně nemá nikde prameniště a vzniká soutokem Rolavy, Radbůzy, Mže a Úslavy + levostraná Střela a Rakovnický potok + Loděnice a pravostranná Litavka. Celkem 776O Km2 povodí, z čehož jasně vyplývá, že dalším jejím levostravým přítokem je Vltava na Zbraslavi a u Mělníka Labe s později pravostrannou Ohří, Bílinou a Ploučnicí.

Kdo to nikdy neviděl ze vzduchu, tak věří pohádce o hlavní řece Labi, kde se spíše chodí po suchém dně.

To místo kde bydlím je Podkozí. Měli jsme tam čundr chatu šedesát let a ke Slávovi Skrčenýmu jsme chodili skákat z mostu a na limonády ze sklípku. Oba jsme se dohodli, že to tam vezmu po něm a postaám se o něj až nebude moci on sám. Sláva nečekaně zemřel a celé to užasné místo padlo do dědictví. Tím to pro mne skončilo a já bydlím na horním konci. Na Slávkovo místo se přistěhoval pan nejbohatší a už roky se tam opevňuje. Jako souseda ho ani neznáme a on nás taky ne. Tak ať.

Odp3: Už jako dítě jsem se vrhal do čehokoliv...
Lip¤van, 10.6.2014 6:37

Ta Rolava se mně nějak nezdá, Váňo. Nebude to spíš Úhlava? Kromě toho nechápu potřebu současné chamradě všechno komplikovat. Dříve Berounka byla Mže od pramene až k ústí do Vltavy. Ale proč dělat věci jednoduše, když to jde složitě. :-)

Odp4: Už jako dítě jsem se vrhal do čehokoliv...
ivan, 10.6.2014 7:52

Dík za opravu. Kdo má za sebou Janovice, tak se nediví, že ti mozek nějakou Úhlavu vymaže z paměti. Západní okruh, bojový hotovostní útvar, první sled. Trvalá hotovost a součinnost, pouze se vyhlašovaly stupně. Kasárna s největší sebevražedností v republice, velkofabrika na magory. Někdo do civilu, někdo do blázince. Předpokládaná životnost několik minut. Nepřetržitě mokrej nebo zmrzlej.

Nežli jednou Janovice, radši kuli do palice.

Ale to vědomí, že máš za sebou asi jedenáct časových pásem štěstí, míru a spravedlnosti, to z tebe udělá chlapa, přímo socialistického člověka.


Janovice nad Úhlavou ti nějakou Úhlavu vymažou z paměti nadosmrti samy.

Odp4: Už jako dítě jsem se vrhal do čehokoliv...
Pavel od vody, 10.6.2014 11:27

Ještě bych přidal Klabavu, ta do té pětice řek taky patří, i když se vlévá až pod Chrástem.

Kamoška má 40let a neplave. Nejde kam...
iva, 9.6.2014 14:29

Kamoška má 40let a neplave. Nejde kam nedosáhne a je hodně malá. Vzpomíná jak ji učili plavat u nás při povinných plaveckých kurzech tím, že je hodili s bráchou dvojčetem do vody, protože se nejvíc báli. Nevím jak je na tom její brácha, ale ona se vody bojí.

V mém dětství a i dnes (znovu) figuruje...
Olix, 9.6.2014 17:47

V mém dětství a i dnes (znovu) figuruje Labe. Má svoje zvláštní kouzlo i vůni... Myslím, že na jednom z jeho břehů jsem se naučila chodit. Pamatuji se na raky, na vlny od lodí a motorových člunů; obrazy s plachetnicemi miluji dodnes.

Odp: V mém dětství a i dnes (znovu) figuruje...
ivana Kozárová, 10.6.2014 9:14

Moje řeka dětství se jmenuje Javorka. Je to spíš říčka,ale se splavy,tůněmi i hloubkou. Protože pramení v oblasti ,kde je naleziště polodrahokamů,bylo možno v době,kdy byla bagrována,nacházet v písku a kamení pecky achátů a taky ametysty.... Pro mě to dodnes jsou hotové poklady. Hledaly jsme je ve vodě s kamarádkou Irenkou a vlastnily tam několik ostrovů a poloostrovů. Javorka voněla kořením,žili tam raci a svítily bělice svými bříšky.Tady u nás je Volyňka, Připomíná mi Javorku,je menší,ale umí být pěkně divoká. Taky tají svoje poklady. Průmyslový odpad ze skláren a tiskáren. Zbytky staré slávy Vimperka. Slkíčka jsou pěkně obroušená a perleť,kterou dovážel Steinbrenner ař z Tichomoří nic neztratila na svém lesku. Jeden takový vodou obroušený kousek ve tvaru leopardího drápu nosím hrdě na hrudníku:-)Tenkrát,kdysi,byl i průmyslovej odpad krásnej...:-)

Syny jsme učili plavat od mala. Jak...
iva, 9.6.2014 19:33

Syny jsme učili plavat od mala. Jak Ivana sice na hrocha jsme si nehráli, ale bylo to podobně nenucené. Nejdřív s křidélkama a pak s jedním. Nebáli se hloubky ani je nenapadlo ale spíš nemají pud sebezáchovy asi tím to taky bude. Já se naučila nebát vody tak, že jsme asi v sedmi letech skočila do rybníka za svým bratem, který tam spadnul jak chytak ryby na provázek. V telákách samozřejmě a nějak mně ta vody vyplavila sama. Od té doby se nebojím hloubky.

2 x jsem se skoro utopil a potom už...
Alfons, 9.6.2014 19:57

2 x jsem se skoro utopil a potom už jsem uměl plavat.

Odp: 2 x jsem se skoro utopil a potom už...
iva, 9.6.2014 21:08

;-)To mi připomělo před lety na bazenu v šatně jsme si vždy vzali já toho mladšího a manžel toho staršiho. Měla jsem Ondru bylo mu šest roků. Celou dobu v šatně mlel. Mami a jak přijdu tam můžu hned skočit do bazenu????a to pořá jo a on zase Mami a můžu hned....Vejdem na bazen mířím si to hned dopředu kde stál manžel s tím druhým a on se mně ptá. kde je Ondra? otáčím se hledám ho byli jsem v místech, kde se skáče do bazénu z můstků. Dívám se taky do bazenu, protože Ondra nikde nebyl. V bazenu plavala nějaká mi povědomá hlava, ale vůbec jsem ji nepoznala neb měla nějak mi neznámo vykulené oči. Zareagoval můj muž, který ihned skočil do vody. Zaslechla jsem jen nějakou holku jak říká. On se topí.
Ondra se odjakživa stydí tak asi nechtěl na sebe upoutávat pozornost.

Odp2: 2 x jsem se skoro utopil a potom už...
Alfons, 10.6.2014 8:17

A takoví rodiče vychovávají děti !! No nazdar !!! Nedokáží zamezit tomu, aby jim děcko skočilo do bazénu. Jak to s výchovou vypadá v ostatních oblastech výchovy nechci ani domyslet. :-(

Odp3: 2 x jsem se skoro utopil a potom už...
Vlastimil Čech, 10.6.2014 10:21

:-):-):-)
to nebyla výchova v tomto případě... to byla ZÁCHRANA!
:-):-):-)
některé děti jsou prostě živel...
většina dětí je aspoň někdy živel...
:-):-):-)
dovedu si ale rodiče představit... jim do smíchu nebylo, v té chvíli...

Odp4: 2 x jsem se skoro utopil a potom už...
Alfons, 10.6.2014 11:41

Když vím, že dítě u vody nikdy nebylo, nepustím děcko samotné k vodě. Prostě počkáš a půjdeš a námi. Mladí mají změněné a posunuté myšlení směrem do lehkovážného blba. Dítě si třeba umane a pokusí se zastavit jedoucí vlak.

Odp4: 2 x jsem se skoro utopil a potom už...
iva, 11.6.2014 9:22

Chyba byla, že po dovolené v Chorvatsku, kde si sami sundali křidýlka aby mohli skákat do hloubky jsem nepochopila, že tohle chce udělat na bazenu. V moři se Ondra skoro nepotopil ani při skoku. A je fakt, že tím potápěním za rybičkama taky člověk ztratí strach z vody.

Odp3: 2 x jsem se skoro utopil a potom už...
iva, 11.6.2014 9:14

My chodili k vodě pořád a právě v té době jsme se vrátili z Chorvatska, kde kluci skákali do hloubky kde ani nevím kolik bylo vody, ale byla tam skála netlačily kamínky a kluky jsme přemluvili aby plavali s jedním křidýlkem. Oni potom zjistili, že je to nednáší moc a nemůžou se při skoku pořádně potopit, tak skákali bez křidýlek, hned byli u břehu a chytli se, vylezli a znovu tak dokola. Proto asi se mně syn na tom bazenu ptal , jestli může hned skočit do vody, ale mi to nedošlo. Na bazenu jsem šli do vody společně. Jenže člověk je tak zblblý

Odp4: 2 x jsem se skoro utopil a potom už...
ivana Kozárová, 12.6.2014 11:23

Milá Ivo,dodnes trnu při vzpomínkách na třináct dětí v koupališti,kam mi bez dovolení naskákaly jako žáby. Později jsem vypracovala systém,jak to dělat lépe a bezpečněji,ale ten den,kdy jsem hlídala a přepočítávala hlavy koukající z vody mi nezmizí z paměti....

Odp2: 2 x jsem se skoro utopil a potom už...
Pavel od vody, 10.6.2014 11:36

Dodnes mám v hlavě vzpomínku na koupání na koupališti, kde jsem se pohupoval v nafukovacím kruhu v takové té poloze, že máte zadek prostrčený skrz a plácáte rukama nohama. Přišla však větší vlnka a já se propadl úplně dolů a zůstal tam viset za nohy. No zachránil mně bdělý tatínek.

Odp3: 2 x jsem se skoro utopil a potom už...
Alfons, 10.6.2014 12:40

Dnes se děti dostávají k vodě poměrně málo a když jdou někam na koupák tak je to obřad. Celou koupací sezonu jsme byli jako děcka u řeky a hlavně v řece. O tom se dnešním dětem mnohde ani nezdá. :-)

Odp4: 2 x jsem se skoro utopil a potom už...
Lip¤van, 13.6.2014 7:20

Na tom něco je, Fonzíku. Navíc byla kvalita vody mnohem horší než dnes. Současní parchanti jedou raději do akvaparku. Ačkoliv, z mého pohledu, pravím - díky Bohu (nikoliv katolickému). :-)

Odp5: 2 x jsem se skoro utopil a potom už...
Pavel od vody, 13.6.2014 8:45

No snad lepší, ne? Dřív se do řek sice lilo úplně všechno, pod městy jsme pádlovali opravdu hustou hmotou, taková Lužnice pod Táborem, to byl zážitek - a ty pachový vjemy... Ale řeka si s tím uměla poradit a po pár kilometrech byla voda celkem čistá. Dneska sice jsou čističky, ale se z praček, myček a dřezů (a nejenom z nich) se do řeky dostávají takový sajrajty, že na to už její samočistící shopnosti nestačí.
Zrovna hlásili, že voda na Orlíku a Slapech už začíná zelenat. U nás na Seči taky. Písáky jsou čisté, tam ty splašky z potoků a řek nejdou. Víte, čím se živí sinice?

Odp6: 2 x jsem se skoro utopil a potom už...
Vlastimil Čech, 13.6.2014 13:29

to tedy nevím, čím se přesně živí sinice, ale asi nějakou nečistotou, rozpuštěnou špínou... ale když už se tedy ta špína těmi sinicemi zkrmí, tak tím pádem zmizí z vody...nešlo by teda ty sinice nějak odlovit (i s tou zbaštěnou špínou ovšem) a tak vyčistit tu vodu? No asi nešlo, jinak by to už někdo dělal, že... ale proč by to nešlo? Nevíte někdo?

Někdy mám pocit, že se učím plavat...
Olix, 10.6.2014 14:16

Někdy mám pocit, že se učím plavat pořád. Ve všem. I když se někdy slovo - plave - používá ve smyslu, že čověk něco nezvládá. Mám tím na mysli - něco překonat, někam se posunout - zvlášť v oblastech, které jsou mi méně známé. Když si tak pročítám komentáře, co vše dokážete nebo musíte zvládnout - myslím, že jste všichni dobří plavci :-)

Odp: Někdy mám pocit, že se učím plavat...
ivana Kozárová, 10.6.2014 14:57

Taky jsem na to podobně pohlížela. Nejlepší varianta je plavání ve vodě.Voda je přítel.

plavat a plovat
Vlastimil Čech, 10.6.2014 16:17

hmmm... zajímavé je, že se dnes už skoro nerozlišují slova „plavat“ a „plovat“...
Když něco plove tak je to neseno hydrostaticky. Máme plovák, plovací vestu, plovací kruh... je-li něco plavajícího, pak se vyciťuje, že je to věc, která se sama o sobě pohybuje... plavec třeba... cítíme, že je rozdíl mezi „plaváčkem“ a „plováčkem“... ale jinak bych řekl, že v řeči obecné je významový rozdíl těch dvou slov čím dál tím více zanedbáván...

Odp: plavat a plovat
Olix, 10.6.2014 17:11

Ano, rozdíl je zanedbáván. Asi to souvisí s užíváním slov. Málokdo řekne, že si jde zaplavat na plovárnu :-)

Odp2: plavat a plovat
ivan, 11.6.2014 6:34

Olix, my jsme to ale říkali přesně takhle.

,,Jdeme na plovárnu nebo na koupák , případně místně Emilák. Chrudim cca 1960.

Co se říká dneska a kde? Někde platí třeba i místní mluva, třeba v Brně.

Odp3: plavat a plovat
Olix, 11.6.2014 8:39

So slovem plovárna jsem se v běžné mluvě nesetkala. Chodili jsme si zaplavat; na koupák; do bazénu; do lázní. A též místně - do starého lomu ve Varvažově. Je to zajímavé.

Odp4: plavat a plovat
tlapka, 12.6.2014 20:03

Přece koupaliště, ne? ebo Na jezírko.

Odp4: plavat a plovat
ivan, 13.6.2014 6:50

Marek Eben má zvací pořad ,,Na plovárně".

Odp5: plavat a plovat
Olix, 13.6.2014 7:25

Ano, pohled do minulosti, že? Díky. :-)

Odp6: plavat a plovat
ivan, 13.6.2014 18:22

Velice často do té nejvzdálennější budoucnosti vývoje technologií, vesmíru, lékařského výzkumu, hudby, ale taky do sebe sama. Prosím. :-)

Odp7: plavat a plovat
Alfons, 14.6.2014 7:16

Kde chcete plavat, když v řekách a na koupalištích za chvíli nebude voda? ;-) Z vyschlých říčních koryt lze snadno udělat dálnice, protože to má dobré podloží.;-)

Odp8: plavat a plovat
ivana Kozárová, 14.6.2014 16:25

Dneska jsem Volyňce šeptala : Volyňko,Volyňko,dnes máš vody malinko,až budeš mít vody hodně uděláš zas povodně. Ty se nikdy spoutat nedáš betony ty ráda nemáš. Až se naštveš,žádná škoda,člověk pozná,co je voda... Zbav se toho nepořádku,udělej jim doma skládku. Co Ti do vln naházeli,vrať jim klidně do postelí. Uvidí i vodní ptáci,že se spravedlnost vrací.....

Odp9: plavat a plovat
ivan, 15.6.2014 15:17

Moc pěkné.

Odp7: plavat a plovat
Olix, 15.6.2014 13:00

Měla jsem na mysli pohled do minulosti jako vyprávění zkušeností, které pozvaný host během svého života posbíral. Není zač. :-)

Odp8: plavat a plovat
ivan, 15.6.2014 15:32

Prosím, myslím to upřímně ( ale doopravdy) :-)

Odp9: plavat a plovat
Olix, 16.6.2014 8:56
Odp2: plavat a plovat
Pavel od vody, 11.6.2014 7:21

Ona plovárna je specifický termín pro ohrazené místo na řece, kde bývalo molo a děsně chlupatej chlap v tričku a bílé čepici. V rukách měl bidlo s lasem a učil „plovat“ slečinky, viz Rozmarné léto.
Plavárna byla třída ve škole, kde se dělaly maturity.

Odp3: plavat a plovat
ivana Kozárová, 12.6.2014 11:28

My jsme zase říkali jdem na Dáška. To byly Dachovy,nebo taky Dachova dolů směrem od Věže Samostatnosti nad Hořicema. Tam to asi bude znát taky Ivan- koupaliště v lese,starosvětské,s písečnou pláží a stylovýma dřevěnýuma šatnama.... Tam mi táta dělal toho hrocha.Nikdy nezapomenu na zvuky a hlaholy,linoucí se z koupaliště a slyšitelné už na lesní cestě,která vedla kolem.Vůně lesa a ten křik je pro mě dodnes vzpomínkou,při které chci přeskočit drátěný plot a skočit rovnou do vody. Bylo to tak čisté koupaliště,že tam s náma plavali i mloci. Nebo plovali?;-)

Odp4: plavat a plovat
Alfons, 12.6.2014 14:36

To je dnes překonané čvachtacím aquaparkovým průmyslem-je to k smíchu oproti starším lidmi proplovaným plovárnám, které měly plovacího ducha v každé kapce vody. atp. ;-)

Odp4: plavat a plovat
ivan, 12.6.2014 14:45

Zatáčka na Dachovech se jede ostře doprava a výjezden do docela prudkého kopce do Kudrnáčovky přes startčáru se letí a padá do lesa, levá,-pravá, garáže a volným pádem rovnou do Hořic. Víte o tom, že 300 zatáček G.Havla by se spíše mělo jmenovat 400. ?

O koupališti vím, ale nikdy jsem tam nebyl, škoda.!! V Hořicích jsem vždy byl za jiným účelem.

Všechny kopaliště na světě mají stejný zvuk, podobně jako ptačí zpěv, všimli jste si toho?

Odp5: plavat a plovat
ivana Kozárová, 13.6.2014 10:40

Všimli!:-)To je tou vodou. Škoda,že jste nezabloudil ke Kalíšku - to je pramen kousek v lese. Nebo do lomu u sv. Josefa,kde se až dosud láme pískovec růžové barvy,ze kterého se dobře sochají ženská těla.... Nebo kousek k Miletínu na Byšička,kde je kostelík se hřbitovem - místo konání Erbenova hororu Svatební košile... Taky vzpomínám na časy ,kdy jsme s tátou projížděli všechny zatáčky a klopili to,jak to šlo....Hořice jsou zvláštní město- město kamenné krásy a město zatáček,včetně kroucení těch trubiček:-)

Odp6: plavat a plovat
ivana Kozárová, 13.6.2014 10:49

To prudké stoupání nahoru k Věži - tedy startovní čáře - a pak klesání na Dachova je vlastně výstup a sestup na tzv. Chlum,na jehož vrcholku věž stojí...... Poblíž stojí taky Hlohová kaplička,památka na doby moru na hořicku.... a taky je tam střelnice Na cikánce....

Odp7: plavat a plovat
ivan, 13.6.2014 13:07

Říkáte to správně, ale v protisměru.

300 zatáček GH se jede na pravou ruku.

Nebo jsem v omylu já a mám tak pojmenované nesprávné místo?

Odp8: plavat a plovat
ivana Kozárová, 14.6.2014 16:45

Ba ne,já si celej život pletu pravou a levou stranu a některý věci dělám nejšikovnějc levačkou. Z Borku jak je ten sešup dolů do města,tam jednou sletěl náklaďák,kterýmu vynechaly brzdy a projel panelákem.Krásnej popis trati je na stránkách AMK Hořice. pod heslem : Popis tratě automotoklub v AČR Hořice,já to neumím dát tak pěkně do odkazu jako vy tady na svíci,musím se to naučit.
Jak je takový léto s větříkem a mrakama,hned jsem v duchu v Hořicích...

Odp9: plavat a plovat
ivan, 14.6.2014 17:35

Tu trať mám v paměti dosud docela detailně, doslova ji vidím. Taky jsem tam nechal pár kamarádů, naposled Ilja Zachoval se svou dcerou při nějaké předváděčce starých, ale stále rychlých sidecarů, prostě vlítli do lesa.

Z Hořic byl i Joska Bareš, ten se zabil v závodě v Chomutově Jirkově kde jsem ve stejným závodě dopadl úplně nejlíp, zatímco on úplně nejhůř.

Velice uznávaný hořičák a oblíbenec byl Jiří Šafránek,( čert) ten si po srdeční operaci sebou vozil na závody doktora. Nakonec zemřel doma protože se mu na umělé chlopni ulomilo ramínko které přidržovalo voperovaný kuličkový ventil. Taková banalita ho stála život.

Dalším hořičákem byl Podlipný, ale co jsem slyšel, tak ten ujíždí spíše na chlastu.

Odp10: plavat a plovat
ivana Kozárová, 14.6.2014 22:26

Já tam nechala svoje dětství a v nose mám vůni oleje....Slunce,vůně lesa a vůně oleje. A ten strach o závodníky. A malinkatej velkej Parus,přirostlej k mašině. A vyprávění Franty Šťastného. A mají tam hoši i sochu,připomíná stylem provedení eskymáckou tvorbu. Takovej monolit,je dokonale jednoduchá a je v tom rychlost...

Odp11: plavat a plovat
ivan, 15.6.2014 15:54

S kámošem, bývalým plochodrážníkem, Slávkem Šebelou (Květoslav) jsem se byl podívat na plošině ve Mšeně u Mělníka a tam si ho pořadatel pozval jako hosta, tak jsme spolu krátce pokecali. Parda vypadá furt stejně, ani vypadlej vlas, ale určitě nepovyrost. Zatímco měl někdo problémy jak se na motorku složit, tak on jezdil doslova ve stoje aby dosáhl na stupačky.

Kdo ví jestli má tak 150 cm. Parda byl známým pěstitelem kachen. Jeden čas jsem chodil s jeho dcerou Alenou, ale ona u táty nebydlela. Bylo to ale krátké s rychlým koncem. Byla spíš na vinárny a já byl furt někde na závodech. Nemohlo to dopadnout jinak, takže nás to ani jednoho moc nebolelo. Už je to nejmíň 35 let, takže na tom už roste mech. Vlastně si už ani neuvědomuju jestli byla Alena, ale asi jo. To všechno odnes čas, ten ďas.

Odp12: plavat a plovat
ivana Kozárová, 15.6.2014 20:32

Ivane,asi se mi budete smát,ale mám představu,že minulost,přítomnost a budoucnost se jednou propojí a že si budeme přehrávat desku života stromu z pařezu,že vše má paměť,nejen my,lidi a že se to zaznamenává a nikdy neztratí. To jen náhrobky s nápisy se propadnou do země,ale v Knize Života je zaznamenáno všechno,co stojí za obnovu.A že každý se jednou octne tam,kam bytostně patří,ve svém okruhu spřízněných duší. Nemyslím tím jakési nebíčko,ale konkrétní kus Planety,obnovené k přehrávání záznamu našich životů. Ten,kdo dokonale zná kód života každého z živáčků,nás v patřičný čas obnoví k životu,který nám náleží. Kolikrát přemejšlím,kolik tam bude přátel,kamarádů a lidí,se kterými jsme se ve svých krátkých životech nestačili setkat,ale četli jsme jejich knihy a poznali jejich způsob myšlení a byl nám blízký...V současné době cosi podivného probíhá pod povrchem věcí. Vznikají nejen zemětřesení.Lidé tuší změny a blbnou z toho. Myslím,že žijeme v přelomové době.Možná,že se lidé dostanou do situace,ze které zdánlivě není úniku. A možná to bude začátek něčeho nového.Toho,k čemu člověk sám inklinuje a co si ve svém srdci a myšlenkách už dávno sám přál.....

Kozárová - Choc už do rici
knírpodpupkem, 25.6.2014 11:37

Kozárová - Choc už do rici

Odp: Kozárová - Choc už do rici
Olix, 25.6.2014 18:56

Vraťte se odkud jste přišel. Osobně nejsem zvědavá na Vaše názory!

Odp: Kozárová - Choc už do rici
iva, 25.6.2014 19:00

O co ti de o suche z nosa?

Odp: Kozárová - Choc už do rici
ivan, 25.6.2014 21:53

Ale, ale.

Plavat jsem se naučil ku po divu v tom...
Neuvedeno, 22.7.2014 22:17

Plavat jsem se naučil ku po divu v tom rybníku, kde dnes plavou labutě hned u zámku Orlík. Příbuzní měli blízko chatu a tak jsme tam byli na prázdninách. Otec mě učil tempa na suchu a tam jsem se najednou pustil z dřevěného nástupu do rybníka o pár metrů a zase se vrátil. Bylo to dost odvážné. Byl jsem tam sám. No povedlo se to. Když jsem to řekl rodičům, tak mě hned vzali na větší trasu plavání a hlídali mě. Stále jsem vzdálenost zvětšoval, až už to šlo dobře.
Za svůj život jsem naučil plavat alespoň pět dětí. Nejlépe mě to šlo, když jsme měli nafukovací vestu a dítěti jsem pozvolna upouštěl vzduch. Za takové čtyři návštěvy vody to už šlo. Vždy jsem jim ukazoval, jaké mají dělat pohyby.
Hůř už mi to šlo s tím nejmladším vnoučkem. Měl školkový kurz a to dvakrát a stejně to nešlo. Až jsem ho vzal do vody a prodlužoval jsem vzdálenost uplavání a povedlo se to. Teď už vesele skáká do vody. Ono je to hlavně o jistotě, že když to nepůjde, že ho někdo zachrání.
Viděl jsem na filmu, jak za první republiky měli plavčíci takové 2,5 m klacky s lanem a opaskem. Do opasku se zapnulo dítě a začalo plavat. V případě, že se začalo topit, tak jej plavčík podržel nad vodou. Takto dětem nezbývalo, než se snažit a naučili se poměrně brzo plavat.

Odp: Plavat jsem se naučil ku po divu v tom...
ivana Kozárová, 23.7.2014 9:29

To s tím upouštěním vzduchu z vesty je bezvadnej nápad. Hned to doporučím dál. Díky,pane Neuvedeno. Doktor Kneipp měl ve svých sanatoriích celé přístrojové vybavení k výuce plavání,dnes nám to přijde až legrační.Ale spíš je to proto,že nemáme na své děti čas a svěřujeme je školce a škole. Ale nejlíp by se děti učily od nás.Jste bezvadnej děda.

Odp: Plavat jsem se naučil ku po divu v tom...
Zákys, 23.7.2014 21:58

A který styl jste je učil? Někdy potřebujete uplavat i v dětském věku 200 m. Jak jste je učil dýchat ve vodě. Různé styly....? Jak se menuje ta základní poloha těla při prsách, kraulu, delfínu?
Od té prehistorie první republiky a klackem se špagátem uběhlo již mnoho času. A tak se učilo amatérsky jen někde na skautském táboře. Nedělejte z nich blbce.

Odp2: Plavat jsem se naučil ku po divu v tom...
ivana Kozárová, 24.7.2014 9:59

Vy jste dozajista studoval i Kneippovu příručku:-)

Odp3: Plavat jsem se naučil ku po divu v tom...
Zákys, 24.7.2014 10:43

Vodoléčba bylo moje hobby. Ale to jsem byl ještě puberťák. Kneipa jsem našel někde na půdě. A nebyla to žádná příručka, ale poctvá skoro 300 stránková zažloutlá kniha. Jen jsem naučil plavat (udržet se na vodě) asi 400 dětí. Někdy se mi to také nepodařilo. Někteří pak plavali závodně. Jiné mi děkovaly, že jsem zbavil strachu. Tož tak.

Odp2: Plavat jsem se naučil ku po divu v tom...
Vlastimil Čech, 25.7.2014 12:23

Zajímalo by mne, jak jsou na tom s plaváním dnešní mladíci... Kdysi byl docela patrný rozdíl mezi chlapci odněkud z hor a mezi ostatními...( Ovšem vyjímky a vyjímky z vyjímek :-))
Dnešní děti chodí plavat do bazénů se školou, tak bych odhadoval že neplavců bude snad míň...

Odp3: Plavat jsem se naučil ku po divu v tom...
ivana Kozárová, 27.7.2014 11:44

To je fakt,lidi z hor moc plavat neuměli,dokladem toho je moje babička Albína,která plavala asi jako sekyrka bez topůrka a hluboké vody se bála,do potoka vlezla jen po kolena a dál ani za nic....

Kneippovu příručku na plavání jsem...
Neuvedeno, 27.7.2014 18:43

Kneippovu příručku na plavání jsem nikdy neviděl.
Učil jsem prsa. Ostatní se pak naučily děti samy. Když už se udrží nad vodou, tak to ostatní snadno obkoukají od okolo plavajících.
Teď už toho s dětmi moc nezvládnu. Na kole už jezdit nemůžu.

Odp: Kneippovu příručku na plavání jsem...
Zákys, 27.7.2014 21:08

S tím Kneipem si paní Kozárová dělala srandu. To byl lékař, který se snažil všechny neduhy léčit vodou. Taková lékařský vodomil. Bolí vás pekelně zuby, tak rychle studenou vodu....

Odp2: Kneippovu příručku na plavání jsem...
ivana Kozárová, 28.7.2014 9:44

Kdyby to šlo zveřejnit fotografíí,poslala bych sem kopii obrázků z té Kneippovy knihy. jsou to až dojemné obrázky vyjadřující snahu naučit člověka plavat nasucho. Takoví pánové v dlouhých pruhovaných plavkách a s knírama bezpečně připevněnýma speciální páskou. Vodá opravdu léčí všechno,ale musí to být voda živá a hned od počátku. Ne jak to máme dneska- rourami,betonem,chlorem,etc. Už jsme se živé vody zbavili a ona sama živoří ve zbylých studánkách. Čím víc přivalů,tím méně vody. Rychle steče,odteče a zas není nic.Jen ten vlhkej vzduch a neschne prádlo..

Odp3: Kneippovu příručku na plavání jsem...
Zákys, 28.7.2014 11:53

Do učebnic plavání vstoupila vojenská strategie výchovy branců USA připravující je na boje ve II. sv. válce. Jmenuje se to ideomotorická výuka pohybu(Učení nasuchu)Hoši v počtu 300 si sedli v kinosále a promítal se jim metodický film nácviku plavání. Kolem 70% se naučilo plavat. Poměrně efektivní.
K tomu sebebájení o vodě... Když sedíte na střeše, voda rychle odteče. Specifický odtok podloží se neobyčejně liší. A vůbec nezávisí na „dnešku“ a „zítřku“, ale na jiných okolnostech. Hydrologická mapa (jedna z těch map) ČR by mohla vyprávět. Předpokládá to umět tu mapu číst.
A co je to povodí? A co je rozvodí? A co úmoří? A kudy prochází(u nás) hlavní evropské rozvodí? To k tomu Kneipovi.... a pruhovaným tričkům.

Odp4: Kneippovu příručku na plavání jsem...
tlapka, 28.7.2014 13:08

A kudy prochází to rozvodí?

Odp5: Kneippovu příručku na plavání jsem...
Zákys, 28.7.2014 18:26

Zeptejte se pančelky. Ta vás to učila ve čtvrté třídě ve vlastivědě.A pro jistotu si přesedněte. Sedíte si na káblu!!!

Odp4: Kneippovu příručku na plavání jsem...
ivana Kozárová, 29.7.2014 10:30

Vsákavost závisí na podloží. Na střeše sedím často,raději bych na komíně,ale už nemáme tovární. Rozvodí je hranice mezi dvěma povodími,učila nás paní učitelka v sedmé třídě. Dnes vím,že je mi prd platný vědět vše o povodích,rozvodích a úmořích,protože voda je umořena.Všemi prostředky,co má člověk - destruktor - k dispozici. Vodní víly a hastrmani už skoro vymřeli. Mapy mě naučil číst tatínek a běhat podle azimutu,che che.Taky mám doma od něho buzolu s dvěma bublinami na koženým pásečku a k tomu jeden pravej hedvábnej padák.Kdybych náhodou potřebovala skočit přesně na hranici mezi povodími.....Je tady děsně vlhko,nic neschne,ani odlitky dětských prstíků. Děti si je včera odlévaly a ani zatopení v kamnech nepomohlo.Fakt jak v prádelně.

Odp5: Kneippovu příručku na plavání jsem...
ivan, 29.7.2014 16:47

U nás ( Berounsko ) byla až skoro do oběda mlha. Nyní min. psychrometrický rozdíl s nasyceností takřka 100%.

Jen tak mimo, Ivano, přemýšlím k čemu je druhá bublina na buzole a co ukazuje ? :-)

Padáky z hedvábí se šily tak do šedesátých let. V Chrudimi byla mojí sousedkou paní Vávrová která šila padáky pro CS reprezentaci, tehdejší trio para Jedlička, Koubek a třetí jméno z hlavy nedám a nedám.

Aby vítr na stojánkách nemlátil křidýlkama, tak se aretovaly v křídle takovou jehlicí proti pohybu. Tak se činilo pouze za větru, takže to nebyla zrovna z nejobvyklejších činností ji odaretovat. Prostě se chlapům podařilo odstartovat se zablokovaným řízením, což je zjistitelné až ve vzduchu, tedy aspoň to tak bylo tehdy došetřeno. Něco se dá ukormidlovat po dobu několika vteřin nožně, ale stejně to skončí plochým vrtákem. ( počátek pádu po křídle) Něco podobného se stalo pilotovi Bati. U pozdějších letadel byly všechny činnosti na křídlech vč, centráží ovládány zevnitř.

Stejně se mi to úplně nezdá, protože všechny pohyby na křídlech jsou cítit v rukou už při pojíždění, obzvlášť na letištích s travnatou plochou. Dost dobře si neumím představit , že by je zkušený pilot mohl necítit. Někdy je třeba naopak klipl chytit dvouruč. (berany jsou obouruč už svojí konstrukcí.)

Oheň a ,, klacek" (bloknuté řízení) jsou největšíma strašákama všech pilotů a u vyhlídek bych ještě přidal mobily a foťáky zapadlé pod pedály žízení.

Po šedesátých letech se padáky šily z Uprasilu a Dakronu, ale o současnosti už nemám přehled, ale možná, že je to furt stejné.

Chrudimskej děda mě neustále opravoval, že se nemá říkat furt, ale stále. Vzpomínka.

Odp6: Kneippovu příručku na plavání jsem...
ivana Kozárová, 29.7.2014 22:29

V Chrudimi pracoval můj táta na letišti po rozvodu s mou matkou.Jako leteckej mechanik. Tu buzolu s dvěma bublinama opatruju proto,že je komplikovaná a jeden neví,podle který se má řídit;-),ale hlavně že je po tátovi,on byl taky komplikovanej;-) Ivane,já stále nevím,proč se dnes tolik spoléhá na autopilota,když se dá dnešní technikou dozajista zneužít....Není nad lidskou chybu:-(Horší jsou chyby oumyslný nelidský. Toť hledisko čistě moje subjektivní ženské neodborné.

Odp5: Kneippovu příručku na plavání jsem...
Zákys, 29.7.2014 17:29

Vsákavost trhá uši. Máte asi na mysli vodu infiltrovanou do podloží. Tím může být půdy písčitá, jílovitá, nebo žulové podloží(voda puklinová). Jestli pijete vodu z flyše, tak se vám nedivím. Puklinová voda, která vytéká z masivu Jakubinej(Roháče) je pro mě živá voda. Kolik máme na území našeho státu úmoří a kudy prochází jejich rozvodí. Je u nás místo, kde se tato úmoří setkávají?
Práci s topografickou mapou jste se měla naučit v BV(Branná výchova). Bylo na to 10 h. ročně, po několik let-si pamatuji. Žádný předmět nebyl tak vybavený učebními pomůckami jako tento. Práci s azimutem se naučil i ten největší blb. To píši o sobě. Vyzkoušet si to mohl na Závodu branné všestrannosti. Ale dostat se na republiku mezi 2 000 středními školami už dalo zabrat. Závodily i holky.

Odp6: Kneippovu příručku na plavání jsem...
ivana Kozárová, 29.7.2014 22:31

Jo,bylo to jednoduchý s buzolou,která měla jednu bublinu.:-)

Odp7: Kneippovu příručku na plavání jsem...
Zákys, 30.7.2014 9:31

Ta buzola vám musela spadnout a náhodou tam vnikl vzduch a vznikla druhá bublina. Azimut se překládá jako pochodový úhel. Když máte držet směr skládající se z několika směrů (azimutů) a jedná se o pohyb v členitém terénu (různá nadmořská výška) není to nic jednoduchého. Je to možná obtížnější jak vysvětlit děťátkům lidský „bordel“ na obraze Petra Brughela Sčítání lidu v Betlémě. To děláte v sedě a můžete se u toho tvářit zasvěceně. Jako farář.

Odp8: Kneippovu příručku na plavání jsem...
ivan, 30.7.2014 11:27

Fyzikálně i logicky nemožné.

Kdyby tam vnikl další přidaný vzduch tak by se nevytvořila druhá bublina,ale ta původní by se v olejové náplni pouze zvětšila.

Kaněc filma.

Odp9: Kneippovu příručku na plavání jsem...
Zákys, 30.7.2014 12:34

Není nad experiment. Ty buzoly o které zde pravděpodobně jde se prodávají(někde) v prodejnách armádního vysloužilého zboží pro holé lebky. Kupte a vyzkoušejte. A ten Aristoteles vytvořil logiku tak, že objevil fyzikální zákony? Nebo chodil do učení k Yvanovi?
Sám jsem držel v ruce asi 3 zmršené buzoly s dvěma, i třemi nestejně velkými bublinami. Byly to náramkové, vojenské buzoly!!! V BV se používaly a stále používají buzoly vhodné pro orientační závody. Byly z plexitskla měly měřítka. Moderní inovace nesleduji. Tenkrát jsem problém nezkoumal proto, že Eva měla tak krásná prsa, barvy čerstvě nastloukaného másla.... Lituji vaší omezenosti. Co lituji. Bůh ví, koho má potrestat a ranit slepotou..

Odp10: Kneippovu příručku na plavání jsem...
ivan, 30.7.2014 13:02

Prý to bylo velice inovativní plnit buzoly mejdlovou vodou místo glycerinem. Říkal Forejt.

Odp11: Kneippovu příručku na plavání jsem...
Zákys, 30.7.2014 15:38

glycerinové mýdlo jsem používal na natírání zorníků plynové masky. Aby bylo lépe vidět na Yvany a člověk se nespletl s jejich nakopnutím do prdele. A kam se poděla ta formální logika? Máte tužku a papír? Jednomu muži to stačilo k světovému věhlasu. Pro vás to bude jak se předvádíte „brnkačka“ a těch pár „tolárků“ za pohrdanou Nobelovku můžete dát na psy a jinak charitativně potřebné.

Odp8: Kneippovu příručku na plavání jsem...
ivan, 1.8.2014 14:15

V jednom příspěvku 20.9 - 7 píšeš, že je práce s buzolou tak jednoduchá, že se to naučí i takový vůl jako Ty, a hned den na to tvrdíš jak je to neobyčejně složité v různých nadmořských výškách. (díky za výklad výšky :-))

Vypadá to na dvě jednosměrky v jedné hlavě, prostě myšlenkový protiproud.

Ty výšky ( rozdíly) jsou AGL nebo TVR či AFIS daným, či přepočteným QNH z 1013 hp ? Zkoušel jsi se někdy navigovat v mracích bez GPS, VOR ( radiomajáky) ve snosech odečtem úhlu na příčném sklonoměru za daný čas? Zkus to, je to sranda.

Odp9: Kneippovu příručku na plavání jsem...
Zákys, 1.8.2014 18:10

Když neumíte číst, tak to nechte koňovi. Ten má větší hlavu. Idiote představte si 5 ha výsypek z nákladních aut a máte udán 6 krát změnit pochodový úhel a to vždy jednou po 151 m, podruhé 83 m atd. Tedy rovina!!!. a najít na cílovém místě svůj mozek. Vy vole jej nikdy nenajdete. Nadmořskou výšku jste si doYvanoval, aby jste vypadal jako myslitel. A už seru reagovat na ošklivé káčátko, alias obr. kokota.

Odp10: Kneippovu příručku na plavání jsem...
Zákys, 1.8.2014 18:18

A mimochodem čtu zajímavější věc než ty vaše kydy. Právě na Slovensku vyšel životopis Gustava Husáka. Bratru za 800 Kč. Pro důchodce lehce oželitelné peníze. V Dúbravke při Bratislavě vyrostl neobyčejně inteligentní a vzdělávatelný klučík. Kdy budu číst něco podobného o vás?

Odp11: Kneippovu příručku na plavání jsem...
ivan, 2.8.2014 9:07

Konečně tě mám na provozní teplotě a tlaku, ale trvalo to.

Tak Pa, Zaky, Pa.

Odp12: Kneippovu příručku na plavání jsem...
Lip¤van, 2.8.2014 9:17

Nerozumím tvé trpělivosti, Ivane. Jakmile vidím to lanžhotské přízvisko vedle data, okamžitě vypínám. :-)

Odp13: Kneippovu příručku na plavání jsem...
Zákys, 2.8.2014 9:32

Jak je možné vypnout něco co je vypnuté stále. Nepřehánějte. Zapnout se nedokáže ani na oslím hnojišti poskakující pletací vzor!!

Odp13: Kneippovu příručku na plavání jsem...
ivan, 2.8.2014 10:28

Ale vždyť je s ním docela prdelka, hlavně aby neztrácel na otáčkách, tlaku a nevychladl.

Náhodou je docela dobrou inspirací pro přemýšlení.

Odp12: Kneippovu příručku na plavání jsem...
Olix, 2.8.2014 10:30

Vtipné i poučné komentáře :-)

Odp13: Kneippovu příručku na plavání jsem...
ivan, 3.8.2014 9:16

Ivana naposled psala o bolestivých potížích s páteří, doufejme, že se brzy ozve. .....Ivanooo.....

Odp14: Kneippovu příručku na plavání jsem...
ivana Kozárová, 3.8.2014 16:00

Dík za optání,akupunktura zabrala.Byla to taková zubní bolest,jako od nervů.Prý akupunktura je slyšet;-) Osm jehliček ,čtyři na hřbetech rukou a čtyři v podkolenních jamkách. Ještěže mám tak perfektního doktora. Můžu se dál starat o psováka,ten marodil se mnou a celé dny prospal a prozíval a dozoroval:-)Hejá hejá,funguju dál,plavu ve splavu a zdravím!

Odp15: Kneippovu příručku na plavání jsem...
Olix, 3.8.2014 16:16

To je dobře, že je lépe.

Odp16: Kneippovu příručku na plavání jsem...
ivana Kozárová, 4.8.2014 10:53

Díky za povzbuzení,paní Olix.Sedět na zadku mi to ještě moc nejde,ale na jednu stranu je to dobře,ten sitzflajš není nic dobrého,alespoň něco udělám a neflákám se:-) Po rozličných prázdninových hostech mi tu zůstalo prádlo,ale leje a leje a není naděje že by to uschlo,tak to nechávám ležet.Teoreticky vzato by se dobře utíral prach. Tak vymetám kamna a krby ve strašidelným baráku:-)

Odp17: Kneippovu příručku na plavání jsem...
Olix, 5.8.2014 13:14

Vymetat kamna a krby ve strašidelným baráku :-) To zní jako pohádka. U nás též pár dní pršelo, bylo to potřeba. Těším se, jestli porostou houby. To bude dobrota :-) Jsem ráda, že vše berete s humorem, to je fajn.

Odp18: Kneippovu příručku na plavání jsem...
ivana Kozárová, 5.8.2014 14:38

:-) Jo,jako O popelce,ale takové spíš ježibabí Popoluše;-) máme dům ze sedmnáctého století v památkové péči. Tudíž i černou kuchyni,tam mámsklad lejster.Taky už černejch. U nás rostou houby valem,jsou toho plné lesy,taky bych šla,ale zatím nemůžu kvůli psovi.Ať se vám houbaření daří!

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Zase jako vždycky, přímo šrapnelovitej...
ivan, 31.7.2014 14:33

Zase jako vždycky, přímo šrapnelovitej rozstřel myšlenek bez zjevných souvislostí typu rozsypaných sirek.

Odhaduju, že bys potřeboval k nakopnutí něčího zadku zaměřovače, jeho pomocníka, osvětlovače a obsáhlý návod s významovým výkladem a grafikou.

Forejtová povídala, že má Forejt pravdu, Zaky.

Odp: Zase jako vždycky, přímo šrapnelovitej...
Zákys, 31.7.2014 19:40

Poslouchejte vy oháňko z kulhajícího vepře zde šlo o určování azimutu. Vaše výkony sračkometu v rámci tzv. tiché pošty posouvají meritum věci tam kam ani náhodou nesměřovalo jenom proto, aby jste prezentoval svůj „zašmýrovaný“ rypák a tak vám opakuji. Na SŠ mající přes 2000 studentů byly vojenské buzoly pro BV které se daly připnout na ruku jako hodinky. A já, ač mně bavily jiné nezpochybnitelné hodnoty než Obrana socialistického státu jsem u několika těchto buzol viděl místo jednoho oka, oka tři. Kapišto nekrózo? Pro mně je šuma-fuk co to ve vás zanechává. Jenom to vedu v patrnosti, aby bylo vidět jak může vypadat i obyčejný šroubkař. Za kolik jste utíkal těch 60 m. To že jste se kousek proběhl s Odložilem, nebo s kým, se vás nikdo neptal. Zjišťuje se to na takových kulatých hodinkách... A když už jsme v tom, tak jak daleko a vysoko jste skočil. To se na dětských táborech soutěžilo.

Odp2: Zase jako vždycky, přímo šrapnelovitej...
ivan, 1.8.2014 9:59

Chápej, Zaky, teprve se připravuju na život, tak buď ke mě trochu milostivej.

Velice bys mě to usnadnil, kdyby si mě vysvětlil jaké jsou funkce třech bublinek, jednu chápu, ale co činí ty dvě další ?

Fakt máš asi pravdu v tom , že jsem omezenec a nechápu.

No, ale, když mě to dobře vysvětlíš !... Prosím.

Budu se snažit. Tak díky.

Odp3: Zase jako vždycky, přímo šrapnelovitej...
Zákys, 1.8.2014 12:04

Hňupe po třetí a x-té. Někdo tam plácl něco o azimutu. Základ. Jestli si myslíte, že se zde přu o funkčnost archaické buzoly, která utrpěla nějaké poškození (a jeho původ a důsledky jsou mi dnes tak jak před těmi 50lety volné). Popsal jsem co jsem viděl. Ty buzoly na hodinu topografie v Branné výchově nosil tělocvikář v ve dvou krabicích od margarinu(žasnete ořežprute) a my se hrnuli rychle si vybrat ty funkční magore!!! Raději než topografii jsem měl střeleckou přípravu. A jsem docela pyšný, že si mě kantor všimnul, a já si vystřílel II. výkonnostní třídu. Při těch pár tréninkových střelbách, pár hodinách suché střelby to bylo celkem dobré. Strejda hajný se potom divil, kde jsem se naučil tak střílet, že jsem ulovil i pár sluk. Do lesa mně vodil již od mateřské školky na čekanou a učil troubit na jeleny.

Odp4: Zase jako vždycky, přímo šrapnelovitej...
ivan, 6.8.2014 11:39

Teda, vůbec nechápu co to má společného s válcováním silnic druhých a třetích tříd v podhorských oblastech.

Odp5: Zase jako vždycky, přímo šrapnelovitej...
Markéta, 7.8.2014 18:28

Dobrý den,
omlouvám se za příspěvek, který je zcela mimo téma diskuse. Pomáhám mamince, za svobodna Ziegenfussové, pocházející z Přelouče, pátrat po příbuzných z otcovy strany a vyhledávač nás odkázal na jeden z vašich příspěvků na tomto fóru, kde zmiňujete, že vaše matka se jmenovala rovněž Ziegenfussová. Protože nositelů příjmení Ziegenfuss nebo Ziegenfussová je v celé republice všehovšudy 16, je vysoce pravděpodobné, že mezi vámi nějaká příbuzenská vazba je. I váš odkaz na Chrudim jako místo původu vašich předků by tomu nasvědčoval. Pokud máte zájem o komunikaci, ozvěte se, prosím, na mail marketa.seligova@seznam.cz.

Odp6: Zase jako vždycky, přímo šrapnelovitej...
ivan, 8.8.2014 14:39

Potvrzuju naší příbuznost, Markéto.

Můj strýc, bratr již zesnulé maminky, (Miluše Ziegenfussová- Placáková), Ing. Vladimír Ziegenfuss je vystudovaným matamatikem statistikem a po celý svůj život měl pouze jediné zaměstnání na Státním statistickém úřadu odkud odcházel do důchodu z pozice šéfa Demografického oddělení.

Jeho milou nebyla jenom statistika, ale i genealogie, organizace poznávacích zájezdů a účast ve všemožných vědomostních soutěžích kde byl velice úspěšný.

Strýc, nyní 85 let, je držitelem denníku našeho společného předka, mého pradědy, který podrobně popisuje svůj odjezd do války, náladu mezi lidma, strastné loučení se s manželkou a malou dcerkou ( mojí babičkou, domnívám se) právě z nádraží v Přelouči.

Pamatuju si, jak si uvědomoval v deníku zcesnost provolávání slávy připitých rekrutů, bolestnost otců co se loučili s rodinama a směsici pláče, písní, syčení páry, smradu z kotlů a řičení vojenských kapel.

Pak jak veškerá sláva postupně ustávala a měnila se ve strnulé napětí dlouhé cesty vojenského transportu do pevnosti Přemyšl.

Můj děda, Michalel Ziegenfuss, přestěhovalý do Chrudimi, otec mojí maminky, zase válčil na Italské frontě odkud si přivezl ohromné zranění na zádech po zásahu šrapnelem o váze dobrých patnácti deka. Život mu tehdy zachrálila torba na zádech, ešus a nafasovaný bochník chleba. Nikdy potom jsem neviděl větší jizvu zatvarovanou do hlubokého dolíku přeražených žeber a roztříštěné lopatky. Divná doba kdy válčili Češi proti Čechům podle toho která strana se jich vojensky zmocnila.

Mám odposlechnuto, že Ziegenfussové jsou rodem z Horské Kvildy (Ausergheefield ??) odkud utekli do teplého a rovinatého polabí, ani se nedivím, ale přivezli si odtamtud svoje příjmení ,, Kozí noha" tedy takřka důkaz o českoněmeckém osídlení horských pastvin.

Veškeré genealogické info o naší rodině je myslím schopný ochotně poskytnout strýc vladi Mirek.(Vladimír)

Spojím se s ním a dám zde vědět.

Velice rád zůstanu ve spojení, zdravím Vás i maminku.

Ivan ( Ziegenfuss) Placák. Podkozí Beroun.

:-) :-) :-)

Navrhuju vyšší neformálnost.

Iv.

Ivan a Michal jako vodníci z Jiráskovy Lucerny jsme bratři.

Michalovi jsem přečetl celý text a na některých věcech se úplně neshodujem, ale pokusím se o možné opravy skutečností.

Odp7: Zase jako vždycky, přímo šrapnelovitej...
Zákys, 10.8.2014 10:47

Genealogie, genealogie... ušlechtilá zábava. Ale k čemu to je, dnes v čase genetiky. Hledání předka v matrikách... a potom si ani nerozluští jméno. Farář byl při zápisu budˇ ožralý nebo kostelník dozvonil s velkým zvonem.
Kdo nevěří atˇ si napíše mza Brno, na titulní stránce rozbalí ACTAPUBLICA -vlevo nahoře, klikne na titulní matriku, zadá obec o kterou má zájem, a může se místo trhání ovoce věnovat zbytečnostem až do 17 století. Jinak Zemské desky. Je to velice intuitivní.

Odp8: Zase jako vždycky, přímo šrapnelovitej...
Lip¤van, 10.8.2014 13:32

Lanžhotčan objevil Ameriku...na to bychom určitě sami nepřišli. Ještě, že zde máme nepostradatelného křížence Uhra a Cipryse. :-)

Odp9: Zase jako vždycky, přímo šrapnelovitej...
ivan, 11.8.2014 10:18

Stalo se, že se lidé v krajině pomalu vybydlují a stěhují se na dálnice, tedy i emočně. Informace bez událostí které tvoří příběhy a příběhy bez prožité zkušenosti která tvoří osudy.

Rychlé info nás vede k takřka úřednicky prožitým životům bez zvuků a vůní, téměř k melioraci života, kde musí být všechny překážky odstraněny, louže vysušeny a zatáčky narovnány.

Odp10: Zase jako vždycky, přímo šrapnelovitej...
ivana Kozárová, 11.8.2014 10:36

Přesně. Na kořeny není čas,budiž zabetonovány nebo vyhozeny do povětří.I takovým způsobem lze tvořit dějiny.Co se smete z povrchu zemského,už neexistuje a co pamatoval pradědeček,nikoho nezajímá.Malý chapeček se ptá na to,kolik co stojí,- ne jak to funguje. Přesnost,dokonalost,poučení. Vybydlené mozky s předem předkousanými informacemi,chytrost,která končí ,jakmile vypnou proud:-)

Odp11: Zase jako vždycky, přímo šrapnelovitej...
Vlastimil Čech, 11.8.2014 12:31

Souhlas!

Odp11: Zase jako vždycky, přímo šrapnelovitej...
ivan, 11.8.2014 17:10

Dobře to je vidět na dětských hračkách a rodičovském přístupu k nim vč. jejich výběru. Někdo dítěti koupí štěkacího psa s kterým si může štěkat od pěti do šesti a zpátky do regálu vyrovnat mezi nesmyslné množství jiných štěkadel, šklebičů nebo blikadel. Čím má dítě víc hraček, tím ho máme radši. !! Vypadá to děsivě, ale je to docela častý přístup. ,,Nehraj si s tím, nebo to rozbiješ! " Taky časté.

Naopak, ti rozumější /můj pohled/ kupují nebo pořizují hračky na kterých je co zkoumat, dá se rozebrat, pochopit principy páky, převodu, stability, pevnosti a podobně. Prostě když jsem nějakou pořizoval, tak přímo s vědomým, že bude prozkoumána, rozebrána, přestavěna nebo doslova zničena právě za účelem poznání.

Pro Markétu.

Právě jsem si vzpoměl na to, jak si ,,Chrudimský děda M.Z. koupil v Unhošti / máme čundrboudu/ dva stejné kuchyňské nože s plastovou rukojetí, tehdejší novinkou. Jeden z nich zasunul pod desku stolu a ohýbal ho až do prasknutí, vlastně ohnutí nenabrousitelné čepele a vytržení rukověti. Rodina na něj hleděla trochu nechápavě, takhle zničit nový nůž.

Jenom já jsem, myslím, pochopil proč to udělal, vysvětlit to neumím ale rozuměl jsem mu, prostě jsem s mím měl něco neviditelného společné.

Dnes se opět pokusím dovolat Mirkovi, ale mám číslo pouze na pevnou linku kde to nikdo nebere.

Odp12: Zase jako vždycky, přímo šrapnelovitej...
Markéta, 16.8.2014 12:29

Dobrý den, Ivane,
pročteno, děkuji. Pokud seženete strýce Vladimíra, bude to skvělé. Spolu s maminkou se těšíme na další zprávy. Markéta

Odp12: Zase jako vždycky, přímo šrapnelovitej...
Zákys, 16.8.2014 14:45

Nehraj si s tím, nebo to pokazíš.... jak časté v kmenovém území „echt“ Čechů. Švédské stoly na rauech které navštívily davy těchto šetřílků jsou výmluvným svědectvím. A vidět je jak se cpou domácí tlačenkou nebo čerstvým ovarem na moravské zbíjačce je pohled pomáhající dnout pýchou čackou českou hruď.

Odp9: Zase jako vždycky, přímo šrapnelovitej...
Zákys, 12.8.2014 14:48

A přišli? To je sice jedno, ale silně pochybuji. Tímto způsobem co reagujete na tu moji „kravinu“ je vše jiné než nadsázka. Vám musel na veřejném záchodě na nádraží v Praze při okolnostmi vynuceném předklonu vrazit do konečníku kuželku(sedláka) pokrytou smirkovým papírem. To bolíííííííííí.

Odp8: Zase jako vždycky, přímo šrapnelovitej...
ivana Kozárová, 11.8.2014 10:27

Někdo třeba nechce znát své kořeny. Preventivně. Bůhvíčeho by se dohledal,tak v tom raději nešťourá....Třebas by si ohrozil své vysoké mínění o sobě,třeba by našel nevhodné předky. Ono nezaškodí pohrabat se v dokumentech a podívat se i nepříjemné pravdě do očí. ... Anebo naopak,člověk se dozví něco,co ho spojuje s jinými lidmi,které ani před tím neznal a má radost. Je to príma,že Svíce přispěla k nalezení lidí,kteří by se těžko v reálu setkali...

Odp4: Zase jako vždycky, přímo šrapnelovitej...
tlapka, 8.8.2014 12:37

Nojo, zabíjení zvířat, to je něco pro vás. Tomu věřím.

Odp5: Zase jako vždycky, přímo šrapnelovitej...
ivana Kozárová, 21.9.2014 13:17

Tlapko,kde jseš__________??????????????????---------??????

Dodnes neumim plavat 😕
linuxdrak, 5.2.2015 21:34

Dodnes neumim plavat 😕

Odp: Dodnes neumim plavat 😕
ivana Kozárová, 6.2.2015 14:31

Zato umíte lítat:-)

Odp: Dodnes neumim plavat 😕
ivan, 6.2.2015 20:28

To neva, stačí když ženský pochopěj, že jsi dobrej chlap.

(už je to lepší?)

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.