Pro všechny přemýšlivé lidi

Komentáře k článku

29.3.2014 20:52

Generační rozdíl nebo povaha?

Generační rozdíl nebo hádavá povaha? těžko říct. Žiji s přítelem a zároveň s jeho otcem v malém bytě a občas dochází ke konfliktům. Nevím zda z důvodu, že nemáme soukromí, nebo otci mého přítele vadím. Léta žil od rozvodu se synem sám a najednou jsem tu já, možná má pocit, že ho chci vystrnadit, možná mu vadí, že si nenechám nic líbit a odporuji mu. Když byl ještě ženatý, hádal se s manželkou, tak mu neodporovala, nechala si vše líbit s ohledem na malé děti. Možná jsem první v jeho životě co se mu postaví a neustoupí.

Vím, mám být slušná, za prvé je starší o generaci a za druhé je otec mého přítele. Jsem slušná, nabízím mu zda chce uvařit čaj, on mne nikdy neřekne zda chci uvařit kávu, nabízím mu paralen je li nemocný, dárky k Vánocům, nemám pocit, že jsem neslušná.
Přesto pozoruji, jak mne sleduje, kdykoli se otočím dívá se, pak bezdůvodně vyjede a začne hádku. Vždy mne v ni vyčte co jsem dělala kdysi než jsem poznala jeho syna, přitom vše může vědět jen z doslechu a všichni jistě víme co jsou drby.
Já, když mu vyčtu, ujedou mi nervy jeho minulost zuří, že se nemám plést do jeho života, rodiny. Zvláštní on může, já ne.

To ani nemluvím o tom, že s jeho synem žiji několik let a on tvrdí, že nejsme partneři, ale známý, že o tom zda s jeho synem budu rozhoduje on.
Začnu se klepat a chytne mně amok, to už nejde být klidná, uráží mně, vyčítá mi minulost ač už pravdivou, nebo výmysl, nemá na to právo.
Jsem postižená a jindy mi řekl, že mám jít do ústavu, že ho obtěžuje starat se o mně. S jeho synem jsem o své nemoci mluvila a nevadí mu a teď mám své právo žít a být hájit před cizím člověkem.
Teď zde vypadám, jako ta co pomlouvá, ale jen se svěřuji, vždyť on vlastnímu synovy nepopřeje ani k narozeninám.
Dle vyprávění jeho bývalé ženy je hádavý, žárlivý, ovšem můžete říct po rozvodu každý vidí svého ex ve špatném světle. To, že je hádavý, cituji vyvolávač hádek tvrdí i jeho syn, můj přítel, jeho druhý syn s ním léta nemluví. A tak ani nezná svá vnoučata.
Nezdá se, že by mu chyběli, žije si ve svém vlastním světě, televize s kterou mluví, jídlo jí pořád, nezávidím nikomu jídlo, jen jíst s mísy oběd, potom půl chleba s něčím, rohlíky, polévka, nikdy v jídle nemá dost. Občas vyvolat hádku a to jen se mnou, nemluvím na něj a on začne se hádat.

Opravdu je nemožné s ním vyjít, znamení je kozoroh, těžko říct zda je to znamením, povahou - výchova, nebo něčím jiným.

Milá Romano,něco podobného mám za...
ivana Kozárová, 30.3.2014 19:31

Milá Romano,něco podobného mám za sebou,ale s tím rozdílem,že jsem se nemohla pustit do hádky,byla jazyková bariéra. nakonec to dopadlo tak,že jsme se s manželem odstěhovali a našli i společné bydlení jinde. Není nad klid. Potřebujete ho především pro udržení pohody. Klidná mysl půl zdraví.

tlačenice
Vlastimil Čech, 30.3.2014 19:45

Dost důležitá slova:
JEHO MALÝ BYT.
Chcete-li lidi trápit, natlačte je do malého prostoru. Chcete-li je trápit ještě víc, vsugerujte do malého prostoru, který považují za svůj, další lidi.

Odp: tlačenice
Zákys, 30.3.2014 20:56

Kdo pročítá sčítací operáty od roku 1859 až do druhé světové války se může jenom usmívat a říkat si boží prostoto. Pro neznalé sčítání obyvatel se provádělo v desetiletých intervalech. Měl jsem možnost je studovat v 6 obcích na východní Moravě, kde hospodář spával s ženou na posteli, ostatní v kuchyni na lavicích. A žádné socky. Ta intimita… Bydlení v pavlačových bytech třeba na Žižkově v Praze, nebo v Brně a Ostravě jsem měl tu čest si z blízka prohlédnout když dožívaly ještě v 70-80 letech.... Baťa v Gottt--- čoto píšem, ve Zlíně, je obrovská vyjímka, která nepotvrzuje pravidlo.
Mimochodem jak daleko je z Gottwaldova do Zlína?
My na Hradišťsku říkáme jak z prdele do řiti.
Tím nechci říci že to bylo dobře. Ale lidí stále přibývá a vody jaksi ne a ne.

Odp2: tlačenice
Vlastimil Čech, 31.3.2014 7:49

Pane Zákysi, docela jistě máte pravdu. Váš poznatek nelze zpochybnit. Na druhé straně bychom asi měli vzíti v úvahu že:
-Kdysi lidé se ve větší míře ve svém bytě tolik nezdržovali (jistě s vyjímkou domácích řemeslníků), většinu času trávili na poli, ve chlévě, sadu, zahradě atp.
-Nebylo TV, radio, PC a lidé i svou zábavu hledali jinde než doma. Pozoruji sám, jak se od mého mládí styl života změnil.
-Zdravotní stav nejméně dvou ze tří osob v bytě přebývajících je zhoršený. Lze očekávat, že je to dále omezuje v aktivitách mimo dům a že je toto omezení irituje. Jednak tedy omezení volného pohybu, jednak i duševní následky choroby tělesné.
Nemůžeme, a věřím, že ani nechceme, soudit dle jednoho dopisu nešťastné besednice, kdo ze zúčastněných je větším, či největším podněcovatelem neshod.
V.Č. si jen myslí, že stísněné poměry ubytování jsou častou příčinou sporů, neporozumění.
Samozřejmě uznávám bez dalšího, že dříve byly většinou bytové poměry mnohem horší, než je dneska obvyklé. Na druhou stranu bychom měli vzít v potaz okolnosti, které V.Č. popsal výše a také to, že nevíme popravdě, jak nedostatečné a nepohodlné bydlení ovlivňovalo duševní a tělesnou pohodu našich předků... Snad se trtápili podobně, jako naše spolubesednice...

Odp3: tlačenice
Zákys, 31.3.2014 19:17

Tak to pojmenuji. Problémy z „rozežranosti.“

Odp3: tlačenice
Tlapka, 31.3.2014 19:35

Stísněné poměry jsou v celé přírodě špatně snášeny- problém teritoria. Přemnožení - onemocnění - vyhynutí.

Odp4: tlačenice
ivana Kozárová, 14.4.2014 15:47

To máme celoplanetární:-(

Odp2: tlačenice
ivana Kozárová, 31.3.2014 13:44

Jeden rabín radil Icikovi,který si stěžoval,že má malej byt : Iciku,nastěhuješ si do svého bytu kozu. Za tejden mi přijdeš říct. Icik se v duchu podivil,ale autorita je autorita. nastěhoval i kozu. Za tejden už ráno postával před rabínovým domem. Když byl pozván dál,už ve dveřích křičel: Je to strašný,rebe,pět dětí,Ester řve,že tam kozu nechce,nedá se to vydržet. Rabín se podrbal ve fousech a povídá. Kozu tam necháš a nastěhuješ tam kohouta. Icik zalapal po dechu,ale provedl. Za tejden zas čekal u rabínových dveří a sténal : Hrůza je to,rebe,Esterka z toho onemocněla,děti pláčou.... Rabín ho nenechal domluvit a praví. A nastěhuješ si do světničky ještě i slepice. A za tejden mi přijdeš říct. Icik zbledl,ale rabín je rabín a tak to udělal. Po tejdnu,pohublej,bouchá na rabínovy dveře a křičí,že už to nevydrží..... Rabín vykoukne z okna,usměje se a řekne. A teď tu havěť všechnu vystěhuj ven a zejtra mi přijď říct. Icik utíká domů,vystěhuje kozu,kohouta a slepice a Esterka vyleze z postele a radostně uklízí. I děti přestaly brečet... Druhej den stojí Icik hned ráno před rabínovým domem. Rabín vykoukne z okna a ptá se: Tak co,Iciku,jak je to s tím bytem? Rabi,děkujeme,děkujeme,ten byt je velký!!!

Odp3: tlačenice
RomanaMazánková, 31.3.2014 16:26

to přesně definuje pojem relativity, záleží odkud se na problém díváme

Odp4: tlačenice
Tlapka, 31.3.2014 19:36

Jasně viz flaška poloplná a poloprázdná-

no jo, byt je přítele a poslat jeho...
RomanaMazánková, 30.3.2014 21:09

no jo, byt je přítele a poslat jeho otce byť by byl klid by bylo proti mé povaze, tak babo raď.
ano vím, že mnoho lidí žilo, nebo žije v jedné místnosti, ale vše je o vzájemné toleranci, u nás je to o tom za každou cenu se pohádat, holt asi ten chlap musí vypustit testosteron a já jsem dobrý cíl.
navíc možná jsem první a jediná ženská co se mu postaví a nenechá si urážky líbit.

Odp: no jo, byt je přítele a poslat jeho...
ivana Kozárová, 31.3.2014 13:47

Dohromady to nepůjde,protože není k tomu vůle.Nechte tam starého pána bydlet a najděte si podnájem. Děda má dozajista důchod,tak to zvládne. A pak za čas bude možná rád,když se vrátíte....

Odp2: no jo, byt je přítele a poslat jeho...
RomanaMazánková, 31.3.2014 16:24

bydlíme v obecním bytě a jinde menší nájem nesežene.
navíc přítel je na otce zvyklý a má dojem, že otec by sám žít nezvládl, starat se o sebe, byt atd...

Odp3: no jo, byt je přítele a poslat jeho...
ivana Kozárová, 31.3.2014 17:15

Je to tedy taková zkouška sebeovládání. Jsem už jiná generace,za našich mladejch let se příliš emancipace nenosila a nebylo to vždy k neprospěchu žen. když zjistíte,že dohadování k ničemu není,osvědčilo se mi kdysi dávno mlčet a tím sebrat vítr z plachet té druhé straně. Nejdřív jsem jako naivní mladá žena - nebylo mi ani třicet - nabídla velkorysý smír a samozřejmě při tom vykonávala servis. Ale byla jsem s tím spíš k smíchu. tak jsem mlčela. A po třech letech jsme se odstěhovali..

zkusila jsem při hádce mlčet, kupodivu...
RomanaMazánková, 31.3.2014 18:04

zkusila jsem při hádce mlčet, kupodivu hádá se, i když neodpovídám, zkusila jsem i jen se bránit, stejně tak vrátit slovní útok, útokem slovním.
Nově mám v plánu vyzkoušet , když začne hádka, sebrat se a odejít se projít :)

Odp: zkusila jsem při hádce mlčet, kupodivu...
Tlapka, 31.3.2014 19:38

Hádavec čeká „přihrávku“, proto v hádkách nepokračuji, mám doma nachystány i špuntíčky do uší.

Odp2: zkusila jsem při hádce mlčet, kupodivu...
RomanaMazánková, 31.3.2014 19:52

nejhorší je, že hádky vznikají i bez přihrávky, celé ráno mlčím, všímám si pohledu a že jsem sledovaná a pak začne hádku, prostě bez důvodu, není třeba cokoli říct.

Odp3: zkusila jsem při hádce mlčet, kupodivu...
Tlapka, 1.4.2014 13:41

V knize Citoví upíři se dočítám, že hádky jsou pro někoho drogou.

Odp3: zkusila jsem při hádce mlčet, kupodivu...
Zákys, 2.4.2014 5:26

Představte si, a třeba to nebude tak dlouho trvat, že si začnete smutně říkat: „už se se mnou ani nehádá“ a půjdete si kleknout do tichosti tuje uronit slzu...

Odp4: zkusila jsem při hádce mlčet, kupodivu...
Tlapka, 2.4.2014 20:27

To je ale skutečně nedostupné pro mou fantazii ani bych na to neměla čas.

Odp5: zkusila jsem při hádce mlčet, kupodivu...
Tlapka, 2.4.2014 20:28

Sorry poznámka nebyla pro mě beru zpět

Odp: zkusila jsem při hádce mlčet, kupodivu...
ivana Kozárová, 4.4.2014 16:02

To je dokonce biblické rozhodnutí,ke kterému jste se odhodlala :...proto dřív,než propukne hádka,rozluč se kniha přísloví. je to těžké vydržet,jsou lidi,kteří se živí negativníma energiema,je to jakási jejich psychohygiena. MUDr. Vladimír Vondráček by s úsměvem řekl,že si tím udržujou zdravej krevní tlak. nejlépe je nechat je jejich osudu,jsou to nešťastníci,pomoci zvnějšku se vyhýbají a zevnitř je to pudí k postoji : Proti všem:-(

Odp: zkusila jsem při hádce mlčet, kupodivu...
Houpy hou, 19.4.2014 11:10

Ano, to je ta nejlepší reakce.

,proto sleduje na slovákách sudnu sín...
RomanaMazánková, 1.4.2014 16:20

,proto sleduje na slovákách sudnu sín, jinak někteří muži si netroufnou na souboj, jakýkoli s mužem, ukázat se, tak to zkouší hádkou s ženou, nehrozí jím fyzická ujma

útěk od trápení...
Vlastimil Čech, 15.4.2014 18:02

Pokud je situace opravdu nesnesitelná, a nikdo z mužů se nechce z jejich domova odstěhovat, nezbývá, abyste se odstěhovala Vy...Kdo bydlí v domě jiného, musí dodržovat JEHO domácí pořádek... nebo i nepořádek... ale JEHO... a bohužel snášet jeho způsoby...a i nezpůsoby...

Přináší Vaše přítomnost domácím nějaké významné benefity, bez kterých se obejdou jen stěží? Pokud ano, pak máte možnost vyjednávat, nebo i vydírat... „když to a to nebude dělat tak a tak, tak se odstěhuji“...

Žádný svobodný člověk není povinnen snášet příkoří...ať skutečné, nebo domnělé... ani Vy ne, paní Romano...
Pokud Vám domácí nevyhoví a Vy se vystěhovat nechcete či nemůžete, pak Vám nezbývá než sklonit hlavu a snášet nepohodlí... Ale myslím, že tohle je jasné naprosto každému, tedy i Vám...

Odp: útěk od trápení...
Lipovan (Z.), 15.4.2014 18:21

Lépe bych to nevyjádřil. :-)

Odp: útěk od trápení...
Zákys, 15.4.2014 19:54

Existuje ještě třetí možnost.

Odp2: útěk od trápení...
Vlastimil Čech, 17.4.2014 17:47

Existuje ještě třetí možnost
myslel jste na nějakou supliku? To si myslím bylo již jistě provedeno... Pak mne nenapadá ničeho jiného, než se by se vystěhovali všichni...;-)
Ale víte-li o dalším řešení, tož sem s ním!

Odp3: útěk od trápení...
ivana Kozárová, 17.4.2014 23:12
Odp4: útěk od trápení...
Zákys, 18.4.2014 7:42

Správně. Po exekuci doporučuji zpověď u nějakého nositele práva udělit pokání.. Třikrát Zdrávas... a jednou Andělíčku můj strážníčku.. a nějaký dar, aspoň peněžní, místní farnosti.

Odp5: útěk od trápení...
ivana Kozárová, 18.4.2014 13:29

Vzpomínám na svoji první zpověď,nekonala se. bylo mi sedm let a odmítla jsem si napsat svoje hříchy na papírek.Byla jsem tak zkažená,že jsem o tom odmítala s kýmkoliv mluvit. Pan farář mě pohladil po hlavičce a poslal domů. Vrátila jsem se s roztrhanýma šatičkama a okopanýma lakýrkama,zmáčená z potoka- říčky,kde mi kluci postavili vor. Získala jsem tímto vzpurným aktem velkou autoritu,i ti největší syčáci psali své prohřešky na papírky a pak šli do zpovědnice,kde to na sebe všechno řekli... A dostali svíčku s mašličkou,jáý ji domů nedonesla,zato se doneslo,co jsem udělala.... Jen díky sestře Janě,boromejce,mému strážnému andělu,jsem nedostala od babičky Albíny větší vix. Dodneška mi ten vzdor vydržel,listuju herbářem,který od sestry Jany mám a vzpomínám na ty krásné velikonoce,kdy nestrašili zajícové v regálech,televize,války a podobně...mějte všici krásný velikonoce,klid,pohodu bez násilí na svých duších i tělech!

Odp4: útěk od trápení...
Vlastimil Čech, 19.4.2014 10:55

Tedy, to jste mne překvapila... MORD....

Od starého bývalého vojáka to zní asi hodně nevěrohodně, ale řekl bych, že násilí- jakkoliv efektivní a okamžitě účinné- problém málokdy definitivně vyřešení, ale zato ustaví problém jiný.

Nechci zabřednouti do velké historie, zde by byl naším rádcem asi pan Zákys, ale vzpomeňme jen historii evropskou. WWI: vyřešila něco? Ano, Německo bylo připraveno o své kolonie... ale co v Evropě? Jaký všeobecný prospěch získaly národy evropské z války? V.Č. myslí takový prospěch, kterého by bez války dosaženo býti nemohlo... Je jakýsi? V.Č. si myslí, že celé období let 20-tých a 30-tých bylo v Evropě spíše jen příměřím, než plnohodným mírem...A WWII? Darmo mluvit... Výsledek války v Korei? Dekolonialisace Afriky? Vietnam? Irák? Balkán? Každá válka přinesla nové potíže... vítězům, poraženým, ale velmi často i zcela nezúčasněným.... Nemysleme na oběti, nemysleme na ztráty materielní, pomiňme i škody kulturní, duchovní... avšak plodem násilí(jakým válka nepochybně je) je vždy- bez vyjímky semeno dalších problémů, nespravedlnosti a důvodu k násilí...

Která válka přinesla řešení problému, pro který vznikla, aniž by vyvolala svými důsledky nové problémy, nové potíže, nové důvody k válce...

Nu, V.Č. si myslí, že mord je takovou mikroskopickou, pidi-mini-mikro-piko válkou... Ne, mord není řešení, paní Kozárová!

Odp5: útěk od trápení...
ivana Kozárová, 19.4.2014 12:57

Je to jedna z možností - žel, v tomto světě běžně užívaná. Diskuse se nevedla v tom duchu,zda je to mravné čili nic. Souhlasím s vámi,že násilí nikam nevede a že se násilí děje i v době velikonoční,kdy všechny možné denominace drží půst a příměří,to o něčem taky svědčí. Žel,dnešní doba upřednostňuje právě mord - jak v osobní tak veřejné sféře. To,že je to jedna z možností,neznamená návod k použití...

Odp6: útěk od trápení...
Vlastimil Čech, 19.4.2014 15:26

ano, souhlasím...
mordování je opravdu jednou z možností... špatnou, od špatného k horšímu vedoucí... snad tou úplně nejhorší cestou...

Odp6: útěk od trápení...
Zákys, 20.4.2014 14:11

Potřeboval jsem přesunout skříň o dva metry na jiné místo. Vedl jsem s ní dlouhou diskusi o tom jak to pro ní, a hlavně pro mně bude výhodné... Demokratickou diskusi!!! K ničemu to nevedlo. Tak jsem použil brachiální násilí. Vzal jsem kšandy a zbytky sil, množství adrenalinu jsem zvýšil hlasitým „kurva neser mě“ a skříň je na správném místě. Když někdo silnější si vylepšoval sebevědomí na slabším spolužáku dal jsem mu řádně na „budku.“ Miluji násilí!!! Ke kydům o nenásilí mám opravdu „vřelý vztah.“
Podotýkám, že mám knihovnu plnou několika desítek různě moudrých nejen historických traktátů o tomto problému.
Třeba dějiny lidu izraelského jsou oživeny hromadami „bimbošů“ amputovaných svým nepřátelům. Jak lidumilé...

Odp7: útěk od trápení...
Lipovan (Z.), 20.4.2014 14:59

Vzal jsem kšandy a zbytky sil

Spíše to vypadá, že vám kšandy spadly a už zůstaly navěky dole...:-)

Odp8: útěk od trápení...
Zákys, 20.4.2014 17:05

Jen si lebeďte dál ve svém trvalém stavu.

kupte

Jen ty „poluce“ by vám měly pomáhat a nezastírat ty dva výstřely do prázdna... utřete si je uslintaným rukávem a mlsně se olízněte jak to jen vy dokážete. Obočí můžete vynechat.

Tančete dál kolo-kolo-a chrochtejte svým vytříbeným jazykem.

Rozdíl?
Alfons, 30.5.2014 7:55

Generační nebo degenerační? S plynoucím časem přibývá kvapem čím dál víc deprivantů, vlivem tím že, vůbec řečeno zkrátka a dobře, rodiče děti nedokáží vychovat vlivem změněného prostředí a také vtíravým působením medií a politické scény na děti. Děti masově deprivují a rostou z nich deprivanti všech kategoriíí. Vznikající generační rozdíl způsobuje zmatení jazyků, ztrátu vyjadřovacích schopností a porozumnění pojmům a jejich výkladu, jejichž význam se s časem mění. Základní funkce společnosti-komunikace je eliminovaná na jednohláskové emotivní skřeky, které byly používané neandrtálci v době jejich nejvyššího rozvoje. Je to vidět i zde, ale to neznamená, že by jednoduší organizmy zde neměly místo. Můžou se zde kultivovat a trvale nazakysnout.

Odp: Rozdíl?
Tlapka, 30.5.2014 13:53

Asi nás čeká osud dinosaurů a budou se vyvíjet nějaká jiná zvířata, co mají lepší charakter. Doporučuji chobotnice.

Odp2: Rozdíl?
Alfons, 30.5.2014 14:53

Zvířata se vyvíjet nemusejí. Ty mají mnohem lepší charakter než člověk. Neznají peníze a proto jsou oproti lidem mnohem životaschopnější. Nevyvraždí se mezi sebou k vůli mamonu. :-) Zvířata přežijí, lidé se sami mezi sebou vyhubí.

Odp2: Rozdíl?
ivana Kozárová, 30.5.2014 15:55

beru! jsou inteligentní a mají přísavky. přesto nejsou takoví parazité jako lidé.:-(

Odp3: Rozdíl?
Alfons, 30.5.2014 16:34

Lidí jsou sebevrazi. Ničí celou společnost se honbou za mamonem. Hyenizmus je hlavní indikátor člověka.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.