Neptejte se co, ale proč

Komentáře k článku

9.3.2013 7:21

Dá se změřit ego?

I kdyby byl článek o vysokotlakých parních turbínách nebo o pěstování akvarijních rybyček, tak se celkem jistě už v pátém příspěvku dotkne sociální spravedlnosti, přerozdělení bohatství a morality oprávněnoti měnit někomu život třeba i násilnou formou, s tím, že ho k tomu opravňuje jeho vlastní vnímání světa a spravedlnosti, bez toho aby se zabýval tím, jestli už nějak znevýhodněným ještě nezhorší jejich postavení na úkor těch kteří toto nevyžádanou laskavost nepotřebují.

,,Ale my to přece myslíme dobře a už to nás opravňuje !"......

Abychom vůbec dokázali změřit co je spravedlivé a co ne, tak musíme určit co je NULA, tedy základní nastavení.

Neexistuje žádné hmotné bohatství které by se dalo přerozdělit a jediným platidlem na celém světě je náš čas!

Prostě se dožijeme třicítky a pak umřeme!

V pojetí naprosté spravedlnosti je to dané. Nikdo není zvýhodněn na úkor někoho jiného, všichni si užijeme stejně radostí i bolu. V politické řeči bychom to nazvali totálním komunismem.

Má někdo námitku, že je to nespravelivé?

Na světě je úhrně stejně času pro všechny a jeho množství se dokonce dá vypočítat podle počtu lidí. Nepodléhá inflaci, je absolutní hodnotou, ale dá se koupit nebo prodat, dá se darovat, dá se i ukráct, ale nikdy ho nebude ani víc, ani míň. Něčí smrt může prodloužit jinému život až k takřka nesmrtelnosti.

Co se stane když na Zemi zůstane poslední tisícovka takřka nesmrtelných? Kdo se s kým spojí? Bude mít život po milionu prožitých let ještě nějakou cenu, nebo bohatstvím bude to, že se ho můžeme už za tisíc let zbavit a úkor nesmrtelných?

Co myslíte, umřem všichni ve třiceti nebo jenom komunisté? Jak se zachovají podle vlastní ideologie? Co když příjde syn Generálního tajemníka s tím, že se ožral a naházel si svůj život do automatu a zbývá mu už jenom měsíc. !!! Co udělá soudruh tatínek, když ví, že by jiného připravil o ten jeho?

Teď mě napadá hromda různých závěrů co se všechno stane a mohl bych článek dokončit mnoha závěrama, ale ty nechám právě na vás a poprosím vás abyste o dokončili Vy.

V momentě,kdy se čas dá ukrást anebo...
ivana Kozárová, 13.3.2013 0:46

V momentě,kdy se čas dá ukrást anebo násilím sebrat,nemá debata smysl.Je to zas jen platidlo jako v tom filmu,jehož jméno jsem už zapomněla.Člověk,který nevěří,že jeho potřeby budou uspokojeny,chce je uspokojit ihned.Když se mu to nakonec třeba podaří,zjistí,že vlastně nic,co by ho opravdu uspokojilo nezískal. Čím víc si bere,tím víc ztrácí.A jak hltá požitky a rozkoše,nachází zklamání,úzkost a strach.Kdo je bohatý,může si dnes koupit játro,ledvinu,plíci i srdce.I to je honba o čas. V Rumunsku točili rakouští novináři dokument o mladých lidech,co si nechali vyoperovávat ledvinu za aseptických podmínek v kůlně se střechou z vlnitého plechu . Vedle v lese na palouku přistála helikoptéra a ta s orgány odletěla. Někomu to čas prodloužilo,někomu zkrátilo.Počátkem svobody je pravda. Pravda nás osvobodí,ale nejdřív nás zatraceně naštve.Co když čas neexistuje tak lineárně,jak si představujeme?Běžel kdysi seriál Sanitka. Tam je písnička o čase. Tvůj čas - to je jen pouhé prozatím,tvůj čas může říct já už neplatím. Jediným způsobem lze čas získat regulérně: Dostat ho darem. Dostali jsme darem čas svých rodičů a přátel.Rozdáváme svůj čas tam,kde je to zapotřebí.To ostatní manipulování časem je jen obchod,ale není to život. Když na Zemi zůstala poslední tisícovka takřka nesmrtelných a banky byly plné recyklovaných tkání a orgánů s téměř neomezenou expirační dobou,když z té tisícovky posledních téměř nesmrtelných bylo víc než polovina excelentních chirurgů a programátorů pro obsluhu operujících robotů,laboratoře automaticky pracovaly v programech pro růst: šlachy,kosti,chrupky,svaly,starý,mladý,velký,malý,čárymáry pod kočáry....probudily se ježibaby ve slujích a začaly si v té automatizované a moderní době vařit kotlíkovej guláš z netopejrů a té nejstarší se zachtělo polívčičky z nekřtěňátek a tak se vydaly do moderního světa nějaké ulovit. Už se rodily jen opice v ZOO a to,jak známo není to pravé,i když by se snad z nouze i z toho dalo něco uvařit.Štrachaly nakonec po lednicích a nějaké zbytky mražených embryí v různých stádiích vývoje tam ještě byly.Tak se s tím Jagy spokojily,nasedly na košťata a hrrr do slují.Oprášily staré kuchařské knihy,uvařily si postaru elixír a ten fakt zapůsobil,všechny skoro zázračně omládly,převlékly se za slečny ,vyčarovaly si letadlo s automatickým pilotem a přiletěly do hlavního města téměř nesmrtelných.Měly ale smůlu,hned po přistání musely všechny do karantény,dostaly dvacetpět druhů očkování v první fázi karantény a hned se obsypaly vyrážkou,dostaly horečku a bolela je hlava,takže nemohly ani čarovat. Nakonec pochcípaly na vedlejší účinky pokusných vakcín. Pak byly zmraženy a ponechány vědě k pozdějšímu možnému použití. Přibližně polovina téměř nesmrtelných z posledního tisíce pozemšťanů však neuposlechla vydaného nařízení ,které se týkalo zákazu genové manipulace s Jažími zbytky a tak se nedalo zabránit vývoji klonů a podklonů tohoto druhu.Nakonec došlo k průniku do genetické výbavy dokonalého téměř nesmrtelného zbytku lidstva. Lidé si pozvolna začali stavět chaloupky na třech nohách a někteří se opět uchýlili do slují a vařili si polívku z netopejrů.Místo energií,získávaných z recyklovaných hmot a jiného sajrajtu si lidi opět svítili loučemi,rostly jim bradavice a na nich další bradavice a na nich chlupy.Vesele rejdili s košťatama u ohňů,skřehotali prastaré ságy a bylo jim spolu dobře. Vůbec nepřemejšleli,jak dlouhého života se dožijou,sbírali kde co rostlo a lovili ryby z čistoskvoucích řek.Nakonec se některým začaly rodit pěkné děti,nikomu nevadilo,že mají ďubky a bradavice.Když někdo onemocněl,tak ho hladili a zpívali mu protibolesťovou písničku,dokud se neuzdravil. Kdo byl naživu,ten žil,dokud neumřel.

Ale naopak, Ivano. Smysl článek má...
van, 13.3.2013 2:48

Ale naopak, Ivano. Smysl článek má, spočívá právě v konfrontaci mezi deklarovanou spravedlností o rovnosti všech lidí versus vlastní ego každého člověka.

Jak se zachovají ti, kteří tvrdí v současném světě, že komunismus je jedinou možnou spravedlností pro celé lidstvo a po jeho vybudování nebude nikdo žít na úkor někoho jiného?

Neexistují peníze, platí se Časem!

Nastavil jsem parametry počátečního stavu právě tak, že v bodě nula nikdo není ani bohatý, ani chudý, ale všichni mají stejně! Všichni jsou stejně staří, bezpohlavní, nebo radši oboupohlavní, stejně krásní, stejně zdraví, vysocí a všichni vědí, že ve třiceti umřou. Modelací počátečního stavu a možného vývoje je ale nekonečně.

Jediné co je s náma na startu ve stavu nula je naše EGO a náš ČAS jinak je všechno jako v reálném životě.

Je komunistický ideál možný a jeho šiřitelé si ho potvrdí v praxi, nebo se prokáže, že je jenom utopií a skutečný život se řídí jinýma pravidlama? Umřou všichni ve třiceti protože je to spravedlivé? Uvidíme.

Je jenom na nás kolik modelcí vývoje si nastavíme a co všechno se o sobě dovíme když už po přečtení článku nás napadne každého něco trochu jiného. Možná budu sám překvapený jak různě někdo jiný pochopí nastavená pravidla, ale to existuje i reálném světě.

Zajímá vás vaše-naše představa o vývoji s porovnáním vidění stejného někým jným?

Co třeba pan Zákys, uvědomí si, že žití na úkor času někoho jiného je nemorální zločin páchaný na jím prosazované ideologii a umře ve třiceti? Škoda, že se to nemůžem dozvědět v jeho reálném životě, tak uvidíme jak by sám dopadl ve virtuálu.

Odstartováno !!

Odp: Ale naopak, Ivano. Smysl článek má...
ivana Kozárová, 13.3.2013 10:02

Je dobře,že tohle je jen hra na spravedlnost. Jakož i komunistická ideologie je hra na spravedlnost. Pokud bude součástí našich životů lež,je to hra a nic jiného.Elina Makropulos,Máchův spánek nepřespaný v Pouti krkonošské,Jeremiášovo : Člověk vládne člověku k jeho vlastní škodě - to vše má jeden význam. Semeno,aby vzrostlo a dalo život nové rostlině,musí zemřít. A život jde dál.To už není hra,ale život.Život je spolupráce. Dali jsme si nakukat,že je to soupeření. Když začnou naši rodiče spolu soupeřit,moc si to jako děti neužijeme. Když začnou soupeřit buňky našeho těla,máme autoimunitní onemocnění.Co z toho,že budu žít věčně,když mě nemá nikdo rád anebo mi závidí vítězství? Starej rabín to viděl asi takhle : Všechno je jinak.

Odp: Ale naopak, Ivano. Smysl článek má...
ivana Kozárová, 13.3.2013 13:06

Nastavená pravidla,jak je tam ve svém článku uvádíte,by mě osobně zdecimovala.Pořád bych počítala,kolik času mi zbývá a co jsem měla udělat a neudělala.Škubalo by mi to nohama i ve spaní. Spousta lidí by asi nespala vůbec a kulišili by,jak si ten svůj život nějak nastavit.Nakonec by tu spravedlnost nikdo nechtěl, rozmohla by se hra v kostky a losování - hra,kde by byla oblíbená náhoda a nahodilost jako soudce.Bylo by mnoho beznaděje a tak by se možná lidi uchylovali k prapodivným obřadům a rituálům,které by jim umožňovaly zapomenout na nastavenou beznaděj. Spravedlnost by nebyla v kursu.Byly by na ni neustálé stížnosti.Lidi budou vždy odmítat roli mravence v mraveništi.

Odp2: Ale naopak, Ivano. Smysl článek má...
Tlapka, 15.3.2013 14:48
Odp3: Ale naopak, Ivano. Smysl článek má...
ivana Kozárová, 16.3.2013 14:34

Zajímavé srovnání.Protože neumím řádně využívat čas a přiznám se bez mučení,že s ním ráda plejtvám - když můžu -mám vždy nějakej divnej pocit viny,když slyším o tom,jak ubíhá.... Byla bych ráda,kdyby čas byl jen slovo. Ve skutečnosti stejně vše probíhá v cyklech;-)

Čas jako platidlo
Z., 13.3.2013 9:01

jediným platidlem na celém světě je náš čas!

Jen to nepřivolávejte, Váňo. Někteří už tuto ideu uvedli do praxe, byť prozatím pouze na filmovém plátně. ;-)

Odp: Čas jako platidlo
Tlapka, 14.3.2013 12:02

A tuhle znáte?
Čas je běžec s dlouhým krokem
chvíli pokoj nedá si
čas ten bere všechno skokem
za každého počasí.....
ač by se zdálo čas je nekonečný
každý den jej kus ubude
važte si času mládenci a slečny
važte si času- nezbude
čas ten nemá slitování ani z jedním z nás....

Odp2: Čas jako platidlo
ivana Kozárová, 14.3.2013 21:36

A přece máme svobodu plejtvat časem.....A někdy je nám to vyčítáno a nakonec se třeba prokáže,že právě pro ten čas,který byl označen tak nelichotivě,stálo za to žít;-)

Odp3: Čas jako platidlo
Zákys, 15.3.2013 9:06

Čas oponou trhnul — a změněn svět!
Kam, kam padlo lidstvo staré?
Ej kamkoli tázavý letěl hled,
vše nové, tak mladě jaré!
A ve vzduchu šuměla divná báj
a pěl nám ji sad, pěl ji haluzný háj,
i pěl nám ji údol i horstva tem,
a pěla ji celá nám širá zem
a pěli jsme: „Volnost — volnost!“

.....
Jak ku svatbě hluknul se mužstva roj,
druh druhovu ruku třímal,
a jásavě ku předu šel ten voj,
byť osud i v děla hřímal.
Kde klobouk tam péro, kde bok tam zbraň —
kdo tyranem, prchni, chraň se, chraň,
jeť ztracen, kdo ve smích by statnost bral,
z těch každý by stokrát život dal
„Za národ i lidstvo celé!“

Tolik o čase básník. Český básník... To je jiný „budíčkář“ než ten muž výš, který se stále více a vice spomaluje!

Ale ještě něco co mne přesahuje...

A je to třeba poslouchat.

http://www.youtube.com/watch_popup?v=GBaHPND2QJg&feature

Odp4: Čas jako platidlo
Zákys, 15.3.2013 9:12

Och, jako vždy... zpomaluje.

Odp5: Čas jako platidlo
ivana Kozárová, 15.3.2013 9:54

Tu největší radost bych měla,kdyby starej Neruda tady se mnou teď seděl a poslouchal TUHLE ódu na radost.Bez kecání a dohadování jsme všichni bratři a sestry,za předpokladu,že posloucháme universální jazyk ,vždyť ho máme.....Dík:-)

Odp6: Čas jako platidlo
Tlapka, 15.3.2013 13:48
Odp7: Čas jako platidlo
ivana Kozárová, 29.5.2013 13:53

Tlapko,Tlapko,kde Tlapeš?????

Odp8: Čas jako platidlo
Tlapka, 30.5.2013 12:23

Zdravím, problémy se mi navalily.... ;-)

Odp9: Čas jako platidlo
ivana Kozárová, 1.6.2013 21:13

Moje milá Tlapuško,já to znám,taky jsem odtud poměrně na dlouho odskočila,nebylo ani zrnko času. Našla jsem Růženku na chodbě ležící se zlomeným femurem,sešroubovali jí to v lokále a nafedrovali warfarinem. Je silně anemická,natekla jí ruka,zdá se,že prosákly cévy,snad i nějaké praskly,po těle má hematomy,ale duch je svěží. Ročník 1923. A mládne. Ach jo.

Odp10: Čas jako platidlo
Tlapka, 3.6.2013 12:55

To u mne spíše v práci zdravotnictví je likvidováno byrokratickým kolapsem. Jinak se cítím běžně. Moc si tě vážím Ivanko máš Neuvěřitelně rozsáhlé duševní schopnosti

Odp11: Čas jako platidlo
ivana Kozárová, 3.6.2013 23:48

To si nemyslím,spíš se cítím neschopná:-(Já si vážím praktických schopných lidí. Jsem jen teoretik - i když pyšná na to,že mě jednu dobu považovali za profesionální schwester,ani hausartzt nepoznal,že nejsem profesionál a tak máme k sobě blízko;-) Jsem ráda,že jsi se vrátila a doufám,že nejsi poblíž vod. My máme naše náměstí na kopci a jen na dvorku vzdáleně slyším hukot Volyňky,je to řev,co vzbuzuje respekt....Voda si zas jednou řekla svoje. A lidi se bláhově domnívají,že lze říčku svázat a nařídit jí,aby tekla vybetonovaným korytem.Je jasné,že ji to čas od času naštve a že pomstí svoje živáčky,kteří nemohou živořit v betonu... Naše srdce jsou ale tvrdší,než ten beton a tak je jen zákonité,že jen tvrdé rány mohou zapůsobit na tak okoralé orgány... A možná že zapůsobí jen tím,že je rozbijou... Myslím na Karlův most,jak přežije zejtřek,na zvířata v zologických klecích. V kleci se blbě žije,natož přečkává povodeň. Ať to dobře dopadne...

Odp12: Čas jako platidlo
Vlastimil Čech, 4.6.2013 8:30

Kdysi jsem viděl fotografii jakési vodoteče na hranici dvou okresů. Ten bohatější koryto opevnil betonovými plotnami. Ten chudobný osadil břehy vrbami... přišla velká voda... ty vrby byly poohýbané... ale dílo betonářů bylo zcela zničeno...Ovšem jen přírodními silami stabilisovaný břeh není možno použít pro stavbu mostů...vyústění stok...tažení člunů...ale fotografie, ta mi v paměti silně utkvěla!

Odp13: Čas jako platidlo
ivana Kozárová, 4.6.2013 16:33

Tady taky po té minulé velké povodni zůstaly na březích všechny - i staré vrby. To máte pravdu,to si teď uvědomuju. Vypadaly staře a vykotlaně,ale vydržely.A v jejich kořenech se proháněli pstruzi. Až pak najela technika a teď je vybetonováno....

Odp14: Čas jako platidlo
Zákys, 10.6.2013 9:54

A na vrcholu neustálým řezáním vrbového proutí na pletení košů zbytnělého dutého kmene sedával opravdový vodník, (ne podvodník jako dnes) a číhal na naivní dušičky(nejraději panny), které ukládal do hrníčků v komůrce pod náplavovým břehem řeky, nebo hráze rybníka. Kdo dnes spočítá všechny ty „Zakleté panny ve Váhu a divné Janky“, které odnesly vody? K.J.Erbene, Janko Králi, kde jste? I tu Polednici bych dnes bral.Jóóó, kde jsou ty časy, kdy všechno stálo za hovno...!

Odp15: Čas jako platidlo
Zákys, 13.6.2013 9:36

Vrbová píšťalička... „písky písky, písk, je to vždycky risk“. Ještě malý dodatek k tomu našemu českému chininovníku. Národním stromem kmene Čechů nemá být lípa, ale vrba. Čím více toho „Vrbu“ řežete, tím lépe roste. To ostatní je vyprávění pro malé děti, jak to pěkně provedl Raimund Štimpl.
http://knihy.inzertal.cz/inzerce/raimund-stimpl-bumbulin-a-cvrcinek/

Odp16: Čas jako platidlo
ivana Kozárová, 22.6.2013 9:16

Díky za pohádečky:-)

Odp15: Čas jako platidlo
ivana Kozárová, 22.6.2013 9:15

Jednu starou vrbu jsem objevila včera,drží celou asi pětimetrovou stěnu i s trafostanicí,Je celá křivá,ale vydržela.Myslím,že bude třeba ji odbagrovat a místo vybetonovat,vypadá to s ní nahnutě;-)

Antikomunista je věčný stařec, který...
Zákys, 14.3.2013 18:40

Antikomunista je věčný stařec, který tráví život potlačováním svých altruistických potřeb (že je mají všichni lidé vyvíjející se přirozenou cestou(orogeneze)- obrovsky zjednodušuji - říkají světové autority od etologů .... k morálním filozofům) a když je zahrada odkvetlá, jde zpravidla zádumčivě přivonět k poslední růži a zmizí navždy!
A co ještě takové Superego, nebo Id? Až si to utřídíte, tak potom uvažujte o měření. Třeba (ale pochybuji) vás napadne že co se nedá měřit (intervalová škála), se dá vážit.
Právě dnes jsem něco hledal a musel jsem prolistovat několik ročníků Národní politiky, Národních listů, Zemědělských novin, Venkova... z doby protektorátu. Byly plné antikomunismu, jako bych četl vás. Protože jste v době „Emana“ Moravce asi neposlouchal jeho kecy, musel jste ten svůj antikomunismus nasávat s mateřským mlékem. Některé kontaminované potraviny nezabíjejí, ale trvale mění vědomí. Někdy se to uskutečňuje prostřednictví toho tajemného „Id“. Věnujte se technickým věcem. Těm, jak jsem si všiml, opravdu rozumíte, ševče!

Odp: Antikomunista je věčný stařec, který...
van, 14.3.2013 20:54

Jojo, tak se vyjadřoval Beneš o Baťovi. Díky!

Budu se věnovat tomu čemu budu chtít, náčelníku, ale budu rád když se tím nesmíříš a budu tě srát, dělá mě to takřka orgastickou radost.

Tak co Zákysi, jak by ses zachoval ty? Umřel by si ve třiceti, nebo je neslušné se jenom zeptat?

Jak se kdo zachová když jeho dítěti zbývá měsíc života? Neztratí jeho přesvědčení svoji odolnost, nebo by na chvilku zhasnul? Co myslíš?

Já jsem to prožil v reálu, vím o čem mluvím z osobní zkušenosti. Leukemie je mocný soupeř, věř mi.

Chci jenom vědět jestli je spravedlivé, že je svět nespravedlej?

Víš co by se stalo kdyby byl skutečně spravdlivej ke věm stejně?

Já vím, ty nepřemejšlíš, ty čteš, tebe by něco takového nikdy nenapadlo, tobě to musí jinej předžvejkat abys věděl co si vůbec myslet máš.

Odp2: Antikomunista je věčný stařec, který...
ivana Kozárová, 14.3.2013 21:33

Jsou i jiné radosti,než někoho nasrat:-(

Odp3: Antikomunista je věčný stařec, který...
van, 15.3.2013 0:22

Ale jemu vadí každý kdo není jako on, věrozvěst jediné pravdy. Jinak jsou všichni blbci.

Zákys je smamostartovací. Kdysi jsem pracoval s klukem s kterým když jsme přišli ve skupině na oběd a přišel číšník tak řekl, že si dáme svíčkovou se šesti. Když někdo řekl, že si dá guláš tak se cítil děsně uraženej a byl schopný se třeba rozhádat. Někdo jedl jenom to, co Pospíchal objednal a já si dal klidně palačinku. Měl jsem řešit jeho zlobu nad svou troufalostí ? Se Zákysem je to podobné. Přiznávám mu vědomosti, ale taky to je pěkný kecálek. Už nevím v jaké souvislosti, ale jen tak z ničeho nic na mě vyvalil cosi o adiabatických jevech v atmosféře, jen tak aby mě ohromil svou znalostí. V tu ránu jsem věděl, že na koni jsem já a on je ten trouba blafounek. Ani jsem mu to neřek. Z letecké meteorologie jsem skládal zkoušky a on si možná předtím přečetl nějaký článeček tak se s ním musel okamžitě uplatnit.

Prostě Zákys!

Odp4: Antikomunista je věčný stařec, který...
ivana Kozárová, 15.3.2013 10:08

Právě tenhle mužskej přístup k debatě nezvládám.Já si naopak myslím,kdybyste se setkali v reálu,že byste si dobře pokecali,protože by byly nastaveny jiné parametry komunikace.Dokonce jsem přesvědčená,že v mezní situaci byste právě vy dva dokonale spolupracovali:-)

Odp4: Antikomunista je věčný stařec, který...
Zákys, 15.3.2013 22:14

To jste udělal móóć špatně. Já se totiž v „Hadley cell“ narodil v loži zvaném „Zóna intertropické konvergence“ a na nočník jsem chodil do Ferrelovy buňky. Mohli jsme si konečně trochu pokecat.

http://kingfish.coastal.edu/marine/Animations/Hadley/hadley.html

Maminka mi večer předčítala (což jsem nesnášel) místo Alšových pohádek z těch blbých synoptických map takové divné značky, podivná křivá kolečka a ještě říkal, že se to také hýbe.

http://www.rwic.und.edu/blizzard97/airmass.html


http://www.cbsnews.com/htdocs/natural_disasters/hurricanes/framesource_flash.html

Jóó a ještě říkala, že po čerstvě posečeném poli žita se prohání „Polednice“ a vrtí se při tom doleva. Takové dětství nikomu nepřeji!!

A co teprve ty fronty... Kam se hrabe bitva u Stalingradu, co to kecám, Volgogradu!

http://educypedia.karadimov.info/library/Frentes.swf

http://www.mesoscale.iastate.edu/agron206/animations/05_cnWfronts.html
http://www.classzone.com/books/earth_science/terc/content/visualizations/es2002/es2002page01.cfm?chapter_no=visualization

No, vzdělání je to co nám zbylo, když jsme na všechno ostatní zapomněli.

Odp2: Antikomunista je věčný stařec, který...
Zákys, 14.3.2013 23:47

Tak „žvejkejte“, když na to máte ty žaludky. Teď to co jste zplodil přišlo z knihy, nebo rovnou bachora?

Odp3: Antikomunista je věčný stařec, který...
van, 15.3.2013 0:26
Odp2: Antikomunista je věčný stařec, který...
Vlastimil Čech, 15.3.2013 11:49

Pan Zákys je bezesporu vyjímečnou osobností. Zajímalo by mne, kým pan Zákys je... Odhaduji knihkupcem, nebo knih vydavatelem, či knihovníkem. Kolik knih důrazně doporučoval k přečtení! Občas včetně ceny, snad někdy i s počtem stran... Nechci se pana Z. dotknouti, avšak jeho sečtělost hraničí s knihomolstvím... odhaduji, že je věku podobného jako pan Van, pan Neuvedeno a V.Č. ... Mimochodem, proč si pan Van zkrátil jméno o písmenko „I“ ? :-) Docela hezké písmenko, skromné, arijsky štíhlé a vysoké, čím se znelíbilo? :-) Urputná šetrnost? Nic proti tomu, ovšem...

Odp3: Antikomunista je věčný stařec, který...
ivana Kozárová, 15.3.2013 12:50

Myslím si,že pan Zákys je kantor tělem i duší. Ivan je jiná forma jména Jan. A Jan je skoro van. Když Jan začne vanout s větrem,je to van.Potažmo letadlem letící Ivan se stává vanem. Na motorce svištící Ivan se rovněž stává vanem.Ivánek pak vánkem.;-)

Odp3: Antikomunista je věčný stařec, který...
van, 15.3.2013 20:01

Po přihlášení a přidaném článku se se mnou krabice přestala bavit a tvrdila mě, že mě nezná a nick Ivan už má už jiný uživatel. Taková drzost! :-) Šel jsem na to po svém, z Ivana jsem udělal Ivana van Ivana a drobný zádrhel byl rázem vyřešen.

Platfus bude určitě vědět co s tím, ale nechci se mu věšet na krk, navíc s takovou kravinkou. Všichni se stejně známe tak co. Nakonec v Holansku je Ivan rozšířenější jméno než v Rusku, což se zde skoro neví. Jak už to bývá, záhada zbavená tajemnosti je velice prozaická.

Ivan van Ivan :-)

Odp4: Antikomunista je věčný stařec, který...
Platfus, 15.3.2013 23:26

Taky jsem si povšim tý malý změny. Myslel jsem, žes zrovna prodělával nějakou zenovou očistu duše spojenou s změnou identity. Ivan musel ustoupit novému já - Vanovi, nebo tak něco :-).

S tím jménem se to má tuším takhle. Ty jsi byl zvyklej dlouhý roky psát, aniž bys byl registrovanej uživatel pod jménem a heslem. Pozná se to tak, že tvoje jméno v záhlaví komentáře není podtržený. S tím, jak jsi teď publikoval řadu článků to po tobě chtělo přihlášení a hlavně zadání hesla. Články jsou totiž psaný pod registrovaným uživatelem ivanem. Nejlepší by bylo, kdyby sis vzpomněl na to heslo a při psaní komentářů ho pokaždý vyplnil v tý kolonce pod samotným textem.

Jinak z variant na jméno Ivan se mi líbí Ivanhoe :-).

Odp5: Antikomunista je věčný stařec, který...
Zákys, 16.3.2013 5:52

„Dráždit hada bosou nohou“ se nevyplácí. Čeká vás zatracení a spravedlivý trest. Walter Scott vás bude chodit strašit za to rouhání se věčnosti!!!

Odp5: Antikomunista je věčný stařec, který...
ivan, 17.3.2013 9:47

Jak jednoduché, díky.

Odp2: Antikomunista je věčný stařec, který...
Zákys, 30.5.2013 20:24

Tak co? Pořád při tom svém zevlování křičíte HEURÉKA? Když však „přešartlujete“ z toho svého Cogitó ergo sum na monádu Coitus ergo sum, to teprve zažijete opravdový „status orgasmus“. Hýkavý PŘEDŽVEJKAVČE.

Odp: Antikomunista je věčný stařec, který...
Tlapka, 15.3.2013 8:58

Světonázor je každého svobodná volba.

Odp2: Antikomunista je věčný stařec, který...
Zákys, 31.5.2013 8:58

Boží prostoto. Velice optimistické. Optimismus je ale postoj, který vyrůstá z nedostatku informací. Proto se nejvíce smějí malé děti. Také neví, co je čeká.

Odp3: Antikomunista je věčný stařec, který...
Vlastimil Čech, 31.5.2013 11:00

Optimismus je ale postoj, který vyrůstá z nedostatku informací. Proto se nejvíce smějí malé děti. Také neví, co je čeká.
:-):-):-):-)... BOŽÍ! TREFA!

Nic neříkající nic
Tony, 31.5.2013 17:54

Nerozumím, nedává smysl... je to blbost... opravdu o ničem. :-(

Téma možnosti měření ega mě zaujala...
hans, 13.6.2013 15:55

Téma možnosti měření ega mě zaujala - speciálně by bylo zajímavé porovnat jeho velikost u současných politiků, a speciálně u tuzemských.
Vždycky stojím v němém úžasu, když slyším politika (a zpravidla čím mladší je, tím oplývá větší suverenitou) žvanit a rozhodovat o věcech, kterým ani zbla nerozumí. Poslední výkon páně Nečase, který v jediném týdnu v měsíci, kdyz nepršelo, direktivně nechal odpustit nádrže na vltavské kaskádě, asi aby tak prodloužil u nás kulminaci povodní zhruba o tři dny, a západoněmeckým soudruhům dopřál po pěti stech letech konečně rekordní hladiny řek v centrech měst. Na Slapech i jinde se během jediného dne ocitly na suchu lodě,hausbóty i mola k nim, takže lehly na bok. (Kolik z nich se při opětovném napuštění vody potopí, se teprve uvidí). Odhalily se nánosy smradlavého bahna na březích, protože hladina jezera se snížila cca o tři výškové metry, načež pan Nečas akci ukončil a rozkázal nádrže znovu zaplnit. Jsem zvědavý, kolika lidem se majetek těmito hrátkami ještě zničí...
O vysoké kompetenci jeho komplice p. Bendla, coby ministra zemědělství, svědčí jeho výrok z pondělního brífinku krizového štábu, že s vyčíslením škod na polích by zemědělci každopádně měli ještě počkat, protože jsou plodiny, kterým zaplavení vysloveně svědčí. Myslel rýži?
Zvykli jsme si v této divné zemi sedmadvacetiletých premiérů a čtyřiatřicetiletých primátorů hlavního města na leccos. Vládnou nám figurky s prapodivnou minulostí, ožralové a zákony smolí podivná zkorumpovaná chátra.
Ale měrka ega u některých veřejně činných jedinců by se rozhodně šikla. Něco jako energetický štítek, kterým chtějí zdobit baráky.

Odp: Téma možnosti měření ega mě zaujala...
Zákys, 13.6.2013 17:52

Být sebevědomý je prý dobré, věřit si je prý rovněž dobré, mít touhu něčeho dosáhnout je prý velmi dobré, chtít být zdravý je také dobré ... atd. Až se zjeví jedinečný a neopakovatelný člověk, říká teorie v psychologii a etice. V té psychologii se termínem ego označuje to, co tvoří jedinečnost člověka. Stejně jako Id a Superego. Jak se měří míra jedinečnosti člověka? Proč to i ten největší laik potřebuje vědět

Odp2: Téma možnosti měření ega mě zaujala...
Zákys, 13.6.2013 18:07

Kurňa nějak jsem klikl a odeslal nedokončenou myšlenku. A to je to nejlepší, co jsem mohl udělat. Projevem Ega je přece, jak jinak, egoismus. Kde ten egoismus sídlí? Má organickou strukturu? Má vůbec nějako strukturu? Vysychá, když se nedoplňuje? Bez kterých egoistů by se civilizace ubírala úplně jiným směrem? A kam? Nebo jde o konstrukt dočasně splašených mozků? Dobrou chuť! Jsem vyčerpán z povodní. Jdu si dát jako Kalousek dva panáky.

Odp2: Téma možnosti měření ega mě zaujala...
ivana Kozárová, 22.6.2013 9:11

Protože se mylně domnívá,že on sám patří sám sobě.A přitom je legrační,že žádný člověk nemůže o ničem říci moje v plném majetnickém smyslu- viz rady zkušeného ďábla;-);-)

Odp: Téma možnosti měření ega mě zaujala...
Vlastimil Čech, 14.6.2013 8:01

Vřele souhlasím!
Že povodeň způsobil nečas, o tom nemůže být ani stín pochybnosti. Avšak že by Nečas stanovoval konkrétní výšku hladiny v nějaké nádrži se mi zdá stejně nepravděpodobné, jako by náčelník generálního štábu určoval náměr druhé baterie houfnic :-)...
Jinak ovšem plný souhlas, pane Hansi...

Podle průzkumů 80 % lidí trpí...
skelet, 19.6.2013 14:38

Podle průzkumů 80 % lidí trpí zažívacími problémy. K nejtrapnějším patří větry neboli plynatost.

Nadměrné množství plynu v zažívacím ústrojí může způsobit nadmutí břicha, bolestivost břicha či děsivé kručení ve střevech. Roztažením břicha v průběhu dne se může zvětšit objem pasu až o 12 cm. U tří čtvrtin lidí se obtíže s trávením zhoršují večer.

Muži jsou víc „do větru“
Mužů se týká víc - obvykle mají větry 18x denně, ženy jen 12x, takže celkový průměr je 15 případů denně. Přitom člověk vypustí přibližně 600 kubických centimetrů plynů. Mezi lidmi však existují velké rozdíly - u někoho jsou to až dva litry plynu denně a přitom jde o zdravého člověka.

Odp: Podle průzkumů 80 % lidí trpí...
Vlastimil Čech, 19.6.2013 15:37

A jakou vidíte souvislost s měřením Ega? Snad jen, že někteří a některé se chovají NADUTĚ :-)

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.