Malé úvahy o problémech kolem nás

Komentáře k článku

3.3.2013 9:06

Antroponomastika

Když jsem psal článek ,,Řemesla, tak jsem si uvědomil, kolik lidí se jmenuje podle činností které vykonávali jejich předkové, takže jim tvořily osobní identitu. Pekař, Zámečník, Zahradník, Kolář.

Co když ale bylo v obci pekařů nebo kolářů víc?

Tak asi Horní, Hořejší, Zárybnický, Zápotocký, Zalabák, Nebo možná i Devátý nebo dokonce Čtrnáctý, (znám)

Co když ale někdo takovouto činnost nevykonával? Přece se všichni nemohli jmenovat coby helfři Pomocník, Přidavač, Pacholek nebo Pomahač.

Tito si zřejmě brali, nebo jim byla přidělena zvířecí jména. Přemýšlel jsem o tom, jaké jména jim byla vybírána, nebo si zvolili sami.
Nikdo, se zdá, nechtěl být volem, krávou, koněm, hadem, oslem, hovadem, prasetem nebo psem, přestože tato zvířata spolu s náma stvořila civilizaci a bylo by jim za co děkovat.

Nejrozšířenější skupinou jmen je ale celkem jistě ptačí.

Pěnkava, Sojka, Kos, Brabec, Sýkora, Stehlík, Jeřábek, Vlaštovka, Bukač, Brhel, Čejka, Ťuhýk, Vrána, Sokol, Hrdlička, Orel, Slavík, Jiřička, Kulík, Slepička, Kohout, Bažant, Sova, Kukačka, Skřivan

Od každého ptačího jména znám osobně aspoň jednoho jeho nositele.

Zvláštní skupinou jsou.

Pondělík Miloš
Úterník Jan
Středa Aleš MUDr.
Čtvrtek Váckav
Pátek - Ukuru Uku- Robinson
Sobota Luděk
Neděla Milan

Jaký mají vliv naše jména a příjmení na naše životy. Přemýšleli jste někdy o tom?

Co když je někdo závodníkem (znám!) Poslední, nebo Konečný a výsledky tomu s pravidelností odpovídaj? Je to pech, osud, nebo do jména přetransformovaná genová skutečnost.

Jak jinak by se vyvíjel život pana Kundy ze Středočeských dřevařských závodů v Holešovicích, který sdílel kancelář s paní Nečesanou? Kdyby se třeba ucházeli o moderátorská místa v televizi.

Dnešníma zprávama, vážení diváci, vás provede Kunda Nečesaná !

Opravdu by nebyli vystaveni diskriminaci?

Je výhodou se jmenovat Milan Žid za Hitlera, třebaže by byl podle arijských zákonů němcem?

Někdo se už narodí jako Doktor a je jím celý život. .....Pane Doktore prosím tři křížky do toho žlutého okénka dole. ....

Zatíco Pomahač je nejexelentnějším chirurgem světového jména.


Víte o někom, komu jeho jméno znesnadnilo, nebo usnadnilo jeho život, nebo se ho musel dokonce vzdát?

Chtěli byste se jmenovat v sedmdesýtých a osmdesátých letech Štrougal ?

Přátelské popíchnití. Je možné aby byl Čech hrdým moravákem?

Víte o zvlášnostech které v souvislosti se jménem změnily něčí život, tak , že ho poslaly takřka do protisměru? Tak sem s tím!

Jméno má určitě vliv na náš život...
ivana Kozárová, 4.3.2013 10:49

Jméno má určitě vliv na náš život. Například moje matka se okamžitě nechala přejmenovat po rozvodu. Už nechtěla nosit to JMÉNO. Vibrace jména jí vadily;-) Matka si vzala zpět své původní příjmení Chytrá,kvůli kterému si v mládí dost vytrpěla ve škole. A nepřineslo jí to moudrost do dalšího života,jen ulehčení,že už se nejmenuje po tátovi.Asi jsem z toho něco zdědila,protože se mi na jméno po manželovi také těžko zvykalo.Každé příjmení se dá znešvařit. Znala jsem Emilku,dementní uklizečku v nemocnici v Hořicích,která ale perfektně uklízela. Když jí ale pan primař přešel po čerstvě umyté chodbě,recitovala si : Havlas,mamlas. A je to dodnes excelentní internista.Indiánská jména jsou nádherná : Tančící oblak,Medvědí tesák,Vlčí chlup,Orlí pero.... jistě vypovídají něco o svých majitelích. Já bych byla asi Breptavá voda nebo něco horšího....Mohli bychom se zde navzájem počastovat vhodnějšími jmény,než jsou naše vlastní,ostatně pokusy už tady byly z té zvířecí říše a z genitální oblasti,chtělo by to víc fantazie;-);-);-)Proč asi berou Milosrdné sestry nové řádové jméno? Proč jsou jména po kmotrech? Ano,jméno je důležité a bezpochyby nás naše jméno ovlivňuje,i když si to třebas někdo nechce připustit...Taky pojem Dobré jméno by se měl oprášit...

Moh bych pokračovat ve výčtu kuriozit...
Platfus, 6.3.2013 10:41

Moh bych pokračovat ve výčtu kuriozit :-) :
1. někdejší vicemiss Alena Šeredová
2. sexuolog, klasik svého oboru, doc. MUDr. Karel V. Šuk, CSc

Odp: Moh bych pokračovat ve výčtu kuriozit...
Tlapka, 7.3.2013 12:41

Někdejší ministr zdravotnictví Rubáš.

Odp2: Moh bych pokračovat ve výčtu kuriozit...
greybeard, 8.3.2013 18:58

A což třeba Běhavá, rozená Šlapková?

Vtip
Juras, 7.3.2013 9:57

S tím, jestli by se někdo chtěl nebo nechtěl nějak jmenovat, tos mi připomněl vtip (totalitní).

Chlapík přijde na úřad, že se chce přejmenovat. Üřednice že to nejde, to by musel být závažný důvod atd, „a jak se vlastně jmenujete?“ - „Klement Pičkář“. „No, tak to je závažný důvod, to bych tu žádost mohla přijmout. A jak byste se chtěl jmenovat?“ - „Třeba Karel Pičkář“

U Čecha nevím
Juras, 7.3.2013 10:04

U Čecha nevím, ale vím, že Polák být hrdým moravákem může. I když v mém případě nevím, jestli se jedná o teho ptáka nebo národnost.

Kontraproduktivní jména
Z., 7.3.2013 12:35

Občas není ke škodě věci význam svého příjmení raději nenaplnit; existuje například motocyklový závodník Bohumil Poslední. Svého času jsem znal také basketbalistku s příjmením Dřevěná. :-)

Odp: Kontraproduktivní jména
Tlapka, 7.3.2013 12:46

Dobrá zvláštní jména- Skočdopole, Osolsobě. Znáte podobná?

Odp2: Kontraproduktivní jména
Z., 7.3.2013 13:02

Vyčichlo, Vosáhlo. :-)

Odp3: Kontraproduktivní jména
van, 8.3.2013 19:47

Zapadlo, někdejší ředitel Boleslavské Škody.

Odp4: Kontraproduktivní jména
Wrunx, 10.3.2013 11:21

Vloni jsem dělal vizitku člověku s jménem Ray Borg - neptal jsem se raději zda někdy v životě slyšel o StarTreku :-)

Odp2: Kontraproduktivní jména
Vlastimil Čech, 7.3.2013 15:05

Znal jsem jméno projektanta:
„Vítámvás“ a setkal jsem se taky se jménem „Hrejsemnou“...
Ale nejukrutnější jméno měl jeden voják, záklaďák:
ASCHENSCHWANDTNER Marian.

Odp3: Kontraproduktivní jména
ivana Kozárová, 7.3.2013 18:34

Nevím,snad to znamená nějakého odklizeče popela,možná by mohl mít v předcích uhlíře co měli milíře:-)

Odp4: Kontraproduktivní jména
Vlastimil Čech, 7.3.2013 18:48

Zkuste takového člověka zapsat do kolonky rozpisu stráží... přes dvacet písmen! A přečtěte jeho jméno, zařvěte ho! Vždyť aby se jeden při tom i nadechl!
Jestli se jeho maminka jmenovala třeba Mariana tak potěš koště. Ještě o 4 písmena víc!

Odp5: Kontraproduktivní jména
ivana Kozárová, 7.3.2013 18:58

Nedělá mi sebemenší problém;-)babička mi nedovolovala mluvit česky....Horší by byl Arschchenschvandtner....

Odp6: Kontraproduktivní jména
van, 7.3.2013 20:51

S Platfusem jsem byl u nás ve Srubu. Hospoda. Předposlední majitel byl Arschmann. Jestli to nepřekládám špatně tak prdelní chlap. Ivana bude vědět. Kdybych se jmenoval po mámě tak bych byl Ziegenfuss. Kozí noha. Moc šlechticky to teda nezní.

Odp7: Kontraproduktivní jména
ivana Kozárová, 8.3.2013 13:03

To tedy zní. Šlechta nechodila pěšmo a tedy měla outlá lýtka a subtilní kotníky,což kozí nožce přesně odpovídá;-)

Odp8: Kontraproduktivní jména
Tlapka, 8.3.2013 14:10

Můj bratranec se jmenuje Hermannsdorfer. To je pěkné jméno.

Odp9: Kontraproduktivní jména
ivana Kozárová, 8.3.2013 18:19

Taky se mi líbí.

Odp6: Kontraproduktivní jména
Vlastimil Čech, 8.3.2013 9:17

I Vy jedna! :-):-):-)

Odp5: Kontraproduktivní jména
greybeard, 8.3.2013 19:11

Možná znáte nějakého Nimrichtra, ale původní německé jméno je Nimmerrichter, pár jich v republice žije. Viz www.kdejsme.cz

Odp4: Kontraproduktivní jména
van, 8.3.2013 19:52

Ivano, není odklizovač popela docela obyčejně Popelář? :-)

Odp5: Kontraproduktivní jména
ivana Kozárová, 10.3.2013 17:12

To jo,ale já myslela na staré časy,kdy ještě byly ty milíře a víc se popelilo,než odpadkovalo.Ale pravda,už tehdy to byl pravý nefalšovaný popelář a uklízel jen popel a ne ty všechny dnešní odpadky...:-)

Odp6: Kontraproduktivní jména
van, 10.3.2013 18:17

Kdyby uhlíři uklízeli jenom popel, tak by brzo zaklepali bačkorama hlady.

Ale fakt je, že jim občas milíř shořel, to byl začátek hodně špatných časů a nadlouho.

Odp6: Kontraproduktivní jména
Vlastimil Čech, 10.3.2013 21:40

popel se odklízel především proto, že jiných odpadků vlastně tuze nebylo... vše se spálilo...

Odp3: Kontraproduktivní jména
greybeard, 8.3.2013 19:01

Někde v nějaké redakci pracuje paní Chadžipolichronisová ... to je nejdelší příjmení, které jsem kdy viděl.

Odp4: Kontraproduktivní jména
greybeard, 8.3.2013 19:14

Tak pardon, správně je Chadzipolichronisová

Odp3: Kontraproduktivní jména
greybeard, 21.3.2013 21:55

Tahle diskuse už sice skončila, ale přesto ... objevil jsem naprosto neuvěřitelné příjmení. Bohužel u nás se už nevyskytuje (zmizelo v propadlišti dějin), ale v Německu jich pár bude ... Himmelfreundpointner

Odp2: Kontraproduktivní jména
ivana Kozárová, 7.3.2013 19:13
Odp2: Kontraproduktivní jména
greybeard, 8.3.2013 18:54

Známe. Třeba takový Rádsetoulal ...

Odp3: Kontraproduktivní jména
greybeard, 8.3.2013 18:55

... nebo Lehkoživ, Bezstarosti, ...

Odp4: Kontraproduktivní jména
greybeard, 8.3.2013 20:51

... a další složená příjmení, jako Nejezchleb(a), Přinesdomů, Stojaspal, Osolsobě, Brzobohatý, Drahokoupil, Přecechtěl, Kopkáně, Matonoha, Kratinoha, Hrajnoha, Straširybka, Skovajsa, Horehleď, Vlkojan, ...

Odp5: Kontraproduktivní jména
Juras, 8.3.2013 20:53

To jste mi připomněl: Procházka, Rozhlížel, Zavětřil, Žadonil, Nedostal, Přecechtěl, ... atd.

Odp6: Kontraproduktivní jména
greybeard, 8.3.2013 21:11

Ano, příběhy typu Veselý Zajíc Vyskočil Tvrdý Bobek Vytlačil ...
Ale nedá mi, abych se nepodělil o překlad do angličtiny:
Brzobohatý (SoonToBeRich)
Skočdopole (JumpInTheField)
Vítámvás (IWelcomeYou)
Nejezchleba (DontEatBread)
Nepovím (IWontTell)
Nesnídal (DidntHaveBreakfast)
Osolsobě (AddYourselfSalt)
Přinesdomů (BringHome)
Rádsetoulal (LikedToWander)
Stojaspal (SleptWhileStanding)
Drahokoupil (BoughtExpensively)
Kopkáně (KickedABuzzard)
Přecechtěl (NeverthelessWanted)
Bezstarosti (CareLess)
Nevyhoštěný (NotExpatriated)
Poloprudský/Poloprutský (HalfVehement)
Trnobranský (ThornTaker)
Straširybka (SmallFishTerrifier)
Pandolarovský (SirDollar)

Odp6: Kontraproduktivní jména
ivana Kozárová, 14.3.2013 11:07

Zavřel. Zavřel jako že začal vřít,nebo že jako zavřel almaru. Zavřel to zavřel. Nebo to Zavřel nezavřel?Nezavřel,jen na to zanevřel.Čeština je pěkná:-)

Odp: Kontraproduktivní jména
van, 7.3.2013 12:59

O Posledním a Konečném jsem psal v článku, ale za Boha si nevzpomenu na jména. Bohumil? možná.

Odp2: Kontraproduktivní jména
Tlapka, 8.3.2013 14:11

A záte: Doktor Prokop Matrace (S+Š) ?

Odp3: Kontraproduktivní jména
ivana Kozárová, 8.3.2013 18:02

Ano : Poslední štace. Proč mi říkají vrahoun,ptá se pan primař Matrace. A pak špitál předělali na bordel. A ta písníčka : Ať žije hudba,ať žije smích,když dojde víno,máme tu líh:-)

Odp4: Kontraproduktivní jména
ivana Kozárová, 8.3.2013 18:03

A znáte Viléma Prokopa Mlejnka? Působil v 50. a 60. letech v rozhlase. Myslím,že hudba v pohádkách. Když se ozvalo jeho jméno,jásala jsem : maminko,už zase další mlejnek prokop!

K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Juras, 7.3.2013 13:02

K pojmenování jako zvířata - myslím, že nepíšeš dobře, že nikdo nechtěl být koněm, oslem, atd. Podle mého příjmení vznikla spíš tak, že ty lidi pojmenovali ostatní. Když se sešlo více lidí stejného jména, cítili ostatní potřebu je rozlišit a tak pro každého vznikla postupně nějaká přezdívka, která se ujala.

Ohledně pojmenování podle užitkových zvířat - znám Kozla, Berana, Kravala a Koníčka. Ne osobně znám Volka.

Odp: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Tlapka, 8.3.2013 14:17

O tom jsem přemýšlela, taky Kocourek, Jelínek, Kohout, hodně ptáků.. Čížek, Brabec, Čáp, Skřivánek, Slepička, Kuřátko, .. velmi časté je Ryba, ze hmyzu Včelka, Muška, ale proč se nikdo nejenuje Pes?

Odp2: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Vlastimil Čech, 8.3.2013 14:30

Znal jsem Psotu... ale to by bylo spíše jméno povětrnostní- jako třeba Nečas... věřte, nebo ne, kdysi jsem se potkal s člověkem, který se jmenoval Bizon... Zubra neznám :-)
No ale třeba na Slovensku mají ve vládě opravdového borce! Tomáš Borec- ministr spravedlnosti.

Odp3: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
van, 8.3.2013 16:03

Co Zubrický? Vzpěrač řečený Zubr.

Odp4: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Vlastimil Čech, 8.3.2013 16:42

No jo, v Třinci žije pan Piesek s rodinou- teda Pejskovi...:-)
(piesek-polsky pejsek)

Odp5: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
greybeard, 8.3.2013 18:52

Jednou jsem se setkal s osobou s krásným polským jménem Chrząszcz (chroust) ...

Odp2: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
greybeard, 8.3.2013 19:02

Ptačích jmen jsem dal dohromady víc, než 40. Ale neprozradím, jen si pocvičte mozek ...

Odp3: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ivana Kozárová, 14.3.2013 11:01

červenka,zvonek.kos,sýkorka,straka,konipásek,orel,sup,vrána,kafka,poštolka,sova,kalousek,brhlík,slavík,pěnkava,drozd,vrabec,ledňáček,čáp,jeřáb,volavka,skorec,datel,hejl,strakapoud,pěnice,ptáček jarabáček,ořešák,čečetka,konopka, ufff. už mi dochází představivost,pták Loskoták,kanárek,andulka,papoušek, ťuhýk,bílá vrána,kachna,husa,slepice,kuře,labuť,racek,... a už dost,tou sestavou a pořadím už jsem toho na sebe prozradila až až;-)

Odp4: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ivana Kozárová, 14.3.2013 11:03

Obávám se,že jsem vytvořila rekord v blbém psaní na Svíci:-):-):-),ti nejpodstatnější ptáci raději uletěli:-(

Odp5: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
greybeard, 14.3.2013 20:38

Dobrý, já už jsem na počtu 68 :-)

Odp6: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ivana Kozárová, 14.3.2013 21:25

Jste dobrej,já bych musela používat nějakou encyklopedii ptáků a to by byl švindl:-)

Odp4: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Olix, 27.8.2013 13:55

Jen mě napadlo, pokud jména souvisí s dobou a kulturou, můžeme se těšit na příliv moderních příjmení - např. Pozitron :) Když přemýšlím o zvířatech, proč se u nás někdo nejmenuje např. Žirafa, Krokodýl, Tygr, Chobotnice, Velbloud ... ?
(Po delší době opět na Svíci. Příjemné místo - pro mě.)

Odp5: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ivana Kozárová, 27.8.2013 16:41

Zdravím Vás,Olixi,nebo Olixo?Pokud jména souvisí s dobou,udržela se doba poměrně dlouho stejná,alespoň pokud se osobních jmen týká;-)Vy budete osobně dost moderní,podle jména;-);-)V osobních jménech panuje konzervativismus a snad jsou i nějaká pravidla,zabydlená jména,či co já vím.Nebývalo zvykem povolit rodičům jméno pro dívku typu Jarní píseň,ani jména podle populárních postav ve filmech...Velbloud nechtěl být asi nikdo - velký bloud?Chobotnice zas má přísavky,Tygr- může být i lidožravý,krokodýl má zas špatnou pověst celkově a dělaly se z jeho kůže kabelky a boty,Žirafa je krásná,ale ten dlouhý krk....asi se to zkrátka neuchytilo:-)Nomen Omen.

Odp6: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Olix, 27.8.2013 18:01

Jmenuji se Olga. Olix používám v mailu, vzniklo v době vlivu mých dětí - odtud moje moderna :) Jinak - ohledně příjmení jsem si myslela, že člověk je vlastně utvářen svým světem, ve kterém žije - řemeslo, vlastnosti, majetek, postavení... a pokud v něm nejsou cizokrajná zvířata (jiná kultura), nebyla ani potřeba těchto jmen. Díky za Váš obohacující pohled.

Odp7: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ivan, 27.8.2013 19:25

Olix, vítám Vás zde zpátky, na Vaše příspěvky si pamatuju. Co se dělo po dobu co jste se nezůčastňovala?

Odp8: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Olix, 27.8.2013 21:37

Co se dělo? Někdo by možná řekl, přirozené životní změny, pro mě období ztrát. Začala jsem více číst, více přemýšlet. Některé otázky zůstaly, některé přestaly být aktuální. Těší mě Vaše přivítání. Děkuji.

Odp7: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ivana Kozárová, 30.8.2013 13:37

Taky jsem na Svíci jeden čas dlouho nebyla.... Změna zaměstnání,náročná práce,celkem žádný volný čas.Utlučená duše. Člověk měl čas jen na nezbytnou sebeudržovací činnost a to ještě na úkor spánku.Bylo nutno komunikovat,ale jen v procesu.Vážná nemoc dvou přátel. Proto obdivuju Ivana,jak to všechno zvládá.A jsem ráda,když se najdou lidi,co se zas vrátí;-)

Odp8: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Olix, 2.9.2013 10:19

Na Svíci jsem měla pocit, že člověk toho nemusí moc říct, a přesto se dokázal „setkat“ s druhými. Pořád to funguje :)

Odp9: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ivana Kozárová, 2.9.2013 11:09

Já taky tak. Jednoduše lidský kontakt,popovídání,někdy střet názorů,nikoli však ve zlém.Moc nechápu takové ty rádobyelitní diskuse,kdy se drží témata,ukazuje se,jak je kdo vzdělanej nebo nevzdělanej nebo nedovzdělanej;-)Představuju si za každým jménem tady konkrétního člověka,jehož obraz se utváří tím,jak reaguje a jaká slova používá - vlastně přesněji- co stojí za slovy,která používá.....Kupodivu ne vždy platí to,že vulgární mluva je ta nejsprostší.Kolikrát velmi razantní sdělení je dle mého soudu ve své podstatě slabým odvarem slušné formulace,za jejímž obsahem se skrývá vulgarismus nejhrubšího zrna... Ale to už je věc názoru....

Odp8: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ivan, 2.9.2013 12:29

Ivano, já mám naopak pocit, že nezvládám nic a jen tak ucpávám díry kde to nejvíc teče.

Odp9: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ivana Kozárová, 2.9.2013 14:18

To znám....Ale ve Vašem případě si myslím,že jste drobátko perfekcionalista - hlavně v práci,ve Vašem oboru to jinak ani nejde. To já jsem si mohla dovolit ve svém oboru kdejakou improvizaci - a že to je improvizace,jsem věděla jen já,nevypadalo to tak...To,co se ale ošidit nedá a ani nevyplácí,jsou mezilidské vztahy,- a to dá zabrat nejvíc.Podepíše se to i na zdravotním stavu,může přijít vyčerpanost a autoimunitní problém.Jenže Vy jste právě ten typ,kterej na sebe nebere absolutně ohled.A paradoxně,právě tenhle postoj vám nejvíc pomáhá a vyhovuje povaze bojovníka.Odměnou vám je mnoho radosti,která z vás vyzařuje i když komentujete něco a jste u toho zdánlivě naštvanej...Taky to máte tak,že pohladíte Bada a spadne z Vás závaží?

Odp10: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ivan, 2.9.2013 21:56

My se nejenom hladíme, ale taky se pusinkujem a podáváme si navzájem pac. Někdy si ke mně lehne a položí mě hlavu na rameno a klidně si takhle usne a ještě si mě přitáhne tlapou. To, že jsem bílej a on černoch vůbec neřešíme, dokonce mu nevadí ani výrazný věkový rozdíl. V hlavě má hodiny a přesně ví kdy si má co nárokovat a nikdy nezapomíná! To je jeho největší necnost, tedy z mého pohledu. Nevadí mu zima ani špatný počasí, horko nebo metr sněhu, prostě je pět a žádný kecy, jde se ven. V sobotu mě nenechá dospat, ví že jsme měli být už na nákupech a já se tak nemožně loudám. Prostě ji pozná! Jezdí zásadně na sedadle vedle řidiče a když vylezu ven, tak si okamžitě přesedá za volant a dělá důležitýho. Nikdy jsem nemusel zamykat, ale co mě zacvakal všechny zámky s klíčema uvnitř auta, tak si je beru sebou. Taky nezapomínám! :-)


Prostě trpký život ohnutých zad bílého muže pod kuratelou černého psa otrokáře.

Asi tak.

Odp11: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Zákys, 3.9.2013 7:52

Byl jsem po delší době v Praze. Na Staroměstském náměstí jsou stále cítit „kobylince“. Hustý proud lidí(a to je dobře), který mi nedovolil zvednout hlavu a sledovat fasády domů Královské cesty jsem rád opustil a sedl si na pár chvil v kavárničce Divadla v Celetné. Chodím tam vždy. Ty vzpomínky mršky... Na druhé straně ulice je prodejna UK. Přinesl jsem si z ní pěkný zážitek. Jestliže u nás na venkově nadáváme na korunové zdražování potravin, tak z této akademické prodejny jsem odcházel z vědomím, že duševní potrava je dražší o sto, ne-li o tisíc korun z celkem nedávné doby(před 10 lety). Byly tam které bych rád vlastnil čtyři. Kdyby stály 300-500 Kč, tak bych si v nich již u kávy listoval. Nelistoval... Hlavou se mi honilo, že ten tupý materialistický režim měl duševní potravu tak levnou, kdežto tento, plný až metafyzické extázi... Darmo mluvit.
Ale nejen knihy. Konečně zde výše čtu ve smyslu ťu,ťu, ňu, ňu, ňu o antropo(pes)filii a zoofilii. Tu symbiózu člověk pes jsem sledoval pěkně zblízka. Žebráci na Královské cestě mají zvláštní techniku žebrání. Sedí na patách, předkloní se aby se jejich tvář a čelo dotýkalo země a nastaví své černé ruce s olámanými nehty vstříc lidským srdcím. Pro mě, hrozný pohled. Jeden žebrák však inovoval. Tuto svoji polohu vylepšil světle hnědým psím chudáčkem, ležícím trpělivě pod ním. Psí, smutně se lesknoucí oči, a před jeho tlamičkou sepnuté ruce očekávající milosrdenství, pro mě šok. Než jsem tam stačil hodit dvacet korun, předběhla mě malá holka, která pohladila psa po hlavě a hodila do napřažených sepnutých dlaní nějaké peníze. Hodila je psovi, nebo tomu muži, jehož tvář byla tak anonymní? To mi jako čerstvý film běželo nad šálkem kávy a ten „film“ má již od středy několikerou reprízu.
„Myslete si, že jsme jen lůza,
že se nás nemusíte bát.
Jednou však popadne vás hrůza,
až pod okny vám budem řvát…“
Už se těším na volby, až ale úplně nová ODS s TOP09 ze svým “Švajnebergem" zase pomocí nějakého strašáku vyhrají volby a zruší daně pro bohaté a zavedou daně jen pro chudé, až tento národ bude jásat ústy svých pražských principálů a děkovat jim na náměstích, že je učí, jak se má každý o sebe postarat sám. Ale hlavně že jsou banány a nevládnou nám komunisté a můžeme svobodně rozvíjet své duševno. Co duševno. Vnitřek obyčejné rukavice.

Odp12: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ivan, 3.9.2013 9:47

Proboha, Zákysi, přestaň už pindat a nějaký podnik si vybuduj a tam si uplatňuj zásady jaké ti dudou libé. Musíš přestat teoretizovat, zvednout se ze židle a jít něco dělat. Tvůj problém je, že o všem meleš, ale jaksi trpíš absencí skutků. Tím jsem nemyslel jít ho někomu ukráct, ale vybudovat si vlastní svým přičiněním. Ukázaná platí! Pro takovýho giganta jako jsi ty to bude maličkost. Pak už jen samá pozitiva a jistoty. Kecy máš skvělý, stačí je převéct ve fyzickou podobu.

Odp13: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Zákys, 3.9.2013 11:20

Příběh který jsem výše vyprávěl není virtuální realita. To je žhavá současnost. V té Praze toho bylo víc. Co stálo za řeč. Ale!
Dočkejte času, jako houser(nebo Husák?) času.
„Myslete si, že jsme jen lůza,
že se nás nemusíte bát.
Jednou však popadne vás hrůza,
až pod okny vám budem řvát…“.
„Povinností intelektuála je nabourávat moc“, Ivan Sviták.
Včera mě přesvědčoval, a nedalo mu to moc práce, jeden známý, že zloděje tam nahoře je třeba věšet. Na moji nesmělou námitku, že přece kolem sebe na vlastní oči vidí také dost krádeží. Bezelstně mi sdělil, že on přece jenom tak paběrkuje, když “privatizuje", což nestojí za řeč. Pravičák jak sviňa, který si prdel utírá tou správnou rukou(jak o sobě tvrdí), který při své sebevědomé inteligenci ani nepostřehne, že my ostatní to děláme papírem. Co sviňa, ivan. Pracovitý černý pasažére. Jak je to s vašimi daněmi? Máte je jako v Německu? Nebo si přejete je mít jako ve Švédsku?

Odp14: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Tlapka, 9.9.2013 13:37

Co to má být s tou Uřvanou Lůzou? To už vyšlo z módy, ne?

Odp15: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ivana Kozárová, 11.9.2013 9:52

Milá Tlapko,obávám se,že to právě zase do módy přichází:-(

Odp12: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ˇ, 8.9.2013 21:31

...Zákysi, ten příběh o návštěvě Prahy, o žebrákovi a jeho psovi z Prahy, je pěkný. Na ZŠ byste ze slohu dostal 1. Už jste někdy napsal a vydal nějakou knihu ? Mohl byste.

Odp11: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ivan, 3.9.2013 7:52

Když Badovi byly asi dva roky, tak na parkovišti kousek od nás zastavilo auto a paní skrz otevřené okénko na Bada,- Pejsku, pejsku, pejsku, ten zapoměl, že je ve ,,službě„ a dvěma skokama ji přišel navštívit do jejich auta. Panu manželovi se to asi moc nezamlouvalo, ale co, byl tam na pozvání a měl na to asi dvacet svědků. Všichni koukali jako vrány, já taky. Nakonec to skončilo smíchem, tedy aspoň přihlížejících a nějakým pamlskem. Tímto byla odstartována Badova kariéra ,, psa návštěvníka“.

V práci za mnou přišel zákazník, že nemůže odjet protože má za volantem velkého černého psa. Ostatní lidi na něj pohlédli soucitným pohledem s vlídným pousmáním, jenom já jsem věděl o co jde a moc jsem se nesmál. Chlap mě převyšoval o dobrách dvacet čísel.

Eva si postěžovala popelářům, že nevyvezli popelnici. ,, Ale paninko, tady byl takovej velkej černej pes a ten nás k ní vůbec nepustil.

Prostě život.

Odp12: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Vlastimil Čech, 3.9.2013 13:06

Jó psi... o těch se dá vyprávět... takoví psi, to jsou skoro lidi... kolikrát bych chtěl vědět co se jim honí mezi ušima... kdyby se tak člověk mohl do svého psa dokonale vcítit...vidět jeho nosem třeba...asi by nebylo špatné být u některých lidí psem... pár takových lidí znám... nebylo by špatné být Badem u Placáků nebo Lindou u Čechů :-)... ani u paní I.Kozárové bych se coby pes neměl špatně...
Doufám jenom, že by pochopila nerovnost ras a nenutila mne, tedy psa NO, abych noroval, nebo mne, psa yorkshira, abych ji tahal na saních :-)

Odp13: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ivana Kozárová, 16.9.2013 13:59

Přijměte pozdravení od mého posledního psa Čumbrka,který vidí ušima. Přečetla jsem mu Váš komentář,natáhl tlapy na psací stůl a dělal,že to čte taky. Má bleděmodré oči bez bělma,bez panenek,jen takový zákal. Vypadá jako Modiglianiho obrázek. Na prackách má dlouhé chlupy až na zem,polštářky tlapek má těmi chlupy prorostlé a neslyšně chodí. Jen když hupsá,tak jsou slyšet drápky. Hlídá věrně nás všechny,zatím slyší líp,než jiní psi...Máme strach,co by s ním bylo,kdyby přestal slyšet,ale prý čichem pak všechno zvládne.Nutí mě ku pořádku,nesmím přendat ani židli,ani stoličku,jinak do nich naráží. Tak se snažím.

Odp12: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Olix, 3.9.2013 16:04

Psí duše musí být hluboká. Kdysi jsme si užili přízně jednoho chlupatého medvěda - briarda. Budil respekt na dálku, ale neublížil. Udělal nám dobrou reklamu, lidé o nás říkali - to jsou ti, co maj tu obludu:)

Odp13: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Vlastimil Čech, 3.9.2013 20:08

Dobře vyčesaný briard je nejkrásnější když běží... ta srst za ním nádherně vlaje... a vypadá jako něžně pádící oblak... znám majitelku briaeda, která si své vlasy barví do stejnoho odstínu, jako ta psí srst... a sluší jim to...

Odp14: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ivan, 3.9.2013 20:16

Kamei desing. Jednotná úprava.

Odp14: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Olix, 3.9.2013 20:44

To je přesné. Když pádil ulicí, lidem se tajil dech :-) Díky němu jsme se seznámili s jednou stařičkou paní, která špatně viděla. Šli jsme po chodníku a najednou před ní - jakoby z mlhy vystoupil chlupatý obrys. Celá se zapotácela, jak se polekala. Nakonec z toho vzniklo krásné přátelství :-)

Odp15: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ivana Kozárová, 11.9.2013 9:58

Pro moji devadesátiletou kamarádku to byl taky zážitek,když si sedla mezi zvířata u nás v kuchyni. Na klín jí přistála okamžitě Macinda,černá kočka,kolem nohou se jí omotávala Márinka,šedá kočka a z druhé strany se k ní přitiskl Čumbrk slepej pes a čumákem do ní vrtala Amina,hluchá fenka ,kříženec labradora a kokršpaněla. Stará paní nevěděla,koho má hladit dřív a byla šťastná,cítila,že je vítaná a milována....

Odp13: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Zákys, 4.9.2013 4:35

Psí duše je jenom duše psa!!! Ta je víc než nic, proti duši zamilované a vzrušené samice žraloka bílého ochotné se „pářit“ v pěně mořských vln bičující za burácení hromu skaliska. Maldoror o tom vyprávěl Lautréamontovi, který ten příběh poslal dál „do větru jen...“. Příběh světa, v němž pod maskou dobra a morálky se skrývá hrůza, zločin, zlo a krása. ;-)

Odp14: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Tlapka, 6.9.2013 15:19

Nemělo být míň než nic?

Odp15: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Zákys, 6.9.2013 23:01

Oxymóron milá paní, oxymóron má také právo na život. Ale co, já mám nejraději hříšnou světici... ;-)

Odp16: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Tlapka, 9.9.2013 13:38

Dobrá, ať žijí Oxymoroni, já je mám ráda.

Odp17: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Zákys, 10.9.2013 10:35

Dobře děláte. Jsou to děti Ufonů. A ti k nám letěli z místa ve Vesmíru ovládeném hvězdou Proxima Centauri a ta je vzdálená 4,22 světelných let.

Odp18: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Vlastimil Čech, 11.9.2013 9:17

Náhodou to vím úplně přesně! Moroni, to jsou takové mořské krávy, vím to určitě, protože jsem to četl v nějaké cestopisné knize... A taky se do moronů nadává hlupákům...

a to Oxy? No to bude něco s kyslíkem, takže nejspíš něco jako Dobře okysličená úplně blbá mořská kráva = Oxymoron

.... a to musí být, když má před sebou cestu dlouhou 4,22 světelných let...;-)

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Odp19: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Tlapka, 11.9.2013 12:18

Jaká blbá kráva, je to druh mořské panny. A nepíše se moroň s Ň ?

Odp20: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Tlapka, 11.9.2013 12:23

Pravda je moron je slaboduchý a moroň je ta mořská kráva http://www.savci.upol.cz/sireny.htm nebo siréna
http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/moron

Odp18: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Tlapka, 11.9.2013 12:15

Nepletete se? Určitě myslím že jsou od Siria, tam to taky není daleko.

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Odp19: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Lipovan (Z.), 12.9.2013 13:39

Viz smajlík. :-)

Odp20: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Tlapka, 13.9.2013 10:49
Odp14: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ivana Kozárová, 10.9.2013 14:08

Pes si při žebrání nerozhryzává svoje vředy,aby budil větší soucit. Když mu to dovolíme,olíže nám naše rány....Viděla jsem žebráka v na mostě přes Temži v Eatonu.Hrál na harmoniku jednou rukou.druhou neměl. Před ním na zemi kufr s drobnejma. nevěděla jsem ,jak mu mám dát peníze. měla jsem dvě libry a tetičku zaměstnanou v obchodě přes ulici,která končila až večer. Bylo vedro.Styděla jsem se za to,že někdo musí žebrat. Hodit peníze do kufru se mi zdálo ponižující. Tak jsem se ohnula až k zemi a položila peníze na dno kufru a pohladila jeho psa. Zpovzdálí přicházel houf japonských turistů v bílejch kalhotách a tričkách jako já,pr´tatejch jako já.Následovali mého příkladu,ale dávali do kufru víc,než já.Když se vystřídali u kufru,žebrající pán s harmonikou na mě začal křičet a děkovat,že jsem mu přinesla štěstí... Já pak měla až do večera žízeń a hlad a už už jsem začala v duchu Žalmu73:2-14 závidět těm spokojenejm najedenjm a napitejm lidem a vyčítat Šéfovi,že On za to může ;-) a najednou koukám,že v blízkí telefonní červené budce v rohu se válí pětilibrová bankocetle.... Projedla a propila jsem ji v Mac Donaldu a omlouvala se v duchu na Výsostech.....Pak mě svezl jeden pán na člunu plném jablek a dal mi ještě jablka,zelená a kyselá a ptal se na Gorbačeva a Rusko.... Vyprávěla jsem to večer tetičce a ta se radovala,jak jsem samostatná a že se sama zabavím..... Ale na toho jednorukýho žebráka jsem nikdy nezapomněla. A na jeho klidnýho hodnýho psa taky ne....Proto se Heine už předem smiřoval s tím,že z jeho knih poezie se jednou bude trhat papír na kornouty... Vymiňoval si jen jedno: Aby hokynáři do těch kornoutů sypali všem stejně;-)Milovanej Heinrich.

Odp14: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ivana Kozárová, 11.9.2013 10:00

Ano,láska souvisí s poznáním. Co my víme o mořských živáčcích?Krásně to napsal Wilde v té pohádce o rybáři a mořské víle,jejihž lásku kněz odsoudil...

Odp15: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Tlapka, 11.9.2013 12:29

Moc se mi líbí, když se někdo zamiluje do víly. Ovšem Víla to má pak těžké mezi lidmi, uteče a milenec ji hledá, překonává překážky... prostě taková multikulturální historie...

Odp16: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ivana Kozárová, 11.9.2013 13:14

Jo,právě ta víla patřila mezi mořskou havěť a tudíž nemohla být těla rybáře a víly pochována na hřbitově lidí,ale na poli valchářů,jak rozhodnul ten velebník. Jenže na poli valchářů vyrostly nad hrobem,kde byli zahrabáni tito neš´tastní milenci,tak přenádherné a vońavé roztodivné a nikde se nevyskytující květiny,že jejich vůně zmátla i kněze a mluvil pak z kazatelny proti své vůli docela jinak....

Odp17: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
., 11.9.2013 16:33

... připomíná mi to operu RUSALKA od Antonína Dvořáka: Tam tedy láska vodní víly Rusalky k člověku Princi nedopadla dobře oboustranně. Snad je tím řečeno, že co se k sobě nehodí, nemá se milovat. Ale že z lásky vzniklo mnoho neštěstí i mezi lidmi, kteří by se k sobě hodit měli, to je také známo. Obzvláště umělci mívali (a asi ještě mají) s láskou mnohem víc problémů, než obyčejní lidé.

No, a ještě političtí premiéři se v oblasti „lásky“ pohybují jako „sloni v porcelánu“:-) . Takovou aféru, jako že bývalá kantinská stáhne k dnu svého mocného šéf-milence, tak to tu ještě nebylo a libretistu žádné opery to dosud nikdy nenapadlo. Nojo, oni ti modří ptáci si myslí, že mohou beztrestně létat v božské výši, a jejich modré milenky a jejich modří psi s nimi.

Odp18: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ivana Kozárová, 12.9.2013 9:55

Je to pořád stejné. Připomnělo mi to dobu tří mušketýrů a pletichy dvorních dam ve Versailles...;-)Až na to,že tam přece jen nerozhodovaly hokyně.....;-);-)

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Odp18: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Tlapka, 12.9.2013 13:01

Příroda je příroda no a ty feromony.. a hned je zde chemická revoluce. V lásce a válce je vše dovoleno.

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Odp19: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
., 16.9.2013 21:32

... teda paní Tlapko, to je od Vás docela dobrý nápad : Že by bylo možné na politické vyžírky pouze nastražit feromonové pasti jako na kůrovce v lese ? :-) Stačilo by možná pouze prohledat kantýny a atraktivní kantinské poslat mezi poslance. A možná, že bychom do roka a do dne měli v „orlím hnízdě“ čisto :-).

Odp20: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Tlapka, 17.9.2013 11:58

Myslím že je to možné, bohužel biochemie je v politickém boji zanedbávaná a pak se uplatňuje nesystémově. Avšak je účinná, jak dopadl Paroubek, Topolánek, Nečas. Poslat na ně ty správné informované atraktivní servírky je moc dobrý nápad :-):-)

Odp11: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ivana Kozárová, 10.9.2013 13:47

Můj slepej pes Čumbrk Nik má taky v hlavě budíka a vodí mě ve tmě. Taky mi dává pusy a pac dráp. Když stojím,opře se o mne a když jdu,dává mi bodyček.Zkoumá tekoucí vodu ušima. Rozezná každé moje duševní hnutí,i takové,co sama nerozeznávám. Ví,že přijde bouřka dvě hodiny předem a slintá.U veterináře je poslušný jako beránek a snese i velkou bolest.Měl rád obě moje kočky ,když žily a ví,kde jsou pochovaný.Umí se smát.Je na mně naprosto závislej a tak nesmím umřít dřív,aby se nezvencnul;-)

Odp12: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Tlapka, 11.9.2013 12:32

Já si vůbec myslím, že zvířata zvláště savci toho hodně vědí a proto lidi se špatným svědomím často nesnášejí kočky. Smysl, který nám chybí, je čich. Nedovedu domyslet, co se čichem všechno dá zjistit, třeba při nejmenším nálada objektu.

Odp13: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
ivana Kozárová, 11.9.2013 13:09

Přesně tak ! Jsou moudřejší než my,ale my ve své nadřazenosti a ve svém takzvaném rozumu jimi v podstatě opovrhujeme. Oni rozumí nám,ale my jim nikoliv. Kočky na sebe dobrovolně přeberou naši nemoc a klidně za nás umřou,ale my tomu nevěříme,protože to nedokážeme sami a nemůžeme ve své pejše připustit,že jsou vlastně lepší,než my... Taky jsou na této Planetě déle než my...Vědí,že Planeta žije jako celek. Jen člověk se vydělil,vymezil,- a rozhodl se,že jen jemu všechno patří,vše používá a myslí si,že je kompetentní ke všemu....

Odp14: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Tlapka, 17.9.2013 11:59

Ano Ivanko. Zvíře dovede také rozeznat logickou cestu řešení zatím co člověk bloudí ve své fantazii.

Odp5: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
kitnamoR, 28.8.2013 21:33

... protože se např. ani žirafa, ani chobotnice nejmenuje Olix :-)

Odp6: K pojmenování jako zvířata - myslím, že...
Olix, 29.8.2013 8:53

Romantické :)

Znám člověka se jménem Bartoloměj...
Platfus, 9.3.2013 0:21

Znám člověka se jménem Bartoloměj Petruželka, aspoň mě to přijde poměrně delikátní. Svůj osud nese celkem hrdinně a my ostatní se mu nesmějeme, neb by to od nás bylo tuze nepěkné :-).

Odp: Znám člověka se jménem Bartoloměj...
Tlapka, 11.3.2013 15:32

Můj spolužák se jmenoval Nemrava a když se oženil nechal se pžejmenovat na Navara.

Super článek
Jana, 9.3.2013 19:34

Tak se koukám, Ivane, že jsi se dal do psaní a konečně to tu po letech ožilo.:-)
Nevím, jestli nejdu s křížkem po funuse, ale existujou prima stránky: www.kdejsme.cz
Docela se podle nich dá vystopovat, odkud určité jméno pochází. Ne u všech jmen, samozřejmě, některá jsou rozšířená všude.

Odp: Super článek
Jana, 9.3.2013 19:41

Právě jsme s dětma zjistili, že v Tanvaldu je jeden Pindík. Chudák.;-)

Odp: Super článek
van, 10.3.2013 7:27

Už jsem přidal do oblíbených. Bezva.

Na vojně jsem byl s černochem z Vinohrad. Maminka Fialová on černej. Bamidele Smith byl profesionální černoch. Protože si z prvu nikdo nepamatoval jeho jméno tak se ze všeho ulil. Když všichni lítali po rajonech tak se válel na kavalci. Jednou byl přidělenej do směny na škrabání brambor, což byla práce která jednou za čas potkala každýho. Bami se sebral, že takovou práci dělat nebude a nechal se zapsat na hlášení k veliteli pluku Kohoutovi. Další den vyšlo v Rozkazu, že je osvobozen od veškerých služeb pro přetěžování.

Moc obliby za to teda nesklidil.

Pak jsem ho ještě párkrát potkal v jeho revíru na Vinohradech a Praze 1 pokaždé na šrot jak žebrá o panáka nebo zaplacení piva. Bami byl zvyklý na vysoký standard díky jeho londýnskému tatínkovi z Ghany, ale došly!

Bamimu se nějak dařilo být na tatínkových dávkách skoro do třiceti a stejně tak oddalovat vojnu, ale kapsy najednou splaskly a Bami musel narukovat. Po letech jsem ho párkrát potkal, ale jeho lesklá tvář úplně zešedivěla. Pokaždé to bylo horší. Nakonec jsem jsem se od někoho dozvěděl, že je v blázinci.

Na ,,kdejsme " jsem zadal Bamidele Smith.

Počet lidí toho jména žijících v republice. +++ Nula +++


Janinko, díky za odkaz a ukaž se. Iv.

Odp2: Super článek
Jana, 10.3.2013 9:54

Ivane, já se ukážu, protože momentálně jsem doma a úspěšně kynu k brzkému porodu dalšího potomečka.;-) Ale pak zase už moc času nebude...

Odp3: Super článek
van, 10.3.2013 11:12

Ježišmarjáá :-)

Odp3: Super článek
van, 10.3.2013 11:14

Teď mě napadlo, že můžeš mít za chvíli vlastní třídu.

Autobaterie - Poradna...
HAGEN, 11.3.2013 18:30
1800 Kč! Taková palba za asi hodinu...
van, 13.3.2013 23:28

1800 Kč! Taková palba za asi hodinu práce!

Koukám na fakturu za kontrolu a přeštítkování hasicích přístrojů. V dřevařském provozu jsou skoro všude, no snad je nikdy nebudeme potřebovat.

Kontrolu provedl a fakturu vystavil František Nehasil.

Asi dám na modlení.

Odp: 1800 Kč! Taková palba za asi hodinu...
ivana Kozárová, 13.3.2013 23:43

Znala jsem pana Nedomlela. Jeho otec byl mlynář;-)

Odp2: 1800 Kč! Taková palba za asi hodinu...
Tlapka, 14.3.2013 11:54

Znala jsem ředitele arboreta jmenoval se Doktor Krkavec.

Odp3: 1800 Kč! Taková palba za asi hodinu...
Tlapka, 14.3.2013 11:54

A náš zahradník v Ústavu Kořínek.

Odp4: 1800 Kč! Taková palba za asi hodinu...
ivana Kozárová, 14.3.2013 21:27

No a všichni známe pana Václava Větvičku:-)

Znala jsem pana Františka Nedomlela...
ivana Kozárová, 13.3.2013 23:44

Znala jsem pana Františka Nedomlela. Jeho otec byl mlynář;-)

Odp: Znala jsem pana Františka Nedomlela...
Vlastimil Čech, 14.3.2013 10:19

Maminka mi kdysi vyprávěla, že chodila do třídy se selským synkem, který se jmenoval Vozihnůj.

Odp2: Znala jsem pana Františka Nedomlela...
Vlastimil Čech, 14.3.2013 10:24

jo a taky jsem slyšel o člověku, který se prý jmenoval Fux. Jeho profesor prý litoval, že není křestním jménem Y... jen si to představte napsáno takhle:
Y Fu x ;-)...
Měl jsem kolegu, který se jmenoval příjmením Demeter. Podepisoval se tak, že to vypadalo jako „de Méter“

Odp3: Znala jsem pana Františka Nedomlela...
ivana Kozárová, 14.3.2013 10:45

Podobně působí René Veverka;-)

Odp4: Znala jsem pana Františka Nedomlela...
greybeard, 14.3.2013 20:43

Křestní jméno Gracián se vyskytuje jen 5x. Jednoho znám, jmenuje se Gracián Hvězda. Zajímavá kombinace.

Odp5: Znala jsem pana Františka Nedomlela...
ivana Kozárová, 14.3.2013 21:24

Moc krásné jméno

Odp2: Znala jsem pana Františka Nedomlela...
van, 14.3.2013 10:57

Vozipivo se jmenoval rakouský skokan na lyžích.

Odp3: Znala jsem pana Františka Nedomlela...
ivana Kozárová, 14.3.2013 11:20

Měl by mít při každým skoku ssebou miniaturní flaštičku piva v kapse;-)

Odp4: Znala jsem pana Františka Nedomlela...
van, 14.3.2013 20:59

To jako by se měl potom přejmenovat na letipivo nebo dokonce na skočpropivo?

Odp5: Znala jsem pana Františka Nedomlela...
ivana Kozárová, 14.3.2013 21:24

ne,mohlo by mu to pomáhat lítat;-)

Odp2: Znala jsem pana Františka Nedomlela...
Tlapka, 14.3.2013 11:54

Náš spolužák Vozihnoj se jmenuje teď Vojzola.

Odp3: Znala jsem pana Františka Nedomlela...
Vlastimil Čech, 15.3.2013 11:54

Se svým původním jménem se mohl výborně uplatnit v nám blízké obci „Hnojník“ www.hnojnik.cz/

Odp4: Znala jsem pana Františka Nedomlela...
Zákys, 17.3.2013 15:31
Zdar dopisovatelé Svíce.cz. Pozoruji...
Neuvedeno, 17.9.2013 23:40

Zdar dopisovatelé Svíce.cz.
Pozoruji, že někteří se drží stále těch svých hesel. Někteří se změnili, protože jsou v jiné životní situaci. Ti, kteří jsou v horší tak si naříkají a ti co jsou v lepší, tak si chválí.
Já jsem stále starší a tak mi to moc optimismu do života nedává. Mám jít brzo na operaci související se stářím a to se ukáže jak to se mnou bude po ní.
Jenže i mladší, než jsem já jsou na tom hůře, vzláště, když si nedávají pozor při řízení auta.
Stále pozoruji co lidí žije způsobem ve kterém chtějí žít a užít právě teď a nekoukají na budoucnost, aby jim nějaké peníze zbyly.
Co říci na studentku vysoké školy, která si přivydělává každý měsíc prací a pak všechny peníze utratí na výlet do Ameriky za čtrnáct dní a od starších padesátiletých rodičů chce, aby jí stále platili všechny peníze na studium a její výživu. Cesta do Ameriky jí přišla na padesát tisíc. Že by také měla počítat na zadní kolečka a střádat alespoň na vlastní bydlení, to ji prostě nenapadne. Ono totiž to koukání po památkách na vzdálených kontinentech to dnes není vůbec třeba, protože je toho docela dost na různých kanálech televize a většinou i mnohem kvalitněji podané, než člověk může shlídnout ve skutečnosti.
Taktéž už jezdění do ciziny na učení jazyků už opravdu není tak důležité jako bývávalo, protože dnes jsou již kvalitní kurzy na DVD přehrávačích a přehrávače jsou finančně dostupné.
Jen je třeba se jen donutit učit se cizí jazyk. A pak si tam jet vydělávat a jazyk se doučit. Jenže až tehdy tam jet, když už jazyk poměrně dobře člověk umí.
Také za adrenalín a zlepšení tělesné kondice člověk nemusí platit v posilovnách. Stačí jezdit na kole a dělat zemědělské a stavební práce svépomocí. Při sekání trávy a kopání terénních prací si člověk zlepší tělesnou kondici skutečně úspěšně.
Jízdou na kole při různých drobných nákupech si člověk může také dobře zatrénovat. Předevčírem jsem dokonce viděl, jak žáci jezdí na kole do školy.
Také se stále mluví o úsporách energií. Investují se obrovské peníze na zateplení. Jenže.
Kde komu roste tráva na zahradě. Stačilo by jen vymyslet kotel na seno. Když se strká seno do kamen. Stačí napřed topit dřevem, aby se komín ohřál a vytvořil se dostatečný tah komína. Pak už jen začít přikládat seno do kamen se zavřeným přívodem vzduchu. Pak je třeba otevřít přívod vzduchu. Seno napřed začne kouřit a kouř se valí z komína. Právě tento kouř by nově upravená kamna měla eliminovat. Třeba tím, že by se zapla zážehová smirála v horní části komína a tento kouř by shořel už v komíně a nevycházel z komína. Dále by celá soustava komín, kouřové roury s kamny měla být uzpůsobena na rázy při výbuchu kouře. Dále by kotel měl být uzpůsoben na automatický posun sena do kamen a podobně, aby se nemuselo přikládat každé půl hodiny do kamen, protože to zabere velmi mnoho času. Dnes se seká tráva motorovými sekačkami. Stojí to spoustu benzínu a nakonec se tráva vyhodí na kompost.
Jak už jsem dříve vyprávěl, také by se mělo více času ve světě věnovat získáváním metanhydrátu z mořského dna, kde se dnes vyskytuje a je ho tam opravdu dostatečně. Tím by se mohlo topit a bude energie pro celé lidstvo. Pomocí metanu z mořského dna.
K pomoci nemocným mohu jen říci jedno.
Když je na tom člověk finančně lépe, tak celé okolí chce pomoci a člověk opravdu pomáhá. Když ale je člověk sám v tísni, tak pozná, že právě ti, co jim pomáhal mu zaručeně nepomohou. Většinou jde o vyžírky. Dnes pacující člověk platí více než padesát procet své mzdy státu v různých daních a odvodech. Chtít tedy ještě další peníze na pomoc to už opravdu je nelidské, vzlášť, když každý rodič ještě musí živit své děti a pomáhat přímým příbuzným.
Takže se všichni na Svíci mějte co nejlépe a hlavně buďte zdraví.

Odp: Zdar dopisovatelé Svíce.cz.Pozoruji...
ivana Kozárová, 18.9.2013 8:25

Milý Neuvedeno,přeji Vám,ať Vám operace dobře dopadne. Jsem stará zkušená špitálnice a vím o tom své;-) V tomto koutě Evropy máme štěstí na vynikající chirurgy a odborníky. Také ještě to štěstí,že si nemusíme celou operaci platit sami a nezrujnujeme tím své děti,jak je tomu jinde.... Přeji Vám hlavně ať Vám vydrží Vaše duševní pohoda a klid,který z Vašich komentářů vyzařuje. To je půl zdraví. Taky mě mrzí,že se tolok lidí hrne za zážitkama ,které by měli nadosah,kdyby je jen vnímali- a nemuseli by si je kupovat.... Plně s Vámi souhlasím. Ve stylu : Po jednom použití jednoduše kup si další a skvěle si to užij pádíme někam,kde jsme vlastně ani nechtěli být. Čas jako by se zkracoval a holt všechny zážitky nejde za jeden krátkej život stihnout;-)Vám přeju jen ty nejhezčí,ty,co se nedají koupit. Taky Vám přeju hodné doktory a sestřičky,tolerantní spolupacienty a jizva ať se dobře hojí. Malí trpajzlíci v krevním oběhu ať se činí a tělo pročišťují. Před operací málo jezte a namisto toho pijte aspoň dva týdny zeleninové šťávy. Prostě nastrouháte zeleninu a vylisijute si ji v plínce nebo lněném či bavlněném bezbarvém ručníku,nemáte-li odšťavňovač. Velmi to pomohlo mojí kamarádce,zlepšuje to celkový stav i pozdější rekonvalescenci....

Odp: Zdar dopisovatelé Svíce.cz.Pozoruji...
Lipovan (Z.), 18.9.2013 8:37

Díky. Většinou to tak bývá, že jsou lidé stále starší, i když si na operace spojené se stářím musí ještě počkat. Jsa poučen krizovým vývojem, je mně známo, že dobré nejenže netrvá věčně, ale bohužel netrvá ani dlouho. Čiže jsem v dobrých časech šporoval dolárky, abych se po nástupu svině z Bechyně mohl smát jmenovanému gaunerovi do odulého opileckého ksichtu a bez větších potíží přečkal jeho kleptokratické řádění. Marnotratnost mladých...kouknou se...já na mladé zvysoka dlabu. Mnoho starších občanů se zběsile ohání starostmi o budoucnost mladších generací, ale ruku na srdce; není v tom trochu falše a latentních obav o vlastní zadel? Když pozoruji mladé, mezi které už tedy nepatřím, skutečně, ale skutečně nemám pocit, že by nějak zvlášť trpěli hmotnou nouzí a zanášeli se obavami o příští časy...natožpak aby si připouštěli takové paroubkovské přežitky, jako je mezigenerační solidarita. Juras & Jimmy by z nich nepochybně měli ohromnou radost. Pokud mladí hodlají sežrat uloveného mamuta už dnes, ať zítra bez pardonu chcípnou hlady a zapomenou, že jim dám kus uschovanéno masa. Osobně znám asi tři kolegy v penzijním věku, kteří se tvrdošíjně drží v zaměstnání...protože vnuk je na vejšce. Jejich blbost. Stejně je vnuk bude jednou na LDNce navštěvovat jen 1x měsíčně - kolem patnáctého.

Leč, jak pravíte, hlavně zdraví. :-)

Odp: Zdar dopisovatelé Svíce.cz.Pozoruji...
kitnamoR, 18.9.2013 11:02

Pane Neuvedeno,
přeji Vám úspěšné překonání operace. Možná, domnívám se že vím, jaký druh operace by to mohl být. A vím o člověku, kterému podobná operace dopadla DOBŘE, tedy bez jakýchkoliv trvalých nepříjemných následků.

Páni chirurgové v současné době umí už mnohem více dokonalejších chirurgických postupů a pracují mnohem dokonaleji, než třeba před 30ti lety. Takže ať Vám operace dopadne také tak dobře, abyste se opět v plném zdraví mohl k nám na Svíci vrátit.

Také vysoce hodnotím Vaši snahu před Vaší operací nám sdělit Vaše technické nápady a zlepšováky pro topení v kamnech. Výzkumníci, studenti a politici by se Vašich podnětů měli ujmot a dotáhnout je k realizačním závěrům, protože modernějí kamna na tuhá paliva jsou pro mnoho občanů mnohem důležitější než např. nabubřelé a finančně nákladní volby.

Držím Vám palce a těším se ve zdraví opět na shledanou na Svíci. S pozdravem tzv. „Romantik“.

Odp: Zdar dopisovatelé Svíce.cz.Pozoruji...
Tlapka, 18.9.2013 13:03

S pravděpodobností hraničící s jistotou věřím že to u Vás dobře dopadne.

Odp: Zdar dopisovatelé Svíce.cz.Pozoruji...
Platfus, 18.9.2013 13:26

I já přeju, ať se všechno podaří a pevný zdraví. Ozvěte se, až to budete mít za sebou. Je fajn, že pořád uvažujete co by se dalo dělat líp. Já jsem se zase přiměl před lety k celkem důsledné recyklaci odpadků. Stačí malá změna návyků, která mě nijak neobtěžuje, a výsledky jsou viditelný. Je pravda, že pro tento můj „koníček“ moje okolí nemá takové pochopení. Taky je fakt, že recyklace je vposledku celkem výnosný byznys, ale proč ne. Teď mě potěšilo, když jsem se dozvěděl, že naše obec (rozhodně nikoli mou zásluhou :-)) vyhrála kuriózní cenu Křišťálová popelnice.

Odp2: Zdar dopisovatelé Svíce.cz.Pozoruji...
Lipovan (Z.), 18.9.2013 13:47

Kolik, viz smajlík? Ale žádné fabulace, ani při vyplňování, ani ohledně výsledku. :-)

Odp3: Zdar dopisovatelé Svíce.cz.Pozoruji...
Platfus, 18.9.2013 14:43

Zkusil jsem si to spočíst a vyšla mi hodnota 2.9, možná proto, že je nás doma dost. Třeba s tím ještě půjde něco udělat, asi si žijeme nad poměry, ten výrok na závěr: „Pokud by každý žil jako vy, potřebovali bychom 1.6 planety“ nutí k zamyšlení. Schválně, kolik máš ty :-)?

Jinak s tou křišťálovou popelnicí jsem vás nechtěně mystifikoval, dohledal jsem si to a naše obec to nevyhrála, ale skončila ve finále mezi 10. Ale taky dobrý.

Odp4: Zdar dopisovatelé Svíce.cz.Pozoruji...
Lipovan (Z.), 18.9.2013 15:00

S tím zdůvodněním nižšího čísla máš recht. U mě je to 6,0 - kvůli mingle domácnosti. Čili pravý opak tvého případu. Jen tak z hecu jsem spočítal stopu z doby, kdy jsem ještě prodléval v rodičovských okovech a vyšlo mně 2,7. Jak by řekli televizní prodejci leštěných prdů - rozdíl, který vidíte a cítíte. :-)

Odp: Zdar dopisovatelé Svíce.cz.Pozoruji...
ivan, 18.9.2013 19:03

Těšíme se na Vás, pane Neuvedeno.

Tak co nejdříve a v dobré kondici.

Odp: Zdar dopisovatelé Svíce.cz.Pozoruji...
Olix, 20.9.2013 14:30

Přeji Vám, aby se operace podařila...

Odp: Zdar dopisovatelé Svíce.cz.Pozoruji...
Juras, 21.9.2013 17:13

Přidávám se k přání, ať to dobře dopadne.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.