Malé úvahy o problémech kolem nás

Komentáře k článku

8.10.2012 10:08

Kríza? Nerovnováha v dávaní a braní!

Na internete ma zaujalo toto výstižné označenie jednej z príčin súčasnej krízy: „Európska svetová finančná kríza ma svoj prvopočiatok v tom, že peniaze, ktoré mali byť zmenkou, zastupujúcou hodnotu, sú vyplácané ľuďom, ktorí žiadne hodnoty nevytvárajú. Tento stav nie je zložený z jednotlivých výstrelkov, ale je samým fundamentom spoločenského systému zvaného kapitalizmus. Napríklad enormné platy, prémie a mimoriadne odmeny, vraj kvôli ich schopnostiam a pracovnému nasadeniu, sú vyplácané manažmentu, členom rád podnikov a bánk, aj keď sú stratové“.

Uvedený postreh je vyjadrením Zákona, činného vo stvorení, a síce Zákona rovnováhy medzi dávaním a braním. Jeho pôsobenie je možné vidieť v prírode takmer na každom kroku a to napríklad vo výdychu a nádychu, v striedaní dňa a noci, v únave a odpočinku, v prílive a odlive, v striedaní zimy a tepla, v princípe lásky a spravodlivosti, v mužskom a ženskom princípe a tak ďalej. Toto všetko nám jednoznačne ukazuje, že rovnováhy možno dosiahnuť iba harmonickým spolupôsobením dvoch protikladných princípov. Ak by sa ale jeden z nich postavil nad druhý a stal sa dominantným, nevyhnutne by sa to začalo pociťovať ako disharmónia.

No a do tejto kategórie patrí aj vytváranie hodnôt v spoločnosti a ich primerané a spravodlivé oceňovanie, v ktorom musí panovať rovnováha a spravodlivosť, aby spoločnosť mohla byť harmonickou.

Vo forme mzdy má teda každý dostávať presne toľko, koľko reálne do spoločnosti hodnotou svojej práce vložil. Naozaj sa to nedá vyjadriť výstižnejšie, ako slovami, že každý má dostať toľko, koľko sám dal. Tak je to spravodlivé!

Ale pozrime sa, ako to funguje dnes: Medzi ľuďmi vládne úplne opačný trend. Každý by chcel v prvom rade brať a to bez ohľadu na to, koľko on sám dáva. No a neostáva samozrejme iba pri chcení, ale podľa toho sa aj jedná, žije a dokonca myslí.

Naša spoločnosť i veľké svetové spoločenstvo je choré preto, lebo porušuje vesmírny Zákon nevyhnutnej rovnováhy medzi dávaním a braním!

Veď si len skúsme, okrem príkladov spomenutých v úvode, dať odpoveď na nasledovné otázky: Vytvára advokát svojim skoncipovaním dokumentu vo formáte A4 a jeho podpísaním naozaj celospoločenskú hodnotu, rovnajúcu sa tomu, čo za to berie? Vytvára naozaj spevák svojim jediným vystúpením takú všeobecnú celospoločenskú hodnotu, akou býva neraz ocenený? Vytvára ju herec svojou úlohou vo filme a to mnohokrát vo filme pochybného charakteru? Vytvára ju profesionálny športovec svojim snažením? No podobným spôsobom by sa dalo pokračovať ešte dlho.

Ale poďme ďalej. Ak v spoločnosti jestvujú prípady, a ak ich nie je málo, keď mnohí ľudia berú omnoho viac, ako v skutočnosti dali znamená to, že nevyhnutne musia zase existovať iní ľudia, ktorí ani zďaleka nedostávajú toľko, koľko dali. Sú to spojené nádoby, pretože hodnoty, ktoré niekto nadmerne odčerpáva musí v skutočnosti niekto iný reálne vytvoriť. Niekto, kto ale nebol za ich vytvorenie primerane ocenený.

Je to prosté a jednoduché! Aby niekto mohol mať viac, ako si zaslúži, musí sa inému dať menej, ako si zaslúži. To je však nespravodlivosť! To je zárodkom nespokojnosti a trvalého pnutia v spoločnosti. Je to element, vytvárajúci disharmóniu a nesúlad.

Veď sa len skúsme iba nadychovať. Veď skúsme byť stále bdelými a vôbec nespať. Takéto niečo by pre nás nevyhnutne muselo mať veľmi vážne negatívne dôsledky. No a nedodržiavanie rovnováhy medzi dávaním a braním musí mať nevyhnutne negatívne dôsledky pre každú spoločnosť, ktorá odmieta rešpektovať tento veľký vesmírny Zákon. Zákon, ktorý je tak prostý a jednoduchý, ako život sám. Ako každé naše naše nadýchnutie a vydýchnutie. Je preto naozaj zvláštne, že vzdelaní a inteligentní ľudia, nachádzajúci sa vo vedení štátov to nedokážu pochopiť a vo forme zákonov presadiť do do chodu spoločnosti. Inak totiž nikdy nemožno očakávať spravodlivosť, harmóniu, súlad.

Rovnováha medzi dávaním a braním! Buď to my ľudia pochopíme a budeme sa pri všetkých našich aktivitách riadiť týmto Zákonom, čoho dôsledkom bude harmónia medzi jednotlivcami, ako i harmónia v celej spoločnosti, alebo ho budeme ignorovať a postavíme sa svojimi názormi a svojim jednaním proti nemu, čo nám musí nevyhnutne priniesť rôzne druhy pnutia, konfliktov, nestability a disharmónie.

A tým, ktorí takto jednajú premyslene a práve z tohto osobne profitujú sa musí skôr či neskôr dostať taktiež spravodlivej odplaty. Spravodlivej odplaty ako rušiteľom chcenej harmónie, súladu a rovnováhy vo stvorení, ktorí sa odvažovali stavať voči vesmírnemu Zákonu rovnováhy medzi dávaním a braním.

Smrt jako odměna
ivana Kozárová, 14.11.2012 14:11

Trestem za hřích je smrt.Potažmo nikdo nedává tolik,kolik je třeba k rovnováze. Proto všichni umíráme. Za předcházejícího pnutí :-(

Švýcyři prý chtějí zkonfiskovat
!, 14.11.2012 23:43

nějaké české miliardy. Tak by snad bylo dobré v ČR ve stejné hodnotě Švýcarům zkonfiskovat jejich podniky na českém území; ani oni nejsou bez poskvrnky, protože ve svých podnicích na území ČR vykořisťují české zaměstnance a zachází s nimi (i s uchazeči) jako s otroky.

Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
ala, 7.2.2013 23:43

Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím přemýšlím. Ve společnosti se vytváří pnutí, jež nelze donekonečna přehlížet. Abychom si rozuměli, nezahrnuji sem ty,kterým se nechce pracovat . Ani se to netýká těch,kteří pouze čekají na dávky. Ale přeci , hodně lidí by pracovat chtělo, leč i přes nikam nevedoucí mnohdy rekvalifikaci, se jim práce najít nedaří .
Pak jsou zde ženy s více dětmi,jenž zůstaly na péči sami. A velká skupina rodin na které se téměř nemyslí- rodiny s dětmi na stř. a vysokých školách. Tyto rodiny živoří, dostávají se do dluhových pastí . Situace je vážnější než je zdrávo. Valná část studentů vysokých škol se nemá šanci pořádně denně najíst, protože na to zkrátka nemají. Jistě, naučit se skromnosti je dobrá věc. Ale, dostává-li vás to, že se snažíte něco být, uplatnit se do dluhové pasti, je to problém. V Americe je student vysoké školy zadlužen většinou na delší část života , ne-li celý. Není neznámo,že děti „celebrit“ chodí už od ranného věku do škol za statisíce ročně. Ptám se na nepoměr. Kdo umožnil těm, kteří vytváří mnohdy i záporné, ale dejme tomu určité i duchovní hodnoty , aby byl nadhodnocován jejich přínos pro společnost . To není o závisti. V době, kdy mají mnozí co dělat,aby nějak žili, je ohánět se jakýmsi extra přínosem pro společnost dost neprozřetelné. Co mohu tak objevného říci za 150 tisíc za hodinu na mikrofon? Jistě, za větší zodpovědnost větší ohodnocení. To ano . Nerovnováha mezi ohodnocením těch, kteří vytvářejí materiální hodnoty a těmi, kteří vytvářejí duchovní hodnoty je alarmující, a to v i v ostatních zemích . Je to globální problém.
Plní se nám ta naše zeměkoule manažery, právníky, poradci, odbornými pracovníky, úředníky, správci
všeho druhu, moderátory, stilisty,zpravodaji , exekutory...
Prostě lidmi, kteří neví co za svou práci chtít, nebo,chcete-li , vše je pro ně málo. Nejsou takoví
všichni, ale je jich dost. Pak se nemůžeme divit globální nerovnováze.
Jistě, jsou povolání, kde je dobrý plat na místě.
I někteří lékaři mnohdy neví co za svou práci chtít.
Kdo chce svým povoláním tak trochu i sloužit? Přinášet opravdové hodnoty, Být spokojen, má-li dům , auto,dovolenou,dobré jídlo. Nebo chceme ohromovat ? Býti někdo je pro někoho až vedlejší, zasloužený produkt,tkzv.přirozená autorita .
I v naší vládě jsou lidé,kteří dobře pracují, žel, nej-
sou vždy tolik vidět.
Kdo rozhodne, že dělník odvedle , který dělá od rána do večera, pracuje dobře, dostane 13tisíc čistého a nějaký umělec za hodinu nehorázné penize ?
Všechno má zajisté svůj proces, ale v konečném důsledku jsou to peníze , které se točí ve společnosti,
kde žijeme.
Nezastávám se líných , kteří se neučili, když mohli a jen závidí těm ,kteří byli pilní. Ani nepropaguji rovnostářství.
Ptám se, proč a z čeho je některá práce , nebo přínos pro společnost tak podhodnocena,nebo nadhodnocena a jak dlouho ten zarážejíci nepoměr
společnost ustojí.
Nejsem ovšem pro nekontrolované zveřejńování platů. Není potřeba tomuto říkat průhlednost ,přináší to více škody ,než užitku.
A nejsem pro sponzorování akcí z veřejných peněz .
Je zde instituce do které všichni dáváme a pak si sponzoruje kdeco . Takové peníze mají jít na to, k
čemu jsou určeny .

Odp: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
Z., 8.2.2013 12:41

Protože kapitalismus je založen na nerovnosti, aneb když dva dělají totéž, není to totéž. Můžete poslouchat pohádky, které různí Jurasové vyprávějí zmatené veřejnosti, že mají všichni stejné šance uplatnit své schopnosti v podmínkách svobodného trhu, včetně vámi zmiňovaného ohodnocení. Jurasové ovšem zapomenou dodat, že volný trh platí pouze pro plebs. To nejlepší si rozeberou Jurasové ještě před vyhlášením soutěže, o zbytek se mohou servat ovčané v rámci trhu. Přínos Jurasů pro společnost je nulový. Nebýt jich, měli bychom se mnohem lépe.

Odp2: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
Tlapka, 8.2.2013 16:52

Plebs potřebuje organizaci, kterou sám není schopen zajsitit a k tomu potřebuje ty kapitalisty. Plebs by si vše rozebral a nic by už nevyrobil.

Odp3: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
ivan, 8.2.2013 20:04

Bude to tu jekot, ale je to pravda.

Kocem devadesátých let zkrachovalo spousty živnostníků jenom proto, že se nedokázali umravnit ve vlastní firmě a za první vydělané peníze si nakoupili auta, pořídili zahraniční dovolené a zvykli si na vyšší standatd místo toho aby se nadále věnovali rozvoji firmy a zajišťovali jí budoucí prosperitu. Toto byl začátek žití na úvěr. Z počátku to vypadalo jakože úvěrová prosperita nikdy neskončí a žití na dluh pokračovalo s tím , že až si pořádně užijeme po dlouhém půstu tak vlak hodíme zpátky na koleje a pojedeme dál. Ale ouha! Hladový trh se začínal pomalu plnit a stačit splácet dluhy při už zajetém zvyku na vysokou spotřebu na dluh při pokleslé pracovní morálce - dovolené a časté volna - vygenerovalo první neplatiče a zkrachovalce.

Takto si pitomci vytunelovali vlastní firmy a svět byl najednou nepřátelskej a zlej.


JZD družstva by byly neobyčejně efektivní. Kdyby!

V devadesátých letech kdy padly takřka všechna omezení a otevřel se trh, zareagovali vlastníci přesně obráceně než měli. Místo toho aby využili společnou techniku a výrobní prostory už vybudované a mnohdy doslova předimenzované k zaměstnání neefektivních členů a zaměstnanců, tak během doslova týdnů ohlodali svoje výrobní prostředky na kosti a doslova je zmrtvili rozdělením. Co je doma, že.!

Tam kde zůstali funkční přidruženky se takřka ve 100% staly kořistí předsedů, náměstků a jiných vlivných.

Řekni zaměstnancům.

Tady máte společnou fabriku, tak se o ni pěkně starejte, bude vás živit. Hodně štěstí.

Za několik měsíců leží na lopatkách s vykradenejma skladama a zadlužená.

Přesně tak jako se to stalo takřka se všema družstvama. A to byly v rukou skutečných vlastníků s ohromným potenciálem k budoucí prosperitě.

Krásné sny se vždy změní v realitu.

Ivanovo pravidlo.

Odp4: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
Vlastimil Čech, 13.2.2013 9:08

Ba, jo, máte pravdu. I takové případy se stávaly...
Ale znám i jiné:
Parta šéfů jednoho závodu velikého n.p. v Ostravě si usmyslela, že vyzkouší myšlénky Velikého Ekonóma Václava v praxi.
1- Svým hospodařením přivedli závod před krach, tím snížili cenu závodu
2- Privatisovali, ale za peníze banky. Poskytnutí bankovního úvěru bylo zřejmě ve velikém finančním zájmu některého z vyšších úředníků nyní zkrachované banky.
3- Aby bylo aspoň něco zaplaceno, rozprodali část zařízení.
4- Prodali zbytek a zmizeli na rajské ostrovy.
Ale pozor! Kousek dál byla prosperující panelárna. Začátek byl stejný, až do bodu 3. Tihle Kalousci to dotáhli až do konce a rozprodali úplně všechno... některé holé haly jsou nyní v pronájmu...
Nebo veliká tabáková továrna... koupili ji Američani... rozprodali stroje, zastavili provoz (v tomto pořadí) a fabriku zbourali a ROZEMLELI!
http://www.mapy.cz/#t=s&x=18.012588&y=49.598972&z=15&u=u&umc=9pLqGxV472&uml=Nov%C3%BD%20Ji%C4%8D%C3%ADn%2C%20okres%20Nov%C3%BD%20Ji%C4%8D%C3%ADn

Povšimněte si rozdílu mezi leteckou fotografií a mapou v prostoru mezi ulicemi Jeremenkova, Přemyslovců, Novosady a vodotečí....
No ovšem veliká moderní fabrika Nová huť... hmm, prodali to Indům... Veleúspěšná Tatra- prodaná Američanům... Tak se hospodaří! Co tam nějaká přidružená výroba...

Odp3: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
Zákys, 9.2.2013 9:32

Plebs, to je jako kdo?

Odp4: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
Tlapka, 12.2.2013 14:02

No přece to, co naletělo na ten volný trh.

Odp3: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
ivana Kozárová, 10.2.2013 12:21

Aneb na chudej lid musí bejt přísnost;-)

Odp4: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
Tlapka, 12.2.2013 14:03

Znám lepší: Holota a žebrota patří do kouta. ;-)

Odp5: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
ivana Kozárová, 12.2.2013 16:38

Tak tuhle hlášku slyším poprvé v životě,jde z toho na mě takovej divnej smutek.

Odp6: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
Tlapka, 13.2.2013 16:37

To se říkalo za 1.republiky, teď už by to v Evropě nikdo nemohl beztrestně prohlašovat.

Odp3: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
Bavor, 5.3.2013 17:05

Nesmysl. Organizátoři tu byli vždy a nebyli to kapitalisti. A zisky z podniků šly státu, který je vracel všem ve formě laciného bydlení a energií, bezplatného zdravotnictví a školství. Prostě ti organizátoři vyrostli z toho „plebsu“. A dokud jim to zákony neumožňovaly, byli to prostě ředitelé fabrik a technici. A přišla „velká sametová“ a řekla: Zákony budou platit tak, že ti schopnější mohou brát na hůl ten „plebs“. A ukázalo se, kdo je charakter a kdo je sobec. Ti všeho schopní sobci si nakradli, protože jim to zákony dovolily a ten „plebs“ to zaplatí. Rozkradli všechny průmyslové podniky a zemědělská družstva a nyní z toho „plebsu“ dělají otroky, kteří musejí ze svého platit státní dluh (který ti „všeho schopní“ způsobili), zdravotní daň (na které se prostřednictvím soukromých podniků přiživují),důchodovou daň (kterou vykrádají soukromé „důchodové“ fondy). A za to může TENTO SYSTÉM, který pomocí zaprodaných „zastupitelů lidu“ (kteří zastupují jenom své soukromé zájmy a svých mecenášů) tvoří takové zákony, které vyhovují těm „všeho schopným“. Nebo se vy starší pamatujete, že by někdo za „totality“ vytuneloval nějaký podnik?

Odp4: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
Vlastimil Čech, 6.3.2013 14:24

Bohužel... máte pravdu. Za zlých a špatných komunistů, co jedli malé děti byla učiněna i některá rozhodnutí, která se později ukázala nešťastnými. Ale proti dnešku, jsou to maličkosti. Pan Ivan pláče (oprávněně) na Jawou... hmm a co Poldi? Co Tatra, co Tabákový průmysl, co PZO, co sklářství...
--------------
Rozkradeno jest!

Odp5: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
van, 6.3.2013 20:05

Myslím, že nyní trochu nadskočíte pane Čechu. Představte si, že právě huť Poldi založil a uvedl v hospodářský život pan Karl Wittlgenstein a pozvedl ji až na Evropsku úroveň. Právě letos je sto let od jeho úmrtí.

Jestliže komunistické straně někdo ukradl 100% jejích akcií tak pláču i po ně.

Nebo to bylo jinak?

Tatru, předtím továrnu na sedlářské zboží a na kočáry a vagony založil pan Ignác Šustala. Jestliže se komunistické straně od jeho dědiců podařilo koupit 100% akcií tak to museli být Šustalové po pořádné opici. 100% akcií takhle prosperitní firmy by neprodal za normálních okolností ani ten největší vůl!

Nebo to bylo jinak?

Víte, že ČS. tabák nikdy nebyl tabákem ale zahradnictvím pana Jana Timmera z Kutné Hory, který se na své cestě po Americe naučil balit doutníky a taky je tam prodával v mlíkárně svého bratrance pod značkou ASTRA ? Starší a staří cigarety Astry určitě znají. Onu kartonovou krabičku s rozvitým květem. Tabák se používal k vykuřování salátových skleníků a spálit ho jen tak v netříděné kvalitě by byla škoda. Z vytříděné kvality se nejdříve ubalily doutníky a cigára a teprve horší jakost posloužila vykuřovacímu účelu. Nikdy bych tomu nevěřil, kdyby jste to neříkal vy, Pane Čechu, že by z rodinného podniku Timmerů vůbec kdy byla nějaká akciovka. Totiž sedláci a zahradníci radši snesou hlad, než aby prodali kousek půdy. Vůbec si neumím představit, že by kdy něco prodali, koupit to jo!..ale obráceně?

Že vy o tom něco víte a nechcete se s náma podělit ?


PZO,- prázdná šlupka! Jasně komunistickej podnik, o tom žádná!

To jsou ale šupáci a parchanti zlodějský, co pane Čechu, ani poledne nedržej !

Aby jim ruce upadly a nemohli srát, parchanti!

Odp6: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
van, 6.3.2013 20:35

Takhle nám rozprodat naše podniky!

Odp7: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
Vlastimil Čech, 7.3.2013 9:44

Tu Tatru máme skoro za rohem a byl jsem tam... Původní sedlářská a kolářská DÍLNA a ohromná TOVÁRNA postavená za zlých a špatných komunistů... to chcete srovnávat? Vy považujete za správné, když nějaký americký Voldemort koupí prosperující továrnu jen proto, aby ji mohl prostě pro jistotu zbourat? „V Richmontu máme kapacit dost...“
Kdyby Vám někdo Vaši továrnu zabavil, považoval byste za lepší kdyby ji zboural, nebo by bylo lepší kdyby Vaši dělníci vyráběli dál, nový továrník fabriku mohutně modernisoval a rozšiřoval? Nebo byste svou továrnu šel v noci zapálit sám?

Odp8: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
Vlastimil Čech, 7.3.2013 9:47

Pardon, spletl jsem dvě věci dohromady: zbouraná fabrika Tabačka N.Jičín.

Odp8: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
van, 7.3.2013 11:54

Ano je to tak! Komunisti byli zlí a špatní. Továrnu Tatru ukradli, chcete o tom pochybovat? Tatra už dávno nebyla sedlářskou dílnou a i kdyby, tak ji ukradli stejně! Tatra vyráběla od roku 1882 vagony, od 1897 auta osobní a od 1898 nákladní. V roce 1948 už padesát let a nebyla to už dávno bezvýznamná dílnička, ale i kdyby! Co není moje , tak na to nesahám! Nepamatuju si, že by ji někdy koupili. Kdo myslíte, pane Čechu kdo ji rozprodal po plyšáku? Zase komunisti se zahozenýma knížkama! Nebo si myslíte , že to mohl provéct nějaký slevač, tvářeč nebo kantýnská? Ne! Pouze lidi ve vedoucích funkcích a těma byl kdo?

Abychom se od sebe nějak příliš nevzdalovali, tak vám tady podepisuju, že si taky přeju lidský a taky i částečně spravredlivý život všech kteří přispějí aspoň snahou. Stejně jako vám mě vadí vidět někoho v přílišné nouzi nebo v nezaslouženém přepychu s tendencí povýšené rozhazovačnosti. Ale vidím jiné příčiny a důsledky než Vy. V tom se lišíme.

Odp9: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
Tlapka, 7.3.2013 12:36

Komunismus dojel na zastaralou technologii a rozpad východních trhů. Konkurence neschopen.

Odp9: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
Vlastimil Čech, 7.3.2013 12:45

A víte že souhlasím? Ti noví páni, co to rozhajdalákali, co rozprodali, byli před plyšákem většinou komunisté. I Havel, i Zeman...

Odp9: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
ivana Kozárová, 7.3.2013 18:54

Výrobu automobilů v kopřivnické vozovce podporoval ředitel podniku H. Fischer.Ten taky sám dělal řidiče při slavné první jízdě nového vozu na výstavu do Vídně,trvající čtrnáct a půl hodiny po odečtení zastávek.Docílen byl tedy průměr něco přes 23km/h,což vzhledem ke stavu silnic bylo velmi slušné.Kola měla železné ráfky a řidič seděl na kozlíku - viz technické muzeum na Hradčanech..... ach jo,ta moje nostalgie..Táta říkal,že se to pak spojilo s Ringofferkou a r. 1923 vznikla první lidová Tatra --- a už se objevil MUDr. Růžička,který brojil proti škodlivosti automobilismu,který přinese ssebou novou,zdegenerovanou odrůdu člověka,Hommo sapiens varietás ventre laxo,degenerans....Pokud to vím od táty dobře,vyráběla Tatra i letecké motory.... Zbytky staré slávy- licence byly prodány už tehdy do Belgie - Miesse,Francie - Lorraine,Německo - Stoever. A měla Tatra taky co vyvážet do ciziny. Aerodynamický tvar Tatry z r. 1937 mě už jako dítě fascinoval,tatínek mi místo pohádek ukazoval autíčka. Tak jsem se zas octla pár roků zpátky...

Odp10: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
van, 7.3.2013 23:12

S Tatrou je konstruktérsky spojený hlavní projektant Ledwinka jehož koncept středové roury na které je vlastně pověšeno všechno co se točí a hýbe. Doslova se to ujalo v konstruktérské řeči jako Tatraconcept. Dalším člověkem který se spojil s Tatrou a který ji navozil spoustu vítězství byl Josef Veřmiřovský který s ní porážel mnoho silnějších strojů na soutěžích i závodech jak rychlostních tak vytrvalostních. Jednu z Tater jsme měli i doma T 57 B. Ale táta ji vyměnil za taky T ale 601 s vzduchem chlazeným motorem. Doposavaď by bylo všecho podle Tatrováckého mustru kdyby T601 nebyl Tráboš. :-) V loni si brácha pořídil T 603 sice nepojízdnou, ale na pohled v zachovalém stavu. Pochybuju , že ji někdy uvidím jezdit. Uvidíme. Zatím ji znám jenom z fotek.

Odp11: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
ivana Kozárová, 8.3.2013 13:36

T57 - nebyla to Hadimrška? A T75 pak taková silnější a prostornější Hadimrška? Mám ji tady doma na obrázku. A pak taky trojkolka na rozvážení zboží s jednoválcovým motorem vzadu u poháněného kola.A vím,že pana Ledwinku hodně podporoval Dr. Ringhoffer,který se nebál rizika nových moderních konstrukcí.To byli lidi,co svou prací žili a něco tady po nich zůstalo.

Odp4: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
van, 6.3.2013 19:15

Malou opravičku hned na začátek bych si dovolil.

1) Zjisky z pracovní povinnosti věch se měnily v laciné energie a bydlení pouze někoho !

2) Ukrdené podniky komunistama rozkradli zase komunisté! Ti jediní byli v rozhodných funkcích lidu obecnému povětšinou nedostupných!

3) Zemědělská družstva rozkradli jejich představenstva!

4) Proč by někdo tuneloval podnik který ukrad. Abych to vysvětlil. Tunelování je nezákoné vyvádění majetku. Otázka. Kam bych vyváděl majetek když jsem ho už někomu vyvedl 100% ?

5) Tady bych projevil s vaším názorem soulad. Podniky si skutečně neukradli kapitalisté.

Teď bych zase uvítal poučení od vás já.

Kdo je to ten kapitalista?

Je to někdo komu nemusíte platit nebo kupovat jeho výrobky když nechcete ? Nekupujte je!

Neokrádá vás náhodou stát? Tomu platit musíte a to bez ohledu na deklarovaný systém.

Odp5: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
Vlastimil Čech, 7.3.2013 19:05

proč tunelovat podnik, který manažér ukradl? To je prosté. Aby se podniku zmocnil, musel ho trošku zaplatit. Ale jak? No půjčkou z banky. A čím ručil? Tím podnikem. To je nedobré... hotovost nebo majetek bez dluhu by byl lepší... jistě, mohl by třeba podnikat a postupně dluh zaplatit...ale proč, že... rychle vydžusovat a na další... prostě rychlý prachy... Kolik restituentů třeba polností chce hospodařit? Prodat! V lepším případě přemiklíkovat na stavební parcely, „zdevelopovat“ a prodat- rychlý prachy! Co tam jakési sedlačení...

Odp6: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
van, 7.3.2013 19:43

No a jsme u toho, pane Čechu.

Přihořívá!

Souhlasíte se mnou, že v rozhodovacích pozicích krátce po plyšáku nemohli být lidé kteří by nebyli komunistama, nebo jima nebyli schváleni do výkonu funkce? Co myslíte, kdo jiný mohl nakládat s podnikovým majetkem ?

Musí to pro vás být ohromná rána, pro přesvědčeného komunistu, když si uvědomíte, že tito parchanští podnikadějové, jak je sám nazýváte, jsou povětšinou vaši spolustraníci, tedy komunisté!! ne moji, ale vaši soudruzi.

Vaši! Docvaklo ?

Odp7: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
Vlastimil Čech, 8.3.2013 9:01

Tož nevím... zima, zima, mráz jak sviňa...
jste, pane Ivane, vedle jak ta jedle. V.Č. nikdy komunistou nebyl. Z docela chudobných poměrů... můj táta ani ten luxus, jakým soukromý osobní automobil dozajista je, neměl. Nu, vyrostl jste v jiných poměrech... ruku na srdce, nepramení Vaše postoje z jakéhosi pocitu vyjímečnosti? Já, Ivan, v dětství hodně jsem vytrpěl... vše jsem přemohl, byl jsem dokonce motocyklovým závodníkem! A měl jsem na tohoto nákladného koníčka... kdo je víc? A když jsem se pro svou libůstku rozsekal, tož mě za peníze druhých zase poskládali! Ivan! I létat jsem se naučil, byl jsem pilotem!... ve Svazu pro spolupráci s armádou (Československou lidovou) jsem se učil... a eroplán jsem si koupil! A když jsem se stal bezdomovcem, tak jsem se raději stal živnostníkem a teď jsem továrníkem... Ivan! A dobročinnost taky provozuju!
Pane Ivane, neberte to ve zlém, určitě jste občas někdy v životě i natrápil... ale upřímně, nebyl ve Vašem úspěchu opravdu MIMOŘÁDNĚ VELIKÁNSKÝ KUSANEC ŠTĚSTÍ?

Odp8: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
van, 8.3.2013 13:43

Co štěstí? Přímo z prdele kliku! Jsem si toho dobře vědom, ale taky toho, že kdybych postával s flaškou u huby ve vchodu do Lídlu tak bych se s ním nikdy nepotkal.

Tak to prostě je, když jste rváč tak dostanete od života párkrát pořádně přes držku a taky jsem dostal, ale taky musíte aspoň někdy vyhrát, ne ?

Ve Svazarmu jsem rozhodně nelítal, o tom kdo může a kdo NE! rozhodovali ,,,,co myslíte?

Ostatni je na každém z nás. Kdyby mě bavilo chodit na houby, tak bych byl dneska houbařem. Mě bavilo lítat a taky mě to dobře živilo, ale existenci bych tomu nesvěřil jako jediné možnosti.

Zase vůbec nevím jaké je to na dovolené, to si vždycky poslechnu od lidí co si stěžují na těžký život. Tak si to aspoň představuju. Trocha fantazie,.....,,a mám to zadarmo!

Odp8: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
ivana Kozárová, 8.3.2013 13:44

Pane Čech,myslím,že v případě pana Ivana jste vedle.Vůbec nezáleží,z jakých poměrů člověk je. Snad je tím ovlivněno to,jak si ten či onen jedinec filtruje jevy a události.Pocit vyjímečnosti? To je tak subjektivní soud...Z projevu,napsaného slovy můžete získat jakési pocity,ale ty jsou zase jen Vaše. Já jsem si v životě ověřila jedno pravidlo: Soucit je zadarmo. Na úspěch - na ten se jeden nadře. A ten úspěch si draze zaplatíš. Závist číhá na každém rohu:-(

Odp4: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
Tlapka, 7.3.2013 12:40

Bez sameťáku bychom byli v izolaci dohromady s Kubou a severní Koreou. Copak neproběhla revoluce v celé východní Eropě skoro najednou a to asi proč.

Odp5: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
Zákys, 8.3.2013 21:46

Selektivní zapomínání si zase vybralo svoji daň...nebo hody? Kdyby se neobjevil zajímavý muž jménem Michali Gorbačov, to by bylo srandy ....;-)
A již jsme zase u úlohy osobnosti v dějinách. Historikové si na tento nesnadný problém dokonce pořídili několik mnohdy kontroverzních historických škol.
A co se té Kuby týká, tak tam bylo „slzit“ několik amerických občanů, kteří porovnávali jejich systém Medicare se zdravotnictvím na Kubě. Dobré si prohlédnout!!!

http://vimeo.com/23600147

A to ve filmu není zdůrazněna skutečnost, že USA mají HDP $42 800/ob. a Kuba jen $8 800/ob..
Ten Moore je pěkný syčák, když dává těm blbým „komančům“ do rukou takové palivo.
A tento film Sicko by měl být (pokud se již nepromítá) k mání také v Česku!!!

Odp6: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
van, 9.3.2013 5:06

No to bych od Moorra opravdu nečekal, taková lumpárna.

Proč maj USA pětkrát vyšší HDP než Kuba?

Odp7: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
Zákys, 9.3.2013 7:17

V tom „proč“, cítím málokdy vídanou zvídavost. Ale musím vás zklamat. Opravdu nevím... I když, možná je to pomsta těm pracovitých mužům z Anglie krvelačným indiánům za Little Big Horn. ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=fao6eFqc6dI

Čertovo kopýtko ve vaší otázce přece jenom je. Necelých 200 km od východních břehů Kuby je ostrovní stát Haiti. Ten má HDP/ob. $1 197, gramotnost obyvatelstva 54,94%, tedy výkonnost o které si musejí Kubánci přes trvalou hospodářskou (od konečného vyhnání Fulgencia Batisty v roce 1959) blokádu USA jen zdát.
Proto, že jste zřejmě ale opravdu zvědavý (bylo by lepší - zvídavý) člověk stáhněte si Gampinder desktop a "listujte“, dívejte se a srovnávejte, máte-li čas také trochu přemýšlejte. Je to někde tady:
http://www.gapminder.org/desktop/
A také zde...
http://www.gapminder.org/downloads/

Odp8: Dobrý den. Již nějakou dobu nad tím...
ivana Kozárová, 11.3.2013 15:46

Moje kamarádka má syna v Americe. Vrací se zpět. Je to vysokoškolák,schpný,pracovitý člověk.Důvody? Viz Vaše odkazy.

´
´, 20.2.2013 6:00

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.