Neptejte se co, ale proč

Komentáře k článku

11.2.2012 22:05

Ostravská universita

Je zajímavé, že ve městě s takovým kulturním potenciálem, který obdivuje i Praha a okolní státy, město s hlubokou pracovní a vědeckou tradicí, má někde uprostřed ostrůvek vylitý betonem, který se nazývá Ostravská Universita. Škola vznikla teprve nedávno, tudíž nemá žádnou tradici a podle toho to vypadá. Ovládli ji nadutí pedagogové, kteří si mnohdy nevidí na špičku nosu. Naprostý nedostatek nadhledu, který je tolik pro Ostravu charakteristický, je něčím, co celé toto město znevažuje.
Vezmu-li například ročník 2010, který končil na romanistice bakalářský stupeň, tak 80% absolventů chtělo pokračovat na magisterském a úspěšně se raději rozprskli po universitách v celé republice, aby si jej mohli dodělat. Natolik se jim studium v Ostravě zprotivilo. Magisterské si nakonec z tohoto ročníku udělala v Ostravě jen jedna osoba. Zřejmě si v Ostravě řekli, že lepší jeden výborný absolvent než deset průměrných. Když se podíváme do různých firem, úřadů a i na samotnou universitu, zjistíme že všude převažujou průměrní lidé. Ta vynikající, co to absolvovala, stejně nakonec učí někde v zapadlé vesnici na Jablunkovsku. Moje známá, kterou tam od státnic vyhodili, pak asi tři měsíce po nepovedené státní zkoušce získala místo asistentky výkonného ředitele jedné velké nadnárodní společnosti, kde se ji u pohovoru na školu neptali. Umíš, neumíš. Tady máš podklady k dozorčí radě a do zítřka je přelož. Což pro ni nebyl problém. Taky platově je asi někde jinde než vynikající absolventka ze zapadákova.

Nadutost a nezájem začíná už na samotném studijním oddělení, kde nejčastější odpovědi jsou nevíme, to si musíte počkat, my o tom nerozhodujeme a tak podobně.
Ministr Dobeš hovoří o školném. Zatímní návrhy nejsou až tak mimo mísu: studium zdarma v řádném termínu. Pokud student nezvládne, může studovat dál, ale musí si již zaplatit. Rozumná sazba navrhovaná je mezi 4000 až 8000 Kč za semestr. Ostravská universita si počítá již nyní 15000 Kč, nečekajíc na nic.
Známá přešla z dvouoborového studia na jednooborové, ubrala si tedy francouzštinu, kterou v Ostravě nezvládla (jinde s přehledem zvládla) a zůstala u polštiny. Ejhle, aby to nebylo tak snadné, stěžejní zkouška na tomto oboru je z latiny v docela neuvěřitelném rozsahu. Přitom na dvouoborovém kupodivu nemusela být vůbec. Zkoušející nerozlišuje, zda se jedná o studenty historie či přírodních věd, kde je to opodstatněné anebo polštiny, kde využití je nulové. Gramatické chápání souvislostí, pro které byla latina na filologii v dávnějších dobách vyučována, na romanistice při dvouoborovém studiu chyběla. Co na to říct? Chudáci poláci, jak se mohou mezi sebou domluvit,když o latině nemají ani páru.

No jestli takto chce tato universita v plenkách získat věhlas, tak by bylo lépe,kdyby se díky dostatečnému poddolování celého území kde universita stojí raději propadla do stoupy. Jen nám alespoň Bože uchraň kousek vedle stojící katedrálu, ať zde zbude alespoň něco oduševnělého, když už vedle stojí takové místo tolik zaneřáděné lidskou nadutostí.

Je to všude stejný
Jana, 12.2.2012 10:10

Myslím si, že je to všude stejný, plus mínus. Studium je prostě tak trochu psychologická válka. Zkuste to jinde, uvidíte.

A kde to je?
Vlastimil Čech, 12.2.2012 10:12

Ostravu jsem znával slušně... kde stojí ta Ostravská universita? Vím, že teď je na VŠB nápis Technická universita, ale tam zase není žádný kostel poblíž... Je ta Ostravská universita někde poblíž bývalé Pedagogické fakulty? Tam stojí červený evangelický kostel... Nebo sídlí Vaše škola někde u Velkého kostela? A prosím v této věci o poučení: Jak se liší kostel od katedrály? A co to je vlastně ta basilika? Myslel jsem si dlouho, že basilika je stavba, jejíž některá loď je vyšší než jiná a v té zdi, která přesahuje výškou střechu lodi přilehlé jsou okna osvětlující prostor dole... ovšem ve Frýdku POVÝŠILI jakýsi kostel na basiliku a to prosím bez stavebních úprav :-) Nebo se katedrála odlišuje od jiného kostela tvarem kříže na věži?
Nebo ty rozdílné tvary jsou jen uměleckým výrazem církevního kováře?
A pane Walsroyi, co vlastně na té Ostravské universitě studujete?
Mimochodem, (dnes se říká BTW :-))slyšel jsem: „K čemu ti vlastně bude to studium filosofie?“ „ K nietzemu!“

Odp: A kde to je?
Jana, 12.2.2012 11:11

To by měl schválit papež, asi to teda udělal, myslím, že stavební úpravy nejsou nutné.

Odp2: A kde to je?
Jana, 12.2.2012 11:12

Stavebně máte asi pravdu, myslím, že bazilika je stavba s vyšší centrální lodí. Ale jinak je to i jakýsi titul významného kostela, laicky řečeno.

Odp3: A kde to je?
Jana, 12.2.2012 11:13

No jo, už jsem to vyhledala, on tam totiž papež založil novou diecézi. Tak proto.

Odp4: A kde to je?
Vlastimil Čech, 12.2.2012 14:23

He he he... takže jsem pochopil, že v těch náboženských věcech zůstanu raději pohanem... těch pojmů, názvů, označení... diecéze například, ale taky existovala diákonie...v lepších časech jsem jim posílával příspěvek na chudé... takže si za to povýšili ve Frýdku kostel a diákonii na diecézi?

Nejlepší a nejkapitalističtější
*, 12.2.2012 10:36

...je nestudovat. Za těch 5 let bez studia ušetří mladý člověk velké peníze, které by jinak musel za studium zaplatit. Za ty peníze si může koupit byt nebo domeček, a dokonce MOŽNÁ se mu při intenzivním hledání podaří za těch pět let sehnat si i nějakou práci nebo brigádu a možná si i nějaký peníz vydělat. Během těch pěti let se může i lépe než na univerzitě naučit cizí jazyk na brigádě v cizině. Může si v té době i najít partnera/partnerku a uzavřít sňatek.

Univerzity a studenti v současné době jsou hlavně výdělečným médiem pro na nich pracující pedagogické pracovníky. O vzdělání studentů už až tak nejde. Zaměstnavatelé vyžadují praxi, a ta se na VŠ v zaměstnavateli požadovaném rozsahu nevyučuje.

Odp: Nejlepší a nejkapitalističtější
Vlastimil Čech, 12.2.2012 14:40

Pane *, , myslím, že jsem jeden z besedníků na Svíci, který Vás chápe... Víte, měl jsem známou, která těžce onemocněla... Nu, nejvíce ji drtilo poznání, že ona se ničím neprovinila, byla hodná, žila zdravě... a ve Skautu se učily, že každé zlo je potrestáno a Bůh je spravedlivý... A jak k tomu příjde ona, že...ale svět takhle bohužel nefunguje...Prosím, pane *, , nemyslím to zle, věřte mi... ale mám z Vašeho postoje pocit, že se Vám stala křivda, postihla Vás nespravedlnost...
chápu: tolik jste se snažil, tak dobře jste to myslel, namáhal se, a byl pilný... nu a Váš zaměstnavatel Vás propustil bez udání důvodu... ano, tak svět funguje, ne podle Skauta... Většinou dokonce padne i voják, který má naleštěné boty, umí hezky pozdravit a zbraň má v nejlepším pořádku...Prostě se nemůžete vzpamatovat z události, (křivdy), která se Vám stala...Pokud bych Vám mohl pomoci, rád bych Vám poradil... zapomeňte na tu křivdu...

Odp2: Nejlepší a nejkapitalističtější
iva, 12.2.2012 15:55

:-)dobře jste to napsal. Já se k tomu proto raději nevyjadřuju.

Odp3: Nejlepší a nejkapitalističtější
Jana, 12.2.2012 18:36

Ano, souhlasím, moc pěkně napsané.

Odp2: Nejlepší a nejkapitalističtější
*, 12.2.2012 18:55

Pane Vlastimile Čechu,
děkuji Vám za vyjádření. Bohužel není křivda, jako křivda. Na některou lze zapomenout úplně, na některou dočasně, na některou nelze zapomenout vůbec, protože má nezapomenutelné souvislosti, které se denodenně neblaze připomínají.

Mezi ty nezapomenutelné křivdy patří také takový druh křivd, které se opakují a mohou se opakovat proto, protože jsou platné špatné asociální zákony, které jsou prospěšné mocným papalášům a škodí chudým lidem.

Odp3: Nejlepší a nejkapitalističtější
ivan, 12.2.2012 22:50

Neulevilo by se ti kdyby si se zde pořádně vypovídal. Napsat věci tak jak jsou, bez přikřášlení, bez hořkostí, ukázat na to, co ti láme nohy. Otevřená zpověď může být i úlevou. Pak jsi všem srozumitelnější a spíš najdeš porozumění. Každého někde tlačí bota. Úleva působí očistně. Třeba najdeš ten správnej konec za kterej pak cukneš a ono se to začne rozmotávat. Měj na to sílu, když to bude opravdu otevřené, tak tě kařdý spíš ocení a budeš nám srozumitelnější. Přeju odvahu.

Ivan.

Odp2: Nejlepší a nejkapitalističtější
Walsroy, 12.2.2012 19:20

Och dobrý muži, a kolikpak toho tak za den zhulíte?

Odp3: Nejlepší a nejkapitalističtější
Vlastimil Čech, 12.2.2012 22:32

Pane Walroyi, rozumím Vašemu textu tak, že se tážete, zdali užívám nějakou drogu... ne, neužil jsem nikdy dobrovolně žádné toxické látky...Tedy drogy, opiátu a tak... ale prosím odpovězte zvědavéku staříkovi: kde je umístěna (vedle katedrály) Vaše -tak hanobená- Ostravská universita? Je pro mne novinkou, že taková instituce v Ostravě vůbec je... tedy kde? A co tam vlastně studujete, pane Walroyi?

Odp4: Nejlepší a nejkapitalističtější
Walsroy, 13.2.2012 14:50

Pane Čechu,

to já jen,že Vás zaujalo na textu něco ale docelajiného než by se dalo čekat. Nicméně vedle bývalého Tuzexu stojí takovýý véélky kostel,což je nyní katedrála.Katedrála je totiž tam kde obvykle sídlí i biskup což v případě Ostravy je pan Lobkowicz,který má ouřad za rohem. K haněné universitě už není co dodat.

Odp5: Nejlepší a nejkapitalističtější
Vlastimil Čech, 17.2.2012 12:44

Pane Walsroyi, dneska jsem poslouchal Vašeho profesora Kellera... mám ho hodně rád z jeho novinových článků. Vyučuje i Vás? Jaký je naživo?

Odp: Nejlepší a nejkapitalističtější
Jimmy, 12.2.2012 19:30

Pokud si mladý člověk za prvních 5 let po škole ušetří na byt nebo dokonce dům, tak musí mít velmi nadprůměrný příjem ;-)

O tom jaké obory nestudovat vyšel pěkný článek na idnes před pár dny. Doporučuji si přečíst i alespoň část diskuse pod oním článkem.

Odp: Nejlepší a nejkapitalističtější
Sio, 10.5.2012 20:26

Ono jak pro koho. Pro toho, co se stejně nic nenaučí jsou to ztracená léta. Ale pro člověka s pronikavou inteligencí, schopností nadhledu a navíc pracovitého to může být velkým přínosem. Nejde tu jen o učivo a známky. Jde tu o celý prožitek, komunikace s profesory i spolužáky. Bohužel, tím, že dnes berou na VŠ každého druhého pitomce se toto z většiny VŠ na cestě k jejich podřadnosti vytrácí. A pro většinu absolventů jsou to pak skutečně ztracená léta.
Ale VŠ není jen přípravou na určité zaměstnání. To by pak skutečně neměla význam.

KUpují se tituly to je jasné a nejen na...
iva, 12.2.2012 16:05

KUpují se tituly to je jasné a nejen na Plzenśké univerzitě. A těch rychlokvašek v podobě různých dálkových studií nechci je podcenóvat, protože zase člověk, který má chut´a není líný ten titul mu jen chybí a tak proč ne, když je pracovitý každý nemá na to studovat bun´ky, ale třeba by rád operoval:-) nebo ta zubařka ted´v Polsku taky jen titul jí chyběl a lidem pomáhala i tak.
A že jsme národ učitelů to je jasné v tom s kafkou alias romantikem souhlasím. Ale v životě potom hodně lidí neuspěje a na pracáku se sejdou s těmi bývalými spolužáky co mají jen základku. Na škole se neučí to podstatné pro život a práci, ale dost zbytečností viz můj syn, klterý studoval bánśkou a po prvním semestru řekl, že tam neučí vůbec nic co by potřeboval a tak se věnuje sám elektřině dělá ted´nějaký zlepšovák. Na výšce prý byli samí mírně vyšinutí učitelé a žáci uspěli jen takoví trochu magoři. NO na Slezské univerzitě to asi bude o něčem jiném, jen by mně zajímalo kam se její absolventi pohrnou pokud již nemají teplý flek.

Je známo,
*, 12.2.2012 22:33

...že zejména rodiče si přejí, aby jejich děti studovaly na vysokých školách. Ti rodiče ještě „žijí“ v předsametovém světě a v předsametovém hodnocení významu vysokoškolského studia. Proto svému potomkovi na vysokoškolské studium poskytují všechny své volné finanční prostředky, které tak z rodiny nenávratně zmizí. A to je škoda.

Za ty velké peníze právě by ti rodiče měli svému potomkovi v dnešní době raději koupit byt nebo domek,
protože opravdu vysokoškolské studium už není podmínkou pro získání zaměstnání, tedy není podmínkou tzv. cesty ke šťastnému životu mladého člověka. Další velmi důležitou velkou sumu peněz bude mladý člověk potřebovat v nezaměstnanosti v době, kdy bude žít se svými rodiči pouze z jejich starobního důchodu.

Shrnuto: Rodiče by v dnešní době své naspořené peníze z doby svého zaměstnání měli částečně investovat do bydlení svých dětí, a částečně si nechat rezervu na dobu, kdy sami budou už ve starobním důchodu a jejich děti budou současně dlouhodobě nezaměstnané.

Odp: Je známo,
Jimmy, 12.2.2012 23:23

Trochu „počtů“:
Student VŠ bydlící na kolejích stojí rodiče měsíčně cca 5-6 000 Kč. Pro výpočet pomiňme, že to je částka kterou je zhruba možná na brigádách vydělat. Pokud tedy vynásobíme 5 let x 12 měsíců x 6 000 Kč dojdeme k číslu 360 000 Kč. Kde se dá koupit byt nebo dokonce domek za 360 000 Kč ?

A z druhé strany. Rodiče by tedy dle Romantika měli dítě vychovat, zařídit mu bydlení, vydržovat ho v dospělosti. Neměli by mu ještě náhodou platit i důchod ? Už jistý hipík před 2000 let tvrdil, že lepší než dávat chudým rybu je naučit je ryby chytat. Co se od něj poučit ? Lepší než zaopatřovat dítě do nekonečna bude mu pomoci s výběrem kvalifikace, kterou se pak může živit.

Odp2: Je známo,
zákys, 13.2.2012 0:32

To s těmi rybami je popsáno v každé učebnici ekonomie pro obchodní akademie.
Pane, patříte mezi individua obšťastněná značnou dávkou sociální anomie. Jsou mezi vámi lidé., kteří ví, že nejsou jenom zloději a sobci. Už dávno se ví, že ze vzdělání díky synergetickému efektu profitují všichni, nejen přímí nositelé tohoto vzdělání. Proto z daní všech!!! jde jisté penzum na vzdělání těch, kteří na to „mají“. Na tom nic nemění zmetci, a někteří z nich sedí v poslanecké sněmovně, z plzeňských práv. Placení vymývači mozků lidi jako vy přesvědčují prostřednictvím četby literatury jednoho „garde“, že tomu je jinak. Je také jiný svět, který je možný. A co se týká výchovy dětí, nechte to na rodičích. Když slepý slepého (to je o vás) vede, oba spadnou do jámy

Odp3: Je známo,
ivan, 13.2.2012 5:32

Jestli dovolíte pane Zákysi, tak bych si vzdělání dovolil mírně kategorizovat na profitní a nonprofit.

Rád přispěju na vzdělání archeologa, učitele, nebo astronoma, nevím ale, pane Zákysi, proč bych se měl podílet na vzdělání často pouze průměrného ekonoma nebo právníka který je nezpochybnitelně komerčním oborem a kde může být, a často taky je, jeho společenský přínos doslova záporem. Navíc, jeho vzdělání je výhradně jeho statkem a je nepřenosné. V krajním případě může v soudním sporu o spravedlnost, stát proti mému zájmu nikoliv na straně spravedlnosti ale práva, což není totéž.

Považujete za vzdělání kromě vědomostí také dovednosti?

Co třeba takový mlčící tiskový mluvčí? Taky svým synergetickým efektem přispívá ke společenskému profitu všech? Nebo je společností placenou záclonou někoho?

Odp4: Je známo,
zákys, 13.2.2012 9:43

Pane, vaše „neologismy“ ... ale. Víte jak se tvoří (konstruuje) pojem? Dost složitě. Teorie poznání, tam se učí jak se ten problém řeší. Hodně logiky!!!
Proto že jste nepochopil co jem napsal, není co k tomu dodat. No, snad bonton Oscara Wildea: „Když je člověk gentleman tak toho ví dost. Když gentleman není, tak všechno co ví, je mu k ničemu“.
Co je vzdělání vyřešeli 1000x lépe než já jiní. Cokoliv bych k tomu přidal by bylo jenom matením jazyků v lepším případě, v horším paběrkování.
Ale něco vám prozradím Vzdělání je mimo jiné tvořeno nejenom znalostmi, ale také porozuměním těm znaloste. Aby to bylo ještě zajímavější tak znalosti třeba umět aplikovat. A nejen to. Jejich analýza a syntéza je neméně důležitým atributem vzdělání. A co potom jejich hodnocení. Axiologie na završení toho co je také vzdělání do této rodiny také patří. A to není všechno.
A co vy? Jste ve svém oboru průměrný, nadprůměrný, nebo lempl? Nebo všechno dohromady? Jaké kritérium používáte? Jak vás tak čtu tak to bude zrcadlo. To dělají všichni Narcisi.
Teď mi napadlo, že Štěpán Kotrba vlídně mluvil k poněkud obhlouplým mladým lidem. I k vám by měl co říci. Přečtěte si: http://www.blisty.cz/art/62286.html

Odp5: Je známo,
ivan, 13.2.2012 15:18

Jsem hloupý narcis a ke všemu lempl.

A teď mě pane Zákysi vysvětlete proč je mým zájmem podporovat ryze komerční studijní obory. Nezdá se, že kdyby bylo o padesát procent právníků méně, tak by byl svět o padesát procent nespravedlivější,- spíše naopak.

To, že jsem buližníkový suk už od Vás vím. A teď k věci, prosím.

Nejsnáze pochopím přímou odpověď, bez toho abyste mě informoval o tom kdo to ví taky a v jaké souvislosti o tom kde píše.

Prosím.

Odp6: Je známo,
Juras, 13.2.2012 16:24

Už mi to docvaklo! Pomohl mi závěr tohodle příspěvku! To je CVACH! Jak vyšitej! Chachá - já celou tu dobu co tady vede řeči jak chytrá horákyně přemýšlel, koho mi jenom připomíná... A teď mi to docvaklo, jaks to napsal - vidím toho Vinkláře, jak se ho zeptali na nějakou blbost a on začal o výzkumu, který četl v nějakém medicínském časopise...

Jak vyšitej! :-D

Odp7: Je známo,
ivan, 13.2.2012 20:33

Teď mě to doc. Vachlo :-) taky! Chááácha..

Zakyslý pán je zde nepochybně největší znalec myšlenek jiných.

Já, stěží primát, uznávám, že má zde na Svíci primát.

Pro mně je v jeho myšlenkách příliš mnoho písmenek.

Odp8: Je známo,
Juras, 14.2.2012 7:52

Jak se vlastně MUDr Cvach jmenoval Křestním? Přece zakyslému pánovi nebudeme říkat příjmením ;-)

Odp6: Je známo,
zákys, 14.2.2012 8:38

To opravdu nevím. Jenom odhaduji s pravděpodobností 1000 omylů že jste člověk, který nezpochybnitelnost toho co jej náhodou napadlo povýšil na své krédo.
Pořád jste se ještě nepochválil v čem jste borec nakonec, když jsou pro vás anonymní právníci, ekonomové, atd. něčím zbytným. Totiž, kdo si opravdu cení své prace nemá k práci jiných pohrdavý postoj.
To si ale sebestředná rezavá kování na rakvi nepřipustí ani při posledním soudu.
To že vám radím, kde se dají najít některé poznatky o kterých máte nezpochybnitelný názor, je vedeno snahou poskytnout vám je nezištně.
Je v tom to, co vy svým kramářským „mozkem“ zatím nechápete. (Možná vás s tím nechápáním zahrabou 2.5 m pod zem. Což by byla opravdu škoda. Předat takové zkušenosti červům...no!) Vědomosti jsou něco co sdílíme, ne to co prodáváme. Je to něco podobného jako kytara a zpěv u večerního táborového ohníčku po celodenním vodáckém putování.

Odp7: Je známo,
Juras, 14.2.2012 8:54

Pane doktore, ten pohrdavý postoj k práci jiných, na to jste přišel jak? A jak jste přišel na to, že anonymní právníci, ekonomové, atd. jsou pro Ivana něčím zbytným? Máte načteno asi hodně, ale kýžený efekt se ještě nedostavil. Pořád se vám přečtené nechce v hlavě srovnat správně. Trénujte dál, zkuste postupovat od jednoduššího ke složitějšímu. Tato moje nezištná rada je dobrá rada, věřte mi.

Odp8: Je známo,
zákys, 14.2.2012 12:40

Jako prošlá lhůta jste celkem ke čtení. Ten analytický postup u vás přece používám. Jak to že jste to ještě nepoznal? Nebo si snad myslíte že jste kliková hřídel, když jste jenom obyčejná páka?

Odp7: Je známo,
ivan, 14.2.2012 10:26

Pane Bože za co....?!!

To, že stát podpruje i mým podílem neprofitní obory pokládám za správné!! Za vzdělání považuju nejenom nabyté vědomosti, ale i dovednosti, tedy znalost i fyzicky aplikovanou. Přečtěte si to, je to tam napsané! Spíše se podivuju nad tím, že stát, (můj zástupce ve věcech veřejných, - malá písmena, prosím) podporuje ryze komerční vzdělání, místo toho aby tyto prostředky použil ve prospěch jiných užitečností které jsou společensky žádoucí ale nedokážou si na sebe vydělat. Kydž budu chtít řidičák, tak si tuto službu- její náklady musím zaplatit, to je každému jasné. Prostě můj řidičák není veřejným statkem ani zájmem. Předpokládám, že tomu zase nerozumíte, ale co když. Studium ekonomie, nebo práv pokládám za cosi jako řidičák pro výkon povolání který není přímo spjatý s veřejným zájmem.

Byl bych pro jiné rozdělení prostředků ve prospěch neprofitních studií. Komerční činnosti ať si každý každý ráčí platit ze svého a pak ať si účtuje za služby jím poskytnuté kolik bude chtít.

Nekomerčně bych to chápal tak, že se stát stará o přístup ke spravedlnosti a právu všech jeho občanů bez ohledu na to v jakém postavení se společensky i ekonimicky nachází. Pak bych přispíval velice rád a svůj stát bych chválil jako velice pokrokový.

Odp8: Je známo,
zákys, 14.2.2012 12:26

To že by jste byl za jiné rozdělení prostředků ve prospěch veřejného prostoru (tedy veřejné pastviny jak o ní s despektem referují liberální ekonomové) není pro mne žádný problém. Kolik lidí tolik názorů(sobectví, neznalost, ospalost, skutečná znalost, vizionářství, atd... (fotbalista, básník, zamilovaný, „kráva“ na stejné louce)). Ušklíbám se jenom nad tím jak se vás to co jste klopýtavě nabyl, drží jako dyňový květ trenírek.
Nedá se pane nic dělat. I vědecký obor zvaný ekonomie (ať si o tom vy!! myslíte co chcete se studuje, ne získává jako řidičák. Obsahuje základní také výzkum jako třeba fyzika a někteří v něm dosahují takových výkonů, že jsou jim udělovány Nobelovy ceny. Zase zde pár „jinochů“ co vypadají jako kuřata běhající po světě s useknutou hlavou mi budou sice spílat, ale teď jsem pohlédl na poličku a je tam až na spodu kniha Josepha Stiglitze, Ekonomika veřejného prostoru. Tam si chodím ověřovat co jsem zapoměl, nebo špatně pochopil. Pro jistotu.

Odp9: Je známo,
ivan, 14.2.2012 18:59

Ale, ale, zakyslý pane.

Ekonomie je nepochybně dovednostní obor který je schopný technicistně připravit kandidáta na pohyb v prostředí obchodu a předpokládat důsledky chování nahodilostí, ale to Vám nikdo nevyvrací.

Nevyvrací!!

Předpokládat, .. na tom se shodnem, ale ne zvážit, změřit, nebo vypočítat. Nesměřuju ke při jestli je E vědou nebo není, ale k Vaší podpoře důkazem, že je jí udělována Nobelova cena. Chápete rozdíl ?

Udělení Nobelovy ceny nerozhoduje o tom co je nebo není věda, ale o tom se nepřu. Pouze poukazuju na fakt, že se uděluje i v oborech jako je literatura nebo ,,cena za mír, což rozhodně vědní obory nejsou. Navíc se bohužel stává velice inflační záležitostí. Připomenu pouhý fakt, bez komentáře, že byla udělena i Jásiru Arafatovi zakladateli ozbrojeného hnutí Hamaz.

Na protest proti kandidatře návrhu vystoupila víc než třetina členů schvalovací komise ze své funkce, přesto byla cena udělena.

Mrkněte ještě jednou do své police a ověřte si, jestli jste nezapoměl, nebo špatně nepochopil, jestli se dají prodat v masovém měřítku akcie se zápornou hodnotou, nebo jestli se o tom nezmiňuje některý z nositelů Nobelovy ceny. ;-)

Uklidním Vás, že je Vaše paměť v pořádku a že něco podobého nikdy nepředpokládali ani velikáni vědy ke kterým tolik vzhlížíte,- autoři všech pokusů o řízení světa. Přesto se tak letos v Německu stalo! Lidé a banky si platily za to, že dostanou od německé vlády v budoucnu míň než si u ní schovaly. Banky docela naze přiznaly důsledky řízení světa ekonomy místo důsledného dodržení dohod o jejich neporušitelnosti!

Základem řízení!.. nikoliv volného pohybu, je mě přesvědčit, že celek rozdělený na třináct dílů, je větší než na dvanáct. Důsledek tohoto klamu je chudoba ,,věřících" ve spravedlnost rozdělení řízením. Chápete?! ..asi ne, ale někdo o tom napsal určitě hodně písmenek. Ve vědomosti o tom kdo to byl jste nedostižný. Uznání!

Právě jsem se rozřechtal nad Jurasovým postřehem a říkám si, jestli Vám vůbec kdy doc. Vachtne co Vám právě sděluji.

Býv. bezdomáč Ivan.

Odp10: Je známo,
zákys, 14.2.2012 21:43

Ekonomi je věda, která se zabývá problémy jak se snaží různé společnosti(různý stupeň vývoje)rozdělovat vzácné statky. Zapamatujte si.
To ře ne ekonomie vážený kastrovaný býku, ale ekonomové (to jsou lidi) jsou odměňováni za své výkony v této vědě. Podívejte se na wiky., že jsou zasloužilejší vědní obory, a můžete se chechtat z toho, že to začalo tak pozdě.
To ostatní co tady blábolíte chápu jako smetiště vašich snů.
Za co je Nobelova cena udělována nechte na těch co o tom rozhodují. To co zde předvádíte si nezaslouží ani opření pichlého kola značky Ukrajina o psí patník.
Něco vám na vás prozradím. Většinu toho co zde propagujete jako své prozření jste nevědomky a v různých souvislostech podchytil od již dávno mrtvých ekonomů.
Nechte to na přírodě a raději mlčte. Ráj s vypreparovaným mozkem si zaslouží hodnotnější věci, než komentovat mé slaboduché příspěvky.

Odp11: Je známo,
ivan, 15.2.2012 6:03

Znova, znova, znova!

Nikde Vám nevyvracím, že E není věda. Pochopte to, klidně vám to podepíšu. Můj argument směřuje pouze k tomu, že udělení, dnes, sice ještě velice prestižní, ale taky silně inflační Nobelovy ceny není důkazem toho, že vědou je.

V logice jsou orientovány vztahy příčina - následek - zpětná vazba -důsledek.

Zjednoduším Vám to tak, aby se to pro vás stalo viditelné.

E by byla vědou, i kdyby jí nikdy žádná cena udělena nebyla,
pokud o tom bude platit společenská schoda a E bude takto přijímána.

Odp5: Je známo,
Tlapka, 14.2.2012 12:35

Měl by jste si přečíst příručku o účelném jednání s lidmi a porozumět a aplikovat.

Odp6: Je známo,
Juras, 14.2.2012 12:40

Problém není v tom, že by něco nepřečetl. Ba právě naopak - problém je v tom, že neumí nic jiného. Stejně jako Cvacha je mi ho místy až líto, ale směšnej je, to jo :-)

Odp7: Je známo,
zákys, 14.2.2012 14:11

Snad jste Bůh, že to všechno víte. A v nebi nejsou žádní zajímaví lidé. I náhodná procházka blázincem dokazuje, že existence takových BOHŮ nic posvátného nedokazuje.

Odp8: Je známo,
Tlapka, 14.2.2012 17:47

Vy jste viděl Boha v blázinci na procházce? Povídejte ---- :-)

Odp9: Je známo,
Juras, 15.2.2012 7:53

Hlavně má asi vycházky - doufám, že v žádném blázinci nemají internet pro pacoše ;-)

Odp10: Je známo,
zákys, 15.2.2012 11:07

Tlapko podívejte se raději na něco hezkého, jako Bůh...
http://earthobservatory.nasa.gov/IOTD/view.php?id=3183

Odp11: Je známo,
Tlapka, 15.2.2012 11:38

To je krása, pomýšlím že bych tam na víkend zajela ;-)

Odp12: Je známo,
zákys, 15.2.2012 12:22

To není krajka ani korálový útes. Zde se řeka Lena než se rozpustí v moři Laptěvů rozhodla, že se ještě chvilku porozhlédne.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lena_River_Delta_-_Landsat_2000.jpg

Divíte se, že si po ní jeden Uljanov předělal jméno?

Odp10: Je známo,
zákys, 15.2.2012 12:03

Ty vaše kecy jsou vskutku jedinečné. Vypadají jako svatební dort po průtrži mračen. Čím jste vlastně byl, dokud jste ještě žil...?

Odp3: Je známo,
Jimmy, 13.2.2012 6:37

Zatím jediný kdo je dle neustáleno stěžování „v jámě“ je Romantik.

Každý ať si zvolí profesi dle svého uvážení, ale rodiče by se měli pokusit korigovat naivní představy sví dětí ze svého většího nadhledu. Např. je sice krásné zvolit si za vzdělání archeologii, ale pokud vidím, že jen z jedné školy vypadne ročně 100 nových archeologů nelze se nezeptat čím se budou všichni živit ? Tolik archeologů kolik jich chrlí naše školy totiž prostě nepotřebujeme. A takových oborů které jsou možná potřeba, ale pouze ve zlomku množství které chrlí naše školy je spousta.

Navíc VŠ není jediná možná kvalifikace. Ono šikovný řemeslník se bude mít nejspíš lépe než průměrný absolvent nějakého nafouknutého oboru VŠ.

Odp4: Je známo,
zákys, 13.2.2012 14:25

Redukce vzdělání a to spolu s dalšími kteří zde dělají podobné duševní „kotrmelce“ podobné tomu co zde provádíte, vás usvědčuje kramářství. Redukce vzdělání na kvalifikaci prodejnou na trhu práce je strategickým cílem privatizace školství, ale obecně cílem plíživého převratu, kterému přizvukují i ti, kteří kdyby pochopili o co jde, museli by vzhledem čemu věří spáchat harakiri. V Novém Zákoně je příběh kdy Kristus důtkami vyhání kramáře z chrámu. Setkání posvátného s profánním.

A také píšete jako nějaký stoupenec České pravice. Ta není konzervativní, ale i když se tváří jako vtělení absolutního prozření je nihilistická. Kritériem všeho je trh (Lenin říkal praxe)
Abych vás povzbudil: Víte že z toho co píšete vypadáte jako by jste tlačil na záchodě?

Odp5: Je známo,
.., 13.2.2012 14:33

Dík Zákysi.
On tam asi nejen tlačí, ale i vytváří hodně smradlavého plynu. ( -: ).

Odp6: Je známo,
Juras, 13.2.2012 16:31

Správně - narozdíl od vás dvou ví, kam to patří. A nevypouští to do veřejné diskuse, mudrlanti. :-)

Odp7: Je známo,
zákys, 13.2.2012 21:30

Zase jeden co nerozumí přečtenému. Víte že voníte jako ty „zasraný“ kytky co máme u nás v hospodě na stole a u kterých se nedá zjistit ani jejich barva? A ty „zasraný“ kytky jsou z toho nejhoršího plastiku.

Odp7: Je známo,
Tlapka, 14.2.2012 12:39
Odp2: Je známo,
Juras, 13.2.2012 16:35

Proč do něj rýpeš, Jimmy? Nechápeš jeho teorie, jako třeba tenkrát, když spekuloval o výdělčné činnosti - plození dětí. Pamatuješ, když tak záviděl rodičům, na jaké si přijdou peníze? :-)

Odp3: Je známo,
Jimmy, 13.2.2012 20:20

Rýpu do Romantika proto, že mě baví vyvracet potřeštěné teorie a názory, které lze vyvrátit elementární logikou nebo triviálním výpočtem ;-) Obecné plky bez smysluplné myšlenky nevyvracím, protože kde není žádná logika nelze hledat argumenty ať už pro či proti.

Navíc si říkám, že existuje nenulová šance, že časem Romantik pochopí, že mu říkáme pravdu a zařídí se podle toho a přestane být nezaměstnantelným. Nicméně vhledem k ubíhajícímu času se obávám, že se ta šance zmenšuje.

Přesto ho ale trochu chápu. V létě jsem asi 2 měsíce hledal práci a přestože mě v podstatě o nic nešlo, tak ten pocit nejistoty moc příjemný nebyl, takže chápu že ze své situace není zrovna šťastný.

...
..., 13.2.2012 14:03

...Zatím jediný, kdo podle neustálého rejpání do ostatních diskutujících se považuje za génia, je Jimmy. Pryč s ním, protože není schopen jakéhokoliv objektivního uvažování, ani sebekritiky. Takovým lidem, jako je Jimmy, se psychologicky říká „JÁSONI“ a do přínosné diskuse jsou NEPOUŽITELNÍ !!! Jim,Jim,Jim, jen zlý je džin,džin,džin.

Odp: ...
Juras, 13.2.2012 16:18

Ty seš borec. Teďs to dal Jimmymu sežrat. Použitelný romantiku. :-D

Odp: ...
Tlapka, 14.2.2012 12:42

Já s tím nemohu souhlasit posílat kohokoliv Pryč.

P.S.: pro popsaného náfuku „Džina“:
..., 13.2.2012 14:15

1) Ono rodičům v kapitalismu nic jiného nezbyde, než děti nejen vychovat, nezaměstnané dospělé děti vydržovat ze svých důchodů, ale i těm dospělým nezaměstnaným dětem platit důchod ze svého důchodu. Protože zaměstnavatelé to neudělají a stát také ne, protože prioritami pro stát jsou války v cizině, církevní restituce a jiné miliardové mrhání.
2) „Džin“ může dát na vědomí všem, kde lze vydělat na brigádě 6000,--Kč měsíčně, kde je ten zaslíbený kraj brigádami a strdím oplývající ?

Odp: P.S.: pro popsaného náfuku „Džina“:
Tlapka, 14.2.2012 12:44

Kdo je to Džin - ty jsi s ním mluvil? nebo jej viděl?

...
..., 13.2.2012 14:25

„Džin“ nechť sdělí, kolik chudých lidí „naučil chytat ryby“ a zda se tím „chytáním ryb“ stále živí a uživí ? Nechť „Džin“ poradí kvalifikaci, kterou mají mladí studovat, aby po dostudování hned dostali bez výběrového řízení trvalý pracovní poměr bez zkušební doby.

Nic takového totiž neexistuje v současné době. Zaměstnavatelé chtějí pouze lidi, ovládající nejméně 5 teoretických oborů a mající v každém z nich pětiletou praxi. A ještě to musí být členové stranicky správně angažovaní, kamarádi někoho ze státní správy, absolventi HARWARDU, v místě bydliště tzv. „oblíbení“ ( rozuměj podrazáci, kterých se každý bojí).

Odp: ...
Jimmy, 13.2.2012 20:51

Vzhledem k tomu, že mou profesí není být učitel, vychovatel, dozorce ani nic podobného, tak jsem nikoho „chytat ryby“ neučil (když nepočítám trochu doučování na střední škole :) ). Od toho byla už před pár lety vynalezena dělba práce aby každý dělal co mu jde nejlépe a ne všichni všechno.

Jak už jsem psal jinde, jsme průmyslová země, takže být technikem ať už téměř v jakémkoliv oboru je sázka téměř na jistotu. Ale je potřebná i spousta jiných profesí, do kterých tolik nevidím, takže je doporučovat nebudu.

Každý zaměstnavatel by chtěl jako zaměstnance workholiky, dokonalé profesionály ve svém oboru a ideálně pracujících za 15 000 Kč hrubého. Kdo by nechtěl, že ? Ale protože takových dokonalých zaměstnanců je velmi omezený počet, zatímco nasmlouvané zakázky je nutné udělat, tak musí vybírat mezi lidmi co jsou dostupní na pracovním trhu, i když jsou méně ideální. Takže není nutné být ideální zaměstnanec, stačí být k ideálu o něco blíže než ostatní zájemci o dané místo (a někdy ani to ne, ti lepší mohou dostat ještě lepší nabídku jinde ;-) )

Odp2: ...
Tlapka, 14.2.2012 12:46

To je jasné jako tisíc sluncí.

24 hod denně za hrstku rýžeOdp3: ...
Vlastimil Čech, 15.2.2012 21:21

Pamatuji, jednoho zaměstnavatele, který při pohovoru s uchazeči o práci v jeho firmě hlásal: „mzdový požadavek uchazeče je rozhodujícím parametrem výběru!“
Ideální uchazeč: 24 hod denně za hrstku rýže
odpovídáte žádoucímu profilu?

Odp: 24 hod denně za hrstku rýžeOdp3: ...
Tlapka, 16.2.2012 11:57

Jelikož je mzda nějak zákonem určená, nepříchází v úvahu. Navíc od takového zaměstnavatele nedá se přijatelná práce očekávat,

Odp2: 24 hod denně za hrstku rýžeOdp3: ...
Vlastimil Čech, 16.2.2012 16:48

Ano, to zákonné určení se jmenuje MINIMÁLNÍ MZDA... ovšem se vztahuje na 42,5 hod/týdně. Pan podnikaděj s Vámi ovšem uzavře smlouvu na zkrácený úvazek, tedy i na zkrácenou minimální mzdu... Nu a zavalí Vás úkoly, které nestihnete ani v normální pracovní době, natož té „zkrácené“... Nu, ale i kdyby to neudělal, představte si, že jste dokonce víc než dostatečně kvalifikovaná, zkušená... budete chtít pracovat za minimální mzdu? Nu stává se, že Vám nic jiného nezbyde, protože těch patnáct dalších uchazeček na konkursu má podobné kvalifikace a praxe...Nu a pak se třeba s Vámi pan podnikaděj „dohodne“ takto: „kdybyste byla nemocná, tak nějakou dobu Vás musím platit, firma na to peníze nemá, takže si ty dny, kdy Vás budu platit nadpracujete. Ovšem PŘEDEM!“
Známe, už to tu bylo...Jedinou mě známou výjimkou je pan Ivan, který svým pracovníkům platí mzdu ve výši PRŮMĚRNÉ MZDY v ČR... neznám osobně žádného zaměstnance, který by bral za normální hodiny těch 25.000,- nebo kolik teď ta průměrná mzda je....

Odp3: 24 hod denně za hrstku rýžeOdp3: ...
ivan, 16.2.2012 18:58

Na průměrnou mzdu pane Čechu skutečně nevyděláme, obvzlášť v cyklické výrobě, která má odbyt ve stavebnictví a pět měsíců v roce je ztrátová,/ spíše stojí/, ale platový medián, - většinovou mzdu zvládnem, a ta je taky vyplácena. Ještě se ani jednou nestalo, že by se nebralo na termín. Pro zajímavost je to 98 -106 Kč/h. Asi 800 Kč na šichtu při velice volném tempu. Přesčasy ani víkendy neděláme, na ty se těšíme. ;-) Pracovní přestávky jsou delší než nařizuje zákon, ale nikomu nevadí když někdo odpočívá podle svojí potřeby. To, že si někdo v pracovní době skočí nakoupit nebo na poštu jikoho nebere. Robotárny nesnáším a ...

,, na moderní postupy řízení výroby serem !! „

Já to mám rád pěkně postaru!

Některé polotovary máme předvyrobené a tak jsme spoustu zakázek schopni udělat i na počkání. Jestliže se lidi v práci honěj, tak je blbej šéf a má špatně připravenou výrobu. //taky se stalo, ale sralo mě to//

Uvítal bych důstojnější pracovní prostory, ale vzhledem k věku všech, už to nějak doklepem, když zdraví dovolí. Iv.

Třeba si z práce uděláme v budoucnu klub ženáčů a jinak postiženejch a budeme se tam chodit zašívat před ,,Saní domácí“ a přitom občas něco pro někoho uděláme. :-)

Odp3: 24 hod denně za hrstku rýžeOdp3: ...
Jimmy, 16.2.2012 22:27

Každý člověk se zná s lidmi především ve své „společenské třídě“. To že vy neznáte nikoho kdo za normální úvazek má alespoň průměrnou mzdu neznamená, že takový lidé nejsou. Většina lidí, které znám osobně já má pro změnu minimálně průměrnou mzdu, u kamarádů co se živí jako programátoři má hodně z nich dvoj až trojnásobek průměrné mzdy. Nicméně se z toho nesnažím vyvozovat, že určitě nikdo nemá méně než 25 000 hrubého.

Zaměstnanci a zaměstnavatelé se navzájem potřebují a mzda je pak průsečík vzácnosti nabízených schopností u zaměstnance a potřeb u zaměstnavatele. Takže zatímco lidem kteří nemohou nabídnout nic speciálního nezbude nic jiného než soupeřit na trhu práce svojí cenou a pracovat za co nejnižší mzdu i kdyby to byla minimální mzda, tak u profesí kterých je nedostatek zaměstnavatelům pro změnu nezbude než konkurovat cenou z druhé strany a potřebné zaměstnance přeplácet i kdyby se jednalo o násobky průměrné mzdy. Ve skutečnosti za minimální mzdu pracuje jen minimum lidí a to ještě část z nich má oficiálně minimum a zbytek bokem na ruku.

Pro zajímavost. Toto mě přišlo na email před pár dny:
Dobrý den,

v naší databázi byl vyhodnocen Váš životopis jako vhodný na následující pozici. Vzhledem k tomu, že jsme s Vámi v minulosti spolupracovali, bych Vám ráda nabídla účast ve výběrovém řízení na pozici DESIGN ENGINEER až 45.000,-Kč (viz. níže). Místo výkonu práce je v Brně

Pokud máte o výše uvedenou nabídku zájem, prosím o zaslání aktuálního životopisu v ČJ a AJ ve fomátu Word. ...

Do Brna se stěhovat nechci, tak jsem to slušně odmítl. Je to ale malý důkaz, že existují i nabídky práce za slušnou mzdu a to i bez protekce.

Odp4: 24 hod denně za hrstku rýžeOdp3: ...
ivan, 17.2.2012 5:06

Zdvojnásobit výkon výroby během velmi krátké doby na dvojnásobek, strojní sílu na to máme! Rozšířit otevírací dobu na víkendy, nabrat lidi pro něž je výše mzdy nedůležitější parametr, zapomenout na zásluhy těch kteří se mnou výrobu spoluvytvářeli,-jsou vyrovnáni! Snížené ceny výrobků nahradit pracovním úsilím zaměstnanců! Něco se dá ,,ušetřit " nedodržením technologie pracovních postupů a přimhouřením oka nad zatřiďováním zboží do kvalitalivních tříd pro nenávratové zákazníky. Občas někoho donutit, aby si dal jednu sobotu nebo neděli grátis z vděčnosti, že může pracovat v mladém kolektivu sebevědomých, svědomitých a pracovitých lidí kteří vědí co chtějí.

A máme tu Co?

Máme tady splněný požadavek pana Čecha na průměrné a nadprůměrné mzdy v usměvavém kolektivu sluníčkových mladých lidí kteří tráví zimní měsíce v nádherném prostředí horských velikánů tam kde to jede!

(jako hlídači parkovišť ;-), přece nebude nikdo nikomu dotovat mzdu v neefektivních měsících, že !)

Při jarním náboru praconíků na dobu určitou můžem pravdivě uvéct, že výdělky dosahují a překračují celorepublikový průměr nebo platový medián až o dvě třetiny, to zní ještě lépe!

Tak pod tohle bych se nepodepsal!

Taky by se dal zavéct minutovník. Nikdo by nevěřil, že ztráty neefektivitou chování lidí na pracovišti mohou tvořit na konci měsíce dva dny i více,- samozřejmě napracovat!

Odp5: 24 hod denně za hrstku rýžeOdp3: ...
zákys, 17.2.2012 9:21

Před asi dvěma týdny u mých dveří zazvonil nějaký mladík a po slušném představení začal nabízet svoji „svěcenou“ vodu. Po mém rozhořčeném konstatování, že podobné lidi házím ze schodů byl překvapen „vždyť on přece nic neudělal“, tak jsem se jej zeptal: „To vám za to stojí žebrat u cizích dveří za 8 “litrů„ na týden“, smutně odpověděl. „Víte dnes je krize a člověk je vděčný za každou korunu“.
Velké finanční částky dostávají lidé někdy za výkon, který generuje jejich násobky, jindy za mlčení. Přeberte si. Nečas et copany vám to pak vysvětlí.
Ten celorepublikový průměr je tvořen dalšími středními hodnotami. Mediánem a modem. To proto, aby bylo poznat o jaké rozložení jde. Také tam postrádám směrodatnou odchylku, abych se „nezaprůměroval“ do bezvědomí. Ženě samoživitelce pracující jako pokladní v supermarketu a mající měsíční příjem 9 000 Kč jsou tyto kecy ukradené. Ta musí mít zřetelné (pro vedoucího) označení jestli má menzes, aby si mohla častěji odskočit na WC. Jako šičky maratonek zn. Nokia v Batávii (název mám od K. Biebl). Když zavrní, že ji to uráží, tak vyletí. Takových příběhů mají odborové svazy plné šuplíky.

Odp4: 24 hod denně za hrstku rýžeOdp3: ...
Vlastimil Čech, 17.2.2012 12:38

ale ano... hlavně si to období, Vaší vzácnosti užijte. Pamatuji, že kdysi byly podobně vzácní dobří účetní, začínalo se podnikat a každý podnikatel účetního potřeboval. Nu dnes je „přeúčetníkováno“, stejně tak jako je „přeuklizečkováno“... a věřil byste, že i uklizečka bývala žádaná profese? Dneska se do Vašeho oboru hrnou každým rokem další stovky nadaných, odhodlaných a vzdělaných mládenců. Vím, je mnoho povolaných a málo vyvolených, ale už i jenom statisticky vzato, vzhledem k zájmu o Váš obor je věcí velmi krátkého času, kdy bude i „přeajťákováno“...
Lehce zahořklý stařík jako V.Č. sleduje i inseráty... dnes už se nehledají ani právníci a dokonce ne ani zdravotní personál... a to lákali do Motole dost dlouho...
Dneska se dle inserátů uplatní buď poskytovatelka erotických služeb, nebo prodejce čehokoliv, který přistoupí na odměnu z % prodaného, bez základní mzdy a bez paušálů, bez ohledu na kvalitu prodávaného, prodejnost a obecný zájem o jím „dealované“ zboží.
Takže stručně, Vaše speciálnost, pane Jimmy, pomine... a časem Vás převálcují noví mladší, kteří se budou nabízet za nižší odměnu...
Využijte toho neurčitelného času, který Vám zbývá...
Pokud byste si chtěl svou nynější výlučnost udržet trvale, musel byste mít trvale pod svou výhradní kontrolou nějaký ojedinělý a obhájitelný, a všeobecně žádaný, ničím nenahraditelný zdroj (navrhuji Vám třeba Modrý pramen z filmu Kameňák :-))

Odp5: 24 hod denně za hrstku rýžeOdp3: ...
ivan, 17.2.2012 17:38

Pane Čechu, Jimmi, co si pamatuju, je strojař, myslím, že mu to ještě vydrží, ale rozumím tomu co říkáte.

Moje přesvědčení je, že Ďáblovo semeno je přerozdělní čehokoliv, protože pokaždé odčerpá ze systému sebeúdržbovou sumu nebo nabyde podobu dluhu, která je placena někým kdo pro splatnou zátěž už není schopný pomoci jinému podle uznání potřeby této pomoci. Jinými slovy se pomoc institucianiluzuje a tím není zřejmý pro poskytovatele její sociální dopad a uspokojení z vykonaného dobra. Vzniklý dluh z nákladů na takovouto péči je pouze ředěn a ředěn, až je zátěží všech!

Uspokojení je pro poskytovatele dobra = pomoci, velice důležité jako protiváha jím vynaloženého úsilí a zřeknutí se vlastního bezpečí. Uspokojení je emoční stav stejně jako láska, a pro kvalitu života je nezbytný.

Jestliže v pravdivost mého tvrzení nevěříte, tak věnujte roční příjem na světový mír a zažijte si pocit uspokojení z vykonaného dobra! Asi to nebude to ono, myslím.

Přirozený stav sobě si blízkých osob je 30-200. Tedy širší rodina nebo původně tlupa. Všimněte si, že vdálenost mezi vesnicema i jejich původní velikost a uspořádání je přibližně stejné. Je to počet spolupracujících a vzájemně si prospěšných lidí, ale taky hranice ochoty trvale konaného dobra ve prospěch někoho jiného.

V okamžiku kdy byla v civilizaci použita jiná, nežli lidská nebo zvířecí síla nebo informační technologie se vztahy ve společnosti začaly prudce měnit, ale vývojově na takovouto změnu nebyl nikdo připravený.

Lodní plachta, kolo, knihtisk, pára, elektřina, telegraf, spalovací motor, jádro, It.

Při uvědomění si tohoto skoku je jasné, že nikdo nemůže mít pohromadě všechny informace a přehled o pohybu čehokoliv, natož tvrdit, že je umí řídit, navíc ku prospěchu všech. Blaf s platností omezenou.

Prostě kecá a blafe, i když by za takovéto jednání byl odměněn odznáčkem a poctami ve fraku. Prostě neudělá nic jiného, než poodsune skutečný problém o generaci dál nebo načne ještě neotevřený zdroj.


Proto je každá ideologie pouhou vírou v zásah vyššího principu.

Roznašeči nemocí mohou být i ti kteří tvrdí , že je léčí.

Věřte, že vlci a ovečky se navzájem nikdy nevyžerou. Pro vlka je umírárí hlady stejně bolesné jako pro ovečku být zdechlinou na vypasené louce.

Odp6: 24 hod denně za hrstku rýžeOdp3: ...
ivan, 17.2.2012 17:40

Co je M/modrý pramen?

Odp7: 24 hod denně za hrstku rýžeOdp3: ...
Jimmy, 17.2.2012 18:14

Film jsem neviděl, ale dle popisu se jedná o pramen s účinky Viagry.

Odp8: 24 hod denně za hrstku rýžeOdp3: ...
ivan, 17.2.2012 18:35

Aáááááá. Cvak!

Odp5: 24 hod denně za hrstku rýžeOdp3: ...
Jimmy, 17.2.2012 18:51

Jak si Ivan dobře pamatuje, tak mojí profesí není IT , ale strojařina. IT mám pouze jako koníčka a trochu i jako vedlejší pracovní poměr, takže mě přináší něco pod 10% příjmů. Takže vývoj v IT mě může být více méně ukradený. Samozřejmě ale vidím, že různých správců PC ve firmách, tvůrců www stránek je hodně a hodně si navzájem konkurují. Na druhou stranu lidí, schopných programovat a navrhovat rozsáhlé systémy není mnoho a proto mají takové vysoké platy jaké mají. Udržet se na té špičce není jednoduché, ale to není jednoduché v žádném oboru.

V mém oboru je vývoj mnohem pomalejší, v zásadě se pouze během času přešlo z kreslení na papír, přes 2D kreslení v PC na 3D modelování a žádná další revoluce není v dohledu, ale především na samotném principu práce tedy vymyslet jak zadaných výrobek sestavit a vyrobit se nic nezměnilo. Samozřejmě může nastat situace, kdy současná profese konstruktéra mě nebude přinášet tolik peněz kolik budu chtít. V takovém případě pravděpodobně zkusím zjistit co je na trhu za strojařské profese žádané a zkusím si k tomu doplnit potřebné profesní zkoušky. Když to v podobné situaci po revoluci zvládl můj otec ve věku něco přes 50 let, proč bych to nezvládl já. Sice se tehdy na zkoušky učil celé léto, ale nakonec je udělal a nové zaměření mu vydrželo až do důchodu.

Naši mocní chtějí škrtat na výdajích na university
*, 18.2.2012 0:35

Tak, další nejnovější „metodou“ naší vlády jak vybřednout ze státních dluhů, je záměr „škrtat“ na státním financování universit. Vysvětlím představu našich „mocných“: Když bude na universitách studovat méně studentů, budou vydání státu na vysokoškolská studia nižší. Je to další „školácký“ omyl škrtací politiky. Odmítnutí studenti se budou totiž hlásit na VŠ opakovaně další tři až pět let, budou psát odvolání ke svému nepřijetí, budou protestovat, demonstrovat, rozbíjet výlohy, napadat vysokoškolské pedagogy. Mnozí studenti ze zoufalství začnou studovat obory náhradní (pro které nebudou mít studijní předpoklady), nebo budou studovat na školách typu „nástavby“, nebo odejdou studovat do ciziny a tam po studiích už zůstanou.

To všechno prodlouží a zkomplikuje dobu vysokoškolských studií a politicky rozvíří nálady mezi studenty. V mezidobí mezi akademickými roky a než se konečně na VŠ dostanou, budou si muset mladí lidé hledat zaměstnání mimo svůj vysněný obor, a mnozí z nich práci nenajdou. Zvýší tím % nezaměstnanosti ve státě. Nebudou mít ani podporu v nezaměstnanosti (protože nebudou mít odpracované tuším povinné 3 roky), ani jim v té době asi stát nebude platit pojištění.

Odp: Naši mocní chtějí škrtat na výdajích na university
Tlapka, 19.3.2012 12:06

Chronický nositel špatných zpráv.

Odp2: Naši mocní chtějí škrtat na výdajích na university
katka, 19.3.2012 14:09

Tlapka = chronická rejpalka.

Odp3: Naši mocní chtějí škrtat na výdajích na university
Tlapka, 19.3.2012 18:01

Je mi to jedno. Noukoment

Odp: Naši mocní chtějí škrtat na výdajích na university
zákys, 20.3.2012 10:55

No a co s tím? I ti studenti jako ostatní zvířata chtějí potravu, úspěch a ženy. Na ostatní, stejně jako jejich šťastnější souputníci rádi kašlou (viď Tlapka). Jednou se jim konečně podaří najít svoji životní klec a v ní budou tiše snít o plnosti svého života. V boji o život (tak se ten proces někdy nazývá) jak věděl třeba básník Robinson Jeffers je záliba v pravdě přepychem. V čase kdy 8 vajíček je tak levných jako 1 l. benzinu jsou starosti o návštěvnost VŠ ale skutečně klamáním sebe samého.

Odp2: Naši mocní chtějí škrtat na výdajích na university
Tlapka, 20.3.2012 14:11

Pravdu má každý tu Svoji.

Proč jeden MUSÍ UTRÁCET a druhý ŠKRTAT a ŠETŘIT ?
*, 14.3.2012 23:22

Ministr Lousek prý poručil:

1) Ministr Šiebod prý MUSÍ UTRATIT tj. profinancovat miliony (miliardy ?).
2) Ostatní ministři prý MUSÍ ŠKRTAT a UŠETŘIT miliony (miliardy ?)

Tento jednoduchý účetní případ navrhuji řešit následovně:

1) Ministr Šiebod neutratí.
2) Jeho Úspora se započte ostatním ministrům, kteří pak následkem toho už budou mít „škrtnuto“ a dále škrtati nebudou museti. „Vlk se nažere a koza zůstane celá“ ( -: ).
3) Pana Louska budou velebit ministři všichni, protože nikdo nepřijde o svůj chlívek s korýtkem ( -: ).

No řekněte, „nedřu jako kůň“ pro Louska i Nontima ?
A zadarmo bez uvedení důvodu ( -: ) !!!

Pro Walsroy: Musím Vás zklamat...
Ficko, 15.3.2012 15:29

Pro Walsroy: Musím Vás zklamat, průměrnost a nadutost nejsou vlastnosti pouze ostravské, či tamního vysokého učení, neboť jsou rozprostřeny po širých vlastech národa našeho (ne zcela) jednotného.

15.40
Ficko, 15.3.2012 15:31
Hlavně ta kultura
Deštik, 4.9.2012 13:20

To se povedlo, ta kultura v Ostarvě , bo jak by pravil Ruda z Ostravy , Kurde tak tu kulturu rozjedeme sinci , bo se buděme zase valet na Stodolni u Piva? ?:-):-):-)
Ostravska kukltura za 100 . kurde možna i za kilopade :-):-)

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.