Nefilozofujte u piva, přijďte na Svíci.cz!

Komentáře k článku

1.10.2011 19:07

Je ještě demokracie demokracií?

Šotek

Nedávno jsem se dozvěděl, že na Wallstreet začala 17.9. demonstrace proti vládnutí na dluh, válkám a způsobům, jakými korporace prosazují své zájmy. Lidé byli na akci OccupyWallstreet svolání podle všeho známou skupinou Anonymouse. Přes veškerou snahu policistů, jejichž zásahy jsou někdy neuvěřitelné, například když deset policistů obklopilo čtyři pasivně stojící a nebránící se dívky a začalo po nich stříkat pepřovým sprejem, demonstrace pokračuje dosud. Na Wallstreet vzniklo stanové městečko s občerstvením a dalšími službami potřebnými k přežití podobně, jako ve Španělsku, kde byla nějaký čas zpět krvavě potlačována jiná demonstrace proti způsobům, jaké používala vláda při svých úsporách, naštěstí neúspěšně.

Ale důvod proč píšu tento článek není ten, že někde někdo demonstruje, ale fakt, že jsem dosud nezaslechl žádnou informaci z rozhlasu nebo televize. Nechápu, jak je možné, že si takové akce nevšimli? Wallstreet je plný lidí, kteří na místě vydrží půl měsíce a nikdo o ničem neví? Jediný, kdo si toho všiml byli Rusové a samozřejmě Iránci, kteří jsou rádi, když něco vyšťárají na západní země. A proto se ptám: Můžeme ještě považovat naše média za objektivní, nebo schopná činnosti? Odvádí svou práci natolik dobře, aby jim člověk platil televizní (nebo rádiový) poplatek? A co si myslíte o USA? Nakolik je to ještě demokratická země a nakolik se mění v represivní policejní stát?

Díky za přečtení článku, těším se na diskusi!

Zdroje:
http://www.livestream.com/globalrevolution

http://freeglobe.parlamentnilisty.cz/Articles/1069-paralelni-denik-ctenare-50-americane-vzali-utokem-wall-street.aspx

http://nwoo.org/view.php?nazevclanku=pochod-na-wall-street-aktualizace-tamniho-deni&cisloclanku=2011090092

http://celechovskyradek.blog.idnes.cz/c/210882/Anonymous-hnuti-hackeru-za-svobodu-ktere-ma-koule-prichazi.html

http://anonops.blogspot.com/

Ještě jsem zapomněl na jeden zdroj:...
Šotek, 2.10.2011 8:13
Zajímavý článek, ale víte k jaké...
Sidrach, 2.10.2011 14:45

Zajímavý článek, ale víte k jaké myšlence směřuje? K pesimismu, o tom jak jsou media zkorumpovaná a celé Spojené státy také. Myslím si, že to pro nabytí optimismu a ideových myšlenek, kterých je zatraceně málo neprospívá. Tím nechci říci, že tento článek je nedobrý, ale že to přispívá k všeobecné nespokojenosti, domnívám se však, že by lidé nejprve měli začít u sebe (tím nenarážím na vás). Uvidíme jak se diskuze rozroste. Spíše by mě ještě zajímalo k jakému výsledku v rámci této diskuze bychom měli dojít.

Přeji pěkný den.

Odp: Zajímavý článek, ale víte k jaké...
Šotek, 2.10.2011 21:03

Výsledek je vždy na diskutujících. Směřuje k takové myšlence, jakou vidím realitu a pokud je v ní něco v nepořádku, článek tak bude vyznívat, ale rozhodně nesouhlasím s tím pesimismem. Já si naopak myslím, že problémy jsou od toho, aby se řešily ať jsou jaké jsou a člověk by se jejich povahou neměl příliš zatěžovat. Člověk by se s nimi v žádném případě neměl smiřovat a tento k nim patří. Spíše mě zajímá, jestli to ostatní vidí stejně nebo jestlli jde jen o můj osobní pohled. (abych pochválil ČT, demonstranti tam byli dnes večer, přestože bych je za kvalitu jejich zpravodajství poslal do vzdálených míst, proto neplatím TV poplatky a nevlastním televizi.)

Odp2: Zajímavý článek, ale víte k jaké...
Šotek, 2.10.2011 21:05

Napsal jsem to opravdu mizerně...
Proto se omlouvám a uvádím vše na pravou míru:
Výsledek DISKUSE je na diskutujících. ČLÁNEK směřuje k takové myšlence, jakou ...

Odp3: Zajímavý článek, ale víte k jaké...
zákys, 3.10.2011 12:09

Mám malou poznámku. O Pravdě se nediskutuje. Za Pravdu se bojuje!!!
Ovšem... Pravda je divné slovo. Je pravda hokynáře, stejně jako je pravda tibetského mnicha. Pravda bezdomovce přežívajícího ha Hlavním nádraží, a pravda Klause který z hradu vidí ale opravdu dál; pravda devadesátiletého umírajícího požitkáře a pravda stejně starého pořád ještě žijícího askety. Je pravda „holoprdelníků“ a je pravda těch, co ale naprosto nechápou co to je. Je pravda poserů, a je pravda podobných těm, co „zdobili“ Zeď komunardů... ...o to mít pravdu, za to se nejen bojuje, ale i umírá! To ostatní jsou pouhé kavárenské (Svícové)kecy.

Odp4: Zajímavý článek, ale víte k jaké...
Šotek, 3.10.2011 20:40

To určitě ano, ale je dobré vědět, za co bojovat a co nechat být. Každopádně pokud chcete, máte k „boji“ možnost. na podporu téhle demonstrace se (nejen) v Praze pořádají další na její podporu http://www.occupytogether.org/ . Možná se tam stavím...

Lidovláda
Vlastimil Čech, 3.10.2011 14:12

Znamená-li slovo demokracie totéž co „lidovláda“, pak v USA ovládaných největšími bohatci demokracie není... v menších celcích amerických, tedy na lokální úrovni, na úrovni městeček, nebo městských čtvrtích, pak dle mého názoru záleží na tom, kdo v komunitě převažuje. Jiná skutečnost je ve čtvrtích Hispánů, jiná v čínských městech a úplně jiná v částech ovládaných negrogangy...S tím stavem, který bych si troufal nazvat „lidovládou“ bychom se mohli-dle mého mínění- setkati nejspíše ve víceméně bělošských městečcích po celých USA, dále v komunitách biblického pásu, nebo v oblastech náboženských komunit. Jako celek bych USA rozhodně nehodnil jako stát ovládaný lidem... Tuto federaci(směřující zdá se nejspíše k jakési formě feudalismu) v nejvyšším patře řízení ovládá skupina nejbohatších Židů... V jejím zájmu se vedou války v k nim směřuje výnos amerického hospodaření...

Odp: Lidovláda
zákys, 3.10.2011 15:50

Rád se nechám poučit. Co je to ten biblický pás? Kde leží? Kdo jej vytvořil? Doufám že kultura Hopi asi ne. Někde jsem slyšel že v USA je Sun belt, Manufacturing belt, Corn belt... a možná další „belty“ (včetně pásu cudnosti). Ale o biblickém pásu nebo o „pásu“ náboženských komunit bych rád něco uslyšel (přečetl)... i od Vlastimila Čecha. Mimochodem, které období feudalismu se má jako vracet? Já bych si přál feudalismus v Českém království reprezentovaný první pražskou defenestrací. Potom mi už zbývá jenom Marie Terézie.
Ale k věci. V tom, o čem se zde plácá zatím (USA) tápu: http://www.census.gov/

Odp2: Lidovláda
Vlastimil Čech, 3.10.2011 20:10

např ;-)http://en.wikipedia.org/wiki/Bible_Belt
obvykle stačí kliknout...

Odp3: Lidovláda
zákys, 4.10.2011 6:39

Děkuji.

Zajímavý článek, díky za něj. Ačkoliv...
Platfus, 5.10.2011 0:10

Zajímavý článek, díky za něj. Ačkoliv sám pasivně hltám novinky, jak se mi servírují na internetu (práce u počítače k tomu přímo vybízí), a řek bych, že celkem vím, co se děje, tak o těchto protestech jsem se vůbec nedoslech. Jestli už probíhají dva týdny, tak to trochu zarážející je.

Zprávy tohodle druhu člověka jakoby samy směřujou k tomu, co si má myslet. Sám jsem proto opatrnej v hodnocení. Buď globální světovládci, kteří sídlí ve Wallstreet, se cítí ohroženi a snaží se celou událost ututlat. Díky tomu, že mají pod palcem média se jim to daří. Nebo se jedná o protest lokálního významu, který přebijí ostatní události dne. První možnost mi až příliš připomíná utopistické rozuzlení „dokumentu“ Moving Forward, který tady na Svíci před časem hodně protěžoval TomášP. Manipulaci cítím i z druhé strany - demonstrace je to podávána, jako něco víc než asi ve skutečnosti je - proklamovaná policejní brutalita apod. Pohled nezaujaté webkamery na Wallstreet ukazuje, ze se toho moc neděje (jedno zaparkované policejní auto), nevím.

O tom, jak v celé věci můžou působit média, mám vlastní zkušenost. Za svých mladých let jsem se jednou účastnil poklidné anarchistické demonstrace na prvního máje. Hlavně ze srandy. Mezi účastníky jsme s kamarádem vypadali až příliš civilně. Akce probíhala bez jakýchkoliv problémů, jenom jsme před ministerstvem financí chvíli hromadně pokřikovali „Kočárníku vylez!“ (což nám v tu chvíli připadalo, jako dobrej nápad). Záhy se náš průvod setkal s průvodem studentského majálesu a šlo jenom o to se vzájemně vyhnout. Když jsem se večer díval na zprávy, líčili to tak, že anarchisté tvrdě potlačili mírumilovný studentský majáles. Pár šikovných prostřihů - barevná číra a řinčící řetězy u pasu udělalo dojem, jako kdyby šlo o nevim co.

Jinak souhlasím s panem Sidrachem, že článek akorát tak člověka utvrdí v jakési skepsi. Člověk vyrůstající v české kotlině je tak nějak od narození nasáklý takovou tou „havlovskou blbou náladou“, přičemž takhle nespokojenost se stupňuje. Jenom několik posledních článků tady na Svíci rozebírá výhradně krizi a sociální tématiku. Myslím si, že utvrzovat se v těhle postojích je na nic.

Odp: Zajímavý článek, díky za něj. Ačkoliv...
Šotek, 5.10.2011 12:35

Ano, souhlasím, že v současné době je naprostý klid. Jinak když se podívám na web http://www.occupytogether.org/ , tak to asi nebude úplně lokální. V době, kdy na Brooklynském mostě zatýkali 700 demonstrantů, byla z různých odborových sdružení i celkem velká podpora...

Odp2: Zajímavý článek, díky za něj. Ačkoliv...
zákys, 5.10.2011 16:28

Naprosý klid? http://zlomropy.wordpress.com/
No, nezdá se mi. Ten „Thon Taddeo“ toho ví nějak hodně. Měřítko mapy vede ke generalizaci mapového obsahu. Na měřítku je při diskusi třeba se dopředu dohodnout. Umíte to?

Odp3: Zajímavý článek, díky za něj. Ačkoliv...
Šotek, 7.10.2011 23:19

Měl jsem na mysli klid na demonstraci. O proti víkendu, kdy byla na místě hromada těžkooděnců a potom dokonce armáda je tam teď celkem klid. Nemám na mysli fakt, kolik lidí demonstruje a/nebo nesouhlasí se systémem. Tam je to těžké na posouzení, z ohledem na počet měst které demonstrují a nedostatek informací o celkovém počtu lidí.

Odp: Zajímavý článek, díky za něj. Ačkoliv...
Vlastimil Čech, 5.10.2011 19:30

Mimochodem, jak o vlastně dopadlo na Islandu? Napřed tolik zpráv o krachu hospodářství, pak kraťounká zmínka o pádu vlády a teď nic... potopil se Island do moře? Co naši (vlastně pardon-JEJICH) novináři? Děje se tam něco, co bychom se my- lůza- neměli dozvědět?

Odp2: Zajímavý článek, díky za něj. Ačkoliv...
Šotek, 7.10.2011 23:22

Co já vím, tak dali zatknout bankéře, odmítli zaplatit Británii dluhy a vytvořili novou ústavu, ze které by si mohla vzít příklad celá Evropa. Bankéře museli po intervenci interpolu propustit a u Velké Británie mají mírnější splátkový kalendář. Ale moc jsem to nesledoval, informací bylo opravdu málo...

Něco k tématu
Juras, 10.10.2011 15:34

Možná se začíná strhávat něco většího. Přečtěte si tento blog, uvnitř je odkaz i na demonstraci svolávanou na 15.10.2011: http://www.skutecnademokracie.cz/

Odp: Něco k tématu
Vlastimil Čech, 10.10.2011 23:29

Věřte vy mladší... doufejme i my starší...!!! palec nahoru!!!

Odp2: Něco k tématu
iva, 13.10.2011 6:26

Ani náhodou. Proč je to jen v Praze? Jak se v tom 89 lůza domluvila bez netu a spojení? telefony měli jen chytrolíni z seriálu Vyprávjej

Odp3: Něco k tématu
Juras, 13.10.2011 6:31

Protože to v Praze někdo zorganizoval

Odp3: Něco k tématu
Vlastimil Čech, 13.10.2011 17:51

ano, paní Ivo...ten plyšák v 89 někdo zorganisoval... a to k něčímu prospěchu. Takže si myslím, že i to dnešní bublání někdo k něčímu prospěchu organisuje... právě proto jsem napsal za nás starší, že jen doufáme a mlůadším jsem navrhnul, aby věřili....:-) my, po všech zkušenostech a zklamáních už asi doopravdy věřiti nemůžeme...

Odp4: Něco k tématu
iva, 14.10.2011 17:37

Taky už mně přešla chut´na podobné euforie. Naštěstí v 89 jsem byla ušetřena nebot´jsem byla novopečená máma a lítaly kolem televize s plínama, ale sledovala jsem to v telce abyla jsem vzrušená. No bude jim zítra chybět nějaký Havel, Komárek a podobná individua. Budou se též ohánět Masarykem? chacha Pokud se to koná jen v Praze je to jen provinční vzbouření pár studentů. Abych vysolila pár stovek a někde srandovala na place..Někdo by měl začít vymáhat pohledávky na legálně rozradený stát, ale nevím vlůbec kdo a jak.

Odp2: Něco k tématu
Platfus, 13.10.2011 8:42

Iniciativa je to vskutku sympatická, aspoň dokud to někdo politicky nezneužije pro svoje zájmy. Kdybych to nějak stíhal, možná bych se účastnil. Protože vcelku příznivé přijetí tuším i u vás, třeba by se historicky poprvé sešli aktivní svícaři na jednom místě ;-).

Máte rádi Citi Bank? Já po dnešku už...
Šotek, 21.10.2011 0:18

Máte rádi Citi Bank? Já po dnešku už ne. Přeju pěkné počtení, někde je tam i odkaz na video. Prostě právní stát USA v praxi.

http://www.czechfreepress.cz/amerika/citibank-zatyka-lidi-kteri-se-pokouseji-vybrat-sve-penize.html

Odp: Máte rádi Citi Bank? Já po dnešku už...
zákys, 21.10.2011 13:35

Právní stát? Cha, cha, cha... Jenom poznámku. V poslední době se v naší hospodě která jak jinak, má také prádelnu na „peníze které nesmrdí“ a tou je místní herna pro pár zoufalých hledačů štěstí rozmohlo: „Tondo kam jdeš?“ „Hledat štěstí do USA“ říká Tonda. Asi chce říci do Las Vegas. Ale kdo si má furt taková cizí slova pamatovat. Lidová mluva pozoruhodným způsobem kopíruje realitu. Já když jedu do Vozovny Vokovice abych se nemusel dívat na bývalý Koospol (City B...) dívám se raději na „Vokovickou Sorbonu“. Tolik k té lásce.

Odp2: Máte rádi Citi Bank? Já po dnešku už...
Šotek, 21.10.2011 14:23

Tak to bude hledat dlouho :-)

Nedokonalá demokracie
pohodář Tom, 31.10.2011 19:09

Podle řeckého filozofa Platóna je demokracie nedokonalým systémem, který je vlastně jen přechodem od anarchie k oligarchii. Nu a ve světě zřejmě dospěla situace už dost daleko na to, aby se ujala oligarchie doslova světovlády. Korporace a soukromé společnosti už jsou bohatší a vlivnější, než národní státy a tak už se nemusí ohlížet na zákony... neboť je samy píší.
Demokracie je nedokonalým systémem, ale přesto zatím nic lepšího lidé nevymysleli. Bohužel se nejsou schopní poučit z dějin, jak nejlépe ukazuje dneska prokletá a zakázaná kniha Mein Kamf, jejímž autorem je Adolf Hitler.
Ten byl virtuozní řečník a zdatný demagog a jako takový dokázal získat popularitu kritikou toho, co se lidem nelíbilo. V Mein Kampfu kritizuje hodně a při čtení jeho kritiky se čtenář dozví smutnou pravdu, že za 100 let se parlamentní demokracie a politici nezměnili ani v nejmenším. Stále používají stejné špinavé praktiky, jak pošpinit a dehonestovat opozici, stále jsou jim politické boje a boje o moc bližší než práce pro blaho státu... a neuvědomují si, že svým konáním podkopávají právě ten systém, který se zavázali hájit a symbolicky tím nabíjejí zbraně nějakému novému Adolfu Hitlerovi.

Odp: Nedokonalá demokracie
iva, 4.11.2011 11:06

Nikdy nevstoupí dvakrát do stejné řeky. Sice se i říká, že historie se opakuje, ale vždy je tam něco jinak. Posl dobu si víc a víc uvědomuji, že lidi nemají peníze někdo se uchýlí ke gamblingu a stáhne do neštěstí celou rodinu. Ještě horší když rodinu nemá a prý hrají i podnikatelé a to pak mají problém i zaměstnanci. Tok peněz jedním směrem. Ale nový Adolf to nebude, je internet, mobily. Je fakt, že mám trochu strach aby to tu nezabrali Rusáci ti mají s oligarchy dobré zkušenosti. Kam ty prachy tečou, ti nám budou jednou vládnout, ale bude to zase jinak.

Odp2: Nedokonalá demokracie
Tlapka, 4.11.2011 13:28

Třeba přiletí konečně Ufoni.

Odp3: Nedokonalá demokracie
Šotek, 5.11.2011 0:46

Snad na nás nebudou zlí.

Odp4: Nedokonalá demokracie
Tlapka, 7.11.2011 12:18

Těžko říct.... střet civilizací vždycky dopadá špatně ale Naděje umírá Poslední !:-)

Odp5: Nedokonalá demokracie
Ufonek, 7.11.2011 13:35

Všichni lidé jsou potomci mimozemšťanů .

Odp6: Nedokonalá demokracie
Tlapka, 7.11.2011 16:40

Taky si to myslím. Vysídlili sem ty nepřizpůsobivé mimozemštany, žejo?

Odp7: Nedokonalá demokracie
Šotek, 8.11.2011 19:39
Odp8: Nedokonalá demokracie
Šotek, 8.11.2011 19:39

A proto to tady vypadá tak, jak to vypadá...

Odp: Nedokonalá demokracie
ivan, 10.11.2011 7:41

Demokracie! Toto slovo bylo skoro zboštěno a vystřeleno do výšin nezpochybnitelnosti. Stalo se ,,Božím slovem lidu" a nezpochybnitelným nástrojem vlád.

Jenom přemýšlet o tom, jestli je sprvedlivá a vhodná pro současnost je považováno za minimálně nevhodné, až protispolečenské.

Připomeňme si, že součástí athénské,- antické demokracie byla ostrakizace kandidátů, ne každý člověk mohl být občanem s právem volit. Demoška byla, a je vhodná tak do úrovně městského státu, kde zastupitelé byli pod kontrolou špiček vidlí svých spoluobčanů. Sám Aristokles Platon--/Platfus/ ji nejdříve zařadil mezi systémy špatné ale nakonec usoudil že by mohla být dobrá. Ostrakizovaný kandidát musel pod hrozbou smrti opustit město na sedm let, ale nebyla to msta, jeho majetek mu byl zachován a spravován. Themistoklés doslova zachránil Athéhy před téměř dvoumilionovou armádou peršanů potopením v bitvě u Salamíny perského loďstva a tím přerušil zásobovací trasu pro ohromnou pozemní armádu, která nakonec musela odtáhnout. Jeho ohromná sláva mezi lidem mu nakonec přivedla ostrakizaci a vyhnání z města protože už byl tak slavný, že měli mnozí pochybnosti, že by dokázal spravedlivě řídit stát. Nakonec on sám zemřel v Persii kde mu jeho poražený nepřítel poskytl azyl.

Oligarchie je vládou něklika kteří nejsou voleni, ale moc je jim svěřena a je pod tvrdou kontrolou společně spravovaného zájmu.

V současnosti je spojována s organizovaným zločinem který ji využívá jako velice efektiní nástroj ve špatné věci, ale může mít i podobu spravedlivou se snahou o prosperitu. Nakonec i u nás vládla oligarchie. Byla jí vláda třiceti,- vláda stavů. Nakonec skončila popravou českých pánů a dvaceti sedmi křížema na staromáku v Praze. Popravovalo se celý den!Paradoxem je, že jejich památka je označena křížema , symbolem katolické moci, tedy symbolem svých vrahů! Nakonec i těch by mělo být dvcet osm, aby učiněněno i spravedlnoti. Jeden z týraných zemřel pod nátlakem útrap ještě před tím než byl vytažen na popraviště do rukou kata Mydláře.

Negace demokratůry.

Je líná, slepá, nenese kontinuitu odpovědnosti, ve skutečnosti nic neřídí, zabývá se povětšinou vlastníma problémama, má neobyčejně silný prokorupční potenciál, je drahá, není se schopna dopracovat výsledku rozumem, neumí opravovat svoje vlastní chybya dále generuje další bez možnosti korekce rozumem.

Přiklad.
Vdova po zavražděném manželovi je nabyvatelem důchodu po manželovi který si takto opatřila.


Jsem pro oligarchii v jejím politickém smyslu. Tedy pro moc svěřenou a důkladně kontrolovanou!

Kvalita řízení státu není v počtu lidí který ho řídí, mnohdy 50/ 50. Ale v kvalitě kontroly moci svěřené.


Víc hlav, víc ví u zelí to neplatí!

Ani 200 pitomců nic chytrého nevymyslí.

Odp2: Nedokonalá demokracie
Tlapka, 10.11.2011 10:55

Někdo už to zde napsal.. demokracie je přechodný stav mezi oligarchií a anarchií.

Odp3: Nedokonalá demokracie
ivan, 10.11.2011 11:53

To psal Pohodář Tom, tvrdí , že Platon psal o oligarchii jako o přechodném stavu. ,,To bych ráda viděla ;-) " Oligarchie je i podle Platona stav dokonavý. Je to asi jako být napůl těhotná a ještě lépe těhotný.

Odp4: Nedokonalá demokracie
Tlapka, 11.11.2011 13:40

.... fascinující. Budu o tom přemýšlet. ;-)

Odp4: Nedokonalá demokracie
pohodář Tom, 12.11.2011 14:31

Ne, ne, Platon nepsal o oligarchii jako o přechodném stavu, ale o DEMOKRACII a o tom jsem psal já.

Odp5: Nedokonalá demokracie
Tlapka, 20.11.2011 17:31

Právě že Demokracie je přechodná a labilní to se mi zdá pravděpodobné. Demokracie je různě nepohodlná a pak toho někdo využije a vystřelí třeba z Aurory.

Odp2: Nedokonalá demokracie
pohodář Tom, 12.11.2011 14:49

Vynikající příspěvek a mám na demokracii a oligarchii, případně nějkou osvícenější formu diktatury podobný názor. Jen je v tom velký problém - jak zajistit kontrolu oligarchů.
Znovu si vzpomenu na Adolfa Hitlera a jeho knihu Mein Kampf - tam v propagaci své představy o ideálním zřízení psal zhruba, že: „Vůdce se bude svým životem ze svých činů zodpovídat před národem.“ Skutečnost pak vypadala tak, že co řekl Hitler, to byl zákon a kdo se odpovážil Hitlerovi odporovat, ten byl v nejlepším případě seřván, v nejhorším skončil na popravišti.
Pokud lidé nepřekonají své zvířecké pudy - snahu za každou cenu vyniknout nad ostatní (kde síla svalů byla v průběhu tisíciletí nahrazena výší majetku), urvat pro sebe co největší moc a co největší kus světa učinit svým majetkem.
Ve skutečnosti je osvícená vláda oligarchie pod kontrolou lidu stejně krásná utopie jako třeba komunismus nebo anarchie.
Ale mám obavy, že svět teď kráčí k vládě velmi omezeného množství jedinců, kterým ohromný majetek přináší ohromnou moc... kteří se stanou bez přehánění majiteli světa a kontrolu nad nimi nebude mít nikdo.
Řešení je asi jen jediné - lidstvo potřebuje novou filozofii nebo novou víru, která povznese duše lidí z kanálu a v jejím světle pochopí, že všechen majetek, věci drahé aby byly drahé (jako jsou třeba předražené značkové věci nebo mobily ze zlata a diamantů) jsou jen marnost a prach ve větru, jak se praví v nejkrásnější knize Bible - v knize Kazatel.

Odp3: Nedokonalá demokracie
ivan, 12.11.2011 18:51

,,Jak zajistit kotrolu oligarchů? "

Prostě obyčejným přezkumem a dozorem činnosti. Oligarchie žádnou imunitu nepožaduje, řídí se pravidly a kontrolou.

Pověřená osoba je trestně odpovědná dlouhodobě až do úplného vyvázání.

Nakonec, teď mě napadlo, že oligarchií je taky katolická církev. Příliš demokraticky se tam o Bohu a správních záležitostech nedebatuje, přesto způsob jejího řízení trvá už dva tisíce let! Asi vyhovuje.

Hitler je úplně jiný případ, ten vzešel z voleb a okamžitě zneužil postavení budováním SA. V oligarchii by byl okamžitě odstraněn, vlastně by se vůbec nemohl zabývat čím nebyl pověřen.

Odp4: Nedokonalá demokracie
Šotek, 12.11.2011 20:17

Nevím, jestli je oligarchie prezentovaná církví ideální stav. Při pohledu do historie u církve neměl nikdo jiný než oni žádnou šanci prezentovat jakkoliv svůj názor a pokud člověk sledoval různé náznaky za vlády G. Bushe ml., který jim šel na ruku, tak viděl, že se nic moc od té doby nezměnilo. Systém prezentovaný církevním uspořádáním bych tady určitě nechtěl. To už bych rovnou mohl pozvat muslimy.

Odp5: Nedokonalá demokracie
ivan, 12.11.2011 21:12

Naprosté nepochopení, já mluvím o způsobu řízení. Nejde o nic jiného než způsob řízení se zadanýma úkolama a dohledatelnou odpovědností. Mnohé atributy oligarchie má i úřednická vláda , která není volená, ale pověřena. Nevztahuje se na ni žádná iminita, ani vyvázání se z odpovědnosti.

Hodné vlády nejsou , jsou jenom méně škodlivé.

Odp6: Nedokonalá demokracie
Tlapka, 20.11.2011 17:34

Mám nejasné tušení, že se vždy všechno zvrhne na horší stranu a pak se zavede totalita a pak revoluce a pak demokracie a pak zase někdo postaví nějakou ideu a tak se to opakuje do konce světa. Nebo do příchodu Mimozemšťanů a to si netroufám odhadnout Co s námi udělají?

Odp5: Nedokonalá demokracie
ivana-, 9.12.2011 9:07

ty pitomče-mluv klidně česky,chceš bejt důležitej?prcání máš v mozku stejně dosazený místo slušnejch slov,debile.

Odp4: Nedokonalá demokracie
skalder, 20.11.2011 23:33

A ten přezkum a dozor činnosti bude vykonávat kdo ?

Odp5: Nedokonalá demokracie
Tlapka, 21.11.2011 15:32

To je správná otázka.

Odp6: Nedokonalá demokracie
ivana-, 9.12.2011 9:05

ty tlapko-ty si asi tak tlapka,jako pan benda má mne rád,a navíc,když hubu držíte a máte vidění z hora,tak vám nějakej ujetej skokánek visí u jeho prdele,ale se mi rozhodně příště radši vyhne-voni tihle bendovci jsou v podstatě srabi,každej je srab,když se o něm domluví víc lidí.

Odp7: Nedokonalá demokracie
zákys, 10.12.2011 12:49

Jestli je váš sexuální život stejný jako váš jazyk a jeho syntax, musíte v něm oslňovat jako špatně uvázaná kravata...

Odp7: Nedokonalá demokracie
Tlapka, 12.12.2011 12:33

Nerozumím .. porucha?

Něco k výročí 22.let od tzv. odklonu...
Ufonek, 18.11.2011 18:47

Něco k výročí 22.let od tzv. odklonu .
http://www.annalyza.wz.cz/

Odp: Něco k výročí 22.let od tzv. odklonu...
Ufonek, 18.11.2011 18:48
Odp: Něco k výročí 22.let od tzv. odklonu...
ivo-, 9.12.2011 8:57

ty pitomá,prolhaná debilní svině-znám tě dobře,co jsi zač-ta,kterou stále urážíš ti ještě nakope do těch tvejch smradlavejch kulek....

Odp: Něco k výročí 22.let od tzv. odklonu...
ivana-, 9.12.2011 8:59

lézt za deseti vdanejma ženskejma najednou pro pana bendu nikdy nebyl problém,on je tajnůstkář....mlčí před tou,co ji nechce a neustále ji uráží a vyrábí scény,aby mohl být sprostý,pánbíčkář.

cxcxcxcxcxcxcxc
xcxcxcxccxc, 8.12.2011 15:58

cxcxcxcxcxcxcxc

ještě jedna chuťovka o panu...
ivana-, 9.12.2011 9:02

ještě jedna chuťovka o panu bendovi-pobožném -měl jednu,dvě a třetí se mu už vysmála,protože tohle nikdo v jednom kolektivu dlouho neututlá,ty ženský dopadly všechny stejně,tak nemlčejí a já jsem ráda.....mám takovýho chlápka v nenávisti pak celej život,to byste toho hajzla bendu museli znát,co je to za podlou svini.

Prosím všimněte si, že někdo tady chce...
Neuvedeno, 10.12.2011 22:28

Prosím všimněte si, že někdo tady chce vážnou diskusi o demokracii převést na pana Bendu a jeho vztah k ženám.
Názorný příklad, jak se dá zahnat problematika do koutku a ukončit ji.
Když už se tady jednou mluví o demokracii, tak prosím všimněte si, že s demokracií souhlasí ti bohatí, kterých je na světě o mnoho méně, než těch chudých. Dokonce jsou oni, kteří ji nejvíce prosazují.
Logicky by totiž mělo platit, že když volí chudí, že zvolí takového zástupce, který jim jde na ruku a pak bohatí zchudnou. Jenže ono tomu tak v dnešním světě není. Bohatí jsou stále bohatší.
Je to proto, že tito bohatí vloží do volební kampaně více peněz, aby ve volební kampani zvítězili. Čím se vloží více peněz do volební kampaně, tím tato strana má větší naději, že ve volbách zvítězí. Například podplatí média a nechají bezprostředně před volbami uvádět nějaký skandální materiál, který se do voleb nedá vůbec spravedlivě vyšetřit, nebo vůbec zvolí nějaký nepříznivý materiál o protistraně na poslední chvíli před volbama i když je třeba starý již několik let.
Nebo si tato strana vytvoří neznámou fiktivní novou stranu se kterou pak vytvoří koalici.
Dnes už i akciové společnosti mohou v USA vkládat své peníze do voleb.
Jenže akciové společnosti vedou ti největší akcionáři a tím vlastně příspěvky s těchto akciových společností na volební kampaň přispívají především ve prospěch těchto nejbohatších akcionářů.
Čím je větší rozdíl v majetku občanů, tím ti nejbohatší musí platit větší volební příspěvky na kampaň, aby zvítězili ve volbách a aby si tím udrželi a zvětšili svůj majetek.
Navíc příspěvky do voleb dávají společnosti, které mají filiálky ve více státech a tak ty malé státy se prakticky chovají podle potřeb těchto mocných mnohonárodních společností.
Když ty příspěvky nemohou poskytovat na volby veřejně, tak je dávají potajmu bokem.
Vytvářejí se tak nestabilní poměry v menších a chudších státech světa.
Takže demokracie je dobrá dnes, ale jen tehdy, když je správně řízená. V případě, že rozdíl mezi bohatými a chudými se výrazně zvětší, je třeba upravit volební systém ve prospěch chudých, aby se situace sklidnila a nebyl takový nepoměr a naopak.
Navíc dnes je ještě situace zkomplikováná existencí zbraní hromadného ničení. Státy, které těmito zbraněmi disponují mohou díky svému mocenskému postavení snáze odolávat finanční agresi cizích velmocí.
Na druhé straně některé velmoci díky své síle finanční a mocenské mohou v podstatě ožebračovat ostatní chudší a slabší státy a dělají si z jejich vlád loutkové vlády a tyto státy s chutí ožebračují.
Největší problém je dnes ten, jak zvrátit umírněným způsobem vládu těch nejbohatších, aby přitom nevznikla revoluce a situace se stala pro chutší třídy přijatelnější.
Je jasné, že to mají dnes v rukou parlamenty a sněmovny. Do parlamentů by se měli dostat lidé umírněnější a lidé chtějící zmenšít nepoměr bohatství mezi lidmi mírovou cestou.

Opravaují předchozí článek: Slova: "Je...
Neuvedeno, 11.12.2011 18:11

Opravaují předchozí článek:
Slova: „Je jasné, že to mají dnes v rukou parlamenty a sněmovny. “ oprvuji na : „Je jasné, že to mají dnes v rukou parlamenty a senáty.“

Dále si myslím, že to mají v ruce i...
Neuvedeno, 13.12.2011 22:34

Dále si myslím, že to mají v ruce i soudy. Na příklad o tom, že mohou přispívat do volební kampaně akciovké společnosti, o tom rozhodly v USA soudy. Tím jasně začaly nadržovat těm nejbohatším. Co to je nevhodný nepoměr mezi bohatými a chudými je pochopitelně také relativní. Jestliže továrna má sto procovníků a jen jeden je majitel a firma prosperuje třeba mnohem lépe, než, kdyby měla jen dvacet pracovníků, tak je těžké říci, že poměr majetku jedna ku stu je špatný v poměru majetku. Záleží na způsobu řízení podniků. Dnes existují různé způsoby ekonomického řízení podniků, které celkem dobře jsou schopny posoudit úspěšnost podniku. Na příklad koeficient míry zisku z vynaložených nákladů.
Je pravda, že duševně náročná práce se nedá tímto způsobem hodnotit, protože vytvoření nějakého vynálezu může mít dlouhodobé požitky pro zaměstnavatele. Zato velkovýroba pásová toto hodnocení pomocí míry zisku docela dobře umožňuje.
Spíš se dnes zjišťuje, že dnes jsou někteří lidé na tom velice spatně. Jsou zadlužení a třeba ještě nezaměstnaní. To je ten problém.
Dnešní doba je schopna vyprodukovat obrovské množství lidí, kteří o práci nezavadí a nejsou schopní platit dluhy, které si v době, kdy byli zaměstnaní udělali. Navíc leckdy ještě dostávají jen prosté životní minimum, což nestačí k placení pohledávek.
To jsou ty důvody proč v bohatých státech by měli být zvětšeny daně těm nejbohatším, aby se situace zlepšila pro chudší lidi. Tím ovšem nemyslím, že by se měly dávat různé podpory bez odvedené práce, ale měla by se zavést povinná práce pro nezaměstnané řízená státem, neb zavést příspěvky za zaměstnávání nezaměstnaných pro firmy. To jistě už existuje, jenže nedostatečně. Stále je velké množství lidí nezaměstnaných. Velká nezaměstnanost pak zabraňuje růstu hospodářství státu.

Pro pana Neuvedeno:
_, 13.12.2011 23:19

Tzv. „demokracie“ prakticky nikdy neexistovala, neexistuje a existovat nebude. Něco poměrně blízkého demokracii už bylo. To, co je teď, je neomezené bohatnutí bohatých na úkor chudých a nejchudších, kteří jsou systémem systematicky finančně ve stále větším počtu deptání nezaměstnaností. Proti nezaměstnanosti je třeba zasáhnout následovně: Uzákonit povinnost podnikatelů vytvořit komoru a fond na podporu zaměstnanosti. Aby se podnikatelům více finančně vyplatilo lidi zaměstnat, než je nezaměstnat nebo propouštět. Přece ČLOVĚK, slušný člověk, který chce pracovat, je ten DEMOS, a je tím nejdůležitějším ve státě a pro stát. Je nutné zarazit plýtvání miliardami Kč např. na války v cizině, do kterých našemu státu nic není, na válečné stroje a letadla, na plýtvání miliardami Kč na zbytečné dálnice, na rekonstrukce kostelů, na restaurování múmií, na politické odškodňování starců na hrobem, na nehorázné zisky sportovních klubů a sportovců, na toky českých miliard na neznámé účty do ciziny a další nezákonné tunelování státních prostředků. Je třeba zrušit zaměstnávání cizinců, zrušit práci přesčas, zrušit noční směny, zrušit vedlejší pracovní poměry, zrušit zaměstnávání cizinců na černo, podstatně snížit nehorázně vysoké platy vládních činitelů, zakázat dovoz nekvalitního zboží z ciziny, obnovit českou kvalitní výrobu zboží, zkrátit pracovní dobu na 7 hod nebo na 6,5 hod /den.

Odp: Pro pana Neuvedeno:
Tlapka, 15.12.2011 13:37

Co je demokracie? MUŠKA JENOM ZLATÁ ...

Odp2: Pro pana Neuvedeno:
Ufonek, 15.12.2011 20:50

Demokracie je převlečená totalita .

Odp3: Pro pana Neuvedeno:
Tlapka, 16.12.2011 13:19

Tak, je to jenom převlek odhazovaný při očekávané příležitosti.

Odp: Pro pana Neuvedeno:
vlasta, 21.12.2011 19:25

Vážený příteli.Demokracie je utopie,každé společenské zřízení je forma násilí(to jsem nevymyslel já ,ale nějaký Marx) svoboda je taky pofiderní pojem,protože i ta musí být regulována.Dejte svobodu grázlům a jsme tam, kde jsme dnes my.Zatím nejlepší výsledky má konstituční monarchie,je třeba někoho, kdo uvažuje dlouhodobě.Stát který se nedokáže bránit a potrestat své zločince,se rozsype.Současné znechucení lidí v České republice pramení z bezmoci.Věřím,že kdyby se objevil křikloun, který by dal lidem alternativu a směr,i te revoluce by se povedla.Totality bych se nebál,tu už zažíváme znova.momentálně ekonomickou.

Proč hned tak normativně? Proč...
zákys, 23.12.2011 9:39

Proč hned tak normativně? Proč nenepíšete ta kouzelná slůvka „já si myslím“?
Další váše poznámka vás ovšem usvědčuje ze závidění hodné kvalifikovanosti hospody IV. cenové skupiny.
Studentům humanitních oborů aby nebyli omezení(nevím jestli to pomáhá) je mezi jinými texty dporučován Andrew Heywood se svými knihami Politologie a Politická teorie. Těch 1 000 Kč přece do „sebe“ investujete. No ne?! Nebo to považujete již za zbytečné?

Odp: Proč hned tak normativně? Proč...
Tlapka, 23.12.2011 12:39

... Příliš mnoho emocí, pane Zaku ve vší úctě .. co o tomto říkají knihy?

Odp2: Proč hned tak normativně? Proč...
zákys, 23.12.2011 15:19

Milá Tlapko. „Co říkají knihy“ je nepřesné. Přesnější je knihovny!!! Já ctím kvalifikaci!!! Když se někdo vyučí pekařem a celý život se snaží to co se naučil co nejlépe dělat, to čeho většinou dosáhne, je být dobrým řemeslníkem. Při tom se jenom nemnohým pekařům podaří být MISTRY. Proto rád poslouchám (jsou vzácní)mistry a když mám tu smůlu slyšet kvalifikovaně se tvářit špatného učně, občas to tady napíšu.
Ale k vaší otázce, kterou jsem již výše zodpověděl. Témata kapitoly Demokracie:
1. Kdo je lid
2. Jak by měl lid vládnout
3. Kam až by měla vláda lidu sahat
4. Modely demokracie a) Klasická demokracie
b) Demokracie jako ochrana
c) Demokracie jako nástroj rozvoje
d) Lidová dmokracie
Demokracie v praxi. 1. Pluralistický pohled
2. Elitistický pohled
3. Korporatistický pohled
4. Pohled Nové ravice(to se v současnosti prosazuje u nás)
5. Marxistický pohled
A to jsem ještě nevyjmenoval důležité kapitoly jako je Stát, Národy a nacionalismus, Globální politika, Politika místní a regionální, Politika v hlavě:kultura, a komunikace, Volby a hlasování, Politické strany...atd.
Tak to všechno a několik desítek (79)dalších větších témat se v těch dvou knihách dozvíte. Jistě po orientační studiu lépe vychutnáte píseň našeho zpěváku, který měl také zaznít při dnešním panoptiku (kdyby zazněl, tak jsem to slovo nenapsal) V Praze.
Toto zpíval Karel Kryl:
Demokracie dozrává
do žaludečních vředů.
Bez poctivosti bez práva
- a hlavně bez ohledů.
A je to mýlka soukromá
- snad z optického klamu,
že místo srdce - břicho má
a místo duše - tlamu.

Odp3: Proč hned tak normativně? Proč...
Neuvedeno, 25.12.2011 22:25

Jenže bych tak odhadl, že na tu knihu bude působit cenzůra, nebo autocenzůra. Ty hlavní pravdy, že tam chybí. Jinak by totiž nevyšla.
Už jsem slyšel v životě tolik chvály na některé lidi, kteří si to vůbec nezasloužili a nezaslouží, že jsem dosti skeptický ke všemu vydanému a odvysílanému ve sdělovacích prostředcích.
Pravda je jen v knihách technických, zeměpisných atp. Tedy v knihách, které nemají nic společného s politikou, nábožestvím a s ovládáním lidí.
Už Gebls prohlásil, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou, protože lidi, kteří názory přebírají a nepřemýšlí o nich se dají snadno zmanipulovat. Pak ještě existuje zastrašování a někteří lidé zatraceně dobře vědí, jak je výhodné plout s proudem. Jak se pak při takovém to chování snadno dají vydělat velké peníze.
Navíc problémy s k terými se dá těžko hnout je výhodné nahradit chlebem a hrami. Nebo také státními pohřby. Lidé pak příjdou na to, že stejně jsme tady jen dočasně, tak proč se angažovat. Ať se stará ta mladší generace. Ta zase nechce získat špatný posudek na celý svůj dlouhý život a tak se pak nakonec nic nezmění k lepšímu. Tímto způsobem odešli všechny velké ideologie. Že totiž zkostnatěly, až nakonec celý takovýto řád zkrachoval.

Odp4: Proč hned tak normativně? Proč...
Neuvedeno, 25.12.2011 22:32

Oprava: Místo :„Tímto způsobem odešli všechny velké ideologie. Že totiž zkostnatěly, až nakonec celý takovýto řád zkrachoval.“
Má být:„Tímto způsobem odešly všechny velké ideologie. Že totiž zkostnatěly, až nakonec celý takovýto řád zkrachoval.“

Odp4: Proč hned tak normativně? Proč...
zákys, 26.12.2011 15:40

Tož ale... To není ideologická (diskutabilní) kniha, ale dvě učebnice pro základní orientaci v problematice. V dobré učebnici se autor (ři) snaží, aby čtenáři na problém dostali několik základních úhlů pohledu a mohli začít přemýšlet. Proto se studuje!!!, ne čte. Pro hloubavější je uvedeno pod kapitolou další písemnictví. To je další literatura k tématu. Tolik pro poučení, které zřejmě potřebujete. Že to myslím korektně je důkazem toto video: http://video.google.com/videoplay?docid=-4787165813326990265#
A proč s angažovat? Mladí lidé to ví! Starci a lidé s psím srdcem a vděčnýma očima, asi ne. Ti ostatní jenom někteří. Je u nás od koho opisovat. Masaryk.
A na konec... Kterou zeměpisnou knihu jste četl? Asi žádnou. Tak maximálně nějakou topografii míst vhodných pro rekreaci. Kdyby jste aspoň trošičku věděl. Celé geografické obory by jste při svém suverénním vhledu musel zavrhnou jako vymívání mozků. Namátkou: ekonomická geografie, geografie sídel, geografie obyvatelstva, geografie náboženství atd... A představte si, že u postulování vědního oboru Geopolitika stáli takoví geografové světového jména jako Friedrich Ratzel, Carl Ritter, Paul Vidal de la Blache.
Takže, přece si toho autora vyhledejte a aspoň jednu z těch dvou knih kupte. Mimochodem, kdy jste byl naposled knihkupectví? Nebo si jenom kartáčujete černý oblek ve kterém vás šoupnou 2,5 m pod zem?

Odp5: Proč hned tak normativně? Proč...
Vlastimil Čech, 26.12.2011 20:33

vymívání mozků... pro úplný začátek studií navrhuji a doporučuji učebnici jazyka českého pro 3. ročník ZDŠ--- snad nebude koštovati více než pár desetikorun :-) ... a to se vyplatí ! :-)

Odp5: Proč hned tak normativně? Proč...
Tlapka, 27.12.2011 11:55

Nevím proč, ale raději čtu knihy životopisné než filozofické. Mám nejasné tendence filozofům nedůvěřovat.

Odp6: Proč hned tak normativně? Proč...
zákys, 27.12.2011 14:44

Ani se vám nedivím. To se potkaly dvě ženy a jak to obyčejně bývá začaly vyzvídat. „Evo, jak se máš“? „Věro dobře a co ty“? „Já ti chodím teď s jedním filozofem“ říká Eva. „Jaký to je“ vyzvídá dál Věra. „Představ si že filozofové mají pyj“ svěřuje se Eva. „Ty Evo pyj to neznám, co to je“? „Obyčejnej čurák, ale strašně měkej“ pohrdavě konstauje Eva. Ta nedůvěra je na místě!!!

Odp7: Proč hned tak normativně? Proč...
Neuvedeno, 28.12.2011 14:14

jestli tomu mám dobře rozumět, chcete říct, že jste mužskej k pohledání pro každou žádostivou ženu. Chce to ještě udat adresu a telefon, výši výdělku a místo bydliště a druh zaměstnání a třeba se nějaká ozve.

Odp8: Proč hned tak normativně? Proč...
zákys, 28.12.2011 19:17

Odcházím. Kde POLOBLB, tam nebezpečno!!! Nezoufejte. Za pár dní se bez velkých problémů z poloblba snadno stane celý...!!!

Odp9: Proč hned tak normativně? Proč...
ivan, 29.12.2011 0:07

Hele Zákysi už mě docela sereš! Zřejmě si se tu usadil jenom proto abys neustále někoho urážel. Je na čase aby tě někdo poslal do prdele, tedy tak samozvaně, ale s velkou chutí činím.

Motto:

,, Nechoďte na pivo, ale na Svíci "

Krom vlastního exhybování jsem se toto od tebe moc poučného nebo užitečného nedozvěděl. Iv.

Odp10: Proč hned tak normativně? Proč...
zákys, 29.12.2011 0:25

To jsem očekával. Koprofágové nic „lepšího“ neumí.

Odp11: Proč hned tak normativně? Proč...
Platfus, 29.12.2011 8:53

Vidím to na přechozený komplex méněcennosti. Takový ošklivý a nebojím se říct i škaredý, nepěkná věc. Platí stará pravda - buď se to vyhubí kompletně, nebo se to vrací...

Mimochodem, Zákysi, jak se žije v Břeclavi?

Odp12: Proč hned tak normativně? Proč...
zákys, 29.12.2011 12:42

Vidím, že Jirotkova teta Hermína má dvojníka. Ta také hned viděla, hned tušila, tu prala, hned pro propírko přes tři ploty skákala...
A co se týká té Břeclavi mám pocit, že tam je nadmořský výška kolem 150 metrů nad mořem. A obzor na rovině je sakramentsky malý!
Potřebuji si dopnit znalosti. Kde se dá naučit co je to ten 1. komlex. 2. méněcenost. 3. komplex méněcenosti. 4. kde se tato nově nabytá znalost dá použít.

Odp13: Proč hned tak normativně? Proč...
Platfus, 29.12.2011 15:36

No jo, já už jsem takovej podlej slídil. Mám za to, že si tady na Svíci léčíš svůj Tourettův syndrom zejména díky tomu, že si vystupuješ anonymně. Hádám, že by ses pod spoustu svých příspěvků nepodepsal.

Odp14: Proč hned tak normativně? Proč...
zákys, 29.12.2011 21:04

Neplete si to se symtomem? Ono holinky a hodinky, „vsjo rovno“. Obojí se natahuje, že.
Pokud jste se snažil vyjádřit abstraktní zmatenost, podařilo se vám to skvěle. Je to něco podobného jako když trpaslík hraje prcka.

Odp15: Proč hned tak normativně? Proč...
Platfus, 29.12.2011 21:52
Odp16: Proč hned tak normativně? Proč...
zákys, 29.12.2011 22:46

Jako správný autista máte být jazykově přesnější. „Ne, neplete se to ve mně!“ Zřjmě patříte mezi tu skupinu lidí kteří si myslí, že ví. Při tom máte jen zažívací potíže.

Odp13: Proč hned tak normativně? Proč...
Tlapka, 29.12.2011 17:28

Znalosti pokud nejsou souvislosti, tak nemohou nijak fungovat,

Odp10: Proč hned tak normativně? Proč...
iva, 29.12.2011 12:32

Já zase jsem se dozvěděla nové věci. Je svůj a to se cení. Chyběl by mi, už tak to tu nemá skoro cenu.

Odp: Proč hned tak normativně? Proč...
Ufonek, 23.12.2011 15:04

Nevím proč by si mělněkdo kupovat knihu za 1000kč , když si ji může vypůjčit za pár korun .To si říkáte ekonom ,,sakra myslete ekonomicky"!

Odp2: Proč hned tak normativně? Proč...
zákys, 23.12.2011 15:32

Jednak jsem uvedl dvě knihy. To nejsou knihy ke čtení jako třeba Harry Potter a relikvie smrti, ale ke studiu. Vlasnit, umožňuje se k ní neustále vracet. A je proč...!
Dvě sedmičky nejlacinější Tullamore Dew si určitě rád za 970 Kč koupíte a vypijete dříve než přečtete ty dvě knihy. Že vy podnikáte s ojetými automobily, nebo v kovošrotu, kde jsou vašimi nejčastějšími zákazníky cikáni.

Pane Zákys, já přece neříkám, že se...
Neuvedeno, 26.12.2011 22:21

Pane Zákys, já přece neříkám, že se nemají číst knihy. To jste na omylu. Jenže je třeba si na ně udělat svůj názor. Proto po přečtení těchto Vámi uvedených knih si můžete ještě přečíst ten můj předchozí dodatek.
Jinak pane Zákys teď ve svém semdesáti jednom roce si plánuji, že budu kopat, ale ne hrob, ale sklep. V rámci sportu a zlepšení nálady adrenalínem. Jinak až zgebnu, tak zgebnu. Věčně tu nebudu a už to mám za pár /podle statistik obyvatelstva tak za tři roky/.
Před týdnem jsem četl 90 stánek knihy o putování Afrikou od naší cestovatelky. Zajímavě popisuje jaká je tam bídá a obtížné žití a hlavně obtížné cestování. Leckdy tam není ve státě na jeho délku ani jedna asfaltka. Také kreditku tam leckdy nepoužijete. Když jsem se dostal k oddílu, kde popisuje, jak na silnicích v jedné zemi bandy pokládají pásy s hřebíky, aby mohli posádkyaut vydírat a že se to někde děje i po dvou kilometrech, tak už mi ta kniha přestala bavit a zavřel jsem jí. V každém případě tam byly zajímavé statě o Etiopii. Mimo jiné používají jako hlavní jídlo bezlepkové placky.
Také jsem četl v jiné knize tento týden o keltském obyvatelstvu na našem území a dalším obyvatelstvu, které žilo na našem území v době předslovanské.
Sháněl jsem různá jídla s bezlepkovou dietou, pro svého vnuka, protože je známé, že keltové nesnášeli lepek.

Chtěl jsem jen navíc říci, že když někdo má dobrou paměť a zná mnoho věcí z literatury, tak to je jistě velká výhoda, ale ještě to neznamená, že má tím pádem pravdu. Neznamená to také, že má přehled o všem. Protože dnes už je na světě tolik knih, že by se s nimi dalo dláždit. Navíc v těch životních situacích je tolik rozdílností, že je leckdy mnohem výhodnější si udělat dedukci sám a sám se také rozhodnout, jak se budu chovat, než to hledat v literatuře.
Je pravda že internetové vyhledávače člověku pomahají rychle najít nějakého výrobce, či dostat určité informace o literatuře atd. Jenže nakonec stejně záleží na každém jak se rozhodne a jaký si udělá o věci úsudek. Každý si také udělá úsudek podle svých životních zkušeností. Jenže těch životních zkušeností má každy člověk jiné množství, podle toho jak těžký život prodělal. Také se říká: „komu není z hůry dáno v apatice nekoupí.“ Chci jen říci, že někdo může přečíst všechny knihy světa a stejně mu to nebude nic platný. Není to myšleno na Vás. Je to trvalá a skutečně ověřená pravda.

Odp: Pane Zákys, já přece neříkám, že se...
zákys, 27.12.2011 0:09

Omlouvám se. Prohlédl jsem si fakta a zůstávám němý.

demokracie
otto, 9.1.2012 6:04

...lide byli manipulovani,jsou a budou....tak to bylo,je a bude na furt....sbohem...

Odp: demokracie
Tlapka, 9.1.2012 11:33

Souhlas, lidé jsou takto naprogramováni aby se roztahovali jeden na úkor druhého počínaje už Kainem a Abelem.

Když už jsem u té demokracie, tak si...
Neuvedeno, 21.8.2012 10:07

Když už jsem u té demokracie, tak si prosím povšimněte, co se děje s poslancem Rátem. Stále je ve vyšetřovací vazbě a když vypršela doba vyšetřovací vazby tak na něj uvalili 14 milionovou kauci. Proč?
Protože se obávají, že Rát toho ví daleko víc a mohl by ukázat na neduhy vládní koalice. Proto nesmí říci jediné slovo ve sněmovně a nepustí ho tam.
Ono by se totiž možná ukázalo, že těch půl miliardy o co byly letouny Kasa šly na volební kampaň naší nejpravicovější strany. Atd, atd. Na příklad u Promopra v bledě modrém.
Také by se mohlo ukázat, že celé volební příspěvky na volební kampaň není nic jiného než podplácení politiků, aby dělali to co jim sponzoři nakáží. Že tedy celé naše demokratické volby jsou zcela zmanipulované těmito příspěvky a tudíž nereguelní a neplatné od samého počátku.

Odp: Když už jsem u té demokracie, tak si...
Vlastimil Čech, 21.8.2012 19:13

Bohužel máte pravdu, pane Neuvedeno... Skoro si začínám myslet, co tu kdysi napsal p. Ivan... s tou demokraturou to jde s kopce dolů skoro všude... spravil by to nějaký Císař?

Jde o to, že jakákoli nepravda v hlavní...
Neuvedeno, 21.8.2012 22:46

Jde o to, že jakákoli nepravda v hlavní teorii státu, kterou má určitý systém jako základní, produkuje další nepravosti a další zrůdnosti.
Vezmeme si například téorii o vedoucí úloze pracujícího lidu, která vedla k pronásledování jiných vrstev obyvatelstva, na příklad živnostníků.
Jiný systém zase v Německu prosazoval germánskou rasu a to vedlo k vyhlazování jiných ras, na příklad židů.
Jestliže dnes říkáme, že zde u nás vládne demokracie a přitom by šlo o pravdu jen částečně, pak současná vláda může začít prosazovat tak zvané demokratické režimy a ostatní režimy třeba zavrhovat a pronásledovat.
Může se tento systém tedy chovat tyransky jen proto, že nezná skutečnou pravdu o sobě. Není pak dostatečně tolerantní k ostatním systémům.
Já dnes tvrdím, že jde dnes u nás o demokracii, ale o demokracii těch nejbohatších. Kolika nejbohatších ale nevím. Je to sta nejbohatších celého euroatlantického území, nebo tisíce nejbohatších nebo desetitisíce nejbohatších. Toto by se dnes mělo vědět.
Feudalismus byl také demokracií, ale jen feudálů a ještě s absolutními vládci v každé zemi a i feudálové byli odstupňováni podle šlechtického titulu. Kolik v tomto státě bylo vlastně demokracie? Počítal to někdo na základě statistiky v poměru k počtu obyvatel daného území? Bylo by to zajímavé.
Také otrokářská společnost byla demokratická s absolutními vládci. Kolik zde bylo demokracie? Zná to někdo? Bylo to někde spočítáno statisticky?
Jisté je, že už bylo tolik různých demokracií, že je jasné, že v budoucnu zvítězí zase demokracie. Jenže jaká? Kolik demokracie je optimální v poměru k současné produkci a způsobu produkce?
Jisté je, že čím více se inovuje výrobků, tím více je třeba demokracie, aby se vůbec něco nového vyvinulo. Tvůrčí činnost potřebuje svobodu jak na vývoj, tak na výrobu. Jisté je, že se stále dozvídáme, že majetek se soustřeďuje do stále menšího množství rukou. Jenže je to skutečně pravda? Jak známo majitel, když umře, tak jeho majetek dědí dědici. Že by dědiců bylo tak hrozně málo? To by znamenalo, že majitelé jsou a byli impotentní. Jenže oni mají většinou více manželek a s každou nějaké děti, takže dědiců je většinou víc než jeden, tedy ten co majetek po smrti odkazuje.
Jestliže se ukáže, že majitelů je málo na množství různorodosti produkce výrobků a na množství existujících specialisací na světě, a stavu nezaměstnanosti, tak by se pak měly přibrat k vládnutí také i jiné síly, které by ovlivnily větší zaměstnanostst lidí.
Na příklad by měly být vybrány i různé odbory, které by zastupovaly nezaměstnané a tím se zvýšila zaměstnanost lidí.

Měla by se vytvořit nový parlament nezaměstnaných a ti by měli mluvit do stavu současné demokracie jako skutečná opoziční síla, která by řešila návrhy zmenšení nezaměstnanosti v EU a ve státě.

Je také pravda, že dnes se majetek...
Neuvedeno, 22.8.2012 6:44

Je také pravda, že dnes se majetek většinou soustřeďuje v mezinárodních korporacích a vlastníci jsou zde jen spoluvlastníci a společnost si jede stále dál.
Proč vznikly ty mezinárodní korporace.
To proto, že mezinárodní kapitál může přesouvat vyúčtovávání majetku do daňových rájů a tak prakticky přibývá daleko rychleji než místní kapitál, který je povinen platit státní daně.
U mezinárodního kapitálu, který zřejmě v současnosti převládl, také rodinné rozdělování majetku nehraje tak velkou roli, protože při vydávání akcií a jejich prodeji minoritní akcionář je prakticky ožebračen a získá vše hlavní akcionář. Bylo to vidět na naší kuponové privatizaci, jaké se dějí v akciovém trhu nepravosti nechránící minoritního akcionáře. Tím tyto velké mezinárodní korporace si žijí svým stabilním životem, který jen tak nikdo neotřese, dokonce ani úmrtí hlaního akcionáře, protože po jeho úmrtí se dědici stanou minoritními akcionáři a jsou obráni téměř o vše.
Chci tím říci, že současná demokracie není tak jasná svými osobami, když rozhodující vliv hrají mezinárodní korporace. Také proti nezaměstnanosti se bojuje mnohem obtížněji. Kdyby vznikly národní parlamenty nezaměstnaných a také parlament nezaměstnaných EU stále by měl proti sobě zcela nejasného protivníka sestávajícího se z mezinárodních korporací sídlících v daňových rájích. Musel by se tedy tento parlament nezaměstnaných také začít starat sám o tyto své nezaměstnané příslušníky a na to by většinou neměl dostatek financí. Přesto by mohl zavést nějaké svoje vzlášní peníze, které by platily v rámci tohoto společenství a sloužili by tak nějak místo prostého směného hospodářství v jednotlivých komunitách. Zřejmě by každá taková komunita nesměla být moc velká, protože by jinak tyto náhradní peníze byly brzo vytunelovány.

Tyto náhradní peníze vznikly nedávno v...
Neuvedeno, 22.8.2012 12:29

Tyto náhradní peníze vznikly nedávno v USA. Jak se osvědčily bohužel nevím. Jiní nezaměstnaní prostě obchodují se svými přebytky za normální peníze z oběhu. Na příklad vypěstují více cuket a prodají je sousedovi, nebo smění za rajčata z jeho zahrádky. Takto si vypomáhají. Na normální obživu to nestačí, ale přece jen to občas pomůže k přežití, či k zlepšení životní úrovně. Nic nového pod sluncem.
Od parlamentu nezaměstnaných si slibuji to, že bude kritizovat utrácení zbytečných peněz, které nevytvářejí žádná pracovní místa a slouží zkrytě úplně jiným subjektům, které by za ně měli platit a neplatí.
Na příklad se vydávají peníze na památkovou péči města, místo, aby na ni přispívaly turistické organizace, který z existentence památek mají prospěch. Nebo pečují o parky města v lázních, místo, aby na tuto práci platili lázně přímo.
Podobně by se mělo mluvit i o přispívání na sport. Je těžké pochopit, že ty nejzdravější ve státě, tedy sportovce musí ještě někdo dotovat. Jestli dostávají příspěvky, tak by je měli dostávat ze sázkových kanceláří, nebo by měly přispívat média, protože na sportovcích vydělávají.

Napsal jsem: " Přesto by mohl zavést...
Neuvedeno, 22.8.2012 20:46

Napsal jsem: „ Přesto by mohl zavést nějaké svoje vzlášní peníze, které by platily v rámci tohoto společenství a sloužili by tak nějak místo prostého směného hospodářství v jednotlivých komunitách. Zřejmě by každá taková komunita nesměla být moc velká, protože by jinak tyto náhradní peníze byly brzo vytunelovány.“
Omlouvám se za gramatiku. Mělo být „vzláštní“ a: služily".
Jenže stále jsem zde opominul vliv bank na potřebu velikosti demokracie.
Banky v podstatě zastupují také vlastníky podobně jako mezinárodní korporace a jde zde o jeden z druhů zástupnického vlastnictví. Je je tedy v podstatě možno řadit mezi majitele.

Odp: Napsal jsem: " Přesto by mohl zavést...
Zákys, 23.8.2012 15:22

Místo dohadování že „příčinou průvanu je otevřené okno“ a vymýšlení toho, že „je třeba se ještě pokusit vyměnit vzduch u sousedů v komoře“ je dobré si něco dostudovat(jak namáhavé. Ale jistou námahu vyžaduje již vyměšování!!!).
Dobrou knihu (prý bestseller ve svém oboru) napsal jistý Bernard Lietaer a jmenuje se Budoucnost peněz. Než si ji objednáte podívejte se na reference které na ni jsou u vydavatele, slovenského vydavatelství Paradigma(kniha jako celá řada dalších, je také v češtině - poznámka pro Slovákofoby).
http://www.paradigma.sk/redakcny_system/index.php
Když si tuto adresu dáte mezi oblíbené a budete tam chodit, tak na několik týdnů budete na Svíci chybět. Takové vydavatelství v Česku není. Ale možná se vrátíte bohatší o mlčení!!!

Odp2: Napsal jsem: " Přesto by mohl zavést...
Platfus, 23.8.2012 22:09

Výborně Zákysi, titulek z boku knížky umí přečíst každej, ale chce to osvíceného ducha tvého typu, který by nám zprostředkoval aspoň v krátkosti o co v knížce jde. Vždyť kdosi moudrý řekl - „Co se vůbec dá říci, dá se říci jasně; a o čem nelze mluvit, o tom se musí mlčet“. Tolik k tomu tvému mlčení, vztáhni to i na sebe.

Odp3: Napsal jsem: " Přesto by mohl zavést...
Zákys, 23.8.2012 23:21

Na vás jsem zapomněl. Omlouvám se. To co jsem napsal je i pro vás!!! Vy jste zřejmě také absolvent vlakové Sorbony s rychločetbou knižních záložek. (nedávno se něčím podobným vychloubal jeden ing. ekonomie - dálkař). Jinak na nápad recenze nebo jak je dnes obvyklé správně česky psát (chááááá) „Abstrakt“ by jste sám nemohl přijít. V tom nakladatelství Paradigma je ještě jeden autor a jmenuje se David Korten. Představte si vážený puchýři že o jeho myšlenkách nutí jejich pitomí kantoři diskutovat dítka na hodinách geografie na některých středních školách v Anglii.
http://www.youtube.com/watch?v=bikQdZhiwPc
http://www.bbc.co.uk/schools/gcsebitesize/geography/
… a ať je trochu pohybu:
http://video.nationalgeographic.com/video/adventure/adventure-sports/adv-radical-reels-art-flight/

Odp3: Napsal jsem: " Přesto by mohl zavést...
Tlapka, 24.8.2012 15:40

Pravda proč bychom to četli když by nám mohl myšlenku říct pan Zak a my bychom si místo toho přečetli zase něco jiného.

Odp4: Napsal jsem: " Přesto by mohl zavést...
Zákys, 25.8.2012 7:17

Studovat, studovat milá Tlapko. To znamená číst, přečtené si zapamatovat a o zapamatovaném přemýšlet, je-li čím.
Postup: 1. osvojit si tolik zanalostí, kolik jsem schopen
2. snažit se porozumět osvojeným znalostek kolik jsem schopen(seznámit se s tím, co si o mnou poznaném myslí jiní)
3. pokusit se poznané aplikovat na případy, které se nabízejí... Co nového při mé apliaci může vzniknout.
4. pokusit se analyzovat co moje aplikace přináší. Rozebrat problém na části. Pokračovat rozborem vztahů mezi těmito částmi
5. Provést jakousi syntézu. Sestavování právě analyzovaných částí do nové soustavy. Odpovědět si na otázku „mohu předpovědět výsledek“?
6. A na to potom se pokusit prezentovat a obhajovat rozhodnutí ke kterým jsem došel.
Aby jste se v tom moc nezamotala a ostatní motovidla také, je dobré si věco „namalovat“. Stačí list papíru a dobrá technika.
Jedna z mnoha je k dispozici tady: (obrázky: https://www.google.cz/search?q=mental+maps&hl=cs&prmd=imvnsba&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=tl04UIPFG8nbtAaem4GoAg&sqi=2&ved=0CDEQsAQ&biw=1920&bih=822)
Druhá zde, kde se to dá trénovat:
http://www.mindtools.com/pages/article/newISS_01.htm
Ať je trochu srandy, i kydž benzín je dražší a maso také...

Máte dobré myšlenky pane Zákys,...
ˇ, 25.8.2012 20:16

...ale trochu z jiné doby. V současnosti mnoho lidí má finanční, a tudíž i mocenský úspěch bez většího studia, bez morálních zásad, bez ohledu na ostatní lidi. Mnoho současných lidí je mocných a úspěšných bez teoretických znalostí, bez analýzy, bez aplikace, bez syntézy... Oni vystačí s podplácením na správných místech a s lezením do p.dele správným papalášům a ve správný čas. Nepotřebují vědu, stačí jim pouze „křivácká nátura kam vítr tam plášť“ a „neštítit se žádné všivárny“, která jim přinese prospěch.

Odp: Máte dobré myšlenky pane Zákys,...
Zákys, 25.8.2012 22:51

Vše marnost.

Odp: Máte dobré myšlenky pane Zákys,...
Neuvedeno, 27.8.2012 22:41

Podplácení aneb placení odpustků. Podle toho, jak se to nazve a jaká je momentální převládající oblbovací teorie. Výsledek je stejný.

Odp5: Napsal jsem: " Přesto by mohl zavést...
Tlapka, 27.8.2012 17:03

Vámi doporučený systém se mí jeví nepraktický a časově náročný, když už ostatní toho tolik objevili tak naco se takhle pachtit ?

Odp6: Napsal jsem: " Přesto by mohl zavést...
Zákys, 27.8.2012 17:55

Aby jste nezemřela úplně blbá.
Nebo vám to nevadí? I to je řešení.
„Balahoslavení chudí duchem, neboť jejich je království nebeské“.
Uklizečky a děvečky zřejmě potřebují všude.

Odp7: Napsal jsem: " Přesto by mohl zavést...
ˇ, 27.8.2012 20:01

...Pane Zákys, a jestlipak si uvědomujete, že v současné době pracují na pracovních místech pro nekvalifikované i lidé se středoškolským nebo vysokoškolským vzděláním ? A jsou rádi, že vůbec mají nějakou práci. Nehledě na to, že „chudá duchem“ nemusí být a často není ani osoba, která nemá vyšší vzdělání ; taková osoba se třeba rozhodla svůj čas místo studiu věnovat např. blízké osobě, která její péči potřebovala.

Takže opakuji: „Nestudovaný“ není významem totožný pojem jako „chudý duchem“.
A ještě něco: Že určitě je pro slušného člověka lepším kamarádem „chudý duchem a současně hodný člověk“ než např. „vysoce inteligentní vzdělaný podvodník“.

Dodatek: Všechno shora uvedené je myšleno pouze OBECNĚ .

Odp8: Napsal jsem: " Přesto by mohl zavést...
Zákys, 27.8.2012 21:25

Co já si všechno do této chvíle neuvědomoval!!!
Abych nemusel domýšlet vaše slova tak pro zachování si chvilky duševního zdraví dívám se sem, a doučuji se topografii:
http://earth.imagico.de/gallery-menu.php

Vám to doporučuji také.

Odp8: Napsal jsem: " Přesto by mohl zavést...
Tlapka, 28.8.2012 18:46

Kolikrát je chudá duchem osoba i s více tituly a naopak.

Odp7: Napsal jsem: " Přesto by mohl zavést...
Tlapka, 28.8.2012 18:44

Netroufám si bohužel na děvečku ani uklizečku. Na Takovou práci jsem ještě línější a více nešikovná než na studium. To bych udělala spoustu škody.

Odp8: Napsal jsem: " Přesto by mohl zavést...
Zákys, 30.8.2012 7:15

To musíte mít doma pěkný bordel. Kočky toho za den naserou, to aportů....

Odp9: Napsal jsem: " Přesto by mohl zavést...
Tlapka, 30.8.2012 19:12

Ovšemže ne, mám lidi kteří mi uklízí.

Reportáž z 2. st. současné ZŠ
ˇ, 30.8.2012 21:19

Specielně určeno pro vědu propagujícího pana Zákyse ( pro ostatní čtenáře pro zajímavost):

Tak, připraveni ke vstupu do třídy?

Totální výtlem
Nenechte se zmýlit malým počtem žáků v učebně. Zbytek přijde tak za čtvrt hodinky – musí nakoupit v Žabce naproti kuřivo, čipsy a redbuly. Když omladina dorazí, vevalí se s ní do třídy čmoud trávy, cigár a tabáku z vodních dýmek. Jakmile se žáci usadí, začnou si vyměňovat flašky s pitím (pitný režim zaručuje školní řád). Vzduchem létají z první do poslední lavice plastové lahve, které se občas za letu srazí. „Kreténe, debile, zmrde!“ ozve se obvykle po takové kolizi, což druhá strana kvituje slovy: „Mrdám na tebe, čůráku vyjebanej! (oslovení „čůráku“ je dnes mezi mládeží konverzační obrat stejně jako kdysi „vole“).
Když ty štěbetálky za cenu vyřvaných hlasivek ztišíte, začíná nejklidnější fáze hodiny. Třetina třídy zalehne se staženými kapucemi na lavice dospat noc strávenou na ICQ či Wowku (World of WarCraft), třetina si začne vyřizovat korespondenci v mobilu a zbytek osazenstva tupě zírá vyrývaje žiletkou klikyháky do lavic či, patří-li k hnutí emo, do svého předloktí. Nyní můžete začít s výkladem. Ovšem i kdybyste jim říkali, že jste právě vynalezli elixír nesmrtelnosti, jedinou reakcí bude cedulka NUDA K CHCÍPNUTÍ! opřená o penál dívenky, kterou vzali bez přijímaček na gymnázium, přestože běžně píše „bríle“, „výtr“ či „lžýce“.
Při psaní na tabuli dejte pozor, aby v křídě nebyl špendlík a uvnitř tabule přilepená vložka nebo použitý toaleťák. Nikdy nedávejte k rozboru věty jako Chlapec měl malého ptáčka, Láďa objel vesnici či Jedli jsme vejce natvrdo. Jakýkoli dvojsmysl dohání znalce Kameňáků a Prciček k nepříčetným záchvatům smíchu. Při „totálním výtlemu“ začnou hýkat, nekoordinovaně sebou zmítají, až se smíchy svalí pod lavici, kde ještě dlouze tlučou rovnátky o lino. Žáci s největším počtem uhrů na cm² jsou dvojsmysly uneseni natolik, že zuřivě čmárají po lavici kosočtverce a nápisy PRC, MRD, ŠUK. Donutíte-li je to smazat, vylijí na lavici celý obsah ředidla a ve třídě je rázem nedýchatelno. Po otevření oken dozajista nějaký šikula zapálí na parapetu noviny, takže se dovnitř vevalí hustý dým.

To si snad děláte...
Vytrženi cvrkotem z letargie začnou žáci kolektivně syčet, bučet, mečet, mňoukat, vzájemně si prozvánět mobily či pouštět písně typu: „Jsem gay, jsem teplej!“ Hoch, jenž za celý rok nesundal z hlavy kšiltovku, v níž vypadá jako lego panáček, na vás ukazuje vztyčený prostředník „jako že jste jednička“ (vivat, Topolánek). Než se stačíte naštvat, nahrnou se zadní řady k oknu, protože po ulici právě projíždí bývalý propadlík na čtyřkolce. Po návratu do lavic zjišťují, že jim zmizel gel na vlasy, rozečtený Blesk či Inteligentní modelína (!). Během vyšetřování se ozývají výkřiky: „Drž hubu, prase, buzno, faráři!“ Směřují k žákovi v přední lavici, který celou hodinu zarytě mlčí a provinil se tím, že nechodí s ostatními krást do Žabky ani hulit na kuželník. To víte, jsou to „citlivé děti z rozvedených rodin a mají svůj názor“ (?!).
„Můžu na záchod?“ ptá se mládenec, který byl během letních prázdnin z domova pouze dvakrát venku v přírodě, tj. 60 dní strávil od rána do noci u počítače, a už dávno ztratil pojem o realitě. Jelikož je tuto hodinu už sedmnáctý, kdo chce na WC, nepustíte ho. „To si snad děláte prdel? To je moje právo!“ začne křičet a vy máte chuť srolovat závěsnou tabuli „Práva dítěte“, co visí na zdi, a prásknout ho s ní, až by hubou smazal tabuli. Ale nemůžete. Nemůžete jim zabavit mobil, vyloučit je ze školy ani poslat do zvláštní bez jejich souhlasu. Můžete od nich akorát tak chytnout vši, žloutenku nebo křivé obvinění ze sexuálního obtěžování. A tak se raději modlíte, aby někdo z té hordy konečně zavolal, že je ve škole bomba.
Tím adrenalinová lekce končí. Učitelé při evakuaci vybíhají naproti do Žabky vsadit si Sportku, jedinou vidinu záchrany, anebo je sanitky odvážejí rovnou do Bohnic, pokud si už předtím neprokláli srdce ukazovátkem ( -: ). Ti největší šílenci zůstávají až do důchodu.

Odp: Reportáž z 2. st. současné ZŠ
Zákys, 30.8.2012 21:48

Nevím co tímto povídáním chce autor říci a k čemu si bere jako záštitu mně.
Vážený hýkavče. Škola, a to i ta naše škola, to není ostrov v moři. Je spojena a mravním klimatem celé země. Promítají se, a budou se do ní promítat výhry i prohry naší stále znovu se rodící společnosti. Tak jak v ní roste neuspořádanost, Zygmunt Bauman hovoří o rozvolňování, i ve škole, pokud se tomu nebude čelit, tento proces poroste. Pořádek stojí energii. Tuto prostou pravdu zná každá hospodyně připravující zeleninovou polévku. Tak jak je systém dnes nastavován, růst entropie v něm má zelenou.
Odpověz, nebo zahýkej, proč tomu tak je!

I když je nejistota základním atributem tržního hospodářství a její přijetí známkou dospělosti, i já si myslím, že jistý druh jistoty pro školu musí existovat.
Pojmenuj ji!
Nejistota děti neurotizuje, a děti přece do školy chodí. Jenom při zaručené existenční jistotě budou moci učitelé zastávat ve škole funkci herce, policajta, učence, žalářníka, rodiče, inspektora, rádce, přítele, psychiatra, na slovo vzatého odborníka ve všech otázkách, jak nám to ve své moudré a úsměvné knížce „Nahoru po schodišti dolů“ sdělila Bel Kaufmanová.
Pro někoho bude každá škola institucí podobnou pohřebnímu ústavu. V jednom se pohřbívá tělo, ve druhém duch.
Pro někoho!!!

Odp2: Reportáž z 2. st. současné ZŠ
ˇ, 30.8.2012 22:44

Pane Zákyse, „vážený hýkavec“ Vám odpovídá:
Nejste žádnou „záštitou“. Článek o současném školství na 2.st.ZŠ uvádím pouze jako současnou REALITU Vámi propagovaného vzdělávání a vzdělání. I já osobně vysoce hodnotím vzdělání a výchovu k morálce, i já osobně považuji vzdělání a výchovu směřující ke zkulturnění člověka za důležitou, avšak současnou dobou a státní mocí stále více ve významu degradovanou.
JISTOTA dle mého názoru je zásadní věcí nejen pro žáky ZŠ, pro učitele, ale i pro všechny občany. Knihu Bel Kaufmanové neznám. Dle mého názoru mají učitelé oproti jiným profesím mnohem více existenční jistoty. A žáci mají přímo NADBYTEK JISTOTY v podobě vlivných rodičů podnikatelů, kteří v současnosti jsou privilegovanou třídou.

Proč má „růst entropie“ v současném systému zelenou ? „HÝKÁM“ ( -: ): Protože „růst entropie“ vyhovuje vládním činitelům, protože v neuspořádanosti a nekontrolovaném tzv. „podnikání“ se schovají všechny podvody na prostých občanech, všechny finanční machinace, ze kterých bohatnou ti nejbohatší, a to nejbohatší lidé nejen české národnosti, nýbrž i všech dalších národností, kteří v naší zemi už delší dobu zcela bez zábran „kramaří“ ve svůj prospěch.

„Vážený hýkavec“ zdraví „Váženého bů vola“:
BŮ NOC a BŮ sladké BŮ sny ( -: ).

Poznámka: Je to hýkání a bučení nezbytné ? Odpovídat ani pojmenovávat nemusíte. Nejsem pedant.

Odp3: Reportáž z 2. st. současné ZŠ
Zákys, 31.8.2012 4:32

Kniha „Nahoru po schodišti dolů“ od Bel Kaufmanové u nás poprvé vyšla kolem roku 1976. Od té doby ještě několikrát. Poslední vydání které znám je někdy kolem roku 2000. To na okraj k přiznání, v roce 1976 bestseller, k tomu, jak vás úspěšně minula.
Toho Baumana jste, jak je to u podobných velikánů zvykem, pominul, byť to byla zásadní připomínka. Neznám???!!!
To je něco podobného jako ten kdo vážně diskutuje o problémech viny/neviny nezná Karl Jasperse. Kdo se veřejně, pod veřejnou kontrolou(tou není jenom zkoušející ve škole), pokouší dopátrat fungování „prachů“ nezná George Simmela. Kdo veřejně pátrá po smyslu své národní existence a občas si nezalistuje v Havlíčkovi, Masarykovi, Rádlovi, Pekařovi... si zaslouží míru uznání, odpovídající jeho úsilí!!! To všechno se rychle pozná vaše „kompetentnosti“.
„Kupte si násadu do lopaty a pečlivě ji hlaďte, ať vám tento nástroj nedělá tak veliké mozoly“ říkal nám můj učitel když nám chtěl citlivě sdělit, jak je to s námi nahnuté. Já nemám jeho noblesu, (byl to ruský porevoluční emigrant), tak vám doporučuji tu ohlávku, kterou si tak snaživě a zarputile vydupáváte.

Odp4: Reportáž z 2. st. současné ZŠ
ˇ, 31.8.2012 16:14

Pane Zákys,
děkuji Vám za reakci. Tedy ještě moje krátká douška:

1) Žádný člověk se nestane lepším, když přečte nějakou knihu, nebo mnoho knih. Z druhé strany: Žádný člověk, který nějakou knihu nepřečetl, není proto opovrženíhodný.
2) Žádná kniha (ani internet, ani TV) není svým obsahem jednoznačně věrohodná; existují pouze knihy prokazatelně povznášející mysl člověka např. „Zahradníkův rok“ od Karla Čapka.
3) O jaké „ohlávce“ mluvíte ? Přece už v r. 1989 všichni prostí občané ČR dostali „ohlávku“, ve které dosud odevzdaně ťapou směrem, který jim „kočí a bič“ shora diktují.

Shrnuto: Buďte prosím ke svým spoluobčanům, kteří Vám neubližují, trochu tolerantnější. Pokuste se u nich nalézt a kladně ohodnotit i jiná pozitiva, než pouze sečtělost a klasickou vzdělanost. Nenuťte lidi kolem sebe ke stranickosti nebo k akademickým debatám; oni je možná nepotřebují, možná si je pro jiné povinnosti ani nemohou dovolit.

Tím, že mnou opovrhujete, jste mi neublížil, pouze roztrpčil. Mohli jsme být přátelé ...

Odp5: Reportáž z 2. st. současné ZŠ
Zákys, 31.8.2012 17:06

1) Nikde neříkám, že člověk se stane lepším, když přečetl nějakou knihu. I když bych mohl citovat: „Za všechno co je ve mně dobré, děkuji knize“, Maxim Gorkij. Knihu považuji za jeden z nástrojů poznání. To že mám zvláštní pocity při čtení Ortenovy Deváté elegie se netýká poznání, ale tom nepíši ani náhodou.
2) To co jsem tady namátkou popsal nejsou knihy obecně ale většinou díla, která jako všechny učebnice jsou bezvadné v tom co přinášejí, a diskutabilní v tom co popírají. To jsem si nevymyslel ale naučil, a přijal jako správné.
Ten Zahradníkův rok... „Ženy jsou jako květiny. ........... Zahradníků rok začíná poslední odkvetlou sněženkou“! Ale to je o něčem, co je někde jinde!
3) "Ta doba po nás chtěla zpěv
a vyřízla nám jazyky.
A chtěla víno jež se perlí
leč zarazila špuntíky.
Ta doba po nás chtěla nás tanec veselý
však narvala nás v gatě z oceli.
A nakonec ta doba měla
ze všeho HOVNO jak to chtěla!
Ernest Hemingway v Básni z mládí. Toulal se jako mladý novinář po Evropě a čichal krev evropských bojišť. O těchto ohlávkách nepíši. Připomínám ohlavky které si lidé nasazují sami, a někteří jsou na to ještě pyšní.
A již mlčím!!! Abych neurážel.

Odp6: Reportáž z 2. st. současné ZŠ
ˇ, 31.8.2012 22:39

Pane Zákys,
ta báseň od Ernesta Hemingwaye je pěkná. Proč tak velký spisovatel tak uboze skončil ?

Mojí oblíbenou knihou v mládí byly „Lovci mikrobů“. V té knize byla moje představa, můj nikdy neuskutečněný sen o mé budoucí cestě životem tj. o biologickém výzkumu.
(autor knihy: Paul de Kruif), http://cs.wikipedia.org/wiki/Paul_de_Kruif

Přeji Vám, abyste kromě knih našel i živé kamarády. Přeji Vám, abyste se zbavil letité „ohlávky“ (která Vás tuším dlouho dusí) v podobě nespravedlivého nařčení, že jste „osel“; nejste, a nikdy jste nebyl . Někteří dospělí lidé ubližují dětem a mladým lidem svými nespravedlivými soudy, kterým některé z těch dětí a mladých lidí často velmi dlouho věří. Možná se mi budete zase smát, mnoho už nečtu, ale dívám se na klasické pohádky v TV. Ty pohádky možná že i Vy si můžete občas znovu přečíst beze svědků, jen tak sám pro sebe, pro radost. Dobrou noc.

Odp7: Reportáž z 2. st. současné ZŠ
ivan, 1.9.2012 12:35

Psal si, že máš vystudvanou techniku, Romantiku, co se tenkrát stalo, že ta biologie nevyšla? Máma pracovala na mikrobiologii a biochemii ve VÚAB v Roztokách skoro celý svůj život.
(Výzkuný ústav antibiotik a biotransformací) Nakonec tam pár let strávila i moje bývalka, ale pak odešla do Vodohospodářského ústavu v Dejvicích.

Odp8: Reportáž z 2. st. současné ZŠ
ˇ, 1.9.2012 19:35

...Ivane, budeš mít radost, protože asi z politických důvodů naopak se NESTALO. Konkrétně to bylo nepřijmutí na KU na obor „biologie chemie“. Odůvodnění:... „Pro vysoký počet uchazečů“. Současně bylo školou potvrzeno úspěšné vykonání přijímací zkoušky.
Na slušný dotaz jsi dostal slušnou odpověď. Spokojen ?

A teď prosím Ty odpověz na můj dotaz: Jak je možné, že podnikatelé a jim pochlebující současná vláda v rámci propagovaných úsporných opatření si nevšímá hrozných poměrů na ZŠ i SŠ, snižující se úrovně vyučování a zejména naprostého nedostatku kázně a morálky žáků ? Jak je možné, že je takové dekadentní školství státem permanentně dobře financováno a podporováno ? Jak je možné, že na rozjívené žactvo ZŠ a SŠ neplatí žádná „výběrová řízení bez korupce“ jako tvrdé síto pro možnost účastnit se vyučování ?

Za státní peníze je tak ve školách podporován rozvoj mladých grázlů, gangsterů, teroristů, fotbalových výtržníků a dalších odrůd násilníků. Předpokládá stát, že snad budou v budoucnu „přínosní“ (dle Tvého termínu) ? A Ty sám se domníváš, že takové moderní násilné a bezohledné chování mnoha jedinců mládeže je přínosné ? (A neříkej, že Tě to nezajímá ! Je to také POLITIKA, a současná POLITIKA vedle krámů plných BANÁNŮ.)

Odp9: Reportáž z 2. st. současné ZŠ
ivan, 1.9.2012 23:30

Já tleskám současnému školskému systému, že produkuje celé vlny absolventů v neperspektivních až neexistujících oborech, nebo v oborech s ohromným přetlakem a nesnadným uplatněním, nebo produkují absolventy škol kteří téměř nic neuměj a ničemu nerozuměj, ale maj na všechno glejt. Docela jsem se kdysi bál, až na mně vlítne ta nová generace invenčních mladých a nadšených vzdělanců ovládajících nové technologie a strategie řízení, vybavených znalostma o kterých já nemám ani tušení a způsobí náš krach. Uf, to jsem si ale odfouknul, myslím, že můžu být do smrti v klidu a to jsem si myslel, že jednou vsadím radši na jistotu leštiče bot na Václaváku, zatím to vidím takřka obráceně. Moje zkušenost je taková, že nejmladší generace která ještě něco umí v tradičních oborech jsou současní čtyřicátníci, pak následuje ohromná propast. Čím vyspělejší technologie, tím ji ovládají a řídí větší neználkové, až jsou jí jednou sami nahrazeni. Nezaměstnanost způsobuje střípkovatost znalostí a rozpadlá univerzalita.

Odp10: Reportáž z 2. st. současné ZŠ
Vlastimil Čech, 2.9.2012 20:13

BINGO!
Toto podepisuji. Jsou ovšem stále vyjímky, ale je jich malinko, pramalinko...
Nedovedu si představit, co by se stalo, kdyby nastal nějaký opravdu TĚŽKÝ PROBLÉM... „Lejno trefilo větrák“... třeba delší válka, přírodní katastrofa na pár měsíců, rozsáhlá epidemie, zoonóza, nebo tak něco...četl jsem historický příběh-knihu, ve které se psalo o morové ráně v Londýně... ti lidičkové to tehdy zvládali docela hladce... dokázali využívat své možnosti... fungovalo jakés takés zásobování, odsun mrtvol, zorganisovali i něco jako hygienickou službu... a přitom mřeli jako mouchy... a jejich svět ze všech sil fungoval... Opravdu si myslím, že dnešní mlamojové i se svými specielními vzděláními a třeba i knihomolové (jako pan Zákys :-)) by se na nic podobného nezmohli... konec-konců i vcelku kratičká katastrofa v NewOrleans ukázala, že svépomocí si dokáží lidi pomoci jen do vyčerpání obvyklých zdrojů...

Odp11: Reportáž z 2. st. současné ZŠ
Zákys, 3.9.2012 10:05

„Jedna káva na pondělí,
jedna káva na pátek.
Čech se sune po prdeli
O sto roků nazpátek“.

Jak neustále prokazujete také vy patříte ke společnosti „Hovno v trávě“, která tak ráda provozuje folklór těchto zapšklých staříků, kteří ji tvoří. Zdá se že už před třiceti lety kolem vás letělo tryskové letadlo a ani jste si toho nevšiml. Co teprve dnešní kosmické rakety…V čem jste byl na dílně(úřadě, nemocnici, škole, na poli, na volejbalovém kurtu, ringu….) tak dobrý, že ostatním stálo za to, aby se od vás něco přiučili? Kverulanti(ti inteligentnější!!!-ve vašem případě jde o pleonasmus) vašeho zrna zpravidla za své podprůměrné „úspěchy“ ještě 20 let po převratu viní komunisty. Minulý týden mi dva mladí lidé vyměňovali čtyři okna. Pohybová báseň. Tři hodiny jsem ani necekl, abych je nerušil. V květnu mi kamarádův syn opravoval mojí neznalostí „zmršený“ počítač. „Ajťák“. Pro mě počítačový supermág. Co však ten kluk věděl z teorie strun, z teorie katastrof a dalších u mne hrůzu vzbuzujících matematických disciplín proto, aby mohl dělat něco v čem je jeden z nejlepších studentů ve svém oboru na KU. Pracuje při studiu pro nadnárodní počítačovou firmu. To mi jen tak „bliklo“, když jsem si přečetl těch pár řádků tohoto lenocha, dělajícího ze své lenosti přednost. V únoru jsem byl v knihkupectví a byla tam paní, odhaduji 60 – 65 let a sháněla se po Sedláčkově knize Ekonomie a dobro. Asi si vážila života natolik, že nechtěla zemřít úplně blbá, jak tu pro sebe propaguje a zdůrazňuje jakýsi Čech. To všechno tito mladí – nebo jak je nazývá tato potrava červů – „malmojové“ - umí nějak sami od sebe, nebo ta stará paní se zbláznila?
Slezte ze stromu. Lidé chodí vzpřímení již nějakých milion let.

Odp12: Reportáž z 2. st. současné ZŠ
Vlastimil Čech, 3.9.2012 21:57

Nepoprskal jste se, pane Zákysi? ;-)
Nebo se Vám snad od Vašeho zlostného pištění přihodila v kalhotách ještě vážnější nehoda?
A jen info: Nevím co, či koho nazýváte MALMOJEM... Popisujete něco MALého o čem mluvíte jako MOJe? Co máte svého malého?
Jinak Mlamoj jest zkratkou pro MLAdého MOderního Junáka... párkrát si to zkuste přeříkat, snad to pochopíte...

Odp13: Reportáž z 2. st. současné ZŠ
Zákys, 4.9.2012 9:18

Asi jste v minulosti omylem stoupl na ležící hrábě a to u vás zanechalo trvalé následky. Koprofágu. Jak obdivuhodné. Postavit vás k hrnku s vařící vodou za 4 hod. (stará oháňka se musí déle vařit) je na plotně hovězí polévka.

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Z Vašich knih si také člověk může...
Neuvedeno, 31.8.2012 11:23

Z Vašich knih si také člověk může potvrdit co člověku libo.
Na příklad existují knihy o existenci Boha a jiné o neexistenci Boha.
S toho je patrné, že knihy mohou být také psané pod vlivem cenzury a neznalosti a přesto ta kniha vyjde.
Jak už jsem někde četl, že papír snese všechno.
Takže pořád platí, že člověk z těch knih musí sám vybírat takové knihy o kterých si myslí, že jsou pravdivé.
Jistě existují vysoké školy, které by měly být garancí pravdy.
Jenže, když dnes nejvyší naší představitele požadují a souhlasí s navracením majetku církvím, které dle mého názoru prohlašují, že Bůh existuje, tak jak může být zajištěna kvalita škol, když právě vláda o školách rozhoduje? Vláda si tedy myslí, že Bůh existuje, nebo s tím pokrytecky souhlasí. Takto, když budeme pokračovat, tak za pět let se budou muset děti povinně modlit ve školách a zavede se katechismus. Jistě přivede to na svět větší množství dětí, jako ve Španělsky mluvících oblastech USA, ale pravdu do literatury to nepřivede.
Jestliže chce tímto způsobem vláda bojovat s nedostatečnou porodností, tak to částečně chápu. Jenže na kvalitu literatury pak může zapomenout.

Odp: Z Vašich knih si také člověk může...
Tlapka, 31.8.2012 15:01

Máte ve všem pravdu, pane N. O každém jevu se nalezne celé spektrum teorií. A církve my měly být spolky samy pro sebe a neotravovat s potraty, eutanazií, homosexualismem. Nemají patent na rozum ani jedna. Hledají černou kočku v černé místnosti která tam není, ale ony ji našly.

Odp: Z Vašich knih si také člověk může...
Neuvedeno, 1.9.2012 20:29

Církvím bych vydal majetek až teprve tehdy, až by jejich představitelé prohlásili, že neexistuje Bůh a zavedli to do všech jejich knih. Dále tehdy, až by prohlásili, že jejich nejvyšší představitel není zástupcem Boha na zemi a též další jejich představitelé a uvedli to do všech knih které by byli nově napsány, nebo se z nich vyučovalo na církevních školácha a kázalo v kostelech.
Stejně jako musela komunistická strana jasně prohlásit, že není vedoucí silou pracujícího lidu a že nemá jedinné právo na zastupování lidu.
Není prostě možné, aby se lživá rétorika propagovala státem.

Odp2: Z Vašich knih si také člověk může...
Neuvedeno, 1.9.2012 21:25

Následkem převládnutí katolického náboženství v České republice bude Český stát chtě nechtě nucen být členem většího společenství, kde budou převládat i jiná náboženství, na příklad protestantismus, anglikánská církem. Jinak se stane diktaturou právě díky totalitnímu vlivu jednoho náboženství.
V USA mají na příklad několik náboženství a tak si USA vzájemně vyloučí totalitní vliv náboženství.
V EU, ale není jisté, jestli vůbec zůstane celistvé díky nezdařenému euru a tak by se v Česku neměl zavádět velký vliv jednoho náboženství do doby, než se euro vzpamatuje, jestli se vůbec vzpamatuje.

Odp3: Z Vašich knih si také člověk může...
Neuvedeno, 7.9.2012 19:19

Prosím slyšeli jste, jak jedna dívka byla odsouzená za rouhání do vězení v jednom náboženském státě?
To nás čeká po náboženských restitucích také.
Jestli ten Kalousek není náhodou zástupce Boha pro český stát.
Už to vidím, jak budeme stát v řadě před oltářem a po zpovědi přijímat tělo páně.

Tyto diskuze na Svíci mají jak se zdá...
Neuvedeno, 3.9.2012 23:33

Tyto diskuze na Svíci mají jak se zdá problém, že lidé by si docela rádi s druhými popovídali na určité téma, jenže na internetu se objeví někdo s kým člověk vůbec se nechce bavit, protože není jeho šálek čaje. Uráží, posmívá se, častuje lidi podpásovými urážkami, jako zapšklí staříci atd. Může na příklad někdo za to, že se dříve narodil? Jednou bude starý každý, když se toho dožije. Může někdo za to, že je důchodce? Třeba se toho i mladíci dožijí.
V restauraci by jen odsedl k jinému stolu a přidal by se k diskuzi s někým jiným.
Zde na Svíci se stále do diskuse vměšuje někdo, kterého nelze vyloučit a přitom ruší klidnou diskusi a uráží druhé takovým žargonem hospodského chvastouna. Co se dá proti tomu dělat?
Prostě dělat jako by na druhé straně nebyl, ať si klidně nadává, posmívá se a uráží. Je třeba na něj vůbec nereagovat. Ono ho to přestane bavit dnes, nebo zítra nebo pozítří.
Pro diskuzi na Svíci si musíme zvykat, že někdo má velice velký zájem jakoukoli diskuzi zmařit. Může být i dobře placená tato činnost tohoto dotyčného ničitele diskuze. Může to být také náhrada za cenzuru.
Řeší se zde značně závažné otázky společnosti a tak není divu, že se státní moc brání. Má neskonalé množství peněz a až dojdou tak si je zase pomocí Centrální banky vytisknou a občanům to pak rozepíší na daních a devalvují tím také jejich peníze. Takže nemají co ztratit.

Odp: Tyto diskuze na Svíci mají jak se zdá...
ˇ, 7.9.2012 22:05

Pane Neuvedeno,

dávám Vám velkou jedničku s hvězdičkou 1* (jestli smím ?)
za příspěvek datovaný 3.9.2012 23:33.

Chci tím říci, že s Vámi zcela souhlasím, napsal jste to perfektně, nemám co dodat.

Vždyť církve nemají kvalifikaci
ˇ, 7.9.2012 22:27

...ani na hospodaření na polích, v lesích, rybnících, nemají vzdělání ani zemědělců, ani lesníků, ani dřevozpracovatelů, ani zedníků, nemají vzdělání ani právníků, ani architektů, ani nerozumí biologii a ochraně životního prostření. Církevní hodnostáři, mniši a jeptišky nejsou ani ekonomové, ani bankéři ani nejsou schopni řídit dopravu nebo města a obce.

K čemu ten majetek mniši a jeptišky potřebují, když na něm neumí hospodařit ? Vždyť oni se umí pouze modlit, jíst, vyměšovat a občas za doprovodu varhan o vánocích v kostele prozpěvovat.

Jediné, co s tím majetkem udělají bude asi to, že ho postupně rozprodají cizincům. A to ČR chce pozemky prodat cizincům ? Proč ? Aby byly definitivně rozprášeny zbytky českého státu ? To si my Češi necháme líbit ?

Přece dobrovolně nedáme náš stát mnichům, jeptiškám, ňeňoňumákům a zahraničním realitním spekulantům !

Odp: Vždyť církve nemají kvalifikaci
Zákys, 9.9.2012 8:42

Přečtěte si Jméno růže. Možná vám Umberto Eco prostřednictvím příběhu vám pomůže odpovědět na ty vaše řečnické otázky. A ještě vás naučí něco o nominalismu a realismu který trápil (a trápí dodnes) vzdělanou společnost ve 13. století. Také nakouknete do tajů sémantiky.... Bože vy budete chytrý!!! A co to s vámi udělá, když se nedejbože identifikujete s Vilémem z Baskervillu. Tak daleko má „zjitřená“ fantazie nesahá. :-)

Odp2: Vždyť církve nemají kvalifikaci
ivan, 9.9.2012 10:19

Bože, ty jsi vůl!
Ve Středočeském muzeu v Roztokách u Prahy byla před lety výstava ,,Kýč".

V návštěvní knize bylo někým zapsáno, že kýč je výtvarným vyjádřením nečlenů Akademie výtvarných umění. Ale nikde jsem tam neviděl nikým učiněný zápis aby si šel každý vystudovat Umprumku a pak se celoživotně výtvarně vzdělával, což v přeneseném smyslu neustále děláš Ty. Čekal jsem od Tebe přínos pro debau, případně poučení, ale hovna jsem se dočkal.

Je to podobný stav jako bych ti uprostřed letu předal řízení s tím, že kdyby si nebyl blbej, tak ses to mohl dávno naučit, případně ti doporučit vhodnou literaturu a šel si skočit.

Tak hladké přistání, a ze zlomyslného ŘLP, TWR, nebo AFIS, si nic nedělej, taky se rádi zasmějou když se jiný zapotí. Cvilku se bude povídat co to bylo za blba, ale pak se jako na všechno zapomene.

Odp3: Vždyť církve nemají kvalifikaci
Zákys, 9.9.2012 11:34

Co vy jste toho ještě neviděl. Měl by jste mít naspěch. Za chvíli vás šoupnou 2.5 m pod zem. Sádrový trpaslíku. Z vašich úst slovo vůl zní jako pochvala. Představte si že US Army v čase II.sv. války potřebovali rychle vycvičit veliké množství nováčků v plavání. Neměli dost učitelů. Přikročili tedy k tzv. ideomotorickému učení. Učili nováčky plavat teoreticky. Jasně že nenaučili ani zdaleka tolik nováčků kolik by to bylo v bazénu pod vedením zkušených instruktorů. Ale bylo to značné procento. Pokud mě paměť neklame kolem 36 %. Takže tento experiment vešel do učebnic zabývajících se didaktikou pohybu. Rozšířil jsem vaše obzory? Ne? Tak si aspoň sedněte, aby se obzor vzdálil.To co produkujete je častý svár: co je praktičtější empirie/teorie. „Není nic praktičtějšího než dobrá teorie“ by vám asi řekl Einstein. A ten váš jazyk ukazuje na to, že vaše libido při svém putování tělem ustrnulo v anální oblasti. Proto zřejmě ta záliba v exkrementech. Koprofágu.

Odp4: Vždyť církve nemají kvalifikaci
Tlapka, 10.9.2012 13:00

Proč by měli a kdo šoupat Ivana dva a půl metru pod zem? Ze souvislosti to neplyne.

Odp2: Vždyť církve nemají kvalifikaci
ˇ, 9.9.2012 17:32

...nerozumím. Proč mám něco číst, když to na tom, co píši, nic nezmění ?

Odp3: Vždyť církve nemají kvalifikaci
Zákys, 9.9.2012 18:29

Pro radost z poznání. Ale tomu vy asi nerozumíte....
Mimochodem román Jméno růže poprvé vyšel v době kdy knihy byly vydávány v desetitisícových nákladech a stály se na ně fronty a bleskově byl rozebrán. Potom ještě film byl „bombou“. Kniha učí, film především bavil! Eco je sémantik světového významu. Kdo chce něco lapidárně pojmenovat řekne Eco, kdo je jenom náš pecivál řekne Švejk. Jako náš pecivál říkám: „hovno, hovno řekl Švejk a přidal se nenápadně do rozhovoru“ a myslím vás.
Při tom zde původně jde o roli mnišských peciválů, kteří si jenom „válejí sutanou zapařené koule“ a nic nedělají jak jste napsal. Středověkou vzdělanost mají na vině kláštery a jejich obyvatelé. Včetně obyčejného štěpování stromů. Když člověk ví kdo to byl Mendel, tak se mu nedaří napsat něco z toho co jste napsal vy. Není všechno černobílé.
I já dostávám „amok“ z toho že chtivé ruce kléru se zde natahují po majetku. Natahují je proto, aby se podíleli na moci nad lidmi „pluhu“. Pomáhali je ovládat, jak to dělají od geniálního prozření císaře Konstantina před víc jak 1 700 lety lidem „meče“. Císař Josef II. si byl vědom této neviditelné a také konzervativní moci brzdící rozvoj státu, když jim část jejich moci sebral. Masaryk dobře věděl, že katolická církev bude usilovat o návrat starého Rakouska-Uherska a tak jim kus té jejich moci sebral, aby pomohl zachovat co stvořil. Komunisté věděli že v boji o duši člověka jsou s katolickou církví rivalové. Tak jim tu jejich moc neukradli, ale ZNÁRODNILI. Noví mocipání potřebují někoho, kdo bude „ovečkám“ vštěpovat defétistické „modli se a pracuj“, aby jim lidé práce moc nekecali do vládnutí. Proto ty restituce. A vůbec jim nevadí, nejeden ovčák se jmenuje Vlk.
Vzdělávat se také pro pocit svobody. „Vzdělání dělá člověka svobodným, ale neobyčejně nešťastným“.

Odp4: Vždyť církve nemají kvalifikaci
Zákys, 9.9.2012 23:01

Dodatek:
Není to moc dlouho co jsem se dozvěděl tento „příběh“:
Mladý Karol Wojtyla (budoucí polský papež Jan Pavel II.) je v roce 1943 v polském Krakově pronásledován ulicemi mladým německým esesákem se samopalem. Wojtyla se bojí o život a vroucně se při běhu ve snaze zachránit se modlí k Bohu: „Zachraň mi život, obětuji ti celou svou existenci! Zachraň mi život, obětuji ti celou svou existenci! Zachraň mi život, obětuji ti celou svou existenci!“ Pořád nic. Wojtyla se dostane do slepé uličky a mladý esesák se samopalem ho už dohání. Wojtyla poklesne na kolena a zoufale se z posledních sil před esesákovým samopalem modlí k Bohu.
Tu se na poslední chvíli rozestoupí nebesa a ozve se boží hlas: „Nezabíjej ho, to je budoucí papež mojí Církve!“ promluví z nebes Bůh.
Esesák sklopí samopal, obrátí se k nebi a osloví Boha: „A co já?“
Bůh: „Ty budeš papežem po něm.“

Pane Zákys,ve svých názorech...
ˇ, 9.9.2012 17:55

Pane Zákys,
ve svých názorech neopisuji. Ani od středověkých mnichů, ani z různých politických směrů. Vy se domníváte, že jsem podobný středověkému mnichovi Vilému Baskervillovi. Jiný člověk (mladý výtvarník) se mne zeptal, kterého malíře „ kopíruji “ a pak mi řekl, že maluji na způsob „socialistického realizmu “; trochu mne to urazilo, protože plagiátorství je mi cizí. To nedělám. To jen díky Vaší velké sečtělosti umíte ve své paměti z historie nalézt někoho s některými podobnými myšlenkami, jako mám já. Já to opačně udělat neumím tj. neumím z historie jmenovat někoho, komu se svými názory podobáte Vy.

Odp: Pane Zákys,ve svých názorech...
Zákys, 9.9.2012 18:44

Dopručil jsem vám seznámit se s Jmem Růže!!!
Vy a románová postav Vilémem z Baskervillu?:-):-):-)
Přečtěte si tu knihu. Nebo raději ne. Když jste si boží prostoto dovolil myslet že jsem vás přirovnával k němu, ihned začnete chodit kanálama. Šok z poznání má občas podobný účinek jako stoupnutí na ležící hrábě:-(

Odp2: Pane Zákys,ve svých názorech...
Vlastimil Čech, 9.9.2012 20:06

Pane Zákysi, Vaše výlevy předčí nejen výkaly lichokopytného ušatce, ale i sudokopytného vykleštěnce! Ač jste nepochybně knihomo-lem, jste i nepříjemným vo-.... Tasemnice bezbranná a osina v zadnici jsou oproti Vám, pane Zákysi, příjemní společníci...nemůžeme tušiti, co Vás trápí, čím vším jste sužován... co vše Vás vede k projevům všeobecné zatrpklosti a nenávistnému kvičení...snad jste mrzákem tělesným, snad jste zmrzačen také na duši... ano, v těchto případech by Váš všeobecný postoj k našim komentářům, směšná nadutost knihomola, Váš obvyklý projev a jeho tón byl pochopitelným a do jisté míry i omluvitelným...
CO TRÁPÍ ZÁKYSE ???

Odp3: Pane Zákys,ve svých názorech...
Zákys, 9.9.2012 22:49

Buďte důslednější. Ještě jste zapoměl na pazdeří!!! To by tak kvalifikovaný koprofág dělat neměl!

Odp3: Pane Zákys,ve svých názorech...
Tlapka, 10.9.2012 13:05

Ale... já myslím, ať se pan Zaky vypovídá teda chci říci že zrovna mě to nevadí nechci mluvit za ostatní.

Odp2: Pane Zákys,ve svých názorech...
ˇ, 9.9.2012 21:24

Aha: Váš výsměch člověku, kterého neznáte, který NENÍ BOŹÍ PROSTOTOU !, a který k Vám chtěl být přátelský. Už nechce. Ale dále si dovolí myslet, co sám chce, to mu nemůžete zakázat. A kanálama chodit nebude, nemá proč.
NEJSTE LEPŚÍ NEŽ JÁ , na hrábě si šlápněte sám !!! Konec diskuse.

Odp3: Pane Zákys,ve svých názorech...
Tlapka, 10.9.2012 13:06

Jasně však jsme všichni stejní chudáci tak co se dohadovat.... nebo ne?

nazor
frantl, 17.10.2012 10:29

vy jste trapaci

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.