Neptejte se co, ale proč

Komentáře k článku

21.4.2011 10:16

EZO – aneb nevíte si rady, cihla vám poradí.

„Jak se jmenujete? Hm… kolik vám je let?... Dobře.“ tzv. „veštěc“ šarlatánsky postaví cihlu a spouští: „Dneska byste se neměla příliš namáhat, mohlo by to narušit vaše problémy se zdravím. Svoje rozhodnutí, které chcete učinit, si ještě rozmyslete, mohlo by vás to stát vaše další starosti.„

“Ostré hrany cihly dále napovídají, abyste jednala rázně a neotálela, neutrácejte tento měsíc za zbytečnosti v obchodech, protože výdaje budou vyšší“. Mezitím něco rukou zamává kolem cihly a pokračuje: „Měla byste svoji energii více naladit, udělejte si chvilku, vyjděte si sama nebo s někým ven, i když to váš harmonogram neumožňuje, omezte kvůli cholesterolu tučnou stravu a jezte více zeleninu.„

Vrací poté cihlu do původní polohy a na závěr říká: „S kolegyní v práci to nemyslete špatně, hledejte více společnost a uvidíte změny.“

Hovor se ukončí a paní odchází s pocitem ujištění a jistoty. Starosti, které tížily, jsou nejen lehčí, ale mají už svá řešení.


Chtěl bych se především věnovat pořadu EZO - věštcům, ale také lidem, kteří tam volají a kteří jsou většinou zatíženi pověrčivostí, kteří mají největší újmu z těchto ad-hock výmyslů a nesmyslů.

Někteří z takových lidí pracují a dřou, aby svou rodinu mohli uživit, do toho vlezou nečekané výdaje, a tak někdy dělají přesčasy a někdy jsou nuceni počítat s každou korunou. Rodinné vztahy zdají se být dobré, ale své starosti si víceméně nese každý sám. Neustálý stres a plno starostí, občas se najde nějaká chvilka, kterou však brzy něco přebije.

Tito lidé hledají o co by se mohli opřít, aspoň malé ujištění o tom, zda dělají nebo se rozhodují správně. Nikdo však v jejich blízkosti není, nebo sice je, ale nijak spolu nesdílí určitý druh porozumění. Zkouší tedy všelijaké způsoby a pak se dozví od někoho nebo někde o pořadu “EZO„, kde následně zjišťují, jak stačí pouze jenom zavolat a během minuty, problémy skryté i zjevné, které si nesou dnes a denně, mohou mít své východisko. Dodávám, stačí pouze zavolat.


Týdny se vlečou a ono pořád nic. Volají tedy danému „věštci“ ještě jednou (pokud se dovolají) a ptají se co je s tím, jak to že to nefunguje?! A odpověď ve zkratce zní: “Jasně, že funguje, problém není u nás, ale u VÁS.„ Tak jsou to přeci odborníci, říkáte si, tak asi mají pravdu. Místo týdnů čekáte již měsíce a ono stále pořád nic. Shodou okolností v televizi přepnete kanál a zrovna slyšíte nějaké známé: “Chcete vědět svoji budoucnost, jakékoliv problémy či rozhodnutí, starosti nebo rady, vám poradíme ihned.„ Dodávám naposled, stačí pouze a jenom zavolat.


My, kteří třeba ne tolik prožíváme tolik starostí a máme jakousi fyzickou a psychickou stabilitu, považujeme za absurdní a rovné alogismu volat do takových pořadů. Žasneme, jak lidé jsou blbí a věří deziluzím, které jim namlouvají údajní odborníci. Možná, že i někteří z nás by takto skutečně jednali, kdybychom byly v podobných situacích. V podstatě tito volající lidé ani nejsou blbí, ale je možné, že krajní situace je opravdu neúnosná či nejistá, že je dohání i k takovýmto řešením. To je třeba porozumění z druhé strany.

Víte, kdyby si věštci věštili pro sebe, což z hlediska není možné, aby sami sobě něco namlouvali, bylo by to v celku jedno. Vážný problém zůstává v tom, když nejen okrádají lidi, ale ještě k tomu se jim snaží namluvit, že je to v naprostém pořádku. Trochu mi to připomíná zážitek mého bratra. Jednou v tramvaji ho chtěl okrást jakýsi synek, když ho přistihl, začal se tvářit uraženě, ve stylu: “co sis to dovolil? Měl ses nechat okrást!„


Má úvaha se může jevit jako příliš jednostranná, někdo může namítnout a dosvědčovat pravdivost věštců, že to, co tu předkládám, může být zavádějící. Co říci. Zkuste toto vysvětlit paní, která přišla o 2 tisíce, jiná zas o 7 atd. nejsou to výjimky, jejich celá řada, z těch co se ozvali, můžete samotné jejich písemné výpovědi zhlédnout na internetu nebo na diskuzních stránkách.


Dále je třeba dodat, totiž většina věštců a podobných lidí, ovládají jisté psychologické znalosti, jenom už pouhá barva hlasu napoví, kterým směrem se ubírat. Navíc vycházejí z abstraktních pojmů a lehce adaptibilních tvrzení, např. „Máte starosti?“, mezitím věštec něco začachrá s kartami a dodá: „počkejte si ještě s vlastním řešením.“ Během hovoru jste si vzpomněli, že chcete předplatit 20 tisíc na nájem, ať máte chvilku pokoj.

Vy protože důvěřujete a raději dbáte na výzvu, zaplatíte 7 a půl tisíc, pro jistotu, co kdyby náhodou. A co se nestane, syn nebo dcera nebo nečekaný výdaj, urgentně vyžaduje finanční hotovost. Vzpomenete si najednou, že máte stranou daných 7 a půl tisíc a oddychnete si, jak jste neodkladnou věc zaplatili bez starostí a problémů, říkáte si: „Ten věštec měl pravdu...“

Pro koncept rozvedu sice hloupý, ale ještě názornější příklad. Věštec vám řekne, že dnes ujdete více než tisíc kroků. Uběhne večer a vy přemýšlíte, kam zmizelo tolik kreditu, a nejednou si vzpomenete, co vám věštec řekl, letmo tedy promítáte, že jste byl/a u kamarádky, v obchodě atd. říkáte si: „Ten věštec měl jasnou pravdu, když věděl, že dnes ujdu více než tisíc kroků, zřejmě musel tušit, že jsem byl/a v obchodě, že jsem byl/a u kamarádky atd., no to by přeci jinak nemohl říci, že dnes ujdu více než tisíc kroků.

Dále se uplatňuje statistika a pravděpodobnost, např. v ČR je největší problém s myokardem u lidí, proto když zavolá nějaká Květoslava a znáte její počet let např. 54, z největší pravděpodobností určíte její zdravotní problém. Nicméně triků a intriků je celá řada, pokud důvěrně znáte nějakého věštce, sám vám je poví.

Dokonce aby se přispělo více na jejich důvěře a věrohodnosti, stačí pouze, aby jste se představil(a) jak se jmenujete, a věštec na vaši otázku, kterou však neřeknete, odpoví pouze ano nebo ne, většinou k tomu něco zabrblá, aby jste si počkal atd. Lidé co v takových riskantních výpovědí vidí více, nejspíš zklamu, neboť se zde jedná od samého začátku jen a jen o náhodu.
Středověká “řemesla" jako je věštectví a pododbné odrůdy, by měli navždy zůstat ve středověku. A lidé, kteří jsou líní poctivě pracovat, bych zavřel (to ale neznamená, že schvaluji komunismus).

Se závěrem se asi všichni neztotožníme, zde je však více, než oblbování lidí. Telefonování lidí do pořadu EZO nenasvědčuje pouze jenom jejich nejistotu a potřebu, nýbrž většinou to ukazuje jaký je stav rodin v ČR. Nedostatek rodinného společenství, komunikace, naslouchání, porozumění a řešení všech typů problémů vede, že tito lidé v nouzi, úzkosti a nejistotě dělají takové hlouposti a nesmysly. Místo toho aby se obraceli na své přátele a především na své rodinné příslušníky, kteří ví a znají je nejlíp, volají naprosto cizím pěnězi lačným lidem, kteří nejenže neví o naší situaci, ale absolutně postrádají jakékoliv ponětí o tom, jak se cítíme, jaké jsou naše touhy, jaké jsou naše potřeby a jaké jsou naše cíle.

Větší vinu tedy přikládám rodinným příslušníkům, kteří ač znají své blízké, nechají je, aby se dotazovali úplně cizích lidí na věci, které by měli být řešeny v rodinném porozumění.

A jaký je váš názor? Máte podobné zkušenosti?

Asi před dvěma týdny vyšel v Rumunsku...
ivan, 21.4.2011 20:32

Asi před dvěma týdny vyšel v Rumunsku zákon podle něhož je naplněnost věštecké předpovědi reklamovatelná a je uplatnitelná vzniklá škoda pokud se tazatel řídil radama věštce a škodu prokáže.

Tudy cesta.

Odp: Asi před dvěma týdny vyšel v Rumunsku...
Tab, 21.4.2011 20:57

Velmi by mne zajímalo takové prokazování.

Odp2: Asi před dvěma týdny vyšel v Rumunsku...
ivan, 21.4.2011 21:27

Co takhle požadovat věštbu v písemné podobě na záklaďě smlouvy o vykonané službě. Jinak by v ní muselo být jasně uvedeno, že jde pouze o hru bez právních důsledků.

Ano chybí komunikace mezi blízkými...
iva, 22.4.2011 7:17

Ano chybí komunikace mezi blízkými. Taky si říkám, co vede lidi k tomu aby tam volali. Zrovna včera jsem poslouchala na Barandovu je to ve dvanáct a chlap tam věštil z vody, přitom si myslím měl něco odkoukaná z kostela a jinak prostě kecal, co mu do huby přišlo. Zajímá mně jak jidi s druhýma manipulují a nproto se občas dívám. Syn šel včera kolem televize a pozastavil se nad tím, že poradil nějaké paní at´taky jede na moře na sedm dní jako on a vzápětí řekl, že tam vidí potíže s financema. My si doma vždy najdeme čas problémy probrat i když vím, že někdy člověk schválně dělá, že nic nevidí a všechno je v pořádku. Někdy\ ty volající chápu, ale nechápu, když se ptají na zdraví. Tiš kurná na co máme doktory to už nevěří lidi ani doktorům, že musejí volat do televize?

Odp: Ano chybí komunikace mezi blízkými...
Tab, 22.4.2011 9:16

Každý kdo ovládá trochu psychologii, pozná že si vymýšlejí během vysílání. Souhlasím, lidé co se týká zdraví by se měli obracet na doktory a ne na lidi, kteří se jen tváří kolik toho neví.

Když byly naše děti nemluvňata, v tzv...
Platfus, 29.4.2011 13:01

Když byly naše děti nemluvňata, v tzv. larválním stádiu, strávili jsme s manželkou nejednu bezesnou noc sledováním pořadů s věšteckou tématikou. Mezi 3 a 4 hodinou raní toho jinak moc neběží. I tak bylo zajímavé sledovat chování věštců, s jakou jistotou mluví o životě jiných, stejně jako volajících dychtivých slyšet, co slyšet chtějí. Vzhledem k tomu, že se pořad odehrával v přímém přenosu, člověka napadne, proč se to ještě nikdo nepokoušel sabotovat. Kdyby pro nic jinýho, tak pro tu legraci. Problémem je, že volající mnohdy nemá moc možnost do většby zasahovat, jakmile řekne svoje údaje a prohodí úvodních pár vět, bývá ztlumen a slova se ujímá věštec. Ftipné :-).

Někdy později jsem náhodou zaved se známou na tohle téma. Dočkal jsem se překvapení, protože bych to u ní nečekal. „No počkej, to nemůžeš takhle odsuzovat. Já tomu třeba taky tolik nevěřím, ale jednou jsem tam volala. A dá se říct, že mi to docela vyšlo. Teda ne ve všem, jasně, musíš to v tom trochu vidět, ale v tu chvíli mě to úplně uklidnilo. Nemůžeš bejt ve všem takovej racionální, to jsou věci mezi nebem a zemí.“

Člověk nemusí bejt nutně zoufalej, nebo bez rodinného zázemí, spousta lidí to bere tak nějak sportovně asi jako když si přečtou denní horoskop. Dokud člověk na to, co mu řekne věštba plně nespoléhá, je to asi poměrně neškodnej podnik, např. oproti léčitelství.

Je možné, že né vždy je pořad EZO na...
Sidrach, 29.4.2011 15:16

Je možné, že né vždy je pořad EZO na barrandově skutečně vysílán živě, nebo s určitou zpožďovací dobou. Důvod proč si to myslím je zřejmý v tom, kolik je zde v sázce. Např. představte si, že „věštci“ chodí tak daleko, že stačí pouze představit svoje jméno i rok narození a řeknou vám pouze „ano“ nebo „ne“ (+ nějaké mumlání) aniž by otázku nebo jakýkoliv tázací podmět slyšeli (hovořil jsem o tom v článku). Tak tam tedy zavoláte, přenos je vysílán živě a tzv. věštkyně popř. věštec vám řekne (po tom co se představíte a uvedete rok narození) třeba slavné „ANO“ (a do toho zamumlá něco, aby nevypadalo, že nic neví). Vy okamžitě vybuchnete smíchy, protože vaše otázka třeba zněla „Jste poctivý lhář?“

S uvedenou známou úplně tak zcela souhlasit nemůžu. Je pravdou, že v některých věcech racionalitu hledat nemůžeme např. v emocích. Před tím, než tam volala poměrně váhala na pravdivosti, byly jí řečeny věci, které v celku seděli, ale místo toho, aby se dívala „vědeckým“ způsobem, přejala aspekt pravdivosti, což ovlivnilo její subjektivní mínění.

Cílem vědy není ukázat a dokázat, kolik věcí „štymují“ s její teorií, ale nýbrž pokusit se jí vyvrátit. Můžeme tvrdit, že na celém světě existují pouze a jenom bílé krávy, vezmeme jednu, druhou atd. a ukážeme jak ta naše teorie není pravdivá. Jenže stačí jediná černá kráva, a všem bude jasné, že s teorií není zcela něco úplně v pořádku.
Uvedená známá v přirovnání uvěřila konceptu ojedinělé existence bílích krav, což symbolizují věci, které „štymují“, ignorovala však černé krávy, jenž zpodobňují věci, které nesouhlasily s výpovědí věštců. Ale právě na těch černých krav nebo-li věcech jenž nesouhlasí záleží. Z toho vyplývá jak důležité je pochopit aspekt správnosti celé věci a nenechat nasadit aprior jednostranné myšlení (fylozofii).

Nicméně pokud nebudeme na tyto věštecké pláboly racionálně nahlížet, v žádném případě se pak nesmíme divit, že jsme přišli o lépe využitelné peníze.
Má úvaha byla zaměřena především na lidi, kteří nesou dopady tzv. věšteckých předpovědí, ovšem tím jsem ani nepopřel, že je zde také motivace ze z vědavosti či jiné, aniž by byla finanční nebo psychická tíseň.

Může být asi velmi polemické hovořit o tom, zda lidé tyto horoskopy berou sportovně nebo vážně. Každopádně nám mohou něco napovědět statistiky, je zajímavé (pokud se jedná o sportovní záležitost), jak většina ne-li všechny bulváry obsahují horoskopy, to je jenom příklad. Mohu dodat, že sportově to začíná, dokud se nepřijme onen pohled, o kterým jsem hovořil v souvislosti s vědeckým postupem. I když lidé tvrdí, že tomu nevěří, že to berou sportovně atd., v koutku duše tomu přeci jenom věří, to je ovšem můj názor.

Odp: Je možné, že né vždy je pořad EZO na...
Juras, 29.4.2011 16:02

S těmi kravami máte smůlu - žádný věštec netvrdí, že jeho předpověď stoprocentně vyjde. Jde jenom o to, jakou má úspěšnost, jestli to jde vůbec nějak měřit.
Je samozřejmé, že většina věšteckých es jsou jenom výdělečným nástrojem. Existuje ale nějaký věštec, který má skutečné schopnosti?

Odp2: Je možné, že né vždy je pořad EZO na...
Sidrach, 29.4.2011 19:34

Ovšem, oni to netvrdí, ale přejí si aby měli pravdu.

Když vezmete vaše tvrzení jakéhosi relativismu a budete chtít určit jestli veštec mluví pravdu, tak vám kdykoliv může vytknout, že vlastně on za to nemůže, že za to může ono tajemno.

Je třeba zdůraznit, že buď mluví pravdu, anebo nemluví. Když vám uvedu pravdivost 8 odpovědí z 10-ti otázek, znamená to, že na zbylé dvě otázky nemám odpověď a tudiž jako upřímný člověk nejen k sobě, ale i k vám, bych měl zdůraznit moji neznalost, a tak by něměla přijít žádná odpověď. Podle toho principu by v žádném případě nemělo docházet k nedorozuměním, jak tedy vysvětlíte selhání výpovědi věštců? Implikuje to buď k úplné pravdivosti (mluvíte pravdu, popř. co nevíte, na to neodpovídáte), anebo absolutní neznalosti celé výpovědi, tzn., že si vůbec nejste jist pravdivosti či nepravdivosti všech desíti odpověďí. Nanejvýš alibisticky pak ukážete, jak patří správné odpovědi k 80% správným a nesprávné k 20% nesprávným a to je to vytýkání věštcovo o kterém jsem zde na začátku mluvil.
Když vám veštec řekne neschopnost stoprocentní výpovědi (všech 10 otázek), znamená to, že nemá ponětí, která otázka je pravdivá, ví, že jen např. 80%. Proč tedy odpovídá na první, druhou až desátou otázku když si je jist pouze 8 odpovědmi, neví však kterými. Když odpoví 8 otázek, neznamená to 100% pravdivost, protože právě mezi těmi 8 odpovědmi, mohou být s nějvětší pravděpodobností 2 nesprávné. Opět to ukazuje na onu výmluvu tajemna, nebo přiznání celé neznalosti, a ne žádné 80 na 50. Pokud se však mílím, jistě vás vyslechnu

Odp3: Je možné, že né vždy je pořad EZO na...
Juras, 29.4.2011 21:11

Ale budoucnost není neměnná. Pokud věštec vidí, nemůže říct pravdu, že. Pokud řekne, že se zabijete při řízení auta a Vy od té doby kvůli tomu za volant nesednete, tak jste sám změnil budoucnost. Pokud byste věštbě nevěřil, řídil a zabil se v autě, tak co řeknete? ;-)

Odp4: Je možné, že né vždy je pořad EZO na...
Tony, 29.4.2011 22:50

Že se náhodou trefil... Budoucnost je taková jakou ji vytvoříme, z toho hodně věštců vychází. Umi jen pokládat slova tak aby se to dalo vyložit na obě strany...

Odp5: Je možné, že né vždy je pořad EZO na...
Juras, 30.4.2011 8:36

Předně rozlišujme. Je (možná) věštec, potom je podvodník vydávající se za věštce. Většina těch, kterým lidé říkají věštci, nejsou věštci, ale podvodníci. Nevím, jestli skutečný věštec může existovat, vypadá to na první pohled nevěrohodně, ale možná to jsou jenom naše nedostatečné znalosti. V lidstvu se tradují legendy o různých úspěšných věštcích - od Sibyly, přes Kněžnu Libuši, Nostradama až po gurua Óma nadsamce se sajíBabou. Tyhle hodnoť, nikoli zoufalce, kteří si chodí vydělat peníze do televize.

Když Ti doktor předepíše léky a ty pak zjistíš, že se za doktora jenom vydával, taky budeš tvrdit, že jsou doktoři podvodníci?

Odp4: Je možné, že né vždy je pořad EZO na...
Sidrach, 2.5.2011 19:52

Samotný problém nevyplnění věštby nemusí záviset pouze na úmyslné manipulaci s událostmi, ale v samotném sdělování, tzn. v samotném principu věštby. O tom, zda je individuální věštba pravdivá, je už otázkou právní.

Odp: Je možné, že né vždy je pořad EZO na...
Platfus, 29.4.2011 17:26

Já s tou svojí známou taky nesouhlasím a sám bych na tom musel bejt hodně špatně, abych svěřil svůj osud do rukou věštce :-). Ale jestli to někomu něco dává nebo ho to zajímá, proč mu to nedopřát. Že je to výhodný byznys, to je zřejmý. Na věšby se neuplatňuje záruka, takže by podle mého nefungovala ani „rumunská cesta“ popsaná v Ivanově prvním komentáři k článku. Vše by pokračovalo pod hlavičkou nezávazné hry, aniž by to někoho pohoršovalo, čistě proto, že je po věšteckých službách stále poptávka. Myslím si, že podrobovat vědeckýmu zkoumání, jestli na věštění něco je, je zbytečný. Lidé se dělí na ty, kteří to zdůvodňovat nepotřebují, a na ty, kteří jsou k vědeckým argumentům hluší.

V každém z nás je iracionální jádro. Kdo tvrdí, že se ve všem spoléhá na vědu, si podle mě buď vymejšlí, nebo vede dost omezenej život, věda se totiž ke spoustě témat života nevyjadřuje. Navíc vysvětlení vědy nejsou toho druhu, co by chtěl člověk slyšet, když řeší nějaký životní problém.
O co lépe zní „Někde uvnitř ve vás třímá bojovník, najdete v sobě sílu vzdorovat vážné nemoci“ místo „Podle statistik se lidé s vaším typem rakoviny přežívají jeden rok v 67% tečka“. Já bych to tak nezatracoval, pokud se někdo svěří věštci a ponechá si zbytek rozumu. Myslím si, že lidé jako ta moje zmiňovaná známá by do toho ostatně šla i s vědomím, že je to tak trochu podvod, ale co kdyby ne, že jo?

Odp2: Je možné, že né vždy je pořad EZO na...
iva, 29.4.2011 18:45

Věř a víra tvá tě uzdraví.že? zrovna tento týden byla taková mladší věštkyně a ta to bere pěkně přes city. Málem se rozplakala jak děkovala televizi Barrandov, že jim umožnuje říkat lidem pravdu a že lidé věří a takové kecy. Komunisti by je normálně dali zavřít všechny věštce.

Odp3: Je možné, že né vždy je pořad EZO na...
Juras, 29.4.2011 21:08

Až na to, že komunisti taky používali věštce.

Odp4: Je možné, že né vždy je pořad EZO na...
Zero Point, 30.4.2011 5:08

Samozřejmě, vy jakožto bývalý komunista to musíte vědět nejlépe.

Odp5: Je možné, že né vždy je pořad EZO na...
Juras, 30.4.2011 8:29

Chudáčku, běž se léčit :-)

Odp6: Je možné, že né vždy je pořad EZO na...
Zero Point, 30.4.2011 19:47

Zdalipak se obě dcerušky dozvědí, že mají za tatínka bývalého komunistu? Pokud budeme optimisticky předpokládat, že je vůbec jejich tatínkem...

Odp7: Je možné, že né vždy je pořad EZO na...
Juras, 30.4.2011 21:54

Jasně, a pokud to náhodou není pravda, tak stejně zapracuješ na tom, aby mě hodily na špagát, že? Chudáku chudáku. S tím tvým smyslem pro fair play to nemáš vůbec jednoduché, co?

Odp5: Je možné, že né vždy je pořad EZO na...
ivan, 30.4.2011 13:43

Prognostický ústav s Plánovací komisí byly nepochybně státní věštírny.

Jako komunista to musím vědět, ti vědí všechno a nikdy se nepletou.

;-)

Odp6: Je možné, že né vždy je pořad EZO na...
Juras, 30.4.2011 22:00

Občas mě napadá, kolik je tady na svíci lastně dohromady diskutérů :-)

.
., 30.4.2011 22:03

Už jenom tři, kteří mají vždycky pravdu. (-:)

Odp: .
ivan, 1.5.2011 8:14

Tečky, čárky a čtverečky?

Dneska se Romantiku nerozčiluj, jdi si naleštit boty a běž si oslavit Svátek práce. My, co skutečně pracujem ho využijeme k odpočinku a údržbě opotřebovaných hlav, bolavých kloubů a rukou.

No tak, červenej nos, rozzářený úsměv, holubičku míru a šupky, šupky ať nepříjdeš pozdě a nestrhnou ti body.

Odp: .
tlapka, 12.5.2011 9:26

Je jich nejmíň pět. Tři co mají pravdu, já co nemám pravdu a Ten co se nijak nejmenuje. Další se mohou připočítat dobrovolně sami.

Odp2: .
Platfus, 12.5.2011 12:41

Já se taky počítám mezi ty, který nemaj pravdu :-). Tohle zmnožení identit mi tolik nevadí, je to určitý řešení, když diskuse vázne protože jsme si názorově blízko. Navrhuju, aby si člověk povinně založil dva nicky pro své dobré a špatné já ;-). Romantikův tečka, čárka a čtvereček si taky žijí vlastním životem. Dokud člověk nepozoruje, že si povídá sám se sebou, tak se to ještě dá ustát ;-).

Odp3: .
tlapka, 12.5.2011 16:27

Tak to je šest.
Co se týče dvojnicků, nechám si pouze své horší já, určitě bych to jinak popletla.

Trochu mne zklamala úroveň zde na...
Sidrach, 12.5.2011 20:36

Trochu mne zklamala úroveň zde na svíci, když se rozebírá nějaké téma, mělo by se k danému tématu přistupovat důstojně a ne hned přejít na osobní narážky a vulgarismy, které bych spíše čekal od puberťáků, nikolu od starších lidí. To by byla marginální poznámka, tady ke spolku.

Odp: Trochu mne zklamala úroveň zde na...
Juras, 13.5.2011 7:40

K ozdravění by mohli přispět noví seriózní diskutující. Taky mi to vadí, že se většina diskusí zvrhne v nářky nad podlostí zaměstnavatelů nebo jací jsou Juras s Ivanem hajzlové. Ale to dělá jeden, někdy dva diskutující - pokud stojíte o diskusi s ostatními, tak se naučíte toho jednoho truhlíka do velké míry nevnímat. Ostatně - myslíte, že existuje diskusní server, na který se nikdo takový nepřiplete?

Odp2: Trochu mne zklamala úroveň zde na...
Sidrach, 13.5.2011 17:12

Já myslím, že neexistuje, ale vím, že existuje něco, čemu se říká mazání nevhodných textů.

Odp3: Trochu mne zklamala úroveň zde na...
Juras, 13.5.2011 17:55

Jsou na to téma na svíci nějaké články, diskutují se tam pro a proti. Tady to téma nerozvíjejme.

Odp3: Trochu mne zklamala úroveň zde na...
ivan, 13.5.2011 18:05

Pane Sidrachu vítáme Vás mezi sebe.

Čistota temat se podobá kulečníkovým karambolům i v diskusi. Na prvním a druhém kontaktu se neprojevují takřka žádné odchylky od zamýšleného záměru, ale je nepochybné, že tam jsou. V dalším se už začíná projevovat nepřesnost která se při další srážce násobí a koule po dalším karambolu už letí nežádoucím směrem a všechny její další kontakty působí už jenom chaoz. Diskusi může zdánlivý chaoz přinést zacyklení tematu, nebo nové tema zrodit, což se stává takřka pravidlem.

Vítejte.

Odp4: Trochu mne zklamala úroveň zde na...
tlapka, 19.5.2011 8:58

Diskuze žije vlastním životem

Odp5: Trochu mne zklamala úroveň zde na...
*, 20.5.2011 17:38

... jako Tlapka. (- :)

Odp6: Trochu mne zklamala úroveň zde na...
tlapka, 23.5.2011 13:51

Přesně jsi vystihl můj nedostatek přizpůsobivosti. !

Odp: Trochu mne zklamala úroveň zde na...
Platfus, 13.5.2011 10:46

Tenhle problém se tu už několikrát řešil. Několik článků tady na Svíci se zabývá jenom tím, jak zvýšit úroveň diskusí, jestli je nějak moderovat, cenzurovat apod. Sám jsem před časem přišel s návrhem, ale nebylo úplně snadný uvést změny v platnost. Ale souhlasím s Jurasem, že nám nepomůže nic jinýho než dostatek normálních diskutujících. Potěšující je ale to, že většina plevelářů se tu už aktivně nevyskytuje. Bylo hůř.

Odp2: Trochu mne zklamala úroveň zde na...
tlapka, 13.5.2011 11:34

Jsem spokojená. Vždycky si pěkně tady počtu. I ty invektivy jsou pro mě zajímavé.

Jak se zdá téma už je vyřešené...
Sidrach, 23.5.2011 20:18

Jak se zdá téma už je vyřešené...

Odp: Jak se zdá téma už je vyřešené...
tlapka, 24.5.2011 10:59

Diskuzi zkazili komunisti, viz výše. Diskuze se jejich vinou odebrala do slepé uličky.

Úplně si to tak nemyslím, zde hovoří a...
Sidrach, 24.5.2011 16:39

Úplně si to tak nemyslím, zde hovoří a většinou rozebírá téma stejná komunita lidí (ne komunisti), to je, alespoň já si to myslím důvod proč se téma poněkud schyluje k závěru, každý řekl co má na srdci, všem je všechno jasné, ač nepřímo ale shodli jsme se na podvodu věštců, někteří věří, že existují pravý věštci, já osobně ne (záleží na definici věštby), zřejmě budu muset napsat palčivější téma.

Odp: Úplně si to tak nemyslím, zde hovoří a...
Platfus, 24.5.2011 19:21

Souhlasím, že se téma asi považuje za probraný. Aspoň já mám pocit, že jsem se vyjádřil. Některá témata vybízejí k dlouhým diskusím, někdy zase ne, dopředu se to určit nedá. Jestli Sidrachu napíšeš další článek, budem jenom rádi. Mám v plánu taky něco splodit.

Odp: Úplně si to tak nemyslím, zde hovoří a...
tlapka, 25.5.2011 12:08

Přesto chci ještě dodat: Úspěšní věštci jsou znalci lidí. Po páru větách odhadnou, jaký typ člověka mají před sebou a do jaké věštby patří. Nakonec těch osudů není zase mnoho u těch co se na věštce obrací mívají osudy „běžné“.

Odp: Úplně si to tak nemyslím, zde hovoří a...
Juras, 1.6.2011 12:18

cit.:„někteří věří, že existují pravý věštci“

- Kdo například? Já jsem tady nikoho takového nezaregistroval.

Odp5: 12334
Platfus, 25.5.2011 10:00

. (Pokaždý jsou ty tečky na Ivanovi, tak jsem se toho jednou ujal já ;-))

Odp6: 12334
tlapka, 25.5.2011 12:09

Rozepíšeme si služby, aby to nebylo jen na vás !

Odp7: 12334
tlapka, 31.5.2011 20:25
Odp8: 12334
ivan, 31.5.2011 20:41

No, hlavně, že služba funguje, ne každý pochopil její smysl a princip, ale ujala se. Díky. :-)

( Přání všem Janám k uplynulému svátu, tedy i Tlapkatým)

Odp9: 12334
tlapka, 1.6.2011 10:33

Děkuji Ivane, náhodou se skutečně jmenuji Jana, jak se to pozná? :-)

Odp10: 12334
ivan, 1.6.2011 10:58

Paměť. Jana 2, Jana cz. Tlapka. :-)

Myslím, že bych mohl se Svíce skládat zkoušky, ne-li odmaturovat.

Odp11: 12334
tlapka, 1.6.2011 12:13

K Jana 2 se nehlásím, ale Janacz používám dost obvykle a na různých diskuzích, to je fakt. Nejsi utajený detektiv? To NEBUDE jenom pamětí. :-)

Odp11: 12334
Platfus, 1.6.2011 13:25

Výborně :-). Měl bych na tebe soutěžní otázku. Co bylo dřív - tečka, čárka nebo čtvereček? Skrývá se za vzájemně si protiřečícími identitami Romantika (naposledy tuším paní Šulcová) nějaký konkrétní člověk. Tys ho tuším potkal, ne?

Odp12: 12334
Juras, 3.6.2011 12:10

Taky tam byl modrásek zelenokřídlý, babočka minrál a jiná havěť. :-)

Odp13: 12334
tlapka, 13.6.2011 11:45
Odp11: 12334
tlapka, 8.6.2011 15:35

Tak mi řekni kde je Alfons, neskrývá se tady?

Odp12: 12334
Juras, 9.6.2011 16:33

Myslím, že je spíš znalec než vědma :-)

Odp13: 12334
tlapka, 9.6.2011 17:49

Ale mohl by nějak deduktivně vytvořit teorii .. o Alfonzovi.

Odp14: 12334
ivan, 15.6.2011 23:10

Nekouzlím, nevím.

Odp15: 12334
tlapka, 16.6.2011 9:21

A nemá on vlastní stránky?

Odp16: 12334
Platfus, 16.6.2011 12:38

Když si vyhledáš v Googlu Alfonsův mejl, není moc těžký se dopátrat, kdo se za ním skrývá :-). Kde je, to je otázka jiná. Můžeš mu napsat.

Odp17: 12334
tlapka, 17.6.2011 10:13

To by mi přišlo dotěrné ... :-(

Odp10: 12334
zákys, 5.11.2011 14:07

„Jano, Jano, Jano... Je to jako naříkání vzpomínat na tvoje jméno“. Propité jsou ty krásné noci... bez rodílu a množství nápojů chce se mi napsat. Snad se setkáme, nejraději v Nebi, i když Peklo má také svoje kouzlo, chce se mi také napsat. Co Jany dělají na Svíci?! Možná Nic. Možná to Nic je vlastně Všechno. Jano, zapamutujte si. Píšící žena zvyšuje počet pisatelů a snižuje počet žen! :-);-)

Odp11: 12334
Tlapka, 7.11.2011 12:13

Mimo mě zde byla ještě jedna Jana, pak zce byla Ivanka a je zde Iva a dál si nepamatuju ale žen je zde většinou málo a Takový článek nebo příspěvek které zde píšou muži já napsat nedovedu, tak si aspoň dobře počtu. Od pití škodlivých nápojů jsem se částečně oprostila a do Nebe se nedostanu, líbí se mi více Bardo.

Odp12: 12334
Tlapka, 7.11.2011 12:16

http://cs.wikipedia.org/wiki/Bardo_(buddhismus)
S pozdravem.... Jane The Paw

ten věštec s cihlou je hlava tak...
libor-, 9.12.2011 13:58

ten věštec s cihlou je hlava tak strašně zablokovaná a zabedněná hnisem,že mu hrabe parádně,jinak by ani neměl odvahu takto sebe nabízet za léčitele.....zkameněliny a rampouchy vidím v jeho mozkové části , kde se levá hemisféra napojuje na oční výplachové centrum,ale tady hnis horečkou už zkameněl,čili se chlap chová jako cihla a je to vlastně jeho mozek!

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.