Malé úvahy o problémech kolem nás

Komentáře k článku

26.11.2005 12:46

Všudypřítomné reklamy

Všimli jste si, kolem je kolem nás reklam? Jsou všude a budou snad i na toaletním papíře.. Zajímalo by mě, kam až výrobci reklam zajdou, ale myslím, že už jsou hodně daleko a začínají tím obtěžovat (billboardy, reklamy v televizi, v novinách...)

V supermarketech mají zcela dokonale propracovaný systém reklam a lákadel, aby přitáhli zákazníky - poloprázdné pulty nebo velké regály (aby si zákazník myslel, že je po výrobku poptávka), otevřeno je málo pokladen (to abychom stáli frontu a přemýšleli co ještě koupit, i přímo u pokladen je mnoho zboží), nasvícené potraviny (aby měly hezkou barvu), velké nákupní košíky, působí na podprahové vnímání...

Je toho spousta a je to velká manipulace s lidmi a to se mi nelíbí.

slyšela jsem, že i když od reklamy v...
Irenka, 26.11.2005 14:33

slyšela jsem, že i když od reklamy v televizi odejdeme, tak na nás pusobí a ovlivnuje nás, a čím je reklama houpější, tím na nás má větší vliv, a nejhorší je, když koukáte na film, seriál , cokoli a v půlce nejzajímavější věty..reklama..to by člověk vraždil, tak se stihnete vysprchovat, přijdete a reklama tam ještě pořát běží, taky ke konci filmu jsou delší reklamy a častěji naž na začátku, protože to už do konce přece vydržíme, tolik nás to neodradí, a pozdě k večeru se frekvence reklam taky zvyšuje. Stává se to už součástí našeho života, ale mám pocit, že reklama zabírá v našem životě místo mnohem užitečnějším věcem.

Odp: slyšela jsem, že i když od reklamy v...
bigvilik, 24.12.2005 0:32

Ano, Irenko. A když nejsi doma, tak si na tebe ta televizní reklama počká v temné chodbě, a pak ti podprahově pronikne do hlavy, udělá z tebe zombie, a ty zapomeneš jinou cestu než do nejbližšího hypermarketu...

Odp: slyšela jsem, že i když od reklamy v...
repli, 1.7.2007 22:54

Co mám změřeno tak reklamy jsou reklamy (minimálně na Nově) každých 30 minut, a trvá každá 7,5 minuty (+/- 3 sec). Prodelva mezi reklamami se nezmenšuje akorát ji na konci vrazí i před posledními 15 minutami.

reklamy v usa
filipo, 30.11.2005 7:49

doma je to este v pohode. v USA je reklama v televizi kazdych 10-15 minut. vsetko je stale prerusovane,dost to otravuje zivot.

Sponzor a vodítko
Aleš Janda, 30.11.2005 15:28

Já beru reklamu jednak jako sponzora toho, u čeho reklama otravuje. A tedy jako dárce té výhody, že je něco zdarma/levněji.

Kromě toho to je jako takové „vodítko“, co je nového. Kdybych kolem sebe vůbec žádné reklamy neviděl a dostal bych jen přesně to, oč bych si přímo řekl, připadal bych si jak ve středověku. A taky bych těžko využíval nějaké novinky - musel bych se napřed o ně nějak aktivně zajímat.

Zkrátka ačkoli reklamu jako takovou nesnáším, má svá pozitiva.

Odp: Sponzor a vodítko
Jirka, 17.1.2006 7:44

No, Aleši, abych pravdu řekl, tak pravdou je (akorát nevím, jestli to ještě pravdou zůstane), že dobré zboží se chválí samo... :-/

Odp: Sponzor a vodítko
romantik, 20.2.2006 23:04

Naopak, přikláním se k názoru, že čím horší a méně prodejné je zboží, tím více je „propagováno“ reklamou, a proto takové zboží zásadně nekupuji.

Na mne reklamy asi nějak nepůsobí :-)...
Nikola, 1.12.2005 15:07

Na mne reklamy asi nějak nepůsobí :-) Alespoň jsem si dosud nevšimla, že bych nakupovala reklamou inzerované zboží. Spíš bych řekla, že se při nákupu řídím vlastním rozumem. Takže jsem sice velmi „ochuzena“ o ty skvělé a nejskvělejší výrobky, které bych prostě měla mít, ale co se dá dělat :-) Potraviny vybírám podle chuti, přičemž dávám přednost osvědčeným českým výrobkům, ostatní věci jako například oblečení, vždy podle svého vkusu, a ne proto, že to zrovna letí (nemám potřebu být navenek IN), technické věci pak vždy podle požadovaných parametrů. Inu, kdyby byli všichni lidé jako já, asi by reklamní byznys brzy zkolaboval :-)

Reklama - podvod!
realista, 18.12.2005 21:47

Problematikou a definicí reklamy jsem se zabýval ve své reakci k článku Aleše Jandy: „Kam zmizela odpovědnost rodičů?“. Nesouhlasím s Nikolou, že ji reklama neovlivňuje. Nemusí to být ovlivňování ke koupi konkrétního výrobku. Jde tady o ovlivňování k určitému chování: okamžité uspokojení zdánlivé (neexistující) potřeby, život na dluh atd. – blíže v již uvedené reakci k článku Aleše Jandy.
Kam až reklama zajde? Kdy to skončí? To máme ve svých rukou MY!!! Kdo si myslíte, že tu reklamu platí? Podnikatel, nebo společnost která je jejím zadavatelem? Nikoliv! Pro ni je to náklad, který se promítne do ceny výrobku. Tím, že výrobek kupujeme, tím tuto reklamu platíme. Za naše peníze se JIM nás to dobře OTRAVUJE! Jakmile lidé začnou kupovat výrobky jenom když je skutečná potřeba (ne vyvolaná reklamou), jakmile si dovedou něco odepřít jako nepotřebné a nebo když už, tak koupí jiný podobný výrobek, na který neexistuje agresivní reklama a ze zásady nekoupí ten, kde tato reklama je, TAK TO SKONČÍ. Přece to nebude platit podnikatel (zadavatel reklamy)!!!

reklama v televizi
Ota Asmar, 19.12.2005 14:18

Obtěžuje mě reklama v televizi. Zvláště ta, která je vřazována násilně do jakýchkoliv pořadů, jejichž není přirozenou součástí. Domnívám se, že je zde porušováno základní lidské právo. Je mi zde vnucováno proti mé vůli něco co nechci a čemu se nemohu bránit a to ještě velmi zákeřným způsobem. Příklad: podle programu si zvolím poslech filmu (či jiný pořad) a během něho, aniž bych na to byl upozorněn je v předem neznámém čase přerušován a vnucováno mi něco co není jeho přirozenou součástí a čemuž se nemohu bránit. Je tak i przněno původní dílo autorů . Přitom se tak děje ve veřejném sdělovacím prostředku soukromou společností za účelem zisku.
Chtěl bych znát odborný názor zda takto není porušováno základní lidské právo a jak se proti tomu bránit či tomu zamezit. Děkuji .

Odp: reklama v televizi
Aleš Janda, 19.12.2005 17:40

Základní lidské právo tím určitě porušováno nebylo. Nikde totiž není psáno, že se žádné reklamy vysílat nebudou (naopak, každý to ví) a hlavně: nemusíte se na to vůbec dívat. Nebo můžete přepnout na jiný kanál, kde by reklamy nebyly.

Je to jako byste žaloval např. internetový vyhledávač, že Vám vrátí špatné výsledky atd. Je to nesmysl. Každý se může bránit, a to velice jednoduše: danou službu prostě nevyužívat.

Odp2: reklama v televizi
realista, 19.12.2005 18:36

Aleši, teď s tebou nesouhlasím. Jen o něco víše jsem uvedl definici pojmu reklama a ukázal, že reklama je vlastně podvodem. Z tohoto hlediska jsou jí porušováná lidská prává všech lidí, kde se jen reklama provozuje. Neměl bych nic proti objektivní informaci o výrobku, jenomže tím reklama NENÍ!!!

Odp3: reklama v televizi
Aleš Janda, 20.12.2005 15:36

Ano, podvodem je tak trochu každá reklama. Jenže je na každém z nás, jak s ní naloží. Krom toho není známo nic lepšího (efektivnějšího) než je právě reklama a vlastně sponzoruje onen hlavní pořad, ať chceme nebo nechceme.

Prostě jsem jen chtěl říci, že ať se do pořadu vkládá cokoliv, nejde o porušení práv konzumenta, protože ten o tom jednak ví - a stojí mu to za to, a pokud mu to za to nestojí, nikdo ho do role „konzumenta“ televize nenutí.

Odp4: reklama v televizi
realista, 20.12.2005 15:51

Ono to tak bylo do doby, pokud se koncesionářské poplatky platili za vlastnictví televize. Teď jsou však hrazeny každým odběratelem elektřiny. To je způsob přinucení. Proč bych si to platil a pak se nestal konzumentem TV pořadů? Takže opět tvrdím, že je to zneužívání situace a porušování práv občana, který nemá možnost tuto reklamu vypnout. Vypnutí reklamy uživatelem je v technických možnostech vysílání. V době digitalizace se televize čím dál tím víc stává interaktivní. Když tedy platba koncesionářského poplatku za každého odběratele elekřiny, pak by to mělo být podmíněno možností vypnou reklamu!

Odp5: reklama v televizi
Aleš Janda, 20.12.2005 16:08

S koncesionářskými poplatky je to složitější a obecně s tím také nesouhlasím.

To je podobné jako otázka na co všechno mají být poskytnuty peníze z daní, které musíme platit atd.

Ono v tomhle opravdu těžko říct, úplné odstranění reklam by asi vedlo ke zvýšení koncesionářského poplatku (ať už je jakýkoli)... Nevím, co je menší zlo.

Odp6: reklama v televizi
realista, 20.12.2005 16:30

O tom nejsem přesvědčený. Do hospodaření těchto společností nevidíme, ale můžeme se rozpamatovat na doby, kdy byl objem reklamy v TV mnohem menší a paradoxně menší byly i koncesionářské poplatky. Ono je to podobně jako s pohonnými hmotami. Všechno zdražilo protože rostli ceny PHM, dnes, když ceny PHM klesly, ostatní ceny neklesají! Nejsem přesvědčen, že výška koncesionářkých poplatků ovlivňuje objem reklamy a naopak. To že ovlivňuje zisky televizní společnosti, o tom není pochyb. Ale objem reklamy? Navíc, kdo chce reklamu? Zadavatel, nebo divák? Pokud zadavatel, pak je jeho problémem, jak zajistí, aby ji chtěl i divák a nevypínal ji (dočkáme-li se interaktivní televize)! Napadá mě hned několik elegantních řešení, ale na ty tady není prostor.

Odp: reklama v televizi
realista, 19.12.2005 18:21

Tvé základní lidské práva jsou porušovány téměř pořád a nemáš o tom ani zdání. Včera jsem například vysvětloval, jak je porušováno tvé právo volit a být volen (viz můj komentář k článku „Proč lidé nechodí k volbám?“). A jak je to s právem na informace? Kolik toho vlastně o dění ve světě víme? Víme to, co čteme v novinách, nebo vidíme v televizi. Ale jak přesné a správné jsou tyto informace? Jak můžeme vědět, že jsme dnes lépe informovaní, než jsme byli před listopadem 1989? Třeba několik příkladů ze života:
V roce 1990 před válkou v Perském zálivu, byl generál Vacek v Iráku, aby přivedl naše občany tam pracující. Zdělovací prostředky tvrdily, že je zadržuje Sadam Husajn. Mluvil jsem s tlumočníkem, který tlumočil z arabštiny generálu Vackovi, a ten mě ujistil, že skutečnost byla úplně jiná. Museli naše občany přemlouvat, aby se vrátili domů, protože jejich měsíční mzda se v té době pohybovala kolem 3000 USD. Žádné zadržování!
Účastnil jsem se války v Perském zálivu, a vím kdo a proč zapálil naftové terminály. Měl jsem v rukou americkou zpravodajskou informaci (a nebyl jsem sám), která říkala, že Sadam Husajn nechal terminály pouze vyhodit do povětří. Bez zapálení. Naopak. Počítal s tím, že plyny jako sirovodík a sirouhlík, (které nezachytává filtr ochranné masky, a které při koncentraci kolem 17% se vzduchem tvoří výbušnou směs, navíc jsou ve vyšších koncentracích čichem nezjistitelné), se stanou záhubou spojeneckých vojsk. To byl ten jeho slavný tajný trumf. Terminály zapálili Američané, aby uvedené plyny shořely. Jsem jim za to vděčný, protože jinak bych se nevrátil. Faktem ale je, že veřejnost byla informována jinak!!! Ale proč?!!!
Na Slovensku jedem můj přítel zajišťoval zahraniční cestu vysokého představitele Armády SR. Letadlo, kterým měl letět se porouchalo a tak mu nezbylo, než požádat o pomoc Američany a řešit tuto cestu společně s nimi. Byla to ostuda. Cesta se zpozdila o 24 hodin. V televizních novinách jsem však na vlastní oči v ten den viděl informaci o provedené návštěvě!!! Přitom příslušný generál trčel doma!

Jak tedy víme, že máme správné informace. Existuje dokonce web, který informuje o tom, co oficiální sdělovací prostředky (bůh ví proč) odmítají. Tady je prosím link: http://sweb.cz/messin .

A jak je to s tvým právem na vzdělání? Myslíš, že mocní tohoto světa potřebují vzdělané, přemýšlivé lidi? Naopak. Potřebují nevzdělané pitomce, které oblbnou obyčejnou reklamou (Viz USA, kde se preference Bushe mladšího po reklamní kampani zvedali až o desítky procent. Takhle lze zmanipulovat jenom blbce. Proto je blb vhodnějším produktem našeho školství jako vzdělanec. To co ve školství dokázala Buzková by se nepovedlo ani cílené sabotáži. Podívej se na moji včerejší reakci: „Jednoznačně je to ve výchově!!!“ k článku „Kam zmizela odpovědnost rodičů?“).

Po pádu komunistických režimů ve světě se tolerance lidských práv, stala základnou a nedílnou součástí všech moderních ústav. Až potud by to bylo v pořádku. Jenomže ona se stala i formou nové světové politické ideologie, která ovládla celý „západní“ svět, v čele s USA. Toto tvrzení je lehce doložitelné. Umožnila třeba USA definovat státy, v nichž lidská práva nejsou státní ideologií, jako tzv. „osu zla“. Prezident G. Bush dokonce obhájil před kongresem USA doktrínu „preventivní války“. Tato již v předstihu obhajuje války (!) v budoucnu vedené proti státům „osy zla“, nebo kterémukoliv státu, který bude označen za nedemokratický. Z tohoto pohledu jsou lidská práva postavena na stejnou úroveň jako středověká ideologie křesťanství a analogii s „preventivní válkou“ je možno spatřovat v křižáckých taženích. Ideologie křesťanství omlouvala křižácké výpravy stejně, jako ideologie lidských práv omlouvá „preventivní války“. Určitou zajímavost lze určitě shledat v nezařazení Číny do osy zla, i když tam ideologie lidských práv zcela zřejmě není státní ideologii a zcela zřejmě tam dochází k porušování lidských práv, z pohledu očima občanů moderních demokracií. Tady je zřejmě ekonomický zájem USA větší prioritou, než nesouhlas s porušováním lidských práv, ve jménu kterých, se vedla válka proti Iráku (!). Vzniká otázka, proč, a z jakých skutečných důvodů získala tolerance lidských práv celosvětového významu, který opravňuje státy, vměšovat se do záležitosti jiných států, ba vést proti nim i válku s odůvodněním, že porušují lidská práva (!). Také na rozpolcenosti stanoviska tehdejšího premiéra Vladimíra Špidly k válce v Iráku se zřejmě podepsala ideologie lidských práv. Na jedné straně morálně neomluvitelné válečné tažení, na druhé straně riziko sankcí v případě odsouzení. Vždyť „kdo netáhne s námi, táhne proti nám“. To ukazuje, že lidská práva je zřejmě možno vykládat různě a platí vždy pouze výklad silnějšího . Uvnitř naši společnosti bychom našli také spousty příkladů opodstatňujících toto tvrzení. Třeba řadovým občanům společnost neumožňuje, aby si stanovovali výšku mzdy za provedenou práci. Tato je výsledkem smlouvy mezi pracujícím a zaměstnavatelem. V případě poslanecké sněmovny však je rozhodování o vlastní mzdě tolerováno, i když by se určitě našel mechanizmus jak tento akt objektivizovat. Lidská práva poslanců jsou v poslanecké sněmovně tedy vnímána jinak, než práva řadových občanů, a ke škodě řadových občanů!!!

Teda to je čeština! Stydím se. Někdy...
realista, 25.12.2005 8:35

Teda to je čeština! Stydím se. Někdy reaguji na slovenském portálu ve slovenštině a když pak bezprostředně píšu komentář v češtině, takhle to dopadá. Omlouvám se.

Odp2: reklama v televizi
romantik, 20.2.2006 22:56

Reklama z TV do našich domovů je jako nelegální import odpadu z ciziny do naší země. Jediné moderní řešení: Stávka, bojkot, požadavek finančního odškodnění.

Mute
Rejnok, 25.12.2005 11:43

Dálkové ovládání TV má velmi užitečné (a mou rodinou snad nejčastěji používané tlačítko - něco jako mute). Jak tam při sledování nějakého námi oblíbeného filmíku švihnou ty zasr. reklamy, někdo hned vypne zvuk.Dokonce mám hřejivý pocit, když stihnu zvuk TV vypnout dříve, než zazní ta jejich zasr.znělka. A pak se jdeme trochu protáhnout, něco zbaštit, a tak. Je tedy pravda, že řada hnusných „reklam“ dokáže znechutit i obrazem. (špinavé WC, věčné vnucování něčeho na trávicí ústrojí, nebo močové orgány, fašista Kraus a jeho pořad Uvolněte se atd...). Pak přepínám i program.

Odp: Mute
Jirka, 17.1.2006 7:56

Dodatek:
Kraus není a nemůže být fašistou, jelikož je jiného původu...

Marek Prokop a „know-how“ ...
Jirka, 17.1.2006 8:02

Pokud jde o reklamu, pak navazuji doplněním přehledu o následující odkaz:
Píšeme pro web. Vřele Vám doporučuji si tyto příspěvky projít. Máme-li tomuto tleskat a nekriticky obdivovat Markovo „know-how“, pak se situace jistě vyvíjí tím „správným směrem“...

Komerční televize z toho holt...
Badula, 7.2.2006 15:25

Komerční televize z toho holt existujou. Já bych udělal hromadný protest proti reklamám ASPOŇ vemezi filmy, jako je to na čt. Ovšem, kdo chodí často na záchod má holtsmůlu:-)

mně reklama až tak nevadí, jsou horší...
berucha, 20.2.2006 14:54

mně reklama až tak nevadí, jsou horší věci. a když je aspoň trochu vtipná, tak to beru. třeba ta s těma rovnátkama (na coca-colu), maj k tomu i
stránky

Láska
Jeník, 1.6.2007 19:01

Stop ubohosi !!! Volím si čistotu !!! www.andele-svetla.cz Stop čipové totalitě, a všemu nesouladnému se zákony lásky a moudrosti

Hrající si koťata
Petr 2, 28.8.2007 14:14

Mě tedy reklama taky dost otravuje, obzvláště agresivní bývají kampaně mobilních operátorů. Vidět za večer 12x chlápka jak si vykračuje po městě, čerpá „stovky volných minut zdarma“ s mobilem u kebule a všichni ho obdivují.......Ještě že se to dá vypnout ! Pamatuji Zlaté časy televizních přestávek, kdy třeba na 5minut pustili hrající si koťata. Ale zase se na tom asi tolik nevydělalo ;-)

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.