Neptejte se co, ale proč

Komentáře k článku

17.1.2011 16:20

Kolonizace Marsu - Nadčlověk

Koos de la Rey

Pokud někdy v tomto století začne kolonizace Marsu, tak můžu jen doufat, že příslušné autority (třeba Světový úřad pro imigraci na Mars) stanoví hranici IQ, pod kterou se tam nikdo nedostane. Mělo by to být tak 130. Podmínky na Marsu budou mnohem tvrdší, než na Zemi, takže bude určitý selekční tlak na to, aby zůstali jenom ti nejlepší, podřadné děti narozené na Marsu budou posílány zpátky na Zemi. Pokud se po několik staletí bude udržovat tato hranice IQ 130, tak to nakonec vyústí v to, že Marťané budou mít lepší genetické dispozice pro inteligenci a jejich průměrné IQ se bude blížit nebo přesahovat 130.

S postupující degenerací lidstva na Zemi - podřadné rasy jako černoši se budou množit ostošest a budou postupně nahrazovat bílé obyvatelstvo rozvinutých zemí - bude lidstvo postupně hloupnout. Pokud jste někdo viděli film Idiokracie, tak tohle je něco na ten případ. Hloupí lidé mají hodně dětí, zatímco ti vysoce inteligentní mají maximálně jedno, pokud vůbec nějaké. Jak už jsem ale psal, tento nezvratný proces bude rapidně urychlen imigrací z Afriky a islámských zemí.

Jak se bude rozdíl mezi Pozemšťany a Marťany zvětšovat, budou se spory stupňovat a nakonec dojde k odtržení Marsu od Země - věřím, že to bude nová supervelmoc této sluneční soustavy.
V konečném důsledku a v delším časovém horízontu Marťané díky své inteligenci vynaleznou mocné zbraně, vyhubí veškeré obyvatelstvo Země a osídlí Zemi svou vlastní rasou.

V každém případě pokládám tento scénář za velmi reálný.

Výplod ducha
Juras, 21.1.2011 12:09

Tohle je prosím výplod ducha nadřadné řasy. :-D

Odp: Výplod ducha
Platfus, 21.1.2011 12:13

Souhlasím, vystřelit na Mars ;-)!

Odp2: Výplod ducha
ufonek, 21.1.2011 13:49

Lidé s vysokým IQ mají co dělat sami se sebou. Značná část z nich má nějaký hendicep . Tělesný či psychycký , dále tito lidé mají příliš omezené zájmy.
Z toho plyne , že osidlovat cizí světy můžou jeno pitomci a nikdo jiný .

Odp3: Výplod ducha
iva, 21.1.2011 17:29

:-):-):-)Nakonec ten přemoudřelý vysokoškolák se setká na pracáku s tím blbem co s bídou dodělal devítiletku a podají si ruce. Není umění se něco naučit, ale uvést to do praxe.

Odp4: Výplod ducha
tlapka, 22.1.2011 11:14

IQ přes 130 již znamená jinak značně nerovnoměrnou psychiku.

to je pravda
Milan, 24.1.2011 14:29

Je to výrazná odchylka od normálku.
Člověk s IQ 130 žije vlastně v úděsném světě plném pitomců. Je na to stejně, jako když je průměrný člověk s IQ 100 zavřen do ústavu pro mentálně postižené lidi s IQ 70: je to úplně stejná třicetibodová odchylka. Ten průměrný neoprávněně zavřený do ústavu mezi debily se z toho nutně časem zblázní. Stejně tak se z toho nutně zblázní každý s IQ 130 - tím spíše, že nemá šanci se z toho ústavu dostat: ať pohlédne kam pohlédne, všude samý debil.

Odp: to je pravda
Alfons, 24.1.2011 15:09

Výborná poznámka-cítíme to zde všichni.:-)

Odp: to je pravda
tlapka, 24.1.2011 17:44

Není to stejné. Skutečně ubteligentní člověk si zvykne a vyřeší to. Pokud je však rozumný a nemá jenom to IQ.

Odp2: to je pravda
tlapka, 24.1.2011 17:44

oprava Inteligentní. Mám zde tmu.

Odp3: to je pravda
Juras, 24.1.2011 18:40

Kde? Za očima? ;-)

Odp4: to je pravda
tlapka, 28.1.2011 17:42

To taky, ale ta před očima je horší. Mohu utrpět úraz třeba zakopnutím nebo naražením.

Odp5: to je pravda
holubinka, 22.2.2011 3:15

Výraz „ubteligentní“ bych nezavrhovala, vypadá vědecky.

Odp4: Výplod ducha
Alfons, 23.1.2011 9:20

A pak v praxi co nejvíc odřít a oblbnout otroky. TLAPIVAN;-)

Odp5: Výplod ducha
tlapka, 24.1.2011 17:46

Alfonzi. Práce je vznešená matka pokroku, proč si nepřečteš učebnici marxismu.

Odp6: Výplod ducha
Alfons, 25.1.2011 1:15

Práce je nežádoucí relikt z totáčové doby. Pryč s ní!!!;-)

Odp7: Výplod ducha
vlasta, 28.1.2011 9:09

Chyba Alfonsi,Už jste si všiml ,jak se politici ohánějí těmi pracovitými.To je jen vějička.

Odp7: Výplod ducha
tlapka, 28.1.2011 17:30

Práce byla vynalezena k polidštění opice, praví klasik. Jinak byla známa už za starověku. Třeba Otrocká práce.

Na cizí planety vystřelit naše politiky...
Alfons, 21.1.2011 14:02

Na cizí planety vystřelit naše politiky a vládu, aby tam ukázali co umí. Nakonec u nás už není skoro nic k rozkradení a zničení.TLAP;-)

Odp: Na cizí planety vystřelit naše politiky...
tlapka, 28.1.2011 17:31

Ty jsi bláhový, víš co by to stálo peněz ? Proč je nepřestěhuješ na Sibiř?

Skvěle jsem se pobavil
Lipovan, 21.1.2011 16:59

IQ autora odhaduji na 92 a jeho věk na sedmnáct let. Což je zjištění pro autora nepříliš povzbudivé, neboť přibližně kolem dvacátého roku věku se již hodnoty IQ nezvyšují. Stanovením inteligenční hranice pro případné lety na Mars se tak autor dobrovolně vystavuje vlastní diskvalifikaci. Což je pouze předstupeň následné tragikomedie, poněvadž v souvislosti s dalším textem článku se pan Koos doslova utápí v třídní sebehaně. Alespoň je však upřímný. :-)

Odp: Skvěle jsem se pobavil
Platfus, 21.1.2011 17:34

Skličující, leč výstižné ;-).

Odp: Skvěle jsem se pobavil
Juras, 21.1.2011 23:22

Nesouhlasím. Ty testy, kterými se u nás IQ určuje, se dají jednoduše natrénovat, pakováním se člověk zlepšuje. Nemusíš být chytrý, stačí se naučit způsob konstrukce určitých typů otázek. Pokud tam jsou například řady, tak je to buď aritmetická, geometrická anebo součtová (ála Fibonacci). Atd... Žádná inteligence - jako opičák zkoušíš výčet metod - některá z nich na daný příklad sedne :-)

Odp2: Skvěle jsem se pobavil
iva, 22.1.2011 9:19

;-)Jo jo pravdu díš bratře Žižko jen se nedá naučit spolupracovat a žít to málokdo svede.

Odp2: Skvěle jsem se pobavil
tlapka, 22.1.2011 11:17

Naše testy IQ jsou skutečně velmi jednostranné. Jsou pouze orientační a nic nemluví o skutečných schopnostech, ke kterým přispívá vůle a instinkt.

Odp3: Skvěle jsem se pobavil
Alfons, 22.1.2011 13:06

Moje životem za totáče vytuněné IQ je nezničitelné.;-)

Odp4: Skvěle jsem se pobavil
Juras, 24.1.2011 8:41

vytuněné? Nebo spíš vytunelované? ;-)

Odp5: Skvěle jsem se pobavil
Lipovan, 24.1.2011 9:42

Bolševik Fonzík se opět dopustil logického lapsu. Cožpak lze zničit něco neexistujícího? :-)

Odp6: Skvěle jsem se pobavil
tlapka, 28.1.2011 17:32

Jedině za Velké Vlastenecké Války nebo Slovenského Národního Povstání. :-)

Odp5: Skvěle jsem se pobavil
vlasta, 28.1.2011 9:18

Tady je někdo pěkně jedovatej:-)! Stanovení IQ je problém.Kdysi mi vysvětloval jeden psycholog,že lidská osobnost má mnoho vrstev a počet geniálních lidí je přibližně stejný,jako počet (slušně řečeno)za hranicí normálna,Není tedy genialita jen jinou formou nenormality? Z mnoha školních historek o nepraktických profesorech by to tak vypadalo.

Odp6: Skvěle jsem se pobavil
Alfons, 28.1.2011 9:38

Nepociťuji nějak negativně na sobě svoji genialitu, jen si ji uvědomuji a dá se stím žít. JÄ, JÄ, JÄ.

Odp6: Skvěle jsem se pobavil
tlapka, 28.1.2011 17:34

Mozek není nafukovací, geniální osoby bývají v oblasti praktického života neschopné.

No však taky je to test inteligence
Milan, 24.1.2011 14:20

a nikoli test instinktů nebo test vůle.

No, myslel jsem si po první větě, že to...
David Kořínek, 22.1.2011 18:16

No, myslel jsem si po první větě, že to bude zajímavý článek. Ale je to šílenej výplod.
Není reálné, že se na Mars dostane každý, a tudíž bude docházet k selekci. Nejde ale jen o inteligenci. Na Marsu půjde hodně i o fyzickou zdatnost.
Určitě nikdo nebude posílat „podřadné“ děti zpátky na Zemi. A nejspíš ani nenastanou velské změny ve společenském rozložení na „zahnívající“ zemi - nemyslím si, že odliv osadníků bude tak velký, aby se tady „dole“ něco změnilo.

Odp: No, myslel jsem si po první větě, že to...
Alfons, 23.1.2011 0:19

Na Mars se může svobodně odebrat každý pozemšťan. Jak se tam dostane je jeho věc.;-)

Odp2: No, myslel jsem si po první větě, že to...
tlapka, 28.1.2011 17:36

Nejlépe stopem.

Odp3: No, myslel jsem si po první větě, že to...
David Kořínek, 9.2.2011 11:43

Stačí sbalit ručník a vyrazit, že? :-)

Odp4: No, myslel jsem si po první větě, že to...
tlapka, 9.2.2011 12:28

Na co by mi byl ručník. Vezmu si jenom brýle a telefon. A něco na čtení.

Odp5: No, myslel jsem si po první větě, že to...
Juras, 10.2.2011 13:02

Nepropadej panice! Nechápu, na co by Ti byly brýle a telefond. Nejdůležitější je ručník.

Odp6: No, myslel jsem si po první větě, že to...
tlapka, 10.2.2011 14:42

Máš pravdu, tak jenom ručník, já jsem to nedomyslela.

Odp2: No, myslel jsem si po první větě, že to...
Neuvedeno, 28.1.2011 21:40

Tak za třicet miliard let nás jako zemi sežere slunce a pak se za nějakou dobu rozlítne slunce do všech stran. Takže nebojte se dostaneme se všichni zatraceně daleko. Akorát o tom nebudeme vědět.

Odp3: No, myslel jsem si po první větě, že to...
Neuvedeno, 28.1.2011 21:41

Zajímavé to bude, až zase vznikne nový velký třesk, jak se budeme na sebe mačkat.

Odp3: No, myslel jsem si po první větě, že to...
Lipovan, 29.1.2011 14:35

Omyl. Bude to za pět miliard let. :-)

Odp4: No, myslel jsem si po první větě, že to...
tlapka, 9.2.2011 12:29

Já s tím počítám. !

Mám jiný názor.
Milan, 24.1.2011 14:23

Fyzicky zdatní lidé spotřebují více kyslíku.
A fyzická zdatnost jim stejně dá rychle „na shledanou“ v podmínkách podstatně nižší gravitace.
Pokud selekce z hlediska tělesného ustrojení, pak tedy spíše výběr malých, lehkých a nesvalnatých lidí.

Odp: Mám jiný názor.
tlapka, 25.1.2011 15:29

Ale s velikýma ušima, je tam kvůli řídké atmosféře špatně slyšet.

Myslím, že celý článek je jenom takové...
ivan, 23.1.2011 0:14

Myslím, že celý článek je jenom takové popíchnutí.

K hlavnímu článku
Neuvedeno, 23.1.2011 18:16

Když jsem byl kdysi poslán ve svých 43 letech na karantému, jestli nemám nějakou infekční nemoc a byl jsem tam týden, tak jsem měl jen tužku a zápisník. No a tak jsem napsal jaký si rukopis. Nazval jsem jej „Člověk oživuje vesmír“. Poslal jsem to někam do nějaké redakce a tak vlastně ani nevím, jestli to bylo vytištěno, nebo ne. Spíše nebylo.
Probíral jsem tam možnost oživit Mars. To jsem tenkrát nevěděl, že vlastně Mars má ten problém, že se veškerá voda z něho ztrácí, protože má malou hmotu a tak vodní páry místo, aby se vraceli na Mars, tak se ztratí ve vesmíru. Je tam tedy jen voda ve skupenství pevném a ještě je jí pramálo. Kromě toho se Mars vlastně vůbec netočí a je stále natočen jednou stranou stále stejnou ke slunci. Je tedy z jedné strany strašná zima a na druhé straně hrozné teplo. Takže se dá existovat pouze na rozhraní. Jak je to s atmosférou, to zase si už nyní nepamatuji. Sbíral jsem tenkrát dost informací o Marsu, i když tenkrát byly jen částečné a nepřesné. Kdyby to bylo jako u nás, tak napřed bylo ve vzduchu nepatrně kyslíku a nedal se tudíž dýchat. Až rostliny zařídily, že se ve vzduchu objevil kyslík.
No ta bene je oproti zemi jiná, tedy menší gravitační síla.
Takže suma sumárum nikomu z lidí nepřeji pobyt na Marsu. Není to k žití, ale jen k živoření ve skafandru, neb v uzavřeném prostoru. Nedovedu si představit, jak by se tam člověk stačili uživit a mít tam dokonce děti. Možná, že by se tam uchatily nějaké baktérie a ty by se tam pak pozvolna rozvíjely, kdyby měly úspěch. Takže by se tam mohl rozvinout život jen evolucí od nejmenší baktérie, jinak nic. Nebo též nějaké řasy by tam mohly přenést a žít tam. Toť vše.
Ovšem je možné, že za pomoci lidstva se tam bude vytvářet nějaká stanice s kosmonautama, kteří by tam žili za pomocí země vždy nějaký měsíc, nebo rok, jak by vydrželi, déle ne. Než je zlikviduje nějaká spála, nebo nějaká jiná infekce v jejich kosmickém obydlí. Někteří budou mít štěstí, že se vrátí domu na zem. Pro lidstvo to bude zaručeně prospěšné při pozorování vesmíru pro přesnější určování vzdáleností hvězd a možná, že i pro přežití lidstva při pádu meteoritu na zem. Zachoval by se tím lidský rod pro zemi, když by se zde na zemi vše zničilo meteoritem, nebo atomovkou. Za rok po pádu meteoritu na zem by se zde na zemi už třeba dalo zase žít a tak by mohli přiletět a zemi znova osídlit. Pochopitelně by pak klesl na zemi výrobní potenciál natolik, že by člověk znovu klesl na úroveň člověka doby kamenné.

Rimmerosvět
Lipovan, 23.1.2011 19:22

Nač taková skepse? Rob Grant a Doug Naylor podobné prkotiny dávno vyřešili. :-)

Odp: K hlavnímu článku
Vlastimil Čech, 23.1.2011 20:49

Nu, obávám se, že se poněku mýlíte, pane... Mars se otáčí a normálně se tam střídá den s nocí, ovšem nemají stejnou dobu trvání, jako dny a noci pozemské...síla gravitační je tam nižší, avšak na udržení poměrně hmotné páry vodní jest dostatečnou... Protože se planeta otáčí a den s nocí se střídá, nedochází ku přehřátí žádných oblastí marsovských... nicméně souhlasím s Vámi, že skutečné osídlení planety Mars lidmi je nejen vyloučeno, ale je prostě hloupostí či nesmyslem... vždyť jsou stále na Zemi zcela liduprázdná, rozsáhlá území, jakkoliv nehostinná... avšak i ta člověku nejnehostinnější území pozemská jsou oproti podmínkám marsovským přímo zahradou Edenu... teploty vysoké Sibiře, Arktické či Antarktické mohou býti připodobněny k teplotám Marsu, nedostatek povrchové vody na pozemských pouštích se podobá nedostatku povrchové vody na Marsu... avšak i těchto životu nepříznivých pozemských podmínkách je k disposici alespoň dýchatelná atmosféra...Nízké teploty zamezily osídlení. I nedostatek vody zamezil osídlení... proč by někdo chtěl cestovat do ohromné dálky proto, aby se usadil na místech, kde nejen chybí voda a kde navíc vládnou mrazy, ale kde ještě ke všemu chybí dýchatelný vzduch... Byl-li by někdo takovým sebetrapičem, pak by se asi nastěhoval do prázdných pustin sibiřských... „na lédnych medvědách městá chvátit“

Odp2: K hlavnímu článku
tlapka, 24.1.2011 17:47

To je všechno pravda, ale lidi chtějí na Mars aby jej taky zaneřádili jako zeměkouli. :-)

Odp3: K hlavnímu článku
Alfons, 25.1.2011 1:16

Je na Marsu pivovar?;-)

Odp4: K hlavnímu článku
Platfus, 25.1.2011 9:23

No jasně, čepuje se tam Pangalaktický megacloumák ;-).

Odp2: K hlavnímu článku
Neuvedeno, 25.1.2011 16:28

Pane Čechu, máte pravdu. V informacích o Marsu jsem ustrnul před dvacetisedmi lety. Vše o Marsu si můžete přečíst dnes na internetu. Na příklad si najdete na Seznamu „planeta Mars“. Skutečně Mars se točí okolo své osy podobně jako země. Mars má ale nevýhodu, že jednou na něj spadne jeho vlastní měsíc. Bude to trvat hodně dlouho, ale bude to pěkná rána. Tak to jsem zvědav, co to pak udělá s naší zeměkoulí. Že se Mars otáčí okolo vlastní osy mě potěšilo. Jenže je tam stejně zima a zase jen zima. Od -90 stupňů po -10 stupňů. Jak kdy a jak kde a v jakém období. Roční období jsou dvakrát delší než u nás.
Zato vzduch téměř veškerý žádný a atmosféra velice řídká. Prý jako u nás v 30 km nad zemí.
Bez upraveného oděvu by asi natékaly nohy i ruce jako jsem to viděl při letu balónem do velkých výšek na zemi, když nefungoval řádně oděv.

Jistě zavedeme na Marsu takovou...
Tony, 25.1.2011 17:52

Jistě zavedeme na Marsu takovou Spartu... A víte co? Proč né rovnou na zemi? Všichni slabší, nemocní, neschopní budou odstraněni.
hmm? Proč ne? Protože bych tu nebyl :-)

Odp: Jistě zavedeme na Marsu takovou...
Alfons, 26.1.2011 4:36

Proč až na Marsu? Máte to zde v ČR realizované a den ode dne upgradované.;-)

Odp: Jistě zavedeme na Marsu takovou...
tlapka, 26.1.2011 15:37

Nevím, jak to souvisí s Marsem. Neschopní atd. nebudou mít na jízdenku (raketenku).

Odp2: Jistě zavedeme na Marsu takovou...
Juras, 27.1.2011 12:46

snad letenku, ne? Raketenka by byla, kdyby byla vlakenka a autobusenka...

Odp3: Jistě zavedeme na Marsu takovou...
Platfus, 27.1.2011 13:20

Univerzální výraz „lítačka“ pro jízdenku-permanentku se používá už dnes. Někdo byl tak prozřetelný, že nahlédl, kam směřuje budoucnost dopravy ;-).

Odp4: Jistě zavedeme na Marsu takovou...
Juras, 27.1.2011 13:54

Je otázka, jestli vesmírem letíš anebo pluješ. :-)

Odp5: Jistě zavedeme na Marsu takovou...
tlapka, 28.1.2011 17:37

Tak jest. Jelikož existuje Vesmírná loď a ne Vesmírné letadlo, tak je to Plavenka.

Raketou naq Mars ?
vixen, 10.2.2011 11:52

nikam se už nepoletí, lidstvo mnohem dříve zkrachuje, zdegeneruje na Zemi

Odp: Raketou naq Mars ?
tlapka, 10.2.2011 14:43

To je možné, ale nikoliv bezpodmínečně nutné.

Odp: Raketou naq Mars ?
Platfus, 11.2.2011 13:33

Jako kdybych slyšel Tlapku ;-).

Odp2: Raketou naq Mars ?
tlapka, 11.2.2011 13:52

A co si myslíš Ty. ?

No já nevím ;-). Na Mars se asi poletí...
Platfus, 11.2.2011 14:14

No já nevím ;-). Na Mars se asi poletí, ale kolonizovat se pro nepříznivé podmínky nebude. Lidstvo ho ale bude používat jako nevyčerpatelnou zásobu surovin a to v takové míře, že Země získá velkou část jeho hmotnosti, čímž se naruší jemná rovnováha nebeských sfér, v důsledku čehož bude Země buď pohlcena Sluncem nebo odmrštěna pryč ze sluneční soustavy. V každém případě jsem optimista ;-).

Odp: No já nevím ;-). Na Mars se asi poletí...
Platfus, 11.2.2011 14:15

Jeje, to jsem se netrefil, reaguji samozřejmě na tohle.

Odp: No já nevím ;-). Na Mars se asi poletí...
tlapka, 11.2.2011 15:17

Mars asi nebude moc těžký, a taky možná není ze železa, a jaké suroviny tam jsou? Odkaz se mi neotevřel.

Odp2: No já nevím ;-). Na Mars se asi poletí...
Platfus, 11.2.2011 15:45

Nic z toho nemyslím zrovna vážně, jinak ten odkaz směřuje jenom k tvýmu poslednímu komentáři.

Odp2: No já nevím ;-). Na Mars se asi poletí...
Platfus, 11.2.2011 15:56

Jinak, co jsem se dočet, železo tam asi bude a dokonce jeho oxidům se dává za vinu typicky rudé zbarvení Marsu.

Odp3: No já nevím ;-). Na Mars se asi poletí...
tlapka, 11.2.2011 17:40

Nojo- to je pravda, to jsem zapomněla.

Prý množství inteligence na Zemi je...
holubinka, 22.2.2011 3:38

Prý množství inteligence na Zemi je konstantní, jen lidí přibývá. Tuto teorii by bylo dobré zvážit, než začne lidstvo něco lifrovat k sousedům.

Odp: Prý množství inteligence na Zemi je...
ivan, 22.2.2011 5:27

Prý lidstvo nehloupne v průměru, jak se tvrdí, ale v hlavách.

Odp2: Prý množství inteligence na Zemi je...
tlapka, 22.2.2011 9:44

Nadbytkem informací jsou už všichni poplantaní jako lesní včely na pasece.

Odp3: Prý množství inteligence na Zemi je...
Neuvedeno, 22.2.2011 15:25

Jenže hodnotných informací je jako šafránu. Ty se člověk může dozvědět třeba i z televize, ale musí umět vybírat pořady. Takže když sedím u televize, tak přepínám a přepínám a doufám, že se nějaké kvalitní informace dozvím. Téměř každý den se nějaká vyskytne. Mrzí mě, že máme tento měsíc už o jednu televizní stanici méně.

Odp4: Prý množství inteligence na Zemi je...
ufonek, 22.2.2011 18:38

Tak , například dnes hlásali v tv a rozhlase , že M.Kadafi rozkázal armádě aby střílela do lidí . Ovšem zapomněli podotknout , že sám M.Kadafi sám před několikami desítky let (teď nevím jest-li před 20 ,či 30 lety) nechal slavnou armádu i s policijí rozpustit .
No ztoho jasně vidíte jak kvalitní to naše slavné zpravodajství je .

Odp5: Prý množství inteligence na Zemi je...
ivan, 22.2.2011 21:37

Ale Ufonku, proč by mělo zpravodajství informovat o tom, co nikdy nebylo žádným tajemstvím. Plukovník, (kterým nikdy nebyl, ale nechal se tak oslovovat) Muammar AL- Kaddáfí svrhl pomocí armády konstituční monarchii a vyhlásil Lybijskou arabskou lidovou republiku- džamahírii v 1969, Kaddáflend. Je tedy u moci celých 42 let. Většina lybijců jiného vládce ani nepamatuje a armáda se tak stala jeho osobní ochrankou, uvidíme jak věrnou.

Odp6: Prý množství inteligence na Zemi je...
ivan, 23.2.2011 7:21
Odp4: Prý množství inteligence na Zemi je...
tlapka, 23.2.2011 13:17

No právě a s tím vybíráním je tolik práce že pak jsou lidé popletení jako lesní včely... na mýtině.

Blbost na druhou
Sova, 4.3.2011 18:47

Autorovi:
Promiňte, ale váš článek mi připadá jako naprostá blbost. Už jenom předpoklad osídlení Marsu je v příštích staletích naprosto nereálný.
Dále bych vám rád řekl, že inteligenční quocient není jediná vlastnost, kterou člověk má. Inteligence není přesně definovaný pojem, inteligencí je více druhů. Představa hranice 130 bodů IQ je tedy také naprosto nereálná, už jenom proto, že inteligence je dedičná jen z malé části. A i kdyby, chytřejší nemusí mít vždy navrch, jak už to tak bývá.
A vaše formulace
„podřadné rasy jako černoši se budou množit ostošest“
mi připadá jako silně rasistická. Domníval jsem se, že je jen otázkou času, než se lidé těchto předsudků zbaví, ale jak tak koukám, tak asi ne.
Takže bych vás rád poprosil, abyste příště dříve, než začnete zahlcovat Svíci podobnými žvásty.
Pokud se zmůžete na nějakou inteligentní obhajobu (o čemž silně pochybuji), budu rád.
S pozdravem
Sova

Odp: Blbost na druhou
tlapka, 7.3.2011 16:03

Právě proto že se Mars zatím neosídluje, je zajímavé to plánovat. Dříve se myslelo, že na Venuši prší a od té doby co se zjistilo, že tam neprší, přestala být ubohá Venuše zajímavá, jenom proto, že je tam moc horko- :-(

Odp2: Blbost na druhou
Platfus, 7.3.2011 16:15

Dneska mě docela překvapila tahle zpráva. Uvidíme, co se z ní vyvine a jestli se tomu dá věřit. V tomhle jsem docela snílek a vůbec by mě nevadilo, kdyby jsme nebyli ve vesmíru sami.

Odp3: Blbost na druhou
Juras, 8.3.2011 8:28

Occamova břitva napovídá, že bychom měli větší váhu dávat ostatním vědcům z NASA, o nichž se píše až v posledním odstavci článku. Proč myslet, že je ta bakterie mimozemského původu, když žádný život mimo Zemi neznáme?

Odp4: Blbost na druhou
Platfus, 8.3.2011 10:46

Jasně, samotnýmu se mi nechce moc věřit. Navíc jinde psali, že ta bakterie je navíc identická s tou pozemskou, tak to už by byla sakra náhoda :-).

Odp5: Blbost na druhou
Juras, 8.3.2011 12:12

Proč zrovna náhoda? Rolníkovi, když jde s osivem na pole, taky někdy něco upadne po cestě a roste to jinde, než kde původně chtěl. Stejně tak stvořitel mohl pár zrníček někde ztratit... ;-)

Odp6: Blbost na druhou
tlapka, 10.3.2011 13:27

Dobrá teorie. Lem píše v jedné povídce, že naopak zde na zemi Mimozemšťani pohodili zkaženou svačinku a museli se těžce zodpovídat, jaké zamoření Země z toho pošlo.

Odp7: Blbost na druhou
tlapka, 1.4.2011 11:59

A proč jste mě nevzali na Mars?

Odp8: Blbost na druhou
Juras, 1.4.2011 12:26

Proč mluvíš sama se sebou? :-)

Odp9: Blbost na druhou
Platfus, 1.4.2011 12:52

To se dá pochopit, poslední dobou je tu dost ticho :-).

Odp9: Blbost na druhou
tlapka, 1.4.2011 14:55

Jednak tu nikdo není a jednak se mi to líbí. Mluvím sama se sebou pořád abych si ujasňovala myšlenky pomocí slov.

Odp7: Blbost na druhou
Platfus, 1.4.2011 12:51

Tu povídku znám. Překvapilo mě, že se tou myšlenkou ve vědeckých kruzích vážně zabývají. A pak že chybí peníze na granty :-).

Odp8: Blbost na druhou
tlapka, 1.4.2011 14:59

A nečet si Wellse? Ten píše že na Měsíci je bohatý život Uvnitř planety, jednou jsem četla že Marťani se přestěhovali do podzemí a vůbec ten život v Podzemí byl vícekrát románově zpracován, třeba i v Sexmisi nebo Loganův útěk.

Odp9: Blbost na druhou
Platfus, 1.4.2011 15:32

Nakonec vyprávět by moh i [url=images/knihovna/kniha03a.jpg]Neználek[/url]. No dobře, Wells s tím přišel asi dřív ;-).

Odp10: Blbost na druhou
Platfus, 1.4.2011 15:37

Jejda, tak ten link ještě jednou

Odp10: Blbost na druhou
tlapka, 4.4.2011 11:30

No a Alenka v říši divů- to taky vlezla do nějaké díry, žejo.

Odp11: Blbost na druhou
Juras, 4.4.2011 12:13

Do díry v zrcadle? Já jsem to nečetl, ale mám pocit, že to je v říši za zrcadlem.

Odp12: Blbost na druhou
Vlastimil Čech, 4.4.2011 14:42

he he he... to i ono... ty příběhy jsou dva :-)

Odp13: Blbost na druhou
Juras, 4.4.2011 15:05

Aha, to vysvětluje. Myslel jsem, že „v říši divů“ a „v říši za zrcadlem“ jsou jiná jména téhož...

Odp14: Blbost na druhou
tlapka, 5.4.2011 7:57

Myslím že vlezla do králičí díry.

Odp15: Blbost na druhou
Juras, 5.4.2011 8:23

To já bych měl bobky, vlézt do králičí díry.

Odp16: Blbost na druhou
tlapka, 5.4.2011 8:55

Bylo to silnější než ona.

Odp17: Blbost na druhou
Juras, 5.4.2011 9:00

Ona měla bobky až v díře ;-)

Odp18: Blbost na druhou
tlapka, 5.4.2011 9:02

Ale celkový výsledek její výpravy za to stál. Si myslím

Pozn.: komentáře se dále nevětví.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.