Neptejte se co, ale proč

Komentáře k článku

8.9.2010 18:19

Kam kráčíš vyspělá Evropo?

kolemjdoucí

Na pozadí „skandálu“ s vyhošťováním Romů z některých zakládajících států Evropské unie jsem včera večer na ČT-2 shlédl pořad o romské menšině u nás. Moji pozornost upoutal Rom, když říkal, že jsou diskriminováni, protože většinová populace odmítá dávat své děti do škol, kde chodí Romové. Před pár minutami jsem si přečetl článek na Novinkách, že byl uvězněn příslušník ostrahy – člen bezpečnostní agentury, který použil zbraň proti pětici Romů – zlodějů, kteří neoprávněně vstoupily na střežený pozemek s cílem krást. Po přečtení zcela pochopitelné reakce ve většině příspěvků v diskusi k článku jsem otevřel e-mail a našel v něm dopis adresován Slovenské televizi, který napsala paní žijící na Luníku IX v Košicích a který dále přikládám. Snad se někdo zamyslí, kam spěje tato společnost a zda opravdu nebudeme jednou stávkovat před úřadem vlády nebo parlamentem, že chceme stejná práva jako naši romští spoluobčané!!! Snad se někdo zamyslí i nad tím, zda je správné ohánět se národnostním principem nebo začít důsledně uplatňovat princip občanský!!! Jsme občanská společnost a všichni občané by měli mít stejná práva i povinnosti a před zákonem by si měli být rovni! Osobně odsuzuji jakékoliv formy diskriminace – i diskriminace pozitivní.


Vážená redakcia,

Aj mňa a mojich blízkych šokovala udalosť, ktorá sa stala v Devínskej Novej Vsi. Ešte viac ma prekvapil Príspevok v TV, „Lampáreň“, ten musel byť zrejme odvysielaný pod nátlakom verejnosti.

A teraz Vám napíšem, ako bývam ja....

Bývam v Košiciach a sme obyčajná, normálna rodina ako tisíce iných na Slovensku. Bývam na sídlisku, ktoré je vzdušnou čiarou ani nie km od sídliska Lunik IX. Naše sídlisko je malé, príjemné, na konci mesta. Domy sú nízke, dvojposchodové, lebo sme blízko letiska. Za domami je pole a krásny výhľad na okolité kopce, polia a LUNIK IX. Sídlisko Lunik IX je postavené asi v najkrajšej časti KE. Z jednej strany je les a z druhej strany ho obmýva Myslavský potok. Jedným slovom idylické bývanie keby....

Keby som sa nezobudila pred pár dňami a rovno pod mojimi oknami neležal súložiaci cigán s cigánkou. Začala som ich vyháňať, no asi 10 minút nič (kýbel s vodou tam nemal dodah). Tak som začala hádzať paradajky. Vtedy vstal cigán s gaťami spustenými „na pol žrde“ pobral sa preč obchytkávajúc polonahú cigánku jednou rukou a druhou päsťou mi hroziac a nadávajúc...

Inokedy ráno otvoriac dvere na chodbu som dobre nezamdlela od smradu. Stála tam cigánka od pása dole nahá, nohy celé obtečené od výkalov. Ani neviem ako sa dostala dnu, kedže vchod sa zamyká....

Po takomto niečom s radosťou vykročíte do práce. Vyjdem pred dom a dúfam, že sa nestrafím do hovna, do psieho ani do ľudského. Okolo tváre mi preletí „použitý“ leták so zľavami a teším sa, že iba preletel a nezasiahol. Cestou ku autu očami kontrolujem, či nemám urvaté spätné, stierač, alebo navrtaný druhý či tretí zámok (mám centrál). Musím pridať, lebo oproti mne kráča cigán s vystrčeným penisom, močiaci za pochodu....

Zdá sa Vám to vulgárne a sprosté? Aj mne...

Nereálne? Aj mne....

Zvyšuje sa životná úroveň aj na Luniku IX. Už aj tam parkujú autá s volantami na pravej, či ľavej strane, bez STK a majiteľmi bez vodičákov. Používajú ich zrejme na dochádzanie pre sociálne dávky. Nič im nie je zakázané, keďže pravidlá nepoznajú, idú kedy a kam chcú, vždy a všade majú prednosť. Neexistujú nijaké prekážky, keďže ani policajti ich nekontrolujú. A Ty obyčajný človek, záchraň sa kto môžeš. Aj Myslavský potok sa zmenil na umyvárku áut. Každý deň sa tam umyje minimálne 10 tátošov. Pán primátor, polícia aj odbor životného prostredia tu udelili výnimku. Čo na tom, že tu ešte pred pár rokmi boli pstruhy. Nech sa občania sťažujú, nech sa majú „rómovia“ dobre a hlavne nech majú čisté autá.

S príchodom jari, prichádza aj: „výpalovacia sezóna“, okrem toho na pár týždňov sa dá vidieť ôsmy div sveta - Melírovaný les. Za celú zimu aj predošlé obdobie vietor pozachytáva milióny sáčkov, tašiek a neporiadku na konároch a kým sa les nezazelená celkom, tak má melír. Približne jeden mesiac v kuse sa ocitáme v plameňoch ako v stave vojny. Cigáni asi nemajú radi zelenú, lebo každý kúsok zeleného miestečka musia vypáliť. Hasiči zasahujú minimálne 3x denne aspoň mesiac. Zrátajte si koľko výjazdov a koľko peňazí to musí stáť. Vtedy proste horí všetko a všade. Je to ďaleko od magistrátu a úradu vlády, tak načo sa starať. Ak by hasiči zverejnili napr. počet výjazdov za mesiac apríl na Luniku IX, tak by ľudia ostali zdesení, čo sa to deje.
Koncom mája začína „oberačka“ (tzv. skorý zber) jabĺk a sliviek na stromoch, ktoré rastú po sídlisku. Nedokážem pochopiť, ako sa tieto stromy po týchto nájazdoch dokážu každý rok zregenerovať a opäť zarodiť....

No a potom prichádzame na radu my občania a začíname po zime upratovať sídlisko (je to pre veľmi silné žalúdky). Tohto roku prišla horda cigánov a ked nás videli upratovať, tak sa smiali a vraveli „Pani, ta načo upratujete. Šak Vam pride mesto popratať.“ Vyrabujú bedne a všetko čo vytriedia a nehodí sa im pohádžu po sídlisku.

K večeru si tiež neoddýchneme, lebo cigán nikdy neoddychuje. Zaviedli im tam niečo ako miestny rozhlas a ten v kuse vyhráva vo dne v noci všakovaké rezké melódie. V lete, ked boli horúčavy a človek musel priebežne vetrať (a to musí byť v tej izbe ak je otvorené okno), tak sa pre ten hluk nedalo vydržať. Ozvena donášala hluk z Luniku IX v nenormálnych dávkach. Pán primátor sa iba smial, však nech sa cigáni bavia, veď aj on má iba spoločenské povinnosti s pánmi konšelmi, preberá, ocenenia, medaily a čestné občianstva. Treba im dopriať zábavu vo dne v noci, čo na tom, že pracujúci občan nemá pokoja, však ráno pôjde aj tak drieť na panské...

Obchodné aktivity cigánov prebiehajú 24 hodín, nepoznajú prestávky, vo dne v noci tiahnu v obrovských tlupách po kontajneroch a rabujú všetko čo im príde do cesty. Rabujú vo dne i v noci, všetko a každého. Nedávno sused volal policajtov, lebo cigáni kradli starej susedke, vdove na sídlisku Š 100, ktorú používala na cestu k lekárovi. Po niekoľkých urgenciách prišli policajti a rovno povedali, že oni také vraky ani nebudú hľadať!!! Nám už ukradli 5 bicyklov z pivnice (pivnica je už ako trezor), synovi 2 týždňový mobil a ešte všeliaké maličkosti. Policajti sa len smejú, načo to kupujeme a tak!!!....

JE NA TOM NIEČO SMIEŠNE AK SI ČLOVEK NIEČO KÚPI A CIGÁNI HO OKRADNÚ??????

Minulú zimu sme videli na sídlisku obrovskú policajnú akciu (6 policajných áut v akcii). Na poli za domami urobili policajti rojnicu. Bola to akcia ako z Funesových komédií. Naháňali jedného cigána a ten ako pred nimi prchal, hádzal petardy. Vyzeralo to, akoby na nich strieľal. Ked ho chytili, pod našimi oknami, dozvedeli sme sa s úžasom, prečo toto „nevídané nasadenie“. Prominentnému dieťaťu
cigán ukradol mobil a tak na to použili 6 áut a jednotku kukláčov!!!

Keď voláme policajtov my bežní občania, tak sa boja sem prísť robiť poriadky. Občas urobia spanilú jazdu na policajnom aute po sídlisku. Raz dokonca pricválali na parádných koňoch a to sme s nádejou dúfali, že nám svitá na lepšie časy. No žiaľ, prišli len ukázať pekne koníky.... Kto vie, kto na nich jazdieva vo voľnom čase...

Každý deň čakáme, ako naše deti docestujú do a zo školy. Keďže cestujú MHD, tak sú diskriminovaná väčšina. To, čo robia cigáni v autobusoch MHD, nemá obdobu. Okrem toho, že chodia samozrejme úplne zadarmo tak tam pijú, fetujú, súložia, zvracajú, pľujú po zemi i ľuďoch, robia neporiadok, bijú nás i naše deti, vahrážajú sa, režú sedadlá a ja neviem čo všetko ešte. To sa ani nedá všetko vymenovať.... Cestujú MHD neobmedzene po celom meste k ďalším kontajnerom veď plné kontajnery sú všade....

Prádlo na balkónoch, sa nemôže sušiť, lebo vylezú až po druhé poschodie a kradnú všetko čo nie privarené. Keď je teplo v byte, musí sa vetrať tak, že dospelý človek stojí pri okne ak je to byt po prvé poschodie. Nedávno ukradli našej susedke mixér z kuchyne, ked šla pozrieť do druhej izby čo to tam buchlo. Niekedy mi je ľúto malých detí, ked vidím čo jedia z kontajnerov. Vyhodím im z okna keksík či chlieb s niečim. Oni sa mi za to odvďačia vďačným hrejivým úsmevom, no na druhý deň mi prídu rozbiť okno.

Cigánske deti fetujú už od dvoch rokov, neviem, či im to rodičia dávajú aby zahnali hlad, alebo prečo... To čo robia, nebudem rozoberať, lebo je toho strašne veľa. Tiahnu v obrovských tlupách v kuse. Hulákajú, hrešia, bijú sa, súložia, kadia, močia, pijú, vracajú, chodia štvornožky po zemi, spia hoci kde .... Je im proste jedno kde sú, kedy sú a čo robia. Keď ku mne niekto príde a toto vidí,
pripadám si ako asociál, nie len ja.

Mnohokrát sa ma pýtajú „ako tu môžte bývať“. A kde mám bývať, každý bývame tam, kde máme byt. Častokrát je to pod ľudskú dôstojnosť na čo sa dívame a hlavne naše deti. Aj ja už niekedy strácam svoju dôstojnosť keď bránim svoje okolie, majetok a deti, keď človek musí ziapať a báť sa ich, keď policajti sa len smejú, a keď posielame petície poslancom, pánu primátorovi a je to presne ako v tej Lampárni.... Oni sa iba usmievajú.....

Myslite si, že som pre toto rasista? Ja som cigánom nič neurobila, ani moji susedia. Ja im nič nekradnem, ja nechodím ani na ich sídlisko kadiť popod okná.... Nech nás tú oplotia a zavrú do rezervácie ako indiánov (to by bola ale diskriminácia „romov“!!!). Ja chcem od nich iba pokoj.....

Ten pokoj chcel asi aj „ujo“ čo strieľal v Devínskej Novej Vsi. Možno tiež zažíval niečo podobné, Koľko vlastne vydrží človek, ak ho vytáčajú každý deň? Aké silné nervy musí mať aby toto všetko vydržal????? Len toľko som chcela napísať....

.cz
A, 9.9.2010 23:13
Gabriel Laub Psaní je jediný zločin...
iva, 10.9.2010 7:42

Gabriel Laub
Psaní je jediný zločin, při němž se pachatel snaží zanechat stopy.

Nu, řekl bych, že naši mocní o tomhle...
Vlastimil Čech, 10.9.2010 12:44

Nu, řekl bych, že naši mocní o tomhle všem vědí. Avšak nekonají. Tedy spatřuji pro jejich nekonání tyto možné příčiny:
1- jsme jim zcela lhostejní
2- konat je jim jakousi silou zabráněno
3- jejich nekonání má nějaký skrytý účel, jest to úkolem panstva, nekonat, pravděpodobně v nějakém podivném zájmu někoho...
4-vládnoucí panstvo zcela a dokonale zhlouplo
Tedy, nějak mě nenapadá jiný možný důvod, proč jsou věci tam, kde jsou a proč se nic neděje v zájmu občanstva a země. Pokud má někdo jiný názor, či dokonce vysvětlení, prosím o osvětu, vysvětlení...

Odp: Nu, řekl bych, že naši mocní o tomhle...
Platfus, 10.9.2010 13:31

Myslím, že se to nikomu docela jednoduše nechce řešit, protože je to krajně nevděčný. Tenhle problém nemá žádný jednoduchý řešení. Člověk u moci, který by se nějak angažoval, bude zákonitě čelit obviněním z rasismu a poštve si proti sobě početné rómské etnikum. Je pro něj daleko snažší získat potřebné voličské body jakkoliv jinak.

Určitou nechuť řešit tyhle témata nakonec nacházím i u sebe. Rómská otázka se tu souběžně řeší v diskusi „Proč nemáme rádi Romy“. Nemám potřebu přispívat k už tak vyhrocené diskusi, ale třeba je to právě tím, že se mě tenhle problém bezprostředně netýká. Zobecňování na základě rasové příslušnosti ničemu neprospívá. Znám Romy slušné i ty asociální. Zdá se mi stejně důležité řešit problémy společného soužití jako tlumit tyhle postoje většinové společnosti. Nakonec stejně dospějeme k závěru, že je třeba posuzovat případy odděleně a soudit bez ohledu na rasovou příslušnost. To, že to v praxi není tak ideální, je bohužel fakt.

Odp: Nu, řekl bych, že naši mocní o tomhle...
santiago, 10.9.2010 16:54

Víceméně se shoduji s platfusem, totiž že není třeba hledat složité příčiny: jednoduše jde o nevděčný, rozsáhlý a dlouhodobě zanedbávaný problém. Politici jsou líní, ale prahnou po úspěchu, chamtiví, ale neochotní riskovat. A hrozit se toho by bylo ode mne pokrytecké. Takže dají přednost cyklostezce nebo poplatkům v lékárnách: na tom vydělají osobně, v hotovosti a hned.

Nějakou váhu snad může mít i příčina 1), tedy že okolní mraveniště je elitě (nepoužíval bych termín „panstvo“ a nemyslím aktivní politiky) do značné míry lhostejné.

A dovedl bych si představit i jistý účel v příčině 3), tedy udržovat prostou nečinností většinu mraveniště v neustálém strachu a tím ji paralyzovat.

Kdybych připustil, že tu funguje tenhle scénář Gotham City, tak bych musel pokládat ten váš svět za celkem hnusný mýsto.

Odp2: Nu, řekl bych, že naši mocní o tomhle...
Vlastimil Čech, 12.9.2010 20:00

Hmm... myslím si, že slovo „elita“ vyjadřuje něco velmi kvalitního... třeba elitní jednotka. Dříve se říkávalo „gardová“... i když i to taky mělo nějaký jiný původ... nicméně se domnívám doposud, že naše panstvo určitě elitou není... lžou, kradou, šidí...slovo elita ve významu panstvo, je dle mého skromného názoru totéž, jako slovo Rom,místo správného Cikán, slovo vybydlel, místo zničil, slovo tunelář místo zloděj, bankéř místo lichvář...Toto zaměňování, tato „novořeč“ je určena jen ku jakémusi „změkčení“, nebo zastření konaného zla, tak jako třeba „čorka“ místa krádež... Ano, a nejvíce mne hněvá slovní spojení: připlatit SI Například: „Za elektřinu si připlatíte“. Proč SI... za elektřinu připlatíme JIM, případně pokud budu majitel elektrárny pak MI... Asi bychom SI připlatili za něco navíc... třeba za čokoládu na zmrzlině... ale pokud podražila ta zmrzlina, tak nepříplácíme SI, ale připlácíme zmrzlináři... Nevymýšlejme nová slova, nepoužívejme je, prosím.

Odp3: Nu, řekl bych, že naši mocní o tomhle...
Neuvedeno, 12.9.2010 21:11

No je pravda, že termíny na oblbování lidí byly vždycky a vždycky budou a že to nikdy nikdo tomu, kdo takto se chová nezakáže. Dokonce se dá říci, že jdeme-li do minulosti, tak těchto oblbování bylo mnohem více.
Nedávno jsem se díval na film, kde indiáni popravovali lidi s vysvětlením, že je obětují nějakému účelu. Na příklad na ovlivnění boha, aby přestalo suché počasí a byla úroda atd.
Nebo na příklad to, že až umřeme, že se dostaneme do nebe. To dnes máme při každém pohřbu. To bylo a stále přetrvává.
Takto bych mohl pokračovat.
Známé je pořekladlo: „ lepší výmluva nežli hůl“. No a všechny tyto výmluvy sloužily a slouží k tomu, aby se vládcům snáze vládlo a neměly postihy od obyvatelstva.
Nedávno dávali v televizi pořad o indiánské civilizaci.
Prý kolabovala proto, že se vytvořil systém městských států, které proti sobě válčily až se uplně zlikvidovaly.
Jindy a jinde jsem zase slyšel jinou teorii, že v Americe postupovali indiáni od severu na jih a že vše co uplatnili na severu, tak jim na jihu nebylo nic platné. Zatím co Evropsko- asijský kontinent si předával vynálezy a zkušenosti, které mohl uplatnit ve velké míře.
Dále, že v Americe byly samí savci, kteří šli těžko zdomestikovat a využít pro práci.
U nás byl kůň, slon, osel, kráva, tím se zmnohonásobila síla člověka. V Americe veškerou práci musel oddřít člověk sám. Lama, ta se ochočit dá velice těžko.
Proto to dopadlo tak, že za ty tisíce let byl člověk z Evropy mnohem dál, než indiáni v Americe.

Odp: Nu, řekl bych, že naši mocní o tomhle...
Neuvedeno, 10.9.2010 20:14

Je též pravda, že vchodové dveře v paneláku do bytu nejsou zvukotěsné a druhé dveře do předsíně z obytné místnosti jsou obyčejně otevřené, takže z hlučného bytu je do schodiště všechno slyšet. Dále je také pravda, že dnes jsou děti a bývalo to asi dříve také tak, značně neukázněné a vyvádějí a je jim zcela jedno, jestli to někomu vadí. Čím víc dětí, tím je pak více hluku. Pamatuji se jak za socialismu v našem činžovním domě dělala smetánka mejdany a též jim bylo zcela jedno, jestli to někomu vadí. Dokonce si netroufl ani někdo remcat. Už tenkrát vyřvávala rádia a magnetofony na plné pecky.
Když pak k tomu ještě dnes se přidá nezaměstnanost, tak jsou nervy už úplně na huntě. Ten střelec byl dva roky nezaměstnaný a to může člověka vyvést pořádně z míry. Když pak takový člověk celé tyto dva roky střílí na terč, kde jen namalován člověk, tak už je tím přímo nabádán na člověka si přímo vystřelit.
Já bych terče s namalovaným člověkem na terči přímo zakázal.
Dále bych přednostně navrhl, aby všichni hluční občané v činžáku museli mít zvukově odizolované vchodové dveře do bytu. Stačil by na to zákon. Jakmile by si v činžáku stěžovali alespoň tři partaje na hluk z nějakého bytu, tak by měla přikázat policie tomuto bytu dveře zvukově odizolovat koženkou s filcovou náplní mezi koženkou a dřevěnou překližkou.
S tím dodržováním doby klidu po desáté hodině je to leckdy problém především pro ty, kteří chodí spát třeba až ve dvanáct hodin večer. Leckdy si při pouštění televize lidé ani neuvědomí, že mají puštěnou televizi moc nasilno a že někoho v paneláku ruší. Zvuková izolace je v paneláku vysloveně zanedbaná. Předpokládá se koberec v celém rozsahu místnosti. Jenže to ledas kdo nemá. Navíc je dnes módní v kuchyni dlažba a na ní je slyšet krok opravdu značně.
Nové byty a též i staré byty s novou zdravotní instalací mají zase vodovodní potrubí tak o malém profilu, že každé puštění vody je slyšet do cizího bytu. Taktéž splachování záchodu.
Když k tomu přidám, že paneláky jsou dnes značně rozhašené vzájemnými vztahy nájemníků a bohatší nájemníci si striktně požadují, aby i ti chudší vlastníci bytu si sami vyměňovali okna i když je ještě nemají v dezolátním stavu, tak se pak stane taková věc jaká se stala na Slovensku.

Odp2: Nu, řekl bych, že naši mocní o tomhle...
Alfons, 12.9.2010 10:06

Tento problém se dá vyřešit jedině křížení Romů s bělochy.:-)

Odp3: Nu, řekl bych, že naši mocní o tomhle...
zvoník, 12.9.2010 21:24

To je tak kvalitní nápad, že lze už dopředu odvodit jak by to dopadlo. Podle optimistů by z nich možná byli buď polobílí podnikatelé kvůli odporu manuálně pracovat, což je stejně pravděpodobně asi nepravděpodobné, neboť běžný cikán nikdy nebude gádžem natož ten křížený. A podle pesimistů by z nich byli jen bílí cikáni, a těch už je např. v Praze až dost! A co dokáží, to zde nemusím ani prezentovat. Pro ty neznalé a čistě zcela nerasistické: Je to morálně horší sorta cikánů než ti čistokrevní tmaví.
Jinak já osobně se od bližšího hodnocení romského obyvatelstva raděj distancuji.

Odp4: Nu, řekl bych, že naši mocní o tomhle...
Alfons, 13.9.2010 5:20

Každý VIPák by měl povinně přivést na svět 3 křížence. Tím by stoupla kvalita populace o 33%. Je přece škoda zmarnit geny našich VIPáků. Jejich genetický materiál musíme využít. :-)

Odp5: Nu, řekl bych, že naši mocní o tomhle...
Neuvedeno, 17.9.2010 20:01

Řešením součinosti s jednotlivými etniky je jedině vytvářením anglomerací stejných etnik. Takto přece vznikly čtvrtě různých etnik v Americe. Je velikánský omyl, když někdo někoho chce někam asimilovat. Je to jako s ptáky. Cizího ptáka určitý druh ptáka mezi sebou nesnese. Vyklove ho. U lidí je to bohužel zcela stejné.
Každé etnikum se o svoji budoucnost musí zasloužit samo.
V Americe se Čech chytne jen ve čtvrti polsko-ruské. Až teprve další generace, která umí mluvit plynule anglicky se zařadí do většinové populace.

Odp6: Nu, řekl bych, že naši mocní o tomhle...
tlapka, 17.9.2010 23:22

Projevuji Souhlas :-)

Odp6: Nu, řekl bych, že naši mocní o tomhle...
santiago, 21.9.2010 12:48

Já s tím zásadně nesouhlasím, naopak myslím, že etnická ghetta jsou zřizována a svými mafiánskými strukturami záměrně poštívána právě proti pokojnému kulturnímu soužití.

Takové komunity se zákonitě a snadno zmocní nějaká bestie a silou mocí z ní udělá a udržuje svůj pašalík.

Skoro myslím, že úkolem státu ve věci ochrany občanských práv a práv menšin dokonce je zabraňovat vzniku takových enkláv a rozbíjet je. Jsou zdrojem nesnášenlivosti, strachu, deziluze a bídy.

A přiznávám, že se mi dělá zle, když na mne v každý druhý obci v severozápadních Čechách týpci pořvávaji jenom kvůli tomu, že jdu po ulici nebo mě v nějaký díře ve Slezsku nutí v obchodě mluvit německi.

Odp7: Nu, řekl bych, že naši mocní o tomhle...
Neuvedeno, 21.9.2010 21:47

Čtvrť lidí mluvících stejným jazykem není géto. Je to zařízení, kde si občan díky dělbě práce naopak může zajistit zaměstnání pro druhé občany mluvící stejným jazykem a také díky této dělbě práce může si i vydělat peníze i když většinová společnost o něj nejeví zájem protože mu nerozumí a nezaměstná ho. V USA jsou čínské čtvrti a ty čtvrtě fungují zřejmě bez problémů. Stejně jsou i španělské a kubánské čtvrti a další.
Taktéž jsou města, kde se soustřeďují homosexuálové.
Když se můžou srocovat lidi bahatší v bohatších čtvrtích, tak proč by se nemohli srocovat i ti další.
To bohužel byla situace u nás, že se nedalo vyměňovat byty, protože byly všechny byty obsazené a směna tím pádem nebyla možná. Mělo by to být tak, že člověk se má stěhovat tam, kde dostane zaměstnání.
V Evropě to bylo tak, že byla na rozhraní dvou systémů. Protože oba systémy mezi sebou zápolily, tak se v systémech dělaly různé ústupky. Díky tomu Evropa je jiná než USA. Tam /v USA/ se lidé stěhují za prací často. I když teď asi tam lidé o práci nezavadí stejně jako v Evropě.
Systém čtvrtí lidí stejného ražení má zaručeně svůj význam. Především si nejdou na nervy. Když si vezmete, že by někdo vychovaný v Česku viděl někoho jíst psa, tak okamžitě stropí povyk. No a pro některé národy je to normální a schvalují to. Pro Araba je zase vepřové nepřijatelné a v Čechách se klidně jí. V Indii za se jsou posvátné krávy. Takže je vidět, že opravdu různá etnika pospolu žít nemohou.

Nová čtvrť je neobydlená
°-°, 21.9.2010 22:56

... u nás je teď nová čtvrť do široka rozloženého přízemního „podnikatelského baroka“, postaveného na půdě nejlepší bonity. Ve dne se odtamtud stále ozývá nepředstavitelný randál stavebních prací, a v noci tam okna nesvítí a je tam strašidelné ticho, protože snad v celé té nové čtvrti nikdo nebydlí. Ty milionové baráky byly postaveny nejspíše proto, aby si boháči do nich „ulili“ nadbytečné peníze, aby jim je nemohl nikdo z banky vzit.

Velké nesnáze v Malé Číně
santiago, 22.9.2010 3:04

Co se týče USA, viděl jsem jeden film, který se jmenoval Čínská čtvrť a tam zřejmě problémy byly. Ale byl to jen film a navíc ho natočil jeden pedofilní Francouz, teda vlastně Žid. A ti Číňani za ten bordel zas tak moc nemohli, myslím že jim nějací bílí pupkáči zavírali vodu nebo co.

Pojmy Little Odessa nebo Little Havana znám z temnějších stránek učebnice socioekonomie. Ale taky uznávám, že je to jen z doslechu.

Osobně jsem měl jen tu pochybnou čest s několika cikánskými ghetty v Česku a arabskými čtvrtěmi ve Francii a kurdskou a pákistánskou komunitou v Norsku a bylo to vždycky s problémy, až mě strašil ten Nicholsonův rozřiznutej frňák. Překvapivej pořádek v tom mají ve Švýcarsku a v Maďarsku. A tam přitom většinová společnost nejeví zájem o nikoho, protože nikomu nerozumí a ani nikdo nerozumí jí.

A přitom je ta maďarština tak chytře a jednoduše zkonstruovanej jazik.

Odp: Velké nesnáze v Malé Číně
Tlapka, 22.9.2010 10:12

Santy, nikdo by to nemohl vysvětlit lépe. Každému se nejlíp bydlí s lidmi, kteří mají pro něj přijatelnou kulturu, jazyk, náboženství. Tzv. Inkluze mi nepřipadá reálná a najednou slyším, že už od r.2005 probíhá ! a taky stojí hodně peněz.

Odp2: Velké nesnáze v Malé Číně
santiago, 22.9.2010 11:08

...nejlíp bydlí...

Mně je putna, jestli sousedi jedí pavouky, mluvěj (tiše) svahilsky nebo se při modlení bičujou důtkama.

Co se týče „přijatelnosti“ kultury, myslím že stačí nikoho neobtěžovat. Myslím, že existuje univerzální globální slušnost a čistota. A pokud pro někoho přijatelná není, ať zůstane doma.

Takže co je to? Inkluze nebo integrace? Asi něco mezy.

Odp3: Velké nesnáze v Malé Číně
Tlapka, 22.9.2010 11:48

Projekt mluví o Inkluzi. Ňyc Mezy.

http://romove.radio.cz/cz/clanek/23360

Odp4: Velké nesnáze v Malé Číně
santiago, 22.9.2010 15:06

On tam Kocáb plete inkluzi a integraci. Podle mne inkluze jednoduše znamená s ostatníma do vody a plaf.

Odp5: Velké nesnáze v Malé Číně
Tlapka, 22.9.2010 15:59

http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/hledat?typ_hledani=prefix&cizi_slovo=inkluze
-
Zde vidíš že "nežádoucí přimísená částice, jak tomu mohli dát takový blbý názef ??

Odp6: Velké nesnáze v Malé Číně
Tlapka, 22.9.2010 16:02

http://slovnik.seznam.cz/?q=inclusion+&lang=cz_en

v angličtině to má příznivější smysl- Jak je to možný?

Odp4: Velké nesnáze v Malé Číně
ivan, 22.9.2010 17:15

To je tak příšerný jazyk, že by jeden potřeboval překladatele z úředničtiny do lidštiny. Rád bych se takovéhoto zasedání zůčastnil jako čumil pozorovatel, musí to být užasný zážitek.

Odp5: Velké nesnáze v Malé Číně
Tlapka, 22.9.2010 17:31

:-)žejo ! A když si najdeš na internetu heslo Dekáda Romské Inkluze tak tam najdeš ještě více legrační věci.

Na Slovensku
tlapka, 13.9.2010 12:00

četla jsem či slyšela, podrobnosti neznám, že se stavějí zdi mezi sídlišti a ghetty, situace se tam stává neúnosnou a u nás bude taktéž. Pamatujete na tu směšnou historii s Matiční končící tragedií že občané své vlastní domy opustlil....

Odp: Na Slovensku
Juras, 13.9.2010 12:39

No to je problém bohémů. Žijí přítomností a nepřemýšlí nad budoucností. většinou neznají, jak to chodí v pozadí, dokážou jenom vychytrale využívat vše, s čím přijdou do styku. Až budou mít dost útlaku, sesypou se na nás, potlačí nadvládu a zůstanou sami. Potom se budou divit, kde jsou vlastně ty dávky, když už je o ně gádžové neokrádají. ;-)

Odp: Na Slovensku
Alfons, 13.9.2010 14:05

Když se u nás stavějí oplocená gheta s ochrankami pro bohaté je to důkaz naši vyspělé demokratické společnosti. To za komoušů moc nebylo. Jdeme stále plíživě vpřed ke světovládě několika jednotlivců.
Osobní ochranka je důkaz movitosti a vysokého ekonomického postavení správného statečného VIPáka. Kdyby nebyli podrazáci a zloději, neměli by se koho bát.

Odp2: Na Slovensku
zvoník, 13.9.2010 22:23

Alfonsi,
ani se mi to nechce rozvádět.
Ale kdyby nebyli VIPáci, neměli by poctiví zloději komu krást... Poctiví jako např. Jura(s) Jánošík, N.Šohaj, Babinský, Kájínek a jim podobní. A takových poctivých je dneska strašně moc! Až na to, že kradou všem těm, kteří si to nechají v rámci demokracie líbit, a proto taky tito zloději nedávaj chudým, ale přesto říkají si poctiví... Nakonec i to je práce. Nezlob se, ale je to vidět na každém kroku více než za komunistů, kdy lidi, když už nic, tak se alespoň báli, když už neměli slušnou morálku.
Jo, a ať žijí cikáni!

Odp2: Na Slovensku
santiago, 21.9.2010 12:55

No a tyhle ostrůvky se začnou spojovat do kondominií a pak do rezortů a najednou přestane být zřejmé, kde je „uvnitř“ a kde „venku“. Ty pojmy se během roku změní, jako když obrátíš ponožku naruby.

To je přirozený vývoj. Hlásám nadčlověka. Z tvých slov ale bůhvíproč cítím zahořklosd.

Odp2: Na Slovensku
ivan, 21.9.2010 16:45

Alfíku, prosím, vysvětli nám (mně) proč Ti vadí něčí radost z toho být někde zadrátován, oplocen a hlídán? Nejenom, že mě jsou takovéto libůstky některých lidí jedno, ale skoro bych je označil spíš za trest než za přednost. Co tě na tom bere, hochu?

Odp3: Na Slovensku
Tlapka, 22.9.2010 10:16

Jasně, kdo by to schválně stavěl ty ploty to by nikoho nebavilo kdyby neměl důvod, a taky to stojí peníze.

kdy lidi, když už nic, tak se alespoň...
tlapka, 16.9.2010 20:35

kdy lidi, když už nic, tak se alespoň báli .. prosímtě co je na tom dobrého bát se to mi vysvětli. :-(

Odp: kdy lidi, když už nic, tak se alespoň...
Juras, 16.9.2010 21:21

Takovej jeden, kdyby se bál boha, tak by furt neryl do lidí, kterým nerozumí ;-) Ale že je to farizej (v novodobém, nikoliv původním významu), staví na odiv příslušnost ke katolíkům a přitom mu to nic neříká... Jen by strašil, rozbíjel držky a uřezával hlavy. Nebojí se ničeho... :-)

Odp2: kdy lidi, když už nic, tak se alespoň...
ivan, 17.9.2010 0:10

Je to statečný švihák , ranař, pěstič a urářeč hlav. Zažil tak ukrutný život, že živod lidskej se s tím
jeho nedá vůmec srovnat, když je někomu špatně, tak jemu je vždycky dvakrát hůře.

Odp3: kdy lidi, když už nic, tak se alespoň...
tlapka, 17.9.2010 23:35

Však ho nechte žít jako proud elektronů na obrazovce vás neohrožuje;-)

Pani spisovatelka
mikonako, 19.9.2010 20:01

Pani určite zabudla uviest, že sa jedná iba o fikciu, a postavy i dej sú vymyslené ! Spisovateľ trpí istou bližšie neurčenou formou xenofóbie a má veľmi rozvinutú erotickú predstavivosť, čo dokazuje i na úvode svojho článku. Ďaľšie výmysli, akože p. Primátor obhajuje istú skupinu občanou a upredňostnuje ju pred inou skupinou, je už výplod schyzofrenika. Chápem, že autor má isté medziľudské problémy , no z článku, by som tipoval, že je vždy v nepravú chvíľu na nepravom mieste, alebo, že občania sú zameraný len proti autorovej osobe! Odhliadnúc od skutočnosti, že autor chodí do páce a nemože byť súčastne i doma na pracovisku, je evidentné, že má znamenité púozorovacie schopnosti a vidí až za roh! Čo je na tom najlepšie, v Ďevínskej novej Vsi sa strieľalo na NERÓMOV , takže iste autorov článok je venovaný práve im o nich !

Odp: Pani spisovatelka
Amoniak, 19.9.2010 22:36

Co je to NEROM, negramote? Chtěl jste napsat „střílel na Cikány i na Slováky“?

Odp: Pani spisovatelka
Tlapka, 20.9.2010 10:48

Ještě mi vysvětlete Miko, proč mají Ne- neromové nepořádek kolem domu. Že nemají peníze, to bych pochopila ale čas uklízet přece mají?

Odp2: Pani spisovatelka
Neuvedeno, 21.9.2010 7:17

To je právě ten problém, že každé etnikum si vysvětluje pořádek jinak. Někomu stačí žít uprostřet popeláku a je s tím spokojený. Člověk se leckdy nemůže divit, když ten popelák je celý jeho život. Na popeláku třeba sbírá sběrné suroviny a odváží je do sběrny.
Kromě toho musí třeba denně chodit pro vodu a spoustu dalších věcí si musí udělat přímo ručně sám. Leckdy nemá ani elektřinu a plyn k disposici.
Kromě toho je před domem skupinka malých dětí, kteří si s těma plechovkama hrají fotbal.

Odp3: Pani spisovatelka
Tlapka, 21.9.2010 9:44

To je fascinující, řekl by Spock.

Odp4: Pani spisovatelka
Tlapka, 21.9.2010 9:45
Odp: Pani spisovatelka
g, 11.11.2010 20:05

hele kováči - nedělej tady chytrého,když jsi agresivní,hloupý a primitivní cikán -původem z košic,vyučen na šachtě

Evropa kráčí do ř i t i.
Alfons, 12.11.2010 5:49

Už je tak vyspělá že dosáhla svého maxima a teď to s ní jde s kopce. Smrtelná rakovina prostupuje všechny její rachitické údy. Zmítá se ve smrtelných křečích. Pro modrosvícaře neakceptovatelné sdělení.;-)

Odp: Evropa kráčí do ř i t i.
Juras, 12.11.2010 8:17

Máš to trochu domotané. Nevím, komu říkáš modrosvícař, ale lidé, s nimiž jsi většinou v názorovém sporu, socialistickokušnovou EU nežerou.

Odp: Evropa kráčí do ř i t i.
ivan, 12.11.2010 8:40

Naopak Alfíčku, ty můj kluku zlatá, kéž bys měl pravdu. Čert vem EU i s Eurem! Ve staré Evropě vzniká nový Sovětský svaz. To bude teprve smršť nařízení. Od guláše po úhel tvaru šipky na silnici. To kdyby nějaký blbec nepchopil kam směřuje. Nejmocnějí zbraní světa je razítko!

Odp2: Evropa kráčí do ř i t i.
Juras, 12.11.2010 8:43

Dávám euroševikovi rok! Maximálně dva! ;-)

Odp3: Evropa kráčí do ř i t i.
Alfons, 12.11.2010 8:58

Zapomeň na to. EU je sofistikovaný předvoj světovlády a záruka že války nezničí multimiliardářům jejich fabriky. Nevíš která bije. Dej si do kalendáře že si máš vzpomenout za dva roky jak to s EU vypadá. ;-) Kuřátko, marně proti EU pípáš.;-)

Odp4: Evropa kráčí do ř i t i.
Juras, 12.11.2010 10:11

Právěžes to nepochopil dobře. Parafrázoval jsem Kodeta a je mi jasný, že se to asi tak rychle nesesype. Mírně mě naplňuje optimismem, že už někteří eurohujeři z mého okolí začínají zjišťovat, že to není tak, jak si při svém vlastizrádném aktu odhlasování vstupu do EU malovali. Třeba už v příštích volbách vyhraje Mach a vyvede nás z toho neřádstva :-)

Odp5: Evropa kráčí do ř i t i.
Alfons, 12.11.2010 14:11

Eurohujeři můžou vyskakovat jak chtějí. EU je naprosto spolehlivě převálcuje. Zdá se, že je pořád dost lidí, kteří doposud nechápou proč EU vznikla, kdo na vzniku měl zájem a jaká kdo za EU stojí.;-) A kdo má zájem na tom, aby EU nezanikla. Zapomeňte na to, že EU zanikne.;-)

Odp6: Evropa kráčí do ř i t i.
zákys, 18.7.2011 1:09

A kdo? Víš to ty, stělesnění pletacího vzor a triumfu negramotnost? Jo? Tak se pochval!!!

Tzv. „Vyspělá Evropa“ kráčí
*, 16.3.2011 10:30

do kapitalisticky nezvratné spirálovitě se rozšiřující „Černé díry“ zvyšování nezaměstnanosti a prohlubování finanční, materiální a psychické bídy obyvatelstva. Žádné kapitalistické opatrné a minimální „finanční injekce“ do zruinovaných zemí neodvrátí sociální katastrofu a mohutné nepokoje a občanské války.

Jediné, co může situaci změnit k lepšímu, je změna režimu, který bude opět respektovat sociální potřeby obyvatelstva jednotlivých, opět suverenních evropských států.

Odp: Tzv. „Vyspělá Evropa“ kráčí
Lipovan, 16.3.2011 12:44

prohlubování finanční, materiální a psychické bídy obyvatelstva

Při mé dnešní návštěvě gigamarketu to mezi nákupčíky na nějakou finanční a materiální bídu zrovna moc nevypadalo. S bídou psychickou bych jakž takž souhlasil, v té se nákupčíci předhánějí s ufňukanou čárkotečkou. :-)

Odp: Tzv. „Vyspělá Evropa“ kráčí
tlapka, 16.3.2011 13:59

Problémem je přelidnění. Musí se s tím něco udělat. Přemnožení živočichové chovají se špatně.

Odp2: Tzv. „Vyspělá Evropa“ kráčí
*, 16.3.2011 21:48

Proč je finančně státem podporovaná porodnost a školní vzdělání všech stupňů ? I to by mělo být „za svoje“ ! Nebo za „podnikatelské“ ? Proč někdo vzdělání platí a jiný ho zdarma využívá ?

Odp3: Tzv. „Vyspělá Evropa“ kráčí
ufonek, 17.3.2011 8:33

Porodné je zavedené proto , aby se namnožila menšina a rozložila stát . To je přece principem globalismu .

Odp3: Tzv. „Vyspělá Evropa“ kráčí
tlapka, 17.3.2011 12:17

Protože stát nemá zájem aby se měli lidi dobře. Chce aby se lidi měli špatně.

Odp: Tzv. „Vyspělá Evropa“ kráčí
ivan, 16.3.2011 21:28

Myslím to vážně a nepopichuju.

Žádný systém nikomu nepomůže a nikdy nic spravedlivě nepřerozdělí, ještě k tomu nikdy nedošlo a nikdy nedojde! Romantiku. I ty výhody socialismu byly pouze přerozdělení výsledků práce někoho ve prospěch někoho jiného. Panelákovej byt za nízké nájemné byl někomu přidělen z podhodnocené práce někoho, kdo se svého bytu za celý život nedočkal.

Levné potraviny pro všechny byly levné i pro ty kteří nikdy nic užitečného neudělali, ale jiní museli odevzdat o to větší výkon aby lemplové neřvali, že nemaj co do huby.

Vyšší výkon samozřejmě platili svým zdravím. Připínač odznáčků na hrudě udřených horníků nebo tavičů s podlomeným zdravím šel do hornického důchodu v 55 letech stejně jako oni. Oni na tři - čtyři roky, ON na třicet- čtyřicet let.

Katem je přerozdělení, ne systém, už to pochop! Kdykoliv někdo nemůže spravovat hodnoty které sám vytvořil má na krku nejmíň jednoho příživníka, - onoho správce, a všechny ostatní kterým slouží jeho otevřená ruka.

Největší kurvou je EU, bere od všech, ale dá jenom někomu. Většinou jenom to co už bylo dávno ,,tvoje„, nebo ,,naše“.
Za ,, naše" si můžem postavit největší skládky a třídírny odpadu, nebo elektrárny a špínu nechat na místě. Za ušetřené nabídnout lepší pracovní podmínky a plat lidem jejichž vzdělání bylo i naší investicí, nebo čistou energii nebo technologie od nás koupit.

Spravedlivé je každý za své, ale za to se demonstrovat asi nikdy nebude.

Odp2: Tzv. „Vyspělá Evropa“ kráčí
tlapka, 17.3.2011 12:20

Ivane, ani nevím co říct - perfektní shrnutí reality ♪

Odp2: Tzv. „Vyspělá Evropa“ kráčí
Neuvedeno, 17.3.2011 20:48

Dnes na příklad se přišlo s tím, že bude potřeba nejvíce hlídat banky, protože odtud především přišla největší hospodářská krize. Jestliže si někdo, nějaký stát, vyrábí oficiálně peníze novým tisknutím jako na běžícím páse a pak tyto penize dává za levný úrok svým vyvoleným bankám, tak irsko přišlo na to, že celému tomuto půjčování peněz se musí zabránit především zvýšením úroků na půjčky.
No možná by bylo i dobré dát daně na tyto půjčky, protože těmito půjčkami se do ekonomiky dostávají inflační cizí peníze, které nejsou podložené skutečně vytvořenou hodnotou.
Převedeme-li to do češtiny, tak všichni ti, co si ve velkém v Česku půjčují od bank, tak v podstatě devalvují českou měnu.
Oni třeba i mají čím ručit, jenže bohužel dostávají na trh tímto půjčováním peníze, které nejsou řádně podložené hodnotou skutečně existující.
Jistě daň z pujčování peněz není tou přímo ideální věcí k zamezení inflace, lepší by bylo přímé striktní zakázání půjčování peněz přes určitou mez, ale toto zdanění půjček by alespoň zmírnilo tuto nepříznivou situaci. Ekonomika by se nepřehřála.
Takže z jedné strany vidíme, že existují lidé, kteří si žijí na úkor společnosti bez odvedení odpovídajícího výkonu a zdruhé strany zase pozorujeme, jak podniky a společnosti svojí činnosti v podstatě pracují tím, že si stále půjčují větší a větší částky na zdevalvování české koruny a tedy i veškerých peněz uložených obyvatelstvem této země. Dnes, když má někdo uloženou nějakou korunu v bance, tak v podstatě mu tato částka díky bance soustavně ubývá, místo aby mu přibývala. Úroky ze vkladu jsou minimální. Když si někdo dá nějaký vklad na dobu určitou, tak úrok nenahradí hodnotu o kterou příjde díky inflaci.
Jen se podívejte nyní, jak stoupají ceny všeho horentním způsobem. Benzín, nafta, elektřina, bude stoupat DPH a mnoho dalších nákladů.
Já jako důchodce jsem dostal na příklad 300 Kčs z valorizace a přitom jen za teplo a teplou vodu musíme už nyní platit o 400 Kč na osobu více v zálohové faktuře. Kde jsou všechny ty další části zvýšených nákladů?
Shrnu-li to, tak netyjí z dluhů státu jen nepřizpůsobyví občané, ale také zatraceně přizpůsobyví občané mající již dnes horentní sumy, které jim přinesly jejich vexly v počátku privatizace Česka.

Nechápu proč dotujeme Německo a Rakousko elektřinou
ufonek, 17.3.2011 14:14

To je přece z ekonomického hlediska naprosto nepochpitelné , podporovat konkurenci , aby vyráběla levněji .
Žijeme v tržním prostředí , tedy musíme ostatní konkurenci likvidovat .

Odp: Nechápu proč dotujeme Německo a Rakousko elektřinou
zákys, 18.7.2011 1:14

Ale konkurence se může bránit. Bránit útokem!!! Trh jako totální válka. Ufonek myslí, jakoby tlačil na záchodě. Při tom je pro sebe tak okouzlující, jak 57 starých prďolů:-).

Odp2: Nechápu proč dotujeme Německo a Rakousko elektřinou
tlapka, 18.7.2011 10:58

Fakt.. zajímavá Kysova myšlenka měl by to lépe rozvést

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.