Pro všechny přemýšlivé lidi

Nový komentář k článku "Umění a tvůrčí činnost"

Odpovídáte na příspěvek:

Odp11: Čekám na další témata o umění
ivan, 19.8.2010 23:53

Vývojem proudových motrů se zabýval Heinkel už od 1932 ale pouze jako firemní záležitostí bez vládní podpory. První motorové zkoušky proběhly už v 1939 ale motory neměly dostatečný tah a trpěly ohromnou nespolehlivostí. Zůstalo pouze u výzkumu.
První ,,použitelné„ tryskvé motory byly použity raketové Messerschmity 163 Komet (raketový kluzák) s odhazovacím podvozkem které přistávaly na příďovou lyži ale z plochy musely musely být odvezeny na speciálním podvozku, neuměly se po přistání pohybovat a taky jejich finalizace musela být provedena na první ránu bez možnosti opravy přiblížení, ale jejich letové vlastnosti by se daly označit za uspokojivé. Později byly zdokonaleny firmou Junkers už vybavené příďovým podvozkem a vybaveny už dvěma proudovými motory ale do průběhu války už nezasáhly, chyběl čas na jejich další vývoj ale naznačily cestu dalšího vývoje. Myslím, že překonaly tehdy rychlostní rekord v přízemním letu. Nezničené dokumentace a některých prototypů se zmocnili rusové. V 1946 se podařilo Guderjanovi se svolením Stalina koupit motory RR z Británie které rusové mírně přepracovali pod označením Klimov VK-1 a roubovali je do prvních patnáctek MiGů s kosým křídlem. K jejich prvnímu nasazení došlo až v Korei 1953 kde byly pro americké kluky velice nepříjemným překvapením. ,,Patnácka“ byla o něco horší ve stoupavosti a dostupu, ale ve středních výškách měla mnohem lepší točivost v obou osách, navíc byla mnohem odolnější proti trhání se laminár od křídel na malých rychlostech a byla vybavena kanonama, což se ukázalo jako velice prozíravé, narozdíl od silnějších ale těžkých Sebrů pouze s raketama. Kdyby s nima lítali pouze rusové, mimochodem perfektní piloti, tak byli amíci v pěkné prdelce, nebo spíš v pořádné prdeli.

Pod čarou.
Jenom složení paliva raketových motorů nahání hrůzu do očí a způsobuje smyslové křeče, myslím že to lítalo i na pár kapek smrtelného potu.

Kdyby mělo německé letectvo té doby tak kvalitní velení jako technologii a letecký výzkum, tak by to panu Hitlerovi možná vyšlo, moc nechybělo.

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.