Malé úvahy o problémech kolem nás

Komentáře k článku

20.7.2010 8:22

Všechno zlé je pro něco dobré a opačně?

Když se vám něco špatného přihodí říkáte si, všechno zlé je pro něco dobré. Vždy se z toho špatného dá něco dobrého vytěžit? Nebo je to jen taková pověra.

Ráda bych zde nanesla takové tema, při kterém se zdejší hlavy zamyslí nad svým bídným životem, kdy jim něco špatného přineslo něco dobrého nějakou změnu k lepšímu.

Naopak někdo, když pořád opakuju toto přísloví poznamenal, že též všechno dobré může být pro něco zlé. To se stalo u mamky v práci, že někdo vymyslel nějaký zlepšovák a pak jeden pán při jeho provozu přišel o oko a nakonec i o život.

Když tak poslední dobu polemizujem o životě a smrti je vlastně úplně jedno, jestli je něco dobré nebo zlé ve finále nás všechny čeká stejná věc. A úplně bez rozdílu. Tak se prostě dějí špatné i dobré věci a stejně je to jedno, protože vliv má vlastně něco úplně jiného. Je to neočekávané, nevyzpytatelné a pravdivé. Bojím se toho a zároven´tomu věřím.

Musím ještě něco napsat, tak tuhle jsem viděla mravence jak utíká s takovým křídlem od vážky. Někam spěchal a já jsem si řekla, jestlipak ví, co s tím křídlem bude dělat. My se též někam ženem a vlastně víme, co chceme a kam chceme a stejně se to mění. Jsme jako mravenci at si říká kdo chce co chce.

Nevím
Lipovan, 24.7.2010 12:44

Pořekadlo v názvu článku je ústředním heslem mojí matky. Mamá je totiž bytostně negativistická osůbka a jakýkoliv drobný nezdar bere jako fatální tragédii. Tímto omílaným heslem se zřejmě snaží alespoň trochu zlehčovat dopad průšvihů a odlehčit tak své psýše. Zlé asi bude také pro něco dobré, ale rozhodně bych to neviděl jako spojené nádoby. Pokud mně spadne příbytek na hlavu, těžko budu jásat nad skvělou životní výzvou a příležitostí k šetření na nové obydlí. :-)

Souhlasím s Lipovanem, že to neplatí...
Jenda, 24.7.2010 14:11

Souhlasím s Lipovanem, že to neplatí vždy. Dokonce bych řekl, že spíš jen vyjímečně je něco špatné pro něco dobré. Nelze uvažovat tak, že když udělám něco špatně, tak to bude k něčemu přecejenom dobré.

Pokud budu diktátor a začnu vyhlazovat etnické menšiny, tak více špatného je na tom podporování xenofobie, nenávist, násilí, agresivita, strach, občanská válka, atd., ale dobré pro mnoho lidí na tom bude to, že se vyřeší problém s nepřizpůsobivosti určité etnické menšiny. Takže naprosto zlá věc, přinese kousíček dobrýho. Můj skutek bude 95% zlý a 5% dobrý. Promiňte mi to, ale nic lepšího mě nenapadlo.

Chtěl sem tim říct, že určitě i na zlém skutku je kousek něčeho dobrýho, ale neměli bysme s tím počítat při našem rozhodování se.

Odp2: Máte právní vědomí?
Juras, 24.7.2010 15:38

Ano, je to tak. Jenomže všechny aspekty jedné události nebývají hned vidět, některé objevíme až časem. Co se dneska jeví jako hrozné neštěstí, posune nás třeba kousek vedle a tím pádem narazíme zítra na stonásobné štěstí.

Rád bych zde připomněl příběh se zenovým mistrem.

Mimochodem - minulý týden mi natekl zub. Opuchl jsem natolik, že mi otok zalepil levé oko. Nepříjemné, musel jsem změnit některé naplánované věci, atd... Ale taky to bylo k něčemu dobré. Donutil jsem po delším čase řídit manželku, protože s jedním okem bych se bál jet a vlakem jsem se na to v tom vedru necítil. Tak si aspoň trochu pocvičila řízení - cca dohromady 60km.

Odp3: Máte právní vědomí?
iva, 24.7.2010 17:45

Jsem ráda, že aspon´někdo. To s tím mnichem jsem tu už kdysi četla, ale při psaní článku jsem si na něj nevzpoměla. Je to úplně přesné, co mám na mysli. Člověk niukdy neví co je dobré a co zlé.

Odp4: Máte právní vědomí?
ivan, 24.7.2010 21:43

Před spostou let kdy byl mladší brácha ještě malý (asi 50 let) si rozmyslel náš děda cestu z Roztok na Kladno pro našponovanou časovou tíseň. Měli jet nějakým pozdějším vlakem, ale nakonec padlo rozhodnutí jet až ráno. Tu noc se jejich vlak srazil s nákladním někde u Kralup. Bilance nehody dávala tušit, že to měli o fous. Ujetý vlak by byl určitě k vzteku, kdyby se nesrazil s jiným.

Odp5: Máte právní vědomí?
Alfons, 25.7.2010 14:33

No a bác ho. Před chvílí jsem se dozvěděl že se zabili známí od známých na motorce. Na co to asi bude dobré?:-(

Odp6: Máte právní vědomí?
Lipovan, 25.7.2010 15:06

Třeba dostanou Darwinovu cenu. :-)

Odp6: Máte právní vědomí?
iva, 25.7.2010 19:53

Že by proti přelidnění a uvolní se byty? Moje sestra je od 6.6. bez táty svého syna a též si říkám, že to tomu synečkovi bude k něčemu dobré. Byl rozmazlovaný a v životě jsem se setkala s dětma co jim brzo umřeli rodiče a změní to člověka. Jenže z toho se nikdo neraduje, ale čekala jsem od tebe kdy něco dobré přineslo něco zlé.

Odp7: Máte právní vědomí?
iva, 25.7.2010 21:27

Vlastně 6. července se to stalo. Jel na vodu s kamarády sestře přišlo v pátek rozhodnutí od soudu, že jsou rozvedeni,ještě mi brečela, že myslela, že se to ještě urovná. Já se ptala s kým na to vodu jel a když řekla, že s kamarádama, řekla jsem, to je dobré on se vyblbne hlavně, že nejel se ženskou. A prd.

Mysím, že vůbec nejvýznamější v...
ivan, 25.7.2010 22:22

Mysím, že vůbec nejvýznamější v historii lidstva,
,, Když se ze špatného zrodí užitek nebo jiná hodnota" ..je objev Alexandra Fleminga z 1928 kdy nepořádek, spíš bordel a špína zapřičinila kontaminaci kultivačního roztoku plísní Štětičkovou (Penicilium), která doslova ničila nasazenou kulturu biotického roztoku.

Žádný jiný čin nebo událost neovlivnil nikdy předtím ani potom lidstvo tak jako jeho Penicilin. Bez něj by se třeba vůbec nenarodily ani ti nejpřínosnější lidé současnosti nebo doby nedávno minulé, zrovna tak jako přežily i ti největší svině a původci zla.

Nakonec, i ti největší modláři se v těžkých chvílích svěří spíš antibiotikům než dobrotě nejvyšší, a jeho lásku a otevřené srdce si nechaj na pozdější dobu a radši si ještě užijí pozemského života těžkého a jeho jha.

Odp: Mysím, že vůbec nejvýznamější v...
Alfons, 26.7.2010 4:48

Tak vznikl i dynamit když se Nobelovi roztrhly sáčky s ingrediencema a pomíchaly se a pak to náhodou bouchlo když to smíchané lopatkou vysypal do rozpáleného vincka a vynález byl na světě. Bylo tehdy vymalováno ale stálo to za to!! PROTO neuklízet-nechávat bordel-ono tak vznikl i život protože na zemi tehdy nikdo neuklízel. Pořádek je zhouba lidstva!!;-)

Odp2: Mysím, že vůbec nejvýznamější v...
ivan, 26.7.2010 8:38

Úplně obráceně Alfe,
V polovině devatenáctého století tvůj skorojmenovec jmenovec Alf Nobel se snažil najít látku která by zabránila snadné vznětlivisti, tehdy už několika známým výbušninám využívaných se ve vojenstní a stavebnictní.
Střelná bavlna, střelný prach-dýmný, Di -nitro- glicerin. Tri -nitro- toluen.
Bohužel všechny látky byly velice snadno až samovolně iniciovatelné. Proto byla Alfem po jeho cíleném výzkumu patentována látka ( Dynamit) která byla samovolné iniciaci značně odolná. Onou brzdou byl právě křemenný prach, dřevěné piliny a jíl. Dymamit byl končně první bezpečnou výbušninou vzniklou z výzkuné práce a ne nahodilostí, odpaloval se rozbuškou. (taky jeho patent) Noblel se musel pro nebezpečnost výzkumu vystěhovat ze Stockholmu, některé laboratoře měl i na lodích. Nakonec vlastnil devadesát fabrik ve dvaceti zemích.

( nenažranec, jako by mu nestačila jedna)

Odp3: Mysím, že vůbec nejvýznamější v...
Alfons, 26.7.2010 8:46

Ale tak jak jsem to popsal je to zajímavější, názornější a vzrušující. Nekaz mně radost z volné tvorby příspěvků.;-)

Odp4: Mysím, že vůbec nejvýznamější v...
Juras, 26.7.2010 10:09

Bulvární Alfons :-) :-)

Odp5: Mysím, že vůbec nejvýznamější v...
ivan, 26.7.2010 18:45

Obdivuju upřímnost s jakou to na sebe prásknul. Nakonec, co mu zbylo, tahač za provaz, nebo Romantik by to určitě nevzdal a bojoval by i v beznadějné situaci.

Holky mojí známé se servaly a jedna z nich si šla stěžovat mámě.

Mami, mami, Kačena mě kousla do krku.
Kačena: To není pravda, to není pravda, ona se tam kousla sama!

Odp6: Mysím, že vůbec nejvýznamější v...
Juras, 27.7.2010 9:31

Jeden chudák by utekl od tématu a napsal, že seš nenávistná sviňa, která ho bezdůvodně ponižuje, druhý by připravil deset odstavců s ničím nesouvisejících zmatených blábolů. Vyber si, who is who? :-)

Díky za Fonzíka, to je aspoň charakter :-)

Odp5: Mysím, že vůbec nejvýznamější v...
Alfons, 27.7.2010 4:27

Kožení ksichtové, proč zelenáte?;-)

Odp6: Mysím, že vůbec nejvýznamější v...
Tlapka, 27.7.2010 10:22

Protože Komu se nelení Tomu se zelení, to bys měl už vědět !

Skutečně inspirativní
Tlapka, 26.7.2010 18:00

Po přečtení článku mě napadá, že Dobro a Zlo jsou dvě stránky téže skutečnosti a jako takové se doplňují a v sebe přecházejí. Kde vznikne nějaké Dobro je už tam zárodek Zla a jelikož to Dobro je nějakým Zlem vykoupeno, jakože Dobrý skutek není nepotrestán- chci li udělat něco dobrého tak to musím něco obětovat.

Odp: Skutečně inspirativní
Juras, 26.7.2010 18:20

To Tě nenapadlo, tos někde slyšela ;-)

Odp2: Skutečně inspirativní
Tlapka, 27.7.2010 10:23

Správně, napadlo mě že už jsem možná někde slyšela ... atd. :-)

Odp: Skutečně inspirativní
iva, 27.7.2010 7:05

Musí to tak nějak být. Taková rovnováha mezi dobrem a zlem i v přírodě musí být pořád rovnováha jinak se něco přemnoží. Já pořád myslím na to, kde se bere voda v řewco dokud teče. Sledovala jsem ten pořad myslím Zpět k pramenům uváděl to Luděk Munzar bylo to perfektní, ale zas nevím jak ta řeka vzniká? Musí se někde ta voda nabrat. Tuhle jsem si byla zaplavat po dešti, ale to spadlo tolik, že nám napršel za ten déšt metr a něco vody do sudu. Ta voda v jezeře byla čistounká, nádherná, voněla no a déšt ten způsobil někde pohromy, padaly stromy.

Odp2: Skutečně inspirativní
iva, 27.7.2010 7:44

Tam mělo být voda vřece odkud teče? A ten sud byl pod takovou satříškou bez okapu, ale asi tak dva metry stékaly. Sud je metr,dvacet vysoký plastový a chybělo asi deset centimetrů od okraje. Soused říkal, že ten večer prostě padala voda z nebe.

Odp3: Skutečně inspirativní
Tlapka, 27.7.2010 10:25

To bych chěla vědět, co soused říká kam ta voda pak teče ze země, jestli do pekla, nebo do nebe to má do kopce :-)

Odp2: Skutečně inspirativní
Lipovan, 27.7.2010 10:45

Zpět k pramenům je velice fajn pořad, ale přece jen mám raději Paměť stromů. Už jen ta počáteční skladba. :-)

Odp3: Skutečně inspirativní
Alfons, 27.7.2010 11:28

Pamatují si stromy že zde kdysi byla nějaká morálka? Ta dnes chází a bez ni nelze absolutně obnovit a vybudovat stát.;-)

Odp4: Skutečně inspirativní
Tlapka, 27.7.2010 13:37

Nikdy zde morálka nebyla leda falešná pánbíčkářská.

Odp5: Skutečně inspirativní
Alfons, 27.7.2010 13:42

Kupodivu tu hodnotil Baťa-s takovou morálkou občanů vybudoval své imperium. Ta stačila. Dnes není nic a stát se staví na blátě. Nelze toho dosáhnout bez pevných základů. Čekat-sledovat-pozorovat. Neúspěch se určitě dostaví.;-)

Odp6: Skutečně inspirativní
Lipovan, 27.7.2010 14:09

To se mi jen zdá, bolševik zde obhajuje tvrdého kapitalistu Baťu...ještě řekni, ty rudý brouku Pytlíku, že Baťa byl komunista. :-)

Odp7: Skutečně inspirativní
Alfons, 27.7.2010 16:59

Samozřejmě.;-)

Odp7: Skutečně inspirativní
Tlapka, 30.7.2010 11:11

Dobrý komunista je jen mrtvý komunista.

Odp8: Skutečně inspirativní
%, 30.7.2010 20:22

No Tlapko, ale přiznej si, že mnoho komunistů tvůj názor nesdílelo, protože tě jako nekomunistku dosud nechali žít.
Nebo druhou variantou vysvětlení by mohlo být, že jsi dříve byla také komunistkou a po sametu jsi převlékla kostýmek ( -: ).

Odp9: Skutečně inspirativní
Tlapka, 2.8.2010 8:27

Tvoje teorie nesedí ani jedna. Jsou to neinformované dohady.

Odp6: Skutečně inspirativní
Tlapka, 30.7.2010 11:12

Baťa a Karel IV jsou výjimečné výjimky v Národě Čechů.

Odp7: Skutečně inspirativní
Vlastimil Čech, 30.7.2010 14:58

Protože Baťové jsou Moraváci a Karel IV byl Luxemburčan ;-)

Odp8: Skutečně inspirativní
Tlapka, 30.7.2010 15:12

Tak Tím se to vysvětluje !

Odp3: Skutečně inspirativní
iva, 27.7.2010 12:15

Jo ty slova jsou moc dobré. Tady jsem viděla jen pár kousků. Strom když někde jsem je krásné ho vidět. Tak jsme byli v Želivu u stromu pod kterým byl Jan Žizka, snad , asi. Spíš jsme se zaměřili na ty rozhledny to je úlet mého muže. Zřejmě tím, že odjakživa má potíže s tím zrakem se rád dívá dalekohledem do dálky a ta písnička nebyla by též někde? Rozhlédni se, člověče....

Odp4: Skutečně inspirativní
Lipovan, 27.7.2010 13:34
Odp: Skutečně inspirativní
Neuvedeno, 27.7.2010 19:58

Dobrý skutek je trestán. Když jeden daruje něco někomu jinému, tak je za to potrestán. Jedna hodnota jednoho se přemění v hodnotu někoho jiného. Prostě takové přerozdělování hodnot a to se přírodou trestá, protože je to proti přírodním zákonům.
To je jen k té teorii paní Tlapky.
Mám také příklad, že něco špatného je k něčemu dobré.
Posekal jsem trávu u silnice, aby mi tam mohli složit palubky na druhou část přístřešeku. To bylo jeden den a druhý den mi tam na to místo složili klády, takže místo bylo fuč. Když přijeli s palubkami, tak jsem řidiče musel poprosit, aby zajel přímo na mou parcelu. Je celkem sucho a tak se to povedlo. Měl jsem pak palubky mnohem blíže něž, kdybych je musel odvážet od silnice. Řidiči se povedlo se otočit a odjet. Takže vše se vydařilo. Všechno špatné je k něčemu dobré. Neměl jsem takovou dřinu se stěhováním palubek, bylo to blíž.

Odp2: Skutečně inspirativní
iva, 27.7.2010 22:11

Tak nějak jsem syna přesvědčila, že by mohl vytřít kuchyn a předsín. Symozřejmě začal u sebe v pokojia takovým stylem, že po chvíli vylil půlku kýbla. Vody byla všude a já začala hubovat, že vždy u sebe tak důkladně vytírá a ted to přehnal aby se vyhnul vytírání. Ale musela jsem přiložit ruku k dílu, protože by navhla nová postel a skřín. Pomáhali jsme si a muž, kteý čekal opět hádku se uklidnil, kdYž zjistil, že spolupracujeme a i se u toho bavíme. Tak důkladně vytřeno syn dlouho neměl, zničeně sednul do křesla a že už na tu kuchyn sere, já neříkala nic po tom, co jsme dělali jsem si řekla, že ta kuchyn bude raz dva. Syn se ale usmál a řekl, že teda jde na to a vytřeno bylo za pět minut. Tak jsem se u společné práce vždycky udobřili.

Odp3: Skutečně inspirativní
°, 28.7.2010 23:20

To je Ivo hezké povídání. Kéž by se i do jiných míst, na jiná pracoviště vrátila možnost se při společné práci udobřit a být v pohodě. A to synovo usmání je také potěšující.

Odp4: Skutečně inspirativní
iva, 29.7.2010 6:58

No též o tom jsem přemýšlela, protože taky někdy v práci byly světlé chvilky kdy jsme táhli za jeden provaz. ted bylo v televizi o těch generačních problémech v práci a manžel se smál, protože říká u nás nic takového není. Já zas generační problémy dříve měla.

Odp5: Skutečně inspirativní
Lipovan, 29.7.2010 10:13

U nás v práci všichni tahají výhradně za svůj provaz. Každou chvíli se dva, popř. více kolegů pohádá do krve, vzájemně si vyhrožují stížnostmi šéfovi a vytahují veškerou možnou špínu, od starších průšvihů až po moravský (popř. jiný) původ protivníka. Když tyto spory občas tajně odposlouchávám, válím se smíchy pod stolem a znovu a znovu docházím definitivního poznání, že lidstvo si v žádném případě nezaslouží přežít. :-)

Odp6: Skutečně inspirativní
Juras, 29.7.2010 10:56

To máš v práci zvoníky? ;-)

Odp7: Skutečně inspirativní
Lipovan, 29.7.2010 11:55

V mnoha kopiích. :-)

Odp8: Skutečně inspirativní
ivan, 29.7.2010 14:10

No nazdar!

Odp6: Skutečně inspirativní
Tlapka, 29.7.2010 12:53

Zásadně spory neposlouchám. Nebaví mě to.

Spory
%, 29.7.2010 22:21

... v tom případě Tlapko nevím, co pohledáváš na Svíci.

Zde přece „svatá trojice“ ( -: ) L+J+I neustále spory vyvolává, aranžuje, a ve sporech a napadání kdekoho, se vyžívá.

Odp: Spory
Tlapka, 2.8.2010 16:28

Ale mě se to tak nejeví. Všechno jsou výplody nesmrtelné lidské duše..

Odp6: Skutečně inspirativní
%, 29.7.2010 22:38

... aha, a za to tajné odposlouchávání a válení se smíchy pod stolem v pracovní době dostáváš těch svých cca =27000,--Kč čistého měsíčně. Je zřejmé, žes skutečně „za sebe převzal odpovědnost“ ( -: ), „pracuješ do roztrhání těla“ ( -: ) a všichni nezaměstnaní by si z tebe měli vzít příklad ( -: ).

No, zřejmě jsi ideálně „zapadl do kolektivu vran“ ( -: ).

paní Ivo
Vlastimil Čech, 27.7.2010 21:39

Paní Ivo, myslím, že jste senzanční ženská!

Odp: paní Ivo
iva, 27.7.2010 22:12

To si nemyslím. Kem se snažím být hodná a někdy zas zlá aby to nebylo tak blbé.

Odp: paní Ivo
ivan, 27.7.2010 22:41

Pane Čechu, myslím, že by bylo docela dobré zveřejnit nějaké postřehy vašeho zetě z Haiti, určitě jste o tom pohovořili. Myslím, že by to mohlo být pro všechny zajímavé, stálo by to za to.

Odp2: paní Ivo
Vlastimil Čech, 28.7.2010 18:02

No to víte, že jsme mluvili o Haiti... On to měl z první ruky ale zase ne tak úplně z nejprvnější :-)... On pracuje jako armádní zravotnický důstojník, takže mezi ním a Černochy stál vždycky někdo s puškou. Bylo docela zábavné poslouchat, jak se ve vyprávění potácí mezi povinnou politickou korektností a skutečnými zážitky... Poukázal jsem na fotografie, které pořídil z místa p. Šibík- jsou na internetu- a bylo zřejmé, že se s něčím podobným setkal... Sám byl na takové ryze záchranné akci poprvé, dříve se účastnil jen akcí bojových (v Bosně), ale říkal, že jeho kolegové, kteří byli na jakémsi zemětřesení v J.Americe byli na Haiti překvapeni vzájemnou surovostí, bezohledností, lačností a leností tamějších obyvatel. Ono se zdá, že ten ryze černošský stát měl dost a dost problémů už před zemětřesením a tak se to všecko jenom zhoršilo. Nejvíce prý propukala závist až nenávist. Žijí tam nějací trochu světlejší černoši, a ti se cítí být něčím víc, než ostatní... a ti ostatní je za to nenávidí, protože by taky chtěli patřit k nim, ale to se jim nemůže podařit, protože „bývalý černoch“ byl jenom jeden: ten M.Jackson:-)
říkal taky, že kanadské vojsko tam bylo užitečnější než americké, protože kanadští důstojníci mluví francouzsky a někteří vojáci taky. Američani prý špatně spolupracovali, přednost v dopravě, kterou organisovali, prý měly jejich keksy, před vodou pro Kanaďany. On je zeť dost fajnovka, docela jsem se divil, že je vojákem a tak mu nedostatek vody a malá možnost mytí třeskutě vadila. Mají to Američani u něho ještě víc polepené...
Mě docela překvapilo, jak vyprávěl o problémech s vodou... v našich útvarech jsme už kdysi mívali přece vybavení pro přípravu pitné a užitkové vody z kdejaké hnojačky...
a na ty fotografie p. Šibíka se podívejte, ten odkaz dát neumím, ale našel jsem to googlem. Wayne se objevil na 2 fotografiích z Haiti taky, ale na kanadských armádních, propagandistických... evidentně nahraných, takových těch „O zdraví našich vojáků je postaráno“...„Personál nemocnice, který pomáhá při zemětřesení“ a nebo tak nějak...
Jinak to vypadá, že si udělal pro sebe závěr něco jako: Byl to prů.er, oni o stojí jen o takovou pomoc, kterou mohou zpeněžit a nejvíc ze všeho chtějí ze své černochy zamořené země pryč, někam, kde jich prozatím tolik není, kde se ještě tolik nenamnožili... jinak je jim to jedno.
Jo, a říkal, že těch staveb, které si mohou říkat „domy“ až tak moc z celkového počtu nespadlo, že ty části PortoPrince, kde jsou domy těch o odstín světlejších černochů zůstaly většinou neporušené. Ale pomoc jejich obyvatelé těm ostatním doslova odmítli...
No, nevím jak by to bylo u nás, ale Chilané jsou myslím víc lidi jako my, nejsou to Černoši, a ti si pomáhali, své mrtvé vyhrabávali a nestavěli z nich zátarasy, nerabovali s mačetama v ruce... aspoň tak to prý říkali ti vojáci, co tam byli...
Lidičky, doufám že jsem to napsal dobře, a taky že jsem tomu dobře rozuměl... to víte bylo to po telefonu, do Kanady jsem nejel a moje angličtina je limitovaná....
Ale kdybych nebyl bezvěrec, tak se pomodlím, aby se nic takového nestalo u nás, ani tam ve světě, kde žijí naše děti....

Odp3: paní Ivo
Lipovan, 29.7.2010 10:23

Humanitární pomoc pro třetí svět je samozřejmě k ničemu, specielně v zemích, jako je Haiti. Američané zřejmě nejsou spokojeni s tím, že v USA žije málo Haiťanů a dělají vše pro to, aby se jich později mohlo přistěhovat mnohem více. Haiti je nezávislé už 206 let, za tu dobu se stalo nejchudší zemí západní polokoule. Můžeme vyhnat černocha z džungle, ale nikdy nevyženeme džungli z černocha. Na haitské mizérii mám také svou nehynoucí zásluhu; kdybych našemu rozmazlenému psovi nekupoval suchary, ale hezky tyto peníze posílal na Haiti, mohlo tam dnes být tak o dva tři hladové krky více. Měl bych se stydět! :-)

Odp4: paní Ivo
Tlapka, 30.7.2010 11:07

Švagr povídal: Kočce nekupuj nic. Měla bys to poslat dětem do Afriky. Tak jsem se otázala, jestli mu ty Děti budou chytat myši.

Odp3: paní Ivo
ivan, 30.7.2010 0:29

Díky za článek, věděl jsem co v něm bude, ale chtěl jsem aby byl inspirací pro Jendovu rozvahu o realitě světa. Třeba ho něco nepadne.

Odp3: paní Ivo
Neuvedeno, 30.7.2010 6:37

Pane Čechu, řekl bych, že ten pán co byl na Haiti se setkal s lidmi co měli rozdávat humanitární pomoc. No a tito lidé rodilí Haiťané chtěli z toho mít byznys.
Nevidím v tom celkem moc velký rozdíl oproti tomu jak se chová náš rozdávač státních zakázek, který si u lidí, kteří dostanou tuto zakázku rovnou zajistí, že bude v těchto podnicích mít finanční účast, jak se to objevilo a bylo nedávno zveřejněno v televizi. Nebo co je známo o korupci ve státních zakázkách, že se dělají soutěže na míru pro některé účastníky.
Jenže tam v Haiti zřejmě to ten dotyčný viděl na vlastní oči, protože byl přímo účasten rozdávání humanitární pomoci, kdežto u nás se to občas dozví z médiích, které ovšem nesmí výřit zlobu ve veřejnosti.
Když lidé jsou pak v nějaké zvášť životně obtížné situaci, tak se pozná jejich charaktér velice rychle. To je přece známo a tam ta situace taková byla.
Když někteří lidé vidí báječnou příležitost jak zbohatnout, tak neznají bratra. Připomíná mi to chování nějakých individuí, kteří když vidí samičku, která by si dala říci, tak je nic jiného nezajímá a každého jiného od ní odstrčí, nebo i zmlátí.
To, že mají hodně dětí na Haiti je jen záležitostí náboženství. Některá náboženství zakazují mít při milování ochrané prostředky. Naboženství si tím zajišťuje další přírůstky věřících.
Nebo na ty ochránné prostředky nemají peníze, to je druhá varianta.
Vždyť ještě před osmdesáti lety bylo v Česku plno rodin, které měly deset dětí.
Proto se také rozvinul v krvi RH faktor negativní, který zabraňoval rodinám bez tohoto faktoru negativního u mužů mít více dětí. Ženy s větším počtem dětí než dvě již rovnou potrácely a další děti neměly v případě, že žena měla RH faktor negativní a muž RH faktor positivní.
Když si přečtete nějakou knihu od D. Londona, tak zjistíte, jací umí být krutí i lidé jiné rasy než černé. U zlatokopů to bylo na denním pořádku.

Odp4: paní Ivo
iva, 30.7.2010 6:51

Jsem moc ráda za tento příspěvek otevřel mi oči. S těma zakázkama to nikdy neskončí vždycky bude u moci něčí švigmutrpartyja. A ti co se nedostanou ke korytu, kdyby na tom byli jak ti Haitani??? Nechtěla bych to vidět. Nedávno byl přírodopisný pořad o nějakých opicích a říkali, že jsou jak lidi. POkud o nic nejde jsou přívětivé a milé, ale když někde se objeví nějaká možnost se nažrat nebo něco vzít jsou schopny se zabít rukama nebo spíš předníma tlapama.

Odp5: paní Ivo
Tlapka, 30.7.2010 11:10

Taky jsem se divila, že jsou lidem tolik podobní.

Odp4: paní Ivo
Neuvedeno, 30.7.2010 6:57

Ještě bych chtěl dodat, že v teplých krajích je mnohem více zákeřných nemocí, než v Evropě, protože máme tuhou zimu a na příklad malárie se u nás nevyskytuje.
Takže si tam každý pořídí raději více potomků, aby alespoň nějaký přežil. Toto těžko může pochopit Evropan, když v tomto jižním prostředí nežije. Tam každý si také pořizuje také více potomků také proto, aby jim na stáří alespoň nějaký pomohl. To bude u nás brzo také.

Odp5: paní Ivo
Alfons, 30.7.2010 10:29

..příklad malárie se u nás nevyskytuje...ale bude. Už se sem hrnou z jihu zástupy jedovatých pavouků!!! Už nás žerou až nás v další vlně hadi a štíři sežerou.
To za totáče nebylo!!;-)

Odp6: paní Ivo
iva, 30.7.2010 10:54

Všechno zlé je pro něco dobré. Nevíte někdo jak se dostanu na webkamery Chorvatska-Baška Voda?

Odp6: paní Ivo
Tlapka, 30.7.2010 11:09

Copak malarie... ale taková Lepra, to bude horší. Na tu by ani Komouši nestačili.

Odp6: paní Ivo
Neuvedeno, 30.7.2010 22:06

Nevím, jak kde, ale já mám na pozemku, kde stavím přístřešek dvě dospělé zmije. Narazím na ně vždycky když odhalim černý igelit ležící na hromadě tlející staré posekané trávy. Zrovna převčírem jsem na ně narazil. Připadám si jako člověk žijící na divokém západě.

Panu Neuvedeno:
%, 31.7.2010 16:54

Buďte rád, že tam ty zmije máte. A ten černý igelit jim nechte, ony to mají jako přikrývku na noc, aby jim nebylo v noci zima. Pokud je nebudete dráždit, tak Vám neublíží, dokonce možná se s Vámi i „zkamarádí“ ( -: ). A co nejdůležitější: vychytají Vám na pozemku všechny hraboše, kteří by Vám jinak dělali v trávníku díry.

Odp: Panu Neuvedeno:
Alfons, 31.7.2010 17:44

Chytají také slimáky? Nebo co chytá slimáky?;-)

Odp2: Panu Neuvedeno:
%, 31.7.2010 20:09

Alfonsi, to přesně nevím. Ona zmije je jakýsi dravec, který se při lovu řídí teplem loveného živočicha. A slimáci asi moc teplem „nesálají“ ( -: ). Vím, že slimáky žerou ježci. A protože v současných zahradách téměř žádní ježci nejsou (utekli před hrozným řevem, který vydávají motorové sekačky trávy) , proto je v zahradách přemnožená populace škodlivých slimáků. To dřívější housenky bělásků jsou proti slimákům ve škodlivosti úplní břídilové. ( -: ) Prý také některé kachny sežerou hodně slimáků ( ale mohou z nich dostat nějaké střevní parazity). Slepice slimáky nežerou, jsou nad ně povznesené; ale nad žížalou se „neošklíbají“ ( -: ).

Odp3: Panu Neuvedeno:
ivan, 31.7.2010 21:52

Romantiku, hadi jsou hluší a krátkozraký, ale ve většině případů to jsou stopaři, jejich ,,nos„ je jazyk. Ten tepelný ,,radar“ kterým ,,vidí„ i po tmě se jmenuje Jacobsnův orgán, vlastně šestý smysl. Dokáže prý rozlišit rozdílnost tepelného pozadí až ve dvou tisícinách stupně. Chladné díry, nory a jeskyně mu poskytnou kontrastní zobrazení jeho oběda, proto je sám chladnokrevný s pomalým metabilizmem, jako ,,teplouš“ by byl vlastně ,,slepý". To jen tak mimo.

Ivanovi.
%, 31.7.2010 22:14

Ivane, dobrý komentář, dávám 1*. Kdepak jsi to vyčetl ? ( -: )
Takovéto odborné statě z biologie Svícaři potřebují. A nejen Svícaři. Současná společnost totiž úrovní svého klasického všeobecného vzdělání upadá.

Podnikatelé většinou myslí jen na peníze, a filosofové a lingvisté začínají věřit primitivním fámám např. o tom, že očkování dětí proti nemocem nebo mytí rukou jako prevence proti nemocem jsou zbytečné, ba dokonce škodlivé. Zdůrazňuji, že k takovým středověkým nesmyslným pověrám se v současnosti často vrací lidé s VŠ vzděláním a velkoměstským trvalým bydlištěm.

Odp: Ivanovi.
ivan, 31.7.2010 22:54

Od kdy to vím? To nevím, některé věci si prostě pamatuju jen tak, asi proto že mě někdy zaujaly. Tohle je ale věc o které si myslím, že by ji měl vědět skoro každý, dokonce jsem přemýšlel o tom jestli to sem mám vůbec psát.

Odp2: Ivanovi.
%, 31.7.2010 23:01

...určitě! Podívej se dále na odborné pasáže okopírované z Wikipedie o Zmiji obecné a o Plzákovi španělském.

Odp3: Ivanovi.
Juras, 1.8.2010 0:00

Proč to sem kopíruješ, ty „odborná pasáži“? Připadá ti, že to tady mrvíš ještě málo, taks začal navíc tapetovat?

Jurasimovičovi Jurasánovi ( -: )
%, 1.8.2010 14:43

1) Svíce má přinášet v přeneseném slova smyslu „ světlo do lidských duší“, tedy má obsahovat něco nového, nové poznatky a moderní upřesnění a zdokonalení poznatků starších ( a domnívám se, že i vyjasnění mysli ve smyslu zlepšení nálady).
2) Uveřejnění takových poznatků není na Svíci zakázáno a mnoho přispěvovatelů je uvádí v podobě odkazů na příslušné odborné webové stránky.
3) Já volím okopírování částí odborných článků o zmiji, ježkovi a slimákovi z veřejně přístupné encyklopedie, tj. z Wilkipedie, na Svíci proto, protože tato témata zajímala svícaře pana Neuvedeno, pana Alfonse a pana Ivana, a proto, aby to už nemuseli nikde jinde hledat.
4) Tys zatím žádné osvětové téma na Svíci nedal a „mrvíš to tu“ ( -: ) tím, že „tapetuješ“ ( -: ) svíci lživými obviněními Tečky ze lži, což už všichni svícaři vědí, nudí je to, a proto na tvoje „tapetování“ nejsou zvědaví. Běž tapetovat domů dětský pokojíček, manželka tě za to pochválí ( -: ).
5) TEČKA . ° 0 ☼

Odp: Jurasimovičovi Jurasánovi ( -: )
iva, 1.8.2010 15:17

Juras mne nenudí a má nápady snad nejlepší odtud, Lipovan dává dobré tipy a Tlapka je záhada sama, pan Vlasta Čech je posel dobrých zpráv a Neuvedeno mi dává smysl pro psaní tu, Ivana Kozárová mne uklidnuje a Alfons mne zneklidnuje, Santiago mě vždy rozesměje a Bambus odpovídá na otázky se zvoníkem je těžké se shodnout a ty máš někdy dobré poznámky, ale už mě nebaví ty věčné narážky na lidi myslím tím ty nenoumí.

Ivě
%, 1.8.2010 20:15

No Ivo, tentokrát jsi se moc „nevytáhla“ ( -: ). Mne už také „nebaví“ ( -: ) Tvé věčné nářky na to, že Tvůj choť nemá v práci kam jít „na velkou stranu“ , a jak je Tvůj syn z práce „udřený“.

Jinak máš sebevědomí a odvahy dost, když můžeš z jedné vody na čisto vysypat z rukávu pro každého ze svícařů individuální „Kádrový posudek“ ( -: ).

Odp: Ivě
iva, 2.8.2010 7:27

Já to vím , sama sobě si říkám, že toho už nechám. Též mám ráda pořád něco nového.

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Odp4: Panu Neuvedeno:
Juras, 31.7.2010 23:58

Nějaký hadař říkal, že i přes jejich hluchotu má cenu ve snaze vzplašit je dupat a dělat rámus, protože jsou citliví na otřesy půdy. S tou hluchotou jsem myslel, že to ví každej :-)

Odp5: Panu Neuvedeno:
Lipovan, 1.8.2010 9:05

Řekl bych, že dobrých 80% hadů, které člověk v naší přírodě uvidí, je užovka obojková. Na druhé místo bych dal užovku podplamatou a na třetí pozici zmiji. Užovek hladkých je velmi málo a užovka stromová je kriticky ohroženým druhem s naproto minimálním výskytem. Podle zkušeností si had (např. na zahradě) na přítomnost člověka zvykne a ztrácí počáteční plachost. Více hadů u nás ve volné přírodě není, nepočítáme-li ódéesáky a bolševiky, což jsou ovšem dva poddruhy jednoho druhu. :-)

Co je dobré a co zlé?
Zdeněk Kopřiva, 31.7.2010 6:11

Těžko říct, co je dobré a co zlé. To, co se nám jeví jako zlé se později ukáže jako dobré a naopak. I když člověk má v sobě schopnost vycítit co je dobré a co zlé. Já jsem již tak vytrénovaný duchovní praxí, že to pocítím téměř okamžitě. Svůj život, i když byl a pořád je plný chyb, bych nenazval bídným, ale neustále vzkvétajícím z toho pomyslného semínka až do vonícího květu. A co se týká smrti. Smrt těla je prostě skutečnost, kterou nemůžeme popřít, ale nic s ní nemůžeme dělat, ona čeká na každou žijící bytost. Ale je zvláštní, že se jí nebojím. Jsem hluboce přesvědčený, že člověk přežívá v nějaké formě svou vlastní existenci. Tak proč mít strach? Vše je jen radost a blaženost. Na vyšších úrovních duchovního pochopení, dokonce i bolest je blažeností a radostí.

Odp: Co je dobré a co zlé?
Alfons, 31.7.2010 9:56

...Tak proč mít strach? Vše je jen radost a blaženost...z toho mají strach jen nenažrouti.;-)

Odp: Co je dobré a co zlé?
Tlapka, 2.8.2010 8:15

Já se taky nebojím, ovšem nemám takovou představivost abych věřila v posmrtnou existenci. Informace by se musela někam překopírovat. Je nutno dožít se smrti a pak už je to dobré takjak tak a ani není známo jak by to přežívání vypadalo.

Zmije obecná
%, 31.7.2010 22:36

Zmije obecná (Vipera berus) je had z čeledi zmijovitých. Je nejrozšířenějším hadem na světě, nejseverněji žijícím hadem vyznačujícím se extrémní odolností vůči chladnému počasí a jediným jedovatým hadem České republiky a řady dalších států v severní části severní polokoule.

Její jed je vysoce účinný, ovšem má ho jen velmi malé množství, takže za normálních okolností její uštknutí život člověka neohrozí – vážné riziko představuje pouze pro alergické jedince, malé děti a staré a nemocné lidi. Smrtelná dávka jedu je asi 15 miligramů, nicméně zmije obecná ho má sotva 10 miligramů, a navíc při jednom uštknutí neuvolní více než jednu třetinu jedu. Nebezpečnější je poddruh zmije obecná bosenská, který žije na Balkáně a má atypické složení jedu.

Zástupci druhu, který se dle různých pojetí člení na 2–3 poddruhy, mohou nabývat celé řady barevných forem, z nichž některé (např. černá) mohou dokonce postrádat jinak charakteristickou klikatou tmavou čáru na hřbetě, která inspirovala řadu národních pojmenování zmije obecné či celého jejího rodu (např. ve slovenštině je to vretenica obyčajná).
Jejich potravou jsou zejména drobní hlodavci (nejčastěji myši a hraboši), obojživelníci, ještěrky, případně mladí ptáci a ptačí vejce. Pramen: Wikipedie

Plzák španělský (lidově „slimák“)
%, 31.7.2010 22:57

Plzák španělský (Arion lusitanicus) je plž z čeledi plzákovitých pocházející z Pyrenejského poloostrova, který se poslední dobou[kdy?] šíří Evropou. Jde o velice nepříjemný invazní druh škodlivého plže, který vytlačuje původní druhy plzáků a páchá obrovské škody v zemědělství.V Česku se plzák španělský poprvé objevil v roce 1991, od té doby se úspěšně šíří zejména v zemědělské a kulturní krajině, kde opakovaně dochází k jeho zatím jen lokálním přemnožením. Byl však doložen i na stanovištích jen minimálně narušených lidskou činností.

Jakožto jeden ze zásadních důvodů dosavadní úspěšnosti tohoto druhu lze uvést nedostatek přirozených nepřátel a parazitů, kteří se s ním doposud nestihli na nová působiště rozšířit. Parazité běžně napadající zástupce rodu plzák vyskytující se v Česku už dlouhou dobu nejsou z neznámých důvodů v případě plzáka španělského příliš úspěšní.

Boj proti invazi
Sběr jedinců (na menších pozemcích), odstranění přirozených úkrytů a případné kladení pastí (nutno pravidelně vybírat). Sesbíranými jedinci je možno přikrmovat kachny nebo prasata. Jiným způsobem zlikvidování nasbíraných jedinců je posolit je. Dále jsou možné chemické moluskocidy: postřiky (methiocarb) či otrávené návnady (metaldehyd). Druhá varianta má tu výhodu, že je více selektivní. Jako prostředky biologického boje lze použít hlístice (Phasmarhabditis hermaphrodita, nutno aplikovat v době líhnutí) či larvy druhu Tetanocera elata. Vajíčka spolehlivě likviduje dravý plž Oxychilus cellarius.

K větší, či menší regulaci tohoto druhu by mohlo přispět i množství původních predátorů, v jejichž jídelníčku se vyskytují domácí druhy rodu Arion. Z plazů je to především slepýš křehký, z žab ropucha obecná, zelená, i krátkonohá, skokani, dále střevlíci, slimák limax maximus, který příležitostně konzumuje menší plže, dále „úhlavní slimákožrout“ ježek (oba druhy vyskytující se v Česku), kos černý a zřejmě i jiní drozdovití, výčet by zabral nemálo prostoru.

Zásadním problémem u biologického boje je absence úkrytů jmenovaných predátorů v kulturní krajině dneška.
Pramen: Wikipedie

Ježek západní (=obecný)
%, 31.7.2010 23:15

Ježek západní (Erinaceus europaeus), známý též pod názvem ježek obecný[1], je středně velký západoevropský hmyzožravec, spolu s ježkem východním jediný zástupce čeledi ježkovitých (Erinaceidae), který se vyskytuje na téměř celém území České republiky, vyjma jihovýchodní Moravy. Obývá území od nížin až po 800 m n. m., výjimečně jej můžeme spatřit až 1100 m vysoko. Vyskytuje se na okrajích lesů, pasekách, v křovinách, v parcích a zahradách nebo ve městech.

Ježek západní je se svou délkou 22-27 cm a hmotností mezi 0,9 až 1 kg o něco větší než jeho příbuzný, již výše zmíněný ježek východní. Na světlé hlavě má tmavý pruh táhnoucí se od čenichu k očím a tvarovaný do písmena V. Břišní strana těla je u dospělého jedince šedohnědá až šedá s podélnou hnědou skvrnou, u mláďat hnědá bez skvrny. Bodliny, kterých může mít ježek západní na těle až 8500, má uhlazené a pravidelně pruhované, směřující dozadu a dlouhé 20-30 mm.Ježek západní žije, až na období rozmnožování, samotářským životem. Je aktivní v noci, kdy je často slyšet jeho pronikavé funění a dupání, ve dne odpočívá ve svém hnízdě vystlaném trávou a umístěném v méně dostupných místech, např. pod kameny nebo mezi kořeny stromů. Ačkoli je všežravec, dává přednost především živočišné stravě, zvláště pak bezobratlým živočichům, mezi které patří slimáci, žížaly, brouci nebo jiný hmyz. Zvláště pak preferuje žížaly, stonožky Glomeris marginata a Tachypodoiulus niger nebo zástupce čeledi střevlíkovitých Carabus nemoralis. Občas se přiživuje i žábami, malými hlodavci, mladými ptáky, ptačími vejci nebo plody. Potravu vyhledává díky svému výborně vyvinutému čichu.
Pramen: Wikipedie

Odp: Ježek západní (=obecný)
Neuvedeno, 1.8.2010 8:01

Děkuji za informace, slimáků, slepýšů, ještěrek tam mam hojně, tak snad budou i ježci. Myší jsem ulovil na pastičky za zimu, podzim a jaro také dost, teď mám od nich nějak klid. Horší je ožírání mladých stromků. Zjistil jsem, že metrové pletivo na králíky přes zimu na ochranu před ožíráním od zajíců a srn nestačí, že bude muset být ještě o trochu vyšší, ale o kolik nevím. Letos byla krutá zima a tak bylo také hodně sněhu a zvířata tím pádem vylezna výš na stromky. U hotové části přístřešku už skladuji pod vnější konzolou přečnívající asi 2,5 m seno. Zatím v délce 4,5 m. Mám jí svisle chráněnou igelitovou plachtou se zavěšenou latí dole, aby vítr neodhalil seno. Pod senem mám klády a pod nimi mezeru na větrání. Zkouším to zatím na zkoušku, kolik to seno vydrží a zdali vůbec neshnije. Před sluncem to seno je chráněno tou svislou plachtou ze dvou stran. Z jedné strany je palubová stěna a z jedné strany ještě dodělávám druhou část přístřešku. Tak jsem zvědav. Letos se sušilo seno opravdu dobře. Bez zakrytí sena se obávám, že by v těch horkách seno mohlo chytnout a shořel by mi pak celý přístřešek.
Slyšeli jste jak chytla celá polystyrenová stěna paneláku zakrytá omítkovinou. Obávám se, že se teprve teď ukazuje jaké nesmysly se dotují. Podobně jako za socialismu velkoseníky, co hořely na pokračování. Stačilo, když se trochu zkřížila jeřábová dráha a začala jiskřit železo o železo. Zřejmě jižní a východní strana domu by neměla být izolována polystyrénem, ale skelnou, či čedičovou tepelnou izolační hmotou.

Panu Neuvedeno:
%, 1.8.2010 15:07

Gratuluji k postavení přístřešku.
O těch požárech si myslím své: Dříve prý s nimi měli co do činění i Mašínové a jim podobní. V současnosti stačí jeden zdrogovaný a druhý ožralý „svobodymyslný“ vousatý a vlasatý mládežník, a končí to podobně ) -; ); ani vedro ani polystyren nemusí být na vině.

Odp: Panu Neuvedeno:
Neuvedeno, 3.8.2010 7:28

Když pane ., se dávají pod polystyrén na obvodu zdiva při izolaci paneláků jen takové příchytné terče z maltoviny v podobě koláčů, tak pod nimi může proudit vzduch. Když se vzduch ohřívá, tak proudí vzhůru. Takže čím je panelák vyšší, tím je větší teplota tohoto vzduchu. Je pravda, že v předpisech je výška ochraného pruhu myslím omezena na 35m. Jenže to omezení je zase jen z minerální vaty, zkrz kterou může také ten teplý vzduch proudit. Takže v horní patrech zateplených paneláků může docházet asi k mimořádné teplotě vzduchu. Pak stačí už jen málo v těchto velkých teplotách a je požár na světě. Konečně to bylo vidět ve zprávách, jak shořel celý polystyrénový štít a omítkovina se odloupla. Ta velká teplota vzduchu může také způsobit odlupování omítkoviny se síťovinou a možná tání síťoviny. Je pravda, že jseme letos měli mimořádná horka.
Jsem zvědav, jak se budou chovat k této situaci požárníci. Já bych polystyrén nechal jen na severní straně a všude jinde bych dal minerální vatu o stejné tlouštce jako byl ten polystyrén. U minerální vaty zase je problém rozlétávání malých částic minerálních vláken do ovzduší při velkém větru a jejich působení na člověka. Tedy vdechování těchto částic a vlétávání částic do očí. Jenže prý se přidává jakési lepidlo, které tomu zabraňuje. Dále je navrch izolace ještě omítkovina, takže by to mělo být bezpečné.
Je to tak, jako s tím jídlem. Lidí je mnoho a tak se volí nebezpečnější způsoby žití, aby lidstvo mohlo vůbec přežít. Občas se narazí a občas je s toho velký průšvich.

Odp2: Panu Neuvedeno:
%, 3.8.2010 7:54

... vím, že je za určitých podmínek možné i tzv. samovznícení materiálu. Proti tomu nic nenamítám.

Odp2: Panu Neuvedeno:
Vlastimil Čech, 3.8.2010 20:30

Obávám se, pane Neuvedeno, že se Vám nedostalo v této věci všech informací. při zateplování PLS deskami jsou desky přilepeny nejen „buchtami“ lepidla, ale také tzv „ohrádkou“, tedy lepidlem po obvodu PLS desky. (...a ovšem hmoždinami...)Celková plocha pokrytá lepidlem by měla, při kontrolní demontáži desky, býti okolo 2/3 až 3/4 plochy desky. Proudění vzduchu pod PLS deskami je při použití KZS nepřípustné a je vadou. Zateplení deskami z minerálních vláken předepsané 22 m nad terénem (ovšem výjimky) je z hlediska difuse vodních par a migrace rosného bodu v tloušťce pláště nevýhodné. Pokud totiž se rosný bod vzhledem k aktuelní teplotě vně a uvnitř objektu nachází právě v isolační vrstvě, dochází ku kondensaci ve vrstvě desek minerálních vláken, stěrková omítka s vložkou vykazuje vyšší difusní odpor a za čas se MŮŽE (tzv. poukázka na prů.er :-) ) projevit porucha. Nakondensovaná vlhkost pak deskami z minerálních vláken klesá až ku hranici 22m kde se shromažďuje a provlháním vytváří po čase mokrý pruh na fasádě i v samotném interiéru.

Odp3: Panu Neuvedeno:
Neuvedeno, 6.8.2010 14:34

Děkuji za komentář o minerální izolaci. Je třeba si dávat pozor, aby rosný bod nepřišel do vnější minerální izolace, aby se tam voda nedržela a nestékala níže. Viděl už jsem nasáklou střešní minerální izolaci a je to opravdu hrozné, když se to stane. Ovšem je to menší zlo, než když barák shoří, díky tomu, že se polystyrénová izolace prohoří až k oknům a pak přes okna do bytu.

Zabijáci z dobrého úmyslu.
ivan, 1.8.2010 21:30

Příkladem nepovedeného dobra, kdy se úmysl, který sledoval zvýšení medonosnosti vcelku mírných včel evropských s průměrnou snůškou s africkýma včelama, které měly mnohem větší snůšku, ale byly celkem choulostivé na klima a jejichž výrazným znakem byla agresivita, byl výzkum prováděný v odlehlých oblastech Brazlie.

Po lajdáctví zřízence došlo k úniku velice agresivního včelstva které se začalo v přírodě množit a šířit se na sever do obydlených oblastí Bolivie, Ekvadoru, Venezuely, Panamy, Mexika a jižních států USA. Zatím mnoho užitku nepřinesly pro jejich nechovnost, zato mají na svědomí už tisíce životů a šíří se dále na sever i do chladných oblastí. Nikdo neví až kde je jejich nově získaná odolnost zastaví.

Tady se to nepovedlo, ale nikdo neví jak zabránit jejich dalšímu množení a postupu do severních šířek hustě obydlených oblastí.

Odp: Zabijáci z dobrého úmyslu.
iva, 2.8.2010 7:31

No vida. Časem si ještě povzpomínáte na další dobra obrácená naruby a taky zla, ze kterých se časem stalo něco dobrého. Jenže jak to tu psal Juras nikdo neví jestli to s těma včelama je ted zlé nebo dobré.

Odp2: Zabijáci z dobrého úmyslu.
Tlapka, 3.8.2010 12:16

Odpověď je jasná a souvisí s Tvojí teorií: Jak pro koho. Mohly by řešit populační explozi některých přemnožených organismů.

Odp: Zabijáci z dobrého úmyslu.
Vlastimil Čech, 3.8.2010 20:38

V časopisu Včelař byla ta historka vylíčena ještě hrůzostrašněji... Ty křížené afrikanisované včelky vypustil ze včelí voliéry na svobodu jakýsi brasilský odnožník našich „Zelených“... bylo mu prý líto zajatých ubohých a zlými vědci zneužívaných zviřátek...
A také proto tvrdím:

„KAM NOHA ZELENÉHO ŠLÁPNE, TAM 7 ROKŮ TRÁVA NEROSTE!“

Odp2: Zabijáci z dobrého úmyslu.
ivan, 3.8.2010 21:52

Tady by se dalo navázat, bez ohledu na to co si myslím o etice a podmínkách chovu kožešinových zvířat. /.....

Slavobránu rozumu si zde postavili ochránci a zachránci všeho a všech, aniž by o to byli kdy kým požádáni.

Víc hlav víc ví, u zelí to neplatí!

Příkladem je jejich akce,( Karlov?) kdy parta zelených chytráků vtrhla na chovnou farmu, zotvírali klece a pustili na svobodu stovky lišek a norků, aniž by pitomcům došlo, že tyto zvířata čeká smrt hladem, nebo že se navzájem požerou.
Proto je dobré mít lidi kteří konají samé dobro aniž by je o něj kdo požádal, když ne na mušce, tak aspoň na očích.

Odp3: Zabijáci z dobrého úmyslu.
Tlapka, 6.8.2010 15:17

Taky jsem slyšela. Vypustili laboratorní myši, aniž by se s nimi seznámili natolik, že myš bez vlastní komunity nepřežije. Jejich akce jsou Ekoteroristické a Ekohysterické.

Ivanovi
%, 6.8.2010 18:08

Ono konat DOBRO je nutné odborně, s citem a rozumem. Pak je výsledek dobrý.

Ale pokud pitomci konají pouze takzvané „dobro“ neodborně, bezcitně a hloupě, pak to, co konají není dobrem, ale je sabotáží a výsledkem je škoda a ztráta. (Viz např. zlikvidované české továrny fyzicky rozemleté na padrť, zlikvidovaná pracovní místa v nich, nakupování drahých a nekvalitních potravin a jiných výrobků z ciziny, podporování gastarbeiterů z levicových zemí a mnoho jiného a podobného, co se v posledních létech stalo a děje dál.)

Odp: Ivanovi
ivan, 6.8.2010 19:00

Pověz mě maminko, maminko moje, o čem si zpívají v továrnách stroje, o čem si v továrnách zpívají stroje. Tralala la láá, padadadam..

Zpívají, zpívají, jako ti ptáci, ať lidé rádi jsou, že mají práci, ať lidé rádi jsou, že mají práci.

Spadla práce do kanálu, já ji hledat nebudu, kdyby ji nědo našel, ať ji zavře na půdu, kdyby ji někdo našel ať ji zavře na půdu.

Já si práci nevymyslel, já ji dělat nebudu, kdyby nám ji někdo nutil, tak mu dáme na hubu, kdyby nám ji někdo nutil tak mu dáme na hubu.

Buď v práááciii v šest, buď v prráááááciii v šest.

Čest!

Odp2: Ivanovi
Tlapka, 6.8.2010 19:30
na %
ufonek, 10.8.2010 19:23

A největší pitomci jsou obyvatelé České rebubliky ,protože si kupují nekvalitní potraviny z dovozu a podporují konkurenci od jinud .
Občané by si zde mněli uvědomit , že pokud budou kupovat zboží z ciziny , tak nebudo mít žádný důchod . Místo důchodu budou mít pouze vidiny .

S přibýváním modrých ptáků
Alfons, 3.8.2010 13:26

ubývá včelstev. Oranžoví senilové odcházejí do hrobu a mladí modří ptáci jaksi na včelaření nejsou. Co s tím?

Odp: S přibýváním modrých ptáků
Tlapka, 3.8.2010 17:10

No a Toto právě ty vražedné včely budou řešit. Mimo jiné disponují vynikající inteligencí. Nemusí se s nimi včelařit, budou si včelařit Samy sobě.

Odp2: S přibýváním modrých ptáků
Alfons, 3.8.2010 18:09

Med budou ukládat včelařovi rovnou do konve atp.;-)

Odp3: S přibýváním modrých ptáků
Tlapka, 4.8.2010 8:03

Proč by svůj med rozdávaly, budou za to něco požadovat. Ale co?

téma-netéma... není o čem diskutovat...
Tony, 3.8.2010 22:46

téma-netéma... není o čem diskutovat. Odpovím vám ve dvou citátech.

„Life´s a bitch and we´ll die anyway.“

„Smrt je naše jediná jistota.“

Odp: téma-netéma... není o čem diskutovat...
Tlapka, 4.8.2010 8:04

Nejistota může být v tom, co je po smrti, když je častý názor že Smrtí vědomí nekončí.

Odp2: téma-netéma... není o čem diskutovat...
Tony, 4.8.2010 17:55

A co s tím? to něco na něčem mění? Nezdá se vám komický jak se všichni tvorečkové na světě přou co je po smrti (křesťanství, islám, buddhismus, blablabal, ateisté)... Někdo říká že to a to... Nikdo ani náznakem netuší. Neexistuje žádný důkaz který by říkal že něco je pravděpodobnější než to druhé... Ano máte pravdu - není to jisté, ale není co řešit. Něco je a každý se to dozví. Takže je jistota i v tom.

Je to sice nejisté ale není to zjistitelné takže nemá smysl nad tím uvažovat.

Odp3: téma-netéma... není o čem diskutovat...
Juras, 4.8.2010 18:09

Zdaleka ne všichni se přou. A není jisté, jestli se to dozvíme. Jestli po smrti už nic není, tak se to nedozvíme. Smysl uvažovat nad tím má stejný jako uvažovat nad jakoukoliv jinou věcí.

Odp4: téma-netéma... není o čem diskutovat...
Tony, 6.8.2010 9:32

Uvažovat nad jinými věcmi má nějakou šanci že se někdy někdo dozví jak to je.

Odp3: téma-netéma... není o čem diskutovat...
Tlapka, 6.8.2010 10:48

Máte úplně pravdu. Logicky vůbec není možné život po smrti, tak jak zmizí nahrávka když rozbijeme gramodesku. Není mi jasné, zda Hodně lidí věří na posmrtný život, nebo se dávají více slyšet.

Mám po ruce otázku, je smrt dobrá nebo...
ivan, 3.8.2010 22:53

Mám po ruce otázku, je smrt dobrá nebo ne?
Smrt jedince.
Smrt jako taková.
Myslím, že by nesmrtelnost byla nejtvrdším trestem přísnějším než smrt!
Co tom soudíš?

Odp: Mám po ruce otázku, je smrt dobrá nebo...
Tlapka, 4.8.2010 8:06

Smrt je největší vynález přírody, však dříve se organismy rozmnožovaly dělením a tak svoje nešvary nesly sebou. A jedinec co má paměť... by nesmrtelnost neunesl, což bylo literárně opakovaně zpracováno. Věčný žid, Makropulos a další.

Odp2: Mám po ruce otázku, je smrt dobrá nebo...
Alfons, 4.8.2010 8:36

Ano, bez smrti se nedá žít!;-)

Odp3: Mám po ruce otázku, je smrt dobrá nebo...
Tlapka, 4.8.2010 11:37

A dokonce i naopak.

Odp2: Mám po ruce otázku, je smrt dobrá nebo...
Juras, 4.8.2010 8:40

Ale to jsou jenom představy těch spisovatelů. Umění, čili iracionální pocity nesouvisející s realitou. Nikdo ze smrtelňáků neví, jak by se nesmrtelňák cítil.

Odp3: Mám po ruce otázku, je smrt dobrá nebo...
Tlapka, 4.8.2010 11:38

To máš pravdu, ale když si to představím tak asi dost blbě. Právě časová tíseň dává životu správnou šťávu.

Odp: Mám po ruce otázku, je smrt dobrá nebo...
iva, 4.8.2010 9:05

Podívej se na film Americká krása. Je tam trošku naznačeno jak je to krásné být mrtvý. Ta krása toho okamžiku smrti. Nebojím se smrti, ale bojím se toho bordela co tu po mně zůstane ale už ho neuvidím doufám.

Odp2: Mám po ruce otázku, je smrt dobrá nebo...
Tlapka, 4.8.2010 11:40

To je pro mě krásná myšlenka, že budou můj binec uklízet jiní. Chtěla bych to po smrti vidět ala „Duch“.

Odp3: Mám po ruce otázku, je smrt dobrá nebo...
Alfons, 4.8.2010 20:02

...budou můj binec uklízet jiní...tak to je za 1 !!!!;-)

Odp4: Mám po ruce otázku, je smrt dobrá nebo...
Tlapka, 6.8.2010 11:08

A tebe to ještě doposavad nenapadlo? To je základní člověčí myšlenka „kdo bude pro mě pracovat? “

VV a jejich parta za 7 milionů
Alfons, 10.8.2010 20:52

Kniha 1984
(v anglickém originále vypsáno slovy Nineteen Eighty-Four) je významný antiutopický román anglického spisovatele George Orwella z roku 1949. Popisuje svět, v němž vládne absolutní totalita a podporuje ji permanentní válka. Cokoli proti kolektivnímu myšlení Strany je krutě trestáno, lidská individualita se stává zločinem. Z tohoto díla pochází známý výrok „Velký bratr tě sleduje!“
BLAF_BLAF_BLAF-

Odp: VV a jejich parta za 7 milionů
Tlapka, 11.8.2010 8:47

Známe, je to dobrý- Winston Smith.

Pokroku, přidej do kroku
Platfus, 13.8.2010 12:19

Jeden americký spisovatel se v rozhovoru přiznal k tomu, že svá díla psal vždy proto, aby si zajistil pohodlné živobytí a měl pro sebe dost volného času. Jeho díla se ovšem stala natolik populární, že byl tlačen do toho psát dál a dál. Jak hořce podotknul, psaní se mu stalo noční můrou a svého vysněného cíle tak vlastně nikdy nedosáhl.

Když jsem před lety nastupoval do pracovního procesu, byl jsem postaven před celkem nudnou práci v oblasti počítačového zpracování dat. Protože nemám rád rutinní práci asi jako většina z vás, upínal jsem úsilí k vymýšlení různých udělátek a skriptíků, které mi tuto práci usnadňovaly a automatizovaly. Sám jsem přitom přitom pomýšlel na to, že budu převelen na jinou, zajímavější, práci. Nezastírám, že mojí motivací byla i přirozená lenost, tak jsem získaný čas zrovna nevyužíval zrovna k tomu, abych si bral práci navíc. Po určité době se podařilo skutečně velkou část práce automatizovat. Stalo se to, co se stát muselo - nadřízení si všimli, že to teď nějak víc odsejpá - a protože v tom vidí každý manažer svoji příležitost, přidali mi víc práce. Skladba práce ovšem zůstává stejná - z nějaké části automatizovat lze, z nějaké prostě ne - jednoduše se mi začal kupit ten opruz, takže jsem si moc nepomoh. Moje snahy o přeřazení taky nevyšly, protože jsem se nadřízeným dost hodil zrovna na tomhle místě. Dneska už tam nepracuju a jsem za to rád.

Tenhle svůj příklad považuju za určitou analogii v malém měřítku toho, jak mi připadá dnešní doba. Nechci směšovat víc témat najednou, jen znepokojen sleduju, jak se všechno kolem mě zrychluje a svět uhání překotným tempem vpřed. Technický pokrok za posledních pár let udělal větší skok, než za celá staletí předtím. Mám za to, že někde v základu pokroku stojí přirozená lidská touha po bezstarostném životě, takovém tom „pohodlíčku“. Tato hybná síla pokroku, pro kterou jsou mnozí paradoxně schopní vynaložit i dost úsilí, se ale ošklivě vymkla. Ve světě, kde jsou takhle nastolené ekonomické vztahy, člověk nemá ani pořádně na výběr.

Odp: Pokroku, přidej do kroku
Tlapka, 13.8.2010 15:01

Lidé toužili vždy po Pohodlíčku a byl to motiv, protože jej nebylo možno dosáhnout. Dnes se stane, že někdo Pohodlíčka dosáhne a pak to začně být s ním špatné. organismus není na Pohodlíčko zařízen. Vzniknou nemoci „civilizační“ a všelijaké deformace osobnosti. Jak to vidíme u VIP.

Ostravská Universita
Walsroy, 24.8.2010 7:44

Všechno zlé je k něčemu dobré. Uvědomil jsem si to až mi podruhé vyhodili dceru od státnic z francoužštiny. To jsem si uvědomil,že studovat cizí jazyk na universitě je ta největší kravina na světě.Mám kolegu ,který se oženil v Německu ,má tam syna s českým občanstvím a ten šel si udělat státnici z němčiny sem do Čech aby se i tady uplatnil a neudělal ji.No prosím Vás ,učit se fonetiku,syntaxi a podobné diciplíny to má snad význam jen pro toho kdo to chce dál učit,ale co ve firmě ,kde musíte chňapnout telefon a vyřešit s francouzem nebo němcem problém? Rozdíl je naštěstí i v tom ,že ve firmě za to dostanete lepší peníze,někdy i takové o jakých se členům státní zkušební komise ani nesnilo,zatímco ty svoje syntaxe můžete vyučovat celý život za pár drobných.Papír si mohou strčit někam,pracovní pohovory probíhají v cizí řeči a nikdo se nepatá na žádný papír.Každého zajímá co doopravdy umíš.Nejlíp je vyjet do ciziny na delší pobyt a problém se studiem jazyka máte vyřešen a nejste závislí na něčí momentální náladě nebo podivných zvyklostech zavedených na nějaké fakultě.Takže tak se nám doma neúspěch obrátil v karierní úspěch. Sláva akademikům.

Odp: Ostravská Universita
iva, 24.8.2010 9:47

Umět jazyk ještě není všechno. Práce není, zemědělci se trápí na poli kvůli neúrodě, kamiony nesmyslně převážejí zbožím sem tam. O čem se chceš s Francozema domlouvat po telefonu?

Odp2: Ostravská Universita
iva, 24.8.2010 9:52

Můj nevl bratr taky takto studoval nedostudoval. Má známosti překládá z němčíiny i francouzštiny a státnoce má ze srbochorvatštiny a makedonštiny ostatní jazyky se doučil ve Francii a u doučovatelky, která shodou okolností je holka mého vlastního bratra. A když ted po něm chtěla dohodit nějaké překlady, řekl jí, že sám má málo. Přitom vím od jeho příbuzné, že se bojí, když má tolik překladů, že oslepne. Ano v každé firmě chtějí aby člověk znal nějaký světový jazyk, ale nevím, že by nějaká firma přijímala lidi. Jedině ty o kterých jsem tu psala jak pak volají a nabízejí různé krámy na prodej. Na to je jazyk dobrý, ale stačí obyčejný český a mrštný

Zajímalo by mne, k čemu je dobré, že...
iva, 8.9.2010 9:31

Zajímalo by mne, k čemu je dobré, že tady pořád nějaké pako píše ty nesmyly? Možná je to dobréí pro něj, ale diskuse už nemá vůbec smysl.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.