Pro všechny přemýšlivé lidi

Komentáře k článku

21.6.2010 9:10

Roční období

Taky máte v hlavě zafixováno, že když třeba na jaře začnou kvést rostlinky tak je vám dobře, nebo naopak zle. Podle toho, co máte v hlavě zafixované. A nebo slyšíte po delší době nějakou písničku, která se vázala k určitému období vašeho života a najednou máte takovou asociaci jako byste se v té době ocitnuli nebo váš mozek chce se do té doby moc vrátit a je vám na chvilku dobře.

Někdy se zamýšlím nad tím jak tu píše někdo, že mu Svíce otevřela nové obzory a že je to dobře zorganizované, že to posouvá lidi někam kupředu, jestli jednou budu vzpomínat. Nebo si řeknu- To byla ztráta času tam se hádat.

Každopádně jsem ráda, že jsem tu poznala pár různých lidí a možná i to, že nejsou všechny ženské nesnášenlivé semetriky, ale že dokážou člověka pochopit ale taky mu pár věcí vysvětlit z té druhé strany a jaké knížky kdo čte. Nebo, že je na tom možná někdo i hůř, než já.

A abych nahodila nějakou otázku zeptám se, jestli z vás někdo nakupuje na aukru nebo v nějakém Eshopu a jak jste spokojeni. Nebo jen zajdete do Hrušky jak já a domů a pak to všechno sníte? Taky se můžete vyjádřit k tématu článku a to jestli se vám různá období života vztahují k určitým zážitkům či ročním obdobím a počasí vůbec. Doufám, že je to dosti srozumitelné a rozumíte řeči mého kmene :-)

Asi jo.
Juras, 22.6.2010 7:52

Asi rozumím. Vzpomínky mi nejúčinněji vyvolávají vůně. Vůně, které jsem dlouho necítil. Nejintenzivnější bylo, když jsme po koupi domu na vesnici něco pracovali na dvorku a najednou mě do nosu udeřila vůně slunkem rozpáleného starého dřeva smíchaná se slunkem vypáleného býlí (ne seno - živé rostliny). To mě hned vrátilo o třicet let zpátky na prázdniny u babičky.

Odp: Asi jo.
Tlapka, 22.6.2010 14:55

To je všechno pravda, jak říkáte, ale já jsem neraději když prší. Mám chronický zánět spojivek. Taky mě netěší vůně. Mám chronický zánět nosu. Taky je na jaře moc hlučno mám chronický zánět uší. Vše je z toho že mi neošetřili zavčas krční vegetace.

Odp2: Asi jo.
Jenda, 22.6.2010 15:46

Mátě něco co je na vás chronicky nezanícené? :D Z vás musej mít doktoři radost. Tolik třicetikorun tam nevyberou co za celý rok běžného provozu :D Ale tak každej se baví jinak :D

Odp3: Asi jo.
Tlapka, 22.6.2010 17:20

Nechápu Proč bych chodila k lékaři? Chronická nemoc je od toho, že se nedá vyléčit, taková se musí pěstovat, protože člověka osvobozuje od úkolů do kterých se mu nechce.

Odp4: Asi jo.
Alfons, 21.7.2010 12:15

Už to chytlo i mozek?;-)

Odp5: Asi jo.
Tlapka, 21.7.2010 12:40

A to jako Co mi chytlo mozek? Upřesnit ► ►

Odp6: Asi jo.
Alfons, 21.7.2010 14:17

Chronické zanícení mozku přece!!;-) Ale to není smrtelné.

Odp7: Asi jo.
Tlapka, 21.7.2010 15:38

Dokoce to není ani bolestivé. Příznaky jsou spíše subjektivně příjemné.

Odp8: Asi jo.
Alfons, 21.7.2010 18:07

A člověk má zdravé sebevědomí;-) Nic ho nerozháže.

Odp9: Asi jo.
Tlapka, 21.7.2010 18:59

Doporučuji každému to zkusit. Nejhorší je to Hoře z Rozumu.

Odp: Asi jo.
Jenda, 22.6.2010 15:44

Ty vůně to je pravda. Ty se do dlouhodobý paměti ukládaj ještě víc než obrazy. I když taky se mi občas stane, že příjdu na místo a v hlavě se mi probleskně nějakej obrázek z dětství, kterej je tomu místu nebo části toho místapodobnej.

Mě kdyby něco vrátilo o 30 let zpět, tak bych čekal 7 let než se narodim. :D

Odp2: Asi jo.
Tlapka, 22.6.2010 17:24

Je to proto, že Čich je nestarší smysl, tedy chemická analyza prostředí. Proto nemají Čichy pořádná jména, je to jen vůně nebo zápach, tak zvaná Chemotaxe.

Odp3: Asi jo.
iva, 23.6.2010 7:58

Fakt jo? Já někdy cítím i nějaké město, nebo když jsme po letech zajeli na Plumlov podzámčí taky asi určitá vůně toho místa. Uplně jsem čekala, že odněkud přiběhne někdo z té doby, protože jsme tam jezdili deset let po sobě a znali jsme se s plumlovskýma buranama :-) a oni přišli a já nse cítilůa jak malá přitom malí byli moji synečci.:-) Též na Lipně jsme byla jen dvakrát a ta vůně mi byla povědomá i když pokaždé bylo jiné počasí.

Odp: Asi jo.
Alfons, 22.6.2010 16:43

Ucítím vůni uzeného a vybaví se mně jaké byly za totáče šunkové salámy z kusů masa a ne dnešní sračky. Uvidím vepřovou konzervu a hned si vzpomenu jaké byly za totáč čínské vepřové půl kilové konzrevy s kusy masa a nebyla tam žádná sračka. podobvně si vzpomínám na předsametové konzervy s tuňákem dokonale vyplněné mase a ani stopa po dnešních tuňákových sračkách.;-) O konzervách s tresčími játry v oleji nebo v tomatě ani nemluvím. Takové asi už ani na světě neexistují.:-( Jo, za totáče bylo super žrádlo a ne sračky jako dnes !!!

Odp2: Asi jo.
Tlapka, 22.6.2010 17:22

Když nám bylo dvacet let, bejval svět jako Květ. Dnes se Ali se vším luč, protože je to FUČ ♫

Odp3: Asi jo.
Alfons, 23.6.2010 7:15

Blafičky-Tlapičky.;-) Sračičky, kterými se u nás dnes krmí dětičky. ;-)

Odp4: Asi jo.
Tlapka, 23.6.2010 9:10

Alíčku Ty to Podceňuješ! Nezapomeň že Proti Věku Není Léku. :-)

Odp5: Asi jo.
Alfons, 23.6.2010 14:54

;-)Někdo problbne i za mlada;-).

Odp6: Asi jo.
Tlapka, 25.6.2010 14:29

Otázkou je, zdali lidé mají rozum vůbec někdy. :-(

Odp2: Asi jo.
Jenda, 22.6.2010 18:09

Jo jo. Zlatá slova. Když vidim banány a mandarinky, tak se mi taky vybaví totáč

Odp3: Asi jo.
Tlapka, 22.6.2010 18:31

Jak komu. Některým se vybavuje radostněji při Pivu a Rumu. :-)

Odp2: Asi jo.
ivan, 22.6.2010 20:57

Když ucítím vůni masa, Alfe, tak si vzpomenu na promrzlé tváře lidí s fialovejma nosama podupávajících v popelem posypaném sněhu na chodníku ve frontě přes půl bloku se síťovkama, kterak si mezi sebou sdělují informace o tom, co se dá čím nahradit, nebo kde se dá co sehnat. Lidi si mezi sebou vyprávěli vtipy aby si ukrátili dobu věčného čekání v tahanicích o místo. Všichni pamětníci známe červené oprýskané nápisy Maso- Uzeniny.

Tehdy se lidé smáli vtipu kterému by dneska asi nikdo z mlaďasů nerozuměl.

,,Dříve bylo na vývěsních štítech napsáno Řezník a uvnitř bylo maso, dneska je na nich nápis Maso a uvnitř je jenom řezník„. Pamatueš?

Tehdy to každého rozřechtalo, protože znali realitu, dneska by ti každý řekl ,,to je ale blbý“ nebo by vůbec nepochopil o co jde. Půl hodiny před zavíračkou odpočítala řeznická pomocnice třicet lidí a na zbytek fronty končící ve tmě volala. Konec, konec, až v pondělí. Mnozí sice mleli pantem ale nakonec se rozešli. Co si kazit náladu, zítra je přece sobota a to se v práci končí už v poledne. Mnozí záviděli řezníkovi jeho tvrdou domácí měnu- maso a hlavně jeho pracovní vytížení. Narozdíl od nich měl volno skoro po celý týden.
Co Afy, pamatuješ? Já ano ! ;-)
Kecy, kecy, kecičky.

Nesmíš si plíct realitu s dobou kdy si, já taky, byl mladej orel.

Příjde stará paní k řezníkovi a ptá se.
,,Máte telecí"? S řezníkem to trhne a vyskočí aby se podíval kdo to na něj mluví. To nemáme, paní, ale ta paměť, ta paměť!

Odp3: Asi jo.
Alfons, 23.6.2010 3:42

Ještě jsi zapomněl na lístkový systém po válce. Prosím doplň své hrůzy. Zeptej se mladých.;-) Že se konečně začíná veřejně mluvit v mediích o tom, že kvalita potravin neustále klesá ti ve tvém vědecké zanícení jaksi uniká. Prober se do reality a zeptej se mladých.;-)

Odp4: Asi jo.
ivan, 23.6.2010 7:39

Já myslel. že napíšeš, že to není pravda. Klidně to rozeberem pozděj, musím letět kořistit.
Dnešní svět je zase sterilní a předposranej, taky to můžem probrat, ode zdi ke zdi.

Odp5: Asi jo.
Alfons, 23.6.2010 8:20

Kvalita a dostupnost potravin se zvětšovaly do sametu. Tehdy nastal bod zvratu směrem k sračka-naše značka. Na dnešních potravinách je jen nápis, který neodpovídá obsahu a kvalitě. Už ani chleba není chleba, ale hmota která se označuje na regále jako chleba. Pekáren, které pečou chleba klasickým způsobem ubývá a vyrábí se zmrazené nebo předpečené polotovary, které se dopékají v supermarketech. Aby to šlo dělat, vyrábí se „chleba“ netradičními postupy z netradičních surovin, Chleba neví nic o chlebovém kvásku, který dodává pořádnému chlebu typické vlastnosti. Dnes je záruční lhůta na „chleba“ 1 den !! Slovy 1 den. Čili sračka. Pak to začne kvasit, zelenat, bobtnat, pukat a schnout. Stává se to nepoživatelné a zdraví škodlivé. Přesněji řečeno-není to k žrádlu. Až tady bude zase Ivan plácat jeho křečovité nesmysly budu se bavit jeho zakutou a směšně trapnou zaťatostí a skřípání zubů.
Voní chleba. Víte vůbec co to byl chleba? Bejvávalo.:-(

Odp6: Asi jo.
ivan, 23.6.2010 9:06

Proč jste tedy Alfe ten nádhernej svět bez chyby převraceli naruby? Chleba neměl chybu a holky byly krásnější! Že,ano. Proč nenapíšeš popravdě, tenkrát byl někde výbornej chleba a někde nebyl k žrádlu, dneska je někde výbornej chleba a někde není k žrádlu.

Odp6: Asi jo.
Tlapka, 23.6.2010 9:13

Alíku Nezapomeň že na světě lidi umírají hlady a najez se. Nebyly za Komoušů takový ty bezva jakoby Gumový Rohlíky (navíc bez rohů) ??

Odp7: Asi jo.
Alfons, 23.6.2010 20:28
Odp4: Asi jo.
Juras, 23.6.2010 12:26

Dneska si můžeš vybrat. Že kupuješ sračky, je jenom tvůj problém. Za totáče jsem musel hodinu před příjezdem náklaďáku čekat u konzumu, aby na nás vyšlo maso, které bylo týden objednané na jméno. Teď je všeho všude dost - sraček pro Alfonse i kvalitnějšího jídla pro jiné.

Odp5: Asi jo.
Tlapka, 23.6.2010 12:39

Vtip předplyšákový.
sejde se čech, Rus, Američan.
Čech: Zpozdil jsem se - fronta na maso.
Amer: Co je to Fronta?
Rus: Co je to maso?
-
A ještě Američan v ČSSR:
„Já, než bych stál v té frontě, bych si to maso radši koupil.“

Odp5: Asi jo.
Alfons, 23.6.2010 17:42

Jenže před sametem byly kvalitní potraviny PRO KAŽDÉHO!!! Jinak nevím kde bych si zde měl vybírat a za kolik. Nekradu.;-)

Odp6: Asi jo.
Juras, 24.6.2010 12:26

Chceš říct, že lžu? Kdybych se opozdil na cestě do Konzumu, že bych měl maso na nedělní oběd?

Jestli víš nebo nevíš, to je jenom tvoje volba. Potom chápu, že si stěžuješ na sračky místo jídla.

Odp7: Asi jo.
Alfons, 25.6.2010 6:26

Neměl a proto lidi umírali hlady i se stranickou knížkou v kapse. ;-) V pravěku to bylo ale horší. Pokud si člověk neskolil mamuta neměl co na zub. Tam by jsi měl začít.

Odp8: Asi jo.
Tlapka, 9.7.2010 10:55

Nesouhlasím, mohl jíst bobule, kořínky a červíky. nebo myslíš že Mamuta dovedl skolit Každý?

Odp7: Asi jo.
Lipovan, 26.6.2010 19:45

Dnes má občan možnost výběru. Fonzíkové a čárkotečky si koupí půl kila salámu Junior. Já salámy zrovna nemusím, ale v případě potřeby sáhnu po kvalitním kousku značky Golem (asi 220 Kč/kg). Když maso, nejraději krůtí. Regály jím samozřejmě přetékají, je to jen otázka ceny. Přece nebudu nakupovat šlichtu v „nutce“, jako nějaký křížobolševik.

Odp8: Asi jo.
Alfons, 26.6.2010 20:34

Totalitní nutky byly mnohem lepší než dnešní šlichty. ;-)

Odp8: Asi jo.
Ufonek, 26.6.2010 20:49

Drůbeží maso z velkochovů je to nejhorší co může existovat . Je to naprané růstovým hormonem , dioxiny atd ...

Odp9: Asi jo.
Lipovan, 26.6.2010 21:03

Nikdo tě nenutí ho kupovat. Malých farmářů je u nás více než dost. Mnohem více, než je křížobolševikům milé. :-)

Odp10: Asi jo.
Alfons, 27.6.2010 4:16

Nakonec si může každý sám důbež chovat a krmit vlastnoručně vypěstovaným ekokrmivem atp. Jenže to budou bolševici raději dále nadávat, místo toho aby vzali rádlo do rukou a něco pěstovali. ProMádloIssovaní Studenti to tak už praktikují, každý má malo farmičku. Na mladé si bolševici nepřijdou.;-) Ještě že Lipovan přichází místo kritiky a skuhrání s geniálním řešením. Ostatní Svícaři by se měli stydět a smeknout klobouk před geniem. BLAF-TLAP. Ještě to chce úder od Ivana.

Odp3: Asi jo.
Lipovan, 28.6.2010 19:54

Dneska seženeš všechno, v kvalitě odpovídající tvé peněžence. Pokud jde o maso, postačí vyrazit do Davle k Dolejším, to je úplná fantazie...Totalitní české masny si příliš nepamatuji, protože jsem tam moc nenakupoval. V paměti mně uvízla jen krajně neochotná řeznice, která jakýkoliv zákazníkův požadavek automaticky považovala za verbální útok na svoji osobu. Taky mám nejasnou vidinu prázdných háků a staré váhy. Prostě fonzíkovský ráj to na pohled. Vzpomínám si na jeden příběh z novin, o kterém psali někdy v devadesátých letech. Jistá Ruska se provdala do Švédska, jenže milý Švéd se s ní zanedlouho rozvedl. Ruska totiž zuřivě utrácela všechny peníze, nakupovala hromady potravin a ukládala je doma. Měla strach, že dnes v prodejně mají sice všechno, ale zítra by už mohly být prázdné regály. Byla totiž natolik zblblá fonzíkovskou realitou sovětského blahobytu, že jí manžel prostě nedokázal vysvětlit, že se regály budou pod tíhou zboží prohýbat zítra, pozítří i za měsíc. :-)

Odp4: Asi jo.
Alfons, 28.6.2010 22:52

http://www.dolejsi.cz/ .. a tam je výrobna a prodejna zázraků? I pro tuto provozovnu platí tržní mechanizmy. Chce-li se udržet na trhu a mět odbyt musí mít nízké ceny a to znamená nízkou kvalitu. Jinak zkrachuje jako povíc podobných provozoven. Zázraky se nekonají ani v Davli. V tomto oboru panuje velmi silná konkurence, která se ani Davli nevyhýbá. BLAF-TLAP;-) Co tam je fantastického?

Já vím, že tema není nic moc, ale...
iva, 23.6.2010 8:05

Já vím, že tema není nic moc, ale chtěla jsem brobrat taky něco intuitivního něco co je nad vším tím bordelem. Někde to o těch klobásách už Alf psal a je blbé se opakovat. POkud nemáte nic k pocitům tak napiště něco o Eshopech, nwechci tu zas vzpomínat na tu šílenou dobu plnou prospěchářů, přidavačů, veksláků, prázdných krámů a kvalitních pokrmů. kvalitních pokrmů.

Odp: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Tlapka, 23.6.2010 9:15

Alfíka prostě Střední Evropa rozmazlila. Neví vlastně- co by chtěl nebo nám to zatajuje :-)

Odp2: Já vím, že tema není nic moc, ale...
iva, 23.6.2010 13:38

Já si jen pamatuju jak jsem čekala každé úterý na nějaký hudební pořad v rádiu asi v devět a ke konci půlhodinky dávali dvě zahraniční písničky jinak člověk mohl poslouchat jen kazeták a to sháněl zase známosti, kdo měl hudbu z venku. Když jsem náhodou naladila nějakou lepší stanici po první písničce mi to uačalo něco rušit. Byla jsem stejná jak dnes žádné známé jsem neměla jen co člověk sám zvládnul.

Odp3: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Tlapka, 23.6.2010 16:07

To je hrůza vzpomínat. :-(

Odp4: Já vím, že tema není nic moc, ale...
iva, 23.6.2010 17:47

Ale někdy si zas vzpomenu, že jak jsme bydlela ve starém bytě poslouchala jsem rozhlas po drátě takové staré radio ještě po dědovi a je to taková poezie, že člověk nebyl spojen s nikým jen tím rozhlasem s jednou stanicí.:-)Nevím jestli to někdo zná. My tomu říkali rozhlas po drátě

Odp5: Já vím, že tema není nic moc, ale...
ivan, 23.6.2010 20:40

Dráťák v té době znali všichni kde byl zavedený telefon. Cenzurovaná propaganda za 20 Kčs měsíčně prokládaná písničkama o lásce.

Odp6: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Alfons, 24.6.2010 7:58

A tam denně hlásili že je nejlepší šunkový salám z kusů masa. Tak jsem šel do obchodu a opravdu. To bylo žrádlo, to dnes ve svobodné společnosti, kdy uzenáři můžou vyrábět svobodně uzeniny není vidět. Konečně takové salámy samet ztrhnul. Přece nebudou dnes vyrábět podle totalitních receptur a norem. To raději vyrobí svobodně demokratickou sračku z kůže a pytle chemie se šunkovou příchutí. A to vše dobře umleté a slepené. Dejte si lahůdku nebo blivajz? Ivane dobrou chuť!!!! ;-) Nebo si dejte dnešní svobodně vyrobený džem, celkem barevně vyvedený, který obsahuje 90% cukru, 9% jablek a 1% ovoce. A to skleničku za min. 50Kč. SUPERSRAČKA!!!!! Ivánku dobrou chuť!!!!

Odp6: Já vím, že tema není nic moc, ale...
iva, 24.6.2010 9:32

No. Cítila jsem se jak svázaná. Bylo mi 23 byla jsem sama v bytě po dědovi, jen pár věcí a ten rozhlas. Televize? Naco? Spojená se světem jsem byla jen, že jsem musela do práce a o sobotách nedělích někdy na Kružberk nebo jinam. Ale po letech jsem na tu poklidnou dobu ráda vzpomínala.:-)Nwemuserla jsem se o nic starat.

Odp7: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Lipovan, 26.6.2010 21:01

Na Kružberk? Tam přece úřadoval hrázný Palyza. :-)

Odp8: Já vím, že tema není nic moc, ale...
iva, 26.6.2010 22:42

A to já právě tenkrát nevěděla. My jsme tam dělali takové blbiny a Palyza nám byl ukradený. Je tam nádherně, řeka Moravice a pěkné skály a lesy.

Odp3: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Alfons, 23.6.2010 17:44

Dnes stačí pustit kteroukoliv „naši“ stanici a stávají mně vlasy na hlavě. Nepoznám že poslouchám českou stanici. Obdobná kvalita a výběr jako se současnými potravinami. Sračky.;-)

Odp4: Já vím, že tema není nic moc, ale...
ivan, 23.6.2010 20:44

To je fakt, Alfe, člověk se ani nedoví kolik sklidili družstevníci v Javorné, nebo kolik tun oceli vytavili hutníci z Kladna.

Odp5: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Alfons, 24.6.2010 5:02

Exaltické skřeky dnešních komentátorů regionálních stanic-to je jiné kafe! A to proložíme zahraničmími hudebními sračkami bez autorských práv. To je mix pro Bohnice.;-) Vše co posbírají na smetišti požádně promíchají a proloží neslyslnými kecy. Tomu se dnes říká rozhlas. A do ještě toho opakovaně hehehehe blabalbal. Pro blbečky dobré.;-)

Odp5: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Tlapka, 24.6.2010 11:45

:-)Hlavně že je to za námi, ať už říká kdo chce co chce :-)

Tak jest Alfonzi.
°- °, 26.6.2010 23:47

A nejen to, zahraniční západní firmy na českém území podnikají, vydělávají, a jejich zaměstnanci česky neumí, ze zákona umět nemusí a nikdy se česky mluvit nedokáží naučit. Proto ti zahraniční manageři v Čechách pořádají tzv. výběrová řízení na absolventech českých technických vysokých škol tak, že s nimi mluví anglicky, a negativně vyselektovávají ty vysokoškoláky, kteří se jim zdají po 15ti minutách rozhovoru, že jejich angličtina není dostatečná. Čili personalisté zahraničních firem jednoduše hledají a jsou hodlající zaměstnat pouze takové české vysokoškolsky erudované mladé lidi, kteří jsou schopní anglické ukecanosti do zahraničných telefonátů. Takže jejich role bude pouze „ oboustranný informátor, překladatel a tlumočník“.

Ty zahraniční manageři a personalisté však neví a opomíjejí fakt, že čím anglicky ukecanější osoba, tím pravděpodobnější je její neférovost, tudíž bude zneužívat své tzv. „komunikativnosti“ k úspěšnému balamucení obou stran.

V mém okolí se taková osoba vyskytla, která cizím jazykem pomlouvala Čechy tak hrubě, že i zahraničnímu, v Čechách hostujícímu cizinci, to bylo velmi trapné.

Odp: Tak jest Alfonzi.
Jimmy, 27.6.2010 1:29

V těch západních firmách, kde vysokoškolák pracuje na pozicích kde běžně jedná nejen se svým šéfem, ale i s dodavateli, kteří jsou z celého světa a česky tak neumí a občas vyrazí na služební cestu do zahraničí, je vysokoškolák který se nedomluví anglicky , byť sebelepší, prakticky k ničemu. Takže není divu, že se nejprve zkouší jazyková vybavenost a až když je dostatečná, tak se postupuje dále. Ono i většina pracovních podkladů jako specifikace komponent či materiálu, testy, popisy chyb a problémů na trhu jsou v takových firmách v lepším případě v angličtině a horším v mateřském jazyce majitele firmy. Sice google translate je mocný nástroj, ale nedá se používat na všechno.

Pokud někdo neumí anglicky, tak v Čechách je ještě spousta německých firem, kteří hledají zaměstnance s dobrou němčinou.

A pokud někdo neumí žádný jazyk, tak ať se necpe na vyšší pozice v mezinárodních firmách. Stejně se tam nedostane, tak si alespoň ušetří frustraci při pohovoru. Českých firem je také ještě dost.

Odp: Já vím, že tema není nic moc, ale...
ivan, 23.6.2010 14:33

Náhodou je to Ivo moc pěkné téma a povedlo se ti. Kdysi, to si tu ještě nebyla jsem psal, jak se mění svět kolem nás, později o něčem podobném psala Jana, myslím, že se ten článek jmenoval Vůně nebo podobně. Taky mě to připomělo, jak se mění svět zvuků. Tehdejší ruch ulic se vůbec nepodobá tomu současnému. Občasný klapot podkov koní a povozů po kostkách, harmoniky a zpěv z hospod, docela tiché ulice, kde byla slyšet jednotlivě jedoucí auta, parní lokomotivy a parníky houkající z dálky na komoráře. (dneska zavolá mobilem) Letadla neměly proudové motory. Klapání psacích strojů na úřadech. To celé dohromady tvořilo úplně jiné ruchové pozadí než dnešek. To je to po čem se Alfíkovi stejská a maluje si jak to tenkrát bylo bezva. Jednou se stejně bude stejskat dnešním mlaďasům po zvucích proudových motorů letadel, rachotu diskoték, současné hudbě, zvuku turbomotorů traktorů, vyzvánění mobilů. Jenom si sama srovnej jak odlišný je zvuk kanceláří před pouhými dvaceti lety. Jiné telefony, psací stroje, parní píšťaly začátku pracovní doby. Jednou budou tvrdit dnešní „kuřecí přiblbla“ svým mlaďasům jakej byl ten jejich svět bezva a jak jde ten jejich do H.

Nostalgie
Tlapka, 23.6.2010 16:11

Ráda se dívám na filmy z 1.republiky, kde je to ticho zobrazeno, také kulturnější zábava, je mi líto že nejsou parní lokomotivy, ty byly tak roztomilé a ty staré telefony a všude jakoby bylo více místa. I když bych v té době nechtěla žít.

Odp: Nostalgie
Alfons, 23.6.2010 17:46

Za povšimnutí stojí jak lidé chodili za 1.ní republiky oblékaní. Dnes je každý na útěku s batohem. ;-)

Odp2: Nostalgie
Tlapka, 24.6.2010 11:46

Děkuji pěkně samé sukně a punčochy a podpatky to bych na sebe nevzala

Odp3: Nostalgie
Vlastimil Čech, 24.6.2010 19:54

Paní Tlapko, tak mi nějak připadá, že ti lidé ve starých filmech a na starých fotografiích mají i docela odlišné TVÁŘE než se nosí dneska... vím, něco dělají účasy, něco dělá oblečení, líčení žen a tak... ale když se podíváte na ty lidi - a tady nemyslím ty hlavní kinoherce vpředu- myslím na lidi ze starých týdeníků, na statisty ve filmech... hodně z nich jsou jakoby z jiné party, jakoby z jiného národa...z jiného kmene...

Odp4: Nostalgie
iva, 24.6.2010 20:11

Moc ráda sleduji staré dokumenty, jak někdo vidí, že je snímán kamerou as má ještě takový výraz nepolíbený kamerou nabo jak by se dalo říct, že se tváří neutrálně. Hlavně pořady historika Čáslavského.

Odp4: Nostalgie
", 24.6.2010 22:48

Ti lidé byli šťastní, veselí, sportovali, měli pěkné postavy i dokonalé oblečení. Oni si vážili sami sebe, svých příbuzných i přátel, oni byli rádi na světě, protože měli práci, za ni mzdu a životní perspektivu.

Odp5: Nostalgie
Juras, 24.6.2010 23:23

Tak to máš trochu problém. Taková drobná nesrovnalost. J.V.Pleva, Malý Bobeš. Buď měl pravdu a lidé za první republiky byli vykořisťovaní, někteří dokonce bydleli v pazdernách, anebo tvůj oblíbený režim protěžoval prolhaného literáta. Vyber si. Dohromady to moc nejde.

Odp6: Nostalgie
Alfons, 25.6.2010 6:31

.....bydleli v pazdernách....ale pod most nebo do kanálů jako dnes to nedotáhli. ;-)

Odp6: Nostalgie
Lipovan, 26.6.2010 21:16

Zřejmě je nutno vnímat dění v kontextu doby. Masaryk evidentně nemohl za to, že občané první republiky neměli přístup k internetu a nemohli létat na dovolenou do Chorvatska. Trochu odbočím; Ota Ulč vzpomínal na na návštěvu sovětských delegátů v USA někdy v 80. letech. Američtí akademičtí levičáci byli celí dychtiví politických diskuzí o leninismu a rádi by pokračovali i o přestávce, zatímco drazí Sověti se začali ošívat. Ulč s vlastními zkušenostmi ohledně socialistického blahobytu dobře věděl, kde soudruhy tlačí bota; vysvobodil dva delegáty a vzal je do laciného obchodu s kýženým zbožím - zřejmě kšeft typu All á ¢39. Sověti se pak celí šťastní vrátili na univerzitu - s digitálkami na zápěstí a s džínami přes ruku. Já sám jsem měl možnost navštívit jak CCCP, tak Rusko a v obou případech šlo o velmi poučnou záležitost. Takže bolševickým blábolům fonzíkovskočárkotečkovského typu se mohu jen smát. :-)

Odp: Nostalgie
ivan, 23.6.2010 18:33

Jezdil jsem z Roztok do Prahy do školy, pozděj do práce po neeletrifikové trati, takže nás občas táhla pára jindy motor, pamatuju, že jsme kolikrát radši počkali na další vlak když jsme se nedostali hned za lokomotivu nebo naopak až do posledních vagonů které byly nejobsazennější. Tehdy byl silný ,,kuřák" po celém vlaku. V letních vedrech si neměla jinou možnost než se píct v narvaném vlaku se zavřenejma oknama nebo se nechat prouzovat mastným uhelným čoudem prosyceným parou a žhavým popelem. Když začala holčičí moda letních silonových šatiček tak stačilo když topič pořádně zaroštoval a mraky jisker udělaly svoje. Koženkové sedačky se nedaly ani umejt a ženský si sebou nosily v kabelkách utěrky aby nedorazily do práce špinavý. Dokážu si tu směsici páry, horkého oleje, popela a sazí vybavit ještě dneska, stačí aby někdo zatopil v kamnech a zasmrdělo uhlí. Přesto se ve starejch filmech rád podívám a v dobrém vzpomenu. Parní mašiny měly duši a když jsme opouštěli nádraží tak jsme se vždycky všichni cestující odcházející po peronu zdravili s mašinfírou a topičem-strojníkem, kteří vždycky koukali z okna a přes špinavý huby se na nás cenili. Jako vzpomínka je to bezvadný, ale přesto bych to nevracel, asi by byl mnohý zklamaný z dneska už očištěné nostalgie.

Odp2: Nostalgie
Alfons, 23.6.2010 18:46

Jenže ono to jede bez elektriky a nafty. Páry budou ještě dobré.;-)

Odp3: Nostalgie
ivan, 23.6.2010 20:23

Bez elektriky, nafty, ale na uhlí. Dobré bude se začít stěhovat z velkých měst které nebude nikdo schopný zásobovat. Budoucnost nebude mít jakékoliv preferované palivo, ale zdravý rozum.

Odp4: Nostalgie
Alfons, 23.6.2010 20:29

Stěhovat a kam?;-) A co tam a jak?;-) Snad do lesa do jeskyně.

Odp5: Nostalgie
ivan, 23.6.2010 20:59

Vzhledem k tomu, že se bude za pár generací zase orat koňma, tak má budoucnost Haná nebo rovinaté teplé Polabí. Co myslíš, Alfi.

Odp6: Nostalgie
Alfons, 24.6.2010 5:10

Už vidím jak ty generace se zakrnělejma nožičkama budou běhat za pluhem. Byl jsem na mistrovství v orbě koňmi a byla to nádhera. Formule 1 a podobné sebevražedné adrenalinové hňupoviny na to zdaleka nemají. Poslední dobou se čím dál víc setkávám s projevem degenerace mladých. Nedojdou pěšky 1 km. To je holý fakt. Jedině sedět na zadku v autě.;-)

Odp6: Nostalgie
Tlapka, 24.6.2010 11:49

Hlavně musí být v dosahu nějaká voda a nějaké větvě, abychom si mohli postavit Chýšku. Budeme jíst zrní a kořínky a bobule a hmyz a housenky a bude to jako "když ještě civilizace nebyla, vládla celým širým světem idyla. :-)

Odp7: Nostalgie
Alfons, 28.6.2010 22:57

Mezi nožky místom křidýlek pucku ze suchého, určitě pravého lesního ekomechu se zářícími svatojánskými broučky, indikátory místa početí dalších generací. A idyla je úplná. TLAP-TLAP;-)

Odp2: Já vím, že tema není nic moc, ale...
iva, 23.6.2010 17:30

Já vlastně měla též na mysli vůně, svou specifickou vůni má Plumlov pro mně a byla jsem ted po několika letech v Brně tam to taky tak zavane. Nesmí ale člověk zrovna procházet kolem gyrosu a jiných specialitama,kterýma se to tam line. Voní takové ty uličky v centru. Ted místy mám pocit, jako by se vracel podzim a protože mi to tak vždy vyšlo, že jsem na podzim nastupovala do nové práce mám takový celkem dobrý pocit z toho a říkám si, že to bude dobré.

Odp3: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Vlastimil Čech, 24.6.2010 19:44

Paní Ivo, moc hezký příspěvek... a ty vůně, to jste trefila... Dokonce nejen města, ale i domovy lidí mají různé vůně... snad je to směs voňavek a pitralonů co používají jejich obyvatelé a čisticích prostředků a jídel, která vaří... a dokonce i někteří lidé voní různě a není to jen třeba parfémem... zmoklý hubertus doplněný navlhlým psem dává myslivci úplně jiný čmuch než třeba má stejně tak navlhlý, kouřem nasáklý nádražák... šofér náklaďáku voní olejem a spálenou naftou, dokror je cítit „doktořinou“: dobrým mýdlem, desinfekcí... Asi jsem věkem ztratil citlivost čichu, dneska mi to tak už ani nepřipadá... nebo se lidi nějak víc myjí? ;-) nevím...

Odp: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Alfons, 23.6.2010 15:24

Eshopy nejsou vštšinou problém. Problém je u některých prodejců s reklamacema. Další problém je ten, že někteří prodejci jsou jen zprostředkovatelé koupě a zboží musí reklamovat kupující u výrobce-třeba v Číně. To je trochu neohrabané a jelikož jsou tam krátké lhůty na reklamace nestihne kupující zboží vyreklamovat, nehledě k jazykové bariéře při reklamaci. To se teď rozmáhá čím dál víc. Je jiná doba. Mladí jsou ale ve střehu a nenaletí. Ale babkám a dědkům v této oblasti neporadí. Aukro funguje, Ebay a různé jiné zahraniční obchody atp. fungují takže o čem je řeč? Někdy z Aukra pošlou cihlu, ale to už je riziko podnikání. Na Aukru jsou prodejci, kteří donekonečna posílají šmejdy, kupující reklamují a vracejí a prodávající to na Aukro dá znovu a zkouší kdo nezareklamuje a zmeťoura si nechá. Je to trochu adrenalinový sport. Zatím se nikdo nevyjádřil, asi všichni nakupují v kameňákách. Teď koupil kamoš na Aukru automobilovou supernavigaci jakou nemá ani vládní vozidlo. Za 3000Kč. Pojedu se za ním na to podívat. Eshopy mají výhodu že člověk nemusí nikde lítat po krámech, kde je zboží drahé a na internetu si vybere, třeba jako já mikrovlnku NEREZ (bylo tam napsáno) za 1400Kč. Samé tlačítko, časování, rozmrazování všeho druhu, hodiny, vodotrysk atp. Jeden den jsem objednal a na druhý den byla u mně. A ten NEREZ? Samozřejmě že se pod pojmem nerez skrývá DIZAJN NEREZ, nikoli materiál nerez. Má to povrchovou úpravu že to vypadá jako nerez, ale je to obyčejný železný plech. Pravý nerez by stál mnohem víc. Ale že je to dizajn nerez na internetu nepíšou. Jo pojmy a dojmy jsou různé. Na placení je do ciziny skoro všude použitelný paypal. Dokud se na Eshopu člověk pořádně nevydupe, tak se to jeví jako dobrý, rychlý a pohodlný způsob nákupu.
To za totáče nebylo;-) A z Honkongu chodí některé ptákoviny zcela BEZ poštovného a BEZ cla. Stačí?

Odp2: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Tlapka, 23.6.2010 16:12

Alíčku Proč se tolik zajímáš o zboží ... Nejsi náhodou ten Konzumní typ? To by mě na tebe mrzelo. :-(

Odp3: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Alfons, 23.6.2010 17:50

Chci být „v obraze“ a současné změny a dění ve společnosti mně zajímají. MW mně stačí obyčejná. ;-) Ale rád si vyslechnu rady a zkušenosti jiných, hlavně kolem Eshopů. Zatím nic moc.:-(

Odp4: Já vím, že tema není nic moc, ale...
ivan, 24.6.2010 6:30

Jsem úplně mimo, vůbec nevím co bych měl tak nutně, nebo něco neobyčejně výhodně potřebovat. Nakupování mě otravuje život, kupuju pouze v okamžiku nejvyšší nouze nebo ohrožení. Rohlíky a chleba docela zvládám, jsem divnej, nic nechci.

Odp5: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Alfons, 24.6.2010 7:40

Zahoď PC a odpoj se od internetu. Živ se kořínkama a pij rosu z lučních květin. ;-) Odejdi do minipoustevny a tam medituj o hrůzách doby předsametové. To ti zabere 24 hodin denně a celý zbytek života.;-)
.....vzpomínáme:-(

Odp5: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Tlapka, 24.6.2010 11:50

Nenávidím nakupování rovněž.:-(

Odp6: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Alfons, 25.6.2010 6:33

Bez nakupování půjde naše ekonomika založená na spotřebě do kytek. ;-)

Odp7: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Tlapka, 25.6.2010 9:19

Dobrá. Koupím si novou flešku, aby ekonomika nezhynula a to tu Nejdražší.

Odp8: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Alfons, 25.6.2010 10:45

Aspoň tak. Ale Ivanovi doporučuji koupit tržní chleba, vyráběný s přídavkem starého tvrdého plesnivého pomletého chleba. Novinka na našem chlebovém trhu. Za totáče by za to okamžitě pekaře postříleli. Starý tvrdý chleba na krmení se už nedá sehnat. Všechno se pomele a přidá do „čerstvých“ vonících chlebů. Dobrou chuť. Záruční doba plasnivek je jeden den. Nadruhý den je chleba už plasnivý. Mletá přidaná penicilinová přísada dělá divy. Mńam.;-)

Kapitalistický chleba.
", 25.6.2010 11:15

Alfonsi,
i jiné kapitalistické ziskové medody jsou nyní praktikovány: např. jedna nejmenovaná firma „umí“ a také peče chleba na pohled pěkný, balí ho krájený, avšak když jednotlivé krajíce vybalíte, tak se nestačíte divit, protože jsou v nich tak veliké díry od kvasných bublin, že se ten krajíc nedá ani namazat, protože těmi dírami pomazánka propadává. Díry jsou o rozměrech třeba 30 x 15 mm. Samozřejmě, že asi se tímto způsobem ušetří na materiálu, protože chleba má sice „standadrdní“ (-- ; ) objem a tvar, ale určitě je těmi dírami vylehčený, tedy určitě má nestandardní nižší hmotnost. Kdysi v Německu pekaře, který šidil na hmotnosti pečiva, za trest namáčely ve štoudvi do řeky . To si dnes nikdo proti pekařskému „podnikateli“ nedovolí.

Odp: Kapitalistický chleba.
Alfons, 25.6.2010 12:17

To jsou zřetelné následky vychvalovaného tržního hospodářstí. To platí o všem zboží, službách, zdravotnictví, dopravě atd. Všechno jde do HAJ...
Ivánek se šprajcne a spustí svoje PRAVÉ nesmysly a hrůzostrašné historky. Tlapka udělá TLAP;-)

Odp: Kapitalistický chleba.
Tlapka, 25.6.2010 14:01

Alfonzi Nespoléhej se na kapitalistické potraviny. Můžeš je pěstovat sám. Kup si Domácí pekárnu a nějakou slepici a budeš to mít pod kontrolou. Jakto že tě to dosavad nenapadlo?

Odp2: Kapitalistický chleba.
Alfons, 25.6.2010 14:49

Slepici ukrást, oškubat, obalit do bláta a upéct na ohništi. Tak jako za starých časů. To je chuťovka. Dobře okořenit!!! Konzumovat v kolektivu za zvuků táhlých cikánských melodií. ;-)

Odp: Kapitalistický chleba.
ivan, 25.6.2010 15:58

Začni píct perfektní chleba, určitě s ním porazíš všechny pekaře široko daleko a zaměstnáš spoustu romantiků. Ten jejich jim nech splesnivět, šmejdům jedněm, ať si ho sežerou sami. Doufám, že sis ho už nikdy nekoupil. Za chvíli by nejradši prodávali jenom díry bez kůrek, parchanti, doufám, že ty jejich kapitalistické ziskové metody už nikdy nepodpoříš. Kdo to kdy viděl, díra ve chlebě, dokonce 15x30 mm. !! To se to vydělává na dírách, to nikdy dřív nebejvalo.

Odp2: Kapitalistický chleba.
Tlapka, 25.6.2010 16:27

Inspirativní !

Odp3: Kapitalistický chleba.
ivan, 25.6.2010 17:05

Inspirativní, ale marné, škoda!

Odp4: Kapitalistický chleba.
Alfons, 26.6.2010 14:39

Také bych si mohl těžit ropu, kopat uhlí a pěstovat len a ovce na vlnu. Neškodil by bourec morušový a vyrábět si po domácku hedvábí. Na co fabriky atp. když vyrábějí šmejdy. Tržní hospodářství dělá z občanů samozásobitele, zemědělce atp. To je pozitivum tržního hospodářství. Bída naučí tržně-demokratické Dalibory pěstovat zeleninu atp.

Odp5: Kapitalistický chleba.
Jimmy, 27.6.2010 1:42

Znám případ člověka z vesnice kde máme chatu, který před revolucí pěstoval norky na kožichy. Po revoluci usoudil, že kožichy moc na dračku nepůjdou , ale že chleba se bude jíst pořád. Tak začal péct chleba. A protože ho pekl dobrý a kvalitní tak se postupně jeho chleba stal pojmem a začal se prodávat v širokém okolí. A dnes se prodává dokonce i ve velkém Tesku v nejbližším krajském městě.

Takže i ten chleba lze péct dobře a dokonce na tom i zbohatnout.

Odp5: Kapitalistický chleba.
Tlapka, 29.6.2010 12:53

Taky by sis Alfe mohl vyrábět uhlí. Prostě zahrabeš dřevo do země a nějakou dobu počkáš. Kdybys zahrabal mrtvé ovce tak by si získal časem ropu. Ještě jednodušší je těžit zlato, protože by to nebylo tak časově náročné.
Zatímco když by ses dal na těžbu, ani nemůžeš vědět, jaký šmejd tam dříve zakopali.

Odp2: Já vím, že tema není nic moc, ale...
iva, 23.6.2010 16:29

No vida. Zajímavé. Takové spotřebiče jako mikrovlnku bych v eshopu neměla odvahu a též ta cena je dosti zarážející. Nakupuju v Eshopech osvědčených korálky, minerály. Ted jsem poprvé zkusila aukro, ale neriskuju víc jak 500korun bych nedala a fakt- je to adrenalin:-)zase něco nového,že?

Odp3: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Alfons, 23.6.2010 17:54

Úpně stačí MW za 1000Kč, pokud ji někdo nechce na doživotí a to není můj případ. Když se MW pokazí je oprava dražší než nová. Že bych si měl ohřívat jídlo na nějaké plotýnce se mně nechce. MW je na ohřev super. Dobrý je i indukční vařič. SUPER KRÁM!! Chce to jít s dobou.;-)

Odp4: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Tlapka, 24.6.2010 11:51

Nic ohřívat nebudu ani náhodou.

Odp5: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Alfons, 24.6.2010 12:56

Ale jsou vyjímky.;-) Nepřipomíná ti mikrovlnka vůně z mládí? Dnes mají lepší outdorové dětské kočárky zabudovanou MW pro ohřev krmení pro dětskou larvičku. Na horách je to nezbytné. ;-)

Odp6: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Tlapka, 25.6.2010 9:20

Když chci teplé jídlo, tak prostě se přihlásím k někomu na návštěvu nebo jdu do hodpody, tak Jaká mikrovlnka.

Odp7: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Alfons, 25.6.2010 12:20

Na co dveře u bytu? Přepych-používat závěs z pytlu od brambor. ;-) Na co lustry, stačí louče. Atd.

Odp8: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Tlapka, 25.6.2010 14:08

Pravda. Stejně Zločiiní podnikatelé všechno špatně vyrobili a je to jedovaté. Vůbec nikdy být Tebou bych si nekoupila Ani ten pytel od brambor, bůhví co v těch bramborech bylo, chemikalie, bakterie, karcinogeny, škodlivé záření, genetické mutace, hormony zvláště ženské. BuĎ Opatrný.

Odp9: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Alfons, 25.6.2010 14:51

Ano, je tam všechno kromě brambory. Všechno to jen obaluje bramborová slupka.;-) Tak jako salámová šlupka. Vevnitř je samý šmejd, kromě salámu.;-)

Odp10: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Tlapka, 25.6.2010 16:32

Alfie. Celý vesmír je jediný šmejd, nevšimlsis?

Odp11: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Alfons, 26.6.2010 14:41

Pokud dostanou do rukou vesmír tržní hospodáři, pak je s vesmírem konec, tak jako s pralesy atp. TLAP.;-)

Odp2: Já vím, že tema není nic moc, ale...
iva, 23.6.2010 16:46

Ale pokud používáš mikrovlnku jan na ohřev a popcorn tak to stačí. Dávno jsem už přišla na to, že spoustu věcí, které jsem moc chtěla nakonec skončily někde v šuplíku, nebo jako lapač prachu.

Odp3: Já vím, že tema není nic moc, ale...
Alfons, 24.6.2010 5:12

Je fajn, že se zde tolik dozvím o Eshopech. Svíce studnice vědomostí a různých názorů. Už vím o Eshopech všechno.;-)

...i já se směji ( - : )
", 26.6.2010 23:08

... Ivo, hlavně ty západní „vymoženosti“ jako např.: řasenky, epilátory, prostředky na zhubnutí, umělé květiny, voňavky do bytu a do kanceláře, vložky tenké jak motýlí křídlo, literární takydíla typu „ Jak udělat dojem na šéfa“, nebo „ Jak se stát úspěšným podnikatelem“, automobily za nejméně 2 miliony Kč/ 1 ks a tzv. biopotraviny, které jsou při stejné klvalitě několikanásobně dražší , než naše bývalé klasické potraviny.

V souvislosti s tím se zase těm prozápadní konzum propagujícím blábolům Lipoivanojurasovičů směji naplno já. ( - : ) CHA CHa Cha cha cha cha ...

Odp: ...i já se směji ( - : )
iva, 27.6.2010 10:32

To zas ne já se nemaluju, dělá mi to blbě. Ale fakt jsem moc chtěla odstavnovač. KOupila jsem si ho před dvěma roky, párkrát jsem dělala štávu z mrkve, něco vyzkoušela jiného, ale nejlepší je ta mrkev, ale potřebovala bych ještě něco na škrabání, protože než naškrabu mrkev na štávu pro čtyři lidi si radši svoji štávu nechám zředit hodně vodou. Takže odštavnovač ted odpočívá. A k těm salámům- já zas nemusím mít takové ty suché asi je v nich hodně masa, ale já mám ráda gothaj vím, že je v něm mouky víc jak salámu, ale jednou za čas když si chci pochutnat koupím kolečka opeču je a dám k bramborám. Dělal mi to tak kdysi děda, když jsem jezdila k němu v neděli. Bral mně do kostela a pak k němu na oběd neuměl totiž nic jiného vařit.

Odp2: ...i já se směji ( - : )
°- °, 27.6.2010 11:16

Ivo věřím Ti, hezky jsi to napsala.... zlatý Tvůj děda, zlatý jeho opečený godhajský salám s bramborami ze zahrádky, zlaté dávné Tvé neděle u Tvého dědečka.

Tvůj dědeček byl velký pro to, protože Tě měl rád a dával Ti to nejlepší, co měl.

Kam se na něho hrabou všichni současní slavní standardní, komunikativní a pozitivně naladění manageři a poslanci, kteří s úsměvem a bez mrknutí oka většině chudého národa škodí, aby sami z toho měli prospěch.

Odp3: ...i já se směji ( - : )
Alfons, 27.6.2010 12:15

....komunikativní a pozitivně naladění manageři a poslanci....pozitivní oblbovači, kteří produkují svá současná pozitiva totalitní negativa ze všech sil. Bohužel s nulovou účinností.BLAF-TLAP;-) Dělají ze sebe jen kašpary.;-)

ad Kapitalistický chleba
", 26.6.2010 22:44

Panu Alfonzovi:
Prý drobní zemědělci, zelináři, ovocnáři a chovatelé, začínají na trzích prodávat své produkty sami přímo zákazníkům bez mezičlánku obchodních řetězců. Prý je jejich zboží (= těch českých drobnovýrobců) pochopitelně levnější, než ve velkoobchodech zahraničních západních majitelů, a kvalitnější, než ve šmejdšopech Ňěňoňumoušů.

Tak doufám , že se tak obnoví česká zemědělská družstva. Za českým kvalitním výrobkem by si Čech měl dojet na tržiště třeba i do krajského města.

V Německu už prý v r. 1969 lidé z města jezdili pro vajíčka na vesnici. No, tak u nás jsme se na jejich „úroveň“ dostali až v současnosti 20 let po sametce. Ale nevadí, času je dost, dohoníme a předhoníme je zase ( - : ) ...

Odp: ad Kapitalistický chleba
ivan, 26.6.2010 23:24

Zemědělská družstva nikdo nikdy nezrušil, Romantiku, povětšinou se rozpadla pro nezájem jejich členů v nich setrvávat. Nadále zůstávají jednou z možných vlastnických forem. Co je potřeba zrušit jsou různé dotace a formy přerozdělení, to je to, co podráží nohy nevyvoleným v jejich snaze uspět v konkurenci dotovaných.

Odp2: ad Kapitalistický chleba
Alfons, 27.6.2010 8:00

Zrušit všechny dotace z EU! Přerozdělování (zhouba ekonomiky) s velkým řevem odsuzované za trvání RVHP je nyní provozované v mnohem větší míře v EU. Krásné korupční prostředí, z něhož jsou mnohdy obavy, ale pro EU to neplatí? Takže kde je Ivánku ta nová lepší bezdotační a přerozdělovací doba? Proč se nevyžíváš na Bruselu a neustále trapně a uboze kopeš do totáče? Ukaž v Bruselu jaký jsi kabrňák a opři se do nich, náš oblíbený ukecaný hrdino. BLAF-TLAP.;-) Ivánku jen kecáš a pouštíš předtotáčové hrůzy a realitě se náš slavný hrdino a rádce jaksi vyhýbáš. Máš jen na kecy.;-)

Odp3: ad Kapitalistický chleba
Ufonek, 27.6.2010 8:47

EU totalitní svaz na věčný čas a nikdy jinak ! Kdo nejde s náma jde proti nám .Nepřítel musí být zničen za kažnou cenu .Pryč s národy , sem s multi-kuliti směsí co všechny lidi děsí !

Odp3: ad Kapitalistický chleba
ivan, 27.6.2010 9:06

Tu radost ti rád udělám. Sobě taky!

ČERT VEM UNII I S EUREM.....KŠÁÁÁ.!

Už léta ji vnímám jako růžovo-oranžovou. Z kdysi společenství uhlí a oceli nám pomalu z Evropy vzniká nový Sovětský svaz, nyní i s generálním tajemníkem. Z kdysi vcelku zdravého dítěte EU se nám stává červenkou a rudou plísní postižené nedochůdče zasažené křivicí přerozdělení a dotací.
Asi nám holčina začne pomalu po okrajích ohnívat špatně léčitelným oranžsyndromem.

Odp4: ad Kapitalistický chleba
Alfons, 27.6.2010 9:13

Jak je vidět komunizmus je nezničitelný a je to budoucnost světa. Jinak by se mu v EU tak dobře nevedlo. Prostě komunisti umí-jsou to vynikající diplomati a politici. Nebylo by Ivane vhodné otočit korouhvičku? ;-)

Odp5: ad Kapitalistický chleba
ivan, 27.6.2010 11:02

Díky za nabídku, zůstanu na svém. Třeba se ještě ve svém věku dočkám až se zase posypou, působí mě to až orgastickou radost. Konečně si nečervenalá Evropa na vlastní kůži zkusí, čemu nemohli celé roky rozumět,- sladký život v systému věčného přerozdělení.

Odp6: ad Kapitalistický chleba
Alfons, 27.6.2010 12:24

EU-pracoviště pro výstavbu nové totality. EU chce čím dál víc do všeho kecat, vše ovlivňovat a řídit. Kde jste protitotalitní bojovníci? Na předsametovou totalitu si troufáte, na současnou jaksi nemáte sílu. To chcete potomkům zanechat totalitu? To si myslíte že vás budou potomci chválit? Jste horší než předsametová generace. Nebyla svoboda projevu. Teď ji máte a jste zalezlí v děrách a svírá se vám konečník. BLAF-TLAP;-)

Intenet Finsko
Alfons, 1.7.2010 13:15

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/204856-pripojeni-k-internetu-ve-finsku-zarucuje-zakon.html
Připojení k internetu ve Finsku zaručuje zákon
Finsko se stalo první zemí na světě, kde zákon garantuje každému občanovi právo na připojení k internetu. Zákon vstoupil v platnost ve čtvrtek.
...A ČR-100let za opicama.

Odp: Intenet Finsko
Tlapka, 1.7.2010 13:18

K čemu je to dobré takto to zaručovat?

Odp2: Intenet Finsko
Lipovan, 1.7.2010 13:20

To je pro bolševiky typické, vyzobávat jen to, co se jim hodí. Chtěl bych toho kašpara vidět, jak by ve Finsku přežil. Tam komunistické flákače netrpí. :-)

Odp3: Intenet Finsko
Tlapka, 1.7.2010 13:36

Nepotřebuji aby mě někdo zaručoval. To už tady bylo. Já si to chci koupit a když nemám tak našetřím nebo vydělám.

Odp3: Intenet Finsko
Juras, 1.7.2010 15:15

To je typické pro kažého člověka - mluvit jen o tom, co ho nějak zaujalo. A mimochodem - Tys dokázal poznat, v jakém myslu to alfons hodnotí? Kladně nebo záporně? Já si u něj nikdy nejsu jisté.

Odp4: Intenet Finsko
Lipovan, 1.7.2010 15:27

Alfons všechno hodnotí v univerzálním smyslu; za komunistickému režimu (mu) bylo lépe. :-)

Odp5: Intenet Finsko
Alfons, 9.7.2010 10:20

Konečně rozumná řeč. Nic mně nescházelo, ani internet. Po práci ve 14hod na koupák za 5Kč, v práci žádné křeče a žadné riziko že mně vybere exekutor, že přijdu o práci atd. TO JE PRO MNĚ ROZHODUJÍCÍ. ;-)

Odp6: Intenet Finsko
Tlapka, 9.7.2010 10:27

Myslím že to byla nuda strašná. Nechtěla bych tak žít, ani to není pro lidi přirozené.

Odp7: Intenet Finsko
Alfons, 10.7.2010 15:46

Nebýt sametu tak je po mně.;-)

Odp6: Intenet Finsko
ivan, 9.7.2010 22:54

Dneska ti vezme exekutor to, co si nikdy nezaplatil a nikdy nebylo tvoje a tebe nechá na místě, dřív sebrali soudruzi tebe a nastěhovali se do tvojí postele.

Tu radostnou volnost po práci mě připomíná masakr v Mníšku pod Brdy, kde se konal potlach nepořádaný Socialistickým svazem mládeže. Z Příbrami přijelo mátící komando a pozatýkalo a na místě zmlátilo několik stovek nesvazáků včetně dětí a dokonce i spících lidí ve spacácích, tehdy tam byly i nějací zabití co si pamatuju.
Hodnej Alfík, podej pac!

Riziko půjček? Co si vzpomnám, tak ti soudruh na čestné slovo nic nepůjčil. Hotovostní půjčka do 5000 korun pouze s ručitelem. Účelová nebo stavební půjčka se dvěma ručitelema. Ručitelé půjček nedostávali devizový příslib, tedy měli zákaz vycestovat za trest pomoci jinému. Když někdo ručil někomu za stavební půjčku a ten někdo se nevrátil ze zájezdu, tak nebohý ručitel musel půjčku doplatit, a ze mzdy mu bylo strháváno až do do úrovně jeho životního minima. Splátky platil mnohdy celé roky a do nového domu se většinou stěhoval nějaký zasloužilý soudruh.

Alfe, díky, díky! Nebejt tebe, tak bych na některé radosti socialistického člověka ani nevzpomenul.

Odp7: Intenet Finsko
Alfons, 10.7.2010 15:47

Že jsem to přežil. Dobu hrůzy a děsu.;-)

Odp8: Intenet Finsko
ivan, 10.7.2010 16:47

Moje, až orgastická radost si ty, Alfe, vím jak si uvědomuješ, že byl tvůj život úplně zbytečnej, nikomu chybět nebudeš. Jsem rád, že si se dožil a ještě ti to myslí tak aby sis to uvědomoval. Hodit za tebou mávátko do bedny, zabouchnout víko a nazdar bazar.

Odp9: Intenet Finsko
Alfons, 11.7.2010 8:29
Odp: Intenet Finsko
Juras, 1.7.2010 15:11

U nás má taky každý právo připojit se k internetu? K čemu je dobré to dávat do zákona? Je vidět, že zákonodárci jsou asi všude stejjní...

Odp2: Intenet Finsko
Juras, 1.7.2010 15:11

Oprava, za první větou nemá být otazník, ale tečka. U nás má taky každý právo připojit se k internetu. Tečka.

Odp3: Intenet Finsko
Alfons, 1.7.2010 15:31

Jde o to, aby bylo zajištěné všude pokrytí datami. ;-)

Odp3: Intenet Finsko
ivan, 1.7.2010 15:33

Tečka, čárka. ;-) Tečka.

Odp: ad Kapitalistický chleba
Alfons, 27.6.2010 12:27

Hurá-objevili jsme Ameriku!! Jsem v šoku. Na to musel přijít genius!!! Trhy byly odjakživa i za totáče. Možná že se dozvím že bylo objeveno kolo a že se náklady nemusí táhat nějakým smykem. BLAF-TLAP;-)

Odp2: ad Kapitalistický chleba
ivan, 27.6.2010 12:36

I ty, Alfe? To si mu dal ale pořádnou ránu, nebo si přehlíd Romantikův nick. Nazvat Romantika úsměšně géniem? To je ale ošklivé, Alfe.

Odp3: ad Kapitalistický chleba
Alfons, 27.6.2010 12:47

To nevymyslel Romantik. Je to v režii radních, kteří si troufají zavádět nezvyklé novoty ve svých obcích. Je to přece krok zpět. Supermarkety budou řvát.;-)
Takto konkurovat řetězcům jakýmysi mrkvičkami z polí a zahrádek?;-) A v mlékomatech prodávat státním hygienikem odsuzované jedovaté čerstvé mléko? Čekám, kdy zakáže prodej syrového masa. Co kdyby je lidé konzumovali jen tak? Hrozí stejné nebezpečí jako u mléka.BLAF-TLAP;-)

Odp4: ad Kapitalistický chleba
ivan, 27.6.2010 14:44

Nikdy by mě nenapadlo, že náš milý Romantik bude prosazovat s takovou urputností trh. Byl bych vsadil na to, že by si tam přál podnik Ovoce-Zelenina zásobovaný družstevníkama z Javorné. Buď nepozornost, nebo už úplné zmatení.

Odp5: ad Kapitalistický chleba
Juras, 28.6.2010 7:59

On je to vlastně klausovec :-) Taky mě to rozesmálo. Zajímalo by mě, co chudáci pracovníci podniku Ovoce-Zelenina - takhle šmahem bezdůvodně připravil o práci spoustu prostých chudých lidí.

Odp4: ad Kapitalistický chleba
Vlastimil Čech, 28.6.2010 11:33

No a to s tím čerstvým mlékem z mlékomatu jsem to nepochopil... V Super-hyper to stojí okolo 13,- Kč/l, v mlékomatu přímo od rolníka 15,- Kč/l... Ale! to hyper-super mléko má za sebou cestu do mlékárny. Egalisaci, pasterisaci je k němu dodávána docela náročná krabička... kolik stojí mléko z vemena, kolik tedy jsou marže sedláků, mlékařů, obchodníků, nebo jak to vlastně je? Z cenové tvorby třeba u mléka jsem nějak zmatený... netušíte někdo?

Odp5: ad Kapitalistický chleba
Alfons, 28.6.2010 12:48

....V Super-hyper to stojí okolo 13,- Kč/l....a to je MLÉKO?;-)

Odp6: ad Kapitalistický chleba
Juras, 28.6.2010 13:59

Jasně, Ty neumíš číst? Dokonce je na té krabici s bílou vodou napsáno, jestli je to mléko trvanlivé. Když není trvanlivé, tak je čerstvé. ;-)

Odp7: ad Kapitalistický chleba
Alfons, 28.6.2010 15:14

Kyž to necháš stát tak to nezkysne jako normální mléko, ale SHNIJE v odpornou hnědou břečku. Obdivovatelé krabicových mlék jsou nějak s hlavami mimo. ;-) Dobrou chuť děti, budete zdravé jako rybičky. Nepijte mléko z mlékomatu, umřely by jste.;-)

Odp8: ad Kapitalistický chleba
***, 28.6.2010 15:48

Alfonzi, v mlékařství a v kvalitě mléka nemáš dostatečné a moderní informace. Pasterizivané částečně odtučněné mléko na jedné straně a mléko syrové na druhé straně, obě mléka mají určitá pozitiva. Protože však nikdy nelze bezpečně říci, že syrové mléko pochází od absolutně zdravé dojnice bez infekční nemoci, proto je pasterizované částečně odtučněné mléko z hlediska konzumenta nepoměrně lepší, protože je zbaveno většiny choroboplodných zárodků zoonóz, tj. infekčních nemocí přenosných z hovězího dobytka na člověka. Jako městský člověk (předpokládám) a jako laik v medicině a veterinářství (předpokládám) si ani neumíš představit, jak těžká onemocnění může konzument syrového mléka dostat od nemocné dojnice. Nakazit se mohou nejen lidé dospělí, ale i děti !

Odp9: ad Kapitalistický chleba
Tlapka, 28.6.2010 15:53

Co máte pořád s tím jídlem? Jídlo se jí bez přemýšlení jinak dostanete Vředy.

Odp10: ad Kapitalistický chleba
Alfons, 28.6.2010 16:09

Na Svíci se také píše bez přemýšlení a bez čtení příspěvků. Prostě střelba od pasu. BLAFKY-TLAPKY.;-)

Odp11: ad Kapitalistický chleba
Tlapka, 29.6.2010 12:56

No a Co. Každý přece čte nejraději to, co napsal sám!

Odp9: ad Kapitalistický chleba
Alfons, 28.6.2010 16:07

Kolem mlékomatů a kolem krav se válí mnoho mrtvol. Smrt po požití takového mléka je velmi rychlá. Já jsem vyjímka, protože mléko přímo do krav piju od děství, ještě za války a divím se sám sobě že ještě vůbec žiju. Státní hygienik se asi také napil syrového mléka a zanechalo to šrámy na jeho duševním zdraví. BLAF-TLAP Když jsem přežil mlékové smrtelné jedy nedivím se, že jsem přežil totáč. Jo, a nejezte syrové maso!!! Nekupujte syrové maso, kupujte jen tepelně upravené uzeniny. Ze syrového mas se otrávíte. BLAFKY_TLAPKY;-)

Odp10: ad Kapitalistický chleba
Tlapka, 29.6.2010 12:58

Co se staráš o smrtelné jedy, vždyť lidé jsou stejně přemnoženi. Měli by tam dávat navíc antikoncepci.

Odp11: ad Kapitalistický chleba
Alfons, 29.6.2010 13:48

Když smrtelný jed tak aby byl jedlý, chutný, vzhledově pěkný, v pěkném balení a cenově dostupný. Cena pro seniory by mohla být dotovaná. aby po něm nebyl průjem a větry. ;-)

Odp12: ad Kapitalistický chleba
Tlapka, 29.6.2010 17:30

Obalová technika je na výši a proč by měl senior větry po smrti?

Odp13: ad Kapitalistický chleba
Alfons, 29.6.2010 20:58

Na výši jsou i jiné věci, Není třeba s nimi hned manipulovat jako s pionýrským šátkem-

Odp14: ad Kapitalistický chleba
Tlapka, 30.6.2010 17:14

Upřesni. Co je na Výši opravdu?

Odp15: ad Kapitalistický chleba
Alfons, 30.6.2010 20:01

Na výši je Tlapka.:-(

Odp16: ad Kapitalistický chleba
Tlapka, 1.7.2010 13:37

Tak to teda ne!! co kdybych zakopla a spadla z Výše? Chci být na Níži.

Odp17: ad Kapitalistický chleba
Alfons, 1.7.2010 14:50

Tady může pomoct jedině obchodní spolupráce s dodavetelem NÍŽÍ. Vygůglovat!!:-(

Odp9: ad Kapitalistický chleba
Jimmy, 29.6.2010 16:39

To jsou problémy, syrové mléko. Před pár dny jsem jako specialitu jedl syrového koně a taky jsem to ve zdraví přežil ;-) Bylo to trochu nezvyklé, potenciálně možná nebezpečné, ale docela dobré :-)

Odp10: ad Kapitalistický chleba
iva, 29.6.2010 16:46

:-)a dělals iiiiiiháááá. Aspon nechytneš nemoc šílených krav

Odp11: ad Kapitalistický chleba
Jimmy, 29.6.2010 17:01

Tu možná jednou chytnu. V Čechách chodíme občas na syrovou krávu (tatarák) a když se povede, tak je to také výborné, i když určitě hrozně nebezpečné ;-)

Odp12: ad Kapitalistický chleba
iva, 29.6.2010 17:04

Z toho koná jsi neměl tatarák? Tak jaks ho mohl požvýkat?

Odp13: ad Kapitalistický chleba
Jimmy, 29.6.2010 17:12

Bylo to upravené jako sushi. Tedy na hranolu z rýže plátek syrového masa o rozměrech cca 4x8x0,5 cm. Kuchař ví jak se to má krájet a z čeho, takže to rozkousat šlo bez problémů i když to přeci jen bylo více žvýkavé než běžné sushi z tuňáka či lososa.

Z českých jídel se to dá jen velmi obtížně k něčemu přirovnat, ale asi nejbližší představa je že to je jako kousat stejně silný plátek loveckého salámu.

Odp11: ad Kapitalistický chleba
Juras, 1.7.2010 15:07

Když jíš řízek, tak chrochtáš a když hovězí guláš, tak u toho bučíš? Hmm - bylo by asi dost zajímavé s Tebou stolovat. ;-)

Odp12: ad Kapitalistický chleba
iva, 1.7.2010 19:49

A když jím rybu tak....To my jenom doma když někdy koupím konské klobásky tak muž za srandy po večeři dělá Iíííhááháhá. Už jsem viděla i v prodejí srnčí a jelení, ale to nemám odvahu nevím jak bych to připravovala.

Odp13: ad Kapitalistický chleba
Lipovan, 1.7.2010 19:56

Před šestnácti lety jsem jednou v osm večer vzal našeho psa a šel jsem navštívit kolegy na noční směnu. Spokojeně jsme plácali o volovinách a pes byl celkem v klidu. Najednou do plné místnosti vešel jeden kolega slovenského původu. Sotva otevřel hubu, aby nám sdělil něco moudrého, pes spustil strašný řev a opravdu jsem myslel, že ho neudržím a milý Slovák bude pokousán. Naprosto jsem netušil, co to do něj vjelo, ale někteří kolegové byli dokonale v obraze. Uhodili na slovenského robotníka, aby se okamžitě přiznal, co měl k večeři. Taky mě to mohlo napadnout...:-)

Odp14: ad Kapitalistický chleba
Alfons, 1.7.2010 20:42

Tak tomu vůbec nerozumím.:-(

Odp14: ad Kapitalistický chleba
ivan, 1.7.2010 21:30

No, to snad ne! To bych ho na něj asi pustil pomstít bratra. Naporcovanej a mraženej by mohl nějakou dobu vydržet! :-)

Odp15: ad Kapitalistický chleba
Juras, 2.7.2010 8:04

A když by jedl vepřový, tak bys na něj pustil prase? ;-)

Já vím, že některým lidem se příčí jíst psa. Jiným zase koně. Moje manželka by například nevzala do úst koninu, psinu nevím, to si myslím, že by zvládla. Mně je to jedno, já sním všechno. :-)

Odp16: ad Kapitalistický chleba
Alfons, 2.7.2010 8:44

A někdo vezme do úst dnešní salám nebo jiné uzeniny? Pes je proti tomu bioekožrádlo.;-) V psím mase není 95% procent sraček jako v uzeninách.

Odp17: ad Kapitalistický chleba
iva, 2.7.2010 9:52

Neví někdo, proč lidské maso je tak špatné, že je výjimečně poživatelné. Třeba se říká lev lidojed, žralok lidojed to jako že normální lev a žralok by do člověka třeba kousnul, ale už by ho nejedl. Nebo že je na člověku málo masa a jen kosti a tuk?

Odp18: ad Kapitalistický chleba
Tlapka, 2.7.2010 10:38

Každý živočich má svůj Jídelníček vrozeně stanovený. Jiné jídlo mu přijde podezřelé ba i odporné.

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Odp19: ad Kapitalistický chleba
Alfons, 2.7.2010 13:05

Tuzemští živočichové nejsou např. zvyklí na banány atp. a proto je do sebe nemusí cpát.;-) Je to blbá moda.;-)

Odp20: ad Kapitalistický chleba
Tlapka, 2.7.2010 14:04

Jen jestli myslíš ty Slušné živočichy, pokud myslíš Lidi tak se mohou Živočichové jako takoví urazit. Je li vůbec člověk živočich, když má špatný Čich?

Odp21: ad Kapitalistický chleba
ivan, 2.7.2010 14:24

Protestuju proti tomu byl svět osídlen samýma živočichama! Já bych ho obydlel samejma živočiškama , sem tam nějakej ten živočich by musel stačit. ;-)

Odp22: ad Kapitalistický chleba
Tlapka, 2.7.2010 15:38

Podobný názor mají včely. Třeba konzultovat.

Dnes v Koření říkali, že člověk je...
iva, 26.6.2010 22:50

Dnes v Koření říkali, že člověk je nejvíc schopen si zapamatovat vůni a nejdýl, prý i půl roku. Obrázek jen tři měsíce a to jen ze 60ti %. Já myslím, že vůně si pamatujeme mnohem dýl. Pamatuju, jak to vonělo u mé tety, když mi bylo tak šest let.

Na uklidnění
Alfons, 27.6.2010 5:07

http://orgelconcerten.ncrv.nl/ncrv?nav=kqajsCsHtGAkBbCYmP
Co nám chází? Nedělní rozjímání a zklidnění duše;-)

Vůně
Jana, 27.6.2010 16:24

Miluju vůni starých sklepů. Takovou tu zatuchlou. Připomíná mi dětství - nevětranou chatu po příjezdu první den prázdnin.
A nenávidím pach desinfekce v nemocnicích a poliklinikách. Hned se mi udělá špatně a roztřesou se mi kolena. Sestra je lékařka a říká, že si člověk zvykne a po nějakém čase už to s vámi nic nedělá.
Na Aukru nebo eBay a podobně nenakupuju. Nebaví mě to. Ale občas něco vyberu a objednám na internetu - pračku, ledničku, rotoped atd. Jde o větší věci, u kterých se vyplatí pořádně vybrat model.
Taky jsem vlastně na internetu vybrala dům, který právě kupujeme.

Odp: Vůně
ivan, 27.6.2010 18:20

Bezva zpráva, gratuluju, potěšilo mě to.
Zaklínám ho vším dobrým, ať se z něj stane domov a drží se v něm soudržnost a pohoda.

Odp2: Vůně
Jana, 28.6.2010 19:11

Ivane, díky, moc si toho vážím.

Odp: Vůně
Alfons, 27.6.2010 18:47

Pokud je nějaká kupní smlouva-obsahuje Rozhodčí doložku? To mně vehementně zajímá.;-)

Odp2: Vůně
Jana, 28.6.2010 19:15

Alfonsi, kupní smlouva ne. Ale smlouva o rezervaci u realitky obsahovala. Moc se nám to nelíbilo, ale riskli jsme to, protože jsme o dům moc stáli. Kupní smlouva je snad OK, vše už proběhlo, dům je zaplacen a náš.
Realitku jmenovat nebudu, nechci je pomlouvat, ale měla jsem pocit, že po složení tzv. zálohy (vlastně jejich provize) jsme je přestali zajímat. Naštěstí jsme se spojili s majiteli a spolu jsme vše v pohodě dojednávali a realitku trošku tlačili, aby to netrvalo vše půl roku. Byt se nám podařilo prodat bez realitky, což je ideální stav.

Odp3: Vůně
ivan, 29.6.2010 15:13

Zbývá pogratulovat. Gratuluju a těší mě to! Konečně! UF.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.