Nefilozofujte u piva, přijďte na Svíci.cz!

Komentáře k článku

21.11.2005 17:01

Proč jsou reality show tak populární?

V poslední době začaly české komerční kanály vysílat reality show VyVolení a Velký bratr. Hlavně reality show VyVolení získala svůj počet diváků. Je divné, že se na to lidé tak dívají. Vždyť to není nic jiného než „špehování klíčovou dírkou“. Je to v praxi to samé jako vesnická kecárna typu JPP, ale v reality show je jen pár exisbicionistů, kteří z 99% končili školu v 9. třídě :-( (neudivil by mě nižší stupeň). Jejich jedinou motivací je mamon. Ve školách potom byvá častým tématem jestli ten tebo ten šel na záchod v tolik a tolik hodin.

Ale cosi mi říká, že VyVolení či Velký bratr mají vliv i podle stupně inteligence. Na r.s. se dívají především lidé s nižším vzděláním. Pasivní zábava u které se nemusí přemýšlet, láká i žáky ZŠ. Například se v primě (1. ročník 8letého gymnásia) o VyVolených nemluví a dívá se na ně málo lidí. Ale v 6. třídě ZŠ (stejná věková kategorie jako prima) je sledovanost nižší. Čím to je? Samozřejmě na sledovanost působí davová psychóza, někteří lidé by klidně skočili ze 100. patra, kdyby to bylo moderní.

Chytrý reklamní trik

Celý systém je založen na výdělku z SMS. Diváci, kteří reality show sledují, jsou schopni odeslat stovky SMS, jen aby jejich „VyVolený Bratr“ vydržel ve vile co nejdéle. Chtrým reklamním trikem bylo i zavedení reality show na podzim, kdy se inzerenti rozhodují kam dají svou reklamu příští rok. Ten, kdo vyhraje tento souboj, může byt celkem spokojený.

Zavěr: Vše je jen pro peníze.

Blablabla a další bla
ADC*Assassin, 21.11.2005 18:13

Jste naprosto mimo hru. Ldé, kteřím tvrdí o nějaké zábavě že je primitivní (a to přesně vy naznačujete) tak jsou sami naprosto primitvní deb**ové, protože neexistuje měřítko pro primitivní a inteligentní zábavu na vyvolené se dívá hoidně vzdělané populace váš soukromý výzkum tedy berme s nadhledem. A myslím si že o VV nevíte absolutněě nic, protože ve VV jsou naprosto obyčejní lidé jako většina populace (to je pravý důvod sledovanosti) a naprostá většina s nich má maturitu kromě Emila a Michala onikom jiném nevím nebo si teď nevzpomínám. Mimochodem skutečně se zam,yslete nad tím jestli primitivní zábava existuje. Jestli teď napíšete, že inteligentní zábava je například Jirásek tak vás asi zabiju (obrazně) :) protože Jirásek není zábava, ale podle mého ukázka českého jazyka v uznávaném literárním díle (Temno), které jsem nikdy nečetl a ani číst nebudu, protože mě blbosti nezajímají. :)

Odp: Blablabla a další bla
samlep, 22.11.2005 12:19

A vám ta zábava připadne chytrá? To se raději podívám na nějaký dokument!

Odp2: Blablabla a další bla
ADC*Assassin, 22.11.2005 15:13

Dokument není zábava, ale způsob jak ser vzdělat nemyslíte? Pravě v tom je ten váš omyl nerozeznáváte zábavu od vzdělání.

Odp3: Blablabla a další bla
Leondegrance, 22.11.2005 15:21

No to se právě pletete. Vtip je imho přesně v tomhle, že pro někoho je zábava třeba dokument o žabích farmách v Zimbabwe a RS otřesná nuda a obráceně.
Mě osobně by asi ani jedno nezajímalo, ale přece jen ty žáby...

Zajímavý názor :-)
Nikola, 25.11.2005 16:45

Já si nemyslím, že autor je mimo hru, a už vůbec ne v tom smyslu, který naznačujete. Já jsem člověk, který o některých druzích zábavy tvrdí, že jsou primitivní (není u nich třeba zapojovat vyšší funkce mozkové, a dobře se u nich pobaví i člověk s nižším IQ). Pak jsou druhy zábav, které jsou o něco náročnější, jako třeba kvízy a pod, kdy je třeba přece jen mít určitý rozhled a vědomosti. Zábava plyne z toho, že znám správnou odpověď, to tu zdůrazňuji pro ty, kteří by to jinak bez vysvětlení nepochopili :-) A k panu Jiráskovi, samozřejmě, že četba jeho knih je zábavná, ale je třeba na to mít hlavu, jak se říká lidově :-) Jinak vás totiž opravdu uspokojí jen PRIMITIVNÍ zábava typu VV.

Odp: Zajímavý názor :-)
ADC*Assassin, 26.11.2005 13:39

Je to váš nazor a je to špatný nazor jak jednou řekla jistá Anička :) já osobně mám průměrné IQ asi 130 +- a myslím si, že i díky tomu osobě můžu říct, že nejsem proimtiv. Studuji na střední průmyslové škole (díky státním maturitám se říká že jsou nyní ještě náročnější než nějaký gympl) . A i přes toto všechno se dívám na reality show. A o Jiráskovi si myslím své. A upozorňji, že o Jiraskovi si nemyslím jen já, že je to vůl. Ale i mnoho učitelů českého jazyka. Např. ¨jeden ještě ze základky nám řekl, že ten kdo přečetl celé temno, že musí být naprostý blázen, protože číst věty, které přes několi stránek popisují například západ slunce je naprostá blbost. Pan jirásek měl takový uspěch jen díky tomu, že umí skvele používat český jazyk, ale nic jiného spisovatelk je to na dvě věci. A navíc se tu objevuje názor, že mezi dokumenty a zábavou není rozdíl. Ten kdo to tvrdí by si měl vyhledat co to zábava znamená. Zábava je činost při, které se odreafováváme. Neříkám však, že se nemůžem pobavit i u dokumentu, ale řekl bych že se více zasměju asi Vladkovi než polárnímu medvědovi. Takže skutečně popřemýšlejte jestli inteligentní zábava existuje jestli si to náhodou nevymyslili pouze tvz. inteligenti.

Odp2: Zajímavý názor :-)
Nikola, 26.11.2005 14:03

Když si tak čtu váš oduševnělý příspěvek, přemýšlím, na základě jakých testů jste si přisoudil IQ 130. Ale budiž, mé IQ je sice podstatně vyšší, nicméně nehodlám se s takovou malicherností nad vás vyvyšovat. Vaše hodnocení pana spisovatele Jiráska pak již nebudu komentovat vůbec, na to jsem příliš dobře vychovaná. Co se pak týká zmiňovaného protikladu dokument kontra zábava, pak vám ovšem oponovat budu, neboť jak jsem již naznačila ve svém předchozím příspěvku, to co je pro „hlavu makovou“ nuda a nic než nuda, může být pro hlavičku obdařenou rozumem vcelku príma zábava. Pokud zajdu do krajnosti, i řešení strohé matematické rovnice může být pro určitého, netřeba dodávat, že inteligentního člověka zábavou. A k vaší závěrečné větě, ano máte plnou pravdu. Inteligentní lidé si vymýšlejí inteligentní zábavu. A já dodávám, vymýšlejí pochopitelně i tu méně inteligentní, protože nějak se musí bavit i lidé jako vy.

Odp3: Zajímavý názor :-)
Irenka, 26.11.2005 16:41

nemáš náhodou vystudovanej gympl? můžete se hádat o výši svého IQ, ale výše IQ ještě neznamená, že je člověk inteligentní, a člověk, který se baví u Jiráska je podle mě obyčejný šprt, neříkám, že se to některým lidem nemusí líbit, věřim, že i tací se najdou, i když já mezi ně rozhodně nepatřim, děsí mě už počet stránek a doba, ve které bylo dílo napsáno, ano dokumenty vás taky mohou bavit, na některé se dá koukat, ale ještě jsem nikdy nepoužila spojení tento dokument byl zábavný. zajímavý, poučný, měl něco do sebe, to ano, ale zábavny????

Odp4: Zajímavý názor :-)
Nikola, 26.11.2005 18:31

Nosíš dříví do lesa, kdyby sis pozorněji přečetla můj příspěvek, bylo by ti známo, že bavit se o hodnotách IQ považuji za malichernost. Jinak tě trochu poopravím, hodnota IQ určuje přepočtenou číselnou hodnotu inteligenčního testu, volněji řečeno tedy inteligence. Samozřejmě za předpokladu, že test je komplexní. To, že jde o test umělý, není v podstatě na škodu. A ještě jednou k Jiráskovi a dalším českým či zahraničním klasikům. Opět musím opakovat, že člověk na určité kulturní, sociální a hlavně intelektuální výši, bývá náročnější při výběru své zábavy a je schopen se pobavit i nad Jiráskem. Zajímavé je, že ani ty, ani předchozí pisatel jste jej nečetli, možná až na pár úryvků, a posuzujete zde něco, co neznáte. Četla jsem několik jeho knih, neříkám, že jsem se u všech bavila, například takového Dostojevského považuji za mnohem zábavnější četbu, ale takové Staré pověsti české, Filozofská historie, nebo Proti všem jsou velmi čtivé knihy.

Odp5: Zajímavý názor :-)
ADC*Assassin, 26.11.2005 22:22

od Jiráska jsem četl Psohlavce řekněme zajímavé. Z Temna jsem přečetl asi 5 stránek pak jsem začal listovat a číst namátkově a zjistil jsem že to celé je pěkná blbost. A také jsem neřekl, že mé IQ je znakem mé inteligence i člověk s IQ nadprůměrným může být blbec pokud má nízké EQ :) a myslím si že vy nebo ty jak chcete nejste příliš inteligentní ale jen si na inteligentku hrajete. Zábava nás ma odreagovat né vzdělat já nikdy neřekl, že dokument je nudný a divila by jste se kolik lidí s základním vzděláním sleduje dokumenty. Každý se dívá na to co ho baví a odsuzovat zábavu toho druhého je velmi velmi primitivní. A ještě taková malá otázečka nakonec prostě mi to nedovolí se nezeptat nečtete náhodou britské listy? Protože tam je taková kupa inteligentu, že by i Enstein (omlouvám se jestli jsem skomolil jeho jméno) zbledl.

Odp6: Zajímavý názor :-)
Nikola, 26.11.2005 23:37

Tykám tomu, kdo mi tyká, vykám tomu, kdo mi vyká :-) Teď jste mě opravdu dostal :-) Skutečně je velmi mnoho lidí inteligentnějších než já, čímž nemám v úmyslu o sobě říci, že jsem hloupá :-) Tak jako se člověk nemá přeceňovat, nesmí se ani podceňovat. Co se pak týká zmínky o EQ, neboli emociální či emoční inteligenci, kterou jste zde zmínil, souhlasím, že pro život je o něco důležitější než IQ, nicméně je trochu nesmyslné oboje srovnávat, protože každé je o jiném. IQ je o logice (zpracovává levá mozková hemisféra) a EQ o emocích (sebevědomí, empatie a další, zpracovává pravá mozková hemisféra). Dále, ano, může být člověk s vysokým IQ a mít zároveň nízké EQ, ale to z něj nedělá hlupáka, jen necitlivého člověka, to zdůrazňuji. A odpověď na vaši otázečku. Ano, čtu Britské listy (a to každý den) :-) A ten pán se jmenoval Albert Einstein, smím-li poopravit.

Odp7: Zajímavý názor :-)
ADC*Assassin, 27.11.2005 8:30

děkuji za opravu. :) a vám ty Britské listy přijdou normální? Vždyť vše co není Národní divadlo, tak je bezmilosti rozpucován jejich ¨redaktory¨

Odp8: Zajímavý názor :-)
Nikola, 27.11.2005 10:25

Rádo se stalo :-) Britské listy jsou pro mne zdrojem informací, asi tak jako dalších dvacet internetových titulů. S některými články souhlasím, s některými nikoliv, ale chce-li si člověk zachovat objektivnost, musí číst ty i ty. Ale to jsme již skutečně velmi odbočili od tématu reality show :-)

Odp2: Zajímavý názor :-)
unknown, 8.12.2005 17:55

Slyšel jsem o jednom případu, kde človek měl úžasné IQ, ale do 9 let se neuměl sám najíst, a ještě dlouho neuměl na záchod. A to měl větší IQ než Vy nebo já!

Odp: Blablabla a další bla
unknown, 8.12.2005 17:48

I když to není zábava, je to část vzdělání (Ten Jirásek nebo kdo.)

reality show
Irenka, 21.11.2005 18:48

přece to, že se u vyvolených nemusí příliš přemýšlet neznamená, že se na to musí koukat jen lidi s nižším vzděláním, to se mě docela dotklo, jelikož jsem na vysoké škole, a i když to sleduju jen proto, že to sledují spolubdlící, sama bych se bez toho klidně obešla, tak vím, že vyvolené sleduje půlka vysoké školy, a to možná jen ubírám, a to proto, že se u toho nemusí moc přemýšlet, a všichni si můžou odpočinout po náročném dni plném přednášek, a upřímě, češí jsou vyhlášení tím, že je zajímá, co dělají v tu chvíli ostatní lidé, alespon ti z vesnice, ale ve městech je to také, a ze špehování klíčovou dírkou nikoho netrápí svědomí. a co se týče lidí ve vile, to že ve vyvolených jsou normální lidi je pravda, a proto bych je neházela do jednoho pytle s bratrem, kam byli vybráni samí striptéři a pornoherci, tedy jak oni se nazívají tanečníci a herci

Odp: reality show
Leondegrance, 21.11.2005 20:45

Teda, takhle dlouhý souvětí jsem neviděl opravdu HODNĚ dlouho... :-)

Odp2: reality show
pixy, 22.11.2005 0:57

To už jsi dlouho nečetl Hrabala. Nebo bych doporučil Macourkovu Lásku a dělové koule, to je lahůdka, souvětí i na několik stran - a jaká! :o)

Nic se nemá přehánět
pixy, 22.11.2005 1:25

Taky si myslím, že podobné generalizace jsou obvykle scestné. Nemyslím si, že zájem o reality show nějak přímo souvisí s inteligencí či jinými fyziologickými veličinami. Snad jen to, že vzdělanější či sečtělejší lidé k tomu mají jistý odstup, ale častěji se projevuje spíše v té ostentativní rovině „pch, na to já nekoukám/nemám televizi/čtu si raději Prousta“.

Ale sledování je neláká o nic méně - jen se víc stydí to veřejně přiznat. Ona je to totiž pornografie, a to toho nejhrubšího zrna. Ne pornografie anatomická, ale emoční. Jinak to je ale v zásadě totéž.

Já se třeba nikterak nestydím prohlásit, že všechny reality show jsem viděl, občas je znovu zhlédnu - pohříchu ale většinou jen proto, abych se ujistil, že to zas nějaký čas vidět nemusím. Jednak mě to (opravdu) nebaví, připadá mi to nesmírně nudné - a u některých show se taky stydím za účinkující („za ně“ ve smyslu „místo nich“). Jsem asi moc prudérní. Na obyčejnou pornografii se podívám rád, aspoň si na nic nehraje a nijak mě neuráží - ale tohle sociálně citové hard porno nějak nedokážu ustát. Kroutí se mi při tom palce u nohou a mám neodolatelné nutkání odejít z dosahu všech těch zásahů trapna. Stejné symptomy mám ovšem i u televizních estrád. A spíš vydržím hodinu u Vyvolených než jednu „Hodinu pravdy“ nebo nedejbože deset minut esenciální „Pošty pro tebe“ - ale asi i tu „Poštu“ bych ustál ve srovnání s některými estrádami na Nově...

Ale každému jeho Poděbrady. Koho reality show baví, ať se baví - není tím přece nijak méněcenný nebo co (narozdíl od těch účinkujících).

A teď mě omluvte, jdu si číst toho Prousta.

/* kecám, je to Pratchett */

Odp: Nic se nemá přehánět
samlep, 22.11.2005 12:18

S těmi estrádami je to nastejno, akorát tam vystupují nějací herci. Třeba ty Mládkovy blbosti... :-(

Odp: Nic se nemá přehánět
Aleš Janda, 23.11.2005 13:55

S tou podobností s „pornografií“ je to celkem zajímavá myšlenka. Osobně jsem viděl pouze části VV a moc mě to nezaujalo - ze stejného důvodu.

Je sice zajímavé (a poučné) se dívat, jak člověk reaguje na různé podněty, a to ne podle nějakého scénáře. Jenže je fakt, že tam ti lidé dělají úplné blbosti, které do televize nepatří a za které mám tendenci se stydět. Prostě mi tak nějak přijde nedůstojné se dívat na nedůstojné chování jiných.

Co se týče nějakého „ty se na to díváš, tak jsi blbej“, neviděl bych to tak zle. Někomu se líbí reality show a někomu se líbí něco jiného, třeba ještě pitomějšího...

Odp2: Nic se nemá přehánět
pixy, 23.11.2005 18:48

„... Prostě mi tak nějak přijde nedůstojné se dívat na nedůstojné chování jiných...“

Ano, to je ono. Moc hezky řečeno.

Odp2: Nic se nemá přehánět
samlep, 24.11.2005 13:37

někomu se líbí něco jiného

To psal nějaký disortografik. UrČITě :-)

REALITY SHOW
best.man, 26.11.2005 12:27

Mě reality show příjde jako ztráta času. Než bych se díval na ostatní tak něco dělám sám na vlastní kůži

Nevím proč lidí baví koukat po ostatních než žít své životy..(neberte mě za slovo)

LIdi se na to koukají, protože je to něco nového, co tu ještě nebylo, sprosťárny před 22 hodinou

Odp: REALITY SHOW
Irenka, 26.11.2005 16:42

lidi na to koukají, protože jsou od přírody zvědaví:-)

Odp: REALITY SHOW
samlep, 29.11.2005 14:19

Ono je to stejné, jako číst blesk.

Jo a ještě jedna věc....
ADC*Assassin, 26.11.2005 22:24

Kdo slduje Vyvolené ví, že jsou nyní na slovensku takže si myslím, že se z vyvolených stává tak trochu vzdělečný pořad pro ty co neznají slovenštinu (třeba já) tak je to velmi dobré, protože se naučím slova, kterým jsem slovákům nerozuměl. co ty na to Nikolo?

Odp: Jo a ještě jedna věc....
Nikola, 27.11.2005 10:42

Ach, málem jsem přehlédla přímou otázku :-) Já umím slovensky stejně dobře jako česky, takže pro mne to přínosem asi nebude. Ale pokud to někomu pomůže a i při tak primitivní zábavě (to poštouchnutí si prostě nemohu odpustit :-)) se naučí něco z jazyka našich východních sousedů, pak říkám príma :-)

Odp: Jo a ještě jedna věc....
unknown, 8.12.2005 17:58

Vyšší průmyslovka, IQ 130 a on neumí slovensky.. Průmyslováci!

Odp2: Jo a ještě jedna věc....
ADC*Assassin, 9.12.2005 17:07

A co je na tom divného? slovenština pokud vím není v osnovách ministerstva školství ne? já si na toho z Česko-slovenska moc nepamatuju :)

Nejsou populární
romantik, 11.12.2005 0:15

Oba pořady nejsou populární, to se o nich jen v mediích roztrubuje. Fyziologie člověka na WC, v posteli a v jídelně pro mne není ani poučením, ani zábavou a hlavně ne kulturním pořadem, který bych očekávala po zvýšení poplatků za TV.

Odp: Nejsou populární
samlep, 15.12.2005 17:49

Jsou to prostě jen blbosti...

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.