Neptejte se co, ale proč

Komentáře k článku

30.4.2010 14:30

O cigánech a degeších

Dlouhou dobu sem měl názor na cigány stejné jako většina vás. Předsudky mi bránily jakékoliv konverzaci s nimi a vyhýbal jsem se jim raději obloukem.
Před páry dny mě zastavil cigánský dělník, jestli nemám cigaretu. Po krátké úvaze jsem mu ji dal. Poděkoval mi a popřál hezký den.
Další dem jsme se potkali znovu, pozdravili se a cigaretu mi vrátil, protože si koupil krabičku a bylo mu trapné, že si ode mě vzal. Třetí den už jsme si povídali, a byl jsem překvapen, jak rozumně mluvil. Shodli jsme se na pár názorech a začal jsem se s nim bavit pravidelně. Po týdnu se mě zeptal jestli bych mu půjčil 500 na naftu a svačinu. Klidně jsem mohl odmítnout, ale řekl sem si, že zkusím zda najdu jednoho slušného. Hned druhý den mi vrátil peníze a koupil mi krabičku cigaret jako dárek. Od té doby jsme dobří kamarádi. Udělali pro mě cokoliv jsem zrovna potřeboval.

Otázka je, proč jsou někteří asociální bastardi a jiní úplně v pohodě lidi. Jak mi sami vysvětlili, dělí se na cigány a degeše. Cigán je pracující člověk žijící ve slušných podmínkách a degeš je kriminálník a budižkničemu, který vás nanejvejš okrade. Souvisí to s původem. Smíchovští degeši jsou pro ostatní cigány špína, která se nestará o rodinu a jen tahá dávky ze státu. Z jiných míst jsou až podezřele slušní, a ačkoliv bývají slabě vzdělaní, jsou to většinou sluší a racionální lidé.

Můj závěr je, že mít předsudky je přirozená věc, ale nelze je házet do jednoho pytle. Momentálně jsem tedy dobrý kamarád s cigány a pohrdám degeši, kteří jen parazitují na společnosti. Podle mého je to nejracionálnější postoj.

Co si o tom myslíte vy? :-)

Jejich děti
:-), 1.5.2010 0:30

Jejich děti jsou většinou krásné i milé, chytré i šikovné a citlivé. Asi teprve v průběhu dospívání se někteří z nich nějak mění a přestávají teprve v dospívání s bílými lidmi být zadobře; nevím proč. Ve škole jejich děti dostávají pětky za to, že nepřinesly domácí úkoly. Ty nejmenší děti bílým lidem málo rozumí, protože s nimi asi doma rodiče česky nemluví; proto ti maličcí jsou z rozhovoru s bílými lidmi trochu zmatení.

No, pane Sawe, víme že všichni Romové...
Deever, 1.5.2010 12:06

No, pane Sawe, víme že všichni Romové nejsou špatní. Gratuluji k nalezení dobrého přítele. Až bude takových Romů 30-40% a začnou se nějak vyčleňovat proti té asociální neasimilovatelné bandě, bude u nás líp.

Odp: No, pane Sawe, víme že všichni Romové...
tlapka, 18.5.2010 11:29

Jsou to kočovníci a sedací způsob života jim škodí.

Ne
Lipovan, 1.5.2010 12:33

Až se budou cikáni chovat slušně, možná vůči nim změním názor. Do té doby mně tito spoluobčané včetně jejich horlivých zastánců mohou tak maximálně... :-)

Taj sis ochočil zvířátko. Ale nedej se...
iva, 1.5.2010 15:31

Taj sis ochočil zvířátko. Ale nedej se zmást, že si nakonec ochočí ono tebe. Párkrát si takhle něco vypůjčí a vrátí a jednoho krásného dne se něco zvrtne. Nersnáším kuřáky a jejich věčné půjčování cikaret a vůbec nechápu půjčování peněz od někoho. Neříkám, že bílí nekradou, ale prostě naši cigáni jsou jiní než kde jinde. Třeba Indové z Indie mají takovou jiskru v očích a u nás to jsou vlastně taky Indové ti ji nemají. Mají tupý výraz ve tváři maximálně se kamarádsky usmějou jako že by chtěli být dobří, ale nejde jim to.

Odp: Tak sis ochočil zvířátko. Ale nedej se...
Lipovan, 1.5.2010 20:06

Ano, půjčování peněz mně také leze krkem. Nechápu, jak někdo může jen tak požádat kolegu z práce o půjčení tisícovky, například. Jistě, dočasná nouze nechodí po horách, ale od toho jsou přece příbuzní. Mně by nevýslovně ponižovalo, kdybych si měl od někoho půjčit prachy (s výjimkou banky, samozřejmě). Naštěstí jsou moji kolegové celkem ve vatičce a peníze nepoptávají. Od cikánů raději dál. Ať se s nimi pilka klidně kamarádí, ale tato selanka bude beze mě. :-)

Copak to tu máme za intelektuály?
Maximus, 8.5.2010 14:53

Když to shrneme:

- kuřáci smrdí a roznášejí kdeco

- cikáni přivedli naši zemi na buben, a teď se nám tlemí do očí a radí, ať se snažíme dohnat a předehnat Bangladéš

- židobolševici mají prsty v globální krizi

- katolíci przní naše dětičky

- Paroubek je papaláš (a navíc má bradavici) ...

Slovo cikareta, to byl freudovský překlep? Ono totiž „k“ na české klávesnici neleží hned vedle „g“.

Odp: Copak to tu máme za intelektuály?
iva, 8.5.2010 21:24

Já se spletla to k mělo být na cikány.

Odp: Copak to tu máme za intelektuály?
tlapka, 18.5.2010 11:34

Pokračování:
Co podnikatel to zloděj
Co učitel to pedofil
Co úředník, to sadistický byrokrat
Co doktor, to vrah
Co zaměstnanec, to flákač

Když to shrneme:
Co člověk to padouch.

Co člověk to zločinec.

Odp2: Copak to tu máme za intelektuály?
santiago, 18.5.2010 14:03

— Vaše sexuální orientace?
— Jsem katolický kněz.

Odp3: Copak to tu máme za intelektuály?
iva, 18.5.2010 15:09

POd těma jejich kutanama se hodně schová.

Odp2: Copak to tu máme za intelektuály?
iva, 18.5.2010 19:53

Zvláštní stále o tom ted přemýšlím, co jsem si to přečetla. Takže normálně slušný člověk je něčím podezřelý. Manžel se momentálně fláká, neb má nucenou dovolenou, zatímco ostatní se budou flákat v létě a on bude chcípat vedrem na stavbě. Prý povodně předpovídali meteorologové. Prší už 3 týdny. V sobotu jsme byli na zahradě jestli mi vylezla petžel a už byl podemletý břeh Opavice zpevněný, V pátek tam navážely tatrovky kamení celé dopoledne, ale o zátopách nebyla nikde v televizi ani tisku ani řeč. Jen, že bude pršet. Povodně pokud si pamatuju předpovídali tak začátkem dubna jak tál sníh. Petružka mi nevylezla a manžel řekl, že bychom ted mohli pěstovat rýži. Takže Tlapko ještě bys mohla napsat co meteorolog to??????

Odp3: Copak to tu máme za intelektuály?
ivan, 18.5.2010 21:17

Vždyť jsou každý den srážkové úhrny v televizi kdyby nic víc. / net, noviny, meteo/

Bydlím 400km daleko a co se u vás bude dít vím už přes tejden. Navíc, před zveřejňovaným modelem byl tenhle vývoj avizován. Co si kdo myslí, že se asi stane když je na modelu ve spadu až 150 mm pro celé území severní Moravy?

Jenom pro představu, na 1 Km2 spadne 150 000 m3 vody. Kam si kdo myslel že poteče?

Jen, že bude pršet? ..Aha.

Odp4: Copak to tu máme za intelektuály?
iva, 19.5.2010 9:39

Ještě v pondělí byly záběry z Troubek kudy se přehnala v 97 velká voda. PO vodě ani památky a paní něco vyprávěla o tom, že letos je klid a já už nepamatuju přesně jen manžel říká, že jestli si myslí, že tam ta Bečva nedoteče jsou naivní. A ejhle v úterý po půlnoci měli v Troubkách evakuaci a od včerejška už nas masírují sojemnými záběry z Troubek. Takl kdo je blbý. Že by to bylo tak že co člověk nepozná na vlastní kůži tomu neuvěří? Co meteorolog to pán bůh. Jen pak řekne, že bud to tak bylo záměrně blbě nebo dobře a ono už to nějak dopadne.

Podle mého by se Romové měli vrátit...
Sova, 1.5.2010 16:34

Podle mého by se Romové měli vrátit tam, odkud pochází a v Čechách nemají vůbec co dělat ať jsou jacíkoliv.
To samé samozřejmě platí i na ostatní cizince,

Odp: Podle mého by se Romové měli vrátit...
Jimmy, 1.5.2010 17:06

V duchu této logiky navrhuji aby se všichni Češi vrátili někam za Ural, nebo odkud to vlastně ti původní Slované přišli. A nebo, že by to nebylo tak jednoduché ? ;-)

Odp2: Podle mého by se Romové měli vrátit...
Wild_Dog, 1.5.2010 17:26

Proč by se tam vraceli, Češi v podstatě Slované nejsou, to že mluví slovanským jazykem z nich slovany nedělá. Nebo snad věříš na tu pohádku o Čechovi a Lechovi?:-)

Odp3: Podle mého by se Romové měli vrátit...
Vlastimil Čech, 1.5.2010 19:57

A co tedy jsme, prosím? Myslel jsem, že jsme Západní Slované... Či snad nemáme Slovanský jazyk? Slovanskou letoru? Jsou-li naše lidové písničky ne-slovanské? A co pohádky? Nebo snad jsou nadnormálně rozšířeny nějaké naše znaky tělesné, které jsou pro Slovany netypické? Nu, věda se vyvíjí, jsou nové poznatky, opravdu rád bych uvítal Váš názor... rád se nechám poučit... i nějaký seriosní odkaz bych uvítal...a předem děkuji.

Odp4: Podle mého by se Romové měli vrátit...
Wild_Dog, 1.5.2010 21:25

Jsme mix Keltů, Židů, Germánů a Slovanů. Možná máme slovanský jazyk ale geneticky jsme Slované snad jen z půlky. Když zažnu mluvit německy, stane se snad ze mě Germán?:-)

Odp5: Podle mého by se Romové měli vrátit...
Jimmy, 1.5.2010 21:50

Mix Slovanů a Germánů je bez diskuse pravda.

U židů bych si dovolil trochu pochybovat, protože ti byli silně separování v ghetech, takže smíšená manželství až do nějakého 19 století asi nebyla nějak běžná. IMHO budeme mít v průměru jen o trochu více židovských genů než cikánských. Ti zde také žili dlouho, ale také se úspěšně separovali (a separují se dodnes).

U keltů je už pouze spekulace kolik jich bylo asimilováno a kolik zabito či vytlačeno jinam.

Nicméně germáni do našich zemí byli pozvání později a bylo jich méně než zde žijících slovanů, takže IMHO budeme mít většinu slovanských genů.

Odp6: Podle mého by se Romové měli vrátit...
ivan, 2.5.2010 0:05

Teď jsem dopsal svůj příspěvk a všimnul jsem si toho tvého tady, když jsem ho dočet, tak jsem koukal. Teď jsem o tom psal. Náhoda? Docela čumím, ehmm, tedy koukám.

Odp6: Podle mého by se Romové měli vrátit...
Postppouri, 3.5.2010 12:11

A co třeba faktor migrace? Třeba příklad: Slováci jsou obklíčeni slovany ...a maďary, kteří jsou rozpínaví:) Byla dlouhá doba, kdy jejich identita byla velmi pochybná a mnoho z nich se stěhovalo za bohatstvím do jiných zemí rakouskouherska...dneska se taky hodně stěhují za prací...ale jsou obehnáni polskem, českem a ukrajinou...maďarskem žel také velkou část...

A teď my...ze severu polskem ze západu Slovenskem...ale už jsme taková vměstnaná země mezi germány a německy mluvící...máme i mnoho výrazů v nespisovné řeči, které také každému utkví v hlavě, náš slovanský jazyk z velké míry vzniknul v před pár stoletími a výárazy se možná snad úmyslně vytvářely jiné než jsou ve více slovsnských zemích běžné... kde se ještě jinde řekne září?

nesnáším němce, ale nelze říct, že bychom za jejich neustálé přítomnosti a okupace mohli být tak...čistí Slované...nicméně však né, že by to nějak vadilo:) myslím že barbarů sme si vzali to správné, i od slovanů...to negativní se nám vytvořilo kvůli všem těm konfliktům, kterým jsme se úspěšně nevyhli:)

a romové jsou jen nekvalitní společenská vrstva, která trvá na svých protizákonných etnických zvycích, kterým se dodnes divím jak vznikly.. o slušných jsem slyšel...aležel zatím jen to:)

Odp7: Podle mého by se Romové měli vrátit...
ivan, 3.5.2010 14:10

Vůbec jsem netušil, že jsem obehnán Slovenskem ze západu.

Odp8: Podle mého by se Romové měli vrátit...
Postppouri, 4.5.2010 20:33

omlouvám se:)

Odp9: Podle mého by se Romové měli vrátit...
ivan, 4.5.2010 22:51

Klídek, nic se neděje.

Odp5: Podle mého by se Romové měli vrátit...
Sova, 3.5.2010 8:30

Geneticky není slovan nikdo.. Všichni lidé pochází z Afriky, popř. Austrálie.

Odp6: Podle mého by se Romové měli vrátit...
Juras, 3.5.2010 9:30

Potažmo z oceánu...(?) ;-)

Odp7: Podle mého by se Romové měli vrátit...
iva, 3.5.2010 9:41

:-))))))))))))

Odp7: Podle mého by se Romové měli vrátit...
Sova, 3.5.2010 14:10

Jo.. Vlastně jsme všichni homo sapiens sapiens tak co na tom sejde žejo?

Odp8: Podle mého by se Romové měli vrátit...
tlapka, 14.6.2010 11:55

Sapiens Sapiensovi oči nevyklove ... ?

Odp9: Podle mého by se Romové měli vrátit...
Sova, 20.6.2010 12:55

He? Řeč byla úplně o ničem jiném.

Odp10: Podle mého by se Romové měli vrátit...
Tlapka, 21.6.2010 11:59

No právě když jsme všichni Sapiens Sapiens tak musíme mezi sebou bojovat na život a na smrt, aby těch Sapiensůnebylo tak hodně.

Odp6: Podle mého by se Romové měli vrátit...
Postppouri, 4.5.2010 20:34

Takže Slovani jsme všichni!:DD

Odp7: Podle mého by se Romové měli vrátit...
Sova, 5.5.2010 19:56

Asi jste to nepochopil/a.

Není mi jasné...
santiago, 3.5.2010 16:05

...jak to s těmi Kelty bylo. Mám asi zkreslený dojem, že někdy v roce 40 př.Kr. se jakoby jednoho rána probudili, sbalili si věci a během pár dnů z české kotliny zmizeli. Nikdo je nevyháněl, kromě té záplavy v Tuchlovicích (což byla lokální zálažitost), nedošlo k žádnému jevu ani epidemii, prostě sebrali, co unesli, nechali za sebou skoro prázdná pracně zbudovaná velkoměsta a zůstavili Čechy a Moravu na téměř půl tisíciletí zvěři a ptákům.
A teprve v 5.století (což bylo spíše přání komunistických mocipánů a falšovatelů vědy) nebo později se sem začaly trousit hordy otrhaných špinavých smrdutých tupých Slovanů, kterým to tady po civilizovaných mystických voňavých vzdělaných Keltech padlo nějakou divnou náhodou do klína.
Možná to mám popletené, ale takhle by to s těmi genetickými vazbami na Kelty šlo zařídit těško.

Odp: Není mi jasné...
:-), 4.5.2010 15:06

Teda Santo, ty sis opravdu čuchal (: --) k nějaké Kelťance ? Nebyla to náhodou Marťanka ? (: --) A copks jí za to dal ? (; -) A ty nejsi ani mocipán ani falšovatel vědy ? Tak to bys měl dokázat. (: --)
No a kdo ti dal informaci, že Slované byli otrhaní, špinaví,smrdutí a tupí ? Ty se takový cítíš ? (: --)

Odp2: Není mi jasné...
santiago, 4.5.2010 17:42

„Jsouce oddáni jen břichu a spaní, neučení a nevzdělaní, proti přírodě tělo jim bylo k rozkoši a duše na obtíž, podobali se dobytku.“
A kromě toho mám za to, že archeologický výzkum na Hradišti nad Závistí, který byl komunistickými mocipány trpěn jen proto, že oslavoval sekundární, nepodstatné a mnohem pozdější slovanské osídlení (vlastně squatting v troskách druhdy největšího města v Evropě), byl naráz ukončen v okamžiku, kdy nepopiratelně zjistil, že Tví předci byli v době, kdy se v civilizované Evropě zakládaly křesťanské kláštery, lidožrouti.

Odp3: Není mi jasné...
:-), 4.5.2010 20:37

...a jaképak proti mně dokonalé (; --) předky máš ty ? Do jakého kolena nazpět máš prokázaný původ svých dokonalých, slušných, čistotných, inteligentních morálních předků nekanibalů ? Jsi snad z rodu Židovského, Řeckého, Římského ? nebo královského ? nebo snad máš mezi předky zbožného hodného císařepána ? a kterého ? a proč se domníváš, že archeologické výzkumy dělali jen „komunističtí mocipáni“ ? oni „kapitalističtí mocipáni“ archeologické výzkumy nedělají nebo je dělají nějak jinak a lépe ?

Teda já se domnívám, že kopání v zemi není záležitostí politickou, a nikdy jí nebylo.

Odp4: Není mi jasné...
Wild_Dog, 4.5.2010 21:28

ale to se pleteš, archeologie je hodně silný nástroj k ovládání společnosti, protože kdo ovládá minulost, ovládá současnost. Například už takový Kosmas fabuloval a tvrdil, že staří Čechové přišli do neobydlené země, což podle arch. výzkumů není pravda. I taková pověst o Krokovi a jeho dcerách je docela zmanipulovaná, protože jestli někdo takový existoval, tak to byl s největší pravděpodobností Kelt a ne Slovan.

Odp5: Není mi jasné...
:-), 5.5.2010 12:40

Dogu, děkuji za podporu (: --) i když oklikou. Vlastně říkáš, že historickým písemným pramenům nelze všechno doslova věřit. S tím souhlasím, protože ani současným žijícím informátorům nelze věřit bez výhrad, a dokonce jim nelze někdy věřit vůbec nic.

Odp4: Není mi jasné...
santiago, 5.5.2010 11:57

To by ti Zdeněk Nejedlý dal. Na výzkum toho, co nebylo v předhistorické archeologii slovanské a v historické archeologii husitské, se dřív sotva sehnaly peníze. Ale to je myslím pochopitelné a máš pravdu, že dnes - i v cizině - se míra financování také řídí různými zájmy.

Ale tenkrát výhradně pár nedouků skoro výhradně z ideologického hlediska rozhodovalo výhradně o státních penězích. Kdežto teď v tom přidělování grantů jsou i nějací odborníci, je v tom konkurence projektů a taky peníze soukromé.

Odp5: Není mi jasné...
:-), 5.5.2010 12:44

... dovol, abych se usmál tomu, že říkáš, že dnes při přidělování peněz nerozhodují „nedoukové“ . (: --) Kdybys byl lépe informován, to bys teprve „koukal na drát“ .....

Odp6: Není mi jasné...
zvoník, 28.5.2010 4:59

Mohu potvrdit, že koukám na drát! Jak dnes ústav památkové péče je úplatný a dokonce úplatnější, než ten bývalý stranický a komunisticky politický! Jak dokáže dnes zakramařit spoustu Českých duchovních a technických památek do soukromých rukou v dalekém zahraničí, jak dokáže dohazováním kšeftů právě diletantům z řad kamarádíčků ve spolupráci s dnešními stranickými kolegy ODS (např. zrovna hlavní šéf magistrátu Pavel Bém) ničit např. zrovna teď Karlův most v Praze atd... To opravdu koukám na drát až jsem z toho nadrátovanej... Včera jsem se zúčastnil demonstrace za odstoupení primátora Béma a nepřejte si vědět, jak radnice reagovala: Raděj nechali neplánovaně okamžitě rozmlátit chodníky v okolí radhauzu na celém Mariánském náměstí a to těžkými a hlučnými stroji, že nebylo slyšet vlastního slova, jako že je velmi nutná oprava zrovna v den hlášené demonstrace, než aby změnili postoj k firmě, která nepovolenými ,,opravami'' z hlediska historické památky ničí náš odkaz Karla IV. - Karlův most v Praze. Vydržel jsem až do konce. Poté stroje utichly, neboť firma dostala zřejmě zaplaceno jen za kravál. Opravu asi dělala jen ze sympatií k ODS - nevím...

Odp7: Není mi jasné...
tlapka, 28.5.2010 8:47

Ahoj Zvoníku ráda Tě vidím. :-)

Odp8: Není mi jasné...
zvoník, 28.5.2010 22:14

Děkuji, ale myslím, že to není dost dobře možné, i když má můj nový mobil malou kamerku, co mi čumí přímo do xichtu, když sem píšu. :-) Bylo mi také dost divné, že po tý krádeži té bývalé N 95-ky, ze které jsem sem dřív psal, se mi nechtěl tento nový mobil dlouho připojit na svíci, když jsem všechno správně zadal. Furt mi to psalo, abych změnil jméno Zvoník, že Zvoník je již jednou použit. Pak to najednou po ,.x'' pokusech jednoho dne začalo nějak fachčit. Ale stejně sem moc psát nebudu, protože některé lidi tuná už jenom okolnost a moje vlastnost, že chodím zadarmo zvonit, velmi sejří, nenapíší to přímo a proto vyhledávají úmyslně konflikty pod jiným tématem... Nechce se mi to tu zde rozpitvávat co a jak, a z čeho tak usuzuji, tak vám všem raději přeji ať zavolíte tak, abyste nemuseli na poslance, kteří vámi budou zvoleni a vyhrají volby, nadávat, že jsou nedobří politici a myslí převážně jen na sebe... možná i jako sami voliči, co je zvolili. ;-)

Odp8: Není mi jasné...
zvoník, 29.5.2010 19:41

Pochopitelně to dopadlo tak, jak jsem předpokládal. Blbí Češi a postpubertální sametová mládež za přispění cikánů zavolili Paroblba, protože je v této zemi pořád málo pravičáčkých hamtáků a zlodějů na to, aby vyhrála pravice, a těch normálních lidí je jako šafránu, kdy ti všichni výše jmenování je mají za zidealizované blázny...

Odp3: Není mi jasné...
ivan, 4.5.2010 22:05

Já jsem četl, že keltové byli docela národem rozpínavým a výbojným s mnoha kmeny. V Galícii a v severní Itálii vedli proti svým sousedům časté výbojné výpady kde nakonec dostali na zadek a z tohoto území se museli stáhnout /nebo asimilovat./ do už nových osídlení pronikajících na východ. Moc kamarádů neměli ani mezi kmeny které na zdejším území žili, u nás převážně Bojové. Na severu vedli časté půtky s germánskými kmeny převážně s Markomany. Zdá se, že často přecenili svoje síly a často dostali přes hubu. Vlastně jimi osídlené území bylo stlačováno do jakési nudle jejíž konec byl právě v našich krajích mezi soutokem Vltavy s Berounkou (Závist) Tuchlovicemi ( o povodni nevím) Vráží u Berouna, Bubovicema a Strádonicema - Oppidum. Ze severu se na ně tlačili Markomané. Zdá se, že je zde držela mimo jiné i dostupnost rud které zde byly dosažitelné na mnoha místech i z povrchu nebo mělkou těžbou.
Vápence, (krasová oblast) železo, grafit.
Nedaleko Strádonic je několik rudných dolů které fungovali ještě nedávno. Jáchymovský Permon, Vráž, nakonec i názvy vesnic zde v okolí svědčí o přítomnosti rud. Železná, Rudná. Keltové byli velice zruční zpracovatelé. Dostatek dřeva s možností splavení i z velkých vzdáleností po Berounce a snadné výtoni.
Kdo ví jestli zde nedošlo k podobnému stavu jako na Alasce na Clondike. Rychlý rozvoj, rázný útlum. Prostě si řekli, serem na to taká ťažká robota, chcípnul tady pes.

K podobnému běsu došlo při prudkém stavu rozvoje železářství kdy v 18-19 stol. ve Zbiroze. Návaly dělníků pracujících na těžbě dřeva a železářské výrobě spali i po dvaceti na cimře kde se ve směnách střídali o lůžko. Jeden byl v práci, druhý spal. Tehdy byly celé lesy v širokánském okolí vykáceny na úplné holoseče. Vlastně se to stalo nedávno, dneska není po takovém masakru ani památky.

Celé to je jenom moje spekulace bez hlubších znalostí. Prostě si jenom říkám, proč ne takhle, vždyť se to stalo v historii už mockrát.

Odp4: Není mi jasné...
Jana, 4.5.2010 22:07

Ahoj Ivane. Myslím, že jsou to dost hluboké znalosti. Já jsem tedy opět oslněna.

Odp5: Není mi jasné...
ivan, 4.5.2010 22:24

Jéjej, zrovna jsem na Tebe a na Kelta myslel když jsem o nich psal. Byl bych rád, kdyby se Svíce dostala na tehdejší úroveň. Nebylo by to špatný. Jeden čas to tu vypadalo docela bídně, ale už se tu ukázalo pár lidí kteří naznačují zlepšení. S Juráskem jsme vytrvalci namazaní Nepovolem. :-)

Odp4: Není mi jasné...
ivan, 4.5.2010 22:14

Santo, napiš mě něco o tuchlovické povodni.( ???)

Odp5: Není mi jasné...
santiago, 5.5.2010 11:25

Já si to pamatuju z přednášky Miroslava Bárty a Petra Pokorného z AV ČR Kolapsy civilizací. Protože mě zajímalo, jak právě v této souvislosti potvrzují, že Slované skutečně přišli do dost nevysvětlitelně opuštěné země, přesně jak píše Kosmas (a ne, jak tu píše někdo nahoře).

Mělo by to být tady http://media.rozhlas.cz/_audio/01018048.mp3, kolem minuty 48:00.

Odp6: Není mi jasné...
ivan, 5.5.2010 20:12

Díky za odkaz, ze svého počítače doma ho nemohu otevřít, ale už jsem si kousek poslechnul u sebe v práci. Už začátek mě velice zaujal. Doposlechnu zítra. Ď.

Odp4: Není mi jasné...
Wild_Dog, 4.5.2010 23:48

Keltové v době své největší slávy žili na území dnešního Španělska, Británie, Irska, Francie, Německa a dále na východ až k Turecku. Jejich nevýhodou bylo, že lpěli na kmenovém uspořádání a nikdy nevytvořili celistvou říši na území, které ovládali. Kdyby to udělali byl by to mnohem větší stát, než říše Římská. Keltové byli skvělí válečníci a nechávali se najímat do cizích vojsk. Sloužili třeba i v tehdejším Egyptě. Sám Hanibal při svém tažení přes Alpy na Řím měl ve svém vojsku 10 000 Keltů.
Nejorganizovanější byli Keltové na území dnešní Francie kde se dokázali sjednotit. Římané jim říkali Galové a také jim tihle Galové dělali největší vrásky. Jak jsem už psal, jejich největší slabinou bylo, že lpěli na rodovém uspořádání a nikdy nevytvořili jednotný celek. Také jejich vůdci byli voleni na svou dobu docela demokraticky a neměli takové pravomoci a možnosti jako ostatní absolutní vládcové. Postupně byli vytlačováni vyspělejšími národy a buďto odešli, nebo asimilovali.
Zajímavý je výzkum genu CFTR, který způsobuje při mutaci nemoc zvanou Cystická fibrosa. Tento gen byl v hojné míře nalezen u obyvatel Česka,Rakouska,Bretaně, Británie a Irska. Je zajímavé, že na Slovensku se tahle anomálie už nevyskytuje. Británie, Irsko a Bretaň je území, kde si Keltové udrželi svůj jazyk a kulturu až do středověku.

Odp5: Není mi jasné...
ivan, 5.5.2010 6:04

Jak souvisí CFTR s rozvojem CHOPN? Patřím do 15%kandidátské skupiny. Vlastně už ani ne, jsem členem.

Odp6: Není mi jasné...
ivan, 5.5.2010 6:29

V okolí Dublinu a Walesu se hovořilo Keltsky ještě do poloviny 20 stol. Pár lidí v několika vesnicích ještě umí. Koncem 19 stol. byl vytvořený slovník Kelštiny. Skoro bych řekl, že všechny samostatně žijící skupiny a národní identity se navěky rozpustí v jazyce televizním.

Odp5: Podle mého by se Romové měli vrátit...
xxxx, 5.5.2010 16:51

:-) Já bych se jen velice rád dověděl, jak lze geneticky odlišit Slovana od Germána! Myslím, že jediná odlišnost je právě ten jazyk.

Odp6: Podle mého by se Romové měli vrátit...
santiago, 6.5.2010 13:15

Jestli narážíš na to, že Slovan, Germán, Kelt jsou označení etnická a spíše kulturní než vědecká - a tedy nejsou podložena exaktně geneticky, tak máš pravdu.

Ale statisticky významná korelace mezi etniky a národy na jedné straně a genetickými typy zjištěnými z rozborů DNA existuje, nebo ne?

Odp7: Podle mého by se Romové měli vrátit...
ivan, 6.5.2010 14:51

Asi před šedesáti tisíci lety žilo na Zemi pouze
2-20 000 lidí roztroušených v malých skupinách. (odhad) Proto je genová odlišnost našeho druhu podstatně menší než u jiných druhů savců stejného druhu. Výzkumy zjstily, že si jsou mnohdy geneticky bližší afričan s mnohým švédem nežli jeho sousedem z vedlejší vesnice.

Nedávno byla zveřejněna společná fotografie ze setkání lidí různých ras i žijících na různých kontinentech světa. Byli si vzájemně všichni představeni jako přímí potomci alpského Oetziho.
(Ledového muže, asi 5000 let)

Pro výzkum geneticky přenosných nemocí se naopak používá islandská populace, kde jsou rodové vazby snadno dohlehatelné takřka do dávnověku pro svoje peciválství, k nim se taky nikdy nikdo nehrnul. Mezi islanďany je nejnižší vzájemná genová rozdílnost.

Pak se v tom čert vyznej.

Odp2: Podle mého by se Romové měli vrátit...
ivan, 2.5.2010 0:01

Já jsem s jistotou přinejmenším slavogermán. Asi to nebudu mít s tím návratem tak jednoduché, když mě čeká přinejmenším půlení a to se modlím aby to nebylo nakonec čtvrcení nebo osminkování. Matčina strana má svoje kořeny v Ausergheifieldu- Ziegenfussovi. ( Kozonohovi)

Dobrý den, já jsem Kozonoha. No, nevím, ale asi bych si zvyknul, co by mě zbylo. Strýcovým koněm byla genealogie a domografie, ten to má zmáknutý. Nakonec pracoval jako matematik ve svém jediném životním povolání na ,,staťáku".

Otcova strana byla z chudinských hornických kolonií z Kladenské Čabárny a předtím z blízkého berounska. Já rodilý Chrudimák jako tažný losos jsem se nakonec vrátil do čistých vod trdlišť svých předků na bývalé keltské osídlení aniž bych to tušil. Nahodilost? Stejně jako tažní lososi po vykonání svojí cesty tu jednou zavřu oči. Zažil jsem sladkou i slanou vodu, dravé proudy, tišiny, divoké peřeje, teplé vody oceánů i zámrazy na jezech řek. Celej potlučenej jsem se vrátil spočinout v tůni u pramenů.

Odp3: Podle mého by se Romové měli vrátit...
ivan, 2.5.2010 2:27

Díky jménu, záměně a omylu ve zdravotních dokumentacích jsem se dozvěděl, že jsem skutečně doma. Je to taková nahodilost jakoby se vydal praaaaaaaaaaděděček na moře hnán pouze větrem a unášen proudy a já jeho praaaaaaaaaavnuk bych se přesně vrátil bez navigace na místo odkud kdysi vyplul, přihnán větrem na stará keltská osídlení. Navíc, moji germánští předci se jmenovali Ziegenfussové, tedy Kozonohové a já ukončím svou cestu životem v osadním osídlení Podkozí, na malém opidu pod Kozím vrchem. Je docela možné, že na zahradě šlapu po jejich kostech a popelu. Jednou přidám svůj. Jsem doma!

No, na tohle se musím zeptat Ivany, co si o tom myslí? Ta bude určitě vědět o nějakém příkladu z bible. Nic nebylo v plánu, pouhá nahodilost, ale neskutečná trefa.

Mám z toho vrták v hlavě.

Odp4: Podle mého by se Romové měli vrátit...
Alfons, 2.5.2010 8:19

Všichni jsme potomci Adama a Evy. Nazdar rodino.

Odp5: Podle mého by se Romové měli vrátit...
ivan, 2.5.2010 13:38

No jo, Alfe, to bychom museli ale končit v Evianu nebo v Adamově.

Odp5: Podle mého by se Romové měli vrátit...
Tony, 2.5.2010 14:16

Alfonsi koukám, že je vám 74 let.
V čem vy vidíte smysl života? Co byste udělal jinak ve svém životě?

Baví Vás žít stále stejně jako ve 20-30?
Děkuji za odpovědi...

Odp6: Podle mého by se Romové měli vrátit...
Alfons, 2.5.2010 14:48

Pokud by to bylo možné zabránil bych divadlu sametové revoluce a když by už by byla absolutně nepustit komunisty do jakékoliv funkce na doživotí. Ve 20-30 byla pohoda. I když se zdá že si protiřečím s komunisty se dalo domluvit. A komu se zdá že je dnes dobře, dobře mu tak ať si užije on i jeho potomci. A že si všichni „užijí“ až jim budou uši pod mosty odstávat je naprosto jisté.

Odp7: Podle mého by se Romové měli vrátit...
iva, 3.5.2010 6:59

Já bych se k tobě přidala. A s komunisty se dalo mluvit, protože mezi něma bylo dost blbců, ale nesměls jim odporovat jinak si tě podali na příští schůzi. Bylo to stejné jako ted´, jen byla větší svoboda, že ses nemusel bát, že tě na ulici přepadné kdejaký nemakačenko, co potřebuje prachy na automaty, policajtů se lidi ještě báli.

Odp8: Podle mého by se Romové měli vrátit...
Alfons, 3.5.2010 13:16

Na jejich schůze jsem nechodil, nebyl jsem u nich.

Odp9: Podle mého by se Romové měli vrátit...
tlapka, 18.5.2010 10:55

Nepovídej. Měli schůze na které museli chodit Všichni a organizovali schůze další- na pracovišti nebo ROH nebo jiné podvodné organizace

Odp8: Podle mého by se Romové měli vrátit...
tlapka, 18.5.2010 10:53

Ale muselo se chodit na schůze. Nebo na prověrky.

Odp4. Odp.1.: Není mi jasné...
Neuvedeno, 5.5.2010 10:01

Slyšel jsem o tom, že Keltové měli potíže s trávením lepku. Nesnášeli obilí a proto prý byli menší a slabší. To prý byl důvod jejich zániku. Je to tak na světě, že lidé jsou někdy náramně inteligentní, ale zdraví jim v novodobých podmínkách výroby oblilí, mléka atp. neslouží. Mám také jednoho vnuka, který je postižen touto nesnášenlivostí na lepek. Je to řehole. Nesmí skoro nic. Jen samou rýži, z masa jen krůtí maso atd. Jeho cena stravy příjde na trojnásobek běžné stravy. Nebude to mít v životě lehké.

Odp: Odp4. Odp.1.: Není mi jasné...
Wild Dog, 5.5.2010 12:23

Že by byli menší a slabší? Keltové se nechávali často najímat jako žoldáci do cizích armád. Byli to obávaní válečníci, takže tato teorie je docela mimo. Kdo by si najímal malé a slabé vojáky.

Odp: Odp4. Odp.1.: Není mi jasné...
merlinn, 5.5.2010 15:41

A to psali v Blesku? :-)

Odp: Odp4. Odp.1.: Není mi jasné...
xxxx, 5.5.2010 17:04

Celiakie je pokud vím onemocnění moderní doby. Jeden můj přítel - lékař mi vysvětloval, že vznikla jako důsledek ozáření obilí darovaného Američany Evropě po válce. Američtí farmáři nechtěli, aby jim v Evropě rostla konkurence a tak ozářili obilí tak, že ztratilo klíčivost. Keltové s lepkem problémy neměli.

Odp2: Odp4. Odp.1.: Není mi jasné...
ivan, 5.5.2010 18:01

Co vím, tak poválečné Československo odmítlo Marschalův plán poválečné pomoci a obnovy. V jednom z nejsušších let r. 1950, kdy nepršelo od začátku května, kdy uschly i květy stomů a nepršelo do poloviny července. Tehdy se sklidilo asi 50% předpkládané úrody. Naopak, přijalo vnucenou politicky motivovanou nabídku Sovětského svazu na splátky uranovou rudou. Překladiště této pomoci bylo v Čierněj nad Tisou kde se obilí předládalo na podvozky vagonů s evropskou normou. ( Z obranných důvodů měli Rusové jiný rozchod kolejí) Poskytnutou ,,pomoc„ jsme zaplatili asi stokrát, mnozí svým životem, podlomeným zdravím, zkurvenejma životama celých rodin a vazalstvím. Rád bych u nás viděl v době boje proti americkýmu broukovi dodávky amerického obilí.

Obilí se ozařuje kvůli nechtěné klíčivosti ve skladech. V Roztokách u Prahy je cobaltová ozařovací komora s velmi tvrdým gama zářením které zničí vše živé. Používá se k ochraně depozitně uložených muzejních exponátů. Pracovníci komory si tam běžně uskladňuvali mlíko aby jim nekyslo. Je to jako by mělo být škodlivé obilí na které svítilo sluníčko. Záření neuchovává žádnou radioaktivitu! ,,Svítí, nesvítí“.

Odp3: Odp4. Odp.1.: Není mi jasné...
Jimmy, 5.5.2010 20:00

Ozařování trvanlivých potravin se používá relativně běžně a není to nic škodlivého.

Odp4: Odp4. Odp.1.: Není mi jasné...
ivan, 6.5.2010 15:56

Nebylo by špatné kdyby si to xxxx nechal vysvětlit od svého přítele znova a pak to sem šoupnul.

Odp5: Odp4. Odp.1.: Není mi jasné...
tlapka, 10.6.2010 8:13

Stravě se přikládá až nepřiměřený význam. Důležité je Správně Myslet.

Odp6: Odp4. Odp.1.: Není mi jasné...
Juras, 10.6.2010 9:33

Ono je vlastně jedno, co člověk žere.

Při jiné příležitosti nás Mistr učí a vyzývá rozlišovat v životních normách božské od lidského. Farizeové a učitelé Zákona přišli k němu sotázkou: „Proč tvoji učedníci přestupují podání předků? Vždyť si před jídlem nemyjí ruce!“ On jim na to odpověděl: „Proč zase vy přestupujete Boží přikázání pro svoje podání? Bůh přece řekl: »Cti otce i matku« a »kdo potupí otce nebo matku, ať propadne trestu smrti«. Vy však říkáte: Kdo by prohlásil otci nebo matce: »To, čím bych ti měl pomáhat, je dar pro chrám« – ten už není povinen podporovat svého otce a svou matku. Tak jste svým podáním zbavili závaznosti slovo Boží. Pokrytci! Dobře to o vás předpověděl Izaiáš: »Tento lid mě uctívá rty, ale jejich srdce je daleko ode mě. Nadarmo mě však uctívají, když učí naukám, které jsou lidským ustanovením.«“ Ježíš přivolal zástup a řekl jim: „Slyšte a pochopte: Člověka neposkvrňuje to, co vchází do úst, ale co z úst vychází, to člověka poskvrňuje. (…) Co však z úst vychází, vystupuje ze srdce, a (…) ze srdce vystupují špatné myšlenky, vraždy, cizoložství, smilství, krádeže, křivá svědectví, rouhání. To jsou věci, které člověka poskvrňují“ (Mt 15,1–20).

Odp7: Odp4. Odp.1.: Není mi jasné...
tlapka, 10.6.2010 9:37

Úplná pravda, často si někdo vůbec nedá pozor co z dutiny ústní vypustí. Kultivovanost řeči vykazuje trvalý úpadek. Třeba když srovnáme filmy dřívější a nynější nebo mediální jevy. Negativní působení se pak rozrůstá.

Odp3: Odp4. Odp.1.: Není mi jasné...
santiago, 7.5.2010 17:09

Pro upřesnění. Sucho, nabídka a odmítnutí Marshallova plánu, to bylo na jaře resp. v létě 1947.

Smlouva o dodávkách (skoro) veškerého českého uranu (tedy „rádia“) byla ale uzavřena / vnucena už v roce 1945. Překvapilo mě, že jáchymovské doly byly Rusy obsazeny a znepřístupněny hned 11.9.1945. Do konce roku 1947 se ale do Ruska vozil převážně materiál z předválečných hald, před válkou se to považovalo za hlušinu. Primitivní těžba v Jáchymově - se všemi těmi aspekty, o kterých píšeš - a průmyslová těžba v Horním Slavkově začala až v roce 1948.

Což na věci nic nemění, dokonce podle mne byla skutečnost takhle ještě horší.

S tím strategickým významem rozchodu je to myslím legenda. První trať v Rusku stavěl Američan a ne Angličan jako v Evropě a tehdy možná to mělo spíš obchodní než vojenské důvody.

Odp4: Odp4. Odp.1.: Není mi jasné...
ivan, 7.5.2010 19:06

Mám tam chybu v dataci, díky za opravu.

S tím rozchodem kolejí si myslím, že důvod byl skutečně strategicko obranný, kdy měl bránit rychlým průnikům vojenského materiálu na ruské- svazové území, což se ukázalo jako docela předvídavé. Z ekonomicko obchodního hlediska by bylo napojení na kontinentální souš spíše přínosem.

Nehádám se, ale že by důvodem rozchodu určovalo to, kdo ho projektoval,(národnost) jen tak, se mě moc nezdá. Každá odlišnost prodražuje. Dokonce jsem nikdy (což nic nedokazuje) neslyšel o jiném důvodu.

Celiakie je onemocnění moderní doby?!
Maximus, 8.5.2010 15:06

Dokonce tak moderní, že se mu u nás běžně říká „keltské prokletí“ a dává se do souvislosti s tak zvanou „neolitickou revolucí“; ta tu byla ještě o něco dřív než keltové.

Odp: Odp4. Odp.1.Odp.1.: Není mi jasné...
Neuvedeno, 5.5.2010 15:32

Třeba tenkrát ještě byla ještě jiná strava, tak prospívali. Bylo proso, to jim prospívalo. Nakonec vymřeli. Jestli to bylo tenkrát takové jako dnes, tak do války braly každého, kdo byl k mání a nebyl proti. Pak také každého, kdo se nechal najmout, tedy byl chudý a neměl peníze. Pak také toho, kterému to přikázali a neměl jiného zbytí. Třeba právě proto vymřeli, že je použili jako kanonenfutr. Takhle přeci vládcové pravidelně obměňovali své poddané.

Už brzy
eropar, 6.5.2010 13:03

Už brzy po volbách,bude zrušena svíce -tzv. rasistické
drmolení zakomplexovaných netahounů

Odp: Už brzy
Tommy, 6.5.2010 14:59

Co to, toto?

Odp: Už brzy
Alfons, 9.5.2010 15:58

Zruš se sám, případe!!!;-)

Odp2: Už brzy
eropar, 9.6.2010 17:13

Co ty neužitečný hovne.

Odp3: Už brzy
tlapka, 10.6.2010 8:11

Proč by to dělal?

Odp: Odp4. Odp.1.Odp.1.Pokrač.: Není mi jasné...
Neuvedeno, 6.5.2010 21:39

Tak jsem se zase dnes dozvěděl o lepku něco nového. Lepek je prý pouze v pšenici. Ještě za doby třicetileté války prý byla pěstována odrůda pšenice, která měla jen jeden klas a ten měl jen tři zrna. Takže se lidé živili pšenicí mnohem méně než dnes. Dnes má klas mnohem více zrn. Navíc u ozimé pšenice z jednoho vysazeného zrna vyrazí více stvolů a každý má svůj klas, takže úroda se zmnohonásobila. Zatím co na příklad u žita se nepodařilo nějak výrazně pokročit s početností zrn v klase. Mnohonásobně méně neš u pšenice. Výsledek je ten, že dnes se do chleba přidává i ta pšenice, takže lepek je i v chlebu.
Muži a ženy, kteří se geneticky nepřizpůsobili tomuto trendu a nejsou schopní trávit lepek mají problém a musí si zatraceně rychle hledat nevěstu a naopak, která lepek snáší. Jinak musí jíst jen proso a rýži a jiná jídla bez lepku. Jenže dnes se přidává lepek v malém skoro do všeho, protože je to takové zahušťovadlo. Třeba i do jogurtu, aby to vypadalo, že není ochuzený.
Lidé s celiakií mají nebezpečí, že se jim zanítí střeva a z chronických zánětů dostanou rakovinu. Takže to není žádná legrace. Také trpí svěděním kůže a leckdy, když se na to nepřijde včas, tak malé děti jsou schopny si rozdrápad kůži na celém těle. Rány se pak nechtějí hojit. Vzláště, když se rány natírají olejem a nevytvářejí se strupy. Až pod strupy se totiž začne tvořit nová kůže. Natíráním kůže olejem s trhlinami na kůži vzniká situace, že když se dítě následně namočí do vody, tak jej suchá kůže začne nesmírně bolet a tak se dítě odmítá mýt a umývat. Kůže přitom nesmí zůstavat bez pravidelného namáčení. Je tedy velice důležité přijít na to, že dítě je celiatik brzy po narození.

Odp2: Odp4. Odp.1.Odp.1.Pokrač.: Není mi jasné...
Alfons, 7.5.2010 12:48

My to těm bezlepkářům osladíme. Nedáme jim na to jako doposud žádné příspěvky, ať si to kupují za své. 1kg za 100Kč atd. a tím je vyléčíme. :-) Pořád by natahovali po státu ruce.

Odp2: Odp4. Odp.1.Odp.1.Pokrač.Odp.1.: Není mi jasné...
Neuvedeno, 7.5.2010 22:42

Není mi známo, že by na vnuka dcera brala nějaký příspěvek na bezlepkovou dietu, to se tedy budu muset ještě zeptat.
Zato na úpravu rodinného domku lidé, kteří mají na zateplení a změnu kotle dostanou klidně 126 tisíc na zateplení, 50 tisíc na kotel a dotační bonus 20 tisíc. Celkem tedy 196 tisíc. Asi by byly i dotace na kolektory v hodnotě dotace asi 55 tisíc. Jenže to platí jen do 31.12.2012. Pak se zřejmě očekává konec krize. To jsou tedy optimisti. Nebo jim už dochází peníze.

Odp.1.Pkrač.: Není mi jasné...
Neuvedeno, 8.5.2010 16:54

Takže dle sdělení ženy, dcera na vnuka s celiakií nic nebere, žádné peníze. Prý by to dalo práci s tou žádostí a na to nemá čas, musí pracovat.
Celiakie není nic jiného, než ukázka jak rychle se u nás mění výroba, že se lidstvo už tomu není schopno rychle přizpůsobovat. Stačí když se tomu přispůsobí většina a na ty ostatní už se ohled nebere. Jde se dál. Jak se říkalo na vojně, kdo zaváhá nežere. Ale on má ještě rýži stokrát jinak a Číňanů je na světě nejvíc, tak třeba přežije spíš on než Evropané.

mafia 1
mafiansspol, 6.8.2016 9:00

Miluju /mafii 1/ stahnete na skorpions.cz:-);-);-)

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.