Pro všechny přemýšlivé lidi

Komentáře k článku

6.4.2010 10:23

Potřebujeme feminismus?

Nedávný článek zde na Svíci.cz se v mé mysli potkal s dokončovanou úvahou na téma „Sexismus v reklamě“.Přivedlo mě to k otázce feminismu.

Panuje kolem něj spoustu předsudků a nesmiřitelných postojů, podpůrců i odpůrců. Jedni tvrdí, že ho už není potřeba, další vykutálěně zneužijí nějakou jeho extrémní odnož (ač taková se najde všude) a chtěji zdiskreditovat celé hnutí.

O tom, že ženské pohlaví je utlačováno, netřeba polemizovat. Bystrý člověk otevřený pravdě na tuto skutečnost naráží dnes a denně a nepotřebuje cizí předsudky, studie ani obecnou názorovou konformitu.

Táži se sám sebe, lidí kolem mě, i vás, proč vznikla válka pohlaví kam až sahá školní dějepis potvrzované nerovnosti muže a ženy.
Jak je to všechno pitomé. Proč někdo rozhodl (kdy a kde je možné úspěšně spekulovat), že jedno pohlaví je lepší, protože je silnější? Co je to za hloupost. Obé jsou pouhou částí jednoho celku – druhu zvířete homo sapiens. Každé pohlaví je něčím specifické, má jiné vlastnosti, dovednosti a schopnosti (přiznat všechny kladné jednomu, a nepřiznat žádné druhému je časté předsudené smýšlení obou pohlaví). Obě pohlaví jsou potřeba, ať se to někomu líbí nebo ne. Jistě to vypadá, že ve světě, který postavili muži sobě, který vadne ve zkáze, jsou upřednostňovány vlastnosti ryze mužské, a ženské pohrdlivě opomíjeny (např. síla a inteligence vs. snášenlivost a emocionalita). Tudíž to vypadá, že ty mužské jsou všestraně lepší, kdežto ty ženské slepičí, jsou k ničemu. Je to však pouhá iluze, která odpadne, když jdeme trochu do hloubky.
Ve světě, kde vládne muž a jeho hodnoty, kde muž je stále hodnocen významěji než žena, má feminismus svoje místo. Ale která z jeho podob? Ta Švédská? Aktivisticky militantní? Naivně hloupoučká? Nebo žádná?

Vždy, když slyším ty kanonády předsudků z obou stran, vytane mi na mysli úryvek písně z Pekařova císaře – „..ten umí to a ten zas tohle...“.
Denně vídám důkazy opaku, proto nerozumím tomu, proč se chlapi snaží všemožně dokazovat, že muž je lepší než žena, případně zarputilé feministky, proč je žena lepší než muž.
Vsadím se, že každého začnou napadat oblasti lidského konání, kdy muž či žena dosáhly významného úspěchu. V čemkoli. A třeba přitom porazili příslušníka pohlaví opačného. Nebo v jaké oblasti je jedno pohlaví častěji zastoupeno, častěji úspěšné než to druhé.

Jenže úspěch je mužská hodnota.

Kéž by si tak každý nadsamec uvědomil jedno: každá tchyně byla jednou maminkou a nebýt té jeho, nebyl by na světě ani on!
Kéž by si zatrpklé bývalé sporákové puťky uvědomily, že feminismus jako protiváha šovinismu nemůže spočívat ve snahách pohlaví ustejnit! Ať se berou za svá práva. Nejsou lepší ani horší, ale také nejsou stejná. Mohou být rovnoprávná, když se tak jako lidstvo dohodneme.

Co znamená pojem feminismus pro vás? Myslíte, že byl a je užitečným hnutím, nebo něčím nepatřičným, špatným a závadným?

Už jste někdy viděli
Alfons, 7.4.2010 4:10

jak si hrají slepice na kohouta?

Odp: Už jste někdy viděli
C, 7.4.2010 9:08

Je jedno taoistické přísloví říká, že pokud prst ukazuje na Měsíc, hlupák si všímá prstu. Čímž chci pro ty méně chápavé říct, že každá matefora má své hranice a kdo je nevidí, tak rozumu moc nepobral.

Odp2: Už jste někdy viděli
Juras, 7.4.2010 9:42

Tak by mě zajímalo, kdo koho v tomto případě oprávněně považuje za méně chápavého. Alfons tady krásně vystihl jedinou větou podstatu problému. Bližší vysvětlení v příspěvku Juras, 7.4.2010 9:38.

Odp3: Už jste někdy viděli
DaMaren, 7.4.2010 10:35

Alfons se usvědčil z povrchního chápání a postihl leda jednu kapitolku hodně dlouhé knihy;)

Odp4: Už jste někdy viděli
Alfons, 7.4.2010 12:01

Ještě že aspoň nějak chápu, ale mám dojem že feminizmus může mít své kořeny i v kapitalizmu a tržním hospodářství, kdy chlapi už nedokázali uživit své rodiny a ženy musely jít do práce. Tam se scukly proti chlapům a feminizmus byl na světě. Feministky jsou zvláštní potrhlá odrůda homoušů.

Odp5: Už jste někdy viděli
Juras, 7.4.2010 12:40
Moc nerozumím, proč
Juras, 7.4.2010 9:38

Mužská či ženská nadřazenost - rovnováha asi není možná, vždy to bude nějak kolísat, v minulosti byly patriarchální i matriarchální společnosti, ideálem není nic.

Feminismus má základní problém - mám z většiny feministek, co jsem syšel, pocit, že jejich největší touhou je udělat z ženských chlapy, aby se vyrovnaly chlapům, konkurují jim v chlapských oborech, atd...
Cítí se omezovány starostí o dítě, taky by chtěly dělat kariéru, atd... - to jsou typicky chlapské vlastnosti. S feministkama by zde nakonec byly dvě kategorie chlapů - chlapi pohlaví mužského a achlapi pohlaví ženského. Ženy by nenávratně zmizely.

„Moderní“ lidi se snaží bourat tradiční rozdělení rolí mužské a ženské - je to jako snažit se, aby např. všichni měli stenou barvu kůže, aby tmavší nebyli utiskovaní světlejšíma nebo naopak. Je to naprosto mimo.

Na lidských i zvířecích mláďatech je hezky vidět, jak příroda (evoluce, bůh, či co kdo chce) zařídila přežití živočišných druhů. Vytvořila pohlaví, každému pohlaví přidělila role a vybavila je i schopnostmi podporujícími jejich role. A mláďata, když si hrají, mají nejraději hry rozvíjející jejich schopnosti pro budoucí role. Lidská děvčátka i zvířecí slečny si často hrají na maminky a rády někoho opatrují nebo se o něco starají (třeba si vypůjčí skutečné mimino od nějaké tety). Naopak samečci mají rádi soutěživé hry a soupeření. Pocit vítězství.

Bohužel, z feministek mám pocit, že si v dětství raději hrály s chlapečkama než panenky a stavění pokojíčků. Feministky nejsou ženské. To jsou hloupí chlapi v ženských tělech.

Odp: Moc nerozumím, proč
DaMaren, 7.4.2010 10:44

Toliko omylů v jednom příspěvku:) rovnováha není možná, matriarchální společnosti, zvířecích mláďatech ...
Rovnováha je možná a také žádoucí.
Feministky „chlapy“ je nejvíce slyšet, ale jsou jen kydancem na zástěře, nikoli zástěrou.
V historii se událo tolik excesů, že příklad na potvrzení správnosti lze nalézt na cokoli, stejně tak to platí o živočišné říši a tahání příkladů do světa lidí:)
Hezky to ukazuje emotivní předsudky toho, kdo takové příklady dává (tj. co se vlastně snaží dokázat).
Člověk se natolik odtrhl od své přirozenosti, že jako celek naprosto ztratil soudnost a schopnost poznání, co to ta přirozenost vlastně je. Proto k tomu tahat evoluci nebo Boha jsou jen umné racionalizace popisující stávající stav, nic víc.

Odp2: Moc nerozumím, proč
Juras, 7.4.2010 10:52

S těmi zvířatu je to pravda. Mláďata stejného druhu různého pohlaví se chovají různě. A podobně jako třeba lidi. Sice jsme si svou přirozenost hodně pokazili, ale na instinktivním chování mláďat se to ještě neprojevilo.

Rovnováha není možná, vždycky je jenom dočasná.

technická: Slovo „toliko“ znamená „jenom“, nikoliv „tolik“

Odp3: Moc nerozumím, proč
tlapka, 7.4.2010 12:59

Všechny -ismy jsou nepřirozené a dogmatické, ale jako jednotlivec si mohu hrát třeba se stavebnicí nebo s autíčkem pokud jsem holka Panenky mi nikdo přikazovat nebude, Jerry.

Odp4: Moc nerozumím, proč
Juras, 7.4.2010 14:29

O jakých ismech mluvíš?

Jinak máš pravdu, jsou i chlapci, kteří si oblékají bílé punčošky a dívky hrajícísi na vojáky. No a?

Odp5: Moc nerozumím, proč
tlapka, 7.4.2010 16:57

Ismy jsou ideologie jako komunismus, feminismus, šovinismus, katolicismus, nihilismus, budhismus, extremismus, fundamentalismus, socialismus, nacismus, nacionalismus, antiamerikanismus, no a takové. Vždycky dochází k potlačení rozumu ideologií. a proč by si brali bílé punčošky to by je měli pořád špinavé.

Odp6: Moc nerozumím, proč
Juras, 7.4.2010 17:11

Při stavění pokojíčku nebo při koupání panenky si je neušpiní :-)

Vzpomněl jsem si na fórek. Tatík má synka a trochu mu vadí, že si hraje s nádobíčkem po sestře, vozí její kočárek atd. Řekne si, že ho trochu ponoukne chlapským směrem a koupí mu vojáka, nenápedně odstraní nádobíčko a kočárek. Kluk je spokojenej, po čase se ho otec zeptá: „co, kluku, hraješ si s vojáčkem“. - „Ano tati, zrovna mu peru šatičky“...

Odp7: Moc nerozumím, proč
tlapka, 7.4.2010 17:22

To je dobré. Z toho vidíme, že těžce se dá změnit, s čím si chce kdo hrát. Opačně by to šlo taky. Co dělá panenka? Není doma, je na zahraniční vojenské výpravě.

Odp7: Moc nerozumím, proč
ivan, 7.4.2010 20:05

Ha ha ha..

Další -ismy
sysel, 7.4.2010 17:27

.., kapitalismus, monetarismus, fetišismus, impresionismus, sionismus, romantismus, globalismus, racionalismus a abychom nezapomněli na vlezdopr..elismus.

Je tomu stejně, jako se „sprostými“ slovy. Slova sama o sobě jsou inertní, jen lidé mohou být sprostí, hloupí, ideologicky nadutí, fanatičtí. V tomto mají ženy opravdu rovné příležitosti a rozhodně se jich nikdy nešítily využívat. Samozřejmě že ne všechny, což naštěstí platí i o mužich.

Odp2: Moc nerozumím, proč
Miloslav Ponkrác, 7.4.2010 17:33

„Člověk se natolik odtrhl od své přirozenosti,“

Ale člověk stále vypadá plus mínus stejně jako před mnoha tisíci lety. Stále jí stejnou potravy, stále má stejné orgány.

Člověk se v principu zase tak moc nezměnil. Dokonce souloží úplně stejně, pravda je víc hraček. Rozmnožuje se stále stejně jako před mnoha tisíci lety, žádná podstatná inovace.

Základní princip je ten, že člověk je plus mínus stále tentýž, jen prostředky se mění.

Člověk má stejné instinkty jako zvíře – pocit hlavu, pocit žízně, pocit touhy po rozmnožování, po sexu, touhu po teple a pohodlí, touhu zabíjet (viz myslivci, vojáci, nadnárodní hry na vojáky ála Kosovo, Írán, Afghánistán).

Když na to přijdete, základní problém je, že „člověk se vzdálil“ je jen nepochopení situace. Člověk se nevzdálil, všechny pudy a síly u něho stále jsou.

Odp3: Moc nerozumím, proč
tlapka, 8.4.2010 8:59

Člověk se liší od zvířete zejména svými bizarními filozofickými názory, nedostatečnou motorickou koordinací, nedostatečnou orientací v prostoru a čase a velmi špatným čichem a uši taky nic moc. například neznám zvíře, které by tak často padalo na hlavu jako lidi. Pravda je že pudy jsou zachovány a různými způsoby „zušlechťovány“.

Odp4: Moc nerozumím, proč
Miloslav Ponkrác, 10.4.2010 16:11

Já jsem chtěl hlavně sdělit, že člověk se nevzdálil od své přirozenosti ani od svých instinktů tak daleko, jak by si tu jeden pisatel přál.

Máme sice mozek a filozofie, abych Vás citoval, ale jen jako jednu ze slupek nad svými nižšími přirozenostmi. Někteří to nechtějí vidět, podporují rovnost ad absurdum, pravdoláskovci, zastánci multi-kulti, zastánci, že genderové rozdíly mezi muži a ženami jsou pouze ve výchově, protože jedni mají panenky a druzí ne.

Následně se pak divíme, jakéže pudy se nám to rozbujely ve vládě a politice, a jak moc skrupule zmizely i ve velkém podnikání. Ne že by nebyly předtím, ale podstatně se to vyostřilo.

Aby bylo jasné, nikoho neurážím, ani nepovažuji za méněcenného. Stejně tak jako považuji za užitečnou a potřebnou jak uklízečku, tak zedníka, tak programátora třeba – a není jejich znevažováním, že každý umí něco jiného, tak neurážím a nevyjadřuje despekt k nikomu, byť má jiné dispozice a zaměření.

Nicméně člověk je, přes všechny proklamace, řízen mnoha pudy – jsou to často pudy sebezáchovné. Připomínají Vám, že se máte najíst, napít, rozmnožit, nevystavovat nebezpečí. Překonat nebezpečí. Kdykoli lidstvo bude ohroženo, jeho nízké pudy vždy převezmou vládu, aby zajistily základní chování pro přežití v krizi, pokud nebudou přítomny morální a vyšší chování.

Člověk pouze tyto pudy zušlechtil – a je jenom na něm, jestli sílu bude využívat k ušlechtilým věcem, nebo ne. Konekonců kolik toho bylo dokázano a vybudováno, a kolik umění i statků bylo složeno a postaveno jen kvůli ženám! Ženy jsou inspirace – ale v zásadě je to jen zušlechtěný sexuální pud.

Dejte rovnost mužů a žen do sterilního nastavení jako chtějí feministky, nebo genderové organizace – a lidem zmizí tvořivost – ta prekabátěná síla lásky, která hory přenáší. Přestanou být ženy inspirací a na všechno se vybodnem. Následně spravedlivě vymřeme a příroda nás odstraní jako nepovedenou mutaci a naše místo zaplní jiný národ, kterým je žena stále inspirací a feministky a pravdoláskovci nemají místo Boha.

Miloslav Ponkrác

Odp5: Moc nerozumím, proč
tlapka, 12.4.2010 13:21

Zmizí tvořivost a jinak taky nebude tolik legrace. Sterilní nastavení zamítnuto.

Odp5: Moc nerozumím, proč
DaMaren, 16.4.2010 12:59

Nejsem si jist, jestli opravdu mluvíme o tom samém. Hlad atd. nejsou instinkty, ale potřeby. Instinkty jsou až odezvy chování na tyto potřeby. Instinkty moderního člověka jsou zakrnělé, potlačené výchovou (nadjá, ego). Vyslovovat tezi o přirozenosti na základě faktu, že lidé před tisíci lety měli hlad a dneska též, je přinejmenším přitažené za vlasy.
Například ten hlad: mít ještě nějaké zbytky funkčních instinktů, 90% potravin by takový člověk odmítl jako jedovaté a nebezpečné, nechtěl by je jíst;)
Člověk se dávno neřídí pudy, ale frustracemi, neurozami a důsledky potlačení pudů!
Když člověk vůbec netuší, co je přirozené a za takové pak považuje jen to, co okolo vidí a slyší a považuje to za neměnné zákonitosti, může přirozeností obhajovat to, co se mu zrovna hodí;)
Následné výplody víry a přání ani nebudu komentovat, protože kdo věří, nepotřebuje důkazy. Těch svět ostatně nabízí přehršel každý den;)

Odp6: Moc nerozumím, proč
Miloslav Ponkrác, 16.4.2010 19:37

Mám pocit, že takovou snůšku věr, co jste tu přinesl – že byste na to měl aplikovat své vlastní pravidlo.

Dál Vás s prominutím nebudu komentovat – prostě víra v to, že člověk je nějak zásadně jiný, než byl v principu dříve je něco, co neobhájíte.

Rádobypsychologické kecy začaté švihlým Freudem, je spíše přání otcem myšlenky.

Klidně Vám tu popíšu jak dopadly aplikace některých psychologických myšlenek. Například Watson, zakladatel behavioristické psychologie důsledně vychovával své děti podle své psychologické teorie – všechny jeho čtyři děti spáchaly následně sebevraždu. Co se stalo s dalšími nikdo neví, je možné, že spáchaly nějaké harakiri rovněž.

Freuda – ten co chce lidi vidět řízené jen frustracemi z potlačených pudů a teprve po tvrdých útocích Adlera uznal, že existuje něco jako morálka (superego), ovšem také samozřejmě jen jako frustrace od rodičů, kteří nás omezovalo.

Freund měl plno nástupců – jedna z nich je Kleinová, její teorie je, že dítě nenávidí svou matku a morálka vzniká v dítěti tak, že dítě má strach, že svou nenávistí poškodilo matku – a tím začne uvažovat o morálce.

Milý pane, první kdo ztratil přirozenost jsou psychologové, což můžeme vidět všude kolem sebe.

Lidé se chovají přirozeněji, než Ti, kterým nesloucháte.

Odp7: Moc nerozumím, proč
DaMaren, 21.4.2010 21:55

Některé aplikace dopadly.. , Freud se v něčem mýlil, ano, tak táme sečteno a podtrženo = psychologové jsou mimo (všichni).
Že Vy proti nim máte něco osobního.
V každém oboru se najde mnoho přehmatů a omylů, chcete s tímto faktem polemizovat? Proč tedy spláchente vše, co obor přinese? ... kde jsem to jen.. aha, už vím - „najít extrém a zdiskreditovat jím celek“
No jak chcete;)

Odp7: Moc nerozumím, proč
DaMaren, 21.4.2010 22:11

Když člověk vůbec netuší, co je přirozené a za takové pak považuje jen to, co okolo vidí a slyší a považuje to za neměnné zákonitosti, může přirozeností obhajovat to, co se mu zrovna hodí;)

Odp7: Moc nerozumím, proč
tlapka, 22.4.2010 9:36

Lépe je přečíst si Konráda Lorenze a je jasno. Člověk je modifikované zvíře, od toho má s nimi společnou genetiku.

Odp8: Moc nerozumím, proč
Alfons, 22.4.2010 12:48

Zvířátka jsou dokonalejší než blbí nenažraní lidé.

Odp4: Moc nerozumím, proč
Miloslav Ponkrác, 10.4.2010 16:19

Jinak mám psa, velmi chytrého, a toho pozoruji. Je až neuvěřitelné, kolik materiálu a času mi to zvíře dává a jak objevuji stále něco nového.

Pravdou je, že jeho čich je úžasný. Je neuvěřitelné, co to zvíře dokáže zjistit. Uši má zajisté též lepší, než libovolný člověk.

Ale jak jsem zjistil, při své motorice, a orientaci v času a prostoru, přestože je to nadprůměrně chytrý pes, mu schází právě ty možnosti lidské inteligence.

Základní věci, jako běžné pohyby má dokonale zvládnuté a automatické. Ale cokoli nad to je jen esencí těchto předchozích a to i když je to silně neefektivní.

Vůbec pes není na vnímání prostoru ve větším celku ani vybaven. Není lepší vybavení pro vnímání prostoru, než je oko – a to je u člověka mnohem lepší. Žádný jiný smysl tak rychle nezíská představu o prostoru v obrovsky širokém okolí, jako je oko. Pokud se prostor rychle mění, pak oko je nejlepší nástroj. Proto také ptáci vidí podstatně lépe.

A až budou zvířata chodit po dvou, pak budou padat na hlavu možná i častěji. Ono když lezete po čtyřech, tak stabilita je taková, že padnout na hlavu je těžší.

Odp5: Moc nerozumím, proč
tlapka, 12.4.2010 13:24

No a co takový pštros, nebo klokan, ti nechodí po čtyřech.

Odp6: Moc nerozumím, proč
Miloslav Ponkrác, 14.4.2010 16:17

Navrhuji udělat interview s pštrosem a klokany. :-) Základní výzkum, jak často padají na hlavu udělám sám, stačí mi jen uhrazení cesty na Austrálii, nebo Nový Zéland. :-)

Odp7: Moc nerozumím, proč
tlapka, 14.4.2010 16:34

Chov pštrosů existuje i u nás. Není třeba tak daleko jezdit. Studiem veterinárních stránek zjistila jsem, že mozkové pohmoždění po pádu není u ptáků popisováno.

Odp8: Moc nerozumím, proč
Miloslav Ponkrác, 15.4.2010 23:50

Takže pštrosové sice padají, ale na jejich mozek to vliv nemá. Jo jo, paní příroda stvořila pštrosa dobře, to je kvalitka! Žádné made in china.

Odp7: Moc nerozumím, proč
Juras, 15.4.2010 7:21

Tak si jako téma výzkumu zvol „Vliv globální změny klimatu na četnost padání pštrosů na hlavu“ a budeš mít jistej grant ;-)

Odp8: Moc nerozumím, proč
tlapka, 15.4.2010 10:59

OK, však to budu první kdo to vyzkoumá a nebudu k tomu muset nic studovat. Jdu nejprve promluvit s nějakým pštrosem.

Odp9: Moc nerozumím, proč
Miloslav Ponkrác, 15.4.2010 23:46

Pozor! Pokud pštros předtím padl na hlavu, mohl by být nerudný a agresívní!

Právě kvůli častému padání na hlavu pštros strká hlavu do písku. Bez hlavy v písku má jen dvě opěrky, s hlavu v písku už má zajištěny tři opěrky – taková pštrosí trojnožka.

Vůbec – vlivem globálního oteplování se může oteplovat i písek a může mít neblahé důsledky na hlvy pštrosů v něm. Jdu zažádat o grant, aby vyzkoumal, zda globální oteplování nemá důsledky na hlavy pšstrosů, jak mi tu kdosi radil.

Odp3: Moc nerozumím, proč
DaMaren, 16.4.2010 13:03

Člověk vypadá plusmínus stejně, a proto světové elity uvažují o eugenice jako prostředku zastavení úpadku a degenerace lidského rodu:)))
Mě by třeba zajímalo, jak lze z ostatků nalezených v hlíně posuzovat, že člověk slouložil úplně stejně:))
Taktéž nechápu, odkud syntetizujete základní princip stejnosti.. já vidím stovky závažných změn, nikoliv povrchních znaků.

Odp4: Moc nerozumím, proč
Miloslav Ponkrác, 16.4.2010 19:39

Přání otcem myšlenky.

Úspěch manžela je ženský stihomam
sysel, 7.4.2010 18:06

Zřejmě nás tolik netrápí, kolik zase zbytečně utratíme za to, že se někteří kapitáni naší zahraniční diplomacie zviditelní podáním pera k podpisu smlouvy mezi cizími supervelmocemi. Tak sem na mlat vhodil tuto již dávno vymlácenou slámu, která však, dobře usušena, vzplane vždy spolehlivě jasným plamenem skrývané nenávisti.

Toto téma je typické pro lidi, které civilisační smog zbavil schopnosti vidět sebe jako součást přírody ať už chápanou jako dílo Božích rukou, či přirozený ekosystém.

Lidem se předkládají k věření a omílání mantry nesmyslů, které neodrážejí realitu, ale pouze vypovídají o halucinogeních účincích dlouhého pobytu v iracionálně „fungujícím“ prostředí „civilisace“, především městského typu.

Je překvapivé, kolik peněz se ochotně utratí za nesmyslné gender studies, které si berou za cíl prokázat kupříkladu větší agresivitu mužů oproti něžným ženám, ale jejichž výsledky se okamžitě odloží, pokud neodpovídají původní zkázce. Lidé, kteří žijí blíže přírodě a nezavírají před ní oči, ze zkušenosti vědí, že samice dokážou být daleko bezhlavěji agresivní, pokud je ohroženo jejich mládě, rod homo sapines nevyjímaje.

Rovněž tak je celkem triviálně známo, že tělesná konstituce na jednu stranu ženám umožňuje celkem bezproblémový porod, ale tatáž jim nedovolí bez nepříjemných následků zvedat těžká břemena.

Nejmodernějšími přístroji vybavená věda současnosti „objevuje Ameriku“ rozdílů mezi „mužským“ a „ženským“ mozkem. Letmým nahlédnutím do beletrie lze prakticky tutéž informaci zjistit podstatně levněji. Ale ohled se na ni nesmí brát v případě, kdy musejí být naplněny kvóty přijatých uchazeček do vojenských akademií, matematicko-technologických institutů a navigačních škol.

Myslím, že feministky se chovají vpodstatě stejně jako poslanci. Brebentí poučky o své nezastupitelnosti a altruistických pohnutkách, ale na svá privilegia si nenechají šáhnout. Ještě jsem kupříkladu neslyšel feministku, která by bojovala za zrušení hnusného ohavně agresivními muži vytvořeného postupu při potápění lodi = ženy a děti první do záchranných člunů.

Velmi poučná byla odpověď umírajícího muže, kterému jeho bývalá žena vyčítala, že se s ní tak snadno nechal rozvést: „... ale já jsem myslel, že ten rozvod potřebuješ, abys byla šťastná, a protože tě miluji, tak jsem svolil“.

Dovolil bych si připomenout, že hranice mezi blbostí, nevede mezi lidmi, ale lidmi.

Odp: Úspěch manžela je ženský stihomam
tlapka, 8.4.2010 9:52

Mozkový rozdíl mezi muži a ženami existuje. Muži mají přesné ale jednosměrné myšlení, jak stopovali mamuty, ženy mají myšlení méně přesné ale širší jak sbíraly bobule. Ovšem neměli na vybranou, když lze předpokládat individuální rozdíly, které u lidí narůstají a některý muž je pak ženštější než průměrná žena.

Odp2: Úspěch manžela je ženský stihomam
Alfons, 11.4.2010 4:46

Podle těch lovců mamutů to také v politice vypadá. Z krize nás může vytrhnout jen matriarchát.

Odp3: Úspěch manžela je ženský stihomam
tlapka, 12.4.2010 13:12

Víš Dobře Alfie, že žena je dobrý sluha, ale zlý pán. Bylo by to možná ještě horší.

Odp: Úspěch manžela je ženský stihomam
iva, 8.4.2010 9:57

Manžel je zedník a říkal, že by pár feministek ve stavebnictví uvítal.

Odp: Úspěch manžela je ženský stihomam
iva, 8.4.2010 10:02

Vždy se mu rozzáří úsměv, když se díváme na film Anděl na horách a hlásí tam rozverná dívka, že je jich pět zedniček. No feminismus už není jak v padesátých letech. Dnes chtějí feministky hlavně platy jak chlapi do všeho kecat, ale manuelní práci přenechají těm silnějším.

Odp: Úspěch manžela je ženský stihomam
DaMaren, 16.4.2010 13:09

Zcela souhlasím s obsahem příspěvku, Sysle, ale nerozumím tomu, proč se necháte unášet předsudečnýmn paušalizováním o feminismu. Ještě nedávno byly ženy majetkem mužů (a někde stále jsou), neměly volební ani jiná práva. Nebýt feministek, nemají je dodnes. Je tak pohodlné vytáhnout to nejhorší z nějakého hnutí a spláchnout vše nepohodlné pryč, proč to?

Odp2: Úspěch manžela je ženský stihomam
Gen, 17.4.2010 17:15

Jsou práva a práva. Některá jsou dobrá, některá přehnaná. V anglii už to došlo tak daleko, že si angličani berou raději cizinky.

Špatná věc u ženství je ta, že průměrná dnešní žena nemá tak vytříbené pochopení pro humor a škádlení. Neporozumí tomu, co to znamená. Jedině tedy urážka, která je výplodem zla muže. I někteří chlapi jsou takoví, ale ty společnost obecně bere jako poněkud omezenější jedince. Je to zvláštní tenhle rozdíl...

Ale miluju rozdíly v pohlaví a nesouhlasím s tím, že by se veškeré věci měly kombinovat. (Například žena potřebuje víc výchovy než muž, protože jinak se z ní stane strašná semetrika.) Nejhorší noční můra je, že se pohlaví vyrovnají na tolik, že mezi ženou a mužem nebude žádný rozdíl, ani ve vzhledu, ani v chování. budou prakticky stejní až na pár samozřejmých detailů. V takovém světě bych žít nechtěl. Proto tyhle extremismy nemám rád.

Nebýt feministek
sysel, 24.4.2010 2:35

V primitivních afrických společnostech stávaly vedle sebe v poklidu dům žen a dům mužů, kde se dorůstající děti stávaly prostřednictvím zasvěcení do ženských / mužských mystérií skutečnými ženami a muži. Dozvídali se důležité věci o sobě i o svých přirozených spojencích s opačným pohlavím. Byly jim odtajněny a vysvětleny rozdíly s ohledem na budoucí nutnou podmínku přežití kmene to jest kooperaci.

Tak jako dodnes existují kultury, kde jsou ženy vlastnictvím mužů, existují i kultury, kde život ženy má menší cenu než lahev vodky, a jiné, které novorozená děvčátka rovnou vraždí, aby uvolnila místo očekávanému budoucímu živiteli. Ovšem existovaly i takové, kde se neduživá batolata shazovala se skály, kde ženám patřil veškerý majetek a muži byli něco jako cesťáci se spermatem.

Také vím o kultuře, kde děti jsou chápány jako výhradní majetek matek a otcové jsou dobří akorát na příspěvky k vylepšení životní úrovně.

Tam, kde se provádí ženská obřízka, je prováděna ženami a nikoliv muži. Častým důvodem krutého pranýřování nevěstek a upalovaní domnělých čarodějnic byla nenávistná povaha manželek mocipánů.

Tam, kde funguje skutečná rodina, partnerský typ manželství, kde děti jsou vychovávány v lásce, k úctě k budoucím partnerům i síle dostát danému slovu (to se ve stručnosti nazývá věrnost), tam nejsou potřební ani maskulinisti ani feministky.

Váš pohled na gender duel dává vinu za selhání určitého typu kultury pouze mužům, ale na výchově se dnes nejvíce podílejí ženy, jak doma, tak na všech stupních škol. A přitom se ponižování žen psychicky vyšinutými muži, ale rovněž rafinované mučení mužů mstivými ženami, neustále prohlubuje.

Feministky údajně bojují za rovnoprávnost žen napadáním mužů. Udělaly by pro naši kulturu mnohem více, kdyby se pokusily páchat osvětu mezi ženami, aby konečně začaly vychovávat budoucí generace pro nezbytnou spolupráci, a to nejen v posteli.

Odp: Nebýt feministek
Gen, 29.4.2010 10:03

Tohle jsou dobré argumenty. Extramizace je zlo.

Peníze
Lipovan, 8.4.2010 10:57

Proč se pokoušet pracně generovat vznešené ideály, nebo snad pozitivní racio tam, kde prostě nejsou? Jsem přesvědčen, že podobně jako v mnoha jiných případech, i vrcholovým feminacistkám ve skutečnosti nejde o nic jiného, než o věhlas, popularitu, zviditelnění. Zkrátka o peníze. Podle všeho to výtečně funguje; počínaje hlasitou kritikou, přes členství v některé z nevládních a především neziskových organizací, až po skvěle placené místečko na ministerstvu sociálních věcí. To vše za doprovodu honorářů z literárního braku, který se nikdo neodváží nevydat. Cíle feminacistek tedy od prvopočátku vidím jako velmi přízemní - snaha o poměrně bezpracnou obživu. Pokud chcete mermomocí tápat v problematice mužsko-ženských kompetic, omezuji se na lakonické konstatování, že muži a ženy jsou rovnocenní, ale jiní.

Odp: Peníze
tlapka, 12.4.2010 13:25

Ale ne vždy byli rovnocenní, ještě nedávno neměly ženy volební právo a všechny musely umět vařit.

Odp2: Peníze
Juras, 12.4.2010 14:03

Nemusely umět vařit. A ty, které neměly vlastní kuchaře a vařit opravdu musely, měly to vaření tak jednoduché, že by to zvládl stejně každý.Nějaká jáhlová kaše nebo čím se to tenkrát cpali, trocha erteplí...

Odp3: Peníze
tlapka, 12.4.2010 16:35

NOJO ! musí se uvážit, že musely zatopit, nebyly mikrovlnky a pak musely odnést popel a umýt hrnce. Erteple se obyčejně oškrábou. Musí se donést voda ze studánky. Voda se pak musí vylít. Nádobí uložit. Je to strašná dřina i ta kaše.

Odp4: Peníze
Alfons, 12.4.2010 18:45

A když praly v neckách krásně při tom kroutily zadkem. Jednak vypraly a také se zasloužily o zachování rodu.

Odp5: Peníze
Juras, 12.4.2010 22:11

Teda Alfons! A podíval ses taky z druhé strany? ;-)

Odp6: Peníze
Alfons, 13.4.2010 2:22

Nebuďme škarohlídi a dívejme se na věc z té lepší stránky.

Odp7: Peníze
Juras, 13.4.2010 7:54

:-D Dobrý!

Odp5: Peníze
tlapka, 13.4.2010 13:30

Jak to víš... to jsi nemohl vidět, v neckách už se léta nepere.

Odp6: Peníze
Alfons, 13.4.2010 15:14

Najdi si to na internetu. www.necky.cz

Odp7: Peníze
tlapka, 13.4.2010 17:25

Necky by tam byly ale nemohu tam najít ani prádlo, ani zadky.

Odp8: Peníze
Alfons, 15.4.2010 0:50

Nevadí. Na automatce v režimu odstřeďování s malým množstvím prádla, když pořádně vibruje je to také dobré. Každá doba má svoje výhody a nevýhody.

Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
santiago, 8.4.2010 11:09

Pro mne je feminismus velmi důležitý. Upozorňuje mne na věci, kterými jsem ženy dříve nevědomky ponižoval. Dával jsem jim přednost, povstával u stolu, pouštěl je sednout, přidržel dveře, nosil jejich břemena a vůbec k nim byl zdvořilejší než k chlapům. Nedělalo mi to zvláštní radost, nic jsem za to nechtěl, prostě mi přišlo, že se to tak má dělat.

Asi by mi nikdo nedokázal racionálně vysvětlit, proč jsem si počínal hloupě. Až se mi dostalo vysvětlení neracionálního.

Jinak se přiznám, že jakkoli se s ženskejma dost dobře snáším, tak v obchodě nebo v bance mě obslouží chlap snad pokaždé rychleji, příjemněji a přesněji než žena.

Odp: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
Lipovan, 8.4.2010 11:47

jakkoli se s ženskejma dost dobře snáším, tak v obchodě nebo v bance mě obslouží chlap snad pokaždé rychleji, příjemněji a přesněji než žena.

To je postřeh, se kterým musím souhlasit. Je to tak; v mé bance pracují pouze ženy, ale v hypermarketu jdu raději k pokladnímu, pokud tam nějaký je. Je to rychlejší a bez nezbytného ostentativního pohledu typu „naval prachy, vypadni a zítra už sem nechoď, ty otravný šmejde“. Jednou jsem dokonce narazil i na holiče a jeho práce (průběh i výsledek) byla doslova excelentní. Ještě jeden postřeh z hypermarketu: muži jsou nesrovnatelně lepšími řidiči nákupních vozíků.

Odp2: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
tlapka, 8.4.2010 12:01

Ženy mají názory spíše opáčné. Ale každá liška ... Při práci je třeba využít vhodných vlastností jednotlivce. Pravdou je, že muži jsou lepší řidiči, ale zase více rizikoví.

Odp3: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
iva, 8.4.2010 13:41

jewdna řidička tím jak jela opatrně nás ohrozila na životě. Zůstala trčet uprostřed ulice a dávala přednost autu jedoucímu po hlavní my chtěli odbočit směrem k ní, ale ona nám to svou jízdou znemožnila. Sice jela bezpečně, ale nebrala ohled na provoz za náma totiž se řítilo auto asi si nevšimnul naší směrovky, ale my to fakt nemohli vybrat a tak jsme museli počkat až auto, ktewrému dávala přednost přejede a ten za náma na poslední chvíli projel škarpou nám po pravé straně, ale bylo to o fous. Muž mi tenkrát říkal, že by to projel, kdyby ta ženská trošku couvla, ale ona na to všechno koukala a nijak nezareagovala. Prostě řešila jen svůj problém. Po tom všem co tu čtu si uvědomuji, že nevím na co jsou teda ženské dobré. Ale moje kadeřnice je teda dobrá tu bych neměnila. Některé dobře zpívají.

Odp4: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
Alfons, 8.4.2010 15:23

Ženské jsou dobrá a užitečná věc do domácnosti. Robot na práce všeho druhu i pro potěšení. Mají víc plusů jak mínusů. Když začnou feminizovat je vhodné je vykopnout mezi sobě rovné. Pak s nimi není doma k vydržení.

Odp5: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
tlapka, 8.4.2010 18:14

Prostě měl jsi na ženy štěstí. To je náhoda.

Odp6: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
Alfons, 8.4.2010 18:54

To je tím, že mně má Bůh rád. Jak snadné.

Odp4: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
Vlastimil Čech, 15.4.2010 11:57

na co jsou ženy dobré?
Byl jsem na sále řízení leteckého provozu. Tehdy se to dělalo jinak než dnes... Takové veliké skleněné tabule a zezadu na ně vojáci zakreslovali polohy letadel... říkalo se „vésti cíle“... je spravedlivé říci, že pokud byla planžetisty děvčata, dokázala vésti DALEKO větší počet cílů... jedno sluchátko na uchu, pomocí druhého ouška se tiše bavilo s kolegyní, na židli pletení... vojáci při menším počtu cílů spocená čela, vytřeštěné oči...na děvčata nesahejte... na tohle jsou bezkonkurenční... a třeba simultánní tlumočení... zde také ženy nacházejí vynikající uplatnění... Někde jsem četl vědecký rozbor výsledků testů... výsledky dívek jsou sevřenější kolem středu, tedy okolo průměru se jich pohybuje se svými výsledky více... je tedy mezi nimi méně hlupaček, než mezi chlapci hlupáků...

Odp5: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
iva, 15.4.2010 12:09

Jojo já to vím. Máme šikovné huby.

Odp5: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
tlapka, 15.4.2010 12:32

Mezi hochy je více hlupáků a více geniů. Mají širší spektrum.

Odp6: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
Alfons, 15.4.2010 15:44

A je mezi nimi více sebevrahů, protože jsou chytřejší a vidí víc dopředu.

Odp7: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
tlapka, 15.4.2010 15:51

Většinou ve stavu opilosti.

Odp8: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
iva, 15.4.2010 15:53

No bo ženské nechlastají, že ano

Odp8: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
iva, 15.4.2010 16:00

Tos fakt ještě nečetla nikde, že chlapi mají citlivější duši než ženské. Nedokáží se přetvařovat a reagují opravdově, kdežto ženské tím věčným brečením jen něco pořád hrají. Když se někdy tu mluvilo o tom Já kde asi je tak já to cítím v krku někdy. To opravdové já někdy chce vyskočit od smutku a někdy od radosti. Ale zkoumám, jestli to též nehraju. Co chlapi?

Odp9: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
Vlastimil Čech, 15.4.2010 21:20

nikdy jsem nevedl skupinu děvčat... ale jak to tak tady sleduji, není to snadné, být jejich představeným...

Odp10: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
iva, 16.4.2010 17:17

Je to jednoduché. Řeknete jen at´si to mezi sebou vyřídí samy.

Odp9: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
santiago, 15.4.2010 22:26

Podle mne to není pravidlo.A ptáš se nejmíň na čtyři věci, které na sobě vůbec nemusejí být závislé. Ptáš se špatně.

Všeobecně si myslím, že v této úzkoprsé společnosti je jak pro muže, tak pro ženu krátkodobě jednodušší
- přehrávat city, když jsou mé city slabé
- předstírat city, když se nedostavily
- potlačovat city, když mnou lomcují

Pokud z toho někteří chlapi (a ženský) vybočujou a chovají se „opravdově“, může to být díky tomu, že jsou odvážnější a že si troufají ustát důsledky. Bojím se ale, že významná část mužů tak činí proto, že jsou to sebestřední nadutí sociopati. A naprosto jistě vím, že kolikrát je ta „opravdovost“ mistrovsky zahraná. A pak se v tom vyznej.

Jak stárnu, napadá mě, že třeba není zbabělost, pokrytectví a ostuda na tom jarmarku citů hrát s sebou. A o víkendu chodit na ribi.

Odp10: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
iva, 16.4.2010 8:03

:-))a rybičkám bys nezahrál divadlo? Aha tak proto je tolik rybářů. ženských tam vídám poskrovnu.

Odp11: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
santiago, 16.4.2010 8:36

Ony ženský zas plejou zahrátky.

Odp12: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
iva, 16.4.2010 10:42

Jo žížaly to je věc.

Odp10: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
tlapka, 16.4.2010 11:32

Zatímco ženy zvýrazňují city, muži zvýrazňují rozum. A obojí jsou na tom bledě. Záleží na tom co situace vyžaduje a pozor na řeč těla. „Opravdovost“ si může dovolit málokdo.

Otázka však stojí takto:
santiago, 16.4.2010 15:14

Mohou být rozum a chtíč v opozici natrvalo?

Odp: Otázka však stojí takto:
tlapka, 16.4.2010 17:03

Určitě ne, protože jsou v navzájem nezávislém pohybu, to by musel singulární případ.

Odp6: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
Gen, 17.4.2010 17:16
Odp7: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
Gen, 17.4.2010 17:19

Vlastně větší spektrum ve všem. Vidí za obzor, kde ženy vidí před jeskyni, ale když se díváte za obzor, nevidíte kolikrát co je před jeskyní, a ženy nám to furt připomínají...což je dobréXD

Odp8: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
tlapka, 19.4.2010 15:00

Přesně si to myslím. Muži hledí do dálky a ženy do šířky. Měli by se doplňovat ale kolikrát to dopadne špatně, když jeden se vytahuje nad druhého.

Odp5: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
ivan, 19.4.2010 15:27

Ta funkce na planžetách se jmenovala ,,kreslič pátrač". Ale možná to asi víte.

Odp2: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
santiago, 9.4.2010 9:26

Asi to bude v tom, že ty ženský ta práce nebaví. Chlap je v práci rád, protože co jinýho dělat, když hospoda a fotbal začínají až v podvečer.

Naopak ženská má za to, že ji práce zdržuje od spousty činností, co by mohla přes den dělat. Od mytí oken přes peskování dětí až po sledování telenovely.

Ale co se tyčí řidičů nákupních vozíků, nemáte pravdu. Většina chlapů je odporně medúzovitě vyvalená přes držadlo jako peřina přes bidlo, tváří se ponuře, agresivně a znuděně (to všechno dohromady) a jen předstírá, že řídí logty.

Odp3: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
tlapka, 9.4.2010 11:33

Nelogické. Jsou přece hospody Non Stop

Odp4: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
santiago, 9.4.2010 12:36

Herny. Ne hospody. Jsou nonstop, ale mezi půlnocí a pátou odpoledne v nich celkem chcíp pes.
Žádná logika v tom není, ale asi to nějak souvisí s biologickým cyklem člověka (ne psa, to se jen tak říká).
A to zejména člověka pohlaví mušského.

Odp5: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
tlapka, 9.4.2010 15:10

To souhlasí. Muži byli zvyklí ve dne lovit a v noci čumět do ohniště. Dnes čumí na TV nebo v hospodě. Ženy pláčou že muži si s nimi nechtějí vykládat o domácích pracích.

Odp6: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
Gen, 17.4.2010 17:27

Zajímavé by bylo i téma: Chcou ženy dobývat vesmír?XDD

Odp7: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
tlapka, 20.4.2010 18:17

Ne, většinou ani nevědí co je to vesmír. Aspoň žádná se mnou o vesmíru nechtěla mluvit a Vůbec ne o čtvrté dimenzi.

Odp8: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
Alfons, 22.4.2010 13:32

Ve vesmíru nejsou volné peníze.

Odp6: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
Gen, 17.4.2010 17:27

Pivo trošku resembluje ohniště:D

Odp3: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
Vlastimil Čech, 15.4.2010 21:35

no, moje žena mě v tom hyper-super obvykle zaparkuje u regálu s knížkami... a s vozíkem rejdí po ploše sama... no a V.Č. si prohlíží a čte knížky... obvykle za pár nákupů si ji přečtu celou... ovšem když ji mezitím neprodají... sousedka tam pracuje jako nějaká šéfová ařel, že se to může... že měli nějakou osvětovou přednášku a dozvěděli se, že pokud jsou chlapi takhle zaparkovaní, tož ty jejich ženušky se mohou plně věnovat nakupování a utratí víc, než kdyby chlap přehozený přes madlo vozíku vrčel: „a na co to kupuješ, to přece nepotřebujeme, zase krám do chalupy“ ... mají to v těch hyper-super vymyšlené... ale ty knížky jsou ukrutně drahé... no, jo, trochu se za to stydím, že jsem padouchem, jak si tam tak zadarmo čtu... ale v místní knihovně nic nového nemají, moc málo nakupují= je krise...

Odp: Žena je také člověk, to se nedá nic dělat
DaMaren, 16.4.2010 13:31

Žena je také člověk, ale horší, v mnoha ohledech:)

Už se pomalu přestávám divit, kam se všechny dobré myšlenky zvrhnou. Vždycky se jich chopí nějací darebáci a příživníci. Genderové studie a profesionální aktivisti jsou toho zářný příklad. Nicméně se mi nelíbí, že to vždycky odnesou ty původní myšlenky, a ne ti, co jich zneužili. Podívejte se na globální oteplování, humbuk jak hrom, a najednou máme pro ochránce přírody další nálepky a hanlivé škatulky - ekoterorista, ekologista,

Žádnou podobnou zkušenost nemám, na protivy i milé lidi narážím v obchodech i úřadech rovnoměrně:))

Nepovedený článek.
Milan, 9.4.2010 11:51

Doporučuji raději tento:
http://cvrckova.blog.respekt.cz/c/132352/Dohnat-a-predehnat.html
Psala ho vzdělaná žena, vědec. Má to hlavu a patu a postihuje to problém femismu-genderismu lépe.

Odp: Nepovedený článek.
tlapka, 9.4.2010 12:13

Nevím co si mám myslet o tom Harašení. To taky může vydírat student učitele za špatnou známku. Holky můžou provokovat a pak si stěžovat. Učitelé zřejmě obtěžovat mohou. Ale Jak se to dokáže- komu se bude věřit?

Odp: Nepovedený článek.
DaMaren, 16.4.2010 13:45

Ten článek nevystihuje vůbec nic:)
Možná jen to, že s ním Milan nadšeně souhlasí;)
Je jen glosou, co všechno se za „feminismus“ může skrývat a jak se na něm lze přiživit. Nic víc v něm není.

Odp: Nepovedený článek.
DaMaren, 16.4.2010 14:03

Podstatu a potřebu současného feminismu lépe vystihuje tento článek:
http://www.intimnosti.cz/index.php?clanek=219
byť zdánlivě motají páté přes deváté.

Sirky došly
sysel, 9.4.2010 21:40

Zdá se, že autor(ka) příspěvku vyčerpal(a) argumenty a na pokusy o smířlivější pohledy již nereaguje.

Feminismus v kostce:...
Kolemjdoucí, 12.4.2010 17:53

Feminismus v kostce:
http://comix.spaceport.cz/?id=12730
Stručné, jasné, výstižné.

Všichni, co se tu oháníte těmi...
DaMaren, 16.4.2010 13:54

Všichni, co se tu oháníte těmi výstřelky zvanými „genderové studie“, nahlédněte někdy do zaprášených učebnic dějepisu, možná vás překvapí, že feminismus s nimi nemá zase až tak mnoho společného;)

Zlatý věk náš...
santiago, 14.8.2010 9:47

Pro mne je zásadním pohledem na vztah mužů a žen - a na feminismus, chcete-li - kniha Miroslava Horníčka Jablko je vinno. Ono je to spíš jen takové populární a velmi laskavé shrnutí: ostatně na několika místech cituje Goethova Torquata Tassa, který je myslím původním zdrojem (ale kterého bych teda fakt číst nedokázal)...

Když co se sluší jasně zvědět chceš,
odpověď u žen vzácných nalezneš:
kde vládne mrav, tam také ony vládnou.
Kde drzost vládne, ztrácejí se v nic...
...kdyby muži cenit dovedli
poklad, jejž může skrývat ženy hruď,
pak zrodil by se lidstvu krásný den
a zlatý věk náš byl by objeven.

Což ovšem nevylučuje mé přesvědčení, že na většinu žen se patří hledět velmi, velmi haussmannovski.

Podle toho, co tady ctu, musim udelat...
Martina, 29.11.2010 20:12

Podle toho, co tady ctu, musim udelat jenom jeden zaver: feministky na vas! A do dolu vas poslat. Makat, makat, makat, at je z vas alespon nejaky uzitek!

Odp: Podle toho, co tady ctu, musim udelat...
tlapka, 30.11.2010 12:22

Myslím, že v ČR by bylo dobré feminismus posílit! Sama jsem založila několik feministických klubů, ale holky se rozhádaly a rozešly. Nebyly to dobré feministky. :-)

Odp2: Podle toho, co tady ctu, musim udelat...
Juras, 30.11.2010 18:18

Naopak. To jsou ty nejlepší feministky. Štěkavé - nikdo a ničím se jim nezavděčí.

Odp3: Podle toho, co tady ctu, musim udelat...
tlapka, 30.11.2010 18:30

Pohádaly se o společného milence !

Odp2: Podle toho, co tady ctu, musim udelat...
Platfus, 30.11.2010 18:36

Ještě, že se vám daří shlukovat aspoň na globální úrovni. Stránky http://www.feministky.cz patří k nejzábavnějším místům na internetu. Ale co já chlap o tom můžu vědět ;-).

Odp3: Podle toho, co tady ctu, musim udelat...
tlapka, 2.12.2010 18:14

Ale Já už jsem od feminismu odstoupila. Stanu se Mystikem, to bude lepší.

Odp4: Podle toho, co tady ctu, musim udelat...
Tony, 3.12.2010 15:03

Dobře děláš Tlapinko...
Feminismus je strašne antisexy!!! :-)

Odp5: Podle toho, co tady ctu, musim udelat...
tlapka, 3.12.2010 17:04

Sexynesexy, horší je to s tou logikou.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.