Malé úvahy o problémech kolem nás

Komentáře k článku

9.3.2010 0:06

Slavili jste letos IWD?

Tak jsem teď z mnoha stran zaslechl sice jemné, ale o to procítěnější vzdychání po starém nedemokratickém svátku žen. Svátek matek nějak ženám asi nestačí, tím spíše těm, které se programově rozhodly se svého mateřského údělu vzdát. Najednou se po dvaceti letech zapomíná na ideologii, na dogmatiku, na vzory sovětských žen a na vynucovanou družbu, i na totálně zbourané do němoty ožhralé chlapy, kteří si nenechali ujít příležitost za opelichanou kytku se zrubat do němoty.

Najednou jsou všechna negativa zapomenuta, na povrch se vyplaví potlačované nostalginy (hormony nostlgie) a snad je tu i ta věčná touha, aby si těch unavených a v páře prádelny i vůní kuchyně pomalu vadnoucích žen alespoň jednou do roka někdo všimnul. Inu proti ženám nic nemám, proti svátkování také ne a proti galantnímu vzdání holdu za to, že to tu s námi ještě pořád vydrží taky ne. Pokud mě nikdo nebude vnucovat svátek Valentýna, když už jsem si dávno zvyknul na Máchův první Máj, i když mi místo toho valnou většinu života vnucovali průvody s poviným jásotem, pokud mi nebudou zakazovat svátek matek a nebudou vnucovat za vzor namísto sovětské traktoristky americkou manažerku, pak nemám nic proti International Women's Day.

Myslím však, že žena ocení pugét v kteroukoli roční dobu, nejen v předjaří, kdy se daří jen těm skleníkovým a že umyté nádobí, vyluxovaný obývák, umytá okna a přinesený karton krabicového mléka ji pomůže zorientovat se mém postoji k ní lépe než když se o ní pěkně vyjádřím ve svém projevu na aktivu o druhé směně zaměstnaných žen, uspořádaném v rámci oslav MDŽ.

obchodníkům se hodí všechno i starý...
iva, 9.3.2010 9:47

obchodníkům se hodí všechno i starý komunistický svátek. Neslavíme skoro nic krom příchodu jara velikonoc a toho 1.máje jako svátku Karla Hynka Máchy. Taky spíš ocením, když se muž nečekaně dá do nějaké práce doma než tu z povinnosti donesenou kytku. KOukala jsem včera, jak byly obchody zásobené všude kytky jak v Holandsku. Pro mně je to signál, že má svátek moje sestra Gabriela jinak nic k tomu svátku necítím.

Ano
Lipovan, 9.3.2010 10:21

MDŽ slavím, respektive gratuluji všem ženám v příbuzenstvu a těm známým. Činím tak s chutí o to usilovnější, čím větší je odpor ódéesáků a dalších sociopatů vůči tomuto svátku. Podstatně vlažněji slavím Svátek matek, ale také většinou neopomenu gratulaci. Ještě nikdy se mně nestalo, že by v prvním případě dotčené ženy reagovaly dotčeně a oponovaly vůči mým gratulacím za použití ódéesácké rétoriky, prezentované autorem článku. Autor se holt bude muset smířit s tím, že i přes dvacetileté vymývání mozků neodsáhl ten jediný a zaručeně nejlepší režim kýženého stavu, kdy veřejnost poslušně odkývá každou volovinu, kterou jí podstrčí skrze masmédia.

Odp: Ano
Juras, 9.3.2010 12:06

Začínáš mi připadat dost přeschematizovaný. V jistém smyslu jako tečka, ovšem v užším záběru. On dehonestuje všechny (slušné i neslušné) lidi, kteří s ním nesouhlasí, Ty zabíráš pouze ODS (slušné i neslušné). Nebo se pletu a není to jen ODS, ale všichni pravicověji smýšlející lidi?

Odp2: Ano
Lipovan, 9.3.2010 14:52

Proti tvému dojmu nemohu nic namítat. Jako občan svobodné demokraturní společnosti na něj máš plné právo a rozhodně nepočítej s tím, že bych se jakkoliv strhal snahou ti tvůj názor vyvracet. Jinak máš pravdu, příliš dlouho se nepsalo o Romantikovi. Ten jeho um vykonstruovat na zelené louce důvod, proč se raději vůbec neucházet o tu či onu práci. Pravici a levici považuji za přežitek, z mého pohledu jde při (nad)užívání těchto výrazů spíše o permanentní předvolební kampaň, ale svůj postoj ti nepodsouvám. Copak jsem nějaký Kubera, či co?

Odp3: Ano
Juras, 9.3.2010 15:18

Pravicovost v současném pojetí chápu jako důraz na svobodu a zodpovědnost jednotlivců, levicovost jako snahu rozhodovat, ochraňovat, přerozdělovat, raději víc zakázat než povolit... V současném maglajsu se to ovšem zmíchalo - strany ani tak nedbají na nějakou zásadovitost nebo konzistentnost svých kroků - jako slípky po flusu se ženou o okamžitých výhodách.

Odp4: Ano
Lipovan, 9.3.2010 15:55

Chápat to můžeš, jak chceš. V mantinelech EU a LS neexistuje prakticky žádný manévrovací prostor pro jednotlivé politické strany, které by se snad pokoušely odchýlit od předepsaného směru. Hlásat změnu v politickém programu mně silně připomíná Haškovu Stranu mírného pokroku v mezích zákona. Žádná svoboda a zodpovědnost neexistují, byly demokraturně zrušeny. A předvolební hesla, že v těchto volbách jde o všechno, neboť právě nyní je ohrožena svoboda a demokracie - takových blábolů je schopen opravdu jen vsetínský svazák. Zásadovost a konzistentnost kroků...Jurasi, dle tvého profilu jsi o šest let starší, než já a určitě by ses označil za chytrého, nebo alespoň rozumného a racionálního člověka. Proč tedy laboruješ s takovými legračními termíny, pokoušíš se mě snad rozesmát?

Odp5: Ano
Juras, 9.3.2010 16:06

Ne, to je jen takový utopistický sen. jJsem si však vědom reality. Jsem s tím smířený, nechce se mi bojovat s větrnými mlýny, lepší je nekazit si myšlením na ně prožité chvilky. I když - někdy to nejde ;-)

Příklad pana Mertlíka
Lipovan, 9.3.2010 18:26

Až budeš mít hodinku čas, můžeš se podívat na tento dokument, který zároveň vřele doporučuji i všem ostatním Svícařům. Závěr si však musíš udělat sám.

Neslavím ani svůj svátek, ani svátky...
ivan, 9.3.2010 11:52

Neslavím ani svůj svátek, ani svátky jiných. Prostě se neumím rozradostnit jenom proto, že nastalo nějaké datum, ani jiskřička. Škoda, radostný jsem docela rád.

Gratululuju (val) jsem ale všem soupeřům, kterými jsem byl čestně poražen jako výraz mého uznání, které si právem zasloužili. S o to větší chutí jsem je přijímal, když jsem měl šťastnější den já.

Svátkem je pro mně dosažený výsledek snažením o který jsem se musel já nebo jiní zasloužit.

Já to mám takhle. Iv.

Odp: Neslavím ani svůj svátek, ani svátky...
Alfons, 9.3.2010 12:21

Ženy by měly za to, co pro společnost dělají, mít svátek KAŽDÝ DEN!!!

Odp2: Neslavím ani svůj svátek, ani svátky...
ivan, 9.3.2010 20:42

Já bych jim přál svátek třeba dvakrát denně i za to co by ještě mohly udělat kdyby chtěly.

Nakonec, sdílené svátky jsou třeba Petr a Pavel, nebo Eva a Adam, proč by ho nemohly mít každý den třeba Ženy a Ženy.

Docela se tomu chechtám, ale proč ne?

Odp3: Neslavím ani svůj svátek, ani svátky...
ivan, 9.3.2010 20:45

Pamatuju se, že nějaký pitomci chtěli zakládat svaz mužů. Doufám, že to nikoho nenapadne!

(nepléct se svazem otců)

Odp4: Neslavím ani svůj svátek, ani svátky...
tlapka, 10.3.2010 8:36
Odp5: Neslavím ani svůj svátek, ani svátky...
Juras, 11.3.2010 5:28

Oni to jsou vlastně feministi, protože se snaží o totéž - genderovou rovnováhu. Sympatický svaz :-)

Odp6: Neslavím ani svůj svátek, ani svátky...
tlapka, 11.3.2010 8:44

Taky nevím jestli to není recese či vtip

Odp7: Neslavím ani svůj svátek, ani svátky...
Jana, 15.3.2010 20:46

Ne. Oni to myslí vážně.
Vtip je tohle, ale blbej:
www.feministky.cz

Protože mi zatrhli vstup, když jsem do diskuze napsala, že je to sranda. Protože to všichni brali vážně. Když mě smazali a pak zatrhli přístup, pochopila, jsem, že tak filtrujou všechny, kdo jim na to neskočili.
Píšou to chlapi, samozřejmě.

Odp8: Neslavím ani svůj svátek, ani svátky...
Jana, 15.3.2010 20:47

Promiňte, píšu jako hotentot. Máme hektický týden, mozek je zmaten.

Odp8: Neslavím ani svůj svátek, ani svátky...
eric, 23.3.2010 20:30

Domněnka nebo máš důkazy?

Odp3: Neslavím ani svůj svátek, ani svátky...
iva, 10.3.2010 8:25

Paní Kabrhalová by z tebe měla velkou radost.

Odp4: Neslavím ani svůj svátek, ani svátky...
iva, 10.3.2010 8:25

Kabrhelová

Odp5: Neslavím ani svůj svátek, ani svátky...
ivan, 10.3.2010 10:13

Nebo Gusta Fučíková. Já ale myslím, že jim, i nám je líp když jsou tam kde teď.

Odp6: Neslavím ani svůj svátek, ani svátky...
tlapka, 10.3.2010 10:48

Bohužel Vstanou noví bojovníci (ce).

Odp: Neslavím ani svůj svátek, ani svátky...
tlapka, 9.3.2010 12:53

Vůbec neslavím žádný svátek a snažím se tomu vyhnout. Svátek je když mohu být celý den sama doma.

Odp2: Neslavím ani svůj svátek, ani svátky...
Alfons, 9.3.2010 13:19

S TV pořadem SAMA DOMA.

Odp3: Neslavím ani svůj svátek, ani svátky...
tlapka, 9.3.2010 16:23

Nikoliv - Hvězdná brána

Odp2: Neslavím ani svůj svátek, ani svátky...
., 9.3.2010 14:32

... pouze ve společnosti svícařů.
S jednodenním zpožděním Ti Tlapko k MDŽ přeji stálé zdraví a stálou placenou práci; k tomu ještě nějakou rozkvetlou kytičku na okně a zpívající ptactvo za oknem. ( : - )

Odp3: Neslavím ani svůj svátek, ani svátky...
tlapka, 9.3.2010 16:24

Děkuji mnohokrát nikdo mi ještě nepřál ani v placené práci.

Odp: Neslavím ani svůj svátek, ani svátky...
., 9.3.2010 14:35

O co děláš ivane, když ti někdo Tvé snažení maří ?

Odp2: Neslavím ani svůj svátek, ani svátky...
ivan, 9.3.2010 15:40

To se děje přece neustále a každému. Nepředstavuju si, že by měl být život trvalý orgasmus. Prostě si to pofoukám s tím , že po neděli je zase pondělí. Co není dneska bude zítra a když ne, tak se nic nestane, prostě bude něco jiného. No a co? Nic!

Odp3: Neslavím ani svůj svátek, ani svátky...
tlapka, 10.3.2010 8:42

Už se asi opakuju když napíšu: Život je řada průserů neustále po sobě jdoucích. S touto filozofií se dá vydržet hodně.

Proč nemají svátek třeba např. hovada?
zvoník, 10.3.2010 8:43

Ženský maj svoje svátky, a probírá se to tu. A hovad je na světě také hodně a také chtějí žít (stejně jako třeba mouchy) a nikdo se nad tím nepozastavuje. Mnohá skutečná hovada (teda jejich samičky) mají tu vlastnost, stejně jako hovada lidská obojího pohlaví, že koušou, dokud je někdo nepraští. Hovada hmyzí mají, po dobře mířené ráně, po svém životě veta. Hovada lidská jsou nesmrtelná... Koušou prostě dál a znevažují možná názory nesobecké, které odsuzují pití cizí krve... Dejme jim proto taky svátek! Třeba si ho zaslouží...

Odp: Proč nemají svátek třeba např. hovada?
iva, 10.3.2010 9:10

To tak ještě svátek aby měli. Už tak slyším, že toho nesní víc jak my obyčejní a kolik mají starostí kolem toho všeho. Kdyby chtěli svátek určitě by si ho už zaplatili a schválili.

Odp: Proč nemají svátek třeba např. hovada?
tlapka, 10.3.2010 10:49

Tak Takoví si něco slaví každý den !

Odp2: Proč nemají svátek třeba např. hovada?
Alfons, 10.3.2010 14:58

Za totáče jsme v práci pro jistotu slavili skoro každý den, abychom nějaký svátek náhodou nepropásli. Byla to zlatá doba svátkomilců. Hlavní parametr u alkoholu bylo to, že musel téct, aby se dal nalít do hořčičáků. Jinak bylo jedno jestli to bylo železité víno Malagelo, meruňkovice, domácí rybízák nebo kůrkové víno. V pestrosti by základ zdravého alkoholika. Zaklínací formulu „dám pět“ vždycky ráno někdo vyslovil a pak to už frčelo. A makali jsme jak šroubci, nebyl žádný dluh, exekutoři atd. A my, bohatýři jsme to všechno zvládali vždy s úsměvem, chlapci i děvčata, někdy až do němoty nebo bezvědomí. V nejhorším jsme měli ve sklepě služební jabčák. Život plynul v pohodě, zpěvu, tanci a legraci a hlavně-žádný stres. Samet nám radovánky krutě překazil.

Odp3: Proč nemají svátek třeba např. hovada?
tlapka, 10.3.2010 18:14

Taková nuda to bych se ukousala nudou v tom totáči. Teď je dalkeko větší legrace.

Odp4: Proč nemají svátek třeba např. hovada?
Alfons, 10.3.2010 18:16

Třeba pod mostem za svitu luny.

Proč nemají svátek třeba např. hovada?
zvoník, 11.3.2010 9:42

Alfonsi,
já si myslím, že za to jaksi nemůže přímo samet sám, ale spíš ti hovadové, co s ním mají něco společného. To je totiž slovo přímo do pranice: Samet a dotěrná hovada spolu evidentně spolupracují jako spolu spolupracovali idealisté a prospěcháři za komunistů. Pozná se to tak, že se dnes různá politická výročí a svátky, se vší stupidností slaví opět, nikoliv u horčicových a z hořčicových sklínek, ale za zcela jistě nechtěného přispění z daní celého národa a z mnohem lepšího nádobí, ústy vyvolených jedinců právě z nádobí, na které prostý pracující, natož bezdomovec, nikdy nedosáhne ani s přinesením vlastní horčicové sklínky pro slzu panského truňku, protože hovada zcela postrádají vlasnost se dělit o to, co si pro sebe nacucali.

Odp: Proč nemají svátek třeba např. hovada?
tlapka, 11.3.2010 12:10

Ale za Totáče nikdy se nehovořilo Jak si užívají Komunisti, Estébáci, Donašeči, klidně si jezdili za státní peníze do exotických zemí, ale nesmělo se o tom napsat, jinak to bylo pobuřování, poškozování státních zájmů.. byly takové směšné paragrafy.

Proč nemají svátek třeba např. hovada?
zvoník, 11.3.2010 12:43

A v čem se to po sametu změnilo? To bych si tady chtěl s upřímností prečíst. :-) Hlavně nepište jak si to snílci vysnili, ale jak to dnes vypadá skutečně! A pak teprve dávejte s jizlivostí za ,,příklad„ zřízení a návrh odcestovat mezi šikmoočky, když máme tedy jako tu volnost. To jsme ideologicky trochu mimo, ne? -Vybrat si ,,dobře“ ze dvou zel?:-(

Ano, dostala jsem kytku a slavím...
Bára Š., 10.3.2010 21:40

Ano, dostala jsem kytku a slavím (slavila jsem) Tradice vznikla pokud vím v New Yorku a i když si ji nakonec rozvinuli komunisté a udělali z něj frašku, nemusím proto zapomínat na jeho kořeny.

Ve společnosti, která ženy diskriminuje, bych ho slavila tím spíše (např za stejnou práci nižší platy)

Proč nemají svátek třeba např. hovada?
zvoník, 11.3.2010 10:06

Jasně:
V jedné sprostonárodní písni se zpívá: V Americe - tam je blaze, tam se (víš co?) na podlaze. V Americe tam je hej, z díry teče petrolej. Atd. Sprostá slova na téma ženské emancipace si jistě rádi doplníte sami...
Jsme hold nuceni za vydaného přispění výše zmíněných hovad přebírat americkou tradici a na tu naši českou ,,raději" zapomínat...

Odp: Proč nemají svátek třeba např. hovada?
tlapka, 11.3.2010 10:27

Tak se odstěhuj svět je otevřený, nejlépe do S.Koreje. Tam socialistický blahobyt pokračuje.

Proč nemají svátek třeba např. hovada?
zvoník, 11.3.2010 13:10

Co se týče S. Koreje, tak myslím, žes tam ješte nebyla a navíc se necháváš jistě zpracovávat, jim nepřátelskými, sdělovacími prostředky. Netvrdím, že je to názor ideální, ale chtělo by to více objektivity...

Odp: Proč nemají svátek třeba např. hovada?
tlapka, 11.3.2010 13:21

Tak bys to mohl objektivizovat a jet se tam podívat, když se jich zastáváš. Určitě budou rádi.

Odp2: Proč nemají svátek třeba např. hovada?
Juras, 11.3.2010 14:13

Korejci sami nemají co do huby - neposílej tam navíc ještě zvoníka (třebaže by mu to asi prospělo, jak ho tak poslouchám;-) )

Proč nemají svátek třeba např. hovada?
zvoník, 11.3.2010 18:31

Jurasi, v hospodě se toho nakecá..., že? Před sametem se také na západě říkalo o ČSSR, že nemáme co do huby, že? A jak je to dnes? Lidé chcípaj na ulici a ze zoufalství kradou jídlo v supermarketech a jiní žijí bez práce v nadbytku. Vylez z putyky a jdi se podívat mezi prostý lid. :-)

Z Týdne
Lipovan, 11.3.2010 18:55

...Jídlem neplýtvá ani osmačtyřicetiletý bezdomovec Petr Hladík, který přespává v přístřešku na vltavském břehu v pražských Modřanech. „Nemůžu nic vyhodit, protože nic nevlastním. Ale hlad nemám,“ říká a s tajemným úsměvem nás vede ke kontejnerům za supermarketem Albert na Obchodním náměstí. Zkušeně hrábne mezi odpad a vytahuje sýry - minimálně kilogram nakrájeného eidamu, ementálu a uzené cihly - a k tomu si bere z popelnice celý bochník chleba. Je teprve poledne, do večera si do kontejnerů dojde pro čerstvou šunku nebo klobásy. Pracovníci řetězce Albert kontejnery s prošlými potravinami obvykle neuzamykají jako jiné velké obchody, což se už stačilo rozkřiknout mezi bezdomovci po celé republice. O albertovský krámek „značky Kontejner“ však mají zájem nejen bezdomovci, ale i skupinka pražských anarchistů a ekologických aktivistů, která se hlásí k takzvanému freeganismu. Ve snaze protestovat proti plýtvání potravinami a nadměrné spotřebě vytvářejí freegani mapy míst, kde si lze zdarma opatřit vyhozené potraviny.

Báro, můžeš jít zaslavit ještě jednou...
ivan, 10.3.2010 22:00

Báro, můžeš jít zaslavit ještě jednou. IWD-MDŽ je právě sto let, svátek už máš za sebou, tak ještě narozeniny.

Odp: Báro, můžeš jít zaslavit ještě jednou...
Bára Š., 11.3.2010 22:26

Vzhledem k tomu, že mě podarovali „moji muži“, tatínek a partner, tak záleží jen na nich, zda mě podarují i teď ;-)

Odp2: Báro, můžeš jít zaslavit ještě jednou...
Alfons, 12.3.2010 3:08

Mohli by také podarovat ZÁŽITEK, to je v módě. Třeba pozvat úspěšného exekutora a jeho tygry se stěhovacím vozem a vybrat ti budku. Pak se dobře maluje.

Ale jo
Jana, 15.3.2010 20:49

Ale jo, cosi jsem dostala od manžela, jo, růže to byla. Splývá mi to, protože na výročí svatby jsem dostala dvě primulky, pořád krásně kvetou, už měsíc.
Ale nic nevyžaduju na MDŽ, ani neočekávám.

Odp: Ale jo
Alfons, 16.3.2010 2:42

Dnešní homeopatické slavení MDŽ je ubohost. To za totáče býval šrumec! To ženy věděly že mají svátek.

Odp2: Ale jo
tlapka, 16.3.2010 8:24

Nojo a ty První máje ! Slovenské povstání ! Totáč byl jeden velký svátek.

Odp3: Ale jo
tlapka, 16.3.2010 8:25

Stačilo dát povel shora a už se slavilo do bězvědomí.

Odp4: Ale jo
Alfons, 16.3.2010 8:59

A to byly ty zlaté časy kruté totality. Kdy lidé při slavnostech umírali po stovkách a byli pronásledováni. Ti kdo málo slavili dostali trest smrti.

Odp5: Ale jo
tlapka, 16.3.2010 11:28

To je ten problém: Co když někdo oslavy nesnášel, co měl dělat? Hned narušil podstatně svou BSP a uvedl ji do hanby a zavřeli Všechny za jednoho.

Odp6: Ale jo
Alfons, 16.3.2010 12:07

Tak to bylo a divím se, že jsem to přežil.

Odp5: Ale jo
ivan, 16.3.2010 12:34

To ne, ale neomluvená neúčast při májovémm jásání se objevovala v posudcích a měla vliv na získání bytu nebo budoucnost dětí a jejich vzdělání. Tak už tu přestaň blafat! Jasně, že se zvýhodňovaným po takovým životě stejská. Z té smrti bych si takovou legraci nedělal, škoda, že se tu nemohou vyjádřit popravení a zastřelení na hranicích.

Odp6: Ale jo
Alfons, 16.3.2010 14:07

Za průvodem šli vždy sběrači mrtvol a prázdných lahví. Popravení a zastřelení zkoušeli jít proti jedoucí lokomotivě. Dnes umírají bezdomovci mrazem, infekcemi a vyčerpáním pod mosty a v kanálech. I bez politického teroru. Ten je ale skrytý za zíkony, které tuto situaci umožňují. Legální likvidace slabších kusů. Probuď se Ivane a přečti si Květy 2010/11 str.26. Probuď se do svobodné demokratické reality. A počítej také dnešní mrtvé. Oblbovat můžeš dál, ale za jakou cenu?

Odp7: Ale jo
tlapka, 16.3.2010 15:27

A Proč Ti Bezdomovci nejdou do Armády Spásy? Ptal ses?

Odp8: Ale jo
Lipovan, 16.3.2010 15:41

S bezdomovci mám určité zkušenosti, s některými jsem se bavil a pokud hledáme nějaké hmatatelné hlavní zlo, které ze slušných a spořádaných občanů udělalo ztroskotance bez přístřeší, asi bych svým zjištěním občany nepotěšil...většinou to není ztráta zaměstnání, volání divočiny, nebo jednoduše lemplovství, ale je to ženská. Nadpoloviční většinu bezdomovců má na svědomí ženská. Samozřejmě jejich bývalá manželka, která z těch či oněch důvodů dostala po rozvodu všechno, zatímco těm chlapům zůstala holá...zadel.

Odp9: Ale jo
tlapka, 16.3.2010 18:56

Plně souhlasím. Další velká část skrze alkohol a gambling, dluhy.

Odp10: Ale jo
Alfons, 17.3.2010 3:00

Prostě-můžou si za to sami. Známá pravičácká poučka.

Odp11: Ale jo
tlapka, 17.3.2010 8:30

Přece jsem neřekla Všichni. Mohu mluvit jen o těch co znám.

Odp11: Ale jo
ivan, 17.3.2010 10:09

Co má kdo udělat?

Odp11: Ale jo
tlapka, 17.3.2010 11:04

Manipulování cizích osudů nikdy k dobrému nevede, ani pod rouškou „pomáhání“.

Odp12: Ale jo
Alfons, 17.3.2010 11:32

Ani naše mise v zahraničí?

Odp13: Ale jo
tlapka, 17.3.2010 11:58

Se mi taky nelíbí.

Odp11: Ale jo
ivan, 22.3.2010 20:28

Jaká poučka je levičácká?

Odp12: Ale jo
Alfons, 23.3.2010 2:22

Lidi, nelezte pod mosty.

Odp13: Ale jo
ivan, 23.3.2010 6:59

Alfe, zařiď ať poslouchaj svoje šéfy a místo pod most do práce tak jako ostatní.

Odp14: Ale jo
Alfons, 23.3.2010 7:57

Čerstvá zpráva z měsíce.

Odp9: Ale jo
DaMaren, 19.3.2010 9:22

Nadpoloviční, no dobře, pár takových osudů taky znám, ale co ten zbytek? Každý máme nějakou hranici, míru utrpení a příkoří, kterou sneseme. Každý trochu jinde, ale když ji dosáhneme, něco se v nás zlomí, to je ta rezignace, beznadějnost a nezájem o svoji budoucnost, které vidím u bezdomovců. Možná jsou bědní, špinaví, majetku a vazeb nemaje, ale jsou svobodnější než leckteří znás. A řekl bych, že to vědí;)

Odp8: Ale jo
DaMaren, 19.3.2010 9:26

Ale no tak, kde žiješ, když mrzne, všechny charitní místa jsou plně obsazená, spí na židlích a štokrlatech, kde se dá.

Odp9: Ale jo
Alfons, 19.3.2010 14:23

Jak je na Marsu?

Odp10: Ale jo
tlapka, 22.3.2010 18:17

Nic moc. Chceš se tam stěhovat se svým novým spravedlivým královstvím?

Odp11: Ale jo
Alfons, 23.3.2010 7:58

Vypadá to tak, že zde je víc lidí, kteří spadli z Marzu do naší reality a nějak ji nechápou.

Odp12: Ale jo
tlapka, 23.3.2010 8:27

Kdo může říct, že realitu chápe? Jedině svým omezeným způsobem.

Odp6: Ale jo
Eliška, 25.3.2010 14:39

Pro Ivana: naposledy jsem byla na prvomájovém průvodě v prvním ročníku učňáku, to bylo v roce 1965. Jsem vyučená soustružnice. Od té doby jsem nikdy v průvodu nebyla. Mám tři dcery, všechny tři mají maturitu, já sama jsem si dálkově dělala střední školu, volno mi platil podnik, tedy zemědělské družstvo, kde jsem se octla po mateřské, když jsme se přestěhovali z mého rodného kraje.. Moje děti měly takovou budoucnost, o jakou stály. Když mi při pohovoru s THP vytkli, že se veřejně neuplatńuji, tedy že nejsem ve Svazu žen atp. řekla jsem jim, že dělám pro stát daleko více, vychovávám tři děti. Uznali to a nikdy mi nikdo žádné problémy nedělal. Ono je to vždy o tom, mezi jakými lidmi žijete. To zvýhodńování existuje stále, ať je jakýkoliv režim. A víte proč se mi Ivane po tom životě stýská? Protože byl život snadnější a veselejší a lidé se k sobě chovali daleko lépe. Bydlívala jsem na samotě a někdy holky nechávaly celou noc dveře domu dokořán, nebylo proč se bát. Teď se bojím, když jdu v zimě v pět večer z vlaku. I na tom MDŽ - večer na oslavě MDŽ ženy seděly a muži je obsluhovali, aspoň u nás a aspoň jednou v roce. Jinak bylo celoročně více oslav, a co se týká opíjení, kdo se chce zlískat, je to jedno zda muž či žena, určitě nečekal celý rok na MDŽ. Stále dostávám přání k MDŽ od jednoho mladého muže, bývalého manžela mé dcery a vážím si toho. Pro mne to nebyl ani sovětský, ani americký svátek, já jsem byla dítě, když se tenhle svátek slavil a dítě historie nezajímá. Osmého března měla svátek moje maminka, bylo MDŽ a devatenáctého můj tatínek a tak jsme stříhaly srdíčka a lepili košíčky a těšili se, jak rodiče překvapíme. Jinak maminka byla Marie a sama Marii nikdy neslavila. Kytička bramboříků pro taťku a srdíčko s bonbony pro maminku k MDŽ, to byl pro nás březen. Možná že moje maminka byla zvyklá jako malá na Svátek matek, ale nikdy jej ani slovem nepřipomenula. Moje maminka totiž pocházela z chudé rodiny, babička příležitostně šila a děda byl tzv. nádeník. Taky časem dělal ve fabrice a moje maminka často vzpomínala, že mu platili místo peněz zmrzlými brambory, byla totiž krize. Často nám to připomínala, když jsme se ofrňovali nad nějakým jídlem, stejně jako můj otec, který byl synem sedláka a zase nám připomínal, jak musel dřít na poli. Taky hned, když jsem byla malá, prodal krávy a koně a rozprodal pole a to v době kolektivizace. Taky nám dost často vyprávěli, jak měli jediné boty, takže běhali bosí, jak moje matka , místo dál do školy, šla ve čtrnácti do služby a moje teta, pokaždé plakala, když si vzpomněla, jak ji jako holku poslali do služby od nás z Moravy do Čech a do rodné chalupy se už nikdy nevrátila. Tohle a spoustu dalšího nám naši od mala připomínali. Taky naši měli povinnost odevzdávat vajíčka, nepamatuji si, že by moje matka odvedla jediné vajíčko. Na komunisty nadávala veřejně a to jednak kvůli měně a jednak, že se do funkcí dostali samí vyčůránci, stejně jako je to dneska. Tenkrát to byl náš soused, například, který kolaboroval s Němci. Moje matka šla pracovat, až když šel náš otec do invalidního důchodu, šla k dráze na závory, žádné problémy nikdy neměla a dělala tam šťastně až do důchodu. Listopad 1989 ji přinesl jen strach z budoucnosti a také se měla proč bát - naše slavné posametové zdravotnictví s ní rychle zatočilo. A ještě naše rodina povinně musela dát jedno dítě do zemědělství. Moje starší sestra šla ráda a hned přiští rok její ročník zemědělského učiliště přešel na zemědělskou školu, takže měla střední vzdělání bez příjímaček. Na vesnici, kde jsem žila před revolucí, si chlapi v hospodě navzájem ať byli ve straně či nebyli, vyprávěli všelijaké politické vtipy a nepamatuji, že by někdo někoho udával. Oni už vlastně funkce v družstvu měli rozdělené - předseda, syn největšího bývalého sedláka v obci, zároveň byl i předsedou KSČ, hlavní rostlinář to samé z vedlejší vesnice, akorát ekonom přišel z města. Předseda MNV to samé. Nikomu to nevadilo, proč taky, byli to odborníci - sedláci. A všichni byli ve straně, všichni.
Myslím si, že nic není černé ani bílé a lidé si pamatují to, v čem žili na základě toho, co bylo kolem nich.
Co se týká poravených a zastřelených na hranicích, myslím, že u obětí jakéhokoli režimu je jedno, jak ke smrti přišli, jsou mrtví. A kolik je dneska obětí zvýšené kriminality, či stresu z toho, že příjdu o práci, o rodinu a skončím pod mostem, myslím, že ekonomický útlak nemá co vyčítat tomu politickému. Mou rodinu také zasáhla exekuce, rovněž vypočítavostí hajzlíků, které tento režim podporuje a ta bezmoc je stejná. My jsme to společně zvládli, ale co ti chudáci, kteří nemají šanci? Víte Ivane, nevím kolik Vám je, ale ani ve snu bych si nikdy nedokázala představit, že se dožiju do tak příšerného světa. Ten hnus, co se valí z obrazovky, z časopisů, to, že moje děti budou makat od rána do večera a nebudou mít ani čas na vlastní děti, protože musí někde bydlet a to stojí hodně, že se lidé budou nenávidět jenom kvůli tomu, že se hádájí zda Topolánek či Paroubek a nechápou, že se jim ti dva smějí do obličeje, že pro stát bude člověk jen obyčejná dojná kráva, která když doslouží, tak pro ni nebude ani slušné stáří a vůbec. Tohle není můj svět. To, že se mám zatím dobře, neznamená, že je dobře. Stačí se jen dívat a poslouchat. Já vím, že je spousta hodných a slušných lidí, ale pro ně v tomto světě není místo.

Odp7: Ale jo
Alfons, 25.3.2010 15:54

...Protože byl život snadnější a veselejší a lidé se k sobě chovali daleko lépe....DNES HNUS A BLIVAJZ. Takové ženské mají sedět ve vládě a ne ješitní chlapi! Eliška ma za 1. Život popisuje a vyhodnocuje naprosto reálně. Ta život skutečně prožila a ne proteoretizovala a nedá se oblbnout dnešními ukecanými slintaly. Konečně je na Svíci něco z reálného života a ne blafy.

Odp8: Ale jo
tlapka, 25.3.2010 17:21

A jakým způsobem se chovali k sobě lidé lépe? Když se ke mně nechová tak s ním přeruším kontakty. že se dobře bavili to je možné, ale zábava se dá najít vždycky.

Odp9: Ale jo
Alfons, 25.3.2010 18:16

Asi tak jako se dřív k sobě chovali lidé, kteří v bytovém družstvě chodili spolu na brigády pomáhat stavět svoje panelákové byty oproti dnešním anonymním obyvatelům paneláku, kteří neznají sousedy na patře. Jenže bez toho aniž by s tím měl člověk osobní zkušenost to dnešní člověk nemůže dokázat pochopit. Jako vysvětlovat od narození slepému jak vypadá třeba zelená barva.

Odp10: Ale jo
Lipovan, 25.3.2010 19:07

Díky Bohu (nikoliv katolickému) za anonymitu paneláků. Ze svých několika set sousedů bych od pohledu na ulici poznal možná tři. Jménem znám pouze jednoho, ale zase nevím, jak vypadá - prostě mě jen zajímalo, jak se jmenuje ten debil, který mně nad hlavou pravidelně o půlnoci stěhuje nábytek a tříská do stoupaček. Možná to zní neuvěřitelně, ale opravdu nevím, kdo vedle mě bydlí a nikdy jsem se o to nezajímal. Zkrátka sousedy neznám a znát nechci, anonymita mně plně vyhovuje. Navíc to vypadá, že sousedská zdrženlivost je navýsost vzájemná, pouze jednou se ji pokusil narušit nějaký kriplík z patra (zřejmě katolického vyznání), který se pokoušel se mnou skamarádit. Když neuspěl, pár týdnů po mně nevraživě pohlížel, ale pak zřejmě pochopil přirozený řád věcí. Docela se děsím poměrů na venkově, kam hodlám zamířit a kde občané typu katolíka Fonzíka považují za naprosto normální, že se svému sousedovi usadí přímo na talíři. Ale co, nějak si poradím.

Odp11: Ale jo
iva, 25.3.2010 19:42

Bacha na zoufalé manželky.

Odp11: Ale jo
Alfons, 26.3.2010 2:26

To budou mět sousedi na vsi radost. Chce to 3 metrovou zídku kolem pozemku, ochranku a do každého rohu kulometné hnízdo. Tento typ sousedů je na vsi velice domorodci vítaný.

Odp7: Ale jo
Vlastimil Čech, 25.3.2010 19:54

Paní Eliško, máte pravdu, vidím to přesně stejně jako Vy...Chudáci naše děti, chudáci naše vnoučata...

Odp8: Ale jo
Alfons, 26.3.2010 2:29

Prý jak jsme si děti vychovali, takové je máme. Mezi prasatama děti vychovávat nelze.

Pro Elišku
., 25.3.2010 20:21

Eliško, díky za Váš příspěvek. Ano, před sametkou byl život lepší. Žiji teď v tak velké finanční bídě, jako nikdy před tím. A když k tomu přidám morální bídu lídrů země, tak musím konstatovat totéž co Vy, totiž že v tomto současném světě asi není místo ani pro mne. ( : - (

Odp: Pro Elišku
Alfons, 26.3.2010 2:31

Pohledy na život tohoto typu nemůžou mladí pochopit, protože to nezažili. Jsou problblí do morku kostí a háží sem své přemoudřelé kydy.

Odp2: Pro Elišku
Alfons, 26.3.2010 7:55

S časem problblíků přibývá. Nemají vlastní zkušenost, důležitě a radostně překydávají hnůj, který jim dodavatelé hnoje v hojné míře valí do palice. Postupně úplně zdebilovatí. Takovým onucím se pak vládne!!!

Odp3: Pro Elišku
., 30.3.2010 13:00

...ano, doplňuji: „... takovým onucím se pak vládne snadno “. A to vládci potřebují: zmanipulovat lidi tak, aby už ani nevěřili ve vlastní existenci, aby si mysleli, že se jim jejich vlastní bídný život jenom zdá a hlavně, aby nevěři ve vlastní schopnost potrestat původce své bídy a utrpení a zbavit se jich.

Odp3: Pro Elišku
tlapka, 30.3.2010 14:06

Není důležitý být blbý, ale být radostný. Jinak vzniká Hoře z rozumu.

Svátek žen se slaví od roku 1909. Začal...
DaMaren, 19.3.2010 9:17

Svátek žen se slaví od roku 1909. Začal jako připomínka výročí stávky newyorských švadlen. Od 1911 se slavil i v Evropě. Ale vůbec se nedivám, že má pro mnoho lidí příchuť komunisticko-totalitní:))

Odp: Svátek žen se slaví od roku 1909. Začal...
Alfons, 19.3.2010 14:24

Co se nám nehodí tomu dáme přívlastek komunistický.

Odp2: Svátek žen se slaví od roku 1909. Začal...
DaMaren, 22.3.2010 16:45

..nebo levičácký, pravičácký, rasistický, xenofobní, RADIKÁLNÍ, kontroverzní, lacině intelektuálský.. račte vybírat, předsudků a floskulí máme plnou knihovnu:)

Odp2: Svátek žen se slaví od roku 1909. Začal...
tlapka, 22.3.2010 18:15

A ty tomu říkáš zase jak? Co se nehodí... je protialfonsistické.

Je to prostě tradice. Změna letního...
Sova, 23.3.2010 9:05

Je to prostě tradice. Změna letního času dnes již také k ničemu není, akorát působí zdravotní problémy..

Odp: Je to prostě tradice. Změna letního...
tlapka, 23.3.2010 11:50

A té práce- přehazovat hodiny a hodinky, a Zase budeme nakonec vstávat potmě- a v létě svítí na nás celou noc... Nelíbí se mi to.

Odp2: Je to prostě tradice. Změna letního...
Alfons, 23.3.2010 12:47

Masňáci jsou zvyklí chrápat do 12ti hodin

Odp3: Je to prostě tradice. Změna letního...
tlapka, 23.3.2010 14:32

Copak dnes je známo kdo jsou Masňáci?

Odp4: Je to prostě tradice. Změna letního...
Alfons, 23.3.2010 16:05

http://cyclura.cz/webtalyho/tremp/kapitola06.htm
Dnešní masňák by se měl přejmenovat na všedevastující HOVADO. Má větší záběr. Je to demokratický upgrade ubohého primitivního totalitního masňáka, který neměl ani sprej na výzdobu fasád, neuměl lámat zasazené stromky, rozbíjet čekárny atp. Za totáče byli masňáci ustrašeni a neměli svobodu jako dnes.

Odp4: Je to prostě tradice. Změna letního...
Juras, 23.3.2010 16:12

Oni zmastňáčtěli i trempíci. Podívej se k libovolnýmu potlachu, téměř každý přijíždí autem. Žádná romantika, žádný tramping. Trampové jsou staří pardi nebo mladí rybízci, romantika je nenávratně v čudu. Hlavně aby se k potlachovišti dalo dojet autem.

Odp4: Je to prostě tradice. Změna letního...
tlapka, 24.3.2010 10:35

Chápu Masňáka jako pohodlného člověka s falešnou morálkou a omezenými zájmy. Rozbíječe bych do toho nepočítala, to jsou Vandalové.

Odp: Je to prostě tradice. Změna letního...
sysel, 24.3.2010 14:03

Letní čas je tradice, ze které by měli být nejvíce nadšeni (neo)nazi, protože to v Evropě zavedl Hittler. V noci muselo být zatemnění a tak aby otroci makali co nejvíc, nařídili se jim hodinky v létě dopředu.

Dobře se podle letního času dnes vysvětluje, že v poledne stojí slunce nejvýše, a taky jsou na houby sluneční hodiny, ty si nic poručit od lidí nenechaj.

Letní čas je zbytečný
., 23.3.2010 16:01

Kdyby zaměstnaní lidé věnovali lidem nezaměstnaným jednu jedinou hodinu svého procovního času denně ze svých 8 hodin, tak by všichni mohli chodit do práce až od 7°° hodin ráno, a to celý rok. Na podzim ani zjara by se čas nemusel měnit.

Odp: Letní čas je zbytečný
Alfons, 23.3.2010 16:07

Změna je život!! Mně změna vyhovuje. Nejsem lenochod a nečumím do půlnoci na debilní TV.

Odp: Letní čas je zbytečný
Jana, 23.3.2010 19:45

To bych docela brala. Abys za mě učil jednu hodinu puberťáky angličtinu. Mám toho nad hlavu.

Odp2: Letní čas je zbytečný
Sova, 23.3.2010 20:37

Buďte ráda, vzdělávat davy je ušlechtilé povolání =)

Odp3: Letní čas je zbytečný
., 24.3.2010 18:00

... a hlavně placené státní správou, a proto jisté.

Odp4: Letní čas je zbytečný
Sova, 24.3.2010 18:57

A jak jde všem jen o peníze..

Odp5: Letní čas je zbytečný
iva, 24.3.2010 21:23

Všichni říkají, že prý jim nejde.

Odp6: Letní čas je zbytečný
Sova, 28.3.2010 11:05

A také všichni říkají, že na vzhledu nezáleží..

Odp7: Letní čas je zbytečný
iva, 28.3.2010 11:41

Každý má jiné gusto a nedá se říct, že vrána k vráně sedá. Zvláštní jak odlišní lidí se kolikrát přitahují. Je třeba naučit se takové ty mimikry řeč těla. Ale stejně záleží hlavně na očích. Mně nikdy nepřitahovala ani naditá peněženka, protože člověk co si nezaslouží to nedostane. Dnes je ale myslím těžko najít protějšek nebo vůbec někoho komu bych se otevřela. Strašně se lže ikdyž se nemusí.

Odp7: Letní čas je zbytečný
tlapka, 29.3.2010 9:48

Milý Sovo. Řeč právě proto byla vynalezena aby se mohlo lhát. Zvířata která mluví „tělem“ musí se při lži daleko více namáhat ovládajíce celé tělo a nejenom tlamičku.

Odp8: Letní čas je zbytečný
ivana Kozárová, 29.3.2010 15:34

řeč je pramenem nedorozumění....

Odp9: Letní čas je zbytečný
iva, 29.3.2010 15:37

Sova se ptal ale na vzhled jestli na něm záleží?

Odp10: Letní čas je zbytečný
ivana Kozárová, 29.3.2010 15:42

Samozřejmě že záleží. Jen povrchním lidem nezáleží na zevnějšku ;-)

Odp11: Letní čas je zbytečný
tlapka, 29.3.2010 16:55

Je to stará otázka formy a obsahu. Záleží na obou i na harmonii mezi nimi.

Odp12: Letní čas je zbytečný
ivana Kozárová, 29.3.2010 17:29

přesně,znám ženskou,která ať si na sebe vezme co chce,vypadá dobře,protože to umí nosit!

Odp13: Letní čas je zbytečný
tlapka, 6.4.2010 11:05

Kdo umí umí, kdo neumí čumí.

Odp7: Letní čas je zbytečný
iva, 29.3.2010 12:45

Já nelžu. Teda aspon někdy, takže můžu říct, že na vzhledu záleží, ale každý má jiné gusto. Každému se líbí něco jiného, ale nejvíc jsou v oblibě lezprdelky. :-)

Odp: Letní čas je zbytečný
Vlastimil Čech, 24.3.2010 9:02

Docela mě to překvapuje, proč se teď, kdy práci dosti převzaly stroje se lidem nezkrátila pracovní doba... neprodloužila dovolená... neuspíšil odchod na odpočinek... konec konců, když je práce hotova, tak se jde domů, nebo na pivo :-) ...tak se to dělá v partě chlapů, v rodině a snad i u slušných živnostníků... vůbec bych se nedivil, kdyby třeba pan Ivan P. neřekl občas... „tož chlapi, máme hotovo, tak fajront, i když je teprve poledne...“ A když lidi nemůžou na něco stačit, tož není rozumné se sedřít k smrti, ale lepší je říci: „ Lojzo, pojď nám pomoct, stejně nemáš co dělat, co?“
Je mi jasné, že udělat to ve velkém a všechny ty nezaměstnané Lojzy pozvat na pomoc a pak jít dřív domů, je v měřítku země asi obtížnější... ale proč obtížnější? Protože nějaké předpisy, zákony, vyhlášky... tož a není je možno změnit?

Odp2: Letní čas je zbytečný
tlapka, 24.3.2010 10:38

Pravidelná pracovní doba je pro Člověka zcela nepřirozená. Je motivován smysluplnou prací a když je hotovo tak hotovo. Když není hotovo, dělá pořád. V dobách Králů se pracovalo hodně v létě a v zimě se povídaly pohádky.

Odp: Letní čas je zbytečný
DaMaren, 30.3.2010 15:47

Proč se tu rozjíždí diskuze nad mnoha tématy pod jedním článkem? To už nefunguje přidávání nových? Kolikáté je téma „Letní čas“ v pořadí offtopic?

Odp2: Letní čas je zbytečný
Juras, 30.3.2010 16:05

Omyl, hlavní téma příspěvku není letní čas, ale útisk lidí, kteří by rádi pracovali a přitom je jim to znemožňováno. Spíš, než že se rozjíží pod stejným článkem různá témata, mám pocit, že tu jistá osoba pod různými články zavádí téma stále stejné. Místo toho, aby se ta osoba snažila se svou tragickou situací něco udělat, aby aspoň zkusila řídit se mnohými radami, které obdržela a které chtěly napomoci pochopení situace, vybíjí si do klávesnice svou marnou beznaděj. Místo toho, aby ta osoba zkusila přijmout protekční nabídku zaměstnání, kterou zde dostala, napsala, že se dotyčného potencionálního zaměstnavatele bojí a místo vděku ho ještě urazila.

Odp3: Letní čas je zbytečný
Lipovan, 30.3.2010 19:24

Souhlas a říkám na rovinu, že kvůli tomu zvažuji definitivní odchod. Ať je původní téma jakékoliv, stejně se diskuze brzy zvrhne v nářky ufňukané ublíženecké čárkotečky v kombinaci s všekritizujícími bláboly zaprděného Bobliga. Tomu se člověk může zasmát, klidně i podruhé a možná dokonce potřetí, ale pak ho to začíná prudce nudit a unavovat. Proč se tedy namáhat s psaním nějakého aktuálního postřehu, když autor článku stejně skončí s nezaměstnaností v hubě a s katolickou biblí v řiti. Ano, přesně tak to je, včetně použitého výraziva.

Odp4: Letní čas je zbytečný
DaMaren, 31.3.2010 9:37

Pěkná glosa:) ..všekritizující Boblig.. tomu se musím smát:) Kladivo?
Nechodím sem dlouho a často, ale asi tuším o co a koho jde:) To nelze přehlédnout. Milí diskutující, nevzdávejte to;) Občas nakouknu do mnoha diskuzí pod články s velice pestrou tematikou na různých webech, vězte, že všude je to stejné. Všude se typově najdou různí potížisté, kteří si diskuzi pletou s vrbou, terapeutickou poradnou, zdí nářků a kdo ví čím vším ještě. Východisko je prosté – reagujte na co chcete, co už tu 100x bylo a nudí, možno ignorovat, přecházet, nevšímat si.

Odp5: Letní čas je zbytečný
Lipovan, 31.3.2010 10:21

Možná jde o určitou osu diskuze, kterou má každý portál nastavenou jinak a jakákoliv debata se jí nikdy příliš nevzdálí. Například alfou a omegou diskuzí na Idnes je Jiří Paroubek. Libovolné téma, jakkoliv technické, se stejně později stočí do kritiky Jiřího Paroubka. Až jednoho dne Chorche odejde na lepší místa, spousta bloggerů a diskutérů zřejmě spáchá sebevraždu, protože ztratí smysl svého života. Na Zvědavci je diskuzní osou antisemitismus. Stwora může nahodit jakýkoliv článek, například o ptačích budkách ve své zahradě a stejně za vším stojí židé. Lajnu Svíce jsem už zmínil. Čárkotečce se nechce pracovat, proto permanentně generuje 1001 důvod, proč nepracovat. Fonzíkovi se po listopadu 89' zhroutil svět, staré pořádky zmizely v propadlišti dějin a Fonzík s hrůzou zjišťuje, že ho najednou nerespektuje ani klika ode dveří. Zvoníci a slaydové sice zuřivě tapetují, ale přinejmenším postrádají fonzíkovskou zapšklost a křečovitost a to se počítá. Tož tak.

Odp6: Letní čas je zbytečný
iva, 31.3.2010 10:42

Je lepší chodit na diskuse zájmové. Třeba já chodím na czechbeawork.ic a bavíme se tam bez rozdílu věku, postavení ve společnost nikdo se nevyvyšuje spíš každá pochválí poradí upozorní na nové nápady. Tady se čas odčasu vyskatne dobrá myšlenk aby ji šmahem někdo zplul a zesměšnil, ale nic jiného krom těchto dvou for neznám ještě sewmtak kouknu na volnou diskusi na CSFD a tam je to moc velká sranda tam se baví hlavně mladí agresivnější rádoby znalci filmové tvorby, ale je jich pár, co si dělají srandu i sami ze sebe a to mám ráda. A jsou tam baby i chlapi ne jak na korálkách.

Odp4: Letní čas je zbytečný
Juras, 31.3.2010 10:18

K tomu by se asi ozval )kdybych ho/ji nepředběhl), že není Boblig, protože nepoužívá mučící nástroje a přihodil by mimo mísu technický popis palečnice a skřipce. ;-) To už je taková tradice :-)

Odp3: Letní čas je zbytečný
DaMaren, 31.3.2010 9:34

Útisk lidí je hlavním motivem různých článků zde na Svíci;)

Inu, jestli to není tím, že osoba nestojí o pomoc, ale pouze se hystericky dožaduje politování, libujíc si ve své sebelítosti a trpkém osudu. Poznal jsem na vlastní oči lidi naříkající, kteří prokazatelně nechtěli změnit své obtíže, neb kalkul a vychcanost byly silnějšími motivy. Sám si vidí do svědomí nejlépe;)

Odp4: Letní čas je zbytečný
tlapka, 31.3.2010 10:00

Ale z takových projevů poučení často plyne- však komu se to nelíbí tak to přeskočí, ne?

Odp4: Letní čas je zbytečný
Juras, 31.3.2010 10:14

Ano, mám z té osoby již několik let přesně tento dojem.

Odp4: Letní čas je zbytečný
tlapka, 31.3.2010 15:32

Neříkejte to nikomu- ale znám lidi kteří si ze svých problémů udělali živnost.

Odp2: Letní čas je zbytečný
tlapka, 30.3.2010 18:34

To by musel to tema Letní čas někdo založit a napsat o tom článek, ale hnedle by někdo řekl že je to blbej článek tak to nikdo nechce dělat.

Odp. Odp.1.: Letní čas je zbytečný
Neuvedeno, 23.3.2010 20:54

Ona by ta angličtina se dala učit docela dobře, kdyby si ti angličani nevymysleli, že se bude jinak psát a jinak číst. Vím, že za to nemohli, že měli francouskou šlechtu, ta že mluvila francouzky a oni si to pak musely upravit do angličtiny. Jenže od té doby uteklo zatraceně mnoho vody a oni s tím psaním ani nehli a to jen proto, aby se ukázalo, kdo je intelektuál a kdo je nedostatečně školstvím proškolen.
No a pak se učte takovýto jazyk jako cizinec. Zlatá ruština. Takže se nedivte žákům, když nakonec zjistí, že čím víc se jazyk učí, tím míň ho umí. To stálé spelování slovíček, aby se vědělo vlastně jak se co píše, to je hrozné. Když potom takovýto jazyk chce být hlavním světovým jazykem, tak zákonitě mu to nemůže vyjít.

A co teprve čínsky?
Vlastimil Čech, 24.3.2010 8:39

Představte si, až bude zanedlouho světovým jazykem čínština... to teprve bude mazec! Jak se píší čínské písmo (charaktery) na klávesnici? Vím že teď jsou ochotni to nějak převádět, ale až budou první na světě, tak o tom pochybuji...
No, asi by bylo nejlepší pro všechny, a nejvíce pro malé děti, aby se učili prostě česky... Čeština je lehounká, přece každé malé dítě mluví česky, ale chudáci třeba ti malí Číňankové... tak malí, a už aby se učili čínsky! Hrůza... A pak jdou třeba malí Angličánci do školy a učí se vlastně další jazyk... tedy psanou angličtinu... ono ta latinka, azbuka a tak je vlastně jenom formát zvukového záznamu...pokud se nepíše anglicky...ale ta čínština... máte se na co těšit, mládeži

Odp: Odp. Odp.1.: Letní čas je zbytečný
tlapka, 24.3.2010 10:43

Umím anglicky jenom číst, ale nedovedu ji slyšet. Spojují slova dohromady, slova jsou moc krátká i výslovnost bývá různá, hlasovou zprávu z Mississippi nepřeložil ani Angličtinář, pouze „Helou !! ♫♫♫♫♪ Báj! “
Napsala jsem Mluv jasně a pomalu. Odpověď: „Helou ! Ajšpík šlouly jú andrštend? ♫♫♫↨♪♪. Báj“
Mám někdy pocit že se dorozumívají telepaticky a řeč jen předstírají.
Alfonsi.. Je to tak?

Možná je to jinak
santiago, 24.3.2010 13:55

Taky jsem si to myslel, ale zaujaly mě články Darrena Crowna, který vysvětluje, že většina Čechů hledá v angličtině zbytečné záludnosti. A angličtina je přitom - jak on píše - jazyk barbarů, kteří jej právě vyvinuli tak, aby se dobře a jednoznačně dorozuměli v ryku bitev a při zábavě v krčmě.

Češi prý nerozumějí angličtině proto, že mají z češtiny jako analytického jazyka zvyk určit význam slova už v momentě, kdy ho uslyší. To je v syntetických jazycích marné. Pokud v angličtině přidělíte slovu význam příliš brzy, ztrácíte se, kdykoli zjistíte, že váš první odhad významu slova byl mylný. Pak zpanikaříte při pokusu se rozpomenout, co jste původně slyšeli a význam opravit.

No, já myslím, že oni mluví jako čuňata, ve filmech (zejména ze života mládeže, např. Fishtank) nerozumím „doslova“ ani slovo. Angličtině rozumím jedině když mluví Němec nebo Holanďan. Nebo Švícar.

Odp: Možná je to jinak
tlapka, 24.3.2010 15:09

To je zajímavé, uvědomuji si to až teď. Anglická věta je jako hromada slov, která se musí vidět v celku, jinak ji není možno pochopit.

Odp2: Možná je to jinak
santiago, 24.3.2010 16:25

Ona myslím na kontextu a pořadí ve větě funguje většina jazyků.

Odp3: Možná je to jinak
tlapka, 24.3.2010 17:26

Právě slovanské jazyky ne tolik, protože mají hodně koncovek. V jedné detektivce se vyskytovalo slovo „Ambrose Chappel“ a nevěděli zdali hledat Ambrožovu kapli nebo Ambrože Chappela. V češtině by se to nestalo.

Odp4: Možná je to jinak
santiago, 25.3.2010 9:56

No právě. Slovanské a pobaltské jazyky, latina, řečtina, arabština, hebrejština jsou v tomhle vlastně výjimky. A patří k tomu i ty hnusné relikty v němčině - skloňování zájmen a přídavných jmen. Ale němčina je vůbec hybrid mezi třemi jazykovými typy - hraje tam roli jak skloňování, tak skládání slov a (ne)oddělitelné předpony, tak kontext a slovosled (viz např. Mark Twain: O strašlivém jazyce německém).

K tomu příkladu: jasně, to mi připomnělo ty legendární překlady filmu Skála spáchané TV Nova nebo počítačový překlad úsloví „out of sight, out of mind“ = „zaslepený blázen“.

Odp5: Možná je to jinak
Alfons, 25.3.2010 10:38

Posunková řeč hluchoněmých je stejná pro všechny jazyky?

Odp6: Možná je to jinak
santiago, 25.3.2010 14:00

Ne. Ale jazykové hranice v Evropě myslím nejsou u znakového jazka tak ostré jako u mluvených řečí.

Odp6: Možná je to jinak
Alfons, 25.3.2010 14:33

Časem se nebudou používat ke komunikaci písmena, ale jen číslice.

Odp7: Možná je to jinak
Vlastimil Čech, 25.3.2010 20:00

Existují dva typy „posunkové řeči“ :
je ZNAKOVÁ ŘEČ a ZNAKOVANÁ ČEŠTINA...zajímavé ovšem je, když od narození hluchoněmí píší... jejich vyjadřování je tak rozdílné na prvý pohled... prostě převádějí znaky do písma... slyšící do písma převádějí zvuky...

Odp8: Možná je to jinak
ivan, 30.3.2010 21:16

První překladatlé znakové řeči byli prý dostihový bookmakeři. V době neexistence radiových prostředků to byl účinný prostředek netechnického přenosu dat a způsob jak podfouknout sázkové kanceláře. Rychlý prsty, barevné stuhy na kloboucích, dobrá organizace a dalekohledy byly prostředky ke zbohatnutí. V přeneseném smyslu to platí dodnes.

Být dobře organizován, ctít bavu za kterou se hraje, vidět o kousíček dál a mít informace dřív než ostatní.

Odp9: Možná je to jinak
Alfons, 31.3.2010 3:02

Sedět na postu kde jsou informace o kterých se jiným ani nezdá je lepší než výhra v loterii. Zisk zaručený. Koupím pozemek za 1Kč a prodám za 1000Kč, to není marné. Že o nabídce ostatní nevěděli? Jejich chyba. Měli sedět tam kde já u pramene kde tečou zlaťáky. Vše podle zákona.

Odp10: Možná je to jinak
tlapka, 31.3.2010 8:41

Prostě kdo umí - umí. Když se stará o svůj prospěch a neztrácí čas starostí o jiné, jde přes mrtvoly dá se úspěch dosáhnout.

Odp5: Možná je to jinak
tlapka, 25.3.2010 11:43

Nebo Shakespeare: Tělo je slabé, duch silný „maso je syrové ale strašidlo je připraveno“.

Odp6: Možná je to jinak
Vlastimil Čech, 26.3.2010 9:01

Proboha, co to je??? Co tím chtěl básník říci??? :-o

Odp7: Možná je to jinak
tlapka, 26.3.2010 10:55

To je strojový překlad z angličtiny- věty Tělo je slabé ale duch silný. Místo těla se přeložilo maso a místo duch strašidlo. V originále to přesně nevím, ale jsou takové strojové případy i na Googlu.

Odp8: Možná je to jinak
., 26.3.2010 20:25

Tlapko, ten elektronický překladač je něco hrozného. Tomu nepřeloženému textu člověk lépe porozumí, než tomu elektronickému překladu.

Odp9: Možná je to jinak
tlapka, 31.3.2010 8:42

Ale je to legrace, když v matice přeloží „plane“ to je rovina, jako letadlo.

Odp2: Možná je to jinak
., 24.3.2010 17:57

Tlapko, máte pravdu. Nejpřesnější a nejkrásnější jazyk je čeština; čeština se totiž tzv. ohebností hodně podobá latině. Má 7 pádů pro podstatná jména, má možnost od podstatných jmen tvořit zdrobněliny různého stupně, má moźnost stupňovat přídavná jména, má 6 tvarů pro skloňování sloves, má čas předminulý, minulý, přítomný, budoucí. Čeština má také velmi bohatý slovník, a určitě mnohem méně synonym, než angličtina. V češtině to, co člověk řekne, je hned na poprvé obsahově mnohem přesnější, než v angličtině, ve které musí člověk mnohé dodatečně dovysvětlovat, aby čtenář nebo posluchač pochopil, „vo co go“ ( : - ) .

Odp3: Možná je to jinak
Alfons, 24.3.2010 18:22

Nélepčí jazyk je evropština.

Odp4: Možná je to jinak
tlapka, 25.3.2010 11:45

Mě se angličtina líbí, i proto že zůstává pro mě tajemstvím. Co tři písmena to jedno slovo. Fascinující.

Odp3: Možná je to jinak
Juras, 25.3.2010 7:38

A nejlepší sádlo má moje prase. Má tlustou kůži pokrytou štětinama a sympatický rypáček, kterým přijímá stravu. Nemusíme mu dodatečně vysvětlovat, aby žralo. dělá to samo o sobě a ovárek s podkožními zásobami tuku pěkně roste.

A nejsladší na světě je náš hrnec medu, který máma schovala do sklepa.

Atd...

Odp4: Možná je to jinak
Alfons, 25.3.2010 8:07

Nejlepší je bobr na zázvoru s makaronama.
http://www.youtube.com/watch?v=WVZp1MWCGR4

Odp4: Možná je to jinak
tlapka, 25.3.2010 11:46

Prase je vhodné i jako domácí zvíře, nenaparuje se jako kočka a nepodlízá jako pes. Bere člověka jako sobě rovného. Viděla jsem cvičená prasata v cirkuse.

Odp4: Možná je to jinak
tlapka, 26.3.2010 10:56

A můjtrávník je ze všech nejzelenější a moje káva úplně černá a co mám říct o svojí kočičce?

Odp5: Možná je to jinak
Alfons, 26.3.2010 11:06

Jsi muž nebo žena? Podle toho.

Odp6: Možná je to jinak
tlapka, 26.3.2010 17:37

že je úžasná v každém případě.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.