Malé úvahy o problémech kolem nás

Komentáře k článku

13.2.2010 8:29

Hrozí konec fotovoltaickým elektrárnám u nás?

Vážení čtenáři,
rád bych Vás seznámil s manipulací davů, které náš stát s námi všemi provádí. Abych to uvedl. V televizi, v novinách na internetu vyšla zpráva o možném kolapsu distribuční sítě díky novým fotovoltaickým elektrárnám. Mám možnost sledovat a porovnat nepravdy, které státem zmanipulované společnosti do médií šíří s realitou a tuto realitu Vám předkládám formou dopisu, který byl napsán na úřad na ochranu hospodářské soutěže.

Dobrý den,
chtěl bych podat stížnost na monopolní chování velkých společností.
V televizi, v novinách, na internetu společnost ČEPS http://www.ceps.cz/ začala šířit poplašnou zprávu o tom, že stavbou dalších fotovoltaických elektráren hrozí kolaps distribuční síti.
(To jsou dráty mezi elektrárnou a rozvodnami pro rozvod energie velmi vysokého napětí 400 000V). Dokonce vyhrožují tím, že může nastat BLACK OUT,
což je termín, který používají v Americe pro totální výpadek celé sítě, který se tam již jednou stal, ovšem nikoliv v souvislosti s fotovoltaickými elektrárnami.

Zároveň - společnost ČEZ staví největší fotovoltaickou elektrárnu v České republice u obce Ševětín o velikosti 30MW a pravděpodobně plánuje další.

(o tom se však nemluví)

Je evidentní, že čeps správce sítě VVN, protěžuje čez a likviduje malé a střední podnikatele záměrně.
Navíc šíří poplašnou zprávu:

Šíření poplašné zprávy podle § 199 trestního zákona je trestný čin, jehož se dopustí pachatel, který úmyslně způsobí „nebezpečí vážného znepokojení alespoň části obyvatelstva nějakého místa tím, že rozšiřuje poplašnou zprávu, která je nepravdivá“.

Společnost čeps se opírá o již schválená připojení do distribuční soustavy, že KDYBY se realizovaly všechny menší elektrárny, tak by síť mohla havarovat.
Není to pravda.

Stavíme malé elektrárny - 5-10kW na rodinné domy, přes zimu malé elektrárny nevyrábí skoro nic, na jaře a podzim něco málo a v létě se teprve elektrárna dostává na větší výkon, nicméně domácnosti většinu elektřiny sami spotřebují a nebo energii spotřebují domky v nejbližším okolí.

Do hladiny velmi vysokého napětí (400kV) - které čeps spravuje, se výkon takové elektrárny ani nedostane.
Přesto - všechny firmy - včetně těch malých jako jsme my, vážně takové jednání poškozuje.

Jenom za včerejší den mi volali dva zákazníci a chtěli odstoupit od smlouvy.
Plus vytváření negativního klimatu - který de facto odrazuje další zákazníky a přestají mít o fotovoltaiku zájem.
Tady je způsobená škoda nevyčíslitelná a nejen moje, ale i dalších firem zabývajících se fotovoltaikou.

Lidé mají strach, že svojí malou elektrárnou způsobí kolaps distribuční sítě - ale tyto elektrárny MAJÍ na základě připojovacích podmínek ČEZ nastaveny ochrany, že v případě, že by došlo k poklesu nebo nárůstu frekvence či napětí dojde k jejich automatickému odpojení od sítě a síť se pak stabilizuje.
Jinými slovy, elektrárna, která nemá ochrany, které zajišťují bezpečnost distribuční sítě - ani NESMÍ být připojena do distribuční soustavy.

Proto je to celé podvod a ČEPS spolu se společností ČEZ - vymýšlí, jak to udělat, aby zisk z dotací na stavbu FVE mohl zůstat doma, právě u této monopolní společnosti ČEZ.

Protože vlastníkem ČEZ je z větší části stát a o peníze jde až na prvním místě.

Takové jednání se mi nelíbí a nechci to tak nechat.

Jen pro informaci Temelín má 2000MW to je 14% celkové vyrobené energie v Česku.
Celkový instalovaný výkon v ČR je pak 14 285 MW
a fotovoltaika zabírá nyní 4,2% (600MW)
4% neznamenají v distribuční síti vůbec nic

Závěr:
Naše jedna postavená elektrárna o výkonu 10kW, jejiž výkon domácnost stejně spotřebuje, takže nemůže poškodit distribuční soustavu, zabere 0,00007% z celkového instalovaného výkonu v ČR. Přesto mi takové prohlášení vážně poškodí firmu.

Prudké výkyvy
TomasP, 13.2.2010 11:17

Nejsem sice v této oblasti vzdělán, tohle je spíše článek zaměřený pro odborníky. Pokud se ovšem smím zamyslet, napadají mě k tomuto otázky.. Pokud mají malé fotovoltanické elektrárny ochranu „před způsobováním výkyvů“, které jsou nežádoucí, tím že se vypnou, tak jak je uvedeno v článku, pak tím že je majitel znovu zapne (protože ji chce mít zaplou) již nezpůsobí výkyv za provozu, ale ještě enormnější výkyv při zapnutí a v tom by mohl být ten zakopaný pes.. Je to jen úvaha.. Možná je i start elektrárny plynulým procesem, ale opět tisíce plynulých procesů může znamenat nežádoucí výkyv..
Škoda, že se zavrly technologie, jako je studená fúze, která je již známá více než 20 let. Ale to je všechno o tom, že každý jako jednotlivec víme co je správné, ale neumíme se postavit za lidi, kteří nám ukázali cestu, místo toho vždycky jako společnost dáme na negace šířené médii..

Odp: Prudké výkyvy
Panda2, 15.2.2010 5:12

Malé i velké fotovoltaické elektrárny mají tyto ochrany. Musí mít. Navíc uživatel nemůže spouštěcí a vypínací procesy ovlivnit. Elektrárna sama zjistí zda síť je v pořádku a sama se připojí, v případě, že není, ale byla - pak se sama odpojí. Jednoduše řečeno, všechny fotovoltaické elektrárny mají kontrolní mechanizmy, které chrání distribuční síť. Dokonce některé, na základě požadavku čez zdvojené. (Pro zájemce doložím podmínky čez pro připojení fotovoltaických elektráren). Start elektráren je plynulý proces. Jak již jsem uváděl v článku - tisíce plynulých procesů znamenají v síti 4% - a stejně jako v životě, tak v energii - vyhrává silnější.

Příčinou je KONKURENCE a OCHRANA PŘÍRODY !
., 13.2.2010 12:05

Domnívám se, že elektrická energie získaná ze slunečního záření, z vodních elektráren, z větrných elektráren a z mořského příboje (možná i z geotermální energie) je levnější, než el. energie získaná spalováním fosilních paliv. Domnívám se, že i jaderné elektrárny vyrábí elektřinu poměrně levně, oproti spalováním uhlí.

Mediální kampaň proti slunečním kolektorům se domnívám je ve skutečnosti vedena z jiných důvodů, než kvůli tzv. „kolapsu“ elektrické sítě.

Těmi důvody dle mého názoru jsou: obavy klasických elektráren před konkurencí, obavy před zastavěním lukrativních ploch kolektory na místech, kde bohatí investoři chtějí stavět obytné domy a veliké průmyslové areály, obavy bohatých chalupářů před narušením přírody v okolí jejich rekreačních objektů, obavy majitelů půdy že vlivem větrných elektráren a kolektorů v její blízkosti klesne prodejní cena jejich půdy. Určitě jde o peníze !!! :-(

Čím víc „ekologických“ zdrojů-tím dražší energie
Vlastimil Čech, 13.2.2010 12:41

Určitě jde o peníze... ale i o Vaše... ČEZ vykupuje 1kWh z fotovoltaické elektrárny asi 12Kč... Za kolikpak nakupujete 1kWh Vy? Takže elektřina z solární elektrárny je extrémně drahá... A kdo si myslíte, že pánům fotovoltaikům ty zákonem zaručené zisky ve výsledku platí?
Čím víc „ekologických“ zdrojů-tím dražší energie

Odp: Čím víc „ekologických“ zdrojů-tím dražší energie
iva, 13.2.2010 13:09

Já se jen těšila, že jednou se budeme moci zhluboka nadechnout i ve městech jako je Ostrava, Karviná, Kladno nebo Ústí, Severní Čechy. Slunce nesvítí celý rok, ale je mnoho jiných možností získávání elektřiny.Myslím ta geotermální, nebo biomasa jak bylo v televizi jedna obec je zcela soběstčná s energií. Proč teda tyto elektrárny nezbuduje ČEZ, když je monopol a vlastníkem je vlastně stát?

Odp: Čím víc „ekologických“ zdrojů-tím dražší energie
Panda2, 15.2.2010 5:17

Výkupní cena je vyšší, to je pravda - ale kolik stojí lidský život? Spalování fosilních paliv si otravujeme přírodu i život, devastujeme přírodu - račte se někdo přijet podívat na Mostecko, na uhelné povrchové doly a kdo deprese neměl, záhy je bude mít. Nehledě na to, že jednoduchým výpočtem, lze doložit - že největší balík 12 korunových dotací - zblajzne kdo? Ten kdo staví největší elektrárny - ČEZ a to je kdo? Stát. Takže sice se zdražení svede na „malé“ stavitele, ale Ti velcí z inkasují největší balík.

Odp: Příčinou je KONKURENCE a OCHRANA PŘÍRODY !
Jimmy, 13.2.2010 14:32

Pokud by se elektřina vyráběná ve větrných a solárních elektrárnách vykupovala za skutečně tržní ceny, tak by její cena byla většinu času záporná ! Zdroj energie který vyrábí energii zcela náhodně, nepředvídatelně a zcela bez ohledu na spotřebu a v případě solárních elektráren dokonce přímo v protifázi se spotřebou není žádný ekologický zdroj, ale je to naopak neekologický zdroj potíží a problémů. Aby se udržela stabilita sítě (tj. aby ti Romantiku fungoval počítač kdykoliv a ne jen zrovna když svítí slunce nebo fouká vít), tak když nelze regulovat tyto „ekologické zdroje“ (výkup je z nich zaručen), tak se musí regulovat klasické zdroje, tj. různé tepelné elektrárny. Takže i když už náhodou tyto „ekologické zdroje“ něco do sítě produkují, tak stejně musí běžet záloha o téměř stejném výkonu na prázdno aby pokryla případný výpadek.

Solární zdroje ať se používají tam kde mají smysl, tj. v odlehlých lokalitách v ostrovním režimu, v autě na ventilaci na parkovišti, v kalkulačkách a podobně, ale v současném provedení je provoz solárních a větrných elektráren ohromný tunel z kapes nás všech. Pro porovnání Temelín prodává 1 kWh za cca 1 Kč, ze solárních elektráren cca 12 Kč. Rozdíl platíme ve zvyšující se ceně elektřiny my všichni.

Odp2: Příčinou je KONKURENCE a OCHRANA PŘÍRODY !
Panda2, 15.2.2010 5:24

Správná úvaha - je snížit výkupní ceny a zavést regulaci solárních a větrných elektráren (jejich odpojením v případě nadbytku - to je v Německu), nebo - jako v Americe, začít tuto energii skladovat do jiné formy energie ve velkém (například vodík), v případě, že není potřeba a je jí nadbytek. V případě nedostatku, lze tuto energii - se ztrátou - dále čerpat.
Ale co je nehorázná drzost - je zastavení podpory ze dne na den a vyhrožování lidem, že nastane kolaps sítě, když si doma lidé nachají vybudovat malou elektrárnu.

Dřív nebo později budem žebráci.
Kings, 13.2.2010 13:35

Pochopitelně že jde o prachy.Pánové ve vládě si totiž uvědomili že na místo aby prodávaly tak budou muset platit a to nemalé peníze.Já asobně pokud budu mít peníze na fotovoltaiku pro svuj rodinný dům tak nebudu váhat ani sekundu a od energetických se schutí odpojím.Jenže když počet takovýchto uživatelů dosáhne většího počtu tak bude opět energetika prodělávat a to přeci nejde ne?Když už u nás má něco fungovat tak jako v Kocourkově.Lépe řečeno zaplaťte nám jinak Vás odpojíme a pokud nezaplatíte včas tak si ještě přirazíme a sedřeme vás z kůže.Apokalypsa již začala a lichváři pujdou jako první na řadu.A to je na co se těším.Ve středověku by jsme byly bezruký národ.Doopravdy se máme za co stydět.Těm kdo již vrazili peníze do různých projektů by se neměly bát aměly by je žalovat.A pokud se to někomu nelíbí?Tak když neuměj dělat zákony tak ať se do toho ne....u a jdou od válu.Akorát nás zadlužili, republiku rozkradly a ožebračujou poctiví lidi.

Odp: Dřív nebo později budem žebráci.
Jimmy, 13.2.2010 14:34

Hmm, a zimě budete svítit petrolejkou ? ;-) Je půlka února a ve městě kdy bydlím už jsem slunce přes měsíc neviděl (a není to kvůli smogu).

Odp2: Dřív nebo později budem žebráci.
Panda2, 15.2.2010 5:27

Fotovoltaická elektrárna o výkonu 10kW spolu se zateplením a tepelným čerpadlem, je naprosto dostačující pro energetickou nezávislost. U malých zdrojů (a hlavně odběrů) lze výpadek slunce kompenzovat baterkami.

Odp3: Dřív nebo později budem žebráci.
Jimmy, 15.2.2010 8:32

Jak velká baterie musí být aby utáhla měsíc provozu běžného domu včetně tepelného čerpadla ? Nebude to náhodou baterie o velikosti jedné místnosti a ceně poloviny domu ? V ČR je reálný provoz v ostrovním režimu na solární články na nějaké chatě, kde majitel stráví pár dnů za měsíc a topí dřevem. Dům v ČR provozovaný celoročně pouze na solární energie bez záložního generátoru bych chtěl vidět, ale rozhodně bych v něm nechtěl bydel.

Odp4: Dřív nebo později budem žebráci.
iva, 15.2.2010 10:06

Myslím, že časem zdokonalíme schopnost fotovoltaických článků vyrábět elektřinu i z nízké hodnoty světla. Budem vyrábět elektřinu ze svitu měsíce. :-)

Odp5: Dřív nebo později budem žebráci.
Cyril, 15.2.2010 10:14

Fotovoltaický článek těžko vyrobí více energie, než na něj dopadne. Energie z měsíce je zanedbatelná.

Odp6: Dřív nebo později budem žebráci.
iva, 15.2.2010 10:24

V listopadu 2005 se podařilo výzkumné skupině na University of California v Los Angeles dosáhnout zatím maximální účinnosti 4,4%. To znamená, že zůstává 95,6% světla nevyužito.

Odp7: Dřív nebo později budem žebráci.
Jimmy, 15.2.2010 12:51

Energie fotonu, která překračuje potřebnou hranici pro výrobu elektřiny, se mění v teplo. Ve fotovoltaickém článku tak lze na elektřinu přeměnit teoreticky maximálně padesát procent dopadajícího světla. Prakticky se dosahuje účinnosti asi patnáct procent u průmyslově vyráběných článků. U experimentálních laboratorně vyráběných článků se dosahuje účinnosti až třicet procent.

U současných tenkovrstvých článků dosahuje účinnost přibližně 8-9 procent, časem se však snižuje mnohem rychleji, než u tlustovrstvých článků. V roce 2006 Národní laboratoř pro obnovitelnou energii (USA) představila články využívající trojnásobné přechody s efektivitou až 40,7%
viz wikipedia

Odp4: Dřív nebo později budem žebráci.
ivan, 15.2.2010 10:15

Dobré jsou baterky z ponorek Jimmi.

Určitě bych se fotovoltaice nevyhýbal, určitě bych ji považoval za vhodný dokrývací zdroj na doohřev vody nebo pohon lednice, mrazáku, nebo deního doosvětlení.
Dokonce o něčem takovém uvažuju, ale život bych si na jednu skobu taky nepověsil.

Odp5: Dřív nebo později budem žebráci.
Jimmy, 15.2.2010 12:48

Solární ohřev vody je poměrně rozumné využití sluneční energie, protože účinnost přeměny tepla v teplo je poměrně vysoká, ale ohřívat to elektřinou vyrobenou v solárních článcích by byl nesmyl. Potřebná plocha by byla minimálně pětinásobná o ceně nemluvě.

Co se týká solárního článku jako doplňku pro přímou spotřebu doma, je to ekonomický nesmysl, doporučuji se podívat kolik ty články stojí. Pro případnou nezávislost je mnohem lepší koupit nějaký diesel agregát a trochu nafty.

Odp6: Dřív nebo později budem žebráci.
ivan, 15.2.2010 14:05

V mém případě nejde o ekonomizaci provozu, bydlím v místě kde musím mít všechna zařízení zálohovaná jiným zdrojem. Ústřední topení kamnama, vodu rezervou, síťové rádio tranzistorákem, auto druhým atd. Když to přeženu, tak by mohla začít válka, dokonce bych mohl i zasít a sklidit. ;-) na civilizaci a důchodový systém existenčně nespoléhám. ;-) V případě údržby čehokoliv, nebo oprav vedení jsme jako osada na posledním místě zájmu. Třeba teďko mám na cestě pro zásoby asi 200m úsek nafoukaného sněhu po spodek korun stromů. Tady bych pochválil berounský silničáře, ještě se nestalo, že bych někdy neprojel, zatím. Když psal Romantik o tom, že u nich lidé musí chodit mezi asi metrovýma hromadama sněhu nebo po silnici, tak mě to rozchechtalo. U nás máme někde vyfoukáno až na čistý asfalt nebo zem a o kousek dál 2,5 metru sněhu. Ani pes se z toho nemohl vyhrabat.

Odp6: Dřív nebo později budem žebráci.
Vlastimil Čech, 15.2.2010 15:13

Pokud by někdo chtěl a mohl se státi víceméně skutečně nezávislým, doporučuji místo naftového agregátu raději malý parostroj+generátor...V parním kotlíku můžete spálit kde co (v případě ekologisty ovšem výhradně biomasu) kondensátor a komínek mohou ohřívat teplou užitkovou vodu, současně může být topeništěm vyhříván i kotel ústředního topení... za účinností není třeba se honit, důležitá je trvanlivost soustrojí...
U těch větrníků a slunečních elektráren mi nevadí jejich existence, ale nemravné zneužívání ostatních... jestliže si někdo za své peníze na svém či pronajatém pozemku postaví solární elektrárnu- tož spánembohem, ať si používá dle libosti... ovšem štve mě, když se my ostatní na „pana Slunečníka“ a ovšem i „pana Větrníka“ povinně skládáme...

Odp7: Dřív nebo později budem žebráci.
ivan, 15.2.2010 16:09

Už mě mnohokrát napadlo podobné řešení s dřevoplynem kde je ekvivalentní váhový poměr přibližně 1:3, tedy 300Kg suchého dřeva nahradí asi 80-90 litrů nafty nebo benzinu. Ekonomicky by to prošlo, pokud bych do ceny nepočítal svojí práci a zařízení považoval za domácí hračku. S Temelínem bych se ale nikdy nerozváděl.

Odp8: Dřív nebo později budem žebráci.
Alfons, 15.2.2010 17:17

http://petrsedyabcd.blog.cz/1002
Bez problému. Pára o jistí;-)

Odp9: Dřív nebo později budem žebráci.
Vlastimil Čech, 15.2.2010 19:50

He he he, vypadají ty strojky jako udělané ze stavebnice MERKUR...:-)
Ale něco na nich bude... kdyby se toho někdo chytl tak, aby to vypadalo jakž-takž, tak proč ne? Myslím pan Zvoník si kdysi přál naleznouti způsob, jak svou osamělou maringotku, či co elektrifikovat bez ČEZ-u... Tehdy tuším mluvil o 10kW, ale nakonec se ukázalo, že je toho méně... tož udržovat občas někde oheň by nemuselo být až tak obtížné...

Odp9: Dřív nebo později budem žebráci.
Jimmy, 15.2.2010 21:27

...Účinnost - dle zatížení, tlaku a otáčkám 2 až 20%...
To nevypadá na technickou revoluci ;-) , klasický parní stroj měl účinnost 5 % – 15 % a spalovací motor má cca 35%. Jediná výhoda je vnější spalování, takže palivem může být cokoliv.

Odp10: Dřív nebo později budem žebráci.
iva, 16.2.2010 7:45

Než sluneční energie myslím, že má budoucnost využití vodíku, jako pohonu místo nafty a k výrobě elektřiny ta geotermální energie čerpající teplo z nitra země. To teplo vzniká gravitací, takže zásoby jdou nevyčerpatelné.

Odp11: Dřív nebo později budem žebráci.
Alfons, 16.2.2010 9:01

Má to chybu. Některé geotermální elektrárny byly zastavené, protože ochlazováním v hlubinách země může vznikat zemětřesení.:-(

Odp12: Dřív nebo později budem žebráci.
iva, 16.2.2010 9:11

Neděláš si zas srandu? Newvím nic o takovém zemětřesení. Je to pozvolné ochlazování vlastně stačí i teplota jen 30 stupnů, při které se zas odpařuje nějaká chemikálie, která pohání turbinu. Syn o tom psal seminární práci k maturitě.

Odp13: Dřív nebo později budem žebráci.
Alfons, 17.2.2010 12:09

Nedělám, bylo o tom v mediích a na internetu. HLEDAT.:-(

Odp14: Dřív nebo později budem žebráci.
iva, 17.2.2010 12:14

Jo byly zastaveny elektrárny v Kalifornii a Basileji, ale ty byly postaveny na místech s dřívější tektonickou činností tak proto.

Odp11: Dřív nebo později budem žebráci.
Juras, 16.2.2010 9:15

Teplo vzniká gravitací? Já jsem myslel, že v Zemi je žhavé jádro a od toho že sem nahoru jde teplo. Nevyčerpatelné zásoby tepla - to znamená, že zemské jádro je pertpetuum mobile?

Takže čím větší gravitační síla, tím je přitahovaná věc teplejší? Tlustší lidi jsou teplejší? ;-)

Odp12: Dřív nebo později budem žebráci.
iva, 16.2.2010 9:21

:-)tak nějak mi to bylo vysvětleno později vysvětlím.

Odp12: Dřív nebo později budem žebráci.
iva, 17.2.2010 11:59

Výhodamijsou velmi malé vlivy na životní prostředí (nezanechává po sobě téměř žádnou ekologickou stopu), nezávislost na dodávkách paliva (vydrží v provozu při plném výkonu desítky let), téměř bezobslužný provoz a ve srovnání s jinými obnovitelnými zdroji i stálost výkonu.

Nevýhodamijsou nejistoty v geologických podmínkách – zda se skutečně podaří vytvořit dostatečně velký tepelný výměník.
Tohle jsme našla na stránkách Čez a jinak k tomu zemětřesení právě v místech s tektonickou poruc hou se dá nejléope využít geotermální energii. Právě v Basileji byla tahle elektrárna zastavena, protože byla postavena tam, kde kdysi bylo zemětřesení.

Odp3: Dřív nebo později budem žebráci.
Cyril, 15.2.2010 10:04

Máte to potvrzeno výpočtem?

Standardní jednání
Alfons, 13.2.2010 14:12

Je přece tržní hospodářství. Kdo má možnost víc trhnout, ten trhne.;-) I firmy se likvidují mezi sebou.

Odp: Standardní jednání
Kings, 13.2.2010 14:46

Toto není vůbec o tržním hospodářství to je o tom že někdo vymyslí zákony tak aby z toho mohl později těžit a to je velký rozdíl.:-)

Odp2: Standardní jednání
Alfons, 13.2.2010 16:37

Ale ZÁKONY jsou také zboží !! A velice dobré s velmi širokou účinností a záběrem.

Odp3: Standardní jednání
ivan, 13.2.2010 20:13

V roce 2010 budou lidé v Sovětském svazu zcela běžně lítat na Měsíc na dovolenou. Zatím na měsíc, možná. ;-) Po městech budou jezdit auta s řidičema a dopravovat usměvavé lidi na místa na která si budou přát, na delší vzdálenosti budou lítat zdarma vrtulníky. Lidé se budou zdarma stravovat v restauracích , které nebudou nikdy zavírat a ze slovníku vymizí slovo nakupovat, nebo shánět. Mladá generace nebude vůbec chápat co zanamenalo, vše bude zdarma, lidé budou chodit radostně do práce, kde bude pracovní doba zkrácena na čtyři hodiny. Do důchodu se bude chodit v padesáti letech.

Komsomolskaja pravda 1963.

Alfe, kudy se do toho Sovětského svazu jede? Odstěhoval bych se tam.

Zatím to vypadá, že je Moskva nejdražšším městem světa. Co ty na to?

Odp4: Standardní jednání
., 13.2.2010 23:56

Kdyby to pan G.r..č.v (po vymytí svého mozku nějakými aktivními „antisověty“) nebyl býval rozložil tzv. „pěrestrojkou“, tak by se ta pěkná předpověď třeba bývala uskutečnila.

U nás to je něco podobného: Místo, abychom bývali začli zásobovat celou Evropu (a možná i vzdálenější země), našimi levnými a výbornými potravinami z produktů našich dobrých JZD, Státních statků a dokonale fungujícího potravinářského průmyslu, tak jsme byli donuceni začít dovážet usmolené a stále držší a dražší nepasterizované potraviny od drobných soukromníčků z okolních zemí, kteří si náš tržní segment ( = odbytiště) na svých vládách vydupali.

Odp5: Standardní jednání
tlapka, 15.2.2010 11:07

Podle toho jest třeba vystřelit z Aurory ještě jednou :-) a pak to bude naše budoucnost ! Aurora tam pravděpodobně stále ještě existuje jako muzeum.

Odp6: Standardní jednání
tlapka, 15.2.2010 11:09

http://cs.wikipedia.org/wiki/Aurora_%28k%C5%99i%C5%BEn%C3%ADk%29
-

tak do toho, psanci této země, již chví se světa základ vratký my co ničím nejsme budeme vším.... pooooslední bítva vzpáááála dejte se na pochooood

Odp4: Standardní jednání
Alfons, 14.2.2010 2:39

Změnily „SE“ výchozí předpoklady.;-) Jinak je to úhybný manévr.

Odp4: Standardní jednání
Jimmy, 14.2.2010 21:57

Ivane, je třeba se odstěhovat do města Brzku. Protože jak pravili mnohé dobové materiály vbrzku bude všeho dostatek ;-)

Odp5: Standardní jednání
tlapka, 15.2.2010 11:03

http://cs.wikipedia.org/wiki/Dysonova_sf%C3%A9ra

Tady je nejlepší návod abyste Dobře využili sluneční energii.

Odp: Standardní jednání
., 13.2.2010 23:41

Ano Alfonsi, a nakonec se navzájem sežerou dle „Zákona volného trhu“ v tzv. „Svobodném demokratickém státě“. Zákon džungle: „Kdo z koho“ nebo „Bezohlednější chamtivec vítězí.“

Odp2: Standardní jednání
tlapka, 22.2.2010 13:15

Milujte se, množte se, žerte se, perte se. Doporučení z filmu „Stvoření světa“.

Z podnětu...
Senior, 13.2.2010 21:52

Z podnětu http://podnety.cz/podnet-cislo-20100203000000 cituji:
„Na pozemky kde má stát fotovoltaická elektrárna už stovky let (z lesa “Tokaniště„) denně několikráte vychází srnčí zvěř, loví zde lišky, draví ptáci, atd.
Rozsáhlou solární elektrárnou u blízké obce Světlík a větrnými elektrárnami na obzoru už krajina svoji “ekologickou daň" zaplatila.
Další solární elektřinu je třeba vyrábět na střechách škol, nemocnic, průmyslových objektů a bytových domů.Tam je třeba směřovat i finanční dotace českých i evropských fondů.
........ Existují oprávněné obavy, že travní porost pod kolektory bude plošně likvidován herbicidy. Důsledky jsou obecně známé. .......
Pokud budou užívány ruční motorové kosy dojde k podstatnému a dlouhodobému hlukovému znečištění krajiny, kde dosud pouze jednou v roce kdosi pokosil a odvozil trávu. Už dnes je problémem hluk motorových pil - pokud se v přilehlém lese probíhá těžba dřeva......
VE SMLOUVÁCH S PROVOZOVATELI FVE BY MĚLO BÝT ZAKOTVENO, ŽE JEDINÝM PŘÍPUSTNÝM NÁSTROJEM PRO LIKVIDACI TRÁVY JE RUČNÍ KOSA (Konec cit:)

FV panely mají velice malou účinnost. Možná by bylo výhodnější energeticky zužitkovat biomasu, která na pozemcích budoucích FV elektráren bez investic roste. Na jihočeských loukách hnijí tisíce balíků sena, ale bobtnají peněženky nájemců pozemků, kteří je (za dotace od státu) jedenkrát ročně pokosí. Za snadno našetřené peníze si pak pozemky koupí a s obrovským ziskem je prodají provozovatelům solárních elektráren.
Kdo že to říkal, že jsme před „sametovou“ žili v Absurdistánu? Pokud si dobře pamatuji, měla orná půda nejvyšší možnou ochranu a například v oblasti kolem Lipna se mohly rekreační objekty stavět pouze na starých základech.

Odp: Z podnětu...
ivan, 13.2.2010 23:44

Doporučuju KoSu, nebo KoZu......(Konec cit:)

Odp: Z podnětu...
Alfons, 14.2.2010 2:44

Další generace potomků solárních podnikatelů se musí nějak pohodově finančně zajistit na 20 let.;-)

A také si všimněte, co o těch...
F&T, 13.2.2010 23:43

A také si všimněte, co o těch slunečních elektrárnách napsali.
http://www.novinky.cz/ekonomika/191811-energetici-sturmuji-proti-solarnim-elektrarnam-znici-nam-sit.html
Chtějí snížit nákupní cenu o 5%.

A mám takovou obavu, že až ti co si mysleli, jak na fotovoltaice snadno zbohatnou tak jim náš stát podtrhne židli a budou vyrábět se ztrátou nebo zkrachují.

To mě zajímá, jestli by autor článku stavěl sluneční elektrárnu, kdyby prodával elektřinu za běžnou cenu, třeba osvobozenou od daně.

Odp: A také si všimněte, co o těch...
Wild Dog, 14.2.2010 11:17

Sluneční elektrárny je jeden velký podvod. Solární články by bez dotací nezaplatili ani náklady na jejich vlastní výrobu. Je to něco jak palivo z řepky, na 1 litr paliva z řepky se spálí 2 litry nafty. Jediný dopad fotovoltaiky je, že se přesunou peníze od lidí kteří je nemají, nebo jich mají málo, k těm kteří jich mají hodně. A to všechno elegantně a bezbolestně v cenách el. energie, kterou platíme všichni. Kdyby to nebylo dotované tak do toho nikdo nepůjde.

Odp2: A také si všimněte, co o těch...
ivan, 14.2.2010 12:36

Bionafta: Konečná škoda není jenom v přímých nákladech na výrobu bionafty, ale v poškození úživnosti půdy, kde se energetická hodnota živin spaluje jinde a není vracena zpátky do systému obnovy.

Odp3: A také si všimněte, co o těch...
., 14.2.2010 16:39

Souhlasím, i když z krmných plodin na půdě vypěstovaných následně vykrmený dobytek se také do půdy nevrací, protože jeho maso lidé snědí; podobně to je s mlékem, vejci a vlnou.

Odp4: A také si všimněte, co o těch...
ivan, 14.2.2010 16:56

Romantiku, tak si porovnej energetickou spořebu jedný krávy za týden a jednoho kamionu za týden, energie v něm spálená by ohřála plavecký bazén.

Odp5: A také si všimněte, co o těch...
Alfons, 14.2.2010 17:47

Ohřátý plavecký bazén dokáže vyrobit tolik práce jako jeden kamion za týden. ;-)

Odp5: A také si všimněte, co o těch...
Vlastimil Čech, 14.2.2010 20:05

Kamion s motorem o výkonu 1CP (jedné kravské síly) by za týden daleko nedojel...:-)

Odp5: A také si všimněte, co o těch...
., 14.2.2010 22:49

Ivane, když řekneš „kamion“ tak se mi jakoby něco ostrého obrací v žaludku. Před sametkou žádné kamiony potřeba nebyly, doprava fungovala převážně po železnici ( vlakem se vozilo obilí, živá prasata, cukrovka, brambory, zelenina) a všechno se zvládlo dopravit včas i množtvím i kvalitou.
Současné „kamionování“ přes české území ( ničící nejen silnice, ale i životní prostředí a domy lidí bydlících podél silnic) je dílem západních zahraničních soukromníků, pro které naši mocnáři utrácí miliardy na ty silnice a dálnice. Nesouhlasím s tím „kamionováním“. Žádné mýtné ani zdražení mýtného v pátek to nevyřeší.
Jediné možné řešení: zákaz přejezdu zahraničních kamionů přes hranice k nám. Stejně sem často vezou jen odpadky. Ať si kamiony jezdí přes Polsko nebo přes Rakousko. Proč se mají České země stát pouhou kamionovou magistrálou na mapě EU ? A proč to mají být pouze České země ?
Že kamiony „žerou“ příliš mnoho energie, tomu věřím. A že jejich doprava je dražší než po železnici, tomu věřím také.

Odp6: A také si všimněte, co o těch...
ivan, 15.2.2010 0:35

Hoď se na koleje, řeč byla o smyslu pálení energie vzniklé zemědělskou produkcí a ochuzování půdy. Předpokládám, že si oba myslíme, že to není dobrej nápad.

Odp6: A také si všimněte, co o těch...
tlapka, 16.2.2010 10:33

Ale svět nemůže být pořád stejný vývoj pokračuje po sestupující spirále do pekel.

Odp2: A také si všimněte, co o těch...
Panda2, 15.2.2010 5:36

Půjde, jakmile se sníží výrobní cena a to se zatím s každým zbožím časem stalo, půjde.

Odp2: A také si všimněte, co o těch...
Vapa, 18.2.2010 10:02

Zajímala by mě jedna věc,tam kde dnes stojí fotovoltaické pole(pokud není na střeše)rostlo nějaké rostlinstvo, které mělo kladný ekologický vliv a hospodářský význam, pokud se to ale zacloní fotovoltaikou tak tam vznikne něco jako poušt.Jaký je tedy poměr mezi tím že získáme ekologickou energii ale stratíme ekologický potenciál toho rostlinstva.

Odp3: A také si všimněte, co o těch...
Alfons, 18.2.2010 11:49

Je to polopoušť, ale nenáročné ovce se tam dají pást. Kozy ne, ty by panely rozbily, protože by se snažily vylézt nahoru.

Odp4: A také si všimněte, co o těch...
tlapka, 18.2.2010 11:56

Konečně vím, proč Koza spadla s Voza.

Odp5: A také si všimněte, co o těch...
Alfons, 19.2.2010 12:20

Další vývoj lidstva záleží na jeho morálních principech, nikoliv na úrovni jeho technického rozvoje.
Einstein

Odp6: A také si všimněte, co o těch...
tlapka, 26.2.2010 12:40

Nebudou li vozy, nebudou z nich padat kozy. Bouračky, srážky, neštěstí, zbraně. Ale zase by byly nemoci, zima a tma a nedostatek komunikace. Těžko si vybereš Ensteine.

Odp7: A také si všimněte, co o těch...
Alfons, 26.2.2010 16:23

Dnes jsem potkal dva sympatické bezdomovce bydlící trvale v lese. Asi budou zdravější než rozmazlení paneláčníci. Doporučil jsem jim aby si koupili termoponožky. 4 páry za 100Kč. Super věcička.;-)

Odp8: A také si všimněte, co o těch...
tlapka, 26.2.2010 17:29

A proč by si je kupovali najdou je v kdekterém smetníku, mají na to čas, a pomocí 100 Kč se zahřejou jinak a lépe.

Odp9: A také si všimněte, co o těch...
Alfons, 27.2.2010 6:34

To je jen úvaha nebo info od bezdomovců z terénu? Vypadá na standardní svíčkový blaf.

Odp10: A také si všimněte, co o těch...
tlapka, 8.3.2010 14:04

Není to úvaha řekli mi to sami.

Odp2: A také si všimněte, co o těch...
Panda2, 21.2.2010 9:14

Takže lepší by bylo, prožít život náš i dalších generací s hroudou uhlí v ruce jedné a jaderným článkem v ruce druhé? Bez dalšího vývoje?

Odp3: A také si všimněte, co o těch...
Jimmy, 21.2.2010 10:01

Vzhledem k tomu, že uranu máme na dost na pár století a thoria na pár tisíciletí, případně můžeme použít rychlé reaktory vyrábějící si vlastní plutonium je určitě lepší masově vyrábět vyrábět elektřinu z toho co umíme efektivně tj. z atomu a zlomkem peněz financovat nějaký základní vývoj než masově nasazovat nedokonalou technologii a nasazování dotovat ohromnou sumou peněz.

Analogicky masivně dotovat solární elektrárny je stejné jako masivně dotovat např. auta na páru. Auta na páru už se vyráběla a měla spoustu výhod. Protože parní stroj má ideální křivku kroutícího momentu začínající už v nule, tak nepotřebovali převodovku, chod bych hladký, díky vnějšímu spalování mohou spalovat cokoliv, tak proč je nepodpořit dotací. Vždyť účinnost parního stroje je stejná jako účinnost solárních článků ;-)

Odp: A také si všimněte, co o těch...
Panda2, 15.2.2010 5:34

Autor by stavěl a staví - alespoň pro pocit, že tomu monopolu podtrhne židli. Stavíme pro školy a učiliště, kde stát vybírá další formu daně „daň z elektrické energie“ - že to jde do kapsy ČEZ? Ne jde to do kapsy státu? Zapomněli jste všichni na reklamu ČSSD - zaplatíme deficit a zvýšení důchodů z přebytku ČEZ?

Tržní hospodářství postavené na hlavu.
Alfons, 27.2.2010 6:48

Pokud stát neošetřil odběr elektřiny z fotovoltaiky tak, že ji bude ČEZ odebírat jen v případě potřeby a za nižší cenu než ji současné elektrárny vyrábějí, pak sedí na vládě ekonomičtí diletanti.

Parní stroje do obýváku
Alfons, 15.2.2010 16:02
Bydlení v rakvi
Alfons, 15.2.2010 16:07
Odp: Bydlení v rakvi
Vlastimil Čech, 17.2.2010 20:16

Pan Petr Šedý je doslova DÉMON!!!
:-):-):-)

Odp2: Bydlení v rakvi
Alfons, 18.2.2010 6:51

Myslí dopředu a umí. Nekecá a dělá.;-)

Koupím za 1Kč a prodám za12Kč
Alfons, 7.3.2010 2:56

U fotovoltaiky je prý možné odebírat elektřinu ze sítě za pár korun a prodávat ji okamžitě zpět jako fotovoltaickou za 12 kaček. A nejde to prý odhalit.
Tak se vydělávají peníze;-)

Odp: Koupím za 1Kč a prodám za12Kč
ivan, 7.3.2010 7:18

To je, Alfe, přirozený důsledek různých dotací, zvýhodnění a křivení cen. Dobré je taky pronajímat si půdu v podhůří, koupit si tam jednu kozu a pobírat dotace na hektary. Kde je dotace, tam je korupce. Kde se přerozděluje, tam kvete.

Odp2: Koupím za 1Kč a prodám za12Kč
Alfons, 7.3.2010 8:59

Ale zde je dotace a k tomu i zisk z nákupu elektřiny ze sítě za 1Kč a prodej stejné elektřiny za 12Kč jako fotovoltaické. To je superdžob!!! Elektřina nejde obarvit jako třeba benzin. Tak nefunguje ani perpetuum mobile.;-)

Odp3: Koupím za 1Kč a prodám za12Kč
ivan, 7.3.2010 10:03

Ano tady je důkaz toho co tvrdím, jednou je to elektrika, podruhé strukturální fondy, potřetí různé cokoliv, pak podpora různých profesních skupin, deputáty, bonusy, benefity, / jiný název pro takřka totéž/ stravenky, ošatné. Vládnoucí vrstvy /všechny/postupují stejným způsobem jako obchodní řetězce, rozhoupáním cen, v jejich případě nabídek výhod jednotlivým skupinám.

Myslím, že by bylo na čase začít hovořit o nové definici a funkci státu. Prostě vyméct komín! Jasně, že si uvědomuju, že se to nikdy nestane, protože se nikdo, nikdy té své výhody nevzdá. Všichni budou hájit svoje ,,zájmy" až do úplného vypasení trávy. Pak reset!

Odp2. Odp.1.: Koupím za 1Kč a prodám za12Kč
Neuvedeno, 7.3.2010 10:03

Jenže přece existuje elektroměr od přípojné sítě, takže se to snad dá snadno vysledovat, kolik přišlo elektřiny od normálních elektráren. Takže to vypadá ne kachnu.

Odp: Odp2. Odp.1.: Koupím za 1Kč a prodám za12Kč
ivan, 7.3.2010 10:09

Myslím , že ne, Neuvedeno, cokoliv od Tebe koupím, a ty budeš mít povinnost to ode mně koupit zpátky za trojnásobnou cenu se mě zadře za nehty. Jistěže je to podvod, ale mnozí to risknou.

Odp: Odp2. Odp.2.: Koupím za 1Kč a prodám za12Kč
Neuvedeno, 7.3.2010 10:29

Jenže, aby se daly do pohybu fotovoltaické elektrárny a byly ve stejné fázi jako proud v síti, tak se musí napojit na pevnou síť, jinak se to dělat nedá. Jenže nakonec stejně se musí vzít elektroměr od pevné sítě a výsledný efekt forovoltaické elektrárny bude její výkon mínus elektřina s pevné sítě. Takže ta kachna to asi bude.
Jenže 12 x dražší elektřina skutečná z těchto fotovoltaických elektráren je skutečně výplod vlády, která toto navrhla a odsouhlasila. Jsou tam holt samí odborníci na slovo vzatí. S poslanci a senátory je to jak by smet. Takhle mít peníze Český stát nikdy nebude, když neumí počítat do deseti. Také je tu pořekadlo „ Z cizího krev neteče“.

Odp2: Odp2. Odp.2.: Koupím za 1Kč a prodám za12Kč
ivan, 7.3.2010 12:34

Pane Neuvedeno, elektrárny dodávají elektriku do veřejné sítě v režimu VN. Tedy samozřejmě jde z nízkého napětí transformací na VN takovouto elektriku získat.

Řekněme, že třeba kamenolom vykáže její těžko prokazatelnou skutečnou spotřebu v drtičích jaksi z části,,přenechat" fotovoltaické elektrárně která je dodá jako jí vyrobenou. Samozřejmě, je to trestný čin, ale technicky proveditelný.

Všechny pokřivenosti vykazující rozdíl jsou zneužitelné. Tady bych připomenul třeba rozdíl daně mezi LTO a naftou, pamatujete?

Odp3: Odp2. Odp.2.: Koupím za 1Kč a prodám za12Kč
Jimmy, 7.3.2010 17:55

Né že popsaný trik nešlo provést, ale musí být splněno několik podmínek.
1. „Výroba“ elektřiny musí kolísat dle počasí. Jednoduché propojení dvou elektroměrů za sebe (ve režimu zkratu ;-) ) fungovat nebude, protože konstantní výrobě ráno i v poledne a za sluníčka i pod mrakem nikdo věřit nebude, na to se přijde okamžitě.
2. Je nutné mít dráty od dvou různých firem, tedy ideálně mít pozemek na hranici okresu či kraje. Když budete od jedné firmy zároveň odebírat elektřinu a v tom samém množství jí zároveň prodávat, tak to neprojde.

Obecně považuji to za urban legend. Aby to fungovalo dlouhodobě je nutné splnit příliš podmínek a navíc obecná využitelnost instalovaného výkonu je známá, takže nelze vyrábět 2x tolik. Navíc vzhledem k aktuální návratnosti nějaké riskování nemá smysl, když stát garantuje návratnost cca 7 let zcela bez rizika.

BTW jaký má být problém v transformaci VN na NN nebo naopak ? :-)

Odp4: Odp2. Odp.2.: Koupím za 1Kč a prodám za12Kč
ivan, 7.3.2010 19:46

Samo sebou, že všechny okolnosti které jsi popsal jsem si uvědomoval už při psaní odpovědi panu Neuvedeno. Právě proto jsem zdůraznil, že je to technicky proveditelné, nikoliv zrovna v souladu se zdravým rozumem, což jsem předpokládal, že ho napadne.

Doma mám hotový nerealizovaný projekt na MVE v Hýskově z 1987. Tehdy nám ho vypracovával Ekotrans Moravia. Po roce 1990 vzrostly úrokové sazby až na 13,5% a z MVE Hýskov se stal pro tu dobu ekonomický nesmysl, nepřetlačila by ani úrok z investice. Výstavbu jsme nerealzovali.

Ale k úplně ničemu to nebylo, nastudoval jsem si při tom všechno o vodních strojích, naučil se počítat výkony ze spádů a průtoků, odtokové křivky při průchodu velkých vod v daném profilu a seznámil se se zajímavýma lidma i se skutečnýma sviněma. Jeden z nich byl na plzeňském povodí Vltavy, závod Berounka Plzeň. Jako úředník, který měl posuzovat podané projekty je kradl, nebo požadoval za bezproblémový průběh schválení spoluvlastnický podíl. Naopak, v dobrém vzpomínám na pana Nekuta a pana Zítka z povodí Vltvy, Berounka, Beroun. Takový úředníky bych si přál všude.

Odp5: Odp2. Odp.2.: Koupím za 1Kč a prodám za12Kč
volenec, 3.12.2010 18:19

Zdravím, přečetl jsem si Váš zajímavý příspěvek, měl bych pár specifických otázek na MVE, mohu Vás poprosit o kontakt?
Díky,
K.Volenec

Odp6: Odp2. Odp.2.: Koupím za 1Kč a prodám za12Kč
ivan, 4.12.2010 6:33

Můžeme pohovořit klidně zde, pokud si ještě něco budu pamatovat, nebo vědět, rád vyhovím. Na celý projekt sedl už dvacetiletý prach. Uvidíme, třeba se někdo přidá, nakonec nejsme daleko od tématu.

Odp7: Odp2. Odp.2.: Koupím za 1Kč a prodám za12Kč
Oldřich Koukal, 3.3.2011 2:12

Zdravím, rád bych se pokusil tuto MVE zrealizovat, ale potřeboval bych bližší údaje. Dají se sehnat?
oldrichkoukal@seznam.cz

Odp8: Odp2. Odp.2.: Koupím za 1Kč a prodám za12Kč
ivan, 3.3.2011 14:37

Na oné lokalitě Berounka / Hýskov H = 110 cmm Q = 90/120 = 33 m3./ je už prováděna výstavba MVE s náhonem. Samozřejmě, že dotovaná EU, tedy sami sobě. Mám tedy pocit, ale nijak jsem to nezjišťoval, že pojede spíše na dotace , než na vodu, pokud se během oněch dvaceti let nezměnily fyzikální zákony nebo nebyl významě pozměněn vodní zákon. Vzhleden k požadavku na vysokou využitelnost i na nízkých spádech jsou nepřiměřeně vysoké stavební náklady na dosaženou KW/h. Zjisk z takovéto elektrárny je hlavně pro zhotovitele stavebních prací na které je požadována autorizace a na ty jsou vázány dotace. Veškerá starost za splátky , kompostaci náplav, úbržby a bezpečný provoz jsou na provozovateli, často jím bývá i majitel s bolavou hlavou.

Všude kde je nějaké přerozdělení je zašitej čert.

,,My vám to tedy povolujememe, ale doporučujeme aby projekt vypracovávala ta a ta projekční kancelář a stavbu probáděla ta a ta firma, s těma máme dobré zkušenosti a vy nebudete mít problém při kolaudaci. "

Moje rada je vykašlat se na to, každý si na tobě namázne a tím jeho starosti končej. Navíc rozvoďáci nemaj MVE rádi, za hovínko přínosu hodně starostí, proto se budou kroutit a požadovat neustálé závazky včetně plateb za revize a výjezdy k připojení do sítě, třeba i vícekrát týdně v případě poruch nebo odstávek sítě. Uvědom si, že budeš jeden ze zdrojů jejich příjmů. Bez znalosti problematiky do toho nechoď, jestli tě to ještě neodradilo, tak se spíš podívej po nějaké hotvé spádovce na aspoň H - 3m a Q 5-8 m3. (Ploučnice atd.) Bacha na malé povodí lokality.

Hodně štěstí a hrst rozumu k tomu, pamatuj na to, že každej ocásek s razítkem v ruce si na tobě bude chtít přilepšit, nebo aspoň prokázat užitečnost a nepostradatelnost svojí funkce.

Dotazy?

Odp9: Odp2. Odp.2.: Koupím za 1Kč a prodám za12Kč
ufonek, 5.3.2011 17:53

MVE ,také nejsou moc ekologické , kaplanova, francisova ,( Peltonova ta u nás není ) .
Jest-li jse někdo viděl rozsekaná těla úhořů a jiných ryb .
V letních měsících jedou na plno i když je malý průtok .

Snad jako jediná co se může považovat za ekologickou je tzv. sedláčkova turbína .
Více o ní je na :www.setur.cz

Odp8: Odp2. Odp.2.: Koupím za 1Kč a prodám za12Kč
iva, 4.3.2011 11:54

Mně by zajímalo kde? Prý je vodní elektrárna i na Niagarských vodopádech tak to by mně zajímalo. A kdo ji vlastní nebo jde to vůbec? Na Opavici naproti je vodní elektrárna a prý vykupují snad za korunu no majitel říkal, že se mu investice vrátí za deset let a ono už je to myslím 10 let tak snad je to fajn. penízky se pomalu začnou sypat.

Je to všechno podvod a zisky EON a Všech distribučných sití
Jolana Kolářová, 21.4.2010 21:03

Opravdu jde o podvod a zisky pro E.On a ČEZ nebo lidově řečeno o zisky pro distribuční firmy s energii. Celá věc stojí ma kamuflaží pro lidi, načitání do faktur ceny za dotace aby ostatní lidi, kteří si nemohou z finančních důvodů tuto lektrárnu pořídit, tak je nutné je přesvědčit, že oni budou mít dražší elektřinu, protože doplací na ty ostatní, kteří fotovoltaické elektrárny si pořídí a z toho na ukor těch chudých bohatnou. Ale ve skutečnosti je to úplně jinak. Čez a E.On povolil ne Kwh, ale mega na neexistující plochy, a to také i pro občany a firmy z Německa a jiné zahraniční osoby a firmy, protože u nás je pro ně výhodná výkupní cena za energií. Vůbec nikdo ale si neuvědomuje, že původní myšlenka byla pro malé FTV do max. 100kWh a to na střeše nebo na přislušenství staveb RD a také pro potřebu jejích využiti s menším prodejem přebytků do sítí. Kdo konečně dá ČEZu a EONu přes prsty, a nebo zase několik milionů až miliard půjde ze zisků ČEZu a EONu zkompromitovaným poslancům a senátorům, kteří ale vůbec ničemu v tomto směru nerozumí a nechají se prachsprostě ukecat a zaplatit! A co dělají naši veleVážení a uplácení novináři a veřejnoprávní televize v tomto směru, jen nadále klamou a prachsprostě lžou normálním občanům! Prostě normální občané nežijí v České republice, ale bohužel v hyenizmu plném hnoje, který vytvořili novodobí zbohatlíci páni poslanci a senátoři! Vše co dělají,nebo řečeno nedělají pro blaho obyčejných a chudých obyvatel, ale proti jejich blahu, aby sami mohli být zkorumpovaní a zkorumpovatelní a nemohlo se jim nic dokázat, nedejbože dneska šáhnout na prsty Váženému panu předsedovi posranecké sněmovny panu Vlčkovi!!! A TAK SE VÁS PTÁM JAK DLOUHO BUDEME TRPĚT TENTO NEPOŘÁDEK, TENTO HYENIZMUS A ZAVÍRAT SI OČI PŘEDTÍM, PROTOŽE „MĚ SE TO DNES NETÝKÁ“, ALE CO ZÍTRA ???

Odp: Je to všechno podvod a zisky EON
Alfons, 22.4.2010 2:03

Zvolíme komunisty, protože žádná ze stran nedokáže udělat pořádek. Nebo dokáže a která? Zatím jsem se s takovou anomáliíí u nás po sametu nesetkal.
Dávám prostor k pomatenému blábolení. Nic jiného nemůže následovat.

Odp2: Je to všechno podvod a zisky EON
tlapka, 22.4.2010 9:28

Zvol si ty komunisty sám. Jaképak „zvolíme“. za koho mluvíš. Mne vynechej.

Odp3: Je to všechno podvod a zisky EON
iva, 22.4.2010 10:07

Tak koho budeš volit ty? Nejít k volbám asi není řešení. Já váhám mezi zelenými a MOravany. Nemají sice potřebný průměr podle průzkumu, ale co když si to takhle řekne více lidí?

Odp4: Je to všechno podvod a zisky EON
tlapka, 22.4.2010 12:20

To skutečně nevím. Mimo to mám daleko do trvalého bydliště, kde jsem povinna volit. Do kolika kilometrů je účelné volit? Co když budu mít službu ?

VV se mi už přestaly líbit. Vlastně...
iva, 22.4.2010 10:11

VV se mi už přestaly líbit. Vlastně každý, kdo začne být povýšený se mi nelíbí a komu stoupnou preference se začne povyšovat. Proč to tak je? Kdo se povyšuje, bude ponížen - tak nějak je to asi v bibli.

Odp: VV se mi už přestaly líbit. Vlastně...
tlapka, 22.4.2010 12:21

Kdo vysoko vyleze, hluboko spadne.

Odp2: VV se mi už přestaly líbit. Vlastně...
Alfons, 22.4.2010 12:47

Volím Ježíše Krista.

Odp3: VV se mi už přestaly líbit. Vlastně...
tlapka, 22.4.2010 13:40

Volím bohyni Bastet.

Odp4: VV se mi už přestaly líbit. Vlastně...
Alfons, 22.4.2010 16:32

Ta je mimo naši duchovní zonu.

Odp5: VV se mi už přestaly líbit. Vlastně...
tlapka, 23.4.2010 9:13

Mluv za sebe. Staří Egypťané ji obdivovali a ona jim zajistila úrodu.

Tak bych řekl, že jsem se zase setkal...
Neuvedeno, 8.7.2014 21:45

Tak bych řekl, že jsem se zase setkal se zajímavým tématem. Zjistil jsem, že třešně v blízkosti kukuřičného pole měly podivnou odpudivou chuť. Voda z třešní po převaření třešní byla opravdu odpudivá. Takže se teď zabývám otázkou, jestli to nebyly herbicidy z likvidace plevelu před výsadbou kukuřice.
Tyto přípravky se mají po určité době rozpadnout. Jenže to je asi až na konci vegetační doby. Třešně jak známo se sbírají v poloviční délce této doby, takže ten, kdo si dá třešně poblíž kukuřičného pole se zřejmě částečně otráví.
Jestli toto skutečně platí, tak veškerá tráva strávená krávou z míst okolo kukuřičného pole je taktéž částečně otrávena a mléko této krávy je taktéž částečně otrávené.
Jestli vlastně takto centrální zemědělské podniky vlastně nelikvidují zahrádkaření. Tam se na příklad pěstují jahody a ty jak je známo se také sbírají v tuto dobu.
Jestlipak v Česku vůbec někdo kontroluje kvalitu třešní a jahod v obchodech a na tržnicích?
Řekl bych, že řeči se mluví v televizi a voda teče. Změna je v nedohlednu.
Mluví se tady o 4 zabitých vojácích v Afganistánu a přitom zřejmě máme v Čechách mrtvých daleko více.

Odp: Tak bych řekl, že jsem se zase setkal...
ivana Kozárová, 9.7.2014 9:22

Pane Neuvedeno,to byl důvod,proč geneticky upravovanou kukuřici v Rakousku sedláci nechtěli a když to tam začalo,kontaminované úrody pálili. To bylo kolem r. 2OO1. Jak to tam je nyní,netuším,už tam nejezdím.

Odp2: Tak bych řekl, že jsem se zase setkal...
Lip¤van, 9.7.2014 9:26

Nemají šanci. Firmy typu Monsanta vládnou pokynem ruky - tedy spíše jedním telefonátem - takovým, jako je 🙈 v Bílém domě nebo Heřman fan Rompuj. :-)

Odp3: Tak bych řekl, že jsem se zase setkal...
ivana Kozárová, 9.7.2014 9:31

Taky si to myslím:-(Jak dlouho budou rumplovat,dokud je nesežerou supi?.... Und lauernd auf dem Todesritt ziehn durch die Luft drei Geier mit.
Sie teilen kreischend unter sich:
´Den speisest du,den du,den ich.;-)

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.