Pro všechny přemýšlivé lidi

Komentáře k článku

14.11.2005 8:32

Česko je hezko?

Od rozdělení Československa uplynulo bezmála dvanáct let, následnickými státy se staly Česká a Slovenská republika. Od té doby se diskutuje o tom, že dvouslovný název státu je příliš dlouhý a je třeba ho pro běžné používání zkrátit.

Problém asi neleží v tom, aby se ušetřilo místo na papíře, úředníci toho napíšou už tak dost. Potíže nastávají, pokud chtějí například fanoušci našeho národního týmu skandovat a povzbuzovat. Pokud chceme naši zemi prezentovat v zahraničí pod výstižným heslem, pak jednoslovný název je to pravé. Dnešní doba přeje rychlosti, svižnosti, dynamice a podobným cize znějícím módním nesmyslům.

Vítězná varianta

V poslední době to vypadá, že z mnoha variant zvítězilo Česko. Stalo se tak pravděpodobně po odvysílání pořadu Česko hledá superstar. Jméno této soutěže jsme mohli vidět a slyšet tolikrát, že si spousta lidí na slovo Česko zvykla. Pro jiné je ale stále těžkým soustem do uší. Mně osobně přijde tento tvar takový tvrdý na poslech. Navíc je ve středním rodě, což vyvolává dojem nezvyklosti a cizorodosti. Asi se mi také vybavuje asociace na předražený obchodní řetězec Tesco.

Navíc tento název vznikl násilným roztržením slova Československo. Kdykoli slyším zaznít Česko, přijde mi, že něco nebylo dopovězeno nebo dokončeno.

Názvy států Slovensko, Finsko, Polsko ap. vnímáme jinak než Česko. Podle tohoto vzoru bychom měli totiž používat asi něco jako Čechsko, podle vzoru Dán - Dánsko. Případně Češisko, ale to už zabíhám do oblasti, kde bych mohl být snadno nařknut z vysmívání.

Odložené možnosti

Jaké jiné varianty byly ve hře? Čechy, Čechia, Čechomor, Morčeslez, Bohemia a další. Bohužel neproběhlo žádné hlasování nebo něco podobného a postupně si tedy zvykáme na Česko. Setkal jsem se s názorem, že Čechy a Bohemia nevyjadřují jméno celého státu ale jen jeho části. Tomuto argumentu nerozumím a ptám se, jak název Česko celý stát vystihuje. Jen proto, že se dosud žádná část České republiky nenazývá Česko snad neznamená nějaký nárok na používání. Země Koruny české se sice historicky opravdu dělí na Čechy, Moravu a Slezsko, ale proč by se stát nemohl jmenovat po části, kde leží hlavní město? Jestli se nepletu, Velká Morava byl název pro území zasahující i na dnešní Slovensko. Vymýšleli tehdy lidé nějaké nové jméno, aby se líbilo všem?

Rozumím však tomu, že Česko navazuje na zavedené a známé Československo. Pak tu máme logickou souvislost s oficiálním názvem Česká republika. Z tohoto pohledu je výhoda, že oficiální a neoficiální jména si jsou podobná.

Abych to celé shrnul, jsem vlastně rád, že už nějaký název naší republiky byl vybrán. Ač nerad, budu jej používat, i když zatím se mu budu co nejvíce vyhýbat :-).

Morčeslez :-)
David Kořínek, 14.11.2005 14:27

Já osobně si myslím, že Česko je dobrý název a nedá se mu - vzhledem k nedostatku jiných inteligentních tvarů - nic vytknout. Používám ho už od dob, kdy za něj bojoval bývalý generální ředitel TV Nova Vladimír Železný, a když je to nutné, použiju formálnější název Česká republika.

Když už nějaký komplexnější název, tak jedině Morčeslez, který spojuje všechny tři oblasti :-D Pak už stačí jen doufat, že zvířátko, které název připomíná jiné státy vyslovují jinak :-)

Názvy států Slovensko, Finsko, Polsko ap. vnímáme jinak než Česko. Podle tohoto vzoru bychom měli totiž používat asi něco jako Čechsko, podle vzoru Dán - Dánsko. Případně Češisko, ale to už zabíhám do oblasti, kde bych mohl být snadno nařknut z vysmívání.
- Možná se mýlím, ale Slovensko není tak úplně to samé jeno Finsko (Fin-sko, Slovák-sko, Řek-cko, Čech-sko, Polák-sko) - ale to jen pro upozornění ;-)

Odp: Morčeslez :-)
ADC*Assassin, 14.11.2005 19:05

Já jsem jednoznačně pro název Česko a podle mě je i správný. A pozor ať si nepleteš dojmy s průjmy :) lidé žijící v České republice nejsou Čechové, (Čech-sko) ale češi kdybychom byli čechové tak nemáme moravu a slezko :).

Odp2: Morčeslez :-)
David Kořínek, 15.11.2005 8:17

Chybička se vloudila, díky za upozornění :-)

Odp: Morčeslez :-)
rehak, 27.7.2006 5:22

Cesko pro Moravu je tak „vhodne“ a taktni, jako Uhersko pro Slovensko

Čechsko ??
Leondegrance, 14.11.2005 23:40

A jak by, podle logiky Čech -> Čechsko, vypadal název „ Čechská republika “ ?
Blbě.

Odp: Čechsko ??
Vladimír Kindl, 16.11.2005 7:49

Myslím, že právě z rozdílného pojmenování státu a národa pochází ty třenice. Kdybych nebyl Čech ale Če nebo Čes, asi by žádné problémy nebyly :)

Napadá mě, proč krátký název státu nevznikl třeba už ve středověku...?

Odp2: Čechsko ??
Leondegrance, 16.11.2005 12:58

No já to vidím asi takhle - právě ve středověku mělo Česko(;-)) v různých obdobých jednoslovný název, např. Boiohaemum, Bohemia ...
Ty víceslovné názvy jsou imho následkem „moderní“ politiky. Politika má potřebu se všude otisknout. Všude nacpat svoji „lidovost“ a „svazovost“, svůj „socialismus“ a jiné bláboly.
Vyjímkou byla a jsou království, ale vyjímkou pouze časovou.

Dodatek
Leondegrance, 16.11.2005 13:03

mělo Česko
Lépe řečeno ČÁSTI Česka, samozřejmě. Také Moravia, Silesia atd.

Odp: Dodatek
rehak, 27.7.2006 5:24

Cesko je pouze zapadni casti Ceske republiky

Odp3: Čechsko ??
Moravan, 3.6.2006 22:20

jj byla Bohemia a Moravia...

Češsko
crackonosh, 15.11.2005 15:23

Název Česko je už mnohem starší, než se zdá, vznikl zjednodušením dřívějšího Češsko (tedy nikoliv Čechsko). To nic nemění na tom, že se mi nelíbí.

Odp: Češsko
Moravan, 3.6.2006 22:21

já jsem pro aby se říkalo Čechy a Morava. Jsme dvě země

Odp2: Češsko
odonkor, 18.6.2006 14:45

Ja bydlim presne na hranicich moravy a cech, nejlepsi nazev je Cechy pro celou zemi .... :-)

Odp3: Češsko
JD, 28.6.2006 19:58

A proč tedy ne Morava pro celou zemi?

Odp: Češsko
rehak, 27.7.2006 5:26

Cesko je skutecne starsi slovo, ale vzdy znamenalo jen Cechy, bez Moravy a Slezska. Slezsko melo take starsi tvar Slezy

Česko
pixy, 15.11.2005 23:27

Česko možná není (pro leckoho) hezko, ale určitě je prakticko. Mně je vždycky tak trapně, když vidím seznam Francie, Itálie, Německo, Švédsko, etc. - a mezi tím najednou: „Česká republika“. Přijde mi to ostudné. Takže jakýkoli krátký název země je potřeba. A Česko není nikterak špatné.

Ostatně ty nářky nad tímto názvem nějak nechápu. Vytvořen je naprosto korektně a ti, kdo jej považují jen za jakýsi pahýl Československa, se velice mýlí - Československo byla přece naopak složenina a Česko (jakož i Slovensko) byly jejími integrálními součástmi. Slovensko přitom nikomu divné nepřijde, přitom stejně jako Země koruny české do svého vzniku nebylo než součástí nějaké větší monarchie. Jenže jeho název jsme si zvykli vyslovovat dnes a denně (ČeskoSLOVENSKO), zatímco tu první část (Česko-) vnímáme, jako že to musí být jistě nějaký upravený tvar čehosi jiného: u složenin si přece všechna slova upravujeme, aby první část končila na „-o“... Takže tam (zbytečně) podvědomě asi hledáme nějaký prapůvodní tvar. Ale tím je Česko. (Ponechejme stranou argumenty těch, kteří v názvu postrádají zmínku o Moravě, Slezsku, Chodsku nebo Brdech - to si musejí vyřídit s těmi, kdož už v roce 1918 označili Země české oním souhrným půl-slovem).

Ty národovecké noty jsou ostatně vůbec nejsměšnější. Kdyby podobně argumetovali v cizině, nebylo by Itálie a v Římě by se dodnes dohadovali nad složeninami typu Italombartyrocílie; představy vyhraněných pří v Bundestagu si raději nepřipouštím...

A konečně ještě jeden podotek mě napadá: národ, který si zcela suverénně pojmenuje okolní státy stručnými a výstižnými, ale zcela vlastními názvy, jako třeba Německo, Rakousko, Španělsko, Švédsko, Lotyšsko atd., nemá přece sebemenšího práva vzpírat se podobné technologii u názvu svého pidistátečku. Vždyť i to Rakousko jsme pojmenovali jen po jedné malé části ze všech těch území, které onu Východní Říši (Österreich) tvoří...

Odp: Česko
Aleš Janda, 16.11.2005 10:02

Zdravím Pixyho :-)

Osobně se mi název Česko také příliš nelíbí, ale co naplat - je to prostě nejpřesnější a „nejsprávnější“ označení státu. Žádný lepší název prostě není, a patlaniny typu Morčeslez - tak to je fakt úlet :-)

A hlavně: jde jen o zvyk. Prostě na tenhle název nejsme zvyklí, neznáme ho a přijde nám cizí. Tohle však budou řešit jen současné generace, těm příštím už to přijde naprosto normální!

Je dobře, že už si pomalu zvykáme, jednotný název je prostě potřeba a mně je také úplně stydno, když slyším Slovensko, Maďarsko, Česká republika... :-(

Odp: Česko
Moravan, 3.6.2006 22:26

jj Česko se zvolilo v roce 1918... takže bych to tak nechal a necháme dál na našich dětech jestli udělají z toho třeba Čechy a Moravu. Rozhodně Rakouský model NE. Tento stát se musí vrátit k zemskému zřízení a přiznat oficálně, že žijou zde nejen Češi, ale i Moravané

Odp: Česko
rehak, 27.7.2006 5:29

Cesko je skutecne vhodny nazev pro oznaceni zeme /casti republiky a to zapadni/, ale zcela nevhodny pro oznaceni celeho statu.

Odp2: Česko
Lukin Peluněk, 19.12.2006 15:09

Máš pravdu, jak jsi na to přišel-myslíš si to jako valstenecky nebo tak nějak? Napiš na Pelunek.L@seznam.cz

Pravý důvod
Juras, 16.11.2005 9:29

Píšete, že jste se setkal s argumentem, že název Čechy nepokrývá celé území. Pravá formulace tohoto argumentu je ale jiná. Název Čechy není vhodné použít pro označení České republiky, protože název Čechy již používá oblast ležící západně od Moravy a pokud by se různé věci jmenovaly stejně, vznikala by nedorozumnění. A z podobného důvodu by neprošlo ani kdyby někdo chtěl Spojeným státům Americkým říkat třeba Utah anebo Německu (vlastně Dojčlandu) Bavory.

Odp: Pravý důvod
Josef, 13.2.2006 19:32

100% souhlas..Čechy nejsou Česká republika, Česko ano. Drásá mi nervy když v televizi slyším, jak se ten a ten vrátil do Čech i když je z Brna. Pražáci jsou pražáci. Čechy jsou Čechy. Nic jiného snad ani neexistuje.

Odp2: Pravý důvod
rehak, 27.7.2006 5:37

Cesko je rovnocenne Cecham, tudiz ani Cesko neni Ceska republika

Odp3: Pravý důvod
Juras, 22.10.2006 23:19

Česko je Česká republika. Bez ohledu na to, že podle Vás má Morava nulovou cenu ;-)

Odp2: Pravý důvod
Lukin Peluněk, 19.12.2006 15:11

Máte oba pravdu-pomozme tomu nějak. Napište na Pelunek.L@seznam.cz. Těším se na vaše názory

Proč se nám nelíbí Česko
Aleš Janda, 16.11.2005 10:18

Nabízím jedno vysvětlení, proč se vlastně ten název Česko tak obecně nelíbí:

Člověk rozlišuje hodnoty, které patří ke státu a které patří k národu. Zatímco stát je pouze forma zřízení bez jakéhokoli citového zabarvení, k národu máme nějaký vztah - většinou dobrý (hrdý atd.).

Zkuste si říct: český národ, české dějiny, český král, česká vlast, český jazyk... To slovo „český“ nevyjadřuje jen jazyk nebo národnost, vyjadřuje to i kus hodnoty té věci.

A teď si řekněte: prezident ČR, ministerstvo ČR, armáda ČR...

Šla by říci „česká armáda“ nebo „vlast české republiky“? Asi těžko... respektive to tomu dává trochu jiný význam. Jedno prostě nelze spojovat s druhým.

A název Česko je oním „českým“ slovem, a ačkoli je citově zabarvený, označuje název státu, jenom název státu, a to je dost málo, city se bouří...

Mimochodem, podobně to má třeba USA: americký orel, americký sen, ale také armáda USA, senát USA...

Odp: Proč se nám nelíbí Česko
Moravan, 3.6.2006 22:28

a snad časem se bude říkat i Moravský národ

Odp2: Proč se nám nelíbí Česko
rehak, 27.7.2006 5:40

Proc ne, i ja se k tomuto narodu hlasim. Mimochodem i Palacky pise o moravskem narode v predmluve k 2.vydani svych Dejin. Asi prozrel rok pred svou smrti

A co mezinárodní název?
Beet, 16.11.2005 15:17

Nedávno jsem se vrátil z Londýna, kde jsem nějakou dobu pobýval. Bydlel jsem tam s Čechy, Moravany i Slováky a toto téma jsme poměrně často a někdy i hodně vášnivě probírali. Ve stručnosti lze říci, že Češi byli proti názvu Česko, kdežto my Moravané jsme s tím většinou problém neměli (samozřejmě to tak nebylo vždy, ale ve většině případů ano). Tedy pokud jde o mě, Česko, ano.
Nicméně se táži: Máme jednoslovný MEZINÁRODNÍ název pro naši republiku? Londýňané povětšinou zatím nezaregistrovali, že v roce 1993 došlo k rozdělení Československa (pokud se už s nějakým Čechem nesetkali) a stále si myslí, že jsme Czechoslovakia. Takže já osobně považuju mít mezinárodní název za důležitější, než ten národní, který už vlastně, dá se říct, máme.

Odp: A co mezinárodní název?
Leondegrance, 16.11.2005 15:25

V pohodě -> Czech. Mn.č. -> Czechs.
A je to...;-)

Odp2: A co mezinárodní název?
rehak, 27.7.2006 5:42

A v jeste lepsi pohode Czech republic.

Odp: A co mezinárodní název?
Aleš Janda, 16.11.2005 15:25

Mezinárodní název máme tuším Czechia, ale ten také neexistuje hned od začátku...

K tomu rozdělení: Když jsem byl v roce 2001 na dovolené ve Španělsku a mobilem jsem se přihlásil do tamní sítě, po chvilce mi přišla zpráva (už nevím v jakém jazyce):
„Vítejte v síti xxx. Pro volání používejte mezinárodní formát čísla, hlasová schránka má číslo 4603 stejně jako u Vás v Československu.“
No comment :-)

Odp2: A co mezinárodní název?
Tripoli, 16.11.2005 21:39

Nejsem si jistý jestli máme oficiální mezinárodní název... onehdy jsem viděl napsáno něco jako „Dopisy z Česka - Letters from Czecho“. Až se ve mně zvedl oběd :-)

Česko je na 100% správně!!!
jirka, 19.11.2005 14:47

Čechy + Morava + Slezsko = Česko

Odp: Česko je na 100% správně!!!
rehak, 27.7.2006 5:43

Hloupost je take dar Bozi, ale maly!

Odp: Česko je na 100% správně!!!
Lukin Peluněk, 19.12.2006 15:14

Nemluv tady blbosti, to je obrovská blbost!

Česko ano
Josef, 23.11.2005 19:10

Není nic hroznějšího, než když si hokejista jede léčit malíček do Čech....do Brna

Podiv
best.man, 26.11.2005 19:10

Nechápu jak někomu může vadit název Česko a Česká republika ne a argumentuje tím, že je z Moravy. Kde v názvu Česká republika vidíte Moravu a Slezsko? nebo Československo- zase tam není nic o Moravě a Slezsku a nikomu to nevadilo..

Takže v čem je problém??


Navíc lidi fandí: Češi do toho!

Odp: Podiv
Leondegrance, 27.11.2005 23:51

Domnívám se, že nejde ani tak o to, aby byla v názvu naší vlastičky cítit Morava, či Slezsko, alébrž o to, že v „Čechy“ leckdo cítí jenom Čechy.

Odp: Podiv
JD, 9.1.2006 1:09

A proč si myslíte, že lidem z Moravy název Česká repubika nevadí? Jejich vlastí není ani Česko, ani Česká republika. Je tudíž nesmysl mluvit o „naší zemičce“ a mínit konglomerát tří různých zemí.

Odp: Podiv
Moravan, 3.6.2006 22:33

Já jsem Moravan, takže češi do toho mě neoslovuje. ČR a Česko mě nevadí, ale líbilo by se mě českomoravská republika. Vadí mě ale ČECHY. Čechy jsou jen po Jihlavu a tak to zůstane. A ten kdo říká do Čech (TV NOVA apod), tak tím vyvolává nacionalismus na Moravě.

Odp2: Podiv
Lukin Peluněk, 19.12.2006 15:16

Máš svatou pravdu, napiš na Pelunek.L@seznam.cz. Popovídámesi-já jsem taky Moravák!

Jak?
bohumil, 28.11.2005 22:48

Made in Cesko? Nejak neco nehraje.Made in Czech Republic. Co zni lip? Osobne myslim,ze jsme meli udelat nazev,CESKOMORAVSKA REPUBLIKA.

Odp: Jak?
Leondegrance, 29.11.2005 11:08

Nehraje, máte pradu. Buď Made in Czech(ia), nebo vyrobeno v Česku. Aj a Čj nemíchat a neprotřepat, prosím...;-)

Odp: Jak?
Moravan, 3.6.2006 22:33

ANOOOOOOOOOO

Domácí píseček
RadekS, 16.1.2006 15:53

Opravdu zajímavá (a jímavá) diskuze :o). Myslím, že jde jen o vnitrostátní/vnitronárodní problém, protože ve světě stejně nikdo o žádném Česku neví, všude nás vnímají pod různými odvozeninami anglického pojmenování Czech resp. Czech republic (viz jinde zmíněná označení Czecho, Czehia ap.). Někdo také zmínil (ne)povědomí zahraničí o rozdělení zřízení jménem Czechoslovakia, z toho hlediska je rozhodně lepší vystupovat pod plným dvouslovným novým názvem Czech republic, než pod polovinou něčeho co už neexistuje. Navíc ve sportovních výsledcích se to pak i lépe hledá :o).

bohemia morava
dc, 20.1.2006 22:19

vy obcania ceskej republiky ste tak sprosti az mi je z toho zle. ved staci aby sa cechy premenovali na bohemiu ceske sliezsko by šlo k polsku .no a boli bydva narody bohemsky a moravsky v state zvanom cesko . no a je hotovo!!!!! v belgicku to tak funguje. tam su flami a valoni a neutralne pomenovanie je belgicko. problem je v tom ze cesko a cechy su podobne pomenovania. takze ceska republika je stat dvoch narodov bohemov a moravanov

Odp: bohemia morava
Badula, 21.1.2006 10:18

Slovák se ozval:-)

na jméno Bohemia by si lidé asi moc rychle nezvykli. A stejně je anglicky. Tu malou část Slezska bych si nechal, naše země je už tak dost malá. Akorát to morčeslez bylo zajímavé, myslím, že by taky tři státy čechy morava a Slezsko měly být zahrnuty do jednoslovného názvu, třeba „Čmosl“.

Kdyby to bylo na mně, nic bych neměnil a nechal bych Česko, jelikož je to nejlepší název.

Odp2: bohemia morava
dc, 4.2.2006 18:52

ano slovák sa ozval zaujimave ze uznavam moravsky narod bohemia a morava rovna sa cesko

Odp: bohemia morava
Lukin Peluněk, 19.12.2006 15:18

No, niečo na tem je. Máš pravdu, napiš na Peluenk.L@seznam.cz Pohovorime.

Odp2: bohemia morava
Lukin Peluněk, 19.12.2006 15:18

Prepáčte Pelunek.L@seznam.cz

Česko je hezko
Mikrob, 25.2.2006 23:45

Jednoslovný název pro Českou republiku „Česko“ je skutečně zřejmě jedinou správnou variantou. Je jazykově vázán na český národ a s tím souvisí i slovní základ „Czech“ v cizích jazycích (nikoli Bohemia=Čechy=země). Srovnáme-li nám blízké Rakousko, stát složený z více historických zemí, rozlišujeme také Rakousy (Horní a Dolní) jako část tohoto státu, jedna resp. dvě z více zemí, které tento stát tvoří. Proto je správné rozlišovat Česko (Czechia), pojem pro nový státní útvar českého národa a Čechy (Bohemia), název jedné země, která je součástí tohoto státu, země, která v minulosti byla domovem nejenom Čechů (Czech), ale i Němců - Ti dosud mnohdy říkají, že jsou Češi (Böhmen), myšleno lidé příslušní k zemi nikoli k českému národu a jazyku (Czech). Je trochu nešťastné, že pojmem Čech/český v českém jazyce nelze rozlišit příslušnost k národu a k zemi, ale s tím nic nenaděláme, je dobré o tom vědět a správně to překládat do cizích jazyků (existují Böhmische Knödel nikoli Tschchische- Czech, Bohemian Crystal nikoli Czech Crystal atd.). Název Česko je tedy zcela logický, správný a potřebný jako jednoslovný název našeho státu. Má návaznost i na označení v cizích jazycích. Mnoha lidem může znít nezvykle, ale to na věci nic nemění. Naopak v případě pojmu Rakousy (Horní a Dolní) mnozí vnímají toto jako nezvyklé, a proto často v tisku vidíme nesprávně Dolní „Rakousko“. Pro správné používání jazyka nemůže být rozhodující, zda někdo něco cítí jako nezvyklé - to je relativní a média by měly lidi mj. i jazykově vychovávat.
K příp. názvu Českomoravská republika lze uvést jen tolik, že by se jednalo o název odvozený od názvu dvou největších zemí, ze kterých se státní útvar skládá (chybělo by tam Slezsko, třebaže je nejmenší). Logický správný zkrácený název by potom byl Čechy a Morava (Bohemia and Moravia, Böhmen und Mähren). Ovšem takto se náš stát nejmenuje, takže to zůstává v rovině úvah.

Odp: Česko je hezko
rehak, 27.7.2006 5:50

Neskacu, nejsu Cech /jak halasila CT/. A propos cesky narod je jednim z narodu /vetsinovym/ obyvajicim Ceskou republiku, spolu s jinymi. Zatim se snazi ty ostatni asimilovat

Odp: Česko je hezko
rehak, 28.7.2006 4:14

Dolni Rakousko neni nespravne: jde o rovnocennou dubletu v ceskem jazyce Rakousy/Rakousko, z nichz prvni je starsi, druha novejsi. V nemcine /i kdyz ji pouzivaji Rakusane/ je jen jeden nazev a to Oesterreich. Stejna situace dublety je i v nazvu Cechy/Cesko, i kdyz si to nekteri [dokonce renomovani lingviste] neuvedomuji.

morava morava morava
gh, 3.3.2006 12:13

samostatnost moravy samostatnost moravy samostatnost moravy moravané nejsou češi

Odp: morava morava morava
Lukin Peluněk, 19.12.2006 15:19

Super návrh, napiš na Pelunek.L@seznam.cz. Mohli bychom spolupracovat . . .

proč česko?
hh, 11.4.2006 17:04

Já teda nevím, ale mě název Česká republika rozhodně nevdí. Je to originální a jak tady bylo řečeno, ve sportovních výsledcích se pak lépe a rychleji orientuje. A pokud fandím, tak křičím „Češi“ a ne jak někteří ČESKO!Je to fuj!!!!!

Odp: proč česko?
Moravan, 3.6.2006 22:37

ja nekřičím, jsem Moravan

Kdyby to četli.
Ivan Placák, 4.6.2006 10:20

Kdyby to četli praotec-Čech a pramaminka-Morava
Uchechtali by se smíchy..Neberme se tak vážně.

Českomoravskoslezsko
giahra, 12.6.2006 12:23

Českomoravskoslezsko... to zní. A sousední Německo (nebo Němecsko?) by se mohlo přejmenovat třeba na Bádenskowürttemberskobavorskobraniborskobrémskosaskodurynskohesenskomaklenburskopomořanskoporýnskofalskosárskoanhaltskovestfálskošlevickoholštýnsko. A oficiálními jazyky by byly šlevičtina, holštýnština, severní dolní sasština, jižní frankština, švábština, ... (jazyky často rozdílnější než čeština a polština, které taky nikdo do jednoho pytle nehází)

Morava
maverick, 21.10.2006 19:07

At je nazev jakejkoliv tak se furt rika cesi mne nekdo rict ze sem cehc tak dostane delo ja si mzslim ze sou v tydle zemi 3 narody ne moravane,cesi,slezane tak to vy prazaci pochopte pro nekoho je nazev cech jako nazev cikan nekdo je hrdej na to ze je moravan nebo slezan a nazev to je jedno hlavne ze nektweri lidi nezapomneli kdo jsou!!!MORAVANE!

Moravskoslezská republika?
Luko Karavan, 2.11.2006 18:25

:-)Moravskoslezská republika? Nepracuje ten kdo to vymyslel náhodou v nějaké spořitelně?

Odp: Moravskoslezská republika?
Lukin Peluněk, 19.12.2006 15:20

Být tebou, tak sedo nikoho tak nevrtám, Čechu!

Odp2: Moravskoslezská republika?
Luko Karavan, 11.3.2007 2:40

vrty vrt, rasisto

souhlas češi DOWN
maverick, 10.3.2007 17:07

souhlas češi DOWN

Název čechy podle mě není správný a je...
Moravian, 9.6.2007 11:12

Název čechy podle mě není správný a je nespravedlivý. Proto taky čechy píšu malým, protože pro mě žádný čechy neexistujou. Možná ještě Česká republika. Je to tak, protože nikdo nesmí zapomínat, že je tady ještě Morava a Slezsko. A jestli se češi budou do Moravy a Slezska pořád takhle srát, tak se pak naserem my a vytvoříme samostatnou Moravskoslezskou republiku. A pak si s tím vaším lvem na znaku můžete třeba vytřít prdel, protože by mě zajímalo, jak by vypadal váš velký státní znak!

Největší promoravská akce, 4.ročník...
Hrdý Moraan, 21.7.2009 19:46

Největší promoravská akce, 4.ročník Výročního pochodu Moravanů, který pořádá Moravská národní obec, proběhne 12.září 2009 v Brně. Sraz účastníků bude v Denisových sadech u ul. Biskupské od 9.30 - 10.00 hod. Zahájení v 10.00 hod. Čím více nás bude, tím lépe. Pokud vyjde vše jak je plánováno a připravováno tak, takováto akce ještě v moravském hnutí za posledních cca.13 let ještě nebyla.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.