Pro všechny přemýšlivé lidi

Komentáře k článku

21.11.2009 19:56

Láska, kterou si člověk uvědomí až když ji ztratí...

Knaan

Člověk neustále po něčem touží, něco hledá a nenachází. A co když už jsme to našli? Co když to, co potřebujeme jsme dávno měli a jen jsme si to neuvědomovali?

Můj příběh začal před rokem, kdy jsem byla troufám si říct „poblázněná“. Byla to doba, kdy jsem se přibližovala k vážnému vztahu, tedy kdy se partner kvůli mně rozešel se slečnou po roční známosti...V tu chvíli jsem si uvědomila, že už nejde jen o známost na pár dní, měsíců...ale že by z toho všeho mohlo vzniknout něco krásného a já mohla být vážně šťastná. Jak už je mým dobrým zvykem začala jsem pochybovat. Pochybovat o tom, jestli je vážně on ten pravý. A co jsem udělala? V podstatě jsem to ukončila dřív než stihlo něco „velkého“ začít a dá se říct, že jsem mu hodně ublížila.

Jsem člověk, který neustále analyzuje věci a vrací se zpět, zpět do minulosti... Listopad 2009, v mé hlavě je pořád myšlenka: „A co kdybych to udělala jinak? Co kdybych překonala svůj strach, strach z toho, že nevím co bude?“
V tuto chvíli jsem si jistá, že bych podobnou chybu neudělala, ale k čemu mi to teď je, že ano. Člověk, který je nejspíš šťastně zamilovaný se neohlídne za nějakou „praštěnou“ holkou, která mu kdysi zlomila srdce. Zakončila bych to větou... Člověk si uvědomí co měl teprve tehdy, když to nadobro ztratí.

„Když honit Lásku chceš, jak stín se Tobě míhá. Ji hoň a Tobě uletí, však prcháš-li Tě stíhá...“ William Shakespeare

1) to, že kvůli vám ukončil roční vztah...
Deever, 24.11.2009 0:54

1) to, že kvůli vám ukončil roční vztah není závazkem pro vás
2) šmarja

As future repeats today
Saw, 24.11.2009 1:05

Mno, u mě to bylo to samý, až na to že bych to asi nemohl popsat tak hezky. Za ten rok co to uplynulo je to pořád všechno stejně zku*vený, co sem bez ní. Ale obávam se že s ní bych na tom nebyl o moc líp, prostě by to tak jako tak dřív nebo později nejpíš přišlo, tak nad tim moc nepřemejšlim...

Všechno má smysl
Juras, 24.11.2009 8:18

Všechno má svůj smysl. Všechno špatné je k něčemu dobré. To co dneska vidíte jako chybu, tomu s odstupem času porozumíte a najdete na tom velké dobro jak pro sebe, tak možná pro něj. Tady je na místě (přestože se najde spousta lidí, kteří Vás od toho budou možná odrazovat), snažit se myslet pozitivně a věřit tomu, že to má dobrý smysl a pozitiva do budoucna.

Odp: Všechno má smysl
ivamka, 24.11.2009 8:28

To je všechno hezké, ale já byla ve dvaceti podobná. Teda myslím, bála jsme se, když už jsme začala být hodně zamilovaná, že to stejně skončí a bude mně to bolet. Taky jsme dost vztahů utla bez důvodu a tak dnes si myslím, že je třeba se lásky nebát. Aby jednou tahle holka nelitovala ne toho, co udělala, ale toho, co neudělala. Ale je třewba myslet do budoucna to si musím taky připomínat. Už to nejde vzít zpátky. Jen toho nelituj a příště se neboj lásky jsou to zranění a pády jasně, ale ty krátké chvilky porozum,ění a láskyplných obětí v tobě zůstanou navždy.

Odp2: Všechno má smysl
Juras, 24.11.2009 8:38

To byl každej, taky jsme nechápali rady zkušenějších „nic si z toho nedělej“. V podstatě jste to asi s tlapkou řekly líp. Člověk se nesmí trápit přemítáním, že něco, co už nejde vrátit, mohlo být jinak.

Odp3: Všechno má smysl
echo, 8.12.2009 21:20

Některé věci si možná člověk MUSÍ prožít sám. Některé rady prostě nepochopíme, nevezmeme apod. Vždyť už od mládí každý z nás slýchá věty typu „Kolik řečí umíš, tolikrát si člověkem“ nebo třeba „Co se v mládí naučím (ve staří zapomeneš) ve stáří jako když najdeš“ ... ale my je opakujeme slovo od slova a nepochopíme jejich význam, jejich pointu [poentu], dokud něco takové nezažijeme my sami, na vlastní kůži. Mimochodem na podobné téma je moc hezká píseň The Rose (nazpívaná zpěvačkou Bette Midler) - sice je to jedna velká metafora, ale kdybyste někdo měl zájem mohu zveřejnit i s vysvětlením ;-)

Odp4: Všechno má smysl
tlapka, 9.12.2009 10:22

Myslím že člověk musí udělat chyby a prožít problémy, aby byl poučen co je dobré a špatné.

Odp: Všechno má smysl
echo, 8.12.2009 21:14

Ano, ale pokud připustíme, že všechno zlé je pro něco dobré, musíme si zároveň do důsledků uvědomit, že všechno dobré je pro něco zlé ...

Odp2: Všechno má smysl
Juras, 8.12.2009 22:23

No to se nedá rozhodně vyvrátit. :-) Ale to zlé by si neměl člověk pouštět k tělu.

Odp3: Všechno má smysl
echo, 9.12.2009 9:50

Dle mého názoru má všechno svou dobrou a špatnou stránku. Jde o to, že někteří lidé vnímají hlavně (nebo pouze) tu dobrou (těm se povětšinou říká optimisté) a druzí vnímají hlavně (nebo pouze) to špatné - těm se obecně říká pesimisté. No a realista se podle mě snaží vidět obě stránky věci. Problém možná je, že některé věci někteří z nás vidět (popř. vědět) ani nechtějí ...

Odp4: Všechno má smysl
tlapka, 9.12.2009 10:24

Tak jest, někdo si rád stěžuje a jiný se rád vytahuje a obojí je na škodu. Zvláště když lže i sám sobě.

Minulost
tlapka, 24.11.2009 8:22

Vracení se do minulosti a přemýšlet způsobem „kdybych to udělal jinak“ může vést k depresi. Jest třeba okamžitě si všechny minulé chyby odpustit a pochybnosti zavrhnout.

Odp: Minulost
echo, 8.12.2009 21:22

Hlavně jde o to, že kdybych to udělal jinak tak bych teď nepřemýšlel, co by se stalo, kdybych to udělal jinak ... podobně jako nepřemýšlíme proč se Morava odtrhla od Čech a co by se stalo a nestalo, kdyby se neodtrhla

Hmm, no je to problém, který už jde jen...
NenergyNOTLOGGED, 24.11.2009 12:46

Hmm, no je to problém, který už jde jen těžko vyřešit, když se to tak zamotalo... Ale jde na to nahlížet ze dvou úhlů, když někdo něco ukončí, tak je možné že se to bude opakovat u někoho jiného, když najde zase někoho jiného, ale to jak to vlastně dopadne nemůže nikdo vědět, ale myslím si (neznám okolnosti), že to byla správná volba... lítost nad svými činy by se měla promítat jen u činu, které jsou lítostihodné. Ale to je prostě běžná věc na cestě životem:) Na světě je přece spousta krásy:)

Odp: Hmm, no je to problém, který už jde jen...
NenergyNOTLOGGED, 24.11.2009 12:47

Jo a ještě dobře volený citát to se musí nechat;)

HLAVU VZHŮRU
Beruška, 24.11.2009 14:44

Týjoo ve tvém článku vidím přesně má slova, mé myšlenky,...u mě jinak vztahy ani nekončí :(.
Ale taky jsem toho názoru, že „zlé je k něčemu dobré“, to se ukáže až časem ... Kolikrát se mi to potvrdilo. Ale něco mě mrzí i teď a mooc !! :(
Nejhorší je nad tím moc přemýšlet a neustále se tím zabývat,... stejně je to už zbytečný.
Chce to hlavu vzhůru a „pozitivní myšlení“ ... jinak bysme se asi zbláznili :))

Odp: HLAVU VZHŮRU
zvoník, 25.11.2009 9:31

Mno..., to jsou mi vaše problémy....
Jakoby jste nevěděli, že lásku si lze představovat jako vlastní nezištnou oběť pro někoho, aby se jemu něčím pozitivně prospělo, pokud to není hříšné. Říká se tomu zřejmě - čistá láska. Tu aby člověk teda dneska pohledal...! Nebo vyhrál ve sportce?
Lásku si ale někdo také představuje tak, že lidé si navzájem ukojí své chtíče a neví proč. Je to ten diktát chemie v těle, který mnozí vůbec nezvládají a zaměňují ho s čistou láskou. Kdysi tuto lásku někdo definoval jako ,,honbu za kusem prochcaného masa". A má pravdu! To je většina dnešních vztahů. Ostatně tyto vztahy předpověděla kdysi známá S., která řekla něco v tom smyslu, že ženy budou ztrácet svou skutečnou hodnotu žen a budou se skoro ve všem podobat mužům oblékáním, účesem i ctižádostivostí a prací. Budou chtít ztrácet své panenství ještě před sňatkem a z lásky se stane obchod za peníze, kterým se tyto ženy budou živit. Muži tento obchod budou s radostí přijímat a takové ženy následně opouštět.
Vážení..., je to jen velmi dávné proroctví nějaké baby, ale udělejte si vlastní představu jak se naplňuje, a co je tím vším vinno?
Pokud jde o mne, tak ona se rozhodla jako muž a opustila ona mě..., a šla za výhodnějším i s dětmi. Což podle toho proroctví a právních ošetření emancipované ženy (pro všechny) v tomto státě, jako teda docela chápu. Byl bych blázen, kdybych do toho letěl znovu dalším pokusem.

Odp2: HLAVU VZHŮRU
Juras, 25.11.2009 10:07

Lásku si můžeš představovat jako vlastní nezištnou oběť stejně dobře, jako si můžeš představovat hlas zvonu coby kubistický obraz.
láska není žádná oběť. Láska znamená, že máš někoho rád.

Odp3: HLAVU VZHŮRU
tlapka, 25.11.2009 11:40

A nejlépe všechny.

Odp3: HLAVU VZHŮRU
iva, 26.11.2009 10:40

Já tu nezištnou lásku zažila, tak vím jaká je. Má tě někdo rád, i když ví, že zrovna ji neopětuješ nabo ji nechceš a on tě přesto miluje a chrání. Není to taková ta láska, kdy tě někdo vydírá, ale jen tě miluje a chce pro tebe jen to dobré bez podmínek. Vlastně pořád v životě je něco za něco a tahle láska byla nezištná. Já bych tak milovat nedokázala asi, ale někdo jo.

Odp4: HLAVU VZHŮRU
Juras, 26.11.2009 11:00

Ale on mluvil o nezištné oběti. A to je něco úplně jiného než nezištná láska :-)

Odp2: HLAVU VZHŮRU
echo, 8.12.2009 21:26

Jak si poznamenal Karel Plíhal, když se dočetl, že láska je jenom chemie, podle vědců: (milostná báseň:) Šeptám Ti do ucha horce, rozkošné chemické vzorce...

Odp: HLAVU VZHŮRU
zvoník, 25.11.2009 9:36

A na Berušku bych měl jeden dotaz:
Prosím definuj, co to je pojem ,,pozitivní myšlení" ? Je to něco jako neprůstřelná naivita nebo důvěra v něco, co vůbec neexistuje? Tím nemyslím Boha. Ten je totiž reálnější! Jinak fakt nevím...

Odp2: HLAVU VZHŮRU
Juras, 25.11.2009 10:10

Napsalo se toho tady o pozitivním myšlení plno, myslím, že Beruška ten termín chápe podobně jako já. Pozitivní myšlení je ve zkratce víra, že cokoliv se mi stane, je to pro mě k něčemu dobré.

Odp3: HLAVU VZHŮRU
Vlastimil Čech, 25.11.2009 10:32

Krásně a přesně řečeno, pane Jurasi...
Pro ty, kteří jsou věřícími by to mělo býti naprosto zřejmé:
„co Bůh činí, dobře činí...“
„ani vlas nespadne bez vůle Boží...“
„koho pán Bůh miluje, toho...“
„nevyzpytatelné jsou cesty Boží...“
atd. atp.
My bezvěrci můžeme citovat nepřesně :-)
Takže opravdový VĚŘÍCÍ se pozná podle opravdu positivního myšlení!
COKOLIV SE MI STANE, JE TO PRO MĚ K NĚČEMU DOBRÉ!
To se Vám povedlo, pane Jurasi... mimochodem: jste věřící?

Odp4: HLAVU VZHŮRU
Juras, 25.11.2009 10:39

Já su nevěřící (ale pozor - nikoliv ateista, ateistům taky nevěřím).

K tomu hodnocení, co je pro člověka dobro a zlo, jsem ještě vyhledal příspěvek od Ladě, kde v posledním odstavci píše:
Starý zenový mistr, u něhož žil už jeden mladý mnich, choval koně. Jednoho dne utekl jeho nejcennější hřebec. Sousedé přišli, aby mu vyjádřili politování, ale mistr jen řekl: „Odkud víte, že je to neštěstí?“ Nazítří se hřebec vrátil a přivedl s sebou několik divokých koní. A sousedé zase přišli, tentokrát aby mu poblahopřáli k tomu štěstí, ale zenový mistr jen řekl:„Odkud víte, že je to štěstí?“ Nazítří se přihodilo, že když se mnich pokoušel jednoho z divokých koní zajíždět, spadl a zlomil si nohu. Zas přišli sousedé, aby dali najevo soucit, ale zenový mistr jen řekl: „Odkud víte, že je to neštěstí?“ Krátce nato došlo k válce, ale mnich kvůli zranění nemohl být odveden k vojsku. Odkud ale víte, že je to štěstí?

Odp5: HLAVU VZHŮRU
tlapka, 25.11.2009 11:43

To je báječná příhoda a taky poučná.

Odp5: HLAVU VZHŮRU
ivan, 25.11.2009 23:13

To už si tady kdysi psal, dobrá připomínka, furt se mě líbí.

Odp3: HLAVU VZHŮRU
tlapka, 25.11.2009 11:41

Pozitivní myšlení: Láhev je poloplná.
Negativní myšlení: Láhev je poloprázdná.

Odp4: HLAVU VZHŮRU
zvoník, 25.11.2009 22:49

No tak já si taky přihodím:
Víte koho má Bůh nejraději?
Ateisty. Protože ho neobtěžují svými problémy...

Odp5: HLAVU VZHŮRU
ivan, 25.11.2009 23:09

To se mi líbí, zdá se, že je to pravdivé.

Odp6: HLAVU VZHŮRU
tlapka, 26.11.2009 11:16

Mě zase ne. Pán Bůh má o lidské problémy eminentní zájem, proto lidi stvořil ne?

Odp7: HLAVU VZHŮRU
Juras, 26.11.2009 16:31

??? To by mě v životě nenapadlo. Proč myslíš?

Myslíš, že to tak funguje, že třeba výrobce aut vyrábí auta, protože chce řešit problémy s jejich provozem?

Já bych si spíš pokládal otázku, jestli je náš svět vyrobený na zakázku anebo jde o sériovou výrobu...

Odp8: HLAVU VZHŮRU
tlapka, 26.11.2009 18:08

Můj názor je, že Pán Bůh si nás pořídil, jako když si pořídíš domácího mazlíčka. Je tvůj, ale dělá si co chce. A máš o něj zájem. Otázku seriové výroby vesmírů jedním bohem zde ještě nikdo nezkoumal, stojí za úvahu.

Odp9: HLAVU VZHŮRU
ivana Kozárová, 8.12.2009 1:16

Taky si myslím,že nás má rád jako my ty naše mazlíčky...

Odp10: HLAVU VZHŮRU
., 9.12.2009 13:02

Ba ne :-). Bůh má prý rád pouze, ale jenom pouze tvory, kteří NELŽOU :-). A takový se prý vyskytuje jenom jeden, ale opravdu jenom jeden ;-) vzácný exemplář pod Špilasem. :-) Žije prý v nějakém starém stromě :-), je prý podobný Brouku Pytlíkovi, ale má mnohem větší kusadla :-). Prý mu ten jeho strom chtějí ochranáři skácet :-) v rámci ochrany př. Ale vyhynutí mu zřejmě nehrozí, prý ho někdo viděl se třemi mláďaty na zádech hledat si potravu někde v bahně :-) brněnské přehrady :-).

Odp11: HLAVU VZHŮRU
ivana Kozárová, 9.12.2009 13:15

Jen aby ho nepopráškovali!:-(

Odp11: HLAVU VZHŮRU
ivan, 9.12.2009 13:43

Ty fetuješ ?

Odp11: HLAVU VZHŮRU
tlapka, 9.12.2009 15:44

Jakože lidi rád nemá protože nemají kusadla?

Odp5: HLAVU VZHŮRU
ivana Kozárová, 30.11.2009 21:53

....Zvoníku,Zvoníku,Váš sžíravý humor připomíná Perunovy stesky ze Křtu sv. Vladimíra,jak žehrá,že by se z toho zbláznil,kdyby si měl všechno pamatovat,co na něm věřící chtějí... nějak tak že jeden chce mít žito drahé,ten druhý laciné,tomu sušit,tomu močit,tomu pole hnojit...dřív si,prase,život zkazil a teď ho mám zhojit...nebo tak nějak... je to fakt,mnozí mají Boha jen pro své pohodlí a proto se modlí,jak Havlíček psal....

naděje
santiago, 25.11.2009 23:10

Tuhle jsem četl o pokusu.
Když krysy plavou v nádobě s hladkými stěnami, utonou průměrně za 10 minut.
Ve druhém kole jedné šťastně vylosované skupině krys dali po 9 minutách plavání do nádoby plovací desku. Za chvíli jim ji zase vzali.
Tyto krysy pak - přestože nebyly trénovány, naopak unaveny předchozím plaváním - usilovně plavaly a plavaly a plavaly ... a utonuly až po dalších neuvěřitelných téměř 20 minutách.

Odp: naděje
tlapka, 26.11.2009 11:17

To je hnusné.

Odp2: naděje
Juras, 26.11.2009 16:28

To je pravda, ale hezčích zvířat by nám zas bylo pro takový pokus líto...

Odp3: naděje
tlapka, 26.11.2009 18:10

Proč myslíš že je krysa škaredá, to je velmi subjektivní.

Odp4: naděje
Vlastimil Čech, 26.11.2009 18:19

Protože vypadá skoro docela úplně jako krysa ;-)

Odp5: naděje
ivan, 26.11.2009 18:56

Než jsem to dočet tak už jsem řval smíchy. Dobrej šutrák.

Odp5: naděje
Juras, 26.11.2009 21:22

:-)
Napadlo mě: Protože jsem krysu už viděl. Ale tohle je lepčí :-)

Odp4: naděje
Juras, 26.11.2009 21:24

Já jsem nenapsal, že to je hnusné. Proč Ty myslíš, že je krysa hnusná? ;-)

Odp5: naděje
tlapka, 30.11.2009 13:36

Protože se na ní dělají pokusy. Krysa má složitou nervovou soustavu a vadí jí to. ať se do dělá na červech.

Odp6: naděje
Juras, 30.11.2009 13:42

Červ špatně hrabe nožičkama, když se topí.

Odp7: naděje
tlapka, 4.12.2009 11:10

Ovšem dnešní skenovací metody jsou tak na výši, že by to šlo bez nožiček !

Odp: naděje
ivana Kozárová, 30.11.2009 21:56

dostaly naději.... Je to hnusné od lidí,kteří si svým falešným a zlopověstným počínáním sami na sebe přivolávají beznaděj. Život ve lži se projevuje už dávno i ve vědě,která přestala být součástí kultury. Vymanila se z ní,stala se odporným náboženstvím a sklidí,co zasela.

Odp2: HLAVU VZHŮRU
ivan, 25.11.2009 23:08

Asi takhle: Zachovejte paniku, všechno špatně dopadne. ;-)

Odp3: HLAVU VZHŮRU
zvoník, 26.11.2009 10:07

Jasně....
A paradox je to, že této mizerné době za pár let budeme říkat: ,,Staré dobré časy"...

Odp4: HLAVU VZHŮRU
tlapka, 4.12.2009 11:11

Budeme, ale ne všichni.

Odp5: HLAVU VZHŮRU
echo, 8.12.2009 21:31

Všichni ne, všichni už tu nebudou ... ale zase se tu vynořuje otázka - co by byl v tomto případě optimismus? říct, že bylo líp, nebo že je líp?

Odp6: HLAVU VZHŮRU
tlapka, 9.12.2009 10:28

Zajímavá otázka. Možná odpověď " něco bylo líp a něco hůř a teď je to naopak. tzv. Realismus.

Odp6: HLAVU VZHŮRU
Juras, 9.12.2009 10:49

Já myslím, že optimismus v sobě nese výhled do budoucna. Takže „bylo líp“ optimistycké není, protože v sobě zahrnuje „líp není“ (a už nebude).

Odp7: HLAVU VZHŮRU
Juras, 9.12.2009 10:51

chyba - optimistické.
Možná by ale bylo dobré změnit i po m na tvrdé - bylo by to něco jako optimální mystika ;-)

Odp7: HLAVU VZHŮRU
tlapka, 9.12.2009 11:33

Ošem jsem napsala taky „bylo hůř“ což se tím vynuluje.

Odp8: HLAVU VZHŮRU
zvoník, 10.12.2009 22:53

Přemítat o tom, co je optimismus a pesimismus je stejné jako řešit, jestli smrt je událost pozitivní nebo negativní. Každopádně je to optimistická budoucnost. Kdo to vidí jako budoucnost pesimistickou, pak vůbec nemá cenu, aby žil. A to je ta realita.

Odp3: HLAVU VZHŮRU
zvoník, 26.11.2009 10:30

Všichni lidé, mající pozitivní myšlení jsou vlastně: happy free cool in. Čili česky bych je nazval ,,Štastní Frikulíni" . Takže přiznejte se svícaři, kdo z vás je Frikulín?
Mám pocit, že nikdo ještě nemá toto jméno zaregistrováno, tak honem než vám ho někdo vyfoukne!

Odp4: HLAVU VZHŮRU
tlapka, 30.11.2009 13:36

Mně se zdá že Frikulín zní nějak trochu vulgárně, ale neví, co mi to připomíná?

Odp5: HLAVU VZHŮRU
zvoník, 30.11.2009 19:57

To je úroveň....

Odp6: HLAVU VZHŮRU
tlapka, 1.12.2009 10:21

Jaká úroveň co to znamená?

Odp4: HLAVU VZHŮRU
ivana Kozárová, 30.11.2009 21:58

Hlásím se,že jsem odporně negativisticky zaměřena,nemyslím,že bude líp po člověčím,naopak,myslím,že bude hůř.

Odp5: HLAVU VZHŮRU
ivan, 30.11.2009 22:23

Jasně, Ivano, že bude hůř, to víme všichni ale proč se z toho hroutit, v nabídce života je ještě mnoho co jsme ještě nezažili, třeba život starýho člověka. Sice nám nepřinese už mnoho nového, ale může nás dovéct k novému poznání o už prožitém. Já jsem docela zvědavej na to jestli na jeho konci vstoupíme všichni do stejných dveří, nebo budeme mít každý ty svoje.

Odp6: HLAVU VZHŮRU
ivana Kozárová, 4.12.2009 21:47

Ale já se z toho nehroutím,jen mi to nevadí. Myslím,že až bude hůř,bude současně v mnohém líp ;-)

Odp7: HLAVU VZHŮRU
ivana Kozárová, 7.12.2009 22:51

A pokud se dveří týče,pro každého jsou otevřeny jedny a tytéž dveře. Jenže každej je vidí jinak a tak se lidem zdají různé. Pravda,pro někoho příliš ouzké. Jako máme každej jinej daktyloskopickej znak,kterým si je otvíráme. Ale ruce máme všichni stejné. Universální jediné dveře pro všechny. Je jen na nás,jestli vstoupíme ,anebo budem radši hledat nějakej jinej otvor....

Odp8: HLAVU VZHŮRU
Ivan, 8.12.2009 0:04

Zkusil jsem si to představit, při asi 25 OOO dní délky průměrného života lidí a více než 6 OOO OOO OOO čekatelů to bude 240 000 za den, tedy 1O OOO za hodinu. To je asi 5x rychlejší tempo než v ,,Bitvě tří císařů nebo u HK.

Odp9: HLAVU VZHŮRU
Ivan, 8.12.2009 0:08

Teď mě došlo, že se článek jmenuje,, Láska, kterou si člověk uvědomí až když ji ztratí.

Odp10: HLAVU VZHŮRU
ivana Kozárová, 8.12.2009 0:21

Jo,a člověk je zpravidla tehdy š´tastnej,když o tom vůbec neví:-)

Odp9: HLAVU VZHŮRU
ivana Kozárová, 8.12.2009 0:17

Máte na mysli bitvu u Hradce králové - potažmo u Sadové ? Tam,kde za půl hodiny padlo třicet tisíc lidí jen proto,že rakouská armáda nebyla technicky na výši?

Odp10: HLAVU VZHŮRU
Ivan, 8.12.2009 0:30

Jo, zadovky, víme o co jde.

Odp11: HLAVU VZHŮRU
Ivan, 8.12.2009 0:35

Čilou nahodilostí mám SPZ .......18-66

Odp12: HLAVU VZHŮRU
ivana Kozárová, 8.12.2009 0:38

Takže bitvu máte vybojovanou. V jednom příspěvku o krvi jste se mi přiblížil. Moje maminka žila třináct let z transfuzí,ale nebyl to pěkný život.

Odp10: HLAVU VZHŮRU
Ivan, 8.12.2009 0:40

To byl jeden z důvodů, ten druhý byl, že si nechali rakouští stratégové za zády Labe na neměli ústupový prostor, tak se tam nechali rozstřílet. Tedy svoje vojáky tam nechali rozstřílet.

Odp11: HLAVU VZHŮRU
ivana Kozárová, 8.12.2009 0:46

Až na jednoho z Lamberků,teď mi vypadlo křestní jméno. Gustav,tuším. Ten zavelel na ústup a poslední brodil Labe. Střepina ho zasáhla do hlavy a tak částečně zešílel. Starala se o něho matka Kateřina. Oba mají hrobku v Nezamyslicích.

Odp12: HLAVU VZHŮRU
ivana Kozárová, 8.12.2009 1:24

A taky jsem četla starej německej román Leichenrauber o jednom leutnantovi,kterej navlík uniformu svýho nadřízenýho mrtvýho a změnil svoji identitu,stal se sám svým nadřízeným,vrátil se do jeho rodiny a žil spokojeně až do smrti;-)

Odp6: HLAVU VZHŮRU
zvoník, 5.12.2009 3:47

Mně se ale fakt líběj ty Dveře pana Morrisona. Vzpomínám tím na Slayda.

Odp7: HLAVU VZHŮRU
ivana Kozárová, 7.12.2009 22:47

Ukončete nástup,dveře se zavírají:-)

Odp5: HLAVU VZHŮRU
tlapka, 1.12.2009 10:22

Když bude hůř tak jsme připraveni, když nebude tak budeme mít z toho radost že není. Tvůj negativismus je na místě.

Odp6: HLAVU VZHŮRU
zvoník, 1.12.2009 15:20

Jasně. Pravidlo Luďka Soboty bylo, že aby mohlo být lépe, musí být předtím hůře. Čili kousne-li Tě např. rozzuřený bojový pes, považuj to za přínos, i když trhá a i když to bolí, protože když potom pustí a nechá toho, tak to je ta pravá slast! A o tu nám přece jde, ne?

Odp7: HLAVU VZHŮRU
tlapka, 4.12.2009 11:16

Štěstí je pouze přechod mezi velkým a malým neštěstím. napsal to nějakej filozof. A skutečně: V jakých situacích se říká „to jsem měl štěstí !“ že mě nepřejelo auto, nechytil policajt, nepřišlo se na poklesek... vyhne se úrazu, uzdraví se z nemoci jako s tím bojovým psem. Když má pořád někdo „štěstí“ jak se tady píše ty peníze nebo moc, za chvilku si na to zvykne a kdo vysoko vyleze, hluboko spadne.

Citát od pana Wericha
Pavel od vody, 26.11.2009 16:25

Když už jste v těch citátech, přidám jeden od Mistra:
Na minulost se dá vzpomínat, na budoucnost bychom měli myslet, ale žít, žít se dá jen v přítomnosti.
Ať jsme si doposud prožili co chtěli, žijeme jenom teď a tady. A navíc jenom jednou.

Odp: Citát od pana Wericha
tlapka, 4.12.2009 11:17

Vzpomínat na minulost není kolikrát zdravé, ani moc myslet na budoucnost. Jenom natolik abychom se vyhnuli minulým chybám.

Odp2: Citát od pana Wericha
echo, 8.12.2009 21:35

Jakožto člověk, který právě strávil půl hodinu učením se na dějepis skutečně souhlasím s tím, že někdy není zdravé hrabat se v minulosti :-)

Odp3: Citát od pana Wericha
echo, 8.12.2009 21:41

A to existují lidé, kteří jsou schopni učit se stejnou látku i 3 hodiny, popř. jsou za stejnou dobu za jakou jsem já schopen dostat ty letopočty a jména do hlavy vyrobit si tahák ... ale tak to už je individuální

Odp3: Citát od pana Wericha
tlapka, 9.12.2009 10:30

Právě proto mě zajímá spíše matika. Je taková citově neutrální...

Odp4: Citát od pana Wericha
., 9.12.2009 12:17

Výborně! Mne také. Matematika je hlavně politicky neutrální. To je na ní to nejdůležitější. Protože nelze tvrdit, že např. druhá odmocnina ze čtyř měla za tzv. „ bolševika“ jinou hodnotu, než za tzv. „menševika“ :-). Matematice jsou totiž tzv. „bolševici“, tzv. „menševici“ i jiní tzv. „ ...ici“ úplně šuma fuk. :-)


Matematika je nepodplatitelnou královnou věd, jejíž platnost (na rozdíl od jiných věd) není politicky ovlivnitelná.

Odp5: Citát od pana Wericha
Jistý Ivan Jistějovič Jistič Jistínský z, 9.12.2009 13:04

No, to si budeš moct s Juráskem pěkně popovídat, určitě si budete bezva rozumět, on je bývalý matikář.
Ukázka příkladem vzbuzuje zájem, třeba mě chytí za srdíčko.
V rodině jsem měl dva, jeden, když se vrátil z ruského zajetí po první válce tak direktoroval gymnasium ,,U sv. Mikuláše".
Druhý je bratr mojí mámy, dosud žije. Ten pracoval celý život na ,,staťáku v Praze.
Ani po jednom z nich nemám ani gen.

Odp5: Citát od pana Wericha
tlapka, 9.12.2009 15:47

Právě proto je tak příjemná, taky se nemusí učit letopočty všechno se dá vymyslet z hlavy netřeba žádné nástroje ani chemikálie, stačí tužka a papír a už je to vypočtené !!

Odp5: Citát od pana Wericha
zvoník, 10.12.2009 23:11

Tučné části příspěvku, Tečkočárko, jsou mírně řečeno nevhodné, až nepravdivé...
Kdyby to tak bylo, nemohl by být český ministr financí ministrem financí, a nemohl by státní rozpočet být státním rozpočtem, který se schválil. - To je realita. Nikoliv pesimismus. Optimismus je ovšem to, že tomu věříš, že to dobře dopadne. Přece nebudeš pesimista, že...?

Odp6: Citát od pana Wericha
., 10.12.2009 23:22

Ale Zvoníku, za politické „počty“ královna věd MATEMATIKA vůbec nemůže, přece :-). Matematika nemůže za to, že někdo dluh veřejnosti vůbec nesdělí, ani za to, že nikdo, kdo ten dluh způsobil, se k němu nepřizná a bude ho tutlat, a tutlat, až bude ten velikánský dluh ze svého původce pěkně potichu rozúčtován na všechny nevinné prosté občany státu, kteří za něj nemohou.

Odp7: Citát od pana Wericha
zvoník, 11.12.2009 15:04

To je teda sakra matematika!...

Pochybnost je věčná
Lipovan, 28.11.2009 9:35

To asi známe všichni. Hlodající červík pochybnosti, který nám nedovolí užít si naplno krásné chvíle a bezmezně se radovat z čehokoliv. Nemá cenu s pochybností bojovat, je prostě nezničitelná. Možná jsme tak nastaveni kvůli jakési duševní rovnováze, abychom se příliš nenechali unášet nejrůznějšími vějičkami. Těžko říct. Praško by k tomu určitě sdělil více, ale pro pouhého příslušníka lidu obecného je v tomto ohledu velmi těžko nalézti vhodná slova. :-)

Odp: Pochybnost je věčná
echo, 8.12.2009 21:38

Vhodná slova ... to je taky diskutabilní. Protože nejen že všechno zlé je pro něco dobré (popř./a všechno dobré je pro něco zlé), ale také (přestože zastávám názor, že celý svět se ve skutečnosti skládá ze dvojic typu ano/ne, 0/1, true/false, muž/žena, ..., ......) jednu věc mohu „popsat“ nebo lépe „pochopit“ mnoha různými způsoby. Ano, věci typu ekvivalentní úpravy rovnic se asi moc rozdílně chápat nedají, ale mnoho z věcí o kterých tu padla zmínka ano.

Odp: Pochybnost je věčná
Pavel od vody, 11.12.2009 15:23

Tak jsem, Lipovane, zjistil v pořadu „Na cestě po ...“, že Lipovani jsou obyvatelé Dunajské delty. Jsou to potomci Pravověrných, kteří se tam utekli před ruským carem. Vyznačují se mohutným plnovousem, který jim ten car zakazoval.
Zase jsem o něco chytřejší ;-)
Pořad vysílali v pondělí 7.12. v 21:00 na ČT1.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.