Nefilozofujte u piva, přijďte na Svíci.cz!

Komentáře k článku

18.10.2009 23:26

Pokažená hračka

> Tati, podepiš mi tady ten omluvňák.
> Co se stalo?
> Ale nic, ta kráva nám řekla, že odpoledka začne o deset minut dřív, ale začali o dvacet minut a to jsem nestihla.
> Tak to bys měla omluvňák podepsat snad spíš ty jí, ne?
> Hele, nedělej vlny, podepiš mi to, jinak budu s ní mít zbytečný problémy a předstírat vášeň k neolitu je fakt nad mý síly.
> Promiň, ale to nemohu jen tak přejít, tvoje škola vám nezajišťuje obědy, draze ti je platím v závodním stravování bez státního příspěvku, a jen kvůli tomu, že se to tvý úče nehodí se buď nenajíš a prachy spláchnem do kanálu anebo se půjdeš najíst až po odpoledce, ale za plnou, takže to zaplatíme tak jak tak.
> ...sim tě, pár korun, vostatní vobědvaj až doma, tak chtěj taky brzo skončit.
> Za půl roku je z těch tvejch pár korun tisícovka, takže měsíc bez koně?
> ...si hnusnej, zrovna když mám před zkouškama na licenci.
> Promiň, ale ty si přeješ, abych podpořil tvůj ústupek přestože ti nabízím zastání. Ale cenu za ústupek zaplatit taky nechceš.
> Já nána blbá, měla jsem jít po rozvodu k mámě ...


Rozhovory s puberťáky asi nikoho neohromí, ale já si po té uvědomil nápadnou podobnost v uvažování poslanecké sněmovny. Poslanci, kteří si sami zvolili presidenta, najednou uvažují o jeho odvolání, protože odmítá přidat bezhlavě svůj podpis k ratifikaci mezinárodní úmluvy.

Nejsem mocen posoudit zda je pro nás přijetí Lisabonské smlouvy přínosem či ne, ale jsem přesvědčen, že většina poslanců Smlouvu ani nedočetla natož aby si lámali hlavu, zda je její přijetí pro nás pouze výhodné.

Naproti tomu jsem schopen posoudit chování poslanců, kteří veřejně uvažují o odvolání ústavního činitele, kterého si sami zvolili, jen pro to, že jedná podle Ústavy. To je unfair a dokonce horší než chování puberťácké. Je přece jedno, kolik států již Smlouvu ratifikovalo a kolik jich tak učinilo až na podruhé. Otázka pro znalce mezinárodního práva: neměly by se procesy ratifikace zopakovat i v ostatních státech?

Máme my, obyčejní voliči, také nějakou šanci odvolat své zasupitele, pokud si začnou hlasovat jen tak podle svého svědomí a nikoliv podle našeho přání? Jenže stav na naší politické scéně dává tušit, že politici žádné svědomí nemají. Tak podle čeho vlastně hlasují?

MOC CHUTNÁ MOC
Senior, 19.10.2009 5:59

Šance na odvolání nemoudrých politiků se zvýší, pokud si vynutíme zákon o obecném referendu - viz též: http://zpravodaj.podnety.cz/clanek-256--moc-chutna-moc.html

Odp: MOC CHUTNÁ MOC
ivana Kozárová, 19.10.2009 12:13

Mnozí to komentují : On z toho vyroste...
Já myslím,že to roste s nimi.
Pokud máme doma takové puberťáky,přichystejme se na polívku z řepy a podstandartní starobinec. Tam nebude ani rádio,netřeba se bavit o politice.

Odp2: MOC CHUTNÁ MOC
Alfons, 19.10.2009 12:36

To by ještě šlo.;-)

Odp2: MOC CHUTNÁ MOC
tlapka, 21.10.2009 11:54

Starobince ještě nebyly zřízeny. Půjdeme rovnou pod most nebo na hřbitov.

To je ze života!
Vlastimil Čech, 19.10.2009 14:30

Pane Sysle, tuhle historku jste docela určitě zažil! To je ze života... Ovšem druhou věcí je, že oba účastníci rozhovoru mají do jisté míry pravdu... Taťka je zásadový, rozumný- a má ve všem pravdu. Dcerka zřejmě ve všem zásadním pravdu nemá, ale zato ze své zkušenosti ví, jak to chodí v praxi, a jak by pochodila s uplatňováním zásad doopravdy v reálu. Čí pravda je větší? A proč? Nu ano, pak se debata účastníků ubírá jinam, jako to ostatně bývá obvyklé v případě, kdy se dva argumenty jaksi mimoběžně minou.
Pokud se týká jednání českého presidenta (prý mu zlí lidé připomínají jeho minulost jménem „Tunel dědek“) Bohužel musím uznat, že největší předvídavost ve vývoji české politiky a hospodářství projevil Dr. Sládek :-)
Velmi přesně předpověděl průběh a výsledky tzv. privatisace.
Program jeho strany byl proti NATO - (vzpomínáte na Jugoslávii a našeho Humanitárního bombardéra?)
Byl proti EU - ( a to tehdy se mluvilo o nějaké jiné Evropské unii... o té Evropské unii, kde jsou si všechny státy rovny a kdy se jeden zastává všech a všichny jednoho)

Nevíte někdo, nemá náhodou Dr. Sládek někde věšteckou kancelář?

Možná měl ten „Tunelářů král“, „Útěkář před právníky“ a „Zhasínač“ výčitky svědomí, kdo ví... no ale prý už na něj Voldemorti udělali „bu bu bu“ a stejně vyměkl...

Zažil
sysel, 19.10.2009 15:14

a nepřipadám si jako vítěz.

ad president
především mne děsí neschopnost umět prohrát: Ocitnul se míč příliš blízko brány? přerušíme hru a budeme vymýšlet nová pravidla, aby se nám tohle už nemohlo stát

Jen politik může vymyslet: Pručíme větru dešti. Moudrý člověk si pořídí vhodné oblečení.

Odp: Zažil
Juras, 20.10.2009 21:46

Neumí prohrát anebo se stůj co stůj snaží vyhnout tomu, aby se dopustil velezrady?

Pár lidí si někoho zvolilo ...
Maximus, 19.10.2009 15:41

Pár lidí si někoho zvolilo a ejhle - on si nepočíná tak, jak od něho jeho voliči očekávali. Těm nyní nezbývá, než se škrábat na hlavě a přemýšlet o neodvolatelnosti svých zvolených přestavitelů.

Věřme tomu, že jim jejich vlastní medicína opravdu chutná.

Odp: Pár lidí si někoho zvolilo ...
zvoník, 19.10.2009 17:46

Jednoznačně humus...
To se to studovalo zadarmo za bolševický peníze...! To se to arogantně frajeřilo na protekčním pracovišti před kolegy (raději nejmenovat), než to prasklo. To se to hrabalo, když se potom všude demokraticky kradlo, aby taky něco káplo úspěšnému reformátorovi v nejlepších letech! A když se to teď sere a jsme už dědek, to jsme najednou plni vlastenectví a obav...!
Lidi..., máte, co jste chtěli! A že jste si to tak nepředstavovali? Tak si pro vzpomínku zachrastěte nostalgicky klíčema a bude vám zase líp... Jinak byste mohli být chápáni jako ty pubertální dcerunky... Dcerunky jsou ale pěkné, vyvinuté... Však mohou jít do vysněné západní Evropy dělat gejši, lolitky a hostesky do nočních podniků, ne? - Když o tom pohodlí tolik sní i po těch letech... A mravnost? Ta už se dneska dávno nenosí, protože ta jde ruku v ruce s bídou, ale chceš-li uspět jako atletka v pořádném cirkusu, musíš se dobře naučit roznožku, dcerunko... Pak to i paní úča ocení. - Možná...

Odp2: Pár lidí si někoho zvolilo ...
tlapka, 21.10.2009 11:57

Svět se stále mění ale v podstatě to vyjde nastejno. Chrastit budeme svými kostrami. Nebdou byty tudíž ani klíče.

Tyjo, já bejt prezidentem, tak si...
werterber, 19.10.2009 19:26

Tyjo, já bejt prezidentem, tak si nahrabu, procestuju celej svět, najím se v nejdražších restauracích na světě za penízky poplatníků a naseru celou Evropu, protože se mi nelíbi LSD :-).

Odp: Tyjo, já bejt prezidentem, tak si...
zvoník, 20.10.2009 0:43

Že se Ti nelíbí LSD?
Tak ať... Hlavně, že se líbí feťákům! To je velmi populární zkratka. Někteří tomu za bolševiků říkali Lidová spotřební družstva.

Odp: Tyjo, já bejt prezidentem, tak si...
Juras, 20.10.2009 21:53

LS omezuje suverenitu ČR. To je snad bez debat. Takové jednání od libovolného občana není trestné, pokud se omezuje pouze na nenásilné a neválečné jednání. Ale pokud tak jedná prezident, dopouští se velezrady. I kdyby stokrát souhlasil a byl přesvědčen o tom, že to je pro republiku dobře, byla by to velezrada, protože to omezuje suverenitu ČR. A kdokoliv by mu to mohl vmést do tváře, pokud by navíc získal patřičný počet zákonodárců, mohl by zahájit řízení o zbavení prezidentského úřadu.

Odp2: Tyjo, já bejt prezidentem, tak si...
werterber, 20.10.2009 21:59

Proti tomu nic nemám. Naopak se mi nelíbí, tlaky z venku, aby podepsal. Navíc co si má co nějakej kravaťák z Francie tvrdit, že je to v našem zájmu. Nadřazovat se nad nás a myslet si o nás, že nejsme dost inteligetní na to, abychom přišli sami na to, co je v našem zájmu.

Odp3: Tyjo, já bejt prezidentem, tak si...
Juras, 20.10.2009 22:08

Aha, pochopil jsem to jinak :-)

Odp3: Tyjo, já bejt prezidentem, tak si...
Juras, 20.10.2009 22:12

Mimochodem - líbí se mi reakce na zákaz krásných „neúsporných“ žárovek od Strany svobodných občanů. Hned jak bude příležitost, přijdu na jejich mítink. Bohužel jsem zaspal a dozvěděl se o zákazu až v době, kdy už v obchodech nebyly... :-(

Odp3: Tyjo, já bejt prezidentem, tak si...
ivana Kozárová, 21.10.2009 12:34

Souhlasím s Tebou. Když musí všechno souhlasit,musí něco nesouhlasit. Kampaň,která se vede proti presidentovi,je podezřelá.

Odp2: Tyjo, já bejt prezidentem, tak si...
Bára Š., 20.10.2009 23:47
Odp3: Tyjo, já bejt prezidentem, tak si...
Juras, 22.10.2009 7:39

Co je k smíchu?

Odp4: Tyjo, já bejt prezidentem, tak si...
slayd, 22.10.2009 12:05

Zmrzlé hovno a nuda jak o půlnoci v márnici.
Ať žijí AMÍCI!!! P.S.

Odp5: Tyjo, já bejt prezidentem, tak si...
zvoník, 22.10.2009 17:39

Slayde,
nevaž se, odvaž se... To platí i pro všechny horolezce!

Odp4: Tyjo, já bejt prezidentem, tak si...
Bára Š., 22.10.2009 18:55

Vaše pojetí velezrady a suverenity. To by de facto každá závažnější mez. smlouva omezovala suverenitu státu a pokud by ji prezident podepsal, dopustil by se velezrady.

Odp5: Tyjo, já bejt prezidentem, tak si...
slayd, 22.10.2009 21:22

Velekokot se nemůže nikdy zrady dopustit, neboť je schopen dělat výhradně velké kokotiny...
V Česku je tak nízký populační přírůstek, že nám bude brzy i náš pidipíseček velký!
Na HRAD poté usedne starý GRUFFIN. P.S.

Odp6: Tyjo, já bejt prezidentem, tak si...
slayd, 22.10.2009 21:23

Oprava starý Griffin nebo Simson?

Odp7: Tyjo, já bejt prezidentem, tak si...
zvoník, 23.10.2009 0:13

Jestli jste si nevšimli, že už tam dávno sedí, tak to máte tedy hlavu v oblacích...

Odp8: Tyjo, já bejt prezidentem, tak si...
Alfons, 23.10.2009 3:16

Kdo to je Griffin nebo Simson? Neznám, mám vzdělanostní deficit.

Odp9: Tyjo, já bejt prezidentem, tak si...
slayd, 23.10.2009 14:07

Sedí tam státní DEFICIT... P.S.

Odp10: Tyjo, já bejt prezidentem, tak si...
zvoník, 23.10.2009 20:45

A když ho dobře zaplatíš (stejně tomu placení asi normálně neujdeš), tak si půjde po svých a dá už pokoj. Když ovšem nebudeš chtít platit, tak si to vezme sám z našich daní i s úroky... Deficit je holt Deficit, s tím nic nenaděláš...

Odp9: Tyjo, já bejt prezidentem, tak si...
tlapka, 26.10.2009 11:57

doporučuji Garfielda.

Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
Sova, 24.10.2009 19:00

Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě definitivně končím se Svící. Každej si tu zanadává na určitý problém a stejně se nic nevyřeší..
Nashlenadou.

Odp: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
zvoník, 24.10.2009 22:12

Ale já mám ve zvonici sochu sovy jako ptáka - symbolu moudrosti...? A tato komunikace na svíci sice nic neřeší, to je pravda, ale dává určité vědění o tom, co se lidem honí v hlavách? A to není k zahození, ne? Já sovám věřím, protože mi už jedna (sova pálená) dobrovolně seděla na ruce. A přestože byla o dost větší než poštolka, nepoškrábála mi tolik ruku.
Jseš Ty vůbec sova?

Odp2: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
tlapka, 26.10.2009 11:58

Nebudeě se přece vnucovat- ani sově.

Odp: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
Alfons, 25.10.2009 12:15

Slabší kusy odpadávají.

Odp2: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
zvoník, 25.10.2009 14:34

Není pravda. Slabý je každý z nás. Slabost se ale neprojevuje odpadnutím. Odpadnutí může být způsobeno tím, že člověk zpočátku očekává přímý recept na problém, který se zde probírá. Ale ono... nic! A když nic, tak proč tu být, že? A to je právě to, že člověk, i když najde takzvané ,,nic„ , tak něco musí sám. A být v,,sám“ ? To se musí naučit. A to je možná případ Sovy. Proto sovám věřím.
Opět připomenu rčení L. Lipského: Je lepší si to podělat sám podle sebe, než si to podělat podle toho, jak nám radí druzí...

Odp3: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
x, 25.10.2009 17:29

Sovy nejsou tím, čím se zdají být :-) ( Městečko Twin Peaks )

Odp4: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
zvoník, 25.10.2009 21:08

Neznám Twin Peaks, ale vím, že sovy jsou tajemní ptáci stejně jako létající savci netopýři.

Odp3: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
santiago, 26.10.2009 8:24

...lepší si to podělat sám podle sebe, než si to podělat podle toho, jak nám radí druzí...

To je mi pěkný nesmysl. Správný manažer si naopak vždycky předem najde agilního rádce, aby měl na koho hodit případný průšvih.

Dnes málokdo riskuje úspěch: většina se snaží neudělat chybu.

Odp4: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
zvoník, 26.10.2009 10:23

,,Správný" manažer? Tak to mám pocit, že jsme zase úplně někde jinde. Správnému manažeru jde především o vlastní úspěch. A není pravidlem, že jeho vlastní úspěch je vždy odrazem úspěchu toho, pro koho údajně dělá. A lidé na svíci přece nejsou manažeři toho, kdo potřebuje vyřešit problém? Nebo to tak zde lze? Proto jsem psal to, co jsem napsal.

Odp5: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
Alfons, 26.10.2009 12:08

Náš problém vyřeší s konečnou platností RFID čipy.

Odp5: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
santiago, 26.10.2009 21:21

Zvoníku. My dva si nerozumíme. Nadhazuju, že dnes je zhusta považováno za úspěch spíše neudělat chybu než se odvážit ji udělat. Tolik k Vaší třetí větě. Vím snad ještě, co chcete sdělit následující (A není pravidlem...), ale pak se už nechytám (A lidé na svíci...).

Omlouvám se, to není útok na Vás. To je moje chyba. Jsem alergický na moudrosti celebrit populární kultury. Připadají mi buď velmi mimo život nebo velmi vykalkulované, neupřímné a pokrytecké.

Aniž tuším, co o tom soudí Leoš Mareš.

Odp6: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
zvoník, 28.10.2009 3:30

Zde nejde o titul celebrita, nýbrž o to, kdo má jakés takés zkušenosti s životem a o životě. Samozřejmě v tom hraje velkou roli věk, kdy se nepředpokládá, že ten mentální vlivem ,,vaty„ ustrne jako u zmíněného Mareše (nechť pan Mareš promine).
Co se týče manažerství, tak pochopitelně manažer nedělá chybu sám ve svůj vlastní prospěch. S tím názorem souhlasím! To by byl jasně blbec, že? Ale dopouští se chyb jiných, úmyslných a netolerantních, které jsou v přímém neprospěchu těch, s nimiž spolupracuje. Kdyby to tak totiž nebylo, nedocházelo by ke sporům hraničících s fyzickým napadením manažerů a jejich vysoké fluktuaci po firmách! Takových arogantních lidí, kteří by za své činy zasloužili kulku do hlavy, jako to bylo v Graspu, je totiž přehršel a stále přibývají. - V tom si možná nerozumíme...
A následné vysvětlení rčení pana Lipského tkví v tom, že raději s prací pod bezohledným vedením manažera sám seknu a budu sám nuznit svým přičiněním, případně si pod paragrafem chystaného nového zákona něco k živobytí ukradnu, než podle rady ,,neomylného“ manažera budu nuznit úplně stejně, ale za mnohem větší dřiny, a ještě budu muset poslouchat jeho sprosté výlevy a výhrůžky. - Takže asi tak...
Jinak co se týče přímo mé osoby, tak já se přiznám, že mně je mnohem sympatičtější, a mám k tomu také blíže, rozbít vejrostkovi pořádně držku bez jakýchkoli svědků, zůstat spolupracovat, a ráno ho v práci slušně pozdravit, když si přeje vytvářet ,,neomylné" konfliktní situace.
Tomu se říká pracovně právní vztahy tržní společnosti.

Odp: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
ivana Kozárová, 26.10.2009 13:12

Sovo,nechoď pryč! Bude hůř. Ale máš to dobrý,sova nemůže dostat prasečí chřipku !;-)

Odp2: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
Sova, 26.10.2009 15:47

Vaše komentáře na mě zapůsobily, možná, že tu ještě chvíli zůstanu.
ivana Kozárová: Prasečí ne, ale ptačí jo :-)

Odp3: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
Alfons, 26.10.2009 15:54

Budeme soutěžit. Kdo první natáhne ráfky vyhraje.

Odp4: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
ivana Kozárová, 26.10.2009 17:29

To bude těžký objektivně to zjistit a dodat zprávu příjemci:-)

Odp3: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
ivana Kozárová, 26.10.2009 17:28

Sovy té chřipajzně utečou,jelikož jsem je slyšela,jak umějí svištět. Předpokládám,že umíte svištět nehlučně a elegantně,jelikož moudrost už je taková. Vyprdněte se na Atény a zůstaňte na svíci.

Odp4: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
slayd, 26.10.2009 18:37

Ať píšeš na svíci nebo chrápeš v posteli nebo už ležíš pod drnem na krchově... svět si dál nerušeně existuje bez tvého vědomí i práce stále podle svého....
To nedomyslíš, jak to celý funguje, ani kdyby ses posral ve stanici Metra 3x za sebou!!!! Všechno vyřeší světová potopa sračková - až nás pohltí naše výkaly vědeckého pokroku a pseudomorálního pokrytectví. Kdo se bojí nesmí do lesa!
Nikomu nevěř šmoulo a schovej si tu hopsinkovou šťávičku... P.S.

Odp5: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
zvoník, 26.10.2009 21:13

No paráda!
Vy si tady blafete o posrávání a já jsem dneska vylezl na věž kostela sv. Apolináře v Praze. A tam vám bylo nasráno od holubů...! Až hanba! A můžou za to holubi? Ne! Můžou za to lidi! A přitom je tam tak krásný barokní zvon od Kühnera s hlavou ve tvaru beranních rohů a krásným zaobleným čepcem. Věž taky krásná, gotická osmiboká. Ale všechno zadělané od těch vrkounů... Jediný zvon, co tam zůstal ze čtyř zvonů po válečných rekvizicích, a on je tam chudák jak pastouška v kurníku samý hovno... A kostel plný mladých lidí a perfektně vypiglován. Věž jeden velký humáč. Zvon, i když je ruční, je úplně opuštěn. Jak je to jenom možné...?

Odp6: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
tlapka, 27.10.2009 9:01

Takové věci se dají řešit- nějak ultrazvukovou ohradou.. holubů je nadbytek, poškozují zvoničky- proč se jim nedá nějaké antikoncepce když už je věda tak daleko? Prostě na ušlechtilé účely nejsou peníze. Nebo vyluzovat zvuky dravců- posadit do zvonice Sovu?

Odp7: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
slayd, 27.10.2009 9:09

TRUE PINK LOVE? SEXY JOB! P.S.

Odp8: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
tlapka, 27.10.2009 11:08

Buď pink love, nebo pink clove. True love nebo true cave. Sexy job, nebo sexy cob. Máme na vybranou.

Odp9: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
ivana Kozárová, 27.10.2009 11:31

u nás se zmůžou tak leda na jedovatej zob.....

Odp6: Vážení a milí přátelé, tímto zřejmě...
ivana Kozárová, 27.10.2009 11:33

Na to už odpověděl výše Slayd. Není zájem o život a živé tvory a živé věci. Zájem je jediný. Konzumovat a následně defekovat,pokud možno nerušeně a v teple. Na zvonici není pohodlí,zvonit dá práci,zvon je živej organismus. Co s tím. To zajímá Tebe a ještě pár blouznivců.... Slayd má pravdu. Je to tak.

Zvoníče
sysel, 28.10.2009 2:04

Ještě tam (u sv. Apollináře) slouží P. Čejka?

Odp: Zvoníče
zvoník, 28.10.2009 3:56

Prosím, já jsem tam nyní věž a kostel navštívil asi po 11ti letech... S knězem jsem se nesetkal, neboť on není zřejmě správce. Správcem je arcibiskupství a nájemcem křest. komunita Chemin Neuf se zaměřením k ekumenismu a všemu, co s tím souvisí.
Co se týče holubů ve věži, tak se mi je podařilo horkotěžko vyhnat a zasíťovat okna. Na úklid bude muset být brigáda. Voraženost holubů nezná mezí. I když jsem je vyháněl, stále se vraceli. Byli si tak sebejistí svým hnízdištěm, že někteří seděli na konstrukci, i když jsem od nich byl na pouhých 25 cm! Teprve, když jsem takovýho paličáka chňap do ruky a nesl ven, začal jančit. Teď holt utřou zobáky...

Odp2: Zvoníče
Alfons, 28.10.2009 9:23

Až se o tom dozví ochránci přírody!! Vezmou si všechny holuby domů.

Odp3: Zvoníče
tlapka, 29.10.2009 11:58

Ochránci budou chtít od holubů informovaný souhlas, a to v šesti kopiích, že je jim přístup zamezen.

Odp2: Zvoníče
Vlastimil Čech, 28.10.2009 12:08

Není holubí trus hnojivo? Něco jako Guáno? Nemohl byste na tom nakonec zbohatnout?

Odp2: Zvoníče
ivana Kozárová, 29.10.2009 11:55

Tak mě napadlo,že až podlehneme prasečímu moru,budou všechny naše věže patřit jenom holubům....

Odp3: Zvoníče
tlapka, 29.10.2009 11:59

Až podlehnou Moru pošťáci, budeme holuby potřebovat.

Odp4: Zvoníče
ivana Kozárová, 29.10.2009 13:36

Jo,pokud je před tím,než sami zhebnem nezblbneme všelikými frekvencemi,vysílači,zářením a bůhvíčímještě,aby trefili kam mají.....

Odp5: Zvoníče
zvoník, 29.10.2009 20:14

Holub se nenechá zblbnout zářením a frekvencemi. On má oči jako kamery a v hlavě má Google-mapy po svých předcích zděděné. Člověk si svoje Google vymyslel až pak, protože má hlavu jinak běžně na blbosti.

Odp6: Zvoníče
ivana Kozárová, 30.10.2009 21:35

já ale četla,že právě záření a frekvence ovlivńují jejich orientaci a že v současné době mají skrz tyhle věci poštovní holubi problémy s navigací... Nejsem erudovaná v oboru,možná,že to je něčím jiným,ale má to na svědomí naše civilizace...

Odp7: Zvoníče
zvoník, 31.10.2009 1:20

Poštovní holubi musejí mít přdevším motiv někam doletět. Motiv je žrádlo. Čím je ho míň, tím větší motiv holub má se dostat tam, kde se měl dobře. To je jeho kód a mapa. Je to jakoby se člověk vracel opakovaně na své nejkrásnější místo prožité dovolené. To, že jsou dneska holubi dezorientovaní, přispívá povětšinou všude dostatek žrádla a možnosti zahnízdění a párování s divokými holuby.

Odp8: Zvoníče
ivana Kozárová, 31.10.2009 15:02

Asi na tom něco bude,ale jako ženská samozřejmě nevěřím a mám výhrady k tomu,že všechno funguje na základě zobu. To by ten svět teda byl hroznej;-)

Odp8: Zvoníče
., 3.11.2009 23:20

Zvoníku, dnes jsme v Praze na HN viděli holoubky. Možná, že byli z Tvé zvonice. Žádné drobečky jsme jim nedali, ale přesto se chovali slušně. Proč mnohým holubům v Praze chybí na nožkách jeden nebo i více prstů ? Některý má místo jedné nožičky pouze pahýl. Jak se jim to stane ?

Odp9: Zvoníče
zvoník, 4.11.2009 12:14

To je tím, že ti blbci si zvykli lézt až do haly a chodějí sbírat drobky i na eskalátory. A nevysvětlíš jim to, aby to nedělali... Žrádlo je přednější.

Odp10: Zvoníče
ivana Kozárová, 5.11.2009 17:57

to je teda nářez. Je mi jich líto. Lidí je mi líto míň.

Odp10: Zvoníče
., 5.11.2009 19:06

Zvoníku, děkuji za vysvětlení. Je to možné, a pravděpodobné. Vždyť nedávno i v TV vysílali zprávu, že malému klukovi eskalátor snad také utrhl prstík na nožičce (?). Už si tu zprávu moc přesně nepamatuji.

Ještě mám jeden dotaz:
Je možné někde v hale HN v Praze se v klidu na lavičce najíst a napít z vlastních zásob ? A kde ? My jsme tam tento týden nikde vhodnou lavičku nenašli. Nějaké lavičky tam byly (malý počet) a byly obsazené.
Tak jsme si museli sednout na betonové kulaté stolečky před nepoužívanými pokladnami.

Odp11: Zvoníče
zvoník, 6.11.2009 12:53

Já na Hlavák nechodím a vlaky nepoužívám, když nemusím. Tam se to pořád mění. Bezdomovci jsou jako ti holubi a vegetujou tam stále i přes represe. Jedna z represí je odstranění všech míst, kde lze sedět a na zemi se nesmí. Město si s tím totiž neví rady. Snaží se odstraňovat důsledky místo aby odstraňovalo příčiny. Dělají to jako většina podnikatelů při vydělávání peněz do své kapsy...

Odp12: Zvoníče
tlapka, 11.11.2009 10:29

Bezdomovcům by měli postavit jejich vlastní nádraží ani by tam nemusely být koleje.

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Odp12: Zvoníče
ivan, 11.11.2009 12:43

Zvoníku, fakt si plačka, řekni nám do čí kapsy vyděláváš peníze ty, to abychom se zastyděli.

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Odp5: Zvoníče
tlapka, 30.10.2009 10:56

Lidi jsou blbí dost sami od sebe, není třeba záření, na druhou stranu hodně vydrží.

Odp6: Zvoníče
zvoník, 31.10.2009 3:12

To, že hodně vydrží, to je právě tou blbostí, protože blbost je věčná, kdežto přirozená inteligence pomíjivá...

Posezení na hlavním nádraží
., 6.11.2009 14:32

Zvoníku, děkuji za odpověď. Napadlo mne při tom řešení :-), které by bylo výhodné pro obě strany:
Na HN v Praze by byly zřízeny KABINKY (jednosedadlové, dvousedadlové, třísedadlové), a za posezení v jedné kabince na dobu např. půl hodiny by zákazník zaplatil např. pět korun. Automat by nechal sedátko vysunuté pouze po těch třicet zaplacených minut. Pak by automat automaticky a bez milosti pod sedící osobou sedátko zasunul do podlahy nebo do zadní stěny. K tomu by mohl reproduktor tiše ševelit např. ruskou lidovou „A nuka pjesňu nám propoj věsjolyj větěr ! “ Domnívám se, že by se tam zahraniční turisté jen hrnuli; a to tím spíše, že pracovník zcela prázdného „Turistického centra“ nedovoli venkovským poutníkům chvilku po příjezdu do Prahy si v jeho centru sednout na židli nebo na pohovku a najíst se a napít se z vlastních zásob.

Odp: Posezení na hlavním nádraží
zvoník, 6.11.2009 21:21

Já jako cvičený turista mám batoh, který se nazývá rybářský, a ten je bez vyndavání věcí z něj současně lehkou rybářskou stoličkou s opěradlem. - Velice praktická věc! Dvěma pohyby ho během 5ti vteřin rozložím a zase za stejný čas složím. Lze ho použít i v dopravních prostředcích, když jsou všechna místa obsazená. Jednou jsem dokonce v tramvaji to mé místo nabídl staršímu pánovi a on si sednout nechtěl, že by prý z toho spadl. Tak už to raděj nenabízím. Na ten Hlavák by to myslím použitelné bylo... - Nějaké zajížděcí židle do zdi nebo do země... To by se dalo lehce oblbnout...a možná by to bylo i nebezpečný v uskřípnutí nějaké končetiny.

Odp2: Posezení na hlavním nádraží
., 6.11.2009 22:30

Zvoníku děkuji za inspiraci. Kde se dá takový rybářský batoh/židlička koupit ? V rybářských potřebách ?

Já vím, že ten můj návrh se „sedacím placeným automatem“ je trochu ujetý :-) , ale odpovídá to současné době, kdy za všechno musí chudý člověk zaplatit. A tady by majitel „sedacích automatů“ také mohl na tom bezpracně vydělávat; pouze by zaplatil pořizovací náklady.

Odp3: Posezení na hlavním nádraží
zvoník, 7.11.2009 20:15

Já bych neřekl, že je ten návrh se zasunovacíma sedačkama zas až tak ujetý... Dnešní době je příslušné, že existují mezi námi lidé, kteří vymýšlejí způsoby jak zadarmo získat peníze z jiných lidí. Je to určitá sorta podnikatelů, kteří vytvářejí projekty jak rychle zbohatnout úplně bez práce jenom z nějakého organizování něčeho. Teď si zase možná nějaký trefený idealista bude myslet, že kňučím, ale to není kňučení, to je jen určité konstatování.
Před časem někdo z takových, jak jsem teď výše jmenoval, dostal nápad, že by lidé měli odvádět státu daň ze vzduchu podle počtu hlav hlav v rodině. Jiný nápad byl, že by si měli platit daň za to že je jim dovoleno žít, dýchat a existovat. Čili až budou jednou lidé očipováni, bude velmi lehké zjistit, kdo má na kolik let předplacený svůj život. Když mu kredit dojde, stane se zločincem, který okrádá stát, sebere ho ŽP (životní policie) a půjde na základě spravedlivého soudu do vězení dokud nezaplatí dluh i s úroky za svoji existenci. Bude-li dluh např. ze zdravotních důvodů nevymahatelný, bude pachatel takového finančního podvodu zbaven života, aby dál neškodil demokratickému státu. První na ráně budou pochopitelně důchodci.
Že to všechno vypadá tako scifi? Vůbec ne. Jsou skutečně v této zemi lidé, kteří se těmito revolučními myšlenkami již chlubí! V dřívější době v kašnách byla voda zdarma podle zákona krále. I tehdy si někdo později vymyslel, že se za odběr bude platit a udělalo se to, a vymyslelo se ,,vodné„ . Když se vymyslelo vodné, muselo se později zavést ,,stočné“. Podobně to vzniklo s placením odpadků a placením ekologické daně. U nás například ve společném činžovním domě, kde se privatizovaly byty, je společná anténa s rozvody do jednotlivých bytů. Za její provoz, i když je zanedbatelný, se platí měsíčně cca kolem 40ti Kč od každého bytu organizaci sdružení majitelů bytů. Jenže analog je dávno v Praze pasé a tedy běží digitál, na který má každý svoji anténu v bytě a společná anténa na analog je tedy vypnutá, neb je k nepotřebě. Už od té doby zrušení analogu všichni bojují za to, aby se platba za společnou anténu zrušila. Nelze, protože úřední šiml je zatvrzelý, a každému podnikateli se přece peníze za ,,nic„ hodí, když je lidé musí z nařízení platit. Až tato platba pozbyde tohoto efektu, vymyslí se jiná platba, aby byl efekt zachován. A tak stejně to dělá i tento demokratický stát se svými obyvateli ve všem, protože ho podle jeho slov drží při životě podnikatelé ,,odborníci“ , kteří vymýšlejí nesmyslné poplatky pro lidi za to, že vůbec žijí a právo na život si musí následně koupit od zločince. Je to vlastně takové skryté výpalné.

Odp4: Posezení na hlavním nádraží
ivan, 7.11.2009 22:34

Klidně choď s kýblem do studánky, nikdo po tobě platbu za vodu požadovat nebude, pokud se nebudeš živit jejím prodejem, nebo používat k jiným hospodářským účelům. Za vodu skutečně neplatíš nic, to je ze zákona! Platíš za stavbu a údržbu přehrady, cenu za postavení a údržbu přivaděče, v případě Prahy to je krom menších zdrojů Želivka, postavení a údržbu vodáren, provoz čerpacích stanic a tlakového vedení, rozvod od čerpacích stupňů do systému, přivedení potrubím až do domu ( mnohdy kilometry) a po upotřebební svedení kanalizací (ohromný systém) do čističek, které taky musí někdo postavit + náklady na jejich údržbu a provoz + doprava na úložiště kalů. Zdá se, že vůbec nevíš za co platíš, voda je zdarma!.. platíš náklady za službu přivedení a vyčištění. Vzduch k dýchání ti nikdo měřit nikdy nebude!.. jenom tady kyselíš. Skutečnost je opačná, na záchranu jednoho života se vynaloží někdy až miliony. (popálená holčička) Fakt jsi vytvářeč blbejch nálad. Kdyby někoho napadlo tam vy lavičky dát, třeba s vyhřejvanejma sedadlama, tak já bych toho bůra za použití na hodinu klidně dal, dokonce bych to měl za dobrej nápad. Skutečnost je taková, že pracovat musíme skoro všichni, ale naše práce nás bolí víc než práce těch ostatních, tu dost často nechceme vidět. Vždyť je voda přece zadarmo, že !

Odp5: Posezení na hlavním nádraží
zvoník, 8.11.2009 21:09

Předpokládal jsem, že odpovíš na téma úprava a doprava vody a čištění odpadních vod. Zde platby chápu, nejsem debil. Jak si ale pak vysvětlíš okolnost, že čím více lidé vodou šetří, protože je právě stále zdražována, tak tím více je znovu zdražována? Viz cena za totality k ceně dnešní v poměru k platům, a stále to nebere konce... Není v tom náhodou něco jiného než pouhé údajné ,,zlepšování" služeb, že by údajně v rozsahu tisíců procent jako je to u toho zdražování? A co když vodu odebírám a její větší část nevylévám do kanalizace, protože se třeba odpaří, když se mi stočné počítá podle počítaného vodného? Pak totiž platím za něco, co vůbec nevyužívám, že? Např. v Německu na tento případ mají zvláštní vodoměr. Za vodu jako takovou se vbrzku platit bude, když už jsme u těch studánek a kýblů, neboť je již připraven zákon, že lidé, kteří vlastní studny na svém pozemku, budou platit za odběr vody z nich. Už dnes jsou veřejné studny zavírány a odstraňovány. Je jen otázka, kdy platby budou i u vzduchu. I takovéto návrhy se už v parlamentu objevily. - Vím, o čem píšu, čili ne, že kyselím. To nás totiž ještě čeká! Tyto výmysly skutečně vymýšlí tržní společnost (nikdo jiný), a nikoliv poslanci levicových stran, natož někdo z normálních komunistů, kteří napáchali podle statistik tolik jiného zla. Není totiž všechno jenom černé a bílé jak se jeví a jak zastánci vlastního mamonu prezentují. Člověk, který má určité sociální cítění nade všemi, je rozhodně jiný, než člověk který má podobné cítění jen sám nad sebou. Ten, kdo dá do společného jen dvě malé mince ze svého posledního, dá mnohem víc, než ten, který dá mnohem větší sumu peněz, a jeho rozpočet to nijak nezatíží. A jak funguje tržní společnost? Odpověz si sám... To jsem tím chtěl říct. - Možná trochu zmateně, ale jistě při své inteligenci víš, co tím myslím.

Odp6: Posezení na hlavním nádraží
ivan, 9.11.2009 0:18

U kolaudovaných domů před rokem 1951 tato povinnost není požadována vůbec a po tomto roce se u studen nenapojených na kanalizaci požaduje pouze zakreslní, pokud vodu používáš pro domácnostní potřebu. O tomto odběru se podává pouze prohlášení. Pokud jsi napojený na veřejnou kanalizaci tak ti je měřen odběr a ze spotřeby je ti vypočítáno stočné. Toto neplatí pro vodu používanou k hospodářským účelům, na tu se vztahuje jiný platební režim. To, o čem píšeš, že bude zavedeno už platí. Malý vychcandíra o sobě neřekne že je lump, když se napojí na kanalizaci kterou neplatí, je přeci šikovný, že. Lumpové, to jsou přeci ti ostatní.

Platba, daň, ze vzduchu k dýchání je samozřejmě kravina, tak to tu nešiř. Už přestaň brečet, žiju normálním životem obyčejných lidí a mám přibližně ty samé starosti jako ty, nebo mnoho dalších lidí, v něčem možná větší, v něčem možná menší.

Odp7: Posezení na hlavním nádraží
zvoník, 9.11.2009 4:49

Já se tady nesnažím brečet. Já zde uvádím jenom příklady ze života, jak morálka lidí vlivem nastavených podmínek celého systému klesá. Benevolence Policie, kdy je té Policii (ochránce spravedlnosti) spravedlnost naprosto ukradená a kdy je svolná a ochotná jednat proti zákonu, je vidět na každém kroku, a to v minulém režimu (nezlobte se na mě), v řešení problémů prostých občanů, nebylo! To zaprvé. Pak chci uvést opět příklady, kdy lidé jeden druhého je schopen podrazit kvůli zbavení se zodpovědnosti za událost. Jestli toto někdo považuje za normální jev společnosti a bude to tolerovat jako běžný problém všech, a jestli na něj druhý upozorní jako na zlo, pak nevím, co mám považovat za normální..., protože jestli se samet dělal proto, aby na sebe byli lidi takhle horší, pak ať jdou sametáři do... víš kam..., nebo je tam někdo nakope, a nebude to dlouho trvat.

Odp8: Posezení na hlavním nádraží
tlapka, 9.11.2009 13:28

Jsme nuceni žít v civilizaci, protože bez civilizace se neobejdeme. Pochybuji že by mohla být nějaká dokonalá, tak jako lidi taky nejsou dokonalí. Byli takto vytvořeni a proč, to nevím. Ve vší úctě Zvoníku neměl by sis to brát tak do hlavy, co kdyby ses narodil ve střední Africe?

Odp9: Posezení na hlavním nádraží
zvoník, 10.11.2009 16:26

Tlapko,
ve vší úctě, je hrozné, když někdo mává názorem, že ,,buďme rádi, že je takhle, protože může být ještě hůř, a to zatím není, tak o co jde..., že?" To je přesně to, co tato společnost potřebuje od svých občanů. - Pozvolna zhoršovat situaci, kdy se názor Tebou a jinými ventilovaný dá vždycky použít jako obhajoba stále horší situace žití. Bereš-li to takhle, pak máš pravdu a jdeš s davem.

Odp10: Posezení na hlavním nádraží
tlapka, 13.11.2009 15:23

To asi jo, když to říkáš ale nechat se ušlapat má to jakou cenu?

Odp10: Posezení na hlavním nádraží
., 16.11.2009 15:36

Zvoníku, ještě je druhá varianta téhož (tj. manipulace s prostými občany) a použil ji prý nedávno „slavný“ V.H., který posuzuje ne přítomnost, ale budoucnost a tvrdí a nahlas hlásá do éteru, jak to u nás bude pro život prostého občana krásné za 20 let.
Takže si zapišme za uši :-),„... že to těch dalších 20 let musíme vydržet aby nebylo hůř, a pak určitě bude líp ! “ :-(

Odp11: Posezení na hlavním nádraží
zvoník, 17.11.2009 3:06

To poslední v té větě jsi uvedl úmyslně jako pravidlo o nebetyčné blbosti národa, že slovům V.H. věří? To je jako léčit rakovinu koupelemi v heřmánkovém odvaru.

Odp7: Posezení na hlavním nádraží
Pavel od vody, 9.11.2009 14:15

Ivane, jezdím do Janských Lázní a tam, stejně jako všude jinde, se platí za ubytování mimo jiné taky poplatek 15,-Kč denně, kterému se říká vzdušné. Není to za vzduch, ale za čistý vzduch. On totiž nikdo přesně neví, za co se to platí, ale peníze jdou do kasy obce, nikoli lázním, nebo ubytovacímu zařízení.

Odp8: Posezení na hlavním nádraží
ivan, 9.11.2009 16:54

Zdravím tě, už jsem si všimnul, že jsi po odmlce zpátky. Tvoje odkazy jsem přelousknul. To, čemu dnes říkáš vzdušné se dříve jmenovalo ,,Lázeňský poplatek,, platil se i dříve kačku pade, což zhruba odpovídá současným patnácti.
Město to zdůvodňovalo rozsáhlejší údržbou parkové zeleně, kolonády, širších odníků pro vozíčkáře a většímu počtu laviček a odpočivadel, v létě pořádání koncertů pod širákem.
Co si pamatuju, tak se tam nevybíralo vstupné, ale celkem jistě to něco stálo. (je to ještě?)
V lázeňských městěch jsou omezeny některé komerční činnosti z kterých by jinak obec měla na svůj provoz a údržby. Mnozí lidé by rádi dali i mnohem víc, jen kdyby jim ze sousedství zmizely lomy, doly, uhelné sklady, kafilerky, prasečáky nebo chemičky.

Odp9: Posezení na hlavním nádraží
Pavel od vody, 10.11.2009 11:16

Vstupné je podle „bonity“ města. Moje paní byla letos ve Frantovejch a tam je vstupné na kulturu běžně 300,-Kč. V JL je to za 50,-Kč, ale úroveň ouplně jiná (kino kolem 120,-). Zadarmo jsou v JL jenom letní nedělní promenádní koncerty před Kolonádou.
To „vzdušné“ (dokonce i autobus) kdysi platila pojišťovna, dnes už ne. Navíc si platím i těch 60,- denně coby příspěvek do kapsy řediteli.

Odp9: Posezení na hlavním nádraží
Pavel od vody, 10.11.2009 11:22

K té odmlce jenom tolik: Svíci navštěvuju pravidelně a dost často, ale k většině diskusí nemám co říct. Diskutovat s výkřiky do tmy, které to tu zaplevelují, na to si svého času dost cením.
Ovšem jsou i výjimky, díky kterým se sem vracím. A všim jsem si, že nejsem jediný...

Odp4: Posezení na hlavním nádraží
., 7.11.2009 23:52

Zvoníku, u nás v domě byl nejméně 20 let nainstalován ve sklepě plynoměr na měření spotřeby plynu pro vyváření prádla ve společné prádelně. Každý rok přišla faktura ( cca na 7O,--Kč) od plynařů za pronájem toho plynoměru, který se už dávno nepoužíval, protože všechny partaje praly doma ve svých koupelnách a nepraly ve společné prádelně.

A proto jednu osobu z domu napadlo toto: napsala za bytové družstvo plynařům dopis, aby plynoměr odmontovali, protože je už dlouhá léta nepoužívaný, a ten dopis osobně ta osoba na bytové družstvo donesla, aby oni ten dopis podepsali a odeslali. I stalo se, během 14 dnů byl plynoměr odmontován, a od té doby již jeho pronájem neplatíme. Někdy možná stačí úředníkům jen trochu pomoci ( no, možná, že to někdy nestačí :-); asi také záleží na tom, jakým úředníkům se pokusíme pomoci :-) . )

Odp5: Posezení na hlavním nádraží
Alfons, 8.11.2009 1:55

Když si vzpomenu na hnusné totalitní doby, kdy na každém nádraží byla čekárna a kde si lidé mohli v pohodě posedět a v zimě dokonce v teple v kreoukoliv denní a noční dobu, je mně z toho nanic. Cestující v čekárnách byli stále sledovaní STBákama. Dnes si můžou lidé svobodně postát kde se jim zachce a nikdo je nesleduje. Snad nějaké kamery.
Je to výhodné hlavně pro starší a nějak tělesně postižené a nemocné lidi, aby si uvědomili, že mají sedět doma na zadku.
Je to další markatní plus oproti totáčové době. Kvalita cestování a života vůbec se neustále zvyšuje. To nám hlásají všude z mediíí. Co hlasatel, to vlezdoprdelkovský DEBIL odtržený od reálného života.

Odp6: Posezení na hlavním nádraží
ivan, 8.11.2009 8:50

To je pravda, čekárny byly na všech větších nádražích v zimě vytápěny, v některých se promítaly filmy, je vidět, jak prvorepublikový architekti na zákazníky železnice opravdu mysleli. Kolem roku sedmdesát, to už byly pouze koutky pro matky s dětmi už bez filmů. Do těchto prostor měli povolený vstup pouze osoby s platnou jízdenkou nebo peronkou. Tehdy se za vstup do haly mimo prostor pokladen platilo. Peronka stála sedmdesát halířů, proto se vyplatilo si z Masaryčky (Nádarží střed) koupit jízdenku do Holešovic nebo Bubenče, které byly levnější než peronka. Někdy kolem roku 75 se čekárny na nádražích postupně rušily. Žádný důvod nikde nebyl uveden, prostě zamčené dveře. V Roztokách pustila pokladní do už nevytopené čekárny cestující raních vlaků jenom v největších mrazech. Nebyl kdo by zatopil a vytřel podlahu.
Asi oba pamatujem .. ,,nejsou lidi„! V Osmdasátých letech nebyla na trati, nádr. Střed, Holešovice, Bubeneč, Sedlec, Roztoky, Žalov, Moráň, Podmoráň, Řež, Letky, Libčice, Kralupy zastávka, Kralupy nad Vltavou, ani jedna otevřená čekárna. Tak nám to tu moc nemaluj! Mám takový pocit, že je nikdo nezrušil, prostě se na to soudruzi vysrali, ....,,nejsou lidi“! pamatješ?

Odp7: Posezení na hlavním nádraží
Alfons, 8.11.2009 18:31

Můžu srovnávat, ale ne v popisované oblasti. Jinde naprostá báseň a pohoda. Źe si tamní pitomí cestující nedákázali vydupat zlepšení je jejich blbost. Dnešní mladí problblíci produkují kraviny. Den ode dne větší. Jsou úplně zblblí posametovými roztleskávači.

Odp8: Posezení na hlavním nádraží
ivan, 8.11.2009 20:10

Já se s tebou nehádám, jenom když začneš opěvovat zlaté časy, tak si vzpomenu jak to ve skutečnosti bylo a napíšu to sem. Ti pitomci byli cestující druhého největšího nádraží v Praze.

Na Těšnově z kterého jsem jezdil do Počernic si otevřenou čekárnu taky nepamatuju. Ti tvoji zlatí kluci ho nakonec odpáili, nejkrásnější nádraží v republice s mozaikovýma výzdobama v naprosto čistém ampírovém slohu s nádhernýma klenbama, sloupovím a sochama. Teď sem napiš kde byla ta jedna báseň? Pitomci, nejenom cestující řvali co mohli, ale bylo to hovno platé, co jednou soudruzi rozhodli, nedokázali zastavit ani oni sami. Teprve když ta krása skončila v prachu, tak po sobě čuměli jako vrány a ukázalo se, že byli vlastně všichni proti a vůbec nevěděli proč se vlastně zbouralo, nikdo to nedokázl vysvětlit dodnes, nikdo se k tomu nehlásí. Je to jako kdyby si athéňané zbourali Partheon, nebo římané Coloseum.

Odp9: Posezení na hlavním nádraží
tlapka, 9.11.2009 13:32

Aty vlaky a ty záchodky v době přesametové se jenom třpytily až by z toho oslepl a ty krásné nádražní restaurace s křišťálovými lustry.

Odp10: Posezení na hlavním nádraží
zvoník, 10.11.2009 18:04

Tlapko,
teď to bude opět vypadat, že obhajuji dobu předsametovou, ale to není účelem. Křišťálové lustry na dráze je přece blbost. Možná 1. třída za 1. republiky. Doba předválečná už ale i tenkrát dávno zaváněla funkcionalismem. Čili o nějakém nadstandartu(du) v železniční dopravě pro plebejce nelze hovořit. Tedy ironie o železnici není na místě.
Stav železnice a její případná prasárna je vždycky obrazem kultury národa stejně jako stav každého záchoda. Dnešní lidé např. moc dobře vědí, že také např. nemají házet odpadky po lese a z oken vlaků. A lidé, kteří mají les údajně rádi, a rádi tam chodí, všude hážou kelímky od svačiny, igelity a prázdné petláhve. Tržní vesničané tam mnohde dokonce vytvářejí obecní divokou skládku a demokraty to nesere. A tyto věci se v lese samy nerozloží, a musí je někdo sebrat a odnést a uklidit! Kdo to v době tržního hospodářství dělá a bude dělat zdarma, jako před sametem dělali špatní pionýři (mimo jiné název přejat z Ameriky) pod vedením bolševických vedoucích? Funkcionalismus je součástí dnešní doby a tam spadá i to, že tržní lidé kolem sebe dělají bordel a nevadí jim to, že v tom bordelu žijí a nezáleží na tom, jaká politika v tom státě vládne. Pak ti lidé, v rámci chvály doby nové, kritizují nikoli současný stav, ale to, že za té minulé doby to bylo také, nebo ještě horší. Tomu se říká neobjektivní propaganda a záměrná reklama bordelu, že je vlastně dnes všechno v pořádku.

Odp11: Posezení na hlavním nádraží
ivan, 10.11.2009 23:35

Funkcionalistiká stavba byl třeba Veletržní palác, Státní banka na Příkopech, možná nádraží v Pardubicích, ale které jiné nádraží bylo funkcionalistickou stavbou?? Železniční síť vznikala v Čechách za Rakousko-Uherska, nádraží byly většinou typizované hrázděné budovy s vyzdívkama, to kůli otřesům z projíždějících vlaků. Vyjmenuj mě tu několik funkcionalistických nádražních staveb.

Odp12: Posezení na hlavním nádraží
ivan, 11.11.2009 15:13

Zvoníku, funkcionalistická stavba je třeba kostel sv. Václava v Praze 1O, ten budeš určitě znát. Našel jsem na Viki.

Odp13: Posezení na hlavním nádraží
zvoník, 12.11.2009 3:55

No, a právě proto se mi ten kostel nelíbí...a zvony mají pochopitelně na motor. A co jako má bejt, že je to funkcionalismus? Že tak nevypadá žádné nádraží? A o co původně šlo? O krásu a pohodlí nádražního prostředí, že? A co nám funkcionalismus přináší? Kdy vznikl a proč? Ani jedno z té krásy umění. Když to vezmem do důsledku, tak to nemusí být jen sloh, že? Má-li něco splňovat jenom určitou funkci, nebývá to pěkné pro dobrý pocit pohledu, čili nebudu tam dávat jako designajnér křišťálový lustr, nýbrž jakékoli sklepní svítidlo, které svítí. Ach jo, někdy mám pocit, že tady mám co do činění s byrokratickýma úředníkama a slovíčkaří se, i když se moc dobře ví, co se tím myslelo.

Odp14: Posezení na hlavním nádraží
tlapka, 12.11.2009 9:19

Neber si to tak.

Odp11: Posezení na hlavním nádraží
tlapka, 18.11.2009 12:36

Vůbec není všechno v pořádku mně jde pořád jen o tu Totalitu s těmi všeobecnými příkazy a zákazy Bordel mě vadí míň.

Odp12: Posezení na hlavním nádraží
zvoník, 19.11.2009 11:44

No, a jsme u toho:
Zákazy, příkazy a nařízení jsou věci, které omezují svobodu. Pokud tyto i tak přijmu s ostatními lidmi a budu pěkně pokorný, je to demokracie, ale nikoli svoboda! Pokud zákazy, příkazy a nařízení vyhlásí výrazná menšina obyvatel, je to totalita, i když se před tím tvářila jako demokracie, ale pořád to se svobodou nemá nic společného. Vlastně tuplem....Svoboda je - srazit těm rádobydemokratům hlavu.
A to by pak teprv byl pěknej bordel! Tlapko, máš to dobře vymyšlený! Ještě to realizovat...

Odp5: Posezení na hlavním nádraží
zvoník, 10.11.2009 16:49

Tečkočárko,
odhlásit plynoměr je něco jiného než odhlásit platbu za nefunkční společnou anténu u správce objektu. Nevěřím tomu, že uvažuješ tak, že jsme verzi ,,pomoci hodným úředníkům s odhlášením poplatků" nevyužili a jenom brečíme jak zde popisuje Ivan.
Byrokratický aparát od dob bolševiků narostl do tak ohromných rozměrů, že to všichni bereme jako věc zcela normální, stejně jako řada bezdomovců bere svoji okolnost, že jsou zavšiveni. A takový každý byrokratický aparát se bude vždycky zdráhat rušit jakékoli poplatky, které jdou od lidí bez jakéhokoli úsilí úředníků. To je nejdůležitější životní zákon úřadů byrokracie podle profesora Parkinsona.

Odp6: Posezení na hlavním nádraží
., 10.11.2009 23:31

Ale ano Zvoníku, věřím, že Váš problém zbytečně placené nefunkční antény se nepodařilo vyřešit přes všechny Vaše vstřícné pokusy. Takových „berdinských zdí“ :-) těžkozbouratelných, bylo v posledních letech postaveno mnoho, i já jich kolem sebe vidím mnoho a také je nemohu zdolat. Je mi jasné, že můj příběh s plynoměrem je asi spíše zářnou výjimkou, protože končí úspěšným řešením.

Jistému I.P.:
., 8.11.2009 10:41

A kdo se na důstojné čekárny pro cestující ČD vysral v současné době ? Čekání na vlak nepatří do dopravy ČD ? To čekání není započteno do ceny jízdenky ? A prodej různé veteše soukromopodnikateli a soukromopodnikatelské kavárničky a různá občerstveníčka se stolečky v hale HN ČD v Praze, ty jsou započítány do cen jízdenek ČD ? A do miliard vynaložených do rekonstrukce traťových koridorů ČD někdo čekárny pro cestující zapomněl zakalkulovat ? A kdo to byl, kdo takto špatně projektoval a kalkuloval ?

„Prší, prší, jen se leje, Harry Potter z okna bleje !“

Odp: Jistému I.P.:
Alfons, 8.11.2009 18:34

Na nádraží by měly být jen koleje a žádné budovy. Tak už to na na bývalých menších nádražích je. V zimě se brodíte po pás ve sněhu a když s chcete vyvenčit můžete zalézt do křoví, pokud je poblíž dostupné. Pro starší lidi jsou dnešní „nádraží“ černá můra. Kultura cestování oproti starému Rakousku na nule.

Odp2: Jistému I.P.:
tlapka, 9.11.2009 13:34

Kdo by dnes sedal na nádraží každej má auto. (Bohužel já ne, ale ostatním je přeju).

Odp3: Jistému I.P.:
zvoník, 10.11.2009 18:20

Například já, Tlapko.
Já bych sedal, přestože mám pojízdnou popelnici podle dnešní módy pracujícího člověka. A sedal bych z nostalgie! Nejradši jezdím Kolínskou drážkou v Sendražicích (www.bloudil.cz), ale i jinde. Pamatuji ještě dřevěné vozy, kde nebylo v zimě topení a okna se otevírala koženým řemenem. Ti funkcionalističtí komunisti to začali rušit a závaděli dlouhé vozy, kde se mně vůbec nelíbil rytmus dupání dvojitých podvozků přes spoje kolejnic.

Odp4: Jistému I.P.:
tlapka, 12.11.2009 9:21

No ale teď Máme takovej Elefant City- a spoje už tolik nedupou.

Odp5: Jistému I.P.:
zvoník, 12.11.2009 15:15

Ale koleje se kroutěj jako blázni. A jak to nedělá ,,dumdá, dumdá, dumdá..., a tak to není vono. To k tomu přeci řácky patří, nééé! A kdo pamatuje šikanu u vechtrovny u Toma Kečupa, kdy dostaneš kopanec ve vagónu zleva a následně zprava, protože se přímá trať vyhýbá Tomově kůče, tak ví o čem mluvím. Kde jsou ty časy...

Odp2: Jistému I.P.:
Pavel od vody, 9.11.2009 13:53

Za císaře pána bývala železnice na prvním místě v počtu přepravovaných osob. Dneska si vozíme šunky v autech a veřejná doprava se obecně považuje za socku. Ano, kdo jezdí metrem, busem, vlakem, tak je prostě socka. Nejlíp to zní v přeplněném autobuse od nafintěné cikánky, když říká do mobilu, že jede dom sockou.

Odp: Jistému I.P.:
Pavel od vody, 9.11.2009 13:57

Brečíš dobře, ale na blbým hrobě. Dnešní vlaky jezdí tak, že přijdeš na nádraží, koupíš lístek, přijdeš na perón a jedeš. K čemu čekárny? No ne snad ?;-)

Odp2: Jistému I.P.:
tlapka, 10.11.2009 11:35

To je pravda, taky nemyslím že čekárny jsou tak strašně důležité, i když se může stát že spoje nenavazují. Ale v železničních přestupních uzlech jsou nádraží v dobrém stavu, aspoň co jsem je viděla, třeba Olomouc, Pardubice. Choulostivý cestující s tím musí počítat, zvláště v noci a zimě, když se mu nádraží nelíbí.

Odp2: Jistému I.P.:
zvoník, 10.11.2009 18:38

Píšeš jako kniha. Ano, tak by to mělo být. A to je i u ČD nejsilnější argument.
Jak může ale někdo upozornění na nešvar šmahem považovat za brečení? Tento obrat totiž používá více velmi silných osobnosti, že? To vypadá, že to hodnocení ses naučil od drsného rodiče nebo učitele? - Možná. Co takhle říkáš o Černých ovcích a Občanském judu? Uvědom si, že kdo neví kudy kam s problémem, který si sám nevytvořil, tak ho může řešit určitým agresívním jednáním vůči autoru problému. To agresivní jednání může být i fyzické napadení z tzv. zoufalství, pokud sám sebe nechce obětovat a stáhnout se do vlastní ulity. Tato myšlenka není návodem, ale jen možností, že situace se skutečně může stupňovat až do uplatňovaného násilí.

Odp3: Jistému I.P.:
Pavel od vody, 11.11.2009 22:24

Zvoníku, píšeš jak filosof. Přiznám se, že jsem tě nepochopil. Ani málo.

Odp2: Jistému I.P.:
Alfons, 11.11.2009 4:13

......Dnešní vlaky jezdí tak.....aúúúúúúúúúúúúúú

Odp3: Jistému I.P.:
tlapka, 12.11.2009 9:21

Ovšem jezdí a to je jejich poslání.

Lavičky musely být z nádraží...
ivan, 8.11.2009 13:05

Lavičky musely být z nádraží odstraněny, protože byly trvale obsazeny prácechtivými spoluobčany, kteří pro skutečné cestující vytvářeli bezpečnostní riziko přinejmenším obtěžováním. Čekání celkem jistě započteno do jízdného není. Správa vlakových cest se stará o tratě, ne o nádraží.

Odp: Lavičky musely být z nádraží...
Alfons, 8.11.2009 18:36

Správa vlakových cest je nanic. To si můžou dělat strojvedoucí sami.

Inu lidé moudří, řekněme si na rovinu a...
Tony, 10.11.2009 23:36

Inu lidé moudří, řekněme si na rovinu a zcela upřímě... Jde to do sraček... :-)

Pohybujeme se po sinusovce, kdy 0 = pád komunismu a nyní se pomalu opět blížíme k Pí.

:-)

Odp: Inu lidé moudří, řekněme si na rovinu a...
tlapka, 11.11.2009 10:25

Civilizace evropská směřuje k úpadku a jiné zase narostou. Je to tak vidět i v historii.

„Boj proti bezdomovcům“
., 10.11.2009 23:56

byl nastartován likvidací laviček v nádražních halách a čekárnách. Že by se tato „moderní metoda“ :-) nejprve zkoušela na bezdomovcích, a bude-li úspěšná, že by jí pak bylo použito i na významnějších postech ? Možná by se hodně ušetřilo, protože co lavice, to díra do rozpočtu.

A hle, nový nápad na ovlivnění voleb i rozpočtu: lavici se stolečkem a hlasovacím zařízením je možné tajně a tiše o přestávce odstěhovat nebo rozebrat. A nebudou pak nutní přeběhlíci různí. :-)

Hrázděná nádražní budova
., 11.11.2009 0:01

dosud prý stojí v Ústí nad Orlicí a snad tam zůstane, protože o ni bojují aktivisté. Říkali to v TV.

Odp: Hrázděná nádražní budova
ivan, 11.11.2009 0:57

Podle mého oka je naprostá většina všech nádraží hrázděnýma stavbama včetně obslužných staveb, třeba sklady, depa, výtopny. Jenom co si vzomínám tak staré Holešovice, Bubeneč, Hostivař, Počernice, Dejvice, Vyšehrad, Roztoky, Čerčany, Loděnice, Unhošť, Černošice, Benešov. Na ty funkcionalistické nemůžu přijít, žádné mě nenapadá.

Odp2: Hrázděná nádražní budova
Alfons, 11.11.2009 4:14

Silniční a železniční síť je duplicita. Železniční síť úplně zrušit.

Odp3: Hrázděná nádražní budova
tlapka, 11.11.2009 10:27

Železnici nahradit vrtulníky. Nepotřebují koleje a tak se ušetří, přistanou na fleku a nepotřebují velké nádraží.

Odp3: Hrázděná nádražní budova
Tony, 11.11.2009 13:58

TO myslíte vážně, nebo je to myšleno jako vtip ? :-)

Studuju dopravku a tohle by mělo být samozřejmě naopak...

Odp4: Hrázděná nádražní budova
Juras, 11.11.2009 14:22

To je vtip? Zachovat železnici a zrušit silnice? Jak budou fungovat třeba sanitky, co když nebude zrovna volná kolej k závažnému případu?

Odp5: Hrázděná nádražní budova
zvoník, 11.11.2009 14:53

Sanitky nebudou potřeba, protože nemocní lidé se nechají ze zákona úmyslně umírat, aby stát získal peníze z nevyplacených důchodů... Je jich moc a budou přibývat! První vlaštovky tohoto projektu jsou např. úmyslné nedodání státem očkovací látky před pandemíí ,,vepřové" chřipky pro občany, kteří by nákazu a prodělání nemoci nemuseli přežít. Tento tajný projekt politici nechtějí veřejně přiznat, protože sami jsou již všichni očkováni!

Odp6: Hrázděná nádražní budova
Juras, 11.11.2009 15:26

Prosím Tě, na prasečí chřipku založ nové téma. Je to natolik kontroverzní téma, že mi nepřipadá vhodné používat to jako argument. Já myslím, že firmě, která je podezřelá, že tu chřipku vyrobila a teď se snaží udržovat hysterii kvůli odbytu svých produktů, jsme neměli dělat žádný kšeft, ty naopak myslíš, že jsme jí měli nacpat několikrát víc prachů a kritizuješ vládu, že ty prachy nevzala někde jinde - třeba z projektů podporující zaměstnanost(?).

Odp6: Hrázděná nádražní budova
tlapka, 12.11.2009 9:23

Očkovací látky jsou jen na kšeft. Já bych si ji nedala ani za nic.

Odp7: Hrázděná nádražní budova
Juras, 12.11.2009 9:52

Já se mám taky rád - ještě nechcu umřít. :-)

Odp8: Hrázděná nádražní budova
tlapka, 12.11.2009 12:09

Jasně. Výrobci vakcin ať se napakují jinde.

Odp6: Hrázděná nádražní budova
ivan, 12.11.2009 11:15

Zase tajné nepřiznané projekty poltiků, no tak jo.

Mýý jsme ti klůůci očkovaní satanem, my něco zastanem.......

Odp7: Hrázděná nádražní budova
zvoník, 12.11.2009 15:33

No, vy si snad děláte prdel, bo co? Já mám např. maminku (80) těžkou diabetičku, co si píchá inzulín 4x denně, a každá chřipajzna ji naprosto decimuje, kdy má ještě problémy s tlakem, a mistři podnikatelé na svíci to berou na lehkou váhu, protože jejich zdraví jim to ještě bere. Já bych jí to očkování klidně zaplatil i ze sbírky na zvon, kdybych na to momentálně neměl! Jakože z toho vůbec na nic běžně neberu! A máš možnost si to koupit v dnešní vychvalované tržní společnosti? Nemáš! Tak si nevymejšlejte blbosti o tom, že to není potřeba. Ano. Je to potřeba, aby to nebylo, aby všichni slabí umřeli. To je jediná a platná pravda a váš názor to potvrzuje! Jestli jsem zase ubrečená Lída, tak si laskavě poslužte, exoti...

Odp8: Hrázděná nádražní budova
., 13.11.2009 21:33

Zvoníku, můžeš mamince koupit betakaroten. Ať maminka nejí žádné jogurty, protože je podezírám jako příčinu angin. Také si kupujte pouze krájený balený chléb . Nechoďte nikam do restaurace ani do bistra na jídlo ani na pití. Všechno si pokud možno uvařte doma, a sám si ber do práce také krabičky s doma uvařeným jídlem. Po návratu domů doporučuji pečlivě si umýt ruce i obličej.

Odp8: Hrázděná nádražní budova
ivan, 14.11.2009 0:09

Docela mě už sereš svojím kvílením, s lítáním končím ze zdravotních důvodů kvůli už středně rozvinutému CHOPN v nevratném stavu. CHronicky Obstrukční Nemoc Plicní je smrtelné onemocnění s nezvratnou prognozou. Právě se dusím doma na antibiotikách. Jedinou mojí šancí je že chcípnu na něco dřív než se stačím udusit. I obyčejná chřipka je pro mě smrtelně nebezpečná, natož nová invazní mutace. Patřím právě k té nejohroženější skupině o které píšeš. Tak už se konečně Krasomilo slzotvorá seber a přestaň vyvádět. Mojí mámě je taky přes osmdesát. Vývoj vakcíny nějakou dobu trvá, nakonec jednou nějak skončit musíme. Pikantérie je, že máma sama pracovala na mikrobiologii na vývoji vakcín ve Výzkumném ústavu antibiotik a biotransformací. Každej máme někoho, mladší mají prarodiče, ostatní někoho kdo je taky ve větším riziku ohrožení. Dej s panáka, vypni televizi a přestaň číst noviny, nedělá ti to dobře.

Odp9: Hrázděná nádražní budova
zvoník, 17.11.2009 3:54

Ivane, promiň.
Tak já kvílím. Hmm. A to Tvoje CHOPN vzniklo samo a tedy není kvílení jako odpověď na mé kvílení??? Snažím se být humanista, takže to tak neberu. Ale, pak-li je to pravda, kde se CHOPN vzalo? Kouřils dřív? Nebo jsi celý život dýchal spaliny z riciňáku? Pak by (nic ve zlém) zmíněné téma patřilo spíše do kategorie Božích mlýnů... Nicméně můžu udělat jen to, že se za Tebe budu modlit. Dnes ráno v 10 hodin se bude sloužit mše sv. za oběti posledních dvou totalitních režimů. Ne jen toho jednoho totáče, ale obou! Takže zařídím, aby se o Tobě zmínili, aby se Ti ta vepřovka vyhnula, když už není ta očkovací látka...

Odp9: Hrázděná nádražní budova
zvoník, 17.11.2009 4:02

A co se týče antibiotik, tak jistě víš, že je to nástroj deformující přirozenou imunitu, čili velmi nebezpečný. Já jsem ho nikdy v životě neužíval, i když mi byl několikrát lékařem v minulosti předepsán a i v nemocnici jsem jednou předstíral jeho užívání. Jinak k tomu nemůžu nic jiného říci...

Odp10: Hrázděná nádražní budova
ivan, 17.11.2009 8:09

O vybudované rezistenci samozřejmě vím. V užívání antibiotik jsem byl do této doby velice zdrženlivý, zabrala.

Odp5: Hrázděná nádražní budova
Tony, 14.11.2009 16:21

omg... :-)
Jde prostě o zvýšení preferencí pro železnici.. Přes naši zemi se prohání tisíce TIRáků, jejiž náklady se mohou vést na vlaku a šetřit tak náklady na dopravu spolu se snížením spotřeby paliva. (vemte si obsah styčnejch ploch kamionu a vlaku, atd.)

Odp6: Hrázděná nádražní budova
tlapka, 16.11.2009 8:31

Ovšemže ještě lepší by byla doprava vodní. Je mi líto že ten kanál Odra Dunaj Baťa neposlavil.

Odp4: Hrázděná nádražní budova
., 11.11.2009 22:13

Tony, pokud studuješ DOPRAVKU, tak se specializuj na tématiku BEZDOMOVCI. Protože bezdomovci v nádražních halách je v současné době zásadní a prvořadý problém :-), se kterým si ČD neví rady a má na něj jedinou připravenou metodu ( mimochodem velmi primitivní), a to je rušení všech laviček v nádražních prostorách. Tedy je to něco podobného, jakoby bylo vydáno nařízení pokácet všechny lesy proto, abychom se zbavili lesních lišek; a že bychom tak zničili životní prostředí i všech ostatních lesních zvířátek, to by nikoho nezajímalo. :-(

Odp5: Hrázděná nádražní budova
Tony, 14.11.2009 16:24

Mě zajímá především letecká doprava (železnice v ČR je pro mě ztracená oblast plná korupce atd...).

Zajímavý srovnání: dnes jsem se vrátil ze Švédska. Prošli jsme celý Stockholm a viděli jen jednoho upraveného bezdomovce, který měl hezkou cedulku s nějakým švédským nápisem a walkmanem. :-)))

Odp6: Hrázděná nádražní budova
ivan, 14.11.2009 17:35

To asi proto, že tam maj dobře propracovaný projekty bezdomoveckých nádraží a letišť, zatímco se u nás bezohledně preferují cestující na jejich úkor. ;-)

Odp7: Hrázděná nádražní budova
Tony, 15.11.2009 21:20

My jsme tam dlouze s kamarády diskutovali o české nátuře. Fakt, že je Švédsko tam kde je oproti ČR, není daný nějakými platy nebo HDP (prostě něčím měřitelným či hmatatelným), ale především jejich morálním uvědomění a myšlením.

Odp8: Hrázděná nádražní budova
ivan, 16.11.2009 0:33

Už před vznikem Československa nebyl u nás vlastně ani na chvilku normání stav. Rozpad Rakouska-Uherska, První válka doprovázaná krizí, poválečná obnova přerušena následně druhou válkou, znárodnění, padesátá léta a další přestruktualizace celého systému, šedesátá -následná náprava vlastních chyb byla nahrazena novými, sedmdesátá- nové znehyběnní, osmdesátá léta byly roky bezradnosti a omylů, osmdesátá léta rozděila komunisty na staré a progresisty kterým končili svazácké roky (SSM = 35let) , ve Straně začaly vznikat kliky. Starý soudruzi to nakonec projeli s novýma a noví, zatímco se češi hádali se slovákama o pomlčku, hvězdičku a stoličku, uchopili skutečnou hospodářskou moc. Ostatní si budeš pamatovat z vlastního života. Sto let u nás žádná generace nevyrůstala v normálních podmínkách.
Klidně se někdo mohl narodit v Rakousku-Uhersku, být občanem ČSR, Slovenské fašistické republiky, Slovenské ludové republiky, ČSSR, ČSFR a následně Slovenské republiky s občanstvím České republiky (dvojí občanství) aniž by se ani jednou přestěhoval z rodného domu. Ještě tvoje generace se nakazí od té naší, tak jako jsme se nakazili my od těch předchozích. Tony, možná tvoje děti....?????

Na některých dokumentech se Strana psala s velkým S podobně jako Bůh s velkým B.

Odp9: Hrázděná nádražní budova
Tony, 16.11.2009 9:12

Tohle je tak pravdivé.... Ano, máte pravdu. Naše rozervaná duše útlaky větších státu nemůže být tak elegantní jako výsostná švédská... Naše děti = ano, možná pokud se poštěstí dalších 20-40 let bez problému, čemuž nevěřím...

Další zajímavostí byl rozhovor s brazilkou. Vždycky jsem se na výměnných pobytech bavil s němci či rusy nad pivečkem o naší historii (myšleno společnou) o okupaci atd. Vždy to byli zajímavvé rozhovory ovšem nikoli do té míry jako s brazilkou.

Říkal jsem: Okupoval Vás někdy někdo? a ona na to, že je nikdo nekupoval (krom portugalců..), ale že oni okupovali jiný. Pak dodala, že když byli silný „tak proč ne“ :-)))) Ta hláška mě dostala... v originále: „We were strong enought so why not?“ :-))

Odp6: Hrázděná nádražní budova
zvoník, 17.11.2009 3:23

A když vypustíš tu umělou korupci z ČD, počítals technické náklady železnice a letecké dopravy při objemu přepravy? Došlo Ti, že když se např. omezí kamiónová doprava, že sice všichni ušetří na nákladech dopravy, ale prodělá stát na daních? Podnikatelům je to všechno jedno, protože cena za dopravu je v ceně, přece. Ve výsledku to zaplatí spotřebitel, čímž je státem vlastně odírán a je mu vnucován jako jediný nabízený luxus, na který nemá, přece?

Odp7: Hrázděná nádražní budova
Tony, 18.11.2009 16:06

Aha skvělé ! Takže aby stát vydělal tak budeme užívat méně efektivní a neekologický způsob přepravy? Protože takhle češi myslí- „přeci hlavní je zisk“ jsme tam kde jsme.

A co myslíte těmi náklady železnice? Že jsou vysoké? Chcete to porovnávat se stavbou dálnice?

Jsem přesvědčen, že omezením kamionové dopravy (nemyslím úplné, jen zavedení systému RO-LA) by jsme jako společnost v globálu jen získali.

RO-LA = kamion co jede např napříč ČR najede na hranicích na vlak, řidič se jde do vagonu vyspat. Kamion se zase rozjede až za hranicemi...

Odp8: Hrázděná nádražní budova
zvoník, 19.11.2009 13:12

Tony,
o tom, co má nižší náklady není třeba diskutovat. Čili je jasné, že koleje stojí míň než asfalt v šíři dálnice. I styčné plochy a tření pojezdu jsou u železnice menší, čili doprava levnější a víc uveze. Ale kamión je supr a je to po Americkým způsobu. A to hloupí lidé chválí a dokonce si v tom libují. A vládě kamiónová doprava skutečně nese zisky navíc z obratu spotřebovaných paliv a zisku jednotlivých dopravců. Pokud máme jako stát ušetřit v globálu, musela by nastoupit totalita způsobu dopravy. A to sám vidíš, je holý nesmysl, protože máme svobodu. Zisk vítězí nad zdravým rozumem... Chvála Pánu Bohu?

Odp3: Hrázděná nádražní budova
zvoník, 11.11.2009 14:44

Nikoli Alfonsi,
já tvrdím, že železnice má budoucnost, protože silniční vozidla jsou nezměrné bezbřehé lidské plýtvání prostředky a veškerá auta se jednou se zruší sama úplně... Železnice to zákonitě přežije...

Odp4: Hrázděná nádražní budova
., 11.11.2009 22:04

Ano Zvoníku. Už mám zase vizi ( :-) ):
Místo automobilů budou po silnicích na nekonečných kolejničkách popojíždět nekonečné zastřešené dopravní pásy s křesílky (elektromobily), na které lidé budou na určitých místech naskakovat a seskakovat. Ty pásy pojedou vždy cca 1 km rychle a pak na chvilku zastaví. To bude krása ! Źádné, bláznivými řidiči zbrkle řízené automobily, žádné kamiony ! Všechno tichá automatika, řízená počítači dle hustoty dopravy. :-)

Odp5: Hrázděná nádražní budova
tlapka, 12.11.2009 9:32

Dokonce tak si to představuji i já. Možná to bylo vymyšleno ale automobiloví magnáti by to nikdy nedovolili by ty osoby pozabíjeli které by to prosazovaly. Bojuje se proti potratům a eutanazii a přitom v klidu hlásí počty mrtvol na silnicích každý víkend.

Odp6: Hrázděná nádražní budova
Juras, 12.11.2009 9:52

? proti mrtvým na silnicích se bojuje. Myslíš, že na dopravníčcích by nebyly úrazy?

Odp7: Hrázděná nádražní budova
zvoník, 12.11.2009 15:44

To je moc dobrý obrat... Moc dobrý... To si musím zapamatovat - bojuje se proti mrtvým. Úžasné! Hlavně aby to ti živí vyhráli! Zatím si ani necvrnkli... Jurasi, Ty jseš taky hvězda, co? :-)

Odp8: Hrázděná nádražní budova
Juras, 13.11.2009 15:42

Musím se přiznat, že jsem si to vypůjčil od Soboty z monologu o cestování. On tam říkal „V Argentině bojují ruku v ruce proti negramotným. Dosahují velmi pěkných výsledků - už jich hodně potloukli. Teď už tam musí mít každý gramo. A vyhrávat...“ :-)

Odp9: Hrázděná nádražní budova
zvoník, 13.11.2009 17:01

Jó,
Sobota je můj oblíbenec... Na Krétě žijí Kreténi a na Jáwě seděl a to bylo! He,he,he,heééé...

Odp10: Hrázděná nádražní budova
tlapka, 16.11.2009 8:34

Nyní když se bude jezdit pod drogama a bez řidičáku byly by ty Dopravníčky méně závislé na těchto faktorech.

Odp11: Hrázděná nádražní budova
Alfons, 16.11.2009 18:10

Ještě budou zrušené zbrojní pasy.

Odp12: Hrázděná nádražní budova
zvoník, 17.11.2009 3:32

To bude skvělé! Víte co odpadne soudních procesů za nelegální držení zbraní? To budu moct dokonce vytáhnout svoji tarasnici a funkční minomet.

Odp13: Hrázděná nádražní budova
Alfons, 17.11.2009 17:24

Urob si rozsudek a vykonej ho sám. Je to dobrý koníček.;-)

Odp14: Hrázděná nádražní budova
zvoník, 17.11.2009 21:38

Keď volačo urobím, tak to predsa aj vykonám, nie? A kôň je užaj ozaj zožratý... Veľa sa rehocal.

Odp5: Hrázděná nádražní budova
Juras, 12.11.2009 9:50

To ale není tvoje původní vize, to už popsalo hodně autorů scifi. Nejpromakanější, co mi utkvělo, bylo několik pásů vedle sebe jedoucích různými rychlostmi. Žádné zastavování - sousedící pásy měly rozdíl rychlostí tak velký, aby se dalo v pohodě přestupovat.

Jinak ale je to ptákovina a nesmysl, naštěstí to nikdo nezrealizuje. Ale situace je jasná, u Tebe, romantiku, je to konzistentní chování. Máš perfektní nápady, ale nedomyslíš to do stavu, ve kterém se dá dojít k poznání, že to je nerealizovatelné.

Odp6: Hrázděná nádražní budova
ivan, 12.11.2009 18:55

Až si na to založí firmu, tak tam zaměstná každého kdo příjde, dá mu indiánskou smlouvu, - ,,pokud řeky potečou a tráva bude růst,, - dá každýmu kolik si řekne, vydělá na tom mailant, a tobě, Jurásku, tobě bude posílat do útulku balíčky na přilepšenou.

Odp7: Hrázděná nádražní budova
tlapka, 25.11.2009 12:08

O té indiánské smlouvě jsem dosud neslyšela- to je Moc dobré a užitečné.

Odp6: Hrázděná nádražní budova
., 12.11.2009 20:19

Jurasi, na to domýšlení je přece mé „kreativity a nápaditosti“ škoda :-). Ty realizovatelné závěry nechám pro tebe, aby sis mohl také „líznout medu“ :-).

Odp6: Hrázděná nádražní budova
tlapka, 16.11.2009 8:35

Mluví z Tebe Jurasi milovník automobilismu.

Odp6: Hrázděná nádražní budova
zvoník, 17.11.2009 4:07

Já osobně bych byl pro koně a zrušil bych asfalt a beton. Kůň žere trávu a má ekologický zplodiny. A každý si ho může dovolit...

Odp7: Hrázděná nádražní budova
tlapka, 25.11.2009 12:10

Kůň je moc bezva, ale je kolem něho práce. Musíš jej hřebelcovat a taky s ním mluvit, jinak ti nepojede. A co když poletíš letadlem na dovolenou, co koníček doma sám?

Odp8: Hrázděná nádražní budova
., 25.11.2009 20:35

A ještě něco:
Koníček někdy umí víc, než člověk. A člověk to musí koníčkovi věřit a nehádat se s ním. Mnohokrát udělá člověk to nejlepší, když poslechne svého koně. Pan herec Václav Vydra a jeho koníčci jsou toho dokladem.
Kůň shodí jen člověka, který je na něho zlý a který mu nevěří.

Sci-fi nečtu
., 12.11.2009 20:24

Jurasi, to mne celkem příjemně překvapuje, že píšeš, že moje vize byla popsána v nějaké Sci-Fi. Já totiž vůbec žádné Sci-Fi nečtu. Tak to způsobila asi nějaká TELE-PATIE. V tom jsem také mistr :-).

Odp: Sci-fi nečtu
tlapka, 16.11.2009 8:36

To přece nemusí se číst ve scifi, to napadne kdekoho samo, zvláště ve smradu v dopravní zácpě.

Teleportaci
Alfons, 17.11.2009 17:25

používat na přemístění lidí i materiálu. ;-) Nebudou ani auta, železnice, letadla, lodi atp.

Odp: Teleportaci
tlapka, 18.11.2009 18:21

To je takzvaná „nulová doprava“ používá se ve Star trek

Odp2: Teleportaci
Alfons, 19.11.2009 14:41

Nevím proč to tak už neděláme, když je to funkční. To zase brzdí jako obvykle ropní magnáti?

Odp3: Teleportaci
tlapka, 19.11.2009 15:53

Automobilová lobby.

Odp3: Teleportaci
zvoník, 19.11.2009 19:53

Teleportace je filmová blbost...
Ale takhle cestovat vodovodním potrubím a kanalizací jako vodníci v doktorovi Mráčkovi! To je něco! Není potřeba energie a je to eko! Nebo ekl? Teď nevim...

Odp4: Teleportaci
tlapka, 23.11.2009 15:02

A proč bychom vůbec někam cestovali je to namáhavé a stojí to peníze a ještě se může člověk zmrzačit.

Odp5: Teleportaci
santiago, 25.11.2009 23:24

Protože všude je to naprd.
Zatímco cesta (= naděje nebo změna) je v celém životě jediná snesitelná věc.

Odp6: Teleportaci
tlapka, 26.11.2009 11:34

Máš pravdu, naděje umírá poslední. Co když na tom místě ve světě ... souřadnice doplnit... je něco opravdu lepšího?

Odp7: Teleportaci
ivana Kozárová, 8.12.2009 1:09

Šambhala?

Odp8: Teleportaci
tlapka, 8.12.2009 13:01

Musím se přiznat... podívat se co to je.

Odp: Inu lidé moudří, řekněme si na rovinu a...
Neuvedeno, 21.11.2009 23:25

Tak jsem dnes zase celý den betonoval, dokud je ještě jakž takš teplo. Přečetl jsem si spodní část této diskuze a konstatuji: Ty lavičky na hlavním nádraží jak změnily na teracové, tak to je pěkný nesmysl. Jakmile si na ně někdo sedne, a chvilku sedí, tak dostane záněty močových cest od nachlazení. Bezdomovci to vyřešili tak, že si přináší papundekl, nebo nějakou jinou tepelnou izolaci. Takže nakonec nejsou nemocní bezdomovci, ale ostatní, kteří si na tyto kamenné lavičky sednou.
S těma nádražíma jsem chtěl říci, že každý režim se nějak na předchozí architektůře podepíše. Když se má stavět dálnice a ty se teď hojně staví, tak musí být co nejrovnější a tak vše co stojí v cestě musí pryč.
To vytápění na nádražích bylo dříve vskutku lepší, jenže nebylo tolik aut a tak se také železnice více vyplácela.
To, že boží mlýny melou pomalu, ale jistě je jistě pravda, jenže my se toho většinou nedožijeme.
Na příklad státy, které se angažují ve válkách, také brzo začnou krachovat. Protože válka stojí plno peněz a ani jedna strana nechce prohrát a tak se nakonec obě strany uzbrojí. Takže pak tomuto státu začne klesat kurs měny a lidé se stanou nespokojení a ta vláda většinou nějak zkrachuje z nespokojenosti občanů.
Nebo si vemte pořekadlo, kdo s čím zachází tím také schází. Na příklad voják, který střílí na někoho, tak je také pravděpodobné, že i druhá strana, která opětuje střelbu někoho zastřelí.
No a ještě bylo v diskusi hovořeno o prasečí chřipce, že staří, když nedostanou očkování, tak že na to zajdou.
No a já jsem zase slyšel, že ti co prodělají chřipku, že zase tak snadno nedostanou rakovinu kůže, že nějak ta horečka tyto zárodky rakoviny kůže likviduje.
Kromě toho jsem slyšel, že snad může mít očkování pro někoho také nepříznivé účinky. Dál jsem slyšel, že ti co dostali chřipku v roce 1968-9, která byla také velmi obtížná, tak ti snad se prasečí chřipky nemusí tolik obávat. Spíše ti mladší, že jsou v nebezpečí.
Jisté je, že při každé chřipce má být člověk v teple, aby se to nedalo na plíce. Ono totiž i to vycházení na mráz a zimu je nebezpečné, protože se plíce nachladnou prostým nadýcháním se studeného vzduchu.
Jisté je, že pro špatné srdce je chřipka velký nápor na něj, protože při horečce musí více pracovat. Já jsem nakoupil Anopiriny 400 a čekám co bude. K doktorce stejně budu muset jít, tak tam stejně chřipku dostanu už v čekárně od pacientů, takže co si budem dělat starosti. Osud je osud. Hlavně tam musím jít, až budu mít vše zabetonováno, aby to za mne nemusel nikdo dělat. Zítra jedu dodělat poslední část patky s věncem. Snad nebude pršet. Někde říkají v předpovědi, že bude pršet, jinde, že nebude. Tak jsem zvědav.
Tak se mějte.

Odp2: Inu lidé moudří, řekněme si na rovinu a...
zvoník, 23.11.2009 13:12

Milý Neuvedeno,
je velmi zvláštní nějak reagovat na Tvůj příspěvek. Je dokonce potřeba si udělat poznámky, abych věděl jak skákat podle témat. Nakonec mnozí jsme zvyklí skákat tak, jak jiní pískaj. Tečkačárka sice poznamenal něco v tom smyslu, že je to komentář nikoho neoslovující a nikomu neubližující, tedy neutrální, ale také nic neřešící a nikoho ten komentář tedy nebudí k tomu, aby nad ním přemýšlel, natož aby na něj odepsal. Já tak nečiním, tak možná zase nebudu oblíben. Ale čert to vem...
Lavičky na hlaváku:
Terakotové jsou sice na sezení studené, ale dobře se uklízejí a desinfikují. Také se nepříliš snadno poškozují vyřezávaním vzkazů a symbolů. Čili jsou odolnější nekulturnímu chování národu. Nedivme se. Jsme primitivové...
Vyplácení se válek:
Stát, který vede válku dobyvačnou (tam spadají i všechny války, které někdo začíná pro nějaký ideál), musí platit své vlastní vojáky - žoldnéře. Na to musí být stát natolik bohat, aby se mu válka za ideál vyplatila. Jinak musí vedení takového státu někoho okrádat. Buď je to vlastní obyvatelstvo na daních, nebo obyvatelstvo dobývané země. V minulosti před několika sty lety to bývalo tak, že když byl král hajzl a špatně vedl ekonomiku a život své země, tak hnal svá vojska do války proti spokojenějším a mírumilovnějším sousedům, aby nedošlo ke vzpourám obyvatel vlastní země a k občanské válce. Armádu takový státník neplatil, protože na žold neměl, a jen vojsku veřejně vyhlásil, aby si nakradli sami, co hrdlo ráčí, a to byl vlastně jejich žold. Tam spadalo i znásilňování žen nepřítele. Doufám, že si všichni dovedete představit, jak taková válka vypadala. A zároveň musím upozornit na to, že tento způsob okupace dnešních rozvojových zemí vyspělými státy do jisté míry stále trvá, ale pouze tajně a neoficielně s pouhým rizikem, že po skončení války se budou vyšetřovat zločiny proti lidskosti. Proto se důsledně vraždí všichni možní svědci válečných hrůz. To, že agresor ve výsledku nebohatne, je způsobeno tím, že napadená zem není tak bohatá jak se původně předpokládalo, nebo se napadený příliš dlouho brání. Útočící země se nechce z principu nadutosti státi poraženou, takže valčí dál a chudne. Někdy to i tak nelze udržet, takže stejně prohraje. Viz např. válka ve Vietnamu.
Chřipka:
Chřipka v roce 68-69 trvala ještě další tři roky. Říkalo se jí Honkongská. Na tuto chřipku zemřel můj táta, když mi bylo 16 let. Zemřel v nemocnici ve Střešovicích pod dozorem nejlepších lékařů. Doprovodná nemoc byla: získaná srdeční vada v 50. letech na vojně, čemuž přecházela před tím těžká revmatická horečka. Nástup na vojnu byl proveden na základě nadšení ochrany socialistického státu před západními sousedy. Jak to bude s tou novou chřipkou ,,vepříkovou" , to fakt nevím. Může zdolat kohokoli.
Rakovinu neovlivňuje vysoká teplota, protože pak by to byl lék ne-li prevence. Rakovina je neřízené bujení množení buněk a vyšší tělní teplota ji neovlivní. Ovlivní ji jen zastavení přísunu výživy těmto hladovým buňkám, čili podvázání žil a tepen vedoucích k nádoru a následné vstřebání ostaními živými buňkami, nebo odpadnutí nádoru, pokud je vně těla. Chemoterapie dělá vlastně to samé, ale napadá všechno, a tedy spoléhá na rychlejší rekonvalescenci zdravých buněk, protože jsou méně hladové. To je můj názor, a možná není dobrý. Kdyžtak mě někdo opravte...
A poslední:
Přeji Ti, aby Tvůj beton byl kvalitní, a doporučuji do něj dávat normální disperzní lepidlo jako pro lepší odolnost proti nasákavosti vodou. Stačí ubrat jednu dvacetinu až jednu desetinu vody při míchání a zaměnit ji za disperzní lepidlo např. Herkules. Osvědčené! Takže: ....Nebude-li pršet, nezmoknem...

Odp3: Inu lidé moudří, řekněme si na rovinu a...
ivan, 23.11.2009 13:47

Zvoníku, na Halvním nádraží jsem zaplať pánbůh dlouho nebyl, ale domnívám se, že ty lavičky jsou z materiálu Teraso, tedy terasové, terakota = nepálená hlína, nebo pouze na nízkou teplotu. Herkules = Dispercol, je to samé, ale jedná se pouze o obchodní název malého balení.

Odp4: Inu lidé moudří, řekněme si na rovinu a...
zvoník, 27.11.2009 22:27

Já jsem po materiálu laviček nepátral. To zmínil jak víš, někdo jiný. Já jsem jen uvedl důvod proč ne měkký materiál na lavičky, do kterého se dá řezat a který se dá lehčeji bez kraválu ničit.
A disperze je samozřejmě vždycky disperze. Jenže jako nejznámější v krámě je právě lepidlo Herkules. Když Ti napíšu Terrawet (a to je ještě ,,Gloss„ a nebo ,,Matt“ , ale betonu je to fuk), budeš vědet taky prd a půjde o to samé. A umývat zaschlý se dá Terrawetem Clean G12/180, kterej vůbec neseženeš.

Odp2: Inu lidé moudří, řekněme si na rovinu a...
tlapka, 26.11.2009 11:36

Kdo by myslel na to nejhorší... třeba na chřipku nebo že bude při betonování pršet.

Děkuji za komentář bez špičkování.
., 22.11.2009 11:19

Pane Neuvedeno, děkuji Vám alespoň za sebe za Váš komentář, který na nikoho neútočí, nikomu neubližuje, nikoho neponižuje. Na svíci je totiž v současné době takový klidný, a k ostatním diskutujícím ohleduplný komentář, velmi vzácný.

Odp: Děkuji za komentář bez špičkování.
tlapka, 26.11.2009 11:37

A na jiných místech taky.

Odp: Děkuji za komentář bez špičkování.
Juras, 26.11.2009 12:06

Vzácná sebekritika ;-)

Odp: Děkuji za komentář bez špičkování.
tlapka, 26.11.2009 15:27

Děkujeme také praotci Čechovi, že jsme se tady usadili.

Odp2: Děkuji za komentář bez špičkování.
Vlastimil Čech, 27.11.2009 9:06

Tož nevím, jestli ten praotec to vybral dobře... Není tu teplo, není tu moře a bydlíme tak nějak uprostřed... není kam expandovat, všude je obsazeno...No a každý, kdo někam táhne s vojskem musí přes nás... Každý má chuť dělat u nás pořádek... svůj pořádek... ono asi toho Čecha už bolely nohy a ti jeho mladí asi neměli chuť ho dál nést (proč ho třeba nekutáleli?) do příjemnějších krajin... třeba takové karibské ostrovy... to by byla bašta, tam je krásně...Myslím, že geopoliticky horší polohu má snad jenom Palestina... tam se taky hrnou ze všech stran „dělat pořádek“

Odp3: Děkuji za komentář bez špičkování.
Alfons, 28.11.2009 4:38

Také už budeme skoro úplně vydrancovaní.

Odp4: Děkuji za komentář bez špičkování.
Vlastimil Čech, 28.11.2009 22:34

he he he ... to sedí!:-)

Odp5: Děkuji za komentář bez špičkování.
Alfons, 29.11.2009 16:08

Potomkům předáme čistou sterilní pustinu. ;-)

Odp6: Děkuji za komentář bez špičkování.
zvoník, 30.11.2009 11:53

Potomci si sami sobě předají své potomky, i když budou žít ve fekálijích a budou tomu říkat samet č. 2 Přejme jim to. Pán Bůh jim jistě požehná!

Odp7: Děkuji za komentář bez špičkování.
ivana Kozárová, 8.12.2009 0:43
Odp6: Děkuji za komentář bez špičkování.
tlapka, 30.11.2009 13:09

Aspoň nebudou muset uklízet.

Odp7: Děkuji za komentář bez špičkování.
zvoník, 3.12.2009 17:43

A voni někdy uklízeli?
Vždyť od toho najímají uklízečky z Ukrajiny, přece?

Odp8: Děkuji za komentář bez špičkování.
tlapka, 8.12.2009 13:02

Prosímtě- co by uklízeli na pustině- to mi vysvětli.

Odp9: Děkuji za komentář bez špičkování.
zvoník, 17.12.2009 12:21

Není důležité uklízet pustinu, ale předstírat, že ji uklízím a snažit se všechny přesvědčit, že je důležité ji uklízet. A hlavně je důležité být viděn, jak ji uklízím. Na tomto je přece založen určitý druh trhu práce, ne? Ptáš se Tlapko, jakoby Ti to nebylo jasné...

šikmovokáč
., 9.12.2009 12:45

Jde našinec kolem hadrárny šikmovokáče. Šikmovokáč tam před tou svou hadrárnou už dlouho přešlapuje.
Našinec mu povídá: „ Máš křečové žíly, že. “
A šikmovokáč odpoví: „Němám, ale zítra pčivezu“. :-)

Odp: šikmovokáč
zvoník, 17.12.2009 12:27

To je od něj hezké...
Ale to bude asi tím, že je v jádru hodný, ale moc dobře ŇĚŇOŇUMÍ.

Betonoval jsem v roce 2009 a betonoval...
Neuvedeno, 21.8.2017 21:26

Betonoval jsem v roce 2009 a betonoval jsme také včera. Stále dělám ten sklep, do kterého jsem se pustil a honí mě to, protože nechci, abych měl výztuž zalepenou hlínou po deštích. Ta totiž pak dodatečně zreziví a výztuž je pak houbec platná. Ty pracovní spáry mezi vodorovným železobetonovým základem pasu a svíslou části železobetnové zdi jsou nejhorší.
Jenže dnes už jsem se stendy na věnčitých cévách srdce, takže musím mnohem více odpočívat.
Jenže jak stále říkám pracuji, protože jsem zjistil, že bez práce mi tělo chátrá. Mám dělat turistiku? Když při ní se stejně nadřu a výsledek je nevalný a stojí to skoro stejně jako to stavění. Kdyby nebyly ty fotografie, tak by stejně člověk na zážitky zapoměl už za pár týdnů.
No, ale chtěl jsem mluvit o něčem jiném. Je dnes to slavné výročí 21 srpna a v televizi byla zase připomínka obsazení Československa státy Varšavské smlouvy pod vedením SSSR.
Jak jsme tenkrát bojovně protestovali proti obsazení.
No a teď klidně obsazujeme cizí státy, jako je Afganistán a další a naši souvěrci z NATO jsou v mnoha dalších státech, jako je Irák.
Nebo když to je se souhlasem OSN, tak to není obsazení? A my v projevech jako bychom si toho nevšimli.
Nebo to platí tak, že nás nesmí nikdo obsadit, ale my můžeme kohokoli?
S toho tedy plyne, že slova se mluví a voda teče.
Proslovy se stále dělají podle pořekadla: „Koho chleba jíš, toho píseň zpívej.“ Dalo by se říci „kdyby raději byli zticha udělali by nejlépe“

Po šedém zákalu se odstraňuje zašedlá...
Neuvedeno, 29.8.2017 22:26

Po šedém zákalu se odstraňuje zašedlá neprůhledná čočka a vkládá se nová náhradní čočka.
Mé ženě to udělali, ale co se nestalo. K večeru jí vždy bolí hlava, ale dost výrazně a není schopná se toho zbavit, i když si kape do očí umělou slzu. Očař si také s tím neví rady a posílá ji na neurologické oddělení.
Tak mě tak napadá, když se ta nová čočka vkládala, tak ta čočka měla vždy takové dva ocásky pro uchycení a stabilizaci té čočky. Nejsou to náhodou ty dva ocásky, které vlastně dráždí nějaký ten oční nerv a s toho důvodů jí bolí ta hlava?
Na oční klinice ji zjišťovali, jestli dobře vidí a zjistili, že vidění se skutečně zlepšilo.
Ono také může hlava bolet proto, že každé oko vidí nějak jinak a obě oči pak v mozku těžko mohou udělat jednotný obraz toho, co člověk vidí. Prostě mozek s tím může mít tolik práce, že nakonec večer bolí hlava.
Takže babo raď. Nepřeji to nikomu.
Kdo by jste věděl jak na to, prosím poraďte.
Zatím platí pořád, co tvrdím. Lékař může mít ruce pozlacené, ale tak dokonale tu práci neodvede, jako to udělala matka příroda v lůně matky, když se člověk vyvíjel přirozeným způsobem.
Někdy se člověk musí sklonit i nad obyčejným vejícem, jak je dokonalé, že z něj může vzniknout létající pták.
Takto bychom potřebovali pracovat při výrobě pračky, či jiného stroje, to by se to pracovalo. Stačilo by to nahřívat určitou dobu a bylo by to hotové.
Co takové zuby, kdyby se takto daly vytvořit třetí místo zatracené protézy, která neustále dře zuby ostatní, co ještě v ústech máme.

Pokrok spěje podle Nerudy. "Kdo chvíli...
Neuvedeno, 5.9.2017 22:39

Pokrok spěje podle Nerudy. „Kdo chvíli stál už stojí opodál“. Dnes to platí opravdu v té výpočetní technice dokonale.
Dříve člověk zažádal o výskyt inženýrských sítí tím, že musel skopírovat situaci a znázornit na ní území, na které se ptá. Dnes stačí se napojit na program a pak na něm znázornit území a odeslat to a následně dostane všechny dopisy s žádostmi na výskyt inženýrských sítí včetně míst, kam to má poslat.
Problém je ale v tom, že dříve to člověk udělal sám a nemusel nic platit. Teď na něj vyjede zipový program, že si jej musí koupit, jinak, že bohužel si jednotlivé dokumenty nemůže přečíst. Přitom, ale vlastně se člověk dopředu nemůže dozvědět, kolik vlastně ho bude tato záležitost stát. Musí tedy odsouhlasit něco, co neví, jestli na to vůbec bude mít peníze. Některé programy jsou značně drahé a tak člověk upadá do obav a vidí se už jako bezdomovec.
Toto je bohužel u počítačů a internetu takový evrgrín. Nějak stále pozoruji, jak ta naše česká inspekce na všech možných stanách toto nestíhá, či je zkorumoovaná a naschvál tyto metody netrestá.
Taktéž se stává, že člověk musí dopředu odsouhlasit, že něco bude platit a přitom se nedozví kolik.
Takže ten pokrok je dvojí. Jednak v technice a jednak v okrádání lidí, bez možností lidí se bránit.
Řekl bych, že v nových úpravách programů je přímo nainstalováno, že člověk si nesmí získat nějaký program zdarma a je nasměrován přímo k tomu, aby musel platit, zase platit a zas platit.
Podle hesla „Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají“ Proto na začátku po odbourání starého režimu bylo vše zadarmo a teť se pozvolna nastartovávají způsoby stálého placení i za bezvýznamné věci, aby se plnily pokladny. Přitom, ale bez možnosti některé věci provádět po staru zdarma. Takto prostě se z nás stanou lidé, kteří na příklad počítač brzo přestanou používat, protože na náklady za softvér prostě mít nebudou. Pro důchodce to platí dvojnásob.
Ráno jsem navštívil jeden prodejní řetězec s potravinami. Prohlížel jsem si ceny ovoce a zeleniny a zjistil jsem, že dřívější cena běžná pro důchodce u ovoce za 20 korun kilo, dnes se hodí tak akorát na červenou řepu. To prosím je začátek září.
Také jsem pozoroval, že lidé se začínají koukat na to pěstování králíků a starání se o zahrádku zase se zájmem. Začínají si vážit každého jablka, jako kdyby bylo zlaté.
To jsme to dopracovali dvacet pět let po socialismu. Už jsem zase tam, kde jsme byli tenkrát.

Navíc dokonce od jednoho správce nejde...
Neuvedeno, 6.9.2017 22:20

Navíc dokonce od jednoho správce nejde doklady získat, protože asi mám mírně zastaralý počítač. Jestli se nemýlím.
Prostě dnes dělat ve stavebnictví není žádná legrace.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.