Pro všechny přemýšlivé lidi

Komentáře k článku

18.8.2009 7:40

Výchova mládeže

Do práce jsem jela MHD a jako vždy bylo docela plno. Zaujala mě skupinka lidí kousek ode mě. Na čtyřsedadle stará paní a její manžel, naproti nim maminka a její asi 4 - 5 letá holčička. Obě vyfiknuté jako z posledního modniho časopisu. Maminka minisukni jen o pár čísel širší než pásek, vysoké podpatky, těsné tričko upnuté na opáleném těle a samý řetízek a prsten. Byla trochu víc namalovaná, ale i tak ji to slušelo. Kazil Ji to jen ten výraz. Znuděný a znechucený a občasný kradmý pohled po Lidech jako by říkal - „Proboha, fůůůj, kam jsem se to dostala.“Její malá princezna byla oblečená podobně, jen podpatky a malování nahradil roztomilé culíčky jako střapečky. Kývala nožičkama sem a tam. A vypadalo to,že je znechucená stejně, jako její matka.Naproti nim seděli staří manželé, oba se opírali o hůlku. Byli skromně schouleni, tak nějak do sebe a tichounce si občas něco řekli. Sálala z nich taková ta domácí pohoda, mír a pokora. Seděli, nikoho si nevšímali, jen paní občas vyrušilo kopnutí malé princezny pod koleno. Nejdřív to bylo jen jakoby náhodně, že se holčička nechtěně dotkla špičkou boty. Čím víc ale stará paní uhýbala, tím víc bylo na holčičce vidět, že kopance jsou cílené. Kývala nohama, pohled upřený na tvář staré paní a kop a zase jakoby nic se dívala ven z okna. Stará paní trochu poposedla a za chvíli znovu. Číhavý pohled a raz, dva, tři - kop. A zase nenápadný pohled ven. Pořád dokola. Paní už nevěděla, kam s nohama. Snad jenom slušnost ji bránila mamince něco říct a tak se snažila trpělivě vystihnout okamžik výkopu a včas uhnout. Ani lidi kolem neříkali nic. S počtem kopanců se jen úměrně zvyšovalo kroucení hlavou a znechucení obou manželů i ostatních cestujících..

Celé to sledoval i mladík stojící opodál. Měl takové ty široké kalhoty s rozkrokem až u kolen, vytahané triko a čepici s kšiltem dozadu. Žvejkal žvejkačku a občas nezúčastněně zavadil pohledem na onu čtveřici. Pak se zase díval znuděně ven, žvejkal a mlčel. Nedělal nic. Byl jeden z mála lidí, na kom se nedalo poznat, jestli se baví, nebo je pohoršen.

Když už stará paní neměla kam uhnout a holčička se musela svézt skoro až na kraj sedačky, aby si mohla kopnout, neudržel se jeden pán stojící nad nimi a řekl mamince „Prosím vás, nemůžete jí něco říct? Nevidíte, co dělá?“ Maminka se podívala na pána, pak na svoji princeznu, pohladila ji po vláskách, upravila culíčky a řekla pohrdavě - „Proč bych ji něco říkala? My dětem dopřáváme volnou výchovu.“ Tou odpovědí šokovala nejenom pána, ale i všechny cestující. Holčička si ještě dvakrát kopla, než autobus dojel k zastávce.

Mladík s kalhotama u kolen se líně sebral a procházel nezúčastněně kolem čtveřice ke dveřím. Když byl těsně u nich, udála se scéna jako z filmu. Bylo to dílo pár okamžiků.Dokolíbal se pomaloučku k nim, pořád ten nic neříkající výraz, klidně až líně vyndal z pusy žvejkačku a jedním pohybem ji lípnul palcem holčičce doprostřed čela. Takové to - Ááááá - lup ho tam. Lehkým, ladným pohybem, jako když malíř jedním ťuknutím lípne na svůj obraz tu poslední, významnou tečku. Bez mrknutí oka postupoval houpavě dál k východu, jakoby nic. Maminka zalapala po dechu a vypískla - „No co to děláš magoréééé! Seš blbéééj????“ Mladík jen tak líně otočil hlavu zpět a úplně klidně dvětil - „Né, ale naši mě taky dopřávali volnou výchovu... Naschlééé.“ Vykolébal se ze schodů ven na ulici, ještě se na starou paní usmál do okna a dvěma prsty udělal pozdravný pohyb na čele. Celý autobus se bavil. A já s ním. Tady v tom případě „volná výchova“ přinesla své ovoce a pro všechny to byl takový „borec nakonec.“

Co vy a volná výchova dětí?

Trošku pravdy
Deever, 18.8.2009 21:54

Tento příběh se neodehrál. Škoda, je moc hezký.

Odp: Trošku pravdy
tlapka, 19.8.2009 9:57

Proč stařenka dítěti nenakopala sama? Já se jí divím.

Odp2: Trošku pravdy
ivana Kozárová, 21.8.2009 17:26

Stařenka má stařecké zábrany,způsobené utlačující výchovou ;-)

Odp: Trošku pravdy
Pavel od vody, 28.8.2009 14:08

Já znám obměnu o chlapečkovi, jak s rukama upatlanýma od čokolády patlá vlasy paní sedící před nimi. Na výtky maminka odsekne: Máme demokracii, nee? A ten mládenec mu následně vlepí žvýkačku do vlasů se slovy: Máme demokracii, nee?
V každém případě se někde něco zvrtlo do dimenzí, se kterými si nevíme rady.

Odp: Trošku pravdy
Sova, 20.9.2009 21:03

Souhlasím. Nechápu lidi co nevědí o čem psát a tak si vymýšlejí...

Odp: Trošku pravdy
panenka, 7.11.2009 18:44

Tak to není ... Já jsem svědek toho, že se to událo, a přesně vím, kdo je autor tohohle příběhu.. Ten, kdo to napsal sem, to jen okopíroval... Tak že i takovéhle věci se dějí.

Příběh pěkný,
., 18.8.2009 23:22

literární zpracování pěkné, pravopis správný, komentář od Deevera nejasný.

Odp: Příběh pěkný,
Deever, 19.8.2009 8:13

co je na tom nejasného? prostě pochybuji, že se tento příběh stal.

Odp2: Příběh pěkný,
Jana, 20.8.2009 14:15

Denverův komentář není nejasný. Příběh už jsem četla nebo slyšela v mírných obměnách snad stokrát. Ale je hezký.

Odp3: Příběh pěkný,
Deever, 20.8.2009 16:47

„Deever“ => já
„Denver“ => Colorado, USA

Odp4: Příběh pěkný,
Jana, 20.8.2009 18:19
Odp4: Příběh pěkný,
tlapka, 26.8.2009 15:27

dewan- ministr

Odp5: Příběh pěkný,
Pavel od vody, 28.8.2009 13:57

divan - pohovka

Odp6: Příběh pěkný,
tlapka, 28.8.2009 17:25

divizna- babizna.

Odp7: Příběh pěkný,
slayd, 9.9.2009 15:12

Naplácat na zadek a za almárku brečet... P.s.

Myslím, že příběh se mohl odehrát...
poeta4, 18.8.2009 23:41

Myslím, že příběh se mohl odehrát. Nechat potomka kopat do lidí je ale trochu moc. Nějak zvlášť výchovu neřeším, jako co bych měl nebo neměl. A ta volná výchova je vlastně co? Jen dělej si co chceš, dokud nenarazíš a než narazíš, dělej si co chceš. A to bych dítěti nepřál, vymstí se to i mně. Můžu vychovat potomka, fakt můžu jak chci?

Odp: Myslím, že příběh se mohl odehrát...
ivana Kozárová, 21.8.2009 17:28

Fakt,můžeš- jen se ti do toho bude plést televize,školka,škola atakdále :-(

V raném mládí jsem dostal brutální...
Senior, 19.8.2009 7:27

V raném mládí jsem dostal brutální facku od faráře - za nepatrný prohřešek proti dobrým mravům. A od městského policajta pohlavek, protože prý jsem nepozdravil staršího - který šel po chodníku na protější straně ulice.
S těmito zkušenostmi jsem vstoupil do oddílu Skautů a od té doby (říkají přátelé) jsem slušný člověk.;-)
Pokud nebudeme usilovat o realizaci podnětu http://podnety.cz/podnet-cislo-20040925181200, může mnohý z nás dopadnout jako stařenka z článku http://zpravodaj.podnety.cz/clanek-247-zmlatili-starenku.html :-(

Odp: V raném mládí jsem dostal brutální...
Deever, 19.8.2009 8:16

Zavedení mírných fyzických trestů? Mohlo by to jistě být efektivní, ale je mi líto, doba už je jinde. Implementace by byla obtížná, ne-li nemožná. Musely by se nastavit hranice a pravidla, přičemž prokazování by prakticky nebylo možné.

Zajímavý námět, ale nese pachuť časů dávno minulých.

Odp2: V raném mládí jsem dostal brutální...
tlapka, 19.8.2009 9:59

Proti dětem v ulici nejvíc mi pomáhá když jim kroutím ušima. Následkem toho jsme se stali dobrými přáteli.

Odp3: V raném mládí jsem dostal brutální...
ivana Kozárová, 21.8.2009 17:31

moje kamarádka učila jisté děti pozitivním způsobem : když na rohožce neměla exkrement,dostaly čokoládové bonbony.... Když tomu bylo naopak,nedostaly ani lízátko. Já nevěřila v úspěch,ale fungovalo to. jistou dobu - a pak se raději odstěhovala jinam....

Odp4: V raném mládí jsem dostal brutální...
santiago, 21.8.2009 17:33

Já tomu věřím.
Čokoláda staví stolicy.

Odp5: V raném mládí jsem dostal brutální...
ivana Kozárová, 21.8.2009 17:48

ve finálním stadiu nezastavíš ani špuntem:-(,ale máš recht,forma bobku je přijatelnější...:-)

Odp6: V raném mládí jsem dostal brutální...
tlapka, 26.8.2009 15:28

Červeným světlem. Zastaví i rychlík

Odp2: V raném mládí jsem dostal brutální...
plevel, 14.12.2009 18:55

efektivní? možná tak do tří-čtyř let potom už nemají velký význam...

Odp: V raném mládí jsem dostal brutální...
Vlastimil Čech, 21.8.2009 9:01

Pokud se týká tělesných trestů jsem všemi deseti pro. Teď spekulují co s mládeží, která opravdu někdy řádí, krade a není ji vlastně jak potrestat, protože ještě nemá 14, nebo 15, nebo 18, nebo kolik vlastně... Z polepšovny se vrací v lumpárnách a lhaní vyučený, posilovnou vypracovaný, tetováním ozdobený, pubertálními slečnami obdivovaný, svými vrstevníky často imitovaný a vůbec všeobecně k vedení závadové party připravený floutek. Proto bych považoval za správné pro společnost a i pro nápravu takového mladíka či mladice používat tělesných trestů. Tyto tresty by ovšem neměly míti za účel junáka či junačku nějak zranit, či dokonce zmrzačit. Jejich účelem by bylo mládež od kriminální kariery naopak odvrátit hlavně jejich VEŘEJNÝM PONÍŽENÍM. Myslím, že v očích mládeže je velký rozdíl, mezi vypracovaným a zajímavým chlapíkem, který se právě vrátil nezlomen z „pasťáku“ a mezi brečícím a stydícím se ubožákem, jemuž na zadnici přibývají červená jelítka... Z takového se vůdce party nestane, a pokud jím byl, tak po takové veřejné exekuci už asi nebude... Delší pobyty ve vězeních lidi natrvalo deformují, takové zostuzení, jakým by byl veřejný výprask v mladické duši po čase pomine... ale potrestaný netratí čas ze svého života... A pro ty případy, kdy není nezbytně nutné přestupce zákona od společnosti oddělovat, by zostuzující tělesný trest byl alternativou k vězení levnou, rychlou, a myslím si i účinnou...
Pane Seniore, neumím tento návrh do „Podnětů“, které proponujete zapsat, jsem počítačovým začátečníkem... nechcete to udělat za mě?

Odp2: V raném mládí jsem dostal brutální...
ivana Kozárová, 21.8.2009 9:55

ráda Vás vidím na svíci,pane Čech a souhlasím s Vámi. Je psáno: Kdo šetří metlu svoji,nemiluje syna svého... A Hašek dodává .. tlouct,tlouct a tlouct,ale ne až do bezvědomí.... Hezký den - i když je to blbé výročí,nemám pěkné vzpomínky...

kouzelná babička
santiago, 19.8.2009 8:50

Jako Deever nevěřím, že se to událo. A navíc myslím, že ikonizace skromných čistých okopávaných uhýbajících staroušků je škodlivá. Zejména pak jejich útrpného odevzdaného čekání na Toho-kdo-zasáhne.

Můj psychiatr říkává, že pokud mi něco vadí nebo chybí, mám si o to říct a/nebo se tím neužírat. Podstatné je, nakolik mi vadí, že cizí spratek okopává cizí stařenku.

Autorka jasně (asi až příliš) vymezila, komu fandí, ale zasahovat jen proto, že druhý má hezké oblečení a přitažlivý vzhled, to se člověk občas i zmýlí. Já vídám spíše spory mezi tlustou zpocenou bábou s pytlem a tlustou zpocenou děvečkou od krav s třema rozjívenejma klonama a tam bych si tudíž asi nevěděl rady. Ale zřejmě jezdím jinou linkou do jiné čtvrti.

Bojím se, že se stařenky musejí naučit bránit samy. Policie má jiné úkoly než chránit chudé stařenky.
A já nemám žádné právo vychovávat cizí parchanty.

Když holčičce vrazíte facku, to pokoření, proti kterému nic nezmůže, v ní zůstane a jednou skončí jako další ubohá okopávaná stařenka. A to snad radši ať ona sama okopává ty cizí babki.

Odp: kouzelná babička
tlapka, 19.8.2009 10:01

Já bych holčičce zakroutila tou nohou. Není to tak ponižující. Proč bych ji měla fackovat.

Odp2: kouzelná babička
Alfons, 28.10.2010 1:10

;-)Nebylo by účinnější ji tu nohu rovnou ukroutit?

Odp: kouzelná babička
ivana Kozárová, 21.8.2009 10:05

santiago,viděla jsem něco podobného,ale byl okopáván stařík,zdaleka ne bezmocný,ale slušný,kterému bylo trapné bít cizí dítě. Je to věc matky,co udělá. Spoléhat se na slušnost staříků a stařen se nevyplácí,bohdá se i ta matinka dožije pokročilého věku,stačí,až bude spratek v pubertě. Každý svého osudu strůjcem. Zakročila jsem jednou ve školní jídelně,kde byl atak na důchodce a nelituju toho. Pravda,byl to chlapec ... ASle být to dívenka,udělám to taky. Není dobře přihlížet tam,kde se slabost považuje za blbost.. Slabej jednou může bejt každej...

Odp2: kouzelná babička
slayd, 21.8.2009 10:10

Za peníze vám dívenky udělají pomyšlení. Copak jste nečetli, jak se hezky mladé dívky chovaly k vilnému staříkovi. Mládež lze motivovat k dobrým skutkům pouze za materiální odměnu.
To že je něco dobré obecně, pochopí někteří až mnohem později. Většina čeká s nataženou rukou až do smrti. Jinak se ani nepohnou... P.S.

Odp3: kouzelná babička
ivana Kozárová, 21.8.2009 10:19

nefandím vilným staříkům a přeju jim hodně zážitků s motivovanými slečnami :-)
A jak si rodiče svoje děti vychovají,takové je čeká stáří. Pravda,jsou i výjimky. Slyšela jsem o matince,která neváhala posadit svou dceru na rozpálená kamna,když si jednou přihnula...
No a ta dívka,když dospěla - s trvalým postižením - se o svoji mámu starala v její těžké nemoci až do smrti. Amen.

Odp2: kouzelná babička
santiago, 21.8.2009 10:24

Nerozumím.
Stařečkové se musejí bránit sami. I ti slušní.
Zastane se jich málokdo.

Jen jsem poznamenal, že při rozhodnutí o tom, koho se zastanu, bych se ale nechtěl řídit tím, jak jsou útočník nebo oběť oblečeni, jak mne navádí článek.

Nejlépe bych však bylo, kdyby mi podobné věci nevadily a dokázal jsem je navenek i uvnitř ignorovat, jak to dokáží dospělí, oduševnělí a vyrovnaní lydé.

Odp3: kouzelná babička
ivana Kozárová, 21.8.2009 10:26

Něco na tom je. Pravidlo v Zenu je nezasahovat.
Ale jednomu to nedá,když je deformovanej kantor...;-)

Odp3: kouzelná babička
Bára Š., 21.8.2009 12:33

v příbězích přece nebude nenáviděná osoba chudá, musí být bohatá, úspěšná a „se šperky“, to vyvolává tu největší nenávist :-D

Odp4: kouzelná babička
slayd, 21.8.2009 13:02

Ale no tak... za chudobu se dneska stydí kdekdo.
A tzv. sociálky jsou terčem opovržení a posměchu. Že ony potom nenávidí ty úspěšnější je dosti logické - ne? P.S.

Odp5: kouzelná babička
Bára Š., 21.8.2009 17:15

nu ano, stydí..to je druhá strana té závisti

Odp5: kouzelná babička
Pavel od vody, 28.8.2009 14:01

MHD = socka. Divím se, co tam ta panička dělala.

Okopíruj a zlepši
Lipovan, 19.8.2009 9:39

Tak trochu se připojuji k Deeverovi, ale jen částečně. Podobný příběh byl v celostátním tisku popsán asi před deseti lety; bylo to ovšem v metru a přezíravá Madame tehdy pravila: „Vždyť máme demokracii!“ Mladík poté dožvýkal, přilepil Madame gumu na čelo a na její pohoršený výkřik kontroval jejím vlastním předchozím výrokem. Příběh evidentně vstoupil do povědomí občanů, zlidověl a v různých pozměněných verzích proudí informačním tokem. Takže lituji, Karolíno, ale dávám palec dolů. ;-)

Odp: Okopíruj a zlepši
Deever, 19.8.2009 10:22

Ano, tento příběh je zbožným přáním a zároveň omluvou těch, kteří nemají odvahu na víc, než jen přihlížet.

Odp2: Okopíruj a zlepši
Lipovan, 19.8.2009 10:54

Postačí si projít (příspěvek č. 2) pár linků (příspěvek č. 20) a jsme bezpečně doma. :-)

Odp3: Okopíruj a zlepši
Deever, 19.8.2009 12:35

Mě to docela deprimuje. Je skoro až ubohý, co si lidi všechno vysní, přitom sami by nedělali nic. A ten mladík je takovej nevýraznej lidovej superhrdina ... kterej překvapí tím, že vypadá jako typická hiphopová fetka a přitom se zachová správně ... zbožné přání všech rodičů, důchodců i opálených matron ... :-)

Odp4: Okopíruj a zlepši
Jana, 20.8.2009 14:17

Znáte knihu Černá sanitka? Četla jsem jen jeden díl a už vyšly tři. Moc bych za to nedala, že tenhle příběh se taky řadí mezi městský folklór.

Odp2: Okopíruj a zlepši
slayd, 20.8.2009 15:30

Přihlížet a plkat na svíci. Tak to myslel Deever - že?

ten příběh mi přijde trochu stylizovaný...
Bára Š., 19.8.2009 11:44

ten příběh mi přijde trochu stylizovaný (například pochybuji, že by maminka řekla, že "dětem dopřává volnou výchovu). Ale možné to je.

Nu, jsou rodiče blbí a rodiče dobří. Toť asi závěr že.

Druhý závěr - slušnost neznamená neozvat se, to by mohli vědět i důchodci.

A třetí a poslední závěr - pochybuji, že čtyřletá holčička ve svém věku dokáže myslet tak, jak jí v článku podsouváte, ale budiž

Mládenec, co se zastane důchodkyně? Na...
Maximus, 19.8.2009 12:31

Mládenec, co se zastane důchodkyně? Na jaké planetě se to stalo?!

Odp: Mládenec, co se zastane důchodkyně? Na...
Deever, 19.8.2009 12:36

Jsem taky mládenec a taky jsem se několikrát zastal důchodkyně. Akorát že ne takhle stylově a takhle super frajersky ;-)

Na to vás užije...
slayd, 19.8.2009 12:55

Píčovinky a bigbít... na to vás užije. Nejvíce se toho nakecá, když je téma úplně o ničem. Že jo?
Mládež je furt stejná. Díky agresivní době ve které žije, je trošku kapánek víc nasraná a ti staříci taky kopou vztekle kolem sebe. Cítí se být ohroženi. To maj z toho, že celý dny furt čučí na TV NOVA až jim to leze na mozek...
Rada? Nesledujte TV, neposlouchejte rozhlas, nečtěte noviny... Jděte do přírody nebo si kupte benzínovou sekačku s pojezdem a udržujte své okolí domu. Večer si dejte dva až tři lahváče a tvrdě usněte... Takový svět potom nemá chybu.
P.S.

Odp: Na to vás užije...
zvoník, 19.8.2009 19:39

A nebo choďte zvonit na kostelní zvon. To nemusíte sekat trávu, protože když sekáte v parku kolem domu, budete mít u vlastní sekačky vrtuli a koš od psích hoven.

Nech brouka žít.
Alfons, 19.8.2009 13:26

Světlušky mihotavě září nad lagunou a potvůrky žáby ve dně v noci gagotajů. Nebo húsky? Dnes jsem potkal čápa. Mašíroval po strnisku. Pozdravuje všechny svícaře. KLAP-KLAP.

Odp: Nech brouka žít.
slayd, 19.8.2009 14:57

Správně: Žít a nechat žít. Chci to zkrátka přežít!
Ale moje žena říká: já nechci jen přežívat... já chci také něco prožít. Asi ji odvedu k rybníku, ať si poslechne žáby a pokecá s čápem /aby z toho ovšem nebylo zlobivé děcko/... budu je sledovat schován v rákosí. Dám si pozor na dědka porybného, který si tam chodí zaplavat na Adama. Prý mu ty kapřice docela fajn žužlají...
P.S.

Odp2: Nech brouka žít.
zvoník, 19.8.2009 19:45

...Si myslí porybný? Aby se jednou nedivil, až zjistí pravdu.

Odp3: Nech brouka žít.
Alfons, 19.8.2009 22:13

A oni poklonivše se jemu, navrátili se do Jeruzaléma s radostí velikou.

nejde o diplomku
sysel, 20.8.2009 2:54

... takže řešit od koho kdo opisoval je mimo mísu, osobně mi příběh připadá jako vypadlý z pera Haliny Pavlovské, jen tomu chybí trapný verš s ponaučením nakonec.

Pro diskusi mi připadají zajímavá pouze tato témata:
- volná (demokratická, liberální) výchova
- zodpovědnost zákoných zástupců za činy nezletilých
- zodpovědnost každého střehnout svá práva (vigilantibus iura scripta sunt)
- občanská společnost aneb čučení na excesy, ale odvrácení se od povinosti pomoci a svědčit

ad primo - s vědomím, že BáraŠ bude opět remcat, trvám, že liberální výchova je nesmysl a demokracie v rodině neexistuje, jakkoliv by v ní měla vládnout láska; kdo si přeje znáti více jak z theorie tak z kasuistiky, nechť si na Internetu vygoogluje jméno dětské psycholožky Jiřiny Prekopové a třeba si koupí nějaké její knížky. Diskusi na toto téma považuji validní pouze po přečtení uvedeného s podmínkou vlastních zkušeností s neúspěchy ve výchově vlastních dětí

ad secundo - jestliže rodiče (popř. jiní zákoní zástupci dítěte) zodpovídají za zdraví dítěte (a věru byla trestně stíhaná matka topící se děvenky a udala ji přivolaná lékařka), mají titíž zodpovědnost i za trestné činy svých svěřenců; tato se však povětšinou nehledá a případy trestných činů i přestupků se běžně odkládají s odůvodněním nezletilosti pachatelů. To je samozřejmě špatně a z hlediska právní zodpovědnosti je nutné předpokládat minimálně nedbalostní přečin ze strany rodičů a požadovat náhradu za hmotné škody (stejně jako u škod způsobených zvířetem nebo špatně zabržděným vozidlem)

ad tertio - zrušením prokuratury byli lidé ponecháni napospas římskému právu, které občanům ukládá: nechť si každý střehne svých práv sám. Je-li to správně či špatně není možno řešit jinak než volbou jiných poslanců.
Dovolím si připomenout, že žido-křesťanský Bůh naproti tomu slibuje, že nepřeslechne volání ani vdov a sirotků, a osobně bych to radši bral vážně, neb jsem již Boží mlýny viděl konat podstatně rychleji než světské soudy.
Bohužel jest v povaze našeho právního bezvědomí, že člověk, který se domáhá dodržování zákona je považován svým okolím přinejmenším za potížistu a to i orgány, které by mu měly pomáhat a chránit. Je paradoxně jedno, zda takový občan hají práva pouze svá nebo práva svých spouobčanů.

ad quatro - tak jak nás to učí média, na nevolnost spoluobčana nebo i na jeho přepadení lupičem se pouze přihlíží a čeká se kdy a jak zasáhnou příslušné orgány. Když už není na co koukat, tak se posuneme k jiné podívané nebo v nouzi k televizi.
Nedej bože, aby nás však do toho chtěl někdo zatáhnout, v tom případě jsme nic neviděli, neslyšeli a vlastně jsme tam ani nebyli.
Nikoho nikdy nenapadne, jak bude jemu samému, až se kolemstojící zachovají stejně k jeho přepadení - jedno-li jen nevolností či gaunerem.

Odp: nejde o diplomku
Bára Š., 20.8.2009 7:31

Demokracii bych snad nespojovala vůbec s rodinou. V jakém smyslu by vůbec demokracie „vláda lidu“ měla v rodině být? Jako vláda dětí? Nu, to pak neremcám a rozhodně by se mi to nelíbilo.

Odp: nejde o diplomku
Deever, 20.8.2009 8:49

ad secundo - s tím souhlasím, to by se mělo zavést
ad tertio - to s těmi Božími mlýny nemůžete myslet vážně, že ne? ale jinak s tím právním bezvědomím máte pravdu (Bára jistě potvrdí)
ad quatro - tak to není, netvrdím, že se to nemůže stát, ale praxí to není. Zníte dost zoufale.

pesimismus
sysel, 20.8.2009 19:12

je, bohužel, namístě. Mám na toto chování poněkud přiostřené smysly, protže jsme na gymplu měli skvělého učitele brané výchovy, který ji celou pojal jako čtyřletý kurs první pomoci a jeho učení se snažím uvádět v život.

Je neuvěřitelné, kolik proběhne v TV reportáží o nešťastných událostech zcela bez komentářů odborníků na záchranu života a bez otázky - bylo důležitější natáčet krvácejícího nebo přiložit ruku k ráně a druhou telefonovat pro sanitku?

ad seucundo - ono to tu bylo, ale nějak se to vytratilo, zřejimě kvůli velmi agresivním advokátům. Inu jak poznamenal někdo jiný: babičce z příběhu u nás hrozí žaloba za náhradu škody na okopaných botičkách ;-) vlastně :-(

S Božími mlýny mám své zkušenosti - můžete tomu říkat třebas náhoda, ale když mého kolegu a posléze i mě vyhodila soudružka ředitelka z gymnasia, hádejte za jak dlouho byla „odejíta“ ona sama? Nápověda můj pracovní poměr skočil 31.7.1989 :-) a mám i další historky :-)

Ještě poznámka k příběhu - popisovaná dámička je vykreslena s akcentem na okázalé bohatství (majetek). To je jednak poněkud nefér vůdči některým majetným lidem, které bohatství nezkazilo, a druhak to vyznívá poněkud nevěrohodně, protože skutečně bohatá dámička by nejspíš jela vlastním autem, popřípadě taxíkem.

Odp: nejde o diplomku
Vlastimil Čech, 20.8.2009 17:35

Osobně znám několik případů, kdy zastánce ubližovaného, pachatel dobrého skutku, byl různými způsoby vytrestán... Jak je ku příkladu soudem vyhodnocena snaha o první pomoc, kdy pomahač svou neodbornou činností způsobí pomáhanému další zdravotní újmu? Kdo je podezřelý z okradení úrazem či slabostí postiženého člověka, když na místě se nalézá pouze pomahač?
Pokud se týká historky o které debatujeme, připusťme, prosím, že by se mohla stát... Ale připusťme rovněž, že by se matka zámožná polepeného dítěte obrátila na advokáta (a znáte někdo jiného advokáta než syčáka?) ten by si obstaral lékařský posudek, že nešťastné děťátko utrpělo trvalou psychickou újmu, známý novinář by napsal článek o nebezpečném pedofilovi, který chlípně osahává a olepuje děti - a to dokonce před jejich plačícími a zdrcenými maminkami, slovně napadá slušné cestující v tramvajích. Pokud se mladíka podaří ztotožnit, pak Bůh mu buď milostiv... i kdyby si někdo na okopanou babku vzpomněl, pak asi to bude advokát doživotně poškozeného olepeného děcka, a vystoupí s ověřeným prohlášením babky, že se vlastně nic moc nestalo, k lékaři nešla, no a děti někdy trošku zlobí, že...

Odp2: nejde o diplomku
Deever, 20.8.2009 18:21

vox populi

Odp2: nejde o diplomku
Bára Š., 20.8.2009 21:32

s tou první „pomocí“ je to snad normální ne?? Nebo vy cítíte, že by snad měl ten člověk ještě dostat metál?

Odp3: nejde o diplomku
Vlastimil Čech, 21.8.2009 8:28

Ovšem máte pravdu... až Vás a Vašeho blízkého najdu zraněné a třeba s tepenným krvácením, zřeknu se určitě toho metálu... Protože jsem své zdravotnické schopnosti vyhodnotil jako nedostatečné a mohl bych vám zaškrcením ublížit, ponechám Vás krvácet až do příjezdu odborné, kvalifikované pomoci, kterou jsem pro vás za přítomnosti dvou předem ověřených svědků (pro případ, že bych byl vámi, nebo vašimi advokáty eventuelně obviněn z vašeho okradení) přivolat. Ještě vám oběma popřeji rychlý a šťastný příjezd záchranné služby a příjemné krvácení... toho metálu se opravdu rád vzdávám.

Odp4: nejde o diplomku
Bára Š., 24.8.2009 16:01

pokud máte řidičák, musel jste si povinně projít i školením o první pomoci. Pomoci má povinnost každý, ale má taky povinnost skutečně pomáhat, ne ublížit. Úplně s klidem může pacient po takového „pomoci“ zůstat do smrti invalidní. Nevím, jak by vám poděkoval, že neumíte podat první pomoc.

Je tak těžký prostě zvednout telefon a nechat si radši všechno vysvětlit po telefonu? Než jednat a zničit lidský život?

Odp5: nejde o diplomku
Deever, 24.8.2009 17:10

Barča to nijak nezdůrazňuje, ale neposkytnutí pomoci je zločin. Takže vám to vyjde tak jako tak ... a je lepší to zkusit s bystrými radami operátorky, nemyslíte?

Odp5: nejde o diplomku
Vlastimil Čech, 24.8.2009 20:34

Dobrá tedy: Uvidím-li člověka, který se zmítá zřejmě zasažen elektrickým proudem... jít někam k telefonu? Ten člověk se nemůže pustit! Vydat se hledat někde nějaký vypínač? Vzít něco dřevěného- nevodivého a pokusit se přerušit kontakt s proudem? Co když si opravdu nevyklepává kamének z gumáků (jak zpívá JUDr I.J. :-)) ... a třeba se prostě zeptat nemůžete ...
B.Š. se převrátila i se svým automobilem... z vozu se silně kouří a B.Š. silně křičí a pláče... nemůže ven, drží ji pásy... procházející V.Č. má udělat co? Pomoci slečně B.Š. ven? Nu, co když má poraněnu páteř, je tam nějak divně zkřivená, ne?... a následkem lomcování panem V.Č. se stane například kvadruplegikem? Má se pan V.Č. vydat hledat telefon? Obávám se, slečno Báro, že by se asi našlo docela dosti lidí, kteří by v dané situaci jednali podle CELÉHO znění té věty v zákoně... „...může-li tak učinit bez nebezpečí pro sebe, nebo své blízké“ ... Tady by se ve skutečnosti nejednalo o zbabělost, z vozu se kouří, může vybuchnout, nebudu riskovat, raději nechám tu osobu uhořet zaživa...Myslím, že i v tak vypjaté situaci si někdo řekne... a co když tomu děvčeti ublížím a její advokát ze mne stáhne kůži...( a to ještě neví, že sama B.Š, je -ó hrůzo- právníkem!)... Takže pokud plamen nějak zhasne, tak jsem dodržel zásadu nehýbat se zraněným. No a B.Š. prostě bude muset nosit paruku, veliké černé brýle a šátek přes pusu, aby její tvář neděsila děti...Nebo plamen nezhasne, B.Š. uhoří a V.Č. u soudu řekně, že se právem obával o svůj život... vyhodnotil jsem nebezpečí, které mě hrozilo správně, auto přece zhořelo

Tak si vyberte, co se má udělat, aby to bylo nejen správné z obyčejného hlediska lidského, ale i „právníkům odolné“ jednání.

I když se mi podobná situace zatím naštěstí vyhnula, myslím, že bych se Vás, slečno Báro, pokusil vyprostit... i když to není podle našich často zhovadilých zákonů a hlavně jejich poťouchlých vykladačů na soudech... obyčejný člověk nenechává děvčata křičet a plakat... i když je za dobrý skutek obyčejně potrestán...
Jenom pro pořádek: Takhle v autě uhořel můj soused... auto v příkopu, leží na dveřích, rozhořívá se, soused přivázán pásy, které si zlomenou ruku nemůže odepnout... jediný svědek měl dokonce ten mobilní telefon, volal hasiče, ale než přijeli a auto uhasili, soused uhořel... prý hrozně křičel...ten svědek řekl, že se bál k autu jít...

Odp6: nejde o diplomku
Bára Š., 25.8.2009 10:43

nečetla jsme to celé, omlouvám se..navíc předpokládám, že všichni už mají mobily...nicméně máte pravdu, občas je pomoc prostě otázkou vteřiny a člověk s emusí rozhodovat i mezi variantou A. doživotně na vozíku B mrtvý...ale myslím, že tuhle situaci jsem na mysli neměla a těžko by vás někdo za ni potrestal (za to, že jste radši člověku zničil páteř, než ho enchal uhořet)

Odp7: nejde o diplomku
Juras, 25.8.2009 12:13

... navíc předpokládám, že všichni už mají mobily.

To je úsměvné :-)

Odp8: nejde o diplomku
santiago, 25.8.2009 12:24

1300 aktivních mobilních čísel na 1000 obyvatel ČR
89 % občanů (starších 15 let) vlastní mobilní telefon
Nejsou to až tak docela všichni.
Ale není to až tak k smýchu.

Odp9: nejde o diplomku
Juras, 25.8.2009 12:40

Nevím, odkud máš ty údaje, ale 89% občanů nejsou zdaleka všichni. Žádné „až tak docela“, ale „zdaleka ne všichni“. Je to skutečně k smíchu. 11% je hodně vysoké číslo. Představ si, jaký by se strhl povyk, kdyby dosáhla hodnoty 11% třeba nezaměstnanost. Taky bys říkal, že zaměstnaní nejsou „až tak úplně všichni“?

Odp10: nejde o diplomku
santiago, 25.8.2009 13:01

To je loňský průzkum Factum Invenio.
A omlouvám se, myslel jsem, že si děláte legraci.
Takhle je to ovšem něco docela jiného.

Odp11: nejde o diplomku
Juras, 25.8.2009 13:28

Já jsem nemluvil na základě nějakých čísel, ale na základě vztahu některých lidí k mobilu. Na mobilu mě odjakživa nejvíc odrazovalo, že je to další zbytečná starost. Kolik jsem jenom viděl zoufalých ksichtů „ježíš, já jsem ho nenabila!“a představa, že moje vrozená lenost by musela doma každý den hlídat, jestli je nabitej (jinak bych se na něj nemohl spolehnout, žejo)... brr!

Jeden čas jsem používal jen malý Twist Kredit a měl ho v autě, kdybych někdy potřeboval zavolat o pomoc nebo poradit (když chtěla manželka, abych jí něco koupil). Ale to bylo o spolehlivosti - často se mi stávalo, že jsem si při příchodu k autu uvědomil, že není nabitej...

Znám pár lidí, co se mobilu doposud úspěšně brání. Já jsem podlehl vloni, když nejstarší dítě začalo dojíždět do školy v sousední obci. To už pro mě převážily klady proti záporům.

Mobil považuju dobrý pro operativní potřebu, za zápor považuju jeho dopady v sociální rovině. Nejhorší je dopad na spolehlivost lidí. Dokud nebyly mobily, byli lidi spolehlivější. Na čem se domluvili, to platilo a snažili se to splnit. Teď pro některé lidi není problém zavolat třeba pět minut před schůzkou, že nepřijdou. Mají pocit, že se všechno dá vyřídit telefonem až když to hoří, sjednají si více akcí než je možné stihnout a potom to řeší esemeskováním a voláním. No a potom samozřejmě závislosti. Jsou lidé tak závislí na telefonu, že třeba neusnou, když ví, že nefunguje síť nebo je jejich miláček mobilek nedostupný.

No a ta závislost se může projevit dost fatálně i v budoucnu. Jestli bude trend pokračovat, tak za chvíli se lidi úplně přestanou dopředu domlouvat s tím, že si podle situace kdykoliv zavolají. RTuto dovednost nebudou používat vůbec a přijdou o ni. Až potom vybouchne nějaký operátor, budou všichni v pytli...

Odp8: nejde o diplomku
Bára Š., 25.8.2009 13:18

no je mi ajsný že ne 100% lidí, ale u bouračk v davu snad alespoň jeden..a teda u nás v rodině mají mobily i stařenky

Odp9: nejde o diplomku
Bára Š., 25.8.2009 13:19

vy asi taky předpokládátě, že všichni mají v domě záchod en? a taky byste se mýli, le fakt tady neberu v úvahu pár procent lidí

Odp10: nejde o diplomku
Juras, 25.8.2009 13:31

Jak souvisí záchod s mobilem? Záchod je potřebná věc. Dokonce bych řekl základní životní potřeba.

Jestli myslíte záchod, tak ten bych předpokládal. Pokud byste myslela splachovací záchod, tak ten bych všude nepředpokládal.

Odp11: nejde o diplomku
Bára Š., 25.8.2009 13:48

no pokud vás baví řešit, kolik procent lidí má mobil..nemylsím si, že by to v mém příspěvku bylo to podstatné, ale pokud vás to uklidní, dopiště si tam pro svoji osobu spojení „drtivá většina“

Odp12: nejde o diplomku
Juras, 25.8.2009 14:04

Sama zlehčujete svá slova? To není zas taková sranda, jak si myslíte, dokud si to nepromyslíte. Před časem mě nadzvedla jedna zpráva - nevím už, jaká to byla obec, ale rozhodli se zrušit obecní rozhlas, protože skoro každý má přece mobil a je drahá údržba atd... Prostě chtějí mít zaregistrované občany a v případě potřeby jim poslat výstražnou SMS nebo tak něco. I kdyby to byla pravada a každý měl skutečně mobil a byl ochoten si ho zaregistrovat, tak nikdy nenahradíte funkci obecního rozhlasu. Mobil může být pokažený, dočasně nefunkční, vypnutý anebo jenom zapomenutý doma na stole, když si skočím na jedno pivko. Navíc v obcích bývají návštěvníci, např. rekreanti nebo mládež ze sousední vesnice na zábavě, a ti se asi na jedno odpoledne zaregistrovat nebudou. V případě nenadálé pohromy se tedy může stát, že SMS-kou nebudete varovat třeba nikoho, kdo je zrovna přítomen v obci, naopak budete děsit své občany na dovolené zprávami, že se třeba blíží povodeň nebo požár. Takové zkratkovité úvahy jsou zhoubou.

Odp13: nejde o diplomku
Bára Š., 25.8.2009 14:10

no já myslím, že jsem se jen nepřesně vyjádřila..skutečně předpokládám, že x procent lidí mobil nemá, prošla jsem si na vejšce rokem statistiky ;-)
obecní rozhlas asi potřeba je.....

Odp10: nejde o diplomku
Juras, 25.8.2009 13:36

A můj odhad před uveřejnením čísel z průzkumu by nepřesáhl 80% - myslím, že je pořád ještě spousta lidí, kteří mobil programově nechtějí mít. Například třeba kvůli zdravotním rizikům.

11% je podle Vás pár procent lidí a 89% se dá podle vás říkat všichni? Tak to je příjemná zpráva. Ještě menší číslo než 11% je 8%, což je současná nezaměstnanost. Je pěkné, jak s ní krásně dokážete zatočit ;-) A nabubřelí politici to považují za problém, představte si... :-)

Odp9: nejde o diplomku
Vlastimil Čech, 25.8.2009 13:30

Nu, taky máme v domácnosti mobil, za obyčejný telefon, kvůli paušálům... ale necháváme tu věc většinou doma, protože někdo jiný z rodiny by mohl chtít třeba přístroj zapnout a někam telefonovat. A na venkově se k nehodě těžko sbíhá „dav“, jak píšete.
Ten soused, o kterém jsem psal, uhořel na okraji sousední vesnice...

Odp10: nejde o diplomku
Bára Š., 26.8.2009 14:35

přijde mi rozumné nosit při sobě vždy nabitý mobil..nikdy nevíte, co se může stát

Odp11: nejde o diplomku
Vlastimil Čech, 27.8.2009 0:27

přijde mi rozumné nosit při sobě vždy nabitou pistoli... nikdy nevíte, co se může stát;-)

Odp12: nejde o diplomku
Bára Š., 27.8.2009 0:30

no, naší babičce ten mobil zachránil život :-) klidně si ho nenoste, ale starším osobám ve vaší rodině ho vnuťte

Odp13: nejde o diplomku
zvoník, 27.8.2009 1:30

Moje mami má mobil vnucený a má ho stále doma jako pevnou linku. Je jí 80 a nevysvětlíš ať děláš co děláš. I když ještě mívala za mlada pistoli, měla ji stále v šatníku. Prosím nebyla to jateční...

Odp14: nejde o diplomku
Vlastimil Čech, 27.8.2009 11:57

he he he...:-) ... to samé u nás...
ovšem vzpomínám na vlastní historku, tehdy mi mobilní aparát vnutil můj šéf... zapomněl jsem v to kapse... šéf mi odpoledne volal, a mě velice udivilo, jak věděl kde zrovna jsem... že se na mne dovolal...nějak jsem si tehdy ještě nezvykl.... prostě každé místo má své telefonní číslo, pokud je tam nějaký aparát... když změním nísto, musím přece změnit i telefonní číslo...;-) ... nu, časy se mění... taky si pamatuji, jak jsme poprvé viděli elektronickou kalkulačku, myslím to bylo v roce 1973... a dávali jsme ji k uchu, jestli uslyšíme točit se kolečka...:-)

Odp8: nejde o diplomku
zvoník, 25.8.2009 19:41

A nejúsměvnější je, když vám klekne baterka nebo nemáte signál.

Odp7: nejde o diplomku
Vlastimil Čech, 25.8.2009 12:46

Slečno, promiňte, asi jsem se nedotázal Vás, jako budoucího právníka, správně. Jak byste tedy reagovala Vy? Představte si, že uhořením ohrožená osoba je neodborně vytažena, je doživotně zmrzačena. Ovšem oheň uhasne, nebo ho někdo náhodně projíždějící a vybavený přístrojem uhasí... ten mrzák vidí, že nebýt ochoty pomahače nic by se mu nestalo...Obrátí se tedy na svého právníka...
Ovšem na druhé straně, ten pomahač v té době, kdy tahal toho chudáka či chudačku ven, NEMOHL vědět, že oheň už-už uhasíná, nebo že blíží sv. Florián v podobě toho hasiče...a už skoro slyším, jak se právník najatý mrzákem poťouchle obviněného pomahače u soudu vyptává: „a vy můžete předložit nějaké osvědčení o absolvovaném kurzu na bezpečné vyprošťování osob z autovraků? Ale příslušné vyprošťovací nářadí jste měl jistě ssebou...No, a vy jste nějaký požární specialista? Ne? Tak proč jste si myslel, že oheň se bude rozšiřovat?“
Slečno, zde nejde o to, zda pomoci či ne... snad každý by pomohl... jde mi to, že právě různí zákeřní vykladači už i tak dosti pokřivených zákonů jsou hlavní příčinou nesprávného jednání lidí... konec konců, znáte jistě pojem DOBRÝ ADVOKÁT... tedy ten, který Vás či kohokoliv jiného „vyseká“ z maléru...
a teď česky:
„malér“... může se rovnat trestný čin
„vysekat“... znamená odvrátit či umenšit trest, který by za spáchání „maléru“ podle práva příslušel...
zdá se Vám povolání právníka čestné? Vždyť tím „vysekáváním“ vlastně brání výkonu práva! Nastoluje bezpráví... proto by se měla tato profese nazývat nejlépe :-)„Bezprávník“....

Je to stará historka
Jana, 20.8.2009 14:14

Ale nevadí, nemusí být vše originál. Má skvělou pointu, to se musí nechat.

Odp: Je to stará historka
Lipovan, 20.8.2009 16:12

Zase není takový problém poukázat na autora, popřípadě nekonkrétní původ. Já tak činím běžně a nestydím se za to. Člověk nemůže být u všeho a pokud se jedná o cizí zážitek, nikterak to nevylučuje právo mít na něj vlastní názor. Ale časy jsou holt takové - žijeme v době neoprávněného přivlastňování statků zdaleka nejen hmotných. Vzpomínáte si ještě na případ devitalizace (od) doktora Fortýna? Jeho vlast se k němu tehdy obrátila zády a během pár měsíců se všude možně ve světě objevilo asi pět dalších „vynálezců“ této metody; v Rakousku, USA, i jinde. :-(

Odp2: Je to stará historka
slayd, 21.8.2009 7:30

Ať žijí potvory všežravé... na původu nezáleží! P.S.

Ono to jde i jinak:
., 22.8.2009 0:32

Pokud se proti mně valí stádo hulákajících a chechtajících se mladších nebo starších žáků zabírající celý chodník, tak neuhýbám, neskáči před nimi pod kola aut do silnice a ani je neupozorňuji žádnými úpěnlivě znějícím prosbami o uvolnění místa nebo výstrahami. Jdu rovně přímo proti nim po pravé straně chodníku a do koho vrazím, do toho vrazím. Vychutnávám si pak náhlé ticho a udivené „telecí“ pohledy, které nechápou, že někdo starší si dovolil se jim neuhnout. :-)

Občas naopak žasnu já, protože někdy to stádo dokáže na poslední chvíli brilantně reagovat a na krůček přede mnou se tak rychle operativne rozestupuje, že k žádné srážce nedojde. :-)

Odp: Ono to jde i jinak:
zvoník, 22.8.2009 10:02

Tečkočárko, tento Tvůj ,,recept„ lze použít jen v úzce limitované skupině mladších floutků, a navíc musí člověk umět mít opravdu silný fyzický postoj, aby odolal náporu stáda. Čili, recept je jinak téměř nepoužitelný, i kdyžs hezky a líbivě vypsal onu situaci. Pokusíš-li se ovšem takto zasáhnout proti vzrostlejším mladým floutkům (a to mnohdy stačí jen jeden!), skončíš na zemi jako pytel a ještě do Tebe kopnou. - To se týče jenom té fyzické stránky v chůzi po chodníku při pravé straně, ale co se týče té duševní, tak takové ,,nakopnutí“ od nedorostlého floutka nebo více floutků, kterým např. byla dána úřední moc ze zákona proti nespokojencům předdůchodového a důchodového věku, s nimiž většina floutků bojuje odedávna v rámci svého vychování vlastními rodiči, a o nichž tito floutkové teď posměšně rozhodli v jejich neprospěch, aby dokázali dát najevo, kdo je tady pánem a začnou se tím pádem systematicky starším osobám mstít ze své zásady s použitím zákonů, tak z tohohle už nikdy nevylezeš se zdravou kůží na duši, to Ti garantuji! Já to teď čerstvě zažil na katastrálním úřadě na Mělníku 19. 8. 2009 v dopoledních hodinách ze strany pana obvodního kandidáta strany ODS a vedoucího tohoto úřadu pana Bc Michala Havelky na vlastní kůži! Tomuto poločlověku je 27 let, a má všechny předpoklady se stát katem všech starších lidí bez toho jestli je zná nebo ne - možná i kandidát na presidenta. Jeho foto lze vidět na volebních novinách mělnického okresu, které jsou i na webu - volte 47 !
Tady bych se spíš přiklonil k přísloví, které myslím kdysi vyslovil pan Štibich: ,,Řezat, řezat a řezat tu havěť, mudroval Bobš na pondělí velikonoční." když totiž nebudeme jednat celý rok tak jako se jedná o pondělí velikonoční, bude ta havěť řezat nás, a to bez rozdílu toho jestli ten kat bude samec nebo samice. Tak pozor na to! A pořádně jim rozbít to kousavé je mnohdy jediné řešení, i kdyby to mělo mít trvalé následky.

Odp2: Ono to jde i jinak:
Deever, 23.8.2009 9:24

zoufalé

Odp3: Ono to jde i jinak:
slayd, 24.8.2009 14:56

Co naděláš? S děckama nezatopíš a dřevo do krbu si musíš nařezat sám.... P.S.

Odp2: Ono to jde i jinak:
Alfons, 25.8.2009 16:03

A to buďme rádi, že je po sametu. Před sametem tito floutci starší lidi na potkání zabíjeli. Situace se oproti sametu podstatně zlepšila. Mládež je slušnější a ohleduplnější.

Jasně! Mládež je dnes samet sama...
zvoník, 25.8.2009 20:00

Jasně! Mládež je dnes samet sama. Některá je tak skvěle sametová, že mi připomíná povrch některých druhů dražších toaletních papírů. Jenže když se spletete, dopadne to zle pro oba.

Odp: Jasně! Mládež je dnes samet sama...
Alfons, 25.8.2009 20:13

Mládež se den ze dne zkvalitňuje, třeba pomocí pervitinu atp. Za komoušů mládež úpěla v pionýru a ČSM. Dnešní svoboda pozvedla nebývale morálku celého národa.

Odp2: Jasně! Mládež je dnes samet sama...
ivan, 25.8.2009 21:57

No, Alfonsi, ani se nedivím, že komu je přes padesát je pro někoho smradlavej odpad s kterým se nechce bavit a mít s ním cokoliv společného. Od doby co se tady vyskytuješ jsem od tebe neslyšel říct o někom něco dobrého. Jak se podle tebe má chovat někdo, komu je patnáct nebo dvacet? Prostě se bavěj po svém. To, že od kyselejch prdelí musí poslouchat furt nějaký mentorování v nikom úctu nevyvolá. Jestli někdo může za mezigenerační rozdělení, na který si neustále stěžuješ, tak si ho představuju jako tebe! Jo, prosím tě vysvětli mi jak se stát úctyhodným starcem aniž by ti taky bylo jednou těch náct, nebo cet? Parchantů a kyseloušů je na světě furt stejně, prostě se jednou z mladých parchantů stanou starý parchanti a z mladých slušňáků staří slušňáci.
Komouši nedojeli na banány, jak je zde neustále tvrzeno, ale na neskutečnou nudu, stádnost a smrad. Jistoty, pivo, fotbal. Jeden by z toho chcíp.

Odp3: Jasně! Mládež je dnes samet sama...
Alfons, 26.8.2009 4:13

....Parchantů a kyseloušů je na světě furt stejně.... a neustále svoji zparchantělost upgradují. Za komoušů neměli možnost projevovat svoje umělecké sklony sprejeři a narkomanům také pšenka moc nekvetla. A tak se mládež nudila a až teprve po sametu se může mládež neskutečně a svobodně bavit.

Odp4: Jasně! Mládež je dnes samet sama...
ivan, 26.8.2009 7:12

Mění se jenom viditelnost forem a projev daný možnostma. Kolikrát jsem musel oběhnout celou čtvrť, než jsem našel budku bez utrženého sluchátka. Jestliže má někdo sklony k fetu, chlastu, tak ho to potká tak jako tak. Ve večeních tramvajích se už jen potácely figury někdy veselých, někdy agresivních lidí. Rozdíl je jenom v tom, kdo, co do sebe pere. Popravdě, řekl bych, že se lidi po alkoholovém vymaštění chovaj agresivněj.
Dřív se i v podnikách pilo mnohem víc než dneska, prostě to byla taková nepřetržitá oslava toho nekonečného štěstí co nás potkalo. Kdo se nezůčastňoval, tak byl pro ostatní nějakej divnej.

Odp5: Jasně! Mládež je dnes samet sama...
Deever, 26.8.2009 8:53

Nevím jak dneska, ale počet uživatelů drog není, obzvlášť v naší zemi nijak vysoký. Navíc se situace proměňuje uživatelů tvrdých drog ubývá, protože ti, co začali fetovat v 90' po revoluci postupně vymírají a narůstání počtu tvrdých narkomanů se zpomaluje.
Horší je to samozřejmě s marihuanou, tam se poměr drží konstantně. Ale dle mého je marihuana méně společensky nebezpečná droga, než alkohol.

Odp6: Jasně! Mládež je dnes samet sama...
., 26.8.2009 9:25

Deevere, klidně můžete pokračovat např.: „ “ Krize není až tak veliká. Vždycky byly krize. Už se krize zpomaluje. Nezaměstnaných není až tak mnoho a nezaměstnanost je zdravá„ “ :-( atd. a tak podobně další názorové bláboly. :-(

Vaše příspěvky už nebudu číst.

Odp7: Jasně! Mládež je dnes samet sama...
ivan, 26.8.2009 12:13

Jo je to tak, prostě se pouze zpomalilo tempo přežírání a produkce dalších zbytečností, bohužel ne na stálo.

Odp4: Jasně! Mládež je dnes samet sama...
Deever, 26.8.2009 8:49

Jak už jsem řekl, je mi vás líto.

Odp3: Jasně! Mládež je dnes samet sama...
zvoník, 26.8.2009 10:31

Náááááhodou, dojeli na banány! A ne že ne!
Já to musím vědět. Jak jsem měl jako student nějaký banán, hned jsem ho rozšlápl a pohodil tak, aby po něm komouš uklouz! A dařilo se! Jednou jsem to udělal jako student v závodce, když komouš šel s obědem, on pak na to šláp a hubou spadnul do polívky. No, a vyšetřoval to ředitel, pochopitelně taky komouš a navíc karatista a ještě k tomu velmi silný kuřák, a chtěl mě vyhodit ze školy. No, ale nějak jsem se z toho vyvlíkl, že jako nebyly důkazy,a tak jsem školu dodělal. Von taky pak ten pan ředitel umřel, takže byl klid. To měl z toho kouření: komunista a ještě kouřil! Člověk přece nemůže všechno stihnout najednou...Ten dokonce kouřil víc než 100 pártyzánek denně a když si odplivl, asfaltoval v rámci budování socialismu chodníky. Bylo na ulici přesně vidět, kudy chodil do práce, a podle stáří plivanců se dalo vydedukovat, kde se zrovna nachází. - Krásná doba...
Takže za všechno možná skutečně můžou banány. Proto se naší republice také od té doby říká ,,Banánová republika" . Neslyšeli jste náhodou o tom?
Jistoty jako je nuda, pivo, fotbal a smrad, tak ty jsou dneska také kvalitně rozvinuté. Ale přibyla k nim spousta dalších, které jistě dokážete mnozí z vás vyjmenovat, ale možná raději nechcete, páč by mnozí museli sebekriticky přiznat, že když mám botu od bláta můžu si ji ušpinit ještě víc, když šlápnu do hovna, a tak si ji jdu otřít o čistý trávník a dělám jakby nic a jede se dál v širé pole a háj... A v nejbližším kiosku si koupím zase nový banán..., a koloběh života se opakuje.

Tenhle příběh byl nedávno uveřejněn v...
Elíšewah, 12.9.2009 13:30

Tenhle příběh byl nedávno uveřejněn v nejmenovaném časopisu pro ženy, pouze několik detailů bylo upraveno. Celé se mi to jeví ovšem i tak jako naprostý nesmysl. V první řadě reakce oné starší ženy. Ač se tomu snažím vyhýbat, i já často cestuji autobusem. Paní by holčičku okřikla, nebo by jednoduše reagovala odchodem, či gestem vyjadřujícím pohoršení. Za druhé si nedokážu v poslední době vybavit jediný manželský pár, který by někde seděl v takto tichém hloubavém stavu a koneckonců, ani nafintěnou maminku. Možná, že základy jsou v jisté skutečnosti, avšak sepsány velmi špatným pozorovatelem. Nic nového pod sluncem.

Odp: Tenhle příběh byl nedávno uveřejněn v...
badia, 7.11.2009 17:46

Musím se ohradit proti tomu, že byl příběh sepsán špatným pozorovatelem. Příběh se opravdu stal, na začátku letošního léta - a napsala jsem to nejlíp, jak jsem to napsat dokázala. Nejsem spisovatelka a nemůžu za to, že to líp nedokážu. To, že příběh, který byl napsán pro úplně jiný server jako blog pro přátele, někdo opsal a rozesílá ho bez mého vědomí, mě až tak moc nevadí. Ale kritizovat někoho za to, že to napsal špatně, když vy jste u toho nebyl, to mě opravdu vadí.
Mrzí mě, že mě kamarád odkázal na tuhle diskusi, abych se podívala, jak můj příběh letí světem a jak lidi hádají, jestli je pravdivý, nemusela jsem si dnes kazit náladu.
PRO VŠECHNY: Příběh se opravdu stal, napsala jsem ho podle svých možností. Líp to prostě neumím. Všem, komu se líbil, děkuju. Kvuli tomu jsem to dělala. Ne, aby ho někdo kritizoval. Paa Bad.

Odp: Tenhle příběh byl nedávno uveřejněn v...
badia, 7.11.2009 18:12

Ještě jednou - právě jsem zjistila, že jsem to (omylem) psala muži, a přitom mě kritizovala 16 letá dívka.
Tak to už neříkám nic. Třeba by byla lepší pozorovatelka... Kdo ví...
Zdravím z Českých Budějovic. Badia.

Odp: Tenhle příběh byl nedávno uveřejněn v...
Evzen, 7.11.2009 18:15

Nu a kdy a v jakém ? Porovnáme datum vydání datum, kdy vyšel blog paní , s nickem badia ...

Odp2: Tenhle příběh byl nedávno uveřejněn v...
badia, 7.11.2009 18:23

Nebudu se víc obhajovat, nemám to zapotřebí. Co jsem chtěla, to jsem k tomu řekla. Hezký den všem. Bad.

Odp3: Tenhle příběh byl nedávno uveřejněn v...
Evzen, 8.11.2009 15:29

O to nejde , myslím, že jsem Váš článek četl někdy v květnu, nebo v červnu , byl na blogu nicku Badia, takže předpokládám, že jde o Vás .

Pro nick Evžen: - Ano, ale to měl ještě...
badia, 9.11.2009 16:57

Pro nick Evžen: - Ano, ale to měl ještě svůj původní název - „Borec nakonec“.
Chtěla jsem lidi rozesmát něčím, co rozesmálo mě, i celý autobus. Ukázat lidem, že někdo takovou situaci dokázal vyřešit jedním, jediným gestem, beze slov.. Když nikdo jiný neměl odvahu - krom jediného pána. Spíš každý vyčkával, jak to dopadne...
Dnes můj „borec“ letí světem pod názvem - „Volná výchova“ na 150 různých místech, dokonce i mě přišel emailem a nestačím se divit, co se s ním stalo. Nevím, jestli se radovat, že to čte tolik lidí, nabo se zlobit. Zejména, když čtu zamyšlení - od nicku Elíšewah, že je to celé nesmysl, že jsem špatný pozorovatel, protože.... atd. To mě vážně vytočilo. Svůj nick Badia jsem na tom serveru musela před měsícem ze soukromých důvodů zrušit. Tím pádem nemohu ani doložit, kdy a že vůbec byl napsán atd. Neudělala bych to ale stejně. Jak už jsem napsala - bylo to pro mé přátele a pro jejich pobavení. Mrzí mě, že se s ním stalo tohle...
Díky, že jsi mi napsal. Ahojík. Badia

Díky
+++, 17.1.2010 3:23

Pro nick Badia: děkuji moc za ten článek. Pro mě to moc k smíchu nebylo, akorát úsměvné bylo to jednání toho mladíka se žvýkačkou. Za to jsem mu byla vděčná. Jinak jsem v tom příběhu viděla sebe na místě té babičky a vůbec mi do smíchu nebylo. Protože sama jsem kolikrát v tramvaji měla proti sobě sedící dítě, které mělo botičky moc blízko mým kolenům či kosti pod ním a okopané a omlácené mám tyto kosti už dost za ty roky, co jsem na světě. (Pár modřin tam zůstává už dost let.) A vzledem k svým zdravotním problémům nemůžu chodit po tramvaji, ještě k tomu za jízdy, abych hledala nějaké lepší a bezpečnější místo na sednutí. Jedna zlomenina nohy už mi stačila a kopání do kosti taky může mít za následek kostižer, nebo rakovinu kosti. Moje maminka na rakovinu umřela. Takže vím, jak takové kopání od dítěte „chutná“. K těm, kteří jen „drží hubu a krok“ nepatřím, takže jsem obvykle té mamince něco řekla, případně tomu dítěti. Kdyby se chovaly obě - máma a dcera - vůči mě tak, jako tyto dvě v tom článku vůči té babičce, tak bych se asi bránila nejen slovně, ale i ručně. Pokud by to pomohlo. Vzhledem k špatným nervům a vyšilování od mnohých každý den bych možná jednala neadekvátně (nebo jak se tomu říká), ale snad mám právo se bránit, když mě nebrání nikdo jiný z těch kolem...

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.