Pro všechny přemýšlivé lidi

Komentáře k článku

15.8.2009 21:36

Podporovat nebo odmítat?

Americký prezident vyzývá ke světu bez jaderných zbraní. Arabské státy zase k veřejné kontrole jaderných zbraní Izraele. Nepochybuji o tom, že hrozba jaderného konfliktu se všemi případnými následky je peklo, které si asi nikdo neumíme úplně představit. Z tohoto pohledu je taková iniciativa jistě správná. Na druhou stranu si nemohu odpustit ještě jeden pohled.

Mnohem víc lidí umírá dnes a denně na následky války a všelijakých potyček způsobených konvenčními zbraněmi. Tedy například samopalem, kulometem, bombou, granátem. Připustím-li, že bude mít Obama, nebo některý z jeho nástupců úspěch a prosadí svět bez jaderných zbraní, pořád to ještě nebude svět jakýchkoliv zbraní. To je totiž vpravdě nemožné.

Lidé budou tedy dál umírat, sice ne následkem ozáření, ale třeba obyčejným kalašnikovem. Nějak v tom nevidím žádnou výhru a pochybuji, že potenciální oběti ano. Zkuste to jako výhodu podat obyvatelům třeba takové Sierra Leone.

Z hlediska možného zneužití jaderných zbraní teroristy se nic moc nezmění. Vždy budou státy, které prostě k dohodě nepřistoupí. Vždy budou vědci, kteří ze zištných důvodů kývnou na spolupráci při jejich výrobě.

Jaderné zbraně paradoxně pomáhají udržovat mír, ať už to zní jakkoliv otřepaně. Je mylné, myslet si, že když se jich demokratické státy zbaví, ostatní to udělají taky. Navíc je to řešení na úrovni velmocí. Vůbec to však neřeší lokální konflikty, kmenové války apod.

Těch je ve světě pořád dost a umírají v nich většinou nevinní, kteří se nemají jak a čím bránit. Pro tyto konflikty nejsou jaderné zbraně třeba (netvrdím, že by je znesvářené strany nepřivítaly) a naděje k ukončení je obvykle tak vzdálená jako pravdivá odpověď na otázku kdo si vlastně začal.

Kdo hlídá strážce?
Deever, 17.8.2009 9:29

No a co tedy navrhujete? Jste pro nebo proti odzbrojení? Já osobně jsem pro částečné odzbrojení skutečných velmocí (USA, Rusko, Čína a Indie) a agresivní politiku a spolupráci při absolutním odzbrojování malých ryb, diktátorů a teroristů. Malé ryby - EU (ať se Francie třeba vztekne), Izrael (židovská lobby v USA může být silná jak chce, ale Izrael a celý Blízký Východ prostě bude bezpečnější, když Izrael nukleární hlavice mít nebude). Diktátoři - samozřejmě severní Korejci (tady asi bude muset zatlačit Čína - nikdo nechce umřít hlady a štěpným materiálem davy nenakrmíš). Teroristi - no, kromě Al-Kájdy, která (snad) nic nemá, jsou to hlavně Pákistánci (a jestli Al-Kájda něco mít bude, tak právě od nich) a také případné snahy pohrobků SSSR (třeba gruzínský terorista Saakašvili).

Odp: Kdo hlídá strážce?
sneczech, 17.8.2009 11:05

Popravdě, váš termín „částečné“ odzbrojení velmocí je asi nejbližší mému myšlení, čímž odpovídám na vaši otázku, zda jsem pro nebo proti odzbrojení. Zajedno jsme i ve věci agresivní politiky a spolupráce. Nemám však pocit, že existuje něco takového jako „příklady táhnou“. My odzbrojíme a vy nás následujte. A ani dvoustranně to není vždy jisté. Navíc je to běh na dlouhou trať a já jsem chtěl krom toho také poukázat na fakt, že momentálně je mnohem více obětí zabito úplně jinak, než jadernými zbraněmi. Takže co kdyby se začalo například u nich. Stačí si vzpomenout, jak to bývá v případě kdejakého útoku silnějšího na slabšího. Nejprve šok, pak (někdy) opatrné odsouzení útočníka, aktivní politika „nevměšování se“, rezoluce Rady bezpečnosti a na závěr sankce, které se stejně obcházejí. Vojenská pomoc třetí strany obvykle jen je-li na obzoru ekonomický profit. Lidi, kterých se konflikt bezprostředně týká opravdu nezajímá, že se vedou rozhovory o snížení jaderných zbraní, protože i po nich bude kalašnikov v jejich okolí k sehnání stejně snadno.

Odp: Kdo hlídá strážce?
Alfons, 18.8.2009 8:13

jsem v klidu

Myslím, že je dobré, když bude o každou...
Míra, 17.8.2009 10:03

Myslím, že je dobré, když bude o každou zbraň míň, takže je to podle mě správná iniciativa.

Já jsem pro odzbrojení. Jakékoliv...
werterber, 17.8.2009 10:14

Já jsem pro odzbrojení. Jakékoliv použití atomovky bude prohrou pro všechny.

Odp: Já jsem pro odzbrojení. Jakékoliv...
tlapka, 18.8.2009 11:30

Někdo odzbrojí a někdo ne. Hádej kdo to budou.

Když se někdo zeptá válka nebo mír?
zvoník, 18.8.2009 0:22

Tak můžeme jenom doufat, že většina odpoví mír.
- Základní vojenskou službu jsem prodělal jako průzkumník s plánovaným vysazením do týlu nepřítele pomocí padáku. Čili žádná sranda, i když taky někdy jo. Měli jsme denně na programu motivy přípravy a vzniku válečného konfliktu a psychologii všech možných útočících mocností včetně vlastní, nikoliv z důvodů obvyklé politiky, ale z pozice různých typů a sociálních vrstev lidí, kteří se ve válce mohou vyskytovat a podle určité nepolitické propagandy vlastního státu jednat. A možná byste se divili, nebylo to za komoušů všechno zas tak vedeno pomocí stranické demagogie. Šlo skutečně o život. Divili byste se, kdo a jak má velice různý názor na válku na různých stranách světa a možné fronty, kde se plánuje, že se budou zabíjet lidé ve jménu něčeho, a že celé toto otřesné divadlo se pro někoho stává jenom zábavou a kratochvílí mocných. Zvláště pro ty, kteří ještě válku vůbec nezažili, je to velice dobrodružné, kdy za pomocí různých filmů a návodů ztrácejí zábrany! A to je pro ně přitom taková zábava, která nese zároveň obrovské zisky lidem, kteří žijí a chtějí žít přece jenom v míru, a celé to přitom zároveň řídí nebo podporují s požehnáním řízení z pozice státní moci, kterou si sami zvolili. Taková akce nese své zemi navíc 100% zaměstnanost obyvatel. A posiluje stát ekonomicky po všech stránkách, když se konflikt vyhne jeho území, i když konflikt hrdě vyvolal. Čili celé je to jenom a jenom trh se smrtí. Potencionální napadený, nebo už čerstvě napadený, si to uvědomuje a podle toho jedná, i za cenu ztráty vlastního života a chudoby vlastního obyvatelstva. Toho se právě útočník bojí, že při určité síle oběti, by se válka mohla přenést na jeho vlastní území. Aby tomu předešel, musí nastavit protiútoku štít a zároveň vyjednávat o neútočení, odzbrojení a míru. A dál se jinde činit, aby svou vyhlédlou oběť ekonomicky uzbrojil, až uplně dobrovolně podlehne pod tlakem vlastního obyvatelstva, které odmítá relativní chudobu snášet. - Jak se mýlilo! Všimněte si, nikoho jsem nejmenoval. A teď si dosazujte. Nic si nemyslím, nic jsem neřek.
Ale je mi jasné, že pokud mě osobně někdo napadne pomocí nože, useknu mu tu ruku mačetou a nebudu přemýšlet, jestli to je nepřiměřená obrana, a nebudu koukat na to, jaké má politické smýšlení.

Odp: Když se někdo zeptá válka nebo mír?
tlapka, 18.8.2009 11:34

Můžeš doufat ale války budou vždycky. PLyne to z lidského vybavení psychiky.

Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
Maximus, 18.8.2009 1:56

Igitur qui desiderat pacem, praeparet bellum.

Je na tom něco nejasného?

Odp: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
santiago, 18.8.2009 8:31

Kdo chce mír, ať se připraví na válku.
Kdo chce válku, ať se taky připraví na válku.
Kdo chce mír, ať sdělí, že chce mír.
Kdo chce válku, ať dělá, že taky chce mír.

Nejasné na tom je, kdo je kdo.

Odp2: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
tlapka, 18.8.2009 11:32

To je přesně. Všichni chtějí mír ale připravují válku a nevím, zda by to šlo změnit.

Odp3: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
Jimmy, 18.8.2009 12:11

Zamykáte doma dveře nebo optimisticky očekáváte že jsou všichni hodní a nekradou ? S přípravou na válku je to stejný princip.

Odp4: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
santiago, 18.8.2009 12:18

Dveře sice zamykám, ale pistoli nemám.
Právě tenhle rozdíl je podle mne potstatný.

Odp5: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
Jimmy, 18.8.2009 12:50

Rozdíl je pouze ve vhodnosti opatření na ochranu svého majetku proti odcizení. Proti vykradení bytu vám lépe poslouží zamčené dveře než sebelepší pistole, protože nejste pořád doma. Už v případě pobočky banky ale bude lepší ochrana ta pistole, samozřejmě s obsluhou 7/24.

Každý stát si také chrání majetek a protože u státu nelze „zamknout dveře“ (od vynálezu letectva zátarasy a pevnosti na hranicích moc nefungují), tak je efektivní řešení mít na ochranu státu armádu a zbraně. A pokud jste stát se spoustou potenciálních nebo i reálných nepřítel jsou atomové zbraně dobrou ochranou.

Odp6: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
zvoník, 18.8.2009 18:48

Až do jejich použití... - zapomněls dodat. Zničit všechno dokáže jenom idiot.
Vrátíš-li se pro zajímavost třeba do 16. století, byl bys překvapen, jaké názory na život, jeho ochranu a ochranu majetku i s všemožnými motivy, měli tehdy lidé. Jak se to velmi lišilo oproti dnešku! Dneska lidé uvažují jakoby nemělo být žádné zítra a ten dnešek, že je věčný. Proto mají pro to zítra atomové zbraně.

Odp7: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
Jimmy, 18.8.2009 19:05

Atomovky se používají na území nepřítele. Z pohledu napadeného je mě zcela jedno v jakém stavu skončí agresor, protože jeho území nechci. Tedy atomovky jsou perfektní obrané zbraně. Z pohledu agresora to jsou zbraně naprd, protože jimi dobyté území bude hodně dlouho nepoužitelné.

Jako stabilizující zbraně atomovky fungují už přes půl století dobře. USA a SSSR na sebe nikdy nezaútočili, Izrael stále existuje i když ho obklopují pouze více méně nepřátelské státy, které ho mnohonásobně převyšují počtem obyvatel, atd.

Odp8: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
Alfons, 19.8.2009 17:35

Atomová zbraň je hardwerová primitivnost. Ale ovládnout na dálku psychiku nepřítele, to je jiné kafe! Tam směřuje vývoj lidstva.

Odp9: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
ivana Kozárová, 6.9.2009 14:06

Moje řeč...:-)

Odp9: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
zvoník, 6.9.2009 15:00

Pokud se ovládnout nechá....!

Odp10: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
tlapka, 6.9.2009 17:20

Jak je to myšleno? jako nervový plyn? nebo otrava LSD? nebo jakási psychická dosud neznámá cesta?

Odp11: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
slayd, 9.9.2009 15:13

Podporuji a zároveň odmítaám! P.S.

Odp12: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
zvoník, 10.9.2009 11:54

Já nepodporuji a neodmítám.
Chtěl bych ale vědět jaký by mělo smysl zároveň podpořit a neodmítnout, a nepodpořit a odmítnout podle dané situace. To mám zase myšlenky si jít loupit banán...

Odp10: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
ivana Kozárová, 10.9.2009 14:17

On o tom ani nebude vědět,že je ovládán... viz pokusy s emg. zářením na lidský mozek. Jisté frekvence např. posilují agresivitu a zkoumalo se to tak,že jezdilo vozidlo mezi demonstranty a uvnitř byl ten zářič...:-)

Odp11: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
zvoník, 11.9.2009 11:56

A výsledek monitoroval kdo, od stavu kdyby vůbec to auto nejezdilo?
To já jsem znal podobný případ ze školství, když studenti dělali maturitní zkoušky:
Našel se člověk, pracující ve školství, který rodičům studentů nabízel za úplatu, že osobně zařídí žákovi úspěšnou maturitu. A našli se takoví, co uvěřili. Nabídka byla navíc natolik férová, že kdyby údajně hrozilo prozrazení vlivu, a jeho výsledek by tedy u maturit ,,neprošel" , vrátí rodičům úplatek. A skutečně ho vždy vrátil. A dál už nemusel dělat vůbec nic, protože když matura klapla, protože ji prostě žák udělal na základě svých vědomostí, byl úplatek vždycky jeho. A oni měli dojem, že pan Vlivný zapracoval. A nemuselo u toho být nějaké emg. záření...

Odp12: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
ivana Kozárová, 11.9.2009 12:27

Je fakt,že i zde je jistá skepse namístě,ale proč by se to nedalo zařídit pomocí mobilních telefonů;-),ev. čipů namontovaných přímo do těla.... Nabídne se lidem nějaký dárek zadarmo,korálky,nebo i oddlužení a nechají se označkovat jako dobytek....
Já si myslím,že nejsou daleko od pravdy ti,kdo tomu věří... Systém HARP např. údajně ovlivňuje jen počasí... A těch systémů,o kterých nevíme,je mnohem víc...

Odp13: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
zvoník, 12.9.2009 11:51

Já mám také jeden systém, ale ještě ho nemám pojmenovaný:
Chce-li se mně na velkou stranu (nemyslím ODS), tehdy se seberu a jdu. Jdu a jdu, a najednou zazvoní telefon - pevná linka. Mám ještě starý přístroj, čili neutržené sluchátko. Popadnu-li ho, řeším dilema větší, než se věnuji rozhovoru: Vydržet nebo nevydržet mluvit a poslouchat, nebo nevnímat téma rozhovoru a soustředit se na držení, protože je neslušné hovor s odůvodněním, že nutně musím..., ukončovat, že?
A protože se tato situace (pevná linka a nutkání) stává dosti často, mám pocit, že již existují nějaká čidla, bo co, která informují nově volajícího o mých střevních pochodech. Čili jsem postaven k hotovému rozhodnutí, které je ve výsledku vyloženě na mně samém, jestli to pustit nebo nepustit, k čemuž mnohdy přispívá téma toho rozhovoru.
A protože pevnou linku má ještě mnoho lidí, a možná jsou někteří také tak střelení jako já, často se mstím, a zatím jen odhaduji, kdy jim mám zavolat. Ale už pracuji na na systému, který by mi dával také jistotu. Bude to můj patent! Mobily a bezdrátové telefony mi to ale dost maří.

Odp14: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
ivana Kozárová, 12.9.2009 19:28

Možná je to něco daleko závažnějšího,než zákon schválnosti... To já chodím za jednou paní,co už je hodně letitá,a když už opravdu musím jít - též z fyziolog. příčin,má vždy spoustu nových úkolů a informací,které nejde odložit a tak odkládám to fyziologično - no taky si myslím,že ta milá paní má jistá čidla... Skoro bych na to věřila.
A měli jsme doma sklep,kterej měl tu vlastnost,že kdokoliv do něho sestoupil,musel na velkou stranu. Léty to bylo ověřeno a prověřeno!

Odp15: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
zvoník, 12.9.2009 21:40

To je nad slunce jasné! Ten sklep byla původně senkrovna! A když se udělala kanalizace, někdo z toho udělal sklep.

Odp16: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
ivana Kozárová, 13.9.2009 11:16

Fakt nebyla. Ten dům postavil můj děd a kanalizace tam byla jinde. Zato tam byl takovej divnej vzduch,jakoby zatuchlej,ale ne bio,spíš vůně nafty. Můj táta hodně let pracoval ve zkušebně naftových motorů a voněl naftou. Když cítím naftu,je to táta. Dával mi smrknout do kapesníku,co byl taky nasáklej vůní nafty. Jako dítě jsem se domnívala,že to je všude tak,že tatínkové voní naftou :-)

Odp14: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
., 13.9.2009 11:30

Zvoníku, dobré ! :-) Podle mne máte nakročeno k literární činnosti ve šlépějích nejméně Karla Čapka. :-)

Odp15: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
ivana Kozárová, 13.9.2009 11:38

A pospěšte si,než nějakej koumák vytáhne ty Vaše články tady a vydá je sám.......

Odp16: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
zvoník, 13.9.2009 16:42

Ať si... Já mu to nebudu mít za zlé, bude aspoň sranda, ale je fakt, že by mohlo být někam na zvon, co?

Odp17: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
., 13.9.2009 23:24

Zvoníku, bez legrace, paní Ivana K. má pravdu. I mne napadlo ty Vaše příspěvky shromáždit a tak je jako soubor zachránit, když Vy sám se k tomu stavíte váhavě. Kupodivu i dnes, kdy získat nějakou i minimálně placenou práci v nějaké továrně je nadlidský cíl, tak stále je ještě možné občas nějakou korunu získat napsáním vtipného a něco nového popisujícího článku.

Odp18: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
ivan, 13.9.2009 23:36

Ať to zkusí.

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Odp18: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
ivana Kozárová, 14.9.2009 11:48

moje řeč! Je to krásné a obohacující čtení a mělo by se to vydat.

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Odp19: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
ivan, 14.9.2009 14:34

Zde by mohl Zvoník dosáhnout takřka 100% autorství, sám si napsat, vytisknout a prodat.

Odp20: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
ivana Kozárová, 14.9.2009 14:40

Přesně tak !

Odp20: Igitur qui desiderat pacem, praeparet...
zvoník, 25.9.2009 2:30

Teď teprv jsem to tady našel...
No jasně!
Zvláště když sám si vařím a sám si peru, div...., a dál už to znáte všichni sami...

Podporuju atomovky, umožňují občanské...
poeta4, 18.8.2009 23:43

Podporuju atomovky, umožňují občanské války v brzké době.

Odp: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
slayd, 19.8.2009 12:47

Souhlasím. Rychle souložte není moc času... P.S.
Pozn. Konec světa se blíží!

Odp2: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
zvoník, 19.8.2009 17:29

A Ty si, Slayde, dej ještě pořádné projímadlo, dvojitej klistýr a jeden výplach žaludku, aby Tě ty nápady přešly. To nejá, to doktor Greenstein.

Odp3: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
slayd, 20.8.2009 15:38

Toho doktora neznám. Klistýr nepotřebuji... na to my postačí kafe s mlíkem /mateřským samozřejmě/... Nápady jsou fajn. A ženský taky. Nebo si snad myslíte, že mám něco proti jejich pohlaví? Včera jsem byl na jisté oslavě u bazénu: byla tam 4 učitelky , 3 děti a já...
Borůvkové koláče, grilované kuře, pivo, víno a odvoz zajištěn. Žádný další šovinista jako konkurent... dámy v plavkách... sluníčko... prázdniny uprostřed pracovního týdne. Bacha na hormony... zjistil jsem, že tohle funguje jako báječné afrodiazikum /vřele doporučuji/. P.S.

Odp4: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
tlapka, 20.8.2009 15:44

Teda Ty si umíš užívat ! a co učitelky jaké byly?

Odp4: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
Deever, 20.8.2009 20:58

a zveřejníte i věky, pane slayde? nebo alespoň generační kategorie?

Odp5: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
slayd, 21.8.2009 7:28

Všechny byly jedlé! Cyklistky, tenistky, plavkyně.
Většina dívek do 20 let by mohla závidět... např. moje žena učitelka je třídní fotce od svých žákyň věkově jen těžko rozeznatelná.
Buď fit!!! P.S.

Odp6: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
slayd, 21.8.2009 7:32

Oprava: na třídní fotce!. Jiná úča ukazovala fotky, jak jeli z Vysočiny do Brna 92 Km - to už je pěkně vytrénovaný zadeček a nožky... atd.
P.S.

Odp7: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
Deever, 21.8.2009 9:20

Nejde jenom o externí dezén, pane Slayde. Ale řekněme, že pokud jim bylo kolem 35 a vypadaly jak tvrdíte, pak, no ... určitě palec nahoru ;-)

Odp8: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
slayd, 21.8.2009 9:27

Určitě nepotřebují liposupci. Styl alá MADONA vám vyhohuje? P.S.

Odp9: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
slayd, 21.8.2009 10:03

Ještě několik předností u zralých dam 30 - 45 let?
1/ určitý přehled o světě a životě
2/ neberou drogy a nekouří
3/ netrpí pohlavními nemocemi
Tedy alespoň ty moje od bazénu P.S.

Odp10: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
santiago, 21.8.2009 11:05

Hlavně je s nimi (s některými) zábava.

Řečeno naopak: neznám žádnou vtipnou, sebevědomou, neurážlivou, činorodou a velkorysou ženskou mimo věkovou skupinu 30 - 45.
Pozn.: Jak trpí nebo netrpí tím, že mají pohlavní nemoc, se musím zeptat. Ale souvislost s kouřením a braním drog tu nebude.

Je to zajímavej zlom.
Chlapi po třicítce právě tyhle vlastnosti fofrem ztrácejí a stávají se z nich nadutí nudní líní nedůtkliví nemytí zarostlí trubcy.

Odp11: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
slayd, 21.8.2009 14:03

Já chlapi nestuduju. Jsou to nudní naparovači s vyjímkou samozřejmě těch 4%.... P.S.
Zkrátka TRUBCI podle vzoru BLBCI!

Odp12: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
santiago, 21.8.2009 17:24

Jestli já toho nudnýho naparovače nehraju jen aby o mně neřekli, že jsem teplej ... ale nejspíš to bude zabudovaný uvnitř napořát.

Odp12: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
Deever, 21.8.2009 20:17

Chlapy, podle vzoru pány :-)

Odp10: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
Deever, 21.8.2009 20:17

1/ to je vždycky plus?
2/ nebrat drogy určitě plus, nekouřit není výhoda
3/ to je snad samozřejmost, ne?

každopádně zní použitelně ;-)

Odp11: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
zvoník, 22.8.2009 11:13

Teda Slayde, Deevere a Santiago, nic proti vám všem, ale napište mi, co to tady popisujete za hodnoty? Já například nejsem ani nadutec (aspoň myslím) a ani čtyřprocentní (to jsem si jist), a přesto se nepovažuji za suchara, ale to co tady předvádíte vy, je jenom a pouze ,,honba za kusem prochcaného masa„ (!?), protože za vtip se ta vaše polemika na svíci nedá považovat, přece?
Pánové, člověk je veden svým založením k hříchu, to je bez diskuzí, ale věkem získává jisté nové obzory, které nemají nic společného s fyzickým stárnutím, nicméně je k hříchu veden dál. Tak si nehrajte na pubertální či postpubertální stařešiny a začnete uvažovat jako lidé odpovídající svému věku a vzdělání.
Promiňte, mám na všechno jiný, ovšem monogamní názor, protože to jde ze mně, a tudíž vybočuji z normálu, čímž riskuji, že mě teď jednotlivě odsoudíte, protože kdyby takoví jako já byli všichni (že?), přijdou ženský na E55 a na podobných, ale legálních možná i ,,bazénových“ pracovištích o svoje zaměstnání. A to by bylo podle mě dobře, podle vás možná špatně. A v tom to je...

Odp12: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
santiago, 22.8.2009 16:03

Nepochopil jsem, čím jsme zhřešili.
Ale nezlobím se na Vás.

Popisuji tady tyto hodnoty:
— zábavnost a vtip
— činorodost a nezdolnost
— tolerance a velkorysost
Kdo tohle má, má to se mnou snadné.

A mým oblíbeným hříchem je toliko pýcha.
Lžu jenom v práci (a äsi hodně, ale bez toho se neobejdete) a podobně je to se zlostí (a často je to jen tyjátr, když se to očekává).
Lenosti, obžerství ani závisti nepodléhám.
A co se týče smilstva, jsem velmi věrný.
Fšem.

Odp13: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
zvoník, 22.8.2009 23:58

To je fakt hezké, jaks to napsal. O tom, že jste jako přímo zhřešili, tam nebylo ani slůvko. To nemám přece právo posuzovat, ale byla tam jen zmíněna ta možnost, neboť jak se říká, každý má pro hřích svůj vlastní nástroj a důvod ho použít, a je to čistě jeho věc, jestli sám usoudí, že zhřešil. Jinak klídek. Tolerovat se dá i provaz od šibenice k jakémukoli použití.

Odp14: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
sneczech, 23.8.2009 9:19

Kam až se dá dostat od jaderných zbraní... :-)

Odp15: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
tlapka, 26.8.2009 15:20

NO KAM- přece k jádru věci, od toho jsou jaderné !jednají o přitažlivých silách atomového jádra.

Odp16: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
zvoník, 27.8.2009 1:42

To se to píše o atomovkách, že? Ale až vám síla záření z řetězové reakce atomového jádra natrhne všechny buněčné membrány, a až vám to dojde, že se nechcípne hned, tak už se vám psát nebude chtít, a těžko vám to nějaký chirurg za 30 Kč ambulantně zašije.

Odp17: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
Pavel od vody, 28.8.2009 12:28

Cit: „člověk je veden svým založením k hříchu“
Zvoníku, co je to hřích? Já jsem dospěl ke zjištění (už dávno) že hřích je to, co nařídí svatá stolice, či inkvizice. Člověk je veden svým založením k Životu. To zase říkám já.

Odp18: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
zvoník, 29.8.2009 1:19

Pavle,
jsem jenom zvoník a vysvětlit to, co je hřích je pro mě těžké a podle nějaké šablony určit. Toto lze posuzovat jen z pozice toho, co hříchy vůbec nepáše. Ale Ty se opět zeptáš, co to je hřích, abych věděl, že je nepáše? Příklad: když vykonám nějakou činnost, která mně osobně nese zisk nebo nějaký kladný můj požitek (proto ji dělám, že?), musím také hledět, jestli jsem svou činností nezpůsobil někomu jinému neprávem újmu. Toto přemýšlení jest: umět se včas vyvarovat hříchu, i když jde opravdu o malou drobnost. V jistém slova smyslu může být hřích i to, co jsi sám v příspěvku navrhoval, pokud to někoho jiného v něčem omezuje. Pokud mezi zla ovšem chceš plést víru v Boha a prezentuješ ateismus, způsobuješ hřích v tom, že máš za zlé tu víru u jiných lidí. Čili víra nemůže být ze své podstaty hřích, neboť čistá neubližující víra není zlo, jak se snažíš možná zde hlásat. Víra je osobní věc, a jak zde již někdo napsal, nedá se nadiktovat, nařídit, a dokonce ani naučit. Dá se jen přijmout nebo nepřijmout. To je prostě jenom dar... Období od narození do smrti je život a kdyby to bylo ohraničeno z obou stran pouhým a planým NIC, neměl by život smysl. Příklad: On totiž také existuje syndrom náhlého úmrtí novorozenců, kdy život takového člověka je velmi krátký, a přesto jím prošli. Museli. Aby postoupili dál! Neboť takoví mladí lidé ve své duši cítí, i když nemají životní zkušenosti, že to tak prostě má být, aby hned postoupili dál, zatímco my se zde musíme trápit a začít brát život jako jediný a hlavní smysl vší existence, a začít se o něj bát bez víry, protože nevíme a nikdy se nedozvíme, co je je za jeho okraji. A to je víra. Víra ničím nepodložená - jenom čistá nezištná víra, která je založena jenom na tom, že život je zase jen způsob přechodu odněkud někam, protože by jinak neměl smysl v té věčnosti, kdyby byl zničen smrtí a zahozen. To je můj názor.
V životě lidí je řada věcí, které jsou naprosto neovlivnitelné, i když chceme. Někdo na to přijde dřív a někdo později, a někdo vůbec. A z toho může, ale také nemusí, vzniknout víra v toho, o kom nevím zdali vůbec existuje, ale dokonale ovládá běh života. U mě byl zlom zhruba kolem 40 let a jako bolševické dítě jsem nebyl pokřtěn. Napravil jsem to až po dalších 12ti letech dávno mající provaz od zvonu ve vlastních rukách od roku 1974. Kdo mě jako nepokřtěného bezvěrce k těm zvonům přivedl? A proč jsem si začal na nich číst vzkazy dávno mrtvých lidí?...

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Odp19: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
Pavel od vody, 31.8.2009 14:01

Souhlasím s tebou zvoníku, dávno prosazuju heslo, že tvoje svoboda končí u mého nosu a naopak (;o). Žít podle toho je krásné, ale občas obtížné. Kdyby tak žili všichni, joj!

Je však třeba rozlišit víru a náboženství. Víra je to co ty píšeš - osobní věc. Náboženství - to je jenom členství v nějaké partaji. Ale to tady bylo taky mnohokrát přetřepáváno.

Odp18: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
ivana Kozárová, 6.9.2009 14:18

Hřích znamená minout cíl. A cílem je bezhříšnost;-)

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Odp6: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
., 29.8.2009 10:20

Slayde, máte pravdu; nevím proč, ale současné mladé dívky často zdaleka nejsou tak pohledné, jako bývaly a dosud jsou jejich matky. Často se stává, že dcera (přestože má tělesně všechno, co se na ženu sluší a patří), je oproti své matce jaksi mdlá, mající „mimikry“ všednosti, obyčejnosti, absolutní nenápadnosti, nevkusného oblečení, a tím se zdá dokonce starší, než její matka.
Tento „fenomén fádních dcer“ oproti jejich fešným matkám, by asi měli zkoumat a popsat psychologové a estétové (umělci), na to rozum obyčejného člověka nestačí.

Odp7: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
zvoník, 31.8.2009 8:31

No, a hlavně by měli zkoumat jejich ,,krásné" duševno. To, jak vypadá dcera vizáží právě napovídá mnohé o tom, co má v hlavě. Reklama: ...mysli na sebe..., ...a máš to vychytaný...atp.

Odp7: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
tlapka, 2.9.2009 15:07

Kup si brýle, takové ty růžové a budou se ti líbit, staré i mladé.

Odp8: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
santiago, 2.9.2009 15:15

Nebo pilulky, takové ty modré.

Odp9: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
zvoník, 3.9.2009 9:42

Vy oba jste ďábelští našeptávači. - Ty vaše návody jsou všechno defacto jako berle! To raděj začnu kouřit trávu. - Nebo né, jsem nekuřák, ale dá se to používat v kuchyni do jídla, aby se THC látky, nebo co to v tom je, bezúčelně jen nespálily. Vy si kupte knihu ,,Vaříme s konopím" . To se dá bezpečně užívat v každém věku! A prý to taky plaší toho němce - nó......Alzheimera!

Odp10: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
tlapka, 3.9.2009 10:30

Našlo by se více nápadů. Při finanční tísni udělá službu tvrdý alkohol a taky se je třeba zajímat o majetkové poměry těch ošklivých dívek. Konopí je bezpečné- není třeba čekat na Alzheimera výsledek se projeví dříve.

Odp11: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
santiago, 3.9.2009 11:42

Rusové - a ti platí v oboru za znalce - mají přísloví, že alkohol náladu nemění, ale prohlubuje.

Co se tyčí konopí, znám případ demence, která progredovala do téměř invalidního stavu během dvou tří let. Poruchy paměti, úsudku a rozhodování a vznik apatie. Mám za to, že šlo především o důsledky nemírného hulení. Nevím, nakolik k tomu přispěl alkohol a sem tam nějaké další zobání, ale tvrdé drogy v tom nebyly a - vzhledem k věku - Alzheimer taky ne.

Takže souhlasím - v tomto směru je konopí bezpečná cesta, pokud to člověk nefláká.

Odp12: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
zvoník, 3.9.2009 19:00

Hmm.....,
takže všeho s mírou. Ono je vlastně nebezpečné všechno. Když se přežerete rajčat, napumpujete do sebe ranec draslíku a můžete si porušit krvetvorbu, že? A tak je to se vším...

Odp12: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
ivana Kozárová, 11.9.2009 12:20

Alkohol dlouhodobě přináší mnohým atrofii mozku s výsledky obdobnými...:-(

Odp13: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
Alfons, 12.9.2009 16:34

Jsou ale vyjímky. Mně mozek po alkoholu za totáče nabobtnal a zkvalitnil. To dokazují moje příspěvky. To bývalo veselo, zpěvu a tance! Vyráběli jsme přes celý rok domácí vína z čehokoliv a pořádali v práci, protože jsme všechno stíhali a zbylo trochu času na kulturu ochutnávaci dny. Z vypálené slivovice jsme dělali různé likéry atp. Těmito akcemi se utužovaly mezilidské vztahy na pracovišti i mimo. To se pracovalo a plnil plán! Zlaté totalitní doby! Bez alkoholu nestojí život za nic. Dnes se lidé ani pořádně vesele nedokáží zmordovat. Jsou jaksi zakřiknutí. A žádná krize nebyla!!

Odp14: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
ivana Kozárová, 12.9.2009 19:23

jste asi silnej kus. Výjimka potvrzuje pravidlo..:-)

Odp15: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
zvoník, 12.9.2009 21:53

Já znám také několik silných ,,typů„ !
Mám jednoho známého bezdomovce, a tomu jsem pořídil před časem lihový vařič, aby si mohl vařit kafe. Jednou jsem mu přinesl 2 litry izopropylalkoholu na pálení do toho vařiče. A on místo aby to lil do nádržky toho vařiče, nalil to do okurkáče a dohazoval různé ovoce a mačkal kusem dřeva. A pak to všickni chlasčili.
No, a já jsem se na to mohl jen dívat, a vyprávět jim vtip o těch dvou, co pijou ten denaturák, když tu ten jeden povídá: ,,Ty, pij rychle..., už se stmívá!“
Trochu mě to připomíná paměti Alfonse..., protože všechno dopadlo dobře a bez následků!

Odp16: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
., 12.9.2009 23:26

Teda Zvoníku, Vy jste vlastně poklad pro komunitu svícařů. Nejenže zdarma sdělujete ostatním svícařům zajímavé technické informace o zvonech, ale bavíte je také svými zajímavými zážitky s lidmi, se kterými jste se v životě setkal.

Odp16: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
ivana Kozárová, 13.9.2009 11:11

V mém rodném městě žil byl cikán Zubka. Zubka prodával na náměstí křen. Bylo to v šedesátých letech min. století.
Když jsme bourali cihelnu,Zubka tam taky pracoval a chodil za mojí matkou pro denaturovanej líh,jakože s tím něco čistěj. Máma už jednou neměla a tak si poprosil o lihovej vařič,že si to vyleje z něj. Máma mu ho dala a protože se o vařič bála,špízovala,co bude. Zubka vytáhl z kapsy sklenku od hořčice,vylil z nádržky vařiče obsah do ní a rázně na jeden zátah vypil.
Dožil se devadesáti pěti let....

Odp17: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
zvoník, 13.9.2009 16:51

No jasně! Zubka! A měl hodně dětí, co? Tak to... to je mi jasný, proč tolik lidí dnes chlastá denaturák a izopropyl. Zubka Zubka, Tys byl kanec... Máš jistě na svědomí celé severní Čechy! - Zakladatel populace též Matiční ulice...

Odp18: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
ivana Kozárová, 14.9.2009 11:46

To teda měl. Rodina Zubkova byla velmi početná,nejhezčí byla malá Maruška,ta se mnou seděla v první třídě v lavici a byla jediná menší,než já.
Když ve druhé třídě propadla,už jsem byla nejmenší až do maturity... A to byly východní Čechy.

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Odp4: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
ivana Kozárová, 10.9.2009 14:18

Ten doktor léčil vojáky klystýrem ve Švejkovi...
Ostatně každej špitál má toho svýho..bacha na ně!:-(

Odp5: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
zvoník, 11.9.2009 12:11

A to je pravda!
A nikoliv jen špitál! Medicinmanů máme v našem státě plnou politiku. Ale to jsou spíš doktorové ,,Q„ , Mengeleové a podobní ,,ranhojiči“ ekonomiky. A to bych radši toho Greensteina. Ten byl alespoň férovej. A Švejk by mohl kandidovat na presidenta.
Víte co by to bylo?: ŠVEJK NA HRAD, ŠVEJK NA HRAD! A ti, co chrastili klíčema by mohli chodit chrastit zase.

Odp6: Podporuju atomovky, umožňují občanské...
ivana Kozárová, 11.9.2009 12:22

ten Švejk na hradě by byl fakt dobrej,ale sežeńte ho!
Rádoby švejkování je všude dost,ale opravdickej nehrabivej Švejk - ten na hrad nepůjde,ten zná svoji cenu...

Bude lépe a radostněji
Alfons, 5.9.2009 8:26

Kdo taha za spagaty? Verte v demokracii a skonceni krize.
http://www.youtube.com/watch?v=S0wPonirYic&feature=channel_page
PERAK

Odp: Bude lépe a radostněji
ivana Kozárová, 5.9.2009 19:23

....protože nezápasíme proti krvi a tělu,ale proti vládám,proti autoritám,proti světovládcům této tmy,proti ničemným duchovním silám v nebeských místech... apoštol Pavel v dopisu EFEZANŮM 6.KAP 12 verš

Odp2: Bude lépe a radostněji
Alfons, 6.9.2009 2:31

Proč zápasit? Bůh=věčná pravda tyto prolhance srovná. Udusí se sami ve vlastní šťávě jako původci dnešní finanční krize.

Odp3: Bude lépe a radostněji
ivana Kozárová, 6.9.2009 12:58

Myslím,že každej z nás osobně musí s nimi zápasit...

Odp4: Bude lépe a radostněji
Alfons, 13.9.2009 18:12

Vezmu berle a odcházím do ringu. ;-)

Odp5: Bude lépe a radostněji
ivana Kozárová, 14.9.2009 11:44

Hlavně se,pane Alfonsi,nezastávejte mládeže. Jiná mládež,která by s tím nesouhlasila,by Vás mohla ukopat k smrti,berle neberle:-(

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.