Neptejte se co, ale proč

Komentáře k článku

10.6.2009 16:26

Názvy ulic

V Ostravě je několik ulic, které se jmenují podle různých národů: jsou tam ku příkladu ulice: Srbská, Jugoslávská, Ruská, Francouzská, Ukrajinská, Polská, Vietnamská...
Je příznakem diskriminace, že žádná z ulic ve velkoměstě nebyla pojmenována třeba Cikánská, nebo Romská? Cikánů a Romů je v Ostravě daleko, daleko více než třeba těch Francouzů a Srbů dohromady... Cikánská ulice ani třeba Rómské sady tam nemají, ale kupodivu mají ulici, která se jmenuje „Sládkova“... což si takové nespravedlnosti a rasismu nepovšiml třeba pan Ciko-cáb? Měl by přece ihned zakročit! A co ten cikofilní Ind? Tomu taková do nebe volající nespravedlnost taky unikla! Ano, jenom opravdový Čech si toho povšiml. Pochválíte mě?
A co si myslíte?
Kam se podává návrh na pojmenování částí města třeba: Cikánská třída, Romské náměstí, Olašské sady...U nás v obci nemáme ulice pojmenovány a myslím jako ne-občan ostravský jim do názvů ulic mluvit nemohu, ale snad někdo z vás je Ostravákem...A vůbec jak to vypadá ve VAŠEM městě? Máte ulice, náměstí, třídy pojmenovány podle národů? Vím, že třeba v Holešově je Americký park... ale nikde nic pojmenováno podle etničanů... aspoň nevím... Zkoušel jsem i vyhledávač, ale nenašel jsem nikde žádnou Cikánskou ... no, ovšem jsem počítačový začátečník, takže třeba to neumím... ptal jsem se známých... dostal jsem akorát e-mailem doslovný opis hesla „Cikán“ z Ottova slovníku naučného...

Snadné vysvětlení
Lipovan, 11.6.2009 21:10

Jmenované existující ulice jsou odvozeny od konkrétních státních útvarů, nikoliv národů či národností. Sládkova ulice nepochybně souvisí s J. V. Sládkem, nikoliv Miroslavem Sládkem a to ze dvou důvodů; první z nich není nutno rozvádět, druhým je fakt, že ulice lze pojmenovat pouze po lidech, kteří mezi námi již nejméně deset let nejsou. Miroslav Sládek rozhodně nevypadá na to, že by se v brzké době chystal vypustit duši.

Pojmenovat ulici Romská možno není, poněvadž samostatný romský či cikánský stát nebyl doposud vytvořen a těžko lze předpokládat, že by cikáni jakkoliv stáli o skutečnou - zejména pak finanční - nezávislost. Váš nápad zní zajímavě, ale ve světle výše uvedených skutečností nelze jinak než udělit palec dolů. :-)

Odp: Snadné vysvětlení
Vlastimil Čech, 12.6.2009 0:21

Nu ovšem, s tím Dr. Sládkem jsem to myslel žertem a nepochybně máte v této věci pravdu ;-)...
Ovšem názvy ulic v Ostravě nejsou podle mne asi odvozeny od státních útvarů... ku příkladu ulice Ruská, Srbská, Ukrajinská se tak jmenovaly už v době , kdy Rusové a Ukrajinci patřili do státního útvaru Sovětský svaz, kdežto Srbové do státního útvaru Jugoslávie... ano a ulice Jugoslávská existuje v Ostravě bez ohledu na zánik tohoto státního útvaru.
Stejně tak existuje ulice Vietnamská už z doby, kdy byly Vietnamy dva a doposud existuje i ulice Korejská, i když jsou dodnes dva státní útvary obývané Korejci, jako národem. Zde tedy soudím, že se asi mýlíte a Ostrava své ulice pojmenovává dle národů... jinak by totiž alespoň v případě těch Vietnamů a ovšem i Korejí měly býti ulice nazývány Severo-, či Jiho- Korejská...
Z jsem tedy vyvodil logicky, že jména ulic vycházejí z jmen národů... Nu a ti Cikáni prostě chybí!
Aby nás nakonec nehnali do Bruselu! Za takovou diskriminaci...
Nebo jména význačných lidí, která jsou použita pro názvy ulic... V Ostravě jsou ulice pojmenovány po Rusech, (třeba Čujkovova) Češích, Indech (Thákurova), Francouzích (Cottonové)... ale nikde žádné jméno po Cikánovi...
abychom se nedostali do Euro-maléru :-( , za politickou nekorektnost a malé multi-kulti.
Že by za ta staletí kdy první Cikáni přitáhli se nenašel nějaký významný z nich, aby se po něm dala pojmenovat ulice?
Nu, prosím, máte někde nějakou ulici s s takovým politicky korektně vyhovujícím názvem?
Neměli bychom na takovou nespravedlnost třeba upozornit?

Odp2: Snadné vysvětlení
ivana Kozárová, 12.6.2009 9:51

je to pravda,máme u nás ve městě taky cikánské sady a podchody a neříká se jim tak. Máme i romskou lidovou tvořivost. Na stěně bývalého pivovaru v lunetě se až do posledního přívalového deště skvělo : JA CIKAN,TI CIKAN MI ZME ROMOVÉ,ČEŠI,MAKEJTE!
Lakonicky,výstižně a křídou - pokyn pro rasisty,aby pracovali.... Kdyby tam u toho byl autor,mohlk být slavný. Ale bez autora je to jen důkaz lidové slovesnosti. No,dneska by ani Karel Hynek Mácha neuspěl,zcenzurovali by mu název romantického dílka,- už by se to muselo jmenovat Romové... a nikdo by nevěděl,o co jde. A Romantik by zaplakal....

Odp2: Snadné vysvětlení
Lipovan, 12.6.2009 18:17

Možná se místopisného ocenění cikánského etnika dočkáte, ale v poněkud přenesené podobě. Několik mediálně známých osobností se k cikánskému původu hlásí a kdo ví, proč ne právě na základě politického tlaku EU, nakonec dojde k pojmenování některých lokalit podle nich. Namátkou například zpěvačky Hana H., Lucie B., Věra B., zpěvák Antonín G., a další. Direktivy EU - jak známo - přinášejí jedině zjevenou pravdu a přání soudruha eurokomisaře je rozkazem. Čili není vůbec vyloučeno, že za dvacet let vynikající vědec Antonín H. (který ve své profesi ještě zdaleka neřekl poslední slovo) hezky počká, protože politická korektnost velí upřednostnit celebrity cikánského původu. ;-)

Odp3: Snadné vysvětlení
Bára Š., 12.6.2009 19:25

Dovolila bych si jen podotknout, že my máme třeba ulici Chaplina. To byl mimochodem cikán :-)

PS.Jinak výraz „Rom“ se mi vůbec nelíbí

Odp4: Snadné vysvětlení
Vlastimil Čech, 12.6.2009 20:48

Chaplin Cikánem...vidíte, to jsem nevěděl... a odkud to máte, prosím? V jeho „ofi“ životopise jsem to nenašel...píší Brit... prosím o poučení, Chaplin se mi celkem líbí...
Ale ten „Rom“ se mi nelíbí taky jako Vám, slečno Báro ... ani ve slovníku to nemám... tam slova na „rom-“ začínají slovem „romadur“... ale je to něco smradlavého... tož nevím, zda v tom hledati jakousi souvislost...nemá to slovo Rom naznačovat, že jsou to Cikáni jiného kmene? Jako třeba jsou Ólaši a Rumungrové? Nebo jsou ti Rómové něco jiného než Cikáni?

Odp5: Snadné vysvětlení
Bára Š., 12.6.2009 21:33

Použijte www.gooogle.com :-) Slavní Romové. Je jich více.

Jinak mně „cikán“ přijde lichotivější, takové poetické, lyrické slovo.:-)

Odp6: Snadné vysvětlení
Vlastimil Čech, 13.6.2009 13:23

No dobře, udělal jsem to, ale tam to píše nějaký zaměstnanec Cikánské organisace, a takříkajíc „cigání“... tedy koho chleba jí, toho píseň zpívá...a přečetla jste si, slečno Báro i diskusi pod článkem, na který odkazujete?
Prý tedy zrovna jedna Chaplinova babička byla napůl Cikánka...

Odp7: Snadné vysvětlení
Bára Š., 13.6.2009 17:21

Ono je těžké řící, kdo je kdo :-) Na první pohled to nepoznáte a geny máme stejné. To je pak těžké. Ale vy jste začal s tím rozlišováním, ne já :-) Těch známých Romů je více a citoval je tady už někdo přede mnou.

Kopernik byla žena
sysel, 15.6.2009 13:11

jak se lze dozvědět ve filmu Sexmise (Pl. 1984) :-)

Odp: Kopernik byla žena
Bára Š., 15.6.2009 13:22

no já ho asi jen tak neshlédnu, ale mohl byste to osvětlit tady sám

Odp2: Kopernik byla žena
sysel, 15.6.2009 13:46

Těžko lze převyprávět film. Ale pokusím se zjistit, kde ho mají ke koupi na DVD. Rád bych znal Vaše meze humorné sebereflexe. Ten film má několik rovin sdělení a ne každý se nad ním upřímně zasměje natož aby se dopátral hlubších vrstev. Rozhodně však patří ke všeobecnému vzdělání, tak jako Tři muži a Švejk.

Odp3: Kopernik byla žena
Bára Š., 15.6.2009 14:09

Švejka bych nečetla, i kdyby....nevím co :-D

No abychom se vrátili k tématu, tak já tvrdím, že Roma nepoznáte. Ani od pohledu (mohou mít blond vlasy - nebarvené, modré oči, nebo naopak jsou stějne snědí jako Ind a Ital), natož biologicky :-)
Proto by mě zajímalo, k čemu tohle rozlišování v podstatě ještě slouží. Nelze se divit, že se to označení pak používá spíše pro chudé kriminálníky, než pro etnikum.:-)

Odp2: Kopernik byla žena
sysel, 15.6.2009 14:00

No kupodivu stačí zadat do Goooogle hesla Sexmise +DVD +cena a dostanete řadu relevantních (např) odkazů. Přes pade bych neinvestoval.

Odp6: Snadné vysvětlení
slim, 22.6.2009 9:07

Počkejte až budete vedle nich bydlet, to poznáte poezii :-D

Odp5: Snadné vysvětlení
zvoník, 17.6.2009 11:11

A nejhorší je když naši spoluobčané Romové se spřátelí se spoluobčany Cikány! To je potom mazec!!! Ale vezměme to pozitivně: Jsou to všechno Boží tvorové...a mějme je rádi.

Odp4: Snadné vysvětlení
TenaciousD, 2.8.2009 22:24

Chaplin nebyl cikan, ale zid. Jeho matka mela rodne jmeno Thonstein.

Euro-malér zažehnán
sysel, 15.6.2009 16:32

Heuréka! našel jsem: v Praze je ulice Bílá. Uf, už nám z Bruselu ani Strasbourgu nemohou vyčítat, že opomíjíme cikánská jména při podělování názvů ulic.

Odp: Snadné vysvětlení
Gábor, 2.7.2009 13:29

Co třeba ulice Prasečích hlav.

Odp2: Snadné vysvětlení
tlapka, 5.8.2009 11:19

nebo Prasečí chřipky- proč ne? ulice Morová, Tuberkulozní, Klíšťová, náměstí Streptokoků, Nábřeží Angina, Třída padlých bakterií.

Odp: Snadné vysvětlení
Gábor, 2.7.2009 13:35

Co takhle ulice Bílých prasečích hlav?To by bylo pěkný ne,ty kokote

Rozšíříme na čísla domů.
Alfons, 5.8.2009 10:18

A co takhle čísla na domech? Máte všude čísla na domech? Narazili jste někdy na to, že jste hledali dům podle čísla a nenašli? Za starého Rakouska čísla byly. Teď jen sem tam. Jsme dál, je jiná doba.

Odp: Rozšíříme na čísla domů.
tlapka, 5.8.2009 11:20

My nemáme číslo na domě. Tady je asi 40 domů a všechny mají číslo 88, které je jenom na hlavním tzv. Bílém Domě.

Odp2: Rozšíříme na čísla domů.
Alfons, 5.8.2009 11:58

Obama v baráku

Odp3: Rozšíříme na čísla domů.
tlapka, 5.8.2009 12:40

Náš Obama se jmenuje Ivan.

Odp4: Rozšíříme na čísla domů.
Juras, 5.8.2009 16:05

Ivan Obama?

Odp5: Rozšíříme na čísla domů.
tlapka, 5.8.2009 17:46

jenom Ivan, aspoň si myslím.

Odp5: Rozšíříme na čísla domů.
záděra, 8.8.2009 19:30

Chujovino co komu komolíš jméno.Pakárno trpná.
Ty budeš mít na zvonku určitě Pičusovi co.

Odp6: Rozšíříme na čísla domů.
tlapka, 8.8.2009 23:24

Upřesněte.

Návrh názvů ulic.
Zahrada, 13.6.2009 20:48

Nejlepší názvy ulic, které se líbí všem lidem bez rozdílu náboženského vyznání, výše konta nebo politické příslušnosti, jsou názvy ulic převzaté z přírody např.: Růžová, Jabloňová, Fialková, Jasmínová, Slavíková, Kaštanová, Říční, Lesní, Horní, Luční, Údolní, Skalní, Třešňová a pod.

Navíc to má význam ekonomický, protože tabulky s uvedenými názvy ulic nemusí být po případné změně politického režimu strhávány ( protože nemají žádný politický význam), a proto se ušetří státní výdaje za zhotovování tabulek nových.

Odp: Návrh názvů ulic.
Lipovan, 14.6.2009 8:16

Souhlasím, také lze použít názvy evokující dotyčné místo - například K louži, Na pahorku, Pod lipami. V Praze někdy dochází k tragikomickému porovnání jmen a skutečnosti. Třeba zastávka MHD Zahradní město: je tam dálnice, čtyřproudá silnice, benzínová pumpa a závod na výrobu pneumatik. Prostě zahradní město Par Excellence.

Navíc je zřejmé, že politicky zranitelnými názvy zdaleka nemusí být jen jména bývalých politiků. Například vědci; ruský vědec je automaticky komunista - co na tom, že žil (a zemřel) ještě za cara. Objevy německých vědců později využil Führer, což z těchto vědců promptně činí nacisty. U kulturní sféry je to úplně jednoznačné - komukoliv lze přišít cokoliv. Dokonce i Nerudu (+1891) někteří novodobí experti označili za neonacistu, asi všichni tuší proč. Je to zkrátka marné, opravdu nejlepší je držet se co nejdál od lidí a to platí nejen pro místopisná označování.

Odp2: Návrh názvů ulic.
Vlastimil Čech, 14.6.2009 18:48

Nu, pane Lipovane, to je asi to, k čemu jsem původně směřoval... nebylo pak případné pojmenovati ulici či jinou místní část (sídliště) vhodně a výstižně Cikánov? Cikánská ulice? Mohlo by to eventuelně vystihovat etnickou příslušnost části obyvatel takto pojmenované lokality...
Pokud se týká našich -českých- kulturních velikánů, pak jsou opravdu některá jejich díla, nebo jejich části, dnešními multi-kulti„malikány“ alespoň zamlčována, opomíjena, nebo jsou těmito samolibými nadutými usmrkanci tito naši skuteční vlastenci nálepkováni. Nejen P.Bezruč, K.H. Borovský a J.Neruda psali o Židech jako o hnusných a křivých povahách... Četli jste třeba o pohádku o kocourku Mikešovi? Co myslíte, mohla by býti vydána dnes? Kdo a jak by obměnil kapitoly o zlodějských Cikánech?
V Ostravě se po „plyšáku“ také přejmenovávaly ulice... a někdy, myslím, i celkem zbytečně... Ku příkladu byla přejmenována ulice „Vodičkova“, údajně byla pojmenována po nějakém komunistickém potentátovi... nu, možná mohlo jméno ulice zůstat, existoval přece i slavný sapér Vodička...;-)... byla přejmenována ulice nazvaná jménem národního hrdiny Julia Fučíka... pokud přestalo toto jméno demokratuře vyhovovat, mohli jméno ponechat, vždyť byl přece i dodnes hraný hudební skladel Julius Fučík...

Odp2: Návrh názvů ulic.
Juras, 15.6.2009 11:47

Proč toho Nerudu označili za nacistu? Házel po někom vajíčka?

Odp3: Návrh názvů ulic.
Bára Š., 15.6.2009 12:45

Také nechápu - Neruda a nacista?? Naopak se nelze než divit, jak byl na svoji dobu pokrokový. O nenávisti k Židům navíc nepadla ani zmínka. A pokud jsou židé i dnes poněkud uzavření a nepřátelští (nedivím se jim), tak jací byli asi kdysi...

Odp4: Návrh názvů ulic.
Vlastimil Čech, 15.6.2009 14:47

Klikněte si oba na podtržené slůvko „proč“ v předchozím příspěvku, prosím...

Odp5: Návrh názvů ulic.
Vlastimil Čech, 15.6.2009 14:48

promiňte , vypadlo mi ukončení věty..."v předchozím příspěvku pana Lipovana

Odp6: Návrh názvů ulic.
Bára Š., 15.6.2009 15:52

no já to četla...ale žádného protože jsem se nedobrala :-D

Odp5: Návrh názvů ulic.
Lipovan, 16.6.2009 10:10

Rádoby odborná veřejnost dlouho nevěděla, kterak s tímto zvláštním literárním počinem pana Nerudy naložit. Marginalizovat, či snad dokonce vaporizovat Nerudu dost dobře nešlo, na to je příliš významným elementem české spisovatelské a novinářské historie. Proto bylo třeba zvolit jinou taktiku: Od počátečních blábolů, že je dílo vytrženo z kontextu, přes obviňování Jana Nerudy z přechodného alkoholismu a životních neúspěchů, až k předhazování žurnalistického břídilství a podsouvání hnědých názorů. Čili nic, co bychom dnes a denně neslyšeli. Četl jsem Nerudovo dílo mnohokrát a nenašel jsem nic, s čím bych vyloženě nesouhlasil. Na druhou stranu se tam vyskytuje mnoho pasáží, které nedovedu stoprocentně vyhodnotit, zejména Nerudovy křesťanské náhledy na celou záležitost. Jen doufám, že jsem se samotným přečtením článku nedopustil nějakého ideozločinu. :-)

Odp6: Návrh názvů ulic.
ivana Kozárová, 22.6.2009 14:14

Možná,že je to nějaké vypořádávání s Heinovskými motivy o Židech . Neruda Heineho bezpochyby velmi dobře znal,nechci mu křivdit,ale jistou dobu byl jeho plagiátorem - téměř - snad. Vyvozuju ze srovnání obou, mám je ráda oba,jsou si hodně podobní....

Odp4: Návrh názvů ulic.
Juras, 15.6.2009 15:45

Od dávných věků byli Židi hlavním tématem nejrůznějších konspiračních teorií. Od blbostí typu, že pijí krev nežidovských dětí až po sionistická spiknutí k ovládnutí světa. Takže okolní svět se jich bál a vždycky jim to dával najevo. Není se co divit, že se nechovají (nechovali) „normálně“.

Odp5: Návrh názvů ulic.
Bára Š., 15.6.2009 15:50

já jsem po matce z Židovské rodiny a nebojím se střílet do vlastních řad - většina Židů mi přijde nepřátelská, uzavřená..jasně, obrovský podíl má jejich vyhlazování od středověku až do dnešních dob. Na druhou stranu mi přijdou někdy hodně pyšní a nafoukaní.

Mít například „nežidovského“ chlapce je prostě pohroma. Tak je to asi VŠUDE, v každé menší „elitní“ skupině, která se považuje za vyvolené...Jen jsem chtěla ospravedlnit Nerudu, pokude píše, že se mu nějací Židé nelíbí. No a co, mně taky ne.

Odp6: Návrh názvů ulic.
Vlastimil Čech, 16.6.2009 17:22

No tak to máte dobré, slečno Báro... dle židovských rasisitických zákonů jste Židovka. Oni sledují linii po matce... takže máte právo přestěhovat se do Israele, tam byste dle jejich zákonů apartheidu chodila do čistě židovské školy... oni tam prý dají hodně na oddělení ras... žil tam známý a vyprávěl...:-(... měli jsme známé, matku s dcerou, taky Židovky... chtěly se odstěhovat do Israele... komunisti by je byli pustili, ale co zkusily od jejich „Volkgenosse“... Obě mluvily plynně jidiš, ale to bylo bylo málo, muselo se to žídě i matka učit hebrejsky (!)... musely prokazovat, že matka byla sice „nečisté“ gojímské krve, ale babička, babička ta byla čistokrevná Židovka... tož těmi rasistickými židovskými zákony nakonec prošly a byly vpuštěny do země zaslíbené... Takže máte asi šanci vystěhovat se do Palestiny, slečno Báro... a bude s Vámi tam zacházeno jako s nadčlověkem - tedy vyvolencem... aspoň tak jsem to slyšel...

Odp7: Návrh názvů ulic.
Bára Š., 16.6.2009 17:39

Někteří si myslí, že jsou těmi nadčlověky, i tady v čechách........ale ne všichni, to bych jim křivdila. Jen prostě nemyslím, že je něco nenormálního poukázat i na špatné vlastnosti některých židů..tomu se neříká nacismus

Odp5: Návrh názvů ulic.
Pavel od vody, 16.6.2009 15:08

Nedávno jsem se dočetl, že židi tvrdě odsuzují antisemitismus, ale přitom to nejsou Semiti. Těmi jsou spíše Palestinci. Jak to tedy je? Mám v tom zmatek.

Odp6: Návrh názvů ulic.
Bára Š., 16.6.2009 17:42

Semité jsou jazyková skupina

Odp6: Návrh názvů ulic.
Vlastimil Čech, 16.6.2009 19:16

Do skupiny semitské patří Arabové, Berbeři a někteří Židi... tedy Židi ze skupiny sefardské... ostatní Židi (například Aškenazy) Semity nejsou... Aškenázové údajně pocházejí z Asie, od ústí řeky Volhy z národa Chazarů... stejně tak nejsou zřejmě Semity ani ti Židi, kteří pocházejí z Habeše... v samotném Israeli jsou ti černí, podle mých přátel, sice jako Židi přijati, ale israelští Aškenázi jimi jako Černochy témeř otevřeně a všeobecně opovrhují.
Právě Chazaři nedodržovali po dlouhou dobu židovské zákony o rasové čistotě a „schänden Schläge“ a křížili se nejen navzájem mezi sebou, ale i s jinými národy při svém útěku z Povolží až do Haliče, kde je jich nejvíce...odtamtud se rozšířila jejich rasa po světě... teprve v předválečném období se začali stěhovat do Palestiny, kde až do té doby žili celkem v relativní pohodě s Araby ti Sefardští... tedy ti opravdoví Semité...:-) ... No, a dál to znáte...pro zajímavost: řečí těch Chazaro-Jevrejů je zmíněná Jidiš...patří do skupiny jazyků germánských... Hebrejština je opravdu jazykem semitským

Odp4: Návrh názvů ulic.
ivana Kozárová, 21.6.2009 12:05

Nerudův vzor byl židovský básník Heinrich Heine. Už jako malá holka jsem poznala stejný styl v psaní. Babička měla kompletního Heineho dílo v almaře a když jsem si četla jeho verše v originále,byl to vlastně Neruda ... Též v používání paradoxní reakce je jistá obdoba...

Odp: Návrh názvů ulic.
Vlastimil Čech, 15.6.2009 14:51

Zde nejde jen o ty hloupé tabuljy ovšem... občenské průkazy, řidičské průkazy, pasy, změny adres firem, hlavičkové papíry, vizitky, telefonní a jiné seznamy, mapy....:-(:-(:-(

Jméno a obsah
sysel, 15.6.2009 13:39

Tak jako v češtině, moravštině a patrně i ve slovenčině má slovo Cikán vedle kmenového označení i jisté emocionální zabarvení, ve Francii a za Pyrenejemi má stejné etnikum označení Bohemové. To proto, že do Fracie přikočovali z východu, konkrétně z Čech. (Že by už tenkrát je pudila diskriminace?). Netrvalo dlouho a i tam se místní název druhový záhy stal i synonymem pro jistý druh nespoutaného života, se vším, co k němu patří. K nám do češtiny se pak dostalo jako přídavné jméno „bohémský“ (život).

Podobně svastika byl zcela mírumilovný křesťanský symbol, který teprve nacismus uvrhnul v opovržení.
Označení Skot je zase spojováno se svérázným druhem lakomství.

Těžko lze vinit nás, uživatele slov, za náplň, kterou jim dají ti, kteří jsou jejich nositeli. Tím chci říci, že aniž by skutečně existovala jmenovitě Cikánská tířda, alej, ulice ... některé ulice popřípadě čtvrti již cikánské rozhodně jsou. Ve výše zmíněném Holešově je to například ulice Školní, v Praze pak kupříkladu čtvrti Žižkov, Nusle a Libeň mají již příslušné zabarvení.

Pokud by nás chtěl někdo nutit odložit prastaré slovo Cikán, bude se muset poprat s ještě starším označením národa sousedního: Němec. Byť je to přesně naopak, z původně pejorativního označení se vyvinulo celkem neutrální (heleďte já nezapomněl na druhou světovou ani na holocaust, ale už se padesát let chovají líp než Cikáni), a hlavně spisovné označení. Beru jako zajímavé poučení pro gadži, že sami sebe překvapivě Cikáni označují jako Lidi (= cikánsky Romové), ale do svého jazyka si mluvit nenechám.

Ostatně je jen na nich, zda se někdy slovo Cikán stane synonymem jen pro vzdělaného, vlídného, moudrého a pohostinného muzikanta.

Odp: Jméno a obsah
Vlastimil Čech, 15.6.2009 14:33

Moc hezký příspěvek, pane Sysle...úplně souhlasím

Odp: Jméno a obsah
Juras, 15.6.2009 15:11

K prvnímu odstavci (souhlasím s ním) ještě pikantní shoda náhod - V Brně se jedna z nej- cikánských ulic zove Francouzská (a druhá Bratislavská :-)

Odp2: Jméno a obsah
zvoník, 17.6.2009 11:32

Příběh ze života:
V jedné ulici v Praze do jednoho hotelu vešla skupina Romů: ,,Dóbry deň. Chceli bysme pokój...„
Hoteliér: ,,A máte rezervaci?“
- ,,Čo to meleš? Jaků rezervaci? Copak vypadáme jako indiáni?"

Odp3: Jméno a obsah
slayd, 17.6.2009 12:40

Proč není ulice BEZDOMOVCů? Nebo ulice HOVNIVÁLů? Proč není ulice ALZHAIMEROVA?
Nebo ulice Tichých pšouků? Pedofilní třída nebo alespoň nějaký parčík DEVIANTů?
Diskriminace v ČR prostě kvete v celé společnosti a ne jen u Cikánů.... P.S.

Odp4: Jméno a obsah
tlapka, 17.6.2009 12:49

Ulice U levé nohy, U pravého palce, U ... U srdeční tepny, Achilova šlacha, Asthmatická, Vředovitá, Zácpoprůjmová. Prostě Ti co jmenují ulice nemají dobrou fantazii.

Odp5: Jméno a obsah
slayd, 17.6.2009 14:18

Ulice Senilních důchodců. Ulice Plastových křídel.
Ulice Strachu a fóbií. Ulice Analfabetů... P.S.

Odp6: Jméno a obsah
.,, 17.6.2009 15:00

A co Slaydovy sady v Brně?

Odp7: Jméno a obsah
slayd, 18.6.2009 7:36

Slaydovy sady? Souhlasím! Ale mám podmínku: bude v nich stát moje bronzová socha v životní velikosti... a chci být zobrazen sedící na letícím drakovi. Rozpočet cca do 20. 000 000 milonů...
P.S.

Odp8: Jméno a obsah
Vlastimil Čech, 18.6.2009 14:29

Po odevzdání barevného kovu neznámým barevným sběračem bude ovšem velikolepá jezdecká socha nahrazena kopií z papindeklu pomazaného epoxidem...

Odp6: Jméno a obsah
ivana Kozárová, 22.6.2009 14:17

Ulice uličnická...

Odp7: Jméno a obsah
slayd, 23.6.2009 10:22

Uličnická ulice je super nápad!!!!!!! P.S.

Odp8: Jméno a obsah
zvoník, 24.6.2009 13:41

Nápad supr, ale kdo by v ní chtěl dobrovolně bydlet, nebo-li přijmout tento název pro ulici, ve které bydlí? Dovedete si představit, že by takto někdo pojmenoval ulici, ve které by bydlela nějaká současná politická hlava? To by se musela buď zapírat, nebo přestěhovat. A při případném přestěhování z luxusního bytečku či vily v Uličnické ulici, by se tam nastěhoval kdo? Uličníci? - To by byl na světě nový politický problém... To by se z Hradu ozvalo: ,,Ne, ne, ne. S tím zásadně nemohu souhlasit. To je naprosto, ale naprosto nepřijatelné!"

Odp9: Jméno a obsah
tlapka, 24.6.2009 16:04

Lepší Uličnická než taková s těmi daty, například 28.října, případně celé věty „Ulice padlých hrdinů“ to Nejsou žádné pořádné ulice !

Odp10: Jméno a obsah
zvoník, 24.6.2009 18:40

Nelze vzít padlým hrdinům jejich ulici a třeba ji přejmenovat na Uličnickou. Co kdyby si začali hrdinové stěžovat, že? A zrušit 28. října? Též nelze. Co by slavili ti, co osamostatnili a pak statečně rozbili? Nebo snad se to skrytě váže k VŘSR? Tam by snad možná uspěl název ,,Českosovětská ulice" , co? Ale to by se mohl taky někdo ptát, od čeho je ten název Česko-sovětská? Proč ne prostě Česková, když s nimi už nepečem, a když jsme Česko, a Slováky, my Česko-ši (?), jsme si odtrhli? Tož to vyřešme demokraticky: Ať se jmenuje Českouličnická. Ale to by zase Morava mohla být auf..., že v tom jako néni. Čert aby se v tom vyznal... Ještě, že nejsem politikem! Musel bych podat návrh na změnu do sněmovny, muselo by se hlasovat, vyhodnocovat, přijímat nebo nepřijímat, a spousta dalších úředních peripetiií, ale je fakt, že by mě zase šel tučný plat, i když by se nic nevyřešilo, a vlastně bych udělal ho... . A teď do toho všeho ještě diskriminaci o názvech ulic... Brrr! Být politikem je velmi těžké povolání dělat, že něco dělám, aby mi voliči věřili, že jsem nepostradatelný a příště mě opět zvolili. A vo tom to je...

Odp11: Jméno a obsah
tlapka, 25.6.2009 10:00

Nemám nic proti myšlence, podle které je ulice pojmenována, ale hrozně blbě se to píše a je to dlouhé a většinou na obálce skončím na stole. Pro nápravu Ulici padlých hrdinů doporučuji dozdělit na Ulici Padlých a Ulici Hrdinů.

Odp10: Jméno a obsah
., 25.6.2009 12:36

Jasně Tlapko,
pouze „Vaše padlá pekárna“ je a bude důležitá :-). Takže podle Vás „ pořádný název ulice“ by měl znít: „Ulice Padlé pekárny v r. 1948 nepadlé Tlapky“. :-)

Kdepak, kam se hrabou všichni padlí hrdinové světa na „Vaši a jenom Vaši padlou pekárnu“ ! :-)

Ivánek z Mrazíka: „Já neznám babuško Jaguško tyhle věci, jak se mám upéci v peci.“ A tak hrdina zvítězil nad babou i nad její pecí ! :-)
A co z toho vyplývá ? Že pořádná a nejlepší je ulice „Ivanova“ ! :-)

Odp11: Jméno a obsah
tlapka, 25.6.2009 12:58

Taková ukradená pekárna je pouze kamínek z veliké mozaiky ukradených životů v komunismu.

Odp11: Jméno a obsah
tlapka, 8.7.2009 14:51

A k Ivanovi čelem a k lesu zády.

Zajímavý nápad
tlapka, 17.6.2009 12:45

Pokud bereme jména ulic, taky je jeden rozpor, třeba kdekterá je Šeříková, Liliová, Jamsínová atd, jak píše pan Zahrada, a KDE najdete ulici Kočičí, Psí, Žabí, Hadí, Slepičí, Kuřecí, Telecí, vždyť to těm zvířatům bude líto.

Odp: Zajímavý nápad
slayd, 17.6.2009 12:47

No vidíte, další ukázka diskriminace je na světě.
Najde někdo další???????????????? Příklady!!! P.S.

Odp: Zajímavý nápad
Vlastimil Čech, 17.6.2009 18:46

Tak to pozor! Žádná diskriminace zvířat se nekoná!... po zvířeně není třeba pojmenovávat ulice, když jsou po nich pojmenovány celé obce: Mušov, Zubří, Komárov a Komárno, Žabeň, Kunín, Kravaře, Kozlovice, Svinov a ovšem hlavně slavný Kocourkov!!!
A co diskriminace etničanů? Víte o nějakém Cikánově, Cikánovicích, Cikánsku ?? Takže pozor... aby někdo neřekl, že jsou nám zvířata milejší...bacha na Brusel!!!

Odp2: Zajímavý nápad
zvoník, 18.6.2009 8:10

Teď si to, prosím vás, nevykládejte nějak špatně a nestrašte Bruselem:
- Já bych chtěl bydlet v Hašlerkové ulici v malém městě Bakelitově. A postavil bych si tam kavárnu se specialitou na nápoje z cikorky. A protože jsem zastáncem ekologie, všemožně bych podporoval všechny sběrny druhotných surovin, hlavně kovů! Éééj... To by byl život!
Ale to je vlastně blbost..., co? To bych tam nemohl zvonit, přece? Páč by ten zvon už byl dávno na kusy v tý sběrně, že? Tak to ne...!

Odp3: Zajímavý nápad
slayd, 18.6.2009 8:31

Romové provádějí skutečně ekologický sběr druhotných surovin. Přes víkend odvozili z kontejneru po vyhořelé prodejně tuny železa...
Ale také pracují o víkendech na výkopech atd. V Kanadě takové lidi potřebují /na těžkou fyzickou práci/, záleží ovšem jaký počet je zapotřebí? Podle Romů se nazývá sýr ROMADůR?
Nevím, ale cikánská pečeně určitě existuje a další názvy by se jistě našli. Na Slovensku existují celé romské osady - stačí jen zaregistrovat název a bude po ptákách... P.S.

Odp4: Zajímavý nápad
zvoník, 18.6.2009 10:54

Jo, cikánská pečeně. Na to znám zase jeden příběh:
- Sedne si takhle policajt v jedný restauraci, kde u vedlejšího stolu sedí u piva Róm, který po očku začne sledovat, co si příslušník poručí. Přijde vrchní a policajt objednává: ,,Dal bych si dneska cikánskou pečeni„. Róm to už nervově nevydrží a volá na vrchního: ,,A mně prinéste jedného pečenéého policájta na česnéku!“

Odp4: Zajímavý nápad
tlapka, 18.6.2009 11:59

Ať dělám co dělám- mimo pečeni nemohu na nic přijít co by se pocikánsku jmenovalo.Trochu lépe je to po Romsku- Romadúr, ROM paměť, román, romantik. Kdyby Rom byl Drom, je to lepší, kosmodrom, autodrom. Když se podíváte do anglického slovníku, je tam naopak velmi mnoho spojení "gipsy...

Odp5: Zajímavý nápad
slayd, 18.6.2009 12:35

Hlavní cikánské město se bude jmenovat: RÓMOLOUC a vznikne v ČR asi kolem roku 2022!
Budou ho stavět bílí dlouhodobě nezaměstnaní češi z programu a dotací EU.
Další vesnice? Např. Olašská Lehota nebo Romský Gádžov... Jebemtvojumatěr u Jihlavy atd. Prostě je třeba etnikum zviditelnit! P.S.

Odp6: Zajímavý nápad
tlapka, 18.6.2009 15:59

Báječný nápad, ale jenom jedno město?

Odp7: Zajímavý nápad
slayd, 19.6.2009 8:41

Až zmizí jednou všichni bílí z jistého města na severu Čech, bude se toto město nazývat: Baronův Chánov... /ale další názvy už vám sdělovat nebudu/. Zajděte si na ústředí Dělnické strany - ti mají lepší přehled a informace. P.S.

Odp8: Zajímavý nápad
zvoník, 19.6.2009 11:40

A to mi tedy řekněte, proč když (logicky) nedělají prý Rómové této zemi dobře, proč většina slušných lidí nedá hlas té Dělnické straně, aby se to napravilo, když oni mají údajně program pro ten sever? ...A furt mají ony úspěšné preference strany, které sice nejsou opravdicky Rómské, jsou ryze bílé, vyjadřují se spisovně, ale zemi vedou do dluhů jako Rómové a co víc?! ONI SE TĚCH RÓMŮ ZASTÁVAJÍ (např. zrovna pan Ci-Kocáb)! To totiž vypadá, že když se řekne Čech, znamená to automaticky pro celý svět: To je přece totéž, co Róm! A ti pracovat nikdy nic moc nebudou...

Odp9: Zajímavý nápad
slayd, 19.6.2009 11:48

To je mi také záhadou. Volby by měly být rozhodně zavedeny přes internet.
Tak bych mohl volit konečně i já...
Přeci se nebudu trmácet někam 100 km, abych hodil lístek do bedny. Snad žijeme v 21. století techniky - nebo ne? P.S.

Odp10: Zajímavý nápad
zvoník, 19.6.2009 18:26

A jak by volili hekři? To by byla diskriminácia!

Odp9: Zajímavý nápad
Alfons, 27.6.2009 11:12

Já se Rómů zastávám také. Za svoji mentalitu nemůžou. Tak na ně pořád nenadávejte a vžijte se do role romského děcka. Jaké má možnosti? A na co má a na co nemá.

Odp10: Zajímavý nápad
tlapka, 28.6.2009 14:04

I ten, co nemůže za svou mentalitu, je schopen pokud je to člověk odpovídat za své chování.

Odp3: Zajímavý nápad
ivana Kozárová, 24.6.2009 16:15

V Bakelitově nikdy! Tam by to smrdělo bakelitem . Pravej bakelit má specifickou ničím nenapodobitelnou vůni.... No ačkoliv... mohl by to být návrat do dětství....

Odp4: Zajímavý nápad
zvoník, 27.6.2009 10:04

To je zajímavá myšlenka...., myslím ten návrat do dětství. Návrat do dětství vždycky spočívá v tom, že člověk vzpomíná na svá relativně bezstarostná léta, kdy v zásadě nejde o život. Je vidět, že s odstupem doby, jste měla tato léta vhodná na vzpomínání oproti u některých lidí dneska. Z toho lze, ovšem bez použití optimismu nebo pesimismu, odvodit, že doba se zákonitě pro běžné obyvatele zhoršuje a horší, nikoli tím, že dětské starosti se změnily ve starosti dospělých, ale že dospělí svou chamtivostí vytvářejí nové problémy a starosti všem ostatním lidem, včetně dětí. To je velmi zajímavý ukazatel!
A co se týče Rómů, tak právě ti svým způsobem žití a řešení některých svých problémů, se velmi přibližují dětem a i svoje vlastní děti mají také velmi rádi v porovnání s bílými gádži. O tom jsem tedy dost přesvědčen, i když to nelze považovat za stoprocentní. A hned tu máte důvod jejich chování, jako etnika, což my chápeme jako nepřizpůsobivost. A my si možná o nich vymýšlíme vtipy...

Odp5: Zajímavý nápad
ivana Kozárová, 28.6.2009 8:53

Moje dítě mi jednou řeklo,že by se se mnou chtělo kamarádit v době,kdy mi bylo dvanáct,tak to nějak popošoupnout... A bylo by se mnou na mým ostrově uprostřed řeky...
To ho napadlo poté,co jsem mu o svém dětství vyprávěla..
O té podobnosti s Romy pochybuji. Jsou to děti,ale zkažené,mazané,neukázněné. Takové dítě není dítě,protože se vyznačuje jistými nedětskými rysy. Mazané dítě je dost protivné...

Odp6: Zajímavý nápad
ivana Kozárová, 28.6.2009 9:42

Jo. A svoje vlastní děti mají rádi zrovna jako my. Nevidím žádnej rozdíl.... Dětská prostituce existuje v obou případech a kdyby se to vzalo na procenta..... Rozdíly byly,pravda,v jejich prospěch tak do začátku osmdesátých let minulého století. Rychle nás dohnali,bohužel.

Odp7: Zajímavý nápad
Vlastimil Čech, 28.6.2009 13:52

A proč jsou tedy sirotčince plné cikáňat? Proč chcete- li adoptovat děcko vám nabídnout na výběr cikáně? Opravdu je mají cikáni svá cikáňata tak v lásce? Nebo hlavně v jejich řečech...Víte co dělá Cikán když mluví? No přece „cigání“...:-)

Odp8: Zajímavý nápad
ivana Kozárová, 28.6.2009 21:00

protože cikánky nechodí tolik na potraty... Nijak se jich nezastávám,ale nejsme o nic lepší,jsme jen mazanější a strukturovanější,orientovanější ,ale o nic míň zkaženější... Vždyť děti jsou zneužívány i v rodinách elit...

Odp9: Zajímavý nápad
Nikola, 29.6.2009 13:30

Plně souhlasím.

Odp8: Zajímavý nápad
Karel Novák, 30.6.2009 11:01

Dobrý den pane ČECHU. Pozorně si čtu Vaše názory na názvy ulic a musím uznat,že máte poznatky které by zajímali nejednoho psychiatra.Působíte na mě jako rádo by zajímavý, ale pocit mám ten, že jste opravdu hloupí člověk,což by až tolik nevadilo,ale ve spojení s vaší nespornou agresivitou a zakomplexovaností, tak to je velice alarmující pro společnost mít takového jedince.Hrdě se hlásíte ke své národnosti a příjmení, ale uznání máte asi tak v hospodě 90.cenové skupiny.
Omlouvám se jestli vás něco z těchto slov urazilo.To není mým úmyslem.Mohu vás je politovat a doufat,že se trochu zamyslíte.Ať se vám daří lepé než doposud.
K.Novák

Odp9: Zajímavý nápad
tlapka, 30.6.2009 11:12

Pane Nováku, proč by měl pan Čech zajímat psychiatry- vysvětlete. Ale vaše pocity či závěry jsou málo logicky konstruované, případně nepropracované.

Odp10: Zajímavý nápad
Karel Novák, 30.6.2009 12:13

Vysvětlete? Mnoho lidí pochopilo. Musíte popřemýšlet a zkusit vidět a chápat jiné věci, než jen sám sebe,konzum a další jednostranosti.Děkuji za vaši reakci.Ano, byl to můj záměr takto psát.Věřím, že pochopíte.Nápověda.(Jsou věci Vidtelné a Skryté, ale i Skryté a Neviditelné).(Mají oči,ale nevidí.Nejsou hluší,ale neslyší) To nejsou dětské otázky, ale prastaré učení.

Odp11: Zajímavý nápad
zvoník, 1.7.2009 3:42

Pane Nováku, povím jeden poznatek z praxe:
Existuje jedna vesnice v okolí Řípu. Nebudu jmenovat, poněvadž tam mám zahrádku. Obecní úřad tam kdysi prodal starý domek jedné Rómce, která má asi osm dětí s různými muži své rasy. Nebudeme se bavit o tom, kde na to vzala, ale prostě to koupila. Byl to docela poprask v celé vesnici, ale nikoli kvůli rase, nýbrž kvůli stylu života! Domek nerekonstruovala. Nechala ho tak. Děti jako stupínky, přesto měla čas chodit do místní hospody a řešit s různými chlapy u stolu svoji životní situaci. Nikdy neprala (ani nebylo v čem), ale špinavé oblečení dětí pravidelně pálila na dvoře na ohništi. Kupovala asi stále nové a děcka chodila fakt jako z magazínu. Všechna čest! Otázka závistivců by mohla být: Kde na to sama brala nezaměstnaná?
Měl jsem tu odvahu, že jsem několikrát na své zahradě v létě přespal kvůli zdánlivému klidu. V noci mě vzbudil zvuk projíždějících aut na polní cestě, která vedla k domku rómky. Vstal jsem a viděl jsem starého moskviče s vozíkem a Š 1203, jak tato auta zastavila u domku a nějací muži vykládali z aut nějaké balíky a krabice. Příště přijeli zase s nábytkem, jindy s něčím jiným. Všechno se vždycky dělo v noci. Onehdy pro změnu přijela zase Policie, a prováděli domovní kontrolu za žalostného křiku obyvatel rómského domu, a následně přes naší zahradu v noci běžela, za pomoci kamzičích skoků přes ploty, neidentifikovatelná osoba, za níž se už nikdo z policajtů samozřejmě nehnal.
Podíveje, já tomu radši nerozumím, ale rómové mají své děti opravdu rádi, i když třeba zrovna s těma alimentama to v oficiálnosti trochu vázne. A je jasné, že takhle se to dělat nedá. Ale zase jak to mají dělat, když mnozí gádžové je moc neberou a práci jim nedají. ...A mohli by být Rómové taky šetrnější, že...? A nepálit dobrý hadry, když by se daly vyprat. Možná bych si i sám vybral...
Proto myslím, že ač si možná dělá někdo nemístnou srandu z Rómů, dokládá to svým poznatkem, jak to mezi nimi chodí, neznamená to, že je na psychiatra.
Mimochodem, ta Rómka v té vesnici již nebydlí...a ani nevím, kde jsou její děti. Možná v těch domovech, jak se zde píše a jak se tvrdí, že to je na psychiatra.

Odp12: Zajímavý nápad
Karel Novák, 1.7.2009 19:03

Dobrý den.
Nevím co naznačujete tím co jste postřehl u vaši sousedky.Myslím to, kde vzala na domek,ošacení apod.
Můžeme se zrovna tak ptát,kde vydělá člověk na nový dům např.za 10 a více milionů,auto za 3miliony,obrazy na aukcích a jiné věci.Myslím i kdyby dělala cokoliv tak je to z principu jejího původu zlé.Často slýcháváme termín-nepřizpůsobivý lide.Zaznamenal jste ve včerejších zprávách jak (skvoteři)obsadili v Praze vilu a celou ji zničili a vybydleli?Nabourali se do nemovitosti legitimního majitele.Už jen to je trestný čin.A ti lidé?
Samý mladý člověk v plné síle ať k manuální práci,nebo studiu.Ptám se proč oni nejsou tzv.nepřizpůsobivými?
Takový lidé pro společnost a českou rasu není hanbou?
Asi ne, protože je světlé pleti, tak se to nazve skvoterství a styl života?Víte já se nezastávám ani nehaním,že je někdo cikán,nebo ne.Vidím člověka a věřte mi, že extra iluze dávno nemám,ale jsem přesto přesvědčený,že mezi všemi lidskými bytostmi jsou dobří a špatní lidé.Jsem nesmírně rád, že těch dobrých je více a díky tomu ještě stojí svět.
Nyní vám popíši můj postřeh jací mohou být lidé.
Můj bratr pronajal dům mladému českému páru.V domě bydleli spolu s otcem maldého muže.Zaplatili první nájem(pouze 6000kč/měsíčně)Bydlleli tam tři měsíce a když jsme se jeli podívat a zjistit co se děje,tak jsme nevěřili,že to náš dům.Rozbitá okna,vytrhaná podlaha,všude bordel a jako perla je, že prodali do sběru měděné dva roky staré okapy.Tak,že je to jen v lidech.Mám se stále co o lidech učit a to více než 25let s nimi pracuji, ale vím své.Ne, nechci nikoho poučovat, ale zkuste si udělat řekněme tomu test.Sledujte alespoň 3x zprávy a co bude zprávou negativní, zeptejte se kdo to je?Cikáni,nebo češi.Uvidíte co vám vyjde.Zdravím Vás K.Novák

Odp13: Zajímavý nápad
zvoník, 2.7.2009 4:40

Jak jste postřehl, také já nikomu nestraním. Člověk přijde k většímu majetku buď tzv. ,,elegantně" nebo ho normálně zdědí. On sám na něj (ten vyšší) vlastní poctivou a účelovou prací rozhodně nemůže vydělat. Čili, na všechny movité osoby, o nichž jsme zde oba hovořili, nemůžeme pohlížet jako na lidi, kteří získali svůj majetek poctivě, pokud ho jen nezdědili. Pokud ho ale zdědili, a nevědí co s ním, mají se obrátit na realitku, ohledně pronájmu a nevybírat klienty sami, neboť vždycky logicky naletí, poněvadž nemají zkušenosti s těmi klienty. Co se týče ohledně vztahů realitek a rómů, to myslím, že zde nemusím rozvádět... Čí je to vina, to rovněž nemusím rozvádět, ale pletí to rozhodně není. Co se týče rozdílu barvy v pleti nepřizpůsobivých osob, tak lidé pracující zrovna v realitkách, mají velmi jasno. Mnoho, například takzvaných bývalých ostravských chacharů, je odrůda tzv. bílých cikánů, kteří bývají dnes o mnoho horší než ti tmaví, protože mají vyšší inteligenci ve vychcanosti. Mám-li to napsat na férovku, jsou od obyvatel běžné bílé pleti, naprosto nerozeznatelní! Čili, zase to není barvou pleti, ale výchovou určitého etnika. Co se týče těch zpráv v bedně, tak to je většinou záměrný bulvár, a tak mám také většinou dojem, že někdo v tomto médiu si myslí, že národ je blbý, protože to baští. Ptám se: Pro koho to tedy je? Jestli ovšem sledujete nebulvární zprávy, tak byste mohl zaregistrovat, že existuje procento určitých kandidátů na vládní křesla, a to mělo v programu plán o doložení původu poctivého nabytí majetku u osob vlastnící majetek od určité vyšší výše a nabyté za dané časové období, kde logicky poctivou prací, za danou časovou jednotku, nemohl být majetek nashromážděn. - Bylo to zamítnuto národem, páč volil tak, aby tento zákon neprošel... Údajně to není demokratické pro ty nově bohaté. A po ty poctivé je demokratické co? Takže se nedivte těm zprávám, protože každý, ve vidině rychlého zbohatnutí, jistě také volil onu stranu (Vy možná také), která byla právě proti tomuto programu. A všichni ti rómové (tmaví i bílí) to vědí, protože jsou bohatí pro ně pořád jen gádžové, kterým se majetkem chtějí také podobat dle bulvárních mediií. Tak nekritizujme ani ty mladé lidi v plné síle, že vašemu bratrovi prodali okapy a dům vybydleli. Měl si tam dát okapy plastové, a dům přestavět na holobyt, když chtěl pronajímat komukoli. A měď se dávala dřív proto, aby vydržela co nejdéle. To ještě nebyl znám plast. Dnes je doba s příliš agresívním prostředím, kdy měď chátrá mnohem rychleji, než kterýkoli jiný materiál. Nám na kostele také odešla měď po roce a půl i ve třicetimetrové výšce. Dali jsme plast... A přemýšlejte!

Odp11: Zajímavý nápad
tlapka, 1.7.2009 8:28

Dosud jsem nepochopila nic, protože interpretovat se to dá všelijak.

Odp7: Zajímavý nápad
tlapka, 28.6.2009 14:05

Cigáni mají rádi svoje děti a to je vidět z toho, že křičí „myslete na naše ubohé děti !! “ jiný důkaz jsem neviděla.

Odp8: Zajímavý nápad
Juras, 28.6.2009 16:08

V reflexu vyšla někdy vloni reportáž z cikánské vesnice z východního Slovenska. Nějaká cikánka řekla „Dala jsem Slovákům 12 dětí a oni si toho neváží...“

Odp9: Zajímavý nápad
ivana Kozárová, 28.6.2009 20:57

nějakou dobu jsem mezi nimi strávila. Fakt je,že pokud se k nim nedostala naše kultura,starali se o svoje děti líp. S příchodem konzumu,televize a jiných výdobytků přestali ve volném čase hrát na housle a číst bibli...

Odp8: Zajímavý nápad
Nikola, 29.6.2009 13:34

No řekněme, že mají trochu odlišnou kulturu, jiné nastavení hodnot, jsou to více bezprostřední lidé než je majoritní společnost, takže celkově vzato si navzájem tolik nerozumíme, tím myslím je a nás, tedy pokud je namístě to dělit. Jinak s vámi souhlasím.

Odp9: Zajímavý nápad
ivana Kozárová, 29.6.2009 13:52

A taky mají zcela jiná pravidla,která dodržují mezi sebou,ale nikoli vůči nám. Oni nás znají lépe,než my je... A dokážou toho náležitě využít,pravda....

Odp10: Zajímavý nápad
tlapka, 30.6.2009 9:13

Dříve hádali z ruky nebo zpívali, ale teď jim to nestojí zato.

Odp11: Zajímavý nápad
Nikola, 30.6.2009 9:33

No dříve také kočovali, od vesnice k vesnici, drátovali hrnce, brousili nůžky, kradli slepice, tohle jim moderní doba vzala. Dnes jsou jiné možnosti.

Odp12: Zajímavý nápad
ivana Kozárová, 30.6.2009 10:31

Myslím,že naším přičiněním - resp. že si v tom zlém vzali vzor od nás, přišli o spoustu dobrého potenciálu,co v nich vězel... Jdu-li odpoledne v neděli kolem hřiště,běhají tam cikánské děti,mají zdravý pohyb. Ty naše vysedávají tam,kde teď sedím já a tloustnou... Neházejme je do jednoho pytle. Znám rodinu,co chodí na borůvky a tím si poctivě vydělávají peníze. Málokdo z nás by to dělal... Znám i jiné tzv. přizpůsobené rodiny a jsou fantastičtí ve vztahu k dětem...
Žel,většina jich nepracuje ,ani pracovat nechce.
Ale to vidím i u naší generace,která to dovede lépe skrývat.

Odp13: Zajímavý nápad
tlapka, 30.6.2009 11:15

pracovat nechce skoro nikdo ale pouze cikáni to dovedli dotáhnout do konce... :))

Odp9: Zajímavý nápad
Vlastimil Čech, 29.6.2009 18:00

Viděl (a hlavně slyšel) jsem na úřadě „debatu“ mezi cikánskou velkorodinou a a úřednicí po odebrání cikáněte z péče... z jednání vyplynulo jasně, že otcem cikáněte je jeho dědeček, zatímco nezletilá matka cikáněte je neteří toho starého Cikána...svého tchána... nu, myslím, že alespoň někteří Cikáni mají opravdu trochu odlišnou kulturu, jiné nastavení hodnot, jsou to více bezprostřední lidé než je majoritní společnost,...
Řekl bych dokonce, že Cikáni na svých potomcích nejvíce milují hned dvě věci: jejich výrobu a dávky, které jim za to platíme...

Odp10: Zajímavý nápad
Nikola, 29.6.2009 18:17

Jsou to přizpůsobiví lidé, kteří přitom nemají takové nároky na blahobyt jako majorita. Myslím, že kdokoliv s tímto naturelem, bez ohledu na barvu pleti, by využil nabízené možnosti (sociální dávky a pod.), které jsou zřejmě podle jejich vnímání dostatečné.

Odp11: Zajímavý nápad
ivana Kozárová, 29.6.2009 23:29

Je mi líto jejich dětí,které vyrůstají ve špíně.
Ale to nic nemění na tom,že my jsme špinaví taky,třebas jinak.... Zde platí ,že špína se špíny nechytá....

Odp11: Zajímavý nápad
Alfons, 30.6.2009 2:07

Jsou to lidé jako my. Když můžou tak hrabou a nepracují. Chce se dnes někomu pracovat? Za ty peníze co za práci dostáva?

Odp12: Zajímavý nápad
tlapka, 30.6.2009 9:12

Většinou se pracovat lidem nechce, ale do práce chtějí chodit, protože jak by jinak zjistili kde co ukradnout nebo koho pomlouvat a kde si pořádně pokecat. Pracoviště může nabízet toho hodně, taky únik od rodiny mezi jiným.

Odp12: Zajímavý nápad
ivana Kozárová, 30.6.2009 10:35

je to tak. Ostatně když Dežo sebere to,co najde na ulici a odnese to domů,je to taky práce. Blbé na tom je to,když se jedná o víko od kanálu. A zase jsme u toho. Proč to sběrny vykupují,když si mohou snadno odvodit,odkud to je... Nejsem mimo tématický okruh!
Kanály patří na ulici !;-)

Odp13: Zajímavý nápad
tlapka, 30.6.2009 11:17

To by mě taky zajímalo. Jednou cikáni ukradlki celé auto barevných kovů, toto vybourali a sběrna jim ještě půjčila vozíček aby jim lup mohli dovézt.

A když jsme u těch názvů ulic...
Vlastimil Čech, 30.6.2009 15:28

Šlak by mne trefil, když se název ulice po pár metrech mění... třeba v Ostravě: jedete po ulici Plzeňská, pokračujete ROVNĚ po ulici Hrdinů (dříve stalingradských), dále ROVNĚ po ulici Mariánskohorské, která plynule a nenápadně v přímém směru přechází do ulice Muglinovské, jejíž jméno se opět mění tentokrát na Orlovská... a ve Frýdku-Místku je to totéž: Opletalova, pokračuje jako 17. listopadu, dále ROVNĚ Revoluční... a dál nevím... skončí jako Slezská... a pořád je to rovně...no venkovana z toho musí trefit... (to jako V.Č.;-))

Odp: A když jsme u těch názvů ulic...
ivana Kozárová, 30.6.2009 16:33

to máte pravdu,je to úděsné,ale odpovídá to trendům.
V jedné třídě jsem měla přes polovinu žáků,kteří se nejmenovali stejně jako matka anebo jako otec. Když to jde u lidí,musí to jít i u ulic;-)

Odp2: A když jsme u těch názvů ulic...
Vlastimil Čech, 30.6.2009 21:28

he he he... ono by také znělo podivně, kdyby se žák -chlapec jmenoval jako matka: „Anežka“:-) ... to měl být vtip, doufám, že jsem Vás nedotknul... Ale měl jsem spolužačku, která se jmenovala : „Stalina Urbanová“ ... nu, říkali jsme jí samozřejmě Stáňo, to pravé jméno se provalilo až na vysvědčení... a přiznávám se, že jsem jí to jméno tehdy trochu záviděl... Předpokládám, že se nechala přejmenovat... Když to jde u ulic, musí to jít i u lidí ;-)

Odp3: A když jsme u těch názvů ulic...
ivana Kozárová, 30.6.2009 22:40

já se jmenuju po partyzán ovi Rusovi Ivanovi,co s ním táta byl v lese... Můj otec se účastnil divokého odsunu v Ústí nad labem a nakonec z toho vyšlo zachraňování mámy a jejího dítěte,jak byla shozena i s dítětem v kočárku do Labe. Dostali ji s kamarádem do bezpečí i s děckem. Museli opětovat střelbu... Byla to divná doba. Táta tam jel pomstít svýho tátu,co se vrátil zmrzačenej z koncentráku a dopadlo to naopak...

Odp4: A když jsme u těch názvů ulic...
ivana Kozárová, 30.6.2009 22:41

Píšu zmateně. máma nebyla moje máma,ale nezná á paní, Němka s dítětem...

Odp5: A když jsme u těch názvů ulic...
ivan, 30.6.2009 23:27

Maminka mého kamaráda Martina M. tento masakr a jeho důsledky zažila na vlastní kůži. Její tatínek pracoval v Ú/nL v nějaké továrně. Tehdy jich bylo, / německých dělníků/ v Ústí shozeno z mostu asi 40 když sli do práce. Bylo tam i dost mrtvých. On se z toho nějak dostal. Asi za dva dny někdo u nich zvonil. Venku stál nějaký člověk, že se mu líbí jejich dům a aby se ihned vystěhovali, nenechal ani vyhasnout kamna. Vzali si pár věcí do ruky a šli. Martinova maminka je ještě naživu, určitě ji vyzpovídám jak to tehdy bylo. Paradoxem je, že je komunistkou dodnes a hlásí se k tomu.

Odp6: A když jsme u těch názvů ulic...
ivana Kozárová, 30.6.2009 23:43

mám to v rodině ze dvou stran,moje babička Albína byla němka a vzala si Čecha Bohumila. Nebylo nic platno,všichni její sourozenci šli do dobytčáku i se starým tátou,kterého si nesměla bez nároku na důchod nechat doma dožít... Z rodného domu si nesměla odnést ani osobní věci... No a z druhé strany to byli komunisté,ti první harcovníci,něco jako Owen....
Obě rodiny se nenáviděly,já jako dítě musela u jedné babičky mluvit pouze německy a s druhou jsem chodila k tanku na Smíchově-... a už jako dítě tušila,že všechno je jinak...

Odp7: A když jsme u těch názvů ulic...
ivana Kozárová, 30.6.2009 23:45

aby to nebylo mimo téma : Ulice vystěhovaná....

Odp7: A když jsme u těch názvů ulic...
Greta, 1.7.2009 19:19

Paní Kozarová, není bezmezná blbost, že nejsou schopni udělat kompromis kvůli svému egu.Do hrobu jednou pujde každý a místo toho, aby spolu vycházeli, tak koumají jak být čím více tupci.

Odp8: A když jsme u těch názvů ulic...
ivana Kozárová, 2.7.2009 9:06

přesně.

Odp8: A když jsme u těch názvů ulic...
Vlastimil Čech, 2.7.2009 10:08

Souhlasím také! Rubáš kapes nemá...
ale podívejte se na to, paní Greto tak... rodiče paní Kozarové to vyřešili, překonali... jejich láska přemohla nesoulady...
mimochodem: to musel býti křik, pláč a skřípaní zubů v obou rodinách tak odlišných prarodičů, když tatínek s maminkou paní Kozarové oznámili svým zarputilým rodičům svůj úmysl... ;-)

Odp9: A když jsme u těch názvů ulic...
ivana Kozárová, 2.7.2009 12:31

Oni to řekli až po svatbě... Udělali si ji na vlastní pěst ve Stráži pod Ralskem... svědkové byli dva náhodní chodci - vojáci. Pil se rum z plechovejch hrníčků. Mám z toho jednu fotku. Romantika... Ale ne pro mě. Já měla podnětné dětství a přežila jsem ho díky dědečkovi Bohumilovi ve zdraví a šťastná. Babičky se tak nenáviděly,že jsme je nikdy nesměly nechat samotné doma,abychom po návratu nenalezli jen ohlodané kosti

Odp3: A když jsme u těch názvů ulic...
ivan, 30.6.2009 22:55

No jasně, vdá se a hned se jmenuje Stalina Uljanovová. Spolu s maželem se přestěhují do ulice Benzina Petrolojoviče Naftěnka, bývalé Plynárenské v Uhlířských Janovicích z Gottwaldova. Konečně si polepší.

Odp: A když jsme u těch názvů ulic...
tlapka, 30.6.2009 17:07

V Opavě je zato ulice nevím přesně něco jako „Hranička“. ta je přerušena stavením a další polovina je úplně jinde. Ulice, kterou nejde projít.

Odp2: A když jsme u těch názvů ulic...
ivana Kozárová, 30.6.2009 17:20

To u nás v Hořicích v Podkrkonoší,mém rodném městě,bylo místo,kterému se říkalo Ulička,ale nebyla to ulice ani ulička,bylo to smetiště a původně tudy tekla městská stoka... Jsou to věci! ;-)

Odp3: A když jsme u těch názvů ulic...
dušan, 2.7.2009 13:40

Kdo zná Hořice a její občany, tak se nedivý

Odp4: A když jsme u těch názvů ulic...
ivana Kozárová, 2.7.2009 14:39

až je z toho jeden divý :-)

Odp5: A když jsme u těch názvů ulic...
játrovka, 8.7.2009 14:11

Čaje, co to tady píšeš.Ja tě znam ty hlavo hovězí, jsi černa jak vrána a dělaš tady chytraka

Odp6: A když jsme u těch názvů ulic...
tlapka, 8.7.2009 14:33
Odp6: A když jsme u těch názvů ulic...
ivana Kozárová, 8.7.2009 17:12

Hleď si svého,paštiko zkažená. Podepiš se vlastním jménem,to bude bingo....

Odp7: A když jsme u těch názvů ulic...
tlapka, 8.7.2009 17:35

Ošklivá nechutná rozložená nazelenalá játrovka... beztvará natrávená...

Odp6: A když jsme u těch názvů ulic...
zvoník, 9.7.2009 8:32

Tyyyyy játrovko, přiznej se, z čoho Tě namleli? Je to vůbec játro?
To já jsem jednou v něčem mletým našel spoustu třísek, a když jsem se ptal výrobce proč? Tak mi odpověděl, že prý ty psy melou i s boudama... - To jsem byl jednou omylem na návštěvě na severu Čech...
Od tam je taky tento příběh:
Přijde sběrač barevných kovů do baru, a hned na barmana: ,,Týýý, kokot! Maš tuná volačo od Algidy?„ Barman vytáhne bouchačku a zvědavci udělá díru přesně doprostřed čela až na druhou stranu hlavy se slovy: ,,Jasně kámo, Magnum!“

Odp7: A když jsme u těch názvů ulic...
tlapka, 9.7.2009 11:41

A kdyby ten pes se jmenoval Sultán, byla by to Turecká játrovka neboli orientální. A kdyby Rex, byla by to Královská Játrovka.

Odp8: A když jsme u těch názvů ulic...
zvoník, 9.7.2009 13:02

A chudák Tyrl... Na toho zbyde jenom ta umělohmotná slupka z tý játrovky... Myslíte, že to bude žrát? Anebo z něho uděláme další játrovku?

Odp9: A když jsme u těch názvů ulic...
játrovka, 11.7.2009 23:16

To už je jako sranda jůůůůůůůůůůůůů.
Já prostě Kozárovou znám,tak sebou neškubejte.

Odp10: A když jsme u těch názvů ulic...
ivana Kozárová, 12.7.2009 19:45

zato mně je srdečně jedno,kdo jsi,paštiko.

Odp11: A když jsme u těch názvů ulic...
játrovka, 13.7.2009 13:21

Já jsem tvůj bývalý milenec ze swingers párty

Odp12: A když jsme u těch názvů ulic...
zvoník, 13.7.2009 16:58

Já se tady Ivany musím zastat. Já ji teda neznám, ale vězme, že tady lidé používají přezdívky. Čili: Ivana Kozárová je také přezdívka, stejně jako je přezdívka - játrovka. Takže to je jenom (v tom že si myslíš, že ji znáš z nějakého swingers párty) šťastná shoda jmen..., čili obrovská náhoda!
Víš co? Vsaď si Sportku, vyhraj, a prosil bych menší částkou přispět na nový zvon do kostela, co mám tam za války sebrali. Děkuji. A bude na něm navěky napsáno Tvoje pravé jméno, anebo dokonce i přezdívka JÁTROVKA.

Odp13: A když jsme u těch názvů ulic...
tlapka, 13.7.2009 17:00

Báječný nápad !!

Odp13: A když jsme u těch názvů ulic...
játrovka, 14.7.2009 12:17

Hele zvoníku, ta se radči starej o svý vožralý děti

Odp14: A když jsme u těch názvů ulic...
zvoník, 14.7.2009 13:14

Jo.... Milý, nebo spíš milá játrovko, a to jako myslíš, že jsem je učil chlastat já??? Když navíc tomu ze zásady neholduji? Jestli je ale znáš líp než já, pak musíš vědět, kdo je to naučil? Když se to totiž sami nechali naučit někým jiným, pak musíš vědět, jako prý inteligentní játrovka, že to byla čistě jejich SVOBODNÁ volba s jejich vlastním vědomím! Na to snad tady máme demokratický zákon a reklamy na alkohol, ne? Játrovko, uvažuj logicky, a neotírej se o něco, o čem nejsi přesvědčeno, že je pravda. Jinak Tě budu podezřívat, že jsi prostě jen hovno v igelitu! To by bylo řešení Tě vymáčknout z toho igelitu a spláchnout do záchodu, aby ty moudré rady už z Tebe nelezly... To je snad fér, ne?

Odp12: A když jsme u těch názvů ulic...
ivana Kozárová, 13.7.2009 20:26

Lidi jsou holt plní nenávisti. A tak ze sebe vyvrhujou vlastní jedy. Kdo ti tak ublížil?

Odp13: A když jsme u těch názvů ulic...
tlapka, 14.7.2009 12:28

Játrovko, nechceš se s námi smířit?

Odp14: A když jsme u těch názvů ulic...
játrovka, 14.7.2009 12:39

Tlapko!!! tak jo.Víš jak to je s láskou která je pryč a vzpomínky nezmizely.
Jsi kamarád. Už jen ta přezdívka je výtečná a je z ní poznat sympaťáka.Kamaráde, jsi nejlepší na stokrát.
Tak se drž.Játrovka

Odp15: A když jsme u těch názvů ulic...
tlapka, 14.7.2009 12:43

To jsem ráda, že jsme se smířili, zatím ti nebudu nic radit, určitě přijdeš na to sám jak se cítit lépe ale třeba zatím to není na místě.

Odp13: A když jsme u těch názvů ulic...
játrovka, 14.7.2009 12:33

Ivanko stýská se mi po tobě! VRAŤ SE!!!!!!!!!!!
To už jsi zapoměla, jak jsi mi do ouška říkala
,,paštičko ty máš,ale klobásu" když jsi za mnou chodila do mýho řeznickýho krámu, pro držťky do polévky a rum na výplach bolavého zoubku?
No jo.Je to tak.Už ti asi psát nebudu,jsou to už jenom vzpomínky.Tak se měj pěkně a krásné léto a dovolenou ti přeji.Játrovka

Odp14: A když jsme u těch názvů ulic...
ivana Kozárová, 14.7.2009 14:29

jsi hodná,ale smrdíš.

Taky ji znám ze swingers
bambuss, 22.7.2009 16:14

Taky ji znám ze swingers

Odp: Taky ji znám ze swingers
slayd, 27.7.2009 13:15

Bambusová alej... P.S.

Odp2: Taky ji znám ze swingers
zvoník, 30.7.2009 9:54

Dutost bambusu se zvětšuje geometrickou řadou. Čím větší bambus, tím ...násobně větší dutina v něm. Ty přepážky se nepočítaj... Víme?

Odp3: Taky ji znám ze swingers
tlapka, 30.7.2009 13:05

To je jasný dléka je délka a objem je natřetí tolik. Ale když je něco duté, může to být účelné, třeba hrnec nebo pytel.

Odp4: Taky ji znám ze swingers
ivan, 30.7.2009 13:53

Bambus, nikoliv (Bambuss !!) je zde na Svíci jeden z nejkvalitnějších autorů. Tlapko zkus si od něj přečíst nějaký článek. Bohužel se odmlčel, doufám, že ne navždy.

Odp5: Taky ji znám ze swingers
tlapka, 30.7.2009 15:46

Bambus psal posledně v květnu, je racionální a má přehled.

Nejkvalitnější? Podle čeho se tady měří...
Bambusové kopí, 30.7.2009 14:21

Nejkvalitnější? Podle čeho se tady měří kvalita?
Mám pocit, že jen podle dojmu toho kdo si o sobě co myslí.Všichni jste rádo by moudrost sama, ale to každý pozná,že z vás těch chytrounů srší zlost a mindráky.
Nevidíte si na špičku nosu.
Diskuse se nazývá Názvy ulic.Nebylo by lepší ji nazvat
Ukaž se kdo je tu největší hovado?
Hledáte jakoukoliv cestu poukazovat na něco o čem nemáte ani páru a děláte ze sebe rozumovce.Pomalu by jste se nazvaly inteligencí.Člověk je na Zemi jen parazit a vyvyšuje se nade vše.Lidi se umí jen chvástat a neuvědomuje si,že za živa hnije, přitom neví dne a chvíle kdy tady nebude.Jak svými slovy člověk uráží a soudí,takovými bude souzen.Nebo,ne? Jestli ne tak ne.
Tak se mějte podle svého.Skryté bude zjevné a zjevné skryté.

Odp: Nejkvalitnější? Podle čeho se tady měří...
ivan, 30.7.2009 14:52

Jasně, psal jsem o Bambusovi, Tebe nikde nezmiňuju. Jinak souhlasím s tím, že žijeme proto abychom umřeli. Je to velice zjednodušené, ale těžko vyvratitelné.

Odp: Nejkvalitnější? Podle čeho se tady měří...
tlapka, 30.7.2009 15:44

To máš taky pravdu Bamko. Lidi jsou takoví přesně jak píšeš. Paraziti. Jak se mluvilo o smyslu, pak smysl je vyrábět ještě více parazitů.

Odp: Nejkvalitnější? Podle čeho se tady měří...
zvoník, 31.7.2009 1:05

Halóóó, pane nebo paní! Probuďte se!
Cit.: ,,Všichni jste rádo by moudrost sama, ale to každý pozná, že z vás těch chytrounů srší zlost a mindráky."
Tak, když někdo prohlásí takovouhle větu o jiných jenom podle psaných textových názorů zde, tak je buď velmi ambiciózní zkrachovaný psycholog nebo totální blázen. Ale rozhodně nemůže mít o jiných pravdu, ledaže by, tedy ledaže....., by soudil druhé podle sebe, neb snůška překotných nápadů je snůška duševně nevyrovnaného člověka, takže vlastně ohodnotil sám sebe...
Jsem sakra zvoník, a vím, co chodí za různé lidi do kostelů, a jak se tam chovají! A copak potom ti, co tam vůbec nepřijdou! To někdy bývá dílo v běžném životě, že má člověk někdy chuť mobilizovat síly, které se naučil u průzkumného praporu hloubkařů v Janovicích nad Úhlavou. Ale jelikož nejsem z těch zlostných a zamindrákovaných, tak se krotím, a snažím se vše vyřídit v míru. Mohlo by i Bambusové kopí, co? ...Esli se nenasejří...

Odp2: Nejkvalitnější? Podle čeho se tady měří...
tlapka, 31.7.2009 9:11

Myslím Zvoníku ve vší úcte že bys neměl lidi hned škatulkovat mezi blázny a psychology a nevyrovnané a mindrákované když je ani neznáš podle jedné věty. Ani nevím z toho jestli chceš říct že lidi jsou paraziti nebo ne. myšlenka nemá konec. Takové Bam kopí je taky boží tvor.

Odp3: Nejkvalitnější? Podle čeho se tady měří...
zvoník, 1.8.2009 7:29

Tlapko, já se nesnažím škatulkovat. Proto tam ani není nic o tom parazitování! Tam šlo spíš o to, že když někdo něco takového napíše, musí ho k tomu něco vést, ne? A ve zmíněném případě ho k tomu hodnocení, že jsme všichni jako chytrolíni, vede co? Jeho vlastní filozofie založená na něčem, která je ovšem na pováženou, nebo to, že mu něco skutečně vadí na nás jako ostatních? A víš proč se po tom taky můžu pídit? Protože mám možná zájem se polepšit! A jelikož by mně ale takto nevěřil, musím ho psychologicky vyburcovat, že si dělá jako na něco ambice nebo je blázen, přece! Čili s pokorou se u takovéhohle člověka asi moc nezmůže, co? Ale vono je to snad jedno, pokud je člověk splachovací, stačí zatáhnout za šňůrku... - Teda u sebe...

Odp4: Nejkvalitnější? Podle čeho se tady měří...
tl, 1.8.2009 18:46

TY JSI SE VYZNAMENAL.

Odp5: Nejkvalitnější? Podle čeho se tady měří...
zvoník, 1.8.2009 21:00

No a co? Víš, co je nezdravé sebevědomí? To je to, když Ti někdo řekne, že jsi třeba idiot, a Ty první, co udeláš, tak začneš hledat protiútok, místo abys začal hledat, jestli náhodou nemá pravdu. Víme? Když ovšem dojdeš k pravdě jak to skutečně je, pak nemáš odvahu přiznat, že jsi možná idiot, a hledáš všechny možné výmluvy, že to tak není včetně toho, že se možná urazíš. - Tak to je sebevědomí... A ještě ho možná označíš za ZDRAVÉ...!

Odp6: Nejkvalitnější? Podle čeho se tady měří...
bambuss, 3.8.2009 16:05

Chytˇse za nos.Tady je vidět jak si JEN TY sám o sobě myslíš jaký si myslitel, když tady šermuješ definicema o zdravém sebevědomí.Není to vůbec tak,pro ujištěnou.Na sekání definicí to chce víc.
Když mi řekne člověk, který mě dobře zná a hlavně vím,že za mnou vždy stojí,tak to opravdu něco znamená.Ale když mi to poví někdo s kým se nijak zvlášť neznám, tak ho prostě mám na háku.Jestli to je někdo kdo se snaží jen urážet, tak toho si držím od těla, nebo mu dám lekci já sám, protože k primitivům se nedá jinak přistoupit.
Hele nenáchávej si říkat tak ani jinak, ale už to nedělej ani ty.

Odp7: Nejkvalitnější? Podle čeho se tady měří...
tlapka, 4.8.2009 16:49

Jasně - nedej se, měj ho na háku, drž si jej od těla- a dej mu lekci. Zvýšíš si svoje sebevědomí.

Odp7: Nejkvalitnější? Podle čeho se tady měří...
zvoník, 6.8.2009 15:54

Hele Bambuss, uklidni se...
1. Jak Ty můžeš vědět, co já si myslím? Jseš snad jasnovidec? Já si můžu myslet něco, co sem vůbec nepíšu!
2. Za nos se chytám celý život a je mi to plad prtný. Proto jsem nejradši u zvonů.
3. Když někoho teda jako neznáš (čili mě), tak jak můžeš sám soudit, že jsem nebo nejsem primitiv? Podle toho, co píšu? A co když je to účelem, a získávám tak reakce lidí na různé situace?
4. A jak můžeš vědět, že šermuji definicema o sebevědomí, když sebevědomí já o sobě naopak hodnotím, že to sebevědomí skoro nemám, i když mám své úzce specializované zvonické webovky, které samozřejmě neprozradím, protože jsou pro úplně jiné lidi?
Já mám totiž právě podezření, že to celé, cos o sebevědomí napsal jen potvrzuje, že s tím protiútokem - s tou reakcí, jsem měl pravdu..., ale neber si to tak, to byl jen pokus, jestli ta teorie funguje. - Funguje. A to mi malinko zvýšilo mé nízké sebevědomí. Děkuji Ti Bambussi!

Odp4: Nejkvalitnější? Podle čeho se tady měří...
tlapka, 1.8.2009 21:54

Asi nebudeš Zvoníku souhlasit ale myslím že Nikdo se nezmění každý má svůj stabilní program. Ani s pokorou, ani s burcováním. Nevyjde ze sebe-

Bramborový tatarák 6 středně...
játrovka, 31.7.2009 23:32

Bramborový tatarák


6 středně velkých brambor
1 cibule
3 stroužky česneku
2 lžíce olivového oleje
5 lžic kečupu
2 lžíce worchesteru
sůl, kmín
červená mletá paprika
chilli


Do sekáčku vložíme cibuli, oloupané brambory, rozmačkaný česnek, kečup, worchester a olej. Osolíme, podle chuti přidáme papriku, kmín a chilli. Tatarák podáváme s opečenými toasty.

Tatarák z brambor jsem vyzkoušela...
žaneta, 4.8.2009 15:36

Tatarák z brambor jsem vyzkoušela vytvořit a musí se nechat, že to je moc dobré.Těším se na další recept.
Jinak i výborný nápad jak zmizet z těch témat a názorů,které jsou....

Odp: Tatarák z brambor jsem vyzkoušela...
tlapka, 4.8.2009 16:50

Návrat od duše k vnitřnostem, to je správná cesta.

Odp2: Tatarák z brambor jsem vyzkoušela...
., 4.8.2009 22:42

Tlapko, zase jsi zkazila příjemný a uklidňující dojem z předchozího komentáře.
Kromě toho se mýlíš: není to návrat k vnitřnostem, ale k hezké chvilce a potěšení z pochutnání si na dobrém jídle.

Odp3: Tatarák z brambor jsem vyzkoušela...
tlapka, 5.8.2009 9:43

Ale vždyť je to to samé ! Naše vnitřnosti nám připravují hezké chvíle podobně jako naše duše.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.