Neptejte se co, ale proč

Komentáře k článku

18.5.2009 13:42

Segregace ve školách - ano či ne?

Nedávno proběhla médii zpráva, že ve Valašském Meziříčí chtějí od září otevřít dvě první třídy, jedna má být pro romské a druhá pro bílé děti. Já si myslím, že toto rozdělení je prospěšné jak pro romské, tak pro bílé děti. A také si myslím, že tímto si škola tak trochu chrání svůj píseček. Kdyby totiž rmskou třídu neotevřeli, rodiče by začali dávat své děti na jiné školy. Segregace je prospěšná z mnoha důvodů: romské i bílé děti se v oddělených třídách naučí víc, než by se naučili ve spojené třídě. Romské děti totiž nebudou přítěží a bude se jim moct věnovat nějaký zvláště školený a fyzicky zdatný pedagog. Přítomnost méně inteligentních romských dětí ve třídě by zpomalovala výuku a rodiče by pak své děti stejně dali jinam.

Se segregací na základě inteligence se u nás setkáváme stále - někdo zvládne udělat několik vyskoých škol, zatímco jiný se stěží udrží na učilišti. Takto přirozeně jsou segregovány i romské děti - většina jich navštěvuje zvláštní školy. Není na tom nic divného, tím spíš když si uvědomíme, že tento velký rozdíl mají na svědomí z velké části jejich geny. Výchova na tom má sice také svůj podíl, ale pouze dílčí.

ne-ne
Alfons, 18.5.2009 15:14

Je na bystřejších dětech aby těm pomalejším pomáhali a svým příkladem je dostávali na vyšší úroveň!! Nerozdělovat!!!

Odp: ne-ne
Tlapka, 18.5.2009 15:32

Nikdo se nedostane na úroveň, která mu nebyla v mozkových závitech přidělena. Příklad není k ničemu- ve vší úctě.

Odp2: ne-ne
Alfons, 18.5.2009 16:06

A Tlapko co segregace? Hrábni do mozkových závitů.

Odp3: ne-ne
Tlapka, 19.5.2009 10:26

A co je to vlastně ta segregace- dyslektici a nevidomí mají taky svoje školy které jsou jim šity na míru a nejsou proto méněcenní. Tělesně postižení mají svou olympiádu- proč je nepustí na běžnou. Vysvětli.

Jasně Tlapajdo.
., 18.5.2009 23:20

Co nemáš v závitech, v apatyce nekoupíš ! A nevzdělávej se. Je to v tvém případě beznadějné! :-)

Odp: Jasně Tlapajdo.
Juras, 19.5.2009 1:22

Od tebe to skutečně sedí.

Odp: Jasně Tlapajdo.
Tlapka, 19.5.2009 10:27

Vzdělávat se můžu, ale v tom, co mi jde dobře. Jinak je to otrava.

Odp: ne-ne
Juras, 18.5.2009 21:46

Zase jeden teoretik, který tomu nerozumí a o to je hlasitější. Alfonsi, stačí jeden nebo dva problémoví jedinci a totálně vám rozloží výuku. Jestli máte v okolí učitele/ku z prvního stupně, tak si s ní nejdřív popovídejte, nez začnete práskat do příspěvků výkřičníky. Jste už jak ten Kocáb... :-(

Odp2: ne-ne
Alfons, 19.5.2009 5:13

Komenský s tím problém neměl.;-) Chce to další školskou reformu šitou na dnešní poměry. Že učitelky nedokáží zaujmout děti a poradit si s nimi je jejich chyba. Neměly by dostat žádné osobní ohodnocení!!!!!!!!!!

Odp3: ne-ne
Juras, 19.5.2009 10:08

„Že učitelky nedokáží zaujmout děti a poradit si s nimi je jejich chyba.“

-Jak dokážete, Alfons, zaujmout fracka, který ve škole dělá bordel, říká vám šmejde a z domu je naučenej, že jste tupá socka, kteá vás musí nechat dostudovat, protože škola dostává sponzorský dary? Nedělejte ze sebe pako, člověče.

Odp4: ne-ne
Tlapka, 19.5.2009 10:28

Žáci mají mít zájem o vyýku protože aby nezůstali hloupí. Učitelé by se jim neměli podbízet.

Odp4: ne-ne
Alfons, 19.5.2009 14:39

Když učitel ve škole neumí učit měl by jít pracovat na ministerstvo. Tam jsou všichni takoví.

Odp5: ne-ne
Juras, 19.5.2009 14:50

Tak najednou obracíte? Už nemyslíte, že je jeho chyba, když nedokáže zaujmout pár lemplů?

Učitel umí učit, potřebuje ale mít vychované žáky, aby učit vůbec mohl.

Zajímalo by mě, jakých úspěchů jste na tom ministerstvu dosáhl. Podle vašich názorů odhaduju, že jste se dostal skoro až na náměstka, ne?

Odp6: ne-ne
Alfons, 19.5.2009 17:41

...potřebuje ale mít vychované žáky.....kým a jak vychované? Vychované jsou všechny děti, ale různě. Které jsou správně vychované?

Odp7: ne-ne
Juras, 19.5.2009 21:17

Ty, které se k ostatním chovají slušně a plní svoje povinnosti. Výchovu mají na starosti rodiče nebo pěstouni.:-)

Odp8: ne-ne
Tlapka, 20.5.2009 11:46

Tak to je pravda, učitel je od slova Učiti a ne vychovávat, umravňovat nebo zaujímat. To by se říkalo jinak a bylo by na to třeba jiné vzdělání nejlépe v bojových uměních. Nemyslím pro sebeobranu, ale pro sebeovládání.

Odp9: ne-ne
Juras, 20.5.2009 21:32

To by se říkalo vychovatel, ne? :-)

Odp10: ne-ne
Tlapka, 21.5.2009 15:55

No... nějak to jaksi nesedí.. spíš umravňovatel, to je zas moc dlouhé.. Znalostní zaujímatel ?

Odp8: ne-ne
Alfons, 21.5.2009 7:29

Potud teorie, která je hodně vzdálená od praxe. Co s tím?

Odp9: ne-ne
Tlapka, 21.5.2009 15:56

Nějakou dobu počkáme. Konečně .. jsme za to placeni my abychom to věděli?

Odp5: ne-ne
a, 22.7.2009 18:46

ministerstvo pro bezpráví ale už má naplněné stavy a Kocáb rovněž neplánuje ústup

Odp6: ne-ne
slayd, 27.7.2009 13:21

SEgregace - bez legrace! YES! Černý pasažér... P.S.

Odp4: ne-ne
ivana Kozárová, 4.6.2009 13:53

kdo jde do školy a dobrovolně za těchto podmínek učí,zaslouží si název tupá socka.

Odp5: ne-ne
Juras, 4.6.2009 15:13

Proč? Všichni lidi nejedou výhradně po materiálních výhodách. Někdo učí, protože si myslí, je to důležité a že z toho aspoň 90% jeho žáků má prospěch.

Odp6: ne-ne
tlapka, 5.6.2009 12:33

To si taky myslím. Učení může poskytovat osobní potěšení. Ale nelíbí se mi obsah učiva. Je tam moc faktů na „šprtání“. Některé předměty až jako telefonní seznam.

Odp6: ne-ne
ivana Kozárová, 6.6.2009 13:56

nemyslela jsem na materiální hodnoty.Tam,kde jsem jako kantor v roli baviče,bez autority,kde je sledováno jak a za kolik se oblékám,nejdu. Raději učím děti,které nespadají do kategorie elit,- ani po stránce intelektu,ani majetku,ale mám s nimi pěkný a smysluplný vztah. A nepřipadám sama sobě jako tupá socka.

Odp7: ne-ne
Juras, 6.6.2009 14:29

Já si myslím, že se všude najde nějaký ten jedinec, který je rodiči (ne)vychován k povýšenosti nad ostatními. A když někde delší dobu učíte, tak odejdete jenom proto, že se někdo takový objeví ve Vaší třídě?

Odp7: ne-ne
Juras, 6.6.2009 14:33

Jo - a měl jsem v předchozích příspěvcích právě na mysli situaci, že máte třídu normálních žáků a v ní jednoho dva fracky, kteří jsou nad Vás povýšeni a dělají bordel. Co s tím? Trestat je nemáte jak, když to jenom zkusíte (a nemusí to být ani fyzicky), jejich rodičové spustí hysterický povyk a zavolají na Vás média, aby z vás udělala nějakou svini, která se za něco mstí rodičům na chudácích dětech... Veškerá výuka v dané třídě přitom šla do kytek...

Odp8: ne-ne
ivana Kozárová, 8.6.2009 19:57

Já obdivuju ty kantory,kteří to vydrželi a učí dál. Musela jsem odejít,protože by to špatně dopadlo,především se mnou. Některým situacím se neumím a nechci přizpůsobit. Naštěstí se dovedu živit jinak.

Odp: ne-ne
ivana Kozárová, 4.6.2009 13:50

zajímavé. Terapeutické působení bystřejších na nebystré,.... spíš se mi vybavuje košík s ovocem,kde jedno nahnilé jablko způsobí katastrofu v misce... Jedno zdravé mezi nahnilými taky nemá šanci...

Odp2: ne-ne
tlapka, 5.6.2009 12:36

Dopadne to tak, že bystrý se přestane učit „však stejně vím více než druzí“ a nebystrý se přestane učit „stejně nedostanu tak dobrou známku jako XY“. Psychologicky je taková teorie neúnosná.

Segregace ANO-ALE !!!
Alfons, 5.6.2009 20:13

Když segregace tak jedině demokratická a svobodná. Ne totalitní!!

Odp: Segregace ANO-ALE !!!
ivana Kozárová, 6.6.2009 13:59

přesně definováno! V přírodě vidíme též nerovnost a jaký řád tam panuje!

Odp2: Segregace ANO-ALE !!!
Alfons, 6.6.2009 21:00

Ale to je tím že opice nepoužívají peníze. ;-)

Odp: ne-ne
ivana Kozárová, 21.6.2009 12:17

Velmi si vážím Vašich příspěvků. Ale připomínám,že speciální školy pro nadměrně nadané děti by byly fajn,protože by bylo postaráno o talenty alespoń tak,jak je postaráno o retardované....

Odp2: ne-ne
., 21.6.2009 12:47

Velmi si vážím Vašeho příspěvku, ale připomínám, že z tzv. „nadaného“ je tzv. „retardovaný“ na to šup, a hlavně, že o tom rozhodují světové KRÍZE a tzv. „odborníci“ , a často lidé mající v rukou moc.

Byla by zajímavá statistika, udávající kolik procent tvoří zloději, podvodníci a násilní zločinci z bývalých tzv. nadměrně nadaných dětí. Domnívám se, že toto číslo je podstatně vyšší, než počet takových lidí z tzv. „dětí retardovaných“.

Odp3: ne-ne
ivana Kozárová, 21.6.2009 13:13

Naprosto s Vámi souhlasím,když je vzdělání použito ke zlému,což se dnes běžně děje,dopadá to přesně takto. Avšak Abussus non tollit rem - špatným užitím věc sama o sobě netrpí úhony. Někdy je mi líto,že kvalita vzdělání tolik upadá. Tak bych chtěla stejné šance pro všechny,i pro ty nadané.

A co Židé, Indiáni, pralesní trpaslíci aj. ?
., 18.5.2009 16:47

Ti všichni jsou a byli také podle Vás „ méně inteligentní z důvodu genetického “ ? Opět projev fašismu! Elfstone, dejte si udělat genetický rozbor své vlastní genetické výbavy a poznáte, které a jak mnoho Vašich genů je zmutovaných, vadných a jakým genetickým nebezpečím jsou Vaše rozmnožovací buňky nejen pro Vaše potomky, ale pro celé lidstvo.

Asi se Vám líbí pozdrav „ Heil H .... ! “ Ale jiným lidem se to nelíbí !!!!!! :-(

Jděte s Vašimi názory k šípku !
A nebo si je pro radost šeptejte do vykotlané vrby a nehlásejte je na Svíci !

Odp: A co Židé, Indiáni, pralesní trpaslíci aj. ?
Elfstone, 18.5.2009 19:02

Je mi líto, ale váš příspěvek svědčí spíš o nedostatku inteligence na vaší straně. Plácáte nesmysly a zbytečně urážíte.
Je vědecky dokázáno, že určité skupiny obyvatelstva mají nižší IQ než jiné. Spory se vedou pouze o příčině tohoto rozdílu. Takoví Křováci (Khoi-San) mají velmi nízké IQ (54). Představte si, že byste adoptoval hned po narození malého Křováka. Myslíte si, že by se vám z něj podařilo vychovat člověka, který se normálně zařadí do společnosti?
Pralesní trpaslíci (Pygmejové) mají podobně nízké IQ jako Křováci, Indiáni se v USA řadí svým IQ někde mezi Afroameričany a bělochy (IQ 85).
Naopak IQ Židů (hlavně aškenazských) je ovšem vyšší než u Evropanů, což také vysvětluje jejich obrovaskou společenskou úspěšnost. Jen se podívejte, kolik nositelů nobelovy ceny byli židé!
A na závěr něco k počtení: http://www.gnxp.com/blog/2006/02/world-of-difference-richard-lynn-maps.php
Vzdělejte se a pak diskutujte!

Odp2: A co Židé, Indiáni, pralesní trpaslíci aj. ?
Juras, 18.5.2009 22:04

Pikantní na romantikovi není jenom to, že si plete fašismus s německým nacismem, ale že si neuvědomuje, že on sám propaguje fašistické prvky do společenského systému. Asi nejvíc ze všech svícařů, co jsem jich tady už zažil. :-)

Pikantní na Jurasovi je,
., 18.5.2009 23:15

že ho hypotetický „romantik“ dokáže vždy a všude rozpálit do běla a že se snaží na chudáka romantika vylít pro nic za nic všechnu špínu, kterou zná. Neznám zlomyslnějšího a prolhanějšího svícaře, než je mistr Jurásek !

Odp: Pikantní na Jurasovi je,
Juras, 19.5.2009 1:17

:-D)))

rozpálit doběla. To se ti fakt povedlo. Upřímně tě lituju, ale víc pro tebe udělat nemůžu. Zaopatřovnu pro nezaměstnané romantiky provozovat nechci :-)

Odp2: Pikantní na Jurasovi je,
Tlapka, 19.5.2009 11:57

Pan Tečkačárka ať se vyjádří jednoznačně a bez afektu, jak si to představuje On.

Elfstone,
., 18.5.2009 23:09

jste vedle, jak ta jedle. Kdyby Pygmej hodnotil Vaši inteligenci v pralese, tak byste asi totálně pohořela a byla byste těm Pygmejům pro smích. Vy jste asi Židovka , když je tak oslavujete a chválíte jejich úspěšnost; a jak je tedy možné, že při té své „úspěšnosti“ si nekokázali ve II. světové válce proti „černým uniformám “ uhájit alespoň holé žívoty ?

Kdybyste Vy byla více vzdělaná, tak byste věděla, že je vědecky dokázáno :-) , že všichni lidé pochází z jednoho genetického předka, který se dle moderních metod s největší pravděpodobností vyvinul na území současné Jižní Afriky. Takže nebýt „Pygmejů“ :-), ani Vy byste si teď a tady nepouštěla „ ústa na špacír “ ve prospěch selekce lidí na „lepší“ a „horší“, protože byste nebyla druhem člověk, ale pouze šimpanzem nebo gorilou, a ty to nedělají.
Je fakt, že takový „vzdělaný“ šimpanz by Vaše IQ Evropana hravě pomocí PC v mnohém překonal :-). A to bez diskuse :-):-):-)

Odp: Elfstone,
Elfstone, 19.5.2009 10:57

1.S těmi Pygmeji máte pravdu. Existují různé druhy IQ, např.vizuální. Ovšem také to znamená, že jsou adaptováni na prales a nejsou schopni zařadit se do normální civilizace. Podobné je to s Romy.
2.Nejsem Žid ani Židovka;-)
3.Židé se asi za WW2 těžko mohli bránit hrubému násilí. To, o čem jsme se bavili, je socioekonomická ůspěšnost.
4.To, že lidé pocházejí z jednoho předka, neznamená, že budou mít stejnou inteligenci.
5.Pygmejová jsou slepá vývojová větev.
6.Váš argument se vzdělaným šimpanzem je mi k smíchu.:-):-)

Odp: Elfstone,
ivana Kozárová, 12.6.2009 9:59

Už akademik Charvát dostatečně jasně zveřejnil,že neexistuje rovnost mezi lidmi,bohužel, ani biologická ani žádná jiná. Nejsem Židovka,ale kdybyste si dal záležet a opravdu se věnoval výzkumu,musel byste přiznat,že tento národ oplývá jako celek vyšší inteligencí,než ostatní národy. Byli totiž mimo jiné i svými nepřáteli donucenií k větší píli . To,že jsou inteligentnější,samozřejmě nezaručilo,že by byli svalnatější . Jen mají o to víc nepřátel až dosud,jak je vidět i z Vašeho přístupu....

Odp: A co Židé, Indiáni, pralesní trpaslíci aj. ?
Juras, 18.5.2009 21:50

KLasika. Romantik nezklame. Ale zakazovat lidem vyjadřovat svoje názory bys neměl, pokud nechceš, aby ostatní umlčovali tebe.

Odp: A co Židé, Indiáni, pralesní trpaslíci aj. ?
Tlapka, 19.5.2009 10:43

Drobná chyba: Místo „Inteligence“ užívat „struktura inteligence“ a není třeba autora hned napadat.

Odp2: A co Židé, Indiáni, pralesní trpaslíci aj. ?
Tlapka, 19.5.2009 11:54

Inteligence má různou strukturu a Pygmej v pralese nebo kočka potmě by se nám mohli smát. Vzdělání je takové, aby odpovídalo většinové potřebě. Pokud má někdo jiný typ inteligence, a to Romové mají, ve škole neprospívá, nesedí mu to a je třeba jiných postupů. Normální škola je může pouze odradit.

Odp3: A co Židé, Indiáni, pralesní trpaslíci aj. ?
ivana Kozárová, 12.6.2009 10:03

To máte pravdu. V takové jiné škole jsem je učila. Bavilo je to a prospívali. Vozoli jsme je každé ráno minibusem. Ale mělo to jeden problém. Velmi často jsme se na ně domů nedozvonili,nedoklepali a odjeli s prázdnou. Ono se jim totiž ,rodičům a dětem,nechtělo vstávat. :-)

Odp4: A co Židé, Indiáni, pralesní trpaslíci aj. ?
slayd, 17.6.2009 14:25

Je to beznaděj a černých kluků a holek je habaděj... P.S.

SEGREGACE U NEROMŮ?
SENIOR, 18.5.2009 17:16

Když jsem byl mlád, tlačívali se ti nadanější, zvídavější a pilnější žáci do prvních lavic. Méně nadaní a líní se dobrovolně ukrývali vzadu. Nadaní líní občas dostávali pár domácích úkolů navíc. Někteří je však museli vypracovat o přestávkách, protože doma čekala nucená manuální práce. Byla to segregace? ;-)

Odp: SEGREGACE U NEROMŮ?
Tlapka, 21.5.2009 15:58

Třeba slovo segregace nebylo za našeho mládí ještě vymyšleno, vzniklo později, až za demokratického režimu.

Mediální humbuk
Juras, 18.5.2009 21:59

Zase se IDnesu podařil trhák. Spousta pseudohumanistů jim skočila na špek, přitom o podstatě té Valmezské aféry málokdo něco ví.
Idnes to podala jako rasovou segregaci, přitom sama napsala, že vlastně s nikým nemluvila. Takže scénář mohl být klidně takový, že zařazování žáků do tříd mohlo probíhat na základě zjištění schopností u zápisu. Hlavním kritériem bych viděl schopnost komunikace v češtině. A moc by mě nepřekvapilo, kdyby zařazení do tříd na takovémto ohodnocení vyšlo tímto způsobem.
Kdoví jestli zjišťovali schopnosti nebo děti zařazovali do tříd od pohledu. Nikdo zvenku by ale neměl vydávat kategorické soudy, dokud si nezjistil, co je na pozadí. V diskusích se například ozývaly hlasy, že si segregaci přáli sami romové. Takováto informace se ale nikomu nehodí do krámu, proto ji masmédia nezveřejňují. To už by potom nebyla senzace pro palcové titulky.

Odp: Mediální humbuk
*!*, 18.5.2009 23:28

Ale Mistře Jurásku, přece dobře víte, že v současné době jsou lidé selektováni vždy p o u z e a j e d i n ě dle výše konta a od pohledu, a to dospělí i nedospělí.

Odp2: Mediální humbuk
Juras, 19.5.2009 1:20

Proč pořád lžeš? To přece není pravda. Vysnil sis zlý nepřátelský svět a vnucuješ ho ostatním. Kdo ti nepodlehne, nerezignuje a nezačne bědovat nad zlým světem, je podle tebe špatný... :-( fakt bych tě nechtěl mít doma.

Odp3: Mediální humbuk
Tony, 19.5.2009 8:09

To nemá smysl. Předpokládám, že se jedná o schudlého, neúspěšného a tím pádem nepříjemného člověka. Který nemá styl a oblíká se jako vágus, takže kamkoliv přijde je zavrhován.
A viní z toho ostatní.

Odp: Mediální humbuk
sandál, 19.5.2009 9:07

Plně souhlasím.

Ale fuj, pane autore... zvysoka na Vás...
Tony, 18.5.2009 22:40

Ale fuj, pane autore... zvysoka na Vás prdím po větru. Urážíte jen tak neprávem romy. Přítomnost méně inteligentních romských dětí fuj

A jinak takovýto způsob dělených tříd se mi zamlouvá. A nevím proč by se nesmělo dávat najevo to, že jsou jiného původu (ne horšího!). Jednoduše je to národ v Našem státě a měli bychom se snažit o co nejlepší soužití. Pokud budou mít své třídy bude to prospěšné na obě strany.

Odp: Ale fuj, pane autore... zvysoka na Vás...
Nenergy, 19.5.2009 17:57

Dle mého názoru to není ažtak otázku genů, inteligence ani podobných projevů. Jde jenom o postupné vybudování morálních zásad nebo určitého životního stylu, na který je člověk zvyklý. Pokud budete kakat do díry v gauči je jasné, že Váš náhled na svět bude pokřivený a nepřijatelný společností. Každý žije tak, jak je naučený žít. Nevím o tom, že by se zázračné osvícení v našich končinách nějak projevovalo.

Jsem v jistém slovasmyslu proti dělení tříd tímto způsobem. Protože to přispívá k prohlubování komunity a s ní i určité dekultury. Rozhodně není dobré lidi izolovat od normální společnosti, protože si potom vytvářejí ujeté představy, špatný náhled na realitu.

Ovšem jsem si vědom problémů, které nastávají v souvislosti s integrací tohoto etnika. Ke zlehčení těchto problémů by ale bylo potřeba silnější morální výuky na školách, ale hrozí tady subjektivismus a silné podněcování. Dle mého názoru je tohle podněcování žádoucí.

Odp2: Ale fuj, pane autore... zvysoka na Vás...
Tony, 20.5.2009 6:54

Nevidím důvod, proč nepřijmnout fakt, že je to jiný národ se svojí vlastní kulturou... Není to žádná izolace, pouze zajištění kvalitnější výuky pro obě skupiny.

Odp3: Ale fuj, pane autore... zvysoka na Vás...
Nenergy, 20.5.2009 12:46

Kultura nesmí kolidovat se zákonem na daném území.

Když je oddělíte do speciální třídy tak si budou zachovávat co na co jsou zvyklí, protože budou e společenství, které to podporuje. Tahle kultura není ze společenského hlediska zádoucí a nikoho neobohacuje... spíš dělá problémy... je to jako jehovisti:P

Odp4: Ale fuj, pane autore... zvysoka na Vás...
Tony, 20.5.2009 18:54

Je to jejich kultura a ta sama nedělá problémy.

Jako jehovisti LoL :-)))

Odp4: Ale fuj, pane autore... zvysoka na Vás...
Alfons, 21.5.2009 7:34

Pokud je mně známo Jehovisti mají děcka dobře vychované. Oni to mají v popisu práce. Jak by svět vypadal kdyby byli samí Jehovisti? Nemám na mysli zneužití Jehovizmu. Spíš Jehovistické děcko než nejehovistický fracek. Nebo ne?

Odp5: Ale fuj, pane autore... zvysoka na Vás...
Tlapka, 21.5.2009 16:00

Ne. Jehovistické děti jsou nesmírně přísně vedeny a mají zlomené povahy. Nebo ne?

Odp6: Ale fuj, pane autore... zvysoka na Vás...
Alfons, 21.5.2009 16:21

Nejsou to parchanti. Lepší malý Jehovista než vyšklebený spratek-parchant-nejehovista. Jsou ve školách s Jehovisty problémy? Zatím jsem nic takového neslyšel, takže o co jde?

Odp7: Ale fuj, pane autore... zvysoka na Vás...
Tony, 21.5.2009 19:10

asi tak.... každý škatulkování je špatný.

Odp8: Ale fuj, pane autore... zvysoka na Vás...
Tlapka, 22.5.2009 14:07

Nesouhlasím, škatulkování je někdy namístě a někdy ne. Třeba když vybíráme lidi do pěveckého sboru. Musíme je pak podle hlasu škatulovat.

Odp9: Ale fuj, pane autore... zvysoka na Vás...
Tony, 22.5.2009 17:54

Ale tak samozřejmě to jsou kvality, které jsou vrozené. Můžete také lidi škatulkovat na blbce a genii. Špatné, ale je říct že ti vysocí jsou višchni blbci...

Jistě víte co mám na mysli. N/C

Segregace zcela jistě ano.
Milan, 18.5.2009 23:33

Sám jsem nechal syna segregovat do speciální školy pro děti s vadami zraku a udělal jsem moc dobře!

Odp: Segregace zcela jistě ano.
Tlapka, 19.5.2009 10:47

Tak vidíte, konečně rozumné a jasné sdělení.

Myslím že v této době se dělá velký...
sandál, 19.5.2009 9:05

Myslím že v této době se dělá velký humbuk ze všeho i z toho co senzace není. Když vidím divoké a zbytečně urážející příspěvky a řevnivost mezi diskutujícími tak bych rád něco napsal ze své zkušenosti.
Tak za prvé - slovo segregace zní dost tvrdě v tomto případě. Jde o to že se oddělí žáci kterým jde učení lépe od těch co se učí pomaleji. I když se propagují programy specializované pro vzdělávání Romů tak běžná škola by neměla rozdělovat třídy na Romy a ostatní. I když v konečné důsledku asi romská stejně bude. Ostatně „vyrovnávací třídy“ existovaly už začátkem 80 let a pokusy tohoto rázu byly už v době kdy jsem chodil do školy já t.j. je ke konci 60. let. A co vím z vlastní zkušenosti tak vyrovnávací třída mé dceři pomohla. Bylo tam méně žáků a výuka mohla být pozvolnější. Do dalšího ročníku už chodila do „normální“ třídy a pomohlo to jí i nám.
Proč se město rozhodlo vydat touto cestou? Odpověď je prý jednoduchá. „Romové často nemotivují děti, aby se vzdělávali. Rodiče sami mají často základní vzdělání,“ Mnoho z nich neumí ani česky protože je k tomu rodiče nevedou. Přečtěte si blog -
http://libusecihakova.blog.idnes.cz/c/83979/Dame-zvlast-bile-a-cerne-nebo-chytre-a-mene-chytre-deti.html

Odp: Myslím že v této době se dělá velký...
Nenergy, 19.5.2009 18:05

No, spíš bych vyhranil třídu pro děti s potenciálem. Protože ti se mohou dostat daleko. A dělat velké věci. KDyž se někdo učí pomaleji...možná to není špatné, ale třeba by to šlo vyřešit ještě jinak. Ale těžko jít proti opravdové zkušenosti.

Myslím, že je důležité, aby bylo všude...
ivan, 19.5.2009 9:39

Myslím, že je důležité, aby bylo všude, nejen ve školách, rozdělení do skupin provedeno podle schopnosti spolupracovat s celkem. Je možné, že by vznikly dvě většinové třídy, ale ne na základě národnosti. Snažil bych být spravedlivej, snaživé podpořit, padni komu padni.

tenhle článekNedávno jsem četl...
Pavel od vody, 19.5.2009 11:10

Nedávno jsem četl tenhle článek, odkaz jsem zde již prezentoval v jiné diskusi.
V článku jsou jasně určeny příčiny, ale i směr řešení problematiky cikánů. Vyznívá z toho, že rozdělení do tříd dle „výkonnosti“ je nutné alespoň zezačátku, než se vyrovnají rozdíly především v sociální sféře (různé návyky, nám samozřejmé, ale taky vyučovací jazyk - čeština).
Je nutné začít u budoucích matek, tzn. od právě narozených cikáňat. Jakmile se stát začne zajímat o cikáně až se školní docházkou, je už pozdě. Doporučuju všem.
-ppp-

Odp: tenhle článekNedávno jsem četl...
Tlapka, 19.5.2009 12:04

Tento článek předpokládá, že Romové chtějí situaci změnit, ale chtějí ji změnit Skutečně?

Odp2: tenhle článekNedávno jsem četl...
Pavel od vody, 19.5.2009 12:33

Tlapko, tohle jsme probrali v té diskusi. Ono jim totiž nic jiného nezbývá.
Jedině nasekat tolik malých cikáňat, až nebudou minoritní etnikum. K tomu mají našlápnuto dobře...

Odp3: tenhle článekNedávno jsem četl...
slayd, 19.5.2009 13:56

Segregují se sami, svým odlišným přístupem k životu. Jejich evoluční vývoj má jiný směr a mají jinou strategii pro přežití svého etnika.
Daří se jim přežívat jako parazitickým houbám na svém hostiteli... /většině samozřejmě/. P.S.

Odp4: tenhle článekNedávno jsem četl...
Alfons, 19.5.2009 14:43

Do každé bělošské rodiny jedno cikáně na asimilaci!!! Do podnikatelské rodiny 2 cikáňata!!;-) A politikům a ministrům 3 cikáňata, ti jsou nejchytřejší. Pro ty to nebude problém.

Odp4: tenhle článekNedávno jsem četl...
Nenergy, 19.5.2009 17:59

Vskutku pravdivý názor. Problém je v tom, že jsme sami špatně organizovaní mezi sebou a tím pádem máme problémy se začleňováním „indiánských“ etnik.

Odp4: tenhle článekNedávno jsem četl...
Tlapka, 20.5.2009 11:11

To je krásně řečeno. Jejich evoluce má jiný směr. Mají jinou strategii. Nevím jak by to někdo mohl změnit k kdyby měl peněz jako želez.

A co uděláte s šikmookými „Ňeňoňumí“ ?
Jo, 19.5.2009 17:25

Těch tu je v současné době asi daleko víc, než Cikánů, a stále přibývají. A na rozdíl od Cikánů jsou na tom s Češtinou daleko hůř, nerozumí ani ničemu jinému, často jsou nositeli otevřené TBC a jiných nemocí. Umí jen pěstovat konopí, načerno odebírat elektřinu a prodávat smradlavé hadry. :-(

Jestli někdo za posledních 20 let opravdu došel do Evropy, tak jsou to právě tito naší kultuře zcela cizí a pro nás nepotřební černí trpaslící z dálného východu. Kdo je sem pustil a proč ?

Odp: A co uděláte s šikmookými „Ňeňoňumí“ ?
Nenergy, 19.5.2009 18:02

Ale jsou přizpůsobiví a mnohem lepší než my.

Odp2: A co uděláte s šikmookými „Ňeňoňumí“ ?
Tlapka, 20.5.2009 11:13

Není o nich všude slyšet, to znamená jsou více přizpůsobiví a vůbec nejsou leniví. Pokud pěstují marihuanu je to proto že se takové věci nehlídají a z čechů ji pěstuje kdekdo na zahradě.

A zase emoce
sysel, 19.5.2009 18:05

Ještě tu chybí Bára. O tom, že existují srovnávací testy pro rasy, státy, kontinenty, o tom se snad nemusíme přít. Nakonec naše „bílá“ rasa je v nich někde kolem průměru. Welšani, kteří nedosahují běžně ani středoškolské maturity, jsou jediní, kdo z bílých dosahuje zřetelně nadprůměrných výsledků. To je dobrý argument proti zastáncům samoprosazení inteligence. Překvapivě nejlepších výsledků dosahuje rasa žlutá a ani ta se nějak přehnaně netopí v blahobytu.
Co má konkrétně vliv na IQ novorozence, jak lze toto přirozené IQ podchytit a obrátit ve prospěch společnosti, (jakkoliv to zní bolševicky, vznikla tato terminologie již mnohem dříve a velmi dobře se jí dařilo za první republiky), to jsou otázky, které by měly trápit národohospodáře spíše než učitele. Podle národohospodářského pohledu na vzdělání se totiž zlepšují či naopak zhoršují možnosti těch, kdo školství praktikují. Pokud by byly nástupní platy učitelů dvojnásobkem průměrného platu, myslíte si, že by za katedrami vydržely úúúúčy, které neznají pořádně svůj obor, nemají schopnosti udržet si ve třídě disciplínu a v součtu nedokážou ani vyučovat ani vychovávat?

Namísto hloupých otázek, které kladou pouze lidé, kteří za katedrou nikdy nestáli nebo nikdy stát neměli, měli bychom si klást otázky přinejmenším rozumné, například
- kdo má ze vzdělání největší prospěch a kdo by na ně měl tedy nejvíce přispívat,
- je-li vhodné (rentabilní) poskytovat průměrné vzdělání i nadprůměrně nadaným,
- jaký význam má vzdělání pro ty podprůměrné (sem patří i děti s Downovým syndromem a jiná postižení) a jaké cíle by jejich vzdělávání mělo mít,
- je-li ve škole (ale pochopitelně i ve společnosti jako takové) potřeba nejen vzdělání, ale i výchovy, a je-li, pak výchovy k čemu?

Cikánská otázka by se velmi pravděpodobně v kontextu odpovědí na takovéto otázky zodpověděla sama. Integrace do jakékoliv společnosti je proces, který nutně potřebuje na jedné straně společnost absorbce schopnou a taková v našem státě není a ještě dlouho nebude, (ba ani v evropském obzoru) a na straně druhé jednotlivce, popřípadě menší skupiny, k integraci ochotné. Co nabízí začlenění do „naší“ spolenčosti lepšího cikánům, kteří již všchno, co dle svého úsudku mít mohou, již přece mají. Vždyť nic zásadního jim integrace nepřinese. Mezi válkami bylo přistoupení k chování většinové společnosti pro cikána velkým přínosem, protože ti neintegrovaní(-grovatelní) (a nejen cikáni), byli ve svých možnostech značně omezováni. K odsouzení za krádež ještě se obvykle ještě připojoval zákaz pobytu (nejprve v katastru, kde byl zločin spáchán, posléze mohl zákaz omezit pohyb jen na území tzv. domovské obce). Z vyprávění vím o cikánech, kteří si našetřili drátováním hrnců či broušením nůžek na chaloupku někde na dědině, kde teprve jejich tam narozené děti získaly domovské právo.

Když jsem k obnovení institutu domovského práva vybízel po převratu, byl jsem onálepkován jako nepřítel demokracie. Dnes se o zavedení domovského práva vážně hovoří v kuloárech evropských institucí v Bruselu i Strasbourgu a já si konečně mohu strhnout nálepky.

Cikáni nemají jediný ze svého pohledu hodnotný důvod akceptovat pravidla většinové společnosti a jejich chování jim většinová společnost nikoli pouze toleruje, ale přímo usnadňuje. Cikán si neláme hlavu, zda své děti uživí, tak jako nad tím uvažují (většinou) gadžové a také mu to bezproblému prochází, zatímco gadžovi, by už sociálka dávno dělala doma razie.

Je mi upřímně líto všech českých Cikánů, kteří zahynuli v koncetračních táborech, protože jejich míra přizpůsobení byla mnohem vyšší než těch, kteří nám byli zasláni po válce z úplně cizích krajin.

To, co platí o cikánech, platí i o ostatních přistěhovalcích. Pokud jsme pro ně jen snadno dosažitelným prostorem pro jejich „obchodní“ a „podnikatelské“ aktivity, je to naše chyba. Pokud by získání trvalého pobytu popř. občanství bylo spojeno s náročnějšími požadavky a také se získáním nějakých skutečných výhod, počty a kvalita žadatelů by se jistě změnily. Ale upřímně: máme jim pak vůbec co zajímavého nabídnout, vždyť si nedokážeme udělat pořádek ani sami mezi sebou.

Odp: A zase emoce
Vlastimil Čech, 22.5.2009 11:32

Velmi pěkný a výstižný příspěvek! Úplně s Vámi souhlasím, pane Sysle...

Segregace
Jana, 20.5.2009 7:15

Nechali jsme syna segregovat do speciálního zařízení pro nadané děti. A jsme zatím velmi spokojení. Toto zařízení se jmenuje osmileté gymnázium a spousta lidí ho chce zrušit. Zřejmě k tomu stejně dojde, dříve nebo později. Tak aspoň doufám, že jím stihne projít jak syn, tak mladší dcera, aspoň ty první čtyři roky, pak už je to jedno. Nejmladší to už asi nestihne, jsem pesimista.
Nejsem pro segregaci podle rasy. Věřte nevěřte, i na výběrových školách se vyskytují děti romského původu a klidně patří mezi premianty třídy. Rozdíl je jenom v tom, že na takové škole nikdo dítě, které je jiné národností nebo barvou pleti, nešikanuje.
Jsem pro zachování zvláštních škol (stejně se tajně zachovávají v podobě speciálních tříd) i výběrových škol. Ale měla by tam být prostupnost. Ať se může dostat dítě ze zvláštní školy, pokud vyzraje. Ať klidně odejde dítě z osmiletého gymnázia, když zjistí, že mu to nevyhovuje. To se děje i teď, i když spíš vyjímečně.

Odp: Segregace
Elfstone, 20.5.2009 19:39

„Na výběrových školách se vyskytují děti romského původu a klidně patří mezi premianty třídy.“
To má být špatný vtip? V žádném případě si nedovedu představit, že by Rom navštěvoval např. gymnázium nebo VŠ. To neexistuje právě z důvodu jejich nízkého IQ. Možná dítě s romskými prapředky, ale Rom či částečný Rom? Možná tak jeden na deset tísíc. Zato Vietnamců je na takových školách požehnaně, a pokud jste četla můj minulý článek, víte proč.

Odp2: Segregace
Jana, 20.5.2009 19:54

Promiňte, ale víte o problematice velký kulový. Doufám, že moji známí, kteří znají moji identitu, chápou, že dobře vím, o čem mluvím.

Odp3: Segregace
Elfstone, 20.5.2009 20:13

Opravdu? Tak mi to osvětlete.

Odp4: Segregace
Jana, 20.5.2009 20:24

Chápejte, že v internetové diskuzi nemohou padat konkrétní jména.
Nicméně, mluvím o vlastních zkušenostech, necucám si nic z prstu.

Odp5: Segregace
Elfstone, 20.5.2009 20:44

Věřím vám. Výjimka potvrzuje pravidlo. Sám ale o něčem takovém nikdy neslyšel a myslím, že ani většina diskutujících zde ne.

Odp2: Segregace
Juras, 20.5.2009 21:30

Znám například jednoho lékaře. Se střední školou taky.

Odp3: Segregace
Tlapka, 21.5.2009 11:07

Jedna vlaštovka jaro nedělá.

Odp4: Segregace
Jana, 21.5.2009 12:57

No dobře, nedělá. Romských studentů středních škol a vysokých škol je málo, i když zas tak vzácní nejsou.
Ale je to pro mě důležitý argument proti rasové segregaci. Ještě jednou opakuji, že jsem pro zvláštní školy pro mentálně handicapované děti i pro zachování osmiletých gymnázií pro nadprůměrně nadané děti.
Prostě jakési rozdělení podle intelektových schopností, s tím, aby byl model volně prostupný.

čeština
Pavla391, 20.5.2009 9:53

Někde jsem četla, že největším problémem romských dětí, zejména prvňáčků není jejich původ nebo nižší inteligence, ale fakt, že nejsou na školu připraveni z domova a že neumějí česky. Jednoduše nerozumí, co po nich vyučující žádá, proto končí často ve zvláštních školách nebo prospívají s velmi špatným prospěchem. Je-li tomu tak, rozdělení žáků v první třídě by neměl být problém a nevidím v tom žádný fašismus, za předpokladu že učitel se zaměří více na češtinu a školní povinnosti než na skutečnou výuku a bude muset dohnat to, co rodina zanedbala. Pro bílé děti by ale účast v takovéto třídě byla pohromou. Bude-li toto řešení užitečné, ukáže jen čas. Politické výkřiky do tmy a rozbouřené emoce nikomu nepomohou, ani romům ani bílým.

Já jsem pro segregaci na základě...
Bambus, 20.5.2009 15:23

Já jsem pro segregaci na základě známek. Neumíš, propadneš - tak by to mělo na škole chodit a ti co by se takto nenaučili číst by se pak vysegregovali sami. On je dneska vůbec problém s tím že nám novodobí humanisté míchají jabka s hruškama - komunisti hlásali že jsme si všichni rovni na základě majetku, demokratičtí humanisté toto posunuli ještě o stupínek výš a tvrdí že jsme si všichni rovni i svými schopnostmi, což demotivuje nadprůměrné v jejich schopnosti podat nadprůměrné výkony. Ostatně to že míchat blbce s inteligentama se nevyplácí se teď přesvědčují už i američani. A nechápejte mě zle, tady nejde o to že každej černej je blbec a každej bílej inteligent - jde spíš o to, že to co je košer pro bílého evropana nemusí být košer pro žida, neřkuli černocha nebo cikána.

Odp: Já jsem pro segregaci na základě...
Jana, 20.5.2009 19:56

Já jsem pro segregaci na základě známek.

S tím v zásadě souhlasím.

Ale máte pocit, že ten odkaz, co dáváte, je s tím v souladu?

Odp2: Já jsem pro segregaci na základě...
Bambus, 21.5.2009 10:46

to moc ne :-) Odkaz je na článek popisující reálné rasové zkušenosti z amerických škol - a ty zkušenosti jsou, že děti různých ras se na školách seskupují ke svým rasám, a potom se mlátí navzájem takovým způsobem, že je potřeba zavolat třeba stovku policajtů. Výsledek je ten že v USA už zase začínají segregovat, protože v místech jako je LA je dnes situace neudržitelná. Jenom bych dodal že když jsem byl v Phoenixu rok na střední škole která měla 1800 studentů, té „autosegregace“ jsem si dost všímal. Naše škola byla klidná, žádné gangy a tak podobně, ale přesto bylo znát že běloši vždycky s bělochama, černoši s černochama, a mexikánci s mexikáncema. Segregace je totiž možná přirozenější stav věcí než „multikultura“.

Odp3: Já jsem pro segregaci na základě...
slayd, 21.5.2009 13:42

To jsou kraviny. Obyvatelstvo je na celém světě rozděleno především na základě společensko - mocenském a materiálním odstupňování jednotlivců, kteří patří do určité skupiny rodinného zázemí. Většina bělošek by neváhala balit čokoládového obamu ani jiného např. žlutokožce z Koreji. Také mnoho bílých mužů by v klidu zakotvilo v náručí nějaké dcerušky černé senátorky z Virgínie. Ani naše tetička z Moravy nepohrdla dobrým čokoládovým sponzorem, jehož rodiči jsou původem Portorikánci...
SEgregace podle kůže je blbost. Podle majetku, krásy a inteligence? No to už je jiný kafe!!!

Odp4: Já jsem pro segregaci na základě...
Tlapka, 21.5.2009 15:51

Jak bylo psáno jinde na Svíci přirozená segregace plyne z různého způsobu adaptace.

Blbost.
*/*, 25.5.2009 21:55

Každá segregace je nepřirozená, a proto chybná. Není výsledkem různého způsobu adaptace objektů segregace, ale vyplývá z bezuzdné a bezcharakterní teroristické povýšenosti mocných segregátorů, kteří si hrají na božstvo.

Odp: Blbost.
Bambus, 26.5.2009 9:02

například?

Odp2: Blbost.
slayd, 26.5.2009 12:56

Je třeba oddělit zrno od plev - to je jasný snad i humanistům.... P.S.

Odp3: Blbost.
tlapka, 26.5.2009 13:08

Humanisté by asi pečivo s plev nejedli ale zato by to vřele doporučovali ostatním v zájmu morálky a rovnosti zrna a plev.

Odp4: Blbost.
slayd, 26.5.2009 14:45

Přesně tak - můj souhlas. Komentář jsem napsal jen proto, abych zdůraznil, že nemusím vždy za každou cenu se všemi v opozici, jako nejchytřejší do sebe zahleděný chytrolín... P.S.

Odp4: Blbost.
Vlastimil Čech, 26.5.2009 20:48

Výstižné!

Odp4: Já jsem pro segregaci na základě...
Bambus, 22.5.2009 1:09

já o koze, ty vo voze, a každý tvůj komentář chápu jako útok proti tomu co říkám, který se vůbec netýká toho co říkám

Odp5: Já jsem pro segregaci na základě...
slayd, 22.5.2009 12:25

Vy jste dutý jak bambus - když nic nechápete.
Myslíte že budu reagovat jak vy si představujete?
Ani náhodou! P.S

Odp6: Já jsem pro segregaci na základě...
Bambus, 25.5.2009 9:55

A ty seš zase drzej jak opice - nemusíš reagovat jak si představuju, stačí neurážet a reagovat na to co bylo vyřčeno

Odp7: Já jsem pro segregaci na základě...
bambuss, 22.7.2009 16:11

Máš pravdu.Jsem blbej jako malovaný sáně

Odp5: Já jsem pro segregaci na základě...
Tlapka, 22.5.2009 14:10

Kozovozový problém vzniká každý den a vede k útokům naslepo.

Vyřešeno?
Vlastimil Čech, 27.5.2009 9:51

Tak jsem si přečetl, že se celý problém prý vyřešil sám od sebe...rodiče své děti ze školy odhlásili a cikáňata tam zůstala sama. Takže vznikla přirozenou cestou další čistě cikánská třída... ovšem s předchozím multi-kulti vřískotem.
Chápu ředitele školy: kdyby vyvěsil seznam nastupujících prvňáků: Aranka, Lájoš, Lakatoš, Dežo, Atila tak by vznikla tiše čistě cikánská třída a děti by byly přihlášeny do jiné školy. Ovšem protože věděl, že v okolí je potencionelních žáčků pro školu dost, zkusil i pro ně zajistit jakýsi klid a možnost učení. No, díky Multi-kulťákům to nevyšlo a děti na to doplatily a budou muset někam daleko...
KAŽDÁ POSITIVNÍ DISKRIMINACE MENŠINY JE SPROSTOU NEGATIVNÍ DISKRIMINACÍ VĚTŠINY.

Odp: Vyřešeno?
slayd, 2.6.2009 12:43

A je po problému... Pan Čech na ministerstvo školství! P.S.

Odp: Vyřešeno?
Tony, 4.6.2009 8:57

KAŽDÁ POSITIVNÍ DISKRIMINACE MENŠINY JE SPROSTOU NEGATIVNÍ DISKRIMINACÍ VĚTŠINY.

Ano.
Já bych nechtěl aby moje dítě chodilo do třídy s cikáňátkama... Ne že jsem rasista, ale víte žiji na sídlišti... A můj kamarád před lety prohlásil krásnou větu: „Myslím si, že každý kdo žije na našem sídlišti je svým způsobem rasista.“

Odp2: Vyřešeno?
tlapka, 4.6.2009 10:23

Cigáňátka potřebují úplně jinou formu výuky vzhledem ke svému temperamentu a zvláštnímu nadání. Bělošátka by je mohla brzdit v rozletu.

Odp3: Vyřešeno?
Tony, 4.6.2009 12:03

Však já neřikám, že sou pomalejší nebo rychlejší... Já bejt cikánská matka tak bych taky dal radši svoje dítě s cikáňatkama.... Na obou stranách může vznikat rasistická šikana...

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.