Malé úvahy o problémech kolem nás

Poslední komentáře

Střípky z diskuse

Zajímavé odkazy

Novinky na Svíci.cz

  • 30.11.2007: Nyní jsou nově přidané komentáře od poslední návštěvy zvýrazněny barevně
  • 13.4.2007: Možnost úpravy i zatím neschváleného článku
  • 22.6.2006: Zlepšeno vyhledávání
Proč používat Linux

Komentáře k článku

28.4.2009 11:53

Já a moje Honda

...aneb reakce na „Nebezpečné účastníky dopravy“

Vždy jsem měl blízko k činnostem které podporují tvorbu
adrenalinu v těle. Přesto, anebo právě proto, se považuju
za jednoho z nejklidnějších - na snowboardu jsem nikdy
netočil otočky o 720 stupňů jako moji kamarádi, na skejtu
jsem nikdy neskákal dál než pár metrů, a salta z pětimetru
do vody jsem po několika placácích vyřadil z programu.

Dobrým nástrojem k mým cílům je motorka. Začínal jsem na
pionýru, pak jsem měl mustanga na kterém jsem každý víkend
abslovoval trasu ČB - JH s návratem. V JH jsem tehdy lítal
na blaníku. Když mi bylo 17, dostal jsem motorku ČZ 175,
kterážto měla dvakrát větší dolet než moje původní
padesátky, a tak jsem se začal oběvovat ve většině českých
měst. Čézetu mi pak nějaká dobrá duše ukradla.

Pak jsem dlouho jezdil autem. Po asi 100,000km za volantem
mě už opustilo veškeré klukovské nadšení z té 4 kolé
nádhery, a tak sem si loni na podzim koupil Hondu CB 500,
což je klasický dvouválec o 62 koních. Co vám budu
povídat, splnil se mi můj dlouholetý sen, přiživený
desetitisíci kilometrů projetých 60 kilometrovou
rychlostí.

Dnes už jsem na Hondě odjezdil 13 tisíc kilometrů, a tak
nějak jsme spolu srostli. Mám rád jízdu na motorce s
větrem o závod, líbí se mi ta svoboda kterou jsem ve své
oktávii nikdy nezažil - svoboda projet, vyjet, předjet
všechno a všude. Kdyby mi za to někdo nabídl milión, vyjel
bych i do panelákovýho osmýho patra. Nebe a dudy když to
porovnám s mojí opakovaně proraženou olejovou vanou ve
škodovce.

Už jsem taky párkrát ležel. Buď na mokré trávě, anebo na
písku, což se vždy obešlo bez jakéhokoliv zranění, protože
při absenci asfaltu málokdy překročím 30kmh. Mám jen dvě
kola, musím mít respekt k povrchu. A jak mě naučila starší
dáma co se rozhodla přejet z pruhu do pruhu zrovna když
jsem kolem ní projížděl, motorkář musí mít respekt zejména
z aut. Dámě jsem prorazil kolenem zadní dveře, a pak jsem
pár týdnů kulhal. Od tohoto nárazu už odmítám dělat to, co
jsem s chutí dělal na čézetě v 17ti letech - tedy
projížděl kolony aut kdykoliv mezi nimi bylo víc jak 75
čísel.

Všem kdo by měli touhu prohnat se zácpou ve stylu
pražského messengera proto doporučuju raději se na to
vykašlat. Je jen otázkou času než potkáte někoho kdo se
nekoukne do zrcádka. Messengeři taky raději jezdí na
skůtrech, kde mají nohy chráněné - asi ví proč.

A tak se pomalu dostávám k tomu co jsem vlastně chtěl
napsat. K motorkám silnějším než Jawa 350. Moderní motorka
s výkonem přes 50 koní je v nezodpovědných rukou skutečně
nebezpečný stroj. Schválně píšu „nezodpovědných“, protože
vzhledem k rychlostem které takový stroj dokáže už záleží
jen na člověku, jak se k němu postaví. Opravdu častá chyba
začínajících silno-motocyklistů je podcenění akcelerace a
okamžité rychlosti.

Já třeba zrychlím z 0 na 100 za 3,2 vteřiny s tím, že na
jedničku to dotlačím až k 90kmh. Proto podle mě nejsem
daleko od pravdy když napíšu, že z 0 na 90 zrychlím za 2
vteřiny. A to mám ještě poměrně slabou motorku. Tohle je
velice důležitá informace, protože při studiu držkopádů na
youtube si nelze nevšimnout, kolik blbců nedokáže svoje
stroje ubrzdit. Taky jsem měl svoje okamžiky, a moje
zkušenost je především ta, že si člověk neuvědomí jak
rychle jede, protože na tak velké zrychlení prostě není
zvyklý. Pro nezkušeného člověka je těžké si představit,
že po 30ti metrech už jede stovkou.

Druhá, poměrně rozšířená chyba je nevytočení zatáčky.
Upřímně, zatáčku nevytočí především začátečníci. Při
ostrém náklonu do zatáčky totiž jezdec narazí na
gyroskopický moment kol, a pokud se chce naklonit ještě
víc, musí trošku sesednout a vahou těla zatlačit stroj k
zemi, asi jako když Kuba Smrž zatáčí se svou Dukatkou.
Začátečník na toto ale nebývá připravený, a tak se mu v té
rychlosti prostě nepodaří dostatečně naklonit a zatočit.

Zkušení jezdci toto samozřejmě ví, a proto veteránovi dřív
klouzne kolo než že by nevytočil zatáčku. V tomto bodě se
často ukáže kdo na to má, a kdo na to nemá, protože
největší chyba které se motorkář může dopustit je vjet do
zatáčky moc rychle. A věřte tomu nebo ne, zde je rozdíl v
lidech - nebo lépe řečeno v jejich hranici snesitelného
rizika. Jsou motorkáři kteří pokládají mašiny v zatáčkách
jak na běžícím pásu, a existují také tisíce těch, kterým
se smyk nikdy nestane.

Na závěr už jen pár příběhů. Nevím co je na tom pravdy,
ale slyšel jsem že když přišla na trh tehdy nejsilnější
motorka Hayabusa, v Čechách si jí koupilo 6 lidí. 5 se
zabilo, a šestý skončil na vozíku. Beru to jako dobrou
ilustraci stavu, kdy je motor silnější než by bylo vhodné.
U motoru který má 200+ koní už řidič musí ovládat rukojeť
plynu s chirurgickou přesností, což na motorce dost dobře
nejde, a podle toho to taky dopadá.

Druhý smutný příběh je o tátovi, co měl šestistovku, na
které sice jezdil, ale svému synovi jí nikdy ani za nic
nepůjčil. Když bylo synovi přes dvacet, na truc si koupil
11tikilo, a zabil se hned ten samý den.

No a na závěr úřední perlička. Moje kámoška si
nedávno dělala řidičák na silnou motorku. Jízdy dělala na
stejné motorce jako mám já - na Hondě CB 500. Celé jízdy
odjezdila po městě, a nejvyšší rychlost které při tom
dosáhla byla 60kmh. Abych řekl pravdu, toto považuji za
úřední výsměch lidským životům. Pokud se začínající
motorkáři mají něco naučit, musí se naučit především
chování motocyklu ve vysokých rychlostech, a teorii o vodě
a štěrku na cestě. Dokud o těchto věcech nemají ani páru,
jedinci s nízkým prahem citlivosti k riziku budou bourat i
nadále.

Základem zodpovědné motojízdy i nadále zůstává respekt
ke stroji a okolním podmínkám. Radši jet v dešti na dvanáctikilu
na slajkách 60, než mít strach co si o mě pomyslí ten autobusák za mnou.

Dobrý
Juras, 28.4.2009 17:22

Tak si myslím, že o Tobě ten článek nebyl. A hezky se to čte :-)

Na co je to dobré?
Alfons, 28.4.2009 18:09

Zatím jsem nepochopil na co jsou silné motorky dobré? Kromě na zabití sebe nebo někoho jiného.

Odp: Na co je to dobré?
Nenergy, 29.4.2009 0:54

něco jako elektrická kytara...ty rify nebo jak to říkají

Odp2: Na co je to dobré?
Alfons, 29.4.2009 5:20

Elektrická kytara s fází 220V na strunách.

Odp3: Na co je to dobré?
Bambus, 29.4.2009 7:08

Když k něčemu přistupujete jako ke stroji na smrt, tak je těžké argumentovat. Ale pokud by vás to přece jenom zajímalo, motorka je dopravní prostředek s nízkou spotřebou, vysokou průchodností terénem, a je ideální do zácpy kterou mám před barákem každý den. A kromě toho údržba mě stojí jen zlomek toho co mě stálo auto.

Odp4: Na co je to dobré?
Jimmy, 29.4.2009 8:07

Už druhý měsíc jezdím do práce (napříč městem) na skútru a nemohu než souhlasit. Cesta do práce (menší špička) jen nepatrně rychlejší než auto, cesta z práce (velká špička) výrazně rychlejší než auto. Pokud potřebuji někam zajet do vnitřního města, tak je to zcela bezkonkurenční, protože si zastavím přímo před vchodem do kterého jdu, parkování prostě nemusím řešit. Spotřeba (starý skútr) cca 3,5l/100km. Na skútru se neřadí, takže rozjezd je okamžitý. Pokud někdo nestojí na semaforech se zařazenou jedničkou a nohou na spojce, tak než se pohne, tak už jsem minimálně v polovině křižovatky.
Nevýhody:
Malá nádrž, takže bezpečný dojezd jen cca 150km. Možnost zmoknutí a nemožnost odvést něco velkého.

PS: Kolony projíždím pouze pokud stojí nebo téměř stojí.

Odp5: Na co je to dobré?
Bambus, 29.4.2009 13:45

Tak to bylo i se mnou minulé léto - pracoval jsem v Krumlově a kdo zná Budějce, ví jak to po cestě na Krumlov každý den vypadá - kolona za kolonou. Musím říct - zlatá motorka, bez ní bych si každý den jen nadával ráno i večer. Na skůtrech jsem už taky něco odjezdil ale je to dobré tak maximálně do toho města. Jakmile vás za městem začnou předjíždět náklaďáky, veškerá cestovní pohoda mizí.

PS: Honda už se se zařazenou jedničkou přes spojku nerozjede - holt japonec :-)
PSS: Spotřebu mám od 2,5 litrů při 120kmh na šestku, po 12 litrů ve stylu brzda plyn

Odp6: Na co je to dobré?
Jimmy, 29.4.2009 18:33

Ta Honda má odstředivou spojku jako skútr nebo volnoběžku na jednotce ? Ani jedno mě na velké motorce nepřijde úplně ideální, ale třeba to funguje dobře. Ale možná jsem správně nepochopil tu poznámku.

Jinak spotřebu mám v manuálu psanou i menší než 2l/100km ;-) , ale při ustálení rychlosti 30 km/h :D

Odp7: Na co je to dobré?
slayd, 30.4.2009 9:15

Sedni na Hondu a odleť i s ní do Mexika oslavit 1. máj 2009... P.S.

Odp7: Na co je to dobré?
Bambus, 2.5.2009 9:49

Má to klasickou spojku, jen to soudruzi z Japonska dobře udělali a všechno na tom funguje jak má :-)

Odp8: Na co je to dobré?
ivan, 2.5.2009 18:12

Ahoj, nechtěl jsem to vysvětlovat za tebe, ale Jimmi asi nikdy nejel na motorce s brodivou korkovou spojkou a s vytlučeným spojkovým košem, tam se před křižovatkou nedalo ani vyřadit. Hondu jsem měl několik let,(mimo jiné) s vděkem na ni budu vzpomíat i při skoku do hrobu. Jawy je mě líto, ale i přes některé velice zdařilé konstrukce závodních motorů a snahu je dostat, aspoň do malosériové výroby s přiškrceným výkonem se to nikdy nepovedlo.

,,Soudruzi, přece nepojedeme do komunismu na motocyklu„!

Tupá neschopnost a nevnímavost příležitostí zařízla Jawě krk. Jen tak mimo, když po válce pan Soičiru Honda na okraji Tokia montoval do jízdních kol obchodníkům s potravinama motorky z elektrocentrál do jejich jízdních kol, tak Jawa byla už světově známou značkou a nestačila plnit objednávky z celého světa ani z deseti procent. Soudruzi neměli zájem o navýšení výroby nebo modernizaci. V roce 1964 měl Honda 64% celosvětové produkce motocyklů!!! (dobře se to pamatuje) Jawa vyráběla už pouze pro SSSR a vnitřní trh už zastaralé relikvie, kdysi slavného ,,péráka“ přemodernizované do ,,kejvačky". Později měl pérák ještě několik převleků. Je mě líto zmařené snahy vývojářů a konstruktérů. Tichý, Toulek, Tatoušek, tři T za všechny.

Bambusi, teď lítám hodně vyhlídek, doma už máme se střídačem nového ,,koně ;-). Vampír 250.

Odp9: Na co je to dobré?
Bambus, 3.5.2009 10:17

Zdravím, teda koukam tu na toho vampíra - dobrá stíhačka. Stavěli jste to doma nebo je to ze supermarketu? :-)

Špatně jsem si to po Jimmim přečetl, myslel jsem že mi píše že u skútru na křižovatce nemusí řadit na neutrál jako my motorkáři, protože by se nám to mohlo rozjet dopředu. Pročítám to asi moc rychle.

O komunistickém vlivu na Český průmysl si nedělám iluze. Byla to hrůza. Jediné co mě těší je, že už se Jawa trošku zmáhá - viz http://www.jawa.eu/ Dávná firemní pověst už je sice ta tam, ale sem tam novou jawinu zahlédnu tak snad ještě přijdou lepší časy.
I když já jsem hlavně Čézetář. Teda byl jsem dokud ČZ nezprivatizovali do Italských rukou, což znamenalo faktický konec výroby motocyklů ve Strakonicích.

Odp9: Na co je to dobré?
Bambus, 3.5.2009 10:27

Ještě malé PS: Co jsi měl za hondu? :-)

Odp10: Na co je to dobré?
ivan, 3.5.2009 18:17

Čtryřventilový jednobuch s comstarovýma kolama. Ani nevím jestli to byla ta slabší nebo výkonnější verze. Minimální spotřeba a údržbové nároky. Slabší byla tuším 27 a silnější asi 40 HP. Slabší měla v Německu pojistné zvýhodnění, jinak byly identické a omezení výkonu bylo dosženo pouze zakroužkováním sacího traktu. Chyba mnohých mlaďasů je v tom, že jdou pouze po výkonu. Nakonec i to o něčem svědčí, já jsem pro lehký střední objem. Motorka musí být snadno manipulovatelná a lehká do ruky. Obratnost!..to je to, co jí dělá příjemnou. Jestli si chceš opravdu zajezdit, tak o ničem jiném než Hondě nepřemýšlej. Tu svojí jsem koupil už starší, od nějaké paní, ale přes bazík. Měl jsem ji několik let a nikdy z ní neukápla ani kapička oleje. Při lehkém středním objemu si velice dobře zajezdíš, ale nezrujínuje tě to. S výkonem letí náklady, spotřeba ale i váha prudce nahoru. Brácha si koupil H.- VTR (?)asi 130 kobylek. Výkon ho velice rychle přestal bavit, ale věčné tahání se s nadbytečnou váhou a zhoršená obratnost ho otrávila natolik, že už ani nejezdí. Závoďáky (silniční) jsem měl buď tovární Jawy nebo Yamahy (produkční). Z konstrukčního hlediska byl Jawácký motor mnohem úhlednější, lehčí, s tvrdou klikou, integrovaným vodním čerpadlem, šestikvalt se sedmilamelovou diafriktovou suchou spojkou. Perfektní konstrukce vyrobená zastaralou technologií. Sice elektron, ale řídký karter který přisával vzduch do klikové skříně byl takřka neseřiditelný a dost často se zadíral. Jawa měla i výrazně slabší brzdy a podvozek. Technologie nicasil Jawu a ostatní svět od sebe navždy oddělila a svět si pokračoval svým tempem už ,,bez nás„. Prostě, plánovači zapoměli, že ostrý závoďák potřebuje taky brzdy, ale pár tisíc se už v rozpočtu nenašly protože kola patřila do gesce ,,Podvozek“ a na ten ještě nebyl zpracovaný plán. Takhle byl zabitý talent a umění světových konstruktérů o kterých se svět nikdy nedozvěděl. Ještě dneska se mi chce brečet vzteky! Ohromný talent jedněch, a dutohlavá bezduchost druhých! Kdybych se rozepsal, tak bych asi nikdy nepřestal.
Asi bude lepší to nechat ležet někde ve spodních patrech vědomí.

Odp11: Na co je to dobré?
Bambus, 4.5.2009 21:54

Já vím Ivane, historie techniky a technika jako taková mě zajímaly od malička. Dřív jsme jako rodina jezdili 1100 deluxe embéčkem, se stahovacíma okýnkama vzadu, motorem vzadu, stěračema, kolama... no a první auto které jsem si koupil byla škodovka 105 S z roku 80 bez stahovacích okýnek vzadu. Zlatá pojízdná posilovna, nikdy mě nenechala ve štychu a na horách v zimě to byla jedna báseň. Ale bylo to furt svým způsobem embéčko. Tak to asi dopadá když byrokrati začnou mluvit do výroby - doporučuju k přečtení životopis Anthonyho Fokkera, to je ten co stavěl trojpošníky, taky si užil své. Jednou mu dokonce pruská byrokracie nařídila zdvojit zpěry mezi křídly, což jak se později ukázalo zapříčinilo smrt několika pilotů. Dvojté vzpěry způsobily kroucení nosníků, a křídla se jim rozlomila. Když se to stalo, byrokraté přichvátali s obviněním za špatný design. Když se ale ukázala pravda, že za to mohlo úřední nařízení, bylo ticho po pěšině. A to měl Fokker luxus člověka, kterej ve válečném Německu ví široko daleko o letadlech úplně nejvíc. Co pak v takovém mírovém socialismu zmůže talent na „úřadě pro kopírování pístu“, kde inovace u „nadřízených“ znamená především „námahu“. Takhle nějak si představuju tu „neviditelnou“ temnou sílu která brzdí pokrok.

Odp12: Na co je to dobré?
ivan, 5.5.2009 0:35

Teď se mě tu vymazal článek o mnou složených poctách panu Walterovi a Pudilovi, Strakonických esech.

Odp13: Na co je to dobré?
ivan, 5.5.2009 18:53

Vymazal jsem si ho nechtěně sám, ale pro pozdní dobu jsem ho už nepřepsal.

Odp14: Na co je to dobré?
slayd, 6.5.2009 11:07

Vem to stovkou rovnou proti zdi a vše máš vyřešeno! P.S.

Odp11: Na co je to dobré?
ivan, 24.1.2010 20:10

Tady si Romantiku můžeš přečíst o mojí nelásce k Jawě.

Odp8: Na co je to dobré?
Jimmy, 3.5.2009 9:55

Chápu tedy správně, že stojíš na křižovatce, máš zařazenou jedničku, nijak nedržíš spojku, tedy držíš pouze mírně brzdu a motorka se nerozjede ani to na samotný volnoběh nechcípne ?
Pokud je tam pouze klasická spojka, tak mě to hlava nebere.
Pokud je tam odstředivá spojka, volnoběžka nebo třeba hydrodynamický měnič, tak to chápu.

Odp9: Na co je to dobré?
Bambus, 3.5.2009 10:25

Promiň Jimmi, špatně jsem si to po tobě přečetl - koza s vozem. Na motorce mam klasickou spojku. U starších motorek se ale stávalo že když si měl zařazeno a držel si to přes spojku na červené, spojka se zahřála, zabrala, a motorkář pak většinou skončil v půlce křižovatky než mu chcípl motor. Tohle už se u hondy nestává. Naštěstí, protože když jsem měl rozhycovanou mojí starou ČZ, spojku sem mohl držet tak maximálně půl minuty než se to rozjelo.

To je ono!
Pavel od vody, 29.4.2009 11:15

Každý kdo chce takovouhle motorku, by měl projít takovýmhle vývojem. Od Pincka po Hondu. Když si takový kluk koupí rovnou pětikilo, dobře to nedopadne.
Já skončil na Mustangu, teď mám tři kola, auto ne ;-).
Poslední odstavec v článku jsou zlatá slova, platná ve všem, měla by se tesat, nebo alespoň denně opakovat v TV místo reklam. Kéž by takoví motorkáři byli všichni.
Otázka: Při jaké rychlosti se začíná projevovat ten gyroefekt kol?

Odp: To je ono!
Bambus, 29.4.2009 13:57

ani nevím kdy se to začne objevovat, ale řekl bych tak od 40-50kmh. Je to jedna z věcí co pumpují adrenalin do žil, protože člověk má z počátku pocit že to celé spadne na bok, holky řvou, ale na čistém asfaltu to nespadne i když jsou v něm díry. Jednou mě ale vezl strejda co trénoval na brněnském okruhu, a při jeho náklonech sem řval už i já - jde hodně o zkušenosti.

Odp2: To je ono!
slayd, 29.4.2009 15:06

No jo - šovinističtí nomádi. Ale lepší holky získají ti kteří mají spoustu koní pod kapotou.
Holt pohodlíčko je pohodlíčko a lůžková úprava a ochrana před deštěm vítězí u samiček na celé čáře...

Odp3: To je ono!
Bambus, 2.5.2009 9:51

Lůžkovou úpravou se vozím hlavně kvůli ochraně před sněhem

Odp4: To je ono!
slayd, 5.5.2009 13:42

Kupte si indické auto za 40.000 Kč a službu vám udělá a radost taky... P.S.

Odp5: To je ono!
Tlapka, 7.5.2009 14:02

Kupte si radši vrtulník s lehátkovou úpravou a atopilotem. Na silnicích je přecpáno.

Odp2: To je ono!
Pavel od vody, 6.5.2009 16:40

No to mně překvapuje. 40-50kmh? A je to znát i na Mustangu nebo jiných 50kách? Jí na tom lítal i 75 vleže, uši odřené od zatáček a nějaký gyroefekt jsem nezaznamenal, spíš rachot řetězu. Pravda je to už pár let.

Odp3: To je ono!
slayd, 7.5.2009 12:52

Bratrův pionýr Jawa 20 už rezaví asi 10 let na mlatě. Nemá někdo zájem? Zn. za odvoz! P.S.

Odp3: To je ono!
Bambus, 12.5.2009 22:02

Možná v tom má co dočinění odstředivá síla v zatáčce, ale abych řekl pravdu, teď když jsem si to vyzkoušel, tak bych řekl že občas tam ten gyroskop cítím - ale až ve větších rychlostech - tak od stovky výš

tady je to hezky vidět :-)
http://www.youtube.com/watch?v=M5GBxhSKqQs&feature=related

Odp4: To je ono!
Pavel od vody, 13.5.2009 8:50

Nádherně je gyroefekt znát, když vyndám přední kolo z vidlice, chytnu jej do obou rukou za osičku a roztočím. Čím víc, tím líp. A při pokusu o změnu směru klade kolo takový odpor, až se jeden diví.
-ppp-

Odp5: To je ono!
slayd, 21.5.2009 13:51

Už jsi viděl někdy majitele Hondy, jak si ho při stovce do zatáčky honí?
To byl průvan. Řidičce kamiónu, kterou předjížděl zvlhly v mžiku její spoďáry.... P.S.

Odp6: To je ono!
Tlapka, 22.5.2009 14:12

A co se stalo potom? taková historie musí mít pokračování. Vybourali se nebo naopak?

Odp6: To je ono!
Bambus, 25.5.2009 10:00

já teda nic takového neviděl, protože motorka se musí řídit oběma rukama, jinak je hezké když někdo neustále uráží - tvoří to hezkou atmosféru :-)

Odp7: To je ono!
tlapka, 25.5.2009 11:51

Teoreticky to možné snad je, nebo ne?

Odp8: To je ono!
slayd, 26.5.2009 13:03

Jistě že je to možný - jinak by se nemohlo přece stát. Nikdo se nezranil. Ale ten motorkář posléze začal jezdit úplně obnažený ve svém auťáku a na to skutečně dojel....
Nařídili mu ochrannou sexuologickou léčbu a na našich cestách bylo o jednoho exota méně...
P.S.

Odp9: To je ono!
tlapka, 26.5.2009 13:05

To je ale historie... a vyléčil se?

Odp10: To je ono!
slayd, 26.5.2009 14:12

Vyléčil? Nevím. Normálně ho občas vídám. Chodí do práce a dál o něm nevím nic. Je rozvedený a děti se s ním nestýkají. Jeho bývalá manželka se provdala podruhé a odstěhovala do jiného města.
Vypadá tak nějak sklesle. Prášky? Nevím... P.S.

jestli ho mate tak se...
kiri, 24.1.2010 19:02

jestli ho mate tak se domluvime.imail.okolokole@seznam.cz

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.