Nefilozofujte u piva, přijďte na Svíci.cz!

Komentáře k článku

1.4.2009 10:08

Právo na sebeurčení Moravanů

Deklarace z roku 1918, která zakládala ČSR, mluvila o společném státě Čechů, Moravanů, Slezanů, Slováků a Rusínů. Rusíni byli po válce mlčky ponecháni Sovětům a ukrajinské assimilaci spojenou s bojovnou ateizací nebo aspoň nucenou změnou jejich řeckokatolické víry na pravoslaví. Slováci dvakrát zvolili odchod ze společného státu z pocitu nerovnoprávného postavení, naposledy i pro směšnou českou neústupnost v boji „o pomlčku“ v názvu federace.

Zemské uspořádání a svébytnost Moravskoslezské země zrušili komunisté již v r. 1949 a všechny snahy Moravanů o její obnovení po r. 1989 byly smeteny českou byrokracií. Nové krajské zřízení bylo ustaveno s provokativním porušením celistvosti historických hranic země Moravskoslezské. Nyní Moravané a Slezané podle oficiální české statistiky dokonce formálně nemají existovat.

Naši předkové však nezakládali společný stát proto abychom pozbyli svou svébytnost, nebo se rozplynuli v Česko a ztratili i svou prostou existenci. Předpokládali, že v novém státě získají dokonce více autonomie. Krutě se zmýlili. Vždyť Rakousko-uherská říše alespoň svébytnost a autonomii Moravského markrabství vždy respektovala. Dokonce i za Protektorátu Morava nepřestala existovat i když pod tvrdou německou okupací.

Vstoupili jsme nyní do multikulturního společenství E.U. Charta lidských práv dává každému občanu E.U. právo svobodně se hlásit ke své národnosti. Přesto jsme svědky toho, jak nacionální český šovinismus netoleruje v Česku, členské zemi E.U., ani vlastní multikulturní společenství. Sčítací formuláře statistického úřadu dokonce vypustily ze svých údajů Moravskou i Slezskou národnost, přestože se k ní v r. 1991 přihlásilo více než 1,3 milionů občanů. Ve statistických datech se hrubě ignoruje, že v naší zemi žije - asi tři sta let déle než Češi - národ Moravanů.

Respektování Moravského národa, zemského zřízení a samosprávy jsou minimální předpoklady pro vytvoření právního stavu a spravedlivého postavení Moravanů i Slezanů ve společném státě. Moravané demokratickými prostředky usilují o spravedlivou národnostní politiku. Naproti tomu Češi při jakékoliv zmínce o Moravské svébytnosti začnou ihned mluvit o rozbíjení státu; ve skutečnosti jsou to ale oni, kdo netolerancí ohrožují naše společné soužití.

Jsem Moravan - duší i tělem i zpěvem...
SENIOR, 1.4.2009 16:20

Jsem Moravan - duší i tělem i zpěvem. A měl bych proto asi vyhnat z Moravy všechny Čechy.
Jak to jen udělat a neriskovat humanitární bombardování?
Další potíž je v tom, že žiji v Čechách a vnoučata se tu narodila.
Poraďte, prosím. Jak vyřešit můj problém?

Odp: Jsem Moravan - duší i tělem i zpěvem...
Tlapka, 2.4.2009 12:54

Dopadne to jako v Kosovu.

Odp: Jsem Moravan - duší i tělem i zpěvem...
Martin, 3.6.2009 12:35

Také jsem Moravan tělem i duší a obnova Moravy je pro mě skoro svatou záležitostí, ale zásadně nesouhlasím, aby byl někdo z Moravy vyháněn pro svoji národnost či etnicitu, pokud je člověk slušný ať klidně na Moravě žije, ať je třeba eskimák.
Svůj problém si musíte vyřešit sám v sobě, třeba jednou přijdete na to že to c píšete je blbost a přestanete to řešit.

Odp: Jsem Moravan - duší i tělem i zpěvem...
vseidl, 13.3.2012 13:28

Snaž se mít Čechy rád jako mají Češi rádi Moraváky.Moraváci mají vůči Čechům neustálé předsudky.Vím to když jsem tam několik let žil.Zbav se předsudků a máš po problému.

Mám povahu severských psů, ti si svoje...
ivan, 1.4.2009 18:50

Mám povahu severských psů, ti si svoje teritoria příliš neochcávají, asi jim došlo, že v těch milionech čtverečních kilomerů ledu je to pitomina, přesto chápu ty, kteří by za svůj kousek Země i země ;-) rádi položili život.

Tak ať se jim v jejich konání daří!

Pomýšlím na ty, kteří byli povražděni a vyhnáni ze svých domovů, nebo byli asimilováni, než někdo dobyté území vojenskou silou, a následně ovládnuté politickou mocí nazval Moravou. To, že jsem úředně ,,čehůn„ je mě fuk, stejně, jako je mě jedno, že jsem nejspíš ,,slovanogermán“. Obojí mají svoje zahrádky na hrobech jiných. Vzpomeňte, všichni jsme potomky vrahů!!.. v čítankách se to nedočteme, ale je to nepřehlédnutelný fakt.

Přesto.!! Přeju každému takový život, ve kterém by se cítil dobře a byl spokojený. Kdyby to pro někoho byla samostatná Morava, hlasoval bych pro její samostatnost.

Určitě bych ale myslel na ty, pro které by to bylo začátkem jejich konce.
Docela si představuju ,,radostné" dojetí Indiánů, kteří nedávno slavili pětisté výročí Kolombusova triunfu.

Když vlají prapory, je rozum v prdeli.

Odp: Mám povahu severských psů, ti si svoje...
Tlapka, 2.4.2009 16:31

Jenže prapory vlají a vlají.. nelze je odstranit a rozum z p.. vytáhnout !

Odp: Mám povahu severských psů, ti si svoje...
Josef, 9.5.2009 9:53

Seš halt Ivan. Samostatná Morava, samostatné Slezsko, Zaolží Polsku, Slovácko Slovensku. A ze zbytku by mohla být federace Hanácko-Valašská, kde by obě části střídavě spravovali zbytek Moravy a Čechům, což je podle posledního sčítání asi 90% obyvatelstva, by mohla být zaručena menšinová práva.

Odp2: Mám povahu severských psů, ti si svoje...
Josef, 9.5.2009 9:55

k čertu nějak jsem nesledoval větné členy. ...opravuji...střídavě spravovaly....

Odp: Mám povahu severských psů, ti si svoje...
Pavel Strnad, 3.10.2012 13:50

Vážení přátelé,nevím,proč píšete o vyhnání Čechů a další nesmysly.Základním úkolem Moravana je,uvědomit si,že je Moravan,že jeho vlast sahá do minimálně 9.století,že byla Morava královstvím,když ještě nikde u Slovanů neexistvovalo atd.Ještě za unionisitcké první republiky byla alespoň uznávaná Země Moravskoslezská,když od 12.stol.již bylo samostatné Markrabství moravské, s vlastním vladařem,soudnictvím,ekonomikou,ústavou atd.
Až teprve od r.1949 byla země Moravskoslezská zrušena a v roce 1990 vydalo federální shmromáždění usnesení,kde bylo zrušení moravy bráno jako akt protiprávní.Chceme tedy realizovat usnesení feder.shhromáždění a chcem,aby se Morava spravovala samostatně a ne z prahy.Kdo se díval na televizi o vile Tugenhad viděl,jak vypadalo Brno ve 20.a 30.letech XX.století a jak vypadá dnes.Nejsme žádné krajské město na úrovni okresu.Chceme ale,aby nejen Brno,ale i ostatní moravská města vzkvétala a aby moc byla rozdělena mezi další moravská města.
Již celých 1.200 let byla Morava samostatná v rámci dvoustátí s Čechy.proč by nemohla být dnes.
S pozdravem doc.MUDr.Pavel Strnad

Odp2: Mám povahu severských psů, ti si svoje...
Vlastimil Čech, 3.10.2012 21:06

Ovšem hlavně také Olomouc byla ošizena Brnem... :-)Země Moravská by měla míti své centrum v Olomouci, kdežto země Slezská v Opavě... Co ale s Královstvím Valašským? A s Hanáckými Athénami?

Odp3: Mám povahu severských psů, ti si svoje...
Tlapka, 4.10.2012 11:57

Nejlépe co město, to zvláštní celek a líbily by se mi taky hradby a městské brány.

Taky jsem Moravačka
Jana, 1.4.2009 19:05

Prakticky čistokrevná, z Čech teda nemám předka ani jednoho několik generací dozadu, jednoho dědečka ze Slovenska s balkánskými kořeny.
Ale myslím si, že moravská národnost je blbost. I když před lety jsem se k ní z hecu taky přihlásila. Bývala to docela sranda ve škole při psaní vysvědčení, když půlka děcek měla národnost českou a půlka moravskou...
Ani samostatná Morava mi není po chuti. Sice - co je malé, to je milé, ale přece jen větší stát má více šancí obstát.
Ale trochu mě štve, že administrativní kraje z Moravy ukusují. Například v létě jsme byli ve Slavonicích, což by mělo být moravské město, ale leží v Jihočeském kraji.:-(

Odp: Taky jsem Moravačka
slim, 2.4.2009 15:42

Leží snad v jednom společným státě, tak je to snad jedno né.

Odp2: Taky jsem Moravačka
Jana, 2.4.2009 19:00
Odp3: Taky jsem Moravačka
slim, 2.4.2009 19:10

Podivný patriotismus, jsme jeden stát a podivně by se měl jaksi dělit , vy moraváci mi připadáte jako věčně ukřivděný .My vás chválíme jak jste dobrosrdečný , vychvalujeme vaše víno, slivovici a mravy a v životě jsem od vás neslyšel že vy nás máte taky rádi,nikdy,jen ukřivděnost.

Odp4: Taky jsem Moravačka
Jana, 3.4.2009 10:39

Docela vám kašlu na chválení vína a slivovice. To je jak obdivování zvířátek v zoo. Pro spoustu Čechů je Morava prostě Asie, zaostalá země se svérázným a také poněkud zaostalým obyvatelstvem. Obdivování dobrosrdečného a mravného místního lidu tomu jen nahrává.
Jen jsem napsala, že spousta Moravy je dnes administrativně v českých krajích a to jediné mi vadí. Nevidím v tom žádný podivný patriotismus.
Ta místa se prostě časem odrodí. Jestli se to už nestalo. Lidé tam se prostě začnou cítit Čechy a Morava bude okleštěná. To mi vadí.

Jinak ještě.
Jeden starý pán, který k nám přišel z Čech, vzpomínal na své dětství. Jako kluk jezdíval občas se svým strýčkem do Hradce na trh. A občas tam zahlédl podivné chlapíky, kteří prodávali koně a všichni jim říkali „Moravané“.
Ptal se strýčka:
„Strejčku, kdo jsou to ti Moravané?“
A strýček na to:
„Víš, Pepíčku, Moravané, to jsou lidé jako my. Jenže jsou trošku hloupější“.

To je myslím docela výstižné.

Odp5: Taky jsem Moravačka
Tlapka, 3.4.2009 15:54

Mám opačné zkušenosti. V Čechách na prázdninách mi říkali: My máme rádi Moraváci !

Odp5: Taky jsem Moravačka
slim, 5.4.2009 19:00

Třeba je to pravda.

Odp6: Taky jsem Moravačka
ivan, 5.4.2009 22:36

Ale, ale!

Odp7: Taky jsem Moravačka
Tlapka, 6.4.2009 9:11

Přísahám, zeptejte se třeba v Rychnově nad Kněžnou.

Odp7: Taky jsem Moravačka
slim, 6.4.2009 19:40

Jakýpak ale ale, my češi musíme být pořád k nim slušný a ohleduplný a oni nám pořád jen něco vyčítaj a kritizujou, v životě jsem od nich neslyšel že jsou s náma rádi ,jako to musíme říkat na veřejnosti my.To samý se slovákama,budeme pořád říkat jak jsme je měli rádi ,jak nás to mrzí, a oni nic, nikdy jsem od nich neslyšel že nás měli rádi. už mě to štve .

Odp8: Taky jsem Moravačka
Skynet, 6.4.2009 21:59

slim, 6.4.2009 19:40 Jak chcete žít je jen na vás. Chcete-li ze sebe dělat chudáky tak se jimi stáváte , jste vlastními utlačovately. To vy řešíte že je nespravedlivé že Češi jsou jiní než Moraváci. To vy říkáte že Slováci jsou jiní než Češi. A vlastně nedávno jsme se bavili o tom jaké jsou kořeny v Českém rodě. A to že různý. Tak co jsi když pomlouváš náše Slovanské,Keltské předky.. A konkrétně ty jsi něco říkal na veřejnosti. Skynet

Odp9: Taky jsem Moravačka
slim, 7.4.2009 7:57

Nesmysl.Nokoho nepomlouvám,nic neřešim,pouze poukazuji na skutečnost.Ty chudáky právě ze sebe dělají moraváci a už tento samotnej článek je toho důkazem.Neobracejte a nepřekrucujte.

Odp10: Taky jsem Moravačka
Tlapka, 7.4.2009 8:44

Já jsem to tak neslyšela že Moraváci mají něco pro Čechům, jenom proti zvykům Pražských politických institucí, mezi jednotlivci to není Vůbec.

Odp10: Taky jsem Moravačka
Pavel od vody, 7.4.2009 9:09

No, já jsem z toho získal pocit, že je řeč o úplně jiném etniku, než o moravácích.

Odp5: Taky jsem Moravačka
poiuyt, 7.4.2009 13:19

Ten cesky obvykly ton kazdemu je odporny.

Odp6: Taky jsem Moravačka
FJK, 9.4.2009 8:33

A Vy píšete odkud, když nepoužíváte diakritiku?

Odp7: Taky jsem Moravačka
Tlapka, 9.4.2009 10:06

Někdo si myslí, že diakritiku je třeba zrušit jakož i tvrdé Y. Třeba je to takový filozofický přístup.

Odp8: Taky jsem Moravačka
slayd, 9.4.2009 12:39

Je třeba pomáhat mužům a měnit jejich tvrdý na měkký. P.S.

Odp9: Taky jsem Moravačka
Tlapka, 22.4.2009 8:29

Jak by to muži chtěli? Co je víc zatěžuje?

Odp4: Taky jsem Moravačka
vseidl, 13.3.2012 13:41

Taky si myslím že Češi mají Moraváky raději než Moraváci Čechy.V Čechách jsem se narodil a žiju většinu života a neslyšel jsem nikdy od Čechů nic špatného na Moraváky.Na Moravě jsem žil dva roky a stačilo mi to co za tu dobu jsem si vyslechl na adresu Čechů.Hlavně moralizování.O zkaženosti atd.Nevím proč to je a mám Moravu i její obyvatele i přesto rád.

Odp: Taky jsem Moravačka
greybeard, 21.4.2009 20:08

A já jsem kříženec Horáka, Hanáka a Valacha - mimochodem - valašský pas nemám, protože jakožto domorodec bych ho měl mít zadarmo, ale Bolek a spol. za něj chtěli peníze, tak jsem raději zůstal bez příslušnosti ...
Mně osobně nevadí, že jsem Čech z Moravy, mně vadí, že třeba v předpovědích počasí většinou používají namísto Moravy a Slezska poněkud delší termín východ České republiky. To je zcela neekonomické, protože taková předpověď je buďto dražší, nebo méně informativní (podle toho, jak je dlouhá). A navíc, dodneška jsem nepřišel na to, kde má ČR vchod :-(

Odp: Taky jsem Moravačka
Martin, 3.6.2009 12:53

Možná si to ani neuvědomujete, ale váš příspěvek je silně nacionální a dokonce protizákonný. Pokud řeknete, že Moravská národnost je blbost útočíte tím na nejzákladnější svobodu člověka rozhodnout o své identitě. Proč je jako moravská národnost blbost a česká jako ne? To jsou jako Moravané nějaký méněcenný druh.LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV A SVOBOD říká: Každý má právo svobodně rozhodovat o své národnosti. Zakazuje se jakékoli ovlivňování tohoto rozhodování a všechny způsoby nátlaku směřující k odnárodňování.

Prosím netvrďte, že ty statisíce lidí hlásící se k moravské národnosti jsou blbci, nechte jim jejich svobodnou volbu.

Si to vemte ještě v polovině 19. století bylo na Moravě jediné národní povědomí a to moravské, pak sem čeští národní buditelé začali vozit češství a propagovat myšlenku kterou vymyslel Palacký, že jsme Češi žijící na Moravě (prý kvůli hrozí germanizaci) a výsledkem je že dnes je Moravská národnost blbost. Nikdo vám nevyčítá, že jste se vykašlala na odkaz svých předků a hlásíte se k jinému národu, tak laskavě nemějte za zlé lidem to že nedělají také a zůstali věrni.

Odp2: Taky jsem Moravačka
vseidl, 13.3.2012 13:56

Tak nebrblej proti Čechům a něco dělej.Zkus něco udělat pro moravskou nezávislost na Češích.Neuděláš nic jenom brbláš.A to je problém všech Moraváků.Máte plnou pusu samostatnosti Moravy ale nezvolíte si stranu,která vás odtrhne od Čech a radši brbláte a pořád něco na Čechách vidíte.Nejdřív se ale sami sjednotte.Jinak mluvíte na jižní Moravě,jinak se mluví na Ostravsku,na Hané i na Valaššku.Sjednotte se a pak se odtrhněte od Čech ale přestante kritizovat Čechy.

Odp3: Taky jsem Moravačka
Tlapka, 14.3.2012 14:15

Já chci sjednotit Horní a Dolní Slezsko a tak vytvořit novou a lepší říši s názvem Big (nebo Santa nebo New.. ) Silesia.

Odp4: Taky jsem Moravačka
Vlastimil Čech, 14.3.2012 22:16

a co tak třeba : „Duža Silecia“ ? nelíbí?
nebo třeba „Grosse Silecia“? Řekl bych: „To je o co běží...“

„Osamostatni Moravu, posílíš mír !“
(:-), 1.4.2009 19:34

:-)
Pro Moravus:

Neblbni, dřív než Morava tu budou Spojené Státy Evropské. :-) Vždyď už teď nikdo z nás neví, zda nám všechny naše Země České (Čechy, Morava, Slezsko) ještě patří nebo ne. Slovensko k nám už jasně nepatří.

Cílem těchto aktivit je, aby Moravák Čechovi oči vyškrábal, a na území obou se Anglosas usadil. :-(

Odp: „Osamostatni Moravu, posílíš mír !“
Skynet, 1.4.2009 20:47

Taky jsem Moravan a tudiš Čech. Karel4 a jiní jsou jasně Čechy , bez ohledu velké Moravy nebo jak to je.

Odp2: „Osamostatni Moravu, posílíš mír !“
Juras, 1.4.2009 21:37

Tak tomuhle nerozumím. Pochopil bych Moravan jako národnost a Čech jako občanství, druhá věta je pro mě ale dost nesrozumitelná.

Odp3: „Osamostatni Moravu, posílíš mír !“
Tlapka, 3.4.2009 15:55

Nedělejte si starosti. Až přijdou mohamedáni budeme všichni jedna rodina.

Odp: „Osamostatni Moravu, posílíš mír !“
ivan, 1.4.2009 21:21

Romantiku, teď si představ, že jsem nejspíš slavogermán, já jsem jenom slaboučkatý čajíček, ale za mnou se ženou celé šiky anglosassů, to bude teprve mela. ;-)

No, tak si říkám, jestli tu nejsem spíš nějak zapomenutej, zatím to vypadá, že se ta smršť žene obráceným směrem, řekl bych, že fouká spíše z východu a z jihu.

Romantiku, co ty, máš ten správnej původ?.. a kterej to vlastně je?

Odp2: „Osamostatni Moravu, posílíš mír !“
Skynet, 1.4.2009 22:54

ivan, 1.4.2009 21:21 ;-) jasně máš pravdu . Prapraděd je z madarska a Babička z polska . ČLOVĚK MÁ VE SVÉM RODĚ ASIK HODNĚ NÁRODNOSTÍ.

Odp: „Osamostatni Moravu, posílíš mír !“
Juras, 1.4.2009 21:33

Já doufám, že se ten eurosocialismus brzy sesype. Dávám špidlím rok, možná dva ;-)

Odp2: „Osamostatni Moravu, posílíš mír !“
ivan, 2.4.2009 7:34

Pane Bože, dej ať máš pravdu. Amen.

Odp3: „Osamostatni Moravu, posílíš mír !“
Alfons, 2.4.2009 9:18

Nic netrvá věčně, kromě Boha. A ten si s tím poradí.
Pravda Boží přesune všechno špatné do propadliště dějin. AMEN. Funguje to naprosto spolehlivě i pro ateisty. Sleduji to s nadhledem a úsměvem. Ti, kdo chtějí ovládnout lidstvo se uškrtí ve vlastní smyčce. ANEN po druhé.

Odp4: „Osamostatni Moravu, posílíš mír !“
Tlapka, 15.4.2009 15:25

Nashledanou u Posledního soudu.

Řetězová reakce
Tlapka, 2.4.2009 12:51

Napřed Rakousko, pak samost. Československo, pak sam. Česko, pak sam. Morava, pak sam Slezsko, pak samostatné Ostrava, pak samostatná Moravská Ostrava- nakonec rodinné klany.

Odp: Řetězová reakce
Juras, 2.4.2009 14:41

Když už separatista a vlastizrádce Masaryk odtrhl z naší vlasti Československo, tak už je při pohledu zvenku jedno, jestli jsou ti malí pidižvíci dva nebo tři. Při pohledu zevnitř to ale vidět je. Raději bych viděl Brnocentrismus než aby Brno bylo odstrkováno v zájmu pragocentrismu, tak jak tomu ve skutečnosti je.

A té spousty moravským měst, které leží v Čechách je mi líto stejně jako Janě.

Odp2: Řetězová reakce
slim, 2.4.2009 15:34

Vlastizrádce Masaryk ? tak to je silná káva.

Odp3: Řetězová reakce
Juras, 3.4.2009 8:33

To není žádná káva, ale správné pojmenování. Z wikipedie: „V užším smyslu ve vztahu ke státu je zrada trestný čin spočívající v jednání proti státu, jehož je člověk občanem.“

Co jiného je snaha rozbít svou vlast, odtrhnout a vytvořit Československo?

Odp4: Řetězová reakce
slim, 3.4.2009 9:00

Možná jsem né příliš dobře informován a po této stránce sečtělej, nerozumím tomu ,posloupně jak jste napsal,můžete vysvětlit ? 1.rozbít ,2. odtrhnout a za 3.vytvořit ? I když tomu poslednímu samozřejmě rozumim.

Odp5: Řetězová reakce
Pavel od vody, 3.4.2009 9:31

1. Co bylo před vznikem Československa? C&K mocnářství Rakousko-Uhersko v čele se straříkem FrancJozefem. To se snažil TGM a jeho kamarádi rozbít.
2. Následně odtrhnout a
3. vytvořit nový stát - ČR.
Z pohledu C&K úřadů to byli zrádci ... dnes bychom řekli teroristi. Z našeho pohledu to jsou národní hrdinové. Současní teroristi v Iráku a jinde dělají totéž, ovšem jinými prostředky. Co je na tom k nerozumnění?

Odp6: Řetězová reakce
slim, 3.4.2009 9:36

Ale vždyt s tim musí každý patriot a vlastenec jen souhlasit, být součástí rakouska uherska pouze jako druhořadý partner mi nepřijde vůbec důstojné a je to ponižující,vzhledem k naší historii, kdy jsme bývali dost mocný v Evropě. Takže nemoho souhlasit s tim vlastizrádcem.

Odp7: Řetězová reakce
Pavel od vody, 3.4.2009 9:41

Naše moc a důstojnost byla do země zadupána na Bílé Hoře, ale začalo to o mnoho dříve. Opravdu mocný národ byli Češi za Přemysla Otakara II.
A jak říkám, TGM byl vlastizrádce jen z pohledu C&K úřadů. V našich očích je hrdina a tatíček.

Odp8: Řetězová reakce
slim, 3.4.2009 9:59

Ano, Přemysl Otakar II , Václav III a Karel IV , snad i Václav IV ,dál se naše historie odvíjela krutě až do roku 1989.

Odp9: Řetězová reakce
Pavel od vody, 3.4.2009 12:59

Hm a od r.1989 je to jen fraška.

Odp10: Řetězová reakce
slim, 3.4.2009 13:02

proč fraška, nazval bych to spíš učení se konečně dělat politiku, zatim nám to moc nejde ,ale začít se musí.

Odp8: Řetězová reakce
ivan, 3.4.2009 11:16

Pavle, proč být hrdý na to, že jsem mocný? Jsou lidé vůči kterým je ona moc uplatňována taky rádi?

Odp9: Řetězová reakce
slim, 3.4.2009 11:20

Jde o to, co si představujete pod slovem moc, jestli moc ve smyslu okupant či moc jako určitý vliv na světovém dění třeba v kladném smyslu slova.

Odp10: Řetězová reakce
Pavel od vody, 3.4.2009 12:56

Pojem „moc“ má jediný význam - nadvládu nad těmi, co ji nemají. Jiný smysl moc nemá.

Odp11: Řetězová reakce
Pavel od vody, 3.4.2009 12:57

Ivane, zdravím tě.

Odp9: Řetězová reakce
Pavel od vody, 3.4.2009 13:33

Lidi, kteří mají moc, na ni hrdí nejsou. Spíš pyšní a nadřazení ...

Odp7: Řetězová reakce
Juras, 3.4.2009 10:44

Jako patriot a vlastenec nesouhlasím, že Masaryk rozbil mou vlast. :-)

Česko považuju za horší vlast než Rakousko (celé - i s Českem a Uherskem). Moravu bych považoval za lepší vlast než Česko. A nakonec - Evropsko považuju za horší vlast než Česko.

Už je to zamotané. Udělám pořadník vlastí, tak jak bych v nich nejraději žil (na prvním místě je nejmilejší):

1) Rakousko-Uhersko
2) Morava
3) Česko
4) Evropsko

Odp8: Řetězová reakce
slim, 3.4.2009 10:56

Morava vydržela zhruba snad 100 let než ji zplundrovali madaři. Já jsem nacionalista a proto je pro mě prvořadý Česko . :-).

Odp9: Řetězová reakce
ojin, 17.4.2009 10:41

Morava vydržela 750, než ju zrušili komunisti. Nauč se dějepis;)

Odp8: Řetězová reakce
Pavel od vody, 3.4.2009 13:31

Souhlasím s tebou Jurasi, taky by se mi líbilo být v 2.pol.19.stol. Nejlépe jako rakouský oficír v r.1866 tam u Královýho Hradce ;o)
Avšak pokud považuješ R-U za svou vlast, no tak to se nedá nic dělat, tatíček Masaryk ti ji rozbil. Tedy on na to nebyl sám, ale to už je jiná mísa.

Odp9: Řetězová reakce
Juras, 3.4.2009 13:46

Já bych nechtěl být v 2. pol. 19. století. Já bych chtěl, aby místo EU vzniklo RU a vzalo nás zpátky. Přece jenom - české národy v Rakousku Uhersku sice úpěly pod nadvládou, ale dalo se to vydržet ;-)

Odp10: Řetězová reakce
Pavel od vody, 3.4.2009 14:16

Pravda, 300let jsme úpěly (my národy) pod rakouským jhem, až jsme se proúpěly k nevyspělejším národům v Europě. První republika měla solidní základy.

Odp11: Řetězová reakce
ivan, 3.4.2009 14:24

Ahoj Pavle, prča je, že všichni školáci věděli, že jsme trpěli pod jhem, ale nikdo nevěděl, vč. mnohých učitelů co to ono jho je. Typnul bych si tak každého desátého.

Odp12: Řetězová reakce
Pavel od vody, 3.4.2009 16:27

Teď jsi mně dostal, Ivane. Jho měli tažní voli? Neb koně měli chomouty, ne?

Odp13: Řetězová reakce
ivan, 3.4.2009 22:38

No jasně, je to tak.

Odp10: Řetězová reakce
ivan, 3.4.2009 14:17

Tak si pro sebe říkám, jaké to úpění muselo být strašný. Třeba čítanková legenda o muži v klobouku který začal vybírat po požáru Národnho Divadla na nové a ,,ještě krásnější. Docela se tomu chechtám, ve skutečnosti se vybralo velice málo a naši ,,Zlatou" zacvakalo consorcium vídeňských bank. Tak jest! To, že byl rozpad RU politickou chybou je jasná věc, to že se ,,Čehůni, Moravané ( I ti čistokrevní ;-) haha ) Slováci a Rusíni zachovali jako zrádci je fakt. Tak ať si to nikdo moc nemaluje. Jsme potomci nejen vrahů, ale taky zrádců.

Odp8: Řetězová reakce
FJK, 9.4.2009 8:46

Snažil jse se mu vysvětlit, že v každém nárosě jsou svině i dobří lidé. Tomu ale nerozuměl. Srbové byli přátelé, Chorvati nepřátelé, Slovinci kurvy, Češi (nevím, zda sem zahrnoval i Moravany) nazýval slovanskými Židy, Řeky nesnášel a Turky nenáviděl atd. Bože ochraňuj mně od každého, kdo má takové myšlení.

Odp7: Řetězová reakce
Martin, 3.6.2009 13:05

Já jsem tedy patriot a s tím tedy nesouhlasím, za Rakouska byla Morava země s vlastní ústavou, parlamentem (sněmem) zákony a financemi a mě to tedy nepřijde jako druhořadé postavení.To jen Češi, kteří měli stejné postavení na úrovni Moravy, potřebovali úplnou samostatnost a být centrem státu a tak chtěli Rakousko rozbít-

To dnes za tzv. velkého Česka byla Morava úplně zlikvidována, vymazána z mapy nemá nic a neexistuje. Tak kdo je horší češi nebo rakušáci?

A stejně jak byli Češi proti Rakousku tak jsou dnes mnozí proti EU, protože oni musí být za každou cenu centrem, tak mají strach ze sjednocené Evropy, to by byla hrůza když by o něčem místo Prahy rozhodoval Brusel.

Odp2: Řetězová reakce
Tlapka, 2.4.2009 16:28

Po Brnocentrismu přijde Olomoucentrismus nebo Ostravacenrismus.

Odp3: Řetězová reakce
Pavel od vody, 3.4.2009 9:33

Přimlouvám se za Mikulov. Tam žili už Keltové a lovci mamutů. A já.

Odp4: Řetězová reakce
Tlapka, 6.4.2009 9:17

Dobrá, domluveno. Mikulov prohlášen na hlavní město Moravy. Nakonec je tam blízko do Vídně a Budapešti.

Odp2: Řetězová reakce
Josef, 9.5.2009 10:07

Moraváci tvoří menšinu na Moravě. Je proto je třeba chránit před jimi samými.

Čech rodu moravského
Vlastimil Čech, 2.4.2009 12:55

Ač Čech, jsem asi Moravan...:-)... tož což to řešit (jestli je to třeba vůbec řešit) stejně jako František Palacký: „Jsem Čech rodu Moravského“...???

Odp: Čech rodu moravského
slayd, 2.4.2009 15:03

Po včerejší utkání ve fotbale bych byl raději Slovákem... , ale ani oni nepatří mezi mistry světa.
To bude zase sportovní ostuda na MS ve fotbale... P.S.

Odp2: Čech rodu moravského
slim, 2.4.2009 15:33

Jsi opravdu vlastenec. Prohra a hned se utíká pryč.

Odp3: Čech rodu moravského
slayd, 3.4.2009 14:14

Ostuda není prohrát. Ale prohrát se dá hrdě po dobrém boji. Čeští sportovci dokázali vybojovat za minulého režimu za pár kaček mnohá vítězství na o mnoho více placenými profíky ze západu. Dnes se jejich příjmy zvýšili na úroveň západu, ale jejich výkony klesají ve všech oblastech sportovního snažení. Proč? P.S.

Odp4: Čech rodu moravského
Pavel od vody, 3.4.2009 14:18

No pro ty peníze přece. Dneska se nesportuje z nadšení, ale z donucení. A tím se zápasy nevyhávají.

Odp5: Čech rodu moravského
slayd, 3.4.2009 14:25

Je to jako z bojovníky ve válce. Ti co bojují za peníze do toho nejdou naplno, jako ti kteří bojují z vlastního převědčení a hodlají pro to položit i svůj život. P.S.

Odp6: Čech rodu moravského
Josef, 9.5.2009 10:13

Září 1792 vraždění vězňů v Paříži. Trvalo 3 dny, prováděla je s velkým nadšením skupina asi 150 národních pracovníků - tak si říkali, neboť dělali za národ něco jako deratizaci. 3. den napadlo nějakého chytráka z Komuny dát jim plat. Jen ho dostali, udělali přestávku, neboť „pracovníci“ si museli odpočinout a se občerstvit. Po asi dvou hodinách začali znovz, ale asi jen hodinu. Pak si dali další občerstvovačku a šli domů. Tím to skončilo. Dnes to ví všichni ekonomové, čím větší mzda, tím menší nabídka práce.

Odp4: Čech rodu moravského
slim, 3.4.2009 15:01

Ale ty mluvíš o něčem jiném ted, říkal jsi že by jsi byl nejradši po včerejšku slovákem.Po prohře okamžitě opouštíš český fotbal. A o fotbalu v minulém režimu bych radši moc nemluvil, statický a upachtěný fotbal kdy jsme se málokdy dokázali jen kvalifikovat na MS nebo ME. Španělsko,byla ostuda jako hrom a do Mexika, jsme se ani nedostali.

Odp: Čech rodu moravského
Tlapka, 2.4.2009 16:29

Já se pokládám za Světoobčana, ale Islám by mi vadil. Nerada se modlím.

Nesmysl se dělit, měli bychom se...
Alexander IV., 7.4.2009 18:20

Nesmysl se dělit, měli bychom se spojovat

Odp: Nesmysl se dělit, měli bychom se...
Tlapka, 8.4.2009 8:44

Já jsem stejného názoru. Zvláště v rámci Evropské Unie

Evropskou unii zrušit, připojit se k...
Juras, 8.4.2009 10:45

Evropskou unii zrušit, připojit se k naší vlasti - Rakousku. Je ale otázka, jestli by nás chtěli...

Odp: Evropskou unii zrušit, připojit se k...
slayd, 8.4.2009 13:53

Myslím že se nemusíme vzájemně. P.S.

Odp2: Evropskou unii zrušit, připojit se k...
Tlapka, 8.4.2009 14:01

Ledaže tak, že bychom dobyli a podrobili se Rakousko a Maďarsko a museli by tam mluvit česky.

Odp: Evropskou unii zrušit, připojit se k...
Karton, 16.4.2009 11:12

Naše vlast jsou Čechy a né Rakousko,a jestli by nás chtěli to nevim,ale já je určitě né.

Odp2: Evropskou unii zrušit, připojit se k...
Juras, 16.4.2009 11:59

Já považuju za vlast celý stát, nikoliv jenom část území.

Odp3: Evropskou unii zrušit, připojit se k...
Karton, 16.4.2009 12:04

Rakousko uhersko já vnímám jako dost velký důvod k české malosti,neboli vznik české malosti,pak to byl samozřejmě další velký zásah a to byl socialismus.

Odp4: Evropskou unii zrušit, připojit se k...
Juras, 16.4.2009 12:24

Já teď mluvím o tom, že Tvou vlastí jsou Čechy. Já za svou vlast považuju celé Česko - Čechy i Moravu.

Nevím, cos chtěl tou úvahou o Rakousku-Uhersku a o české malosti vlastně říct.

Odp3: Evropskou unii zrušit, připojit se k...
Tlapka, 16.4.2009 12:20

Já považuji za svou vlast sluneční soustavu a přilehlé galaxie. Vlastenectví je mi cizí- přece každý se narodil „někde“.

Odp4: Evropskou unii zrušit, připojit se k...
Karton, 16.4.2009 12:22

a co další sluneční soustavy, to je pro tebe co ?

Odp4: Evropskou unii zrušit, připojit se k...
Juras, 16.4.2009 12:26

A jsi ochotná bránit svou vlast proti napadení nepřítelem? Lokální války uvnitř Tvé vlasti Tě asi nezajímají...

Odp5: Evropskou unii zrušit, připojit se k...
Tlapka, 16.4.2009 17:38

Jasně však JÁ jsem si nezačala. Ovšem kdyby přišli komunisti tak bych je pozabíjela hned.

Odp4: Evropskou unii zrušit, připojit se k...
Josef, 9.5.2009 10:16

kosmopolita

Odp3: Evropskou unii zrušit, připojit se k...
Karton, 16.4.2009 12:26

připojit se k naší vlasti - Rakousku. Viz víše.

Odp4: Evropskou unii zrušit, připojit se k...
Juras, 16.4.2009 12:31

Jaká vícha by to měla být? ;-)

Nepovažuju Rakousko za naši vlast - udělal jsem chybu, správně jsem měl napsat k naší pravlasti.

Odp5: Evropskou unii zrušit, připojit se k...
Karton, 16.4.2009 12:33

Můžeš mi říct co tě nutí smýšlet o Rakousku jako o naší vlasti či pravlasti ?

Odp6: Evropskou unii zrušit, připojit se k...
Juras, 16.4.2009 12:44

Skutečnost. Historie. Co jiného?

Odp7: Evropskou unii zrušit, připojit se k...
Karton, 16.4.2009 12:50

No nevim jestli ji znáš.

Odp8: Evropskou unii zrušit, připojit se k...
Juras, 16.4.2009 13:40

:-)A Ty víš, kde žila většina čechů a moraváků před rokem 1918, kdy vlastizrádci rozbili naši tehdejší vlast? Nevíš? :-)

Odp9: Evropskou unii zrušit, připojit se k...
Karton, 16.4.2009 15:12

Pravlast nebo vlast má přece hlubší kořeny než před rokem 1918;-)

Odp10: Evropskou unii zrušit, připojit se k...
Juras, 16.4.2009 15:29

A pořád se to mění, co? :-)

Odp11: Evropskou unii zrušit, připojit se k...
Tlapka, 16.4.2009 17:39

Nejlepší to bylo za knížete Sáma. Co vy na to.

Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Karton, 16.4.2009 10:46

Můj názor je ten,že moraváci nás čechy určitým způsobem zdržujou, jejich sentimentalitou,konzervatismem,nechci se dotknout ale určitou hloupostí , a dosti nízkým sebevědomím,neřikám že to jsou špatní lidé,ale tohle si o nich myslím.

Odp: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Pavel od vody, 16.4.2009 12:21

Hm, pěkné. A mohu se dozvědět, před čím že nás zdržujou? Za čím my se ženeme a oni ne?

Odp2: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Karton, 16.4.2009 12:24

např bašta čssd na moravě,určitá neschopnost se o sebe postarat a tak mít raději zadarmo některé věci a žít na dluh pro příští generace.

Odp3: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Juras, 16.4.2009 12:29

ˇBašta ČSSD na moravě nevolila Ratha. Zbytek příspěvku je naprostý blábol, asi moraváky neznáš. Byls někdy v Praze? Tam je jich snad půlka obyvatelstva :-P

Odp4: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Karton, 16.4.2009 12:32

Nemluvim o Ráthovi, to je kapitola sama pro sebe, mluvim o dlouhodobé náklonosti k čssd, hlavně co se týče voleb do sněmovny. A že je Praha narvaná moravákama to vím, to mi neřikáš nic nového,v tom je ta jejich shizofrenie,žít po vzoru čssd a přitom chodit vydělávat peníze do Prahy kde je baštou ODS.

Odp5: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Juras, 16.4.2009 12:46

Když náklonnost k ČSSD, tak jsem myslel, že mluvíš o středočeších.
Tak pražáci žijou po vzoru ČSSD a přitom volí ODS? Dává ti to smysl, co tady vypouštíš?

Odp6: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Karton, 16.4.2009 12:53

Prosimtě co tady pořád komolíš :-) mluvim snad o moravácích a né o středočeších, nemluvím o Ráthovi ale o čssd. A proč by měli žít pražáci po vzoru čssd, ,nechápu tě.

Odp7: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Juras, 16.4.2009 13:00

Já to komolím? Podle tebe jsou moraváci baštou ČSSD, třebaže ČSSD vládne ve středních čechách.

Půlka pražáků jsou moraváci, proto mají podle tebe žít po vzoru čssd.

Odp8: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Karton, 16.4.2009 13:07

Ale dobře,po krajských volbách, jenže v celonárodním měřítku jasně vede už dlouhodobě hlavně jižní morava,co se týče čssd.To co se stalo ted po krajských volbách kdy zvítězili poplatky nebo spíš nepoplatky u lidí je něco jiného.A mám za to že půlka pražáků' moravské ' národnosti ,tam asi nemá trvalé bydliště, jsou tam jen za prací.

Odp9: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
slayd, 16.4.2009 13:38

Moraváci volí Dělnickou stranu! P.S.

Odp9: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Juras, 16.4.2009 13:40

Já si myslím, že se tam hodně moraváků nastěhovalo.

S tím odvozováním, že moraváci jsou socialisti, protože tradičně volí 20 nebo 30% voličů ČSSD - to je fakt dost mimo :-)

Odp10: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Pavel od vody, 16.4.2009 13:51

Teda chvilku jsem byl pryč a jak se to rozjelo. Měl jsem na mysl tu „určitou hloupost“. To, že volím nějakou stranu, není moje hloupost ale názor.

Odp11: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
slayd, 16.4.2009 14:31

Kdo nevolí žádnou stranu volí koho? P.S.

Odp3: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
yew, 16.4.2009 14:41

Moraváci volí tu stranu, která jedině zastupuje jejich zájmy a tou je strana „Moravané“. Všechny parlamentní strany jsou řízeny centralisticky z Prahy a zájmy Moravy jsou jim lhostejné.

Odp3: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Tlapka, 16.4.2009 17:41

Čechů je víc než Moraváků tak jakto že ODS nevyhrává to asi Severní Čechy se málo snaží.

Odp3: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Jana, 16.4.2009 21:54

Já ti dám neschopnost se o sebe postarat.:-(

Odp: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Jana, 16.4.2009 21:53

Neřekla bych, že myslíš. No, myslím, že tímto upřímným výlevem jsi neudělal Čechům právě nejlepší reklamu. :-(

Odp2: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Karton, 17.4.2009 11:25

Urážky ? to o něčem svědčí,a schopnost paušalizovat taktéž :-)

Odp3: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Juras, 17.4.2009 12:13

Překvapils mě. Ani bych od tebe nečekal tak precizní schopnost sebereflexe :-) :-)

Odp4: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Karton, 17.4.2009 12:18

Gentlemanne :-)

Odp5: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Pavel od vody, 17.4.2009 13:11

Osobní napadání přijde na řadu, když dojdou argumenty. Ty jsi tady Kartone nanesl svůj názor na moraváky. Budiž. Ale něco tě k tomu názoru dovedlo, ne? Tak řekni na rovinu, co to bylo, proč si myslýš, že jsou takoví, jaké jsi je popsal.

Odp6: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Karton, 17.4.2009 13:19

Nutí mně k tomu moje zkušenosti, moje postřehy z tohoto dění, Nemůžu si pomoc ale ustavičný nářky a žalozpěvy na to jak je Praha utlačuje a jak jsou češi hrozný ,už těsně po revoluci si stěžovali jak na nás doplácí a jak by jim bylo lépe kdyby byli bez nás apod, Občas sleduju i různé debaty v tv a a nelíbí se mi jak jsou moraváci nesebekritičtí, nejsou schopný sebereflekce a sebekritiky,ale nás umí kritizovat na výbornou. My , narozdíl od nich ale dokážeme sami sebe kritizovat a říci jaký jsme,oni né,ještě jsem neslyšel jak by sami sebe ohodnotili,tedy pouze ty klady,to jo,ale zápory ani jednou.

Odp6: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Karton, 17.4.2009 13:23

A ještě dodatek, to že jsi napsal Budiž, znamená že to není asi vhodný to co jsem napsal, ale každej snad jsme jinej a můžu si říct co chci,nebo né ?

Odp7: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Jana, 17.4.2009 14:16

Máš pravdu, svoboda projevu je zaručena ústavou, ale to neznamená, že by si neměl každý předem promyslet, co z vypustí z pusy.
Před chvílí jsi psal, že se nemá paušalizovat ( nejsem si jistá, že víš, co to znamená, protože to byla narážka na mě, i když jsem nepaušalizovala). Ale děláš to celou dobu. Pro vysvětlení - zobecňuješ, na základě několika svých zkušeností děláš závěry o všech obyvatelích Moravy.

Odp8: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Karton, 17.4.2009 16:31

Mám určitej názor a nemusím tudíž nic promýšlet, ale klidně mi napiš tedy jací jsou moraváci, jak by jsi charakterizovala moraváka .Napiš mi jací jste, ( píšu jste,poněvadž si myslím že jsi z moravy,pokud se pletu tak beru zpět) .

Odp9: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Pavel od vody, 20.4.2009 15:50

„Mám určitej názor a nemusím tudíž nic promýšlet“

O názorech je nutno přemýšlet. Co když jsou už zastaralý...

Odp7: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Pavel od vody, 17.4.2009 16:09

Slovo „budiž“ jsem použil právě proto, že respektuju tvůj názor, ale nějak se mi nedaří s ním souhlasit. Proto jsem chtěl argumenty.
Jenom se zeptám: Na jaké úrovni máš s moráváky tyhle zkušenosti. Myslím tím, jestli z titulu nějaké své funkce (politické, společenské ...) nebo z práce, školy anebo to vnímáš jako pozorovatel např. TV. Protože stejné srovnání by sedělo i obráceně. Ovšem až na tu Prahu.

Odp8: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Karton, 17.4.2009 16:33

Ty už mně chceš pouze chytat za slovíčka :-),Podívej se např na toho pode mnou,přečti si ho,moravál jak vyšitej:-). Další důvod si myslet to co si myslím.

Odp9: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Juras, 17.4.2009 18:43

Po tak dobré sebereflexi a nepoučíš se. Generalizuješ ad absurdum. Nejseš náhodou z Moravy? Když jsou podle tebe moraváci pomalejší...

Odp10: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
Karton, 17.4.2009 18:51

Jistěže,pane chytrý,dejte si sem přístupové heslo a máte to s vaší partičkou bez konfliktů :-),zdař .

Odp11: Můj názor je ten,že moraváci nás čechy...
ivan, 17.4.2009 20:27

Kartone, proč se vztekáš, když tě někdo požádá o důkaz tvého tvrzení? Prostě ho podej, nebo řekni, že žádný nemáš.

ne rozdělit ale spojit
yew, 16.4.2009 14:38

Moravané celé 19. století byli samostatný národ. Proto v době národního obrození hledali čeští buditelé slova a gramatiku na Moravě, kde se v lidových vrstvách zachovala slovanská řeč. K. H. Borovský často jezdil na Moravu (neměl to tak daleko). A jeho „Křest svatého Vladímíra“ je nádhernou ukázkou moravské řeči. Božena Němcová jezdila i na Slovensko.
Ať je tomu jak chce, počátek čechizace Moravy byl položen v roce 1918, kdy Masaryk zavedl pojem Československý národ, který se v praxi neosvědčil, zejména také proto, že nerespektoval národnosti jako Němci, Poláci a Maďaři. V roce 1949 došlo ke zrušení zemského členění státu a v roce 2001 byla zavedením krajské administrativy podniknuta poslední provokace Čechů, neboť krajské hranice ani v nejmenším nerespektují zemské členění.
Snahou Moravanů není oddělení Moravy a Čech jak to tvrdí někteří čeští nacionalisté, ale spojení na rovnoprávném principu v rámci EU. A respektování historické hranice. Popřípadě obnova československého státu, který byl v roce 1993 násilně -bez patřičného oprávnění- rozbit několika českými a slovenskými nacionalisty.
Morava není „české země“, ale nanejvýš „česky mluvící země“.

Odp: ne rozdělit ale spojit
slayd, 16.4.2009 14:48

Moravští páni nejsou o nic lepší než páni vládnoucí z Prahy. Běžný člověk žijící na Moravě by si zemským uspořádáním státu nic moc nepomohl. Moravští mocnáři jsou papežtější než papež, komunističtější víc než komunista z Prahy a ódeesáci s gulama jako řemen typu Topoláneka z Valaška. Nechme iluze spát! P.S.

Odp2: ne rozdělit ale spojit
yew, 16.4.2009 15:09

Co se mně týká, vadí mi, když mi někdo nutí abych se považoval za Čecha, kterým nejsem.

Odp3: ne rozdělit ale spojit
slayd, 16.4.2009 15:41

Když jsem žil 6 let v Praze, tak mne za čecha nikdo nepovažoval natož, aby mne k přijetí češství nějak nutil... P.S.

Odp4: ne rozdělit ale spojit
Tlapka, 16.4.2009 17:43

Nikdy jsem neměla problémy v Čechách kvůli původu z Olomouca.

Odp: ne rozdělit ale spojit
ivan, 16.4.2009 17:54

Fakt je mi jedno, kdo se čím a kým cítí být, nejsem na straně nikoho, přesto by mě zajímalo jak moravané k oné Moravě přišli ?

Celkem určitě nejsem čistokrevnej, proto mě zajímá, jaké to je být tím národním utlačovatelem nebo oním utlačovaným nebožákem? Myslíš na své moravanství každý den, nebo kůli tomu nemůžeš spát? Jak se to projevuje?

Odp2: ne rozdělit ale spojit
yew, 17.4.2009 3:46

O nějaké rasové čistotě tady ve stř. Evropě nemůže být řeč.
Pokud nevíš kde je Morava a co to je, tak doporučuji trochu si prostudovat historii.
Ale ne v česky psané Wikipedii. !
Aji tady pracuje česká autocenzura.

Odp3: ne rozdělit ale spojit
Tlapka, 17.4.2009 9:59

Do dneška jsem nevěděla že Mezi Č a M jsou až takové rozdíly. Na Moravě je taky rozdílná mentalita asi trojí: Slezsko, Hanácko, Valašsko.

Odp4: ne rozdělit ale spojit
Jana, 17.4.2009 11:01

A co Slovácko?

Odp5: ne rozdělit ale spojit
Tlapka, 17.4.2009 15:24

Toto přičítám při Valašsku.

Odp2: ne rozdělit ale spojit
yew, 17.4.2009 14:01

Moravani vědí velmi dobře, kde je jejich zem.
Já spím dobře, ale jestli chceš vědět co mi vadí nejvíc, tak to, že Češi okupují část naší země.
Jinak nemám problémy s národností, netrpím komplexy a zahořklostí. Morava přežila 1200 roků a přežije i dalších moc.
Nejspíš se divím tomu, že Čehúni pokaždé, když se jim to připomene začnou pokřikovat o moravských nacionalistech.
PS: ne všichni Češi jsou takoví, znám jich pár kterým je to jedno, někteří Moravě dokonce fandí.. !

Odp3: ne rozdělit ale spojit
ivan, 17.4.2009 19:35

No, to je právě ono, chtěl jsem poukázat na to, že 1200 let je z hlediska historie jenom o nepatrně víc než nula. Každé území bylo někomu uloupeno a původní obyvatelstvo z něj bylo vyhnáno, povražděno nebo asimilováno! Nejdříve bylo uzurpováno vojenskou silou a potom ovádnuto politickou mocí, i ti, kteří se narodili v klidnějších dobách se později stali obránci a ochránci ukradeného.

Já jsem nejspíš slavogermán, ale jasně si uvědomuju, že jsem potomek vrahů a zlodějů, to samé se týká i tebe a všech ostatních lidí, tak si to moc nemaluj, jsme jimi totiž všichni!

Kdyby jsi byl potůčkem, tak bys byl ,,konečnou„“ pro mnohé strouhy a stružky, tvojí konečnou by byl potok a pak řeka, a potom ještě větší, ta by se slila v jednu ohromnou, ale i do té by pak proudily i nadále i ty nejmenší strouhy.

To, jak bys v Hamburku tvrdil, že tvých pár dotečených molekul (genů) je čistokrevnej ,,Kačák" by určitě vybuzovalo úsměv. Každý jsme totiž odněkud. Mimochodem, můj soused přes dva domy je moravák a jeho dceru si vzal další. I s jejich dětma má jejich dvougenerační rodina asi osm členů. Nedávno tu koupil pozemky a začal stavět ,tuším, další moravák Kellner. Vzhledem k tomu, že nás zde na osadě žije něco přes třicet trvale hlášených, tak už dosahují moraváci takřka třetinu, a to nevím o těch utajených. Okupace!! ;-)

Odp: ne rozdělit ale spojit
Karton, 17.4.2009 12:02

Bud rád že jsme si vás vzali pod křídla ty, kdoví co by s váma bylo, možná by jste byli součást madarska ,kdoví, byli jste moc maličký aby jste mohli v tehdejší době sami existovat.

Odp2: ne rozdělit ale spojit
Tlapka, 17.4.2009 13:06

Spíše bychom byli součást Rakouska a dnes už daleko za vodou.

Odp3: ne rozdělit ale spojit
Karton, 17.4.2009 13:10

Jo a oni by vás měli hrozně rádi , jako přívěšek :-)

Odp4: ne rozdělit ale spojit
Tlapka, 17.4.2009 15:25

TO Nemůžete vědět, jak by to dopadlo.

Odp2: ne rozdělit ale spojit
Cyril, 20.4.2009 20:42

Bez Čechů by nevzniklo husitství a ani by historie našich zemí nedospěla k Bílé Hoře, což byl následek husitství. Což by bylo pro jen dobře, neboť nebylo o co stát. Následky těchto dvou tragedií neseme dodnes i my Moraváci. Tedy, bez Čechů by nám na Moravě bylo pravděpodobně lépe. Možná bychom nemluvili Česky, ale Německy, což by nebylo žádné neštěstí. Určitě ale ne Maďarsky.

Odp3: ne rozdělit ale spojit
Tlapka, 21.4.2009 7:53

Moje řeč.

Odp3: ne rozdělit ale spojit
yew, 21.4.2009 10:42

Je to naprostá pravda. Husitsví je výmysl Čechů a znamenalo prokletí nejenom v době svého vzniku ale i v pozdějších dobách.

Do historie nepatří slova „co by kdyby..“, nicméně si myslím, že bychom nemluvili německy (to snad taky) ale moravskou slovanskou řeč bysme si zachovali. Důkazem může být fakt, že čeští buditelé v 19. století, když hledali slovanská slova pro novou češtinu, tak jezdili na východ a často je nacházeli v moravské a slovenské řeči.

Odp4: ne rozdělit ale spojit
Juras, 21.4.2009 12:44

To je vždycky problém, když začne řádit lůza. Je jedno jestli česká nebo moravská.

A ty husity bych Čechům nevyčítal. Morava svůj „přínos“ našim národům vynahradila separatistou Masarykem a zločineckým komunistou Klementem.

Odp3: ne rozdělit ale spojit
slim, 21.4.2009 12:06

No tys tomu dal :-), bez Čechů by byla historie úplně jiná a kdoví jaká a kdoví co by bylo s váma, když vás po velký moravě rozprášili madaři a bylo po moravě.A i já si myslím že by nám, Čechům bylo bez vás lépe,jste brzda.

Odp4: ne rozdělit ale spojit
Cyril, 21.4.2009 13:18

Je pravda, že bez Čechů by historie byla jiná, to ale není žádná objevná informace. Bez každého národa by totiž byla historie jiná. Maďaři se skutečně zasloužili o konec státního útvaru Velká Morava, nikoli však o konec Moraváků. Důkazem jsou Slováci, kteří přežili jako obyvatelé Uher mnoho století. Takže výrazu „rozprášeni Maďary“ moc nerozumím. Dále nevím, v čem jsme podle tebe brzda.

Odp5: ne rozdělit ale spojit
slim, 21.4.2009 15:52

Kdyby nebylo nás Čechů, kdovíjak by to ve střední Evropě vypadalo příteli, mějme se rádi, budme spolu kamarádi , děkujme pánubohu že se nám spolu tak pěkně žije, a nekažme si to nějakými žabomyšími válkami. Bud zdráv. Mimochodem nebezpečí slušného a plnohodnotného života v naší zemi vidím spíš v tom, že se tu rozrůstá islamizace a pozitivní diskriminace a s tím spojená drzost a roztahovačnost cikánů. Měj se.

Odp6: ne rozdělit ale spojit
yew, 21.4.2009 16:17

Synku nefandi si moc ! Kdyby nebylo nás Moraváků, tak byste ještě dlouho žili jako divoši v povodí Vltavy. Ale jinak platí, že v historii není žádné kdyby.

Souhlas s tím, že islamizace Evropy je dost vážný problém.

Odp7: ne rozdělit ale spojit
slim, 21.4.2009 16:28

Nejsem tvůj synek a jak říkám,budme kamarádi a mějme se rádi,pokud máš nějaké nutkání stále prosazovat vaše zásluhy atd, svědčí to o zakomplexovanosti . Jinak by jsi to nedělal . Bud zdráv.

Odp8: ne rozdělit ale spojit
yew, 21.4.2009 16:56

To se tak říká synku, nic ve zlém. A nepotřebujeme nijak chválit naše zásluhy, to je prostě konstatování faktů. Buďme kamarádi, jak jsme byli všichni na Moravě většinu času. Morava vlastně odjakživa funguje jako vyrovnávací pásmo mezi ostrými zuby českého a slovenského nacionalismu.

Odp9: ne rozdělit ale spojit
slim, 21.4.2009 17:00

A hned to jinak vypadá, když se lidi dohodnou a maj se rádi :-) A jen tak malou poznámečku, stejně my Češi jsme lepší než vy Moraváci :-D . Čau.

Odp10: ne rozdělit ale spojit
hyde, 28.5.2009 14:54

Proč si myslet že Češi jsou lepší. Češi vždycky zkazili na co šáhli. Ztratili Lužici, Falc, Slovensko a jednou ztratí i Moravu, protože proti sobě jenom intrikují. Naproti tomu Moravané jsou přímí. Za to že se Velká Morava rozpadla mohou neustálé války s Franky a Maďary. Moravané hájili svou svobodu tak dlouho, až téměř všichni padli. Ale Češi vždy ustupovali, aby se jim něco náhodou nestalo.

Odp5: ne rozdělit ale spojit
yew, 21.4.2009 16:11

Samozřejmě že Moravani žijí dál v dnešním českém ale aji slovenském národu. Tohle Slováci vijou velmi dobře, protože Morava má historicky, kulturně a hospodářsky mnohem blíž k Bratislavě a k Vídni než k Praze.

Průhledná snaha počešťovat...
Mensha, 16.4.2009 17:05

Průhledná snaha počešťovat Moravany(odpudivá obecná čeština v TV,učebnice dějepisu bez historie Moravy,nazývání republiky Čechami ap.)se dočkala pravého opaku...současnou evidentně rostoucí snahu o obnovu samosprávy Moravy.Sousedy z Čech k ničemu nepotřebujeme..stejně tak jako oni nás.O sobně nerozumím jejich podráždění při zmínce o čemkoliv moravském...někdo jim něco jejich bere? Toto je naše země již 1200 let a žádný Čech s tím stejně nic neudělá.Ať se starají o své.

Odp: Průhledná snaha počešťovat...
Karton, 16.4.2009 20:01

K čemu ta obrovská zahořklost? Vypovídá to o jistým komplexu.

Odp2: Průhledná snaha počešťovat...
slayd, 17.4.2009 8:27

Su zahořklé jak sviňa, že nemáme teho krtka, co jezdí v v Práglu pod zemó. Každé večír z teho nemožu usnóst, když odložím svoje vidle u almary...
Komu čet tomu čest - só to moravské komplexy a smrdí jak močůvka vylitá do Vltavy... Tož tak sódruzi. P.S.

Odp3: Průhledná snaha počešťovat...
Tlapka, 17.4.2009 10:01

Taky je na Moravě málo mimoúrovňových cest, strašné cesty jsou Olomouc- Opava- Ostrava.

Odp4: Průhledná snaha počešťovat...
slayd, 17.4.2009 14:40

Na Moravě je všechno tak trochu mimo, proto si v Praze myslí, že na Moravě nemusí žádné mimoúrovňové křižovatky stavět. Do každého moravského stavení postačí dodat zdarma na víkend křížovku, aby se lid zabavil luštěním a byl od něj klídek. Na Nohavicu je v Praze 3x vyprodáno - proč? To nemají žádnýho novýho Hašlera ani zkorumpovanej Pražskej výběr nefunguje?
V Brně budou hrát NAZARETH /důchodci se už těší/.
Začalo pršet: sobotní výlet k soutoku Dyje a Moravy je ohrožen. To zas bude nuda v Brně..., skoro stejná jako v Praze - jen trošku asi levnější........????? P.S.

Odp5: Průhledná snaha počešťovat...
Tlapka, 17.4.2009 15:19

V případě deště je třeba jet na hory pro případ zatopení, nejlépe na Radhošť pod ochranu Boha Radegasta, v podobě tekuté.

Cokoliv o Moravě
tsk, 23.4.2009 14:58
Odp: Cokoliv o Moravě
slayd, 23.4.2009 15:50

Ježíši, ono se vážně něco na Moravě děje? P.S.

Slováci se odtrhli, že prej jim ,,Česi"...
Janek, 7.5.2009 13:32

Slováci se odtrhli, že prej jim ,,Česi" ubližovali a občas mají teď podobný cukání aji někteří Moraváci. Jak rodilé Hanák je sice chápu, ale je to blbost.
On totiž problém není v Čecháčkách ale v pražákách a kdyby každý, kdo není spokojený s poměry v naší drahé zemi, chtěl problémy vyřešit tím že se odtrhne, tak by se tahle republika rozpadla jak puzzle, protože s Prahou by nevydržel nikdo.
Navrhuju proto všem Moravákum aby zapomněli rovnici Čech=Pražák, protože stejný názor na pražáky mají v Brně stejně jako třeba v Plzni nebo Českých Budějovicích, a spojili síly proti společnému nepříteli.
Potom společně koupili několik desítek Km ostnatého drátu a Prahu izolovali od zbytku národa.;-)

Odp: Slováci se odtrhli, že prej jim ,,Česi"...
dakota, 7.5.2009 14:10

Nesouhlasim, Praha neni nepřítel, Prahu miluju a jsem ze S. Čech , bez Prahy by byla naše zem nic.

Odp2: Slováci se odtrhli, že prej jim ,,Česi"...
Tlapka, 11.5.2009 9:37

Mně se Praha taky líbí, konečně nějaké hlavní město potřebujeme, ne?

Odp3: Slováci se odtrhli, že prej jim ,,Česi"...
dakota, 11.5.2009 11:09

Jasná věc, Praha je krásná a jsem rád že ji máme.A proti pražákům vůbec nic nemám,naopak.Určitá averze která vůči Praze je v některých částech a městech naší země je možná proto,že je to jakási závist.Praha jako hlavní město musí být přeci výstavní a být v ní to nejlepší co máme a to zejména kvůli reprezentaci.:-)

Pozvánka
Laďa z Blanska, 7.5.2009 16:53

Vážení, myslíte, že jen v teple domova u počítače Moravě pomůžete?

Pravidelné setkání členů Moravské národní obce a příznivců moravského hnutí se uskuteční ve čtvrtek 14.5.2009 v salonku restaurace „Horácká krčma“, ulice Na lukách 7, Brno-Židenice.

program:
- Aktuality, pochod MNO-Putování Moravou (6.ročník, 30.5.2009), dotazy na SR MNO, informace pro nově příchozí. (cca 18.00 až 18.45)
- Beseda: „Plnění plánu činnosti MNO na roky 2009-2011“. (cca 18.45 až 20.00)
- Volná diskuze na různá témata(cca od 20.00)


Případné bližší informace o setkání Vám budou poskytnuty na těchto kontaktech: 724 294 461, 731 183 041,
E-mail: moravska.narodni.obec@seznam.cz

http://www.youtube.com/user/MoravskaNarodniObec
http://kdejemorava.wz.cz/doku/VyzvaVlajka.pdf

Odp: Pozvánka
Laďa z Blanska, 11.5.2009 16:25
Odp: Pozvánka
Laďa z Blanska, 16.5.2009 16:51

MINIREPORTÁŽ ZE SETKÁNÍ MNO

14.5.2009 proběhlo další pravidelné setkání členů a příznivců Moravské národní obce. Účastníci byli informováni o připravovaném Sborníku MNO který bude obsahovat různé zajímavé články o historii Moravy a Moravanů. Předpokládané vydání Sborníku bude asi na přelomu září a října. Dále byly projednávány organizační záležitosti 4.ročníku Výročního pochodu Moravanů (Brno), který letos proběhne již na počátku září a také prezentována a prodiskutována případná nová podoba pochodu. Společná rada MNO informovala o jednáních s jedním kulturním sdružením které projevilo zájem o účast na Výročním pochodu Moravanů. Zástupce organizačního „pochodového“ týmu MNO přítomné informoval o připravenosti 6. ročníku pochodu MNO - Putování Moravou. Akce proběhne 30.5 2009. Následně byl oficiálně představen nový program Moravské národní obce na roky 2009 - 2011. Při jeho prezentaci asi nejvíce zaujal odstavec B, bod 5. ve kterém se píše „Podporovat myšlenku vzniku Moravského národního domu. Podílet se na jeho ideové a programové náplni“. Na konci setkání v bodě „volná diskuze“ pak byly probírány nadcházející evropské volby, sdělovány různé pozvánky a zajímavosti. Závěrem lze jen konstatovat, že pravidelná akce „setkání“ se stává jakousi neutrální půdou i pro členy jiných promoravských subjektů či neorganizovaných příznivců moravského hnutí. Příští setkání se uskuteční 11.6.2009.

Odp2: Pozvánka
Gábina, 16.5.2009 18:48

Dost dobře nechápu, co tohle tady má co dělat? To se musíte se svou klubovou činností takhle trapně vnucovat?

Odp3: Pozvánka
Laďa z Blanska, 18.5.2009 10:49

Tahle pozvánka sem patří, protože nadpis zní „Právo na sebeurčení Moravanů“, a setkání pořádá občanské sdružení Moravská národní obec která usiluje o emancipaci Moravy a moravského národa.

A trapně vnucovat? Nemyslím, je dobré vědět, že jsou lidé kteří pro Moravu a moravský národ něco dělají v praxi a ne jen u počítače. Rád si přečtu a klidně i v elektronickém zpravodaji „Moravská obec“ zveřejníme další činnosti aktivních Moravanů. Nebo snad boj za emancipaci Moravy a Moravanů je JEN a POUZE diskuze na diskuzních fórech?

Odp4: Pozvánka
Gábina, 18.5.2009 11:48

Vážený Láďo z Blanska, až tady s námi budete diskutovat, nebudu mít ani slova připomínek. Vy si zde však děláte jakousi vývěsní tabuli pro propagování vaší činnosti. A to se Láďo z Blanska nedělá, prostě se to nehodí. Nebo by se vám snad líbílo, kdyby užiteční moravští včelaři či zahrádkáři lepili své plakátky na každý záchodek nebo lavičku? Jistě znáte ten film, kde se tak děje. A jistě se tomu také smějete. Takže Láďo, příště rozlišujte kam a co napsat. Už se těším na váš diskusní příspěvek. Vaše Gábina. Také z Moravy.

Odp5: Pozvánka
Tlapka, 21.5.2009 15:31

Pane Láďo, nenechte se otrávit. Pište dál je to inspirativní.

Odp6: Pozvánka
Laďa z Blanska, 22.5.2009 21:56

Moravská národní obec (MNO) pořádá v 6.ročník pochodu MNO - Putování Moravou. Akce proběhne v sobotu 30.5.2009. Tento pochod není masová sportovní záležitost ale taková pohodová vlastivědná akce. Zde jsou pozvánky: http://www.moravska-narodni-obec.ic.cz/index.php
http://kdejemorava.wz.cz/doku/MoravskyKras2009.pdf
Pár fotek z 5.ročníku našeho putování: http://www.acad.wu.cz/fotogalerie/017_morkras/morkras.htm

Odp8: Pozvánka
Laďa z Blanska, 27.5.2009 8:22

Pochod MNO - NÁHRADNÍ PRORGRAM

V případě nepříznivého počasí je připraven náhradní program - návštěva blanenského zámku ( http://www.muzeum-blansko.cz/ ) a historického jarmarku v zámeckém parku. Následně proběhne neformální setkání moravských vlastenců a aktivistů. Sraz zůstává stejný - žel.stanice Blansko-město, 9.30 hodin.

Bližší inforamace: Vladimír Novotný.: 731 183 041

Gábina Janě - Slavonice
Gábina, 15.5.2009 11:04

Týká se také Slavonicka a stojí to za pozornost. Lidé se tam brání. www.dacicemoravane.euweb.cz

Odp: Gábina Janě - Slavonice
Jana, 15.5.2009 17:06

Děkuji za odkaz, právě Slavonicko jsem měla mimo jiné na mysli. Původní zemská hranice probíhá až někde pod Landštejnem.

Janě o dědovi
Gábina, 16.5.2009 10:42

Mám tam dědu a velmi často za ním jezdím. Současní politici jsou pro něho darebáci a postbolševická banda, protože nenapravili to, co způsobili komunisté. Naopak, ještě více vnucují zdejším lidem jihočešství. Říkám mu, ať se dá k Moravanům, že mu budu ráda pomáhat roznášet a vylepovat plakáty, ale on o tom nechce ani slyšet. Že do žádné strany nechce. A nápravy se už stejně nedočká. Měla byste slyšet, co říká o bývalém jihočeském hejtmanu Zahradníkovi a současném Zimolovi. Kdyby to tihle dva slyšeli, do moravských Slavonic by ani nepáchli. Báli by se o chrup. Oni se sem stejně jezdí jenom ukázat. Děda je fakt prima chlap a pravý Moravák. Vaše názory se mi také líbí. Zdraví Vás Gábina.

Odp: Janě o dědovi
slayd, 21.5.2009 14:10

Gábino co říkáš na černý Moraváky. V Kroměříži žije několik potomků, kteří zde zanechali Kubánští pracující. Budeme jim říkat latinomoravané? A potomkům od Mongolů zase moravoasiaté? P.S.

Odp: Janě o dědovi
Bambus, 26.5.2009 9:09

já jen vím že nejvýchodnější evropské město je údajně Jindřichův Hradec - alespoň si to hradečáci mezi sebou říkají :-)

Odp2: Janě o dědovi
Gábina, 26.5.2009 12:14

Říká se, říká, a někdy jsou to všelijaké výplody. Pravda je, že Hradečtí mají více pravdy než všichni dnešní ubozí politici dohromady. Uvědomují si totiž, že Jindřichův Hradec je nejvýchodnějším městem v Čechách, myšleno jižních. A potud mají pravdu, neboť východněji za Strmilovem a Kunžakem se již rozkládá Moravská zem s Telčí, Dačicemi a Slavonicemi. A nesmím zapomenout na Jemnici.

Slayde, otočme to. Takoví lidé žijí...
Gábina, 21.5.2009 17:49

Slayde, otočme to. Takoví lidé žijí třeba i v Plzni. Říkáme jim proto snad latinočechové? Moravoasiatům bych se ani tak nedivila, protože výraz čechoasiat jsem opravdu slyšela. Teď se samozřejmě směji.

Odp: Slayde, otočme to. Takoví lidé žijí...
Tlapka, 22.5.2009 14:15

Neříká se jim tak ale mohlo by se to prosadit.

Odp: Moravský meč
slayd, 26.5.2009 14:23

Moravští páni by nebyli pro chudý lid lepšími, než jejich současní páni v Praze.
Samospráva Moravy žádný blahobyt obyvatelstvu na Moravě nezajistí. Raději ať podnikatelé zkusí úplně stejně zkopírovat podnikání ve světě a přilákat na Moravu tiuristy.

Odp2: Moravský meč
tlapka, 26.5.2009 16:08

Zvláště se mi nelíbí ta ubohá políčka na kopcích. Dala bych tam pást ovečky, případně turistické atrakce, nejlépe rozsáhlé bludiště doplněné hologramy a vodními nádržemi, hrady se strašidly, vodníky a rusálky, sem tam močál s bludičkami.

Odp3: Moravský meč
slayd, 27.5.2009 13:44

Jen pochodujte bratři Moravané a jednou možná umožníte koryta něktrým z vás.
Je Slezan taky Moravan. A je dítě narozené na Moravě /otec Čecha matka ze Slovenska/ plnoprávným čistokrevným Moravanem. Lidé ze Slovácka nebo z Hané po tři generace žijící na Moravě jsou už čistokrevní Moraváci? Jaká je to vlastně genetická směs tihle Moravané? Markomani a Kvádové? Keltové? Germáni šmrcnutí Slovany? Geny zprznění nájezdy Tatarů, Avarů, Švédů, Rusů, .... nebo Římanů?
Víte že u Novomlýnských nádrží chtěli Římané vybudovat nové hlavní město římské říše u zaniklé obce Mošov? Mělo se jmenovat MARKOMÁNIA!!!!!!!!! Těď jsou tam jen sínice a 1 metr vody... Mávátka a hurá na Prahu!!!!!
Můj syn jede do Prahy porazit Prážáky ve florbale. P.S.

Odp4: Moravský meč
slayd, 27.5.2009 13:49

Je Chod žijící v městě Náchod a používající splachovací záchod pravý Čech?
P.S.

Odp5: Moravský meč
tlapka, 27.5.2009 17:08

Pokud nejde do podchodu k výchdu dalo by se mu mu ostatní prominout.

Odp4: Moravský meč
Laďa z Blanska, 27.5.2009 20:44

Římané chtěli zhruba na území Moravy vybudovat novou římskou provincii zvanou Markomania. To co tam našli archeologové, byl velký římský vojenský tábor.

Odp4: Moravský meč
yew, 4.6.2009 0:43

@ slayd: Pleteš páté přes deváté. Než sem něco napíšeš, tak se podívej do mapy a přečti si něco z encyklopedie. Obec se jmenuje MUŠOV a Římani tady měli vojenský tábor, ale to je hodně dávno.
Ale ty si zřejmě děláš srandu, jako většina Čechů, kteří závidí nám Moravákům hrdost na historii svého národa a země.
Buď zdráv!

Odp: Moravané
slayd, 28.5.2009 13:19

Tak jo - Laďo z Blanska. Zhlédnul jsem všechna videa i moravskou hymnu. Není to úplně zcestná myšlenka, jak jsem si myslel. Ale????????!!!!!!!!!
Lidi jsou myšlením úplně někde jinde. Starají se o vlastní bídné živobytí a národní zájmy je rozhodně nezajímají. Vždyť národní zájmy nehájí mnohdy ani placení státní úředníci. Individualismus dávno překonal národní cítění. Raději budu pracovat v RWE u Germánů za 50. 000 Kč než u Moravského sedláka na poli za minimální mzdu nebo u vyčůraného Čecha, který za mne nakonec nezaplatí ani zdravotní pojištění. Národní hrdost je minulostí. Na svoji národní příslušnost nejsou hrdí ani Češi, natož tak Moravané. Většina by se zeptala: a co z toho budu mít, když se přihlásím k moravanství?
Měli byste zvážit finanční nebo jinou motivace, pokud chcete při sčítáni lidu uspět. Držím vám palce!!! P.S.

Odp2: Moravané
tlapka, 28.5.2009 14:51

Nabídněte národnost- a za kolik? Já to taky tak cítím. Ještě kdyby nebyly ty jazykové bariéry, pak je to jasné.

Odp2: Moravané
Laďa z Blanska, 28.5.2009 18:11

Máte plně pravdu, že se lidé starají hlavně o své ekonomické zázemí ale to neznamená, že nejsou lidé které navíc ještě zajímá i vlastní identita, a ta s ekonomikou již nesouvisí. A těchto lidí přibívá, zejména mladých. Někteří prostě nechtějí aby je pohltila globalizace a hledají své národní kořeny. I já sám jsem je našel studiem historie (amatérským), protože ve škole nás nic o historii Moravy a Moravanů neučili.
Klidně si může každý pracovat kde a s kým chce, nejsme přece na Balkáně. Možná se budete divit ale Moravané jsou na svoji národnost daleko více hrdí než samotní Češi, protože dobře znají svoji historii i současnost viz. např. http://www.lidovky.cz/cesi-a-moravane-jsou-jini-vedci-to-vedi-dhf-/ln_veda.asp?c=A090528_102038_ln_veda_bat

Také zajímavé: http://www.ct24.cz/domaci/31042-pochod-moravanu-centrem-brna-probehl-v-klidu/

Odp3: Moravané
Student, 28.5.2009 20:05

Moravan, vlastenec, by měl znát svou řeč, alespoň tu maličkost, že přibývat se píše s tvrdým „y“. O ostatních chybách tohoto aktivního vlastence se raději nezmiňuji. Ve škole bych za tento výkon obdržel čistou 5!

Odp4: Moravané
Juras, 29.5.2009 13:06

Každýmu se stane, že někdy udělá chybu nebo překlep. Jako daleko větší pako mi skoro vždycky připadá ten, který dokáže na takové maličkosti vystavět sáhodlouhé rádobyzesměšňující konstrukce než ten, který se dopustí pravopisné chyby.

Mimochodem - moravského vlastence kritizuješ za chybu při používání cizí řeči - to je ti asi jedno.

Laďo, nenech se otrávit, jako pako nevypadáš, Tvůj zdejší písemný projev svědčí o tom, že český pravopis ovládáš dobře :-)

Odp5: Moravané
tlapka, 29.5.2009 14:32

Taky nesouhlasím s halasným odsuzováním každé chyby však nemáme hodinu češtiny nebo jo?

Odp6: Moravané
Laďa z Blanska, 29.5.2009 19:20

Spíše mi dělá starost náš zítřejší pochod Moravské národní obce (6.ročník), počasí nám moc není nakloněné. Ale i tak přijedou účastníci např. z Blučiny a ze Žďáru nad Sázavou. Držte nám palce. Zde naleznete Pamětní listy starších pochodů MNO: http://s146.photobucket.com/albums/r274/moravan/?start=160

Odp7: Moravané
Laďa z Blanska, 1.6.2009 12:53

30.5.2009 se sjeli účastníci pochodu MNO - Putování Moravou do Blanska. Na srazu bylo dohodnuto, že díky nepříznivému počasí, které nám absolutně (a poprvé) nepřálo, protože pršelo a pršelo a kam oko dohlédlo nebyly na obloze mraky, nýbrž jen velký šedý koberec. Bylo tedy po vzájemné dohodě domluveno, že nastoupí MNO předem avizovaný náhradní plán B. Nakonec však ale musel být proveden neplánovaně plán C, protože v Brně nestihl vlak jeden nový vlastenec a to až z Frýdku-Místku. Po úspěšném shledání jsme za vydatného deště odešli do nedalekého blanenského zámku, kde jsme si prohlédli jeho zajímavou expozici. I přes špatné počasí nás neopustil smysl pro humor a jedna účastnice z Brna se stala terčem legrácek pro svoji neodolatelnou chuť na cukrovou vatu která se prodávala na historickém jarmarku vedle zámku. Po prohlídce zámku a jarmarku jsme se přesunuli na oběd do nedaleké bývalé knížecí sýpky. Zde jsme za občasné kanonády děl, které k zámku dopravili zbrojnoši z Nového Hradu, jsme se v klidu posilnili. Toto malé neformální setkání moravských vlastenců a aktivistů nabralo vpravdě přátelskou a pohodovou atmosféru. Našeho „pochodu“ se tedy zúčastnili 3 lidé z Blanska, 3 ze Žďáru nad Sázavou, 2 z Blučiny, 1 z Brna. Největším překvapením této akce byl asi příjezd vlastence až z Frýdku-Místku, který jak sám říkal, vstával ve 3 hodiny ráno a mladého vlastence-studenta (Praha) ze Svitav. Všem účastníkům byl také rozdán menší velkomoravský speciální dáreček. No a co napsat závěrem, asi to, že i tentokrát Moravská národní obec prokázala svou organizační akceschopnost. Je pravda, že nás nebylo mnoho (běžně na pochod MNO chodí tak 40 lidí), počasí prostě mnoho lidí odradilo, ale jak řekl jeden účastník „ V Blansku se setkali jen opravdu skalní Moravané“.

Odp8: Moravané
slayd, 2.6.2009 13:27

Až vás bude 400.000 tisíc, tak bude možno uvažovat o prosazování zájmů Moravanů...
Jinak to nemá valný smysl, snad jen kratochvíle!
P.S.

Odp9: Moravané
Laďa z Blanska, 2.6.2009 14:49

Smysl má každá dobrá věc. Kdo si myslel, že bude nějaký 17.listopad 1989 a kdo věřil, že moravská strana HSD-SMS získá ve volbách tolik hlasů? Kdo věřil, že se v roce 1991 i v roce 2001 přihlásí lidé k moravské národnosti i přes soustavnou čechizaci Moravy a Moravanů?

Odp9: Moravané
yew, 4.6.2009 0:54

@ slayd:
Moravanů je o hodně víc - musíš přidat nulu.

Odp2: Moravané
Zákys, 4.10.2012 22:16

Moravská hymna je ta pauza mezi Kde domov můj a Nad Tatrou sa blíská. Zmizelo Československo a tak zůstalo jen to ticho za Kde domov můj...

Moravanství nezná ani politické...
Laďa z Blanska, 28.5.2009 18:42

Moravanství nezná ani politické hranice: http://www.jostmoravsky.cz/

Odp: Moravanství nezná ani politické...
slayd, 29.5.2009 7:50

Joštova socha je určitě dobrá myšlenka a vůbec učit o historii Moravy by se mělo rozhodně ve školách více... /není náhodou ministrem školství náhodou nladý člověk z Moravy? - tak proč nic nepodniká? JInak svět spěje spíše k individualismu než ke združování. Lidé se budou cítit prostě jako lidé - maximálně jako bílí Evropané a tím to celé skončí... Asi? P.S.

Odp2: Moravanství nezná ani politické...
slayd, 29.5.2009 12:59

Liška Bystrouška za ministra školství... a o Moravě v osnovách furt pramalé nic. P.S.

Odp2: Moravanství nezná ani politické...
tlapka, 29.5.2009 14:35

O historii nechci nic slyšet protože jsem neprospívala v dějepise. Trpím vrozenou zapomětlivostí následkem nedostatečného mozkového vývoje.

Odp2: Moravanství nezná ani politické...
yew, 4.6.2009 1:37

@ slayd:
Ondřej Liška už není ministrem školství. Býval to sympatický hoch, dokud byl v Brně. Během své krátké kariéry rychle zapomněl na svůj původ a „prodal svého tatu za mísu šošovice“.

Tihle lidé nejsou Moraváci.

Odp: Moravanství nezná ani politické...
ob, 30.5.2009 15:47

Vidím že tu máte agitátora. Ty ses teda vycajchnoval nedouku!

Odp2: Moravanství nezná ani politické...
Juras, 30.5.2009 19:48

Co kdybys pro své příspěvky používal jediný nick?

Volby do EP 8.6 2009, strana Moravané...
ivan, 8.6.2009 12:14

Volby do EP 8.6 2009, strana Moravané 0.36 %.

Ono je to jedno.
Jožin z Bažin, 15.6.2009 0:38

Tož ono je to jedno:
Moravané sa začínajů sebeurčovat tým, že ulomili ručičku „Brněnskééému drakovi“ a
Pražané se začínají sebeurčovat tím, že ulomili
ručičku „Hvězdáři“ na Pražském Orloji.

Tož uvidíme, kdo z koho.
Tož ukažte sa borci, Pražáci i Brňáááci!
Kdo z vás bude lámat ruce, nohy a pak hlavy rychleji,
ten se dříve sebeurčí !
No a kdyby snad zavlála na Špilasu další státní vlajka,
tím lépe, protože bude moci být poslána do Bruselu další početná delegace parlamentářů chtivých tučných europlatů.

Pak už bude volná cesta k sebeurčení Karlovaráků, Motoláků, Bubenčáků, Kolíňáků, Mladoboleslaváků, Černopoláků, Přeloučáků a jiných, též sebeurčení lačných Čechomoraváků. No a až se o našich sebeurčovacích „úspěších“ dovědí Slováci, tak to tam také rozjedou ve velkém.

A nakonec to všechno pak oslaví BRRŮŮSSEELL mezinárodním sjednocovacím happeningem, protože totální rozdrobení původních suverenních států Euuropy je právě to ořechové, co si už dávno vroucně přeje. :-)

Odp: Ono je to jedno.
yew, 28.6.2009 13:58

Jožin, tys nepochopil že tady nejde o další dělení Moravy. Naopak, konečný cíl je spojení se Slovenskem, ke kterému Morava patří.

Odp2: Ono je to jedno.
tlapka, 22.7.2009 9:48

Nebylo by lepší spojit se s Rakouskem?

Odp3: Ono je to jedno.
yew, 28.7.2009 22:45

Proč ne, pokud budou Rakušáci chtít. Už to tady jednou fungovalo a dobře fungovalo.

Odp4: Ono je to jedno.
Zákys, 4.10.2012 23:47

To máte jistě na mysli roky od 1938 do 1945. Masaryk říkal: „Potřebujeme 45 let, aby ten národ děveček a sluhů nabyl sebevědomí“. Co se mu dostalo? Tak třeba Břeclav. Město po přpojení k říši(Rakousko přopjení k říši hekticky uvítalo)dál žilo a jeho obyvatelé se těšili na dny příští. Ne všichni stejně. Češi nesměli chodit bez nebezpečí inzultace ze strany svých německých spoluobčanů po chodnících. Národ děveček a sluhů si přece musí uvědomit kam patří!. Také ulice města rychle změnily své názvy. Najednou se objevil Lundenburg, Platz Adolf Hitler, Konrad Henlein Strasse, Baranův most přes Dyji se na šest let změnil na Führerbrücke, kde se vzala tu se vzala Herman Göring Strasse, ze Smetanova nábřeží vzniklo Admiral Raade-Ufer, a na jedné ulici se skvěl nápis Dr. Josef Goebbels Strasse. To je to vaše fungování? To co vy, nedokáže ani vykastrovaný býk.

Odp5: Ono je to jedno.
ivan, 5.10.2012 7:31

No, a pak se napravily všechny historické chyby a ulice byly přejmenovány na ,,Vítězného února, Lidových milicí, Rudé armády, Stalinovu, Leninovu třídu a most Československo-Sovětského přátelství.

Všude zavládl optimismus, láska a mír. Na ulice se snesla mlha přátelství a porozumění protože všichni naši přátelé byli ukázněně v kasárnách.

Odp6: Ono je to jedno.
Zákys, 5.10.2012 8:08

To jste si „pšouknul“ nebo se přímo posral?
Tak ten „pšouk“ musel být přímo vydatný Vodnan.

Odp7: Ono je to jedno.
Tlapka, 5.10.2012 15:08

Máte zajímavé jednosměrné asociace ...

Odp8: Ono je to jedno.
Zákys, 6.10.2012 0:57

Jasně že mám. Když se Německo chystalo zbavit Střední Evropu státu, který vháněl žluč do hlav a srdcí zmetků které oslavuje předřečník, tak 10 000 Srbů se hlásilo jako dobrovolníci pomoci Masarykovu státu. Neměli tuto možnost. A na to se nezapomíná. Vidkun Quisling není jedinou zločinnou raritou z Norska. Snaživců milujících hnědou barvu (teď nemám na mysli suchý dýňový květ)je i na Svíci zdá se několik.
Ale co. Zde je podobnost, která není náhodná:
http://video.google.com/videoplay?docid=4554948078128880143#

Odp9: Ono je to jedno.
ivan, 6.10.2012 13:48

Tvrdit, že něco oslavuju, pane Zákysi, je drzost. Zřejmě uvažujete ve schematu ,,když není sávista tak musí být sparťan„.

Račte se stáhnout ve svých fantaziích.

Prostě nemám rád hromadnou organizovanost, ideologie a vnucování se autorit. Díky, ale všechno bych rád bez jejich účasti. Zřejmě si to neumíte ani představit.

Zjednodušeně.
Prostě se narodit ,,orat si své pole“ a pak si skočit do hrobu bez toho aniž bych někoho žádal o povolení jestli to můžu.

Jsem si jistý, že si to nikdy nevysvětlíme, ale je mě to vcelku fuk.

Odp10: Ono je to jedno.
Zákys, 6.10.2012 18:50

Nic vám nic nevysvětluji. Pučený kulan zůstane pořád kulanem! Já vám oznamuji!
Dnes spousta „břečťanů“ se ve své omezenosti tváří (a také to o sobě tvrdí) jako solitérní duby. U malých dětí toto „jáství“ je pochopitelné. Je jenom otogenézí k „my“. Ustrnutí, nebo regrese psychického vývoje tuto možnost nevylučeje (učebnicovým případem jste jak o sobě píšete vy). Vedle učebnic Psychiatrie (Mysliveček, Vondráček,Miroslav Plzák... ) o tom něco sděluje Erich From mimo jiné v knize The Art of Being (česky Umění být). To nepíši z důvodů uvedených výše, pro vás.

Odp11: Ono je to jedno.
Tlapka, 8.10.2012 15:19

To jsou zastaralé učebnice. Kupte si Hoschl, Libiger, Švestka. Plzák naopak učebnici nenapsal.

Odp12: Ono je to jedno.
Tlapka, 8.10.2012 15:25

Erich fromm není psychuatr, ale psycholog. posledně vyšlo To have or to be.

Odp12: Ono je to jedno.
Zákys, 8.10.2012 16:26

Bože děvčico... Jak jste stará, tak jste „blondýna“. K tomu Plzákovi a učebnici. Třeba „Poznání a léčba poruch manželského soužití“ je první učebnicí u nás Plzákem rozvíjeného oboru matrimoniologie. Zdůrazňuji učenicí! Dále nepokračuji! To by i „blondýně“ mohlo stačit. Hoschl je pravděpodobně dobrý lékař, ale ještě lepší kejval pro našeho Václava Klause. Než se vyčerpal, tak „zasvěceně“ komentoval jeho hluboké myšlenky hlavně na globální oteplování ve Vesmíru. Od časů když „psychiatři“ se pokoušeli vyhnat ducha z těla postižených zaříkáváním nebo věšení škapulíře na kříž nad postelí, uběhlo nějakých dost tisíc let a objevili se autoři učebnic jako Richard von Krafft-Ebing, Emil Kraepelin, Karen Horneyová, Ferdinand Knobloch jejichž práce nejsou zastaralé. O nich se učí každý adept tohoto záhadného řemesla než předstoupí před examinátora.. V každé vědě nastává posun, ale jinak než si představujete. Nechte to bejt. Běžte se raději modlit na velehoru, která vyrostla pro podobné individuality při würmském vrásnění na Jižní Moravě a jmenuje se Ždánický les. Jméno vrcholu tohoto „pohoří“ pro podobné veleduše je U Slepice.

Odp13: Ono je to jedno.
Tlapka, 9.10.2012 12:13

No dobře. Jak myslíte.... ;-) přečtěte si nejlépe Kuffnera. Ten byl nejlepší.

Odp14: Ono je to jedno.
Zákys, 9.10.2012 17:25

A vy jste jeho učebnici četla? Vy máte přístup do vědeckých knihoven? A jak jste se vypořádala s tím, že na její čtení (už vůbec ne studium!) potřebujete značné penzum znalostí z chemie a farmakologie. Učebnici obecné psychiatrie dokáže číst i středoškolák, který nepohrdl znalostmi z latiny, biologie a chemie. Ale ve Speciální psychiatrii bez značných znalostí z biochemie, můžete jenom opatrně listovat v obsahu. Mimochodem, jaké benzenové jádro má parazól? ;-)
Já se rád vracím ke knize kterou napsala Eva Syřišťová s kolektivem spolupracovníků a která se jmenuje Normalita osobnosti. Problémy vysvětluje na kasuistikách z chorobopisů. Syřišťová - psychiatr. A hodně známá.
Ten Kuffner zemřel včas. Jinak by skončil v nějaké plynové komoře. Takový je život mezi českou patologickou sedlinou.

Odp15: Ono je to jedno.
Tlapka, 10.10.2012 9:40

proč bych neměla mít přístup do vědeckých knihoven?

Odp16: Ono je to jedno.
Zákys, 10.10.2012 17:36

Protože toho Kuffnera můžete číst až když si jej vypůjčíte třeba v Klementinu (pokud jste z Prahy a víte kde to je). Dále, mně nepřísluší hodnotit osobní život tvůrce renomované vědecké školy. Vám ano? Kde se o vás a o v tom pichlém kolu zn. Ukrajina, mající hlavu napěchovanou finálním produktem metamorfózy potravin dá přečíst něco v nějaké encyklopedii jako o Plzákovi, že k tomu nacházíte odvahu? To že byl na naše poměry renesanční osobností mu takové nuly jako vy dva nemůžete upřít. Třeba spolupráce se Semaforem. Možná neznáte ani jednu z těch několika úsměvných populárních knížek typu „Othelon aneb manuál o žárlivosti“. Číst jeho vědecké práce je nebetyčně vysoko nad úrovní vašich rozlišovacích schopností.
Podstatné je ale to, že se zde píše o Moravanství. Očekávat od vás sdělení o geopolitických záměrech Fridricha I. Barbarossy při uskutečňování expanze germánství na východ při udělení názvu Markrabství moravské pro Moravu, je chtít po vás jako chtít po kulanech aby místo hýkání, zpívali častušky. Když se to v této diskusi „zahnědlo, mám pocit, že nesmím mlčet. A co Goetheho institut a jeho aktivity až na úrovni českých gymnázií? Bořivoj Čelovský (víte koho zmiňuji?) se musí hrůzou obracet v hrobě. Němečtí majitelé Českého tisku - není to pokračování záměrů Fridricha I. Barbarossy, německého katolictví, Dietrichsteinů .... Hitlera v nových podmínkách? Já opravdu nevím!!! Ale co vím určitě, vím že platí s neztenčenou mírou dnes jak před 2 0000 lety římské “Rozděl a panuj". Jednal jsem z lidmi z Moravské strany. Ústředí sídlí v Brně. Vím s kým je tu čest. Bučte, nebo hýkejte si dál. Ať děláte co děláte, bude to pořád bučení a hýkání. Vaše, jak říkají švejkologové: „Hovno, hovno, řekl Švejk a přidal se NENÁPADNĚ do rozhovoru“, se vás drží „jak hovno košule“. Říká se v Lanžhotě, ale také v Mařaticích (to je u Uh. Hradišťa).

Odp17: Ono je to jedno.
Tlapka, 11.10.2012 11:20

Dobrý... ale co je to KULAN ?

Odp18: Ono je to jedno.
Zákys, 11.10.2012 14:09

Úspěšné metamorfózy těchto krasavců:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Kulan

http://sga.bf.jcu.cz/fotogalerie/picture.php?/327/most_visited

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Odp19: Ono je to jedno.
Tlapka, 12.10.2012 11:49

Je roztomilý.... díky za informaci.

Odp13: Ono je to jedno.
Tlapka, 9.10.2012 13:00
Odp14: Ono je to jedno.
ˇ, 9.10.2012 17:37

Tlapko, já už se s panem „moudrýmZ“ ( -:) nebavím, protože se projevil jako HULVÁT.

Ale stálo by za to zeptat se ho, proč pan Dr. Plzák ( přes svou popularitu a přes své hojně navštěvované přednášky o manželství ), byl (prý ?) asi třikrát rozvedený. A já Vám dokonce řeknu na to svou teorii: On pan Dr.P. totiž asi (domnívám se) se svými manželkami (možná i se svými partnerkami) zacházel jako s neživými loutkami, kterými manipuloval. A to ani ta nejprostší a nejskromnější žena nemůže dlouho snášet. Zkrátka se Dr. P. nehodil do domácnosti, protože byl příliš psychiatrický ( -:) a příliš domýšlivý.

Odp15: Ono je to jedno.
Tlapka, 10.10.2012 9:41

Plzáka žádný psychiatr neuznává. Byl všem jen pro smích a ty jeho mladé kočičky...

Odp16: Ono je to jedno.
Tlapka, 10.10.2012 9:44

A dále Moudrý Z ? s ním je taky legrace.

Odp17: Ono je to jedno.
ˇ, 13.10.2012 21:38

...když to berete takto, tak ano ( -:)

Něco o Moravanech
Hrdý moravan, 24.6.2009 19:47
Největší promoravská akce, 4.ročník...
Hrdý Moraan, 21.7.2009 19:46

Největší promoravská akce, 4.ročník Výročního pochodu Moravanů, který pořádá Moravská národní obec, proběhne 12.září 2009 v Brně. Sraz účastníků bude v Denisových sadech u ul. Biskupské od 9.30 - 10.00 hod. Zahájení v 10.00 hod. Čím více nás bude, tím lépe. Pokud vyjde vše jak je plánováno a připravováno tak, takováto akce ještě v moravském hnutí za posledních cca.13 let ještě nebyla.

Odp: Největší promoravská akce, 4.ročník...
Hrdý Moravan, 22.7.2009 19:54
Televize
Hrdý Moravan, 10.9.2009 11:05
Co k tomu dodat, krásně napsané...
Jošt Moravský, 27.7.2011 9:00

Co k tomu dodat, krásně napsané článek..češi by se měli rychle probrat. Už svou arogancí a šovinismem rozbili ČSFR.

Při současném demografickém úbytku je...
Národnost: česká, 15.3.2012 15:05

Při současném demografickém úbytku je otázka, jak dlouho ještě bude trvat existence toho národa jak v Čechách, tak na Moravě, tak ve Slezsku? Otázka, kterou by si patně měl položit každý v tomto státě, pokud to je stát. naposledy dnes dopoledne

Odp: Při současném demografickém úbytku je...
Češi, Moravané a Slováci !, 18.3.2012 22:45

Znovu se spojte, přizvěte ke spolupráci další Slovany a vyžeňte cizáky, kteří naši zemi vyžírají a chtějí ji zlikvidovat.

Ad Moravus: Ač Čížek, v princiopu s...
Národnost: česká, 15.3.2012 15:16

Ad Moravus: Ač Čížek, v princiopu s Vámi zcela souhlasím, ale nezdá se mi, že by to byl „nacionální český šovinismus“; příčiny jsou asi složitější. A také nemám dojem, že by Češi v království byli moc národně šovininističtí. Není v tom spíše „Praga caput regni Boemiae et Moraviae“? („Silesiae“ jak vidíte zůstalo doma). Tož nevím, říkával Tomáš G. Masaryk.

K věcem Moravy: Neformulujte to tak, že...
Sine, 15.3.2012 16:16

K věcem Moravy: Neformulujte to tak, že „Češi...při jakékoliv zmínce... mluví o rozbití státu...“; jde o to kteří Češi , a proč. A nedomnívejte se, že alespoň někteří v Čechách si těchto jevů nevšímají, nebo je nevidí.

Už delší dobu sleduju tuhle diskusi...
Platfus, 16.3.2012 11:32

Už delší dobu sleduju tuhle diskusi, jejíž podstata mi uniká. A pokaždý se mi vybaví tenhle starej vtip:

Sedí brňák a pražák v hospodě a po čtyřech pivech říká brňák - „Hele, víš co si v Brně říkáme o pražácích?“
Pražák odvětí: „Ne“
„Že jsou zasraný pragocentristi!“
A pražák odpoví: „A víš, co si v Praze říkáme o brňácích?“
Brňák: „Ne“
Pražák: „Nic“.

Ano, poznali jste, jsem od Prahy a za sebe nevím, čím vám moravákům křivdím. Jestli byste rádi třeba taky metro v Brně, tak hlasuju pro :-).

Odp: Už delší dobu sleduju tuhle diskusi...
Neuvedeno, 18.3.2012 11:10

Ze spisovného českého jazyka vyplývá, že jde spíše o nářečí moravské. Češi na příklad řeknou voňavý a spisovné je voňavé. Češi řeknou to je překrásný a moraváci spisovně překrásné.
S toho tedy plyne, že z českého státu by musela utéc především ta západní polovina státu.
To Slováci, ty už měli rovnou slovenštinu.
Když se zakládala Československá republika, tak ta se sestávala z české části, moravské části, slovenské části, pokrarpadské části a z velkých menšin německé a maďarské. Tedy z šesti různých svazků. To bylo v podstatě ideální, ale také ideální na rozeštvávání. Dále prvorepublikový stát byl velice dlouhý a tak se nedal ubránit proti vetřelcům z okolí.
Slováci si nyní nijak nepomohli, protože tam u nich mají maďarskou menšinu. Jak známo ve dvou se to dobře táhne jen tehdy, existuje li nějaká vzájemná vázba jako u manželství. Jinak to jde těžko. Takže to Slovákům nezávidím, co si vynutili. Jsou teď na tom hůř než za existence Československa. Těžko se mohou s jediným opozičním hnutím, tedy s Maďary domluvit. A alergie vznikají čím dál větší.
Také s toho plyne, že rozdělit českou a moravskou část je holý nesmysl, protože by to nefungovalo. Funguje to jen s rozdělením státu na jednotlivé kraje a to je teď.
Takže nezbývá než sdělit našim moravákům, kteří se touží osamostatnit, že takovýhle nesmysl si může zase vymyslit jen člověk, který nepochopil, že by to nemohlo ve státě vůbec fungovat. Federace, kde jsou pouhý dva federální státy nemůže fungovat, protože se nedá řádně hlasovat.
Jestli se moravané chtějí osamostatnit, tak to jim při současném dluhu státu žádná velmoc nepovolí, protože by nebyla záruka, že by se dluhy splatily.

Odp: Už delší dobu sleduju tuhle diskusi...
Juras, 19.3.2012 11:05

Brňák by neřekl „Hele“ :-)

Odp2: Už delší dobu sleduju tuhle diskusi...
Tlapka, 19.3.2012 18:02

A ne Helevole? To není brněnsky?

Odp3: Už delší dobu sleduju tuhle diskusi...
Juras, 19.3.2012 21:06

Čus, kemo. To je brněnsky ;-)

Odp4: Už delší dobu sleduju tuhle diskusi...
Tlapka, 20.3.2012 14:12

Čus je německy.

Odp5: Už delší dobu sleduju tuhle diskusi...
Juras, 21.3.2012 13:39

To je u hanteca z Brněnského štatlu u šrajbecové vasrůvky divné... ;-)

Odp: Už delší dobu sleduju tuhle diskusi...
Juras, 19.3.2012 21:08

Po dnešku se snad v Práglu něco o Brňácích říkat bude. Je dobré, že vyhrála Kometa, ale ještě lepší, že vyřadila Spartu :-)

Odp2: Už delší dobu sleduju tuhle diskusi...
iva, 20.3.2012 8:48

Si sedli na prdel. Och. Brn´áci mi fakt přijdou zakompelxovaní, ale jsou nejlepší. Brno se mi moc líbí, ale po Praze taky pěkné procházky hlavně jsem ale chodila po těch vylidněných ulicích nad Václavákem. Ostrava je v takovém dolíku tu se mi moc nelíbí, ale co nadělám. Nějak to prostě bude muset jít i tak. Feudalismus se převlékl za kapitalismus a říká, že to neskončí jako ve starém Římě.

Odp3: Už delší dobu sleduju tuhle diskusi...
Vlastimil Čech, 20.3.2012 9:48

ale Vy jste snad z Frýdku-Místku? Nebo se pletu? Proč si to myslím?
Ostrava i FM se mi docela líbí, třeba podle leteckých fotografií, je Ostrava (tedy včetně svých čtvrtí, jako je třeba Poruba, nebo Stalingrad) docela ZELENÉ město... k nevíře, že...
Na FM je nešťastná ta dálnice která města propíchla naskrz... ale jinak hodně hezká města... no, ještě to sídliště Slezská, to taky nic moc... ale jinak prima...
ten převlečený feudalismus... to jste tedy trefila...jo...:-) ... souhlas

Odp4: Už delší dobu sleduju tuhle diskusi...
iva, 20.3.2012 10:16

Já jsem všudezdejší.Mi se líbí procházka po novém místě třeba městě. No Ostrava je taková placatá oproti Brno nebo Praha. Frýdekmístek se mi moc líbí hlavně kvůli té řeky čistounké.

Odp2: Už delší dobu sleduju tuhle diskusi...
Platfus, 21.3.2012 16:02

Vidím to úplně stejně. Prohra zamrzí, ale nechat se udolat zrovna tím vaším „all stars teamem“, to bolí hned nadvakrát :-).

Ač Čech, tak Moravák...
Vlastimil Čech, 18.3.2012 16:50

Nu, snad se nebudu tuze plést, když řeknu, že Moravě snad ani tak nejde o samostatnost politickou, jako o rovnoprávnost ekonomickou. Je známo, že z našeho státního rozpočtu je jeden Pražák dotován MNOHEM více než kdejaký Moravák... Rozhodnutí o investicích na Moravě se přímo, či nepřímo dělají zase v Praze... Ano, předchozí příspěvek o Pražákovi a Brňákovi je výstižný... Brňáka štve, že Pražák je jaksi rovnoprávnější, ale Pražáka jeho nadřazená posice neštve a tak velkopansky k situaci mlčí...

Odp: Ač Čech, tak Moravák...
ivan, 18.3.2012 17:56

Pane Čechu, vím o někom kdo se vašemu titulku ze srdce zasměje.

(není to jedovatost, třeba se zasmějete taky, ale pointu neprásknu)

Z mého pohledu jsem v ekonomicky nerovnoprávném postavení skoro s každým v republice, ale je mě to šuma.

U nás na osadě se neříká o pražácích ani o moravanech, natožto o ostravácích naprosto nic a k celé situaci velkopansky mlčíme taky.

Máme hospodu, zatáčku a zavedenou elektriku.

Pane Bože, pokud nás máš rád, tak ať to tak zůstane! Klidně si připlatím za svoje nerovnoprávné postavení, hlavně aby všichni zůstali doma! :-)

Odp2: Ač Čech, tak Moravák...
Vlastimil Čech, 19.3.2012 6:27

tomu se říká skromnost... aby bylo něco ve žlabu, na záda aby tuze nepršelo a tloukli nás jen občas...
Máme hospodu, zatáčku a zavedenou elektriku.
Pane Bože, pokud nás máš rád, tak ať to tak zůstane! Klidně si připlatím za svoje nerovnoprávné postavení, hlavně aby všichni zůstali doma! :-)
Nebo že byste se stal filosofem-stoikem? :-)

Odp3: Ač Čech, tak Moravák...
Platfus, 19.3.2012 10:17

Pane Čechu, jenom tvrdím, že ta zášť vůči pražákům je mnohdy dost neopodstatněná. Asi se tu žije snadněji, to se nehádám. Sám jsem 25 let žil na pražském Jižním Městě. K dokonalosti dovedená urbanistická koncepce kolektivního bydlení reálného socialismu, jejíž věhlas pronikl až do lidové slovesnosti (PSH):

„Jižák, jižák je město snů,
trávíme tady spoustu dnů,
beton je tady a beton je i tam,
všechno je na beton a každej fandí nám“ :-)

Poslední dobou se to tu proměňuje k lepšímu, domy získávají nové fasády. Ale zatím každý zvyklý mimo město mi tvrdil, že by neměnil.

Odp2: Ač Čech, tak Moravák...
Zákys, 4.10.2012 22:27

Jste můj člověk. Já mám k tomu co píšete ještě malou poznámku. Ze všech barevných mám nejraději Čechy! ;-)
I když mě prudí ta historická nespravedlnost, vždyť ta čeština je čistá moravština. No Pražáci ten spisovný dialekt poněkud mrší, když mlaskají a koulí labužnicky očima při „ládování“ svého žaludku tlačenkou z Velehradu.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.