Pro všechny přemýšlivé lidi

Komentáře k článku

31.3.2009 14:00

Ani pes po nás neštěkne!

Nedávno jsem si četl v obecní kronice své rodné obce. Jsou v ní popsány události zhruba od začátku minulého století. Těžký život rolníků, plahočících se po svých políčkách a stájích. Politické schůze, spory, volby. Mladší chlapi jdou do první války, jejich rodiny se za ně modlí, někteří jsou v zajetí v Rusku, někteří umírají. A opět běžné starosti, dřina, políčka, lesy, domácí zvířata, v neděli kostel a lepší oběd, ochotnické divadlo, posezení v hospodě (pouze muži), sousedské spory, politické hádky, volby, schůze, .... Rodí se děti. Některé rodiny jich mají plný dům, přestože každé třetí umírá ještě než se dočká dospělosti. Do vsi se přižení noví mladí muži i přivdají nové mladé ženy. Někteří místní mladí rodáci i rodačky však naopak odchází za svými vyvolenými někam jinam. Pár rodin se stěhuje. Ve vsi jsou tři sedláci, mají koně, hodně hektarů a dřou se stejně jako ti chudí. Ze západu se ozývá Hitlerův řev. Obsazují nás Němci. Život ve vsi jde téměř ve stejných kolejích. Mladí chlapi nejdou tentokrát válčit. Najde se však několik hrdinů, kteří přebíhají k partizánům, Rusům, nebo do Anglie. Je jich jen pár. Ostatní se dřou na svých hospodářstvích, plodí děti, vypravují pohřby, hádají se se sousedy, kopají v lesích kryty. Dělí se na antifašisty (těch je hodně), lhostejné (těch je nejvíc), skryté fašisty (těch je nemálo) a fašisty (těch je jen několik).

Válka končí a po válce jsou všichni antifašisté. Čekají lepší budoucnost. Dřou na polích, hádají se, starají se o děti. A jsou tu komunisté. A zase hádky. Jen málokdo dá dobrovolně svá pole do JZD. Můj děda dlouho vzdoruje, ale nakonec i on podlehne nátlaku (má děti a myslí na jejich budoucnost). Lidé se už nedřou na svém, ale dřou se na jezedáckém. Mračí se na místní komunisty, ale nic neříkají. Nadávat začínají až doma. Lidé z mé rodné vesnice budují socialismus. Dělí se na aktivní antikomunisty (těch je jen několik), skryté antikomunisty (těch je nejvíc), komunisty z donucení (těch je nemálo), lhostejné (těch je nemálo) a komunisty (těch je dost). A život jde dál. Starosti, hádky, plození dětí, svatby, pohřby, plány do budoucnosti. V té době přicházím na svět také já.

Dočetl jsem kroniku. Uplynulo několik dní. A najednou si to uvědomuji. Najednou nemůžu popadnout dech. Kde jsou moji předci? Kde jsou ti lidé z vesnice? Kde jsou ti, co přežili obě války? Kde jsou ti fašisti, antifašisti, komunisti, antikomunisti, lhostejní? Kde jsou ti narození, přiženění, odstěhovaní? Kde jsou ti dobří, zlí, zamlklí, upovídaní, dříči, lenoši, chytří, hloupí, bohatí, chudí, hezcí, oškliví? Kde jsou ty jejich starosti, hádky? Kde jsou jejich radosti, milování, režné, divadla, tancovačky? Kde jsou jejich statky, políčka, lesy? Kde jsou jejich peníze? Kde je jejich nábytek, postel, obrázek? Kde jsou jejich sny a naděje? Kde je můj prapradědeček, praprababička,pradědeček, prababička, dědeček, babička? Kde jsou? Proč po nich ani pes neštěkne? A po mně za padesát let pes také ani neštěkne?

A najednou si to uvědomuji. Usmívám se.
Také se usmívejte!
Ani pes po nás neštěkne!

Jednu jistotu Ti garantuji. Čti...
SENIOR, 1.4.2009 16:25
Odp: Jednu jistotu Ti garantuji. Čti...
krok, 2.4.2009 8:23
V našich srdcích a paměti
Jana, 1.4.2009 18:41

Třeba konkrétně moji předci jsou v mém srdci a paměti. I ti, které jsem nepoznala. Mám schované památky, písemnosti, fotografie. Vím toho docela dost o životě svých prarodičů i praprarodičů. Dokonce jsem sepsala i takový kusý rodokmen, sahající v jedné větvi do 18. století. Není to sice moc, ale taky ne málo.
Vím, že bez svých předků, bez jejich tvrdé práce a boje o přežití, bych tady nebyla ani já, ani moje děti.
Myslím si, že nejsou zapomenuti.:-)

Prozřel jsi, aneb smutná je Tvá moudrost.
(:-), 1.4.2009 19:15

Nautile, máš pravdu, prozřel jsi. Dostal jsi se nahoru nad všechny slupky běžného uvažování běžných lidí. Vidíš ty současné i minulé lidi jako mravenečky na mraveništi v neustálém koloběhu rození se, plahočení se a umírání. Ano, ani pes po nás neštěkne. A nezmění to ani optimistický a realistický názor Jany, že si pamatuje a má své předky napsané v rodokmenu.

Nautile, máš pravdu, ale neber lidem radost z rození a výchovy dětí. Ti mladí rodiče věří, že jejich děti budou šťastné. Nebudou. Ale není ohleduplné jim to říkat. Dokonce ty současné děti budou ještě více nešťasné než ty minulé, protože nebudou mít práci. :-(

Odp: Prozřel jsi, aneb smutná je Tvá moudrost.
Skynet, 1.4.2009 20:40

Ten Článek je fakt prozření,dík za myšlenku. A je to tak. Lidé se rodí a umírají ,´-) Chvíle mezi tím se nazýá život,není dlouhý ani krátký, je. Co však je? když pak není.. Žijeme a pak nejsme , mluvíme. a prach lehne na naše slova. Kde mám svou naději , proč mám žít. můžeme jen učit lidi a to nás ;-) z naších zkušeností a svět se stejně jak v kronice měnil , mění a my můžeme pomoct a by byl lepší než kdysi a ted. Bez ohledu vlády , Ega , jen humanita. Bratrství a něco se stane , neviděno a přesto učiněno ... Lidé vychovávaní dobrem stávají se dobrými.

nenech si kazit chuť do života.
Juras, 1.4.2009 21:44

Nenech si brát romantikem chuť do života. Zkus vyhmátnout, co je podstatné. Smyslem života není, aby po mě dvacet let po mé smrti štěkali psi. Smyslem života je radovat se, možná se něco naučit. Pomáhat ostatním, dělat jim radost. Nic jiného z dlouhodobé perspektivy nemá smysl. Jestli je něco po smrti, majetek si tam určitě nevezmeme. Maximálně tak vzpomínky a znalosti.
Zapšklou rétorikou se určitě nic dobrého nedokáže. Jediná naděje je v pozitivismu, životním optimismu a v lásce k lidem. Kdo tohle pochopí, zmoudřel :-)

Odp: nenech si kazit chuť do života.
tina, 1.4.2009 23:39

Snad jidineho cloveka jsem tu nasla,na ten komentar,,Juras,,

Odp2: nenech si kazit chuť do života.
tina, 1.4.2009 23:41
Odp2: nenech si kazit chuť do života.
Juras, 2.4.2009 0:01

Ostatní jako nejsou lidi? ;-)

Odp: nenech si kazit chuť do života.
Iva, 2.4.2009 8:28

Hezký článek, skvělá odpověd. Jasné, že není jediná správná. Někdo je třeba rád, že to tu nějak přežije a smrt je pro něj úleva. Byla jsme před rokem několikrát v nemocnici, dokonce jednou umřela na pokoji paní a bylo to šílené neb to začalo asi hodinu po půlnoci a já spala a v tom spánku jsme to slyšela a sestra ji taky neslyšela. Byla jsem pak ještě dva dny na lůžku a věřte, že jsem nemyslela na skvělé dovolené u moře nebo na to, co bych si koupila, ale na okamžiky prožité s mými blízkými na chvilky, kdy jsme se společně zasmáli. Fakt tu po nás ani pes neštěkne:-), ale někdy stačí okamžik ,stačí málo a je člověku líp

Odp: nenech si kazit chuť do života.
Nautilus, 2.4.2009 10:44

Ano, ano, souhlasím s Jurasem. Nechtěl jsem nikomu brát chuť do života, ale právě naopak! Zmoudřete, přátelé. Usmívejte se. Radujte se ze života. Radujte se z krásných maličkostí. Neplýtvejte časem. Konejte dobro. Jak napsal Juras, buďte pozitivní. Za x let po nás stejně ani pes neštěkne :-)!

Odp2: nenech si kazit chuť do života.
Tlapka, 2.4.2009 12:44

Je to i naopak. Když udělám nějaký průšvih, tak si řeknu: Však za pár let ani pes po tom neštěkne.

Odp3: nenech si kazit chuť do života.
Tony, 21.6.2009 15:36

Ano, je jedno jestli jste bohatý mafián, nebo skromný dobrák. Za sto let to bude stejně všem jedno. :-) Důležitá je současnost a to jak se cítíte.

Odp2: nenech si kazit chuť do života.
Juras, 2.4.2009 14:53

V žádném případě jsem braní chuti do života nespojoval s Tebou. Všechna ta slovíčka o škarohlídech patřila romantikovi. doufám, že mu jednou snad dojde, že ten jeho negativismus nepřináší nikomu nic dobrého, obzvláště pak škodí jemu samotnému (protože s takovým morousem nikdo nechce pracovat a on to potom bere jako křivdu...)

00
(:-(, 3.4.2009 20:37

Zato „VELKÝ JURAS“, pyšnící se a chlubící se svým dobrodějstvím, neustále kydá hnůj a leje špínu na jakéhosi „romantika“ pro nic za nic. V tom je Jurasova pravá radost ze života. Všechno ostatní už má, jen zlomyslná radost z deptání neznámého „romantika“ je pro něj třešničkou na dortu jeho pokakaného štěstíčka.

Trhni si nohou Jurasi! S tebou bychom nepracovali, ani kdybys nabízel zlaté tele s šesticípou hvězdou na čele.

Odp: 00
Jana, 3.4.2009 20:42

S váma je problém, že se vám zjevně nechce pracovat vůbec, ať už s Jurasem nebo bez.

Odp2: 00
(:-(, 4.4.2009 23:04

No Jano, Vy jste Jurasovo dvojče, stejný podrazák !

Odp3: 00
Juras, 6.4.2009 6:46

To je štěstíčko, přečíst si po ránu něco takového :-) Co vás nutí snažit se každýho, s kým nesouhlasíte, za každou cenu nasírat? Asi vás to baví...

K informační hodnotě vašeho příspěvku - kdy a koho jsme Jana nebo já podrazili? Víte o někom? A proč myslíte, že „stejní podrazáci“ musí být nutně sourozenci? Nejsme sourozenci - aspoň mně se otec nepochlubil, že bych měl někde sestru.

Odp4: 00
Juras, 6.4.2009 6:48

Vlastně dokonce dvojče - to by musela být stejná matka. Tak to by se vědělo...

Odp3: 00
Tlapka, 6.4.2009 9:10

Chtěla bych se zastat pana Jurase, nemyslel to zle.

Odp4: 00
Skynet, 6.4.2009 20:22

00 at je to ten nebo ten praštíme ho koštětem. Jen blbůstka na začátek ,a já neberu radost ze života tu si můžete nechat brát jedině sami, já jen promlouvám jak to cítím, a věřím že každý názor je pro moudré lidi k diskuzi dobrý. Nebudte hned uražaní a bráníte se dětinskostmi ,i to je obrana. Jen diskutujme třeba na něco příjdem ;-)

Odp: nenech si kazit chuť do života.
Olix, 2.4.2009 13:46

Pár dní v sobě nosím otázku: Co činí člověka moudrým? Přemýšlím o tom. Je to věk? Zkušenosti? Postoje? Znalosti? A nebo něco více?

Odp2: nenech si kazit chuť do života.
Alfons, 2.4.2009 14:13

Členství v ODS!!:-)

Odp2: nenech si kazit chuť do života.
Juras, 2.4.2009 14:49

Každý odpoví něco jiného. Mladý člověk řekne vzdělání, starý řekne zkušenost. Jak stárnu, tak čím dál tím víc zjišťuju, jak jsem byl ještě nedávno blbej :-)

Myslím si, že ke zmoudření je potřeba co nejvíc ze všech výšejmenovaných faktorů, z nichž některé mohou možná chybět. Co ale chybět nesmí, je čas. Čas nutný k dozrání. K dozrání některých myšlenek. Tím nemyslím věk, ale způsob nakládání s časem. Některý mladíček může být vyzrálejší než řada kmetů, kteří celý život čuměli na video a nad ničím nepřemýšleli.

Odp3: nenech si kazit chuť do života.
Olix, 2.4.2009 16:13

Moudrost - způsob nakládání s časem - pěkné ;-)

Odp4: nenech si kazit chuť do života.
Tlapka, 2.4.2009 16:27

Moudrost je pochopit, že vše se děje v přírozeném chaosu.

Odp5: nenech si kazit chuť do života.
Olix, 2.4.2009 16:37

Potom ovšem nevím, v čem tkví to pochopení ;-)

Odp6: nenech si kazit chuť do života.
Tlapka, 2.4.2009 16:39

Hledat v tom chaosu cestičky a tvořit proměnlivé minisystémy.

Odp7: nenech si kazit chuť do života.
Olix, 2.4.2009 16:46

A co tím získám? ;-)

Odp8: nenech si kazit chuť do života.
Tlapka, 3.4.2009 10:22

Přičinlivým pátráním lze získat dobré známosti a peníze.

Odp2: nenech si kazit chuť do života.
Hanaf, 11.6.2009 13:54

Myslím, že aby byl člověk moudrý, musí se u něj sejít víc věcí najednou. Musí být pravdivý, pokorný, umět sebe vidět reálně, mít charakter. Není to ani o vzdělání ani o zkušenostech. Co se zkušeností, když se z ní neumím poučit.

Odp3: nenech si kazit chuť do života.
Hanaf, 11.6.2009 14:07

I když teď to po sobě čtu, tak jasně, zkušenosti, vlastní nebo i cizí být musí :-)

Už léta jezdím na vodu a trávím kolem...
Pavel od vody, 2.4.2009 11:49

Už léta jezdím na vodu a trávím kolem ní spoustu času.
Jednou jsem stál uprostřed lávky nad řekou a jen tak civěl do plynoucí vody. A přišla mi asociace běhu života. Tok proti proudu je jako budoucnost, čekáš co voda přinese, jaké to bude. Dolů po proudu už víš, co bylo. Ale dole pod lávkou je řeka právě teď a právě tady. Pod lávkou je přítomnost. Oproti minulosti i budoucnosti je krátká, časově vlastně neměřitelná, ale pro život nejdůležitější.
Jen v přítomnosti žiješ a je jen na tobě jak.

Odp: Už léta jezdím na vodu a trávím kolem...
Alfons, 6.4.2009 18:46

... je jen na tobě jak....Ale když se probereš ze snění do reality, zjistíš že to tak není. Už???

Hluboká pravda!
slayd, 2.4.2009 15:04

Ani pes po nás neštěkne? Je to tak. Co víc mám dodat? P.S.

Odp: Hluboká pravda!
Tlapka, 2.4.2009 16:26

Konečně nemusí nám zaléžet na tom, po čem budou štěkat psi až my budeme: V nebi, pekle, mimostvětě, nebo vůbec nebudeme.

Odp: Hluboká pravda!
Alfons, 3.4.2009 3:28

Ale určitě po nás štěknou mladí, kterým jsme připravili výborné životní podmínky. Ti nás budou chválit až do nebe. Určitě na nás nezapomenou. A budou nám dávat najevo svoji lásku a budou se o nás starat. Po sametu jsme převzali stát v ruinách a teď je to vzkvétající zahrada.

Odp2: Hluboká pravda!
Tlapka, 3.4.2009 10:24

Myslím že by neměli štěkat ale dát se do práce a zbytečně nepřemýšlet nad minulostí. Já taky nic nezazlívám svojí babičce.

Odp3: Hluboká pravda!
slayd, 3.4.2009 14:17

Já něco předchozí generaci zazlívám. Měli ještě více podojit socialismus, když to šlo... Odstěhovat se do města a vykašlat se na barák z kotovic a nějaké ekologické hospodářství... P.S.

Odp4: Hluboká pravda!
Tlapka, 3.4.2009 15:39

Moje babička všechno propila v alkoholu. Já jsem jí to odpustila.

Odp5: Hluboká pravda!
Alfons, 4.4.2009 7:04

Moudrá a šťastná to žena. A byla někdy s malou Tlapkou na zámku Štiřín za některou paní kněžnou?

Odp6: Hluboká pravda!
Tlapka, 7.4.2009 8:49

To nebyla, ale zato mi recitovala sprosté básničky a měla doma urny svých příbuzných a hřbitovní lampičky uměla báječně vykládat a to vše je lepší než by mi nechala dědictví.

Odp7: Hluboká pravda!
slayd, 9.4.2009 12:41

Do prdele jazyk vrazit... nechat ho tam řádně zkazit!
Ať žije babička Tlapka. P.S.

Odp2: Hluboká pravda!
Iva, 3.4.2009 11:44
nevěř tomu. důležité věci jsou...
ivana Kozárová, 4.6.2009 14:52

nevěř tomu. důležité věci jsou neviditelné. Neviditelné stopy jsou nesmazatelné. Mrtvé už nikdo nemůže zabít. Pokud jsou tito lidé zapsáni v paměti Universa,nebo,chceš-li,v Boží paměti,žijí a budou žít dál nezávisle na tomto žabomyším světě,naplněným až po okraj vlastními exkrementy...

Odp: nevěř tomu. důležité věci jsou...
Tony, 21.6.2009 15:31

Nesouhlasím. I když uděláte nějaký „významný“ čin jednou se ocitnete ve stavu, že po Vás ani pes nešťekně... Lidstvo je schopné jakýkoliv fakt popřít nebo totálně obrátit. (Vemte si už jen popírání holocaustu atd.- velmi blízká minulost)

Chci říci, že je absolutně jedno co tu za život vytvoříte. Vymyslete lék na rakovinu, objevte E=mc na patou... cokoliv, ale věřte, že ve výsledku po Vás ani pes neblafne... Vymyslíte lék na rakovinu -> na planetě bude např. díky tomu přelidněno, vypukne válka a všichni se povraždí -> nikdo po Vás pak neštěkne. Nebo lidstvo bude žít ještě miliardy let a za tu dobu bude Vaše jméno uvedeno pouze v nějaké kolosální knihovně a ani pes po Vás nezakňučí...

Takže výrok : Ani pes po nás neštěkne je naprosto trefný.

Odp2: nevěř tomu. důležité věci jsou...
ivana Kozárová, 21.6.2009 18:53

Tak neštěkne. A jak si vysvětlujete zákon o zachování energie? Myslíte si,že člověk může klidně produkovat cokoli a že existujou jen ty knihovny,které znáte?
Co když je právě o Vás zápis v letokruzích stromu,na kterej jste se coby dítě sápal? Co když o Vás ví kámen,na kterej jste šlapal? I vzduch má svoji vzdušnou paměť...To,že to nedokážeme dekódovat,neznamená,že to neexistuje.
Věřte jen sám sobě a uvidíte,jak daleko dojdete. Právě tam. Ani pes po vás neštěkne...

Odp3: nevěř tomu. důležité věci jsou...
Tony, 21.6.2009 19:08

Chovejte se jak chcete, buďte hodná, zlá, vědec, spokojený poustevník bez majetku. Můžete být kýmkoliv a učinit cokoliv. Ve výsledku je to jedno. (Vycházím z toho, že pro hmotu(osobu chcete-li) je důležitá jen existence jí samé v okamžik, kdy se sama vnímá).

No možná tam ten zápis v letokruzích je... Strom ale uschne zemře a informace se vytratí. A znovu zdůrazňuji, že i když informace přetrvá časem se ztratí v milionu podstatnějších -> přestane existovat

Odp: nevěř tomu. důležité věci jsou...
iva, 8.12.2009 8:34

Tohle je moc hezké. Taky to tak cítím. Tlapky babička jí dala něco co nikdo nesmaže. Mi taky i když jsem ji znala krátce, ale nechala si ode mně česat vlasy a vypadala pak hrozně a zpívala mi pak písničku-osiřelo dítě a vykládala pohádku o oběšenci.

Chovejte se jak chcete, buďte hodná...
Tony, 21.6.2009 19:07

Chovejte se jak chcete, buďte hodná, zlá, vědec, spokojený poustevník bez majetku. Můžete být kýmkoliv a učinit cokoliv. Ve výsledku je to jedno. (Vycházím z toho, že pro hmotu(osobu chcete-li) je důležitá jen existence jí samé v okamžik, kdy se sama vnímá).

No možná tam ten zápis v letokruzích je... Strom ale uschne zemře a informace se vytratí. A znovu zdůrazňuji, že i když informace přetrvá časem se ztratí v milionu podstatnějších -> přestane existovat...

Odp: Chovejte se jak chcete, buďte hodná...
ivana Kozárová, 23.6.2009 14:35

Takhle dobře propletenej subjektivní idealismus s hrubým materialismem si zaslouží jen zvolání : Existuje,zaplaťpánbůh, Nic,ze kterého všechno vzešlo a které v sobě všechno zahrnuje. TOTO NIC V SOBĚ SKRÝVÁ NEKONEČNÉ MOŽNOSTI,blbé je na tom jen to,že už jsme se narodili....
NIC Trvá a bude trvat věčně, nedostane se tam každej,je to výsada elit tam přijít. :-) Takže nevěřte,že je všechno jedno,není nic jako nic.

Odp2: Chovejte se jak chcete, buďte hodná...
ivana Kozárová, 23.6.2009 14:37

jo. A žádná informace se nevytratí. Informace se sčítají,odčítají,seskupují a rozpadají,přetransformovávají,tajou,roztékají a umrzají... Stopy přetrvávají,nezanikají,neznamená,že nejsou,když o nich Vy nevíte...

Odp3: Chovejte se jak chcete, buďte hodná...
Tony, 23.6.2009 14:50

Ano, informace se sčítají atd. ...

A pamatujte si jedno pravidlo:

O čem nevíte pro Vás neexistuje!

To je svatá pravda... Pokud něco za celý život nezjistíte nikdy se to pro Vás nemůže stát skutečností. Někdo Vám plivne do jídla, ale vy to za celý život nezjistíte tedy to pro Vás neexistuje...

Odp4: Chovejte se jak chcete, buďte hodná...
ivana Kozárová, 23.6.2009 18:37

a popkud mi plivne do jídla tuberák,tak to sakra zjistím,dokonce se to prokáže laboratorně a dneska už se podle DNA určí i ten autor...

Odp2: Chovejte se jak chcete, buďte hodná...
Tony, 23.6.2009 14:47

Stačí logicky uvažovat... Já vycházím z faktu, že na začátku bylo NIC...(jak byste popsala svůj stav před tím, než jste se narodila? já bych to popsal nicotou, nic necítím, nic nevím, nejsem existence... jsem nic) a tam to také končí... Proto se vše zase ubere do toho samého z čeho to vzešlo... do nicoty. A mezi těmi stavy je všechno jedno...

Odp3: Chovejte se jak chcete, buďte hodná...
ivana Kozárová, 23.6.2009 18:34

ale není,není všechno jedno. Nezávisle na tom,zda z toho něco mám,či nic,jestli o tom něco nebo jestli o tom vím,či nic. Znaky a náznaky toho,co vidím,mohou pro mě být dokladem toho,co nevidím,pokud přemýšlím.
Já nevím,co se mnou bylo,než jsem se narodila. Ví snad masožravá larva vážky něco o modrém nebi,slunci,listech stromů a o květinách? Obávám se,že kdybyste se jí měl možnost zeptat,vychechtala by se Vám a řekla by : pro mě existuje jen masíčko,mňam,teď mi připlouvá. A vzdušné zámky mi tu nestavte,žádné nevidím,tak nejsou! Pro mě nejsou! No a pak se z ní stane najednou vážka a kdo ví,jestli si pamatuje na doby,kdy ještě byla larvou - je to sice neohrabaný příměr,ale na nic jiného se nezmůžu .-(

Odp3: Chovejte se jak chcete, buďte hodná...
ivana Kozárová, 23.6.2009 18:43

myslím,že si nerozumíme proto,že se na to koukáme z jiných hledisek. Že to pro mě zrovna neexistuje,není pro mě zvlášť důležité. Existuje to třeba pro moji kočku nebo psa,nebo pro kohokoli jiného,to stačí. Kouknu se do očí slepýho psa a vidím,že má radost. Vidí jinak než já a jiné věci,než já. Vidí očima svého srdce,vidí pravdu,vidí možná víc,než já.
Všechno je relativní. Pokud bude člověk měřítkem všeho,nikam to lidstvo nedotáhne. Jednou se měří obrem,podruhé trpajzlíkem...
Tak snad najít něco ,co by nás přesahovalo a dalo nám nadhled...

Odp4: Chovejte se jak chcete, buďte hodná...
iva, 8.12.2009 8:39

Všechno zlé je pro něco dobré a naopak všechno dobré je pro něco zlé.:-)

Odp4: Chovejte se jak chcete, buďte hodná...
tlapka, 8.12.2009 10:05

Souhlasím- lidi jsou nároční a pořád by chtěli to co nemůžou dostat a nedají pokoj, ovšem stálá nespokojenost je rovněž motorem pokroku.

Odp3: Chovejte se jak chcete, buďte hodná...
Juras, 8.12.2009 12:08

Proč myslíš, že nic nebylo? Čerstvě po narození už něco bylo? Pamatuješ si okamžik, kdy přestalo být nic a začalo být něco? Myslím, že logické uvažování nemá s tímto tématem nic společného.

Odp4: Chovejte se jak chcete, buďte hodná...
Tony, 4.1.2010 22:33

Pokud se děje něco o čem nevíte pak to je pro Vás nic, bez existence. Pokud jsem byl v matčině břichu a nevěděl jsem o okolním světě pak pro mě neexistoval.

Odp5: Chovejte se jak chcete, buďte hodná...
Juras, 5.1.2010 0:28

Netrefil jsem se s příspěvkem do vlákna. Moje reakce je níž, v Juras, 5.1.2010 0:26

Ano, s touto implikací lze souhlasit...
Juras, 5.1.2010 0:26

Ano, s touto implikací lze souhlasit. Tak tedy znovu - jak víš, že platí předpoklad, tedy jak víš, žes během pobytu v matčině břichu nevěděl o okolním světě?

Odp: Ano, s touto implikací lze souhlasit...
Tony, 5.1.2010 12:10

Protože si to nepamatuji.

Pro myslícího tvora, který obývá tuto planetu znamená výraz existence podle mého názoru:

existuje pro mě něco jiného než pro Vás, existuje pro mě to co si pomatuji - co vidím právě teď, co slyším atd.

Jurasi jak by jsi vyjádřil existenci? existovali dinosauři?

Odp2: Ano, s touto implikací lze souhlasit...
Juras, 5.1.2010 12:43

A pamatuješ si třeba období, kdys neuměl mluvit a jenoms třepal ručičkama? Tos ještě neexistoval v reálném světě a tos podle Tvé logiky neexistoval ještě ani Ty.

Existence je objektivní pojem. Ty tady ale předvádíš dost odvážné eskamotérské kousky. v příspěvku Tony, 23.6.2009 14:47 se ptáš: „jak byste popsala svůj stav před tím, než jste se narodila? já bych to popsal nicotou, nic necítím, nic nevím, nejsem existence...“. O pouhý jeden příspěvek dál, když jsem chtěl, abys to tvrzení, žes nebyl nic, podpořil nějakým argumentem, napsals: „Pokud jsem byl v matčině břichu a nevěděl jsem o okolním světě pak pro mě neexistoval“. Takže najednou už ne, že Ty neexistuješ, ale neexistuje okolní svět. No a nakonec zase trochu otáčíš a zaměňuješ dva významy slova existovat - existovat pro někoho ve smyslu zajímat se o to nebo brát na vědomí, s významem objektivního výskytu něčeho v reálném světě. To se potom těžko diskutuje a fakt je na to škoda času.

Odp3: Ano, s touto implikací lze souhlasit...
iva, 5.1.2010 14:33

To nevíš, že člověk si někdy protiřečí, protože sám hledá. Mi je to víc sympatické, než když si někdo pořád stojí za tím svým a nic s ním nehne. Já si třeba tu nicotu pamatuju jako asi čtyřletá ze školky, když jsem v hlavě měla nic a navíc se mi někdo v hlavě škodolibě smál. Bála jsme se, co to je neuměla jsme to jako dítě vyjádřit, někomu se svěřit. POtom se hlava zaplnila a to přestalo, ale někdy si na to matně vzpomínám. Vůbec nevím co to bylo, jen to byly začřátky mého myšlení a někde jsme četla, že to byly výkřiky z minulých životů. Moc bych si přála aby to bylo jen prázdno co se mi chechtalo.

Odp4: Ano, s touto implikací lze souhlasit...
Juras, 5.1.2010 14:44

Někdy jo, to máš pravdu. Ale tady to není ten případ. Tony nehledá, nepochybuje. On ví, že nic nebylo, protože si to nepamatuje a naopak nic si nepamatuje, protože nic nebylo a tak si ani pamatovat nemůže. Práve proto, že je tak zaseklej, se mu snažím rozetnout ten kruh, že všechno nemusí být takové, jak to vypadá na první pohled.

Odp5: Ano, s touto implikací lze souhlasit...
Tony, 5.1.2010 15:57

Spíš je to ten případ když člověk píše a pořádně nad tím neuvažuje. Pak se přihodí to co mě, že doslova „kecám“. :-) Omlouvám se.

Kdyby někdo napsal článek o existenci a její relativitě bylo by to super. :-) Na mě je to moc komplexní téma.

Odp6: Ano, s touto implikací lze souhlasit...
Juras, 6.1.2010 22:52

To je asi způsobeno tím, že tato diskuse je dost roztažená v čase. Člověk pozapomene kontext a když si to znovu nepřečte, tak už reaguje jen na to, co si (většinou trochu posunutě) pamatuje. Je fajn, že to umíš uznat, omlouvat se za to nemusíš, to dělá skoro každý.

Slyšel z vás někdo ten křik z minulých...
iva, 5.1.2010 15:15

Slyšel z vás někdo ten křik z minulých životů ve své hlavě, když ještě rozum bral?:-)

Odp: Slyšel z vás někdo ten křik z minulých...
ivan, 5.1.2010 16:44

To ne, ale už se mě stalo, že jsem někam přišel, kde jsem předtím nikdy nebyl a přitom jsem se tam vyznal, věděl jsem, že za zatáčkou bude louka s potokem a pod lesem stavení s otevřenejma vratama a zeleně natřeným štítem s kouřem z komína. A ono jo, přesně!

Při vyprávění doma jsem tvrdil, že jsem jezdil na psovi. Máma s tátou mě přesvědčovali, že fantazíruju a že se nikdy nic takového nemohlo stát a nikdy nestalo. Potom, už v dospělosti jsem potřeboval najít nějaký doklad. Mezi nima jsem našel polámanou zežloutlou fotku ani ne dvouletého kluka jedoucího na něm. ovčákovi v plišovým kožíšku a pletený čepici se zapínáním pod bradou na knoflík. Tu čepici jsem časem při jiné příležitosti našel taky. Mám ji ,,skovanou" jak říkaj chrudimáci.

Odp2: Slyšel z vás někdo ten křik z minulých...
ivana Kozárová, 7.1.2010 13:15

Já měla sen o Kratochvíli,- jako dítě - zdálo se mi o tomto zámečku,ač jsem tam nikdy nebyla. jako dospělec jsem se tam dostala a přesně jsem věděla,co bude za branou... Akorát v tom snu to bylo jinak barevný a nebyla tam asfaltka a byly tam jiné stromy.

Odp3: Slyšel z vás někdo ten křik z minulých...
tlapka, 18.1.2010 17:46

Moje kamarádka měla sen, že my dvě spolu sedíme a vyšíváme na středověkém hradě. Ale spíš by bylo ptavděpodobné, že by mě ve středověku upálili nebo popravili.

Odp4: Slyšel z vás někdo ten křik z minulých...
ivana Kozárová, 18.1.2010 18:32

Tlapko,já mám pocit už dlouho,že Tě dávno znám. Nezlob se,Tlapce se nedá vykat:-) Sen jsem neměla žádnej,ale každej,kdo zná mě,říká,že mám štěstí,že nežiju ve středověku,že by mě upálili...

Odp5: Slyšel z vás někdo ten křik z minulých...
tlapka, 19.1.2010 9:03

Milá Ivano, až se sejdeme v tom mezisvětě tak si báječně pokecáme!

Odp6: Slyšel z vás někdo ten křik z minulých...
ivana Kozárová, 19.1.2010 10:20

To si piš!:-)

Odp4: Slyšel z vás někdo ten křik z minulých...
Alfons, 27.1.2010 14:38

musíte mět pořádné pletené bombarďáky. Tam byla zima jak v psírně. Samý šutr. Revma coby dup.

Odp6: Chovejte se jak chcete, buďte hodná...
Neuvedeno, 6.1.2010 21:08

Řekl bych, že se už budu zase opakovat.
Tak jednak stojí za to žít už jen proto, že člověk poznává, jak celý ten svět funguje, že se z něčeho raduje a jako následek pak i miluje. Každý sice podle svých schopností, ale poznává a raduje se každý. Jen za to stojí tady ten svůj čas prožít a protrpět. Jen člověku je dáno poznat, jak to na světě chodí, jak to chodí s celým vesmírem, s mezilidskými vztahy atd.
Dál stojí většině lidí také žít proto, že může předat život zase další generaci.
Navíc třeba něco na co sám přišel se přenese do dalších generací a něco, co sám vytvořil využijí další lidé, třeba i jeho vlastní potomci.
K tomu, jestli je nějaký jiný stav v období, kdy se člověk probudí třeba z narkozy, nebo z bezvědomí, nebo z doby, kdy byl v matčině děloze bych řekl, že stavy nedostatečného vědomí jsou dobře známy vzláště psychyatrům.
Představme si starého člověka, který má částečně ucpané cévy v mozku, tedy totální sklerózu. Takový člověk myslí jen částí mozku a tak může mýt různé snové stavy, kdy se mu zjeví jeho stav z dob mládí, protože mládí je většinou daleko lépe zafixováno v paměti, než stavy ve starším věku. Na takové stavy je dobré si říci lékaři o léky na odstranění špatného cholesterolu z cév a žil. Jenže u starého člověka to braní prášků může zase vyvolat třeba mozkovou mrtvici, protože mu rupne céva v mozku a není cholesterol, který by krvácení zabránil, když mu jej prášky odebraly. Takže ani ten nejlepší lékař nezabrání tomu, aby sám umřel. To je holt ten náš úděl jepičího života na tomto světě a musíme se s tím smířit. Přesto jde o kontinuitu pokračování života na této zemi v ramci možnosti, kterou nám umožnil stav ve vesmíru. Buďme za to rádi, že jsme měli to štěstí a jestliže se někdo dožije délkou života stavu nadprůměrného, kdy už ho začne vše bolet, tak by neměl naříkat nad stavem společnosti, protože takovou délku života před tím prožilo jen nepatrné množství generací.

Odp7: Chovejte se jak chcete, buďte hodná...
tlapka, 18.1.2010 17:43

S tím souhlasím s každým slovem. Nejlepší jsou ty stavy kdy přijdeme na něco nového.

Podivné
Vlastimil Čech, 6.1.2010 21:42

Jeden z mých synů, v době kdy byl ještě docela malý, prohlížel staré fotografie...„ to je maminka, to je babi...taťka... a kde jsem já? “ „Ty jsi ještě nebyl na světě“... „A kde jsem byl?“
Co říci děcku??
„No jo, kde jsi vlasně byl!!??!! To musíš ty vědět, kdes byl!!!“
„Tati já jsem byl vojákem, mě zabili a pak jsem se ti narodil“ :-o
----------------------
Dvouletému děcku jdeme ukázat do sklepa vánočního kapra:
„Podívej, co to je... to je kapr, to je rybka“
A co děcko? „Nenene,to je ifiš“
A na tom ifiši trval až do snězení :-)
Komusi jsem to vyprávěl a bylo mi řečeno, že to byly vzpomínky na minulé životy...
V každém případě ta tvrzení na nás udělala velký dojem... ovšem za důkaz o reinkarnaci bych se to považovat neodvažoval...

Odp: Podivné
ivan, 18.1.2010 22:24

No vidíte Vlasto, pak se jeden, možná německý rybář, narodí jako suchozemský Čech.

Odp2: Podivné
tlapka, 19.1.2010 9:04

Asi si to tentokrát vybral, aby se poučil !

Odp: Podivné
ivana Kozárová, 25.1.2010 13:20

Pane Čech,to můj synátor když lítala moucha,křičel atanka,atanka! A je to něco podobnýho v sanskrtu...

Odp2: Podivné
ivana Kozárová, 27.1.2010 9:00

Nebo pane Čechu? ;-)

Odp3: Podivné
ivan, 27.1.2010 14:44

Ivano, děkuju za balíček a pohled, bylo to docela překvapení, došel dneska před obědem. Dal jsem asi čryři kousky stranou pro Evu a po ochutnání jsem trubičky s vysvětlením, že tyhlety jsou opravdu ty nejpravější, tak, jak je vyráběl Váš dědeček, rozdal spolupracovníkům.

Cukrárna je opravdu moc pěkná a přeju aby se Vám dařilo co nejlépe. Ten pohled, hned jak toto dopíšu pověsím nad stůl v práci hned vedle mnoha PFek od kamaráda Ilji Zachovala který se loni i s dcerou zabil právě v Hořicíc při ukázkové jízdě silničních sidecarů.
Bude tam ve velmi dobré společnosti. Díky.

Prosím, jenom mě potvrďte, že jste moje poděkování četla. Iv.

Odp4: Podivné
ivana Kozárová, 28.1.2010 14:00

Není zač děkovat,byl to jen vzorek bez ceny,informační. Jsem ráda,že došel. Pozdrav všem a jsem ráda,že můj kutloch přijde na nástěnku!

Odp: Podivné
Alfons, 27.1.2010 14:43

Reinkarnoval jsem se z minulosti z blbce zase na blbce, takže nemám problém s rekvalifikací.

Odp2: Podivné
tlapka, 27.1.2010 18:10

A ve stabilitě je dokonalost.

Odp3: Podivné
Alfons, 28.1.2010 5:14

Blbec zůstan blbcem i kdyby byl plzeňská rychlokvaška. :-(

Odp4: Podivné
tlapka, 28.1.2010 14:13

Kdyby nebylo blbců, neměli by se chytří čím chlubit. Všechno je k něčemu.

Čistý stůl
Lipovan, 5.2.2011 14:12

Nechápu, kde se bere ten idiotský pocit vlastní důležitosti a zoufalá touha po nesmrtelnosti. Proboha, co je to za přístup - až natáhnu brka, lidé na mě zapomenou, co si jen počnu? Privátní matematik Juras naznačuje, že je důležité pomáhat, radovat se ze života, plus nějaké modroptáčnické poučky. Také se pokouší o jakési metafyzické hypotézy, logicky podložené zřejmě. Ale proč, copak na tom záleží? Nějaký člověk, jehož smrtelně nemocná manželka požadovala paliativní léčbu, to vyjádřil přesně a beze zbytku: odejít s čistým stolem. Pokud odejdu s čistým stolem, není co řešit. Postačí, aby dvě generace příbuzných byly pamětlivy mé existence alespoň v neutrálním světle a třetí generace už nemá sebemenší důvod vzpomínat jakéhosi Lipovana. Tečka. :-)

Odp2: Čistý stůl
iva, 6.2.2011 12:37

Jsou důvody proč věřit tohle je pro nás všechny škarohlídy.

Odp: Čistý stůl
Juras, 7.2.2011 0:32

Máš pravdu. Asi bys to měl zabalit, a to co nejdřív. Stejně k tomu jednou dojde, tak proč ne třeba dneska? :-)

Odp2: Čistý stůl
Platfus, 7.2.2011 9:42

Souhlasím, ale jsou tu ještě „poslední věci člověka“, které by měl Lipovan stihnout. Vedle čistého stolu doporučuji i zamést před vlastním prahem, vyklidit kostlivce ze skříně, popřípadě uklidit, co bylo zameteno pod koberec. Pak je člověk opravdu připraven ;-).

Odp3: Čistý stůl
tlapka, 7.2.2011 12:32

Bohužel si člověk okamžik smrti moc nemůže naplánovat, budu uklízet a zametat a smrt je daleko a zase se nadělá nepořádek ... abych zametala ještě jednou. :-(

Odp2: Čistý stůl
Lipovan, 7.2.2011 12:42

Ale jdi, ódéesácká netykavko. Zatím chci žít, užívat života, posmívat se pachtičům a také být svědkem toho, kterak děti konzervativců poslušně konvertují k islámu. Imám Kalousek mladší, člen rodiny s dlouholetou muslimskou tradicí, to bude žrádlo. :-)

Odp3: Čistý stůl
Platfus, 7.2.2011 14:51

Obdivuju tvojí schopnost dělat si z kamarádů třídní nepřátele, kovaný paroubkovče :-). Jirka (teď nemyslím Jurase) to s náma jistě myslel upřímně, já vím.

To chce klid a hrnek kafe ;-).

Odp4: Čistý stůl
ivan, 7.2.2011 20:51

Křišťálově upřímně to s náma myslel Standa, to Jirka by se spojil třeba s marťanama a dal by každýmu včechno co chce a kolik by toho chtěl, Špidlin říkal, že na to má zdroje a Kočka ví jak to zařídit, stačilo aby si vzpoměl, že je zástupce šéfa předsedy oblastní ČSSD, říkal Tvrdík.

Odp4: Čistý stůl
Juras, 8.2.2011 7:33

To je v klidu. Lipovan je jenom trochu zblblé - jednu chvíli mě považuje za ODSáka, v jiném příspěvku píše, že jsou bpodle mě slaboduší lidi, kteří nevolili SSO. Doufám, že udrží aspoň něco, když už to není schopen s informacemi. :-)

Odp4: Čistý stůl
Lipovan, 8.2.2011 8:27

Jakožto horlivý čtenář románů kritického realismu, v tomto kontextu především Dickense, se třídní společnosti tak trochu směju. Jde hlavně o momenty, kdy dochází k radikální změně sociálního statu(su). Z toho důvodu se také musím vysmívat ódéesákům, kteří ještě včera vytvářeli stranickou nástěnku a obědvali v závodní jídelně, zatímco dnes díky svým financím pátrají po možnostech získat šlechtický titul. Tím samozřejmě netvrdím, že jde zrovna o Jurase. Jiří Paroubek aka Chorche vulgo Rocco alias Quimby je jedním z mála těch, kteří dokáží ódéesáky pořádně nakopnout přímo do ksichtu. A díky Bohu za každou botu v ódéesáckém ksichtě, byť ona bota není moje. Ale jestli kalkuluješ s pověstným čecháčkovským strachem z nálepkování, klidně si posluž, tomu se směju také - ano, jsem voličem ČSSD, nebo ještě lépe - jsem voličem ing. Jiřího Paroubka. :-)

Odp5: Čistý stůl
tlapka, 8.2.2011 10:23

Tak to Paroubka pozdravujte- a má ještě jiné dobré vlastnosti než kopat někoho do ksichtu?

Odp6: Čistý stůl
Lipovan, 8.2.2011 10:42

Snad jo...je nesmírně pracovitý. Skutečně, bez ironie. Ačkoliv na své politické dvojče nemá. Ten je svým nasazením přímo nedostižný. Tvrdí to pán, který je jinak velkým a zarytým odpůrcem Róberta.

Odp7: Čistý stůl
Juras, 8.2.2011 12:39

Úžasně pracovitý, ano. Teď píše například dvě knihy najednou...

Mám rád líné lidi. Lidi, kterým se moc dělat nechce, ale když už něco udělají, tak je z toho aspoň nějaký užitek. Co z pracovitého imbecila, jehož výsledky jsou buď nanic anebo ke škodě?

Odp8: Čistý stůl
Lipovan, 8.2.2011 15:37

Hergot...takový impact? Nikdy bych nevěřil, že tě pár laciných flamewares vůči ODS rozpálí do běla. Inu, starý ódéesák se nezapře. Přestaň se brát tak vážně, Jurasi, začínáš svým popuzením připomínat Zaorálka. :-)

Odp9: Čistý stůl
Platfus, 8.2.2011 16:17

Dovol, abych tě odcitoval ;-). Proti sobě nastupují do Ringu Juras a Lipovan, po řadě v zelených a oranžových trenýrkách... A už tu máme začátek. Lipovan levý hák, Juras pravý hák...

Jestli máte potřebu ze sebe dostat stresy, stáhněte si do mobilu tohle. Výrobce dost možná uvede na trh verzi přizpůsobenou místním podmínkám ;-).

Odp10: Čistý stůl
Lipovan, 8.2.2011 16:31

Hezké, I agree. Ale zelené trenýrky jsou moje. Kromě toho před boxem upřednostňuji ruský styl Система. :-)

Odp11: Čistý stůl
Platfus, 8.2.2011 17:33

Ten chlapík vypadá nebezpečně. Úplně mi to evokuje otázky, kterými jsme si s kamarádama kladli jako malí: když se sejde Steven Seagal, J.-C. Van Damme a Bruce Lee. Kdo by to tak vyhrál? Dnes už je mi to jasný, správně je pochopitelně d) Chuck Norris ;-).

Odp12: Čistý stůl
Lipovan, 8.2.2011 19:29

Ono to sice vypadá hezky, ale není za tím nic jiného, než Garibaldiho sangue, fatica, lacrime e sudore. To je ta známá fráze, kterou později ukradl ódéesácký vzor W. Churchill. Viděl jsem kdysi video, kde Vlad(imir) Vasiliev trénuje. Kondici, nikoliv obranu samotnou. Něco neuvěřitelného. Tehdy jsem si říkal, že tohle zvládnout, člověk by ani žádnou další dovednost obrany nepotřeboval - úplně by si proti agresorům vystačil s fyzičkou samotnou. :-)

Odp13: Čistý stůl
ivan, 8.2.2011 20:24

Ima Bárta, několikansobný mistr republiky v judu říkal, že je potřebné dobře technicky zvládnout 3-4 chvaty na které dostaneš kde koho, pokud se umíš soupeři správně nabídnout. V Račicích jsem asi před 25 lety viděl jak si to rozdali veslaři s boxerama na kondičním soustředění. Teda, já být boxer, tak bych to v tu chvíli tajil. :-)

Odp14: Čistý stůl
iva, 9.2.2011 6:56

:-):-):-)ale neměli vesla.

Odp7: Čistý stůl
tlapka, 8.2.2011 13:41

Připadá mi trošku ... egocentrický.

Odp5: Čistý stůl
Platfus, 8.2.2011 10:41

To, že jsi voličem Jirky Paroubka ti nevyčítám, ostatně sám jsem mu jedno období dal hlas - to mi ještě přišel v zatuchlých vodách stranické buňky po slabých nebo zkorumpovaných premiérech jako nová naděje. Ale víte jak to chodí - začal se obklopovat špatnými kamarády (1, 2) a dostal se na scestí. Zajisté, Jirka nás ohromil svou razancí buldozeru, s jakou se jal bránit práva nás pracujících, ale já čím dál víc zjišťoval, že to není můj boj a společně s dalšími odpadlíky jsem se přidal na stranu jistého samolibého opilce z Vysočiny. Koho budu volit teď, nevím.

Asi je to čecháčkovská povaha, ale jsem docela rád, že s ani jedním nemám osobně nic co do činění. Politika mě obecně vzato nezajímá a i tohle polaritní vnímání světa je mi trochu vzdálený. A to, co si tak spojuješ s odeesáky (jakési maloměšťáctví, prospěchářství, možná by stálo za to nějak to vymezit) najdeš myslím úplně všude včetně strany zaslíbené.

Odp6: Čistý stůl
iva, 8.2.2011 10:54

Hoši jsem na vás zvědavá za pár let až třeba vaše děti dostudují a budou shánět práci. Na všechny co ted třeba své rodiny jsou schopni zaopatřit a zajistit jim blahobyt.

Odp6: Čistý stůl
Lipovan, 8.2.2011 10:57

Chorche se obklopil nejen špatnými, ale také neuvěřitelně hloupými kamarády, leč co naplat - nejsou lidi. Koneckonců, je to jeho problém, ať si radí, osmnáct už mu bylo. Ode mě dostane hlas v parlamentních (pouze) volbách a tím moje spoluúčast končí. Že bych s ním nebo jiným politikem měl cokoliv společného, je představa z říše sci-fi. Na tom není nic čecháčkovského. Pokud někdo politicky polarizuje společnost, jsou to ódéesáci; dokonce i z případů silničních pirátů se ódéesáci pokoušejí udělat třídní záležitost - Lacina a Trpišovský nejsou gauneři, nýbrž oběti zlých socek, které jim závidí jejich drahé vozy. Na druhou stranu se i v řadách modroptáčníků najdou slušní lidé, jeden či dva. :-)

Odp7: Čistý stůl
iva, 8.2.2011 11:00

Za brejlema se ledacos dá schovat tyhke dva bych typovala na rozumné lidi. Kdo to je?

Odp8: Čistý stůl
Juras, 8.2.2011 12:42

Které dva z těch tří myslíš? brejle mají všichni od Zaorálka po Vystrčila.

Odp9: Čistý stůl
iva, 8.2.2011 13:52

tak zaorálka znám asi když je můj skoro spoluobčan ne?

Odp10: Čistý stůl
Juras, 8.2.2011 14:02

Ty s ním chodíš? Nebo co to je „Tvůj skoro spoluobčan?“.

Bacha, ať na to nepřijde manžel! ;-)

Odp11: Čistý stůl
iva, 8.2.2011 14:10

je z Ostravy myslím ne? Kdybych s ním chodila tak bych nechodila na Svíci bo bych vám tu všechno vyzvonila.

Odp12: Čistý stůl
Juras, 8.2.2011 14:30

Na zvonění jsou jiní experti

Odp13: Čistý stůl
ivan, 9.2.2011 15:15

Tuhle fotku jsem ještě neviděl, ale je moc pěkná.

Odp7: Čistý stůl
Juras, 8.2.2011 12:48

Mimochodem - čím je podle Tebe David Rath? Býval to ODSácký gauner a teď je to milý vlídný chlapík? :-)

Odp8: Čistý stůl
Platfus, 8.2.2011 13:47

Já rád Ratha? Ty rád Ratha? on rád Ratha, trumpeta :-)? (lidová píseň v kontextu nové doby)

Odp9: Čistý stůl
Juras, 8.2.2011 14:08

Nebo to přeložíme do češtiny - o tom znám taky písničku:

Potkal potkanh potkanha - pod kamenem, pod kamenem... ;-)

Odp8: Čistý stůl
Lipovan, 8.2.2011 16:03

David Rath bude mít před sebou spoustu práce. Vzhledem k tomu, že takoví jako ty způsobili exodus českých lékařů do zahraničí, teď Rath bude muset zachraňovat české zdravotnictví, respektive to, co z něj po ódéesáckém řádění zůstane. Ódéesácký pohůnek firmy Kaiser Permanente (mimochodem, fakt sympaťák) už na rozkrádání pracuje ze všech sil. :-)

Odp9: Čistý stůl
Juras, 8.2.2011 22:31

Proč myslíš, že su některý z těchto?

Odp10: Čistý stůl
tlapka, 9.2.2011 12:35

Problémy s lékaři začínají mě nudit.

Odp11: Čistý stůl
ufonek, 9.2.2011 16:36

Doktoři jsou u nás privilegovaná kasta (bílých havranů) . To se to podniká , když dostávají dotace .
Soukromníci a ještě dostávají dotace.
Po plyšáku se toto hejno bílích vran rozrostlo o minimálně 5000 kusů , ani na ministerstvu nevědí kolik jich je .
Je to jak s těma kormoránama , ve vodě už není ani ryba a těch bestijí je čímdál víc.

Odp12: Čistý stůl
ivan, 9.2.2011 20:08

O těch kormoránech jsem už mnohokrát uvažoval taky. Nejde mě na rozum, proč chránit druh, který ještě nikdy ve své historii neměl luxusnější podmínky ke svému přežití. Ve svém vývoji přežil druhové oddělení, dobu zalednění, epidemie, predátory, parazitické zamoření i chemizaci. Vzhledem k takřka lahůdkářskému vykrmování prací rybářů bych ho zařadil mezi regulovatelné druhy. Asi k tomu dlouho (nikdy) nedojde, protože by tím skončil i výkrm některých nezbytných úředníků, kteří to nikdy nedopustí. ( nejsem rybář)

Odp13: Čistý stůl
iva, 10.2.2011 7:49

Všimla jsem si těchto ptáků asi před třemi roky u Opavice. Nejdřív se mi líbili jak krásně nalítávali takové ptáky jsme ještě neviděla..A ouha soused ze zahrádky mně uzemnil prý je to kormorán a sežere rabářům všechny ryby. rybáře moc nemusím,hlavně takové ty urputné, ale aby nebyly v řece žádné ryby to se mi taky nelíbí. Nevím jak se stalo že se ti kormoráni tak přemnožili teda vím nesměli se střílet a těch pár ryb co v řece ještě zůstalo jim stačí.

Odp14: Čistý stůl
ivan, 10.2.2011 10:00

Ani jsem nemyslel ,,chytače ryb,, jako pěstební rybáře. Takový rybník je doslova velkovýkrmnou chráněného nepřítele.

Odp14: Čistý stůl
ufonek, 10.2.2011 15:15

Kormorán je zde nepůvodní druh , proto si ochranu vůbec nezaslouží .
První páry se usadili na našem uzemí po vybudování Mušovských nádrží .

Odp15: Čistý stůl
Juras, 10.2.2011 16:12

Každý druh je nepůvodní ;-)

Odp15: Čistý stůl
ivan, 10.2.2011 21:15

Co jsem se nyní dočetl, tak původní záměr byl chránit jeden ze starousedlých poddruhů který byl skutečně na pokraji vymizení z našeho území. Legislavtiva ale nerozlišila mezi druhem a poddruhem, (záměr ochrany) a tak otevřela dveře invazivnímu druhu Kormorána velkého, na kterého se tímto ochrana vztahovala taky. Vlastně právní zmetek začal chránit potravního konkurenta domácího ohroženého poddruhu. Samozřejmě, že si někdo všimnul jak si na tom namastit, někdy se dá víc vytřískat na náhradách škod a vydaných povolení k regulaci, než na produkci. Je zřejmé, že se náhrady neposkytují všem stejně, podobně jako dotace. Myslím, že se bude dlouho dbát na to, aby doutnáček neuhasl. Na jedné straně city, na straně druhé prachy a teplá kancelář s jistým příjmem a možností jeho nalepšování.

Odp12: Čistý stůl
iva, 10.2.2011 7:54

Dobrých doktorů je pomálu. Jeden doktůrek kam chodím na nukleárku si mně jen proklepe, změří tlak, vypíše papíry každou mou návštěvu mu hlásím to stejné, zeptá se mně - jste unavená, ospalá? a přitom sám skoro spí. Taky jsme tam někdy čtyři pacientky na pět sester , doktory nepočítaje. Měli by si v tom udělat pořádek. Ale na druhou stranu doktor, který mně v Bohumíně operoval tak ten byl skvělý. Ono dotýkat se cizích lidí, ještě jim pomoct to chce určitou povahu a není doktor jako doktor. to snad každý ví.

K hlavnímu článku
Neuvedeno, 9.2.2011 22:20

Jak to, že po nás pes neštěkne? Zůstanou po nás vlastní byty a různé další výrobky, který každý z nás někde v práci vyrobil. Zůstanou i litanie na Svíci. Zůstanou i potomci. Děti a vnoučata. Zůstane také mnoho odpadků na skládce atd. Jenže většina věcí bude taková anonymní, protože je používá mnoho jiných lidí a ani o Vás neví. Skutečně budete žít pouze v památce lidí, kteří Vás znali v jejich mozku. To bylo vždy a zase to tak bude.
Ty hezké kroniky v obcích se zrušily a zavedly se tajné archivy, které se mnohonásobně rozrostly a bují stále. Dnes již na takové úrovni, že veškeré telefonní nahrávky jsou již archivovány. Když ne u nás, tak to za nás dělají jiné státy ani o tom nevíme. Jenže máme štěstí. Pevné disky mají malou životnost a tak je pravděpodobné, že po vypršení trvanlivosti už většina se nebude dále přehrávat, ale vyhodí se do smetí.
Nejhorší je ze všeho, ale zbytečně ztracený čas člověka, který za námi zbude. Jenže co to je zbytečně ztracený čas člověka, tak na tuto otázku ještě nikdo neodpověděl úplně správně, protože to vlastně nikdo pořádně neví.
Kdyby na příklad lidstvo se potřebovalo urychleně přestěhovat na jinou planetu, tak skutečně ztracený čas by bylo nevěnování se vývoji raket na přelet na tuto planetu.
Kdyby bylo třeba urychleně vyvinout jiný zdroj energie, tak ztracený čas by byl nevěnování se této otázce.
Kdyby bylo třeba ......... Jenže co je nejdůležitější. Babo raď. To například měli řešit židé před druhou světovou válkou, jenže zabývali se něčím jiným, pro ně méně důležitým a místo, aby utekli z Evopy tu zůstali.
Kdo umí odhadnout, co je důležité je králem na této planetě. Spousta lidí se mu třeba směje, že je potrhlý, ale on si jde za svým a třeba díky jeho rozhodnutím bude jednou hvězda první velikosti on, nebo jeho potomci.

Odp: K hlavnímu článku
ivan, 9.2.2011 23:05

Noemu se všichni smáli, že staví archu na kopci. Blázen!

Odp2: K hlavnímu článku
Juras, 10.2.2011 5:27

Slyšel hlasy... :-)

Odp3: K hlavnímu článku
tlapka, 10.2.2011 11:30

Zajímavé je, kde na tu Archu vzal peníze. Je možné, že si mohl kdekdo postavit archu?

Odp: K hlavnímu článku
iva, 10.2.2011 7:59

Jste dobří ty i Ivan, ten posl. odstavec. Jinak třeba po hodně lidech tu nezůstanou děti neb třeba jejich děti už nemají děti , ale je spousta lidí, co třeba nemá rodiče a těm taky nikdo nic nepředává. Lidi by si měli něco předat nehledě na rodinné svazky. Mám obavy, že tu po mně zůstane jen spousta nedodělané práce a starých krámů.

Odp2: K hlavnímu článku
tlapka, 10.2.2011 11:32

Nejlepší moje prababička. Všechno propila a zůstala po ní postel a v té ještě byli červotoči.

Co řekl S. S.
Lipovan, 10.2.2011 11:11

Před pár týdny vyšel rozhovor se Svatoplukem Skopalem. Herec letos oslaví šedesátku, má za sebou vynikající hereckou kariéru a už si může dovolit lehce bilancovat. Svatopluk zdůrazňuje pro něj důležitý fakt, že se vždy snažil jednat na rovinu a nikomu úmyslně neublížit. Na prahu šedesátky může prohlásit, že tohle předsevzetí mu po celý život vycházelo a také vytvářelo zpětnou vazbu - alespoň si dle svých slov nepamatuje, že by někdo během kariéry citelně ublížil jemu. Tolik Svatopluk. Osobně takový přístup nesmírně oceňuji a musím konstatovat, že něco podobného je v dnešní době hodně. Doslova strašně moc. Byl bych rád, kdybych mohl na prahu své šedesátky pronést podobná slova jako pan Skopal. :-)

Odp: Co řekl S. S.
Juras, 10.2.2011 13:09

No tak Tobě už se to nepovede. Chudák romantik! ;-)

Odp: Co řekl S. S.
Juras, 10.2.2011 13:32

Pro mě je Skopal pořád prstýnkář Kuba. :-)

http://www.csfd.cz/film/168387-carovne-prstynky/

Odp2: Co řekl S. S.
Platfus, 11.2.2011 12:26

Já mam Svatopluka Skopala zařazenýho jako klasickýho představitele infarktových choleriků. To jenom dokládá jeho široký výrazový rejstřík :-).

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.