Nefilozofujte u piva, přijďte na Svíci.cz!

Komentáře k článku

17.2.2009 17:12

Co je NEKONEČNO?

Tohle slůvko mi nedá spát už léta. Ale pokusím se být velmi stručná, protože na tohle téma se dá psát nekonečně :-)dlouho a to by pak už byla celkem nuda. Ne že by to ted v podstatě nuda nebyla :-) Takže, kdo jste se prokousali tímto mým moudrem, pojdte se mnou dál ...

Vždy, když na to začnu myslet, nespím celé noci. Zkuste se zamyslet se mnou.... NEKONEČNO.... co to slovo znamená? Nic nekončí? Není konec... co asi?

Ano, možná známe slovo „Nekonečno“, ale nikdo z nás nevíme, co se za tímto zdánlivě jednoduchým a neškodným slůvkem skrývá. Podívejme se na to třeba takhle: naše planeta Země je součástí hlubokého Vesmíru. Co je to Vesmír? Že by to bylo to Nekonečno? Že by v sobě Vesmír skrýval tu odpověď? Hloupost sakra, říkám si. Vždyť když někde něco končí, zákonitě za tím hned musí něco začínat a jsme zase v bludném kruhu, co se točí, točí, točí a… já na to přišla, hehe, jsem chytrá. Nekonečno není Vesmír, je to tedy kruh, protože ten přeci je jediný, který nikdy neskončí. Ano, hurá, mám odpověď, Nekonečno je tedy kruh. Ale teď mě zas napadá, kruh je kruh, ale co to ostatní okolo kruhu? Co to uvnitř? Co to vně? Všechno má své hranice, věci hmotné, dokonce i věci nehmotné. Určitě vám tu nemusím vysvětlovat hledisko těch věcí hmotných, ale co ty nehmotné? Podívejme se třeba na naše myšlenky, pocity. Ty přeci také nikdy nekončí, zde máme nadosah ono Nekonečno, už už si na něj můžeme sáhnout, i když, zase mě napadá protiklad. Ony i myšlenky a pocity mají svoje hranice. Pokud se vám něco nezdá, někdo vám ublíží, řeknete si dost a najednou něco končí. Něco končí, nějaký nový pocit, zase začíná. Takže se pořád motáme v onom kruhu bezradnosti.

Zbývá nám ale pak špetka naděje, že pokud existuje něco jako Nekonečno, pak přeci opravdu nic nekončí a my, pokud jsme zasaženi velkou bolestí, pokud například někoho ztratíme, je tu pak přeci reálná naděje, že jsme ho vlastně nikdy neztratili, díky onomu Nekonečnu a že budeme mít dost času se zase shledat.

A zas je to tu… ptám se znovu… Jak může být Nekonečno, když všechno má hranice? Všechno někde začíná a někde končí, i ten kruh má vlastně konec, protože pokud se točíte pořád dokola, také jste někde začali a právě onen začátek je i pomyslný konec kruhu, ale vy se točíte stále dál. Z celé té motanice mi momentálně vyplývá, že dnes určitě zase nebudu dobře spát :-)

Nekonečný problém...
slayd, 17.2.2009 18:25

Tak tohle asi nevyřešíme ani na svíci... Všechno souvisí se vším a můžou za to komunisti. Neměli toho Gagarina nikam posílat. A s tou Valentinou Těreškovovou to byl úplný propadák. Do tý doby se svět točil podle jasných pravidel, kolem peněz, sportu a ženského přirození. Od tý doby, kdy se ženský přirozená zatočilo kolem Země je všechno naruby. Morálka upadá a mladí nevědí, kde je napravo a kde nalevo. Konečný je náš život. Tohle je jistý - i když ta REINKARNACE mi furt vrtá v hlavě. P.S.

Odp: Nekonečný problém...
tlapka, 25.5.2009 8:58

To jest že se po smrti všichni sejdeme v mezisvětě a kdo se tam bude nudit tak se reinkarnuje. Jasné jako houska na krámě.

točí, točí, točí a… Můj názor , vdobě...
Skynet, 17.2.2009 21:48

točí, točí, točí a… Můj názor , vdobě kdy jsem nebyl mudrc, odvážím-li si to říct. Tak jsem míval sny, kdy jsem přímo chápal, že se mi všechno opakuje , že se točí svět myšleno to co se děje. Ve smyslu to co se děje dnes ,už tady bylo. A tak jsem byl smutný z takového pochopení. Viděl jsem ten koloběh. Života.(špatně se to vyjadřuje) ALE dnes už to tak nevnímám, Nekonečno beru jako příslib budoucnosti , Ta dokonalost života, bez statků (jen tak žít a moc nemyslet, prostě vědět) žít život v čisté podobě, bez peněz a soupeření. Já vnímám nekonečno jako nekonečnou krásu, člověk jako bytost tady nemusí být navěky, záleží na laskavosti Ježíše Krista, jak dlouho bude chtít přebírat všechny hříchy světa.. Ale nekonečno bude dál. Bytosti budou žít. A nekonečno bude dál, bez v uvozovkách VIRú , jedině jediná bytost se chová jako viry které využijí hostitele, a člověk využije Zem, a přemísti se využít jinou planetu. Takže člověk dostane co zasel, a to Válku. Která by nemusela být.. Nekonečno, je pro mě vděk za lepší inkarnační planetu. Proč si to myslím. Učení je jenom proces rozpomínání na to co už duch dávno ví, takže některé řeči jsou pro někoho samozřejmostí a pro druhého blbost , blbost řek bych, proto že on inkarnaci jinde mít nemůže, Zákony Universa. Tak o tom názoru ani nemůže myslet jako že to vůbec může být prava. Nekonečná je ležatá osmička..

Odp: točí, točí, točí a… Můj názor , vdobě...
Skynet, 17.2.2009 22:25

Nekonečno: ve smyslu materie, majetku. Ten je taky nekonečný ,neb majetek jako zlato a jiné rudy či horniny s e znovu vyvřou neb usadí neb přemění. A toto je nekonečné neb nic co odlejeme z hornin, se z planety nevyváží. Člověk je nekonečný neb spousty lidí už se učením a skutky, dosažením povznesení ducha nad tělo inkarnují, duch se rodí v tělech lidských lidských, na jiných planetách. A na to je váš rozum krátký.. A je naděje i pro lidi, bytosti člověk z této planety, věz že zas bude dobře.. Jako symbol cesty Duchovní. Jít za srdcem a jen tak vnímat jak plyne čas, jít lesem a nepřemýšlet na to že se musím vracet domů, neb mám povinosti, toto životní rozhodnutí si určuje každý sám jestli bude otrok času(podřizuje se mu) nebo čas bude jeho otrok (nespěchám neb užívám opětovný přítomný okamžik, a hodinky mám jen pro orientaci, kvůli tmy né hodin) Nespěchám ve svém životě. Život a nekonečno , myslitelé stále myslí a pbávají se, není se však čemu bát,život nikdy neskončí neb Duše je nesnrtelná. Ale otázka smrti versus inkarnace versus nekonečno. Po smrti člověk nejde bud do Ráje nebo do pekla. Jde o to že kdyby se duch člověka inkarnoval v ráji tak by svým mzšlením způsobil stejné utrpení jako je tady nazemi , když zvládne učení zvané Život a je mu karmicky povoleno tak se zrodí na vyspělejší planetě, nejde však o vyspělost technickou,ikdyž tytam taky jsou zase člověk a technologie (vždyt nezvládá ani tu svou co by dělal tam. Jde o vyspělost duševní mír, co je moje je i tvoje , ego..

Odp2: točí, točí, točí a… Můj názor , vdobě...
Skynet, 17.2.2009 22:32

Na jiné planetě zas učiv se třeba teprve začlenování, z jinými bytostmi Elfy , Vílami ,A všemožnými inteligentní bytomi. Jak však můžeš inkarnovat k začlenování když neshodneš se ani mezi sebou.. rasismus. Peklo je zas planeta z nižším stupněm vývoje, duchovním Ego... Třebas tam neznají ještě ohen.. Nekonečno - Vždyt ty jako člověk neznáš astronomii, tak jak se chceš bavit co je za hvězdami,když neznáš ani obzor(hvězdy)

Odp3: točí, točí, točí a… Můj názor , vdobě...
Alfons, 18.2.2009 2:03

Co je nekonečno vím, ale protože by vysvětlování tohoto pojmu trvalo nekonečně dlouhou dobu a nemohl bych dělat nic jiného musím od vysvětlení upustit. A jelikož to vím, spím bez zábran i když se nekonečo nekonečně znekonečňuje a stále nemůže dosáhnout svého konce.

Odp4: točí, točí, točí a… Můj názor , vdobě...
Desappointea, 18.2.2009 8:30
Odp5: točí, točí, točí a… Můj názor , vdobě...
slayd, 18.2.2009 10:39

A teď jsme všichni v koncích... i bez smajlíků... P.S.

Odp6: točí, točí, točí a… Můj názor , vdobě...
Desappointea, 18.2.2009 11:24

A pak, že existuje nekonečno, když my jsme právě v koncích :-):-):-)

Odp7: točí, točí, točí a… Můj názor , vdobě...
Alfons, 18.2.2009 12:12

Z nekonečného počtu konců se nekonečně skládá nekonečno.;-)

Odp8: točí, točí, točí a… Můj názor , vdobě...
Skynet, 18.2.2009 15:50

nebo začátkú ;-)

Nekonečno je abstraktní pojem vymyšlený...
Yardasan, 18.2.2009 17:03

Nekonečno je abstraktní pojem vymyšlený člověkem. S pozdravem jK.

Odp: Nekonečno je abstraktní pojem vymyšlený...
slayd, 18.2.2009 18:15

Když bude chtít mít každý diskutující poslední slovo, potom bude asi tato diskuze nekonečná a tudíž nesmyslná. Z toho logicky vyplývá: nekonečno=nesmysl!
Smysl má pragmatický čin s reálným výsledkem... P.S.

Odp2: Nekonečno je abstraktní pojem vymyšlený...
Skynet, 18.2.2009 18:37

Pravda žiju ted, a potom.. opravdu za předpokladu nevyřčení mé teze je nekonečno nic. A proto se o tom nedá bavit.)

Odp3: Nekonečno je abstraktní pojem vymyšlený...
Desappointea, 18.2.2009 20:28

Nedávno mi na mou otázku co je nekonečno jeden člověk odpověděl takto..

Definice nekonečna?? Seriál Ulice :-) :-) :-) :-) :-)

Odp2: Nekonečno je abstraktní pojem vymyšlený...
Yardasan, 18.2.2009 21:59

... s reálným výsledkem, i když třeba nekonečným... = nesmyslným... ;-) S pozdravem jK.

Odp2: Nekonečno je abstraktní pojem vymyšlený...
Tlapka, 4.3.2009 18:12

Ovšem co je nesmyslné to může být realita s dosud neznámou logikou. Takzvaná širší skutečnost.

Odp: Nekonečno je abstraktní pojem vymyšlený...
severak, 3.3.2009 18:37

Souhlas všemi deseti...

Ale jen v prostoru....
Zrovna dnes jsme se v matematice učili o bodech v nekonečnu(projektivní geometrie) a já vymyslel nějakou geniání teorii že ty body jsou nikde(nikde je taky na více místech - nemůžete říci kde to je...), bohužel si nepamatuju všechny argumenty pro ni.

Myslim že vesmír má tvar podobný Mobiově pásce a jediný důkaz nekonečna pro mě je že nekonečno plus jedna je nekonečno...(aspoň myslim)...

Mimochodem - nekonečno není konkrétní číslo...

Odp2: Nekonečno je abstraktní pojem vymyšlený...
slayd, 3.3.2009 20:00

Ležatá vojetá vosmička je to. Tuhle informaci mi teleportovala pátá inkarnace Alberta Einsteina... P.S.

Odp3: Nekonečno je abstraktní pojem vymyšlený...
Skynet, 3.3.2009 20:06
Odp2: Nekonečno je abstraktní pojem vymyšlený...
Skynet, 3.3.2009 20:07

Nekonečno je symbolika nepochopeného.

Odp3: Nekonečno je abstraktní pojem vymyšlený...
Juras, 3.3.2009 23:32

Nekonečen je nekonečně mnoho. Základní rozdělení nekonečen je na spočetné a nespočetné. Spočetné nekonečno je prakticky jen jedno, nespočetných je o něco víc (nespočetně :-)
Aspoň takhle nějak to vymyslel pan Geor Cantor.

Odp4: Nekonečno je abstraktní pojem vymyšlený...
severak, 7.3.2009 0:54

:-O To koukám....

Zní to strašně

Odp4: Nekonečno je abstraktní pojem vymyšlený...
Bára Š., 7.3.2009 11:43

co to je spočetné nekonečno?

PS Je to v nějaké hezké literatuře?

Odp5: Nekonečno je abstraktní pojem vymyšlený...
Juras, 7.3.2009 14:11

Jestli myslíte tzv. „krásnou literaturu“, tak to nevím. Ale literatura to hezká je - teorie množin.
Znamená to, že všechny prvky množiny lze uspořádat do posloupnosti, v níž libovolný prvek je na přesně daném (konečném) místě. Např. množina přirozených čísel je spočetná, protože ji můžeme uspořádat do posloupnosti 1,2,3,4,... Je vidět, že je to nekonečná množina, přitom ke kterémukoliv číslu N, jaké si jen můžete vymyslet, víme, na kterém místě se v této posloupnosti vyskytuje. Vyskytuje se na N-tém místě.

Ještě pro základní přiblížení můžete kouknout sem: wikipedia, spočetná množina

Odp5: Nekonečno je abstraktní pojem vymyšlený...
tlapka, 25.5.2009 8:56

Spočetné nekonečno je konečný součet konvergentní řady, která vysvětluje, že Achiles želvu dohoní.

Tak nevím.
Alfons, 20.2.2009 4:07

Je jenom jedno nekonečno nebo je nekonečen víc nebo snad nekonečné množství nekonečen?

Odp: Tak nevím.
slayd, 20.2.2009 7:38

Smysl má nekonečné množství činů, které vede k přežití homo sapiens. Smysl to má samozřejmě pro lidi - ne pro přírodu nebo vesmír... ti se bez nás obejdou bez větších obtíží.... P.S.

Odp2: Tak nevím.
Alfons, 20.2.2009 8:27

Chtělo by to se zamyslet nad tím jakou má SMYSL jako takový funkci v průběhu nekonečna?

Odp3: Tak nevím.
Desappointea, 20.2.2009 9:04

No mně spíš přijde úchvatné to, že vůbec existujeme... všechno má své hranice a za těmi hranicemi pokaždé něco je... tohle nemá konce..., ale právě to je na všem fascinující, protože je to vlastně absolutně nemožné... :-)

Nevěřím v Boha, ale na druhou stranu, proč by nemohlo existovat něco, jako Bůh, když už existuje něco, jako nekonečno... A možná bysme se ještě divili, kolik planet, podobných té naší existuje, kde všude je život... protože, znova opakuji, proč by ne, že :-)

Odp4: Tak nevím.
Bára Š., 20.2.2009 10:03

No ano, proč by ne? Jaký smysl mají tyto úvahy?

Možná bůh je, možná není, možná jsme ovládaní partou ufounů, možná je všechno kolem nás jen iluze...Mně přijde úchvatné, jaké blbosti se taky řeší místo jiných, dle mého podstatnějších věcí.

Skoro se musím smát, když si uvědomím, že v podstatě celá naše historie je plná válek, honů a výprav ve jménu něčeho tak neurčitého a zatím zcela abstraktního, jako je Bůh. Ti lidé jsou tak blbí :-(

Odp5: Tak nevím.
Desappointea, 20.2.2009 10:13

A proč by takové úvahy neměly smysl? Od toho máme dar přemýšlení, abychom mohli občas v myšlenkách létat i mimorealitu. A některé z nás to dokonce i baví, proč ne. Celý život se hrabat jen v opravdových a drastických problémech... dobrá cesta ke cvokaři :-)

Nevidím na těchhle diskuzích nic špatného, nakonec, sama jsi se zapojila, takže... :-)

Odp6: Tak nevím.
Bára Š., 20.2.2009 11:30

No, to máš nakonec pravdu, ať si každý létá, kde chce....ale vadí mi, když se řeší takové blbiny a kvůli pojmu „bůh“ umírají lidé. A původ vidím právě v tom, že lidé si moc létají nad zemí

PS Co já vím, tak bohem a nadpřirozenými silami si lidé, neznalí vědy, vysvětlovali i oheň a jiné úkazy, Alfonsi. Od toho je už jen krůček myslet si, že ano - Boha si vymysleli hloupí, neznalí lidé

Odp7: Tak nevím.
Desappointea, 20.2.2009 12:28

Ti lidé nemuseli být hloupí... nedávala bych rovnítko mezi slovo neznalý a hloupý :-)

A ano, spousta svináren na světě se děje ve jménu Boha... o tom žádná...

Odp8: Tak nevím.
Bára Š., 20.2.2009 13:22

To jo, taky jsem to chtěla smazat :-) Máte pravdu - stačí slovo neznalí. A to neznalí jen v jedné oblasti - člověk žijící v pralese možná neví nic o plazmě a atomech a oxidaci (tj hoření), nicméně zná přírodu lépe než kdejaký biolog

Odp9: Tak nevím.
Skynet, 21.2.2009 16:56

Bára Š., 20.2.2009 13:22 Když oxiduje železo tak hoří? Oxidace je spíš proces stárnutí.

Odp10: Tak nevím.
Bára Š., 21.2.2009 18:07

Oxidace je chemický pojem a co já vím, znamená ztrátu elektronů doprovázenou uvolněním energie - tj. i hoření. Někdo tady nedával pozor ve škole

Odp10: Tak nevím.
ivan, 21.2.2009 19:00

Skynete je to pravda, ale vždy jde o to, jak rychle ten proces ,,stárnutí" probíhá, to platí i pro některé kovy, tedy i pro železo. Některé kovy se s kyslíkem slučují ochotněji ale nedá se tomu říkat hoření i když při tom také vzniká teplo, ale velice, velice pozvolně, po takovém slučování zbydou kysličníky (oxidy). Rychllé okysličování vnímáš jako hoření i s jeho plamenem a značným teplem. Velmi, velmi, rychlé spalování je výbuch-exploze. Částice se sloučí velice rychle, a tou samou rychlostí se uvolní všechno teplo naráz, ale to už je opravdu fofr. Skyente, za jistých okolností může shořet i železo, je to možné. Iv.

Odp11: Tak nevím.
Bára Š., 21.2.2009 19:07

Ano - akorát oxidace neznamená vždy slučování s kyslíkem

Odp12: Tak nevím.
ivan, 21.2.2009 21:11

(Oxygenium) Samozřemě jsem to opsal i s chybou, takových jsem se tu dopustil už milion, pak čumím na displey a přemýšlým jak je vyškrábat. Při psaní, píšu oběma, ale hrozně pomalu, ;-) mám zkousnutý jazyk, předříkávám si text, křivím hubu a myslím na knoflíky a písmenka. ;-) ;-) :-). Báro, teď jsem ale překvapený, fakt, co vzniká oxydací?.. jiného? Nevím. Chtělo by to Kelta! Dokonce jsem viděl, že se píše i oxid, nevím kdy došlo ke změně pravopisu, pokud nějaká byla. Tak jsem z toho jelen, tedy, chcol som hovoriť, že celý zmetený. Iv.

Odp13: Tak nevím.
Bára Š., 21.2.2009 22:02

Já znám z učebnic pouze tvar oxidace :-)

Jinak oxidační činidlo nemusí být jen kyslík, ale třeba fluor, chlor...sloučeniny s kyslíkem

Odp14: Tak nevím.
ivan, 21.2.2009 23:09

Báro,teď jsem zjelenovatěl úplně, zaujalo mě, že je stanoveno oxidační číslo i pro oxid, tedy i pro kyslík a peroxid, z toho vyplívá, že se nejedná o hoření ve smyslu otázky Skineta.

Odp7: Tak nevím.
Skynet, 21.2.2009 16:55

Bára Š., 20.2.2009 11:30 Báro proč myslíš že je člověk nejvyspělejší v této době,chacha . Myslíš si to proto že žasneš nad technikou která je nová. Hm Druidové uměli kouzlit, potopili Řecko flotilu , Egyptané taky nepíší o všem svém učení, co se našlo, je jen pár zmínek ojejich životě, a pyramidy stojí ,tak nedělej ze starých kultůr neandrtálce, já zas beru za nevzdělance techniky, a tuto dobu jako špínu , Málo cti. Aztékové nebo Májové mají přistávací plošiny .

Odp8: Tak nevím.
Bára Š., 21.2.2009 18:10

Za prvé teorií, k čemu měli Aztékové „přistávací plošiny“ je hodně. To, že šlo o přistávací plošiny je ta nejméně pravděpodobná, vzhledem k hmotným pramenům pocházejícím z té doby i k srovnávací antropologii.

Pokud někdo uměl kouzlit, pak zcela jistě někdo umí kouzlit i dnes (inzeráty novodobých jasnovidek najdete v každých pochybnějších denících)

Prosím vás - jací druidi potopili řeckou folotilu,to je zase co?

Jinak co se týče poznání hmotného světa, jsme jistě ve vyspělejší době, jinak byste si asi nepsal teď na svíci a nevěděl byste, co to je oheň (i když to vy asi stále nevíte, ale napsala jsem vám to výše k tématu oxidace) :-)

Odp9: Tak nevím.
Skynet, 21.2.2009 23:03

Bára Š., 21.2.2009 18:10 Nepotřebuju počítač abych přežil ja si jelena na zimu umím ulovit. A taky umím stavět zavlažovací systémy, a starat se o zahrady a taky o pole. Pak umím tesarinu(krovy) , umím z hlíny vypálit cihly, avázy... Já se bez PC obejdu ale ty bez domu ne. (kdyby nebyly peníze,at už tak nebo onak co umíš

Odp7: Tak nevím.
Alfons, 21.2.2009 18:09

Jenže vymyslet a používat Boha s jeho přikázáními bylo velmi chytré a pro společnost užitečné!! Ono tehdy lidi nebyli blbci. Věděli co pro život potřebují, lépe než dnešní přemoudřelá generace.

Odp8: Tak nevím.
Bára Š., 21.2.2009 18:11

Výjimečně souhlasím - opravdu to bylo chytré, zvláště se to ukázalo v případě papalášů katolické církve

Odp9: Tak nevím.
Skynet, 21.2.2009 23:00

Báro ted si myslíš že jsi nejchytřejší, ale co když jen si to připustit, že za 1000 let bude jiné učení, a na to tvoje lehne prach, k čemu jsi se pak učila. Jo abys byla bohatá a štastná.. Ale vté době se tvojí inteligenci budou smát, a budou říkat ty její teorie chachachach ale moji architekturu budou obdivovat, stavi li dokonale se sloupy v Řeckém slohu

Odp9: Tak nevím.
Alfons, 8.3.2009 8:57

Báře nedošlo, že píše o zneužití. Chybička se vloudila. Vynález auta je pěkné svinstvo, zabíjejí se v tom lidi. ;-)

Odp5: Tak nevím.
Alfons, 20.2.2009 10:55

...Ti lidé jsou tak blbí .....až si vymysleli Boha!;-)

Odp6: Tak nevím.
slayd, 20.2.2009 11:57

Ti chytřejší vymysleli neviditelnou ruku trhu, která všechno zařídí a vyřídí ku prospěchu blahobytu lidstva.
P.S.

Odp7: Tak nevím.
Bára Š., 20.2.2009 13:21

Ti nejchytřejší se podívají zpátky do devatenáctého století a zjistí, že náš trh už neřídí jen ona neviditelná ruka ;-) A že když řídila, tak to bylo skutečné utrpení.

Odp8: Tak nevím.
slayd, 20.2.2009 13:48

Tak proč se tam nepodívají ti volnotržní ptáci? P.S,

Odp9: Tak nevím.
Bára Š., 20.2.2009 14:13

Však koukají...myslíte si, že kdyby skutečně vládla pouze ta vaše neviditelná ruka trhu, že byste měl zaručenou minimální mzdu, byly chráněny ženy na mateřské, zakázána práce dětí a omezena práce v noci??

Nejste vy nějak zhýčkaný?

Odp10: Tak nevím.
Yardasan, 20.2.2009 14:30

Většině modrých ovšem vadí právě to, co jste vyjmenovala... S pozdravem jK.

Odp11: Tak nevím.
Bára Š., 20.2.2009 14:56

To jsem nějak nepochopila....někomu vadí, že je zakázána dětská práce?

Odp12: Tak nevím.
slayd, 20.2.2009 16:58

Tohle už zavání trochu kokotismem - tak bacha Báro Š.
Yardasan to napsal jasně. Ochrana pracujících nepřichází z pravého pol. spektra - tam je snaha všechno soc. mimimalizovat.
Jinak Yardasan podceňuje pandemii kokotismu. Oni ti nemocní sami od sebe nevymřou. Naopak ta nemoc je infekční a oni postupně nakazí celou společnost. Je třeba je izolovat a provést základní léčbu... atd. P.S.

Odp13: Tak nevím.
Desappointea, 20.2.2009 19:14

No, k tomuto názoru...„Ochrana pracujících nepřichází z pravého pol. spektra - tam je snaha všechno soc. mimimalizovat.“ se také přikláním...

Odp7: Tak nevím.
Juras, 20.2.2009 17:48

Nevymysleli neviditelnou ruku trhu. Jenom popsali reálně fungující mechanismy. Bohužel tady volný trh nikdy nebyl a není, poptávka se vytváří uměle, je celkem normální manipulace a šizení spotřebitele. Vemte si třeba jednu z novějších poslaneckých aktivit. Alkoholtestery do povinné výbavy - ať to přijde zprava nebo zleva, vždycky se najde někdo prosazující zákon, který je dobrý pouze k odbytu nějakého zboží, služeb...

Odp8: Tak nevím.
Alfons, 20.2.2009 18:45

Není to teda moc velká sláva, ale dovedete si představit jak by to zde vypadalo kdyby nebylo Sametu? A proto je třeba neustále upozorňovat na nebezpečí komunizmu, aby se náš stát úplně ekonomicky nerozpadl. :-(

Odp9: Tak nevím.
Juras, 20.2.2009 20:19

Ha, nenapojil jsem. Máte odpověď v novém vlákně.

Odp5: Tak nevím.
Skynet, 21.2.2009 16:46

Bára Š., 20.2.2009 10:03 Boží války vznikají se záměrem vyššího myšlení, Jako johanka z Arku.. a mnoho jiných. O kterých se nepíše že mluvili z Bohem,neřekli to, ale křížek nosilo v dějinách pár významných Heroes. A bez války by nebyl mír, lidé jsou fakt hloupí, že jim nestačí co mají, a tak druhým závidějí jen tak brečí pro kus věci a zatím jinde vraždí děti.

Odp3: Tak nevím.
Tlapka, 4.3.2009 18:13

asi jako dělení nulou.

Rozdíl mezi komunismem a současnou...
Juras, 20.2.2009 20:18

Rozdíl mezi komunismem a současnou demokracií bych z pohledu peněz viděl takto: Tenkrát ti nahoře hrabali a těm dole to zakazovali. Kdežto teď ti nahoře opět hrabou, ale těm dole už to nezakazujou.

Odp: Rozdíl mezi komunismem a současnou...
Yardasan, 20.2.2009 21:57

:-) Já vidím kolem sebe, že hrabou všichni dle svých možností. Pokud jsem omezenec, tak prostě hrabu méně, protože na více nemám buňky - PROTOŽE hrabat se dá i legálně v mezích zákona. V totalitním režimu bylo pro většinu takzvané rovnostářství - kdy režim výkonou mocí usiloval o umírněnou spotřebu většiny, která je většinou omezená stejně jen sama sebou, tak, jako je tomu i dnes - lidé fňukají s nataženou rukou a snaží se nad vším jen vyčůrat... PS. Jedná se jen a jen o můj názor a nikoho zde nehodlám napadat. S pozdravem jK.

Odp2: Rozdíl mezi komunismem a současnou...
Bára Š., 20.2.2009 23:19

No, a co je špatného na tom, že chci hodně peněz=chci slušné bydlení, slušné auto, chci dát dětem fajn vzdělání, hezké kroužky, koupit jim klavír, umožnit jim cestovat a studovat jazyky, naspořit si na stáří...?
Pohrdáte penězi, ale bez peněz to nejde.

Jiná věc je, pokud se člověk zajímá jen a jen o peníze...ale to už je spíše otázka kultivovanosti té dané osobnosti, tj. zda má zájem i o jiné hodnoty. Takových lidí bude vždycky menšina

PS problém komunismu byl ten, že znevážil hodnotu spousty věcí, které se právě těch peněz a jejich hrabání netýkají - hodnotu svobody, rovnosti, práva na demokratické volby, umění a kultury. Není to paradox, že třeba právě socialismus přispěl k oné omezenosti člověka, toužícího jen po penězích?

Odp3: Rozdíl mezi komunismem a současnou...
Alfons, 21.2.2009 0:56

Správně a ještě je potřeba dodat, že osobní vlastnictví je nedotknutelné. A čím je větší, tím je obtížněji dotknutelné a tím poctivěji je získáno. Doposud ale u některých našich občanů přežívá komunistická závist a vlastníci většího majetku raději pobývají ve vyhnanství v cizině.:-(

Princip získávání nedotkutelného majetku.
Alfons, 21.2.2009 1:33

http://www.denik.cz/hoffmanuv_denik/hoffman_20090221.html A tímto způsobem komunisty získávaný majetek uvrhl svět do dnešní ekonomické krize. Proto musíme být neustále ve střehu před nebezpečím komunizmu a bránit demokracii a její pramáti USA.:-(

Odp: Princip získávání nedotkutelného majetku.
Bára Š., 21.2.2009 9:03

Než sem budete házet vaše kydy, zkuste si najít, kde vzniknul první parlament, co to byla Magna Charta a jak to bylo ve Francii....pak mluvte něco o tom, kde leží pramáti demokracie

Odp2: Princip získávání nedotkutelného majetku.
ivan, 21.2.2009 10:12

Napadlo mě to samé, Alfons je generátorem neuvěřitelných myšlenek.

Odp3: Princip získávání nedotkutelného majetku.
Alfons, 21.2.2009 16:15

Nebo také štika v zahnívajícím rybníce.;-)

Odp4: Rozdíl mezi komunismem a současnou...
Desappointea, 21.2.2009 10:18

Ježiši :-)

Odp3: Rozdíl mezi komunismem a současnou...
Yardasan, 21.2.2009 20:39

Myslím, že protože to chtějí všichni. A to je nerealizovatelné. Aby se jeden měl dobře, musí se mít tisíc lidí špatně - přepočítejte si zeměkouli. Íránská ekonomika je již teď pod tlakem. Přitom jediným jejím důležitým exportním zbožím je ropa, a protože
očekáváme, že s ropou se bude obchodovat za 40 USD nebo i 35 USD, kupní síla íránské společnosti u USD poklesne.
Vláda bude pod velkým tlakem, když nebude schopna zajistit dodávku základních potřeb. Tolerance Iránců má
své hranice. Je silná v dobře fungující ekonomice, ale jakmile silně poklesnou ceny ropy, je jisté, že dojde k sociálním
nepokojům a nespokojenosti.
S ropou se bude v roce 2009 obchodovat níže, protože dojde ke zpomalení poptávky kvůli nejhorší globální ekonomické
kontrakci od Velké krize. Organizace OPEC omezí produkci, ale kvůli neshodám v rámci OPEC nebudou
omezení tak velká, jak by bylo třeba, aby se zabránilo pádu cen ropy z aktuálních úrovní. Kromě toho, méně rozvinuté
země, které se staly závislé právě na příjmech z ropy, budou intenzivně narušovat jakékoli sladěné snahy udržovat
ceny ropy vysoko, proto aby udržely spokojenost obyvatelstva.
Index S&P500 se v roce 2009 dostane na úroveň 500. Hlavním důvodem budou klesající zisky spíše než klesající
poměry P/E (protože nízké úrokové míry ospravedlňují vysoké poměry P/E). Existuje několik důvodů, proč budou
zisky dále klesat:
1) Spotřebitelé nebudou moci zvýšit své úvěry od bank, protože banky odepisují ztráty a musí
snížit rozvahy.
2) Cena finančních prostředků vzrostla také v podnikovém sektoru zejména pro dluhy financovanou
spotřebu.
3) Celková hodnota nemovitostí se zmenšuje a již dále nebude moci sloužit jako kolaterál pro půjčky. 4)
Společnosti omezí svoje investiční programy, což poškodí obchodní modely B2B.
Itálie má dlouhodobý sklon k devalvacím, které nejsou možné při kooperaci v rámci jedné měny. Státní finance jsou
pod silným tlakem a požadavky ERM budou v roce 2009 nejen porušovány, ale budou dokonce plně ignorovány. EU
pravděpodobně zasáhne proti nadměrným schodkům státního rozpočtu v několika členských státech, ale Itálie by
mohla splnit předchozí hrozby a úplně opustit ERM.
Australská ekonomika je silně ovlivněna komoditním trhem a velká část ekonomického rozvoje země v uplynulých letech
byla poháněna konjunkturou komodit . Předpokládáme, že celý komoditní komplex bude v následujících deseti letech
ponechán stranou kvůli destrukci reálné poptávky způsobené vysokými cenami v uplynulých pěti letech. Současně jsme
býčí ohledně JPY, když dochází k velkému deficitu japonského běžného účtu a ohromným domácím úsporám.
Potenciálním problémům v Eurozóně se nedostává pozornosti, které si zasluhují. Rozvahy evropských bank jsou pod
silným tlakem kvůli nadměrné angažovanosti ve východní Evropě – regionu, který bude během roku 2009 ve zvýšené
míře stagnovat. Současně se zvyšují vnitroevropská ekonomická napětí o čemž svědčí marže vládních dluhopisů
vs. Bunds. Kromě toho platí, že USD je primárním médiem směny peněz na peněžních trzích, což zajišťuje vysokou
poptavku po USD tak dlouho, dokud trhy zůstanou napjaté. K tomu je třeba říci, že USD není zdravou měnou a patrné
problémy v Eurozóně se na ní rychle odrazí. Pohyb k 0,95 bude proto podceňovat podstatu problému.
Čína se v roce 2009 dostane nejblíže recesi. Exportem poháněná odvětví čínské ekonomiky budou značně poškozena
volným pádem ekonomické aktivity v USA. Kromě toho mnoho investic založených na komoditách, které byly učiněny
v posledních pěti letech, ztratí svoji přitažlivost kvůli kolabujícím cenám komodit. A protože čínská ekonomika je již po
dlouhou dobu stimulována velmi expanzivní monetární politikou, objeví se v roce 2009 více tím vyvolaných spekulativních
excesů.
Předpokládáme, že některé východoevropské měny, jejichž kurz je vázán nebo částečně vázán na EURO, budou v
roce 2009 pod rostoucím tlakem kvůli odlivu kapitálu. Několik těchto zemí již má extrémně velké schodky běžného
účtu a jejich potřeba refinancování povede k jejich zranitelnosti vůči dalším poruchám úvěrového trhu. To platí zejména
pro baltské měny. Kurz minimálně jedné východoevropské měny přestane být vázán na EURO (bude první
venku).
Komodity mohly být v uplynulých letech ještě větší bublina než akcie (ne tak úvěrové deriváty). Domníváme se, že
spekulativní excesy byly tak velké, že dokonce zkreslily statistiku nabídky a poptávky. Dokonce máme pochyby o tom,
že konsensus ohledně toho, že poptávka na dlouhé roky předežene nabídku, je pravdivý. Skryté zásoby zejména
průmyslových kovů během roku 2009 poklesnou a to potlačí ceny ještě níže.
Čínský ekonomický, politický a kulturní vliv roste a návrat od Phony („smyšlené“) ekonomiky k ekonomice staré školy
povede k zaměření pozornosti na důležité otázky: Kdo má výrobní potenciál? Kdo má dluhy? U koho dochází k růstu
a úsporám? Většina odpovědí favorizuje Čínu a asijské ekonomiky se budou ve zvýšené míře zaměřovat na Čínu při
hledání nových obchodních partnerů a snižování svého stávajícího zaměření na USA..

Čína, Čína, Čína. Čína byla v pěti minulých letech velkým tématem. Kdo by neinvestoval do země s minimálně 10%
růstem ročně, s rychle rostoucí spotřebou (alespoň někdy v budoucnosti), tisíci a tisíci nových milionářů a nenasytnou
chutí po komoditách? Všichni záviseli na Číně, jak proto, aby získali výnos, tak aby vysvětlili, jak může a bude
globální růst pokračovat. Každý tam chtěl, ať už fyzicky nebo investicemi.
A nevnímali přesně tak investoři v roce 1929 Spojené státy (ačkoliv růst v USA měl v průměru pouze 4% p.a. před
rokem 1929, byl však stále trochu větší než ve zbytku světa)?
Existují ještě další paralely: Jak Čína, tak i USA v roce 1929 zažívaly extrémně vysoká tempa růstu (báječná dvacátá
léta v USA) po téměř desetiletí, což úplně zaslepilo pozorovatele. Obě země měly jedny z největších světových úspor
a míry investic ve svých obdobích konjunktury. Obě země měly značné přebytky běžného účtu, se kterými se měly
vyrovnat (Čína nákupem US Treasuries, USA nákupem zlata). Obě země snažily stabilizovat stagnující a nezdravá
aktiva: USA se pokoušely stabilizovat GBP na směšné sazbě poté, co ji znovu navázaly na zlato, což bylo způsobeno
inflací po 1. světové válce. Čína se nyní snaží navázat kurz k USD, který i přes svoji znovunalezenou sílu stále klesá
a skončí katastroficky.
Pro obě země a jejich období konjunktury platí, že monetární politika byla extrémně expanzivní ve stejnou dobu, kdy
ceny obecně zůstávaly na stejné úrovni nebo se zvyšovaly jen mírně, což vedlo pozorovatele k chybným závěrům, že
monetární politika je „neutrální”. Proto se mohly vyvinout velmi velké bubliny, které pak praskly.
Ve 30. letech 20. století byly USA jednou z ekonomik, která byla nejvíce zasažena krizí, protože jejich monetární
politika se dostala do největších extrémů. Čínská monetární politika je souvisle nejextrémnější ze zemí G20. Během
minulých 10 let roční ukazatel M2 růstu zásoby peněz v Číně dosáhl v průměru +16%. To by mělo být velmi hrozivé
pro věčné čínské býky. Nám se Čína jeví jako velmi velká bublina. Celá ekonomika se stala příliš závislá na dluhy
financované spotřebě v USA, která se nyní najednou zastavila. Číňané přitom nemají žádný plán B.
Čína již nyní, v roce 2008, zavírá tisíce továren, které platily migrujícím dělníkům z venkovských oblastí mzdu téměř
třikrát vyšší, než jakou by si mohli vydělat na venkově. To bude pokračovat i v roce 2009, až se budou vývozy hroutit.
Jako v posledních letech Římské říše, se lidé budou obracet na venkov, kde budou hledat obživu. Rozdělení práce se
rozpadá a Čína bude pravděpodobně procházet jedním z nejhorších přechodných období ze všech ekonomik. Velkou
otázkou je, zda finanční systém smíšené ekonomiky bude pro čínskou ekonomiku polštářem nebo brzdou. Potřeba
flexibility naznačuje, že bude brzdou.
S pozdravem jK.

Odp4: Rozdíl mezi komunismem a současnou...
Skynet, 21.2.2009 23:37

Vidím jsi velký ekonom, snad nejsem drzý tykáním ale je to zvyk blízkým a přátelům tykat a nejsme nepřátelé. Věřím že víš, i co bude dál za určitých okolností. A ta ekonomika je špatná díky zadlužovování státu u bank na úrok. V americe se je aktuální problém z nemovitostmi. Rychlé tempo zadlužování státu připravuje ekonomickou destabilizaci a to není dobré. 2sv. stejně jako 1sv. začali kvůli nedostatku peněz. Zjistil jsem že v Čr, se bude tisknout čím dál tím mín peněz, a to bude mít taky důsledky. Nejde mi o war jen podotýkám (pod čarou) Prosím Yardsan ještě nějaké názory o ekonomice a předpokládené důsledky. Zaměstnanost, předpokládaný stav k roku 2012.

Odp5: Rozdíl mezi komunismem a současnou...
Yardasan, 22.2.2009 21:29

Citát Johna Maynarda Keynese je tento: „Dlouhodobé hledisko je zavádějícím vodítkem pro současné události. Z dlouhodobého hlediska jsme všichni mrtví”.

Výhled do dalších let je závisý na postupných krocích; co krok to dalších dvanáct výhledů pro dalších dvanáct měsíců. Zde nepopsatelné, a stejně by tomu nikdo nevěřil. S pozdravem jK.

Odp4: Rozdíl mezi komunismem a současnou...
0 = 0, 24.2.2009 21:20

Teda Yardasane, alespoň byste býval mohl uvést zdroj svého traktátu.

Nevím, proč by se měly vývozy z Číny hroutit, když se hroutí všechny mimočínské ekonomiky. Ale já tomu nerozumím tak, jako Vy :-).

Také nemám trpělivost to celé číst a rozšifrovávat význam mnoha slov. Jediné vím: že návštěva paní Clintonové v Číně je velikou poklonou Velkého západního soustátí Velkému východnímu soustátí, a že ona tam bojovala v přeneseném slova smyslu „za chléb“ pro své soukmenovce.

Odp5: Rozdíl mezi komunismem a současnou...
Yardasan, 25.2.2009 18:31

Pro laiky: Čínské území je největším výrobcem a vývozcem spotřebního zboží a krize spočívá v přibrždění konzumu. S pozdravem jK.

Odp: Rozdíl mezi komunismem a současnou...
(:-)), 24.2.2009 21:03

... a ti dole už nemají co hrabat. Leda že by podhrabali to, co ti nahoře nahrabali a opět se toho zmocnili. Zkrátka opakující se spirála historie...Ti nahoře rozhodli: „Krize být musí, nezaměstnanost být musí, hlad být musí ! Je to vůle B...!“

Alespoň, že ti dole dnes vědí, kde příčiny toho všeho vězí. :-)

Odp2: Rozdíl mezi komunismem a současnou...
Tlapka, 4.3.2009 18:17

Náhodou rozdíl je velký, dříve byl tísnivý pořádek a nyní zajímavý chaos. Co si vyberete?

Nekonečno... Nekonečné množství...
Desappointea, 21.2.2009 10:23

Nekonečno...

Nekonečné množství názorů, jak dobrých, tak špatných...

Nekonečno...

Nezná mezí... jak vidno :-)

Nekonečno ?.. je parciální negací...
ivan, 21.2.2009 13:23

Nekonečno ?.. je parciální negací absolutního realizmu.

Odp: Nekonečno ?.. je parciální negací...
Alfons, 21.2.2009 16:20

Nekonečno se asymptoticky blíží k prvopočátku, který konci nekonečna stále uniká. Nekonečno se k prvopočátku blíží nekonečně malými kvanty konečna.

Odp2: Nekonečno ?.. je parciální negací...
slayd, 22.2.2009 18:09

Nikdo neví co skutečně bude za pár let, desítek, stovek, tísíciletí atd. Neumí udělat ani předpověď počasí pro nějaký region na příští den. Rozdíly v teplotách na jednom okrese jižní Moravy dosahovali dnes rozílu až 15 . 20 stupŇů. Dohady, odhady - prognózy. Absolutní pravda o počasí? Nebude li pršet nezmoknem... bude mráz, místy obleva, sněhové přeháňky nebo désť, všude tam kde nebude slunečno a bez deště. Při náhlé změně povětrnostní situace budou padat kroupy a v OBI můžete zakoupit trakače s 50% slevou /oblékněte se proto do mrazu a nezapomeňte přibalit sluneční brýle... atd. atd. Krize přejde, zkažené maso vyhnije a jednou bude líp nebo možná jen trochu hůře... P.S.

Odp3: Nekonečno ?.. je parciální negací...
Alfons, 23.2.2009 2:06

Když bylo těžkopádné plánované socialistické hospodářsrví všechno se vědělo dopředu. Teď jsou turbulence tržního hospodářství nevyzpytatelné, ale rychleji a spolehlivěji vedou k blahobytu.

Odp4: Nekonečno ?.. je parciální negací...
ivan, 23.2.2009 9:18

Alfonsi, asi pamatujem oba, že.

,,Prodám pořadí na auto, Wartburg, k odběru již za čtyří roky" Pět tisíc. Dále prodám pořadí k zápisu na pořadník. Dohoda jistá!

Odp5: Nekonečno ?.. je parciální negací...
ivan, 23.2.2009 9:39

Tak mě napadá, že tomu mladší vůbec nebudou rozumět. Např tv.reklamy na zboží, které jste už dva roky sháněl. Jízdní kola se vydávaly za protislužbu, nebo za úplatu v jednu h. ráno

Odp6: Nekonečno ?.. je parciální negací...
slayd, 23.2.2009 11:15

Kdo počká ten se dočká... takže ? Samozřejmě že omezený trh nabízel omezený počet výrobků a kolikrát naprosto zbytečně i ty o které zájem byl. Dnes je nadprodukce všeho a rozmanitost taková, že když si koupíte nějaký výrobek, tak náhradní díl neseženete leda náhodou. Mělo by dojít k sjednocení EU norem, jak nyní uvažují o nabíječkách na mobily i u ostatních výrobků. P.S.

Odp6: Nekonečno ?.. je parciální negací...
Alfons, 28.2.2009 1:08

Tady zabodoval materialista.

Ano, taky mě to už napadlo. Jediné...
Pauli, 24.2.2009 13:47

Ano, taky mě to už napadlo. Jediné nekonečno je snad v matematice. V fyzických předmětech si to představit nedokážu...

Odp: Ano, taky mě to už napadlo. Jediné...
slayd, 24.2.2009 17:49

KOnečně máme nekonečné množství výrobků, které nikdo nikdy nekoupí, protože jsou úplně nadbytečné... P.S.

8 na ležato
Tony, 26.2.2009 12:47

Pokud má kružnice nekonečný poloměr, pak je její křivost rovna nule.

Tímto výrokem mě absolutně dostala naše profesorka na geometrii. Nekonečno je zkrátka prevít. Podle našich profesorů na Vš je matematika logická věda, která se řidí pevně danými zákony, až na jeden malý zádrhel, jak jistě už tušíte, nekonečno.

Odp: 8 na ležato
slayd, 26.2.2009 19:57

A stejně má pravdu, protože je to učitelka a má na to diplom. Zkuste tvrdit opak a dostanete pětku!!!!
Jedna poprsím málo vyvinutá učitelka si vybírá v obchodě podprsenku a prodavač jí rezolutně odmítá vyhovět se slovy: učitelka matematika klidně můžete bejt, ale já vám tvrdím, že záporný čísla neexistujou! P.S.

Odp2: 8 na ležato
Tony, 8.3.2009 13:24

profesorka je podle mě něco jiného než učitelka...

Odp3: 8 na ležato
slayd, 8.3.2009 14:54

Když myslíte..., tak tomu asi věříte... P.S.

Odp4: 8 na ležato
Tony, 8.3.2009 16:24

To asi záleží na životních zkušenostech.... já osobně jsem většinu přednášejících respektoval a věřím, že to byli osobnosti, kteří mají mladým co říci. A pak jistě byla skupina učitelů, kteří si na studentech řešili komplexi a znepříjemňovali život.

Odp5: 8 na ležato
slayd, 8.3.2009 20:25

Velikost poprsí se neřídí tím, zda je dotyčná žena profesorka nebo učitelka... Vyžeň kozy v háj, brzy přijde máj. MDŽ už je tady a svátek matek přijde taky. P.S.

Odp6: 8 na ležato
Tony, 9.3.2009 18:03

Dont follow ya, bro...

Odp7: 8 na ležato
slayd, 9.3.2009 20:40

Jak to bylo pane profesore? Mám se svléknout nebo jste myslel anglicky na něco jiného---__?? Chichi, chi. Trochu trhlá študentka.

Odp: 8 na ležato
Juras, 28.2.2009 0:36

A pokud má kružnice nulový poměr? To je bod.Jaká je hodnota křivosti bodu? ;-)

Odp2: 8 na ležato
Alfons, 28.2.2009 1:10

A když má záporný poloměr? Pak je kružnice vně středu, který ji obepíná.

Odp3: 8 na ležato
slayd, 3.3.2009 18:08

Já měl jistý poměr a po tom poměru jsem upadl do nekonečného kruhu soudních jednání... Byl to obludně bludný kruh! P.S.

Odp3: 8 na ležato
Tlapka, 4.3.2009 18:11

Myslím, že by to bylo možné, když trochu prostor zprohýbáme.

Odp4: 8 na ležato
Alfons, 4.3.2009 18:13

Totak! Ještě se dřít s prostorem.;-)

Odp5: 8 na ležato
Tlapka, 4.3.2009 18:20

Použijeme robotů.

Odp4: 8 na ležato
ivan, 9.3.2009 0:09

Myslím, že by to možné nebylo, prostorově si to umím představit jako palačinku na křivé podložce, takto by splňovala podmínku, že její střed by ležel ve stejné vzdálenosti od bodů které ji vytyčují pouze po obvodě jejího pláště. Pokud by spojnice (poloměr) byla přímkou mezi středem a poloměrem, tedy bodem na kružnici, tak by se nejednalo v případě rozvinutého tvaru o kružnici, ale o elipsu. V případě přeložení o 180 stupňů by byla polokružnicí protože dva protilehlé body by ležely ve stejném místě, a v případě nekonečného poloměru by byla přímkou. Uf. Iv.

Odp5: 8 na ležato
tlapka, 21.3.2009 22:57

pokud se přesuneme do čtvrté dimenze, tak je to daleko názornější.

Odp3: 8 na ležato
Juras, 20.4.2009 9:24

Vzdálenost je nezáporná veličina. Kružnice mít záporný poloměr nemůže.

Odp4: 8 na ležato
Tlapka, 20.4.2009 12:43

Z našeho pohledu nemůže, ale zdaleka nevíme ještě všechno nebo jsme schopni jen část reality svým mozkem uchopit.

Odp5: 8 na ležato
Juras, 20.4.2009 14:25

Tak je definována metrika. Skutečně nemůže být záporná. Věřte mi. :-)

Odp6: 8 na ležato
Tlapka, 20.4.2009 17:52

Ovšem v Našem třírozměrném vesmíru nemůže.

Odp2: 8 na ležato
V-man, 20.4.2009 1:39

Kružnice s nulovým poloměrem je jediný bod - střed (viz definice). Křivost takové kružnice je defacto nekonečná.

Odp: 8 na ležato
Tlapka, 4.3.2009 18:20

Náhodou s nekonečnem se dá dobře pracovat. Například nekonečná konvergentní řada se dá sečíst. Já přemýšlím o nekonečnu každý den.

Odp2: 8 na ležato
slayd, 4.3.2009 19:22

Já počítám před spaním ovečky a zítra jdu k zubaři...
tuším, že mne čeká nekonečně mnoho radostí. P.S.
Druhá návštěva: platit pane!

Odp3: 8 na ležato
Tlapka, 5.3.2009 13:45

Nekonečná množina oveček, nekonečná noc se zubem, nekonečné čekání u zubaře a nekonečná radost ze zubaře, pak že to neexituje.

Odp4: 8 na ležato
slayd, 5.3.2009 20:57

Konečný účet od zubaře? Zatím mám jen průběžný účet.
Nevím kdy to celé skončí? Připadá mi to jako věčnost.
A přece je život... Krásný? Krátký? Křupavý? Kruci! P.S.

Odp5: 8 na ležato
Tlapka, 20.4.2009 8:33

Život je tragedie pro toho kdo cítí a komedie pro toho kdo myslí. Kdo to napsal nevím.

Poslouchejte Nekonečno je ležatá...
Skynet, 8.3.2009 15:30

Poslouchejte Nekonečno je ležatá osmička. A jedno procento neko nečna ,je graficky napsáno (-1% 00) avšak v praxi je to však -1% 00 = 00 Jakto skuste definovat část nekonečna. Logika není vždy správný směr.

Odp: Poslouchejte Nekonečno je ležatá...
tlapka, 21.3.2009 22:58

nojo Lidská logika je velice zřídka správný směr.

Odp2: Poslouchejte Nekonečno je ležatá...
slayd, 22.3.2009 9:16

Natož tak mužská logika! To už bych spíše vsadil na pragmatickou ženskou přízemnost. Uklizeno, navařeno, navoněno. Plná lednička a skříně. Přemýšlení o tom, jak vypadat nekonečně mladě.... P.S.

Odp3: Poslouchejte Nekonečno je ležatá...
Tlapka, 20.4.2009 8:34

To je pravda však ženy mají také lepší výsledky, žijí déle nestávají se z nich tak často bezdomovci a kriminálnící a vždysi najdou někoho koho mohou očesat a sedřít z kůže.

Tak bych vám chtěl říct moje posouzení...
Teorie, 20.4.2009 1:17

Tak bych vám chtěl říct moje posouzení na téma nekonečno,na který jsem přišel,je to jen uvaha,nic víc,každej má názory a každý může jen přispět,třeba z toho něco i vyjde.Tak že,můj usudek.....nekonečno neexistuje i existuje,jde o to jaký smysl pro to slovo využijete.Skusím to vysvětlit,píšete tu o posloupnostích o matematice o číslech atd atd,ale když např.říkáte,že tahle diskuse je nekonečná,nemůže být,protože jednou skončí a i když nemusí a vedla by se dále a dále po generace,skončí stím jak vydrží tato planeta,ale pokud by se vedla mimo naši planetu,utopický příklad,ted bych tuto diskusi poslal na další planety,budou jí véct tam a dostala by slovo nekonečná,protože by se jakoby dědila nebo spíš nekonečně posílala dál a dál,bylo by to nekonečno,jak už někdo zminoval,mohl by to být kruh,ale nikdo neví kdy skončí,nemůžeme tedy použít ani slovo nekonečno,protože ty sám to nevíš,musel bys vidět do budoucnosti a když by skončila,slovo nekonečno které bylo použito pro tento případ s diskusí,by zaniklo.To byl,ale jen případ slovní neboli myšlenkový jak uvést slovo nekonečno.Nyní bych vám chtěl říct teorii o nekonečnu fyzickém,jako jsou ty řeči o rozpínání atd. a ktomu využiji již zminované myšlenkové nekonečno,tak že,náš vesmír se může rozpínat a rozpíná se,rozpíná se do něčeho,to něco může být cokoliv,cokoliv fyzického,co vidíme,nemůže být prázdnota,prázdnota,taky je,je to nejen slovo,ale musí to něco být,něco i za tou prázdnotou něco musí být,něco fyzického,ale dále uvedu opak toho že to musí být fyzické,ale ted menší příklad pro začátek.Máme planetu,naši planetu a máme naši sluneční soustavu a víme i o jiných,v dřívějších dobách končil pro lidi svět mořem a něčím co viděli,jako je nebe a hvězdy,myslím že měli mnoho teorii ve svých hlavách např,že je to jen kousek od nich a že jsou to malá světýlka(mluvím o hvězdách),že jsou to nějaké zvláštní věci který se rozvítí když začíná tma atd,co jim tedy tehdy bylo známo,něco nahoře a moře,kam slunce každým dnem uhasínalo,ale byli tací,co si řekli co je za tím,co je za těma světýlkama,kam to vede,kde to končí,jako i mi ted,pro nás je tedy známá galaxie,planety,miliony,miliardy planet a planetek,sluneční soustavy,prostě vesmír,a přesně jako tehdy si říkáme,co je za tím,co je tam,kam to vede,řešením bude,něco tam je,přesně tak jako se dozvěděli naši předci že není svět placka,není slunce věc která uhasíná na dně moře.A tedy,co tam asi je,podle mě,vesmír se může rozpínat do mnoha věcí,např.do dalšího vesmíru a do dalšího,dalšího a dalšího nebo prostě vesmír je jako naše planeta ve vesmíru,zase je v nějakém prostoru a zase ten prostor v něčem,může to být tak jako s naším vznikem,molekuly,atomy,elektrony,věci které vidět nejsou,ale když si představíme,že elektron by obsahoval,několik miliard takových vesmíru jako je ten náš,co byste tomu řekli,zajímavý rozměr že?jen v tajový části,můžeme být klidně jen něco tak malého v něčem velikým,tak velikým,že si to náš mozek nepředstaví a představí jedině tím,že něco bude dále a dále zvětšovat,jako když já jsem zvěčoval elektron a použil ho pro ukázku nadměrně nepředtstavitelné velikosti a ted si vemte,když takový elektron obsahuje nespočetně vesmírů,které se a ted pozor,dále objevují vlivem třesků a jen v jednom elektronu a ted si představ te,z kolika se naše planeta skládá z elektronů a náš třesk vesmíru,je v tom jednom elektronu a klidně to může být něco ještě mnohem menšího než elektron,něco nám nepředstavitelného a neobjeveno.Podle mě,jsme jen něco vážně malého v něčem nepředstavitelně velkém.A kdo ví,třeba tak jak jsem zminoval naše předky,takhle bude někdo zminovat v budoucnu nás a budou si říkat,jaký to pro nás muselo být,nevědět,že jsme si mysleli takové věci,jako že za vesmírem nic není nebo je,ale ve skutečnosti to vážě může být jako zminovaný elektron=spousty vesmírů.No a pak jsou takový lidi v dnešní době co tvrdí,že za vesmírem nic není a je tam prostě nic,prázdnota,tak jako když upalovaly za to,že země je kulatá a že ve vesmíru jsou další planety a další slunce,pro ně,také něco nepředstavitelného=u nás bych takový lidi nazval asi blbcem.Také mě napadla teorie,uplně jiná,než jsem tvrdil,že jednoduše vesmír se rozpíná do prostoru,který může být například pocit jiného člověka nebo buh ví čeho,uvádím příklad,například..je to těžko vysvětlitelné a hodně zavádějící,ale prostě si představte že člověk a pocity,myšlenky,na které myslí,každou chvíli,by dokázal proměnit ve fyzický stav,že pomocí nějaké činnosti mozku,telepatií nebo když by dokázal pohnout věcí například a možná to i jde,myslím že jde,by takhle dokázal energii využít k tomu,aby nějaký jev nebo prostě něco co ani nemá název by proměnil ve skutečnost,ve fyzický stav,jako kdyby myslel na něco a najednou mu mozek jakoby vypustil nějaký například již zminovatý ten elektron,ale ne jak jsem před tím uváděl,s mnoha vesmíry,ale jen s jedním a to by třeba znamenalo že vznikl takto velký třesk a ten to vzniklý vesmír by se právě začal rozpínat,dej me tomu,prostě,něco fyzického v prostoru vyvolalo náš třesk a nyní se ten elektron,jako tedy náš vesmír v tom prostoru začal rozpínat a právě by to mohl být například něco tady na tom světě,jako když i mi jsme se vyvinuly z molekul,jako všechno jiné.A díky tomu by nekonečno nemuselo existovat,jen by to byl koloběh,koloběh něčeho,co nemá název a dlouho to název mít nebude,protože nejsou žádné,absolutně žádné důkazy že to tak je,jen si to můžeme zatím jen myslet a taky se to nikdy nezjistí,protože žádná věc,žádnej mimozemštan nemůže vědět kam se co rozpíná,kam co vede,kde to končí,vubec nikdo,jedině STVOŘITEL toho všeho,pro nás například bůh,ale jak jsem psal,náš stvořitel může být prapouhá myšlenka změněná v energii a energie změněná v něco hmotného( například elektron=třesk=vesmír)ale cokoliv jiného,elektron je jen příklad,nic víc,jen název pro použití k vysvětlení mé úvahy.Bohužel,slova k tomu neexistují,až budou existovat,bude i existovat,to k čemu to slovo patří,ale to je zatím ve hvězdách a my si můžeme jen domýšlet a vytvářet si vlastní názvy,čistě jen ale polemizující.Tak děkuji těm co to přečetli a trochu se třeba nad tím zamysleli.Je to ale vážně těžký přemýšlt sčím to spojit,aby to ten druhý pochopil,prostě,nejsou pro to slova a člověk musí využít jen vlastní představivost,aby z toho něco vyvodil a jiný pochopil.A když jsem mluvil o mimozemštanech,že ani oni nemůžou vědět jestli něco je dál,mohli by,jen,kdyby jim to řekl stvořitel,stejně tak,kdyby to řekl nám.A bůh,náš bůh může být třeba i jen ta myšlenka,prostě to,co nás stvořilo,přímo nás,stejně tak jako něco stvořilo tu myšlenku.My můžeme ale zatím jen spekulovat,nic víc,nic mín stím asi nezmůžem.Pokud chcete,napište jak jsem třeba co myslel,pokud budu moci a bude v mí moci,skusím to vysvětlit i jinak nebo spekulovat o jiných možnostech.Děkuji

Teorií může být více a ve skutečnosti...
Tlapka, 22.4.2009 10:12

Teorií může být více a ve skutečnosti to může být úplně jinak že by to ani náš mozek nepojal.

Nekonečně dlouho trvá režimu než uzná...
Hrdý moravan, 24.5.2009 21:09

Nekonečně dlouho trvá režimu než uzná MORAVU.
http://www.youtube.com/watch?v=yP6CQzIl9ds

Nekonečno - pohled z matematky
linuxdrak, 1.10.2009 13:32

Ahojky, nekonečno si představuji jako nekončicí přímku.
A když jí vhodně ohnu, tak je z ní kružnice :)

Vím, že jsem nespš napsal blbost, ale je to roztomilé.

Honzík

Odp: Nekonečno - pohled z matematky
Alfons, 1.10.2009 17:33

Jiné laumy jsou zas sličné, luzně jejich oči svítí, jako hvězdy na nebi.

Tahle záležitost mě taky vždycky...
x, 23.10.2009 18:35

Tahle záležitost mě taky vždycky fascinovala, při představě nekonečno vždy vytanul divný ale hezký pocit. Nevím co je nekonečno, ale řekl bych že někde končí, ovšem co je za tím :-D. Možná lepší nevědět a žít s pocitem určitého vzrušujícího tajemna, než poznat a zevšednět. Jako malé děcko co prožívá dobrodružství nad jemu tajemnýma věcma, které když časem pozná, mu seberou ten krásný pocit a možná štastný život, který už jako dospělí má málokdo.

nekonečno je jako fakt daleko kurva ze...
kral, 4.3.2010 23:18

nekonečno je jako fakt daleko kurva ze je

Dobry den namet je fascinujici
Kristina, 5.6.2010 8:06

Nekonecno a „ konecno“ si myslim, maji co cinit s casem. Kdyz existuje Cas ,existuje materia a tim padem i prostor.

dodatek
Kristina, 5.6.2010 8:29

jelikoz jsem verici, skoro bych rekla ze „ konecna stanice vsehomiru“ je Buh... On je nedosazitelny takze pro nas cesta k nemu lidskou reci receno, je nemozna a nekonecna...Dale se naklanim k nazoru autorky clanku, ze jde o jakysi rotujici kruh. Vesmir rotuje kolem nejake neuveritelne silne energie /vesmirneho bodu-BUH ? Zkusme napriklad jit na konec naseho sveta ...nejde to, protoze zeme je rotujici koule, dostaneme se do stejneho bodu odkud jsme vysli.

Odp. Tahle záležitost mě taky vždycky...
Neuvedeno, 5.6.2010 9:20

Nekonečno je třeba brát jako dosud nevyřešenou otázku.
Vezmeme-li v úvahu, že člověk se vyvíjí a za čas bude mít třeba desetkrát větší mozek, než má dnes, tak musíme něco nechat také na další generace.
Zatím je možnost ta, že prostor je tedy opravdu obrovský a tůdíž nekonečný a to stále.
Nebo, že prostor je definován hmotou a ta jak se rozlétá stále dál a dál, tak se vesmír a tudíž i prostor stále zvětšuje a dosahuje až do míst, kam až hmota dolétne. Vesmír a tedy i prostor se tedy zvětšuje následkem velkého třesku.
Předpokládám, že se za čas veškeré vesmírné záření sformuje do hmoty větší,tedy do atomů a molekul, kdy záření začíná hlavně obíhat kolem sebe a tak se ta energie rozletu vyruší a začne převyšovat přitažlivost hmoty a celá hmota se zase začne navzájem přibližovat k sobě, až se celý vesmír zase včetně prostoru zhroutí do jednoho bodu a znovu se zopakuje velký křesk následkem velkých tlaků a rozkladu hmoty v záření.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.