Neptejte se co, ale proč

Komentáře k článku

15.2.2009 14:49

Jak se studenti baví?

Vlastně jsem to ani nevymyslela já. Naše češtinářka pro jednou překročila práh školních osnov a zadala nám k vypracování fejetonu téma, které neznělo ani moc nudně, ani odpudivě: jak se studenti baví.
Zadání úkolu bylo samozřejmě doprovázeno tlumeným smíchem a úšklebky. Každý věděl, jak většina z nás tráví volný čas.
Ale popravdě řečeno, tento úkol mi dal pořádnou práci. Ve skutečnosti, nebylo tak úplně jednoduché, vymyslet verzi, kterou bych mohla jen tak prezentovat u naší učitelky. Moje snažení, vidět život nás středoškoláků alespoň trochu slušně,ale nakonec přineslo výsledek, který byl sice strašný, ale splnil svůj úkol.
Víte, moje práce měla jednu hodně podstatnou chybu. Neříkala pravdu. Všechny ty hlouposti popisující, jak se mládež věnuje sportu nebo hudbě, setkává se v čajovně, nebo chodí do kina, knihovny, to je sice moc pěkné, ale neodpovídá to na základní otázku. Jak se ve skutečnosti studenti baví?
Je mi sedmnáct, chodím na gympl, bydlím v malém městě, ve kterém se nic neutají, takže kromě toho, že jsem typickým příkladem středoškoláka, mám také celkem ucelený obraz toho, jak to mezi mladými lidmi chodí. Pokud tedy dovolíte, budu svůj příspěvek směřovat spíše ke staršímu osazenstvu. Všem těm naivním a doufajícím rodičům a jejich soukmenovcům. Všem těm , kteří ještě nepřekonali svou zaslepenost a vidí své dospívající ratolesti, jako skvělé bytosti, jimž dali život.
Pro začátek vám řeknu, že pokud jste se jen trochu zhlídli v typu lidí, o kterých jsem mluvila, jste na omylu. Pravda, kterou nikdo nechce slyšet je, že teenageři jsou okolím pohrdající, sebestředná a nespolehlivá stvoření, kterým nelze porozumět a bohužel ani pomoci.
Možná, že od dob, kdy jste byli mladí, se změnila jedna podstatná věc. Přístup k výchově. Setkala jsem se celkem se třemi způsoby výchovy. Buďto rodiče udělají pro svého potomka první poslední (ale o nějakém vděku není ani zmínka), nebo zase dítě ignorují . Slyšela jsem dokonce o velmi přísné výchově, ale mohu vám prozradit, že ani ta nemá žádné výraznější účinky. Spolužačka mé kamarádky, kterou rodiče přihlásili na církevní střední školu (učí je sestra Kateřina), otěhotněla v prváku s místním bezdomovcem. Takže ať už si myslíte cokoliv, není žádná šance vašeho potomka usměrnit a pokud se o to budete snažit, bude vás mít za cvoka.
Možná, že tím pravým důvodem, proč se mladí lidi, chovají jako hovada, je to, že k tomu dostávají příležitost.
Přijde mi vtipné, jaký „přehnaný důraz“ se klade na zákony, v případě alkoholu a cigaret. Tuhle jsme přišli do jednoho podniku a u stolu seděla banda výrostků zhruba kolem 13ti let a hrooozně se bavila společně se svými půllitry, startkami a sprostým slovníkem. Čím jsem starší, tím mi to přijde horší, ale nikdy bych se nesnažila tvrdit, že já jsem byla jiná. Možná, ale, kdybych se někdy spálila, už bych to nezkoušela. Možná, že kdyby mi ve třinácti prodavačka v trafice neprodala červené petry za 44 kč, možná bych se teď nesnažila už po několikáté přestat.
Netvrdím, že je možné zabránit tomu,aby nezletilí dělali přesně to, co nezletilí dělat nemají.
Trochu mi ale vadí, že ale nevidím nikde žádnou snahu.
Takže… odpovím vám, jak dnešní mládež tráví volný čas.
Utrácením peněz za hlouposti, experimentováním s nebezpečnými látkami a sdružováním se se stejně postiženými vrstevníky. Nojo, jde to s námi z kopce, ale víte snad, jak to zastavit?

Víš, tvůj příspěvek zcela jistě říká...
Bára Š., 15.2.2009 15:48

Víš, tvůj příspěvek zcela jistě říká pravdu. Ano, tak se asi baví většina mládeže (vlastně ani nevím, zda většina, ale budiž - tak tedy většina). Nicméně ne celou pravdu - mně je dvacet, od puberty to zase tak daleko nemám a upřímně - já se v tomto článku nepoznala. Nepoznali by se v něm moji kamarádi, moje sestřenice a sourozenci, ani můj přítel.
Že je mládež sebestředná, to máš pravdu. Prostě dospívat je ohromně těžké, vymezit se vůči okolí a nalézt svoje já také. Na tom není naprosto nic nenormálního a zlého. Ba naopak - už v tomto procesu vznikla nejedna velice krásná myšlenka, která zasáhla i dospělé lidi.
Že by ale experimentovali s drogami, chodili ho hospod atd atd? No, můžu ti říct, že mladí lidé, kteří chodí do čajoven, čtou beletrii, hrají na klavír, sportují a zajímají se o umění existují. Právě ti jeden takový píše.

PS zcela pochybuju, že by si rodiče a dospělí dělali o puberťácích nějaké větší iluze - naopak se mi zdá, že je podceňují.

Odp: Víš, tvůj příspěvek zcela jistě říká...
severak, 3.3.2009 17:56

Sám jsem jeden ze studentů. Můžu potvrdit jak úvodní článek tak předchozí komentář Báry Š. Zaleží na tom o koho jde. Já mám takovou zkušenost, že vesničani (řadím i malá města) jsou spíš na to pití. Není divu-
na venkově čajovny nemají a umění tam většinou končí i začíná v Základní Umělecké Škole;-)

Ale je to i dost individuální....
Já třeba trávím čas třeba i čtením svíce....

PS:Jsem taky vesničan!!!Nelynčujte mě!!!

Jistě, vím. To odezní samo jako dnešní...
Alfons, 15.2.2009 15:49

Jistě, vím. To odezní samo jako dnešní ekonomická krize. Každý člověk je v podstatě dobrý a nakonec pravda a láska zvítězí.

Nic nového pod slunce
Yardasan, 15.2.2009 16:04

Je to pořád stejné, akorát technika jde drůbek dopředu. Jen mne zarazilo, že dnešní mladí jsou stále ve většině takoví nudní, neosobní, nekreativní; bojí se napsat v době demokracie PRAVDU. Za našich mladých let v tom Vašem totalitním režimu jsme si, alespoň dle mého okolí, tu naši pravdu prezentovali zcela otevřeně a nic se nám nestalo - jen se nás snažili politicky přesvědčit. To je ta pravda! Už proto jsme se cítili svobodněji než dnes, kdy pravda a láska je jen v penězích. S pozdravem jK.

Z lidovek
Alfons, 15.2.2009 17:41

Údajný zájem o nějakou kozu Madonu hraničící s fanatizmem mi vysvětluje bezmeznou stupiditu mas a s tím souvisící masové hysterie i jako byl komunizmus, fašizmus a pod. Koukat na takovou krávu, vydávat to za kulturní zážitek a dát za to tisíce už potvrzuje, že ten kdo to dělá je vymatlanej fetišista. Inu nemocná společnost plodí nemocné jedince.

Odp: Z lidovek
Bára Š., 15.2.2009 17:46

Nezlobte se, ale tohle jsou kecy jako hrom. Já tedy Madonnu neposlouchám, nicméně říkat o ní, že je kráva může s prominutím jen vůl. Narozdíl od vás mám asi dost hudebního sluchu na to, abych poznala, že umí zpívat (což je nadání,o jakém se vám asi ani nesnilo). Krom toho její písničky jsou hezké, nápadité. Není to můj šálek kávy, také si radši pustím Satieho nebo Djanga, ale to, že se mi něco líbí/nelíbí nemá co dělat s kvalitou.
Masová hysterie mimochodem není přiléhavý pojem pro obrovskou NĚKOLIKALETOU oblibu, které se neustále těší.

Odp2: Z lidovek
Jimmy, 16.2.2009 22:02

Madonnu občas poslouchám. Je nutné říct, že umí udělat úžasnou show, vybrat si dobré spolupracovníky a vybrat si režiséry na opravdu dobré videoklipy. Její CD jsou také nazpívaná docela dobře, ale je nutné přiznat, že naživo zpívat neumí ;-) Doporučuji se podívat na nějaký její koncert (stačí video). Je to rozhodně dobrá podívaná, ale čistě z hlediska Madonnina zpěvu, je to tragédie, ale v celkové náladě koncertního show se to ztratí.

Nicméně nazývat krávou zpěvačku, která se drží na špičce už víc než dvě desetiletí a na rozdíl od Karla Gotta je schopná neustále přicházet s něčím novým je opravdu nesmysl. Kdyby byla kráva, tak už o ní 20 let nikdo neslyšel.

Odp3: Z lidovek
Desappointea, 20.2.2009 10:08

Souhlasím, Madonna opravdu neumí zpívat, ale není jediná :-) Prostě měla štěstí, byla dost chytrá, má asi dobré zázemí v týmu a umí v tom chodit, takže se udržela na špici hodně dlouho :-)

Ale na Káju mi teda nikdo nesahejte :-) :-) :-) Zpívá brilantně a to, že nepřichází s ničím novým jen dokazuje, že UMÍ... zpívat samozřejmě :-) A možná právě proto se také drží nahoře...

To jsou dva super protiklady že :-) a oba jsou nahoře... jde o to, kdo by měl být právem obdivován za způsob, jakým se nahoře drží a kdo nee... :-)

Odp4: Z lidovek
holubinka, 26.2.2011 15:52

Souhlas.
Ku předchozím odpovědím: špatně snáším, když někdo uráží zvířata přirovnáváním k nějakému člověku. Je přece tolik pěkných, výstižných výrazů, třeba exhibicionistka, skandalistka, hopsanda...

Odp5: Z lidovek
ufonek, 26.2.2011 17:10

nebo : hajzlík votlemenej

Z kopce?
Shipper, 15.2.2009 17:29

Myslím, že není podstatné jak se studenti baví, ale jak studují. Kdyby to s námi skutečně šlo z kopce, muselo by se to na výstupu nějak projevit. Prestižní školy by zely prázdnotou a nedostávalo by se mladých, vystudovaných a schopných lidí. A to se děje pouze ve světě podle Alfonse.

Odp: Z kopce?
Bára Š., 15.2.2009 17:39

To je také pravda....znám velice dobré matfyzáky, kteří si sem tam tu trávu i další věci dají....a? Mají budoucnost a jistě ne neperspektivní

....nudní, neosobní, nekreativní; bojí...
Alfons, 15.2.2009 17:29

....nudní, neosobní, nekreativní; bojí se napsat v době demokracie PRAVDU....tvoří si vlastní budoucnost. Určitě ví jak na to. Přece jim do toho nebudu mluvit, když tomu vůbec nerozumím.

Odp: ....nudní, neosobní, nekreativní; bojí...
Shipper, 15.2.2009 17:41

No já myslím, že byste jim do toho mluvil rád, jenže asi nemůžete, tak vám nezbývá než frustrovaně přihlížet, protože svět vám nedává smysl.

Odp2: ....nudní, neosobní, nekreativní; bojí...
slayd, 15.2.2009 21:49

Já myslím, že Alfons vidí svět takový jaký je. Moje zastání nepotřebuje, já tím šetřím sebe, abych to nemusel jinak komentovat. Udělá hodně práce za mne. P.S.

Odp: ....nudní, neosobní, nekreativní; bojí...
severak, 3.3.2009 18:12

Nesouhlas
Nejsou nudní, neosobní, nekreativní....
Jsou to ti nejkreativnější......
Větší blbosti vymyslí jen vandalové z Necyklopedie...
A vy píšte PRAVDU?

Odp2: ....nudní, neosobní, nekreativní; bojí...
slayd, 3.3.2009 18:15

Co je to Necyklopedie? Pravdu nikdo nezná, takže nezbývá než mlčet a zavřít krám. Tady na svíci se tlachá , žádnou pravdu tady nehledejte... P.S.

Asi to bude někdo jiný
Arabela, 15.2.2009 18:35

kdo napsal téma. Bude to člověk, který chce odvést pozornost lidí od životně důležitých témat, je starší než středoškoláci a teď se tiše směje. Dejme tomu, že to je nějaká Martina Kaplanová, kantorka ( nebo třeba psychoterapeutka).

Pravá středoškolačka by to buď vůbec nenapsala, nebo asi takto:

„ “ Takse zase hróóózně nudím, nemám co dělat. Jó, zejtra je zase test z pitomý máti a eště na nás úča chce fejeton jak se bavíme. Taková hovadina chápeteto ? Ale byflovat určitě nebudu, je to stejněnaníc. A co vi ostatní, jako já nééé? Písněte si régněte si milujuHarryho ato ho mýhoaleon užmi utek,áleto neva mámdalší dva ale v posteli to je sefšema stejná nuda,tak čau zejtra nebo rači eště dnes. vaše mátiinkaa, papaá kuk nafotečku.. sakra kam sem zase dala cigárka.„ “

Odp: Asi to bude někdo jiný
Bára Š., 15.2.2009 18:41

Tenhle příspěvek je stejně černobílý jako ono téma. Středoškoláci, které jsem poznala, bych vám přála poznat také. Měli v sobě jiskru, nadání, chuť do života. A především - uměli gramatiku ;-)
Spíš než Harryho četli Tři muže ve člunu, psaní nejen že některým nevadilo, ale dokonce si psali dobrovolně do šuplíku (však i já mám nějaké básně a povídky), byli inteligentní.
Neříkám, že neznám omezené primitivní středoškoláky (spíše tedy vyučené), ze kterých vyrostou stejně omezení dospělí...Jenže to není jaksi o věku.

Odp: Asi to bude někdo jiný
slayd, 15.2.2009 21:55

Arabela má bohužel asi pravdu. Nejsou skuteční lidi?
A tak musí stará úča něco sama zmastit a potom trpělivě čekat, až se mladá rybka chytí do sítě. Ale dost možná uloví jen starého kapra, který si také rád zahraje na středoškoláka. Zítra po o... dáš si čouda z mýho ouda za padesát babek? To by šlo - fajn dík ... Jo je to fakt dost dobrá hlína... P.S.

Sex, drogy a rock... Já raděj knihu XD
Saw, 15.2.2009 19:21

Sex, drogy a rock...
Já raděj knihu XD

Odp: Sex, drogy a rock...Já raděj knihu XD
slayd, 15.2.2009 21:56

Páč už seš moc starej a furt nasranej a zhulenej... P.S.

Odp2: Sex, drogy a rock...Já raděj knihu XD
Saw, 16.2.2009 2:14

Mluvíš jako moje bejvalá :) A jako mý kamarádi a rodina... Zajímavý.

Ae ne, všemu stále holduju, co sem na vejšce možná eště víc jak na střední, psát o tom jak se baví vysokoškoláci je zase o stupeň vejš.

Mno, má se to tak, že mladí lidé, kteří...
Alexander IV., 15.2.2009 19:47

Mno, má se to tak, že mladí lidé, kteří si nepřejí najít smysl ve vyšších věcech již dnes nemají prostor, aby radost ze života hledali někde jinde...

nechtela sem pusobit zas tak moc...
martinkaaa91, 15.2.2009 20:11

nechtela sem pusobit zas tak moc pesimisticky:D já nevím, netvrdím že neexistujou jedinci kteří jsou pravým opakem tohoto. Já sama bych se rozhodně nezařadila mezi lidi, co vymetají všechny akce, poflakujou se po hospodách a tak. Chci jen poukázat na to, s čím se setkávám stále a stále víc. A to je to, že mladí lidé hledají až moc snadnou zábavu a nenesou žádnou zodpovědnost.

Odp: nechtela sem pusobit zas tak moc...
Bára Š., 15.2.2009 20:25

Víc a víc znamená, že dříve to bylo lepší?
Smysl pro zodpovědnost se také zhoršil? Proč si to myslíš?

Odp: nechtela sem pusobit zas tak moc...
slayd, 15.2.2009 21:58

Takže jen kecáte a vyzvídáte drby od druhejch.
Nejste náhodou třídní bonzačka - práskačka nebo ty informace prodáváte nějaký ujetý organizaci? P.S.

To nevím, říkám, že já se s tím čím dál...
martinkaaa91, 15.2.2009 20:48

To nevím, říkám, že já se s tím čím dál víc setkávám. Ať si každý tráví svůj čas jak chce, jenom me štve pohled na to, jak se nalévají čím dál tím mladší děti a nikdo se s tím nesnaží pořádně nic udělat.:-)

Odp: To nevím, říkám, že já se s tím čím dál...
Bára Š., 15.2.2009 21:55

A co bys s tím dělala ty?

Odp2: To nevím, říkám, že já se s tím čím dál...
slayd, 15.2.2009 22:03

Jak byste to řešila vy Báro Š.? Poraďte nám. Můj syn má 16 let. Svůj život si žije po svém... různě!!!! P.S.

Odp3: To nevím, říkám, že já se s tím čím dál...
Bára Š., 15.2.2009 22:37

Já bych za A. šla dobrý příkladem,
za B. měla pevnější ruku. Když jsem byla malá, neexistovalo, že bych neřekla, kam jdu, kdo to je, odkud ho znám, jak dlouho tam budu. Neexistovalo, že bych kašlala na školu, že bych kouřila a rodiče jako na to nic.
C. pokud vše selhalo, ujistila bych se, že jsem udělala maximum pro to, aby z někoho vyrosl slušný člověk. Když si chce ale někdo zvorat život, tak to udělá a nemusí mít svolení od rodičů

PS. Pokud dítě zvládá školu (tedy, má jisté osobní cíle) a nebere drogy (trávu nepovažuju za drogu), tak je myslím vše v pořádku. Například holka, která to chce někam dotáhnout, sotva otěhotní s bezdomovcem

Odp4: To nevím, říkám, že já se s tím čím dál...
Alfons, 16.2.2009 2:59

...sotva otěhotní s bezdomovcem... bohužel láska, hormony a příroda jsou mocní čarodějové. Už se skřížil i pouliční ratlík se šampionkou psí výstavy.;-)

Odp5: To nevím, říkám, že já se s tím čím dál...
Bára Š., 16.2.2009 9:57

Marné naděje si kladete, Alfonsi ;-)

Odp6: To nevím, říkám, že já se s tím čím dál...
Alfons, 16.2.2009 11:12

To nejsou naděje-to bývá někdy krutá relita. Láska si NEDÁ poroučet a pokud citu někdo poručí tak to NENÍ láska. Láska MUSÍ být spojená s průšvihem a ještě lépe s tragedií. A to je potom nádhera. Jinak je to jen nepovedená IMITACE lásky.

Odp3: To nevím, říkám, že já se s tím čím dál...
Bára Š., 15.2.2009 22:38

Jednoduše si nedovedu představit, že můj třináctiletý smrad by se někde pravidelně naléval v hospodě.
Jak bych se toho dovtípila, tak by měl doma takový bengál, že by na to do smrti pamatoval.

Odp4: To nevím, říkám, že já se s tím čím dál...
Alfons, 16.2.2009 3:00

Co by byl ten BENGÁL v reálu?;-)

Odp5: To nevím, říkám, že já se s tím čím dál...
Bára Š., 16.2.2009 9:56

Co by? Vynadání, zatrhnutí televize, počítače, domácí vězení ;-) Zvláště v mladším věku dost účinné

Odp: To nevím, říkám, že já se s tím čím dál...
slayd, 15.2.2009 22:00

Když půllitr piva je pořád levnější než dvojka Cappi, tak s tím vůbec nelze nic dělat. Nemá to prostě řešení! P.S.

Jak se děti baví
Alfons, 16.2.2009 7:15

http://www.youtube.com/watch?hl=cs&v=E94qJFra3gY
http://www.youtube.com/watch?v=zwyXfmoeeOs
http://www.youtube.com/watch?v=3O2kBFFGfXs&feature=related
Videa jsou z doby před sametem a ukazují jak pokleslá byla morálka tehdejších dětí. Dnes už je situace jiná a děti nám rostou do krásy. Dokonce pomáhají starým lidem.

Odp: Jak se děti baví
Bára Š., 16.2.2009 11:38

Hm, podívala jsem se na jedno video. Je to vážně otřesné...ale myslíte si, že to vážně bylo jindy jiné?:-D To jste trochu mimo...

Odp2: Jak se děti baví
Alfons, 16.2.2009 11:51

Dříve to bylo MNOHEM horší !!! Teprve teď se dostává mládež díky svobodě na mnohem vyšší morálí a lidskou úroveň. Díky sametu a zvonečkům. Teď teprve vítězí pravda a láska. Najdou se i takoví, kteří tvrdí že je to naopak. Ovšem ti zde mezi námi nemají místo. Jejich místo je na Kubě.

Šestnáct mi už bylo dávno
Jana, 16.2.2009 12:53

Něco si ale ještě pamatuju - věci , kterým bych se zdráhala věřit, kdybych je neviděla na vlastní oči. Alkohol, cigarety, veřejné souložení na ubytovně pro brigádníky v JZD (nezúčastnila jsem se, byla jsem vždy slušňačka a studijní typ, nedalo se však nepřihlížet, nebylo kam odejít).
Proto si nemyslím, že by dnešní studenti byli zas o tolik horší. Vídám se s nimi skoro denně, něco málo o nich vím. Proto nechci zobecňovat. Znám kluka, co tráví osm nebo devět hodin denně hraním nějaké stupidní online počítačové hry. Znám děvčata, která prakticky ve všem volnu brigádničí jako číšnice v restauracích, popřípadě jako pokladní v supermarketu. Několik lidí (bohužel jen pár) vášnivě rádo čte. Teď jsem právě jedné slečně půjčovala Harryho Pottera v originále - byla nadšená. Další kluk nádherně hraje na housle v národopisném souboru. Jiní hoši mají rockovou kapelu. Pár lidí, kluků i holek, propadlo motorkám. Jeden takový je schopen si motorku do slova a do písmene poskládat z různých dílů. Hodně děvčat se věnuje tanci a pohybu - mažoretky, lidové tance, společenské tance... Tanec vůbec táhne - hlavně hoši z vyšších ročníků vždy a znova překvapují svou ochotou zapojit se znova do tanečních a nacvičovat polonézu - není se vlastně ani čemu divit, máme ve škole pěkná děvčata.
Prostě - neviděla bych to zase tak černě. Dějou se určitě různé věci, ale naše generace nebyla jiná. Spíš bych řekla, že oni jsou lepší. Aspoň ti naši.

Odp: Šestnáct mi už bylo dávno
Alfons, 16.2.2009 14:06

Dnešní generace je určitě lepší jak předsametová. Je to vidět na každém kroku. A bude se to neustále zlepšovat a dnešní mladá generace až zestárne bude žít v pohodě, bezpečí a obklopená láskou celé rodiny atd. Jinými slovy „jen počkejte zajíci!“

Odp2: Šestnáct mi už bylo dávno
ivan, 16.2.2009 14:20

No, Alfonsi, já doufám, že už budem dávno mrtví, aby se od nás nenakazili. Nejkrvavější století v dějinách lidstva, mají na svědomí samoširitelé dobra podle jejich představ a jejich ideologové.

Odp3: Šestnáct mi už bylo dávno
Jana, 16.2.2009 14:27

Ivane, napřed jsem tak úplně nerozuměla, čím přesně tě Alfons vytáčí. Teď už to chápu, je to vážně těžko stravitelný druh humoru, jestli to tedy humor je.

Odp3: Šestnáct mi už bylo dávno
slayd, 16.2.2009 18:15

Samošiřitelé demokracie pokračují v šíření dobra na planetě Zemi dnes. Nahradili ty špatné totalitní šiřitele těmi dnešními dobrými viďte pane BLÁBOLE. A krev nevinných teče jako peníze na konta jistých dobráků od kosti... a všichni se společně radují a milují... P.S.

Odp4: Šestnáct mi už bylo dávno
Dominik, 17.2.2009 11:07

Slayde, připadáte mi tak trochu jako zmatený novodobý Jánošík. Beztřídní společnost je utopie. A pokud jsou třídy, musí být mezi nimi rozdíl. Nevím, z čeho pramení váš negativní postoj k těm, co mají více peněz, co něco vlastní a co jsou nadprůměrně snaživí.
Připomíná mi to dva výsledky průzkumu veřejného mínění. Jeden zjistil, že lidé nemají moc rádi šlechtice a jsou proti vrácení jejich zabaveného majetku. Druvý odhalil, že spousta lidí by chtěla být šlechtici.

Děti po rozvodu...
slayd, 16.2.2009 12:57

I můj starší synek patří k dětem, které vyrůstají už 14 let bez trvalé přítomnosti vlastního otce v rodině. Myslím že statisticky patří tedy k normálu, která tvoří více jak polovinu rodin. Jak jsem měl nebo mohl a jak to mají dělat otcové na dálku /tu výchovu/, kterou mi radí uplatňovat Bára Š. Já se nejméně 4 roky po rozvodu nejprve musel domáhat styku s dítětem přes soudy a výsledek byl ze strany institucí samozřejmě nulový. Ten cár papíru od soudu mé bývalé ženě Martínceááá, vůbec nic neříkal. Vymahatelnost práva nulová. Teprve pod hrozbou zabitím všech účastníků začala jednat. Rozvést se ještě o jeden stupeň s větší krávou - všechno mohlo skončit tragicky. Potom jsem si každých 14 dní užíval zaslouženého víkendu i toho vyhazovu z práce za využití paragrafu na ošetřováním toho dítěte. Syn brzy vycítil svoji důležitost a moc, kterou mezi námi rodiči má. Pěkně si nás zpracoval k obrazu svému. Mezi rodiči nulová komunikace a kluk je na koni - pěkně si vymýšlí na všechny strany a vodí nás oba za nos. Všichni si ho předcházejí včetně babiček, protože to je jedináček a navíc i jediný vnouček...
Odbočka: to víte za totáče bylo špatně a proto měli lidi běžně i tři děti, přestože věděli, že je přivádí do tak neutěšených podmínek, beznaděje a bídy. To je pěkná blbost - viďte. Nikdo tomu nevěří /jen Jana + Ivan/.
A tak prostě dneska svého syna vidím 1 x do měsíce a rozhodně na něj nemám žádný vliv. Jak žiju to on moc dobře ví. Také ví jak žije jeho matka. On si však žije po svém a poslouchá hlas svého srdce... Musí si sám nabít držku, aby pochopil do jakého světa se vůbec narodil. Liberální trh mu prý nabízí skvělou budoucnost. Za pár let se ho zeptám - uvidíme! P.S.

Odp: Děti po rozvodu...
Jana, 16.2.2009 13:23

Rozvody jsou velké zlo pro výchovu dětí. Bohužel. A děti to velmi špatně nesou - vídáme to ve škole, hlavně holky tím trpí - většinou to chápou jako velkou zradu tatínka. I když těžko soudit, kde je vina.
Na dálku se opravdu vychovávat nedá.
Jo - mimochodem - s těmi třemi dětmi - mám je i bez totáče, i Juras je má, i mnozí další, kámoška má čtyři. Ten problém je jinde.
Napsala jsem článek, když jste mě tak vybízel, snad ho admin brzy vyvěsí.

Odp: Děti po rozvodu...
Alfons, 16.2.2009 14:11

Za totáče děcka ze škol nastupovala na umístěnky. Děs a hrůza. Dnes mají úžasné možnosti a volnost ve výběru zaměstnání. Zaměstnavatelé si o ně můžou urvat ruce.;-)

Odp2: Děti po rozvodu...
Bára Š., 16.2.2009 14:24

Za totáče jistě náš obchod a hospodářeství jen kvetlo - umístěnky a umělé vnucování lidí zaměstnavatelům zcela jistě přispěli k onomu rozvoji, díky kterému se děti praly o „americké“ žvýkačky.

Odp3: Děti po rozvodu...
ivan, 16.2.2009 14:37

Na GP v Brně jsem viděl se porvat skupinu číšníků v oblecích na schodech hotelu, vůli reklamním samolepkám. Nebylo skoro nic, proto se kšeftovalo se vším. Samolepky, nebo placky byly platidlem žádanějším nežli tehdejší Kčs. Asi mají krátkou paměť.

Odp4: Děti po rozvodu...
Yardasan, 20.2.2009 13:11

Já jen myslím, že ty samolepky za to nemůžou, že ti „lidi“ jsou slangem Slayda a zejména autorem knih o kokotech prostě jen a jen kokoti; a žádný systém je nepředělá - musí vymřít sami. S pozdravem jK.

Odp3: Děti po rozvodu...
Alfons, 16.2.2009 15:06

Báro, jsi jedinečná, tvoje příspěvky mě dodávají chuti do života. Nedej se škarohlídy odradit a stůj pevně na svých pozicích. Poukazuj vytrvale na markatní rozdíly dříve a dnes. Ať lidé vědí jak se mají. Tvé úderné, velice hodnotné a dech vyrážející příspěvky bych chtěl reprodukovat s odkazem na jiných diskuzích, kde se pohybuje mnoho nespokojenců. Je to možné? Dám jim odkaz sem a ty jim zde otevřeš naplno oči. Děkuji.

Odp4: Děti po rozvodu...
Bára Š., 17.2.2009 9:41

Ano, je. V případě zájmu uspořádám i autogramiádu.

Odp3: Děti po rozvodu...
Dominik, 17.2.2009 10:35

Báro Š.
Pan Alfons si s tebe neustále dělá legraci. A ty se na to vždycky chytneš. On to vždycky myslí ironicky - prostě úplně opačně.
Myslím, že ho to vždycky náramně pobaví.

Odp4: Děti po rozvodu...
Zkušený psychoanalytik, 17.2.2009 10:51

To jí Dominiku neříkejte, tím ji nejvíce urazíte. Mimochodem se tím dosud bavilo i mnoho jiných, než pouze sám velký Alfons.:-)

Odp5: Děti po rozvodu...
Dominik, 17.2.2009 11:01

Báru Š bych nechtěl nikdy urazit.
Nevím jak ostatní, ale já bych se v jejím věku do takových diskusí nepouštěl. Prostě bych na to neměl a ona na to má. Je dobrá.

Odp6: Děti po rozvodu...
Bára Š., 17.2.2009 11:12

Díky, červenám se :-)

No, já už si říkám taky, že nejlepší by bylo ho ignorovat (chtěla jsem to napsat do posledního článku tady na svíci). Ale někdy mi to nedá, protože i já z toho mám občas legraci :-)

Odp7: Děti po rozvodu...
Alfons, 17.2.2009 12:09

Pro Báru je to dobrá škola života a argumentace. Třeba něco pochytne. Nejlépe by bylo kdyby vyrazila do terénu a tam šířila své poznatky na direct mezi bezdomovci, nezaměstnanými a narkomany. Aby se pořádně otrkala. ;-)

Odp8: Děti po rozvodu...
Antibar, 17.2.2009 12:33

Jasně, proč by tu jinak byla ? Opsala si toho už dost. Teď jí už zbývá jen to podtrhat, naučit se zpaměti, hodit to na CD a na flešku, a může do toho terénu. Přítel jí bude cestou nosit a držet hlásnou troubu a statečně odrážet útoky nepřátel dřevěnou šavlí.

Až se vrátí z mise domů, bude „šťastně v tom“ a tím bude na celé čáře na Svíci po „. áře“.

Odp9: Děti po rozvodu...
ivan, 17.2.2009 12:53

Romantiku, co ty? Jsi těsně přijatej, nebo těsně vyhozenej? ;-)

Jen takovou techninckou, "Slyšela jsem...
scatman, 17.2.2009 19:31

Jen takovou techninckou, „Slyšela jsem dokonce o... Spolužačka mé kamarádky...“ Takhle začínají 100% pravdivé informace:-).
Jinak máš prakticky pravdu, ale na tohle téma vlastně neexistuje odpověď, protože každý je jiný, věnuje se něčemu jinému, nechá se strhnout a všude jiná výchova. To, že někteří překračují hranice a jiným bys zase „naflákal“ za jejich slušňáctví tady bylo a bude.

Odp: Jen takovou techninckou, "Slyšela jsem...
Skynet, 17.2.2009 21:09

Co já znám za studenty ,přátelé, , Tak je pravdy že ve vyučování dělali neuvěřitelné koniny, ato jsem musel tolerovat v určité míře , když to tolerovaly učitelky. Hluk, idiocké výkyvy mozku, a jiní jen chtěli ve vyuč. vědět tak jsme šrotili. Jiné třídy taky , ti co nemají rádi autority se bouřili na úkor studia. Přestávky však se chodí na cíčko na záchod , pokecat z jinýma třídama , pujčit si hry na cd , domluvit se na poledne. Smát se z holkama a o velké přestávce chodit ven. Hulit nebo jindy jsme stihli dát jedno pivko u fotbálku (rozengard) a vratili jsme se do školy. Jindy se bulne den , hodiny. Kope se hakisak , hází freesbe . My jsme treba měli klíč od pěti vchodu ze skoly. My jako Lidi co nás všichni obd. neb měli rádi. létě se jezdí k vodě , Jezdí se na akce (hudbya) koncerty ,festáčky. Jiní si pohrávají z osudem, když skouší která slečna má či nemá AIDS. Hrajou ruskou ruletu. A pak se mezi sebou baví jak ji šukal, že mu zůstali vlasy v ruce, a rozvádí to. Neb že to vůbec neuměla. Ve městech se osáhavají jednou sní pak mu to dovolí jiná pak s ní a pak zase sjinou. Hrajou takovou hru, kterou nechápu, neb jsen schopen jedině hlubokého citu. Něteří se rádi rvou, jiní závodně sportují. Jiné tančí latinské tance a jiné dělají aerobic . Všechny však spojuje chut po životě a hudba. Ad už se komukoliv líbí to či ono.

Odp2: Jen takovou techninckou, "Slyšela jsem...
Tlapka, 23.2.2009 16:12

Za Komoušů byly děti hodně nastejno. Teď jsou některé hrozné a jiné fantastické. Ale o těch horších je víc slyšet.

Odp3: Jen takovou techninckou, "Slyšela jsem...
slayd, 23.2.2009 18:04

Pozor na Tlapku, aby to nakonec nebyla nějaká móc velká chytrolínka! Já osobně mám radši Šlapky než Ťapky, protože ty první jsou daleko úpřimnější. Na nic si nehrají: řeknou na rovinu kolik bude stát to či ono a své slovo dodrží... Taková slušná Ťapka moc kecá o lásce a citech, ale nakonec zjistíte, že vás to stojí měsíčně pěkný balík a v tý posteli? ... no nic moc! P.S.

Odp: Jen takovou techninckou, "Slyšela jsem...
martinkaaa91, 18.2.2009 18:10

nojo, ale kdo rád neslyší nějaký ten drb:-)

Odp2: Jen takovou techninckou, "Slyšela jsem...
slayd, 18.2.2009 18:22

Potřeboval bych spíš podrbat na zádech... P.S.

Osobně si myslím, že v téhle otázce se...
Desappointea, 20.2.2009 10:09

Osobně si myslím, že v téhle otázce se opravdu nedá tak radikálně paušalizovat, jako to autorka udělala. Není jen černá a bílá, je i něco mezi :-)

Máte pravdu, studenti jsou z velké...
Tony, 11.10.2010 15:42

Máte pravdu, studenti jsou z velké části velmi primitivní stvoření. Jen bych podotkl, že v každé třídě jsou určité skupiny od podivínů v brejličkách přes střední „nejnormálnější“ vrstvu (občasní konzumenti marihuany) až po totální vyhulence kteří tráví každý večer bez výhrady v bordelech a barech všeho druhu...

Je na tom něco špatného? Podle mého není, každý si může vybrat jaký je.

Devatenáctiletá autorka :-) Hmm, nechcete se sejít? xd (joke)
Ono, že jste začala kouřit bych nesváděl na ostatní... To je značí vaši slabou vůli a lehkou manipulovatelnost.

Odp: Máte pravdu, studenti jsou z velké...
tlapka, 12.10.2010 10:38

Studenti se filtrují. Kolikrát nastoupí na školu 300 a v II. ročníku je jich jen 50 (stalo se na VŠB).

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.