Neptejte se co, ale proč

Komentáře k článku

31.1.2009 14:08

Krajské dary

Vypadá to jakoby vánoce pokračovaly.
Další kraje nabízí od února dar ve formě zaplacení poplatků u lékaře. Tato akce bude mít jistě úspěch, o tom není pochyb. Idea poplatků neměla od začátku na růžích ustláno.

Ovšem zatímco placení za pobyt v nemocnici nebo návštěvu pohotovosti lidé většinou berou, třicet korun pro doktora působí jako červený hadr na býka. Jistě nebyl to zrovna nejlepší nápad zvolit plošné zpoplatnění. Stačila by však jednoduchá novela (která se snad rýsuje) a určité skupiny by byly od placení osvobozeny. Mám zato, že každý druhý pracující v produktivním věku, takový pakatel jako je třicet korun neřeší.

Kraje teď tedy budou platit za nás a čertví proč nejdou ve svých darech dál? Co takhle příspěvek na prevenci? Na vitamíny, na bazén, na solnou jeskyni. A co takový příspěvek na zdravé stravování školáků a předškoláků. Kdo by si vybral oběd s převahou zeleniny platil by za něj třeba jen půlku.

Příkladů by se našlo jistě mnohem víc. Myslím, že na rozdíl od poplatků u doktora je to jedna z těch investicí, které se vyplatí, i když její výsledky nejsou viditelné hned, ale třeba až za několik volebních období. Nebo že by tohle byl ten kámen úrazu?

Třicet kaček byl solidární poplatek...
ivan, 31.1.2009 19:05

Třicet kaček byl solidární poplatek, ale současně snadno překonatelnou závorou pro každého. Jeho zavedení mělo jasný a srozumitelný smysl. Nebo ne? Nechápu, co měl ministr Julínek ještě vysvětlovat? Právě zde mohli uplatnit lidé volající po větší vzájemnosti svoji solidartu s těžce nemocnými lidmi, mnohdy trpícími velkou bolestí!! Více užívám, více platím, je princip jízdenky, i tak stále režijní. Polechtání našich měšců určilo cenu mnohých, někdy mě bylo až stydno.

Odp: Třicet kaček byl solidární poplatek...
sneczech, 31.1.2009 21:29

Pro pořádek bych měl asi objasnit, že já, jak je asi znát, jsem pro zachování poplatků a nepokládám třicet korun za likvidační apod. Naopak nesdílím ideu socialistů, že zdravotnictví nemůže být obchod. Ono je navíc obchod už nyní. Takové ty řeči, že by mělo být vše zadarmo pouze jinak říkají, že z daní.

Odp: Třicet kaček byl solidární poplatek...
Jimmy, 1.2.2009 0:46

Třicet kaček je regulační poplatek. Solidární je naopak zdravotní daň („pojištění“). Ale díky regulační funkci tohoto poplatku mohli být solidárně sníženy doplatky u drahých léků pro méně obvyklé ale závažné nemoci.

Odp2: Třicet kaček byl solidární poplatek...
ivan, 1.2.2009 1:53

Regulační poplatek= umocnění solidární funkce pojištění. Souhlas. Moje nepřesná formulace.

Všichni lidé dole vědí co je normální...
slayd, 31.1.2009 19:11

Všichni lidé dole vědí co je normální, ale vůbec netuší, že to normální a spravedlivé není v zájmu těch nahoře. Proto jak zde jeden nick ne svíci komentoval: to co většina lidí považuje za nemorální a nespravedlivé - to je již uzákoněno jako norma zákonem. Nick s přezdívkou OSVÍCENÝ dokonce pokračoval útočně tím, že právě svíce je zřízena těmi, o kterých se nemluví a slouží jako ucho k zaznamenání fňukajících občanů a jejich postupné pacifikaci. Když si tedy za takovým účelem ti neznámí lidí svíci zřídili, tak jim klidně svůj názor sdělte. Co se může stát? Pravděpodobně nic. Nejspíše budou vaše názory ignorovat, jak se to běžně děje a pokud se rozhodnout něco řešit, tak budete mít pocit, že se něco pohlo kupředu díky vám. O tom však já silně pochybuji. Další příspěvky ať jsou jen pozitivní. Na deprese a rouhačství postačí jeden exemplář tzn. P.S.

Fakt nechápu, jak mohou být lidé tak...
Bára Š., 31.1.2009 20:37

Fakt nechápu, jak mohou být lidé tak blbí a pouze kvůli poplatku se „začít obracet doleva.“
Asi nechápou, že zdravotnictví je v háji a toto mohlo mít naději na úspěch.
30 korun mi naprosto nevadí a žíly netrhá. Nicméně důchodci by fakt nemuseli platit za každou položku...je to skupina, která zaplatí za léky nejvíce a přitom právě ona se sotva „ulejvá z práce.“ Tedy, „ulejvá,“ ale na doživotí :-) Ale tuším, že jejich výdaje na poplatky byly omezeny určitou hranicí.

Odp: Fakt nechápu, jak mohou být lidé tak...
ivan, 31.1.2009 21:26

Přemýšlivý člověk se zajistí na svoje stáří z dob svého aktivního života, zajištěním nejsou jenom ušetřené peníze, ale vybudované zázemí. Nikdo se nedožívá penze rokem nula! Někdo svůj život prodovolenkuje a poromejdanuje. Mladej Vejskal, starej Stejskal. Tak to je. Báro, důchoci trpí daleko víc přehlížením, sociální vyděděností a nevděkem dětí nežli materiálním strádáním. Jsou spíše věkovou, nežli sociální skupinou. V důchodu jsou i milionáři. Manipulativním označením jako skupiny jsou ale významnou lovnou zvěří politických stran. To, co je ve skutečnosti spojuje jsou většinou bolavá kolena a ztuhlá záda. Tak jest. Iv.

Odp2: Fakt nechápu, jak mohou být lidé tak...
Bára Š., 31.1.2009 21:45

No, nějací milionáři by se tam asi našli. Ale obvykle je to vážně docela jednotná sociální skupina. Nedbalé hadry, někdy až otrhanost, špatná hygiena, květák trvalé na hlavě, chudý slovník, málo peněz, žádné zájmy mimo televize a Blesku, volba komunistů (někdy i sociální demokracie, jaký pokrok). Hm..jsem se nějak rozčílila. Vážně mě to čeká ?:-(

Odp3: Fakt nechápu, jak mohou být lidé tak...
Jana, 31.1.2009 21:59

Cože? Máš babičku nebo dědu? Nebo praprarodiče?
To je hrůza.
Nedbalé hadry - ti lidi jednak už dávno nesledují módu, jednak nemají ani prostředky. Jde jim hlavně o pohodlí.
Hygiena - máš představu, jaké úsilí může pro starého člověka znamenat ta tvoje hygiena? Jak to bolí vůbec se dostat do vany? A s jakými riziky je to spojeno?
A jaké zájmy mají ti lidé podle tebe provozovat? Lozit po horách?
Vážně si myslíš, že komunisty a ČSSD volí jen důchodci? Kde by pak vzali tolik hlasů?
Děvče, pokud ses rozčilila, tak já jsem se teď rozpálila do běla.

Odp4: Fakt nechápu, jak mohou být lidé tak...
Bára Š., 31.1.2009 22:27

Nejde o modu...ale nemusí nosit potrhané nezašité věci..knoflíky snad přišije každý. Je mi jedno, co kdo nocí, když to nezapáchá a nevypadá to jako sebrané od bezdomovce.
Hygiena...no, asi to má rizika, ale proč musí žena už na dálku zapáchat uleželou močí? Na tyto problémy jsou dnes jisté pomůcky a prádlo snad vyprat ještě lze.
Jaké zájmy mají provozovat? Znám dost starých lidí, kteří jen nečumí na televizi..bohužel je jich menšina.
A komunisty volí z velké většiny především důchodcovská základna, tak to je ;-)

Nevím, nepřipadá mi, že by každý člověk nad 60 musel chodit jako potrhaný bezdomovec a spoustě lidem zůstala ta snaha být alespoň čistí. A spoustě zase ne.

Odp5: Fakt nechápu, jak mohou být lidé tak...
Bára Š., 31.1.2009 22:35

Jo a babičku mám, ale nikdy by ji nenapadlo chodit v roztrhaných špinavých smrdících hadrech s vlasy, jež se skoro stydím popisovat.

Píšu to proto, že v Praze těchto lidí potkávám v tramvaji hodně. A že mě to docela znechucuje. Pokud někdo nemůže vlézt do vany, je zde bezplatná pečovatelská služba (v současné době celková koupel včetně umytí vlasů).

Odp6: Fakt nechápu, jak mohou být lidé tak...
Bára Š., 31.1.2009 22:37

Chápu že to je prostě nepříjemné a hrozné..ale zůstat ve špíně a ještě díky tomu získat různé problémy je snad ještě horší.

Odp7: Fakt nechápu, jak mohou být lidé tak...
ivan, 1.2.2009 0:35

Báro, jak tak koukám, tak jsme se dostali od 30ti kaček k mýdlu. Vše ve spojitosti s důchodcovstvým, je to jakási kalibrace stavu. Někoho opravdu přemůže stáří, věk skutečně změní vnímání lidí a orientaci v realitě. Když je někdo zužován bolestmi , nevolnostmi, únavou a obavami z rychle se měnícího světa, kterému přestává rozumět, tak potřbuje pomoc z venčí, sám se v realitě přestává orientovat. Utržený knoflík a zmačkané kalhoty s oleštěným sakem se stávají nevnímatelnou zanedbatelností. Přesto to jsou lidé, kteří vybudovali to, co dneska obdivujete. Nádherné budovy, sady, silnice, chodníky po kterých chodíte, to oni jsou nositeli znalostí, dovedností a vědění na které my pouze navazujem. Docela bych si přál, abychom i my obstáli s takovou ctí. Jak na Vás působí ,,Co jste dneska vy, byly jsme i my, co jsme dneska my budete i vy.

Odp8: Fakt nechápu, jak mohou být lidé tak...
Skynet, 1.2.2009 1:00

moc hezky podáno, můj názor na stáří a poplatky je, že mají důchod 10000kč a mín. Zaplatí li 5000 za byddlení, vodu, elektřinu. A jídlo, vitamíny,dobrůtky 2500. Léky 500korun. koupí si svetřík ASIK značkový (3000kč). Asi ne, tak koupí si svetřík za 50 korun. A rozpočet vdovy k této chvíli je 8050kč. Jde za měsíc 3x k doktorovi tak tomá z lékárnou za 180kč, a jiní mnoho krát víc. A co když se porouchá pračka, televize, vysavač.. To se zdá že mají na poplatky. Oni dřeli za komunismu i v soboty, a někdy i v neděli. A ted systém který sponzorovali jim není schopen slevit.

Odp9: Fakt nechápu, jak mohou být lidé tak...
Alfons, 1.2.2009 1:49

Vidět že se zde najde i někdo kdo není úplně zblblý propagandou a ví něco o reálném životě.

Odp9: Fakt nechápu, jak mohou být lidé tak...
ivan, 1.2.2009 2:47

Skynete, ale můj příspěvek nebyl ani trochu politický. Prostě jsem projevil úctu těm, kteří budovali to co obdivujem.

Odp10: Fakt nechápu, jak mohou být lidé tak...
Skynet, 1.2.2009 3:49

Já vím souhlasím z tvými názory. Spíš se jedná o výše zmíněné témata . připsal jsem to k tobě neb jsem tak usoudil.

Odp8: Fakt nechápu, jak mohou být lidé tak...
Bára Š., 1.2.2009 9:32

Je to hezky napsáno, nicméně ze svého (možná namítnete naivního mladického) pohledu doufám, že takhle neskončím. Je to pro mě hrůza. Zvláště když vidím, že zestárnout se dá i jinak.

A bohužel nositeli znalostí je ve skutečnosti jen pár vyvolených. Ty budovy také nebudovaly prodavačky...

PS máte pravdu, je to zcela mimo téma

Odp9: Fakt nechápu, jak mohou být lidé tak...
Skynet, 1.2.2009 10:10

??????????????????????????????????????????????

Odp9: Fakt nechápu, jak mohou být lidé tak...
ivan, 1.2.2009 12:00

Báro, myslím, že to to není úplně pravda, zkuste o tom přemýšlet. Nositelem průlomových znalostí je věda, o tom není pochyb. Na školách jsou připravováni těmi nejlepšími, jak průměrní, vemi dobří, tak i ti kteří ve vědě postoupí o krůček dál, ale jen někomu se podaří, dnes spíše spolupracujícím týmům, postoupit o krok.

,, :-) postoupení o krok, tvoří chtěný pokrok,;-)

Pak, ale stejně záleží na organizovanosti celé společnosti a schopnosti spolupracovat na všech úrovních, tedy i zajištění těch v první linii. Pouze účastí na všech úrovních a vzájemným se učením se posouváme kamsi, celkem jistě i prací oněch prodavaček. Zkuzte poslat zaoceánsku loď těch nejlepších, třeba do qatemalských pralesů, v minulosti se tak už stalo, dokonce tam byla postavena i kopie Londýnské opery, dovezení učitelé, inženýři, odborníci na cokoliv i s rodinami, se snažili co mohli, těžařská společnost tam zřídila i banky. Jiná kultura však zůstala ke snahám o ,,povznesení" netečná. Zkuste si uvědomit, kolikrát se to už v historii stalo. Kolik takových pokusů už bylo po celeém světě už učiněno.

Odp10: Fakt nechápu, jak mohou být lidé tak...
Alfons, 2.2.2009 0:28

Nositelem pokroku jsou misionáři a církev.

Odp11: Fakt nechápu, jak mohou být lidé tak...
Skynet, 2.2.2009 3:07

Ne jen , Albert Anstein nebyl kněz, ani misionář. A zastavil 2.sv.v.

Upřímná pochvala Ivanovi.
antik, 1.2.2009 11:46

Pane Ivane, to o těch důchodcích, to jste napsal moc pěkně. Přestože jste politicky i ekonomicky „ na opačném břehu“ než já, a většinou mi extrémně tvrdě oponujete, přesto Vám za příspěvek z 1.2.2009 0:35 dávám VELKOU JEDNIČKU a přeji Vám za to nadále šťastné starty, šťastná přistání a šťastná shledání s Vaší paní.

Odp3: Fakt nechápu, jak mohou být lidé tak...
ivan, 31.1.2009 22:23

Čeká, čeká! Koho pán Bůh miluje, ten zemře mladej. To platí! Důstojně zestárnout je umění. Někdy někoho napadne si v padesáti nazelenit vlasy a vyčesat číro, ale pokud tak nežil celej život, tak chudák vypadá směšně, to je první krok mimo. To tě, (je) zavede k činnosem a zájmům, které nepotřebují konfrontaci se skutečností. Takhle tě život vytlačí ze středu na okraj. Každý rok, máš kratší krok. Tak jest. Iv.

Zrušit důchodcům a dětem
Jana, 31.1.2009 21:55

S poplatky jsem se smířila. I když mi vadí, že ty u praktických a odborných lékařů a v lékárnách, prostě mimo nemocnice, jdou přímo lékařům a provozovatelům lékáren.
To u nemocnic je to něco jiného, myslím, že tam opravdu pomáhají rozvoji zdravotnictví.

Jinak ale nemohu úplně souhlasit s tím, že třicet korun je pakatel. Ono stokrát nic umořilo osla.
Jednak ti staří lidé, kteří bývají hodně nemocní. Moje babička zemřela na jaře na rakovinu. A co se chuděrka naplatila před smrtí. Třeba ji taťka vezl do Brna na „konzilium“ a doktoři si pak vzali 120 korun, protože byli čtyři.:-(
Anebo děti. Když je máte doma tři a všechny vám onemocní a vy k tomu, to potom lítají prachy komínem.

Odp: Zrušit důchodcům a dětem
sneczech, 31.1.2009 22:41

Ano zrušit poplatky například důchodcům a dětem. Proč ne? Opravdu ale myslím, že třicet korun je pakatel. Příklady, které uvádíte jsou nemilé, jenže nestávají se zase tak často, aby průměrnou rodinu zruinovaly. Nicméně váš názor vám neupírám, mám jen trochu jiný pohled na věc ;-)

Odp2: Zrušit důchodcům a dětem
Jimmy, 1.2.2009 0:40

Když by se zrušili poplatky pro důchodce a děti, tak už se můžou zrušit úplně.
Ještě bych pochopil zrušení poplatků pro děti do cca 15 let, protože ty si ještě netroufnou něco simulovat nebo chodit k doktoru místo do školy.
Ale u důchodců, kteří stejně jako ostatní jsou chráněni limitem 5000 Kč ročně jsem proti rušení.

Když jsem náhodou nemocný a po 3-4 hodinách čekání v ordinaci naplněné ze 2/3 až 3/4 důchodci čekám v předpokoji obvodní lékařky, tak mě čerti berou když slyším rozprávění důchodců v ordinaci, kteří „řeší“ nikoliv své problémy, ale „problémy“ celého širokého příbuzenstva a zjevně si velká část z nich přišla pokecat. K tomu ať slouží nějaké kluby důchodců, ale ne lékař s náklady 1000 Kč/hodinu (odhad).

Chápu že staří lidé mají různé choroby (mám rodiče v důchodu), jenže z drtivé většiny se jedná o chronické potíže které se řeší používáním stále stejných léků, takže v zásadě není problém napsat a vyzvednou si léky např. na 2 měsíce dopředu a pouze při změně stavu řešit nějaké vyšetření.

Odp3: Zrušit důchodcům a dětem
Alfons, 1.2.2009 2:25

Kecáš.

Odp4: Zrušit důchodcům a dětem
Jimmy, 1.2.2009 8:53

V čem kecám ?

Mám obvodní doktorku, která je sice úžasná medička (a proto je o ní zájem), ale nějak nestíhá organizaci. Takže člověk čeká pár hodin s důchodci v čekárně, pak si vždy pozve sestra jednoho až dva pacienty do předpokoje ordinace a najde a připraví dokumentaci daného člověka a pak teprve jde člověk do ordinace. Ale v tom předpokoji se čeká 10-20 minut a je slyšet rozhovor v ordinaci. A poslouchat tam rozhovory, kdy důchodci rozebírají situaci v celé jejich široké rodině je to těch 3-4 hodinách v čekárně opravdu radost, při představě že takto se tam vykecává skoro každý. Na mě to má ovšem účinek přesně opačný. Když už jsem konečně v ordinaci, tak jsem naštvaný až nasr... a odpovídám krátce a úsečně a jsem do 5 minut venku.

Kdyby ta doktorka nebyla naše rodinná doktorka a především kdyby nebyla tak dobrá jak je (např. jako jediná identifikovala trombózu v noze mé matky a tím jí zachránila život), tak už dávno chodím jinam. Takto to 1-3x za rok nějak přežiju.

PS: OT
Je opravdu tak obtížné místo napsání nového komentáře kliknout na odpovědět a držet tak stromovou strukturu příspěvků ?

Odp5: Zrušit důchodcům a dětem
Alfons, 1.2.2009 12:01

Jestli nechá doktorka seniory kecat je to její chyba a ne chyba seniorů. Takže trapné svalování viny na seniory uměl Julínek s Cikrtem. Toto jsou trapné modré pomatenosti a oblbovačky poslední dobou křečovitě po internetu a jinde šířené. Doktor jede na čas, aby měl výkon, takže zase kecy-kec.

Odp5: Zrušit důchodcům a dětem
Martin K., 1.2.2009 14:13

Takže 1-3 krát 3-4 hodiny rovná se 3-12 hodin ročně zbytečně promrhaných. Je příliš vysoká oběť za to aby si důchodci popovídali se svojí doktorkou?

Odp3: Zrušit důchodcům a dětem
Jurik, 2.2.2009 9:34

Ty.. Jiímmmmy!
Neboj,každým dnem se ti to stáří přibližuje,sice nepozorovatelně,ale č a s synku,čas je nepodplatitelný(jako vše v tomtro Čechkocourově)!Jednoho dne(pokud se toho dožiješ)z tebe učiní „důchoďáka“ a TY Jimmmmy!Ty!?No přece budeš v té partě uslintaných důchodců,co chodí k lékaři „jen tak na kus kecu“.I když??Mám značné pochybnosti,že se toho důchodu za těchto podmínek dožiješ a zda ještě na "něho budu v státní kase..víš Jimmmy?Ten důchod bych ti já zcela úpřimně přál..včetně návštěv doktorů.........

Odp4: Zrušit důchodcům a dětem
Jimmy, 2.2.2009 14:23

Vzhledem k tomu, že geny se nezapřou, tak až budu v důchodu, tak pokud budu mít doktorku stejného typu (tu samou v té době už těžko), tak k ní budu pravděpodobně chodit podobně můj otec, současný důchodce. Jen když je opravdu potřeba a se značnou nechutí při představě x hodin strávených ve společnosti tlachajících ± vrstevnic.

Odp: Zrušit důchodcům a dětem
ivan, 1.2.2009 1:46

No, Jano, protože se už známe dlouho, tak si troufnu. Když se sejdou čtyři konziliární lékaři k případu, aby nemocnému pomohli, tak si nemyslím, že by se měli podělit o třicet kaček, tedy, každý sedm-pade. To, že bych zaplatil krátce před svou smrtí 120 kč, to bych opravdu nesl velice těžce, asi bych se z toho v hrobě obracel. Příspěvek na děti není mzda, za to, že je lidé mají, ale právě ten příspěvek solidarity těch, kteří je nemají, na nesení spolunákladů potřebnou k jejich výchově jiným, tedy i zdravotní péče. Příspěvek na každé dítě vzlášť, platba za kažé dítě vzlášť. 1=1. Peníze na školství bych dal pouze státním školám, protože jenom tam bych měl pocit, že přispívám na školství, ale soukromým školám, nebo učitelům i odborným, nebo jejich školníkům, bych nedal nic, protože by si peníze z příspěvku nechali.

Příspěvek má smysl pouze ve spojitosti s Janiným, se znalostí okolností. 31.1./21.55 h.

Iv.

Odp2: Zrušit důchodcům a dětem
Jana, 1.2.2009 13:04

No, ono když přijdeš do nemocnice, platíš šedesát za den, bez ohledu na to, kolik doktorů tě vidí. Není to v tom, že by ti doktoři o těch třicet korun od babičky extra stáli. Prostě blbá administrativa.
A obvoďák, ke kterému pak mamka šla babičce pro léky, chtěl po ní taky třicet korun. Když se mamka ohradila, že za předepsání léku se poplatek neplatí, když babičku ani neviděl, zeptal se, jaký má babička tlak. Taková blbá otázka.:-(
Na druhou stranu, jiní doktoři se snaží vybírat poplatek minimálně. Když si naše dětská zve děti na kontroly, odběry atd., tak neplatíme. Jiní dr. jsou ale schopni zaúčtovat si i povinné očkování.:-(
Pokud jde o přídavky na děti, o kterých píšeš, nevím proč v téhle souvislosti, kdo je dnes dostává? Běžné rodiny jako my rozhodně ne. Nejde o plošnou dávku, dosáhne na ni jen malá část opravdu sociálně slabých. Ale to jen pro orientaci.

Odp3: Zrušit důchodcům a dětem
ivan, 1.2.2009 14:55

Jano, nebyla to ode mne ironie, ani zlovolnost. Věř! Lékaři v nemocnicích jsou buď v zaměstnaneckém, nebo ve smluvním vztahu a režijní náklady svých pracovišť neřeší, ty jsou starostí provozovatele nebo zřizovatele. U soukromých praxí je to tak, že si lékař platí všechny náklady vč. platu sestry,- většinou obvoďáci. Je to jako by sis musela postavit vlastní školu, zaplatit, školníka a všechny úbržby a režie, aby si mohla učit. Školy se taky boxují o každého žáka, spojitost s jejich existencí je naplněnost. Nebo ne? Když jdu na pigáro, (perniciosní anemie) tak bych neměl platit, přestože spotřebovávám materiál i jejich čas. Za změření tlaku, kdy nespotřebovávám nic, dávám třicet kaček. Uznaný výkon. Přesto tuto nabídku nikdy neodmítnu. Vědomě takto podporuju svojí obvoďačku a dávám jí to s gustem. Jano, tvoje rodina nedostává přídavky na děti? To bych se divil. Kolik je dnes přídavek na tři děti? Ať to nehledám. Fakt mě to zajímá. Je to tak, že ani v jednotném systému nejsme všichni ve stejných pozicích.

Odp4: Zrušit důchodcům a dětem
Jana, 1.2.2009 18:42

Nevím, kolik dělají dnes přídavky. Opravdu žádné nedostáváme.
Pokud jde o obvoďáka - sranda na tom byla, že se ptal maminky na tlak babičky - aby si ho mohl zapsat a inkasovat poplatek.
Přídavky se neodvíjejí od počtu dětí, ale od jejich věku a od příjmu rodiny.

Odp5: Zrušit důchodcům a dětem
Jana, 1.2.2009 18:43

Jinak, nemyslím si, že třicet korun je lékařova platba. Je to cosi navíc. Všechny výkony má přece hrazeny pojišťovnami.

Odp6: Zrušit důchodcům a dětem
Jana, 1.2.2009 19:02

Teď jsem to vyhledala. Na přídavky mají nárok rodiny s příjmem do 2,4 násobku životního minima.

Odp7: Zrušit důchodcům a dětem
ivan, 1.2.2009 20:39

Fakt jsem pozadu, myslel jsem, že nároková dávka je dána pevně věkem a počtem dětí. Už jsem na to mrknul, je to jinak, životní minimumn pětičlené rodiny věkově strukturované podle daného klíče je 11650,- tedy příspěvkový nárok zaniká s 11650,- x 2,4 a výše. Občas je třeba se hodit do obrazu. Zdravím tě. Iv.

Odp8: Zrušit důchodcům a dětem
Jana, 2.2.2009 21:29

Pro nás je to přesně 11.000, asi jsi nám napočítal větší děti.;-)
Jinak, to je sranda, máme dva křečky a jeden se naučil otvírat si dvířka klece. Museli jsme to zajistit drátkem. Teď slyším nějaký rámus - milá křečice si ten drátek právě rozmotávala, pak pacičkama otevřela dvířka a vyrazila na procházku. No musela jsem vytáhnout děti z postelí, aby to viděly. Jinak by mi nevěřily.

Odp9: Zrušit důchodcům a dětem
ivan, 2.2.2009 23:02

No, něco v těch hlavičkách mají. Představ si, že chobotnice si umí otevřít i závitový uzávěr, to je důkazem abstraktního myšlení, závit totiž není vidět. Musí si zapamatovat i neůspěšné pokusy, aby mohla pokračovat správným směrem. Závitový uzávěr je vrcholem myšlení i některých lidí.

Odp10: Zrušit důchodcům a dětem
Beránek B., 2.2.2009 23:18

Skutečně se stalo:
V Chorvatsku v Mořském akváriu jeden návštěvník při odchodu zamával na chobotnici, která se na něho dívala. A ejhle, chobotnice mu to oplatila a jedním chapadélkem mu vzápětí také na rozloučenou ze svého akvárka zamávala.

Odp2: Zrušit důchodcům a dětem
Juras, 1.2.2009 23:09

S těmi soukromými školami, tos mě překvapil. Připadá Ti správně, že člověk, který dá dítě na soukromou školu, vlastně platí školu svému děcku, přitom přes erár financuje studenty státních škol a sám žádný příspěvek nedostane?

S těmi čtyřmi doktory, to si myslím, že máš pravdu, s jednou výhradou. Jenom za jedním doktorem se jede na vyšetření, že si pozval na poradu ještě několik kolegů, jde mimo pacienta.

Opravdu postřeh
Alfons, 1.2.2009 3:21

...Když jsem náhodou nemocný a po 3-4 hodinách čekání v ordinaci naplněné ze 2/3 až 3/4 důchodci čekám v předpokoji obvodní lékařky.....Napsal ten kdo u lékaře vůbec nebyl. Julínkův oblíbený argument.

Tak to chce změni lékaře (já stím...
Skynet, 1.2.2009 3:51

Tak to chce změni lékaře (já stím čekáním problém nemám.)

Odp: Tak to chce změni lékaře (já stím...
Alfons, 1.2.2009 8:15

S čekáním mají problém ti, kterým se v hlavě zasekla Julínko-Cikrtova argumentace.

Odp2: Tak to chce změni lékaře (já stím...
ivan, 1.2.2009 10:17

Alfonsi, toto je spíše pokřikování nežli vznešení argumentů. V čem byla Julínkova reforma špatná? Kde měla podle Vás chybu? Julínek byl jeden z nejpřipravennějších ministrů s jasnou vizí. Aby mohla být dokončena jím dobře propracovaná reforma, tak na jeho místo, a řízením ministerstva byla dosazena paní architetka. Na ženu na vozíku se hůře útočí. A teď ty argumenty, prosím.

Odp3: Tak to chce změni lékaře (já stím...
Alfons, 1.2.2009 11:05

Julínek zavedl reformu s tím, že se poplatky budou vracet do systému, tedy do pojišťoven a odtamtud budou pžerozdělovány. Dnes vylezlo na světlo, že poplatky jsou vlastně určeny a používány pro zvýšení platů lékařů. Takže Julínek LHAL. Stačí pane dochtore? Vizi si janě račte zkontrolovat a přehodnotit. Kromě toho SOLIDARITA podle Julínka znamená vybírat poplatky od pacientů a vracet je jiným pacientům. Což je zvrhlost.

Odp4: Tak to chce změni lékaře (já stím...
ivan, 1.2.2009 18:58

No, tak to je omyl!.. Drobný poplatek, (sociálové neplatí,) má bránit nadužívání péče, a tím chránit poddolování pojistných vkladů. Třicet kaček je vstupenka do systému, tím chrání ,,dražší „pacienty před ,,paralenyky“. Přesto je tato nízká závora lehce překonatelná i pro lidi s nižšími příjmy s tím, že může být prospěšná i jim v dobách jejich setkání s osudem. To, že považuju solidaritu zdravých a lehce nemocných s těžce nemocnými za dobrou je věc mého cítění. To, že zde ječí rudooranžisti, byť by to mělo být jejich!!.. přesvědčení, mě překvapuje. To, že jsou poplatky použity v místě jejich platby k libovolnému použití podle uvážení a potřeby, je mě dávno známou skutečností, Alfonsi, to, že Vás to překvapilo až dnes, mě nepřekvapilo.

Odp5: Tak to chce změni lékaře (já stím...
Juras, 1.2.2009 23:03

:-) Taky mě Alfons už ničím nemůže překvapit :-)

Odp6: Tak to chce změni lékaře (já stím...
Alfons, 2.2.2009 0:06

Vaši naivitu překvapí život sám.

Odp7: Tak to chce změni lékaře (já stím...
ivan, 2.2.2009 7:04

Ten kdo ví, že život není Strana, nebo peříčko, ale PES, toho nic nepřekvapí. Překvapenej bych byl kdyby tomu byo jinak.

Odp3: Tak to chce změni lékaře (já stím...
Jurik, 2.2.2009 9:40

:-(Dle vyjádření j i n ý ch (myslím tím lékařů),byl Šulínek j e n docela mizerným řadovým anesteziologem a v kruhu s ním pracujících lékařů (řeknu to slušně)velmi neoblíben.To o něčem hovoří,nebo ne?

jj
Skynet, 1.2.2009 9:55
Poplatky?
slayd, 1.2.2009 19:54

Už je to trapné téma. Pokud se mají poplatky platit, tak bez vyjímek. Ať sníží tu částku ze 30Kč na 20Kč nebo 10Kč, ale ať se nevymýšlí zase další dodatky a vyjímky. To je opravdu k posrání pořád dokola, jak o Červené karkulce. Tři věci se rozhodně změnily po zavedení poplatků: 1/ prořídly čekárny u obvoďáků
/to beru za kladné/
2/ určitě se snížily výdaje ve zdravotnictví dříve dávané na hlouposti /také přínos/
3/ poplatky skončily v kapsách doktorů místo v systému zdravotního pojišťění /nesmysl/ a ušetřené miliony mám obavy, že se také z větší části přesouvají neznámo kam /černá díra/. Takže závěr běžného občana: ROZPAKY! Jdiu se dívat na ROMING. ČUS P.S.

Regulační poplatek je určitě...
PetrPan, 1.2.2009 21:32

Regulační poplatek je určitě konstruktivní rešení pro tzv. „zlepšení zdravotnictví“. To je jedna věc, druhá věc, že tyto peníze asi nejdou tam, kam by měly a nenesou takový užitek jaký by měly mít. Kdo ví, já této poplatkové spirále moc nerozumím, ale už by se mohli konečně dohodnout a furt v tom nědělat takový chaos.
Co se týče důchodců, je to těžká otázka. Na jednu stranu je pravdivé tvrzení, že celý život za totalismu pracovali pro stát a teď jim to oplácí poplatky, devalorizaci důchodů atp. Na druhou stranu je tu otázka asimilace s 21. stoletím a také se změnami, které jsou rychlejší než průjem. Snad se najde někdo, kdo to tu celé zreguluje a bude to konečně fungovat tak jak má (nicméně asi utopická myšlenka). :-)

Je to zločin
Juras, 1.2.2009 23:15

O smysluplnosti a správnosti regulačních poplatků by se dalo diskutovat. Já si myslím, že to je dobrá věc a že Julínek byl nejlepším ministrem Topolánkovy vlády, ale klidně bych byl ochoten přijmout opak, přestože předchozí stav vedl k nadužívání léků i lékařské péče. Pomoc sociálně slabším by měla být vymyšlena jinak než odpouštěním poplatků.

Co mi ale pije krev a na čem se, doufám shodne většina odpůrců i zastánců regulačních poplatků, že je stav, který zavedli socialisti v krajích, je špatný, že socialisti ve snaze ulovit prospěchářské voliče vyvedli jednu z nejhorších volovic, co se jim kdy povedla.

Odp: Je to zločin
Juras, 1.2.2009 23:16

trochu se mi zabrebtala druhá část příspěvku - doufám, že je to trochu srozumitelné - i ty socialistické voloviny. :-)

Odp: Je to zločin
Skynet, 2.2.2009 3:29

H, Mě se poplatky taky nelíbí... Můj názor je že to stejně schytají zas neviní, mám rakovinu (teze) a chodím na ozářky často. Mám spací nemoc, a než se probudím tak budu dlužit snad milion.. Člověk v produktivním věku stejně nemá čas ''být nemocný,, takže komu poplatky ubližují... No starým lidem (to si nezasloužili) a rodině z malým příjmem, a malými dětmi (nab pravděpodobnost této rodiny je tolikrát vyšší, kolik má dětí. 2nebo3x. A ten mladý-á stejně jen vidí byznys, ho drobné nerozhodí.. j ale ty slabší

Odp2: Je to zločin
Juras, 2.2.2009 8:59

Povedlo se mi nenapiöjit příspěvek. Čtěte níže.

milion ne, limit je právě několik tisíc...
Juras, 2.2.2009 8:58

milion ne, limit je právě několik tisíc (žeby pět?) a nad tento limit ročně už se nemá platit nic. Je to právě lepší zabezpečení lidí, kteří si museli léčbu hradit a utráceli statisíce nebo milióny ročně.

Odp: milion ne, limit je právě několik tisíc...
ivan, 2.2.2009 10:16

Nově 2500,- ročně! To fakt za ty kecy nestojí. Právě proběhla nejlevnější kampaň rudooranžistů. Z jejich ječení mě už brní uši, zaujalo mě , že se postavili proti věci, která by měla mýt jejich presvědčením. Tedy¨sounáležitost.

Odp2: milion ne, limit je právě několik tisíc...
Skynet, 2.2.2009 10:58

Reforma však vychází ze špatných
a nekorektních filozofických, ale i ekonomických
východisek. Výchozí předpoklad, že
ekonomické nástroje přirozeně motivují občany
k požadovanému chování, je nepochybně správný
a akceptovatelný. Tyto nástroje však musí být
cíleny na skupiny občanů, u kterých lze předpokládat
očekávaný efekt, ale zároveň není možné,
aby došlo u některých skupin k sociální neúnosnosti
ekonomických stimulů.
Poplatky jsou pouze další
zdravotnickou daní
Zahájená reforma vychází ze špatných předpokladů
chování pacientů, jednotlivých segmentů
zdravotnického systému a dopadů na celý systém.
Je vůči některým sociálním skupinám sociálně
necitlivá až neúnosná. Proto je také její
obhajoba velmi problematická a nedůvěryhodná
a nemá podporu občanů. Ve všech zemích, kde
jsou zavedeny, poplatky ve zdravotnictví skutečně
plní regulační roli. Z placení jsou ale vyloučeny
sociálně ohrožené skupiny občanů. V ČR se
tak poplatky ve zdravotnictví stávají další
zdravotnickou daní a nikoliv ekonomickým
regulátorem motivujícím k omezování čerpání
nadbytečné zdravotní péče.

Odp3: milion ne, limit je právě několik tisíc...
Juras, 2.2.2009 11:42

Právě sociálně ohrožené skupiny občanů mají tendenci lékařskou péči zneužívat a nadužívat. Člověk s platem okolo průměru nebo nadprůměrným, ten tolik neřeší 30 korun, ale na případné nemocenské hodně prodělá. Takže si myslím, že poplatek je zacílený přesně.

náhoda nebo nehoda?
Jurik, 2.2.2009 9:43

:-(Ty „JURAS“ty jsi buď docela sprostý zloděj nicků a nbeo?Shodou náhod oba máme stejné nicky.Nevím,ale musel jsem změnit nick z Jurase na Jurika.Ty chlape jeden!!:-(

Odp: náhoda nebo nehoda?
Juras, 2.2.2009 11:38

To mě mrzí, Juriku, že jsem Tě naštval, ale nick Juras jsem používal už více než před dvaceti lety, kdy jsem o internetu neměl ani páru. Používám Juras všude, kde mě NĚKDO nepředběhne. Zjistil jsem, že to je celkem rozšířený nick. :-)

Odp: náhoda nebo nehoda?
Jana, 2.2.2009 17:16

Musím se Jurase zastat. Pod tímto nickem už sem chodí pár roků.

Největší paskvil?
slayd, 2.2.2009 11:10

Někde bude platit a jiný ne. Někde se nebude platit vůbec a v Brně se bude platit všude. 18.2. 2009 jdu na preventivní prohlídku k zubaři - zdarma. Doufám, že žádný kaz nenajdou a penízky mi zůstanou ne lepší radovánky než je vrtačka a .... á, au, klídek to byl jen nerv... Vidíte a hotovo! Zářivý bílý úsměv na tváři za 350 Kč. Není na světě krásně? P.S.

Tak je to tady!
Juras, 2.2.2009 13:28

Sleva na poplatku v lékárně se může pacientům i prodražit

Já jsem očekával, že to lékárny využijí do výše těch 30Kč (a vyrejžujou na větším počtu zblblých pacientů), ale natáhnout ceny na maximum jenom proto, že jim socialisti udělali takovou reklamu mezi svým nemyslícím voličstvem - to je bomba :-)

Těší mě, že Rath vypadá jako debil. cit.: „Pro mě je to překvapení a budu chtít od ředitelů nemocnic, jejichž lékáren se to týká, vysvětlení,“ řekl středočeský hejtman David Rath, jehož kraj poplatky zrušil jako první.

:-)

Odp: Tak je to tady!
Alfons, 2.2.2009 13:48

Chce to počkat až se to usadí. Netřeba zoufat. Senioři nevědí co s penězama, dotují mladé a vykecávají u doktorů. Zlatá doba!!

Odp: Tak je to tady!
slayd, 2.2.2009 15:18

Můžete ten problémový stav společnosti házet z leva doprava, ale jsou to pořád jedni a titíž lidé, kteří vzájemně už dvacet let předstírají, že pracují pro blaho občanů ČR a zatím pracují jen pro blaho svoje a svých vyvolených. To je celý a na všechno je zákon! P.S.

Odp: Tak je to tady!
Skynet, 2.2.2009 19:13

proč říkáte socialisti(toznamená že jiní jsou ODSáci) vy slepě věříte d¨straně, měli by jít o politiky osobně za jejich názory

Odp2: Tak je to tady!
Juras, 2.2.2009 20:15

Říkám socialisti, protože krajské volby vyhráli socialisti a bordel s odpouštěním regulačních poplatků taky zavedli socialisti. O ODS-ácích jsme nemluvili. Proč myslíte, že slepě věřím nějaké straně? To Vás myšlenky zavedly dost daleko od reality. :-)

Odp3: Tak je to tady!
ivan, 2.2.2009 20:23

Toto je vnímání mnoha lidí, ,,Když nejsi slávista, tak musíš být sparťan".

Odp4: Tak je to tady!
Juras, 2.2.2009 23:17

Hm, máš pravdu :-) je to hodně častý jev.
Dost příbuzný s tímto principem je „Nesouhlasíš se mnou, tak seš proti mě“. Nejvíc ten to zpopularizoval Stalin, z poslední době s tím zaperlil G.W.Bush: „Kdo není s námi, je s teroristy“. A funguje to - rázem bylo možno označit osu zla

platí jen v souvislosti z jurasovým...
Skynet, 2.2.2009 19:14

platí jen v souvislosti z jurasovým odkazem

Na zdravotnické poplatky mám svůj...
vlasta, 3.2.2009 11:24

Na zdravotnické poplatky mám svůj hluboce vyhraněný názor.Tady vůbec nejde o nějakou regulaci tu si každý doktor vyřeší sám,spíš mám dojem,že bezedná držka eráru skoumá kde ještě uloupnot nějaký ten grošík. Stačí se podívat jak někdy nesmyslně odtékají prostředky ze státní kasy.Třeba teď když se darují krajské prostředky pacientům.Vemte si o kolik eklogičtí aktivisté prodraží stavbu třeba dálnice.A třeba dálnice máme nejdražší v evropě.Tak kde je ten moudrý hospodář?

A ještě si tedy neodpustím...
vlasta, 4.2.2009 11:34

A ještě si tedy neodpustím dodatek.Česká republika dluží už 1.3 bil korun ročně platí 48 mld jen na úrocích.A tzv regulační poplatky představují ročně asi 2 mld korun. Navíc podnikatelská sféra dluží 1,05 bil korun a domácnosti 866 mld korun tak o čem diskutujeme,to bych radši stál tu frontu na banány protože to nezaplatí ani naše děti.A z těchto důvodů mám obavy jestli tahle země je ještě naše a nebo jak dlouho při tomhle hospodaření ještě bude.A k volbám máme zatím právo jit všichni a co tak dát příležitost jiným než jsou ti kteří jsou u vesel, k tomu není třeba vyjímečného hrdinství, ani kamenný morální profil.

Odp: A ještě si tedy neodpustím...
slayd, 4.2.2009 13:16

Jaké politické síly jsou v ČR v nabídce mimo současných u koryta a v opozici. Nějak ztrácím přehled. Obnovili snad činnost Republikáni nebo máte na mysli Dělnickou stranu nebo Evropské demokraty. Vůbec nevím jaké jiné bychom zvolit, aby to bylo lepší a ne ještě horší. Myslíte snad dokonce KSČM? P.S.

Odp2: A ještě si tedy neodpustím...
vlasta, 4.2.2009 17:59

Toť otázka? Je však důležité jít volit.A asi hlavně ne ty kteří tam jsou těď.

Dobrá rada nad zlato!
slayd, 5.2.2009 7:49

Vy jeden šibale. Typicky česká odpověď... rozumím. P.S.

Odp: Dobrá rada nad zlato!
vlasta, 5.2.2009 11:03

Slayde to není nic proti ničemu.Jen bych nerad rozputal diskuzi koho ano a koho ne.Když si před volbami prohlédnete jednotlivé kandidátky,tak tam najdete možná i dvacet stran tak proč ne? V našem právním řádu je i možnost posuzovat činy z pohledu dobrých mravů.Někdy se i divím protože mnoho zákonů a vládních nařízení nemá s dobrými mravy nic společného.Čsato jsou preferováni ti ktrří stojí na okraji společnosti,ať na jedné či druhé straně.A poctivý a slušný člověk je obírán kde se dá.Když ředitel nemocnice za patřičný obnos podepíše kontrakt s firmou který je pro nemocnici nevýhodný obere stát i pacienty a zadluží nemocnici,tak když už to volá do nebe tak dostane zlatého padáka a teplý klidný flek a nastoupí další o nic lepší.A my tady rokujeme o třiceti korunách.

Odp2: Dobrá rada nad zlato!
slayd, 5.2.2009 11:44

Jo nemravnost je prvním kritériem úspěchu. Zákony jsou zde pro ty, kteří mají dostatek peněz, aby mohli pomocí svých konexí v klidu hrabat na svá konta a přitom nebýt v rozporu ze zákonem. Já vím, že kecám a možná tiše závidím, protože podvádět a krást to není jednoduchá záležitost. Chce to mít odvahu a jistou dávku inteligence, taky schopnost předvídat, vytvářet složitou síť vzájemně propojených vztahů. To není jako vtrhnout do supermarketu a ukradnout DELI tyčinku nebo okrást stařenku na chodníku. Taková kriminalita je pro pitomce, kdežto ta první náleží profíkům. 30 Kč poplatky tj. téma pro malého českého človíčka... Zatím co bojuje svůj boj o třicet kaček, tak mu mizí z budoucího důchodu jedna stovka za druhou a peněženky mu za rohem v lékárně vytáhnou 330 Kč.
Je to směšně - smutný obrázek. Dnes jdu na pivo. Minule jsem si dal dvě dvanáctky a číšnice chtěla 54 Kč, tak jsem ji dal 55 Kč a tvářila se otráveně. Asi čekala 60 Kč. Pivo je lék, tak asi chtěla taky něco ze zdravotnictví trhnout pro sebe. Zadarmo je v tržním hospodářství smích a bohoslužby. Víte jaký je rozdíl mezi kapitalismem a socialismem. V socialismu se nejprve banky zestátní a potom postupně krachují, kdežto v kapitalismu se to děje právě obráceně.... Včera jsem to četl v Literárních novinách. P.S.

Odp3: Dobrá rada nad zlato!
vlasta, 6.2.2009 9:09

Nechápu jak může fungovat stát který nevlastní banky. I když teď už se to začíná potvrzovat,že je to blbost. Na prodáváni jsou naši mocní experti a po nés potopa. To by se mi už víc líbila monarchie.Monarcha snad chce předat zdravou zem svým potomkům,když není magor.

Odp4: Dobrá rada nad zlato!
slayd, 6.2.2009 9:35

A první konkrétní návrh řešení je na světě! P.S.

Odp5: Dobrá rada nad zlato!
vlasta, 6.2.2009 15:46

Proč ne třeba Švédové jsou konstituční monarchie a mají nejlepší sociální systém v evropě.Tak proč se klanět Amíkům nebo Geršákům.Někdy si říkám,že naše elity by opravdu nemohly nosit náušnice.A přitom jsme v centru Evropy a něž by jsme toho využily tak se chováme jak vtěrky a pliveme tam kam jsme se nedávno modlili.To je diplomacie ?A okrádáme se mezi sebou.Od lidí kteří sever navštívili jse se dozvěděl,že se tam na venkově nezamyká,například.

Odp6: Dobrá rada nad zlato!
slayd, 6.2.2009 19:22

To že je váš návrh řešením, jsem skutečně kupodivu nenapsal jako ironický komentář. V jeho realizaci sice úpřímně nevěřím, ale byl to jediný konkrétní návrh na změnu společenského uspořádání ČR. Takže o.k. P.S.
Pozn. k amíkům ani ke germánům já nevzhlížím - jen porovnávám jednotlivé reálie s těmi v ČR... P.S.

Odp6: Dobrá rada nad zlato!
Jimmy, 6.2.2009 22:44

Doporučuji si o tom úžasném Švédském sociálním systému něco přečíst, např. zde ŠVÉDSKO: Socialistické království

Odp7: Dobrá rada nad zlato!
slayd, 7.2.2009 10:14

Tak jsem si ten článek pane Jimmy o socialistickém Švédsku přečetl a musím zvolat: švédské odbory na HRAD!! Mně osobně by se to docela líbilo. Škoda že se nikdo nechystá udělat podrobný veřejný průzkum u občanů ČR. Docela rád bych viděl výsledky, kdyby jim byly předloženy ukázky švédského modelu oproti současnému českému, kolik by volilo te švédský. Z celého článku je zjevné, že nejméně od 2. svět. války tzn. přes 60 let se měli Švédové a dosud mají lépe než občané ČR. Švédská důchodkyně se kterou často hovořím /užívá si švédského důchodu v ČR/ - emigrovala v roce 1968 pracovala ve Švédsku jako zdravotní sestra. Bydlela celý život v centru Stokholmu. Neměla potíže s výší nájmu nebo nákupem potravin a jiného živobytí. Dostatek peněz na zahraniční rekreace v dalekých destinacích od Thajska po USA bez větších potíží absolvovala. Nyní si užívá byt 3+1 v centru Brna o rozloze 97 m čtverečních za 14. 000 Kč + inkaso. Tohle je schopna zaplatit ze svého švédského důchodu. Pro srovnání: stejný byt obývají 3 pracující muži národnosti české - zaměstnanci firmy IBM nebo ho mají také pronajatý 3 studenti z Portugalska, kteří studují lékařskou fakultu v Brně. Švédské království po lehkých úpravách v ekonomicko - sociálním systému bude fungovat určitě lépe ku prospěchu švédských občanů a češi mohou i do budoucna jen závidět jejich pohodu a materiální zabezpečení o které se většině obyvatelstva v ČR zdají růžové sny... Ten pisálek byl navíc jistě pravičák, který potřebuje zvětšit své vlastní konto. P.S.

Odp8: Dobrá rada nad zlato!
ivan, 7.2.2009 15:42

Slayde, tak se vám divím, proč si lidé jako vy, neotevřou svoje obchody, neprovzují svoje autobusy, nevaří svoje pivo, nejedí chleba co si upečou z mouky kterou si umelou z vlastního obilí. Tak k čemu vám ty odbory jsou? Dvakrát za rok vytáhnou ze skladu transparenty a rozdají píšťalky a vy jim na to skáčete! Donuťte je ať pro vás udělají více, třeba jako ve Švédsku. Já jsem zlej kapitalista, s tím se nedá nic dělat. Ti, kdo vám skutečně podráží nohy, to jsou VAŠI, ne moji, zástpci, kteří si z vás udělali dobrej kšeft, oni místo toho, aby pro vás skutečně něco udělali, tak vám vrazili do pusy píšťalu. Zatímco foukáte co můžete, tak oni pijí víno.

Odp9: Dobrá rada nad zlato!
slayd, 7.2.2009 17:09

Já nejsem členem žádných odborů a většina zaměstnanců v ČR také ne. Takové síly musí nejdříve zvítězit v celé Evropské unii a potom uvádět jiný model rozdělování ekonomického bohatství do praxe v jednotlivých zemích EU. Já jsem byl naposled členem ROH za totáče /jako každý/ v Čokoládovnách Praha a musím říci, že mne ve sporu s mým nadřízeným šéfem 2x podpořili a šéf musel kapitulovat. 1x vyplatit zkrácenou odměnu a podruhé přepracovat kádrový posudek. O takové možnosti vyřešit pracovní spor se zaměstnancům dnešních malých organizací ani nezdá.
Závěr? Až se bude mít většina čechů tak špatně jako se mají nyní obyvatelé Švédska, tak potom bude v ČR skutečně dobře. A teď na brusle! P.S.

Pánové nač ty vášně, to byl jen...
vlasta, 9.2.2009 7:49

Pánové nač ty vášně, to byl jen příklad!Jen jsem chtěl podotknout,že náš systém nenutí naše mocné k výhledům do budoucna.A to co se u nás děje je vykrádání budoucnosti.Holedbáme se svou životní úrovní srovnáváme s totáčem a zadlužujeme své potomky.Asi se budeme muset vrátit k normálu.Jestli to půjde.

Odp: Pánové nač ty vášně, to byl jen...
Alfons, 10.2.2009 16:38

...Asi se budeme muset vrátit k normálu....vidím to jen jako zbožné přání. Na vracení nejsou lidi a nebudou. Vrátí se to SAMO.;-)

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.