Pro všechny přemýšlivé lidi

Komentáře k článku

1.1.2009 6:20

Vláda učenců

Žijeme v demokracii, a rozhoduje většina. Většina rozhoduje na základě vyhodnocení podnětů. Informace, z principu zmanipulované ku prospěchu jisté osoby/myšlenky, se k nám dostávají neustále. Není to jen předvolební kampaň, je to nafouknutá kauza, demagogie, vydírání. K tomu připočtěte, že vycházíme z průměrného intelektu voliče, neznalého všech podrobností, mnohdy i principů fungování daného mechanizmu.V nejhorším případě se tato situace týká člověka, zvoleného k rozhodování. Myslím, že netřeba rozebírat, jak by bylo úzasné velením zeměkoule pověřit geniálního filozofa. Uvedení do praxe je samozřejmě extrémně nepravděpodobné. Dá se ale udělat alespoň něco?

Hlavní je, dostat myšlenku efektivně do mysli lidí. Všude po metru vídám samolepky s obsahem: „interrupce v bla bla týdnu“ fotka roztrhanýho embrya. Jasně velí „Opovažte se nad něčim přemejšlet vy zvrácený vrazi“. Osobně bych přidal obrázky postiženého (nemocí která byla rozpoznána nebo pravděpodobná) dítěte po X chirurgických zákrocích v 10 roce života a zanedbaného deprivanta v 15 roce. Nevypadá jako ten kluk od vedle kterej vám mlátí děti ve škole?
Myšlenkou je vlastně: ---JAK DONUTIT LIDI UVAŽOVAT?---

Uvažovat nad následky svého hlasu a počínání, uvědomit si, jak moc vlastně svým přístupem definují každou jednotlivou událost ve svém okolí. Demokracie je absolutně flexibilní. Zřízení plné korupce, manipulace, destrukce, absurdních rozhodnutí, stejně tak jako může být jistotou spravedlnosti, prosperity a uváženého rozhodnutí. A o tom rozhoduji Já, o tom rozhodujete Vy.
Když náš svět může být plný reklamy na Dělnickou stranu, křesťánky ve vládě, bílou ruku svírající černou ruku, potrat, vajgly v jídle, trpící afričany, proč někdo nenapíše otazník?

Poměrem k ostatním tématům to malým dílem napravuje právě třeba Svíce, ale mám myšlenku něčeho samoúčelnějšího. Názvu, hesla, myšlenky a propagace. S vůlí změnit svět jsem se rozloučil asi tak ve 12 letech, ale proč nezačít „z legrace“ projekt? Tak nějak postrádám fanatické zapálení a podporu těch fundamentalistických stálic, za diskuzi a možná trochu úsilí to ale myslím stojí :)

myslím, žes otevřel zajímavou otázku...
opičák, 1.1.2009 17:18

myslím, žes otevřel zajímavou otázku, pojmenoval problém a v posledním odstavci sis na řešení sám odpověděl:). jakákoliv „osvícená“ vláda by se dřív nebo později stala totalitou. proto jediná šance, jak změnit svět, je v působení na svoje bezprostřední okolí, prostředkem může být i diskuze na svíci.

Odp: myslím, žes otevřel zajímavou otázku...
slayd, 1.1.2009 17:44

A co by bylo špatného na osvícené totalitě? Já bych se rád nechal vést moudrými ku prospěchu svému a celé společnosti. Problém je pouze v tom, že takoví vládcové ve skutečnosti neexistují. Je to utopie.
Diskuze na svíci, dle mého soudu nic neřeší. Ostatně všechny informace chytří manipulátoři trhu opět využijí ve svůj prospěch. Nic se nezmění! Bohužel... P.S.

Odp2: myslím, žes otevřel zajímavou otázku...
Saw, 1.1.2009 18:15

Jakákoliv diskuze něco řeší.

Odp3: myslím, žes otevřel zajímavou otázku...
Deever, 4.1.2009 0:23

Žádná diskuze nic ve skutečnosti neřeší.

o vůdcích a průměrných
Nekonečný, 15.1.2009 19:35

Ten, kdo se nechává vést vždy strhává ty moudré, od kterých si přeje, aby ho vedli. Což oni vědí, proto hloupé nikdy nepovedou. Povedou jenom ty, kteří mají zájem. Zájem o činnost, poctivost, mají snahu zbavovat se vadných vlastností, vytvářejí dobro a všechny ostatní kladné věci na světě.

Donutit lidi uvažovat?
slayd, 1.1.2009 17:37

Není to příliš riskantní pro naše pány? Jaký by jim to přineslo užitek? Neovládá se snad lépe houpoučké a poslušné stádo pracovitých oveček? Všechny informace pro masy slouží potřebám mocných. Masy většinu z nich stejně odmítají, jako nesmyslné bláboly a nakonec se nezamýšlejí do hloubky vůbec nad ničím. Prvoplánovité uspokojení vlastní slasti a následky z toho plynoucí už málokdo ve své myslí dohromady spojí.
Víte že v USA dostávají sociálně chudé děti na státních školách zdarma snídani a obědy? Že v těchto školách je naprostý zákaz nošení průmyslových cukrovinek a to včetně školních oslav? Naše česká kapitalistická společnost je mimo - uvězněná v mýtech a předsudcích minulosti, ale především mají naši občané mozky zmasírované současnými manipulátory trhu, politiky a kultury, aby vytvořili falešné obraz okolního světa tzn. že to co se děje u nás je normální běžný život ve všech západních zemích. Naše školy jsou zaplaveny automaty, které v USA a jinde ruší nebo jejich obsah nahrazují zdravými produkty atd. Naši bysnysmeni a vládní rádcové z nás dělají pitomce na všech frontách života. Proč se tak já osobně zlobím? Samozřejmě mne jako osoby propagační kejkle manipulátorů nechávají v klidu, ale jak uchránit před podbízením a lží své dítě? Všichni dělají to či ono, všichni konzumují to či ono, všichni obdivují, nakupují, fandí, poslouchají... proč mám být já jiný odlišný? Ty vrány a mrchožrouti by ho snad postupně sežrali celého. Naučím ho předstírat? Jako že naokoko se vším tím humbukem souhlasí a ve skutečnosti je mu to ukradený... Dokážu to? Co když si řekne - otec se mýlí: je to starý blázen, vždyť tohle přeci chtějí všichni, která já znám. Jsou snad všichni nenormální???? A dál? Můj příspěvek končí. Jsem zbabělec - říkám na rovinu. Já nic před synem neřeším. Pouze věřím, že jednoho dne prohlédne ten tržní klam.
Pozn. Jdu si nalejt dvě deci červenýho / po dobré práci/. Na vaše zdraví P.S.

Odp: Donutit lidi uvažovat?
slayd, 1.1.2009 17:52

Než dnes vypnu počítač. Ještě mne napadlo: nezná někdo z vás statistiku, kolik v celé ČR našich spoluobčanů spáchalo sebevraždu od začátku vánočních svátků do 1.1. 2009? Tohle také patří k manipulaci veřejnosti. Když se tolik radujeme a veselíme a kráčíme správnou cestu pokroku.... proč se tohle děje a narůstá geometrickou řadou každým rokem???? P.S.

Odp2: Donutit lidi uvažovat?
Jeliman, 2.1.2009 1:07

Kdysi jsem na jiném blogu, odpověděl na otázku, proč se někteří politikové chovají jako hyeny, asi takhle:
„To je proto, že lidstvo jako celek je složeno jednak z úplně vypelichaných šimpanzů, a z lidí.
Bohužel, ti šimpanzi mají pořád navrch! „

A ti, na které hyeny nejvíce dorážely, zabouchli nad svým životem dveře a Kdysi jsem na jiném blogu, odpověděl na otázku, proč se někteří politikové chovají jako hyeny, asi takhle:
„To je proto, že lidstvo jako celek je složeno jednak z úplně vypelichaných šimpanzů, a z lidí.
Bohužel, ti šimpanzi mají pořád navrch! „
A ti, na které hyeny nejvíce dorážely, zabouchli nad svým životem dveře, a byli to vesměs, právě ti lidé.

Odp3: Donutit lidi uvažovat?
Jeliman, 2.1.2009 1:15

Promiňte,
Ještě nevím, jak editovat a opravovat, už jednou odeslaný článek.
Může mi někdo poradit?

Odp4: Donutit lidi uvažovat?
Saw, 2.1.2009 3:50

Podle všeho to nejde, ale stačí to fixnout dalšim příspěvkem :)

Odp2: Donutit lidi uvažovat?
Jeliman, 2.1.2009 1:28

Kdysi jsem na jiném blogu, odpověděl na otázku, proč se někteří politikové chovají jako hyeny, asi takhle:
„To je proto, že lidstvo jako celek je složeno jednak z úplně vypelichaných šimpanzů, a z lidí.
Bohužel, ti šimpanzi mají pořád navrch! „
A ti, na které hyeny nejvíce dorážely, zabouchli nad svým životem dveře, a byli to vesměs, právě ti lidé.

Kdo uvažuje, a správně uvažuje...
tik, 1.1.2009 18:53

...ten nevěří médiím ani reklamám a bohužel ví mnohem dříve, než neuvažující lidé, kam život a problémy společnosti dospějí. Sám však špatným koncům zabránit nemůže a dokonce je společností označen jako „ špatný prorok “, a proto „ukamenován“. „Stádo“ nutí jednotlivce neuvažovat, „být standardní“ a „jít po větru“. Každé „stádo“ má své vůdce, kteří na „stádu“ parazitují do té doby, dokud se zcela vyčerpané „stádo“ neobrátí proti nim. Dřívější „vůdcové“ jsou pak „zbaveni trůnu“ (nebo i života) a na jejich místo nastoupí vůdcové jiní. „Vůdcové“ končí ve své pozici v momentě, kdy překročí mez ekonomického a psychického vyssávánání „stáda“, kterou je „stádo“ schopné tolerovat.

Teoretický návrh řešení:
Ve skupině „vůdců“ by měli být lidé s vynikajícími odbornými znalostmi, kteří by upředňostňovali ve svém jednání filosofii morálky a ohleduplnosti ke svým spoluobčanům před neomezeným hromaděním svých soukromých majetků. Celá skupina „vůdců“ by měla být pravidelně např. po dvou letech vyměněna. Průběžně by měla být statisticky sledována míra vyssávání obyvatelstva a před jeho vyvrcholením by měla být „stádu“ plošně vrácena část finančních prostředků, kterou jim „ vůdcové nad únosnou mez odssáli“. Tím by nálada davu byla uchlácholena a nedošlo by ke krveprolití.

Odp: Kdo uvažuje, a správně uvažuje...
Saw, 1.1.2009 19:39

K těm vůdcům, „měly by být...“
Napadá mě, proč vlastně nejsou? Co znám lidi, které bych vedením státu s klidným vědomím pověřil, nikdo nemá ambice. Jen přihlíží, na svůj vlastní život a na všechno kolem. V hlavě toho mají moc na to, aby mohli dělat něco jiného, než pozorovat. Lidé potřebují jedinou věc, motivaci. S ní dokáží cokoliv a s úsměvem na rtech. A kdo lidi dokáže motivovat, je pravý vůdce. Naneštěstí, zajímavé myšlenky se v historii zpravidla chopili agresivní psychopati a zneužili k nastolení tyranie. To, že má člověk něco v hlavě nesmí znamenat, že může zapomenout na svaly. A že je zastáncem míru neznamená, že se nemusí umět bránit, ať už fyzicky nebo psychicky. Moje provedení, krom toho co jsem už napsal, potřebuje jediné. Vidět sílu, vidět přesnost, a nemilosrdný postup proti samotnému narušení zevnitř, nebo zvenčí...

Odp2: Kdo uvažuje, a správně uvažuje...
tik, 1.1.2009 21:52

Hm, zatím existují zákonné páky antimotivace, která je zakotvena v zákonech. Kdo chce trvalý pracovní poměr nemá šanci, protože ho zaměstnavatelé vyselektují ve zkušební době bez uvedení důvodu. Kdo chce dodržovat bezpečnost práce, opět je vyselektován ze stejného důvodu. Kdo chce být pečlivý a poctivý, je vyselektován, protože všechna morální zdokonalení práce snižují její intenzitu, která jediná je zdrojem maximálního zisku pro zaměstnavatele; proto pak padají mosty na rychlíky, proto se srážejí vlaky, proto bourají kamiony apod.

Odp3: Kdo uvažuje, a správně uvažuje...
slayd, 1.1.2009 23:41

SAW věří, že by to šlo změnit, ale realizátoři zjevně chybí. Povolání mučedník není asi příliš atraktivní a nenalákáš na něj ani hezkou blondýnu. Superman se svojí neohroženou bandou 7 tisícovek statečných by na celou ČR stačil. Jenže není z čeho brát... Každý se spíše klepe, jak přežít bez úhony nastávající krizi / včetně mě/ a pomyšlení na hrdinské činy patří do pohádek.
Pisatel TIK je mnohem reálnější. Ano mocenské společenské struktůry už dávno vynalezli techniky, jak vybočující jedince zkrotit. Konečným řešením těch nejodolnějších nepřízpůsobivých je nabídka spolupráce /korupce/ - v případě odmítnutí fyzická likvidace. Takový společenský sport. Vládě je zájem ČR naprosto cizí, řeší své mocenské preference. Místním správám je veřejný zájem až na posledním místě. Na prvním místě je vždy otázka: kolik z veřejné zakázky obdržím do své kapsy? Závěr: lze mít v takto vytvořené společnosti nějaký skutečný morálně pevný pocit odpovědnosti a hrdosti vůči své zemi? Jediným úkolem se zdá přežít a něco si urvat a trochu si užít! P.S.
Tak dobrou noc. Pozn. Ten dnešní český film VÁCLAV se mi moc líbil a potom ještě Střepiny. Už zívám....

kdyby byly v pr.deli ryby, nebyly by rybníky
PetrPan, 2.1.2009 6:36

Já bych se spíš tázal „bylo by to něčemu prospěšné?“. Spoustu lidí zapomíná, že s jídlem roste chuť a svět je už natolik zkažený, že se těžce najde jedinec či skupina, který(á) by si udržel(a) chladnou hlavu s rozmyslem za každé situace. Nechci do toho moc kecat, sám tomu nerozumím na takové úrovni, abych mohl někoho poučovat. Ale když se poohlédnu, každý člověk má spoustu skvělých nápadů jak něco změnit, vylepšit, zrekonstruovat apod., jenže jakmile přijde k moci? Víte kam tyhle teze utíkají? :-)
Už zas moc kecám, měl bych jít spát...:-)

Odp: kdyby byly v pr.deli ryby, nebyly by rybníky
slayd, 2.1.2009 11:05

Já nejsem zastáncem ani obhájcem bývalého režimu, ale v souvislosti s vaším příspěvkem mne napadlo jedno srovnání dnešních vládců s jedním konkrétním minulého režimu. Takový komunistický prezident Antonín Novotný se dostal přece dle dnešních měřítek k docela slušnému korytu a podílu na moci. A víte jak žil a kolik pobíral plat? Byl o tom dokument v TV. Zjednodušeně řečeno: žil velmi skromně a do obyčejné hospody mohl chodit bez ochranky. Peníze vlastní, které nespotřeboval vrátil nakonec do státního rozpočtu. Chci tím říct, že u každého neroste vždy s jídlem chuť. Já se například snadno přejím, snadno ubavím, snadno unavím novými věcmi. Když je něčeho v mém okolí příliš - třeba i veselí rozbolí mne z toho hlava. Jednoduchost a umírněnost je mi daleko příjemnější.
V USA vynalezli reklamní trik na své konzumenty: chytrý pop corn. Ptám se naší tetičky, co to znamená. Odpověď je překvapivě jednoduchá: ten sáček je prostě malý a na něm je ten nápis chytrý nápis: prostě konzumenty nabádá: nebuď blbej a nepřežírej se. Kdo tenhle výrobek financuje? Výrobce asi ne - ten chce maximální odbyt a zdraví národa je mu u prdele...
Taky jsem viděl dokument o druhém nejbohatším Rusovi. Právě se chystá koupit ostrov. Vlastní několik desítek paláců, ukazoval svoje oblečení atd. Někteří spoluobčané tam žijí v 1+1 v sedmi lidech a žerou tuřín. Hlavně mne napadlo k čemu to všechno kýčovitě krásné bude sloužit. Ten provoz nemovitosti nikdo kromě něho nezaplatí. Ani turisté kdyby z toho snad vzniklo něco na způsob zámku nebo hotel k rekreaci. nakonec to zchátrá a vynaložené prostředky a lidské úsilí bude znehodnoceno. Dnes si každý i ten poslední mocipán na vesnici jezdí vozem za 300. 000 Kč a hledí co mu funkce do jeho majetku přinese. Těch lidí kteří se skutečně jako starostové o svoji obec starají je mizivé %. Abych nekončil pesimisticky. Jenoho znám: je to starosta Ořešína /vesnice u Brna/. Toť vše.
Opravdu si Saw myslí, že tato diskuze něco řeší a něco se díky takové diskuzi změní? Ani náhodou. Jdu vařit oběd a potom hurá na bruslení. V Brně padá sníh. P.S.

Tak mě napadá takové zamyšlení. Když se...
Alexander IV., 2.1.2009 20:04

Tak mě napadá takové zamyšlení. Když se řekne politika, co by se nám mělo vybavit? a co se nám vybaví?:-) Jaké by to mělo být a jaké to je? proč je to takové jaké to je a není to takové jaké by to mělo být? Co bychom museli změnit, co bychom museli udělat, aby to bylo takové jaké by to mělo být?;-)

Odp: Tak mě napadá takové zamyšlení. Když se...
slayd, 2.1.2009 20:29

Můžeme jen čekat až se mocní usouloží, zhebnou na infarkt z přežrání, až se ubaví až k smrti, až zdegenerují natolik, že přestanou plodit další podobné nástupce.... nebo čekat až zmoudří? To poslední by bylo nekonečně dlouhé čekání. Z těch politických debat vždycky nějak vypadnou ženské. Ženy moc a peníze velmi přitahují a mnohé bohaté mužské zase lákají jejich prdelky. Kdyby prdelky nebyly tolik prodejné, možná by se našli nějací mladí revoluční mučedníci. Ale to by právě ty sexy blondýny, brunety atd. musely toužit po životě s nemajetným mučedníkem. Chci být jen tvá - ty jsi můj hrdina / něco jako Zoro?/. Při té vidině by se jich pár stovek našlo v období, kdy jednání muže ovlivňují v 90% jeho hormony. Takže je to dle mého soudu na naší skvělé porevoluční mládeži. Jen do toho!
------------------------------------------------------------------
Chvíli ticho? A nic! Já vím. MLadí jsou dnes stejně chytří jako ti staří /někdy i více/, takže oni vědí, že nic změnit nelze. Jen s proudem davu plouti a vratkém člunu se šťastně usmívat. Tra la la la. Je nám hej o.k.
Co dělat? Včera lyžování, dnes bruslení, zítra plavání a v pondělí zase do práce... Máte snad jiné řešení????
Jdu si číst knihu s názvem ZBABĚLEC od autora: Marka Billinghama. Jak trefné! Nemyslíte? Pěkně v klidu v teplé posteli. Plynová kotelna topí: snad se Rusko s Ukrainou domluví i na další měsíce. No problem... P.S.

Odp2: Tak mě napadá takové zamyšlení. Když se...
Alexander IV., 2.1.2009 22:45

Nevýhoda našeho proudu jest v tom, že když chceme útočit...nevíme na koho. Je to všichni proti všem. Vláda je jako obvykle tajemnější, anonymnější a neprůkazná. Je to tajuplný ostrov na kterém známe jenom kapitána Nema a to jen od vidění té jeho ponorky:) Navíc prezident je vpodstatě také jedním z domorodců onoho ostrova. A nikdo nevíme kdo je kdo a co je co. Víme jenom že řeka teče do moře:P a my se přesně jak říkáte necháváme unášet. Jsou pouze tři způsoby jak změnit podstatu nebo směr řeky. Buďto vykopat jinou cestu, ale na to by museli být poctiví pilní a hlavně morální lidé... mimochodem... nepřipadá v úvahu, nebo ji rozdělit na menší toky a do každého by šlo vidět a také by nebylo tak komplikované dostat se na břeh...avšak nevíme kam by se roztekly,... nebo postavit hráz a každou kapku pozastavit, dát jí prostor, využít jejího potenciálu a nechat ji téct dál jakmile jsme se pokusila splnit svůj účel. Ale opět bychom museli mít hráz z dobrého materiálu, jinak by nám veškerá naše snaha protekla mezi prsty. Existuje ale v našich končinách pevný materiál?

Vidím naději ve vodách příštích let, ale to by na zemi musel zůstat ještě nějaký ten led. Jinak by vody moc na to aby se vůbec ubíraly nějaký směrem a plnily vůbec nějaký účel. Potom bychom museli pracovat na její čistotě. Voda posledních let je špinavá a začíná to být opravdu vidět. Sortiment jejího použití je zužuje... (*hint* možná bychom mohli zřídit čističku odpadních vod ve školách...alespoň prozačátek)

Odp3: Tak mě napadá takové zamyšlení. Když se...
ivan, 3.1.2009 0:46

Otázkou je, zdali není špatně definována praktická, nikoliv proklamativní úloha sátu. Úlohou státu je vykonavatelnost práv jednotlivců, kterých není schopen dosáhnout jedinec sám, a dost. Tečka! Braním většího podílu zodpovědnosti než mu bylo svěřeno, v minulosti způsobilo zahuštění zákonů až k jejich naprosté nesrozumitelnosti. Místo, kráct a podvádět se nemá, byla vytvořena mnohatunová soustava zákonů, v kterých se nedokážou orientovat ani jejich tvůrci. Smysl práva byl překonán výkladem vykonavatelnosti. Právo zvítězilo nad spravedlností. Nedefinovatelná demokracie se stala kořistí. Většího mocenského podílu bylo v historii dosaženo vždy, ne mečem, ale se zákoníkem v ruce. Taková je pravda. Pokud se nepodaří znovu dostat, v což nevěřím, spravedlnost nad úroveň práva (původně pouhý předmět) a formulovat ji na formátu A4. tak se stav bude zhoršovat. Důsledek bude totální prolomení soukromí, naprostá kontrola a archivace našich životů v zájmu ,,nás všech"!

Mimochodem, dnes bylo ve zprávách, že policie může kdykoliv vstoupit i do našeho obydlí aniž by musela splňovat podmínky ke vstupu dříve vyžadované. Prostě jen tak! Co kdyby něco. Neměli bychom doufat ve vládu ,,někoho,, ale v obnovu svobod a spravedlnosti.

Odp4: Tak mě napadá takové zamyšlení. Když se...
ivan, 3.1.2009 0:52

Doplněk:
Desatero- jednoduchý zákoník, asi 23slov
Listina zakladajících států Americké unie se vešla na jednu stránku. (317 slov)
Evropský předpis o oříškovém másle asi 28000 slov.

Odp5: Tak mě napadá takové zamyšlení. Když se...
slayd, 3.1.2009 10:58

Takže zbývá víra a čekání na definitivní kolaps. Až to prostě nepůjde dnešním směrem dál přehodí se výhybka zase jinam. Doleva? Nahoru? Dolů? Šikmo vlevo nahoru?
Ať zruší alespoň používání zábavné pyrotechniky v našich městech, když už nic jiného pro občany nedokáží vymyslet. V New Yorku a dalších městech USA platí absolutní zákaz. Já bych ušetřil pár stovek a svému synovi bych řekl, že je to prostě zakázané a nemusel bych vypadat jako exot, když mu chci odmítnout jeho potěšení... Příspěvky byly hezké. Chcete slyšet školní hloupoučkou říkanku žáků 3. třídy? O.K.
Běží Klaus přes Bauhaus, přes minové pole...
šel za ním prodavač, řekl mu ty vole.
Já jsem vůl - ty seš vůl
my jsme oba voli,
protože stojíme stojíme na minovým poli!
Dotatek: Dobrou chuť - u nás české francouzské brambory. P.S.

Odp6: Tak mě napadá takové zamyšlení. Když se...
Yardasan, 3.1.2009 12:15

Z minulosti víme co „nás“ čeká (pokud se toho dožijeme), respektive to čeká ty po nás: nepokoje, uvolnění mravů a všeho, občanská neposlušnost, občanské války, terorismus, blbismus a hyenismus všeho druhu, totální válka - návrat k pevné ruce, totalitním režimům - po jedné až dvou generacích přijde touha po „svobodě“, konzumu, po nezřízeném žití - pak následují opět nepokoje, uvolnění mravů a všeho, občanská neposlušnost, občanské války, terorismus, blbismus a hyenismus všeho druhu, totální válka - návrat k pevné ruce, totalitním režimům - po jedné až dvou generacích přijde touha po „svobodě“, konzumu, po nezřízeném žití - pak následují opět nepokoje, uvolnění mravů a všeho, občanská neposlušnost, občanské války, terorismus, blbismus a hyenismus všeho druhu, totální válka - návrat k pevné ruce, totalitním režimům - po jedné až dvou generacích přijde touha po „svobodě“, konzumu, po nezřízeném žití - pak následují opět nepokoje, uvolnění mravů a všeho, občanská neposlušnost, občanské války, terorismus, blbismus a hyenismus všeho druhu, totální válka - NO TOTO... NEMUSÍTE TO POCHOPIT, STAČÍ TO JEN PŘIJMOUT, život je prostě takový, teď právě žijeme a můžeme být šťastní pokud budeme chtít - ZÁŘIVÁ BUDOUCNOST JE... JEN SMRT. S pozdravem jK.

Odp7: Tak mě napadá takové zamyšlení. Když se...
slayd, 3.1.2009 18:37

Bravo! Takže totalitního pořádku se já jako téměř padesátník asi již nedožiji. A moje děti zažijí nejspíše ty pouliční boje a násilí. Opravdu hezké vyhlídky. Snad nebudou přitom drancovat domovy důchodců - pokud ještě nějaké budou fungovat, protože bych rád v klidu zemřel u krupicové kaše na talíři. Myslím, že víc už potřebovat nebudu. Jdu se pomodlit a hned potom si dám colu s rumem, který nám zbyl od vánoc. Zítra je poslední den vánočního volna. Co s ním? Už mi došly nápady a taky v mojí peněžence je nějak pusto...
Pozn. moje žena a dítě jistě něco vymyslí - bez obav.
Žít musíme hned teď - pozítří už bude možná pozdě.
Ale dost možná jsme jen podlehli falešnému mediálnímu pesimismu... kdo ví? Jen Bůh. Nebo ne?
Předávám PC do rukou svého následovníka... P.S.

Odp8: Tak mě napadá takové zamyšlení. Když se...
Neuvedeno, 24.12.2010 8:55

No a zase nám uplynul rok. Dostali jsme k Vánocům dárek. Kauzu životního prostředí. Naši vládci nežebrají. Ti si rovnou vezmou půl miliardy na své potřeby ze státního jako ze své mísy. Vládnou, tak je to přece jejich. Dárek pro občany to tedy je velký. Už je nemůžou oblbovat. Dokonce se zjistí, že i příspěvek pro doktory by byl snadno dosažitelný. Stačí počítat léky skutečným kursem vůči euru a né starým dva roky a byla by hned miliarda. No a takových kostlivců ve skříni máme nepočítaně. Všechny ty peníze zapadají někomu do kapsy. Na užívání s děvčaty a na vylepšování životní úrovně vyvolených. Když dnes vyvolený objel zeměkouli jednou kolem světa za rok, tak příští rok ji musí obět dvakrát. Čím by se jinak mohl vychloubat mezi děvčaty, jaký, že je to kabrňák, když jinak vlastně nic neumí.

Odp7: Tak mě napadá takové zamyšlení. Když se...
Alexander IV., 3.1.2009 18:44

V tomto názoru je lecos pravdy. Stejně jako všechno ve světě i ve vesmíru je všechno řešeno nekonečným koloběhem. Je to had zakouslý do svého vlastního ocasu. Lidská populace také žije pořád stejně. Stále žije ve stejném koloběhu stejných lidí jako již odpradávna. A kruh nemůžeme přetrhnout. To prostě v rámci nepodmíněných zákonů existence nelze. Ale můžeme dávat svým kruhům nový tvar, můžeme zmírnit následky jednotlivých fází. Pokud objasníme příčiny a podaří se nám nalézt řešení, můžeme v horších fázích zpomalit a trnitým keřem procházet postupně a obezřetně. Často to žel vede k popírání sebe sama. Mysl nikdy nemá plnou kontrolu nad činy. Sama příroda se nás snaží držet co nejvíc zpátky, abychom nedošli tak daleko, že by již nemusela existovat cesta zpět. Něco jako rodičovský instinkt. Budeme se snažit své děti vysekat ze sebevětších průšvihů a budeme se sebevíc obětovat, jen abychom zajistili jejich pokojný život, a stejně tak oni budou vykonávat a kráčet v našich stopách.Ideálem jest umění odtrhnout se od přírodních a existenčních zákonů a umět se k nim zodpovědně postavit. Uvědomit si podstatu nekonečné cesty a bran, kteréž na ní nacházíme. Ideál není nikdy naplněn, však vždy se mu dá přiblížit. „Konec“ je pouhá smrtelná smyšlenost lidí a je spojen se začátkem a koncem života. Ale smysl smrti spočívá v kolébce přírody, ve které se my stále nacházíme. Organismy nikdy neznaly nic takového jako přizpůsobit své podmínky ke svému blahu. A tak musely existovat generace, které byly vždy o něco dokonalejší a vždy lépe přizpůsobenější svému okolí. Lidé se z tohoto kruhu nestačili vymanit. Ale za relativně nedlouhý čas, budeme schopni tento kruh možná i přerušit...ale co to bude pro život jako takový vůbec znamenat???:-(

Odp6: Tak mě napadá takové zamyšlení. Když se...
Alfons, 6.1.2009 13:51

...Takže zbývá víra a čekání na definitivní kolaps...za 1

Odp4: Tak mě napadá takové zamyšlení. Když se...
Shipper, 3.1.2009 16:42

Důsledek bude totální prolomení soukromí, naprostá kontrola a archivace našich životů v zájmu ,,nás všech"!
Bingo, přesně to se stane a sami si to odhlasujeme v zájmu vlastní bezpečnosti. Pokoušet se tento vývoj zvrátit, je asi jako chtít zpět volnou přírodu místo rezervací a národních parků, .

Odp5: Tak mě napadá takové zamyšlení. Když se...
slayd, 3.1.2009 18:43

Moje soukromí jsem dal dávno světu k dispozici a nic se v mém životě ani u těch, kteří se s ním seznámili nezměnilo. Každý jede dál podle svého vnitřního plánu.
Nelze vyměnit své tělo ani své geny, pamět, city a proto na stejné podněty reagujeme celý život přibližně stejně - možná s menší intenzitou, když se něco pořád stejného opakuje a my jsme schopni to jediné právě v tuto chvíli odhalit. Třeba to lidské blbnutí má opravdu nějaký jiný záhadný kosmický smysl, který nám zůstává skryt. Každopádně zde není většina lidí proto, aby žila šťastně. To je výsada duchovních králů. P.S.

Odp5: Tak mě napadá takové zamyšlení. Když se...
Alexander IV., 3.1.2009 18:48

Tyto věci jsou pouhopouhým obrazem lidí, jenž obývají naši vlast. Nikde není morálka. Závidím zemím, kde mají dobrý vztah k náboženství, neboť toto je onen moudrý filozof, kterého se snažíme najít.

Odp6: Tak mě napadá takové zamyšlení. Když se...
Deever, 4.1.2009 0:36

Náboženství je tím moudrým filozofem, který by nám měl vládnout? Ne, to opravdu není. Všechny náboženství jsou dogmatické systémy, které pokud se dostanou k vládě, mají sklon k totalitě, která má do osvícenosti opravdu daleko. A to právě díky dogmatismu. Flexibilita a univerzalita jest motorem lidstva -> náboženství je pak ruční brzda.

Odp7: Tak mě napadá takové zamyšlení. Když se...
Alexander IV., 4.1.2009 3:19

Odpověď dole:)

To je dost těžko říct. Na jednu stranu...
Alexander IV., 4.1.2009 3:18

To je dost těžko říct. Na jednu stranu souhlasím, že když se dostanou k moci, tak se tam vždycky dostanou k moci ti špatní lidé, kteří touží po moci a tím se vždycky všechno pokazí. Na druhou stranu musím říct, že bez morálky ona snaha jít kupředu jaksi pozbývá smyslu. Bez víry pozbývá smyslu i život...

Odp: To je dost těžko říct. Na jednu stranu...
slayd, 4.1.2009 9:57

Každopádně je to komlikovaná cesta za poznáním štěstí a vnitřního míru. Současná urputná snaha jít někam kupředu za každou cenu bez ohledu na následky pozbývá opravdu smyslu už nyní. Masy které jsou hnány za iluzí něčeho lepšího v dáli vůbec o smyslu svého konání nepřemýšlejí a chytří /ne moudří/ - možná lépe řečeno vychytralí jedinci si mažou kapsy a ukládají baíky peněz do bank, které vytěží na hlouposti toho nevědomého zmanipulovaného davu. Vládci věří na prachy a masy na sliby o nekonečném konzumu. Skutečná víra že lze vytvořit zde na Zemi smysluplný svět zajímá jen mizivé % lidí - ti ovšem žádnou moc k jejímu uskutečnění nemají. Proto se všichni vezeme na vratkém gumovém člunu a kormidelníkem je ďábelský obchodník, právník, politik... Těsně před vodopádem vyčuránci vyskočí a hlupáci společně zahynou. Je ovšem možné zůstat na břehu a ve své jeskyni, jejich blbnutí v relativním klidu přežít. Je to těžké, ale možné to je. S úctou P.S.

Odp2: To je dost těžko říct. Na jednu stranu...
RRR, 4.1.2009 10:30

Hezky jste to Slayde napsal. Květnatě, obrazně; mám obrazovou paměť, tak se mi ta obrazná přirovnání moc líbí. Úplně vidím před očima ten černý gumový člun houpající se na rozbouřené nemilosrdné vodě.

Přidám jediné odstrašující srovnání hlouposti lidí, kteří jsou vzájemně na opačných koncích Gaussovy křivky ocenění výše svého soukromého majetku:

1) Jeden východní superboháč s pozlacenou postelí, sedmdesáti nenošenými obleky a polonahou manželkou vymalovanou na stropě ložnice je přesvědčen, že je nevhodné dávat almužnu chuďasovi. (Moje inspirace z TV pořadu o tom boháči).
2) Jeden chuďas, čestný, pracovitý a poctivý netrestaný bezdomovec je přesvědčen, že mu boháč almužnu z dobroty srdce dá.

Která hloupost z těch dvou je větší ???

Odp3: To je dost těžko říct. Na jednu stranu...
Deever, 4.1.2009 11:17

Oba jsou stejně hloupí..

Superboháč je hloupý, protože si kupuje pozlacené postele a nechává si malovat manželku na strop ložnice, ne proto, že nedává almužnu. Nemusí, když nechce, jsou to jeho peníze. Jenom to, že je bohatý, ho nezavazuje k tomu, aby pomáhal druhým. (typicky socialistické smýšlení)

Chuďas je zřejmě také hloupý, protože jestli je čestný, pracovitý a poctivý, tak z něj nemůže být bezdomovec. A navíc je hloupý, protože očekává, že mu bude někdo něco cpát, protože on je přece chudý a oni jsou bohatí.

Odp3: To je dost těžko říct. Na jednu stranu...
Alexander IV., 4.1.2009 14:09

almužna je hloupost. Měl by mu dát možnost si peníze odpracovat a oba by určitě byli šťastní, neboť boháč by na něm nic neztratil. A čestný a pracovity bezdomovec by došel zadostiučinění.

ale bezdomovec je hloupější, protože nezná sám sebe. Proč by chtěl almužnu, když to jde udělat prací?

Odp2: To je dost těžko říct. Na jednu stranu...
Alexander IV., 4.1.2009 14:07

Přesně tak. Chytří si dovedou vybrat své od hloupých a když už je po všem tak se jim jen chladně vysmát. Neříkám,že chytří a inteligentní lidé by byli všichni špatní. Za předpokladu existence morálně založených chytrých lidí, by bylo možné se těm věčně špatným chytrým lidem alespoň trochu bránit. Jde hlavně o to využít potenciálu rzných druhů lidí a přitom nenechat, aby se systém zvrhl v mršinu, že které si chce každý utrhnout co největší díl. Jsou cesty jak to udělat. Žel nejsou lidé, kteří by byli schopni postavit se oněm králům supů.

Odp3: To je dost těžko říct. Na jednu stranu...
PetrPan, 4.1.2009 17:38

Jen taková vsuvka; na bohatý lidi všichni nadávají (zvláště ti, co nemají finance), ale myslím si, že ikdyž se bohati lidé někdy nechovají zrovna čestně, musím uznat jejich vyčůranost a vychytralost, protože oni možná hrabou jenom pod sebe, ale pochopili, že je to jedinná cesta jak něco získat a něčeho dosáhnout. A na druhé straně jsou ty sociální případy, kteří jenom kecají jak bohatí všechno kradou a jim nepomůžou. V dnešní době (ikdyž je to špatná ideje této doby) si musí každý jít po svých. Dneska slova jako čestnost a spravedlnost je dávno pryč a žít v nostalgii s tím, že se to zlepší je uboh= a slabomyslné.

Odp4: To je dost těžko říct. Na jednu stranu...
Alexander IV., 4.1.2009 18:39

Přesně kvůli takovým lidem, jenž zastávají tento názor je to jen ubohá nostalgie. A jestliže bohatí lidé mají moc, jsou špatní pokud tu moc nepoužívají k prohloubení oněch ideí, ale parazitují a hrabou víc a víc. Nic dobrého z nich nevzejde... nerad říkám něco takového, ale jejich existence na tomto světě má jedinný zatím ne až tak viditelný účel.. jednou se to však projeví a bude to to nejnebezpečnější zlo, které kdy bylo. A já odmítám být jeho součástí.

Odp5: To je dost těžko říct. Na jednu stranu...
PetrPan, 4.1.2009 18:46

Já ani tak nebráním akcionáře z wall street, ale napadlo mě to z nekonečného naříkání mého strýce, kterému se nechce pracovat, ale všechny kritizuje. Obzvlášť bohaté lidi.

Názor?
slayd, 4.1.2009 17:52

Asi budu odkojen tím socialistickým myšlením, když jsem se narodil roku 1961. Měl bych se za to stydět? Já se za svůj nestydím a stydět nemusím. Dogmaticky jednostranně pravicové názory jsou stejně směšně jako ty jednostranně levicové. To jsou opravdu dva tábory stejných hlupáků, kteří se vzájemně utloukají argumenty. Co však dělají skutečně pro tuto zem dostanou-li se do demokratické vlády. Drží si svá koryta a omílají prázdné fráze svých dávno mrtvých ideologií i zastaralalých ekonomických pouček. Západní bankéři rozehráli celosvětovou pyramidovou hru půjčování peněz, přidali se další soukromí milionáři, poradci, zakladatelé fondů, obchodníci atd. a nyní když se špičky napakovaly - miliony podvedených hlupáků splácí dluhy přes státní rozpočty a ti kteří investovali sokromé peníze je neuvidí nikdy. Není síla která by tento systém změnila. Každý trochu chytrý přemýšlí, jak se ve stávajícím systému prosadit a urvat něco pro sebe a ne jak tento stávající systém pro blaho většiny vylepšit.
A v tom je ten zásadní neřešitelný problém... P.S.

Odp: Názor?
opičák, 4.1.2009 20:19

vidíte to moc černě. že se politici snaží udržet u moci je samozřejmé. ale snaží se tak tím způsobem, že pracují pro blaho občanů - aby ti je, budou-li spokojeni, případně znovu zvolili. problém snad je v tom, že lidé nevědí, co chtějí (ano, kapitalismus vytváří falešnou poptávku). ale tvrdit, že ti nahoře využívají ty dole, je imho přehnané. spíš je to symbiotický vztah.

a mimochodem - krizi nezpůsobila nenasytnost bankéřů, jak snad naznačujete, způsobily ji zásahy centrálních bank do ekonomiky. to není žádná zastaralá ekonomická poučka. trh prostě neošálíte.

Odp2: Názor?
ntk, 4.1.2009 21:43

Tak vidíte, k čemu ta určitými lidmi do nebe vychválená „všemocná ruka trhu“ vždycky dospěje: přece ke krizi ! A podle všeho ti, co chválí ruku trhu, chválí i krize a přímo se těší na to, až bude spousta lidí nezaměstnaných, bez prostředků, bez střechy nad hlavou nejlépe pod mostem. Zatímco „ubozí pouliční“ pejsci jsou na náklady mocných v TV nabízeni novým spolehlivým páníčkům, tak na získání zaměstnání pro nezaměstnané pomocí nabídky v TV prý nejsou peníze, prý by to bylo moc drahé. Zkrátka člověk vyhozený na ulici pro společnost je méně potřebným tvorem, než ten pes.

Odp3: Názor?
Jimmy, 4.1.2009 21:53

Centrální banka není nástrojem volného trhu ale naopak státní institucí zasahující do trhu zvenčí.

Odp4: Názor?
ntk, 4.1.2009 22:46

Jimmy, Jimmy,
kdoví kdo jste, ale určitě nejste ani rodičem dítěte, ani dítětem živých a nemocných rodičů. V mé představě jste pouhým neživým a necitelným heverem, bezdůvodně pomáhajícím zvedat staré přežité a havarované auto.

Odp5: Názor?
Jimmy, 5.1.2009 0:04

Dítě sice nemám, ale rodiče oba ano.
Už jsou v důchodu a oba byly v důchodu už když jsem končil studium na vysoké škole. Takže jsem věděl, že nemohu studium nijak prodlužovat a tak jsem dostudoval za standardních 5 let, což zvládá jen asi 40% absolventů mého oboru, abych mohl co nejdříve začít pracovat a místo abych jim visel na krku jim naopak mohl přispívat na domácnost. Takže teď pracuji a sociální dani platím státu (tedy rodičům na důchod) více než činí důchod obou mých rodičů (nikoliv dohromady). Takže bez obav, necitlivým heverem rozhodně nejsem.

Odp6: Názor?
ntk, 5.1.2009 11:33

Toto je Vaše první odpověď hodná diskutéra na úrovni.

Do nového roku Vám přeji: Držte se, abyste na ulici nezakopl o bezdomovce a přitom hlavou nenarazil na ceduli „Vstup zakázán“, kterou jste tam před tím nechal umístit. Cedule by zůstala neporušená stát, ale Vy byste se mohl stát „neschopným“, a Vašim rodičům by pak vznikla povinnost živit ze svého důchodu Vás.

Odp3: Názor?
Deever, 4.1.2009 23:59

Typicky trapné čecháčkovství.
Když je dobře, nic nedělá, když je špatně, nadává.

Takže:
Tržní ekonomika je jako sinusoida - a amplituda není každý den. Užívali jsme si úspěchu celosvětové ekonomiky po různých poměrně riskantních manévrech, jako investice do alternativních zdrojů (ne všechny vyšly - viz biopaliva), válce v Iráku (nic nevzpruží ekonomiku tak jako válka vedená jinde), a další veselosti.
Zákonitě přijde krize. Vždy přijde krize, stále dobře bude jenom v komunismu, a ten je neuskutečnitelný. Nemá smysl tady kázat o zlých amerických bankéřích a riskantní finanční politice (ano, samozřejmě, že riskovali a půjčovali a teď tratí - prostě krize přišla a teď je to v prdeli, je to souhrn více faktorů a nedalo se jim vyhnout, stejně tak jako se nedá ukázat prstem na viníky).
Když už ke krizi došlo, lidé se začali bát. A vlády ve strachu o voliče začali manipulovat centrálními bankami a vyplácet pomoc, která bude někde chybět. Pravděpodobně už se nikdy nedozvíme, jestli by bylo lepší počkat, až se to přežene. Můj osobní názor je, že jsme měli čekat co nejdéle, ale tak co, nemžu to vědět jak by to mělo být.

Takže nám tu přestaňte kázat o neviditelné ruce, a o zlých boháčích co syslí prašulky! Nekontrolovaný kapitalismus není možný, ale socialismus už tu byl (a díky vám asi zase bude) a jak jste si všimli, nefungovalo to.

Odp4: Názor?
ntk, 5.1.2009 11:22

Co bylo, fungovalo, jinak by to bývalo nebylo.

Odp5: Názor?
Deever, 5.1.2009 15:49

Ale ono to nefungovalo, proto to skončilo.

Odp3: Názor?
Alfons, 7.1.2009 14:28

Jistě, český pes se má lépe než český nezaměstnaný. Nezaměstnaný pes bydlí v útulku, má zjištěné žrádlo a bydlení. Český nezaměstnaý bydlí pod mostem nebo v lese.

Oprava.
slayd, 4.1.2009 17:59

Mělo tam být: já se za svůj život nestydím a stydět nemusím. Lidem jsem velmi málo ubližoval a nakrad jsem si zanedbatelné prd. Navíc je to trestně promlčené před více jak dvaceti léty... Vstanou noví bojovníci? Já jdu zítra do práce - takže se mnou nepočítejte!Lok piva do hrdla a zase je na světě o jeden stupeň lépe. Bohatí a chudí? Nejvíce se zametá s těmi uprostřed. Ti drží společnost pohromadě. P.S.

Odp: Oprava.
PetrPan, 4.1.2009 18:11

Samozřejmě jsem tím příspěvkem nechtěl nijak urážet. Máte pravdu, že člověk by měl být vždy uprostřed na tzv. zlaté cestě.

Odp2: Oprava.
slayd, 5.1.2009 19:43

Mě jste rozhodně neurazil vy ani nikdo jiný. Klidně může kdokoliv napsat pod můj komentář, že Slayd je třeba vůl - já se neurazím. Svíce je přeci diskuzní program, který má nahradit kecání u piva v hospodě. Navíc tady může být díky anonymitě / kterou jsem já dobrovolně odtajnil/, silákem a strašně chytrým člověkem. Přitom si ten názor klidně někde přečte. Já dne jeden našel v časopisu, který ležel na schodišti. Karel Čapek se jednostranně zobrazuje jako antikomunista a stále se cituje jeho: proč nejsem komunistou. Já našel jiný pohled na K.Č. jako na humanistu. Cituji: Karel Čapek - Domníváme se, že žijeme v osvícené době, jelikož svítíme elektřinou, ve skutečnosti žijeme v jakémsi zmateném a špatně organizovaném pravěku... Bereme si za vzor Ameriku s jejími ´technickými a mechanickými vymoženostmi, ale přitom se zapomínáne tázat, je -li Amerika také tak dobře zřízena po stránce intelektuální kultury? Naše stroje jsou geniální, ale naše sociální a humánní pokusy jsou více méně žabařské. Chceme-li mluvit o pokroku, neohánějme se počtem aut nebo telefonních linek, nýbrž hodnotou, kterou pro nás a naši civilizaci má lidský život. Konec citátu! Myslím, že platí po menších úpravách i dnes. Jakou tržní cenu má lidský život: asi se počítá jako výrobní prostředek? Tudíž život méně výkonného člověka má cenu menší. Život uklízečky má menší hodnotu než život manžera? Mýlím se? P.S.

Odp3: Oprava.
Deever, 5.1.2009 21:00

Mýlíte se. Vidíte to moc pesimisticky. Lidský život má stejnou cenu jako takový. Horší už je to se samotnými lidmi.

Odp3: Oprava.
opičák, 5.1.2009 21:06

zaměňujete cenu lidského života s cenou práce, kterou daný člověk vykoná.

oceňovat člověka jako takovýho nelze.

Odp4: Oprava.
ntk, 5.1.2009 21:19

Domnívám se, že i základní cena různé práce vykonávané různými lidmi je přibližně stejná, pokud ta práce slouží čestným účelům, není to kořistnická agresivní válka nebo jiné bezdůvodné ubližování lidem a přírodě a pokud tu práci lidé vykonávají poctivě. A zdůrazňuji, že tak soudím i s plným vědomím toho, že existují práce různě kvalifikované. Tu kvalifikaci nebo různou fyzickou nebo psychickou zátěž by měl zaměstnavatel v současné době zaplatit zaměstnanci samostatně v podobě příplatků. Např.:Stejných osm hodin totiž pracuje na poli oráč jako osm hodin vyšetřuje lidi obvodní doktor, jako osm hodin učí a připravuje se na výuku učitel.

Odp5: Oprava.
opičák, 5.1.2009 21:41

podstatný je to, jak ocení práci právě ta neviditelná ruka trhu - personifikace mínění společnosti. je sice hezký, že Vy to vidíte takto, ale jistě uznáte, že jenom Vy nemůžete být autoritou, která rozhodne, jak je která práce užitečná. o tom si rozhodujem všichni díky tomu, že udělujem preference (tedy nakupujem zboží a služby).

Titanik se potápí
Alfons, 6.1.2009 13:53

Nezapomeťe se odrazit od dna!!!

Odp: Titanik se potápí
ivan, 6.1.2009 18:14

Alfonsi, žádné dno nebude, akorát skončí pro mnohé pořádný mejdan a dostaví se kocovina. Lidé jakoby ztratili smysl pro realitu. Nereálná očekávání a život na sekáč, nedůvodná spotřeba, odklákání věcí aniž by byla využita jejich hodnota. Někdo vyhodí boty nebo telefon jenom protože se mu už nezdají nejmodernější. Jejich věc!!!..jejich rozhodnutí!! To ,,dno" bude pouze navrácením do normálu. Dluhy některých budeme splácet všichni. Některé připraví o místa, jiné o výši odměny kterou by si za svojí práci zasloužili.

Odp2: Titanik se potápí
Alfons, 7.1.2009 2:26

Velmi nereálné očekávání bylo třeba od sklářů, kteří si mysleli, že budou makat pořád a že sklárna bude fungovat 150 let. Omyl! A konečně dostali po čumáku. Sklárna není státní sociální socialistický ústav. Migrovat za prací se jim nechce. Prodat nemovitost a odstěhovat se jinam za prací to ne! Pak si ovšem za svůj osud můžou sami a není třeba je litovat. S takovými lidmi se tržní hospodářství budovat nedá. Slabší kusy odpadnou. 3 měsíce bez mzdy a podpory nemůžou v zimě s rodinami přežít. Umrznou a vyhladoví jako Broučci v chaloupce.

Odp3: Titanik se potápí
Viktor 777, 7.1.2009 10:21

No, řekl jste to tady Alfonz na plnou hubu. Dobře jim tak hlupáčkům. Že se jim vede zle? To je moc dobře, to se mi líbí. Tak je to dobře a správně. Hned vím, co si o vás myslet. Syn pekla, který mu ochotně slouží.

Odp3: Titanik se potápí
ivan, 7.1.2009 10:55

Samozřejmě , že je lituji, určitě bych nechtěl být v kůži žádného z nich, a ani jejich postavení nikomu nepřeju. Spíše se zamýšlím, co k takovému stavu vedlo. Zrovna tak, jako měl socík rozvrácené ceny, kdy se vyplatilo krmit prasata chlebem. (Prostě jeho cena neprezentovala jeho hodnotu! Podobný stav zkreslení, ale z jiného důvodu nastane životem na půjčku. Všechno se zá být snadno dostupné, stačí si říct a je to! Takto velká centra vznikají s konjukturou, která jakoby neměla nikdy skončit. Obojí vede ke stavu jedno město=jedna fabrika. Prostě, když máte nové auto jakoby pouze za Váš podpis, tak se v boleslavských barech svítí hodně dlouho do noci. Jednou ale příjde vrchní a řekne ,,pánové, platit končíme! " Je na kažém z nás jestli si z dob kdy se daří odložíme trochu stranou na doby horší, nebo jestli nabudeme pocitu, že se stačí podepsat a je to.

Odp4: Titanik se potápí
slayd, 7.1.2009 13:14

Myslím, že budoucnost skláren měli řešit draze placení manažeři. Ti si jistě ušetřili pár drobných, jak radí Ivánek na horší časy. Že by měl sklář přemýšlel o tom, co jednou bude, až mu zavřou sklárnu - no to se mi zdá opravdu úsměvné. Takový názor můžete psát bez úrazu jen svíci. Zkuste zajít skutečné hospody na severu Čech a ni vám ti propuštění skláři udělají v hlavě jasno... P.S.

Odp5: Titanik se potápí
Alfons, 7.1.2009 14:16

Ve sklářských oblastech stále přetrvává socialistické myšlení. Za situaci si můžou skláři sami. Co udělali proto aby to tak špatně nedopadlo? NIC. Sami se odsoudili k záhubě. Naše vláda a politici s touto situací nemají NIC společného a mají ruce čisté.

Odp6: Titanik se potápí
slayd, 7.1.2009 18:07

Kdo mluvil o politicích Alfons? Já mluvil o manažerech nenažerech, kteří svoji firmu za velmi slušný peníz dovedli až ke krachu. Sklář je pro mne dělník ve sklárně a ten za osud podniku nenese žádnou odpovědnost a nemůže na něm nic změnit. Možná by mu nějakej chytrák poradil, že měl mít v zásobě dvě až tři jiná zaměstnání, která by okamžitě využil, když už nebude moci vyrábět sklo. Například: sklář - kominík - psycholog /radící nezaměstnaným sklářům, jak dál/.
Tak nějak to myslel Ivan? A vy Alfons? Vtipkujete, že jo? Smích je často výrazem skrytého zoufalství. P.S.

Odp7: Titanik se potápí
Alfons, 7.1.2009 18:53

Zeptejte se politiků. Ti vám odpoví. Zkuste to.

Odp5: Titanik se potápí
ivan, 7.1.2009 18:35

No, myslím , že přemýšlet by měl každý. Den před Silvestrem si vzal dovolenou jeden z termosatů na kotli a následným výpadkem oběhu zamrzlo potrubí. Prostě jenom víra v to, že se to nemůže stát by nás neohřála, ale nezávislé topení ANO. Z filmu Titanic si pamatuju větu ,, nemůže se přeci potopit!!..je nepotopitený!„ odp. ,,Je ze železa, pane, ujišťuji vás o tom, že může!“
Vždy na to myslím, když se někdo opájí jak skvěle nakoupil ve slevách a kolik toho pořídil za pár šupů. Málokdy ale hovoří o tom, jestli se předtím podívali do skříně jestli už nenakoupili skvěle minulou neděli nebo tu předtím a ještě před vánocemi a po vánocích, a tak a tak a tak. V osobním životě nikdo šéfa nemá, nikdy, nikdo, kdo by přemýšlel za nás nepříjde. To, že nikdo nepřemýšlí o tom, co bude dělat až mu zavřou sklárnu, nepokládám za úsměvné, ale za tragické. Prostě každý máme v životě jinou strategii, někomu musí rosvítit v hospodě, jinému se rozsvítí samo.

Odp6: Titanik se potápí
slayd, 7.1.2009 22:37

Psychicky deprivovaných jedinců vytvořila porevoluční společnost opravdu dostatek. Patří k nim mnoho těch, kteří uvěřili Ivanovu a spol. s.r.o., že si za svůj nezdar a situaci mohou jen oni sami. My co takovým nesmyslným kecům nevěříme máme šanci zůstat normální. Proč tolik psychoušů neběhá například po Kubě, když jsou na tom ekonomicky tak špatně nebo v Bhútánu. To bude asi jiné společenské klima že jo a tky samozřejmě sluníčko. Tak šup do sebe antidepresívum a zítra hurá do rachoty. Kolik lidí si ho dnes asi v ČR bere /včetně těch společensky úspěšných?/ A proč? P.S.

Odp7: Titanik se potápí
Alfons, 8.1.2009 2:54

Chce to na sobě zapracovat a vybrat si už dopředu teplé místo pod mostem. Nenechávat nic náhodě a věřit v samospasitelné tržní hospodářství. Slivovici jako antidepresivum lze doporučit, hlavně v mrazivých dnech. Všechno jde, jenom chtít a nepropadat poraženeckým náladám.

Odp8: Titanik se potápí
slayd, 8.1.2009 7:35

Konečně moudrý i seriozní návrh řešení. Nejlépe se člověk zahřeje a uvolní smíchem a slivovicí... Díky za radu. Já to zatím zkouším během pracovního týdne už 25 let bez léků a alkoholu. Je čas na změnu? P.S.

Za svoji životní pohodu
Alfons, 8.1.2009 14:54

si můžu sám, tím že jsem se dřív narodil. Dnešní život není život, ale zdivočelé běsnění za účelem zachování vlastního živoření. Fabriky nikde a kolem promrzlá pustina s ještě živými adepty na umrznutí.

Alfons
RRR, 8.1.2009 19:31

Domnívám se, že většina dřívějších příspěvků Alfonse na tomto vlákně jsou ironií, že je náš. Jasně to dokládají jeho poslední dva příspěvky.

Odp: Alfons
Alfons, 9.1.2009 3:23

Chce to počkat až zdejší diskutující mrazem ztuhnou a pak se uvidí.

koukněte na tohle, je to hustý, ale...
nn, 9.1.2009 21:59
Odp: koukněte na tohle, je to hustý, ale...
slayd, 10.1.2009 10:22

Nestrašit! Pomáhat. Půjčím vám až 100. 000 Kč na směnku. Seriozní jednání bez nahlížení do registru dlužníků, mírné splátky. Vhodné pro všechny, kteří mají byt v osobním vlastnictví. Chcete - li být přijít úplně o všechno a bydlet již od letošního léta na ulici neváhejte a pište. Pro prvních deset klientů mám rezervována luxusní místa pod Maloměřickým mostem... P.S.

Nenutila bych k ničemu - ani k...
Bára Š., 10.1.2009 20:18

Nenutila bych k ničemu - ani k uvažování :-)

Odp: Nenutila bych k ničemu - ani k...
slayd, 11.1.2009 8:48

Pracuji na sobě každou chvíli. Doufám že se mi konečně po dlouhých 20 letech podaří v letošním roce adaptovat do nového systému. Dávejte si všichni ostatní bacha, hodlám být totiž pořádná svině s andělským úsměvem na tváři. Tak se těšte! P.S.
pozn. smajlíky nepoužívám, co píšu - to myslím vážně

Slayde, jdete s dobou:
Renata, 17.1.2009 23:17

:-) V televizi dávali pořad o zahraničních aktivistech, kteří mají v programu „ navrácení důstojnosti prasatům“.:-) V rámci tohoto snažení je chovají v bytech, poskytují jim jakési „Penziony blaženého stáří“, vodí je na procházky a stolují s nimi. Ale ani jedno z těch cvalíků „s navrácenou důstojností“ nemělo andělský úsměv na tváři. Kdoví proč ? Asi proto, že se přece jen od lidí dost liší a o „navrácení důstojnosti“ nestojí. :-)

Teď také vážně ( a třeba i s malým úsměvem): Slayde rozumím Vám; shora těch mých pár řádečků je jen volným navázáním na Váš příspěvek; není to negativum, není to atak, je to jen volné pokračování diskuse v přátelském duchu.

Transparentnost počínání
MartyIX, 17.1.2009 12:56

Přemýšlel jsem nad tímto tématem také nějakou dobu a zajímalo by mně co by se stalo v momentě, kdy veškeré denní chování politiků by bylo pod drobnohledem občanů ve smyslu webu s diskuzí ohledně schválených zákonů (podmínkou by zřejmě bylo zastřešení nějakou nezávislou organizací a uvedení pravé identity komentujícího občana). Co si o tom myslíte?

Odp: Transparentnost počínání
Yardasan, 17.1.2009 21:44

Myslím si, že by net zkolaboval. Nehledě na to, že většina občanů není schopna rozumného uvažování, domýšlení důsledků, neschopnost získávání a zpracování informací a konečně by docházelo k enormnímu zdržování jakéhokoliv jednání až spíše k neschopnosti vůbec něco projednat a schválit. Dostali Váš mandát, tak je nechte jednat, když se Vám něco nelíbí, tak jděte k volbám... nebo to vemte za ně... nic Vám nebrání... S pozdravem jK.

Odp2: Transparentnost počínání
MartyIX, 17.1.2009 22:07

Nene, myslel jsem to trochu jinak.
1) Politikům by nikdo v práci nebránil a toto by byla veřejná debata o krocích politiků - mým přáním by byla diskuse odborníků (řekněme alespoň lidí, kteří daný obor vystudovali)
2) Proto, aby se nevyvolávaly flame wars a podobné excesy by mělo sloužit to, že by občané vystupovali pod svou pravou identitou - anonymita jak se ukazuje na internetu má své stinné stránky

Vím, že to má mnoho problémů, ale opravdu myslíte, že by to k ničemu nevedlo?

(pozn. vezměte si blogování firem)

Odp3: Transparentnost počínání
Juras, 17.1.2009 22:23

Co je to blogování firem? :-)
Asi jste se přepsal a mělo to být lobování(?)

Odp4: Transparentnost počínání
MartyIX, 17.1.2009 22:26

Opravdu jsem myslel blogování.. jakožto činnost, kdy si firma píše blog. Třeba Google tak činí a mnoho jiných společností začalo.

Odp3: Transparentnost počínání
Yardasan, 18.1.2009 22:43

Blogování firem směřuje k otevřenému cílenému reklamnímu brain washingu. Politici by měli mít a snad mají přístup k identifikovatelným zdrojům pokud možno co nejméně závislých odborníků k zrovna potřebné problematice. Vzhledem k projednávání neveřejných až tajných a mnohdy laické veřejnosti nesrozumitelných informací nebo přinejmenším nechápání souvislostí by taková debata dle mého názoru nepřinesla nic užitečného pro výsledek. Každopádně by to zabavilo slušný počet občanů na nějaký čas... S pozdravem jK.

Odp4: Transparentnost počínání
ivan, 18.1.2009 23:16

Třeba jako nákup, L 159 Alca, Grippeny, padáky, dělostřelecké střelivo, Pandur Steyer, pouzdra a pistole, uniformy hasičů, rozemletí letiště Žatec na suť, výkup pozemků pro jižní VPD 24-06 LKPR (Ruzyň) Dary nepoužité munice ve stovkách tun. Miliardy!!!!!+úroky. Rádi vás toho ušetříme, že.

Odp5: Transparentnost počínání
Yardasan, 19.1.2009 16:43

Pominu-li nedostatek informací k souzení, pak vidím nedostatek spíše v nezodpovědnosti beztrestnosti či imunitě „zodpovědných“. Nikdy nemáte šanci se dobrat pohnutek k určité akci, ale je třeba zajistit vymahatelnost a trestnost = imunita, přiznání majetků před a po funkci i několik let po... , dohledávání účtů, odposlechy, zodpovědnost majitele nejen za vozidlo = prostě vše co podle některých směřuje k „omezení“ tzv. svobody. To nemá nic společného se svobodou ve společenství lidí, tam musí být svoboda a práva občanů přímo totalitně vymáhána. Jinak nelze ničeho dosáhnout jen NEVIDITELNÉ RUKY TRHU a po té rudý konec. S pozdravem jK.

Odp5: Transparentnost počínání
Martin K., 19.1.2009 22:25

Nezapoměl jste na transparentní vývoz zbraní do Gruzie v uplynulých několika letech? Šlo o 120 tanků T54/T55, 55 tanků T72, 24 samohybných houfnic ShKH vz.77 Dana ráže 152mm, 36 houfnic D-30 ráže 122mm, 6 raketometů RM70 Grad, a 12 bitevníků SU-25K a mnoho munice.

Většina toho je rozstřílená a opuštěná v Jižní Osetii. Není to škoda? Neměli jsme to raději využít v vyzbrojení expedičního sboru do Afghánu ;-).

Lidi se vždy bouřili proti státnímu...
Tony, 12.3.2011 23:13

Lidi se vždy bouřili proti státnímu zřízení. Za císaře pána, za první republiky, za nacistů, komunistů a nyní i v demokracii. Vždy někdo napíše kritiku směrem k vládě a ostatní spoluobčané ihned přikyvují a souhlasí. Stejně tak proti policii apod. Obecně proti těm kdo se o ně mají starat.

Podle mě to pramení z lidské povahy být vždy a za každé situace nespokojený.
Zdá se mi to hloupé. Toť vše...

Odp: Lidi se vždy bouřili proti státnímu...
ˇ, 12.3.2011 23:20

Aha Tondo,
takže se domníváš, že všichni ostatní lidé, kromě Tebe, jsou hloupí. Tys tomu dal ! Právě tento Tvůj názor svědčí o tom, že Ty sám jsi mnohem hloupější, než lidé kolem Tebe.

Odp2: Lidi se vždy bouřili proti státnímu...
Tony, 12.3.2011 23:35

Ahoj ^,
ano zdá se mi hloupé být vždy nešťastný a nevážit si toho co máme.
Nepokládám se za chytřejšího nebo hloupějšího než ostatní. Nepřísluší mi se porovnávat s ostatními. To mohou udělat lidé kolem mě.
Ten předešlý příspěvek jsem nepsal z pozice mé osobnosti (Já), ale snažil jsem se o objektivní posouzení vnějším pohledem z venku...


P.S.: Nemohl byste se zde registrovat přezdívkou? Byl bych Vám velmi vděčný. Nerad si píšu s nezaregistrovaným protože za Vás může psát kdokoliv a né opakovaně stejná osoba...

S pozdravem hloupý Tony :-)

Odp2: Lidi se vždy bouřili proti státnímu...
Juras, 13.3.2011 6:44

Klasické romantické překroucení. Tonda nenapsal, že brblající lidé jsou hloupí. On napsal, že toto chování je hloupé. Ten, kdo takhle hloupě překrucuje, je možná hloupý. Neznáme se natolik dobře, abych dokázal říct, jestli záměrně manipuluješ se skutečnostmi nebo jsi natolik hloupý, že ten rozdíl nechápeš.

Odp: Lidi se vždy bouřili proti státnímu...
tlapka, 14.3.2011 12:24

Pravda. Nespokojenost je Lokomotiva dějin. Stane se, že jeden z milionů nespokojenců pak přispěje k pokrokové změně. Ostatní nespokojenci jsou slepá ulička.

Tak se Tondo do toho pěkně „zamotáváš“!
°, 13.3.2011 0:17

A pro Tvé poučení:
Čím zkušenější a přemýšlivější člověk, tím musí být nespokojenější. Představ si, že před r. 1989 nebyla DPH, nebyli nezaměstnaní, nebyli bezdomovci, nemrzli lidé venku za mrazu, nepropouštěli zaměstnavatelé své zaměstnance ve zkušební době bez uvedení důvodu, všechno zboží bylo mnohem levnější a doktoři fungovali za státní plat a nestávkovali, po zemi se nepotulovali zdrogovaní lidé a nebyli u nás masivně zaměstnáváni cizinci asiaté. Fungoval i penzijní systém. Všechno fungovalo lépe než v současnosti, a fungovalo to dlouhodobě.

A proč bys měl zájem na mém nějakém „Jméně“ ? Vždyť jsem pro Tebe „Niemand“, který si stěžuje.

Odp: Tak se Tondo do toho pěkně „zamotáváš“!
Juras, 13.3.2011 6:41

Pěkně sis to vybájil, ani jedno není pravda. Byli bezdomovci, lidi mrzli, DPH samozřejmě byla taky, i kdyžs o ní nevěděl. Rozkrádalo se taky, taky nejvíc kradli ti lidé u korýtek, stejně jako nyní. Po zemi se potulovali zdrogovaní lidé, atd...

Prdlajs Špilas Julas !
ˇ, 13.3.2011 20:33

Prdlajs Špilas Julas ! Nevidíš si do huby! Zaslepenče antibol-evický !

Odp: Prdlajs Špilas Julas !
tlapka, 14.3.2011 12:20

A hlavně nezapomeňte: Tráva byla zelenější.

Odp: Tak se Tondo do toho pěkně „zamotáváš“!
Tony, 13.3.2011 8:07

Vy jste pěkně domýšlivý :-) Kde ste vzal, že jste pro mě niemand? Jste pro mě člověk s názorem. Odlišným názorem, proto pro mě má smysl na Vás reagovat. A ten důvod jsem napsal, takhle za stejnou přezdívku může psát více lidí....

Všechno fungovalo lépe? Předevčírem jsem viděl film pouta, skutečně Vám doporučuji se na něj podívat. Doktoři nestávkovali protože stávkovat nešlo, pokud vím. Kdo se jakkoliv postavil systému, tak byl potrestán. Nefungovala svobodá výměna informací, proto se Vám zdálo že všechno bylo v pořádku.

Vemte si, že nebudete sledovat žádné Televizní noviny na Nově. Že nebudete číst noviny plné informací o korupci apod.
To, že jste to nevěděl neznamená, že všechno klapalo jak má.


A to vůbec nemluvím o nemožnosti volně cestovat, svobodně volit, svobodně mluvit.
Nebo to jsou pojmy, které pro Vás nemají význam?

Pro mě je na prvním místě svoboda.

Odp2: Tak se Tondo do toho pěkně „zamotáváš“!
*, 17.3.2011 22:51

... jo, svoboda zdrogovat, svoboda bezdůvodně propustit z práce, svoboda volit zločince, svoboda hrát v hernách, svoboda nelegálně neomezeně hromadit nezasloužený prospěch, svoboda podplácet, svoboda cpát lidem pomocí TV tisíckrát omílané reklamy na takové „blbosti“ jako např. „intimky“, řasenky, krémy na „černé puntíky“; mezi Vámi vychvalovanou „Svobodu“ zajisté patří i svoboda na černo zaměstnávat cizince a svoboda třeba i zabít ... !

Odp3: Tak se Tondo do toho pěkně „zamotáváš“!
ivan, 17.3.2011 23:59

Nedroguj, nabízej vlastní práci, nevol zločince, nehraj v hernách, nehromaď majetek, svůj prospěch si zasluž, nepodplácej, nečum na reklamy, nezaměstnávej na černo, a nezabíjej.

Nedroguju, nabízím vlastní práci, nevolím zločince, nehraju v hernách, nehromadím majetek, nečumím na reklamy, nezaměstnávám na černo, nezabíjím!

No a?

Odp3: Tak se Tondo do toho pěkně „zamotáváš“!
tlapka, 18.3.2011 10:20

No když se to někomu líbí, proč by to nedělal, pokud to není trestné? nebo když se na to nepřijde? Mně to nevadí.

Odp: Tak se Tondo do toho pěkně „zamotáváš“!
°, 13.3.2011 8:08

Aneb kdo teď píše? Já ty? Víte kdo jsem? Neregistrovaný příspěvek je od nějakého někoho. Registrovaný vím, že je stále od jedné osoby, ačkoliv nevím kdo to může být vím že má stále stejnou hlavu...
blablablalbal
:-)

Odp2: Tak se Tondo do toho pěkně „zamotáváš“!
tlapka, 14.3.2011 12:27

To je skutečně zajímavé.. dalo by se to více rozepsat? :-) Kdo to může být- já nebo ty?

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.