Nefilozofujte u piva, přijďte na Svíci.cz!

Komentáře k článku

23.12.2008 8:42

Zrušit vánoce?

České vánoce skončí již za 36 hodin. Myslím, že se to dá nějak ustát i přežít. Přesto mnoho spoluobčanů trpí právě v tomto období depresemi nebo mají alespoň jako já, takový neurčitý podivný nedobrý pocit. Ledničky jsou sice jako každý rok plné k prasknutí a nic mimořádného se neděje, ale ten pocit něčeho nepatřičného se dostavuje pravidelně rok co rok.
Nakrmíme kontejnery i popelnice až k prasknutí a 25.12. vylétnou první vánoční stromky z oken balkonů. Děje se to v našem okolí také pravidelně. My máme strom umělý z MAKRA, takže u nás to nehrozí, neboť rozhodně nehodlám kupovat další rok nový.
Několik psychicky slabších jedinců vyskočí z těch balkonů na místo těch použitých stromků... My co zůstáváme se postavíme před svá zrcadla a zapochybujeme nad svým zevnějškem. Váha ukrytá pod postelí odhalí přírustek několika kilogramů tuku v našem těle. Ježíšek a jeho parta sobů, Santa Klausů, Dědečků Mrazíků a Kozlíků a bůh ví čeho ještě, znaveně odpočívá. Vánoce opakuji končí již za 36 hodin!!!!!! Neskákejme z oken a nepropadejme zbytečné panice. V roce 2009 nás čeká normální ekonomická krize. Ale lidi v tomto národě a na celém světě, už prožili rozhodně horší časy. Takže si zajděte na tu mši Rybovu a večer pozor na kosti... Pokud ještě jíte kapra / my ne /. A v novém roce 2009 všichni ve zdraví nashledanou... P.S.
Máte nějaký nápad, jak prožít bez stresu a potíží tento zkomercionalizovaný vánočný čas? NO PROBLEM?????

Vánoce jsou mimořádně komercializované...
Deever, 23.12.2008 11:23

Vánoce jsou mimořádně komercializované, to ano, ale kdy si najdete čas pro sebe a pro blízké ...

Máte pravdu, je v tom kus pokrytectví.

Odp: Vánoce jsou mimořádně komercializované...
slayd, 23.12.2008 12:31

Já být sám / bez ženy a dětí/, a mít tak dost peněz, tak bych odjel na tyto svátky do hor nebo na pustý ostrov a tam bych je šťastně přečkal. Nějakou menší společnost bych tedy rozhodně přivítal - s podobným vztahem k vánočnímu času. Realita je taková, že moji blízcí právě prochází Brněnskou radnici a ve 13.00 máme sraz na oběd v pizzerii. Odpoledne udělám já osobně bramborový salát. Navečer náš čeká česká mše vánoční v prostorách Alfa Pasáže - všechny brňáky a z blízkého okolí zvu na dnes 19.00, bude také ohňostroj. Nás čeká ještě večer bowling. Trochu se třesu, ale snad to nějak v pohodě zvládnu. Pro radost dítěte i ženy se budu snažit vydržet i následující den s úsměvem...
Díky za pozornost. Mějte se krásně. A další? P.S.

Odp2: Vánoce jsou mimořádně komercializované...
ivana Kozárová, 6.8.2009 18:27

Jeden nemusí na pustý ostrov. Já mám dvorek a tam chodím se zvířatama. Jim i mně je jedno,co je,jestli vánoce nebo vánice. Děláme si,co chceme,podle stavu mysli a těla. Tuhle na vánoce sjížděl můj slepej pes z balvanů po zadku dolů a evidentně se mu klouzání líbilo. místo zahrádky mám kameniště,kdekdo nad tím kroutí hlavou,jak je to pusté a neužitečné místo.... Ostatně,vánoce byly dlouho zakazovány samotnou církví svatou jako pohanský relikt - křepčení kol stromků - no to snad ne? Pak se na to nějak pozapomnělo... Vánoce snad jen pro děti kvůli dárkům? A není lepší dávat dárky jen tak,když to opravdu nikdo nečeká??? Je to hezčí... Ale musí na to být odvaha vzbouřence.

Z kameniště kvetoucí skalka.
., 6.8.2009 19:06

Paní Ivano, my nevlastníme ani to „kameniště“, ale bylo nám dovoleno, na takovém kameništi si udělat letos zjara skalku.

A představte si, že ty obyčejné, skoro přírodní netřesky tam krásně rostou a budou kvést. Ujaly se tam a vykvetly drobné růžové karafiátky (které někdo zjara vyhodil do kontejneru), pokvetou i gladiolky z malých hlízek, který nikdo nechtěl a na okraji vykvetly třemi barvami dokonce darované sazeničky floxů. Mezi ty kytičky jsme postavili pár koflíčků naprosto obyčejných kaktusů (mamilárií). Je tam i trávnička a cibulky jarních kytiček, nevonící fialky, obyčejné sedmikrásky. Občas ten kousek země zalijeme vzácnou vodou a tiše se díváme, jak se i v tom kamení ty kytičky snaží žít. I takto prostě může kvést člověku malá skalka, i takto prostě může člověku kvést i malá radost. :-)

Odp: Z kameniště kvetoucí skalka.
ivana Kozárová, 6.8.2009 22:43

jo,přesně tak... mně tam samo vyrostlo kapradí,trochu vlaštovičníku a ty netřesky jsem donesla. Na netřeskách dneska sedělo třicet pavích oček. a na postavenejch kamenech sedají ptáci,když tam zrovna nestraší naše dvě starý kočky. Jsem ráda,žes mi odepsala,tečkočárko:-)

Odp2: Z kameniště kvetoucí skalka.
., 6.8.2009 23:06

Paní Ivano, pro mne je snadné, a hlavně potěšitelné, odepsat na normální přívětivý komentář. (Takové ty zlomyslné anonymní výpady rádobypolitického zaměření se spoustou bezobsažných frází a neověřených informací typu „jedna paní povídala“, to opravdu není moje hobby; však Vy víte, co myslím).

Ale vraťme se k té skalce: ještě Vám poradím, že mezi ty kamene můžete dát napáječku a současně koupaliště pro ptáčky. My jsme jim to udělali jen z obyčejné plastové misky (podkvětníku) a zatížili třpytivým kouskem těžšího kamenu. Oni ptáčci často v létě mají žízeň a potřebují se i vykoupat, ochladit se. A když potom člověk vidí, jak se v té malé vodičce cachtají, tak je ze života zase o kousek radosti více. :-)

Odp3: Z kameniště kvetoucí skalka.
ivana Kozárová, 7.8.2009 10:47

dík,to udělám!

Proč?
Pavel7, 23.12.2008 14:20

Vánoce jsou takové, jaké si je sami uděláme. Je pravda, že obchody budou asi jeden den zavřené a musíme nakoupit o pár rohlíků víc, ale jinak je to pouze na nás.
Jsou sice určité Vánoční zvyky, ovšem je, znovu opakuji, jen na nás, které zachováme a které doženeme do extrému a které uložíme k ledu.
Mne osobně dráždí obtloustlý stařík v rudém kabátě importovaný z USA (zlatý Děda Mráz), davy v obchodech i na silnici se dají přežít - Vánoce jsou svátky míru a tolerance.:-)

Odp: Proč?
Maja, 30.12.2008 0:51

Konečně rozumný názor.Maximálně s Tebou souhlasím ! Záleží čistě na nás.Nikdo nestojí s pistolí v ruce nikomu u hlavy a nepřikazuje-Jsou vánoce,udělej,tohle nebo tamto !! Záleží na nás jak to cítíme a co chceme udělat.Přeji Všem,úspěšný rok 2009
Maja

Nějak jste ty vánoce zkrátil - těmi 36...
Juras, 23.12.2008 15:52

Nějak jste ty vánoce zkrátil - těmi 36 hodinami, to jste měl asi na mysli jen štědrý den...

Nechápu, proč by někdo měl mít stres. Naopak, i děti míň zlobívají a zavládne pohoda. Některé věci se mi taky nelíbí - americká komercializace například v některých lidech vyvolává pocit, že k ježíškovi patří sobi ;-), ale takových věcí si člověk může nevšímat, ne?

To jsi to vzal nějak hopen s těmi...
man, 23.12.2008 16:42

To jsi to vzal nějak hopen s těmi vánocemi. Ale jak psal Pavel7, je to jen na nás pro co se rozhodneme.
Vybírat je určitě z čeho. A když někomu bude chybět vodítko stačí se zamyslet nad významem vánoc. Proč jsou tady? Dárečky si přeci můžeme dávat i jindy.
Zvěst vánoc je přeci veskrze kladná. A to pro nás všechny. Jde jen o to co jsem psal na začátku - chceme být nositeli toho nám DAROVANÉHO SVĚTLA?

Odp: To jsi to vzal nějak hopen s těmi...
slayd, 23.12.2008 22:45

Hopem jsem to jistě vzal. Dnes jsme stihli tu Rybovu mši, ohňostroj i bowling. O vánocích přeci nebudu psát sáhodlouhý rozbor. Ono by potom asi nezbylo nic pro diskuzi. Na radnici můj syn nějaké světlo od skautů obdržel, ale raději jsme ho zfoukli, abychom doma nevyhořeli. Já nejsem zavilý odpůrce křesťanství, ale můj článek byl trochu o něčem jiném. Možná jste chtěl říci, že těm konzumentům uniká nějaký smysl vánoc, protože dárky si můžeme dát kdykoliv, hodní máme být na sebe po celý rok, mít uklizeno je docela taky běžná norma pro slušné lidi - takže opravdu chybí smysl tohoto svátku. Když jsou děti malé, je to takové malé divadýlko. Když vyrostou chtějí jen peníze v obálkách.
Myslíte, že je zachrání kostel a monotónní žvatlání kněze? Zkusil jsem to. Výsledek po pěti minutách? Kdy už půjdeme, tady je to pěkná nuda. Ty biblické příběhy / některé jsem synům četl /. Prostě to jen vyslechli a nic víc. Život jde dál... Já jsem věřící, ale smysl vánoc mi v kostele nedají. Bohužel. P.S.

Taktak
Yardasan, 23.12.2008 16:59

Je to jen na nás, jako nevěřící žádné vánoce neslavím a jsem spokojený, užívám si jen chvíle volna a momentálního bytí. Dříve to bylo pro děti, dnes máme „vánoce“ každý den. V podstatě jsem se vždy těšil na ty chvíle volna, když jsem dělal otroka, jestli vyjdou co nejvíce na pracovní dny. Pro další většinu je to jen další důvod k požívání alkoholu. No a ten kostelní zbytek, pro ně je to opravdu svátek... Normální nevěřící je jen stresován, jelikož nenachází smysl toho všeho šrumu k němuž je tlačen nemyslící většinou a nedokáže se vzepřít a říci NE! V podstatě ten stres apod je dán ne vánocema, ale ročním obdobím, nedostatkem světla a tím, že jaro je ještě daleko; a to je dáno zase tím, že člověk původně žil v oblasti kde bylo světlo a teplo a toto podnebí kde jsme teď je prostě proti nám. S pozdravem jK.

Odp: Taktak
slayd, 23.12.2008 22:55

Tohle je snad 100% výstižné! Gratuluji. Nemusíte souhlasit všichni. Ale pokud nemá nikdo jiný názor, potom navrhuji za prezidenta p. Yardasana. Když všichni souhlasíte - musí být právě on náš vůdce. Tak je to správné. Pokud odmítne on, budu klidně kandidovat místo něho. Na vánoce bude zpívat Shrek koledy a Grinch to všem Kdovíkům hašteřivým pěkně spočítá. Zase ta americká kultůra? Dobrá. Místo Shreka bude chodit český vodník a Grinche vyměníme za BURSÍKA? Nějak to po vánocích ještě doladíme....
Takže hurá do postele a zítra? No přeci: půjdem spolu do Betléma... oblečte se teple - hlásí vichřici! P.S.

Odp2: Ehm...
Caprice, 23.12.2008 23:27

Kdo je Shrek? ... a Grinch? ... a slayd??

Odp3: Ehm...
slayd, 24.12.2008 8:09

Kdo je Caprice? Chceš poznat Slayda? Sraz dnes v 16.00 v kostele v Husovicích /Brno/.
Grinch maskovaný Bursík.
Shrek je obrovitý vodník.
Kdo je Bursík a kde žije vodník? To ví jen pán Bůh a Caprice může všechny čtyři postavy odhalit, když zadá dotaz do vyhledávače Google. O Slaydovi najde vše zase na svíci. Pokud nestačí - doporučuji objednat na doplnění znalostí tohoto moravského velikána jeho dvě knihy: Šišatá bublina á 150Kč a NAHOTA á 120Kč.
Jako vánoční dar poslední titul dostalo 20 vybraných čtenářů a čtenářek... Takže zatím se mějte - musím si odskočit na WC, než tuto místnost obsadí Amerikáni! P.S.

Odp2: Taktak
Yardasan, 24.12.2008 16:17

:-) Tak to prezidentování zůstane na Vás. Já jsem velmi citlivý člověk a proto mohu pomáhat jen těm, kteří o to opravdu stojí a u kterých to má nějaký smysl. V podstatě každý člověk si za všechno může sám - alespoň ve věcech, které je schopen ovlivnit. Každý může dostat pomocnou ruku, stačí se rozhlédnout. Bohužel, většina lidí toho rozhledu není schopna. Jde o to, aby většina z té většiny neschopných žila v klidu a pokud možno neubližovala zbytečně svým bližním. Takže si všichni užívejte volna, zdraví a pohody i v následujícím roce a nečiňte druhým, co nechcete aby činili Vám. S pozdravem jK.

Odp2: Taktak
Neuvedeno, 30.12.2010 11:35

No ono to zimní mrazivé počasí má také něco do sebe. Člověk, jak se na stáří musí držet doma, tak alespoň má čas se zapřemýšlet o problémech světa.
Tak teď se na příklad zabývám normou Navrhování ocelových konstrukcí - Obecná pravidla a pravidla pro pozemní stavby.
Tak si na příklad najdu na příklad na straně 51 způsob dimenzování ocelových konstrukcí zatížených na moment. Jenže jak to předčítám, tak se musím zase vracet zpět na značky jaký mají význam a to máme někde na straně patnáct. Značky jsou prosím celkem na pěti stranách. No a pak musím hledat hodnoty a různé koeficienty a ty jsou opět na jiných stranách. Nakonec se k tomu přidává ještě ta Národní příloha A a B. Prostě práce s normou na počítači, když ještě má člověk každý měsíc znova normu získávat, tak to je opravdu práce na houby.
Tak si tak říkám, kam nás ten prfekcionismus ještě dovede. Nakonec opravdu budeme všichni bydlet v jedné větší stavební buňce, která bude v celém městě stejná. Nějak tak jako na Islandě. Přivezou jí a zase odvezou. Zůstanou jen památkově chráněné budovy.
Jestli toto chtěli naši tvůrci stavebních norem, nebo se prostě tím perfekcionismem chtěli jen zviditelnit? Nebo, že by chtěli, aby všichni měli nějaké máslo na hlavě a mohl je stále někdo v jejich práci kárat, že něco zanedbal?
Tak jsem teď oznámil, na stavebním úřadě, že na svém pozemku v chráněné krajinné oblasti provedu betonáž silničního panelu, protože tam vedou telefonní kabely a předložil jsem jim vyjádření od správce kabelů a sdělil jsem jim, že si to od nich nechám vytýčit.
Dostal jsem sdělení, že když budu chtít betonovat, že se to musí řádně projednat se všemi institucemi a že na mém pozemku stejně nic nemohu dělat, protože je to zařazeno mimo stavební oblast.
Takže opět stále stejné. Sice můžete mít pozemek, ale nesmíte ho využívat, jen smíte platit daně, to Vám úřady laskavě dovolí.
Tak si říkám co se ještě musí v té České kotlině stát, aby úřady dostaly rozum. O kolik ještě budou muset státním úředníků snížit platy, aby se dostaly opět na úroveň běžných občanů a přestali se nafukovat a byli schopni se vžít do jejich situace. Co se ještě musí stát s EU, aby se vžila do platů důchodce v Česku.

Odp3: Taktak
Lipovan, 30.12.2010 11:57

Tak si říkám co se ještě musí v té České kotlině stát, aby úřady dostaly rozum.

No co asi? To přece vůbec není těžké se domyslet. Řešení je dlouhé přesně 15,8 cm a má převážně fialovou barvu. Nezbytným předpokladem je samozřejmě jeho mnohočetný výskyt, s nezvratnou jistotou stále vyšší mnohočetnosti v budoucnu. Nevím, kolik ti je a nehodlám po tom pátrat; nicméně předpokládám, že i za deset let zde stále míníš vegetovat. Škoda, že na to do té doby oba zapomeneme, ale ujišťuji tě, že v tomto kontextu budeme se slzou v oku vzpomínat na ten báj(eč)ný rok 2010, kdy si mohl člověk stavět jak chtěl a úředníků zde parazitovalo naprosté minimum. Pro ilustraci se mohu vrátit do roku 2000. To byla panečku občanská svoboda oproti dnešnímu stavu. A rok 1990? Anarchie, milé děti, učiněná anarchie! :-)

Odp3: Taktak
tlapka, 30.12.2010 14:29

Aby se úřady umoudřily, musí být nejdřív válka. Viz Zákony Profesora Parkinsona.

Šťastné a veselé
PetrPan, 23.12.2008 23:50

Vánoce byli, jsou a budou. Opět tah obchodníků? A co zprávy, že Ježíš Kristus se nenarodil v zimě, ale v létě? Takže je to nakonec svátek pohanů? Kdo ví, američané z toho udělali dostatečně komerční svátek a my se jen přidáváme. Ale o tom to není, buďme rádi, že aspoň většina lidí se na Vánoce usmívá a ikdyž možná falešně, tak jsou šťastní. Je to o tom, aby se zapomnělo na každodenní problém a starosti, rodiny byly pohromadě, všude bylo dostatek jídla a hodovalo se. Buďme rádi aspoň za to a nekažme si to prupovídkama o smyslu Vánoc. :-)
Přeju krásné prožití svátků a na Silvestra se moc neopijte, ať pak nečtu na idnes.cz, že nějaký opilý občas zase něco rozbil :-)

Odp: Šťastné a veselé
slayd, 24.12.2008 8:21

To je moc hezký příspěvek od Petra Pana. To zas bude mít Caprice problém, kdo že to vlastně je ten P.P.??
Vánoce jistě nezaniknou jen tak. To by muselo být přáním milionů a ne jen pár desítek, stovek či tisíců? - znechucených dospěláků... Můj synek se těší velice!
------------------------------------------------------------------
Nic není jen černobílé - ani vánoce. Navečer ačkoliv nejsme katolíci ani protestanti zajdeme do kostela v Husovicích. Pokud máte děti, zajděte do nějakého kostela před večeří také i vy. Jen dávejte dobrý pozor na své děti. Příliš často na těchto místech káže o morálce pedofilní úchyl. Odpustí mu Bůh na vánoce?
Církev to možná ututlá a jedeme dál do 3. tisíciletí, přináší dobrou zprávu o narození Ježíše Krista...
Caprice! Víte kdo je Ježíš Kristus? On vás vidí - je všudepřítomný. Tak mne v této souvislosti napadá, že na WC budu konat svoji potřebu raději bez světla...
Nevidí Bůh otec i ve tmě? Já se z těch otázek snad... P.S.

Odp2: Šťastné a veselé
Caprice, 28.12.2008 10:04

Peter Pan- žádný problém, jeho názory mi přijdou srozumitelné.
Ježíš Kristus a Bůh- snad alespoň mlhavě tuším, nicméně podle všeho slayd není ani jedním z nich ;-)

Odp3: Šťastné a veselé
slayd, 30.12.2008 8:50

Caprice dělá ráda kaprice. Nejste náhodou vy matka boží? Neposkvrněné početí - plácání nesmyslů - domácí masturbace pod peřinou? Zkuste to jednou naostro a potom uvěříte, že dobrý člověk ještě žije... P.S.
P.F. 2009 vám přeje společnost VIBRÁTORY s.r.o.

Odp4: Šťastné a veselé
Caprice, 30.12.2008 9:58

:-):-):-)... víc ztrapnit jste se už snad ani nemohl... tak šťastný nový rok i slaydovi... a hlavně bez komplexů...:-):-):-)

Odp5: Šťastné a veselé
slayd, 30.12.2008 13:23

Myslím, že rozhodně mohl, alespoň v očích některých...
Zkuste se zamyslet. Pro ilustraci uvádím Tv pořad Nic než pravda. Holohlavá gorila - moderátor klade otázky svým bližním savcům. Lidský živočich v křesle odpovídá a odpovídá... a kdyby nebylo oboustranné lži... tzn. televize chce ušetřit prachy a ten dotyčný, chce přeci jen občas něco zamlčet na konci diskuze by v křesle seděla úplně nahá opička - chcete-li jinak úplně nahý živočich. Miliony jiných tomu v křesle podobných živočichů sledují tuto TV show na svých obrazovkách. Pěkně anonymní ve svých doupatech a s maskou na tváři. Tváří se povzneseně nad tím ubožákem v křesle. Ale ve skutečnosti je mezi nimi jen ten jediný rozdíl. Že on odhaluje nemilosrdně pravdu o sobě a světě a oni tu pravdu o sobě i o světě milosrdně skrývají. Jsou to pokrytci a farizejové od počátku až do skonání věků!
Já říkám tolik, kolik jsem schopen sám unést. ak se klidně smějte dál se svojí směšnou maskou v anonymním úkrytu za svojí přezdívkou jste v bezpečí. Nikdo nikdy neodhalí - že jste ubohá malá opička. Jen sama sebe jen stěží ošálíte. A Slayda také ne. Mějte se fajn. Do bezpečí vaší skrýše vám posílá P.F. 2009 P.S.

Odp6: Šťastné a veselé
Caprice, 30.12.2008 14:33

Nápodobně ;-)... teda pořád tak trochu tápu, který z mých komentářů slayda tolik rozhodil?

Odp7: Šťastné a veselé
slayd, 30.12.2008 15:58

Rád bych vám pravdivě odpověděl, který komentář mne tak rozhodil, ale protože mne žádný váš komentář skutečně nerozhodil, nemohu vám nic sdělit. Mohu jen konstatovat, že pod přezdívkou Caprice jsou odesílány nic neříkající příspěvky, které nic konkrétního o reálné osobě nevypovídají a jen tak trošku přihlouple halabala plácají nazdařbůh, co jim slina do úst přinese. Asi se dotyčný jedinec baví tím, že je někdo ochoten se takovými příspěvky vůbec zabývat. Já na ně reaguji pouze proto, abych dokázal, že jsem schopen i s takovými individui komunikovat. A navíc... Co navíc?
Co vlastně Caprice hledá v této diskuzi? Chce někoho nebo něco poznat? Rozhodně nechce, aby kdokoliv poznal jí /jeho/ a odhalil její /jeho/ skutečný názor na cokoliv. Dost blbá hra. Kolik je vám let? Dokážete se představit jako reálná osoba? Nejprve písemně a potom osobně? Pravdivá odpověď zní: NE! A v tom je ta potíž a zároveň jasné odhalení vašeho pokrytectví. P.S.
Pozn. Já samozřejmě shora uvedeného schopen jsem.
Za pět minut vypínám PC a nebudu na svíci cca minimálně 48 hodin, ale možná i více....

Odp8: Šťastné a veselé
Caprice, 30.12.2008 17:48

Bohudík za vševědoucího duchaplného slayda, jinak by zůstala má skutečná identita sexuálně frustrovaného přihlouplého individua bez názoru neodhalena! ;-) Přítel mi tu sice našeptává, že mám „slayda konečně poslat do prdele“, ale já mám měkké srdce… ačkoliv nepochybuji, že je slayd dobrák od kosti a v jádru veselá kopa, přeji mu do nového roku, i do těch dalších, mnoho vnitřní pohody a duševní vyrovnanosti, jeho blízkým pak především hodně trpělivosti a pevné nervy. Tímto je z mé strany vlákno slayd- Caprice uzavřené.

Šťastný rok 2009 všem.

P.S.: číslo mých bot je 37 :-)

Odp9: Šťastné a veselé
ivan, 30.12.2008 21:08

Caprice, Vám a všem přispěvatelům zde na Svíci přeju klídek a trochu toho štěstíčka.

Za všechny účastníky zde na Svíci děkuju Alešovi.

Odp10: Šťastné a veselé
Jana, 30.12.2008 22:18

Ivane, jsem ráda že tě vidím a slyším, nebo spíš čtu. Připojuju se k přání do nového roku a díkům Alešovi, za Svíci.

Odp11: Šťastné a veselé
ivan, 30.12.2008 23:04

Taky tě moc rád vidím. Co H. ? Věřím, že dobrý. Piloťák mě protáhli o rok, dva jsem neukecal. I tak díky Bohu. Už od teďka mám ale blbej pocit z toho, že se budu už od září klepat že vylítnu příště. Iv.

(ukaž se častěji)

Odp7: Šťastné a veselé
Juras, 30.12.2008 22:10

Pokud se na to snažíte přijít proto, abyste předešla výlevům, tak to je marná snaha. Takové konfliktní typy vybuchují dost nepředvídatelně :-)

Proč Caprice? Jste číslo 6 nebo odkud jste tu přezdívku vzala? ;-)

Odp8: Šťastné a veselé
ivan, 30.12.2008 22:52

Tě zdravím,..caprice = svévole, nálada, rozmar.

Odp9: Šťastné a veselé
Caprice, 30.12.2008 23:10

Máte pravdu, Ivane, tak mě přejmenovala babička už jako kojence, kvůli mým tehdejším nevyzpytatelným skokům od smíchu rovnou k pláči :-) Podobné rozmary mě prý přešly už v batolecím věku, rodinná přezdívka však zůstala :-)
Také Vás zdravím... a děkuji.

Odp10: Šťastné a veselé
ivan, 30.12.2008 23:17

Velmi rádo se stalo.

Odp4: Šťastné a veselé
ivan, 30.12.2008 20:58

Slayde, toto je fakt hnus, taková bída nuzácká.

Capricii tímto zdravím a doufám, že se nenechá odradit. Já čtu její příspěvky rád, s respektem a zájmem.

Vánoční čtení bez důvodu uvedení
Renata, 24.12.2008 9:28

Opsáno z jiné knihy:
... „ Ulicemi kráčel zákon a pásl po hladových a bezpřístřešných. Měl pro mě už zamluvené pokoje v hotelu U mříží. V některých domech mi zabouchli před nosem, ani mou poníženou prosbu nevyslechli, v jiném neotevřeli. Stál jsem na zápraží a klepal jsem, a oni si mě prohlíželi oknem. Dokonce vyzvedli do vzduchu statného synka, aby přes ramena starších mohl vidět vandráka, který u nich doma najíst nedostane.
Začalo to vypadat, že budu muset pro jídlo k těm nejubožejším. Největší chudáci představují poslední útočiště hladového tuláka. Na největší chudáky je vždycky spoleh; nikdy neodmítnou hladové. Mnohokrát, ... mi bylo odepřeno jídlo ve velkém domě na kopci, a pokaždé jsem ho dostal v chalupě u potoka nebo v mokřině, s rozbitými okny ucpanými hadry a matkou unavenou a sedřenou. Ach, vy kupci s láskou k bližnímu ! Jděte se učit k chudým; toliko chudí jsou milosrdní. Oni nedávají z přebytku, neodpírají z přebytku. Žádný přebytek nemají. Dávají - a nikdy neodmítnou - z toho, co potřebují sami pro sebe, a velmi často to potřebují krutě. Kost hozená psovi není projevem lásky k bližnímu. Láska k bližnímu znamená rozdělit se se psem o kost, jste-li právě tak hladoví jako on.“ ( K o n e c c i t á t u )

Kdo pozná, z které je to knihy, může číst dál a najít ve starém literárním díle předobraz současnosti. I Ježíšek se musel narodit v bídě největší, protože jeho rodiče byli asi nestandardní, málo komunikativní a málo kreativní. A přesto ovlivnil lidstvo až do dneška.

Pěkné vánoce a šťastný nový rok všem lidem dobré vůle a obzvláště lidem bezdůvodně odstrkovaným a propouštěným
přeje Renáta.

Odp: Vánoční čtení bez důvodu uvedení
slayd, 24.12.2008 10:14

Tento příspěvek od Renáty je hezký a pravdivý zároveň.
Opravdu lidé materiálně chudí jsou opravdu více solidární, přátelští, ohleduplnější a štědří než naši bohatí spoluobčané. Ti bohatí se sice často zviditelňují nějakými dary v řádech i statisíců, ale kolik procent činý tento jejich dar z jejich skutečného příjmu, který předtím na těch chudácích ukořistili?? Existuje samozřejmě i nepatrné procento lidí bohatých, které vyvrací toto běžné pravidlo a praxi. 99% lidí bohatých je bohatých proto, protože dokáží více na svá konta vydělat, než ze svých vydat. To je jednoduché pravidlo!
Právě vánoce také přispívají k jejich ziskům velice, takže je budou jistě všemožně zakamuflovaně velebit.
Ústřední postavou komečních svátků je úspěšný obchodník... Máme snad mít k vůli tomuto poznání depresi? Ani náhodou. Pokud můžete vhoďte to všechno za hlavu. Já už vytáhnul z mrazáku naši rybu / není to kapr/. Provedl jsem defragmentaci PC a nyní ho vypnu.
Mým úkolem je vyluxovat byt po ranním odjezdu našich Američanů a přivítat babičku v pěkně vyvětraném a čistém bytě. Potom zaskočím do sklepa pro stromek a začne závěrečná příprava večera. Tak zítra nashle? P.S.

Odp2: Vánoční čtení bez důvodu uvedení
PetrPan, 24.12.2008 11:59

Slayde, myslím, že jste načal myšlenku pro další téma. :-) aneb „Bohatí a chudí“. Ale o tom zase příště.
Já jedu za svou rodinou, ať jsme aspon jednou v roce pohromadě. Zítra ahoj

!XMAS!
Saw, 24.12.2008 12:52

Šťastný a veselý (ať už to teď slavíme cokoliv) přeje Saw a těší se na další prodiskutovanej rok :)

Po vánocích...
slayd, 24.12.2008 20:24

To byl ale fičák! Pro mne jsou vánoce roku 2008 právě nyní ve 20.16 hod. minulostí. Opět jsem je přežil.
Nádobí je umyto - kluk si hraje - babička se ženou klábosí u nudné pohádky, kterou nikdo nesleduje... Ten podrobný popis přidávám proto, abych zdůvodnil svoji existenci na svíci. Prostě jsem neodolal a píšu.
Dárky byly praktické, takže se žádný velký trapas nekonal. Odpálili jsme za domem několik světlic: dobré je APOLLO 14 i cenově příznivé. Mám asi zvýšenou glykémii, ale stejně popíjím další červené víno. Od zítřka budu mimo PC. Musíme pohnou kostrou na nějaký menší výšlap. Hlavně aby nepršelo. To je vše.
Za přípravu štědrovečerní večeře jsem byl hodnocen naší paní domácí učitelkou na výbornou. P.S.

Odp: Po vánocích...
Jana, 27.12.2008 11:40

Slayde, Vánoce ale končí až na Tři krále...

Odp2: Po vánocích...
slayd, 30.12.2008 8:29

Fakt? Ježišmarjá..., tak to si budu skočit do lékárny pro další diazepany! Nezapomněla jste udělat linecké s domácí rybízovou marmeládou nebo Lineckou Hamé? Jak vás znám, tak jste to už jistě zase zkoušela mazat fíkovou marmeládou! Tradice sakra vám nic neříkají? P.S.

...
Luci Cat, 26.12.2008 14:06

Tak, nějak se mi te článek zdá krátký. Já bych se víc rozepsala a snažila bych se na Vánoce pohledět ještě detailněji z „obou stran“. :-)

Ten nadpis mě docela zarazil, vůbec se mi k tomu nehodí. Myslela jsem, že budeš psát o tom proč zrušit Vánoce a ono nic.
Je fajn, že nejsi tak zaujatý proti Vánocům, protože kdyby jsi navrhnul zrušit Vánoce, kdejaké dítě by Tě asi ubilo svou oblíbenou hračkou. :-)

Z mého osobního pohledu jsou Vánoce jen přetvářka, stres, utrácení a kapří jatka. Církev ráda nemám, už jen z nedávného projevu kdy Papež řekl, že Svět je třeba chránit před homosexuály a transexuály, je mi špatně. Tudíž Vánoční mše nechápu, Ježíše neoslavuji, koledy mi lezou na nervy, Vánoční výzdoba se mi líbí pokud není příliš kýčovitá, ale na druhou stranu si užívám volno a klid. :-) Takže, krásný zbytek svátků. ;-)

Odp: ...
slayd, 30.12.2008 7:52

Zrušit vánoce je otázka? Radikálnější názory jsem čekal od jiných návštěvníků svíce. Já je skutečně vážně zrušit nemohu - mám 9 letého syna a nejsem Jehovista!
Každopádně dle včerejších regionálních zpráv se na Zlínsku pokusilo v době těchto svátků klidu a pohody o sebevraždu 50 lidí a z toho 33 ji dokončilo úspěšně!
Naši američané nám připravili na chalupě pravé americké vánoce se Santou - těch dárků u krbu ležely mraky. A potom následoval úplně nezřízený konzum jídla a pití. Po jejich odchodu mne rozbolely zuby a hlava. Vzal jsem si Codein a spal 12 hodin v kuse a navylezl z baráku celý den. Všichni někam zmizeli a já poslouchal střídavě se spaním rádio Jih. To byly konečně pro mne svátky klidu a pohody. Doufám, že amíci nepřijedou na vánoce příští rok zase. To by ne asi z toho klepla pepka.
A církev a její pokrytecví? To je kapitola sama pro sebe.
Jdu na poštu - musím odpracovat svůj poslední den v roce 2008. Tak se mějte fajn... P.S.

Hezké vánoční odpoledne
Renata, 26.12.2008 23:22

Dnes jsme byli v Třebechovicích pod Orebem podívat se na mechanický slavný Proboštův betlém. Viděli jsme tam i jiné vystavené menší betlémy. V jednom z nich byli i figurky zubaře trhajícího pacientovi zub. Koupili jsme si tam keramický zvoneček se svatou rodinou a papírový betlém M.Alše. Probošt kdysi kvůli svému betlému přišel na mizinu, i manželka mu utekla; figurky mu vyřezával bezdomovec. Peněžní odměnu za BETLÉM od nikoho nedostali, protože oba tvůrci betlému byli určitě z dnešního pohledu společnosti „nestandardní“.

U Třebechovického betlému prožité odpoledne bylo pro nás hezky prožité vánoční odpoledne. I takto je možné některý vánoční den prožít bez deprese, bez splínu, bez nudy a k večeři si pak pochutnat třeba na pečeném králíkovi na smetaně.

Odp: Hezké vánoční odpoledne
slayd, 30.12.2008 8:44

Když jsem 26.12.2008 poslouchal v posteli rádio Jih a občas přiložil do krbu, uslyšel jsem z rádia hlášku moderátorky: ti co dneska pracují, závidí těm, co se doma nudí... co s tím naděláme? Pustíme si další písničku... a já pěkně zase usnul. Na chalupě byl po ruce jen Codein, ale i ten mi navodil příjemný pocit vánoční pohody a klidu. Nejlépe je prožít vánoce jako poustevník v teplé posteli. Ti sebevrazi z TV se asi neměli před tím mumrajem a konzumním bláznovstvím kam ukrýt. Já to musel k vůli synovi a rodině přetrpět také dva dny 24.12. - 25.12. až potom se dům konečně vypráznil... Naši zaměstnanci mezi svátky pracovali na otevření nové kavárny Alfy. Zkušební provoz má být již 31.12.2008! Až budete mít cestu do centra Brna, nezapomeňte ji určitě navštívit - třeba až v roce 2009.
Romantické posezení s přítelkyní nebo pro obchodní schůzku velmi seriozní prostředí. Prostor má dvě části!
Tak to je pro rok 2008 opravdu všechno. P.F. - P.S.

Odp2: Hezké vánoční odpoledne
RRR, 30.12.2008 14:38

Děkuji za pozvání. Brno je moje šťastné mládí.
Kávu konzumuji jen výjimečně, čajíček ale denně.
Romantické posezení mne těší,
kde ta nová kavárna Alfa leží ?

Žít jak poustevníci nám není cizí, žijeme tak skoro celý rok,
proto alespoň někdy musíme z domova udělat „odvážný“ krok.
Návštěva v kavárně samozřejmě vyloučena není,
pod jmelím žijte spokojeně dál se synem a s Vaší paní.

Odp3: Hezké vánoční odpoledne
slayd, 30.12.2008 15:07

Díky za pozitivní reakci na pozvánku do kavárny, alespoň mohu poopravit výrazně optimistický termín jejího otevření. Na Silvestra bude ZAVŘENO na 100%! Plán nebyl splněn - vyskytly se další technické potíže. Já bych to viděl a návštěvu tudíž odložil na druhý lednový týden roku 2009. Kde se kavárna Alfa nachází? Nachází se v Brně v prostorách Alfa Pasáže. Přesná adresa: Poštovská 4 - schodiště G. Umístěna je v přízemí domu.
Čaj se bude podávat zajisté také i jiné teplé i studené nápoje. Počítáno je i s podávání snídaní. Prostor je dokonale klimatizován a u stolků je možnost připojení na internet. Vše nové a čisté včetně soc. zařízení. V suterénu možnost posezení v pohodlných sedačkách.
Reklamu provádím zdarma - nejsem provozovatelem zmíněné kavárny. Přeji vám příjemný chuťový i estetický zážitek. Za hodinu jdu domů! P.S.

Retro
casik, 30.12.2008 23:54

Jak pan Jan Burian řekl v tomto pořadu, když se ptal pana taxikáře a jeho ženy jak prožívají Vánoce (volně převzato):
„My Vánoce neslavíme, my si nakoupíme věci, když potřebujeme...“

To myslím vypovídá za vše. Lidé dnes nevědí o čem Vánoce jsou a přestože nejsem věřící, tak v tom cítím jakousi pokoru a něco velice svátečního.

Odp: Retro
slayd, 31.12.2008 17:20

Janu Burianovi a všem podobným rodinám úpřimně závidím. Takový stav nemůže v našem rodinném složení nikdy nastat. Moje žena k takovému vnitřnímu pocitu nikdy nedojde. Pro ni budou tyto svátky vždycky něčím jiným než pro mne. Pro mne zbude vždy jen jediný úkol: přežít svátky a neotrávit své bližní svojí averzí k slavení čehokoliv obecně.
Text písně? Že prý je člověk stádní typ,
že je mu v kolektivu líp?
Ale než v hejnu s mezkama
šlapu sám svejma stezkama...
-----------------------------------------------------------------Skandální odhalení další temné stránky pana P.S.!
To číslo boty Caprice mne doslova fascinuje. V mrazáku mám chodidla velikostí od 33 do 45, ale ta 37 mi právě chybí. Já nejsem vrahoun! Jsem sběratel krásy... Neuvažuje Caprice o darování svého chodidla - samozřejmě, až ho nebude potřebovat? Ježíši! Ten Slayd se zase úplně dokonale ztrapnil. Jak nechutné. Musí být strašně zamidrákový, sexuálně frustrovaný ubožák. Připijme na jeho brzký konec, ať se jeho utrpení na světě krutém vezdejším zkrátí. P.S.
Tak se mějte svícaři a svícařky - já jdu zase odpalovat rachejtle. Pozn. opět výhradně na přání syna - jinak bych tam za dům ani nevylezl... P.F. 2009

koukněte na tohle, je to hustý, ale...
nn, 9.1.2009 21:59
Odp: koukněte na tohle, je to hustý, ale...
slayd, 10.1.2009 10:33

Caprice dostala strach a mlčí. Já jsem jí hezky vystrašil, ale to je již hrozně dávno. Hlavně tady plácám, protože chci být dnes dopoledne u všech článků na posledním místě. Slayd, Slayd, Slayd a zase Slayd.
Tak se snažte.... abych neměl poslední slovo! P.S.

###Máte nějaký nápad, jak prožít bez...
Desappointea, 18.2.2009 20:52

Máte nějaký nápad, jak prožít bez stresu a potíží tento zkomercionalizovaný vánočný čas?

Tak bohužel mám pocit, že pokud si to sami nesrovnáme v našich hlavičkách, nikdy tento čas v klidu neprožijeme :-)

Jen pro zajímavost těm, kdo mají chut, přečíst si delší článek, přidávám svůj urputný vánoční boj na jiném portálu, který byl docela dost sledován a rozvinul vášnivou diskuzi...

Toto byla má reakce na článek, který malinko vyzněl ve smyslu, že jsme málo tolerantní vůči přijímání SantaClause a podobných „věcí“

Milá XXXX,

jak sama zhruba píšeš, jsou Vánoce o pocitu vzájemnosti, o tom, že jsme spolu a spoustě dalších krásných pocitech.... zároven to ale hned popíráš.... :-) Pokud toto je to pravé poselství Vánoc, pak přeci nemusíme mít někde v pozadí své mysli vnuceného Santu Clause a živit onou představou i děti. Ano, Santa nosí spoustu dárků, je to opravdu velmi líbivá představa a je to snad to jediné v čem s Tebou souhlasím, ale tím to prostě vše začíná i končí....

Na rozdíl od Tebe mi jako diskriminace připadá ten náš český svět, pomalu, ale jistě a absolutně zahlcený tím červeným Santou, který ale přeci do našeho českého světa nepatří, ale je nám násilím vnucován... Ohavně a kýčovitě se na nás chechtá z kdejakého koutu, vyskakuje na nás z televizní obrazovky, prostě ho bohužel potkáváme všude :-( a Ježíšek? Copak dělá náš Ježíšek...? Také pomalu a jistě ustupuje do pozadí.... Není to škoda?!

Navlékáme své děti do santovských, pro nas nepřirozených oblečků, dokonce začínáme na Štědrý den k večeři shánět krůtu, místo kapra atd. atd. Ustupujeme svým tradicím, ustupujeme své osobnosti....

Tohle mi příjde opravdu, velmi, ale velmi hloupé. Svět je přeci plný rozdílů, tak proč ho tak násilně sjednocovat hmm? To není v tom, otevřít se něčemu novému a uznávám, že z velké míry i líbivému, ale je to podle mě o tom, zůstat svůj, bránit si to svoje a užívat si to a jen s úsměvem a bez zášti se dívat, jak to mají ti druzí...

Příjde mi diskriminační, když se malá země s nádhernýma tradicema nechává postupně převálcovat obrovskou zemí a Santou, jenom kvůli komerci a za chvíli už pomalu žádné české dítko nebude ani vzdáleně tušit, co vůbec Ježíšek znamená... Je to v podstatě úplně samé, jako by jsi Ty, jako věřící, převzala z ničehož nic úplně jinou, Tobě vzdálenou víru a tu svou, která Ti dávala pocit jistoty, klidu a sílu, najednou hodila za hlavu prostě jen proto, že ta druhá víra je přeci líbivější, více se leskne, ale tak nějak postrádá opravdovost všeho....

Ano, o Vánocích jde především o ten pocit. Nejde tam o materiální dárky, a proto nám může být ukradené, jestli je pro děti lákavější Ježíšek nebo Santa Claus.... Jde tu o hodnoty, o pocity, prostě o všechno, co sice většinou cítíme, ale až v období Vánoc to dáme znát a to vše dohromady by mělo do naší duše něco vnést....

XXXX, myslím, že se velmi mýlíš ve svém názoru, ale já Ti ho nevymlouvám, nevnucuji Ti ten svůj, ale ani ho za svůj nepřijímám, to tedy zdaleka nee....

A proto se ptám, proč jsem jako „malý“ Čech věčně atakována zvyky pro mě absolutně vzdálené a cizí země? Proč jsem jako Čech odsuzována za to, že si bráním svého Ježíška? Svou jistotu, své češství??! Pokud budeme až tak moc benevolentní k zásadním věcem, které se týkají naší země, vrátíme se o mnoho let zpět, kdy nás například tak urputně atakovalo Rusko..... Jen s tím rozdílem, že Amerika má přeci jenom pro nás větší „kouzlo“ a proto to vše přijímáme celkem bez remcání.... Proč to všechno?!

Myslím, že ono novorozeně, Ježíšek, nemá za „úkol“ tahat se na zádech s velkým rancem zbytečností, jako pan Santa Claus....(všimněte si, že opět je Ježíškovi nelogicky vnucena nějaká vize) ano, nechme ho, at si Santa rozdává v klidu dárky a Ježíšek, at nám nadělí především to „krásno“ v duši.......

Dle mého názoru je vše okolo Santy kýč.... ano přiznávám, velmi líbivý kýč, ale, ale, ale..... Kýč zůstane kýčem, at se nám to líbí nebo nee....

Ono ve finále vlastně vůbec nejde o „boj“ mezi nějakým Ježíškem či Santou, tak jak to vnímáš pravděpodobně Ty, podle toho, co jsi napsala.....,oba mají své kouzlo pro ty, kdo v ně věří... Jde tu o tradici, o hodnoty, o NÁS. To my bychom si měli stát za svým, být pevni v názorech a jen tak snadno nepřijímat kdejakou „hovadinu“ (prominte ten výraz, není přesný, ale vhodnější mě opravdu ted nenapadá :-/ )

Protože, když mi někdo řekne: „Skoč z okna...!“ Neskočím. Neskočím proto, že jsem svá, nemám potřebu se tím někomu zavděčit a dobře vím, že z toho nic dobrého nevyplyne....

A pak se před vánocemi nerozčilujte :-) :-)

PS: Netvrdím, že mám pravdu, ale za svým názorem si stojím a stát budu :-)

Zdá se mi, že naopak dary se nosily...
Yardasan, 20.2.2009 22:38

Zdá se mi, že naopak dary se nosily ježíškovi a lidé se jen tak zbůhdarma radovali; kde se to sakra zvrtlo... S pozdravem jK.

Odp: Zdá se mi, že naopak dary se nosily...
Desappointea, 20.2.2009 23:21

Jo, tohle je dobré... taky by mě zajímalo, kdy a kde nastal ten zlom :-)

Odp2: Zdá se mi, že naopak dary se nosily...
Juras, 21.2.2009 0:45

Jaký zlom? Vždyť se nic nezměnilo. Yardasan hodí návnadu a Vy se hned chytíte? :-)

Odp3: Zdá se mi, že naopak dary se nosily...
Desappointea, 21.2.2009 9:57

Tady nebylo na co se chytat... však má pravdu no ne? :-) Navíc, tohle mě taky už nějakou dobu vrtá hlavou, jak to s těma darama vlastně bylo :-)

Odp4: Zdá se mi, že naopak dary se nosily...
ivan, 21.2.2009 11:02

Rád bych viděl jeho daňové přiznání, ;-) předpokládám, že ony dary, nejvyšší morální autorita nezatajila.

Odp5: Zdá se mi, že naopak dary se nosily...
Desappointea, 21.2.2009 11:08

Ale vy o koze a já o voze :-) :-) :-) :-) :-)

PS: Nebo že by i on o koze??? A jenom já měla na mysli vozy... Chjo, mmnt, zamyslím se... :-) :-)

Odp6: Zdá se mi, že naopak dary se nosily...
ivan, 21.2.2009 11:41

Samo sebou, že jsem tomu rozuměl, nebo se domnívám, že ano, pouze mě napadlo v té souvislosti, jak by pohlížel na dary přinesené Ježíšovi dnešní finanční úřad. ;-) Vás nikdy takové kraviny nenapadají? Nikdy? Výsledkem mnohdy bývá docela zábavná představa.

Odp7: Zdá se mi, že naopak dary se nosily...
Desappointea, 21.2.2009 12:43

Ano, napadají mě i mnohem větší kraviny, ale mám pocit, že tady na svíci jim mnoho lidí nerozumí, natož, aby se jim zasmálo, takže se jako nováček prozatím snažím držet na uzdě ... prozatím... :-)

Odp8: Zdá se mi, že naopak dary se nosily...
X(:Oo), 22.2.2009 11:23

Samo „appointeo“, kravinám rozumí a smějí se jenom „krávy“ jako .y ! A tady na svíci zatím nebyly žírné pastviny pro skotačící „skotiny“. :-)

Odp9: Zdá se mi, že naopak dary se nosily...
Desappointea, 22.2.2009 11:46

drn drn drn drn drn drn drn :-)

Odp10: Zdá se mi, že naopak dary se nosily...
ivan, 22.2.2009 12:23

Ještě pár týdnů a začenš rozumět, zdá se.

Odp4: Zdá se mi, že naopak dary se nosily...
Juras, 22.2.2009 6:59

Má pravdu asi jako deník pravda: „Soudruh Brežněv skončil na velice pěkném druhém místě, kdežto prezident Reagan až na místě předposledním“. Přitom soutěžili jen oni dva.

Uvažujte - co bylo největším Ježíšovým přáním? Komu dávají lidi největší dárek, když se z lásky obdarovávají o vánocích mezi sebou? Nic se nezměnilo, i nyní o vánocích dáváme dar Ježíškovi.

Odp5: Zdá se mi, že naopak dary se nosily...
Desappointea, 22.2.2009 11:55

Njn, logiku to má, pravda, tohle mě na mysl zatím nepřišlo :-) Musim zvětšit svoje úhly pohledu ;-)

Odp: Zdá se mi, že naopak dary se nosily...
Alfons, 21.2.2009 0:48

Ježíšek fungoval naplno ještě před sametem. Je to starý komunistický obyčej. Samozřejmě že po sametu tento zvyk páchnoucí krví komunistických obětí na kříži nebudeme přebírat. My si demokraci a svobodu Ježíškem rozvracet nedáme.:-(

Odp2: Zdá se mi, že naopak dary se nosily...
Desappointea, 21.2.2009 9:59

Necháme si tu svobodu rozvracet raděj SantaClausem, že :-) :-) :-)

Odp2: Zdá se mi, že naopak dary se nosily...
Yardasan, 21.2.2009 21:03

:-( A já blb si myslel, že ježíšek tu byl už před tou krásnou totalitní dobou. S pozdravem jK.

Odp3: Zdá se mi, že naopak dary se nosily...
Alfons, 22.2.2009 12:13

Kdepak, všechno to nejhorší vzniklo u nás za totality!!! To musíme mět pořád na zřeteli a permanentně proti socializmu a komunizmu bojovat. Ve školách by to mělo být zavedené jako hlavní předmět a mělo by se to vyučovat v první vyučovací hodině, dokud jsou žácí ještě trochu chápaví a pozorní. Politici a media se snaží, ale na rodiče není spolehnutí. Je to v zájmu žáků, aby měli prosperující společnost a šťastný život.

Máte nějaký nápad, jak prožít bez...
Tony, 14.4.2009 9:50

Máte nějaký nápad, jak prožít bez stresu a potíží tento zkomercionalizovaný vánočný čas? NO PROBLEM?????

20.prosince jet k moři... nebo cestovat směrem do Afriky či Asie...

Odp: Máte nějaký nápad, jak prožít bez...
Alfons, 14.4.2009 10:01

Nenechat se komerčními oblbovači zblbnout. :-)

Odp2: Máte nějaký nápad, jak prožít bez...
Tony, 14.4.2009 10:47

Právěže ne, však nezajímal bych se o dárky a Vánoce jako takové... ideální doba jet k moři, pláže volné, děti mají prázdniny a přes zimu jet k moři- co může být lepšího....

My jsme třeba jednou neoslavovali novej rok a šli jsme brzo spát. Ráno jsme vstali na lyže a byli to nejlepší jízdy roku :-)

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.