Malé úvahy o problémech kolem nás

Komentáře k článku

7.12.2008 19:22

Je auto majetek?

Jestli jsou v na Svíci právníci, zajímá mě jejich názor a nejen právníků! Jsem vesničan a dívám se okolo sebe a vidím co je okolo aut problémů. Když občan ČR chce vlastnit auto musí platit povinné ručení, absolvovat technickou kontrolu. A když chce auto odhlásit, musí předložit potvrzení o ekologické likvidaci a tuto likvidaci zaplatit. Teď naši zákonodárci vymysleli tzv. ekologickou daň.

Proč to píšu? Pro vesničany je auto nutností, spoje většinou nejsou, nebo jezdí sem tam. Příjmy na vesnici většinou nejsou závratné a tak to lidi řeší dojížděním starých krámů a většinou mají ještě nějaký ten vrak na náhradní díly. A to se teď nesmí. Schválně jsem si přečetl ústavu ČR, ta se odvolává na listinu práv a svobod a tam stojí, že když mě stát omezí v mých majetkových právech, musí mi ztrátu kompenzovat. Je-li auto majetkem, pak je zákon protiústavní. Myslím si, že toto opatření udělá ještě větší binec v evidenci. Jak znám mentalitu Čechů, přestanou auta převádět a bude v evidenci ještě větší binec. Dokonce jsem slyšel názor, že se auto převede na Frantu Vomáčku z Prahy a jsem z toho venku. Jsem pro to, aby ten, kdo vrak nechá hnít na ulici, dostal za uši, ale ten, kdo si auto rozprodá na díly, ten podle mne jen dokonale využije svůj vlastní majetek a v tom vidím šikanu ze strany státu. Není to můj problém, ale není to fér.

To je uplně mimo. Stát Vás ve vašich...
MaKos, 8.12.2008 0:04

To je uplně mimo. Stát Vás ve vašich právech na majetek nijak neomezuje. Vy auto můžete vlastnit a mít ho na svém pozemku nepoužívané, nepřihlášené, bez pojistky,... pokud z něj něco neteče co by znečišťovalo okolí. Nicméně pokud ho chcete provozovat, musíte splnit ty výše uvedené podmínky, je to jednoduché. To už s vlastnictvím nesouvisí.

Odp: To je uplně mimo. Stát Vás ve vašich...
vlasta, 8.12.2008 8:17

Je vidět,že je to problematika která jde zatím mimo Vás.podívejte se na poslední zákon o evidenci vozidel.Za auto v evidenci bez pojištění vám hrozí pokuta až 7O kč denně.Jsem pro aby se postihovali ti ktaří jezdí s nepojištěnejma autama.Tato forma s sebou spláchne mnoho nevinných lidí. Bez potvrzení o ekologické likvidaci vám auto nevyřadí z provozu.Mě je to jasný,pár kulichů nechalo odhlášené auto shnít na ulici a tak naši zákonodárci přistoupili k řešení principem kolektivní viny a navíc je to pro někoho dobrej kšeft.Jen si myslím, že už je to trošku přes čáru.Zadejte si do vyhledavače NEEXISTUJICI auto,a uvidíte kolik lidí je teď v problémech.

Odp2: To je uplně mimo. Stát Vás ve vašich...
ŠOTEČEK 55, 8.12.2008 19:49

Právě tzv.ekologická likvidace je problém,proč by mě někdo nařizoval co mám dělat se starým autem.Pokud mě někdo nechytí,že ho nechám někde stát,tak mě nikdo nemůže trestat.Jenomže naši státní úředníci si takhle jenom ulehčili práci.A nejsou to jen auta.Když si koupím vypalovačku nebo prázdné CD,jsem pirát,platím autorské poplatky.Než hledat lumpy,je jednodušší trestat všechny.

Odp3: To je uplně mimo. Stát Vás ve vašich...
vlasta, 9.12.2008 6:31

Jste asi první kdo pochopil co jsem tím chtěl říci.Jde totiž o vyvlastnění,vlastně v malém, ale v obrovském měřítku,navíc je zákon postavený tak,že postihne nejchudší vrstvu občanů a to na principu kolektivní viny.A ti kteří na TO mají jsou z obliga a navíc by si to jen tak nenechali líbit.Všiml jste si jak si majetní svůj majetek hlídají ,to jen plebs se tváří zbohatlicky a vyrábí haldy odpadu.Pracoval jsem ve firmě velmi bohatého pána ,kde se evidovali a účtovali i korunové položky ,nic nebylo spotřebák.Však jsem tam dlouho nebyl.A na druhou stranu v jiné firmě zas nebylo potřeba nic opravovat všechno se zahodilo a kupovalo nové,taky jsem to vzdal.Masarikovi by asi vypadli oči z důlků.Vitoušku,Vitouušku když se ti zlámalo dej ho spravit a ne zahoď ho a kup si nový.

Odp4: To je uplně mimo. Stát Vás ve vašich...
slayd, 9.12.2008 7:50

Auto je dopravní prostředek. A někdo potřebuje zase nějaké pitomce odřít trochu víc z kůže. Nad čím jiným asi tak 8 hodin denně naši zákonodárci a jiní šéfové dumají. P.S.

Odp3: To je uplně mimo. Stát Vás ve vašich...
Yardasan, 9.12.2008 18:56

Právě jste popsal debilitu nejen vlastní, ale třičtvrtiny tohoto národa. Je to o to horší, že vůbec nechápete o co jde. S pozdravem jK.

Ekologický podvod
sysel, 8.12.2008 0:36

Ještě když jsem se učil řídit, svěřili mi vozidlo Octavia Combi model 1970. Jeho motor fungoval bez problémů a velmi dobře na benzín typu Normal - 80 oct. Do něj nebylo za potřebí žádné přísady tlumící předčasné vznícení, ani olovo ani jiné chemické fujtably. Tento benzín však již více než třict let nikdo nedistribuuje.

Oproti naftě, která při nedokonalém spalování produkuje saze by byl benzin Normal ideální ekopalivo. Zvýšení výkonu se úspěšně podařilo dosáhnout příměsí několika procent vody (vodní pára expanduje podstatně lépe než benzinové spaliny), což však ocelovým motorům moc neprospívalo, ale nové technologie povrchových úprav by to jistě vyřešily.

Nesmyslné zvyšování oktanového čísla spojené s tlumicími chemikáliemi je nejen neekologické je to dokonce jedovaté a nevyřeší to ani katalysátory.

Nad to je na „ekologické“ dani příliš zřetelně vidět neviditelnou ruku trhovců, která vedla tu zákonodárnou, aby se zvýšil prodej nových vozů. Stát tak dal již po několikáté najevo, resignuje na skutečné potřeby svých ovcí, a pozapomněl zde např. že nákup nových vozů si i ti majetní kompensují prodejem ojetin, takže ve skutečnosti se asi opravdu zamezí dovozu starších vozů, ale nové vozy si na vsi nemají opravdu kupovat z čeho.

Kdyby byla ruka zákonodárce vedena snahou, aby po silnicích nejezdily vraky bez brzd a tlumičů, zpřísnila by postihy za „tekuté“ techničáky. Ale proti korupci se u nás nic nikdy neudělá, protože kdo se k moci korupcí dostal, těžko proti ní může bojovat.

Ekologické by rovněž bylo, přenést všechny formy „zdanění“ provozu vozidla do ceny pohonných hmot, protože vzásadě platí - kolik kolometrů, tolik paliva, ale i tolik pravděpodobnosti havárie. Nad to by takové opatření působilo jednoznačně motivačně ve prospěch vozů s nízkou spotřebou. Člověk, který jednou do roka vyjede na dovolenou a jinak má auto na příležitostný odvoz těžkých věcí nebo jako zálohu pro odvoz do nemocnice už dnes platí tisíce, jen aby směl vyjet.

A nakonec ten, kdo pečuje o své auto dvacet let, pečlivě vyměňuje olej, pneu i stěrače, ten pokud párkrát do roka vyjede, nerozkolísá ekologii tak jako ten, kdo jezdí každý den souběžně se „sockou“ do práce a zpět, na nákup i na poštu i nalitej večer za zábavou.

Odp: Ekologický podvod
Vlastimil Čech, 8.12.2008 20:33

Souhlas, máte pravdu. Problém s nízkooktanovým benzinem je ten, že je nepoužitelný pro vysokoobrátkové motory. Nu, a protože naši úžasní zákonodárci vymysleli, že se spousta věcí okolo automobilů bude odvíjet od objemu válců (daně, pojistky, poplatky) a výrobci chtějí zaujmout vysokým výkonem, tož je třeba pro ty moderní rychloběžné motory vysooktanové palivo... Kdyby se neplatilo za objem válců, ale třeba JEN za benzin, nebo třeba JEN za výkon motoru v HP, tož snad by se navrátily ty vozy s velikými objemy a malými otáčkami... při pomalých otáčkách je motor trvanlivější, jeho chod klidnější, spalování směsi dokonalejší....
Na druhou stranu je třeba přiznat, že našinci by takovému moudrému zákonu asi neuvěřili a řekli by si, no jo, to už tu bylo.. myslím někdy v roce 1958 (?) zrušili jakýsi poplatek za auta a zvýšili cenu benzinu... Nebo to bylo úplně naopak? Už se nepamatuji... ovšem věřit se jim nedá, co platilo dnes a zítra to bude panstvu nepohodlné, tož to ku našemu neprospěchu bude změněno... a nagajka opět lépe přilehne...
A ještě jednu poznámku: ten kdo provozuje už 30 let jeden automobil se chová ekologičtěji než ten, který co pět let pořizuje automobil nový... (a třeba i s nižší spotřebou!) protože samotná výroba aut představuje ekologickou zátěž, protože likvidace tolika aut představuje ekologickou zátěž také... jestli se mýlím, tož mě opravte, prosím....I když-taky bych chtěl mít nějaké pěkné auto...:-)

Ahoj, já si myslím že to co píšeš, není...
Vlasatej, 8.12.2008 7:27

Ahoj, já si myslím že to co píšeš, není zase až tak pravda. Auto si klidně můžeš ponechat na ND ve stodole - ale musíš jen tzv. změnit jeho „způsob využití“, prostě už to nebude auto, ale třeba kurník :)
Zrovna před týdnem jsem o tom četl v novinách.

Odp: Ahoj, já si myslím že to co píšeš, není...
vlasta, 8.12.2008 7:46

To bych musel sehnat potvrzení o jeho likvidaci nějak? Aby mi ho vyřadili z evidence.Nebo platit pojistku do smrti.protože za auto v evidenci bez pojistky mi hrozí postih.Teorie,Ale pořád o placení.

Odp2: Ahoj, já si myslím že to co píšeš, není...
Juras, 8.12.2008 9:02

Já myslím, že z evidence ho můžeš nechat vyřadit jen dočasně. Když jedeš třeba na půl roku mimo republiku, abys nemusel platit povinné ručení. Ale praktické zkušenosti s tím nemám.

Odp3: Ahoj, já si myslím že to co píšeš, není...
Jimmy, 8.12.2008 9:18

...Dočasné vyřazení vozidla z registru nesmí přesáhnout 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců. V odůvodněných případech se doba dočasného vyřazení vozidla z registru na žádost vlastníka motorového a přípojného vozidla prodlouží. Doba prodloužení nesmí přesáhnout 6 měsíců od uplynutí předešlé doby dočasného vyřazení...
Zda jde legálně udělat z auta kurník netuším, ale dočasné vyřazení bohužel není řešení.

Odp2: Ahoj, já si myslím že to co píšeš, není...
Vlasatej, 8.12.2008 20:57

Vlasto,
Doteď pokud jste chtěl vyřadit auto z evidence, musel jste doložit potvrzení o jeho ekologické likvidaci. Nikdo si s tím nelámal hlavu , protože o nic nešlo, auto bylo přïhlášené, ale pojistku jste neplatil.
Od roku 2009 nemusíte doložit protokol o ekologické likvidaci, bude prý stačit něco na způsob čestného prohlášení, kde uvedete že auto má už jiné využití - např: reklamní poutač, nebo zahradní altán, atd.
Obce proto mají strach že se po ulicích začnou válet vraky...

Já si pane Yardasane nemyslím že auto je věc kterou nemusíte mít, to není tak docela pravda. Platí to možná ve městě kde si dojedete MHD, ale pokud bydlíte mimo město, tam se auto určitě hodí. A právě auto starší - je levné na provoz, levné na údržbu, nějaký ten škrábanec nevadí. Proto není problém mít třeba favority dva a jednoho z nich ve stodole na ND.
Doteď se stávalo, že pokud jste auto odvezl na příslušnou firmu která vraky likvidovala, vůbec se jim nelíbilo, že tam třeba chyběly některé díly které jste si nechal doma, a vyžadovali po vás dokonce úhradu!
Já osobně se domnívám, že omezovat je potřeba jen omezence, inteligentní lidi většinou žádná omezení nepotřebují.

Báro.Š.
Pokud vlastním nějaký majetek, třeba dům, je moje právo nechat ho zchátrat a rozpadnout. Samozřejmě ne způsobem kde to může někoho zranit atd. Pokud jsem si ale dobře všiml, tak domy „obyčejných“ vlastníků většinou nebezpečně nechátrají. Chátrá především majetek který patří bankám, nebo je nějak „zastaven“ atd. tzn. více těm bohatším.

Stát Vás omezuje jen na tolik, aby...
Bára Š., 8.12.2008 10:31

Stát Vás omezuje jen na tolik, aby zajistil bezpečnost občanů. Proto ty „obtěžující“ kontroly a podobně. Stejně tak jsou omezeni majitelé budov, které padají po kouscích na kolem procházející.

Ústava mluví pouze o vyvlastnění, které má být za náhradu, pokud vím ;-)

Odp: Stát Vás omezuje jen na tolik, aby...
vlasta, 8.12.2008 18:39

O budovách by jsme si mohli povídat,tady platí ještě socialistické zákony,majitel je chudák nesmí zvednout nájem, aby měl na opravy a zbavit se nájemníka je téma na dlouhou diskuzi.nájemník je víc chráněn než majitel ,však už to řeší evropský soud a naše republika nemá dobré vyhlídky.Ale voličů nájemníků je víc než voličů majitelů nemovitostí.Ale jako příměr to je dobrá poznámka o toto mi jde.

Odp2: Stát Vás omezuje jen na tolik, aby...
Bára Š., 8.12.2008 20:02

Nedávno mi psala známá, co mají dělat její příbuzní, když majitel s nimi chce kvůli nějakým důvodům (zvířata, bordel) rozvázat nájemní smlouvu. Tady se asi stále nechápe, že jde především o nemovitost, majetek majitele a že ten si s ní může dělat, co chce. Jistě, jsou tady nějaké zákony, které alespoň zakazují podnájemníka jen tak bez lhůty vykopat na chodník, ale ve výsledku to bude to samé - podnájemce s e musí vystěhovat. Stejně jako mně nikdo nemůže přikazovat, co budu v rámci bezpečnosti dělat se svým autem a komu ho půjčím a komu ne.:-)
Taktéž nechápu ten postoj většiny lidí. Zákony už mi přijdou docela v pořádku.

Odp3: Stát Vás omezuje jen na tolik, aby...
vlasta, 10.12.2008 10:29

Báro to má majitel štěstí,že ti známí jsou soudní,kdyby ze sebe Ti nájemníci udělali socky tak má majitel honičku.Ve vsi máme případ kdy krásná secesní vila má už asi čtvrtého majitele,protože kdysi ještě národní výbor tam nastěhoval rodinu,která se nehne a není právní moci je z domu dostat.A vila chátrá a majitelé se střídají a čas plyne.Dnes už je vila k prodeji za pár korun a každý kdo to zkusil si vylámal zuby a prodělal.Ti nájemníci si pro informaci dokonce sehnali papíry na hlavu.

Můj názor: Je ten, že naopak je u nás...
Yardasan, 8.12.2008 17:09

Můj názor: Je ten, že naopak je u nás přílišná benevolence. Docela nechápu, co tady probíráte, když jste tolik chtěli tu západní civilizaci, tak ji máte.

1. Auto nemusím mít!!! Nikdo Vás nenutí do jeho držení. Pokud něco chcete, tak je třeba dodržovat pravidla pro držení a provoz - tedy jen to, co chcete po ostatních = nejste nikdo vyjímka, ani cikáni!
Za Masaryka dělnická třída také neměla telefony...

2. Divím se, že by v Čechách nikoho nenapadla nejjednoduší věc jak se zbavit vozidla... tak já Vám napovím: nahlašte na Policii jeho odcizení a máte KLID - můžete si sním dělat, co chcete...

S pozdravem jK.

Odp: Můj názor: Je ten, že naopak je u nás...
vlasta, 8.12.2008 18:31

Za Masarika můj děda založil va východních čechách autodopravu a vyprávěl mi jak někteří lidé chodili i třicet kilometrů pěšky, aby ušetřili za autobus,tam se snad dostat nechceme.Na začátku jsem psal,že to není můj problém.Jen nesouhlasím se šikanováním ve jménu prevence a princip kolektivní viny a omezování v nakládání s vlastním majetkem ve jménu ekologie.Tato problematika byla mým zaměstnáním a je mým koníčkem.Na dopravce nechodím k okénku a tyto problémy neřeším.Jen mmě zajímá názor ostatních na svobodu, když si ji tak chválíme.A všechna tato opatření postihnou většinou jen ty poctivé, dareba si poradí.A co se týče mít nebo nemít auto ,tak se zeptejte lidí na venkově.Z naší vsi vozím babičky k doktorovi.

Odp2: Můj názor: Je ten, že naopak je u nás...
Yardasan, 8.12.2008 21:18

Jsem v současnosti také na vesnici. Jsou tu dostupné všechny možné služby... obědy s dovozem za padesát korun (a ty porce! - naši to mají na dva dny i s večeří)... po doktorech sanitou... nebo doktor přijede domů... nákupy na objednání... veškerá pomoc v domácnosti... za mrzký peníz i pro chudé důchodce... občas jsou tu i „nelichotivé“ prodejní akce jako nádobí za třicet tisíc a pod. = jde to na dračku... ;-) A proto ať mi nikdo neříká, že to stojí za houby. Jsme akorát nenažraný a rozmlsaný. I práce tu v okolí máme dost (sice za mrzký peníz pro někoho), ale kdo chce... má možnost... S pozdravem jK.

Odp3: Můj názor: Je ten, že naopak je u nás...
nec, 8.12.2008 22:34

Buďte sdílnější PANENADMÍRUSPOKOJENÝ ! Upřesněte, kde že přesně se nalézá ten „ráj na zemi a dost práce za mrzký peníz“ ??? Udělejte dobrý skutek a udejte zeměpisnou šířku a délku a adresy PRÁCEDÁRCŮDOBRODĚJCŮ !!! Ať si trochu toho štěstíčka mohou i jiní prácechtiví pozemšťané uždíbnouti. Pomožte potřebným, aby trefili, aby našli a využili MOŽNOST, o které mluvíte.

Odp4: Můj názor: Je ten, že naopak je u nás...
Yardasan, 8.12.2008 22:50

:-) Většina potřebných se nechce rozhlídnout kolem sebe. Nabízejí s prominutím hovno a chtěli by koňský vejce žrát. Jsme národ zlodějů a vyžírek - kam se hrabou cikáni, jsme ještě horší. Naříká snad každý, ale pohnout s prominutím prdelí se nikomu nechce. S pozdravem jK.

Odp5: Můj názor: Je ten, že naopak je u nás...
nec, 8.12.2008 23:07

Naučte prosím potřebné „ správně hýbat prdelí “ (kterýžto „pojem“ jste lačně a bez výhrad nassál z hantýrky „božské“ Báry Š.) ! Napište metodiku potřebným, aby bez prominutí, „nenabízeli pouze hovno“ ! Máte nelichotivé mínění o svých potřebných spoluobčanech. Jak jste dospěl k přesvědčení, že jsou všichni zloději, vyžírci a horší než cikáni ??? Jste snad majitelem vyhodnocení celostátního statistického průzkumu ? Nebo své informace máte od zahraničních špionů ?

Odp6: Můj názor: Je ten, že naopak je u nás...
Yardasan, 9.12.2008 18:59

:-) Stačí se kolem sebe rozhlédnout. Nic víc, nic míň. S pozdarevm jK.

Odp5: Můj názor: Je ten, že naopak je u nás...
vlasta, 9.12.2008 10:11

Yardasane teď jste ulít! Tuto diskuzi jsem nadhodil právě proto,že stát nás v tomto případě omezuje v tom našem starání.Jedná s námi jako s ovcemi a ještě si za TO nechá platit.Právě jsem se vrátil z technický a tam technici musí psát časy technické kontroly protože nějaká cvičená opice na odboru dopravy kontroluje jestli to dělají a jestli to neflákají,on line,TO je horší než policejní stát a máme plnou hubu svobody.O to tady jde.A pak se divíme,policajti nehlídají u silnice,protože sedí v kanclech a vyplňujou nesmyslný formuláře, aby měl úřednický aparát co žvýkat.A aby se to všechno utáhlo ,tak na nás vymýšlejí nové daně a poplatky a schovávají se za ekologii a s tou to nemá nic společnýho.

Odp6: Můj názor: Je ten, že naopak je u nás...
Yardasan, 9.12.2008 19:18

Z vlastní zkušenosti je mi známo, že různé takové pro Vás „ptákovinky“, jsou právě proto, že většina národa jsou jen ovce, neschopny o cokoli se dobrovolně postarat. Vesničané se postarají sotva o svoje; svůj bordel vyvezou do lesa k sousedovi; rozkradou pole a rostlé i klidně nařezané dřevo někoho jiného (v Americe by Vás soused mohl beztrestně zastřelit - to je svoboda, viďte...). Jestli Vám například nevadí, že technickou prohlídku Vám udělají za dva tisíce od stolu aniž by auto viděli, tak mně to vadí. Vadí mi, že mě na silnicích ohrožují vraky. Jezdím často v noci a ty ovce si ani nenechají seřídit světla, jezdí často jen s jedním dálkovým světlem aniž by ho ztlumili při potkávání; o dodržování bezpečné vzdálenosti a ostatních pro Vás zbytečných omezeních by to tady svíce nepojala. Viz dnešní nehoda u Olomouce, viz nepokoje v Řecku... Svoboda nemá nic společného s tím, že si můžete dělat co chcete. Cílem je zlepšení vozového parku; dnes si může každý pořídit nové auto či mírně jeté úplně bez problémů. S pozdravem jK.

Velet, řídit, usměrňovat
Vlastimil Čech, 9.12.2008 22:59

Víte, je rozdíl i v náročnosti mezi velením, řízením a moudrým usměrňováním. Velení je nejjednodušší... z jiného soudku, pro příklad jenom: zakázali nám žárovky... je to nejjednodušší... a lidé se zařídí, předzásobí se... fotoaparáty na film, ty „chemické“, zakázány nebyly, a zmizely... protože „digi“ je výhodnější... kdyby byla místo zákazu žárovek osvěta, potvrzení zdravotní nezávadnosti, rozšíření sortimentu těch svítících trubiček na všechny potřebné světelné výkony a na všechna použití, odolnost proti poklesu napětí, přijatelná cena, tož ty žárovky zmizí jako černobílé obrazovky...ovšem to je víc práce... tož zavelet-zakázat-nařídit je to nejjednodušší... a s těmi starými auty je to taky tak... samozřejmě, že jsou škodlivá, že mohou být nebezpečná a dokonce mohou naše „vysokoprechazvaditělstva“, naše pány velkomožné dokonce (na prozatím veřejných silnicích) ZDRŽOVAT!!... tož je nejjednodušší nějak to té holotě znemožnit, že...
Pochybuji o tom, že významnější část uživatelů vrakoidních pohybovadel v tom nachází potěšení anebo ta auta provozuje z trucu... Podle mě nám nic jiného nezbývá... autobusy jsou skoro zrušeny a ty co jezdí jsou,- jak se zdá podle ceny jízdného-, snad převlečené taxíky... Mluvím podle obyvatel naší obce...automobil začal být na venkově nutnost... obchod je drahý, pošta je zavřená, holič zrušený, sběrna čistírny taky... a kdejaký podnikaděj žádá: „časovou nezávislost“... doma práce není a na kole do města se dá jezdit těch 15km jen v létě, když je jistota že cestou z práce nebude lít... no, takže co zbývá? Vlastně to chudinské používání automobilů až k rozpadu si zařídili svým jednáním, svou chamtivostí právě ti, kterým překážíme na cestách... Místo aby tzv. „elita“ lidi ku správnému jednání svými vlídnými a moudrými řešeními usměrňovala, tož celá vzteklá vyřvává rozkazy, zákazy, nařizuje...
Ano, když do nebes vzroste cena čistých paliv, a lidi na ně nebudou mít, tož buď budou topit kdejakým svinstvem, nebo budou krást, tak jak je v této diskusi už napsáno... Myslím, že to není nějakou národní povahou českého či moravského lidu... pod hlupáckou vládou, která je nespravedlivá, drzá, potměšilá a bezohledná se její poddaní chovají zákeřně, nepřátelsky, vypočítavě, zle, nedůvěřivě...

Odp: Velet, řídit, usměrňovat
vlasta, 10.12.2008 10:53

Myslím že jste dost výstižně popsal oč tu běží v této rovině uvažuji i já.Všechna opatření chápu jen ta forma je dost arogantní.Nejhorší je že se stále nemohu zbavit pocitu,že tohle všechno je jen pobídka k vyšší spotřebě a tím pádem lobink.Vysvětlím.Současný stav ekonomiky je konec letadla.Když lidi naučím žít na dluh tak zákonitě dojde k situaci že ty lidi jednou zůstanou sedět doma na zadku nebudou si moci nic dovolit, protože budou už jen splácet.Tak kousek popojedeme, máš starý krám tak ho dej sešrotovat a kup si novej,nebo zaplať a na chvíli zaměstnáme pár lidí chvíli bude práce a co dál? Zatím to stačí zatím jedeme.Podívejme se kam touto politikou dojela Amerika A navíc jejich autumobilky předevčírem přiznaly že vyrábí šunt.A průsvih je ten,že čím novější auto,tím precizněji je spočítána jeho životnost,takže když si ho necháte například patnáct a více let tak se vám rozpadne před očima.Další nenápadná ale promyšlená tržní strategie.

Odp2: Velet, řídit, usměrňovat
Vlastimil Čech, 11.12.2008 11:35

ten: „konec letadla“ je skvělý! Moc vtipné a výstižné..:-) to jste trefila...

Odp2: Velet, řídit, usměrňovat
Shipper, 12.12.2008 7:45

Nenastal konec letadla, letadlo pouze na pár let zpomalí svůj let. Je to tak správné a přirozené, jsme pouze lidé.

„skoro-majetek“
Vlastimil Čech, 9.12.2008 23:16

Zdá se mi, že automobil a třeba i dům je jakýsi „ skoro-majetek“... tedy koupíte-li si třeba boty, -to je taky jakýsi dopravní prostředek- jsou Vaše a to bezvýhradně... ošlapáváte veřejné cesty, mosty, využíváte dobrodiní posolených chodníků... a nikdo po Vás nic za to nechce... a daň z krému na boty je vlídná... (tedy prozatím;-))... dokonce i když někomu nakopete, tak Vám boty nezabaví... a víme o lidech, kteří by si to nakopání zasloužili... s autem je to jiné... tam platíte a platíte, i když je auto celé zaplacené, už jakoby Vaše...dań z benzínu, daň z auta, poplatek za ošoupání dálnice...nu, s domem je to podobné... sice jste si postavili, nadřeli se jako mezci, všechno zaplatili... ale je ten dům opravdu Váš?
Zkuste nezaplatit daň z nemovitosti a dozvíte se to...

Odp: „skoro-majetek“
slayd, 10.12.2008 13:28

Vojebej pořádně bližního svého a budeš mít sám více. Zákon neviditelné ruky trhu pana profesóra. P.S.

Odp2: „skoro-majetek“
Vlastimil Čech, 11.12.2008 11:36

:-):-):-) perfektní! Jo, tak to je...

V podstatě vše co tady čtu jsou jen...
Yardasan, 10.12.2008 19:03

V podstatě vše co tady čtu jsou jen nářky nad Vaší vysněnou „svobodou“, kapitalismem. Jak snadno zapomínáte jak se „špatně žilo za totáče. To co tady pánové popisujete jsme se na ZDŠkách učili o západním světě, jak to tam chodí, co je to vykořisťování alias podnikání člověka s “člověkem„, jak se raději vyhodí a zahrabou tuny jídla a zbytečností, než aby se prodaly pod cenou, jak v té svobodě v čekárně ve špitále mají štěstí když neumřou než se snimi sepíše vše potřebné aby pak dostali nadpatřičnou péči za nepatřičný peníz. Ano mají se dobře na západě od nás, ale ti kteří něco umí, stejně jako u nás. Dělnická třída je na tom všude stejně. Přepočtěte si výdělky k nutným výdajům o kterých nikdo nechce mluvit. Každý vidí jen čistý plat a konzum. Pro méně chápavé doporučuji knížku “Neználek na Měsíci" (Nikolaj Nosov). S pozdravem jK.

Odp: V podstatě vše co tady čtu jsou jen...
vlasta, 11.12.2008 6:31

Stručně řečeno, kde chybí morálka, tam musí nastoupit zákon,čili podle spleti našich zákonů jsme rovni neandrtálcům.A pod milion ročně jsme chudina a banda vyčůránků,která si nezaslouží nic jiného nž bič.:=)

Odp2: V podstatě vše co tady čtu jsou jen...
slayd, 11.12.2008 11:19

A ta morálka chybí téměř všude. A zákon je na trestání malých hlupáčků a nepoctivců. Velké ryby nechává spravedlnost pohodlně plout v moři nakradeného blahobytu. Však si svůj podíl za to vždycky nějak vylouží.../ myslím ta justice /. P.S.

Odp2: V podstatě vše co tady čtu jsou jen...
Vlastimil Čech, 11.12.2008 11:31

Ano, souhlasím... tady je malá morálka a velký bič... ale myslím si, že ta malá morálka vyplývá z toho velkého biče...protože:
pod hlupáckou vládou, která je nespravedlivá, drzá, potměšilá a bezohledná se její poddaní chovají zákeřně, nepřátelsky, vypočítavě, zle, nedůvěřivě... Sekýrováním, tupým komandováním se morálka vytrácí... být slušný a vlídný nesmí býti sebevražedně nevýhodné...jestli je vládnoucí gaunerturou preferována rvavost a bezohlednost na úkor těch skromných slušných, pak se ti druzí buď připojí k těm sobeckým hajzlíkům, nebo prostě vyhynou jako ta morálka...souhlasím s tím, co říkáte: kde není morálka tam je bič, ovšem vidím to tak, že kde je bič, tam není dobrovolná morálka...ošetřované, milované a spokojené lidi stačí k výbornému výkonu vlídně pobídnout... naštvané, hladové, zubožené otroky snad jen bičováním lze donutit k malátnému a neochotnému pohybu - stejně se pokusí otrokáře alespoň okrást... morálka (mravnost)je dobrovolné dodržování smluveného chování... to není totéž co kázeň... (taky máme „káznici“, ale nemáme „morálkovnici“ či „mravnostnici“..;-)

Odp3: V podstatě vše co tady čtu jsou jen...
slayd, 11.12.2008 18:06

Ano pane Čech - lépe už to popsat nelze! Gratuluji. P.S.

Odp2: V podstatě vše co tady čtu jsou jen...
Alfons, 15.2.2009 12:21

Správně, represe na neposluchy!! Tak dlouho až je vyhubíme.

Myslím si, že u nás žádná morálka vůbec...
Yardasan, 11.12.2008 19:43

Myslím si, že u nás žádná morálka vůbec není. Těch pár dožívajících vlaštovek to nevytrhne. A žádný bič také nevidím. Každý má možnost si vydělat podle svých schopností a v podstatě si každý může dělat co chce. Zdá se mi to jen jako nářky neúspěšných, kteří by potřebovali aby za ně myslel a vydělával někdo jiný. To, že ze sebe necháte dělat otroky je jen Vaš soukromý problém, právě proto to ve společnosti a potažmo ve vládě málokoho zajímá. Nezbyde Vám, než se smířit s tím, že jste tam kde jste anebo změňte politický systém, vyražte s klackama na hrad, ovšem pozor, téměř celý svět je proti dělnické třídě. S pozdravem jK.

Auto patří manželce.
slayd, 10.1.2009 18:13

Tím je pro mne všechno definitivně vyřešeno! P.S.

Já jsem tento problém vyřešil koupí...
kuba, 2.2.2009 16:54

Já jsem tento problém vyřešil koupí nového auta u www.autocechak.cz. O staré se mi postarali a já byl bez starostí a jsem spokojenej.

Já bych tam už nikdy nešel. Díky, ne!
ivan, 2.2.2009 17:26

Já bych tam už nikdy nešel. Díky, ne!

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.