Malé úvahy o problémech kolem nás

Poslední komentáře

Střípky z diskuse

Zajímavé odkazy

Novinky na Svíci.cz

  • 30.11.2007: Nyní jsou nově přidané komentáře od poslední návštěvy zvýrazněny barevně
  • 13.4.2007: Možnost úpravy i zatím neschváleného článku
  • 22.6.2006: Zlepšeno vyhledávání
Proč používat Linux

Komentáře k článku

23.9.2005 8:10

Jak je snadné někoho přejet

Přejel jsem zajíce. V 60kilometrové rychlosti mi vyběhnul z lesa takřka přímo pod kola auta. Dalo se tomu nějak zabránit? Těžko. Příliš moc dlouho trvá, než totiž brzdit vůbec začnu...

Když jsem byl malý a dozvěděl jsem se, že má auto 3 pedály, myslel jsem, že jedna noha musí být pořád na brzdě. Proto jsem se divil, že jedna noha není pořád na brzdě, ale na spojce, a ta druhá „pendluje“ mezi brzdou a plynem. A je jasné, že pokud jedu do kopce či po rovině (což je většina času jízdy), mám nohu takřka pořád na plynu.

Je tohle správně?
Ani automatické převodovky s tím nic neudělaly, žádná jedna noha pro jeden pedál - prostě jedna noha na 2 pedály a druhá noha se nudí. Proč?

Když jsem uviděl toho zajíce, tak mi ten „přehmat“ z plynu na brzdu trval moc dlouho. Dokonce tak dlouho, že jsem začal brzdit až po nárazu. A že ten náraz byl opravdu jednoduchý. Spíš jsem ho slyšel než cítil, a pak už jen nehybná hromádka chlupů ve zpětném zrcátku... A to jsem jel jen 60 km/hod.

Dneska to byl zajíc, zítra to může být klidně dítě, které vyběhne mezi zaparkovanými auty. Nebude mít šanci. Nemůže mít. Nestihnu to. Já nebo kdokoliv jiný.

Dávejte pozor! A jezděte pomalu. Stojí to za to.

Na závěr pár „reklam“ ze zahraničního BESIPu:
http://www.eprdel.cz/video/DontDriveAfterDrinking.avi
http://www.eprdel.cz/video/IWantWalkYouHome1.avi
http://www.eprdel.cz/video/IWantWalkYouHome2.avi
http://www.eprdel.cz/video/NoSeatbeltNoExcuse.avi
http://www.eprdel.cz/video/SlowDownBoys.avi

Pozor, ty záběry jsou celkem drsné...

Souhlas
Leondegrance, 26.9.2005 20:13

Musím se jednoznačně postavit za doporučení jezdit opatrně, s rozmyslem, ohleduplně, prostě jinak, než je u nás zvykem. Každopádně to stojí za to! K rozmístění pedálů: já teda nevím, ale lepší varianta,než stávající (u manuálů) mě nenapadá. Jedna noha pro brzdu a spojku je nesmysl, pro plyn a spojku tuplem. Ostatně mám dojem, že kdyby to šlo, už by to asi automobilky dávno změnily...Nebo ne?

Odp: Souhlas
Aleš Janda, 27.9.2005 9:36

Jiné řešení je asi opravdu nesmysl, ale alespoň u těch automatických by to mohlo být jinak. Jenže kdo často mění automatickou a ruční převodovku, byl by to guláš.

Jedině mít brzdu na volantu - jako je na kole. Prostě by se něco zmáčklo. Také na kole mnohem rychleji zastavím, mám-li brzdu v ruce než v nohách. Byla by to byla docešla drastická změna, ale možná by to za to stálo...

Odp2: Souhlas
EFi Yunah, 3.10.2005 8:44

Alebo pridať ešte jednu brzdu... máme predsa už dve: ručnú a nožnú... ručná brzda pri radiacej páke sa dá použiť v prípade núdze na ubrzdenie... lenže to netrénovaný šofér nezvládne... tak teda pridať bezpečnostnô brzdu na volant... to by bolo fajn... akurát je tam jedna sranda, že na mojom renaulte 19 (už ho predávam, ale to je fuk) mám pedále brzdy a plynu príliš blízko a v zime sa mi stávalo (kôli širokým topánkam) že som stlačil naraz brzdu aj plyn, keď som chcel brzdiť... chudák auto... no to revalo, si s tým nevedelo poradiť... takže ručná bezpečnostná brzda na volante by musela riešiť aj uvoľnenie plynu... inak je to podľa mňa super nápad a nie tak náročná ani drahá úprava áut...

bezpečnostná brzda na volante auta... a pre tých tupcov čo v aute telefonujú a zároveň fajčia by ju mali dať na obe strany volantu a ešte aj miesto volantového klaksónu (vlastne, tam sa teraz dáva air-bag) aby mohli brzdiť hlavou...

zajímavé
Cubicula, 6.10.2005 22:52

To je zajímvý článek. Zarazilo mě, že jsem o tom takhle nikdy nepřemýšlel. Díky

Aleši, některé stroje jsou vybaveny z...
ivan, 5.1.2009 18:10

Aleši, některé stroje jsou vybaveny z bezpečnostních důvodů dvěma vypínači, třeba některé dělicí stroje, nůžky, pily, nebo lisy. To proto, aby v době jejich výkonu měl pracovník obě ruce na vypínačích a nikoliv v tvářecím nebo řezném prostoru. U aut je toto uspořádání z podobného důvodu, to proto, aby bylo zajištěno, že motor je v době potřeby brzdění odstaven z výkonu. Prostě, aby nikdo nemohl brzdit a současně držet plyn, což by se v okamžiku dopředného pohybu stávalo asi často.

Toto je asi nejzpožděnější reakce na článek nebo na příspěvek na Svíci. Hlásím se o uznání rekordu :-) 2005-2009. Tak ahoj.

Fit and flare,Fashion Dresses...
dress, 23.9.2011 9:29

Fit and flare,Fashion Dresses attractive sleek short wear enjoys one-piece navy taffeta fully wrapping the body.Prom Bridesmaid Dresses A precious crystal beaded band at front waist adds a little interest and the fitted taffeta Winter Wedding Dresses gently enters three-tiered skirt in short length. Back zipper closure available.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.