Pro všechny přemýšlivé lidi

Poslední komentáře

Střípky z diskuse

Zajímavé odkazy

Novinky na Svíci.cz

  • 30.11.2007: Nyní jsou nově přidané komentáře od poslední návštěvy zvýrazněny barevně
  • 13.4.2007: Možnost úpravy i zatím neschváleného článku
  • 22.6.2006: Zlepšeno vyhledávání
Proč používat Linux

Komentáře k článku

16.10.2008 23:22

Bůh Internet

Nějakých 10+ let zpět byly ulice plné dětí. Lidé byli nuceni chodit pro informace do knihovny, zapnout si televizi, nebo nedej bože mít kontakt s lidmi osobně. Vidíte nějaký rozdíl oproti dnešku?

Začínalo to u dial-up připojení. Pomalé, placené za čas strávený online a navíc se vám nikdo nedovolal. Většině lidí sloužilo ke čtení e-mailů, případně jako zdroj informací.
Od nového roku nás už čeká za snesitelné peníze připojení až 20mb/s (výrazné zvýšení rychlosti je důsledkem konkurenčního souboje mezi poskytovateli). DVD bysme tedy měli teoreticky stáhnout za cca 30 minut, v praxi to bude kvůli vytížení nejspíš i několikrát víc, ale pořád na dřívější dobu něco nepředstavitelného. Nemáme žádná omezení na přenesená data ani čas strávený online.
Krom stahování filmů a seriálů, které připoutaly k obrazovce nejednoho mladistvého i dospělého, už dlouho trávíme čas sociálními interakcemi. Kde jinde než na netu můžeme mít tolik reálných i virtuálních kamarádů a lidí se kterými budeme do krve diskutovat den co den .)
Virtuální zábavu s komunikací mezi lidmi sjednotily online hry, které dodaly lidem možnost pocitu vítězství nad pravými lidmi. Uznejte, že pro člověka který v tom vyrostl, nebo ještě „lépe“ má nějaký handicap v reálném světě, znamená internet téměř vše.

Mění se všechno, pod článkem u zprávy najdete video, lidem si zavoláte i s videem a to jsou pořád drobnosti oproti tomu co přijde. Takže vyvstává otázka, je na to člověk připravený?
Křivá záda a záněty šlach nejsou úplně správnou výbavou pro člověka, který by měl být na vrcholu sil...

Kam myslíte, že až to zajde?

Zdravím, pozor na ty jednotky : 20mb/s...
Vlasatej, 17.10.2008 8:19

Zdravím, pozor na ty jednotky : 20mb/s je 20 milibitů za sekundu což je měně než u toho dialupu. Předpokládám že se jedná o překlep.
Jinak k tématu. Internet je jako oheň, je to dobrý sluha, ale špatný pán. Pokud člověk nemá jiné povinnosti nebo zájmy, snadno propadne vysedávání u Internetu nebo třeba v hospodě. A budoucnost Internetu? Podle mě jasná - absolutní potlačení anonymity a tím pádem i svobody - každý bude přistupovat do sítě pomocí svého ID klíče, úředně podchyceného, Dobré informace se hledají už teď těžce a v budoucnu se nejspíše přesunou na placené weby atd. Vytváření privátních sítí a VLANů bude zakázané... Líp už bylo.

Odp: Zdravím, pozor na ty jednotky : 20mb/s...
Saw, 17.10.2008 9:30

jj překlep.
No už dnes se zajakékoliv užitečné informace platí. Internet je výborné místo kam investovat do projektů a reklamy, což přispívá jeho rozvoji asi více, než cokoliv jiného.
Také se obávam že se za pár let bez pravdivě vyplněných údajů už na spoustu míst nepodívám , ve chvíli kdy bude možné identitu ověřit tu bude 1984 i na netu (prozatím ty údaje řeší Homer Simpson, Evergreen terrace :-) ).

Vládce Internet
Tony, 17.10.2008 8:40

Pro člověka s handicapem v reálném světě je to logická metoda jak najít v životě nějaký smysl. Najít si kamarády a být si rovný se všemi ostatními. Nevidím na to m nic špatného.

Naopak pro zdravé jedince, kteří hrají fotbal sportují je to pouze další druh zábavý. Např. můj kamarád byl mistr světa v bowlingu a je vynikající fotbalista (několikrát týdně má trenink) hraje současně Call Of Duty 2. A dostal se dokonce na mistrovství světa... což znamená, že každý den má několikahodinové tréninky.

Co vidíte špatného na tom, že je vše jednodušší? Člověk má tendenci nepřizpůsobovat se okolí, ale přizpůsobit si okolí sobě. Proto bude internet stále rychlejší a technologie stále vyspělejší. Nazýváme to přirozený vývoj.

Nevím o tom, že by přibývalo křivých zad, za to mohou pouze židle ve školách. :-)

Odp: Vládce Internet
Saw, 17.10.2008 10:00

Je to dobře i špatně, záleží na míře závislosti. Od toho se odvíjí i ty zdravotní problémy dětí, co nezvednou zadek od kompu za celej den...

Second Life
Lipovan, 17.10.2008 8:49

Nic se prostě nesmí přehánět. Slyšel jsem o hrůze zvané Second Life. Někteří lidé tam tráví více času, než v reálném životě. Přesněji řečeno, prosedí u této hry více než polovinu veškerého času. Mám je litovat? Ne, sami si za to mohou.

Odp: Second Life
Saw, 17.10.2008 10:09

Pokud jde o dospělého člověka tak na tom nic špatně neni. Ale když zjistim že sem ve tři ráno ve hře World of Warcraft na raidu s dvanáctiletym děckem, který ráno vstává do školy, rodiče by asi zasloužili profackovat...

Odp2: Second Life
Bára Š., 17.10.2008 15:39

Ne každé dítě, které hraje do noci na počítači musí mít nějaký problém, resp. rodiče selhávající ve výchově :-)

Taky se mi kolem třinácti povedlo hrát sem tam do noci a nijak mě to nepoznamenalo - možná tedy umím trošku lépe anglicky, než běžný středoškolák.

Odp3: Second Life
Tony, 17.10.2008 15:49

Já tak žiji už kolem 5 let... A žádný problém nevidím.

Odp3: Second Life
Saw, 17.10.2008 16:13

No nechat dítě spát 4 hodiny denně nevim nevim...
Taky sem v 15 podobně chodil z hospody, ale to bylo tak dvakrát tejdně, ne noc co noc a ne tak mladej...

Odp4: Second Life
Bára Š., 17.10.2008 16:26

Tak ono si tělo řekne o spánek, ne?:-) A pokud dítě zvládá školu a další věci, tak zřejmě ne na úkor vzdělání

Odp5: Second Life
Saw, 17.10.2008 16:35

Právěže co sem tak viděl/slyšel tak školu moc nezvládaj a když tělo bombardujete stresovejma podnětama tak si o spánek neřekne, ani o jídlo ani o pití a podle toho to občas vypadá...

Odp6: Second Life
Bára Š., 18.10.2008 12:15

No, ono asi záleží...já jsem třeba nikdy školu neflákala...stejně tak jako moji kamarádi :-) Jako rodič bych zasáhla jen tehdy, když by to šlo na úkor školy

Odp: Second Life
Tony, 17.10.2008 10:45

Od 15(18) let je to jejich volba. Proč je litovat. Jim se ten styl života líbí. Mají nějaké fyzické problémy, tak volíl tento typ života. Nevede se vám tento život? Všechno se kazí? Zkuste Second life. :-) Tam můžete být uspěšný a mladý. Někoho to třeba láká... (mě ne teda)

Odp2: Second Life
Lipovan, 17.10.2008 10:54

To už příliš připomíná sci-fi příběh, který jsem kdysi četl: na Zemi žilo sto miliard lidí. V určitém věku, zřejmě na prahu dospělosti, si každý člověk vybral z milionů variant životní sen (na záznamové pásce) a šel spát až do smrti. Lidé vlastně de facto celý život vegetovali, ale zdál se jim zvolený sen, např. si člověk vybral život krále, slavného lovce, atd...možná k tomu směřujeme také.

Odp3: Second Life
Saw, 17.10.2008 11:10

A otázka je: je to špatně? Automaticky se vám vybaví „ano, není to realita“. Ale... Realita je jen stav mysli, přijde nám že ta naše je nejvyšší a má smysl, protože v ní se můžeme prosadit a poslat dál svoje geny, jenomže má to smysl? A nehrajeme takovou hru už teď?

Ano!
Tony, 17.10.2008 13:56

Přesně! Není co dodat. Můžeme o tom diskutovat, ale to je tak všechno co se proti tomu dá dělat.

Odp: Ano!
Saw, 17.10.2008 15:17

Muj závěr je, že prožití života nejzábavnější možnou cestou, tomu bych se asi nebránil :-)

Odp3: Second Life
Tony, 17.10.2008 13:56

Přečtěte si odpověď pana Sawa...

Odp: Second Life
Alfons, 12.2.2009 7:20

O žádné „hrůze“ nevím. Ale vím to, že je to tam podobné jako v reálném světě, podporuje to myšlení, dovednosti a orientaci v počitačovém prostředí. S běžnými PC hrami se to vůbec nedá srovnávat. Hráči stříleček tam moc neuspějí. Zdá se, že SVÍCE je SL alergická.

Bez internetu bych nejspíše...
Bára Š., 17.10.2008 15:37

Bez internetu bych nejspíše nedostudovala - každou seminárku, učení se z knih i jiné informace o studiu čerpám z internetu.
Dále bych se nejspíš rozešla s přítelem - pro nedostatek času je jaksi větší komunikace naživo nemožná.
Pravděpodobně bych neviděla hodně filmů a seriálů, nehrála občas Quakea a Warcraft a nečetla spoustu knih.

Ale mnohem více by mi vyhovovalo, kdybych ten internet nepotřebovala :-) Skutečně. Nicméně to není zlo - je to jen nová dimenze, má své kladné i záporné stránky. A pokud někomu internet umožní žít alespoň v té internetové realitě, díky za to.

Odp: Bez internetu bych nejspíše...
Saw, 17.10.2008 16:15

Souhlasim, už je to víceméně nutnost ke studiu...

Tralala
Yardasan, 17.10.2008 17:58

Trošku to rozčeřím... A stálo Vám, to za to? Jste šťatnější? Pokud ano, tak není co řešit. Neříkáte si, že něco bylo zbytečné?
Mně spíš vadí ti, co jim pořád něco vadí, kromě jich samotných. Vidím spíše problémy ve starání se o život druhých a snahy ovlivňovat ostatní.... jen ne sebe samotného(nou)... Proč každému ustavičně vadí, že někdo jiný žije jinak, než si sám představuje a snaží se mu říkat, to děláš špatně, to přeci nemůžeš... proč žiješ tak blbě - - ale co je to vlastně žít dobře? Hodí se na to jeden citát: Taktnost znamená říkat lidem to, co si přejí slyšet... S pozdravem jK.

Odp: Tralala
Tony, 17.10.2008 18:24

Ano. Respektuji všechny kromě těch, kteří nejsou schopni respektovat ostatní.

Odp: Tralala
Bára Š., 18.10.2008 12:17

no, to je, jako byste řekl, zda mi stálo za to číst některé knihy nebo koukat na nějaké seriály...je to jednoduše relax. Ale narozdíl od telenovel se alespoň člověk naučí trochu anglicky :-)

Takže já bych to rozhodně neměnila, kdybych se mohla vrátit do minulosti.

Odp: Tralala
Janacz, 22.10.2008 10:56

každý si může zvolit podle sebe.

Odp: Tralala
Neuvedeno, 11.10.2010 19:03

Píšete:„Mně spíš vadí ti, co jim pořád něco vadí, kromě jich samotných. Vidím spíše problémy ve starání se o život druhých a snahy ovlivňovat ostatní.... jen ne sebe samotného(nou)... Proč každému ustavičně vadí, že někdo jiný žije jinak, než si sám představuje a snaží se mu říkat, to děláš špatně, to přeci nemůžeš... proč žiješ tak blbě - - ale co je to vlastně žít dobře?“
Jde o lidskou přirozenost a pohodlnost. Každý, když už se nějak vyvinul a něco se naučil, tak už se nechce učit další a další věci a tak chce raději, aby všichni ostatní se chovali tak jak on sám si to přeje, protože tak se to on naučil. Myslet bolí a dá práci. To, že někdo požaduje, aby se ostatní chovali jako on, je jistá výhoda pro toho, kdo to požaduje, protože on mezitím už nemusí dělat nic a navíc už vše má ověřené, jak to funguje a tak mu to jde bravůrně, kdežto ti ostatní musí napřed překonávat počáteční obtíže, než se něco nově dobře naučí.
Vemte si například učení cizích jazyků. Každá velmoc požaduje od druhých, aby se učili jazyk této velmoci. Napřed němčinu, pak ruštinu, pak angličtinu. Kolik jen ztraceného času v tom je, když vlastně se člověk učí několikrát to co se naučil do pěti let, kdy mu to učení šlo nejlépe.
Také si všimněte, že všichni šéfové požadují od podřízených, aby se mu všichni přizpůsobili. Jenže ono to pak zpětně dopadá tak, že nakonec jediný, který se stává brzdou podniku je ten jejich nadřízený, protože se odnaučil něco nového učit.

Odp2: Tralala
ivan, 11.10.2010 22:36

Pane Neuvedeno, proč si myslíte, že všichni šéfové požadují aby se jim všichni přizpůsobili? Tady to tvrdíte.

Odp3: Tralala
Neuvedeno, 20.10.2010 21:48

Pane Ivane, protože přirozená vlastnost každého člověka je pohodlnost a ta se u většiny šéfů projeví, a je právě nejvíc vidět, když se šéfem stane. Protože při velení vyniknou vždy všechny nepatrné chyby člověka daleko nejvíce, protože při jejich moci rozhodovat o druhých se všechny jejich chyby zmnohonásobí podle množství lidí, které řídí.

Odp4: Tralala
ivan, 20.10.2010 23:26

No vidíte, pane Neuvedeno, já si naopak myslím, že je důležité připravit podmínky pro záměr, dohodnout se se všema na postupu a pak hlavně nepřekážet. Jednak je to pohodlné, lidsky nejpřirozennější postup a podle mého taky nejůčinnější. Mám ověřeno, že nejlepší kvalita a asi i efektivita práce ve skupině je dosažena nechat každého dělat jeho práci podle sebe a podle svého tempa. Prostě, když je někdo unavenej, tak ať si sedne a odpočine. Za důležité taky považuju aby každý věděl jak bude jeho práce zařazena do celku.

Příjde stavitel za kameníkama při stavbě chrámu.
,,Co taky chlapi děláte?.....,,Tesáme a pasujeme šutry, truhlář říká já tu vsazuju okna, a osazuju schodiště, tesař povídá, já tu stavím lešení, vitrážista zasklýval, zlatníci zlatili, až stavitel příjde k paní co dole uklízela a chodila pro svačiny. Co tady děláš ty? Osobo, se ji ptá. Já tady stavím chrám. Všichni řemeslníci byli odborníky na něco, ale ducha sounáležitosti měla paní s koštětem, ta věděla, že staví karedrálu.

Umění něco řídit je nepřekážet.

Odp2: Tralala
Juras, 12.10.2010 7:51

Přidávám se k Ivanovi. A navíc jsem si nevšiml, že by Čína požadovala, aby se ostatní učili čínsky.

Odp3: Tralala
tlapka, 12.10.2010 10:22

V tomto okamžiku je to tak.

Dle mého soudu, jakýkoliv oheň jest...
Alexander Isaia, 22.10.2008 13:15

Dle mého soudu, jakýkoliv oheň jest požehnáním i prokletím. Jediná věc, jenž nám může pomoci usoudit kvalitu tohoto ohně je to kam směřuje. Když fouká vítr a nechráněný oheň nám zničí úrodu...pozn. Doteď jsme si na něm pekli chleba, pak nejde o kvalitní oheň.

Řečeno takhle. O oheň se můžeme kdykoliv popálit a víme o tom, tak si dáváme pozor. Přesto jej užíváme, protože ohněm upravené je často lepší než syrové a na upravené máme chuť. Na druhou stranu zase, když se moc přejíme, neprospívá to našemu zdraví. Ale víme o tom.

Jediná věc, která může říct, zdali je internet dobrý nebo špatný je to, jakým směrem to ovlivní společnost. Pokud špatným, měl by být omezen, upraven nebo zničen:)

Odp: Dle mého soudu, jakýkoliv oheň jest...
Saw, 22.10.2008 13:36

Plánovitě zničen určitě nebude, ale mění se pořád. O tom jak mění společnost se diskutuje, tak uvidíme jaké názory se tu ještě objeví...

Odp2: Dle mého soudu, jakýkoliv oheň jest...
Alexander Isaia, 23.10.2008 20:35

Internet se projevuje jako zbytek světa...plný reklam, švindlů, virů a úchylností....avšak, kdyby se zmenil zbytek světa změnil by se i internet:)

Odp3: Dle mého soudu, jakýkoliv oheň jest...
Saw, 23.10.2008 21:53

Pravda, je to krásnej obraz současný doby :)

Odp3: Dle mého soudu, jakýkoliv oheň jest...
tlapka, 12.10.2010 10:23

Jsou lidé, kteří tam najdou i dobré věci.

Dle mého soudu
Yardasan, 24.10.2008 18:54

Internet je jen obraz toho jací jsme. S dobou toho moc společného nemá, jelikož lidé se nemění, jsou a budou to stále stejná zvířátka. Záleží na každém, co si z netu odnese. Je to úžasná věc a on za to opravdu nemůže, že jsme takoví blbci. S pozdravem jK.

Odp: Dle mého soudu
Tony, 24.10.2008 22:21

S tím souhlasím. Lidé se nemění... . Pouze lépe maskují své přirozené chování, pudovost.

Odp2: Dle mého soudu
Saw, 25.10.2008 9:11

A internet je k tomu nejlepší nástroj...

Odp: Dle mého soudu
Alexander Isaia, 25.10.2008 21:37

Lidé nejsou stejní. Mění přístupy a morální pravidla. Jediné co se u lidí nemění je povaha.

Odraz i ve filmech
Kelt, 25.11.2008 13:50

Nedávno jsem viděl film natočený podle knížky napsané v roce 1977. V ní hlavní hrdina jede přes půl Francie do Paříže, aby tam v archivu novin a časopisů na Sorboně našel jistou informaci . Informaci našel, ale trvalo mu to řadu hodin než prošel balíky a balíky novin a časopisů. Ve filmu si sedl do internetové kavárny a během dvou kliknutí mu Google ukázal, co hledal.

V tomhle já vidím obrovskou přednost internetu a sám říkám, že pro mě je internet zdroj informací.

Zatím jsem nějak neobjevil rozměr internetu jako zdroje zábavy - všechna ta online komunikace, sociální sítě, online hry mě ponechává chladným - možná proto, že na to prostě se třemi malými dětmi nemám čas, možná je mi toho času i líto. Pokud mám náhodou pocit, že opravdu nemám co dělat (vzácný povit :-) ), sáhnu raději po knížce...

Odp: Odraz i ve filmech
tlapka, 12.10.2010 10:24

Je tam možnost nalézt vtipy, filmy, písničky.

Kam to povede
benghi, 8.6.2009 14:59

Tak by se mi chtělo napsat, že s velkým řevem do pr. ale spíš mi ten výjev desítek lidí seskládanejch do úhledný struktury v nějaký internetový kavárně připomíná výjev z Clarkova Konce dětství. No, prostě mám ten pocit, že to skončí tak nějak jak je to tam popisovaný - vznikem kolektivního vědomí. Akorát ti ,,ďáblové'' mi připadají trochu mimo mísu.

Pro nás je ale myslím zajimavější, kde to začíná, pááč každý pitomosti je záhodno udělat konec hned na začátku. V mým pádě to začalo konstatováním ,,mladýho a talentovanýho'' ve stylu ,,na co si proboha kupuješ dalekohled, vždyť mapa měsíce je na Internetu''. Přiznám se, že jsem starej a blbej a nevím, co mám na tohle říct. Už dnes jsou talentovaní jedinci, kteří nevidí rozdíl mezi změtí čísel v nějaký síti a reálným objektem. Pokud tohle bude pokračovat, ztratí člověk potřebu zabývat se reálným světem, protože po určitý době prostě základní fyzický potřeby půjde uspokojit strojním způsobem.

Nemyslím si, že by za tohle přímo nějak mohl Internet, myslím si, že je to únik z reálnýho světa, protože se spousta lidí snaží o to, aby byl svým zvláštním způsobem hnusnej. S tímhle začínají ve svý podstatě všechna náboženství slibující něco po smrti. Teď je to ten hnus, to slzavý údolí, musíš to přetrpět a pak to bude super. Hlavně musíš trpět. Naši předkové hrdině umírající v náboženských válkách (čti pereme se o suchý z nosu) se opájeli představou ráje do kterého vede cesta přes rozsekané a posléze červy nahlodané či umučené fyzické tělo, pak se opájeli představou bájných a krásných světů při čtení různejch knih a dnes máme na to stejný internetový aplikace. Jistej pokrok v tom je - míň mrtvejch... ale pakáž je to furt stejná! Dokud člověk nepochopí, že to jediný hezký a zajimavý je tady a teď, pak bude pořád s hlavou někde mimo realitu a jednoho dne...jednoho dne nás právě tohle zabije. Realita je daleko zajimavější, než ta nejzajimavější fikce, problém je v tom, že realita může bolet a toho se lidi bojí, čímž se dostávám k jádru problému a tím je podle mýho prachsprostej strach. Strach z reality, strach z jinejch lidí, strach z bolesti, strach v podstatě ze všeho. Tohle na internetu padá, ale ta cená, kterou za to budeme muset jednou zaplatit bude vysoká.

Děkuji internetu
Tony, 11.10.2010 15:37

Ano, díky internetu může být kdokoliv „Někým“. :-) Děkuji internetu že i postižení lidé mohou být leadeři mnoha ostatních.

Víte jak moc jsem si jako malý (v 1996-9) když jsem koukal na jednou za dva týdny simpsonovi na ct 1 přál vidět více dílů?
A mít k dispozici všechny díly kdykoliv se mi zachce to byl sen. Bojovali jsme i o televizi (sem tam, vyrůstali jsme totiž na zahradě a televize byla párkrát do týdne za odměnu).

Proto děkuji, že je mi toto umožněno..

Odp: Děkuji internetu
Alfons, 11.10.2010 16:52

K mému potěšení a postupnému úplnému mediálnímu zblbnutí.;-)

Odp: Děkuji internetu
tlapka, 12.10.2010 10:26

Souhlasím. je tam věcí pro potěchu Nekonečné množství.

Je my 85 roků
Jeronym, 4.9.2012 13:43

Je my 85 roků s počítači pracuji 25 roků a nic proti nim nemám. Snad jen ten který má počítač pouze na hraní může debatovat o tom jestli je počítač a síť prospěšná nebo škodlivá. Málo kdo si udělá představu kolik to ušetřilo lidské práce a kolik se ušetřilo papíru. Debatovat o hackerech a škůdcích na netu ? , ti kdo tolik debatují řekněte jak máte zabezpečené počítače? určitě nějakým laciným prostředkem nejlépe zadarmo.
Je to podobná debata jako kdyby se bavili mladíci o tom jestli je nebezpečné řídit rychlé vozidlo nebo to nebezpečné není. Ano je to nebezpečné pokud nemám potřebné zkušenosti a příslušné vzdělání. Zrovna tak je nebezpečné vařit hovězí maso v tlakovém hrnci pokud tomu nerozumím. Zrovna tak je virtuálně nebezpečné prohledávat internet když nemám základní vzdělání o síti a počítačích. Naštěstí u počítače nevzniknou větší škody než virtuální. Protože normální člověk má data zálohovaná a má řádně zabezpečený PC.
Nebojte se k žádnému kolektivnímu šílení nedojde, nedojde k žádné virtuální náhradě reálného světa. Vše bude kolem nás exostovat tak jako dosud existovalo miliony let , jen nesmíme zlenivět a musíme si zajít mezi lidi do hospůdky na pivečko, nebo zajet si na Lužnici smočit pádlo. No a mladší generaci doporučuji smočit kromě hrdla i jiné části těla. Samozřejmě ve vší počestnosti ve vodě pánové ;-)

Odp: Je my 85 roků
Zákys, 4.9.2012 14:48

Konečně!!! I na Svíci jsou takoví, kteří pořád milují život!!! Rád bych s vámi sjížděl - přenášel - Pilaře a v Majdaléně poslouchal s kytarami novinky které voda přinesla.

Odp: Je my 85 roků
Tlapka, 4.9.2012 15:52

Jaktože vše bylo a bude stejné jako miliony let? Nic nebylo a nebude stejné ve vší úctě.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.