Nefilozofujte u piva, přijďte na Svíci.cz!

Komentáře k článku

24.8.2008 9:50

Žijete taky v Německu?

Jo, žít v Německu je super věc :-) - jednou z těch nejúžasnějších věcí je, že kdykoliv si budete přát změřit i prd, jsou schopni pečlivě vaše prdy zaznamenat do tabulek, magických grafů a kontrolovat vás řádně po každé hodině, aby jim něco „mimořádného“ neuteklo, jsou schopni vás natolik navést do jejich „politiky hloubavého rozumu“ že zapomínáte na svůj selský instinkt. Po nesmírném hloubání, neúnavné mravenčí práci a kouzelných křivkách však stejně přicházejí na to, že se jedná jen o „pouhý prd“ a že stejně na to nic kromě fenykláče neexistuje. Poraděj vám ať se pořádně userete. Nevěděli jste to snad na začátku? To se ví, že jo a říkali jste to, protože jste Čech jak Brno, ale neuvěří vám, musejí mít doktory a televizi...Oni se nezajímají o to, jak vám je, oni se zajímají o grafy a vědí, že jste stopadesátí v řadě, kdo tohle má... Jo, ale vy si přijdete na svý nervy v kýblu a PRD v kalhotách...

Televize je hlavní věc, hlavně reklamy, informují vás, že máte pít Actimel, abyste měli funkční střeva -a to, že to naše babičky nepily a taky šly v pohodě na záchod a žily o 40 let víc, to nikdo už nepamatuje. Taky se dozvíte, jak je dobrý cucat bonbony, protože jsou v nich vitamíny a ne cukr :-(, dozvíte se, že krávy jsou fialový a pijou mléko, že každá domácnost by měla mít svého zvěrolékaře - možná i na červy v mouce a taky tady mezi lidmi koluje, že psi nemají žrát kosti, aby jim nezaskočilo....

Řádný český člověk neutíká se vším k doktorovi, počká a uvidí... Němci jsou jiní - viděj a hned letěj.

Tohle je totiž západ, je to pohádka, o který sní možná každá druhá holka, žít tady a „užívat si“ života, protože fakt tu žena dělá jen lehkou práci, pokud jí nezáleží moc na tom, kolik vydělá.. Jenže Němkám záleží a ne málo. Mají rády pohodlí a věci, co jim usnadní život... A tak se stane, že ani chleba, bez mašiny na pečení neupečou, že jejich děti nosí plínky a dudlík do pěti let, protože si s tím asi nevědí rady - a když děti vyrostou, ani nevědí, že je mají, protože jim měnila plínky chůva..

Tohle je západ, schovávat se za hezký slova, kdo ví, zda pravdivý, budit v lidech pocit důvěry a pokud možno najít skulinku v televizi, kudy lidem vnutit „svůj“ názor. Proč? Protože minimálně tři čtvrtiny lidí tomu uvěří, aniž by si ověřili, zda je to pravda, co slyší a ta čtvrtina co nevěří, tu udupe ta většina...A víte proč? Říkají - proč by se nám mělo lhát? Proč by si měla vláda vymýšlet a proč by nám měli v televizi a v rádiu podsouvat nějaký jiný teorie? Tady panuje demokracie, tady je přece západ... - málokoho napadne, že by se třeba mohlo jednat právě o zneužití důvěry.... Tomu všemu se v Německu říká svoboda.

A takhle chtějí žít Češi?

Blíží se to
Deever, 24.8.2008 19:54

1984

Asi už to nemůžeme zastavit.

Už jsme žili.
kartofelkefer, 24.8.2008 21:20

Už v r. 1969. Už tenkrát to tak bylo. Např. lidé se po dobu 12 let nepřetržitě báli vzít si dovolenou, aby nepřišli o práci. Domorodci měli na gastarbeitery z ciziny vztek proto, že místo nich pracovali za poloviční mzdu. Dělaly se pojišťovací a daňové podvody. Soukromí zemědělci neobstáli, pokud jim onemocněl jeden člen rodiny. A jiné, u nás do té doby nevídané věci, se tam děly.

Odp: Už jsme žili.
slayd, 25.8.2008 15:27

Moje karkulka dělala hlídačku dětí v Německu 2,5 roku. Nemohla si vynachválit atmosféru rodiny, peníze a vůbec celý německý systém. Po návratu do ČR byla úplně znechucena a jen velmi pomalu se aklimatizovala.
Je pravdou, že německý otec rodiny pracoval někdy i 7 dní v týdnu / když dokončoval zakázku/ a děti např. ve škole nedostávaly teplé obědy / to kritizovala /. Jinak se cítila lépe v zaměstnání v cizině než v ČR. P.S.

Odp2: Už jsme žili.
pavla.75, 25.8.2008 17:10

... dovolte, abych se pousmála... to byl od Vás hodně povrchní pohled za hranice... něco jiného je pár měsíců, něco jiného je pár let a vlastně taky, každý je jiný. Jeden vidí krásu v penězích a chválí přepych, jiný vidí nesvobodu a vidí, co ten přepych stojí obyčejného člověka, pokud v něm musí žít, neboť je to zde standart - a pokud se to přepychem nazvat dá....no jo.:-)

Odp3: Už jsme žili.
slayd, 26.8.2008 7:33

To byl především vážená dámo povrchní pohled mojí ženy / VŠ učitelky /. Dokonce neváhala prohlásit, že by to za německou učitelku okamžitě vyměnila a případně navrhla spojení ČR s Německem v jeden stát / myslela tehdy spojení NSR a ČSR/.
Její sestra to vzala radikálně přes USA /svatba/ a velmi povrchně si tam žije.
Trvalo jí vše 7 let. Od 19 do 26 let! Má dobrou práci, manžela, byt v New Yorku, dům v Severní Karolíně a moře možností... P.S.

Odp4: Už jsme žili.
jolita, 4.9.2008 23:31

... no jo , kdyz si myslite, ze v tomhle je sila....

Presně jsem nepobral cíl toho článku...
Archee, 26.8.2008 0:23

Presně jsem nepobral cíl toho článku, ale myslim si, že tohle by šlo napsat na hodně dalších zemí včetně čr ;)

Tak co tam lezete, když se Vám tam...
Isiik, 27.8.2008 14:03

Tak co tam lezete, když se Vám tam nelíbí? A to říkáte, milá paní, se mi nelíbí ani za mák.

Já zase můžu říct, že čeští lidé jsou jen nízcí a mělcí maloměšťáci, kteří jsou proslaveni pro své nenechavé prsty po celém světě. Takže si laskavě zameťte před svým prahem, pak se teprve na někoho obořujte.

A, mimochodem, vaše náchylnost končit slova -ej také není většině očím příjemná.

V Čechách (tedy v Praze))
Tony, 27.8.2008 21:18

Čech jak Brno <-ale fuj. říká se Čech jak Praha... :-)

Jinak k Vašemu článku a k Vaší poslední otázce.
Právě kvůli těm třem čtvrtinám lidí to tak bude chodit i zde v Čechách, stane se tak ve všech zemích, kde je většina lidí líných, nemyslících a ovlivnitelných. Zajděte si do hypermarketu, posaďte se na lavičku a jen pozorujte lidi. Pobavíte se a dospějete k názoru, že češi nejsou o nic lepší než němci...

Odp: V Čechách (tedy v Praze))
Deever, 28.8.2008 1:12

Na rovinu, mě je z toho typického čecháčkovství na blití. Ale západní kultura je západní kultura ... nevím co je lepší - být „globalizován“ nebo být nízký trapný Čecháček?

Odp2: V Čechách (tedy v Praze))
slayd, 28.8.2008 7:29

Kdyby se Čechy staly nevím kolikátým státem USA, za několik let byste nepoznali žádný rozdíl mezi průměrným Čechem a průměrným Američanem.
Lidská blbost a omezenost je velmi nakažlivá nemoc.
Kdo by koho nakazil? Já myslím, že by se pouze doplnili a všechno by nějak zmutovalo v konečný výsledek. P.S.

Odp3: V Čechách (tedy v Praze))
Tony, 28.8.2008 10:47

Ano. Každý stát se snaží posílit ve svém obyvatelstvu představu, že jsou lepší než ostatní národy...

Odp4: V Čechách (tedy v Praze))
Deever, 28.8.2008 11:49

Zdravé vlastenectví je v pořádku. To se však nedá říct o Američanech a některých dalších.

Náš národ zase trpí nedostatkem sebevědomí.

A takhle chtějí žít Češi?
Shipper, 29.8.2008 17:30

A takhle chtějí žít Češi?
Jo.
Ono je pro nás na trhu něco jiného, než ta mizerná západní demokracie?
Němci mají samozřejmě svoje špecifiká, jako každý národ. Mimochodem německá žurnalistika patří k nejlepším na světě.
Používáte slovo západ zvláštním způsobem, jako byste svůj článek psala před deseti lety. Kdy jste byla naposled v Čechách?

Odp: A takhle chtějí žít Češi?
jolita, 4.9.2008 23:29

... jsem rada, ze se ozvalo dost nazoru, abych si mohla udelat prehled, co se tam doma deje.. a jsem rada, ze to zatim vsichni vidite jako ze se nic nedeje.. to je dobry vyhled pro nektery zainteresovany jedince nasi spolecnosti.

Odp:
Tomik, 16.10.2008 11:52

Ja jsem zil v Nemecku sest let (Berlin, F.A.M., Dortmund.....)
Ted jsem dva roky ve Vidni a to je hruzostrasny mix z Ceska a Nemecka- to znamena hodne vericich v modernejsim svete, paranoidni rakusaci v objevovani Ameriky.
-Takove to co je In, plastiky, technika, oblekani proste vse s cim se clovek setkava pri vyvoji dane zeme.
V Nemecku oproti Cesku jsou v mezilidskych vztazich ocividne dal, treba uz jen v prikladu, ze kdyz jdete nakoupit do Supermarketu prodavacka se na vas usmeje, pozdravi jako by vas znala, uz kvuli tomu pristupu mam Nemecko radeji, v Cesku vidite ty kesele obliceje, znechucene vsim moznym. Ac to bude znit pro Vas-vetsinu nedulezite- pro ten usmev se to vyplati.
Jsme sberaci pocitu a zivot v Nemecku je pro mne pozitivni.
A zivot v Rakousku mi dal takove pocity, ze mne tady nedostanou ani nasilim.:-)

Odp2:
Romana, 16.10.2008 17:29

Ahojte,
cetla jsem Vas prispevek a docela Vam zavidim,ze jste zde v BRD zazil ochotne a usmevave prodavacky atd. Ja tu ziju uz 17.let a libi se mi tu cim dal mene...nikdy jsem se tu dobre necitila,Nemci jsou povyseny a arogantni narod. Bydlime v okoli mesta Stuttgart. Par prodavacek a lidi bylo milych,ale vetsina ne!!!Kdyz zjistili podle meho akcentu,ze jsem „jenom“ cizinka,tak mnohdy ani neodpovedeli na muj pozdrav :-(To v CR se mi libi,ze hned vim na cem jsem :-)) A chybi mi tu velice nas cesky humor !! Nemci jsou takovi zadumani a neduverivy lide,bez usmevu,zajima je jen slovo penize a prace :-(

Odp3:
Tomik, 16.10.2008 18:17

S tim smyslem pro humor zcela souhlasim, kolikrat se divim cemu vsemu se smejou, i kdyz par jich tam je (Buly Herbig, Kalkofe), ale s ceskem se to neda srovnat.
Ja si myslim, ze ta nechut spociva tim, ze jste dlouho na jednom miste, ja se prestehoval v zivote tolikrat, ze bych si musel k tomu spocitani vypit alespon dve piva.
A jak pisete o tom, jak zjistily, ze jste cizinka tedy „jenom“ cizinka, to plati v mensich mestech ci na vesnicich, tam se lidi vzdy divi vic, jinak ve Stuttgartu v centru jsem byl take, vy jste psala okoli.
A arogance je vlastne v tomto pripade druh pychy na to co jsem ci odkud jsem, i kdyz to asi cech nemci vysvetli jen v malo pripadech.
Materialisticti jsou velice spechaji tam kde je amerika a cesi zase tam kde je nemecko atd..

Odp4:
Romana, 20.10.2008 19:40

Mozna budete mit pravdu s tim vetsim mestem :-)My jsme se teda v okoli Stuttgartu stehovali uz po 4.Vsechno to ale patri k mestu,ale jsou to vlastne vesnicky,jako-by jedna vplouvajici do druhe.....Co mne na tech „vesnickach“ oproti CR stve-je moznost,spise tedy nemoznost nakupovani potravin,to je tady opravdu slabe :-(musime dost daleko dojizdet,kdepak tolik potravinovych obchodaku jako napr.v CR v Brne :-)To s emuze jit cely Stuttgart zahrabat :-)A co ve Widni-dobre nakupy,ne? Aspon ta kuchyne je nasi ceske podobnejsi ,nez tady nemecka...ale zvykla jsem si na ni,da se vybrat. Hlavne teda pecivo /hodne druhu chleba/ je tu vynikajici :-)Smutno je mi ale po nasich ceskych zakuscich a chlebiccich :-)To v Rakousku bude nasim dobrotam dost podobne,ne? Vzdyt jsme dlouho „zili“ spolecne :-)

Odp5:
Tomik, 20.10.2008 20:12

Rakusaci maji blize v jidle k nam to je pravda, v nemecku jsem se tesil z konzervy Krautsuppe, kdyz se mi nechtelo varit.
Nakupy jsou tady bajecne, kdyz se na vas penezenka usmiva, akorat mi tady vsichni pripadaji jako havrani obleceni, oproti cesku kde vsichni litaji v Jaeansech a bilem tricku.
S tim nakupovanim potravin vam vubec nazavidim ja jsem na nervy, kdyz to mam vic jak sto metru do supermarketu, proto mam taky rad velka mesta ;-)
Vy jste nekde tam kde nosi ty srandovni kozene kalhoty a pero za kloboukem?

Odp6:
Romana, 22.10.2008 8:33

Ne,ne,ja bydlim ve Schwabenlandu,ty kozene kalhoty a pero za kloboukem se nosi v Bavorsku :-)Schwabove se projevuji jeste vetsi lakotnosti a sporivosti nez pry ostatni Nemci :-(Jak dlouho jste Vy zil v Nemecku?Co se tyce obleceni ja moc na paradu nejsem,tak mi to tak nevadi,jak to tady „montuji“ ty barvy dohromady :-)Musim se ale nekdy fakt smat,to zase jo:-)

Odp7:
Tomik, 22.10.2008 10:08

Sest let v Nemecku, vzdy ve vetsich mestech.
Velice vtipne povazuji, kdyz jsem byl u znameho v Salzburgu a zajely jsme si do nemecka na jidlo a oni tam na obou stranach litaji v tech jejich trpaslicich kalhotkach, se mne smaly, posuskavaly, jak jsem oblecen ja.
To bylo me jedine prime setkani s bavoraky.
Jinak zajimave mesto je treba Hamburg svymi sexshopy apod. to byl dokonce trochu sok i pro mne, kdyz jsem tam videl rodinu s malymi detmi a ve vyloze vibratory.
Nejoblibenejsi se mi stal ale Dortmund pro sve velmi dobre provedene centrum, tak i Essen a Frankfurt Am Main. Osklive mesto je pro mne Düsseldorf sedive centrum srovnatelne s Ostravou hruza, jedine co tam zari je Königsalle pro mne tak 2x 3x vetsi Vaclavak, pry modni mesto nemecka, bez te ulice by se mohly zakopat.
A samozrejme Berlin tam jsem byl nejdele vse po ruce idealni, nekolik center, stale se tam neco deje, jedine co mi vadi je, ze maji supermarkety v nedeli zavreno, i kdyz treba v Berline je i par Späteinkauf ci dokonce supermarket na nejakem nadrazi, uz nevim presne.
A taky mne do dnes stvou taxikari, kteri jsou vetsinou z turecka a kdyz jim rikam adresu kam chci tak mne furt se snazi ucit u, ü, ä, a, ö, o pripadam si pak jak kachna z jine planety, tak jim to radsi pisu.;-)

Odp3:
brendik, 23.9.2014 8:52

Musite zit v Bayernu. Tady je spousta humoru , ucty a porozumeni.

Proč nejsou češi hrdí
vlasta, 28.11.2008 11:47

Znáte tu českou motlitbu;Panebože soused má krásný prase,já takový nechci,ale kdyby mu tak chcíplo........Mohli by jsme se tomu zasmát kdyby to nebylo tak pravdivý.Kamkoliv se ve světě podíváme každý národ má své máslo na hlavě a přesto jsou příslušníci toho kterého národa hrdí.Jen my ne.Podívejme se do Polska ,aby jsme nebrali stále ty stejné.Mají možná pohnutější historii než češi,vždycky byli chudší než my,ale nepotkal jsem poláka který by v čechách řekl ,dejte mi to laciněji já jsem chudej Polák.A češi to dokážou.A švédské stoly na zahraničních dovolených těm jsem se vyhýbal a styděl se za své spoluobčany.Obdivujeme arogantní němce,skláníme se před Američany které pomalu nikdo na světě nemusí.prč jsme takoví?

Odp: Proč nejsou češi hrdí
Tomik, 11.12.2008 20:34

Take, uvazuji zda je Cesko narod, nebo nemoc.

Odp: Proč nejsou češi hrdí
Lipovan (Z.), 23.3.2014 7:04

Ale no tak...doporučuji „Modlitbu Poláka“. Zde je text: „Gdy wieczorne zgasną zorze. Zanim głowę do snu złożę. Modlitwę moją zanoszę. Bogu ojcu i synowi, dopierdolcie sąsiadowi. Dla siebie o nic nie proszę, tylko mu dosrajcie proszę. Kto ja jestem? Polak mały. Mały zawisły i podły. Jaki znak mój - krwawe gały. Oto wznoszę moje modły, do Boga, Marii i Syna, zniszczcie tego skurwysyna. Mego brata sąsiada, tego wroga, tego gada. Żeby mu okradli garaż, żeby go zdradzała stara, żeby mu spalili sklep, żeby dostał cegłą w łeb, żeby mu się córka z czarnym, i w ogóle żeby miał marnie. Żeby miał AIDS, zabijaka, oto modlitwa Polaka.“ :-)

Here's the překlad
Lipovan (Z.), 23.3.2014 7:10

Večer když zhasnou světla a uložím se ke spánku, pomodlím se k Bohu, Otci i Synovi to nejhorší sousedovi! Pro sebe nic si nepřeji, peklo jen snad sousedovi. Kdo jsem? Polák malý, zlý a závistivý. Co mým znakem? Oči krvavé. Prosím Boha, Ježíše, Marii a Syna...zničte toho zkurvysyna, toho hada souseda, rodáka a vraha. Aby mu vykradli garáž, aby mu zahýbala žena. Aby mu vypálili obchod. Aby dostal cihlou do ksichtu. Aby si jeho dcera vzala Cikána. Aby měl AIDS a rakovinu. Toť modlitba Poláka. :-)

Odp: Here's the překlad
ivana Kozárová, 26.3.2014 12:50

jo. A Čechové zas mají tu kozu. Ať mu chcípne. Holt jsme sousedi;-)

Zivot v Nemecku
marie1947, 22.3.2014 12:25

Ahoj na vsechny - vdala jsem se do Nemecka pred 34 lety za Nemce a v soucasne dobe natacim videovy serial o zivote ceske zeny v Nemecku a srovnavam v nem zivot tady a tam.
Jestli mate zajem, je to na pokracovani a kazdy tyden vyjde jeden dil.
Je to na Youtube pod:

https://www.youtube.com/watch?v=esAtMu_46eY

Prijemne podivani a hezke pozdravy do Cech - Marie.~;((~x~

Odp: Zivot v Nemecku
Veronika, 19.8.2014 13:38

Dobrý den Marie, moc ráda bych se na Vaše video podívala, ale hlásí mi to zprávu, že je soukromé. Nedalo by se zpřístupnit i ostatním? Opravdu mě zajímá Vaše srovnání, sama jsem právě před rozhodnutím do SRN natrvalo odcestovat. Děkuji a mějte se krásně!

Odp2: Zivot v Nemecku
ivana Kozárová, 21.8.2014 11:16

Milá Marie,je to hodně dobrý nápad,to vaše video. Mám osobní scénář k filmu Jak jsem sloužila v Oberoesterreichu,pohled na nemoc a bohatství z druhé strany,aneb osobní asistentka s právem dýchat. Spousta legračních momentek. Ale je to spíš na komiks,povzbudila jste mě,abych nelenošila a něco s těma reáliema udělala....

Co zařídit pro přestěhování do Německa
Alenka, 22.1.2015 22:33

Dobrý den.
Momentálně studuji, a po studiích bych se hned ráda odstěhovala do Německa, nejlépe do Berlína. Chtěla bych se zeptat přímo Vás co máte zkušenosti, co všechno musím zařídit, jaké dokumenty, kde se přihlásit k pobytu ? Děkuji mnohokrát

Odp: Co zařídit pro přestěhování do Německa
Žorž, 23.1.2015 7:46

Proč jste nestudovala rovnou v Německu?

Odp2: Co zařídit pro přestěhování do Německa
Alenka, 23.1.2015 22:42

jsem na střední :)

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.