Malé úvahy o problémech kolem nás

Komentáře k článku

25.5.2008 10:29

Život lidí s hendikepem

Nesouhlasím se současnou situací, jak se vedou zařízení s pěčovatelskou službou pro tělesně postižené a staré lidi. Není zde kvalitní péče, jakou si tito lidé zaslouží. Zařízení s pečovatelskou službou si účtují nehorázné částky za služby, které neodpovídají jejich poskytované péči o lidi. Kde pravá ruka neví co dělá levá.

Hledám lidi s podobným osudem za cílem vytvořit společenství lidí s hendikepem a zdravích co si vzájemně pomáhají. Pomohlo by to mnoha lidem, jak zdravím či postiženým.

Oslovila jsem se svým návrhem lidi určené (sociální úřad) kteří by měli pomáhat hendikepovaným, ale smetli mne ze stolu. Bojí se snad, že jejich ovečky, kterým nabízejí pouze to co sami vytvořili by jim utekli a mohli by se osamostatnit? Zařízení s pečovatelskou službou by tak přišlo o klienty, o peníze co si účtují? Co si myslíte?

Hledala jsem na netu podobné stránky jako mám já, ale bohužel jsem nic nenašla. Jen komunity pro hendikepované co jsou založené na náboženství.

Vytvořila jsem své osobní stránky www.zrnko-nadeje.cz zde se dočtete víc.

Poradíte mi jak hledat na internetu, už nevím jakou dát kombinaci slov, kde bych našla co hledám? Jak oslovit lidi s podobným osudem, kteří by měli zájem o to co vytvářím a měli tak možnost volby, zda být v zařízení s pečovatelskou službou nebo žít v komunitě, kde si vzájemně pomáhají. Kde si zaplatí to co potřebují a budou žít důstojný život podle sebe.

Budu ráda, pokud mi napíšete svůj názor na záležitost, kterou se snažím realizovat. Zda je dobře o co se snažím nebo mám být spokojená s tím, co nabízí součastnost pro postižené.
Myslíte, že mám dál žít život, nic nepodnikat a věřit, že se někdo kvalitně postará o mou tělesně postiženou dceru, až zde jednou nebudu?

Chápu,,
Maja, 25.5.2008 17:12

že se bojíš o dceru.Ale nemyslím si ,že u nás není kvalitní péče o tyto občany.Na práci kolem postižených lidí musíte mít nejen dobrou fyzičku,ale především musíte být fit psychicky a to není vůbec jednoduché.Když vidím co musí taková zdravotní sestra a zdravotní personál zvládnout,každopádně před nimi smekám.(Nemluvím zde o zdravotních sestřičkách na středisku,pro které je námahou vás pozvat i do ordinace).
Je mnoho zařízení kde to nezvládají,ale na druhou stranu je jich spousta dalších na výběr.Jejich cena není malá,ale stát pomáhá i s tímto problémem.Poslední změna byla,že zdravotně postižení dostávají sociální dávku(podle typu postižení Od 2000-12000 kč) za kterou si můžou vybrat svého pečovatele a sami si domluvit výši kterou mu budou hradit.Je to velký posun vpřed,postižený není odkázaný na určitý pečovatelský ústav.
Každopádně jsi matka a pokud cítíš,že to není tak jak by sis přála,určitě se nevzdávej.

Odp: Chápu,,
Lenka Vanclová, 25.5.2008 18:59

ahoj Májo, děkuji ti za to, že jsi mi napsala. Určitě máš pravdu, že jsou i ústavy, kde je lepší péče. Bohužel o nich nevím. Neházím všechny do jednoho pytle. Na svých stránkách jsem i přidala rubriku, aby tam lidé psali, kde se takové zařízení nacházejí a dali tak informaci lidem co takové zařízení hledají.
Nepíši o personálu ,že je špatný. Poznala jsem fajn lidi co pracují se školními dětmi, ale je jich velice málo na to, aby zajistili péči i těm s nejtěžším postižením. Osobní zkušenost!! Ústav a školství jsou již delší dobu samostatné instituce a někdy se tam objeví nějaký ten střet ve spolupráci.
Dříve jsem si na nic nestěžovala i když by se něco našlo. Musela by jsi znát celých 19 let. Dnes už jsou to ale věci, co volají po okamžité změně. Změna zákona o vyplácení příspěvku na péči má velký dopad na organizační zajištění hendikepovaných v ústavech. Ono se o tom moc veřejně nemluví. Proto jsem vytvořila své stránky, kde jsem částečně popsala nedostatky co se dějí za zdí ústavu, článek Komunita lidí s podobným osudem, kde v druhé polovině jsem uvedla jen zlomek toho co se tam děje.
Jsem si vědoma co obnáší péče o postiženého, mám to doma. Pěčuji o svou dceru mnoho let a vím co je potřeba. Oslovuji lidi, kteří jako já nesouhlasí s tím co je jim nabízeno.
Je dobře, že si dnes člověk může vybrat službu za co zaplatí,ale částky, které požadují asistenční centra jsou přemrštěné.Lidé si mohou vybrat obyčejného člověka, kde by platili podle dohody, ale někteří se nemají na koho obrátit.
Děkuji Ti za pochopení mne jako matky, že se snažím najít novou cestu i když vím, že jsem vstoupila na dlouhou trať než se vše zrealizuje.

Síť neziskových organizací se stále rozšiřuje
Bára Š., 6.6.2008 15:35

Dobrý den,
již několik let občas pracuji u různých neziskových organizací a vůbec společností, které mají zajišťovat péči o hendikepované lidi. Nevím, odkud jste, ale třeba v Praze a větších městech je síť různých zařízení docela široká. Naposledy jsem pracovala u společnosti, která nabízela služby pro vozíčkáře a lidi (například) po mozkové obrně. Navíc jsou zde různé projekty respitních pobytů apod. Myslím si naopak, že kvalita a rozšíření těchto služeb se zvyšuje. A pro všechny občany, kteří brojí proti EU - bez dotací by většina podobných organizací nevznikla a samotný stát dostatečné prostředky nemá.

Odp: Síť neziskových organizací se stále rozšiřuje
Lenka Vanclová, 7.6.2008 9:49

Dobrý den Báro,
To, že vznikají neziskové organizace je dobře. Ve větších městech fungují neziskové organizace co pomáhají hendikepovaným lidem. To máte pravdu.Všechny tyto lidi chválím, že pomáhají. Jsem moc ráda, že se tito lidé přidávají v pomoci lidem,kteří vždy budou odkázáni na pomoc druhého.
Stát nemá dost financí, aby to zajistil. Schálili změnu zákona o příspěvku na péči, v sociální oblasti a šikovně si stát odlechčil od financování těchto lidí. Mnoho lidí se dnes dostalo do dost složité situace.

Znám několik ob.sdružení, které se věnují zajištění volného času a pořádají výlety, rekreace atd.
Poznala honě milích lidí co pečují o postižené, ale změna zákona o příspěvku na péči má špatný dopad na ústavy, které čelí organizačním, finančním problémům. Kde se v součastnosti objevují věci o kterých veřejnost neví. Mají málo personálu.(debata na dlouhé téma o čem psát)

Bydlíme s dcerou v menším městě, kde se také dělá pro postižené docela dost, ale s tím co nabízejí až tak nesouhlasíme. Jsou zde nedostatky pro IV. stupeň závislosti.(opakuji se, debata na dlouhé psaní)

Proto zakládám Občanské sdružení pro hendikepované, které má za cíl podporovat bydlení v rodiném charakteru, které zajistí hendikepované až zde jednou nabudou jejich rodiče, kteří se o ně v současnosti starají. (varianty návrhu bydlení jsou na mích stránkách). Společenství lidí s hendikepem a zdravích co si vzájemně pomáhají. Kde si zaplatí jen to co potřebují a nebudou finančně živit ty nahoře. ( opět na dlouhé téma co zde nejde rozepsat k celkovému rozsahu)
Včera mi přišel z Ministerstva vnitra dopis o schválené registraci ob. sdužení co zakládám.

Váš a můj pohled na současnou situaci má dvě stránky. Každá stojíme na jiné straně pohledu na věc.
Vy - pokud jsem dobře pochopila tak se pohybujete v organizacích co pomáhají postiženým. To vás moc chválím i lidi co tam pracují.
Já s dcerou - jsme lidé, kterých se to týká osobně a chceme si život prožít důstojně se vším co k tomu patří. Jsme odkázáni na pomoc vás, kteří nám pomáháte, ale rádi by jsme chtěli o některých věcech rozhodovat sami a ne jen žít podle toho co je nám nabízeno jako jediná možnost výběru.

Občanské sdužení co zakládám dá prostor lidem s hendikepem, kteří žijí v komunitě, aby mohli sami rozhodovat o věcech co se jich osobně týkají. Vím, že toto sdružení nezahrnuje všechny postižené. To ani nejde vzhledem k tomu, že někteří potřebují pomoc, dohled odborníků, ale dostanou zde možnost někteří co to uvítají.

Ono je moc těžké popsat zde vše. Lépe se mluví a člověk si může vše vyříkat, vysvětlit. Při psaní, kde se špatně napsanou větou někdy dostanete někam než jste mysleli. Snad se mi podařilo lépe popsat můj pohled na současnou situaci a to o co se snažím realizovat.

Obávám se, že příčina proč nemůžete...
Shipper, 13.6.2008 6:59

Obávám se, že příčina proč nemůžete najít to co hledáte, není špatná kombinace slov, ale to, že se nacházíte v Čechách...váš přístup k řešení problému je v našich končinách bohužel velmi neobvyklý, i když jediný možný a správný. Lidé jsou tu spíš zvyklí čekat s nastavenou dlaní a nadávat. To by vás ale nemělo odradit, máte krásné stránky a první ohlasy, teď už je jen správně propagovat, bohužel musíte počítat s tím, že některým organizacím tak trochu šlapete na kuří oko, konec konců to sama zmiňujete. Takže trpělivost a hodně štěstí.

Odp: Obávám se, že příčina proč nemůžete...
Lenka Vanclová, 14.6.2008 13:18

To máte pravdu, že šlapu některým organizacím na kuří oko, ale pokud by se občas nenašel jedinec jako já tak by ke změnám nedošlo. Stojím teď v dost nepříjemné situaci, kdy jsem ze sebe udělala terč k debatě mnoha lidí.
K tomu je vhodné přirovnání Co zaseješ to sklidíš.
Občas je to těžké při jednáních s lidmi, kteří uznávají jen zažité věci a nechtějí přijmout novou věc.
Češi jsou kouzelný národ. Nadávají, pomlouvají občas vám hodí klacek pod nohy a mají z toho radost, že se jim podařilo zaškodit. To jsem poznala za 2 roky co se snažím realizovat bydlení v komunitě lidí s podobným osudem.
Dnes, když došlo k založení občanského sdužení Zrnko naděje, které bude podporovat rozvoj bydlení v rodinném charakteru, tak jsou najednou všichni v údivu a došlo jim, že je to možné realizovat i u nás v Čechách.
Probíhá teď převlékání kabátů co češi umí skvěle. Někteří to nesou těžce, že musí příjmout to co realizuji já jako obyčejná máma postižené dcery a že s tímto návrhem nepřišli oni, ale snaží se při jednáních usmívat a tvářit, že je to dobrá věc.
Na iternetu jsem nanašla stránky dobromysl.cz , kde je článek Archa-život v komunitě. Zde je dobře popsáno bydlení v komunitě co vytvoříme v Čechách. Přidala jsem je do odkazů na stránkách. Kdo má zájem ať si tento článek přečte. Dozvíte se tam mnoho dalších věcí a rozšíříte si své poznání o lidech s hendikepem.
Štěstí,trpělivost bude potřeba a děkuji za podporu.

Odp2: Obávám se, že příčina proč nemůžete...
Bára Š., 14.6.2008 18:48

Držím Vám palce, je skutečně skvělé, co se snažíte vytvořit. Zcela souhlasím, že v nabídce těchto služeb by měla být rozmanitost, myslím, že to pomůže ke zkvalitnění nabídky.

Realizace
Lenka Vanclová, 15.6.2008 22:00

Připravuji nové stránky pro sdružení, kde můžete sledovat průběh v realizaci života v komunitě. Myslím, že Vás jako člověka co se pohybuje u různých organizací co pomáhají lidem s hendikepem to bude zajímat i ostatní.
Zajímá mne jaké jste si odnesla zážitky a zkušenosti ze setkání s hendikepovanými lidmi. Ráda poznám pohled z druhé strany - zdravého člověka.

Odp: čekám odpověď
Lenka Vanclová, 21.6.2008 0:38

Dobrý den Báro,
každým dnem očekávám Vaši odpověď na pohled zdravého člověka co občas pomáhá při péči o hendikepované lidi. Kladu si spoustu otázek proč nepíšete. Zajímá mne co Vám to dalo do života, zda máte jiný pohled na život? Co jste poznala u organizací co pomáhají lidem s hendikepem, kde občas pomáháte. Nebo si snad mám myslet, že je lepší nenapsat nic? To by jste zklamala i ostatní lidi zde, které to jistě zajímá. Možná je pro Vás těžké o tom psát.

Odp2: čekám odpověď
Bára Š., 22.6.2008 1:19

Dobrý den, bohužel mě teď dokonale pohltilo studium (to vysvětluje taky pokročilo dobu, ve které píši.)

Nejvíce vzpomínám na práci s autistickými dětmi. Je to vždy a znovu to samé - jaksi se vcítit či napojit na toho druhého a snažit se rozumět, jak asi chápe svět. Když se to povede, může i mezi zdravým a postiženým člověkem vzniknout dle mého jedinečný vztah, který obohacuje obě strany. Na druhou stranu je to bolavá práce...při představě, kde ty to děti skončí, kdo se o ně postará, jaký budou mít život...

Jinak jsem velice vděčná za dotace EU. Vidím, kolik projektů se díky tomu mohlo zorganizovat. Pevně věřím, že se rozšíří možnost respitních či chráněných bytů. Protože každý člověk chce žít především sám za sebe, je-li to jen trochu možné. Bohužel tohle nadšení mám jen z neziskových organizací fungujících v Praze. Jak je to v jiných městech s péčí, na to ani nechci raději myslet...

Odp3: čekám odpověď
Lenka Vanclová, 22.6.2008 23:14

Děkuji za odpověď a přeji úspěšné studium.

Leni držíme ti palce ať se ti se zrnkem...
kulička, 8.12.2008 0:44

Leni držíme ti palce ať se ti se zrnkem daří , máš naší podporu,protože zrnko je to co tady chybí a zlích komentářů si nevšímej

Vše pokračuje dál
Lenka Van., 21.11.2011 20:40

Ahoj všem,
dlouho jsem se neozvala a ani nevím zda sem ještě všichni píšete, ale beru to jako svou osobní povinnost dát informaci. Vše běží dál a pokud chcete, tak zde jsou webovky občanského sdružení Zrnko naděje, které jsem s přáteli založila v roce 2008. V rubrice Infolisty Zrnka, které vydávám v el. podobě se můžete dočíst, jak se věci hejbou dál http://zrnkonadeje.webnode.cz/

Odp: Vše pokračuje dál
Juras, 22.11.2011 13:39

Hezké, držím Vám palce. Škoda, že nejste blíž, ten sklářský kroužek vypadá zajímavě. Píše se tam o sklářském kahanu - znamená to, že zpracováváte hotové sklo a nevyrábíte ho z rozžhavené červené kapající hmoty?

Odp2: Vše pokračuje dál
Lenka Van., 25.11.2011 1:28

Ano, pracuji se sklem, kdy za tepelné úpravy u sklářského kahanu vytvářím skleněné figurky, korále a různé komponenty - přívěsky. Už mám skoro dokončené další webové stránky, které budou zveřejněny v Infolistech Zrnka - prosinec - videa + fotky atd. Až se k tomu časově dostanu bude vytvořeno i video o výrobě atd. Pokud by jste měl zájem získávat nové informace, tak mě napište na některý e-mail, který najdete v rubrice kontakty. Sem už opravdu nakouknu jen občas. No možná se i polepším a budu zde psát častěji.

Odp3: Vše pokračuje dál
Juras, 25.11.2011 14:25

Za sebe mohu říct, že byste zde byla vítána. Ohledně sklářské dílny - více informací asi chtít nebudu, protože i kdybych na to měl chuť, neměl bych na to čas. Ale podívat bych se zašel.
Na takovéhle věci je víc zaměřená moje manželka - vypaluje obrázky na dřevo a vyrábí různé blbůstky i jinak. Na sklo by se teď ale asi taky nevrhla, protože si do školy koupili hrnčířský kruh a tak se teď často matlá s hlínou :-)

Matlání v hlíně a tvořivost v tomto...
Lenka Van., 27.11.2011 21:28

Matlání v hlíně a tvořivost v tomto směru by mě taky bavila, ale nemám příležitost. Možná někdy přijedete společně s manželkou na exkurzi sklářské výroby.

Jak to bylo...
Lenka Van., 27.11.2011 21:43

Když už jsem se sem vrátila po třech letech, tak si zasložíte vědět jak to vše bylo... V čísle 3. Infolisty Zrnka 2011 na str. 4. - 9. byl zveřejněn článek „Napsáno životem - Lenka Vanclová“.

http://www.cesky-raj.info/cs/turisticky-region/cesky-raj-bez-barier/infolisty-o-s-zrnko-nadeje/infolisty-3-2011.html

Článek popisuje cestu našich životů od roku 1989 - 2011. Dočtete se o založení „Zrnka naděje“ a podle čeho vznikl název našeho občanského sdružení. S přáteli jsme vytvořili prostor, pro setkávání lidí s podobným osudem a hledáme další podobně smýšlejíci lidi, pro vybudování rodinného bydlení našim blízkým se zdravotním postižením.

Pro předání informací by člověk měl využít všech dostupných médií i sociální síť internetu. Na článek, který si nyní přečtete najdete pokračování, které bude zveřejněné v roce 2012.

Odp: Jak to bylo...
ivan, 28.11.2011 0:07

Nereagoval jsem na Vaše příspěvky protože jsem nevěděl co vlastně napsat. Žiju ve společné domácnosti s paní na vozejku po vysoké amputaci nohy. Vím co obnáší péče o někoho, nemyslím tím hmotnou podobu, ale stav kdy nemám vlastně nikdy vypnuto a musím neustále reagovat na emoce a potřeby někoho jiného kolikrát v rozporu s těma svýma. Přeju vytrvalost a někdy i trochu vlastního klidu k nabrání dalšího odhodlání vytrvat. Iv.

To máte pravdu, že pokud o někoho...
Lenka Van., 29.11.2011 17:39

To máte pravdu, že pokud o někoho pečujete, že vlastně svůj život podřídíte všem potřebám druhého. Na všechno se dá zvyknout, jen bych někdy potřebovala si lehnout a spát, když se chce mě a vstát až se vyspím. Není to lehké a obrátí to člověku život naruby a i jeho okolí musí vstřebat tuto změnu. ale zase poznáte hodnoty života, které mnohý člověk nepozná. Proto hledám podobně smýšlející lidi s podobným osudem, zde je napsáno více: http://zrnkonadeje.webnode.cz/o-nas/

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.