„ V České republice je tabáková reklama zakázaná od 1. července 2004, a to včetně bezplatné distribuce cigaret, reklam obsahujících výhradně ochrannou známku, emblém nebo charakteristický rys tabákového výrobku.“
Reklama na alkohol a potravinové doplňky podléhá mnoha omezením. Možná rizika a ovlivňování spotřebitele si domyslí asi každý.
Oproti tomu ale každý den vídám desítky reklam na finanční půjčky které bych označil přinejmenším za nemorální. O enormní zadluženosti našeho národa se dozvídáme opakovaně a pořád žádné kroky proti propagaci služeb, které způsobí podstatně horší následky, než by kdy mohly alkohol nebo cigarety. Nehledě na to, že vystresovaný zadlužený člověk k alkoholu a cigaretám asi nebude mít daleko. Stres se projeví naprostou destrukcí organizmu i duševního stavu.
Citové vydírání o půjčkách na vánoce, úvěry, které „vás dostanou z problémů“... Půjčka na bydlení je samozřejmost a nejspíš se zhodnotí, místo placení nájemného, leasing na auto může být pro podnikatele výhodný. Půjčka má prostě smysl jen když je dostatečně vysoká pravděpodobnost, že se z nějakého hlediska vyplatí.
Ekonomie je dost mimo můj okruh zájmu, takže jsem možná něco důležitého opomenul, to se ukáže v diskuzi. Každopádně mi současná situace připadá dostatečně do očí bijící. Co si o tom myslíte Vy?
Reklama na cigarety cílí především na děti (ačkoliv se oficiálně tváří, že tomu tak není) a u kouření jednoznačně převažují zápory, proto je reklama zakázaná.
Alkohol už jednoznačně záporné účinky nemá. Při střídmém používání má dokonce účinky kladné, proto je reklama jen omezena.
U půjček nelze paušálně říct, zda převažují kladné čí záporné účinky. Navíc půjčku si může vzít jen dospělý svéprávný člověk (kromě kontokorentu několik tisíc Kč u studentských kont).
Nelze to říct ani u konkrétních typů půjček která je dobrá a která špatná. Špatná může být konkrétní hypotéka na předražený byt na špatné adrese a dobrá může být půjčka od Proviantu na pračku která se rozbila rodině s ženou na mateřské a je třeba ji řešit hned a ne až za 3 měsíce kdy se na ní ušetří z platu.
Lidé jsou svéprávní a tak je nechme rozhodovat o jejich vlastních penězích.
Na druhou stranu, pokud nevěříme některým lidem že jsou schopni rozhodovat o sobě a svých penězích, tak dotáhněme myšlenku do konce a nenechme je rozhodovat ani o nás a našich penězích a seberme jim volební právo! Skupina lidí, která se nechá opít reklamou na „půjčku na vánoce“ se stejně bezmyšlenkovitě nechá opít např. „pastelkovným“.
Nakládání s vlstním majetkem a volba strany? Dotáhněme to do konce a zaveďme vládu učenců, protože běžnej člověk ví kulový o hospodaření státu
Mluvim jen o reklamě. Zjevně je ovlivněna velká část národa, mohla by být menší bez všudypřítomných reklam? Skoro určitě, tak co je špatnýho na tom zasadit se o jejich omezení?
Buď pokládám dospělé lidi za odpovědné za své skutky a pak tedy zda si na půjčku koupí věci které „nepotřebují“, zda podepíší půjčku s RPNS 300% je pouze jejich věc a jejich volba priorit a nebo je pokládám za nezodpovědné a neschopné si řídit svůj vlastní život a je třeba je chránit před vlastními rozhodnutími. Pak tedy logicky nemají mít právo rozhodovat nejen o svém životě ale ani o jiných životech.
Neexistují obecně dobré a špatné půjčky. Existují pouze konkrétní dobré a špatné půjčky. Chtít zakazovat reklamy na půjčky, protože některé konkrétní jsou špatné, je asi jako zakazovat reklamu na čokoládu, protože když jí budu jíst kilo denně, tak si zkazím zuby, ztloustnu a časem umřu na zvýšený cholesterol.
Tak řekněme že velká část národa jí kilo čokolády denně a narušuje to fungování... řekněme zdravotnictví, když má každej druhej cukrovku. Reklamy na čokoládu jsou v tomto případě všudypřítomné. Necháme to bejt jen proto, že se každej může rozhodnout sám za sebe?
Ale stát už něco přeci dělá. Dal jako povinný údaj na půjčce RPNS aby bylo možné půjčky jednoduše srovnat. Každý tedy při podepisování vidí kolik za rok na půjčce přeplatí. Je pak už pouze na něm aby rozhodl zda za danou cenu půjčku potřebuje, nebo se poohlédne jinde.
Není rozdíl mezi tabákem a jakoukoliv jinou návykovou látkou (což vlastně může být i ta čokoláda, zmiňovaná jinde v diskusi). Nic nelze říct jednoznačně, škodlivost kouření prokázána nebyla, protikuřácká kampaň je vyrobená fanatiky. To nic nemění na tom, že lidem kouření smrdí a snažím se být ohleduplný, proto nekouřím v místnosti ve společnosti nekuřáků.
V současnosti už ale kouření skutečně škodí - a to nepřímo. Lidi jsou díky protikuřáckým kampaním hysteričtí na jakýkoliv závan tabákového kouře a škodí si psychicky. Vsugerují si dýchací obtíže, místo na původce své psychózy jsou potom agresivní ke kuřákům. Psychika je mocná - člověk, který podlehne protikuřáckému hysterismu, si dokáže vsugerovat i vážnou nemoc a sám, díky svému podlehnutí manipulacím, bídně umře.
Tak a teď jsem zvědavej, co se mnou uděláte, vážení spoludiskutující 
koukám jako blázen
juras, ten juras, jenž zde na svíci v každé diskuzi vystupuje jako jeden z nejrozumnějších lidiček, je schopný plácnout že škodlivost kouření nebyla prokázána?? na hysterii antikuřáků jsem taky alergický, sám občas kouřím, ale alespoň si přiznám že mi to škodí
no, zdá se, že každý má slabé chvilky...když to u vás není nic horšího než tenhle blábol...tak se snad nic neděje (mimochodem, doufám že vás neuráží slova jako „plácnout“ nebo „blábol“ - není to myšleno zle)
podívejte, všechno jde zfalšovat, samořejmě, pokud si myslíte že antikuřáci maj zapotřebí si jen tak něco vymyslet, můžete tomu věřit - ok. ale jestliže jste dlouhodobější kuřák - chodí se vám dobře do schodů? vsadil bych se že ne. take asi něco nebude v pořádku ne?
Před časem vyšel článek ve WM magazínu (ano, je to časopis vnímaný spíš jako spekulativní, ne úplně seriózní, ale aspoň za zamyšlení to stojí). A tam byly řečeny dvě zajímavé domněnky: 1) Rakovinu způsobují radioizotopy (jestli jsem zvolil špatný termín, tak se omlouvám, nejsem fyzik
rozptýlené v atmosféře po pokusných i ostrých atomových výbuších. Zvýšený výskyt rakoviny by byl lidem podezřelý, proto řekneme, (myšleno vlády jaderných mocností), že si za to lidi můžou sami a že to způsobuje kouření. 2) kouření chrání před rakovinou plic, protože kuřáci mají plíce potaženy vrstvičkou hlenu, která radiové částice zachytí ještě před vniknutím do plic
Neškodnost kouření je tam dokládána výsledky jakéhosi pokusu na myších, při něm byla také pozorována zvýšená odolnost „kouřících“ myší proti radioaktivním částicím. Pravdivost tvrzení o zatajeném výzkumu jsem si neověřoval.
Nakonec se na manipulační kampaň nabaalilo spousta lidí, kteří uvěřili a dostali jsme se tam, kde jsme dnes. Je to podobný efekt jako s aktuálním tématem globálního oteplování, které prý způsobuje výhradně (nebo především) lidská činnost. Přitom tato souvislost je také jenom mýtus, na který se většina lidí nachytala - důvěřiví manipulovatelní lidi, to je všechno.
Oprava - nechtěl jsem napsat radiové částice, ale radioaktivní.
To co říkáte není přesné. Škodlivost kouření byla mnohokrát prokázána. Chtěl jste asi říct, že nebyla prokázána souvislost kouření s nárůstem rakoviny dýchacích cest. Tady se taky přikláním k názoru, že politikové ve snaze zakrýt účinky jaderných výbuchů jimiž manifestovali především svoji vojenskou moc, neprávem označili tabakový průmysl za příčinu tohoto nárůstu.
Do schodů se mi chodí čím dál hůř - asi je to s přibývajícím věkem stejné jako u nekuřáků, ne? 
No ale na to seš ještě dost mladej, aby se ti chodilo hůř do schodů. Nezamýšlel jsi se nad tím, jestli to s kouřením přece jenom nesouvisí?
To nebyla ani tolik pravda jako spíš, že jsem chtěl upozornit na to, že existuje spousta jiných důvodů, proč se někomu hchodí hůř do schodů, než aby se to hned muselo svádět na kouření. Co třeba ochabnutí svalstva - lidi málo sportujou, jsou obézní,...
Já myslím, že byste si měl přiznat, že jste od Jurase nechal nachytat, napsal jste, že plácl blábol a přitom jste blábol plácl spíše vy. Je rozdíl mezi přesvědčením odborné veřejnosti a vědeckým důkazem,
...pokud si myslíte že antikuřáci maj zapotřebí si jen tak něco vymyslet...
Ano, myslím.
Já jsem nikdy nekouřil a schody zásadně vybíhám, ale pokud se někomu nechodí dobře do schodů, asi něco v pořádku nebude, ale co...?
Já bych taky tipoval, že většině lidí kouření asi škodí, ale dobře bych si rozmyslel, než napíšu, že někdo plácá blábol i když to třeba není myšleno zle.
ano
Slova jako plácnout nebo blábol mě neuráží 
Myslíte, že škodlivost prokázána byla? Já jsem žádný důkaz neviděl, pominu-li vyfocené tzv. plíce kuřáka - tam ale bývá taktně zamlčeno, že stejně vypadají plíce každého obyvatele města.
Myslím, že dopady na zdraví jsou velmi individuální, tak jako ostatně u všeho. Člověk s nabouranými játry si škodí alkoholem, člověk se špatným žlučníkem zase mastným jídlem. Určitě jsou lidé, kterým kouření škodí z fyziologických příčin. Ale vsadím se o co chcete, že většina chorob z aktivního i pasivního kouření mají příčinu v psychice - lidi si vsugerovali, že si kouřením ničí zdraví, tak si tu nemoc vyrobí.
S klukama od vody si občas zahrajeme a zazpíváme pro radost a potěchu duše. Přes léto je to u ohýnku někde na břehu řeky, přes zimu halt v hospodě.
Jsou tam krásné večery, teplo z kamen, mlžný opar nad pípou, ale ta rána - oči pálí, hlasivky odmítají vydat srozumitelný zvuk, o divném zápachu ani nemluvě. Tak si říkám, jak jsem si to asi vsugeroval?
Po večeru stejné kvality, ale u venku táboráku, mám jasný hlas a zrak sokolí.
Jurasi, jak to kurňa je?
Juras, ty seš normálně provokatér.
Přece tady nebudu cpát tisíc linků na nějaké studie.
Poprvé se začlo seriózně mluvit o škodlivosti kouření v USA ve čtyřicátých letech. Ale samozřejmě trvalo ještě dost dlouho, než tato informace pronikla mezi prostý lid.
Škodlivost cigaret nebyla prokázaná???? Běž miláčku na onkologii a zeptej se, kolik procent kuřáků umírá na rakovinu. Rozhlédni se kolem sebe, na co většina kuřáků umírá. Poslední podobnou zhovadilost prohlásil Klaus: pasivní kouření prý není škodlivé. Vždy, když vidím, jak jdou rodiče s sigárama v hubě a vedou mezi sebou dítě, kterému cigarety kouří přímo do obličeje, hnala bych je s klackem. S tebe mladíku jakbysmet.
No rozčilování taky není úplně nejzdravější, tak bacha na cévky 
A co říkáte na chování bank? Viz např.: http://podnety.cz/podnet-cislo-20041208223600
Doporučuji hlasovat nohama (a penězi) a přejít ke konkurenci, např. mbank či FIO. To jsou příklady bank, které mají poplatky a úročení na poněkud jiných číslech než většina ostatních.
Já se domnívám že zadluženost lidí poroste, až na úroveň zadluženosti západní evropy. Je to dobré pro zaměstnavatele i pro vládnoucí třídu když v období uměle vyvolaných nejistot, hrozeb terorismu, nedostatku pracovních míst, kdy za vrátnicí čeká na vaše místo deset dalších je člověk nucen zadlužit se minimálně uvěrem na byt, a dále je zpracováván (není nucen!) cílenou reklamou (kterou asi nedělají žádní amatéři) k chování, které se nosí, tj. hlavně proboha nespořit, kup teď, splácej potom. Když je nadbytek výrobků za normální cenu nebo dostatečný počet výrobků za nadhodnocenou cenu tak o ně klesá zájem, a tedy i klesá cena, protože prodávající ji musí snížit na úkor nepřiměřeného zisku aby prodal. Buď se tedy sníží cena výrobku (za výrobek můžeme považovat třeba i zmíněný byt) a prodejci klesne nepřiměřený ziska na přiměřený zisk, nebo se davu půjčí peníze a cena výrobku zůstane stejně (nepřiměřeně) vysoká, a vysoké zůstanou i zisky. Proč stojí byt 3+1 v malém městě skoro dva milióny. Protože je o byty zájem. Proč je o byty zájem? Protože banky půjčují ostošest. Kdyby na ty byty většina lidí neměla, tak by se neprodávaly a cena by musela klesnout.
Jestli někteří chcete ponechat stav tak jak je s odůvodněním že každý je svéprávný a může se samostatně rozhodovat, tak v oblasti financí se domnívám, že to není tak úplně pravda. Málokdo dnes kope sám za sebe, většinou jste spoluzodpovědný i za svoji rodinu, děti (nezletilé). A když si tento idiot nebo idioti žijí nad poměry a pak padnou na hubu, no kdo se postará o pozůstalé? A ten vychvalovaný osobní bankrot. Je to zmiňováno jako možnost pro lidi co by své dluhy spláceli až do smrti a déle. Ale když bude mít povinnost splatit během 5ti let minimálně 30% dlužné částky, proč by nemohl splatit během cca 16ti let tohoto režimu celý dluh?
Národ sobě, podle sebe. K tomu se nedá nic dodat. Kdyby byli všichni uvědomnělí, tak národní „kapitalistické“ hospdářství by zkrachovalo. S pozdravem jK.
Jsou půjčky a reklama na ně špatné?
Odpověď může být ono typické „ano - ne“!
Za určitých podmínek je půjčka velmi výhodná. Např. koupím byt a platím splátky na úrovni nájemného, sice na splátkách zaplatím víc, ale nakonec mám byt! Potřebuji auto, ale nemám na něho. Koupím ho na úvěr a jezdím, navýšení ceny úvěrem je daň za pohodlí.
Při půjčce je třeba zvážit svoji schopnost splácet a zda se mi navýšení vyplatí.
Zásadní otázkou je taky, jak solidní je ten, kdo půjčuje.
Stát by měl zajisti ochranu před vyloženými podvodníky, kteří vydělávají na neseriózních podmínkách a poplatcích.
Na závěr jednoduchá nerovnice:
půjčená částka ??? výše splátky x počet splátek
Spávně je :...na něj!! Běž si zopakovat češtinu na ZŠ.
Jakákoli reklama mne rozčiluje, protože proti mému vědomí se snaží dostat do mé šišky. Nejhorší reklama je tam, kde se ji nemůžeme vyhnout - televize - ulice - rozhlas... Většina lidí se z toho jednou zblázní. Reklama by měla být například jen mezi vysíláním pořadů a ne v průběhu; v časopisech jen na předem určených stranách a na ulicích jen na vymezených komerčních zónách atdatdatd... jinak Ámen s náma. S pozdravem jK.
Jakákoliv reklama je mi lhostejná. Během reklamy jdu si pro jídlo, pro panáka, pro vodu, pro kafe, na záchod, do kuchyně, do koupelny, promluvit s kočkou. Někdy mi reklama dokonce chybí na ČT 1.
Reklama je jako prostituce. Kvalitní a POTŘEBNÉ výrobky reklamu nepotřebují. Je to využívání pokroku proti lidem. S pozdravem jK.
Tak tohle je ohromný omyl na který už dojelo spousta výrobků. Na to že kvalita se prodává sama se dá spoléhat jen u velmi omezené produkce ve velmi úzkém segmentu trhu. Bez reklamy se o i dobrém výrobku dozví jen omezené množství lidí, kteří nemusí zaplatit další vývoj a výrobek tak bude buď drahý, nebo časem zastaralý nebo obojí.
U mnoha výrobků dělají fixní náklady (vývoj, nástroje, formy atd.) značnou část ceny a je rozdíl zda fixní náklady rozdělím na N, 10N či 1000N prodaných výrobků.
Pro mne to není omyl, já jsem proti kapitalismu, proti konzumu, proti reklamě, proti falešnému humanismu. Jsem pro demokratickou společnost, kde si mohu svobodně rozhodnout o konzumaci reklamy. S pozdravem jK.
Jsem pro demokratickou společnost, kde si mohu svobodně rozhodnout o konzumaci reklamy
A brání vám v tom snad někdo ? Televize jde přepnout, nebo vypnout zvuk (což dělám) nebo využít funkce time shift harddiskových rekordérů a reklamu přeskočit, rádio jde přepnout, reklamy do schránky jdou jdou zakázat, stránky s reklamou v časopisech jde přeskakovat, reklamy na internetu jde blokovat adblockem a flashbockem. Nepřeskočitelné reklamy na DVD jde přeskočit některými softwarovými přehrávači (např. VLC) nebo jdou úplně smazat při přepálení na čisté DVD a tak by se dalo pokračovat.
Když člověk chce a něco pro to udělá, tak jde i dnes odfiltrovat přes 90% reklam.
A ostatně reklama nemusí být jen otravná. Dobrá ukázka je reklama na Googlu. Je vždy k tématu které člověk hledá a je textová a striktně oddělená od výsledků hledání.
Jsem pro demokratickou společnost, kde si mohu svobodně rozhodnout o konzumaci reklamy
Domnívám se že autor to myslel spíše takhle:
Z výchozího stavu „žádná reklama“ svobodným rozhodnutím (zapnutím určitého programu, zakoupením určitých časopisů, nalepením samolepky CHCI REKLAMU na schránku ...) se rozhodnout konzumovat reklamu.
Nemyslel asi možnost se ze současného výchozího stavu „reklama všude“ náročným a člověka unavujícím a omezujícím způsobem ( ... Vami výše zmíněné způsoby ...) dopracovat k částečné eliminaci reklamy na svoji osobu.
A slogan „dobrý výrobek reklamu nepotřebuje“ bych poopravil spíše na „potřebný a užitečný výrobek reklamu nepotřebuje“.
Viděl jste reklamu na chleba? Nebo na hajzpapír?
Z výchozího stavu „žádná reklama“ svobodným rozhodnutím (zapnutím určitého programu, zakoupením určitých časopisů, nalepením samolepky CHCI REKLAMU na schránku ...) se rozhodnout konzumovat reklamu.
I toto do jisté míry jde, ale logicky to stojí nějaké peníze a protože po tom není u nás velká poptávka, tak to není moc rozšířené.
Např. v USA (a i jinde) existuje spousta Listener's supported radio radiostanic podporovaných posluchači , kde uslyšíte reklamu jen na rádio samotné a žádost o podporu a to nijak moc často. Obdobně existují kabelové placené televizní stanice bez reklam, zato mastně placené diváky.
Viděl jste reklamu na chleba? Nebo na hajzpapír?
Viděl jsem reklamu na rohlík za 90 haléřů.
A nezapomenutelných bylo 5 týdnů kdy v Dallasu (ve městě, nikoliv seriálu
) kdy jsem při každé návštěvě veřejných toalet poslouchal reklamu na hajzlpapír Charmy, který je so soft, real soft. Jednalo se o cca 5 minutovou smyčku videa, která běžela stále dokola, takže jsem ji brzy uměl celou nazpaměť. Ale je nutné říct, že ten tam zdarma poskytovaný hajzpapír byl opravdu kvalitní a příjemně měkký 
Měl bych se rozhodnout a pokud něco chci tak si to vybrat. Takže jestli chci sledovat televizi, tak budu ochoten platit horentní mastné poplatky, nebo ne. A pokud chci sledovat reklamu, tak si přepnu na kanál s reklamou, nebo ne. To že chci sledovat televizi nemá nic společného s reklamou a s cenou vysílání, která je nízká díky tomu, že je dotována zisky z reklamy. Kdyby nebylo televizní vysílání dotováno reklamami, které se vnucují i těm co o ně nestojí, ukázalo by se kolik lidí by odhlásilo televizi, a nedejbože šli dělat něco jiného. Ale to asi nikdo z mocných nechce.
Dotování čehokoli je přece nepřípustné
.
Zaplaťte si např. HBO a budete mít placenou televizi bez reklam.
Ale to asi nikdo z mocných nechce.
Zůstává mě rozum stát. Někdo snad nutí soukromé firmy platit si reklamy v televizi ? Nikoliv. Majitelé většiny televizních stanic se dobrovolně rozhodly pro finanční model, kdy získají masu diváků a prodají ji zadavatelům reklam. Tedy jejich zákazníci nejsou diváci ale zadavatelé reklam. Ovšem nikdo nenutí diváky se dívat.
Na druhou stranu existují i televizní kanály s jiným modelem, kde zákazníkem je divák platící za program a tak má televizi bez reklam. Viz např. HBO.
To že většina diváků volí televizi „zdarma“ je jejich volba. Avšak neexistuje nic takového jako „oběd zdarma“ vždy to někdo musí zaplatit. A tak ono „zdarma“ musí diváci zaplatit sledováním reklam.
Ale vždyť platí koncesionářský poplatek, koukaje nekoukaje na reklamu. Maje nemaje televizi.
Koncesionářský poplatek nemá nic společného s trhem ani s kapitalismem. Je to výsledek levicové myšlenky, že někdo přeci musí dávat lidu vyvážené zpravodajství a podporovat menšiny, domácí tvorbu atd.
BTW nemáte-li televizi, tak stačí čestné prohlášení a platit nemusíte.
Nespadá pod nutnost platit i videorekordér? Ten taky přijímá TV signál. A grafické TV karty v PC?
Neuvažoval jsem nad neplacením koncesionářských poplatků, ale štve mě, že lidi, kteří si chtějí z kamery pouštět výhradně svá vlastní videa a zakoupí si k tomu TV, musí platit koncesionářský poplatek.
A to ještě nic není - naposled, když se o tom zákonodárci dohadovali, tak byl ve hře i návrh, že bude platit každý, kdo má doma elektrickou zásuvku...
To mi taky připomnělo vtip: „zaplať poplatek!“ - „Já televizu nesleduju“ - „No jo, ale máš aparát“ - „Dobře, tak mě zavřete za znásilnění“ - „Koho jsi znásilnil, padouchu?“ - „Nikoho, ale mám aparát“.
Přesnější formulace je, že pokud nemáte možnost přijímat pozemní televizní signál, tak platit nemusíte.
Zda signál přijímáte vlastní anténou, STA, kabelovkou, či satelitem či jakým přístrojem je nedůležité. Jediná výjimka je zatím „příjem“ přes internet, protože to by museli platit všichni co mají internet a to je nesmysl.
Zajímavá situace bude po vypnutí analogového vysílání. Kdo v té době bude mít jen starou analogovou televizi bez settop boxu, nebo něčeho podobného, platit nebude muset, protože nebude schopen přijímat televizní signál. Ale to bude asi až v roce 2012.
Proč bych měl čestně prohlašovat že něco nemám??? Já po nich nic nechci. Ať oni prokazují že něco mám. Oni po mě něco chtějí!
Co je na té myšlence levicového? Kdo dodával lidu vyvážené zpravodajství v McCarthyovských padesátých letech? Levičáci určitě ne. domnívám se že o „vyvážené“ zpravodajství usilují všechny režimy.
Proč bych měl čestně prohlašovat že něco nemám??? Já po nich nic nechci. Ať oni prokazují že něco mám. Oni po mě něco chtějí!
Protože je to dané zákonem. Pokud se vám to nelíbí, tak tlačte na naše poslance ať to zruší.
Levicové je na tom to, že někdo si vymyslí, že je nutné něco dělat pro něčí blaho a všichni to pak musí zaplatit.
V USA nikdy žádná veřejnoprávní televize na kterou musí všichni platit ať ji chtějí či nikoliv nebyla.
K čemu jsou zákony tam, kde jedině peníze vládnou?
K čemu jsou líbivé kecy, které nic neřeší?
ČT je „státní firma“, takže čí peníze v tomto případě vládnou ?
To byl jen Petronius, nechte ho, už je mrtvý.
A peníze jsou jenom jedny:
„Dovolte mi vydávat a řídit národní měnu a já se nebudu starat o to, kdo píše zákony.“ M.A.Bauer (1790)
Já osobně jsem ještě televizi zdarma neviděl... naopak musím platit i když se koukám na jiné programy... Ale už se mi rýsují další „kapitalistickodemokratické“ vyhlídky: Nechcete reklamu? Dejte nám výpalný a nebudeme Vás obtěžovat!
S pozdravem jK.
Už se těším, jak budeme dýchat zdarma jen vzduch se směsí reklamní vůně - za příplatek dostanete čistý vzduch v torně na zádech s maskou... S pozdravem jK.
Bohužel je to nastaveno tak, že každý tvůrce reklamy se jí snaží tvořit tak, aby šla co nejobtížněji eliminovat. Jde už o psychický nátlak jehož následky se začínají projevovat v agresivním chování společnosti už jako celku. Do budoucna jde o těžko předvídatelný problém. A to nemluvím o podrahovém ovlivňování. S pozdravem jK.
Oprava: A to nemluvím o podprahovém ovlivňování vnímání. S pozdravem jK.
To je klasika. Lojza Jirásek: Proti všem
. Nejste pro nic, protože demokratická společnost, kde si můžete svobodně rozhodovat o konzumaci reklamy, je nesmysl. Nedokážete zajistit, aby do Vás někdo reklamu nehustil - to byste mu taky mohl omezovat svobodu slova - hranice mezi obtížnou reklamou a užíváním svobody slova je nejasná...
Zdá se, že je to právě vlivem nedemokratické společnosti, kdy je dovoleno vše; popřípadě za směšné „tresty“. U nás žádná demokracie není, proto tady mohou vznikat takové nesmysly. S pozdravem jK.
Já si myslím, že Vaše představa demokracie je nereálná. Nikdy nikde to tak nefungovalo - právě demokracie dává nejlepší možnosti gaunerům všeho druhu. A lidi nepředěláte.
Pak je to ale velmi malý krůček k muslimům...
S pozdravem jK.
Vypadá to, že svoboda slova je nad svobodou člověka 






S pozdravem jK.
V cenách kvalitních výrobků není takový rozdíl aby Ti co takový chtějí si ho zaplatili. Naopak vrůstá hlad po kvalitě a špatně se až na vyjímky shání - čekací doby; i vůbec najít výrobce či službu... Reklama se nám snaží vnutit právě ten humus. S pozdravem jK.
Každá reklama je přinejmenším neetická. Ve své podstatě se jedná o podvod! Reklama je definována jako vyvolávání potřeb tam, kde tyto potřeby nejsou. Je to tedy podvod s cílem obohatit se prodejem reklamovaných produktů. K tomu, aby se spotřebitel dověděl o existenci výrobku plně postačí objektivní informace o něm. To však reklama nedělá. Naopak, reklama výrobky prodraží, protože náklady na ni (a ty nejsou zanedbatelné) jsou kalkulovány v cenách.
Zajímavý článek. S autorem souhlasím. Je potřeba se však ohradit vůči reklamě jako takové, ať je na cokoliv, nejenom na půjčky. Reklamy jsou neobjektivní, ve většině případů se jedná o podvod! Je potřeba je nahradit objektivními informacemi o produktech s veškerou odpovědností zadavatelů.
Navíc si mnozí čekatelé půjček často neuvědomují další závažný způsob vydírání, které banky s oblibou používají. Ještě před schválením půjčky musíte dát souhlas se zpracováváním svých osobních údajů – jinak půjčka nebude!!!
Reklama je nutné zlo. Reklama je jedna z věcí která zohyzďuje krajinu i města. Bydlím v periferii Prahy a kdykoliv jedu z města jsem bombardován reklamními plochami na každých 50 metrech. Je jedno na co reklama je, ale v každém případě mě otravuje. Možná mě jako průměrného občana reklama ovlivňuje, ač bych byl rád kdyby tomu tak nebylo. Ačkoli nevím jesli podle reklam nakupuji v hypermarketu. Já sleduji z čeho se potravina skládá, jestli není podezřele levná a kdy je datum spotřeby...
V otázce cigaret zastávám názor : čím dražší cigarety budou tím lépe. Zápory cigaret : závislost, huntuje to organismus (zuby, cévní oběh atd.), sahá to do rozpočtu, otravuje to okolí, nějakému procentu lidí je to vrcholně nesympatické (např. mé osobě) a pro někoho to může být určitá známka slabosti (taktéž pro mě). A klady ? Já jsem po usilovném přemýšlení nepřišel ani na jeden. Budu rád když mi nějaký kuřák alespoň jeden klad najde.
Jsem si vědom, že nemluvím zcela k tématu. Proto se omlouvám. Pouze sem rozvedl úvahu.
:)
Jak sem nikdy moc nekouřil tak poslední dobou trochu moc, takže cejtim povinnost reagovat :)
Všechny zápory souhlasí. Kladem je že mam co dělat když čekam na tramvaj (na zastávkách sem nekouřil ani když to bylo povolený, takže žádnej strach
), a sem po cigáru klidnější. U mě to má ale jeden eště mnohem větší zápor, mam víceméně zahojený žaludeční vředy a zánět žaludeční sliznice. Nevim jestli si umíte představit co s tim udělá cigáro, ale přirovnal bych to k sypání pepře do hnisající rány XD
Asi vůbec nejhorší věc co můžu udělat, jak bezprostředně (silná nevolnost až bolest žaludku) tak z dlouhodobýho hlediska. A nekouřil sem dost na to, abych byl na nikotinu fyzicky závislej.
Tak proč to dělam? Sám to nechápu, neměl sem problém na pár dní přestat, žádný typický abstinenční příznaky ani v náladě, ale zase sem se k tomu vrátil. U mě je to všechno nejspíš přebitý aspoň malou úlevou z neurotickejch stavů.
A ukazuje to sílu, jakou cigarety mají. Sou nebezpečný právě tim, jak mírně se nikotin projevuje v kladnym efektu na psychiku. U jakýkoliv jiný drogy si člověk uvědomuje, že fetuje nebo chlastá. Tady se ale žádný extrémní stavy nekonají, můžete si dát kdekoliv, před tim než sednete do auta i před tim, než pudete spát. A jen je vám trochu líp, nebo umocníte hladinu dopaminu zvednutou jinym způsobem (alkohol, stimulanty, ale i jídlo, sport nebo sex).
Závěr známej, je to drahá a extrémně návyková do peněz zasahující ogranizmus drásající sr*čka
Zvyšování cen mě nijak nebolí, protože si za stovku koupim jeden těch nejlepších běžně dostupnejch tabáků, kterej běžnýmu kuřákovi (jako já) vydrží tak tejden. Ani nemluvim o těch levnejch. Neni problém se vejít do 200 kč měsíčně, což zase taková pálka neni skoro pro nikoho.
Odjakživa sem nepřítel ilegalizace, protože v konečnym dopadu se nijak zvlášť efektivně neprojevuje. Podle mě nezbejvá než nadále poučovat a doufat, že nějakym způsobem opadnou důvody lidí, proč kouřit. Podle mých dosavadních poznatků ale může nikotin jen vytěsnit jiná droga, a doufejme, že míň nebezpečná...
cit: Všechny zápory souhlasí. Kladem je že mam co dělat když čekam na tramvaj. ========== O tom to je, že život je tak krásný, že i když mám chvilku na zastávce, tak stále mám co vymýšlet a o čem přemýšlet ===== nevím co je to nuda... pak nepřemýšlým o cigárku ani dalších kravinách. Ovšem Vy za to nemůžete, už jste se s tím narodil. S pozdravem jK.
Jen sem vždycky viděl ty temný stránky života. Žádný EMO, já vim že je to cesta do pekel, koneckonců přemítání nad životem mi ty žaludeční vředy přivodilo...
Mno co, třeba to někdy přejde.
Ale fakt je, že celej život podceňuju sílu vlastní vůle, protože se mi ukázalo bejt jednodušší o nic se nesnažit a jen pozorovat co od přírody cejtim. To ale neni cesta k přežití ani ke štěstí všech, který mě mají rádi. Bude to bolet, ale musim se snažit ať už se výsledek jeví jako dostatečná motivace pro další snahu, nebo ne 
Místo kouření si na lavičce číst, to snad není otázka vůle. Záleží na zvyku. Kouření je také pouze zvyk. Obvykle vznikne v mládí a většina lidí nevidí důvod proč se ho zbavit. Já si buď čtu nebo si hraju s motýlkem (nůž). Také musím jít vedle zastávky jako kuřáci, protože se na mě pak všichni „blbě“ koukají. 
Souhlas, bez motýlka v kapse sem ven nevylezl tak dobrejch 5 let
Zkusim víc motýlkovat a míň kouřit...
jj, je to tak. jenže dokud nenazveme věci pravým jménem, tak se nic nezmění. Kde banky přišly k 5 krát většímu obnosu Kč, než bylo vytištěno? Vycucaly si je z palce - jenže úroky, úroky se platí cash 
Lidi zlaty prectete si aspon nejake minimum o ekonomice a fungovani penez, o jejich nabidce o urcovani mnozstvi penez v ekonomice o odlozene spotrebe a odlozenem splaceni.
Preci nez neco napisu, tak si opatri aspon elementarni znalosti o dotcene veci.
To ze Vy a treba pan Kreb o fungovani uveru, odlozene spotrebe a splaceni investice vubec nic nevite a tudiz je pro Vas vec nepochopitelna, vubec neznamena, ze se deje „zlodejna“.
Moc prosim zkuste se vzdelat, odkaz na literaturu jsem uz napsal, budete pak imunni vuci tem chytrakum, na jejichz stranky odkazuje jeden slovensky diskuter. Vas nazory a znalosti fungovani ekonomiky a penez jsou srovnatelne s nazory stredovekeho cloveka na treba elektrinu.
Proste nevite o veci nic, a kdyz se s ni potkate (blesk ci ve Vase pripade uver a urok), tak si nevite rady a vidite bubaka.
Mirek
ha ha :D tak to mě rozesmálo. Tak nějak musím říct, zaměťte si před vlastním prahem. Já totiž jisté elementární znalosti mám. Například tu o něčem, čemu se říká „frakční rezervní bankovnictví“.
Bohužel v životě jde vždy o peníze až na prvním místě. Nejprve si potřebujete pořídit bydlení, auto, pak vybavení domácnosti, dovolenou, následně děti, které také něco stojí a další a další věci. Člověk se vlastně stává otrokem peněz aniž by si to uvědomil. Namísto toho, abychom si něco koupili až když na to ušetříme nebo se zadlužili rozumně (například bydlení na dluh má dnes skoro každý a jde o celkem málo rizikové zadlužení), necháme se zlákat reklamou na půjčky, úvěry, kontokorenty, apod. a nespočítáme si kolik zaplatíme na úrocích, apod. A pokud nemáme na splácení, přijdeme často o všechno, protože banky a splátkové společnosti jsou neúprosné. A tak vesele chodíme do práce, abychom vydělali peníze na splátky a náš život se točí jenom kolem peněz. Chyba je ovšem nejen v bankách, ale v nás, protože si neumíme spočítat co všechno budeme muset obětovat pro chvilkovou radost z na dluh koupených věcí.
Můj názor je ten, že chyba je pouze v nás; a ten marketing prostě ty naše chyby využívá. Vemte si třeba namátkou hypotéky - proč si máme brát hypotéku? Můžete v klidu bydlet v levném nájmu - pokud budete chtít. Při hypotéce na třicet let stejně celý život bydlíte v cizím a můžete o byt či domek přijít až se dostanete nešťastnou náhodou mezi socky (nemoc, rozvod... převrat...). S pozdravem jK.
Chudý není ten, kdo má málo, ale ten, kdo chce víc. S pozdravem jK.
SENECA, Yardasane, autor citátu se uvádí proto, aby si někdo nemyslel, že jste autor třeba vy...
Děkuji, hned jsem si to pod něj poznamenal. Ještě tu mám jeden jehož autora neznám: Z dálky vypadal jako debil a z blízka to byla pravda... S pozdravem jK.
Nejde asi jednostranně říct, jestli je reklama na půjčky špatná nebo dobrá. (Záleží pro koho.) Ekonomika díky půjčkám roste rychleji, ale nejde to tak dělat donekonečna. Po vzestupu následuje pád. Pozitivní na tomto systému je, že při exekucích jsou ceny nemovitostí prodávány za 2/3 i levněji, než je jejich nominální hodnota. S ohledem na vývoj zadluženosti našich domácností
31. 12. 2002 .... 177 000 000 Kč
31. 12. 2003 .... 234 000 000 Kč
31. 12. 2004 .... 311 000 000 Kč
31. 12. 2005 .... 442 000 000 Kč
31. 12. 2006 .... 576 000 000 Kč
31. 12. 2007 .... 660 000 000 Kč
(zdroj: http://www.partners.cz/o-nas/media/1195/)
a s přihlédnutím k dalším faktorům, jako např. rostoucí cena ropy v důsledku nevyhnutelného zlomu těžby (má vliv na všechny oblasti ekonomiky), která může způsobit hosp. recesi i horší věci, se dá tušit, že přijdou v nejbližších letech nesčetné krachy, při kterých dojde k přerozdělování majetku. Co bude s těmi, kteří přijdou o střechu nad hlavou? Nevím. Sociální stát jim snad vybuduje alespoň stanová městečka. Naplní-li se předtuchy energetické krize očekávané v letech 2012 až 2017, může dojít i k zavedení statutu *nevolník* a využívání těchto lidí k levné (za jídlo) práci na polích (když by nebylo dost nafty pro stroje).
Teď se to jeví jako absurdní, ale zkusme si představit situaci, kdy je ropa už jenom na příděl. Zákony se mohou v důsledku kritické situace změnit ze dne na den. Legitimizace pracovních táborů se potom jeví jako skvělé řešení.
Aktuální míra vyvlastnění v USA:
http://www.iq-trade.eu/cz/aktuality_detail.php?IDA=2086
!!!SUPER!!!Chtěl bych doporučit web nebankovní velmi rychlá půjčka do 24 hodin. Navštivte následující web pro srovnání firem. http://blog.pujcky-penez.info/ Nabízí půjčky na směnku a nebankovní rychlé půjčky bez registru a půjčky bez ručitele.!!!SUPER!!!
Pozor abyste si ve finále neudělali ještě větší dluhy které nebudete moci splatit. A ať si dáváte pozor jaký chcete, přijdete o všchno.
Já to půjčování fakt nechápu. Vždycky, když po mně chtěl někdo půjčit řekla jsem si, jak mi to asi vrátí. Na jedno vrácení čekám doted, jednou mně dlužitel sprdnul, že co si myslím atd a od té doby nepůjčuju, ale též bych si něpůjčila, protože jak to pak vrátit z čeho? Kdyby to bylo možné chtěla bych si koupit ten ostrov v Řecku a tak na ten bych si půjčila tam bych pak pronajímala lodičky a tím bych to splatila.
Tím, že to půjčíš, dáváš vlastně najevo, že to nepotřebuješ. V tom je ten Háček.
Půjčkou dáváš najevo že jsi ochotný někomu pomoct. TLAP-PLAC
a reklamu vůbec nechápu, přece když je něco dobré tak si to koupím a nepotřebuju o tom pořád vědět. Jasně, že nějak se o tom výrobku musím dozvědět, ale proč to pořád opakují ? Kdysi jsme si chodily o přestávce do mlékárny koupit termix a mila oplatky moc dobré. KUpovala jsem to i mým dětem a ty oplatky kupuji dodnes. Jednu dobu na ně byla reklama i v televizi ale jen chvíli a ted jsem si na ně vzpomněla, že asi měsíc jsem je nekoupila tak se kouknu, jestli ještě sedita nezkrachovala.
Účelem reklamy není, abys věděla, kde koupit něco, co potřebuješ. Účelem reklamy je zmanipulovat co nejvíce lidí, protože výrobci a obchodníci potřebují prodat. Proto to opakují, aby vyvolali potřebu u co největšího počtu lidí. Z pohledu z druhé strany máš pravdu.
Čert vem reklamu - ať s ní každý konzument naloží, jaknejlíp umí - je dospělý a má mít rozum. Co je opravdové svinstvo, je reklama zaměřená na děti. Děti lehce podlehnou kouzlu reklamy a potom trpí.
Je to těžké, ale máš přeci na děti větší vliv jak reklama. Brácha má též menší děti a ten s něma pohovoří, vysvětlí, zváží a uvidí....Převáděl mi to nedavno jsem se smála říkal, že jak Jakeš na tom sjezdu. Děcka z toho mají asi psotnik. Nekupovat dětem co chtějí, ale to, co potřebují.
Jako bys neměla děti... Obzvláště když má některé zrovna to vztekací období vzdoru, tak je to s ním síla. Ale to nepotřebuje ani reklamu, aby umíněně něco chtělo.
Klukům jsme to vysvětlili. Každý den vidí jak otec přijde z roboty sedřený, ještě jak byl mladší se prospal, vzali jsme kola a jeli k Ostravici nebo Odře. Ten mladší si dokonce vzal k srdci i to, že kdyby z nich měli být zedníci, že by jim asi ublížil a učí se dobře. Horší před vánocemi reklamy před dětskýma pořadama jasně že chtěli transformers. Na takové rozmazlování tu byla babička, která jim na narozky vždy koupila lego, to jediné se jim splnilo. Kola a takové praktické věci jsme koupili automaticky. Tak je třeba nějaký sen splnit.
Bráchova dcera má kamarádku jejíž rodiče podnikají. Evička se v nich vidí nedávno říkala tatínkovi, ale u Rončků nechodí spát dřív jak o půlnoci a oni nepolehávají jak ty oni jsou v práci až do noci. Evička má 10 roků a myslím, že bráchovi ještě zacvičí s nervama. Stačí jen chtít to co má kamarádka tež bez reklamy:_)
Je to taková moda. Kdysi se jedna paní ptala mně a kamarádky, jestli když doma pomáháme dostáváme za to penízky. Já jsme doma pomáhala, ale nechtěla jsem vypadat jak socka bez peněz, tak jsem řekla že dostávám. Kamoška, která dostávala kapesná a každou chvíli si něco mohla koupit filištýnsky řekla, že ne, že doma pomáhá ráda a zadarmo. Achjo jak já si v takových situacích libuju. Paní mně pokárala, že to se tak nesmí
Taky když nedavno babička tu vykládala, co bylo u bráchy, že malý Kubíček chtěl kapesané měsíc dopředu vylezl můj skoro dvacetiletý syn z pokojíčku a povídá, co to tu slyším kapesné? Co to je? Dávám mu prachy, ale často když má někde brigádu si hradí svoji útratu ze svého. Po zkušenosti se starším synem, který dostal stovku od babičky, že si má něco koupit si šel koupit céčka a přišel s pár drobnýma jim tuto zkušenost odepírám. At se učí zacházet s penězma, ke kterým lehko nepřišli. Když se kupoval měsíčník jsem jim něco nechala od cesty nebo tak, ale větší částky fakt ne. Až za svoje.
To je týrání dětí, popírání dětských práv a záměrné udržování dětí v chudobě a strádání. Děti jsou doma otroci? Tak se chovají rodiče-hyeny ke svým hladem vychrtlým potomkům.
Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!
Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.
Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.