Pro všechny přemýšlivé lidi

Poslední komentáře

Střípky z diskuse

Zajímavé odkazy

Novinky na Svíci.cz

  • 30.11.2007: Nyní jsou nově přidané komentáře od poslední návštěvy zvýrazněny barevně
  • 13.4.2007: Možnost úpravy i zatím neschváleného článku
  • 22.6.2006: Zlepšeno vyhledávání
Proč používat Linux

Komentáře k článku

11.3.2008 10:20

Dvakrát o Romech

různí

Pozn. admina: Přišly mi dva články od Romů, které vyjadřovaly názor jejich pisatelů na společnost. Napřed jsem kvůli formě článků, délce a mizernému pravopisu se zveřejněním váhal, ale jelikož se jedná o zřejmě autentické pocity a o - alespoň pro mě u druhého článku - názor dost „z druhé strany“, byla by škoda si je tu neuveřejnit alespoň společně. A.J.

Článek první: proti bylim

(Autor: mafian (neregistrovaný))

proc nas odsuzujete jako romi mi jsme taky lide jako vi vi nas vetsinu odsuzujete ale, jeste nas poradne neznate.nekteri romove jsou fakt takovi jak tupisete ale nekteri jsou jini nez ti o kterych pisete ano melo by se to resit ze nekteri romove nepracuji ale zase nekteri ano pracuji.tak ze nas neotsuzujte takovi jaky jsou jini romove nez mi ti dobry pracoviti.vi taky bili nekteri nepracujete a jste horsi nez romove ja nektere znam horsi nez ti romove o kterych pisete. vi mate svuj styl mi mame svuj styl
kazdi je nini nez vi tak odsuzujte ti lepsi nez ti o kterych pisete.
nnnnnnnnaaaaaaaaaasssssssssscccccccchhhhllllllllleeeeeeeee¨

(poslední slovo zkráceno)

Článek druhý: romove ????????????

(Autor george2102)

jak o nas muzete takle gadze mluvit vzdyt vy jste pro ceskou zem nic neudelali jen jste ji roskradli a ted chcete vse hodit na romove. podivejte na vladu?priklad vam je cunek z 100 000 mesicne ajeste bere prispevek na bydleni a prispevek na deti.ten jde nam romum prikladem,jsem rad ze ziji uz 10 let v uk pracuji tady jako manager a ani jsem se k tomu nevyucil to je svoboda !!!!!!!!!!!!!!!a ted nam to zavidite a jsem rad ze vecina romu je z ceska pryc tady dostanaou praci a nikdo na ne nekouka prez prsty.a je nesmisl ze nechceme pracovat!za praci tady v uk dojizdi az nekolik mil dene, ale vedi za co.ted nam to zavidite. a nic jsme se nenaucili??? to je nesmysl?? ponevac mluvime anglicky coz vecina z vas neumi a nikdy umet nebude a nase deti dostanou lepsi skolstvi a lasku a vice pracovnich prilezitosti. nebojim se napsat ze jste ostudou ceske republiky, staci koukat na televizni noviny a poslouchat a sledovat to jak se okradate navzajem.a hlavne jak okradate stat, to se nam nepodarilo a jestli tak ne urcite tak ze ted doma zivorite a zijete od mesice k mesici a jednu polivku jite 14 dni,aby jste se dostali nekam na dovolenou.jsem rom ale jsem i rasista ale jen v ceske republice tam si to gadze zaslouzej.............

jo jo,třeba rozlišovat mezi kmeny,jako...
hrabě, 11.3.2008 10:50

jo jo,třeba rozlišovat mezi kmeny,jako u Židu Chazaru typu Aškenazi /NEW WORLD ORDER/, tak Cikánu.Dva osmahlí vejdou do hospody a jsou razantně vyhozeni. Jeden je z kmene, který maká a asimiluje se, druhý je pijavice na podpoře. Jak je rozlíšit?

Odp: jo jo,třeba rozlišovat mezi kmeny,jako...
Yardasan, 11.3.2008 19:27

Druhý nemá na útratu... PS. Vy nepoznáte jak se kdo chová? S pozdravem jK.

Odp2: jo jo,třeba rozlišovat mezi kmeny,jako...
hrabě, 11.3.2008 20:10

ptejte se hospodského s IQ NIC NEŽ NÁROD.

Odp3: jo jo,třeba rozlišovat mezi kmeny,jako...
Yardasan, 11.3.2008 21:21

Myslím, že do restaurace, kde nejsem vítán nebudu chodit. Nevidím důvod trestat hospodského za to, že je debil; v případě nevhodného chování ke komukoliv bez rozdílu, by mu měla být odebrána živnost, tečka. S pozdravem jK.

Odp4: jo jo,třeba rozlišovat mezi kmeny,jako...
Liba, 15.5.2008 13:44

ja uplne zasnu co si ty cesi o sobe mysleji!! ja je vidim vetsinou ozraly a spinavy speji na ulici nemaji domov!! cesky narod je jenom ostuda pro cely svet!!!! Vinu davam jenom politice!! ani nevim jak se ten cesky president jmenuje .Ziji na stesti uz 30 roku v nemecku tady nema nikdo problemy jestli jsou lidi modry nebo cerveny nebo cerny!!! cesi jsou ostuda!!!!!!1

Odp5: jo jo,třeba rozlišovat mezi kmeny,jako...
Johnny, 18.12.2008 14:42

Souhlasim, že česká VLÁDA je ostuda, ale ne češi, ty nemají 10 dětí ve vybydlenym bytě na podpoře jenom aby měli přídavky. Takže neurážej čechy a zůstaň si v tom svym německu když se ti tam tak líbí.

Odp2: jo jo,třeba rozlišovat mezi kmeny,jako...
Juras, 12.3.2008 10:31

Druhý nemá na útratu :-) Dobrý, ten se povedl ;-) (chybí mi smajlík pro palec nahoru)

Pokus o vtip?
SENIOR, 11.3.2008 12:45

Mám pocit, že články nepsali Romové, ale nějaký vtipálek.

Odp: Pokus o vtip?
Yardasan, 11.3.2008 19:25

To vypovídá právě o tom, že je vůbec neznáte. S pozdravem jK.

Odp: Pokus o vtip?
Aleš Janda, 11.3.2008 23:36

Podle IP adresy je ten druhý opravdu z UK, navíc mezi jednotlivými články je asi čtvrt roku rozdíl.

Odp2: Pokus o vtip?
Jana, 12.3.2008 8:41

Taky si myslím, že články jsou autentické. Co k nim dodat, ti lidé mají pravdu. Hlavně tomu pánovi, co žije v UK, držím palce a přeju hodně štěstí.

Odp3: Pokus o vtip?
Juras, 12.3.2008 10:39

Ten „pán z UK“ je rasistický zmetek, který mi nepřeje nic dobrého. Nevím, proč já bych mu měl něco přát, je mi ukradenej. Ale je mi ho líto, protože si myslím, že lže a dělá managera maximálně tak své rodině. Inteligentní cikáni se vyjadřují totiž stejně jako my a navíc chápou, že všichni bílí nejsou hajzlové.

Odp4: Pokus o vtip?
Jana, 12.3.2008 14:49

Myslím, že není rasista, protože Angláni mu podle všeho nevadí. Je naštvaný na ČR, protože má pocit, že mu tady křivdili.
Myslím, že chápe moc dobře, že všichni bílí nejsou hajzlové.

Odp5: Pokus o vtip?
opičák, 12.3.2008 19:27

uvažuje podobně jako náckové - zobecňuje

Odp5: Pokus o vtip?
Juras, 12.3.2008 21:33

No, nevím, zkusím to podle stejné logiky: Většina neonacistů nejsou rasisti, protože jim Angláni taky nevadí.

Jestli myslíš, že Angláni a my jsme stejná rasa, potom ale do té rasy patří i cikáni - je to bílá rasa.:-)

Odp4: Pokus o vtip?
Johnny, 18.12.2008 14:44

Souhlasim s každym tvym slovem Juras.

Každá bytost je originál,...
Framont, 11.3.2008 12:48

dokonce každá buňka v tomto vesmíru je jedinečný originál, proto je i s tématem „Rómové“ nutno zacházet spravedlivě: mluvit vždy konkrétně, ten a ten člověk je takový a takový...;-)

Odp: Každá bytost je originál,...
Yardasan, 11.3.2008 19:32

Chyba je už v zákonech; aby platili pro každého stejně!!!; bez rozdílu pleti či názoru. Trestní zákon sám je diskriminační. Za pár let můžeme mít vyjímky pro Slováky, Turky, Ukrajince.... vždyť je to blbost. Je třeba měřit každému stejně a pak budeme v právním a svobodném státě. S pozdravem jK.

Odp2: Každá bytost je originál,...
sysel, 12.3.2008 14:41

Tak měřme stejným metrem. Nemakáš? Chcípni!
Myslíš, že když vybydlím byt (tento patvar vznikl až když komíni začali ničit bytové jednotky - bílýho co by vybydlel byt neznám), dostanu pokud budu hodně sprostě křičet na starostu novej? Já myslím, že i kdybych se na kokot postavil tak ne.

Odp3: Každá bytost je originál,...
Yardasan, 12.3.2008 19:34

Ano, tak to bylo myšleno - stejným metrem a v klídku bez emocí. S pozdravem jK.

Odp3: Každá bytost je originál,...
PetrF, 8.4.2008 9:32

Dovolím si oponovat. Nemá to být: Nemakáš tak chcípni. Má to být: Kdo nechce (podtrhuji slovo nechce) pracovat, ať taky nejí. Pozor aby ste neurazil tělesně postižený lidi.

To jsou moc zajímavé články:-) Nic ve...
Archibald, 12.3.2008 12:39

To jsou moc zajímavé články:-) Nic ve zlém, ale abych se přiznal, vždycky jsem Romy bral spíš jako hnutí než jako národ. Problém není v tom, jak vypadají, ale v tom jak se chovají k ostatním lidem. Těžko nepovažovat je za etnickou skupinu už jen proto, že takovéto skupiny sami vytvářejí. Lidé, kteří se s tím ještě nesetkali, tak nemohou tušit, co se vlastně děje. „Něco jako když vás bolí zub a uvažujete, že zajdete k zubaři, ale když přestane bolet, tak si řeknete, vždyť já vlastně žiji skvěle, proč bych tam chodil.“ Ať to berete jak chcete, nelze zavírat oči před tím, že ten problém tady je a né všichni občané mají to štěstí se mu vyhnout. Hnutí, ano tím bych začal. Víte přece, že hnutí jsou větší či menší „skupiny“ lidí, jenž o něco usilují. Často jsou extremistická, a to znamená, že jejich jednání není určitě pro většinovou společnost úplně normální. Teď nepočítaje Romy, kteří se začlenili do chodu státu a žijí život poklidného občana a soustřeďme se na ty, co vytvářejí společenství, komunity, které se nechovají tak jak by se občané tohoto státu, tohoto území chovat měli. Z vlastní zkušenosti vám řeknu, že projít těmito oblastmi v klidu a míru prakticky není možné. Během několika let se mi vsugerovalo do mysli, že tato místa skýtají teror. A to je špatné. Tady neřešíme problém Romů jakožto národnosti. To by bylo proti veškerým ústavám a všeobecným morálním závaznostem. Tady řešíme problém Romů, jakožto hnutí, pro které bohužel nemáme jiný název. Fakt je, že jakožto správná společnost bychom se neměli nějak zvýhodňovat nad menšinami, ale pokud budeme menšiny zvýhodňovat nad námi, tak to je taky špatně. Pokud se přijde o práci ucházet otrhanec, který se ani nedovede chovat slušně, je jasné, že jej zaměstnavatel nepřijme. Pravidla našeho státu, našeho lidu, by měla platit stejnou měrou pro všechny lidi. Nelíbí se mi třeba, že když někdo vyhodí neplatiče, tak oni mají tu drzost o něm říct, že je rasista. Nelíbí se mi klást pořád stejné otázky na které padají neustále stejné odpovědi. Při odkazu na druhý dopis. Je sice pravda, že jako Češi na to teď nejsme tak dobře. Je tady spousta chyb. V tom co si představuje a po čem touží vláda, v tom jak se k sobě chovají lidé a v tom jak je zde spousta věcí organizovaná. Je to jen těžké změnit. Historie nás kdysi posílila, ale potom přišlo těch nevyhnutelných 50 klíčových let limba. Potřebujeme čas na to, abychom se plně vzpamatovali, ale to je normální. Není však příliš hezké to slyšet od rasistického cizince ve výše uvedeném podání...

Odp: To jsou moc zajímavé články:-) Nic ve...
alrisha, 14.3.2008 18:58

Prajem pisateľovi z UK veľa životných úspechov a pokojného života v blahobyte. Ale mal by robiť takú pozitívnu osvetu medzi súkmeňovcami, aby sa tak darilo všetkým a hlavne v UK (aj inde v cudzine). Naše krajiny sú primalé na poskytnutie blahobytu toľkému počtu neprispôsobivých, veď čo nevidieť, nebude na starobné dôchodky.
Len to nechápem, ak je cigánom tak zle v Česku (a najmä na Slovensku), prečo sa tu tak premnožili??? To je jav proti prírodným zákonom?!

Odp2: To jsou moc zajímavé články:-) Nic ve...
Yardasan, 14.3.2008 21:14

Přemnožili se protože se mají moc dobře; na Balkán zpátky by už nešli; jsou to v podstatě paraziti. S pozdravem jK.

lidi nevim proc se starate o lidi(o...
tina, 15.3.2008 1:38

lidi nevim proc se starate o lidi(o ciganoch) ktere,nemate ani poneti,,mate otaazky ,napriklad ,,proc se mnozuji,,,proc jsou na socialni davky,,,proc nepracuji,,,proc nemaji chovani,proc nici jak tvrdite vse,,,vse maji spatne vlastnosti,proc proc a proc,,,chytri lidi a hlavne dobre lidi ktere maji srdicko a romum na pravem miste,meli by pochopit,,ze maji svoje tradice,a to nejhlavnejsi trdite ze nejde oto jak vipadaji ale jake jsou,,,,jake jsou??jsou jen ty lidi,,,ktere lidi je chtely povazovat,,,byly , jsou a budou porad stejny kdyz budou takove lidi jako ste vi tady na tenko mentar,,,nemate si je vsimat a nechat je zit,,jak je nechavaji aj v jinych state zit v klidu,,,pak sami budou vse respektovat,,,ale pokud jim nedate sanci se zmenit tak to se nezmeni ani za sta tisice let,,nevsimejte si je ,,nestrejte se,nechte je,berte je jake jsou,dejte jim moznost komunikovat,dejte jim dobrou praci,skolu,porozumneni,oni nejsou zly,,jesou nebezpecni,,,ikdyz se tak chovaji,,pisu jen ote romech ktere jsou mene kulturni ,,,ale vsichni nejsou stejny,,,nektere maji aj vysokou skolu,,,maji vzdelani,, naprikla jak jsem informavana tak z poruby,,,vecina romove pracuji legalne,,malo co jsou na socialni davkach,,jeji mesto se oni stara,a pomaha jim,,maji jine chovani,uradi snima komunikuji,,,ale uz horsi mam informaci z ostravi,,,a pritom,,,,toje jedno mesto ,,ostrava-poruba,,,,dik za pochopeni

Odp: lidi nevim proc se starate o lidi(o...
Growen, 16.3.2008 20:43

„dejte jim dobrou praci,skolu,porozumneni“
Dobrou práci bych chtěl taky. Škola se jim dostává, porozumnění sem tam.
Oni možná jsou sví. Možná je nemůžeme změnit. A proč bychom taky měli někoho měnit ? A jak k tomu můžeme mít právo ?
Ale pokud se někdo chová tak, že neplatí nájem nebo provozuje kriminální činnosti, musí se stím něco udělat. Ať je to Rom, Žid, Fin nebo Polák.
Tak by to asi mělo fungovat.
Problém nepřizpůsobivosti určitě vychází z výchovy. Protože když je jedna generace nepoučitelná, nebo se jí nedaří změnit své návyky, bude další generace podobná. Na dítě má určitě naprosto největší vliv rodina, alespoň tak do dvanácti, třinácti let.

Odp2: lidi nevim proc se starate o lidi(o...
tina, 17.3.2008 1:35

vim ze nekdo z vas mate aj pravdu,,,treba ty,, growen,, uznavam ze jo,,,vsechno zalezi vliv vychovy,,,jen ze jak ma vychovat takove rodice co nejsou oni vychovane ,,,generace po genereca,,su zaostaly,,,proto si mislim ze potrebuji sanci,,a to stim ze urady ,lidi,mely by je brat za jednopravne,,,mozna ze pak se nauci byt slusnejsi,

Odp3: lidi nevim proc se starate o lidi(o...
Pavel od vody, 17.3.2008 12:38

Tino, ty jsi zrovna jeden (nebo jedna?) z těch, kteří si alespoň uvědomují složitost situace a vztahů mezi etniky v ČR.
Možná že právě ty a tobě podobní by měli oslovit ty „svoje lidi“ a začít je převychovávat. Podporu státu máte a tobě by třeba věřili víc než gadžovi. Já vím že to je těžké, ale určitě je to lepší, něž tady jenom brečet a stěžovat si.

Odp4: lidi nevim proc se starate o lidi(o...
tina, 17.3.2008 14:19

Pavle, ver tomu kdyby bylo moc tak udelam vse aby nebylo nenavist,,vsude aby vladla spravedlnost,,uz od mladi jsem v canade,,,a vidim na ten komentar ze doma se nic nezmenilo,,,tady v canade delam,,assistenku manadera,,,a pritom doma jsem nemela skoly,,a tady tu skolu ani nemusim mit,staci kdyz clovek tu praci rozumi,,,a ne jen to ,ale videla jsem rozdil,co je doma aco tady,,,Verte tomu ze tuje jeste horsi lidi nez jsou Cigani ,ale presto si je nikdo nevsima,,spis kazdy se snazi jim pomahat,,,kdyby ste videly,,ty bezdomocvi zime v mrazu jak
zobraji na hlavni cestu,,cernosi jak vivadeji,zabijeji,aj dokonce deti,,dostvaji mlade lidi do genstu,,jsou skupinky cernosi a trileji jak se jim zahcce,,drogi na kazdem mistecko kde se pohnes,,a vlada a policejty? co chitnou je zavrou,,a jeste snazi jim pomoc,,ale porad to de dal,,Verte tomu ze bude doma a to za nedlho vladnou doma cernosi, afganistanu,pakistany ,vsechna lid,,az pak poznate teprve nezbezpecne lidi,,dik za pochopeni z pozdravem tina

Odp: lidi nevim proc se starate o lidi(o...
Archibald, 16.3.2008 21:59

No, někdo, kdo si nečetl můj vyčerpávající přízpěvek:) K tomu řeknu jen jedno: je jedno, kdo to je, jakou má národnost, pokud jsou jejich tradice na našem území legální, ať je mají.

PS: Vy jste se s nima nejspíš moc nepotkávala, že?

Odp2: lidi nevim proc se starate o lidi(o...
tina, 17.3.2008 1:48

Archibalt,,,prave ze ja jsem snima virustavala,,,a pripadalo mi divne ze nedko se nane divaly jak na zrudy,anebo na tarzany z pralesy,,ale mne pripadalo ,,,jen to ze onich nic nevi proto je tak soudily,,,vim ze vnecim mate aj pravdu,,,nektere jsou nepricetne,,ale verte ze nejsou tarzani z pralesy,,,nevim jak vam mam napsat,,,ale ja si mislim ze by je mely vic zpoznavat,,porozumet jim,,oni byly staleti zanedbaly,dik za pochopeni z pozdravem ,,,,tina

Odp3: lidi nevim proc se starate o lidi(o...
Razor, 17.3.2008 17:36

Ahoj Tino. Nehledě na počet chyb, které jsi v příspěvku udělala máš zajisté v některých věcech pravdu. Sám jsem poznal několik cikánů(neříkám romů, jelikož to ani oni neříkali), kteří se chovali slušně, víceméně se však od komunity distancovali. V tom bych viděl největší problém - život v komunitách a jejich uzavřenost. Přiznávám, že do jisté míry to není jejich chyba. Bohužel spousta z nich se v pozdějším věku i za tuto komunitu schovává a sami sebe nazývají menšinou, čímž se vrací zpět na začátek bludného kruhu, jenž můžou opustit jen oni samotní. My jim můžeme pouze ukázat (a myslím že již dlouho ukazujeme) cestu ven a tato cesta je tvořena především tvrdou prací.

Odp4: lidi nevim proc se starate o lidi(o...
tina, 17.3.2008 18:10

Razor,,,umim te pochopit a snad mas pravdu,,mozna ze prehanim cose tice,byt jim stric a pomahat jim,,a chtela aby aj lidi jim pomahaly,,,ale jen stim aby je nechaly v klidu,,kdyby jsem nezila mezi nima,,,mozna bych mela nazor takovy jak vsichni z vas,,mozna ze postacilo byt lidi jak si ty,Razore,Archibal,a ti dalsi ktere mne snazi pochopit,ver tomu Azore ze nejsou takovy jak vipadaji,,oni jen nejsou kulturni ,,nemaji vzdelani,nemaji vistupovani,,dik za vase odpovedi,,,z pozdravem tina

proč jsme rasisté???
skeptik, 21.3.2008 18:37

:-(Alespoň nás některé státy „sjednocené“ Evropy takto značkují,že? Jsou též Francouzi rasisté?.Příklad - Projížděli jsme není tomu dlouho opětovně Francií a řeknu vám o jednom zařízení.U některých obcí před vjezdem je takový „oddycháč“,bohužel nikoliv pro kohokoliv,nýbrž pro francouzské „dobre opálené“.Ti tam např. zaparkují.na upravenem placu,štěrkem nebo i asfaltem,jsou k vidění takové delší smaltovaná koryta,nad nimi vodovodní kohoutky teplá/studená,dále WC a sprcha.Vše pro jejich potřebu!Obhospodařováno je to tak,že občan obce (nebo strážník) denně toto zařízení kontroluje,a ti ktreří zde nocují (se svými obytnými auty,nebo přívěsy mají asi nějaké ty „vandrbuchy“,kde je jím vymezena doba (cca 7 dnů),na odpočinek.Po této lhůtě jsou bez milosti ze stanoviště vykázani.Jo,a do obce mohou jít nakoupit vše, co potřebují.Toto vše funguje již po mnoho let a nikdo si nestěžuje.Nikdo nevyřvává o diskriminaci cigánů(tak se tak totiž jmenují) a... život běží dál!Stát se to v Česku tak si myslím,že by to již bylo u Evropského soudu,diskriminace,pošlapávaní lidských práv a podobné nesmysly.Tak so říkám jak,co a kde teda platí?????:-(

Jestliže nezmizí preferování určitých...
havranznarsie, 6.4.2008 6:24

Jestliže nezmizí preferování určitých skupin lidí, menšin (ústupky většiny populace), zbytek se zozhodně bude na ní koukat zkrze prsty, mám zkušenosti. Je jedno jestli je někdo bílej nebo tmavší, důležitější je jak se chová!!! Beny

Ahoj. Nejsem rasista ale pocházím ze...
Tony, 9.4.2008 22:06

Ahoj.
Nejsem rasista ale pocházím ze sídliště v periferní oblasti Prahy. Neberu romy jako skupinu. Ale je fakt že v průběhu mého dětství jsem potkal a viděl na sídlišti hodně romů a drtivá většina byla sprostá, zlá a bordelářská. Co dodat. Neříkám, že jsou takový všichni, ale co se sídliště týče tak podle mého názoru drtivá většina.

Faktem je, že jejich propaganda je...
Archibald, 10.4.2008 0:16

Faktem je, že jejich propaganda je uznávána neznalými a klíčovými. Co třeba mít vlastní propagandu ve stylu: „Žádné nadržování menšinám! Budou pro ně platit stejná pravidla jako pro nás!“

romove
peter, 27.4.2008 22:59

Jsem Rom.Pamatuji si,ze kdyz jsem byl maly,tak jsem se mneli docela dobre.Otec pracoval a matka taky.Samozrejme a zakonite museli prit i zle casy.Oba rodice o praci prisli.Marna snaha najit jinou praci,nikde nebylo misto.V te chvili jsem nechapal proc.Trvalo to roky rokuce a porad bez prace....Zacinali dochazet uspory.A to teprve zacalo peklo.Nebylo na jidlo,Na zaplaceni elektriny atd.Vite,nedokazete si predstavit,co to je zustat bez jidla,ale nejhorsi je zustat bez nadeje,ze bude lip,ze zitra se tato situace zmeni,ze pozejtri mozna budu mit svacu do skoly.Budoucnost byla cerna dira a za ni dalsi cerna dira....Vnimal jsem to jinak nez moji vrstevnici,pripadalm jsem si joko dospely.Byli jsme pocestna rodina,mel jsem radost,kdyz o mem otci mluvil nekdo hezky.Jenomze situace se zmenila.Nebyli penize na tak samozrejmou vec jako je jidlo,proste nebyli.Bud umrit hlady nebo kriminalita.Co si vyberete?
Nikdo vam nepomuze,ani ti kteri o vas mluvili v dobrem ani sousede ani pribuzny,sami nemeli dost.
Vytrpeli jsme si sve jako deti,to muzu rici uprimne.
Muj otec trpi do dneska,protoze pika za to,co pro nas udelal,ze chtel zabespecit jidlo....lidi a skutky je treba posuzovat individualne.Kdyz si vybyrate rajcata na zlenine tak si mezi spatnymi vyberete ty dobre......

Odp: romove
Mirek, 28.4.2008 19:17

Dojemne. Jedno oko nezustane suche.

A socialni davky skoncily kde?
Podpora v nezamestnanosti skoncila kde?
Prispevek na bydleni skoncil kde?
Detske pridavky skoncily kde?

To nestacily ani na jidlo a zakladni potreby?

Ano ano, tatka sel krast, aby nakrmil hladova ditka, nebot zly okolni svet mu nedal zadnou praci, ani tu metarskou u komunalu.

Tak nejak to lici u soudu mnozi a stale dokola.

Odp2: romove
tina, 22.9.2008 19:00

Mirku,,,,ty,,a lidi jak ses ty,,,to nikdy nepochopi,,,samozrejme to zni nepochopitelnni,,,ale ve skutku tak to je,,,,,,,nevis jake je pocit kdyz stebou mluvi jen muset,,,a promluvi stebou nekdo jen par slova,,,,a nejhorsi a caste odpoved zni, ne,,,odmitnuti ,,,to pak nechce se cloveku radsi nikam chodit hledat si neco na praci,,,vi co ho ceka,,,a psatne odpovedi,spatne se clovek citi,,,ty mislis ze davky je vse???pridavku kazdy ma narok,,ne jen cigan,,a prispevek na bydlini/??proc !!!maji???samozrejme ze ti to nemusim rict,,,,a to nema jen cigan,,,snesni dobe,,,ste rady na socialku vic nez cigan,,,,dnesni dobe ,,kradez,a nezamestanoct mate vice procenta nez cigan,,nestarejte se kdo co ma,,,kdyz neco vam vadi nane,,,a co je pravdou tak je pravda ze cigana nechtelyy vzit do prace diky vam,,,,nebo vsude ste je znackovaly uz predem,,a je pravdou ze nikdo nechtel je zamestanat,,ne ze nechtely a nechou pracovat,,,mozna pak nebo vedely ze je to zbytecne se nekam jit strapnit,,,ale dnesni dobe ,,,cigani roby vice procenty nez pred 5 let,,

Jsem rad,ze pan Mirek reagoval,je...
peter, 29.4.2008 22:13

Jsem rad,ze pan Mirek reagoval,je videt,ze se vyznate.Nebudu vam popisovat nase mesicni vydaje,ale taky by jste mohl vedet,ze se jedna o podporu-teda je to minimum a csaem potrebujete koupit i neco jineho krome jidla no a pak neni na to jodlo.Je to kolotoc. A detske pridavky se dostavaji tak ci tak.Podporu pobiral jenom otec,zadny prispevek na bydleni jsme nemeli,mozna vy ano....
Je v poradku,ze si myslite,ze muj „tatka“nechtel pracova,protoze to si mysli vecina lidi,ze romove nechtej pracovat no a Vy taky.... kam foukne tam se se pridam.A ja vam to brat nebudu,at mate duvod.....
To co jsem popisoval neni jenom muj pripad...
Chldna hlava s pozdravem Peter

Odp: Jsem rad,ze pan Mirek reagoval,je...
Mirek, 4.5.2008 18:30

To je jeste hezci nez ty bolestineke kecy minule, cerpatel davek s otcem v kriminalu si dovoluje tvrdit, ze snad i ja beru nejake davky. Neuveritelne.

Skoncete se sebelitosti a jdete makat.

Jinak se bude situace u Vas stale opakovat porad a porad dokola. Narikat nad zlym osudem umi kazdy a zduvodnit se tak da uplne vsechno.
Redukovat vydaje az na krev, sehnat job a odpichnout se ode dna, duvod ke kradezi NEEXISTUJE.
To ale Vy nikdy nepochopite, protoze politovat se je tak snadne.
Zodpovedny clocek si poridi decko v okamziku, kdy ma alespon predstavu o tom, jak ho uzivi, a ma vzdy plan B, tedy co bude delat kdyby nahodou se stalo NECO, a vytvari v dobe hojnosti fond na dobu drsnejsi,
proste mysli dopredu.
Co Vy na to. Zkusil jste nekdy hodit s otcem rec na tohle tema ??? Nebo jste proste zili z ruky do ust jako v dobach kocovneho ctyrkolaku?

Vezmete osud do svych rukou. Ciny sveho otce pak uvidite v uplne jinem svetle, i kdyz to asi bude bolet.

Odp2: Jsem rad,ze pan Mirek reagoval,je...
Mirek, 4.5.2008 18:35

ROM ci CIKAN to neni barva kuze ci nabozenstvi, tradice ci snad prislusnost k rase,
to je pro men STAV DUCHA = zpusob mysleni, vzorec chovani.

Dokud se thoto stavu duchy nezbavite a sam neprohlednete, budete vzdy chudym cikanem na predmesti, pro ktereho je prikradani „normalni“ nebot gadzove jsou to od toho, aby nam cikanum davali a beda jim, kdyby tak necinili, to by byl rasismus.

Odp2: Jsem rad,ze pan Mirek reagoval,je...
tina, 27.2.2009 6:19

Rozumna rec!!!!!spravne mely by tak komunikovat vsechny ,,,jak ty Mirek ,,Rom aspon neslisi jen same ponizovani a je to dost hezky pocit,,ktomu aby sli dopredu,,,

Odp: Jsem rad,ze pan Mirek reagoval,je...
tina, 22.9.2008 19:15

toje videt ze ani mirek ani ty Petr,,se nezviznate vnicim,,protoze kazdy obcan ma na to pravo,,aj ty kdyby si to potreboval,,,tet treba robych,,,ok,,stane se ze stratis praci,,,,,tak co by si udela????? samozrejme sel ze by si hledat praci na urad prace,,,,ty treba stesti budes mit hned praci najdes,do toho termina co mas na urade prace,,,,,ale kdyby si do toho ternmina prace nenasel,,urad prace by ti skoncil, protoze ti plati urad prace jen pul roku,tvuj plat asi 70 procent,,tak urad prace by t e poslal na socialni davky,,,,cigani jsou na davky nebo praci si nenasli,,,tim ze jenikdo nechtel zamestnat,,,,proto jsou na davky,,,,a urad prace??nektera urednici jen davaly podesat papir,,podepis a muzes jit,,,,pprotoze zamozrejme praci prone nemela,,,

Veškeré diskuze na toto téma jsou...
Aldo, 3.5.2008 19:39

Veškeré diskuze na toto téma jsou naprosto kontraproduktivní. Podmínky jsou pro všechny stejné, zákony platí pro všechny občany tohoto státu, všichni mají stejná práva a povinosti. Ty neustálé kecy o ničem, o diskriminaci a rasizmu jsou bičem na bílou majoritu, aby držela hubu a živila parazity. Je třeba donutit vládu, aby nám, daňovým poplatníkům vyůčtovala, jak nakládá s našimi daněmi, tak je to všude v civilizovaných státech. Vláda musí chránit především ty, kteří přispívají svou prací a svými daněmi do sociálního systému, a ne parazity. A člověk, který může, ale nechce pracovat, práce se štítí, ten by měl být až poslední, a ne naopak ještě zvýhodňován. Je něco shnilého ve státě dánském.

Odp: Veškeré diskuze na toto téma jsou...
Mirek, 4.5.2008 18:41

Super a nelze dodat jinak nez SOUHLAS.

Takze uz take nebudu ztracet cas odepisovanim „utlacovanym“ prijemcum mych dani.

Snad postaci, ze si zivim jen tak z pleziru minimalne nekolik takovych rodinek a ony mne jeste na netu peskuji z rasismu a nerovnych podminek, asi se budu muset jeste vice snazit, abych zvysil jejich zivotni uroven nejlepe nad tu moji, snad pak budu zprosten hanlive nalepky gadzo.

co ja na to ???
george2102, 14.5.2008 3:17

jsem pisatel druheho clanku a dnes jsem si precet reagce na muj clanek nektere jsou zoufale a nektere jsou na vitisknuti a ukazat je vsem gadzum v ceske republice .stejne muj postoj nezmenim a ceskou republiku zavrhuji po celi muj zivot sledovat tv nova a neustale cunka a nektere poslance ODS je katastrofa.jsu veci k projednani ve snemovne ktere by pomohli lidem a ne jen projednevat jestli budu jezdit autobusem zadarmo kdyz uz mam auto za nekolik tisic koruna nebo milionu a sto tisic kazdej mesic v kapse o to by se meli skinheds starad a ne porad spinit romi a ze nemame kulturu to je k smichu??? jakou mate vy gadze kulturu???vdyt vy ani nevyte co to je kultura,a nikdy to nebudete vedet protoze zijete ve state kde se okradate na vzajem a kde vas okrada stat za vase dane se zotavujou a uzivaj si na rautech z vasich dani coz tady v UK mi je jeste na konci roku vratej doma mam tak vratej kulovi.vlada muze bejt stasna ze mela plno romu v CZ protoze kdo neni poslanec a nebo podnikatel tak je bylej kun to co romove zacali ted se doma dohrava ale uz ne v malim mnozstvy ba naopak ve velkym ted skoro cely narod v CZ dela byli kone jen mi jsme zase chytrejsi jak vy gadze utekli jsme z ty spiny a mame hlavne svobodne zivoty.co z toho pline ???? co se v mladi naucis ve stari jak najdes.to je krasne prirovnani a take kdo je ted kulturnejsi a hlavne chytrejsi ??? no mi romove a nebo cikani ted uz gadze si to muzete placat jak chcete jsme proste chytrejsi a ne jak jsem cetl zaostalci??to je nesmysl,zaostalci jsou je ty byli kone

Odp: co ja na to ???
Gus, 15.5.2008 2:47

Je zajimavy, jak se kazdej cikan, kterej neumi slusne psat, ohani tim, ze je v UK....

Odp2: co ja na to ???
george2102, 16.5.2008 13:10

a ty mas nervy ze tady nejsi a mas nervy na to ze musis delat doma toho biliho konicka

Odp3: co ja na to ???
Gus, 17.5.2008 20:02

Nevim co myslis bylim konickem... ale ja jsem tady spokojenej, na rozdil...

Odp: co ja na to ???
nerasista, 3.9.2008 23:49

Ja jsem se vratil z Usa po 20 letech a i kdyz je tu jak rikas celkem chaos v celem politickem spektru jsem preci jen doma ve sve vlasti.Citim sounalezitost se svymi spoluobcany a jsem rad ze tu mohu pomoci pri zlepseni situace tady doma. V USA nikoho nezajimaly moje nazory i kdyz jsem byl celkem uspesny podnikatel.Myslim ze ani ty nemas v UK na ruzich ustlano i kdyz tvrdis jak je tam vsechno fantasticky.V Londyne jsem byl a bylo to horsi nez jsem si predstavoval. sStrasny bordel,hafo arabu a ruznych podobnych narodu,bordel,chudoba a bohatstvi.Dost podobne vsude at jses kde jses.Nechapu kde se berou tvoje vykriky,vy nikdy nebudte anglicky umet,vy nevite co je kultura a podobna hesla?Vis sam dobre ze nemas vyhrano a at se tech 300 000 ciganu v Cechach zamysli a ty s nimi kde je vase vlast a kde chcete zit spokojeni.A mas pravdu uz tady vykrikuje tvuj kulturni narod ze nas tady stejne brzo premnozi takze vam v tom pomahame (tim jak rikas ze jsem bili kone).

už mě to hrozně štve číst pořád...
VENUŠ, 21.5.2008 16:03

už mě to hrozně štve číst pořád jen co romové dělají nebo nedělají jsem taky romka chodím do práce moje rodiče také pracují moje celá rodina pracuje taky platíme daně !!!!!!!!!!! nikdy jsem potporu nebrala a ani nechci!!! ano je dost romů co berou péníze od státu někteří toho zneužívají ale určítě ne všíchni jak to píšete jsou dost i čechu co nechtějí pracovat a pobírají davky od státu !!!!!!!!!!!! PROSÍM NEHÁZEJTE NÁS DO JEDNOHO PYTLE BUDU MOC RÁDA

Odp: už mě to hrozně štve číst pořád...
Tony, 21.5.2008 23:55

Víte, někdy je to těžké, když drtivá většina je taková jaká je.

nikdy jsem neměla problém ani v...
VENUŠ, 27.5.2008 16:56

nikdy jsem neměla problém ani v práci že by mi někdo nadával že jsem cigánka vždy jsem zapadla do kolektivu asi jsem měla štěstí je těžké rozpoznat slušného roma od toho nepřispusobilého asi hlavně záleží jak vystupuje jak se chová také jak vypadá a co má na sobě bude dlouho trvat než si to romové uvědomí že se nemůžou chovat jako vestředověku asi mě ted hodně romů bude nadávat ale je to pravda bohužel taky se někdy zastidím když vydím co zas udělali ale měli by ukázat i to dobré co udělali

Odp: nikdy jsem neměla problém ani v...
Gus, 30.5.2008 0:24

Z Vas by si meli brat priklad ostatni...

Predsudky
1nuni, 5.6.2008 11:17

Podle meho nazoru jsou predsudky jednim ze zasadnich prekazek v otazce souziti Cechu s Romama.
Vim,ze je to dlouhodoby problem a asi nema smysl to tady rozvadet na jednotlivych prikladech. Taky jsem Rom a dovedl bych oponovat nekterym,zde zverejnenym nazorum, i kdyz s nekteryma se da vice mene souhlasit. Presto se zdrzim,jelikoz je to otazkou vetsich diskusi.Dalsi velikou prekazkou je to, ze se my Romove nedokazeme vzajemne na necem domluvit. A ackoliv jsou mezi nama rozumni a vzdelani lide, tak nemaji podporu jak z nasi strany, tak ze strany statu. Pak jsou zde mezi nama nekteri „sefove“ romskych organizaci ( tkz.paraziti), kteri pod zaminkou pomahat v rozvoji vzdelavani a udrzeni kultury (a kdoviceho) jen obohacuji svoje kapsy. Tak to uz je vrchol. Znovu zduraznim,nekteri!! Na zaver,chci poprat vsem spoluobcanum, kteri se cas od casu setkaji s krivdou, at si zachovaji svoji hrdost silneho ducha. Dekuji.

air triax
new nike air max 2010, 4.7.2011 3:47

The teacher said, `This is an new nike air max unrealistic dream for a young boy like you. You have no money. You come from an itinerant family. You have no resources. Owning a horse ranch requires a lot of air max 90 men money. You have to buy the land. You have to pay for the original breeding stock and later you'll have to pay large stud fees. There's no way you could ever do it.’ Then the teacher added, `If you will rewrite air max 95 buy this paper with a more realistic goal, I will reconsider your grade."The boy went home and thought about it long and hard. He asked his father what he should do discount nike air max 2010. His father said, `Look, son, you have to make up your own mind on this. However, I think it is a very important decision for structure triax you. ZHC

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.