Nefilozofujte u piva, přijďte na Svíci.cz!

Komentáře k článku

7.12.2007 10:47

Proč děti hledají dárky

Také před Vánoci schováváte dárky všude možně, aby je vaše děti nenašly? Přiznám se, že sám zatím žádné děti nemám :-) nicméně u nás v rodině to vždycky probíhalo úplně jinak.

U nás nikdo žádné dárky nehledal. Každý totiž věděl, že by se sám připravil o překvapení! Hledání je typické zejména pro děti, nicméně i jako děti jsme tohle věděly.

Rodiče před námi „schovávali“ dárky v jedné skříni. Přesně jsme věděly v jaké, nebyla nijak zabezpečená, a dárky v ní dokonce zpravidla ani nebývaly zabalené. Kdybysme chtěly, mohly jsme se tam kdykoli kouknout. Ale proč bysme to dělaly, to bysme se samy připravily o překvapení! Byly jsme naučení, že bysme byly hloupé, kdyby jsme snad snad schválně hledaly dárky. A vždycky jsme to vydržely..

O té skříni jsme věděly právě proto, abysme se jí mohly vyhnout. Toto platilo víceméně pro každého člena rodiny, každý měl nějaké „svoje místo“ a ostatní o něm věděli - kdyby totiž někdo při nějakém štrachání náhodou narazil na svůj dárek, byla by to škoda zejména pro něj samého.

Názor spolužáků

Záhy jsem ale poznal, že takový názor je mezi mými spolužáky spíše ojedinělý - takřka před všemi ostatními rodiče dárky schovávali a oni mnohdy věnovali spoustu času hledáním po bytě, aby je zase našli. Mně se toto chování zdálo jako úplný nesmysl a naopak oni nechápali mě.

Vždycky říkali, že „když víš, kde ty dárky jsou, proč se do nich nekoukneš?“ Na mou odpověď o tom, že bych se připravil o překvapení, mi odpověděli něco v tom smyslu, že „jsem divnej“.

Nevím kolika z nich vydržel tento názor, ale já jsem ten smysl hledání dárků nepochopil dodnes. Jednoduše - co z toho?

Chápu, že samotné hledání dárků - když nevím kam je ostatní schovali - může být poměrně zábava, ale copak to stojí za tu ztrátu překvapení? Nebo se jen děti opravdu nemůžou udržet? Nebo je to prostě takový vánoční rituál?

Zajímalo by mě, jak to chodí u vás. Také hledáte dárky? ;-)

:-) Už ne, nějaký čas...ale hledal, a...
Shipper, 7.12.2007 12:45

:-) Už ne, nějaký čas...ale hledal, a nacházel, a věděl jsem, že si zkazím vánoce, a příští rok jsem to udělal znova. Na rozdíl od vás jsem tu zvědavost prostě neovládl. Neměl byste se ale nad vaše spolužáky povyšovat, článek tak trochu vyznívá, třeba byli lepší zase v jiném ohledu.:-)

Odp: :-) Už ne, nějaký čas...ale hledal, a...
Aleš Janda, 7.12.2007 13:47

A to Vám vážně nevadilo, že si vlastně tím „zkazíte Vánoce“? Anebo naopak byly o to hledání ještě lepší? Třeba jsem o něco přišel ;-)

Jinak nad spolužáky se rozhodně nepovyšuju - vlastně ani nevím, z čeho to tak vyznívá :-)

Odp2: :-) Už ne, nějaký čas...ale hledal, a...
Shipper, 7.12.2007 15:35

Vadilo,neodolal jsem, ale my byli čtyři, takže určité napětí (co, kdo?) zůstalo, ale mně se stejně vždycky líbilo víc, co dostali sourozenci :-)
Vyznívá to z toho, že na závěr kladete víceméně akademické otázky, na které znáte dopředu odpovědi. Je přece každému jasné, že lepší je potlačit zvědavost a prožít ty krásné chvíle vzrušení při rozbalování dárků, než hrát před rodiči komedii a ještě mít výčitky svědomí :-), ale nic ve zlém, možná je to jen můj pocit.

Odp3: :-) Už ne, nějaký čas...ale hledal, a...
Aleš Janda, 7.12.2007 15:48

Já ty odpovědi dopředu právě neznám, proto se ptám :-) Třeba je to opravdu v mnoha rodinách nějaký vánoční „rituál“, bez nějž by to nebylo úplně to ono..

Díky za odpovědi ;-)

Odp3: :-) Už ne, nějaký čas...ale hledal, a...
Dalik, 22.3.2012 9:55

Rozbalování dárků se nic nevyrovná. Je fakt lepší se umět ovládnout, než se připravit o to překvapení.....Ostatně proto tak každý z nás miluje dárky, ne? O tom to je, o vzrušení, radosti a zklamání :-)

Odp4: :-) Už ne, nějaký čas...ale hledal, a...
iva, 22.3.2012 13:12

Myslím, že někdo tady objevil Ameriku.

Odp5: :-) Už ne, nějaký čas...ale hledal, a...
Vlastimil Čech, 22.3.2012 19:21

řekl bych, že pan Dalik je reklamní agent... jde mu o to, abychom otevírali jeho odkazy... tedy přehadovat se nebudu, a pokud tomu tak není, tak pak ovšem pan Dalik opravdu „objevil Ameriku“ :-)

Odp6: :-) Už ne, nějaký čas...ale hledal, a...
Platfus, 22.3.2012 23:31

Obávám se, že se nám tu infiltroval nastrčenej obchodníček. Komentáře tohodle typu ale asi nikoho tady nepřesvědčí, aby si hned vybral nějakej bezva dárek nebo hodinky Casio, jenom otráví. Dalik vypadá neškodně, ale horší je, že z podobnejch aktivit a manipulací se stává normální profese nové doby - sociální inženýrství.

Odp7: :-) Už ne, nějaký čas...ale hledal, a...
iva, 23.3.2012 8:59

Má to marný. Mi nezývají prachy leda tak na korálky co si kupuju pro svoje potěšení. Když nejsem zrovna doma a potřebuju vědět, kolik je hodin tak vždycky někde nějaké hodiny jsou, nebo se někoho zeptám a ten mi rád řekne:-)

Odp6: :-) Už ne, nějaký čas...ale hledal, a...
iva, 23.3.2012 9:05

Včera mi volala nějaká paní ze sociologického průzkumu. HOdně se vyptávala na můj názor na Ameriku, na to kolem krize, bank Iráku, unie. Asi jsem moc nepozvedla mínění o obyvatelích MOravskoslezského kraje, nebot. jsem ani nevěděla kdo je předseda OSN a to jsem měla říct jaký mám na něj názor jestli může něco změnit nebo ovlivnit, ale hodně jsem to osolila Sarkozymu ten mně sere v posl době. Prý jestli chci aby byl prezidentem zase Obama tak jsem řekla, že mi je to fuk, ale já musela pokaždé říkat jestli více souhlasím skoro souhlasím nesouhlasím trochu nebo úplně. Jestli jim to nebude na hovno tak už fakt nevím na co. Bavila se se mnou 39minut. Zajímavé za co jsou lidi placeni.

Taky jsem hledával
Juras, 7.12.2007 13:27

Hledával jsem ne ani tak, že bych byl zvědavej, co asi tak dostanu, ale jestli naši mají něco konkrétního. Vždycky totiž říkali, že ne - ať jsem si přál cokoliv, tak „moc se netěž, to se nedá sehnat“. Nebo „Ne, už pro tebe máme něco jinýho“. No a protože jsem nevěděl, jestli mi kecají nebo to myslí vážně, nemohl jsem ani spát zvědavostí, jestli skutečně ta věc, po které hrozně toužím, nebude :-)

Odp: Taky jsem hledával
Juras, 7.12.2007 13:27

Říkali „moc se netěš“! Některé překlepy jsou dost komické, že? :-)

Pravidla českého pravopisu
Vlastimil Čech, 14.12.2007 19:35

Překlep Váš, lze vyhodnotit jako překlep, ovšem autor původního příspěvku měl pod stromečkem naleznouti „Pravidla českého pravopisu“, nejlépe se záložkou u hlavy „Shoda podmětu s přísudkem“...zvláštně upoutá věta:„Ale proč bysme to dělali, to bysme se samy připravily o překvapení!... Tož nejsem zrovna češtinář (ač Čech) ale tohle je už je “HÓCHBÉMIŠ"... ;-) překlepy se jistě promíjejí, nějaká maličkost jistě také, ale tohle? ...To už člověk vidí více ty pravopisné nestvůry, než samotný obsah... vím, dnes se na to nehledí, hlavní je ta MYŠLENKA, že... ale i hezké a správné myšlenky napsané hajdalácky a ledabyle a pomocí samolibého pohrdavého pravopisu mohou hodně ztratit...

Odp: Pravidla českého pravopisu
Aleš Janda, 14.12.2007 21:33

Díky za upozornění. Čeština je můj velký koníček, těch „Pravidel“ mám doma několik včetně speciálních ;-) Shoda podmětu s přísudkem byl vážně překlep, málokdy o sobě píšu jako o dítěti a jinde jsem to tvrdé y psal důsledně.
Co se týče bysme, tak samozřejmě vím, že je to nespisovné, ovšem správné bychom se prostě běžně nepoužívá. Dokonce bych řekl, že použití takového výrazu posunuje článek do příliš formální roviny. Tak proto bysme ;-)
(A můžu-li být prorok, tak bychom se na rozdíl od toho dosud nespisovného tvaru udržuje v češtině již jen jako ustrnulý neproduktivní tvar, takže tak za sto let to bude už jenom archaický výraz. Ale to nyní samozřejmě není argument :-))

Odp2: Pravidla českého pravopisu
Juras, 18.12.2007 22:28

Já beru „bychom“ dobře a dokonce to slovo používáme i s kamarádama v hospodě. „Bysme“ mě neuráží, tak se normálně mluví. Nejhorší ze všeho je, když se nějaký prosťáček snaží psát spisovně a místo správného bysme napíše snaživě „by jsme“. To na mě působí opravdu strašně :-)

Odp: Taky jsem hledával
Aleš Janda, 7.12.2007 13:51

A nebyl jste pak zklamaný, když to třeba ta věc opravdu nebyla? Ono by to zklamání stejně asi přišlo (potom).

Pro mě to překvapení z dárků bylo (a je :-)) jedno z nejlepších věcí na Vánocích.

Taky jsem v davu
Yardasan, 7.12.2007 16:43

I já jako malý jsem hledal a když našel, tak jsem byl potom třeba zklamaný, že to nebylo zrovna pro mne... Později jsem dopadl jako, autor článku - mám radši překvapení. Bohužel jich už není tolik, protože s manželkou většinu dárků nakupujeme spolu. Ále, jelikož nakupujeme po celý rok, tak o překvapení stejně není někdy nouze (skleróza). Skoro zásadaně nekupujeme dárky před Vánoci, to už jen nasáváme atmosféru. S pozdravem jK.

Odp: Taky jsem v davu
vlasta, 28.11.2008 8:33

Myslím že jste právě odhalil skutečnou podstatu Vánoc.Tato diskuze je sice o dárcích,ale to přeci není ten hlavní důvod proč se vánoce slaví(dříve se říkalo DRŽÍ) vánoce mají svojí atmosféru a není to příchod spasitele,to jen církev umě napasovala na mnohem starší svátky.Dárky si dávali lidé od nepaměti a do této roviny to navezla komerce.Ostatně z komerčních důvodů jsme implantovali více svátků.Vy jste se zmínil o atmosféře vánoc a to je asi nejdůležitější moment.Lidé mají k sobě nějak blíž.Ati kteří řeší co a za kolik jsou vlastně velice chudí.

Poslední dobou vlastně už je to jen...
Yardasan, 7.12.2007 20:19

Poslední dobou vlastně už je to jen takový zvyk, když už nejsou děti. My se obdarováváme bez Vánoc, protože ani nemáme důvod slavit Ježíška, když nejsme věřící. S pozdravem jK.

Taky je nehledám, ani sem nehledal...
Growen, 7.12.2007 20:20

Taky je nehledám, ani sem nehledal .... proč? :D

Nechtěně nalezený dárek svým tvarem...
ivan, 12.12.2007 1:25

Nechtěně nalezený dárek svým tvarem nemohl nepřipomenout lyže. Ale, jaké budou? ..to jsem si opravdu nechal až pod stromeček. Pár dárkú, pak večeře. Po celá láta. Už se ani nijak neobdaroáváme a volíme klidné odpoledne, Kapr salát,někdy nějaká drobnost, splněná přání a jedeme Do Roztok za mámou , pak zapálit svíčky na hřbitovech a domů, a klídek klídeček.

Taky jsem hledala
Isiik, 18.12.2007 21:05

Hledala jsem docela často.. Proč? Chtěla jsem jednoduše vědět, co dostanu :D Zklamaná jsem určitě nebyla, jen mi pak trochu chybělo to překvapení..

add
tre, 7.2.2008 15:09

Sexshop Hezký Sex.cz www.hezkysex.cz . Obrovský výběr kvalitního zboží diskrétně!

Já...
Mirtandriela, 16.4.2008 18:28

Dobře si pamatuji,že jako malá jsem je často hledala.ale jako malá jsem se tam kde by mohly být většinou nedostala.a když jsem byla starší,tak jsem pochopila,že je vlastně hledat nechci,že enchci vědět co pod stromečkem budu a nebudu mít.Pamatuju nsi ještě na jednu příhodu...Už jako starší a nehledající jsem si s kamarádkou hrála na schovávanou,chtěla jsem se schovat na skříňa a co jsem nenašla?ano-dárky...docela mě to mrzelo...neudělala jsem to naschvál:)

Já už dárky nehledám, protože už jsem...
Eva, 5.3.2012 13:38

Já už dárky nehledám, protože už jsem našla super stránku kde mají vše. http://miliondarku.cz doporučuju.

Odp: Já už dárky nehledám, protože už jsem...
Juras, 5.3.2012 20:37

Neklikejte radši na to. Debilní pokus o reklamu má zaujmout tím, že nablblá ženská nepochopila článek - asi...

Dárky pro dospělé
Pavla233, 23.10.2012 12:53

Erotické pomůcky vedou ke zdokonalení erotických prožitků při milování. Výsledky konzultací z ordinací sexuologů prokazují blahodárnost erotických hraček při zpestření a při oživení sexu v dlouhodobém partnerství u páru ve středním věku. Týž erotické pomůcky totiž mockrát napomáhají rozvíjet i sexuální fantazie. Pomůcky najdete na sexshop, Tudíž se nemusíte stydět a vyhledejte si si na internetu obchod s erotickými pomůcky, kde si vyberte společně se svou ženou erotické hračky, které vám pomůžou váš milostný život zpestřit, mrkněte se na Sexshop-Erotic.cz

Odp: Dárky pro dospělé
Zákys, 23.10.2012 17:00

Už je to tady zase. Žádné sexshopy a haldy erotických pomůcek nepomohou! Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou vždy brzy problémy.
Milá Pavlo, žena jako živočišný druh přežila do dnešních dnů(diskusní příspěvěk k blábolům kreacionistů na Svíci) jen díky tomu, že se zákeřným způsobem přichytila k vagíně.

Odp2: Dárky pro dospělé
Juras, 25.10.2012 15:26

Co Vás nutí reagovat na nechtěnou spamovou reklamu?

Odp3: Dárky pro dospělé
Tlapka, 25.10.2012 17:56

Já to vím. Jsou to bazální živočišné v tomto případě odbržděné instinkty.

Odp4: Dárky pro dospělé
Juras, 25.10.2012 23:09

Nehlaste se všichni najednou ;-)

Odp3: Dárky pro dospělé
Zákys, 30.10.2012 17:45

To že jsem ustrnul v mentálním a morálním vývoji v egocentrismu předškolního věku. Jak vidíte, nečiní mi žádný problém aspoň na bazální úrovni s vámi komunilovat. Kdo si hraje nezlobí! :-)

Odp4: Dárky pro dospělé
Tlapka, 2.11.2012 11:26

Přeji zdárné trnutí i nadále :-)

Hračky pro dospělé
Kopretinka, 21.11.2013 16:02

Pokud přemýšlíte o lehtivém dárku pro přítele či přítelkyni, doporčujeme koupi erotické pomůcky ze sexshopu Banánek. ;-)

Odp: Hračky pro dospělé
Zákys, 22.11.2013 21:13

Nejlechtivější dárek pro přítelkyni je stavební míchačka na maltu Belle MINI 150, „Rolls-Royce“ mezi míchačkami. Určitě uděláte radost...

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.