Nefilozofujte u piva, přijďte na Svíci.cz!

Komentáře k článku

17.11.2007 21:11

Důkaz evoluce?

Tom3

Nedávno jsme měli možnost vidět narozené dítě v Indii s osmi končetinami. Operačním zákrokem spočívajícím v odstranění nadbytečných končetin bude z dítěte „normální“ dítě schopné běžného života. Čas od času se rodí siamská dvojčata. Tyto fakta mě přivedly na následující úvahu.

Předesílám, že nejsem ani materialista ani idealista, nemám prostě stále dostatek přesvědčivých informací (oni vlastně ani nejsou), k jakému proudu se přiklonit. Dochované informace o lidstvu sahají někam před náš letopočet, obecně lze říci že máme k dispozici informace (vzorek) za pár tisíc let, nepočítám-li fosilní nálezy. Přesto, že se z pohledu údajného evolučního vývoje člověka jedná o naprosto zanedbatelný časový úsek, z logiky věci vyplývá, že čas od času se musí v rámci evoluce člověka odehrát něco, co posune evoluci dál, a to ať už v rámci evoluce člověka nebo vývoje nových druhů.

Kladu si otázku, jestli narození dítěte s osmi končetinami není právě tímto úkazem, který teorii podporuje nebo jí odporuje. To co by teorii odporovalo je to, že při pohledu na fotografii je zřejmé, že tento člověk nemůže mít žádnou „konkurenční“ výhodu proti ostatním a zřejmě by zahynul, na druhé straně to můžě být první nepovedená vlaštovka a za pár milionů let (přes postupné vylepšování) se klidně mohou rodit tvorové s osmi končetinami uspořádanými tak, že budou mít silnou konkurenční výhodu a postupně vytlačí dnešní typ člověka.

Evoluce
Jimmy, 18.11.2007 10:39

Obecně, evoluce proběhne když náhodná odchylka od standardu poskytne nějakou konkurenční výhodu a tím se rozšíří. Toto ovšem v drtivé většině proběhne, pouze pokud se vnější prostředí změní oproti standardnímu. Prostě pro stávající prostředí je stávající forma ta nejlepší a proto se prosadila. Že by při nezměněných podmínkách vznikla mutace, která přinese výraznou konkurenční výhodu je sice možné, ale nepravděpodobné.

Tedy nastanou-li podmínky, kdy mít osm končetin bude představovat výhodu (třeba výroba na lince :) ), určitě se časem takový lidé objeví a rozšíří.

V praxi je toto vidět na rozšiřování odolnosti různých parazitů na léky a různé jedy, kdy náhodně vzniklé geny přinášející lepší odolnost se velmi rychle šíří.

Odp: Evoluce
Tlapka, 5.3.2009 13:04

Toto je moc zajímavá diskuze. Podle pramenů se dokazuje, že nové druhy vznikají za Velmi těžkých podmínek když jiné zanikají. Co se týká končetin tak se počet snižuje, například oproti hmyzu a pavoukům. Končetiny se vyvinuly prý z ploutví a mohlo jich být mnohem více, a byly osmiprsté.

Odp: Evoluce
Alfons, 4.3.2010 7:25

Čím víc rukou, tím větší pracovní výkon.;-) Jeden člověk za jeden plat nahradí 4 dělníky.

Odp2: Evoluce
tlapka, 4.3.2010 10:19

Znáš profesora Parkinsona? opak je pravdou.

Odp3: Evoluce
tlapka, 4.3.2010 11:15

Omlouvám se sjela jsem z tematu. Ohledně zvláštností ještě je zajímavá dívka s dvěma hlavami „Aby a Brity“ a lidé jen s horní půlkou těla. Byl to jeden cirkusák a novější Kenny Easterday o kterém byl natočen film. Poradil s s rukama tak, že se jevilo že nohy jsou pro člověka přítěží.

Podle toho, co jsem viděla, mi to jako...
Nux vomica, 18.11.2007 11:25

Podle toho, co jsem viděla, mi to jako výhoda nepřipadne.:-( Nějak jsem tam našla hodně rukou a žádné nohy...
Ví se vůbec, proč se to stalo? (Léky v těhotenství apod.)
Za evoluci bych to nepovažovala, neboť už dlouho se to klasické „čtyřkončetinové“ rozdělení osvědčilo. Myslím, že by se muselo změnit především něco v mozku, aby takové množství byl člověk schopen konstruktivně ovládat. Takhle mi to připadalo, že o těch končetinách to děvčátko ani neví, a neposlouchají ji.

Odp: Podle toho, co jsem viděla, mi to jako...
tlapka, 4.3.2010 11:16

Myslím že druhé „tělo“ nebylo přímo z jejího mozku ovládáno, ale jen míchou, protože patřilo jejímu bezhlavému dvojčeti.

Náhoda
Tři kroky do tmy, 18.11.2007 15:19

Pravděpodobně je to následek příšerného stavu životního prostředí v Indii. Většina cestovatelů se shoduje, že znečištění odpadky a různými exhaláty v tomto státě dosáhlo kritického bodu a Indové k tomu přistupují se stoickým klidem. Netřeba se čílit, Bráhma to zařídí - například prostřednictvím mladých dobrovolníků ze západních zemí. :-(

Odp: Náhoda
Tom3, 18.11.2007 17:48

Ano, v podstatě souhlasím. Ale tak je správně v jednom s příspěvků napsáno evoluční změny jsou reakcemi na změny okolí. Tzn., že to klidně může být takováto reakce. Jestli znečištění způsobilo změny vývoje plodu, pak mohla být právě tato úprava plodu tou reakcí.
Jeli v Indii cca miliarda obyvatel a zároveň velmi špatné živ. prostředí, zapadalo by to i z pohledu statistiky, i když vzorek, jak jsem v článku zmínil je velmi malý.

Siamská dvojčata
Jana, 18.11.2007 17:20

Pokud měly články pravdu, nadbytečné končetiny indického děvčátka jsou pozůstatkem nedovyvinutého siamského dvojčete.
Není to asi zase tak neobvyklé, protože moje sestra mi o podobném případu povídala před pár lety, když studovala medicínu. Šlo o děvčátko, kterému vyrůstaly nadbytečné nožičky z bříška, byly ovšem maličké. Prý se to občas stává, jde o pozůstatek parazitického siamského dvojčete.
V dnešní době prenatální diagnostiky jsou ovšem podobně postižené plody u nás rutinně potráceny.

Pokud jde o siamská dvojčata, jistě máte v paměti smutný nedávný slovenský případ chlapečků srostlých bříšky a hrudníčky.
V USA žijí dvě děvčata, která mají vlastně jen jedno tělo, ale dvě hlavy. Až si najdu trochu času, zkusím o nich sem trošku napsat, protože v češtině o nich je docela málo pramenů, snad dvakrát o nich před lety psal časopis 100+1.

Svět je malý
Tři kroky do tmy, 18.11.2007 17:53

Zřejmě jde o Abigail & Brittany Hensel z Minnesoty. :-)

Odp: Svět je malý
Jana, 18.11.2007 18:12

No, ano. Už jsem ale článek vložila. Možná ho ještě stáhnu, ale třeba by si to taky někdo rád přečetl česky.

Odp: Svět je malý
Jana, 20.11.2007 17:05

Článek o Abby a Britty jsem smazala, protože už si ho určitě přečetli všichni, co chtěli. Přeju těm holkám hodně štěstí v rámci možností. Sama jsem z jednovaječných dvojčat a jsem moc ráda, že jsme se oddělily od sebe pořádně.

Narození jednoho mutanta
Juras, 19.11.2007 23:05

Narození jednoho mutanta nevypovídá o evoluci nic. Myslím že evoluční princip přirozeně funguje a není v rozporu ani s idealismem ani s materialismem.

V otázce materialismu a idealismu máme možná k sobě dost blízko. Já považuji idealisty za věřící, materialisty též za věřící, sám sebe považuji za nevěřícího a po Vaší větě, že nepatříte do žádné z výšejmenovaných skupin, Vás považuji také za nevěřícího. Ostatně nezlze vyloučit, že po nějakém novém objevu splynou materialisté s idealisty - třeba se ukáže, že podstatou hmoty je informace(?) :-)

Zpět k evolucionismu. Evolucionismus je světonázor, který dovádí evoluční princip ad absurdum, odvozuje z tohoto zřejmě platného principu, že žádná forma života nevznikla jiným způsobem, než právě evolucí. Toto je nelogický závěr, jak dokazuji v jednom svém článku. Jestli jste ho nečetl, zkuste se podívat na Bůh není je nesmysl.

Odp: Narození jednoho mutanta
Pavel od vody, 23.11.2007 23:27

O evoluci si nejsem jist. Kdysi dávali v TV dokument muškách octomilkách (to jsou ty, které se objeví prakticky ze vzduchu, když ovoce začne kvasit).
Vědci je vystavovali různým vlivům, změnám teploty, tlaku, vlhkosti, měnili jim stravu a přitom je sledovali, měřili a vážili... Víte, že taková muška má za jeden rok až sto generací? Dělali to pět let. Za tu dobu by se mělo něco projevit. A ono nic. Muška zůstala tak, jak byla na začátku. Ani křidélko se nezměnilo. Je to dlouho, dneska jsou vědci třeba dál. Ale že bychom byli z opice mi moc nevoní;-)

Odp2: Narození jednoho mutanta
Jimmy, 24.11.2007 0:30

5 let vs miliony let, trochu neporovnatelné ne ? Pokud chcete vidět evoluci v praxi, tak se dívejte na přizpůsobování různých virů, bacilů, drobných škůdců atd. Léky které fungovali před 20-30 lety, už přestávají fungovat, protože zapůsobil evoluční tlak viry, bakterie atd. se změnili.
viz. např Ekologický postřik zocelil škůdce jablek

Odp3: Narození jednoho mutanta
Pavel od vody, 24.11.2007 0:49

Nepřipadá mi to jako důkaz evoluce. Vir se něco nějak naučil, ale svůj tvar nezměnil.

Odp4: Narození jednoho mutanta
Jimmy, 25.11.2007 1:07

Viz odkazovaný článek.
100 000x zvýšená residence na jed není evoluce ? To je asi jako kdyby člověk mohl najednou začít jíst gramy botulotoxinu, nebo kila muchomůrek zelených aniž by mu to nějak ublížilo.
Toto je naopak přímo učebnicový příklad evoluce. Změnilo se životní prostředí obaleče jablečného, tím vznikl silný evoluční tlak na celou populaci a náhodně vniklá mutace, která by normálním prostředí nepřinášela žádnou výhodu se najednou ukázala jako velmi výhodná a tak se rychle rozšířila v celé populaci.
To je přesně ukázka evoluce. Něco se změní a tak věky vybroušená životní forma najednou už ideální a tak pokud se objeví náhodná mutace která přináší výhodu se rychle rozšíří. Pokud by se ta samá mutace objevila v jinou dobu, tak se buď nerozšíří vůbec nebo se bude šířit jen velmi zvolna.

Odp5: Narození jednoho mutanta
Pavel od vody, 26.11.2007 0:05

Tak já nevím. Asi mluvíme každý o něčem jiném. Toto je spíše učení, asi jako krysy nejdou na jed, který jim ublíží. Ale stále mají stejný ocas, uši, nohy ... Kdyby jim vznikl třeba rozeklaný jazyk s větší citlivostí, tomu bych říkal důkaz evoluce, ne? Nebo by to bula mutace?

Odp6: Narození jednoho mutanta
Jimmy, 26.11.2007 1:12

Omyl toto není učení. Krysy se naučí, co je jed a pak se tomu vyhýbají. Obaleč jablečný se nenaučil co je jed, on se „naučil“ jed tolerovat a přijímat ho v potravě bez následků. Tedy asi jako kdyby se krysy naučili jed na krysy jíst a nezabíjelo je to.

Jinak co je evoluce? Je to mutace, která přináší svému nositeli výhodu a proto se rozšíří do celé populace a tím se stane standardní součástí daného druhu.

Odp7: Narození jednoho mutanta
Pavel od vody, 26.11.2007 14:24

A my jsme zmutovaný opice ;-)

Odp8: Narození jednoho mutanta
Jimmy, 26.11.2007 14:29

A ne snad ? ;-)

Odp9: Narození jednoho mutanta
Juras, 26.11.2007 15:30

Opice nejsou takový svíně jako lidi ;-)

Odp10: Narození jednoho mutanta
ivan, 26.11.2007 18:59

Člověče jsou, šimpanzi občas loví slabší druhy, nebo mláďata jiných skupin jen tak pro zábavu. O ulovenou kořist se přetahují jako o trofej, někdy ji sežerou, někdy ji nechají ležet jen tak.

Odp11: Narození jednoho mutanta
tlapka, 4.3.2010 11:19

Je to fakt. Opice se navzájem i zabíjejí. Jinak jsem četla že Evoluce nastane jen když se akutně změní životní podmínky aby byly dřívější zvláštnosti užitečné.

Odp2: Narození jednoho mutanta
Isiik, 18.12.2007 21:16

To mi připomíná.... jednou jsem si chtěla schovat jablečný koláč, aby mi ho nikdo nesnědl.. dala jsem ho do skříňky a tak nějak na to zapoměla... Po 14 dnech jsem něco hledala a v uzavřené skříňce se objevilo plno mušek :D byla jsem z toho docela mimo :D

Odp3: Narození jednoho mutanta
tlapka, 4.3.2010 18:02

Báječný případ transformace mouky v živé bytosti.

Odp: Narození jednoho mutanta
Caryfuk, 27.11.2007 16:54

Myslím, že by se měl rozlišovat onen diametrální rozdíl mezi evolucí a adapatací. Zvyšená rezistence virů je čistě adaptabilní funkce, objekt mění své stavající prostředky, kterými disponuje, v tomto případě jisté bilkoviny ve svém kapsidu, navíc viry nelze srovnávat s adaptací vyšších živočišných druhů, jsou to mnohem jednodušší organizmy a nemají žádný metabolismus, srovnání resistence viru a pojídání muchomůrek je usměvné a zcela neadekvátní. Co se týče evoluce, je postupná a pokud by mělo někdy lidstvo mít více končetin než čtyři tak to nebude jeden převratný porod ale geneticky modifikovaná vlastnost se bude postupně vyvíjet dokud se plně neprojeví, stejně jako vše hned nezanikne, třeba nožičky u slepýše, nebo pozůstatky končetin u některých kytovců, ztráta nebo získání nějaké geneticky danné vlastnosti je otazka mnoha stovek až sta tisíců let. Toto je nejspíš prostá mutace způsobena nějakým mutagenem ať už biotickým nebo abiotickým...

Chudáci, co věří evoluci. Jak vás to...
Prskos, 1.12.2007 23:40

Chudáci, co věří evoluci. Jak vás to vůbec může napadnout? Asi máte oči, které nevidí, a uši, které neslyší.

Odp: Chudáci, co věří evoluci. Jak vás to...
Caryfuk, 6.12.2007 16:06

Ted jsi to teda rozetnul : D amen s tebou kamarade, lol

Odp2: Chudáci, co věří evoluci. Jak vás to...
tlapka, 4.3.2010 18:10

Asi to bude sám Mesiáš co ví něco co neví nikdo. Má jiné uši a oči, o mozku nemluvě.

Odp: Chudáci, co věří evoluci. Jak vás to...
dobrák-realista, 7.12.2007 10:58

Ne, my máme oči, kterými se díváme a uši, kterými posloucháme. Ta je asi nepoužíváš, že?

Odp2: Chudáci, co věří evoluci. Jak vás to...
PP, 17.1.2008 11:46

..”Naše zapojení do dění vesmíru je příliš niterné. Přírodní druh Homo nemusí ještě nic znamenat, ale existence mysli v nějakém organismu na nějaké planetě ve vesmíru je jistě skutečností základního významu”.
*****************************************************************
Hospodine, náš Pane,
Jak podivuhodné je tvé jméno po celé zemi,
svou velebností převýšila nebesa!

Když se zahledím na tvá nebesa, dílo tvých prstů,
Na měsíc, na hvězdy, které jsi stvořil:
Co je člověk, že se o něho staráš?

Učinils ho jen o málo menším, než jsou andělé,
Ověnčils ho ctí a slávou,
Dals mu vládnout na dílem svých rukou,
Položils mu k nohám všechno.

Hospodine, náš Bože,
Jak podivuhodné je tvé jméno po celé zemi!

(Ž 8 2.4-7.10)

Odp3: Chudáci, co věří evoluci. Jak vás to...
tlapka, 10.2.2010 12:00

Hospodine Bože pedofilní sadisty si vem zpátky, i když jsou jen o málo méně než andělé.

Odp: Chudáci, co věří evoluci. Jak vás to...
Isiik, 18.12.2007 21:17

Jdi se ukrýt do modlitebny ;-)

Opravdu proběhla evoluce?
Sagan, 4.3.2009 19:33

Na téma „důkazů“ evoluce jsem napsal malý článeček zde. Obecněji jsem se pak tématu stvoření a evoluce věnoval v tomto textu.

Odp: Opravdu proběhla evoluce?
Alfons, 5.3.2009 1:34

V současné době probíhá u člověka prokazatelná DEvoluce, protože se člověk vrací na stromy.;-)

Odp: Opravdu proběhla evoluce?
tlapka, 10.2.2010 11:56

Nejlepší je ten Inteligentní Dyzajnér jak se mu podařilo vyrobit takové ošklivé nemoci a bacile.

Odp: Opravdu proběhla evoluce?
tlapka, 4.3.2010 18:07

Jsou to krásně udělané články.

nike star shoes
nike outlet, 10.2.2010 9:15

Votre écriture est très élégant, très vivante et animée, j'ai vraiment comme vous, vous souhaite de continuer à écrire des articles de meilleure qualité, je vais souvent essayer de préoccupation, oh!

Odp: nike star shoes
tlapka, 10.2.2010 11:51

Lezéé praséé do travvajéé žeréé mandléé lopasijééé.

air triax
new nike air max 2010, 4.7.2011 3:47

The teacher said, `This is an new nike air max unrealistic dream for a young boy like you. You have no money. You come from an itinerant family. You have no resources. Owning a horse ranch requires a lot of air max 90 men money. You have to buy the land. You have to pay for the original breeding stock and later you'll have to pay large stud fees. There's no way you could ever do it.’ Then the teacher added, `If you will rewrite air max 95 buy this paper with a more realistic goal, I will reconsider your grade."The boy went home and thought about it long and hard. He asked his father what he should do discount nike air max 2010. His father said, `Look, son, you have to make up your own mind on this. However, I think it is a very important decision for structure triax you. ZHC

Tuhle jsem slyšel v jihočeské televizi...
Neuvedeno, 11.8.2012 9:46

Tuhle jsem slyšel v jihočeské televizi o Parkinsonově nemoci. O třesu v klidu, únavě, pozbývání čichu, neschopnosti začít něco provádět atd. Prý ještě nebyla zjištěna příčina nemoci.
Nejsem doktor, to předesílám, ale už jsem dost starý, abych také byl schopen pozorovat různé nemoce a různé účinky léků.
Řekl bych, že Parkinson má důvod v zánětech a vytváření plynů ze zánětů, které se pak dostávají do nervových kanálků a ničí zároveň s infekcí nervový systém.
Myslím, že na to je dobré antibiotikum Klabax. Bere se po dvanácti hodinách. Jenže je tu problém, že jestliže se bere takto po dvanácti hodinách, tak všechny baktérie toto antibiotikum nezasáhne. Je proto třeba brát napřed dva dny antibiotikum v době, kdy jsou největší potíže a to po dvanácti hodinách a pak posunout léčbu o dvě hodiny a brát zase po dvanácti hodinách. Tento posun zopakovat každý den. Dávka je spočítána na 8 dní. Jde o 500 mg. Takto se vychytají další baktérie, které se vyvinou v době ve které by se původně nevychytaly. Na příklad v době nočního spánku. Je třeba si na budíku, či mobilu nastavit budík a brát antibiotika i opravdu v noci. Poslední dva dny nutno pozorovat, jaké potíže jsou a co bolí v těle a kdy a pak prášky začít brát právě v tuto dobu a následně po dvanácti hodinách. Takto se dá vyléčit i zánět přímo v páteři a zlikvidovat opravdu všechny vzniklé a vznikající baktérie v těle. No a pak takových 5 dní odpočívat a následně zahájit tělesnou aktivitu i se řádným prodýcháním plic a to celodenním. Zpočátku se nepřepracovat.
Přeji všem vyléčeným hodně zdraví.

Odp: Tuhle jsem slyšel v jihočeské televizi...
Tlapka, 17.8.2012 12:53

Slyšela jsem, že některé bakterie, třeba v těch střevech, jsou životně důležité.

Odp2: Tuhle jsem slyšel v jihočeské televizi...
ˇ, 18.8.2012 20:52

...ano, ne všechny bakterie jsou škodlivé, některé jsou prospěšné.

Odp2: Tuhle jsem slyšel v jihočeské televizi...
Neuvedeno, 19.8.2012 22:18

No samozřejmě, že některé baktérie vytvářejí člověku vitamín B. V době léčení antibiotyky je třeba brát B komplex a B 12. Jinak se také může i zešedivět, nejste-li už šediví, neberou-li se v tuto dobu tyto vitamíny.

Odp3: Tuhle jsem slyšel v jihočeské televizi...
Tlapka, 20.8.2012 17:58

Nejenom zešedivět ale dostat nějaké nemoci Beriberi nebo takového něco. Nebo rozklad krve.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.