Nefilozofujte u piva, přijďte na Svíci.cz!

Komentáře k článku

19.10.2007 19:39

Nuda v Bedně

Televzním stanicím klesá sledovanost. V podstatě se není čemu divit. Fantazie dramaturgů již byla zřejmě vyčerpána v době, kdy přišli na kult nekonečných seriálů vlastní produkce. Ty se již dva roky v kuse drží. Vlatně jde o šablonový produkt televizního průmyslu. Je úplně jedno jesti se odehrává na gynekologii, na letišti, nebo pod mostem. Přechod k českým telenovelám je vlastně evolucí televizního diváka. Ten nejdřív hltal Dallas, poté Esmeraldu. Vedení stanic se tak zaměřilo na dámskou cílovou skupinu a tu získalo. Prozatím.

Trocha historie

Jak přitáhnout moderního diváka? Takovou otázku si položily všechny televizní stanice. Jsou si vědomy toho, že internet a jeho možnosti jejich postavení značně oslabuje. V roce 2004 odvysílala TV Nova první řadu soutěže Česko Hledá SuperStar. Jelikož druhá řada nesplnila očekávání, bylo třeba přijít s něčím novým. Nova proto zápátrala v katalozích a zakoupila práva na reality show Big Brtoter. Parta exhibicionistů ze sebe bude dělat blbce před televizní kamerou - ideální. Prima ovšem nechtěla zůstat pozadu a dva týdny před startem Big Brotehra sputsila vlastní soutěž VyVolení, založenou na stejném principu. Jak známé přísloví praví: Kdo dřív příjde, ten dřív mele a tak neznámí VyVolení porazili světového velkého bráchu. Prima si ovšem pověst zkazila ihned po konci první série, protože „dvojka“ byla odvysílána příliš brzy a navíc s podivnou partou účastníků. Nova vrátila úder pořadem „Výměna manželek“. Česká Televize vsadila na jinou kartu - pořad StarDance zaměrila více na starší publikum. V dnešní době unikátní tah zabral - finále sledovaly 2 000 000 diváků.

Vyčerpaná fantazie

Od výše popisované doby se toho moc nezměnilo. Prima vysílá třetí řadu VyVolených, která ale dnes skoro nikoho nezajímá. ČT přišla s druhou řadou StarDance. Jenom Nova se snaží najít nový úspěšný pořad a to proto, že nyní vlastně v rukávu už nic nemá. Spustila proto pořad „Vem si mě!“, o jehož pokleslosti je škoda mluvit. Jediným težištěm Novy tak je její „zábavné“ zpravodajství a vysokonákladové americké seriály. Nezbývá než doufat v nové digitální televize. I když se bojím, že se nic nezmění. Velkou šanci by určitě měla televizní stanice pro „dříve narozené“. V jiných druzích zábavy budou klasické televizní stanice tak, jak je známe dnes zanikat, až jednoho dne zmizí tento kult úplně. Budou nahrazeny médii, která budou reagovat v řádech desítek sekund na náladu uživatele - tedy internetu, kde si člověk bude moci ihned za peníze vybrat, jaký pořad chce zrovna sledovat, a to ve velmi vysoké technické kvalitě. Za několik let určitě příjdou i velkofilmy stáhnutelné zdarma, například s občasným malým proužkem reklamy. Za pár let to uvídíme všchni.

Souhlas
David Kořínek, 20.10.2007 8:54

Ano, dnešní televize už vážně nemá úroveň. Raději si půjčím nějaký film na DVD, než trávit večer „čučením na bednu“. Stačí narazit na jeden z Vámi vyjmenovaných pořadů (StarDance jsem neviděl nikdy) a okažitě nabydu dojmu, že zdegeneruji, pokud to hned nevypnu.
Také věřím, že doba řádně interaktivní televize na internetu (či jinde) přijde již brzy. Sám bych si rád platil i nějaké poplatky za mnou zvolený pořad...

jsa minulym režimen vytrénovan, větřím...
colorado, 20.10.2007 14:28

jsa minulym režimen vytrénovan, větřím mezi programy, zejména v pozdnich nočnich hodinach. Namátkou seriál MILLENIUM, PSI FAKTOR, KRAJNI MEZE. Hodím to do DVD a pak se juknu, až když mám náladu.Bohužel žádné opakování se nekoná, neb to tam zavání PRAVDOU, kdo tu cvičí globálně politiky a ostatní blbce, voliče.Sečteno, potvrzeno, v současném marasmu se snadněji nachazí kvalita,jak je jí poskrovnu, takže šup k dobré knížce.

Fantazie života
Saw, 20.10.2007 15:33

Tak já bych dokonce řekl, že už všechny možné filmy a seriály vyčerpaly téměř všechny možnosti, které život nabízí. Vlastně jediné co se mění je, že se točí filmy a dělají seriály, které jsou nové tím, že dříve by byly zakázané jako nemorální. A pokud do toho započítám ještě literaturu, tak už sme v koncích pěkných pár staletí. Pořád dokola se omílají ta samá témata, a jediný rozdíl je, jak ten omezený počet puzzlů někdo poskládal, jak moc umělecky nebo naopak kýčovitě působí, do jaké doby a s jakými jmény byly charaktery zasazeny...

Odp: Fantazie života
Miloslav Ponkrác, 20.10.2007 18:37

Tak s tím nemohu naprosto souhlasit - život je velmi nevyčerpatelná studnice situací a možností.

Mnohokrát v životě koukám na televizi, na film, nebo na divadlo a stále si říkám - život je daleko bohatší, než to na co koukám.

Odp2: Fantazie života
Saw, 21.10.2007 1:12

Nic v tomhle vesmíru není nekonečné, a přestože žádní dva lidé nebudou úplně stejní, jsou si všichni navzájem velmi podobní a velmi podobné jsou i interakce mezi nimi...

Odp3: Fantazie života
Juras, 23.10.2007 15:03

1) Popíráš tedy aktuální nekonečno. Mám pocit, žes ještě nedávno v jiné diskusi tvrdil, že je pohyb spojitý a že při něm pohybujícíse objekt projde nekonečným množstvím bodů.

2) Základní typy interakcí asi jsou podobné, ale mohou být zasazeny do různých situací, mohou se různě kombinovat a takových variant lze vymýšlet nekonečně mnoho. Vem si jenom závody. Kdysi lidi mohli závodit jenom v běhu. Nejhorší, co se mohlo stát při úmyslné kolizi bylo, že ten druhý upadl a něco si zlomil. Teď závodí v rychlých autech a motorkách. Závodník může jiného vystrčit z dráhy a přivodit smrt jemu a třeba několika divákům. V budoucnu nějaké závody v atomem poháněných raketách... zase to bude mít úplně jiné dopady.

Odp4: Fantazie života
Saw, 24.10.2007 20:29

1) Jestli sem to tvrdil tak už si to nepamatuju :) Teda ne že by to nebylo možný. Každopádně mam dojem že tahle otázka ještě obecně není uzavřená, zda jde dělit donekonečna i čas, ale spíš bych řekl že ne, že při dostatečně malém časovém úseku nenastane mezi kvarky žádná změna.

2) To už fakt záleží jen na úhlu pohledu; na kolik způsobů to kuře jde uvařit? A je to pořád ještě kuřecí? :)

já?nenaříkám si
skeptik, 22.10.2007 13:03

Používajíce jiste zařízení u TV s rorátorem a jsouce vybíravým na jistý druh pořadů,tedy o přírodě,cestování,hudbě národů ap. - JÁ si vůbec nenaříkám.Germánsky jsem se kdysi naučil,po „osvobození“ jsem se celkem slušně naučil angličtinu(více poslouchat než mluvit),jsem spokojem,z mnoha set programů je možné si vždy vybrat svůj žánr!No a české TV..jak kdy.

Také řešení...
Framont, 23.10.2007 13:04

Manželka vždy v novém programu označí podle ní zajímavé programy čtrnáct dní dopředu...a když vybraný program za nic nestojí, tak sáhnu do své videotéky, kde mám 110 videokazet natočených během posledních dvanácti let...zrovna včera jsme s manželkou doslova zírali, jak máme krátkou paměť: jednalo se o dokument o vzpouře v ČT začátkem tohoto století...

Odp: Také řešení...
Juras, 23.10.2007 14:42

Mohl byste to trochu rozvést? Zrovna ta rebélie v ČT je pro mne dost zajímavé téma. Zajímá mě, jestli a jak někteří odpůrci či zastánci změnili názor a tak. (Já na sebe řeknu - byl jsem odpůrce rebelantů a názor jsem od té doby nezměnil).

Díky

Opravdu je mi záhadou, proč jsou pořady...
Kohba, 24.10.2007 20:02

Opravdu je mi záhadou, proč jsou pořady které by snad za shlédnutí stály, odsunuty do pozdních nočních hodin, které pro mne, jako pro pracujícího člověka, jsou nedosažitelné bez výrazného spánkového deficitu.

Program v TV
Pavel7, 24.10.2007 21:27

Program v TV je již řadu let na podobné úrovni, pouze se některé typy pořadů stěhují ze stanice na stanici. Základem je vydělat na reklamě. Vítězí pořady s masovou sledovaností. Mírnou výjimkou je ČT, ale od té se to očekává.
Za pozitivní považuji, že seriály v hlavním čase (sice je nesleduji) jsou původní české a ne americké ap. hrůzy. V pozdějším čase se objevily sledovatelné pohádky pro dospělé = detektivky, na které se přes určitou šablonovitost dá dívat. Jako uživatel kabelové televize jsem taky spokojený s množství dokumentárních a naučných pořadů.
Jinak neočekávám zásadní změnu, jestli současný program je rozložen do 4 + 2 stanic, tak jejich přesun do x digitálních stanic nic neřeší. Pochopitelně s výjimkou dokumentárních a podobných stanic.

Odp: Program v TV
Pavel od vody, 24.10.2007 23:09

České seriály bereme jako komedie. Když se z jednoho seriálu odstěhuje hlavní hrdinka do Prahy (...) a objeví se v jiném (...), kde hraje naprosto identickou postavu, tak to se bavíme. Už Mr. Vladimír Železný říkal, že TV je jenom lidová zábava a každý přístroj má čudlik, kterým se dá vypnout. Měl pravdu, ale kdo to udělá?

Odp: Program v TV
Juras, 25.10.2007 0:18

Já fakt, že seriály jsou české, považuji za negativní. Takové slinty jako Horákovi nebo co to ČT točí, to se dá daleko levněji nakoupit z Argentiny a efekt to bude mít stejný. Abych pravdu řekl - asi dva díly těch Horákových jsem viděl a bylo mi za autory i účinkující dost trapno.

Ostatní televize ať si vyhazujou za cokoliv, ale jako koncesionáře mě fakt štve, že ČT má plnou hubu veřejnoprávnosti a menšin a přitom vyhazuje nehorázné prachy za kraviny a s komerčními stanicemi soutěží v disciplíně sledovanost. Zrušit ji - to, jak se chová, je k ničemu. Navíc je úplatná z vděku zadavatelům reklam - vzpomínáte, jak ten Chmelíček, kterého rebelové tak bránili, stopl pořad o podivných machinacích Hušáka ze Sazky, když významný inzerent Sazka udělal nátlak? Fuj. Stočilo se mi téma trochu jinak, ale opravovat to nebudu.

Odp2: Program v TV
Tommy, 26.10.2007 17:19

Já zase nějaké díly Horákových viděl a docela jsem se u nich pobavil. A koncesionářské poplatky mi nevadí, beru je jako předplatné na další, tebou „oblíbené“, kratochvíle jako třeba fotbalová Liga Mistrů ;-)

Odp3: Program v TV
Juras, 29.10.2007 7:40

S tím fotbalem ses teda trochu sekl :-)

Koncesionářské poplatky jsou jenom další zakuklená daň. Česká televize má ze zákona určeno mj. např. financování filmů. Přitom si sama určuje, na které projekty peníze dá a na které ne. Tak je dává „svým kamarádům“. Ale to je jedno - hlavní je, že majitel televizního přístroje, který třeba vůbec nestojí o české filmy a do kina nechodí (nebo je nemocný a nemůže), musí je dotovat. Nepřipadá mi to dobré.

Odp4: Program v TV
Tommy, 29.10.2007 11:33

Jj, je mi jasné, že je to jenom jinak nazvaná daň. Jenom jsem si na ní našel něco pozitivního a to třeba to sledování LM, bez ohledu na to, že peníze jsou ve skutečnosti určeny na uplně něco jiného. Když to budeme pitvat dál, dojdeme opět jenom k problému s přerozdělováním všeho druhu.....

Odp5: Program v TV
Juras, 29.10.2007 12:12

Jenomže kdybys nemusel platit ČT, měl bys LM na jiné stanici, měl bys to „zadarmo“ (tzn. platíme to nepřímo přes zadavatele reklam) a reklamy by tam bylo stejně.
Takhle to platíme dvakrát.

Přerozdělování - na tom se, připadá mi, perfektně shodnem. Ten mechanismus stejně existuje jenom proto, aby si někdo mohl odkapávat malé domů.

Odp6: Program v TV
Tommy, 29.10.2007 14:20

Je to tak, souhlasím.
No a s tím přerozdělováním opravdu nejsme ve při :-)

Paralela
Pavel od vody, 26.10.2007 22:31

Televize jako taková je fenomén, na který jsme si velmi rychle a velmi rádi zvykli.
Vývoj k ní směřoval už od dob starého Říma, kdy heslo „chléb a hry“ vládlo tehdejším civilizovaným světem.
Vidíte tu paralelu? Nechat se bavit a s plným žaludkem. Já zde vidím jediný rozdíl: Tenkráte jsem musel přijít do Kolosea a zúčastnit se fyzicky svou přítomností her.
Dnes mi stačí zapnout čudlik v přítmí svého obýváku.
Jiný rozdíl nevidím. To co se odehrává před mýma očima, je už v režii někoho jiného a já na to jen blbě čučim.
Cesta je jediná: Čudlik vypnout a podívat se kolem sebe. Je toho mnoho ke koukání :o)
A víte jak nakonec dopadl slavný Řím?

Odp: Paralela
ivan, 27.10.2007 1:08

Někdo jim vypnul proud ?

Odp2: Paralela
Pavel od vody, 29.10.2007 19:08

Chyba Ivane, došly liščí ocasy :o)

doporučují
dobrák, 3.11.2007 10:38

:-)Dnes například na ČT 2 - ve 2o hod. Moravská filhamonie - fajn program - krásně ztrávený večer.Tak neříkejte,že nejsou dobré programy!Již se těším!

Odp: doporučují
dobrák-realista, 9.11.2007 12:28

Ahoj dobráku, podařilo se mi Tě najít. Omlouvám se za nick, ale jen „realista“ je již obsazen.
Zdravím a přeji hezký víkend.

Odp: doporučují
Yardasan, 20.11.2007 11:45

Všechno je vlastně ztráta času, hlavně, když to člověka baví... jK.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.