Pro všechny přemýšlivé lidi

Komentáře k článku

1.8.2007 20:43

Doping je nevyhnutelný

Tak nám skončila Tour de France, která se asi zapíše do dějin jako Tour plná dopingových skandálů. A taky jako mistrovství v pokrytectví – upřímně jsem se bavil tím, jak všichni odsuzovali doping, který sami ať vědomky či nevědomky svým postojem vytvořili.

Sport, hlavně ten vrcholový, už určitě není aktivitou, která by rozvíjela tělo i ducha, ten tam je onen starořecký ideál. Sport je dnes především obrovským strojem na peníze. Strojem, jehož součástí jsou sponzoři, reklamní firmy, televizní stanice, výrobci sportovního zboží, obří realizační týmy, sportovní svazy a na posledním místě i samotní sportovci. A jako každá obří mašinérie, i tato mašinérie musí produkovat zisk, aby se celý ten obří konglomerát uživil. Jenže jaké zboží vlastně tato mašinérie může naší konzumní společnosti nabídnout? Jediné zboží, které může udržovat celý ten kolos při životě, jsou rekordy Koho dnes zaujme atletický mítink, na kterém nebude překonán žádný rekord? Který sponzor bude sponzorovat závod, který byl pomalejší než ten loňský?

Za této situace dojde dříve či později k dosažení hranic lidských možností. A to je situace, při které celý shora popsaný systém jednoduše zkolabuje. Proto musí nastoupit doping, aby mohly být hranice lidských možností posouvány i nadále a aby stroj nazvaný „vrcholový sport“ mohl produkovat i nadále obrovské zisky.

Jak z toho ven? Podle mého existují jen dva možné scénáře – buďto se vrátíme ke starořeckému a coubetainovskému pojetí sportu jako aktivity rozvíjející tělo a ducha, jako sportu pro všechny a smíříme se s tím, že už asi neuvidíme tak často rekordy z televizní obrazovky, ale před každým z nás bude ležet řada malých osobních rekordů, které přece stojí za tu výzvu.

Nebo se budeme i nadále účastnit velkolepého divadla a budeme sledovat napínavý souboj mezi farmaceutickými giganty na jedné straně a mezi výrobci analytických technologií na straně druhé a budeme po každém pozoruhodném výkonu čekat, zda za ním stál doping či nikoliv  :-)

Co si myslíte Vy? Je skutečně možné zbavit vrcholový sport dopingu nebo se budou skandály podobné letošní Tour opakovat?

Ano
Juras, 1.8.2007 21:19

Souhlas. Už několik let během dopingových afér uvažuju, k čemu je dobré, že se doping zakazuje. A nic smysluplného mě nenapadlo.

Odp: Ano
David12345678, 5.8.2007 1:05

S tímhle nesouhlasím. Do sportu bz se neměly dostávat dopingové látky. Člověk má prostě svoje hranice a ty by se neměly překračovat. Jednak kvůli možným vedlejším účinkům (u sportovce je mi to celkem ukradené, ale budou si z něho brát příklad lidi kteří ho vidí jako svůj idol) a jednak kvůli férovosti. Co se týče Tour de France, myslím si, že je to velice obtížně postavený a zajímavý závod, ale s takovým množstvím dopingových afér pro mě ztrácí jakýkoliv smysl. Dal bych mu ještě jednu zkoušku a pokud by doping pokračoval, bylo by fajn ho přestat financovat...

Odp2: Ano
Juras, 6.8.2007 1:09

Já v tom nevidím moc smysl ani bez dopingu +++ Když v nich vidí někdo idol - tak to moc nechci řešit a nevím, jak by to bylo kdyby se netrestal doping +++ Férovost by narušena nebyla, kdyby měl každý stejné možnosti. Naopak teď to není férové - jde jenom o to, najít nějakou dopovací látku, která se ještě netestuje. Myslím, že většina úspěšných sportovců nadopovaní jsou, jenom se to o nich neví +++ z pohledu zdraví sportovce - každý je zodpovědný za sebe a sám si rozhodne jestli zemře na nějakou otravu z dopingu anebo na vysílení tvrdými tréninky z vrcholového sportu. Z některých jsou už ve 40 trosky tak jako tak.

Odp2: Ano
Vladimír, 9.8.2007 20:49

Tour de France je podle mého názoru spíše než sportem odnoží zábavního průmyslu, stejně jako většina profesionálního sportu. Přestat ho financovat by paradoxně možná tomuto závodu po sportovní stránce pomohlo. Domnívám se, že právě sponzoři svým tlakem na výkon závoníků za kařdou cenu, kteří zároneň souhlasili, že se stali zbožím jsou příčinou současného stavu.Nelze uvěřit tvrzení šéfů stájí a sponzorujících bank, že jsou překvapeni dopováním jednotlivých jezdců při současné úrovni výkonnosti např. časovka jednotlivců na 55 km průměr 53 km/h po x etapách dluhých na 200 km včetně horských. Jako aktivní silniční cyklista - na bicyklu mám najeto něco přes 100 tis. kilometrů jsem přesvědčen, že toto bez dopování není možné- zejména regenerace. Pokud si sponzoři budou dále nakupovat závodníky a ti pžedstírat, že současné tempo závodu je zvládnutelné bez dopování, stav se nezmění. Dlužno dodat, že je to škoda, protože i kdyby byly etapy kratší a průměry nižší,podle mého názoru by závod nebyl méně hezký.

Odp2: Ano
NEMO, 5.8.2007 23:18

???
O čem to je?
???

Odp3: Ano
Juras, 6.8.2007 1:15

To je bouda. Nabízijou nám bratrskou pomoc a přitom kdoví koho bychom si sem pozvali :-D

Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
ivan, 2.8.2007 0:15

Těžko se vysvětluje dětem,že jejich čistota ve sportu je odsoudí na poslední příčky mimo dosah zájmu, to přílišné uspokojení nepřináší. Povolením dopingu by se ale otevřela cesta k vyšším dávkám, až k sebeobětování mnohých z nich.O čistotu sportu už dávno nejde,všichni víme jak to je. Mezi oběťmi by určitě byly i děti mnohých z vás. Jsem pro zákaz z důvoů etických.Čistota špinavého je mi šuma. Jsem přesvědčený,že touha být z ,,okresního krajským" by mnohé stála život nebo zdraví. Ani zákaz alkoholu v dopravě a ve vybraných činnostech pití nezabrání. Představte si ale stav, kdyby mohl každý pít neomezeně.

Odp: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
NEMO, 2.8.2007 18:59

Jo táhne se to už hodně dlouho a ani socialismus v tom nebyl lepší, viz. východoněmecké sportovkyně zdegenerované a vlastně přeměněné na chlapy.

Profi sport dnes je jen o prachách, točí se tam opravdu šílené prachy a ze „sportovců“ se dělají doslova modly.

Tohle mě opravdu nezajímá, a pokud nás bude víc, tak tím líp, alespoň se snad situace dostane trochu tam kam má, tedy sport pro radost a zdraví.

Jsem rád, že jisté německé televize přestaly přenášet živě „Tour de France“... Tudy vede cesta, doufám, že i ostatní dostanou rozum a budou tenhle šmejd ignorovat. To samé platí i v případě fotbalu a hokeje, ignorovat, jediná cesta. Samo se se to zničí. Kde není zájem, není obchod, nejsou peníze.... :)

A proto říkám, jděte s profi sportem do PRDELE.

Odp2: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
Tommy, 2.8.2007 22:39

No vidíš, a já si zase na fotbal zajdu rád. Ignoruj si co chceš, stejně je to k ničemu :-)

Odp3: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
NEMO, 3.8.2007 0:35

Je já vím...
Ale pokud se toho zřeknou televize, nebude to tak na prd a bude to zase pro lidi. Vás baví koukat na uplacené zápasy? Na simulanty na hřištích? Mě ne.

Fotbal na vesnici jde, ale víš už ne. Na vesnici si dají maximálně na budku v hospodě a neloví přitom kapříky na svých bankovních účtech... :)

Odp4: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
ivan, 3.8.2007 11:53

Neumím si vysvětlit proč se to děje, ale ve vesnickém fotbale se uplácí taky.Dokonce se dávají rozhodčím peníze za ,,rovinku". (spravedlivě vedený zápas) Nerozumím tomu.

Odp5: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
Tommy, 3.8.2007 13:38

Ja myslim, že je to obraz celé naší společnosti. Maže se všude :-(
V nižších soutěžích ve fotbale (a určitě i v jiných sportech) je ještě větší džungle než nahoře.

Odp6: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
NEMO, 3.8.2007 14:39

No tak pak nechápu o čem to je...
Postrádá to smysl, vyhraje ten, kdo víc platí.
To má být sport?

Nerozumím tomu, po čem ti lidi tak šílí? Hysterie kolem mistrovství světa, olympiáda... ;)

Kdyby se ty prostředky raději věnovali na potřeby pro děcka, a ne na nějaký vypatlaný (například) fotbalový hovada z první ligy... A ani by to tolik nestálo.

Odp7: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
Tommy, 3.8.2007 15:12

No myslim, že na mistrovstvi světa a jiných podobných akcích je to v pohodě. Sport to každopádně je, když hraju s klukama nějakou pralesní ligu, tak sportuju :-)
A kdyby se to dalo třeba na děcka, no zase o tom někdo rozhoduje a zase spousta peněz odteče jinam, bohužel. Navíc jak to udělat. Nařídíme třeba UEFě, ať peníze vydělané na Lize mistrů přerozdělí dětem a jiným potřebným??
Sport je zrovna ta poslední věc, které bych vyčítal peníze a úplatky. Nejvíc mne vždy s.re, jak nějaký nesportovec, nefanoušek tyto nešvary vyčítá třeba fotbalu. Mrkněte kolem sebe, takový je obrázek naší společnosti, peníze a úplatky hýbou světem. Fotbal je pouhá špička ledovce.

Odp8: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
NEMO, 3.8.2007 15:52

Nějak si protiřečíte, vaše odpověď mi nějak nejde dohromady... :)

->Sport je zrovna ta poslední věc, které bych vyčítal peníze a úplatky.
->n ějaký nesportovec, nefanoušek sere..
-> Fotbal je pouhá špička ledovce.

Fotbal byl jako příklad. Na něm je to nejvíc vidět a po poslední Tour i cyklistika...

To co je dnes prezentováno jako profi sport, osobně nepovažuji za sport. Ti lidé nic jiného neumí, kariéra krátká a aby se udrželi na špici si zničí zdraví chemií. :(
Pokud nějakým záhadným způsobem nevystudují nějaký dobrý obor, tak jsou zralí tak do invalidního důchodu.

Ne tohle není sport. Asi nechápete pointu věci, bohužel.
Sport, sportovní jednání a hra fair-play nemá s dnešním profi sportem nic společného...

Odp9: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
Kelt, 4.8.2007 20:47

Chtěl bych Vám NEMO poděkovat, jak jste to vzal pěkně za mě :-) Byl jsem teď pár dní mimo a tak jsem nemohl reagovat na případné názory oponentů, ale ve svých odpovědích jste vyjádřil přesně můj názor na vrcholový sport, lépe bych to snad ani nevyjádřil Díky :-)

Odp8: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
David12345678, 5.8.2007 1:19

Proč přerozdělovat? Ať stát přiškrtí peníze co dává na komerční sportovce v ČR a místo toho sponzoruje vybavení tělocvičen a opravy chátrajících hřišť, které nežijí z komerčních zápasů. Ať si komerční sport vydělá reklamou, které je kolem beztak spoustu.

Odp9: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
ivan, 5.8.2007 23:13

V této souvislosti připomínám ,,Paroubkovu miliardu"- slíbený příspěvek fotbalistům. Skutečně sociální počin.

Odp7: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
Juras, 4.8.2007 23:08

Vidím to podobně jako Ty, ale jednu kladnou stránku bych na tom našel. Mám na mysli především profi fotbálek. Myslím, že to odvede dost agresivity a že kdyby toho nebylo, měli by všichni spoluobčané těžší život. Takový ten „fanoušek“ se vyřve a ožere na fotbalu a nemá potom sílu dělat bordel na veřejnosti. Samozřejmě jsou případy, kdy se banda rozjařená z fotbalu vybije na chudácích civilistech, ale myslím, že kdyby nebylo fotbalu, tak by se takoví lidé chovali ještě hůř (a bylo by jich víc...).

Odp8: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
Kelt, 5.8.2007 10:43

Máš snad na mysli ty fanoušky, kteří při své lásce ke sportu demolují vlaky a ničí vše, co jim přijde pod ruku? Ty milovníky kulatého nesmyslu, kvůli nimž je vždycky zmobilizovaná policie ze tří sousedních okresů a kterou samozřejmě platíme my ze svých daní?

Odp9: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
NEMO, 5.8.2007 11:27

Je to dokonce sfilmované, jak baníkovci zlikvidovali vlak a chtěli průvodčí vyhodit oknem. Dokonce za komančů a to je co říct. Teď si ale nemůžu vzpomenout na jméno toho filmu.

K „roudies“ se chovat jako k teroristům, mlátit to obuškama až do úplného vymlácení...
Na stadionech ať si řvou, pokud nic nedemolují, ale ve městech by se s nima mělo zacházet jako s přírodní katastrofou. Takový Katepilar s pořádnou radlicí by to vyřešil... ;)

Vize konce světa, bude jedna mega hala a tam bude poslední a finální zápas fotbalu, a po zápase se to semele a navzájem pozabíjí. ;)

Odp10: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
Juras, 5.8.2007 16:53

Ten film se jmenuje „Proč?“ a je o sparťanech.

Odp11: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
NEMO, 5.8.2007 18:29

V důsledku je jedno, kdo to byl. Jen mě ten film zaujal tím, jak popisuje skutečné chování takových vypatlanců.
Jinak baníkovce jsem zažil při cestě z Brna v rychlíku na Ostravu, nebýt v první třídě asi bych vystoupil v nejbližší stanici, to nejsou lidi ale skutečná hovada... :(
To už se zábavou nemá nic společnýho, je to cílená demolice okolí...

Odp12: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
Juras, 5.8.2007 21:05

Někdy jsou jejich idolové taky taková hovada. Když jsme američany vyřadili v hokeji na olympiádě v naganu, zdemolovali kabiny :-D

Odp9: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
Juras, 5.8.2007 16:56

Jo, přesně ty. Myslím, že kdyby si nenašli jako záminku k dělání bordelu fotbal, měli by něco jiného a chovali by se ještě hůř. A navíc by přibyli ti, kterým nyní stačí vyblbnout se na stadiónu a potom jsou relativně slušní.

Odp10: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
Kelt, 6.8.2007 0:38

Trošku polovičatý přístup - jen ať se vyblbnou na stadiónu a pak ať dají pokoj, ale plně odpovídá duchu doby - hasit následky a nehledat příčiny.

Víš, mě na tom štve hlavně něco jiného - ta slabost a liknavost našeho systému vůči takovýmto živlům. Vypatlaní fanoušci chtějí dělat bordel, tak my jim k tomu raději poskytneme policejní ochranu. Náckové si chtějí zahajlovat, my jim poskytneme policejní ochranu. Místo toho, abychom proti nim zakročili jak si zaslouží, tak máme strach, abychom se ani náhodou nedotkli jejich práv.

Vím, že to od demokrata, za kterého se považuji, nezní příliš demokraticky, ale vím, že na něco podobného už dojelo pár demokracií před námi ... A navíc si nejsem jistý, jestli by podobně „v rukavičkách“ s podobnými lidmi jednali třeba Němci, Britové nebo Američané. Myslím, že ti by s nimi byli hotoví raz dva...

Odp11: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
Juras, 6.8.2007 0:54

To je asi dost neporozumění. Příčiny jsou dost jasné. Lidi si potřebují vybít agresivitu a užít si adrenalinu. To je dost jasné a přirozené. Někteří lozí po horách, jiní závodí na motorce a někteří chodí na fotbal. Kdyby tady ten fotbal nebyl, tak by víc lidí dělalo bordel v ulicích. V tom vidím jeho pozitivum. Nechápu, čemu říkáš polovičatý přístup - já přece nenavrhuju něco řešit...

Odp12: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
Kelt, 6.8.2007 1:51

Já jsem se vyjádřil dost nešikovně, promiň. Nemyslel jsem, abys ten problém řešil Ty, ale zodpovědní činitelé.

Odp13: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
Juras, 6.8.2007 7:21

Aha, tak už rozumím. Ale myslím, že to jinak řešit snad ani nejde. Chléb a hry - funguje to už několik tisíc let. :-)

Odp7: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
Juras, 4.8.2007 23:13

:-)))

Vzpomněl jsem si, jak mi líčil spolužák na VŠ, že narazil na jednu super bezduchou krávu. Dělal si autoškolu a když šel na jízdy, vystoupila z auta ženská a řekla mu „Já jsem Tvardzikova žena“. On moc nechápal, proč mu to říká, ale když se později zeptal a zjistil, že Tvardzik chytá za FC Boby Brno, došlo mu to a poslušně se dodatečně posadil na prdel :-)))

Odp7: Těžko se vysvětluje dětem,že jejich...
Juras, 4.8.2007 23:21

A ještě mě napadl zářný příklad těch hovad. Dominátor. Gauner, který schválně ublížil na zdraví nějakému klukovi při jakési nesoutěžní hře - podrobnosti jsem zas tak nesledoval. Je pro mě příkladem vypatlanýho hovada. Už asi pětkrát ukončil kariéru a pořád hraje... Možná by potřeboval už tu prezidentskou funkci: „Dominátor na hrad!“ :-) Kdo neskáče, není Čech - ještěže su moravák, tak skákat nemusím ;-)

bio a roboti
scumbra, 6.8.2007 11:20

Doporučuji rozdělit sport jako potraviny. Denně jíme ty dopované potraviny a občas se díváme, jak se v koutku krčí drahé BIO.
Takže bych doping povolil a jako protiklad bych postavil BIO sportovce a jejich sportovní výkony pro naturisty.
Že možná nějaký sportovec při dopingu pak zemře? Co na tom, je to stejné jako auta, cigarety a chlast.
Lidé chtějí hry a takový infarkt na kole, v přímém přenosu, hmm, to je ono!

Odp: bio a roboti
NEMO, 6.8.2007 11:33

Haha... BIO sportovec. :)
Hned mě napadl TECHNO sportovec (samý implantát) a CHEMO sportovec (plné kapsy injekčních stříkaček a ampulek). Implantáty a doping.

BIO potraviny, taky celkem „tahák“ na prachy. Kdyby socialistická evropa zrušila všechny dotace na zemědělce, tak by neměli na drahou chemii a hnojili jako dřív, klasicky chlévskou mrvou. A taky by se ukázalo, kdo to umí a kdo jen čeká na dotace. Proč se musí pěstovat plodiny tam, kde nemají přirozené prostředí za pomocí dotací a chemie?

Nebylo by tolik potravin? A k čemu, stejně je nadprodukce vyhnaná chemií...
Lidi žerou jak najatí a jsou krmení náhražkama, LÍDL a spol. to do nich valí horem dolem, hlavně že je to levný, za mohutné podpory masmédií a reklamy. ;)

A hned by bylo všechno BIO, teda hned ne až za pár (desítek?) let, po „vyšumění“ chemie z půdy...

To že se BIO krčí v rožku není problém BIO potravin, ale společnosti, která vidí jen CENU. Nikdo zadarmo dělat nechce, chtějí velké platy, ale platit za kvalitní práci taky, tak jak z toho ven?
Potřebujeme půlkilové bifteky? Při výdeji energie jakou má většina populace? Potřebujeme ty tuny masa? Myslím si že ne... ;)

Hráči za miliony??
petr2, 6.8.2007 13:09

Osobně je mi fotbal šuma fuk ale nedá mi, abych to nenapsal : Nepřijde Vám při všech těch absurditách kolem vrcholového sportu nejšílenější jak se obchoduje se samotnými hráči? Odkud jsou ty astronomické sumy které se dávají za přestupy? Netečou tudy náhodou veletoky špinavých peněz z jednoho konce světa na druhý?

Jak řekl předseda Českého svazu...
Kato, 15.10.2007 13:04

Jak řekl předseda Českého svazu vzpírání Emil Brzóska - „Načisto se dá jezdit jen na dámském kole kolem přehrady“... sám dělám kuluristiku a můžu to jen potvrdit. Na vrcholových závodech naturála opravdu nenajdete :)

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.