Neptejte se co, ale proč

Komentáře k článku

26.7.2007 18:44

Rasismus a netolerance - čistě filozofický pohled

Rasismus - slovo, na které každý slyší. A přitom, z čeho vychází nenávist vůči jiným rasám a národům? Buď z nesouhlasu s jejich konáním, a nebo, a to splývá i s tím prvním důvodem, ze strachu. Nechci multikulturním odborníkům vymlouvat, že je to strach většinou neodpodstatněný.To, co je rasismus v dnešní každodenní podobě snad přece vychází z celkem přirozené věci; když celý život žijete v bílé nebo černé komunitě a najednou se k vám přistěhuje někdo odlišný, budete se na něj dívat jinak. Nebudete si jím jisti, nebudete znát jeho zvyky. A budete se ho trochu bát.

Jediná cesta jak se zbavit rasismu je pochopení cizích kultur a návyků.
Pozor, ne jejich přijetí, ne přizpůsobování - přizpůsobit se musí vždy ti, kteří přicházejí. Bez tolerance to opravdu nepůjde, ale obětovat svou kulturní identitu je přece jenom přehnané.

Jak říká i moje babička: Mně nevadí kdo jsou, ale jak se chovají.

Tím narážím na problémy ohledně etnika. Jakékoliv postihy lidí, kteří neplní své povinnosti, jsou myslím zcela na místě. Nechápu snahu médií z každého razantního kroku dělat rasistický čin; takhle to přece vůbec není. Kdyby se příslušník jiného národa či rasy choval stejně a dělal problémy, mělo by s ním být naloženo tak, jako s bílým Čechem. Tohleto podsouvání rasistických pohnutek je vážně k smíchu. Vždyť to snad ani není možné..

A myslím že tenhle postoj (rovnost a nehledání rasismu tam, kde je vše správně vyřešeno) by měl proudit že všech médií, a je
krátkozraké ho nahrazovat obvňováním z nesnášenlivosti. Bohužel, na volání po rasismu slyší více lidí než na volání po řešení.

Ruku v ruce s rasismem pak jdou i předsudky. Předsudky jsou ale mnohdy totožné se zkušenostmi.

Upřímně řečeno, lidí, kteří pohrdají člověkem pouze kvůli jeho rase je snad už málo. Možná neonacisté. Ale zkušenosti se skupinami lidí, kteří se chovají velmi podobně, se nedají nazývat předsudky.

Až se opět bude někdo snažit řešit nějaký problém, jistě se pro to v médiích vyhradí hodně prostoru. Zbývá jen čekat na další ukázku.
(Tento příspěvek se vlastně nezabývá rasismem, který z velké části již vymizel, ale vylhaným rasismem.)

Jaké řešení problému vidíte?

A zase se tím zabýváme
Maura, 26.7.2007 23:27

Vážený pane, váš článek se mi líbí a souhlasím s tím. Ale vy mluvíte za většinu. Nikdy jste neslyšel a neptal jste se, co si o chování a přístupech k problémům života myslí národostní menšiny, které žijí na našem území. Já jsem přesvědčená, že do tohoto zrcadla se málokdo odváží nahlédnout.
Myslíte si skutečně, že národnostní většina je tak skvělá, že může objektivně řešit problémy menšin, aniž by se dopouštěla na nich křivdy a neházela je do jednoho pytle s těmi, kteří se neumí přizpůsobit ? Co by se asi stalo, kdyby zde byli i černí policisté nebo čínští úředníci či umělci ? Vzpomínáte, jak se křivě dívali na černošského hlasetele Novy ? To opravdu není rasimus. Ani vylhaný rasismus. To je malost.

Odp: A zase se tím zabýváme
NEMO, 27.7.2007 9:50

Pokud zde budou černí policisté, tím líp, alespoň dohlídnou na své lidi. ;)
S černým hlasatelem NOVY jsem nikdy problém neměl, (ba naopak, s Lucií se tak nějak doplňují) nepobíral totiž dávky a neřval, že chce od města byt, protože ten starý vybydlel od půdy až po sklep a dole zasilážoval dva metry odpadu a hnoje.

Rasismus zde není, zde je jen nevraživost vůči vyžírkům a šmejdům, to že jich je nejvíc vidět mezi cikány, je jen jejich problém. Pomoci už se jim dostalo více než komukoliv jinému. Takže bych byl rád, kdyby už konečně žili za svoje a neotravovali ostatní normálně žijící lidi.

A sorry Maura, když se odstěhuji do jiného státu, tak v prvé řadě se budu snažit, abych mezi ně tak nějak zapad, a ne že budu hulákat s nataženou rukou. :(
Žádné zrcadlo nepotřebuji, vidím dost každý den. Jsou to zkrátka pijavice a vychcánci a naši poblitici je jen podporují, vivat Čunek.

Odp2: A zase se tím zabýváme
zednik, 27.7.2007 11:58

skoro na konci zivota jsem dostal zpravu, proc Cikani silazuji bordel a sami maji doma cisto,je to pry tisicileta tradice NEPOSKVRNENI, ktera je doprovazi jiz z Indie.Chapou to Pithartove, Uhlove, Havlove? Kdo z LIBERALU si umazal pracky a snazil se s nimi nejaky cas zit a pochopit je? Naznalost vytvari podezreni,posleze strach a pak UTOK.

Odp3: A zase se tím zabýváme
opičák, 27.7.2007 12:09

to je opravdu pěkné:) proč se tedy oni nesnaží pochopit nás? automaticky předpokládáte, že my jsme ti, kdo mají pochopit to pro nás nepřijatelné chování. řekněte mi jediný důvod, proč by to nemělo být naopak.

Odp4: A zase se tím zabýváme
Marcus, 21.4.2010 20:57

Ve skutečnosti by se menšina měla přizpůsobit, pokud do ČR přišli a chtějí tu žít, tak je jejich přizpůsobení dle mého názoru velice důležité. Mají jen štěstí v naší... řekl bych až debilní, politice.

Odp3: A zase se tím zabýváme
NEMO, 27.7.2007 13:07

Tak ať se pak nediví, že se pro ně zřizují „gheta“, oddělaná od civilizace, protože bordel vedle baráku nechce nikdo. Tak to tu prostě chodí.
Dokáže mě třeba vytočit reportáž v TV, kde nějaký starý dědek silážuje odpadky v paneláku nebo chová hejno koček (víc jak 20 ks)...

Není to problém cikánů, ale našich hyperkorektních politiků skrývajících se za korektnost a kravaťáctví a potřebu sbírat před volbami body, jo to se hodí každý cikán, ukrajinec, rus apod..
Tyhle super korektní zákony nás opravdu zabijí. Jak se mám bránit zápachu a bordelu v sousedním bytě, když na ně neplatí žádný zákon a vyhláška a hned je všechno rasismus?

Ne, tohle nikdy nepochopím, zkrátka kdo dělá bordel by měl být usměrněn za každou cenu, i za cenu vystěhování na periferii mezi odpadky, když je tak miluje...

A co je to neposkvrnění? Zase nějaký multikulturní nesmysl. Tím, že odpad vhodím sousedovi, jsem neposkvrněný? Haha... :(

Evropa je KŘESŤANSKÁ, má to zde dlouholeté tradice. Takže pokud se to přistěhovalci nelíbí, ať táhne odkud přišel.

Proč sem lezou, když se jim tu nelíbí. Já jim taky nelezu na mešitu a neinstaluji tam kříž a zvony...
Zkrátka v každé části Země, je určité kulturní, politické a jiné prostředí, tak proč, do prdele, přistěhovalci a jiní živlové, mají potřebu to měnit?

Odp2: A zase se tím zabýváme
Kareta, 27.7.2007 19:37

Rasismus zde není, zde je jen nevraživost vůči vyžírkům a šmejdům- souhlasím, jen bych ještě upřesnila- odůvodněná nevraživost.

Kdyby se menšiny chovaly a žily podle zákonů většinové společnosti, nikdo by si jich ani nevšiml. A to by bylo dle jejich pojetí právě špatně. Jsou opravdu vychytralí, dávno jim došlo, že z role fiktivní rasisitické oběti mohou pouze vytěžit. A to, bohužel, díky pokrytectví našich politiků, kteří často jako obhájci práv menšin začínají, nebo naopak, zachraňují svou kariéru. Je zajímavé, jak se v médiích vždy vyjadřují k právům menšin, ovšem bez povšimnutí ponechávají jejich povinnosti.

Mně, osobně, jakákoliv debata o právech menšin přijde naprosto zbytečná a nesmyslná. Jednou si vybraly život zde, a tak by pro ně měly být práva i povinnosti stejné jako pro většinovou společnost- nemáme přeci zvláštní ústavu pro většiny a pro menšiny, pro poctivce a pro příživníky, pro muže a pro ženy atd. Proto beru jakékoliv medializování sociálního „útisku“ menšin jako reklamní kampaň politiků, kteří se potřebují momentálně zviditelnit tím, že do případu zasáhnou, ať už slovem, nebo činem. Je zajímavé, že sociální případy z okruhu většinové společnosti zůstávají u našich politiků, téměř výhradně, bez povšimnutí. Vždycky je lepší mít nálepku antirasisty, než zachránce „bílých socek“, že?!:-(

Odp2: A zase se tím zabýváme
Maura, 28.7.2007 8:42

Podle tvých slov, milý příteli, jsi slušný člověk. Žila jsem nějakou dobu v zahraničí a viděla jsem, jak se tam někteří naši občané chovají ...... byla jsem dost šokovaná a nebyli to žádná chudáci .....
Ale v ostatním máš pravdu. děkuji ti za odpověď.

Odp3: A zase se tím zabýváme
NEMO, 28.7.2007 11:47

Tak nějak se držím zásady, co otravuje tebe, nedělej ostatním. Jak se říká svoboda jedince končí tam, kde začíná svoboda toho druhého. A každý máme svůj akceptační prostor kolem sebe, kde je nám nepříjemná přítomnost cizí osoby, u mě asi 80cm. :)

Zásada mezigalaktického cestování, nevměšuj se do záležitostí druhých, pokud tě to přímo neohrožuje.

Odp2: A zase se tím zabýváme
Pavel od vody, 7.8.2007 14:58

Pokud zde budou černí policisté, tím líp, alespoň dohlídnou na své lidi. ;)
Černý policajt není požadován už proto, že ho samo etnikum odmítá. Nemůže se totiž vymlouvat na rasismus a na diskriminaci.
A smutná je i skutečnost, když už někdo z politiků nazve problematiku pravým jménem, tak je v médiích obviněn z rasismu (:o(

Odp: A zase se tím zabýváme
opičák, 27.7.2007 11:23

národnostní většina samozřejmě nemůže objektivně řešit problémy menšin, ale - máme přece demokracii:) - řešení většiny je holt přijatelnější. kdybych se stěhoval do cizího kraje, tak se taky musím přizpůsobit místním zvyklostem i přes to, že by mi to připadalo nespravedlivé.

> Jaké řešení problému vidíte?...
kahi, 27.7.2007 0:00

> Jaké řešení problému vidíte?

Jakého problému? (Promiňte, že se tak blbě ptám, ale článek mi proplul mezi prsty a rád bych to slyšel jednou větou.)

Odp: > Jaké řešení problému vidíte?...
Growen, 27.7.2007 10:56

Toho, že téměř každý čin vedoucí k nějakému řešení je takřka vždy, ať už nepřímo nebo přímo, nařčen z rasismu a je rozpoutána bouře obrovského tlaku na ,,pachatele".

Odp2: > Jaké řešení problému vidíte?...
kahi, 28.7.2007 9:56

(Aha, díky.) Snad protože konkurenti „pachatele“ to vidí jako šanci srazit ho dolů?

Odp3: > Jaké řešení problému vidíte?...
Growen, 28.7.2007 10:12

To nepochybně... anebo se sami předvedou ve světle bojovníků proti rasismu.. těžko říct jestli to lidem stačí, ale bojím se že většině (možná) ano.

Odp4: > Jaké řešení problému vidíte?...
kahi, 28.7.2007 16:45

Dovolil bych si tvrdit, že lidem to stačí. Pokud bychom diskutující na idnes (spekulativně) vzali za krystalický průměr, tak není pochyb, že na rasizmus lidi slyší. Ale trochu naruby :-).

Odp5: > Jaké řešení problému vidíte?...
Growen, 28.7.2007 17:36

Pak by mě zajímalo, proč řvouni kterých je jistě dost nejsou i zde. (Mimochodem, mě to tak vyhovuje. :)
Když se podívám třeba i na diskuze na Novinkách, je to tam samé nadávání a politické zesměšňování.
Svíce je na tom o několik stovek procent lépe. :)

Odp6: > Jaké řešení problému vidíte?...
kahi, 28.7.2007 19:34

Protože vrána sedá k vráně. :-)

Odp6: > Jaké řešení problému vidíte?...
NEMO, 30.7.2007 16:39

Pak by mě zajímalo, proč řvouni kterých je jistě dost nejsou i zde.
Ještě to tak. ;) Ale pár se jich tu v minulosti zjevilo.
Nemusí být všude žumpa a plno „mistrů“ světa omeleta, kteří jezdí v nejlepším bouráku, mají největší barák, byt a taky tu nejlepší super babu. Takových je... :)

Proboha
Tři kroky do tmy, 27.7.2007 10:51

přizpůsobit se musí vždy ti, kteří přicházejí.

Proboha chlapče, tvá naivita je nekonečná. Už jen za tento názor by tě polovina placených aktivistů typu Uhla & Jacques a šmoků bez mrknutí oka označila za fašistu, ba přímo za novodobého Hitlera. I přesto, že jde o názor veskrze správný.

Odp: Proboha
Growen, 27.7.2007 11:01

hmm... označovat mě mohou. Myslím ale, že tenhle názor je správnější než ten, podle kterého sednes jede.
(Fašista bezpochyby nejsem, velmi si cením svobody. A novodobý Hitler? :) )
Věřím, že to co jste napsal je skutečně potencionální názor pouze těch placených aktivistů.

Odp2: Proboha
Growen, 27.7.2007 11:02

samozřejmě, označovat by mě mohli.
:-)

s černým zpravodajem z Novy sem osobně...
Growen, 27.7.2007 11:04

s černým zpravodajem z Novy sem osobně nikdy problém neměl :) pouze když sem ho viděl poprvé, tak mě to trochu překvapilo.
Samozřejmě že řešení by mělo být spravedlivé. Ale doufám že někteří z menšin jsou od zbytku dostatečně odlišní na to, aby nebyli vhazováni do stejného vaku.

Hyperkorektnost...
NEMO, 27.7.2007 13:17

A je to tu zase... IDNES se bojí diskuse o cikánech, IDNES se bojí cikánů... ;)

Politici s Romy neuspěli...

Odp: Hyperkorektnost...
Growen, 27.7.2007 14:20

nu nevím, vám se zdá něco v nepořádku? Zrovna tenhle článek je snad předzvěstí změn k lepšímu.:-)

Odp2: Hyperkorektnost...
NEMO, 27.7.2007 14:29

Nejde o článek ten je v pořádku, i když pár výhrad mám, ale o NEMOŽNOST diskutovat pod ním, čeho se bojí?
Je tam takových víc, zkrátka jakmile se v článku mihne slovo ROM, je po diskusi...
Srabáci. ;)

Odp3: Hyperkorektnost...
Growen, 27.7.2007 14:34

aha... taky sem tam koukal po diskuzi... :D

Odp4: Hyperkorektnost...
NEMO, 27.7.2007 15:34

Tak tohle je hustý... Opravdu reprezentace, tohle nám dělalo premiéra a moralizovalo v TV.
Pak se nedivme, že si menšiny vyskakují.

Paroubek si s milenkou užívá na koupališti

To je jak vorvaň a suchá větev... :)
A sláva diskuse zatím frčí, aspoň se zasmějeme.

Jinak je tam další článek o Dne rasy, a tam je to taky zařízlý. Takže je jasný, že v IDNES je drsný cenzor. :(
Jen co se jim hodí, názory lidí je nezajímaj, stejně jako politiky...

Odp5: Hyperkorektnost...
Growen, 27.7.2007 21:37

ale když to někdo prokoukne... asi pošlu email, a zeptám se proč někde diskuze není :) zajímala by mě odpověď..

Odp6: Hyperkorektnost...
Tři kroky do tmy, 28.7.2007 10:23

Není těžké si povšimnout, že na I-Heute není diskuze u žádného článku, který se nějakým způsobem, třeba i nepřímo, týká cikánů. Asi nepřekvapí, že většina těchto článků bez diskuzí se nachází v rubrice *černá kronika*. Posledním případem je článek o zřícené hale v areálu Poldi, která spadla zřejmě důsledkem rozebírání. :-)

Rasismus je bezpochyby stav,
Etana, 28.7.2007 8:16

kdy vidíme lidi kteří nějakým způsobem narušují naše zvyky, jistoty a představy o pořádku a uděláme si z nich v mysli od nás jasně oddělenou skupinu. Oddělenou barvou pleti, jazykem, původem. Tím si jasně ohraničíme problém a můžeme k němu přistupovat jako k něčemu, čeho nejsme účastni a co tedy můžeme v klidu kritizovat, aniž bychom přitom káleli do vlastního hnízda.
Ve vašich komentářích je samozřejmě řeč o cikánech, ale platí to universálně. Německé „Česi nekradte nam tady“ je totožné s „ Cikáni jen dělají bordel a nechtějí chodit do školy“ a ústí až do situací, kdy pro nás nerozeznatelní černoši-Tutsiové a Hutuové- se navzájem vyvražďují po statisících. Oni ten mezi sebou vidí, my ne.
Po světě žijí miliony lidí stejným stylem jako cikáni. Jsou však někde jinde než tady, takže k nim za velké peníze jezdíme na dovolenou a obdivujeme jejich kulturu, kupujeme si suvenýry a fotíme si malebné scenerie .
Nebýt rasista znamená vidět všechny včetně cikánů, kteří nás tak štvou jako stejné lidi. Červeňák nám ukradl auto, ne cikán nám ukradl auto. Tak donutíme policii, ať ho chytí,pokud to neudělá, budeme si stěžovat, že policie to nedokázala, ne nadávat na cikány. Policie schramstne víc peněz z rozpočtu než sociální dávky. Úřad práce bude dělat pořádně svůj úkol, nejen formálně. Je placen také z našich peněz a jeho produktivita práce je totožná s tou „cikánskou“.
A my do snahy o soužití vložíme jediné- nebudeme svým dětem říkat:„ Pepíčku, nehraj si s Arankou, je to cikánka, od těch raději dál.“ a nebudeme odmítat cikánské zájemce o práci ( vím, moc jich není, ale popravdě, oni nejsou blbí a dobře ví, že je odevšad vykopnou dřív, než projdou vrátnicí do personálního oddělení). Pokud se nastěhuje cikánská rodina do našeho domu, zkusíme je přivítat a chovat se k nim slušně. Často to dělá divy. A pokud budou dělat bordel, nekompromisně budeme požadovat po odpovědných lidech- policii, městských úřadech, poslancích, senátorech atd. nápravu.
Nadáváním na cikány rozhodně nic nevyřešíme. A zapomeňte na to, že se někomu povede vám nemilé etnické skupiny vyhnat z republiky nebo že je nacpáním do ghet a ignorováním nějak vychováte nebo se jich zbavíte. Právě naopak.
Připravte se na to, že do ČR budou proudit další a další cizinci, kteří s sebou přinesou své zvyky a svou mentalitu.Co si počnete pak ?

Odp: Rasismus je bezpochyby stav,
David12345678, 29.7.2007 1:00

Plný souhlas. Za činy nelze vidět jednotlivou rasu. Je smutné, že si většina lidí neuvědomuje, že vyčlenéním skupiny obzvatelstva (podle barvy pleti) šanci na pokusy její části o přizpůsobení. Integrovat nějakou část romů se podařilo vždy spíše lidem kteří se snažili daný problém řešit pomocí programů podporujících zaměstnanost menšinz než integrací v ghettech kde jsou pouze spolupracující skupinkou sobě podobných a kde odpor rpomů proti bílým pouze nabere na síle. Je pochopitelné, že by sme jim neměli příliš nadbíhat a snažit se přizpůsobit naši kulturu, zjednodušení problému na jednu rasu rozhodně k řešení nepřispívá.

Odp2: Rasismus je bezpochyby stav,
Jana, 29.7.2007 13:56

Již podruhé jsem viděla reportáž ČT o řešení romské otázky ve Španělsku. Je zajímavé, že u nich to jde. Doporučuju ke shlédnutí, určitě se najde volně na stránkách ČT.

oni pracovali !
skeptik, 28.7.2007 8:47

Nedávno,cca 10dnů jsem cosi zažil.Před doměm mě zastavil otrhaný žigul a v něm...dva dobre opálení Češi,reakce byla zalezl jsem domu a zamkl(dva západy),co kdyby...Oni však vznesli dotak,kde je č.p. xy,nedůvěřivě jsem vylez a ukázal.Asi po půl hodině mě to nedalo,vylezl jsem a co vídím!Ti dva dobre opálení mydlí krumpáči do země(měli označeno kde) až se z nich kouří,tak činili cca 4 hodiny.Potom přijel šéf,pokyvoval hlavou něco opět vymezil a oni kupali opět vytrvale dál.Zkrátka až do odpoledne makali „jako barevní“.Potom to ohradili a v otrhanem žiguli odjeli.Dodnes se z toho nemohu vzpamtovat,když si na to vzpomenu.A tak se mě od té doby honí hlavou otázky a tak nějak mě nabourávají dosud ucelený pohled „na věc“.Stále vystupuje do popředí otázka V ČEM TO JE?Kruciš!?Že?

Odp: oni pracovali !
Growen, 28.7.2007 10:27

Včera mi zase řekl kamarád, že ho v obchoďáku nějaký člověk cikánského původu pustil ve frontě před sebe, protože měl k zaplacení (kamarád) jenom láhev s pitím.
Jisté je, že odsuzovat všechny jenom kvůli jejich rase je idiotské.

Odp2: oni pracovali !
Tři kroky do tmy, 28.7.2007 11:07

Myslím si, že barva pleti je to poslední, co by občanům na cikánech vadilo. Z nějakého důvodu se domnívám, že je to spíše jejich chování a kriminální návyky.

Odp3: oni pracovali !
NEMO, 28.7.2007 11:39

Jo tak nějak. Ale určitý „respekt“ a obavy stále vzbuzují. :)
Tak nějak z principu jsme před nimi víc opatrní, špatné zkušenosti se jen tak nezapomínají. A taky jsou z dálky hodně slyšet, tak spozorním a víc sleduji okolí...

Odp4: oni pracovali !
Tři kroky do tmy, 28.7.2007 12:52

Přírodu obelhat nelze, ani prostřednictvím politické korektnosti a podobných amerických vynálezů. Předsudky jsou součástí pudu sebezáchovy. Pokud mě 10x okradly (zmlátily, znásilnily) černé siluety, po jedenácté si dám setsakramentský pozor, když černé siluety uvidím. A nic na tom nezmění ani placený aktivista a stádo šmoků.

Odp5: oni pracovali !
Tommy, 30.7.2007 9:14

Souhlas, akorát si začnu dávat bacha dřív než p jedenácté :-)

„Rasistické“ výroky
Saw, 28.7.2007 17:24

S většinou názorů tu souhlasím. Ještě bych rozpoutal diskuzi na téma odsuzovaní politiků jako je třeba Čunek, za výroky které vyznívají rasisticky ale přesto se zakládají na pravdě. Když je pravda rasistická, tomu už říkám problém :-)

Jinak jako řešení bych založil lidové milice které by hlídaly v tramvajích a jistých částech měst a dohlížely na pořádek, když už se tomu Policie ČR tak zarytě vyhýbá...

A ještě jedna věc čistě filozoficky, je...
Saw, 28.7.2007 20:33

A ještě jedna věc čistě filozoficky, je naše rasa a kultura podle Vás tou správnou? Tou která si zaslouží být bráněna za každou cenu?

Například asijské kultury měly odjakživa lepší disciplínu, indiáni si mnohem lépe uvědomovali vztah k přírodě. Nám se ale povedlo vybudovat civilizaci, která se nakonec vyvinula víceméně v tolerantní oproti jiným kulturám, a teoreticky by měla čerpat ze všeho „to nejlepší“. Problém je, že se ale stále chová (v tom špatném slova smyslu) rasisticky velká část přistěhovalců, a tím se ta myšlenka poněkud sama pohřbívá.

Dle mého soudu stojí za to bránit rasu, která v principu není rasistická, ale zároveň je potřeba nepodřezávat si pod sebou větev zrovnopravňováním netolerantních kultur na vlastním území. Připadá mi to jako kdyby se v demokracii zvolilo totalitní zřízení...

hledal a nenašel
skeptik, 29.7.2007 12:58

Opravdu nenašel jsem nějakou stopu po exodusu a dlouhé cestě opovrhovaného indického kmene,který v počtu několika tisíc pro své nekalé způsoby jednání z Indie.Tento exodus byl souhrou návazností v tehdy prosperujíci Indii.Uvedený exodus se měl postupně stát pro tento kmen z Indie,dlouhou poutí po celém světě.Nenašel jsem ač jsem velmi usilovně hledal,zdali něčím významným přistělo do tehdejší kultury ostatních národů.Jsou jisté zmínky z Babylonu a,ale i tam byli zřejmě vyobcování,neboť i na tehdejší způsob života byli neúnosní a byvávali velmi často vyhánění.Takže cestovaní po planetě Zemi se jím stalo životním údělem a přetrvává do dneška.Ovšem neodpustím si poznámku,že v zemi zvané Česko,zda se našli ten správný ráj jejich originálního myšlení.Jaké to myšlení je vidíme přece v stávací realitě,že!Takže vyvstává otázka.Myslíte,že je možné domestikovat tento kmen lidí,když za cca 1000 roků se to nikomu nepovedlo?Já osobně o tom budu velmi pochybovat.A to ostatní je již toho všeho důsledek,ne?

Odp: hledal a nenašel
Tři kroky do tmy, 29.7.2007 18:59

Myslíte,že je možné domestikovat tento kmen lidí...

Jak v čem. Pokud jde o nákup TV s plazmovou obrazovkou, používání mobilů s kamerou a vyhledávání bezpracného přísunu dalšího oběživa, tam se cikáni domestikují ochotně a rychle. V případě pravidelných pracovních návyků a dodržování pravidel občanského soužití je ovšem domestikace cikánů nemožná. Ta 3% výjimka jen potvrzuje pravidlo. ;-)

Odp2: hledal a nenašel
MILDA, 13.8.2007 21:14

BRAVO!!!!Naprosto souuhlasím i stou tečkou na konci.

Odp: hledal a nenašel
kahi, 30.7.2007 0:15

...když za cca 1000 roků se to nikomu nepovedlo?

On už to někdo zkoušel?

Odp2: hledal a nenašel
NEMO, 30.7.2007 11:46

Jistě, třeba komunisti je násilím domestikovali, nastěhovali do nových bytů s parketami a ti neměli nic lepšího na práci než je vytrhat a udělat si oheň uprostřed místnosti. Něco takového jako ústřední topení bylo nad jejich možnosti chápání.

Nebo dostali barák, a ten do jara vybydleli způsobem, že by dobrý tak k demolici, „vykousali“ krovy na topení a střecha se pak propadla...

Stejně jako dnes recyklují staré výrobní haly, akorát u nich není nikdo kdo by rozuměl trochu statice nebo jim měli raději na obecním úřadě vysvětlit, že je lepší barák rozebírat odshora a ne od hlavních nosníků od spoda... ;)

Je blbý, že to tam pár odneslo, ale holt za blbost se platí. Když vlezu do chemičky, taky nebudu otáčet všemi kohouty na které narazím... Nebo se nebudu koupat v hezky vypadající nádrži se světélkující kapalinou... :)

Když oni jsou takový chudáčci, že jim ty dávky na chlast a cigára nestačí, tak musí chodit krást železo. Co tam v té hale vůbec dělali? Zavřel bych je všechny do basy a nahnal to tam uklidit...

Odp3: hledal a nenašel
kahi, 30.7.2007 15:15

Jistě, třeba komunisti je násilím domestikovali

Skeptik řekl „... za 1000 let“. Násilné usazování je věcí uplynulého století. Takže to není odpovědí... (A proč tak citově?)

Odp4: hledal a nenašel
NEMO, 30.7.2007 16:36

Jo tak to zřejmě ne.
Tak dlouho po Zemi nechodím, nemůžu sloužit. :)

Odp3: hledal a nenašel
MILDA, 13.8.2007 21:00

Naprosto s Tebou souhlasím!!! Když já bílý Gadžo vybydlím byt,(což si až na malé vyjímky nedokážu představit),tak to zaplatím i z Úrokama a ten chudák ROM dostane další nový byt(ZDARMA),Jinak by to byla rasová dyskriminace.Nikdy jsem nebyl rasista a ani nejsem!!!

A zase ten rasismus
Bedřiška, 2.7.2008 7:32

Já jsem toho názoru,že u nás rasismus žádný není.To jenom nepracující nepřizpůsobivá menšina se naučila po revoluci parazitovat na většině pracujícího národa.
Příklad.Můj syn má kamaráda cikána.
Toho když úřad práce někam pošle do zaměstnání,tak si tam nejprve pod jiným jménem zavolá a domluví se,že mu určitě mají držet to místo,že má o něj zájem a že určitě nastoupí.
Potom si tam dojde pod vlastním jménem se o to místo ucházet.
Pochopitelně je už obsazené a tak jde na úřad práce a tam jim ještě vynadá proč ho tam posílali,když je to obsazené.
Takhle už pobírá sociální dávky od r.1989 a ještě na práci nesáhl.
To by čech nevymyslel ani náhodou.
Můj syn měl dvě přítelkyně cikánky s kterými má bohužel děti.Obě dokončili sotva základní školu.
Jediné co jim oběma jde dobře je prostituce a parazitování na chlapech.
Nikdo o mě nemůže říct,že jsem rasistka,protože se starám o vnučku která je polocikánka a mám ji moc ráda.
Ale štve mě,když druhá synova přítelkyně(která měla dceru než poznala mého syna) s tou dcerou klidně obchoduje a naše sociálky a policie dělají jako že nic jenom proto,že je to cikánka.
Kdyby obchodovala s dítětem bílá matka,tak jí ho hned přinejmenším seberou a jí potrestají.
A už jenom přístupy soudu.Otec řádně pracující,stabilní bydlení nekouří,nepije,nikam nechodí jenom se věnuje práci a dětem dítě nedostal protože je bílý.Matka cikánka,každé dítě s někým jiným,gemblerka,alkoholička,kuřačka,prostitutka bez domova potloukající se po Azylech a příbuzných a kšeftující s vlastním dítětem,neplatička nájmů dítě dostala,protože se sociální pracovnice a soudy bojí,aby neřvala že jsme rasisti.
Tak se ptám vůči komu je v naší republice ten rasismus?
Podle mě je jasně namířen vůči nám kteří žijeme slušně a řádně pracujeme.
Divím se,proč si tedy cikáni nezaloží někde vlastní stát a nejdou tam žít ti,kteří chtějí mít svou kultůru a nechtějí se přizpůsobit většině.Tam by byli pouze mezi svými a nikdo by je nediskriminoval.Ti co se zde přizpůsobili,tak s tím zbytkem stejně už nechtějí mít nic společného.Ale otázka je,kdo by je tam živil?

Souhlasím
Disident, 8.7.2008 13:56

Souhlasím s Bedřiškou.
Právě to je jeden z důvodů proč my nacionalisté děláme demonstrace.Režim se nás snaží schodit ovšem neco pravdy máme že jo.České peníze pro české lidi,žádný radar, české hranice Čechy čechum doslova.

PROBLĚM CIKÁNI
JOSEF, 14.7.2008 17:07

PLNĚ SOUHLASÍM.JSEM JIŽ V DŮCHODU ALE ROMSKÁ OTÁZKA JE STÁLE AKTUÁLNÍ.DÁVÁM ZA PRAVDU VŠEM,KTEŘÍ K TOMUTO OŽEHAVÉMU PROBLÉMU ZASLALI SVÉ PŘÍSPĚVKY.ROMSKÁ MENŠÍNASE MUSÍ ŘEŠIT IHNED,PROTOŽE HROZÍ,ŽE ZA PÁR LET,PŘI SOUČASNÉ SOCIÁLNÍ POLITICE TO BUDE VĚTŠINA A POTOM BŮH S NÁMI.

Rasismus a rasy
václav, 5.8.2008 19:29

I když je mi něco přes 80 let,stále si s tím nevím rady.Existují různé rasy zvířat,rasy se šlechtí ,na př.koně,psy atd.A co člověk? Máme výběrové školy,nadané a méně nadané děti,-mezi lidmi jsou velké rozdíly.Děláme přijímací zkoušky na vyšší školy,které mají prosát schopné a méně schopné.
Máme školy jen pro ty nejlepší,např. Cambridge,Eton atd. Má toto vše něco společného s rasismem? Lze pojem rasa vztahnout i na člověka?
Proč je rasismus tak zavrženíhodný? Ano-''Deutschland über Alles'' to je jistě špatně.Všichni si máme být rovni-Číňan,Rus,Čech,Polák atd.Je takový Bavorák v kroji a dechovkou nacionalista? Jaký je rozdíl mezi čecháčovstvím a národním uvědoměním?
Co Vy na to? Předem děkuji!
vjanovsky@olny.cz

oprava
václav, 5.8.2008 19:34

Pochopitelně @volny.cz

Václave: Samozdřejmě že se to dá vzít i...
Disident, 30.8.2008 14:22

Václave: Samozdřejmě že se to dá vzít i na člověka šlechtění ras.Ptáte se rozdíl mezi čecháčkovstvím a nár uvědoměním .Čecháčkvství nesnášim ten víraz je třeba to že opravdu nebojujem proti okupaci USA to že nikdo ještě nezastřelil Kondolizu Rajsovou a národní uvědomění je že si držíme své zvyky,tradice,svou krev a půdu.Rasizmus a větší nacionalizmus je obrana našeho Národa když se sem hrnou hordy přistěhovalců potřebujem to jako sůl.Je dobře že slova rasizmus,nacionalizmus antisemitizmus už čím dál tím víc lidí chápe pozitivně ano to jsou kladná a pozitivní slova.

Z článku - Jediná cesta jak se zbavit...
dakota, 24.4.2009 18:41

Z článku - Jediná cesta jak se zbavit rasismu je pochopení cizích kultur a návyků.
Pozor, ne jejich přijetí, ne přizpůsobování - přizpůsobit se musí vždy ti, kteří přicházejí.- A to se právě neděje a přizpůsobujeme se my Evropané a bílá rasa všelijakým přivandrovalcům . Západní Evropa se už přímo dusí pod tlakem islámu, Francie- 2000 mešit , Holandsko - zamořený a islamista na radnici, Německo zamořený a islamista taktéž na radnici ( Kolín nad Rýnem), Švédsko zamořený atd atd, to vše ve jménu humanity či spíš psudohumanity. Jak to bude vypadat za 50- 100 let ani nedomyslet. Mám dojem že je soumrak na bílou rasou.

Určitá míra rasismu je lidem vrozená...
Tlapka, 27.4.2009 9:16

Určitá míra rasismu je lidem vrozená, protože přirozeně si myslí, že jejich tlupa je nejlepší. Třeba mladí si myslí že jsou lepší než staří a muži než ženy a naopak.. dělníci a inteligenti... a vůbec už jiná rasa, zejména se sklonem k parazitismu. Tento sklon pak využívají politici a méně schopné druhy občanů, tím může dojít pak rasismus naplnění.

Odp: Určitá míra rasismu je lidem vrozená...
Zákys, 17.11.2013 8:48

Tak jsem se dozvěděl že jako správnej živočich jsem rasista a mám to dokonce vpečetěno v některé z pentlic kyseliny deoxyribonukleové. Mně prudí hlavně vši tou jejich neoblomnou vlastností že se na holé „lebce“ zásadně drží „Vší silou.“ A rovněž jsem uklidněn že ať dělám co dělám, nic s tím neudělám. Mám to od Boha! Budu si muste začít zvykat na revoluční defétismus s tím, že není pravdou našeptávání těchto „pravd“ jakýmisi imperiálními dobře utajenými vůdci, ale mám to přímo od Nejvyššího hybatele(přírody). Jak já konečně začínám milovat parazity. Třeba orchideje.

aaa
a, 16.11.2013 13:10

Me sere akorat ze lidi v tehle republice nesnasei cigose protoze delaji bordel (ja je taky nenavidim sice nejsou takovy vseci ale to snad jen 1%) a pak nadavaji i na jine rasy... nejvic pripadu sem slysel spise v ciganama ze nekoho zabili atd ale malokdy treba ze nakej african tu zmlatil par lidi na ulici nebo je dokonce zabil vy ano? ja ne a osobne je to problem proste s tema ciganama takze neposuzujte podle nich i ostatni mnoho lidi rika ze cernoch je jako cigan tak tohle je naprosta sracka nic vic

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.