Nefilozofujte u piva, přijďte na Svíci.cz!

Poslední komentáře

Střípky z diskuse

Zajímavé odkazy

Novinky na Svíci.cz

  • 30.11.2007: Nyní jsou nově přidané komentáře od poslední návštěvy zvýrazněny barevně
  • 13.4.2007: Možnost úpravy i zatím neschváleného článku
  • 22.6.2006: Zlepšeno vyhledávání
Proč používat Linux

Komentáře k článku

25.6.2007 19:39

Sandály a ponožky

Léto je tu a s ním i horka, která nás nutí vytahovat ze šatníků vzdušné oblečení a z botníků lehké boty. Kdo zrovna ze společenských nebo pracovních důvodů nemá předepsanou jinou obuv, povětšině sáhne po sandálech. Stojí před námi otázka, jestli si máme sandály obout na boso nebo jestli si nejprve obléci ponožky. Pro někoho je odpověď jasná, pro někoho dilema.

Loni na Radiožurnálu se jeden módní návrhář vyjádřil jednoznačně - ponožky v sandálech jsou něco hrozného. Ale už neřekl proč, zřejmě to byl jen jeho pocit.

Co se týče estetiky, můžeme o kombinaci sandálů s ponožkami vést diskuze, jednoznačný výsledek stejně nenajdeme. Mně osobně přijde stejné obout si sandály na boso, jako obléci si sako bez košile. Obojí sluší pouze pěkným ženám.

Podívejme se na nohu v sandálu ze stránky praktické a hygienické. Chodidlo od chodníku dělí jeden až dva centimetry podrážky. Při chůzi se zvíří tenká vrstva prachu, která se všemi otvory v sandálu dostává k noze. Z čeho se skládá takový prach na chodníku? Je to nejen písek a humus (odumřelá těla rostlin a živočichů), ale i zbytky ptačích a psích exkrementů (těch je ve městech požehnaně), sem tam nějaký vajgl a plivanec.

Pokud je noha v ponožce, zachytí se naprostá většina tohoto prachu v ponožce. Navíc se v ponožce zachytí i pot, který se chtě nechtě tvoří na chodidle a nemá se kudy dostat pryč. Není problém ponožky vyměnit i několikrát denně a mít nohu ve styku s čistým povrchem.

A jak je na tom ten, který ponožky do sandálů nenosí? Myje si denně sandály? Myje si nohy ihned po příchodu domů? V nejlepším případě to bude u něj doma vypadat takto: přijde do předsíně, zuje sandály. Na chodidle má onu směs vlastního potu smíšeného s prachem z ulice. Takto šlápne buď do domácí obuvi nebo přímo na podlahu. Dojde do koupelny a umyje si nohy. V horším případě si nohy neumyje hned a roznáší si tento „zázrak“ po bytě. Husí kůži mi nahání představa, že se směs prachu a potu otře v obýváku do koberce, na kterém si pak hrají děti. A co sandál, který se neomyje? Tam část potu s prachem zůstane, voda se odpaří a zbytek se druhý den smíchá s novým prachem a potem. Tato živná půda pro bakterie a plísně na sandálu se tak neustále doplňuje o nové živiny.

Že přeháním? Kdo nevěří, může si udělat jednoduchý test za 30 Kč. To je cena jedněch bílých ponožek, které si oblečete ráno před obutím sandálů. Večer uvidíte.

Ponožky v sandálech jsou lidskou...
Deever, 25.6.2007 20:18

Ponožky v sandálech jsou lidskou tragédií. Samozřejmě, jsou tolerovány, ale přece jen ... ts, ts.

Jen tak naokraj ... proč vlastně nosíme sandály? No, protože je teplo (většina) nebo protože nesnášíme praní/skládání ponožek. A když je teplo, tak se nám nohy zbytečně paří v ponožkách, ačkoliv sandály nosíme právě proto, abychom se zapaření nohou v normálních botách vyhnuli. To je jako si koupit si mobilní telefon, ale nevyndat ho z krabice, ve které byl zabalen. Jakpak si asi zavoláte?

Odp: Ponožky v sandálech jsou lidskou...
Jimmy, 25.6.2007 20:56

Opravdu se vám vůbec nepotí v sandálech nohy ? ;-)

Zcela souhlasím s autorem, že nenošení ponožek v sandálech je možná módní, ale z funkčního hlediska je to naprostá hovadina, protože nohy se vám potí i bez ponožek a sandály si na rozdíl od ponožek každý den neperete.

Odp2:A co takhle gumáky?
Kareta, 27.6.2007 21:15

;-)Z funkčního hlediska by tedy asi byly nejvhodnější gumáky. Lze je obouvat víceúčelově, za každého ročního období, samozřejmě na ponožku (ještě lépe podkolenku), nejlépe froté nebo bavlněnou, která v zimě hřeje a v létě zas výborně saje pot. Zároveň gumáky dokonale ochrání od okolních nebezpečných bacilů nejen chodidlo, ale i celou podkolenní část nohy. Jejich nošením se lze vyhnout i problémům s přezouváním- stačí umístit před dveře místo rohožky lavor s roztokem vody a sava a gumáky mohou rázem posloužit i jako domácí obuv. Navíc jsou kaučukovky snadno udržovatelné a při správném používání mají i poměrně dlouhou životnost. Nezanedbatelná je také jejich designová rozmanitost a nenáročnost případných oprav. :-)
Přes všechny tyto nesporné výhody dávám v létě přednost žabkám a sandálům- samozřejmě naboso- noha musí luftovat!

Odp3:A co takhle gumáky?
olina, 11.7.2007 23:39
Odp: Ponožky v sandálech jsou lidskou...
Alfons, 20.5.2009 12:34

Proč nechodíte bosky? Je to zdravé. V Přerově jsme chodili do 5té obecné běžně od jara do podzimu bosky. A pohoda. V botech si jen ničíte chodidla. Žijte zdravě ucha zelená.

Odp: Ponožky v sandálech jsou lidskou...
Filip, 23.6.2011 15:58

Jo bez fuseklí se sandály nosí hlavně u kluků ty vůbec sandály nenosí protože se stydí před nohama nebo je nosí s fuseklema :-) ;-)

Koukám,přímo čumím!
ivan, 25.6.2007 22:54

No, to teda koukám.U rozpracovaného tema chybí nějaká ta statistika,grafy,výčet hrozeb,vyhodnocení důsledků obojího jednání,návrh řešení,výčet nákladů na osvětu,určení rezortu pod jehož referát by onen problém patřil,návrh opatření,sestavení komise. Jinak dobrý! :-)

Módní téma
Jana, 26.6.2007 8:19

Ponožky v sandálech jsou dnes módní téma, existují i celé webové stránky plné fotografií lidí v sandálech a ponožkách, asi se tím mají lidi bavit.
Mně teda taky ponožky v sandálech vůbec nevadí. Dětem je klidně dávám, zvlášť na delší cestu, protože se mi často stalo, že měly od přezek odřeniny na nožičkách.
Sama nosím sandály na boso, aby lidi neřekli, ale je pravda, že pak mám nohy často zaprášené a potí se stejně. Od toho jsou ponožky, aby ten pot zadržovaly.

Odp: Módní téma
NEMO, 26.6.2007 10:53

Mě je celkem ukradený co si kdo myslí, chodím si v tom co mi vyhovuje a v čem se mi dobře chodí.

Do práce klidně v tričku, v kravatě mě nikdo neuvidí, a když se to nelíbí, tak si může zkusit jako kravaťák vlézt pod stůl a vytahovat zaprášené PC kvůli opravě, nebo v serverovně se plazit po racku. To by ta kravata byla hned namotaná na ventilátoru... ;)

Ponožky do sandálů nosím, někdy ne, podle nálady.
Co nesnáším jsou bosé nohy v plastu. Některé kolegyně tu takové věci nosí a to je pak odér... ;)

Ono záleží i jaké oblečení máme dále...
Mirka, 26.6.2007 9:30

Ono záleží i jaké oblečení máme dále. Pokud to jsou šortky tak si klidně ponožky vemte, ale pokud k tomu máte sukni, je to takové divné... Ale u i to se to dá tolerovat, zvlášť když jsou ponožky pěkně sladěné a součástí oblečení.
A hlavně záleží jaké sandále máme, pokud s umělohmotnou podrážkou, ve kterých spocená noha klouže tak si ponožky vezmu, pokud je podrážka savá jdu na boso. Sandále se dají samozdřejmě čistit, ale je pravda, že se to nedělá často.
Včera jsem zrovna viděla paní co měla modrou mikinu, červené kalhoty, šedé ponožky a hnědé sandály-- HRŮZA
Závěrem: máme rozum a zrcadlo tak tyhle dvě věci používejme

Odp: Ono záleží i jaké oblečení máme dále...
Juras, 26.6.2007 10:09

:-) Tomu nerozumím :-)

Já nenosím sandále, ale anatomické pantofle (jinak prestige). Párkrát jsem zkusil mít v pantoflích i ponožky, protože mě poránu zábly nohy, ale v tom se hrozně blbě chodí. Takže si myslím, že je lepší na boso. Nějaké módní důvody nechápu - nevím, jak souvisí ponožky s rozumem a zrcadlem, nevím, co je špatného na šedých ponožkách v hnědých sandálech - spolu s modrou a červenou to jde k sobě dobře ;-)

Jo, a k sukni jsem ponožky nikdy nenosil ;-)

Odp2: Ono záleží i jaké oblečení máme dále...
ivan, 26.6.2007 15:07

No jasně,všichni přeci vědí,že k sukni se nosí dřeváky.

Prestige
Tři kroky do tmy, 26.6.2007 15:58

Boty Prestižky jsou zvláštní věc; mimořádně pohodlné a odolné, přitom levné. Bohužel mají už asi dvanáct let stejný design a v povědomí zmanipulované veřejnosti symbolizují příslušnost k „sockám“. Škoda... :-(

Odp: Prestige
ronantik, 26.6.2007 21:34

Prestižky jsou jediné boty, ve kterých v létě není horko, v zimě není zima, a celý rok nezpůsobí ani otlaky, ani puchýře, ani patní ostruhy. Jsou to jediné zcela vyhovující a pohodlné boty, do kterých samozřejmě ponožky patří.

Odp: Prestige
ivan, 27.6.2007 12:17

Žraloci mají stejný design už čtyřicet milionů let. Proč měnit osvědčené? Někdy se stane,že výrobek splňuje všechny požadavky a snaha o zdokonalení naruší onu rovnováhu mezi kvalitou,užitnými vlastnostmi a cenou.

Odp2: Prestige
NEMO, 27.6.2007 13:02

Zásada číslo 1 ve správě serverů a systémů je:
Nesahat a neměnit funkční systém. :)

Odp3: Prestige
ivan, 28.6.2007 8:45

No jasně,jako jeden z příkladů mě napadá AK47 Kalašnikov.Je oblíbený po celém světě už celých 60 let.Jeho výroba zřejmě nikdy neskončí. Také má největší množství vyrobených plagiátů.Jeho konstruktér má docela slušný důchod a plný šuplík medajlí. Co by dělal s miliardama?

Ivane, dobrý
Jana, 28.6.2007 11:24

Plně souhlasím. Prestižky, žraloci, kalašnikovy, přidala bych WV Brouka, i když ten už se myslím nevyrábí, nebo jo?

Odp: Ivane, dobrý
ivan, 28.6.2007 15:51

Jani zklamu tě.Jeho výroba skončila před dvěma lety v létě v Brazílii.Původní Ledvinovu konstrukci překreslil F.Porsche.Poslední auta se vyráběla pouze na lihová paliva.

Taky podle toho kam jdete..
petr2, 26.6.2007 10:55

Na začátek jen podotknu, že je to opravdu zvláštní téma zde na Svíci :-))
Ale k věci, souhlasím s autorem, že prach ve městě na chodníku asi nebude žádná lahůdka ale uvědomujete si, že při každém poryvu i slabého větru tento prach vdechujete ? A jistě i děti neboť to mají k zemi jaksi blíž než dospělý. Vždycky tak trochu s pobavením vyslechnu lidi kteří si domů kupují předražené supervysavače protože jim prodejce ukázal fotografii nějaké potvůrky vyfocenou pod hodně silným mikroskopem. Pak lze samozřejmě přidat ještě čističku vzduchu, filtry na vodu a jistě je pak doma sterilita hodná operačního sálu.
Lidský organismus má svoji přirozenou imunitu která je samozřejmě „naladěná “ na prostředí ve kterém se často pohybujeme. A jako každý mechanismus musí pracovat jinak slábne. Takže bych „problém“ kolem ponožek a sandálů neviděl až tak drasticky. Je snad samozřejmností nechodit doma v tom v čem venku. Jinak před cca před 2 týdny jsem byl ve městě v sandálech bez ponožek. Potřeboval jsem zaskočit k lékaři tak jsem si ponožky koupil......:-))

Odp: Taky podle toho kam jdete..
NEMO, 26.6.2007 11:07

Jak se říká, správný sedlák za život sní fůru hlíny a kopec hnoje. :)
Dneska se to fakt přehání, mám pocit, že ty alergie jsou spíš z toho přečištěného prostředí a z té chemie, než z těch „bakterií“.
Když jsem byl malý, tak u babičky na dvoře bylo zvířectvo (slepice, husy, kačeny, pes, kočky...) a občas i třeba rohlík s máslem spadnul na zem, jen se to obralo od třeba trávy a snědlo. Sem tak zakřupal písek, ale že bychom řešili nějaké hygienické problémy? Ani omylem...
Ano jsou lidi, kteří mají problémy, ale nesmí se to paušalizovat. Chudáci miminka a malé děti, pak jsou do školky a hned je to nemocný, nemá to žádné obranné látky. Když vidím ty zdivočelé matky, zmasírované reklamou a různými časopisy.
No jo, Nová doba.

Odp2: Taky podle toho kam jdete..
Deever, 27.6.2007 18:39

Svatá pravda ...

Jen tak naokraj ... víte že sandály jsou daleko starší než boty a také že se vždycky (celé tisíce let) nosily bez ponožek a že celé civilizace byly vybudovány v sandálech bez ponožek?

Filozofická úvaha: Souvisí nějak pád babylonské říše s tím, že její obyvatelé nenosili ponožky? A co na to Jan Tleskač?

Odp3: Taky podle toho kam jdete..
Pavel od vody, 28.6.2007 12:40

Jen tak naokraj ... víte že

Ano, již staří Řekové je nosili a taky Asterix a Obelix. Jenže tenkrát ta špína byla jaxi čistější.
Ponožky jsou výdobytek moderní cilivizace a jako takový je nutno k nim přistupovat. V ranní rose se budu procházet bez klobouku bos, ovšem do sandálů jedině v ponožkách a nejlépe froté. A že se v nich nožky zapaří není vůbec pravda. To by musely být z igelitu. Autor to popsal dokonale, díky (:o)

Odp4: Taky podle toho kam jdete..
Deever, 28.6.2007 21:11

Pořád vám uniká základní myšlenka - že sandály do ponožek prostě nepatří ... to jsem se vám tu snažil vyjádřit a zjevně marně.

Sandály nejsou určeny k tomu, aby se do nich nosily ponožky. Sandály jsou určeny k tomu, abyste je nosili, když je takové teplo, že můžete jít bosi, ale z nějakého vedlejšího důvodu to nejde (rozpálený asfalt, kameny apod.). Sandály nosíme proto, abychom si nerozedrali své bosé nožky.

Kromě toho, a toto není obecně platný poznatek, nýbrž můj soukromý názor, v sandálech s ponožkami vypadá člověk jako DD - dokonalý dacan (neuražte se prosím, přátelé).

Odp5: Taky podle toho kam jdete..
NEMO, 29.6.2007 10:19

> v sandálech s ponožkami vypadá člověk jako DD - dokonalý dacan (neuražte se prosím, přátelé).

To jako že nosí své ponožky proklatě nízko? :)

Nějak tomu nerozumím.
A vůbec, ať si každý nosí co chce a ti různí modní blázni si můžou škubnout... Copak někdo ty ptákoviny co se předvádějí na přehlídkách nosí, to je jen pro pár bláznů, co se bez IN a COOL neobejdou.
Vždyť se to pořád opakuje, letos se zase nosí sluneční brýle, vzor masařka, tak mi řekněte co je na tom IN a COOL. :)

A proto stále nosím svoji NOKIA 5110.

Odp6: Taky podle toho kam jdete..
Deever, 29.6.2007 11:50

Já osobně nejsem z těch, co by nosili sluneční brýle vzor masařka, ani ti co by se řídili módou - nenosím disco hadry a už vůbec nenávidím mainstreamový styl, ale jsou věci, co se prostě nedělají - viz ponožky/sandály.

To jen pro osvětlení mého stanoviska, to není módní výstřelek.

Odp7: Taky podle toho kam jdete..
Juras, 29.6.2007 12:40

Když lidi začali nosit sandály, tak byli určitě lidi, co tvrdili: „to se přece nedělá, proč nechodíte hezky bosky?“

Souhlasím s Nemem - ať si každý nosí co chce, v čem je mu pohodlně. A věci, z kterých je mi za ostatní lidi trapně, rozhodně problém sandály vs. ponožky není nejpalčivější. Co takhle třeba Borci s náušničkama, pírsink anebo nějaké jiné podobné módní hovadiny? Tuhle jsem zrovna viděl borca, který měl na ušním boltci hotovej kroužkovej kalendář - měl jsem sto chutí mu přívětivě říct „Jé, ty seš ale hezkej“ ;-) Jo a co taky nechápu, to jsou takový ty dámský botičky co mají tu dlouhou tenkou špičku. Nosí to nejvetší frajerky a vůbec si nepřipadají komicky :-):-):-) :-D

Odp8: Taky podle toho kam jdete..
Deever, 30.6.2007 12:22

Náhodou, boty s dlouhou špičkou jsou fakt hustý, třeba viktoriánští dandyové je nosili a vypadali v tom dobře. Jenže oni byli chlapi :D
Co se týče piercingu jsem velmi tolerantní, někdy to může bejt i hezký, ale všeho s mírou.

Ponožky ještě neexistovaly
Jana, 29.6.2007 13:11

Nebude to tím, že tenkrát ponožky prostě ještě nebyly vynalezeny? Vždyť ještě můj dědeček nosil na vojně onuce...

Odp: Ponožky ještě neexistovaly
ivan, 29.6.2007 13:44

Jani ,kdyby si byla chlapem,tak by si je nosila i ty . K výstroji se fasovalo obojí a to až donedávna,možná že i teď-nevím. V mrazech se oblékalo obojí. Onuce byly velice pohodlné na údržbu a bylo v nich teplo. Civiním šlágrem se asi nikdy nestanou. I když u kravích číselníků to taky nikdo nečekal. Docela se chechtám. :-)

Odp5: Taky podle toho kam jdete..
Martin K., 19.8.2007 21:46

Souhlasím - sandály do ponožek prostě nepatří! ;-)

Odp6: Taky podle toho kam jdete..
Tlapka, 20.5.2009 11:34

Není to tak prosté. Co když to někomu dělá dobře- však to okolí neohrožuje...

Odp: Taky podle toho kam jdete..
ponožkáč, 29.8.2008 8:47

Péťo, měls k tomu doktorovi jít bez ponožek. Ctím zásadu, že kdo si zapomene ponožky, když jde někam, kde se musí zouvat, jde tam bos. Jinak jsem osobně pro ponožky a nosím je i v sandálech. Ale je fakt, že včera jsem byl v čajovně s kamarádem, který na schůzku přišel v dlouhých kalhotech a sandálech bez ponožek. Já v kratších kalhotech a v sandálech a ponožkách. Když jsme se zuli, já byl v ponožkách, on bos bez ponožek. Jenže pro dosažení větší intimity by bylo výhodnější, kdybych si ty ponožky sundal. Ale to jsem neudělal.
Ale neber to úplně vážně, samozřejmě je na tobě, kdy si koupíš ponožky a kdy si je navlíkneš. Někteří kluci jsou venku v botech a ponožkách a v čajovně si zují boty a zároveň sundají ponožky.
Myslím, že nejméně takových starostí mají děti. V dětském oddělení knihovny, kde se chodí bez bot, byly jak děti v ponožkách, tak bosé.

Ach ta společnost..
plihalik, 26.6.2007 18:10

Ano, ano..sandály v ponožkách, krásný průnik filosofie a reálného života. Co se mě týče ponožky do sandálů si obvykle beru - nohy skutečně tolik nedostanou zabrat (jinak doma na vesnici nejraději chodím úplně nabosko, aby se celý široký problém neredukoval mylně na záležitost přehnané hygieny). Ovšem po stránce filosoficko-sociologické je zdánlivě povrchní téma hlubší a pro dnešního člověka i srozumitelnější než počítání andělíčků na špičce jehly. Navíc funkce není pouze myslprovokující a diskuzní, objevuje se i aspekt vtahu. Vztahu k našemu tělu ve vztahu k vztahům společenským. Jak jsem uvedl, ponožky v sandálích nosím, klidně i děravé (pomineme-li užitné funkce, minimálně se nemusí zbytečně vyhazovat - nemarníme), avšak když bych se měl stát nepříjemným pěkné dívce, to nechám klidně i nohy trpět, a když chci ukázat, že hledět na módní trendy a být trendy obecně asi není zcela naplňující a bohulibou činností, tehdy si beru ponožky nejroztrhanější (ale funkční, bavlněné či vlněné a české výroby samozřejmě)..

bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla...
já jsem já, 5.7.2007 20:53

bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla kecy kecy kecy kecy kecy ..ať si každej dělá co chce,proč komentujete takový voloviny? Já

Odp: bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla...
ivan, 6.7.2007 7:47

Rozborné.

Odp: bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla...
ivan, 6.7.2007 9:00

Nikdo neočekává ,že by z této diskze měl vzejít parlamentní návrh.Je to taková víkenďárna,spíš pro zasmání, a pro poučení. Navrhni nějaké zásadní tema! My si tady jen tak kecáme a komentujem takový voloviny. Poučení a relax.

Odp: bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla...
Yardasan, 25.11.2007 22:34

A proč čteš takový voloviny? jK.

Odp2: bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla...
Tlapka, 20.5.2009 11:35

Každý píše co chce a čte co chce. Základem civilizace je tolerance.

Škoda,
Growen, 27.7.2007 11:12

že jsem se o nápadu zcela úmyslně nosit ponožky v sandálech dozvěděl až dnes. Za několik (doslova) let, strávených příjemně v sandálech, mám totiž na nohou bsvětlé pruhy od popruhů. Kdybych nosil ponožky, nejenže bych vypadal jako v ponožkových botech, ale zabránil bych takovýmhle vzorům :D

tak jak,kruciš?
skeptik, 28.7.2007 22:03

:-(V mládí ano nosil jsem sandály,ba i dřeváky a jak po kostkách klapaly!Ze školy jsme šli patra kluků a na kostkách byl rachot jako když jde rota tehdá hitlerovy mládeže!Nedělalo mě problém zda ponožky ano či ne.Prostě dostal jsem je a nosil.Později však jsem přešel na jinou obuv,ale to již byla jiná doba.A nyní,vždy stojím před dilema(žena mě koupila extrovní parádky-sandály)a to dilama zní ne JEN ponožky,ale JAKÉ ponožky!Někdy stojím v němem úžasu jak jsem to zkombinoval a jindy,stačí kalhoty jiné barvy a nejsem jak se dříve říkal „štont“se rezhodnout.Uvedená diskuse zde je výtečná a já zjišťují,že v tom „nejedu“sámAle na závěr vždy se nějak přistrojím a lidi si toho ani nevšimnou,mají asi jiné důležitější starosti!A pak si jednu nedejte,že?

stránky doličné
karel, 8.8.2007 18:28

myslím že jedna fotografie vydá za tisíc slov... pohleďte na tyto stránky k danému tématu http://www.prestizky.com a http://www.sandalandsoxer.co.uk/

Do sandálů bez-
Michal, 19.8.2007 21:38

Téma mě docela pobavilo! Pěkné :o) Osobně si myslím, že jít do sandálů v ponožkách je vrchol nevkusu. S kolegy z práce jsme dokonce na toto téma v červencových vedrech diskutovali, protože oni byli dva s ponožkami v sandálech a já jeden bez-. Argumentovali hygienickými důvody (ty jsou uvedeny v článku), já zase estetickými. Prostě když už si beru ponožky, tak si dám nohu do normální sportovní či jiné boty, vyjma právě sandálů.
Musím se ale přiznat, že jakmile začala opravdová vedra, sandály bez ponožek se mi staly nepohodlnými, protože mi v nich zpocené nohy klouzaly a zadělávaly tak na puchýře :o( A co myslíte, nazul jsem si ponožky? Ano! Ale pak už jsem si sandály nevzal : o ) )
Co se týče hygieny - všeho moc škodí. Děťátko, co si bude hrát na koberci, který předtím pošlapal jeho tatínek zpocenou bosou nohou ze sandálů zaprášenou, alespoň snižuje pravděpodobnost, že se u něj v budoucnu objeví nějaká alergie. I tak to lze brát.

Souhlasím, taky si myslím, že ponožky v...
Aestas, 25.8.2007 12:00

Souhlasím, taky si myslím, že ponožky v sandálech jsou vrchol nevkusu a hlavně jsou totálně nelogické - jestliže je zima na ponožky, není teplo na sandály a vezmu si zavřené boty a jestliže je teplo, neberu si ponožky a vezmu si sandály. Čeho chtějí dosáhnout lidé, kteří si vezmou oboje vážně nechápu.

Odp: Souhlasím, taky si myslím, že ponožky v...
Michal, 26.8.2007 13:31

Na to jsem se ptal dotyčných a je to prý proto, že sandály zůstávají ušetřeny a dotázaný kolega se mi pochlubil, že je má již 5 let a oproti mým jsou stále jako nové, protože mu uvnitř plocha dotyku sandálu s chodidlem nečerná. A tím mne uzemnil : o )

Odp: Souhlasím, taky si myslím, že ponožky v...
mektal, 27.8.2007 22:32

Jo, kolik lidí nechápe princip ponožek???? Nohy se potí i v sandálech bez, a ponožka odsaje ten pot a zároveň brání zašpinění nebo vzniku puchýřů, otlaků a jiných hnusů. To si mám kvůli nějakým stylistům zničit nohy????? Jak je mi nechutné bez ponožek v sandálech plavat v potu, a pak smrdět, z toho se mi zvedá žaludek. A pokud se někomu paří v ponožkách nohy, je to převážně důsledkem neschopnosti si vybrat kvalitní fusekle, ne nějaké plasty od Ťamanů. Nechápu lidi, co rozpatlávaj hrozný prkotiny. To nemáte rozum???? ;-)

Odp: Souhlasím, taky si myslím, že ponožky v...
Yardasan, 22.11.2007 13:55

Ono vůbec co je vkusné nevkusné je dosti relativní pojem, určuje ho vzhledem k lidstvu pár samozvanců. Dříve kýče dnes jsou uměním. Myslím, si že oč tu hlavně běží je ta tolerance odlišnosti, věčná potřeba se stotožňovat s davem abychom na to nezůstali sami. A tam kde se nám to hodí, se zase odlišit. Nechte brouka žít. Možná, že kdyby byl cikán bílý, ani by jste si nevšimli, že je to někdo jiný, oni ti bílý jsou někdy horší. Ale k věci taky nosím sandále dokud to jde skoro pořád. Někdy je ráno zima a tak si prostě vezmu ponožky, pak je tepleji, tak si je sundám. Mám asi dvacet druhů sandálí. Některé potřebují ponožku, některé se v ponožce zase vyzouvají. I v nejkvalitnější botě se mi noha potí, nebo se prostě cítím uzavřený. Preferuji volnost, svobodu, dovedu cítit, co která sandál potřebuje abych se cítil svobodný. Je to i vmém stylu oblékání - Bushman apod. a světlé přírodní barvy - mám radost ze života a užívám si ho nejčastěji v přírodě plnými doušky a jsou mi u pr.... všichni Ti samozvaní mravokárci. Nedělej to, co nechceš aby Ti dělali ostatní, a mít čisté svědomí, to je svoboda, nesvázaná chamtivostí a konzumem. (paradoxně člověk přijde na to, že nepotřebuje peníze, až když jich má tolik, že neví, co s nima). No, a to bude asi všechno, co jsem chtěl říct o..................................................................................................................................................................................jo, sandálech. S pozdravem jK.

Odp2: Souhlasím, taky si myslím, že ponožky v...
Martin, 17.4.2008 22:17

Máte peněz že nevíte co s nimi ?

Odp3: Souhlasím, taky si myslím, že ponožky v...
Yardasan, 18.4.2008 18:50

Problém vidím především v tom, že většina lidí je takzvaně „nenažraných“. Nikdy nebudou mít dost. Já mám tolik abych si mohl žít podle sebe v rámci právního řádu. S pozdravem jK.

Odp4: Souhlasím, taky si myslím, že ponožky v...
Tony, 19.4.2008 12:48

Souhlasím. Spokojenost člověka není závislá na jeho majetku. Drtivá většina lidí si to neuvědomuje. To dokládá počet sázejících lidí.

Odp5: Souhlasím, taky si myslím, že ponožky v...
Yardasan, 19.4.2008 19:53

Přečtěte si prosím mé příspěvky znova, pokud chcete. Jste totiž poněkud mimo obraz. S pozdravem jK.

Odp6: Souhlasím, taky si myslím, že ponožky v...
Tony, 19.4.2008 20:23

:-) Ano to jsem. Už se nebudu vyjadřovat, protože nemám čas to celé číst. Mám před maturitou. :-)

Odp7: Souhlasím, taky si myslím, že ponožky v...
Yardasan, 19.4.2008 23:23

Vzhledem k Vašemu věku Vás chápu, já jsem poněkud starší. S pozdravem jK.

Odp8: Souhlasím, taky si myslím, že ponožky v...
Tony, 20.4.2008 9:38

Názory se sice odvíjí od věku, nicméně se nedá tvrdit čí názory jsou správné. Některé názory se s věkem zkreslují a některé naopak vyzrávají.

Odp9: Souhlasím, taky si myslím, že ponožky v...
Yardasan, 20.4.2008 13:31

S tím se dá jen souhlasit. Ono vůbec „pravda“ je relativní pojem, v podstatě se dá přirovnat ke společenskému měřítku. S pozdravem jK.

Odp10: Souhlasím, taky si myslím, že ponožky v...
Tony, 20.4.2008 15:04

Ano. Pokusím se napsat článek o relativnosti pojmů pravda a dobro.

Odp: Souhlasím, taky si myslím, že ponožky v...
Pepa, 27.4.2010 16:31

Když si beru ponožky do sándálů, tak z důvodu hygieny a pohodlí. Ponožky odvádějí pot, snižují tlak od pásků a tvoří hradbu od nečistot; sandál přirozeně a lépe ventiluje (oproti plné botě). Ponožky jsou jako kravata, pokud nejsou na zahřátí tak nehřejou, někdo může v kravatě leknout přehřátím, ale ten proužek látky nikomu tělesnou teplotu nezvedl.

Odp2: Souhlasím, taky si myslím, že ponožky v...
Mirek, 6.5.2010 0:52

Přesně tak, Pepo. Jsi můj člověk.

Jasně a zřetelně PRO
Ester Pejsková, 28.8.2007 18:14

Římský letopisec Suetonius píše o fyzickém vzhledu císaře Domitiána následující …. Jeho sličný vzhled však kazily příliš krátké prsty u nohou. Mně naopak připadnou hnusné dlouhé prsty u nohou. Možná i tato názorová odlišnost by mohla být příčinou diskuse. Jedno je však jisté, ponožky výše popsaný nesoulad odstraňují. Jsem proto nejen pro ponožky v sandálech, ale doporučuji i vývoj ponožek do „žabek“.

Odp: Jasně a zřetelně PRO
Gejša, 29.8.2007 18:58

Moje řeč. My u nás v Japonsku praktikujeme ponožky v žabkách už několik století. Ó, jak je evropská civilizace zaostalá!

Obrana Evropy
Ester Pejsková, 5.9.2007 14:40

Nechci nikterak podceňovat japonskou kulturu, ale musím se na tomto místě zastat Evropy. Důkazů o používání ponožek v žabkách lze najít ve starořecké literatuře více než dost. Za všechny citujme alespoň ukázku z loučení Hektora s Andromachou v závěru Homérovy Illiady:
„.. ó proude sperchejský, již vidím Achájce, jak v stříbřitých onucích na nohy prstonohé, skrz prsty nehetnaté pevnými tkanicemi přepevné podešve přivazují.. …“(překl.O.Steibitz).
Jednoznačných důkazů o nošení ponožek v sandálech pak najdeme například jenom v Sofoklově Antigoně přes třicet.
Naproti tomu tvrzení Plinia staršího, že ponožky nosili v zimě i Kentauři, je třeba brát s rezervou.

Odp: Obrana Evropy
Gejša, 6.9.2007 21:41

Kentauři v ponožkách by jistě byli úžasní :-). Ovšem rozhodně je rozumné brát s rezervou historické používání ponožek jako měřítko kulturní vyspělosti dávných civilizací.;-) Jak jinak si také vysvětlit, že všichni citovaní byli příslušníky společností, které záhy dospěly k zániku- a co jim byly platné ponožky?!

Mimochodem Váš návrh nabádající k vývoji ponožek do žabek je dávno bezpředmětný. Tzv. „ponožky prstovky“ už se běžně na našem trhu pár let prodávají. A vypadají velmi nechutně, zejména v žabkách.:-)

Zase pozdě
Ester Pejsková, 7.9.2007 16:43

Za vynález vynalezeného se upřímně stydím. Prostě zase pozdě…I když…Třeba…..Punčocháče?... Ne, Já vím. To by bylo ještě nevkusnější….Tak nic.

Myslím, že je úplně správné nosit v...
ponožkáč, 17.4.2008 9:36

Myslím, že je úplně správné nosit v sandálech ponožky. Já je mám vždycky. Je to hezké, ne že ne. Taky se pak člověk občas zouvá, třeba v čajovně, a tam je lepší být v ponožkách. Ponožky, ponožky a ještě jednou ponožky, říkám já. Spíš bych ty sandále rád často zul a šel venku jen tak v ponožkách. To by bylo něco. Ale nemám odvahu...

Odp: Myslím, že je úplně správné nosit v...
tlapka, 18.6.2009 11:47

Třeba je vynalézt ponožky které se dají nosit bez bot, nejlépe na principu Magnetické Levitace, tak zv. Ponožky Maglev.

Odp2: Myslím, že je úplně správné nosit v...
Mirek, 7.8.2009 9:00

No, já myslím, že bez bot můžeš chodit v jakýchkoliv ponožkách. V čajovně je to samozřejmé, na návštěvě nebo ve škole taky. Byl jsem nedávno na návštěvě u kamaráda. On chodí doma v ponožkách. Když mě vyprovázel, šel normálně i po veřejné chodbě se mnou v ponožkách až na chodník.

ponoky vždy a pořád
trendy, 19.5.2008 15:12

Já nosím buď žabky a nebo takové ty páskové střevíčky na dost vysokém podpadku, pokud možno jeholovém. Do žabek nevylezu bez ponožek, to mám speciálně koupených 40 párů těch prstových, hlavně miluju s mickymausema a různýma mašličkama a proužkama, tak to si dám vždycky k žabkám a do těch druhých botiček silonový ponožky, pěkně se zaříznou nad kotníčkama a vypadá to božsky. Celý den jsem neodolatelná, protože mám dobrý pocit, že mi pot a špína neteče dolů po botách,. Tak abych to uzavřela...... do sandálú ponožky nikdy , to bych si raději uřízla nohy.:-):-):-):-):-)

Odp: ponoky vždy a pořád
hnidopich, 31.5.2008 20:56

Co takhle se vrátit do třetí třídy ZŠ? Den Bsaní proyef ye na ůrowňy prwňýho rodžňýgu zágladňý žkoli.

Odp2: ponoky vždy a pořád
GTA2, 4.6.2008 14:13

ty máš tak co mluvit píšeš huř jak malí děcko:-)
jinak k diskuzi mě je to celkem jedno

Odp: ponoky vždy a pořád
tlapka, 18.6.2009 11:43

A tady vidíte, co je to Skutečná úroveň obouvání !

Dneska šli v naší ulici spolu dva...
ponožkáč, 10.4.2009 12:22

Dneska šli v naší ulici spolu dva kluci, asi bráchové. Oba měli dlouhé kalhoty a sandály. Ale jeden měl ponožky, druhý byl bez ponožek.

Odp: Dneska šli v naší ulici spolu dva...
Alfons, 10.4.2009 12:57

Chce to ale bílé ponožky!!:-)

Odp2: Dneska šli v naší ulici spolu dva...
ponožkáč, 19.5.2009 17:56

Teď chodí docela dost kluků v sandálech a v ponožkách, i když je fakt, že převládají sandáláči bez ponožek. Ale to je jedno. Já je všechny nejradši vidím, když si ty boty sundají. A je jedno, jestli jsou pak bez ponožek nebo v ponožkách.

Problém ponožek
Tlapka, 20.5.2009 11:43

není v sandálech, ale zaprvé se snadno proděraví a co potom a za druhé se obyčejně jedna ztratí „fenomén liché ponožky“ a pak je to vůbec ke zlosti. Z těchto důvodů by se daly ponožečky zavrhnout ale zase ten dosti blízký kontakt kůže s chodníkem ve městě bez ponožek mi nějak vadí a co potom když člověk šlápne do něčeho.

Odp: Problém ponožek
Mirek, 7.8.2009 8:56

Víš, že mně se to docela líbí, když má někdo drobnou dírku v ponožce nebo když má ponožky trochu „vypelichané“... A k tomu druhému: Zkusils jít někdy s jednou ponožkou tmavou a druhou světlou? Anebo na jedné noze mít a na druhé nemít ponožku? Já teda ne. Ale jeden kamarád byl u mně jednou na návštěvě. Měl dvě úplně jiné ponožky. Celou dobu jsem se na jeho nohy musel dívat. Pak se omluvil. Ale vo co de?...

V ponožkách
Picolik, 18.6.2009 11:19

V naprosté většině jdu v sandálech v ponožkách. Nechápu co na tom komu vadí? Je to mnohem příjemnější než bez nich. A není pravdou že když si vezmu ponožku a sandál je to stejné jako ponožka v uzavřené botě. Zkuste si to kdo nevěří.

Odp: V ponožkách
tlapka, 18.6.2009 11:41

Lepší je jít v sandálech s ponožkou nebo bez ponožky než v ponožce bez sandálu.

V ponožkách
Mirek, 1.8.2009 9:33

Sousedi mají střechu, na kterou se dá vstoupit z bytu. Viděl jsem tam tři kluky. Jeden v pantoflích a ponožkách, další dva v ponožkách bez bot. Je to jasné. Ti dva kluci byli na návštěvě, a tak si zuli boty. Ten jeden byl doma.

Odp: V ponožkách
Mirek, 11.5.2010 16:46

A včera byli zas na střeše, ale na té strmější. Zas dva v ponožkách a jeden bez ponožek.

Já osobně vždy v ponožkách
Mirek, 1.8.2009 9:36

Jinak jsem zkusil jít ve vedrech v sandálech bez ponožek, ale odřel jsem si nohu. Tak budu chodit pořád v ponožkách. Ale dneska se těším do čajovny. Schválně kolik kluků tam bude bez ponožek a kolik v ponožkách.

Odp: Já osobně vždy v ponožkách
Mirek, 7.8.2009 8:51

Sám sobě odpovídám: I v těch vedrech jich tam bylo docela dost. Asi s tím počítají, a ponožky si vezmou. Kdo nemá ponožky, musí tam chodit bos bez ponožek.

Odp2: Já osobně vždy v ponožkách
Mirek, 13.11.2009 7:27

Měním názor. Asi začnu nosit do sandálů kotníkové ponožky a až budou velká vedra, je možné, že budu chodit bez ponožek. A třeba si i ty sandále sundám.

Odp3: Já osobně vždy v ponožkách
Mirek, 2.12.2009 7:58

Ale stejně si říkám: Přece na návštěvu do bytu k někomu se chodí v ponožkách. Jak ale můžeš jít v ponožkách, když je na sobě nemáš? Párkrát už ke mně několik kamarádů přišlo bez ponožek, a byl jsem z toho na rozpacích. Koukat se na jejich bosé nohy... Zato na ponožky se koukám rád...

Odp4: Já osobně vždy v ponožkách
Mirek, 20.4.2010 8:21

Ale čím dál víc se mně líbí kotníkové ponožky. Teď kluci začínají chodit v krátkých kalhotech, a zatím byli všichni v kotníkových ponožkách.

Odp5: Já osobně vždy v ponožkách
iva, 20.4.2010 8:38

Jde to do mody viděla jsem i dlouhé podkolenka barevné. Kdysi to byla moda asi v 80.letech se to nosilo k sandálům i k páskovým střevícům a lodičkám hezké ponožky z bavlny s ozdobným páskem nebo volánkem kolem kotníku. Já ale nejraději chodím naboso.

Odp6: Já osobně vždy v ponožkách
Mirek, 25.4.2010 10:07

Tak se dnes poprvé objevím na veřejnosti v kotníkových ponožkách. Půjdu do čajovny a tam si zuju letní boty, které si k nim vezmu. Už teď je mám na sebe, ale cítím, jako by mně na těch kotnících něco chybělo. A teď mně navíc bude na kotníky kdekdo koukat.

Odp7: Já osobně vždy v ponožkách
Mirek, 25.4.2010 10:12

V létě pak určitě párkrát přijdu na schůzku do čajovny bez ponožek. Některé kamarády tím asi (možná příjemně) překvapím.

Odp7: Já osobně vždy v ponožkách
,, 25.4.2010 10:13

... copak koukání na kotníky. Ale nějaký bezdomovec nebo nezaměstnané individuum Ti v čajovně může pod stolem šlohnout ty zuté boty. To víš, pro někoho nejsou problémem ponožky, ale hlavně ty boty, které si nemá za co koupit. (: -)

Odp8: Já osobně vždy v ponožkách
Mirek, 25.4.2010 10:21

Nevadí, je teplo, tak půjdu domů bos. A ještě si rozmyslím, jestli v ponožkách nebo bez nich.

Odp9: Já osobně vždy v ponožkách
Mirek, 25.4.2010 20:00

Tak jsem byl v sandálech a kotníkových ponožkách v čajovně. Sandály jsem si sundal, ale nikdo je neukradl. Ale bylo to fajn.

Odp10: Já osobně vždy v ponožkách
:-), 25.4.2010 21:48

...gratuluji k čajovně naboso. Příště by bylo zajímavé probrat, zda nosit trenýrky, slipy nebo pánskou sukénku a kam a ke kterým příležitostem; už se to tu jednou probíralo a mělo to veliký ohlas. No a pak volně navázat na témata „nahoře bez“, „dole bez“, nahoře i dole bez", s marihuanou a bez, a podobně. Hlavně, že navržená témata nejsou témata vážná ani politická (: -). Je to přesně to, co se líbí Tlapce i Ivanovi, Tomášovi i Mirkovi. Ještě se tu také neprobíraly dámské kalhotky, podprsenky, antikoncepční pilulky a poporodní psychóza. Kdo začne ? ( : -)

Odp11: Já osobně vždy v ponožkách
:-), 26.4.2010 23:44

... jo a poslední dobou prý občas matky rodí mimina do záchodu taky; to by se mohlo taky taky probrat. Nebo proč nejsou ponožky k dostání v kamenných obchodech v dostatečném množství a sortimentu ?

Odp12: Já osobně vždy v ponožkách
ivan, 27.4.2010 6:51

Romantiku, a proč nejsou k dostání v kamenných obchodech v dostatečném možství a sortimentu?

Odp13: Já osobně vždy v ponožkách
:-), 4.5.2010 0:26

...protože máme svobodu, demokracii a nezaměstnanost (:: -)). Jo, a hlavně proto, že je a musí být kríííze, bez toho kapitalizmus nevybudujeme. :- )).
A taky proto, že máme supervelkou ropnou skvrnu v moři,
ta „za bolševika“ nikdy nebyla tak veliká, ona vlasně tenkrát vůbec nebyla,
a proto byl litr benzínu za směšných =3,5O Kčs.

Ale my to bereme pozitííívně, nejsme „ubrečené Lídy“ nýbrž jsme „hrdinové soukromopodnikatelských kapitalistických aktivit“
a "ochránci neviňátek trpících v cizích krajích.

Věříme straně a vládě, že nás k jasným zítřkům vede, žádný nedostatek ponožek nás v politický omyl neuvede. ::: --- )))
I bez ponožek se pozitivně pinožíme --),
na svět se šťastně pitvoříme : --),
a bídou se pyšníme,
neb se duševně tak zocelíme ; ).

My už máme dobře vymyté mozky,
my už ani nevíme, že chodíme bosky. (( ; -)
My už se umíme sobě jen zdát,
a víme, že se nesmíme na nic ptát. (;- )

Ponožkám a sandálům zdar,
všem přemýšlivým lidem zmar,
to je od svíce radostný letošní dar.
Nazdar, zdar, dar, da, da, ddd ..... (;(:( - )

Odp12: Já osobně vždy v ponožkách
Alfons, 27.4.2010 7:12

Módní doložka-kotníkové ponožky musí být úhledně srulované. To frčí na Floridě. :-)

Odp13: Já osobně vždy v ponožkách
Mirek, 28.4.2010 9:27

Myslel jsem, že je nikdy nosit nebudu, ale fakt mě to dostalo...

Odp14: Já osobně vždy v ponožkách
Mirek, 3.5.2010 22:25

V neděli jsem šel do čajovny v ponožkách, tam jsem si ponožky zul a zpátky šel naboso. Ale odřel jsem si nohu, tak jsem si ponožky zase vzal. Jako kdybych je našel...

Odp4: Já osobně vždy v ponožkách
Mirek, 25.4.2010 10:13

Proč jsem tohle napsal? Vždyť jsem si to užíval...

Odp4: Já osobně vždy v ponožkách
,, 25.4.2010 10:19

... a pověz, jaké „aróma“ vydávají bosé nohy Tvých kamarádů ? Nebo si snad své končetiny místo ponožek parfémují ? Tomu nevěřím. Navrhuji snadné řešení: každý příchozí bez ponožek si před vstupem do cizího bytu bude muset na obě nožky bez ponožky navléknout igelitový sáček a zavázat gumičkou. (: -) Ó, to bude paráda !

Odp5: Já osobně vždy v ponožkách
Mirek, 25.4.2010 10:24

Nikomu nesmrděly. Oni jsou čistotní. To už bych jim radši zdarma poskytnul ponožky zbrusu nové.

Odp3: Já osobně vždy v ponožkách
Mirek, 25.4.2010 10:16

Jsem rád, když je pestrost. Ponožky (kotníkové nebo nekotníkové), bez ponožek, dlouhé kalhoty, krátké kalhoty a vzájemné kombinace. Mám spoustu kamarádů a mám je všechny rád. I ty, kteří chodí bez ponožek, i ty, kteří chodí v ponožkách.

Odp4: Já osobně vždy v ponožkách
:-), 25.4.2010 21:52

Tak tento Váš výrok Mirku velmi oceňuji a dávám Vám za něj jedničku s hvězdičkou.
1 *

Měl být už na začátku diskuse, ty ostatní už jsou nepodstatné.

Přijde mi hloupé když se nějaký bukša...
x, 13.11.2009 7:59

Přijde mi hloupé když se nějaký bukša vyjádří v tom smyslu že ponožky v sandálech jsou něco strašnýho a pomalu celej národ to začne taky tak vidět, přinejmenšim se tim začne zaobírat. Ponožky v sandálech mi přijdou naprosto normální a vypadá to i esteticky dobře, Samozřejmě něco jiného je chodit v sandálech ve městě a něco jiného třeba někde v písku na pláži.

Odp: Přijde mi hloupé když se nějaký bukša...
., 20.4.2010 12:55

... kdepak, povinností každého „standardního“ občana je papouškovat totéž, co bylo napsáno v Blejsku nebo Tejdnu. A kdo nepapouškuje, toho ostatní papoušci ukamenují. Tak si dej pozor, kudy jdeš, kdo tě vidí, a co kdo o ponožkách napsal, abys ponožky nosil nebo nenosil přesně tak, jak se standardně sluší a patří (: -).

Řákám: „Není nad posametovou ponožkovostranickou svobodu. “ (: -)

Odp2: Přijde mi hloupé když se nějaký bukša...
tlapka, 20.4.2010 13:00

Ponožky neponožky- hlavní je pohodlí.

Tlapce
růžový květ, 20.4.2010 15:21

...hlavně každému sluší,
pohodlí na duši.

Odp: Tlapce
tlapka, 20.4.2010 18:12

navíc oslí uši.

Odp3: Přijde mi hloupé když se nějaký bukša...
Mirek, 25.4.2010 10:19

To nejcennější je pestrost, a tu bychom stupidními pravidly mohli zničit. Už se mně zdá, že ubývá ponožek v sandálech, a to je škoda.

Odp4: Přijde mi hloupé když se nějaký bukša...
tlapka, 26.4.2010 13:16

Počkáme na další krok- , až se budou nosit ponožky na sandálech.

Odp5: Přijde mi hloupé když se nějaký bukša...
:-), 26.4.2010 16:51

... kdepak Tlapko, další „krok“ už je tady: jsou to bosé kroky totálně zchudlých lidí, kteří už nemají peníze ani na nové boty.

Odp6: Přijde mi hloupé když se nějaký bukša...
tlapka, 26.4.2010 17:09

Ani na ponožky?

Odp7: Přijde mi hloupé když se nějaký bukša...
Alfons, 27.4.2010 7:20

Něco z historie. Za mých mladých časů jsme většinou chodili v létě až do 5té třídy bosky-ve městě!! Zlaté časy. A v 1ní a 2hé třídě jsme psali na břidlicové tabulky. Nosili jsme je i s houbičkou pověšené na aktovkách na zádech. Zde živoucí skanzen ALFONS. ;-):-);-)

Odp8: Přijde mi hloupé když se nějaký bukša...
iva, 27.4.2010 8:00

ASi nebylo všude tolik skla nebo jsi chodil z hor? Taky jsem šla jednou naboso od tramvaje přes lesaopark. Bylo to po nějaké brigádě s tlačily mně boty. Doma mi mamka dala facku, že chodím jak kurva bosky bylo mi tehdy asi 17 let. Takže co se dříve nosilo se dneska nehodí.

Odp9: Přijde mi hloupé když se nějaký bukša...
Alfons, 28.4.2010 18:32

Nebylo dobrým zvykem mlátit flaškama o zem.

Fakt vtipné.
igipop, 26.4.2010 17:43

Fakt vtipné.

vrtkavá paní móda
santiago, 27.4.2010 10:57

Ach, jak typické: dnes nebo včera jsem někomu četl přes rameno nějaký - v této věci zásadní - časopis, že která ženská chce být letos v létě IN, vezme si ponožky do lodiček.

Odp: vrtkavá paní móda
iva, 27.4.2010 13:35

Šupácká moda, ale možná začnou chodit nahoře bez. Aspon ty, co si to mohou dovolit. To vzdechnutí by bylo potom taky od mého muže, vždycky na jaře.

Odp7. Odp.1.: Přijde mi hloupé když se nějaký bukša...
Neuvedeno, 4.5.2010 7:36

Slyšel jsem v televizi přednášku o chození na boso od jednoho cestovatele z Afriky, či Indonesie.
Začne-li se chodit hned od mládí naboso a stále, vytvoří se taková tvrdá náhradní podrážka na chodidlech, že je skoro podobná kožené podrážce. Takže pak ani tvrdý štěrk nevadí a klidně se po něm může chodit.
Potíže nastávají až když je člověk starší a vznikají okolo této tvdé podrážky trhliny v kůži a ty se nechtějí hojit. To se pak musí celá tato podrážka okolo této trhliny obrousit na tenkou kůži a ta je teprve schopna se netrhat a zahojit se. Musí se udělat napřed strup a pod ním se kůže zahojí. Když se ovšem při tom chodí stále na boso, tak se do rány mohou dostat nečistoty a může nastat zánět a otrava na noze, která se pak velice snadno rozšiřuje dál. Může také vzniknout tetanová infekce.
Takže to chození na boso je závislé pouze na tom, jde-li o mladého člověka. Pro staršího člověka to opravdu není vhodné.
Dále v našich podmínkách, kdy je také mráz a snih se celoročně chodit na boso nedá, takže se nemůže udržet ta tvrdá podrážky na chodidlech. Takže u nás jsou mnohem praktičtější boty.

Dneska jsem byl aspoň v kotníkových...
Mirek, 11.5.2010 16:49

Dneska jsem byl aspoň v kotníkových ponožkách na jedné akci, kde měli všichni boty. Bylo to ale vevnitř v budově.

Tak jsem byl v čajovně v těch vedrech...
Mirek, 16.6.2010 15:27

Tak jsem byl v čajovně v těch vedrech bos bez ponožek. Také další dva kamarádi přišli bez ponožek, ale pět jich bylo v ponožkách. Jsem rád, že jsem jim konečně umožnil, aby spatřili mé bosé nohy bez ponožek.

Odp: Tak jsem byl v čajovně v těch vedrech...
Tlpaka, 16.6.2010 15:38

A záviděli, žejo.

Odp: Tak jsem byl v čajovně v těch vedrech...
Alfons, 16.6.2010 16:06

A jak chutnal čaj ze svlečených ponožek?;-)

Odp2: Tak jsem byl v čajovně v těch vedrech...
Mirek, 16.6.2010 21:22

To víš, nesmí se dlouho louhovat, aby nebyl moc hořký.

Zas čajovna
Mirek, 21.6.2010 15:18

Dneska byl v čajovně kluk ve velmi nízkých kotníkových ponožkách. Až se mu občas sundávaly z paty. Ještě teď onanuju...

Odp: Zas čajovna
", 23.6.2010 16:24

Mirku, ty jsi na „mirečky“ ? (-- :) A kolik roků Tví favorité musí mít ?

Odp2: Zas čajovna
Mirek, 24.6.2010 0:21

Jsem. Musí mít od 18 do 55.

Odp3: Zas čajovna
ˇ, 2.7.2010 22:37

... a už jsi s některým uzavřel registrované partnerství ? To Ti je krása! Ukazovali to v TV: oba měli bílé obleky, oba měli v klopě bílé růžové poupátko, oba se smáli, oba dostali prsten; jenom svatebčané nevěděli, který z nich je který, nebo která, to je škoda.

Také prý si ti registrovaní nesmí osvojit žádné dítko; no nedivím se. Ono to dítko by pak říkalo třeba: „ Tatínko, dej mi hubánka na dobrou noc“. Nebo: „ Mamínku, prosím Tě podepiš mi žákovskou knížku, aby se pan učitelka nezlobil.“

Ale marná sláva, registruj, neregistruj, stejně zůstanou oba stejní, jak je Pán Bůh stvořil. A když jednoho propustí ze zaměstnání ve zkušební době bez uvedení důvodu, tak ho ten druhý bude muset živit. A když budou oba bez práce, tak se holt budou muset zase rozregistrovat aby je živil stát.

Odp4: Zas čajovna
Mirek, 3.7.2010 0:21

Ta realita je trochu složitější, než to popisuješ. Ale kluci jsou fajn. S jedním žiju. Ostatní jsou kamarádi, a to většinou heteráci. Ale ponožky a bosé nohy mají krásné. Zrovna včera byl u mě na návštěvě kamarád. Sundal si boty, a byl bos bez ponožek. Asi po půl hodině jsem si i já sundal své kotníkové ponožky.

Odp5: Zas čajovna
ˇ, 15.7.2010 18:00

Mirku, závidím Ti Tvůj pohled na život. Tvoje životní radost totiž začíná i končí v pánských ponožkách. Gratuluji ! Takto šťastně prožívat svůj život má štěstí málokdo. ( - : )

Odp6: Zas čajovna
Mirek, 19.7.2010 8:57

Háčku, jestli jsi kluk, zvu tě do čajovny na pokec...

Odp6: Zas čajovna
Tlapka, 19.7.2010 12:08

Jakto končí..? Však to je teprve začátek, přijde Pokračování, douvám !:-)

Odp7: Zas čajovna
Mirek, 22.7.2010 8:11

No, jasně. Pokračování je tady. V pondělí jsem byl v čajovně bez ponožek a kamarád v ponožkách. V úterý jsme byli oba v ponožkách (ale s jiným kamarádem) a ve středu jsem já přišel do čajovny v kotníkových ponožkách a kamarád bez ponožek. Jeho bosé nohy mě po 15 minutách přiměly, abych si ponožky sundal...

Odp8: Zas čajovna
Mirek, 23.7.2010 6:48

A včera jsme přišli oba v sandálech a ponožkách do čajovny. Já jsem měl kotníkové, kamaráda normální. Bylo to fajn.

Odp9: Zas čajovna
Tlapka, 23.7.2010 9:56

To je napínavý příběh. Jak to asi bude v Sobotu?

Odp10: Zas čajovna
Mirek, 25.7.2010 18:06

S malým s... Byli jsme s partnerem v čajovně. On bez ponožek v dlouhých kalhotách a já v kotníkových ponožkách. Pochopitelně jsem si je brzy sundal...

Odp11: Zas čajovna
Mirek, 28.7.2010 6:29

A v pondělí: Já - kotníkové ponožky, partner bos bez ponožek, kamarád ponožky a dlouhé kalhoty. A pak tam byli tři kluci v černých kotníkových ponožkách, jeden kluk v cyklistických ponožkách a jeden v kalhotech a ponožkách. To je úroda, co?

Odp12: Zas čajovna
Tlapka, 28.7.2010 7:55

Tak aspoň Pondělí s velkým Po. :-)

Odp13: Zas čajovna
Mirek, 2.8.2010 7:40

V neděli jsme byli v čajovně tři úplně bosí bez ponožek: Kamarád, další kluk, se kterým jsem se náhodně seznámil (zeptal se, jestli si může přisednout a já řekl, že může) a já.

Odp14: Zas čajovna
Mirek, 2.8.2010 7:42

Chce se mně chodit bez ponožek. Chytlo mě to.

Odp15: Zas čajovna
MIrek, 7.8.2010 23:45

A vrchol byl dnes. Tolik bosých kluků v ponožkách a pár i bez ponožek, snad 25... Já jsem byl bos bez ponožek a ten nový kamarád, co se se mnou seznámil v ponožkách. Taky kamarád, co spíš byl většinou bez ponožek měl ponožky. A spousta dalších kluků. V týdnu byla taky spousta schůzek. Oba bez ponožek, já v ponožkách, on bez ponožek. Ale dneska: Jeden kluk se styděl za díru v ponožkách, ale nakonec se zul. No fakt, je to moc fajn. Budu z toho žít dlouho a onanovat...

A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
Mirek, 23.6.2010 8:20

A včera venku byli 4 kluci úplně bosí bez ponožek a bez bot.

Odp: A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
Alfons, 23.6.2010 15:35

Co na to policie ČR?;-)

Odp: A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
Tlapka, 23.6.2010 16:04

To bude asi počátek nové módy Dole Bez.

Odp: A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
ˇ, 16.7.2010 10:29

Teda Mirku, to Tě asi chtěli „svést“ ( - : ).

Odp2: A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
Mirek, 22.7.2010 8:12

Bohužel na to nevypadali.

Odp3: A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
Tlapka, 23.7.2010 9:57

Ale Naděje umírá poslední ;-)

Odp4: A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
Mirek, 2.8.2010 7:45

Myslím, že mě chtěl svést ten kluk, co si ke mně náhodně přisednul... Ale hlavně: Cítím, jak je přirozené v těchhle vedrech chodit bez ponožek v sandálech. Dřív jsem chodil vždycky v ponožkách, teď ne. Kamarádi jsou často taky bez ponožek, ale někteří ne. Ale i oni jsou s těmi ponožkami krásní...

Odp5: A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
Mirek, 8.8.2010 0:36

Tak ten kluk mě určitě svést nechtěl. Dneska tam byl s holkou... Ale obdivuju sám sebe. Já takový zapřísáhlý ponožkáč, a najednou jsem v čajovně jeden z mála bez ponožek...

Odp6: A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
%, 8.8.2010 12:42

... teda Mirku, ještě Tě ty ponožky a klučičí nožky v nich nepřestaly bavit ? Teda ty máš ale výdrž ! ( -: )

Odp7: A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
Tlapka, 9.8.2010 13:38

Náhodou je to zajímavé hobby. Jak se podívá Mirek někomu na nohu, hned ví všechno. Je známo že na noze jsou body, zastupující celé tělo.

Odp7: A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
Mirek, 10.8.2010 8:56

To víš, že nepřestaly. Včera jsem byl bos bez ponožek v bytě u kamaráda. V jedné čajovně pak byl kotníkáč, který trochu naznačoval svléknutí ponožek, ale neudělal to a jeden úplně bosý kluk. A pak v další čajovně schůzka s kamarádem. On v ponožkách, já bez ponožek. Úplně jsem propadnul chození bez ponožek. Dřív se mně to nelíbilo. Teď naopak koukám, kolik kluků nosí ponožky. Vůbec to ale nevadí. Jen čekám, kdy nějakého kluka svedu k tomu, aby si přímo v čajovně pod vlivem mých „bezponožek“ sundal ponožky. Nemysli si, i heteráci občas podlehnou svodům nějakého kluka, tím spíš bosého bez ponožek.

Odp7: A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
Tlapka, 10.8.2010 11:20

Moje kočka taky se zajímá o ponožky na noze. Myslím že je tam koncentrovaná chemie příslušného jednotlivce, aspoň tak mi to vysvětlila.

Odp8: A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
Mirek, 12.8.2010 9:41

Před několika lety jsem měl všechny páry ponožek pojmenované po klukách, které znám ze základky, gymplu a vejšky. Samozřejmě jsem se snažil, aby každý pár co nejvíc odpovídal ponožkám, které ten kluk nosil. (Ve kterých jsem si ho nejvíc pamatoval. Možná, ve kterých udělal nějvětší „bosárnu“.)

Odp9: A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
Platfus, 12.8.2010 12:21

Mirku, při čtení tvých komentářů se neubráním potutelnému usměvu. Až se mi nechce věřit, že to všechno myslíš vážně :-).

Odp10: A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
Mirek, 13.8.2010 23:25

A vidíš, Platfusi, myslím to vážně.

Odp11: A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
Mirek, 23.8.2010 7:34

Teď na trutnovském festivalu jsem viděl nejméně 10 kluků úplně bosých. A v tamních improvizovaných čajovnách jich bylo celkem aspoň 50 (během soboty). Spousta bez ponožek, spousta v ponožkách a dva měli ponožky, ale do čajovny si je sundali. A taky je pěkný pozorovat, jak si někteří kluci nandávají kotníkové ponožky tak, že mají patu vysoko nad patou. Ta kotníkovost se pak poněkud zmírní...

Odp12: A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
iva, 24.8.2010 9:59

Ty se díváš jen na nožky a co na dupky se nedíváš? A co až těm klukům bude šedesát? budou tě vzrušovat jejich paŘÁTY?

Odp13: A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
Mirek, 26.8.2010 6:56

Tak to nevím...

Odp14: A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
iva, 26.8.2010 12:29

:-)Tvá odpověd mně překvapila. Sama se ráda dívám lidem na pěkné upravené končetiny a vím, že už ve třiceti jsem se kolikrát zhrozila, jak má někdo zanedbané nohy i žena. Tak myslím, že i tebe to časem přejde a budeš obdivovat třeba...já nevím co

Odp15: A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
Tlapka, 26.8.2010 14:58

Nakonec dojde na krásnou duši ..... :-):-)

Odp16: A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
Tlapka, 26.8.2010 14:58

(protože není vidět)

Odp17: A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
Mirek, 3.9.2010 8:27

Tak jsem zase perlil. V čajovně jsem kecal s kamarádem. Byl jsem bos bez ponožek, on v ponožkách. Před dvěma roky byla situace přesně opačná. Užil jsem si to. A včera jsem přišel naboso za dalším kamarádem. On si toho všimnul, a divil se, že jsem naboso v takové zimě.

Odp18: A včera venku byli 4 kluci úplně bosí...
Mirek, 9.9.2010 6:42

Včera jsem si to užil: Ve vlaku jsem byl bos a dal si bosé nohy na sedadlo. Přes uličku byl další kluk, taky bez ponožek, a taky si dal bosé nohy na sedadlo. Když jsem vystoupil, na stadionu si dva kluci hráli s míčem v ponožkách. Je tam takový povrch, že to k chůzi a hraní v ponožkách přímo svádí. Další tři kluci byli v ponožkách na doskočišti skoku vysokého. Jeden tam přiběhnul, a pár metrů před doskočištěm tak rychle a lehce pozbyl bot a šel do ponožek, že to bylo krásné... V čajovně jsem pak měl schůzku s klukem, který byl v ponožkách. Když ale viděl, že já jsem úplně bos, jednu ponožku si skoro sundal. A seznámil jsem se s čajovníkem. Je to fajn kluk. To je, co?

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Sandál nosím jen doma a v práci, občas...
Kvido, 1.7.2010 19:20

Sandál nosím jen doma a v práci, občas s, občas bez. Takové, které bych mohl nosit normálně někde po městě a nachodit s nima hromady kilometrů, takové nemám. Jenže pokud mi někdo napíše, že šel bez ponožek a odřel si nohy, tak to je sice možné, ale pak by se nad sebou měl zamyslet, kam chodí nakupovat boty. Římští vojáci nic jiného nenosili a museli v tom nachodit stovky kilometrů. Nejlepší je dobře si rozmyslet, maké boty koupím a kolik za ně chci dát. Já se za prvé vyhýbám značkový, za druhé ale volím kvalitu. Proto nakupuji buď v obchodech s pracovní obuví, nebo přímo osvědčenou obuv s certifikací, obvykle od našich výrobců. Není od věci navštívit také nějakou větší lékárnu, kde vedou zdravotnickou obuv. Ve všech takovýc případech, kdy je obuv certifikovaná nějakou naší zkušebnou, se prakticky nestane, aby dobře nesloužila účelu, pro který je vyrobena. Mně je vcelku jedno, co kdo nosí, ale do sandálů je potřeba volit vhodné ponožky, pokud si je člověk chce vzít. Není nic příšernějšího než nízké podkotníkové ponožky v sandálu, kotníkové také nevypadají moc dobře, pokud jsou ke krátkým kalhotám. K dlouhým kalhotám jse to naopak v pořádku. Mnohdy je pravda, že nohy v sandálech bez ponožek vypadají úděsně, zejména u některých ženských s vbočenými palci. Brr. Plesnivý nadzevedlý žltý smrdutý nehet také nevypadá moc lákavě, vzbuzuje to děs. Nebo když ještě některá dáma zvýrazní své pokroucené prsníky výrazným lakem :). Prostě noha musí k něčemu vypadat, udivuje mě, s čím se dokážou někteří lidé ukazovat... Co se týče toho pocení nohou, tak je sice pravda, že v ponožkách se nepotí o moc více, na druhé straně je ale v těch ponožkách tepleji, bez nich je noha volnější. A v zásadě se dá řici jedno: pokud si zvyknete chodit na boso, začnou vám časem ty ponožky trochu vadit. Takže pokud někdo argumentuje ze strany pouze uživatele ponožek pro ponožky, není to objektivní přístup. Kromě toho, ponožka na sebe nachytá mnohdy více sajrajtu než bosá noha, kromě toho se v ní zadržuje pot a maz, který působí jako lepidlo A jestli si někdo myslí, že se skrze tkaninu ponožky k noze prach nedostane, je na omylu. Skutečně asi jediným pozitivem ponožek v teplém počasí je to, že tím do značné míry šetříte botu. Ale boty se dají čistit. Na korkových pantoflích, které po čase nošení v práci (v ponožkách) už začaly smrdět (a ponožky v nich také smrděli po půl dni nošení) jsem tu kůž namočil, posypal pracím prostředkem a nechal působit, poté jsem to propláchl proudem vody a vymačkal pod vodou zbytky prášku a panťáky slouží dál bez potíží.

Odp: Sandál nosím jen doma a v práci, občas...
Alfons, 1.7.2010 20:47

To jsi ještě zapoměl na osvědčené onuce. Jsou vícefunkční i jako kapesník, utěrka, ručník, hadra na nádobí nebo na zem, obvaz, šátek atp.;-)

Odp2: Sandál nosím jen doma a v práci, občas...
Tlapka, 2.7.2010 12:15

Krásné, ale nepraktické. Onuce se vymotá, zakopneš, spadneš, nevstaneš a Noha prakticky roztřískaná na padrť. To se mi stalo- Ve služebních sandálech ! Utrhla se přezka. Ležela jsem s tím půl roku a těch ušlých peněz ...

Odp3: Sandál nosím jen doma a v práci, občas...
Alfons, 2.7.2010 13:14

Když jsi nemehlo nelez ven a jezdi jeno autem, nebo loz po čtyřech. Hedvábné onuce s orientálním vzorem, oprsklé vhodným parfémem jsou žádaný módní doplněk pro ženu každého věku. Na onucích musí být také orientální uzlík, aby se nerozvazovaly.;-) Do onuček patří zaplést nějaká decentní květinka.;-)

Odp4: Sandál nosím jen doma a v práci, občas...
Tlapka, 19.7.2010 12:10

Když pádím ze schodů, těžko mohu použít auto a po čtyřech jak? Zadkem nebo předkem?

Odp: Sandál nosím jen doma a v práci, občas...
ivan, 1.7.2010 21:19

Konečně byla Svíce obohacena o skutečného estéta.
S dovolením bych vzensl dotaz.
Daj se někde koupit sandály v provedení ,,lyžáky, ploutve nebo brusle a jestli se v nich můžou nosit teplé pononožky? Ď za rozvedenou odpověď.

Odp2: Sandál nosím jen doma a v práci, občas...
Kvido, 1.7.2010 23:11

Koupit se patrně nedají, ale určitě by vám je nějaký švec vyrobil na zakázku. Mám zato, že by se jednalo o zajímavý počin. Doporučuji zejména ty lyžáky :) Ponožky se do nich samozřejmě nosit mohou, nejlepší budou patrně z neoprénu, ale zajisté dobře poslouží i levnější varianta vytvořená umně z mikrotenového sáčku od svačiny.

Přiznám se, že tímto problémem jsem se...
Platfus, 12.8.2010 13:35

Přiznám se, že tímto problémem jsem se i přes jeho závažnost nikdy moc nevěnoval a to je možná škoda. Za sebe dávám přednost bosé noze, ale nejsem v tomto směru ortodoxní. Jakkoliv se názory ohledně těchto věcí mohou lišit, pravdou zůstává, že pokud se rozhodneme pro sandály a ponožky, je při obouvání vždycky dobré začít ponožkou. Opačný postup nevede k dobrým výsledkům.

Felixův článek a následná diskuse by mohl posloužit za základ solidní monografie na toto téma, která na trhu zřetelně chybí :-). Autorovi bych vzkázal jediné - tuto otázku může beztak kvalifikovaně posoudit pouze trojice zasvěcených Svícařů - Sandál, P-Nožka a Tlapka.

Odp: Přiznám se, že tímto problémem jsem se...
Tlapka, 12.8.2010 13:44

Mohu si vzít svoji kočku jako poradkyni? Má skutečně dobrý čich a velké zkušenosti.

Odp2: Přiznám se, že tímto problémem jsem se...
Platfus, 12.8.2010 22:31

Kočku berem :-)

Odp3: Přiznám se, že tímto problémem jsem se...
ivan, 17.8.2010 0:33

Kočky berem! ;-)

Odp: Přiznám se, že tímto problémem jsem se...
Neuvedeno, 13.8.2010 15:15

Když se dělá nějaký pořádný výšlap na horách, tak nejdůležitější je se správně obout.
Zjistil jsem, že při uzavřené botě se většinou kůže zapaří a začnou se dělat puchýře. Je tedy mnohem lepší si vzít sandály a jít v nich. Jenže jak sandály mají pásek, tak tam se noha otlačí. Proto je vhodné si brát ponožku, protože na ponožce bota se nepřilepí ke kůži, ale naopak dobře klouže při chůzi. Takže pro léto je nejlepší jít v těchto sandálech s ponožkami. Někdy je též dobré při začínajících půchýřích si na toto místo přiložit náplast s polštářkem ve směru pohybu nohy v botách, aby se náplast hned nestrhla po pár kilometrech.
Nejhorší je chodit stále s podkolenkami a gumovkami, což také při dešti je někdy třeba. Zde je třeba si vzít dvoje ponožky, s toho jedny silnější vlněné, aby alespoň trochu mohla noha dýchat. Stejně za takové dvě tři hodiny je noha v gumovce provlhlá potem. Takže je třeba přinejmenším vyměnit obě vrstvy podkolenek. Při dlouhodobém používání holinek a existenci křečových žil vznikají bércové vředy, které se velice těžko léčí. Nikomu je nepřeji. Znám jednu takovou osobu, která se tímto způsobem stala práce neschopnou. Já to tedy nejsem. Také jsem měl sice opařenou nohu, ale vyléčil jsem to asi za jedenapůl měsíce. Neměl jsem ale křečové žíly. Zde při opařenině je třeba nechat na popálenině udělat strupy z krevní plazmy vlastní krve a pod nimi se vytvoří nová kůže třeba i s novou žílkou. Strup se vytvoří jen tehdy, když se popálenina nenatře mastnotou. Ta sice zabraňuje bolesti, ale též vzniku strupu. Velká plocha strupu popraská pohybem nohy, takže se kůže vytvoří napřed jen místy, ale pak se dodělá zbylá kůže i na popraskaných místech. Takže na strupy je ještě dát obinadlo. Nejhorší je na popáleninu dávat mastné polštářky. To se dá dělat jen v bezprostředních začátcích popáleniny, aby nebyl tak velký poúrazový šok, ale brzo je třeba polštářky odebírat po částech, kolik člověk snese, aby se zase bolestivý šok nedostavil. Mastnotu odebrat a nechat zalít místo krevní plazmou z krve, aby vznikl strup.
Dále bych chtěl dodat ještě něco k obuvi. I v kožených holinách se za čas noha propotí. Pamatuji se jak jsme museli každý den na vojně sušit onuce a měli jsme vždy po ruce onuce suché. Jakmile začne být vlhko v kožených holinách, tak je v nich zima. Částečně pomáhá stále chodit jako na vartě, protože při chození se noha větrá a vlhkost odchází z holiny.
V gumových holinách je zima v zimě už od samého začátku a tak dvě vrstvy podkolenek jsou zcela nutné.

Odp2: Přiznám se, že tímto problémem jsem se...
Jimmy, 13.8.2010 23:29

Na pořádný výšlap patří pořádné boty, do nich tlustá ponožka, která umožní odvod potu a pod ní obyčejná hladká ponožka aby všechna nečistota z potu nešla rovnou do té tlusté ponožky. Vyrábí se sice i „teréní sandály“, ale chodit v nich někde v pořádném terénu (tedy na horách) si neumím představit. To je o zvknutí kotníku a ukopnutí palce.

Pokud ovšem pořádný výšlap znamená pouze celodenní chození po upravených cestách, tak s tím mám dobré zkušenosti, kdy kvalitní sandály + ponožky + 8 - 12 hodin chůze + 30-40°C není problém přežít bez následků a v pohodlí.

Odp2: Přiznám se, že tímto problémem jsem se...
Tlapka, 16.8.2010 14:26

Je to Věda jak se patří. Nejhorší boty jsou ovšem ty Sváteční. Nejlepší jsou takové lehké botasky. Doma chodím bosky. Venku to nejde. Četla jsem že člověk by měl být spojený šlapkou s Matičkou Zemí. Ale spíše mně připadá že je příjemný dotyk kůže přímo na povrch terénu. Dříve se takhle léčilo knajpováním.

Odp3: Přiznám se, že tímto problémem jsem se...
santiago, 16.8.2010 16:16

Nevím, co je knajpování (snad ne, že Ti knajpem propíchají ztvrdlou kůži na chodidlech a dratví přišijou podrážku?), ale tohle by Tě mohlo uspokojit. Boty jsou to dobré, to nemohu říci, dotek s bohyní matkou Zemí a vůbec ... jen se v nich blbě chodí, říkal kolega. Což je ale u bot zrovna dost podstatná chiba.

Odp4: Přiznám se, že tímto problémem jsem se...
Tlapka, 16.8.2010 17:57

Cituji: Celá rodina se bude dobře bavit, až okusí v průzračně čistých řekách a potocích tzv. „kneipování“ – osvěžující a také velmi zdravé brouzdání v ledově studené vodě.
- Původně brouzdání se ranní rosou nohou bosou.
Ty boty jsou bezva ale ty prsty mi připadají jaksí .. no nejspíše že by to bylo nápadné.

Odp5: Přiznám se, že tímto problémem jsem se...
Neuvedeno, 16.8.2010 18:58

Viděl jsem jeden zajímavý pořad o Africe. Tam jeden náš cestovatel vyprávěl o tom, jak afričané začnou chodit už v mládí na boso a pak mají na chodidlech tvrdou kůži asi bych odhadl 7 mm tlustou a ta jim slouží jako podrážka u boty.
Myslím, že i revmatizmem netrpí, protože jsou pravidelně popáleni kopřivami, neb něčím podobným.
Prostě jsme se tady v Evropě již tak vzdálili přírodě, že už ani nevíme, jak se dříve žilo, když naši předkové žili ještě v teplých krajích.

Odp5: Přiznám se, že tímto problémem jsem se...
santiago, 16.8.2010 21:10

Aha, knajpování? Dobrou zábavu si představuju jinak, snad od smutné expedice k prameni Rokytky. Podnik byl dohodnut asi ve dvě ráno u libeňské sokolovny a aby výprava najisto trefila, šlo se k prameni Rokytky přímo Rokytkou, takže těch 40 km byl úkol nad síly střízlivého člověka. Natož pak nad naše.

Pozn: Rokytka je říčka, která se vlévá do Vltavy v pražské čtvrti Libeň. Ano, to je ta, o které vám maminka vštěpovala: Karlínu a Libni zdaleka se vyhni. Ona tedy má ta říkačka více verzí, ve kterých figurují městské části Žižkov, Smíchov nebo Hnusle, ale ta Libeň je ve všech, což má hlubší důvod, než jen ten, že se pěkně rýmuje s „vyhni“.

Ty prsty? Nápadné? Vždyť oni jich tam tupě dělají vždycky pět, co jsem se koukal. To mi naopak přijde úplně bez nápadu.

Pět je myslím právě takový nenápadný průměr. Tedy pro človjeka.

Včera jsem si vzal omylem dvě jiné...
Mirek, 11.9.2010 7:08

Včera jsem si vzal omylem dvě jiné ponožky. Obě kotníkové, ale jedna je kotníkovější než druhá a taky světlejší. Ale pozná to jen ten, kdo se na mé nohy bude dívat podrobněji. A to nikdo nedělal.

Odp: Včera jsem si vzal omylem dvě jiné...
ˇ.ˇ, 11.9.2010 23:50

Škoda Mirku. ( --; ) Ale nejspíš jsi „ponožkověkotníkově“ zaměřeným extrémem, a tudíž raritou v jisté cca 4 % nestandardní menšině a podmnožině mládenců. Příště si v létě vezmi do čajovny válenky, a hodně dlouho se „upejpej“, než si ty válenky na krátkou chviličku zuješ. A pak možná přece nějaké zvědavé vousaté oči přivábíš. ( --; )

Odp2: Včera jsem si vzal omylem dvě jiné...
tlapka, 19.9.2010 10:53

Mirku a jak to bude s nožičkami kotníčkami v zimě?

Odp3: Včera jsem si vzal omylem dvě jiné...
Jiná erotika, 19.9.2010 14:09

... jak by Tlapko bylo...Mireček bude dále ty své dolní končetiny nahé nenápadně nabízet „k zulíbání“ mládencům v teplé čajovně podobně, jako páv opakovaně a něžně vábí opačné pohlaví na svůj krásný okatý chvost. Snad se dočká touženého obdivu.

Odp4: Včera jsem si vzal omylem dvě jiné...
Mirek, 20.9.2010 19:17

Tak to ne. Už nosím ponožky, a to plné, nekotníkové, protože je zima. Kotníkové ponožky a bezponožky nejdřív tak v květnu.

Ahoj, teď zrovna u mně doma byl...
Mirek, 5.8.2011 13:44

Ahoj, teď zrovna u mně doma byl kamarád, kterej přišel v sandálech v ponožkách a já jsem byl úplně bos. On se zul a byl jen v ponožkách a kraťasech. Dotknul jsem se ho asi 4krát svýma bosýma nohama. Je to fajn kluk.

Tak po roce se vracím. Zatím jsem si...
Mirek, 5.8.2011 13:46

Tak po roce se vracím. Zatím jsem si založil diskusi Líbí se mně kluci v ponožkách a jsem taky kluk. Chodím teď v létě v sandálech bez ponožek. Úplně jsem změnil názor. Ale někteří kluci v sandálech a ponožkách jsou krásní. Nic nehezkého to není.

Taky jsem byl bos na návštěvě u kluka...
Mirek, 5.8.2011 13:48

Taky jsem byl bos na návštěvě u kluka, který byl taky doma bos. Navíc se poprvé ukázalo, že je gay. Dost si ke mně dovolil, ale líbání jsem odmítl. Chci být věrný svému partnerovi.

Odp: Taky jsem byl bos na návštěvě u kluka...
Tlapka, 8.8.2011 12:44

To se mi taky líbí když je kluk bos, teda doma a vůbec chodit doma nebos je příležitostí pro plísně...

Odp2: Taky jsem byl bos na návštěvě u kluka...
Mirek, 11.8.2011 7:52

A co to je nebos. To je v pantoflích, nebo taky v ponožkách bez pantoflí?

Odp3: Taky jsem byl bos na návštěvě u kluka...
Tlapka, 12.8.2011 11:57

vysvětlím:
Bos = na noze není Nic.
Nebos = na noze je oblečeno či obuto Cokoliv.
Přijmu však i jinou alternativní teori:-)

Odp4: Taky jsem byl bos na návštěvě u kluka...
Mirek, 13.8.2011 23:31

A ty fakt řekneš o člověku, který je někde jen v ponožkách, že je nebos?

Odp5: Taky jsem byl bos na návštěvě u kluka...
Tlapka, 15.8.2011 11:41

Fakt- já to tak cítím, nebos je pouze absence bot?

Odp6: Taky jsem byl bos na návštěvě u kluka...
Tlapka, 15.8.2011 11:41

teda promiň naopak

bosonohý
Vlastimil Čech, 15.8.2011 18:28

Jsem přírodním skinem... jsem bosohlavý?:-)

Odp: bosonohý
Tlapka, 17.8.2011 12:29

Jen pokud nemáte klobouk !!

Často se teď divím, kolik kluků i v...
Mirek, 5.8.2011 13:49

Často se teď divím, kolik kluků i v těhle vedrech nosí ponožky. Ale dřív jsem se divil, kolik kluků ve vedrech nenosí ponožky...

Odp: Často se teď divím, kolik kluků i v...
Tlapka, 10.8.2011 10:55

Ale u nás je dost zima.... na Moravě.

Úplně jsem změnil názor. Chodím celé...
Mirek, 16.9.2011 8:51

Úplně jsem změnil názor. Chodím celé léto naboso. V čajovně a doma bosky bez ponožek. Nevím co s ponožkama, jestli je nevyhodím. Už si ani nevzpomenu, že bych si je měl vzít. Asi budu i v zimě chodit naboso. To sem sekáč, co?

Odp: Úplně jsem změnil názor. Chodím celé...
Tlapka, 16.9.2011 11:39

Ještě větší sekáč budeš až budeš chodit i bez bot. :-)

Odp2: Úplně jsem změnil názor. Chodím celé...
Mirek, 16.9.2011 15:20

Jasně. No, v čajovně chodím bez bot a dřív jsem si klidně sundal ponožky a šel bosky na záchod přes venkovní veřejný prostor. Pak už mě to přestalo bavit, tak jsem toho nechal.

Odp3: Úplně jsem změnil názor. Chodím celé...
Mirek, 17.9.2011 7:40

A tenhle http://www.youtube.com/watch?v=r1-9Zm_IlUk&feature=related kluk vás všechny trumfne. On totiž nenosí ponožky ani do do adidasek.

Líbí se mně, že spousta kluků teď chodí...
Mirek, 12.7.2013 6:48

Líbí se mně, že spousta kluků teď chodí bez ponožek.

Odp: Líbí se mně, že spousta kluků teď chodí...
Platfus, 12.7.2013 15:06

My to o tobě víme, Mirku.

Odp: Líbí se mně, že spousta kluků teď chodí...
Zákys, 12.7.2013 20:46

Nemlžte. Z vašich vyjádření je již jasné že je to proto, aby jste viděl na prsty i na nohou, bez kterých nenapočítáte do dvaceti...
Podle dostupných výzkumů je tato generace „kluků“ první, která je omezenější než jejich rodiče.

Odp2: Líbí se mně, že spousta kluků teď chodí...
Mirek, 16.7.2013 6:17

Co to kecáš, Zákyse. A proč mně vykáš? A kdyžtak se píše abyste. Ale tyká se. Takže abys. Měj se fajn a choď taky bez ponožek.

Odp3: Líbí se mně, že spousta kluků teď chodí...
Zákys, 16.7.2013 8:13

Oprava na přání,,.
Poslouchej, neviděli jsme se už někde? Občas si nedávám pozor kam šlápnu.

Odp4: Líbí se mně, že spousta kluků teď chodí...
Mirek, 20.7.2013 7:28

Ahoj Zákyse, jinak máš pravdu, že se rád koukám klukům na bosé nohy i na nohy v ponožkách. Ale to už jsem dávno napsal. Když mě považuješ za hovno, co s tím mám dělat?

Odp5: Líbí se mně, že spousta kluků teď chodí...
Zákys, 20.7.2013 14:35

Ty jsi už seberflexi jak píšeš dávno uskutečnil. Nic neměň. Přestal bys být sám sebou.

Teď chodí hodně kluků v žabkách. I do...
Mirek, 7.8.2013 9:35

Teď chodí hodně kluků v žabkách. I do čajovny chodí na boso. Tak je na co koukat. Občasné ponožky většinu bosých nohou jen koření.

Odp: Teď chodí hodně kluků v žabkách. I do...
ˇ, 9.8.2013 13:50

... a víte Mirku, kam také chodí kluci bez ponožek ? K doktorovi do čekárny. Tam jich bývá teď v těch vedrech také docela dost. A většinou mají (kupodivu :-) ) nožičky čisťounké, čestvě vykoupané :-) . To by bylo pro Vás „pokoukáníčko“ ! :-)

Odp2: Teď chodí hodně kluků v žabkách. I do...
Mirek, 9.9.2013 5:48

Včera jsem jel na kole v Náchodě a dva kluci tam stavěli trampolínu a byli přitom na ní v ponožkách. Tak jsem zastavil, šel až k nim. Chvíli jsem tam stál. Jeden mě i pozdravil. A pak jsem oběma nenápadně jemně šáhnul rukou na ponožku a beze slova jsem zas odjel. Tak takový lotroviny já vyvádím...

Odp3: Teď chodí hodně kluků v žabkách. I do...
., 9.9.2013 5:58

Teda Mirku, Vy jste ale proutník ! :-) Vy si přímo koledujete o „podmínku“ za „harašment“ ! :-)

Odp3: Teď chodí hodně kluků v žabkách. I do...
Zákys, 9.9.2013 10:53

Ty ponožky měli proto, aby nevhodnou obuví neničili plachtu na trampolíně. To je totiž na té „posteli“ nejdaražší zařízení.

Odp4: Teď chodí hodně kluků v žabkách. I do...
., 9.9.2013 22:21

... teda Zákysi, tohle jste určitě z knih nevyčetl :-). Že Vy jste tam na té trampolině v ponožkách byl s kámošem osobně :-). A poslal jste Mirečkovi na oplátku alespoň „čumkartičku“ ? :-)

Odp5: Teď chodí hodně kluků v žabkách. I do...
Zákys, 10.9.2013 7:43

To čumíte čumile... Kdych vám řekl jak to bylo, tak by jste se stal Bohem a věděl by jste skoro všechno a jako živnostník – ta mytická postava ideálního pravicového straníka a voliče, který svobodně podniká a volí pravici z čisté a nezištné lásky ke svobodě, by jste mohl zaniknout. To bych si před volbami k vůli férovosti nedovolil.

Odp6: Teď chodí hodně kluků v žabkách. I do...
Mirek, 14.9.2013 7:26

Zákysi, zajímalo by mě, kdy přestaneš psát by jste místo náležitého byste a přestaneš každému vykat.

Odp4: Teď chodí hodně kluků v žabkách. I do...
Mirek, 10.9.2013 7:43

Zákysi, škoda, že jsi tam nebyl taky. Sice tě osobně neznám, ale v ponožkách nebo bos bych s tebou chtěl být.

Odp5: Teď chodí hodně kluků v žabkách. I do...
Zákys, 10.9.2013 10:25

Bos skákat na trampolíně má dvě kontraindikace. Při větším počtu různých cvičenců je nebezpečí přenosu nějaké plísně. Druhý důvod je síťová odrazová plocha (kolem 30 000 Kč) a to nejen její rychlejší ničení při použití nevhodné obuvi, ale především nebezpečí vniknutí některého prstu při doskoku do otvoru v odrazové ploše a jeho vykloubení. To už je horší jenom při přetočení salta vpřed strčit hlavu rovnou mezi odrazové pružiny. Hlavně se bavte...;-)

Odp3: Teď chodí hodně kluků v žabkách. I do...
Tlapka, 9.9.2013 13:34

A co on? Jak to bylo dál ??? ;-)

Odp4: Teď chodí hodně kluků v žabkách. I do...
., 9.9.2013 22:50

... no přece takhle:
Zákys Mirkovi čumkartičku neposlal,
a jeho kámoš také ne.
Oba se vzali za ruce,
s trampoliny seskočili křepce.
Odkráčeli spolu pod vlajkou duhovou,
doma si uvařili polévku houbovou.
Pak pod růžovým baldachýnem usnuli sladce,
protože mají v postýlce nové matrace.

Odp4: Teď chodí hodně kluků v žabkách. I do...
Mirek, 10.9.2013 7:41

Dál nebylo nic. Odjel jsem a nikdo nic neřekl, nijak nereagoval.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.