Pro všechny přemýšlivé lidi

Komentáře k článku

29.5.2007 11:55

Evoluce versus stvoření

Dlouho jsem přemýšlela jak vznikl tento svět.
Teď už mám jasno. Byli jsme stvořeni!
Žádná evoluce nemohla proběhnout!
A důkaz?
Základ evoluce je v tom, že zakrňují nepoužívané orgány a vznikají nové, které nutně potřebujeme k dalšímu životu.
A to se nestalo.
Když se podívám kolem sebe vidím muže i ženy přibližně stejné (někdy až tak, že nepoznám kdo je muž a kdo žena, ale to je jiné téma).
Pokud by proběhla evoluce měli by muži místo rukou půllitry a ženy by měli oči vpředu, vzadu i po stranách a měli by minimálně čtyři páry rukou.
Co mě vede k této „feministické“ úvaze?
Především můj muž a mám také důkaz v Bibli a to v Přísloví 31, 10-31.
Píše se zde o dokonalé ženě a jeden můj známý věřící mi vysvětlil, že už v té době se ženy staraly o vše (ekonomické zabezpečení, výchova dětí, domácnost...) zatím co muži se vzdělávali duchovně (sedávali v branách města).
I dnes, po více než 2000 letech dělám doma vše a můj muž se chodí vzdělávat „do hospody“.

Mimochodem jsem si všimla jedné zajímavé věci na mužích. Pokud nosím na zahrádku konve s vodou a je na blízku nějaká žena, tak mi manžel konev odnese (aby před ní ukázal, že je vzorný manžel).
V neděli kouřil se svým kamarádem a dívali se na mě jak nesu asi pátou konev a pochvaloval si jak mi to nošení vody prospívá na svaly (přeci před ním neukáže, že je takový chudáček, aby pracoval).

Omlouvám se předem všem mužům, kteří považují svou ženu či partnerku za rovnoprávnou a doufám, že ještě nevymřeli protože je jich tady potřeba.
A snad vymřou ti „páni tvorstva“ co mají s žen služky.

Jsem klidný
Tři kroky do tmy, 29.5.2007 12:15

Tak jsme si početli a nyní se můžeme nahlas zasmát. :-)

Odp: Jsem klidný
nesvobodny zednk, 29.5.2007 19:25

Hodil jsem do DVD Noc a s Andelem s Verou Chytilovou. Ta je jasna a naprosto s ni souhlasim. Dopoledne jsme to se zenou probrali a mame unisono souhlas, ze zensky princip je potrebny jako sul v politice. Parkanova a jine zeny jsou v defenzive, takze blbnou hure, nez muzi, chce to pomer 50/50, aby se principy zharmonizovaly.A co je vlastne povedene manzelstvi? To je trpelive vyckavani a naladeni dvou dusi, ktere se zharmonizuji, aby v tomto zivote pracovaly na svem vyvoji.Netrpelivost, nalhavani sobe,vytvari nedokonala spojeni, ktera krachuji.Ostatne kralovna Kristina nam slohla nase kulturni dedictvi a Svedove se diky nasim uloupenym kniham zkultivovali tak, ze to je dnes zarny priklad,jak funguje stat.

Odp2: Jsem klidný
romantik, 29.5.2007 22:44

Zedníku, prosím Vás, pokuste se příště psát hezky česky, to znamená háčky a čárky. Obzvláště ve slově „ zarný “ = „ zářný “ je rozdíl výslovnosti markantní. Aby Vás v psaní háčků a čárek nakonec nepředběhli i ti S v e d o v e :-) .

Odp3: Jsem klidný
Juras, 29.5.2007 23:13

Psaní bez diakritiky skutečně vede k nejednoznačnosti. Taky mi to vadí, ale spousta lidí je tak bohužel naučená ze zařízení, která to neumí.

Myslím, že se mi stal dost komický případ, když jsem v programátorské diskuzi četl „Vyzkoušel jsem si to na céčku“. Schválně si to přečtěte bez diakritiky ;-)

Odp4: Jsem klidný
romantik, 29.5.2007 23:25

Fajn Jurasi, a hned byl z programátora zootechnik. Přidejte ještě něco takového, je to dosud nezmapovaná oblast „ c e s k y c h s l o v i c e k v a n g l i c t i n e “, děti z anglicky mluvících školek tomu budou rozumět nejlépe. „Staří psi“ se už bez háčků a čárek asi psát nenaučí. Skončí vynález mistra Jana Husa, skončí krásná čeština.

Odp3: Jsem klidný
zednik, 30.5.2007 6:38

Omlouvam se ,zeptam se nadejneho potomka, aby mi v 60 letech poradil ,jak na pc implantovat nabodenicka kratka a dlouha.Mejte se krasne.

Odp2: Jsem klidný
opičák, 30.5.2007 13:00

přece nebudu volit ženu jen pro to, že je to žena. když se ženy do politiky neženou, nebo se pro ni nehodí, tak je samozřejmé, že budou i méně voleny.

Mužský šovinismus
Jana, 31.5.2007 0:33

Na toto čtení už tu párkrát někdo odkazoval. Jako humoristické dílko to docela ujde, je to sice trochu drsnější, pravda. Ale obávám se, že to všecko autor myslí smrtelně vážně, aspoň podle toho, co jsem si teď o něm honem vyhledala.

Odp: Mužský šovinismus
Kareta, 1.6.2007 21:52

Pana Hausmanna jsem jednou viděla v jakési televizní debatě, kde prezentoval velmi hlasitě a neústupně své podivné názory ohledně žen a zároveň propagoval svou knihu. Myslím, že obojí bylo poněkud kontraproduktivní- odhaduji, že po zhlédnutí této debaty, případně po přečtení zmíněné knihy, se z některých tichých odpůrkyní feminismu jistě staly jeho hlasité zastánkyně.;-)

Buďte ráda...
romantik, 29.5.2007 13:08

... že Vaše situace je alespoň taková, jaká je, že Váš muž i Vy máte asi práci, a proto i zdroj příjmů, že Váš manžel má peníze na to, aby si mohl v hospodě zaplatit pivo, že má přítele, který ho chodí navštěvovat, že máte dům a zahradu, že máte peníze na zaplacení vody na zalévání zahrady, že Vy máte dostatek zdraví a sil ty konve s vodou na záhonky donést a Váš manžel (když chce) také. Jsou lidé, kteří z toho všeho, co máte Vy , mají jen něco nebo dokonce nic. Jsou lidé, kteří nemají ani manžela, ani přítele nebo přítelkyni, nemají třeba ani zdraví a nikdo jim neřekne : „ mám Tě rád, máš naději, zvládneš to! “

Jinak jste své stesky (jistě důvodné ale obecně ne zásadní) formulovala ve svém ironickém článku vtipně. Všechno, co vyvolá úsměv, je vždy vítáno.

Odp: Buďte ráda...
Juras, 29.5.2007 13:14

Romantik nezklame! :-)

Odp: Buďte ráda...
Deever, 29.5.2007 17:59

Vy jste naše zlatíčko pod Svící!

Mirko, měla byste si ujasnit, jestli...
Juras, 29.5.2007 13:24

Mirko, měla byste si ujasnit, jestli chcete psát o evoluci anebo o tom jak chlapi týrají ženské a chudáci ženský s tím nemůžou nic dělat a furt tahají konve. Myslím, že jste naťukla dost myšlenek na dva samostatné články, ale takhle namixované v jednom to na mě působí dost nešťastně. Vtipně a neotřele začatý článek se zajímavým tématem najednou uhnul od evoluce k nářkům nad vlastním hrozným chlapem.

Ehm
Saw, 29.5.2007 14:38

1) Souhlasím s Jurasem.

2) Evoluci bych tu raději neřešil, ono taky existuje teorie podle které se druh vyvine velmi rychle a pak stagnuje až do vymření, ale o tom ten článek stejně být asi neměl...

3) K člověku se ostatní chovají tak, jak si zaslouží. Pohlaví nehraje roli. Takže se začněte chovat tak aby si vás váš manžel vážil a máte po problému...

Odp: Ehm
Juras, 29.5.2007 16:17

A seš si tím bodem tři jistej? Znal jsem jednoho, kterej byl velmi slušný, kvalifikovaný, abstinent a nekuřák a stejně mu nikdo nechtěl dát práci. ;-)

Teda jinými slovy bez ironického sarkasmu - samozřejmě s tím bodem souhlasím. Jenom je problém aby to každému jedinci vždycky došlo. Chce to v první řadě pátrat po svých chybách a paž potom hledat vši na druhých.

Odp2: Ehm
Saw, 29.5.2007 22:11

No jo, omezenost člověka neustále působí, že nic nefunguje tak hezky jak by mohlo, ale co s tim naděláme :-)

Odp2: Ehm
romantik, 29.5.2007 22:33

Šťastný to člověk ten Juras, že „ žádné vši nemá “, jediný z nás, as !

Odp3: Ehm
Juras, 29.5.2007 22:58

Á, potrefenec ;-) Romantiku, to jste si zase pěkně překroutil. No jo, přísloví v sobě mají velkou moudrost. Začátek diskuse byl o třískách v cizích očích a teď jste dokázal, že starého psa nelze naučit novým kouskům.

Odp4: Ehm
romantik, 29.5.2007 23:16

Hlavně Jurasi, že se máte dobře a cítíte se být ještě „ mladým psem “, dříve se dodávalo „ nadějným, perspektivním “. Dnes je nejžádanější kvalifikací „ komunikativní, kreativní, standardní “; ať Vám to ještě dlouho vydrží ! Sportu a komunikaci zdar !

Odp5: Ehm
Juras, 29.5.2007 23:23

Já se necítím být mladým psem. Kam vy na to chodíte... :-)

Pocity štěstí a jak se kdo má, jsou velmi relativní. Každý stejným vyjádřením přisuzuje rozdílný význam. Takže mnohý, kdo se „má dobře“, je na tom objektivně vzato hůř než spousta lidí, kteří se „mají špatně“. Je to především stav mysli, dá se pěstovat bez ohledu na realitu. Je mi líto všech lidí, kteří se dobrovolně trápí „světskými starostmi“.

Odp6: Ehm
Paranoid, 1.6.2007 12:20

zdá se mi to nebo se tady pánové hádáte jak malý děti, doufam, že si někdy stěžujete na politiky, jak nic nerozhodnou

Odp7: Ehm
Juras, 1.6.2007 15:11

Jak velký děti, pane Paranoide. :-) Já si na politiky nestěžuji - splňují všechno co od nich očekávám, tedy nejsem nemile překvapen. Zřídka jsem překvapen mile, když se náhodou ukáže, že je mezi nimi i někdo, kdo není šmejdem - ale to je velmi mmálo frekventovaná situace.

Odp7: Ehm
Saw, 1.6.2007 20:04

No konečně zase jednou produktivní kritika ;-)

Odp: Ehm
Kelt, 30.5.2007 9:54

Nevím, jak si vyložit ten třetí bod. Jak si člověk zaslouží? Myslíte si, že si Mirka zaslouží, aby se k ní manžel choval takto? Trošku nechápu ...

Odp2: Ehm
Saw, 30.5.2007 10:19

Zní to asi ošklivě, protože je to nejspíš normální člověk a žádné špatné zacházení si nezaslouží, ale tak společnost nefunguje. Člověk se musí občas ozvat a chovat se tak, aby měl respekt ostatních...

Odp3: Ehm
Kelt, 30.5.2007 10:36

Jo, tak tomuhle vysvětlení už rozumím a v podstatě i souhlasím. Znám to velice dobře u dětí, které potřebují vědět, co si mohou dovolit a co už ne, pokud tuto hranici nemají, zkoušejí čím dál víc a víc, co dospělí ještě vydrží :-) A u dospělých to platí do jisté míry taky.

Odp4: Ehm
Saw, 30.5.2007 12:10

Od domácích zvířátek přes děti až po policistu na ulici nebo šéfa v práci, funguje to všude :) Vzpomínam jak nám pes pořád lezl na gauč a když sme se ho snažili sundat dolu, vrčel a kousal. Pak přišel otec, deset vteřin na něj upřeně zíral a pes zmizel kamsi do kouta :-)

Mirko, ještě mě zaujal ten popis...
Juras, 29.5.2007 16:21

Mirko, ještě mě zaujal ten popis situace, jak Váš manžel s kamarádem pokuřovali a dělali na Vás vtípky. Docela by mě zajímala interpretace druhé strany. Řekl bych, že by to klidně mohlo být: „Tak kámoš potřebuje něco probrat a zrovna teď musí ta moje pusinka tahat konve plný vody. Jakoby to nemohlo deset minut počkat - a ještě na nás háže naštvaný ksichty. Ale stejně je hodná, tak jí aspoň zalichotím přívětivým vtípkem.“ :-)

Kdo ví?
Olix, 29.5.2007 16:42

Je zajímavé, že do této chvíle se do diskuze zapojili pouze muži... :-)
Napadlo mne, že tento článek by klidně /v mé fantazii/ mohl fungovat jako scénář. Mirka velice šikovně vylíčí situaci, která by jednou mohla nastat a aby předešla problémům, chytře se na ně připraví. Však bude mít z poskytnutých komentářů nepřeberné množství postřehů na výběr:-). Ale to je jen legrace, samozřejmě... nicméně, kdo ví, třeba se Mirka spolu se svým manželem nad naším rozjímáním vesele usmívají:-) Každopádně jste, Mirko, statečná žena...

Milá Mirko,Ani si možná...
Vladek, 29.5.2007 17:40

Milá Mirko,

Ani si možná neuvědomujete, že vtipným a zajímavým způsobem jste vyjádřila pravdu.
Skutečně žádná „evoluce“ neproběhla, ani neprobíhá. Evoluce je jen náhražkou za stvoření. Je to jakési druh víry, pro ty kdo nevěří, že vše bylo stvořeno Bohem.

Vladek

Odp: Milá Mirko,Ani si možná...
Pan Jogurt, 29.5.2007 18:04

Anebo možná naopak, víra v boha je náhražkou zdravého rozumu pro ty, kdo nechtějí uznat evoluci.

Odp2: Milá Mirko,Ani si možná...
Juras, 29.5.2007 23:08

Evolucionismus není v rozporu s kreacionismem - tak to staví jenom ti evolucionističtí věrci, kteří zdravý rozum postrádají ;-)

Odp3: Milá Mirko,Ani si možná...
Saw, 29.5.2007 23:26

Mno, třeba v biologii se to učí samostatně, takže to uplně špatně asi nemyslel :-) Ale samozřejmě na počátku mohlo být stvoření které přešlo v evoluci nebo dalších 76 tisíc metafyzických blábolů kterými tu můžeme zabít nejednu dlouhou noc .) Máš pravdu, ale raději bych se timhle směrem neubíral .)

Odp4: Milá Mirko,Ani si možná...
Juras, 29.5.2007 23:40

Pokud je/bylo stvoření, tak myslím, že evoluce je jedním z jeho nástrojů. Je to jako kdyby se dva hádali, jestli televize hraje kvůli tomu, že se vzduchem šíří signál anebo že někdo tu televizi zapnul :-)

Odp5: Milá Mirko,Ani si možná...
Saw, 29.5.2007 23:46

Může bejt, neřikam že ne, ale nic to nemění na tom, že takovejch přístupů je, kolik nám jen fantazie umožní :)

Odp3: Milá Mirko,Ani si možná...
Pan Jogurt, 30.5.2007 12:16

Tak mezi ty vědce bez zdravého rozumu snad nepatřím (rozhodně nejsem vědec:-)) - vlastně jsem doufal že to někdo rozvede a řekne že evolucionismus s kreacionismem se mohou krásně doplňovat.

Odp: Milá Mirko,Ani si možná...
Saw, 29.5.2007 22:07

Vladek taky nezklame :-) Základem diskuse je být schopen změnit svůj názor, pokud není prokazatelně pravdivý. Já ustoupil od ateismu a je ze mě agnostik, protože existence nebo neexistence Boha se dokázat NEDÁ, ale vy tu pořád dokola omíláte ty samé výcucy z Bible ;-) Snažíte se spasit naše duše tím, že nás ukecáte k víře, moc šlechetné, k tomu Bůh určitě přihlédne...

Odp2: Milá Mirko,Ani si možná...
Juras, 29.5.2007 23:06

Možná jsi to chtěl napsat jinak než jak to vyznělo :-) Já myslím, že není možné měnit názor jenom proto, že není prokazatelně pravdivý. Ale rozumný člověk opustí názor, o kterém se ukáže, že je nepravdivý.

Musím se Vladka zastat - připadá mi, že není v šíření svého názoru agresivní, takže je to v pohodě :-)

Odp3: Milá Mirko,Ani si možná...
Saw, 29.5.2007 23:20

Když je pravda ta, že nejsme schopni spolehlivě dokázat co pravda je, upínání se k jedné straně je věc dobrá tak akorát pro osobní motivaci, ale ne k diskusi už jen proto, že to nemůže nikam vést :-) A když se vedou diskuse které nikam nevedou, je to ztráta času a snížení úrovně diskusního fóra, což je škoda. Agresivita neagresivita...

Odp4: Milá Mirko,Ani si možná...
Juras, 29.5.2007 23:36

Jenomže hluboce věřící lidi „VĚDÍ“, že mají pravdu. Pro ně to není jenom upínáníse k jedné straně. Myslím, že většina lidí chce mít souznící okolí a proto svoje názory prezentuje. Agresivnější povahy dokonce kontraproduktivním způsobem :-) Diskuse, které nikam nevedou - to si myslím, že je většina diskusí i zde na svíci. Nepovažuju to za ztrátu času, pokud tomu někdo nepropadne tak, že by dlouhé hodiny nebyl schopen myslet na nic jiného. I v nikam nevedoucí diskusi bývají obohacující myšlenky. +++ A pokud je někdo příliš monotematický, časem sám ztichne, protože na něj lidi postupně přestanou reagovat a jeho to přestane bavit. +++ Možná nikam nevedoucí, ale zajímavé určitě. Zajímavé je to pro mě jak obsahem, který chtěli pisatelé sdělit, tak jejich nechtěnými sděleními, kterými dávají najevo své psycho :-)

Odp5: Milá Mirko,Ani si možná...
Saw, 29.5.2007 23:52

Souznící okolí mají v kostele, zatimco Svíce se prezentuje jako filozofický diskusní server. V tom vidim spor, filozofie neni založená na stagnování na místě řešením toho, jak asi vypadají ti mimozemšťané, kteří zavlekli život na naší planetu :-)

Chjo
Deever, 29.5.2007 19:07

Tak tak. Prosím, přečtěte si alespoň kus toho textu, na který odkazoval Tři kroky do tmy, a tím pochopíte, proč jste musela ty konve nosit. A pokud k tomu ještě vysvětlíte manželovi, že jste je nosit nechtěla, tak se nedivte, prosím.
Láska je jenom tolerance smíšená s chtíčem.

No jo, Mirko, jaké si to uděláte...
Kareta, 29.5.2007 20:54

No jo, Mirko, jaké si to uděláte, takové to máte.;-)Kdybyste ty konve s vodou netahala a nechala občas nějakou tu zeleninu uschnout, možná by časem Vašemu drahému chyběla na talíři a buď by tu vodu příště nanosil sám, nebo by si šel nějaké to lupení koupit. Nebo by mu nic nechybělo, v tom případě však nemáte právo si stěžovat, jelikož se pak taháte s konvemi vlastně jen sama kvůli sobě. Mužské poznámky o Vašich svalech berte jako kompliment a utěšujte se představou, že jim od toho věčného stání maximálně zesílí křečové žíly. Závidíte Vašemu manželovi, že se chodí „vzdělávat“ do hospody? A co Vám brání, zajít si poklábosit s kamarádkou (kamarádem) na kafe? Stěžujete si, že jste doma otrokyní? Tak jí nebuďte, najděte si čas pro zábavu. Muži jistě nejsou lajdáci a lenoši (někteří jistě ano, stejně jako některé ženy), jen prostě často vidí priority jinak než my. Oni tu zahrádku taky nakonec zalijou- až skončí v TV fotbal, až si přečtou noviny, až dopijou pivko, až dokouří cigaretu, až dopíší komentář na Svíci... ale zalijou ji!;-)

Odp: No jo, Mirko, jaké si to uděláte...
Saw, 29.5.2007 22:12

Tak tak :-)

Evoluce už nefunguje
Juras, 29.5.2007 23:56

Evoluce už nefunguje. Aspoň teda tak, jak si ji většina lidí představuje - totiž že spěje ke zkvalitňování tvorstva. Základními principy evoluce jsou variabilita vlastností, jejich přenos do dalších pokolení pomocí dědičnosti a vymírání nežádoucích vlastností pomocí přirozeného výběru. Lidstvo dosáhlo takového pokroku, že už porušilo princip přirozeného výběru. Nevhodným vlastnostem je umožněno žít a množit se, tím pádem začíná éra degenerující evoluce. Navíc se dá předpokládat, že spolu s pokračující devastací životního prostředí bude přibývat nežádoucích mutací... myslím, že lidstvo vstupuje z dětských let do dospělosti a jako celek už nastupuje pomalou cestu do hrobu. Kdopak přijde jako další v žebříčku evoluce?

Odp: Evoluce už nefunguje
Saw, 30.5.2007 0:14

Souhlas, vlastně víc než to, tohle sem tu už dokonce mám dojem rozepisoval...
Ale na jednu věc jsem při tom zapomněl. Až začne civilizace upadat, zase přežije jen ten silnější. Bude to o to větší masakr a utrpení, ale lidé to tak nějak lépe snáší, když je to bezprostředně vynuceno okolnostmi, než kdyby ta volba kdo zemře byla na nich. A i kdyby nějaká nehoda zapříčinila kompletní vyhynutí druhu, tak jako třeba u dinosaurů... No kdo přišel po dinosaurech? :)

Ne, pravidla hry se nezměnily, takže se nemění ani účel evoluce. Člověk jen změnil podmínky, jenomže ty se mění tak jako tak neustále (kdyby neměnily, druhy by nevymíraly). Je to pořád ta stará dobrá evoluce...

Odp2: Evoluce už nefunguje
Juras, 30.5.2007 0:45

Doufám, že jsem Ti nevykradl myšlenku. Myslel jsem, že mě to napadlo teď, ale třeba je v tom podvědomě něco z dřívějška ;-)

Jsme prostě geniální, když nás napadají tak chytrý věci ;-)

Odp3: Evoluce už nefunguje
Saw, 30.5.2007 0:52

Ale vůbec, je to dost rozšířená teorie. Každej kdo porovná život zvířete se životem člověka se nad tím kontrastem musí pozastavit, a začít se děsit světa zamořenýho nežádoucími :-) A geniální jsme nepochybně :-D

Odp4: Evoluce už nefunguje
NEMO, 30.5.2007 10:59

ROFL. :)

Stane se Svíce pochodní?

Myslíte, že to tu čtou i ti co mají v rukou kormidlo našich životů a uvědomují si to samé?

Odp5: Evoluce už nefunguje
Saw, 30.5.2007 12:17

Myslim že Svíce zůstane už stejná, protože se tu pořád obměňují diskutující a pořád dokola se řeší to samé .)

A když už je někdo u moci ho nezajímá, co si lidé myslí, povětšinou ho lidé nezajímají vůbec. Kdo bude prahnout po moci, ale jinak relativně nezáviděníhodném životě víc, než sociopati a deprivanti?

Tak trochu k tématu evoluce-revoluce...
NEMO, 30.5.2007 11:41

Tak trochu k tématu evoluce-revoluce, informace-dezinformace...
Čemu věřit? :)

Globální oteplování

Odp: Tak trochu k tématu evoluce-revoluce...
Saw, 30.5.2007 12:27

Moc hezký, zvlášť to přirovnání s pravdivostí Bible se mi líbilo :-) Fakt je, že těch teorií o globálním oteplování jsem slyšel dost, a zase bude těžké dokazovat která má pravdu. Může to být hodně dobrý podvrh stejně tak dobře, jako pravdivá konspiračka. A jako vždy nedoporučuju klonit se k jednomu nebo druhému. Stačí vědět že emise v ovzduší jsou na škodu, ať už působí globální oteplování nebo ne. Takže i kdyby to byl jen způsob jak přimět svět aby je omezoval, proč ne :)

Odp2: Tak trochu k tématu evoluce-revoluce...
Kelt, 30.5.2007 14:10

Tak to je přesně i můj názor - i kdyby fenomén globálního oteplování neexistoval, tak proč nezačít šetřit? Když ne kvůli globálnímu oteplování, tak aspoň kvůli našim dětem :-)

Odp3: Tak trochu k tématu evoluce-revoluce...
Saw, 31.5.2007 1:21

Smutný že lidi začnou poslouchat až když jim řeknete, že když se něco nezmění, pojednou v důchodu k moři na moravu... :-)

Odp4: Tak trochu k tématu evoluce-revoluce...
Jimmy, 31.5.2007 8:14

Tak tohle je pořádná dávka demagogie. Spekuluje se o tom, zda za příštích 100 let vzroste hladina moří o 0,5 m nebo o 1 metr a nebo vůbec. Ukažte mi místo na Moravě s nadmořskou výškou 1 metr a menší.

Odp5: Tak trochu k tématu evoluce-revoluce...
NEMO, 31.5.2007 9:07

Ani na dně Macochy... :-)
Jsme na tom poměrně dobře. Otázkou bude další fáze dnešního mezidobí, kdy se začne opět ochlazovat a přijde standardní doba ledová. Kam bude sahat zase ledovec?
S tím definitivním globálním oteplováním to není totiž vůbec jisté.

Ale jinak souhlas, bordel do vzduchu nepatří. :/

Proč lidi jezdí pro každý rohlík, nebo proč se po vesnicích a i po městech jen tak projíždí ve svých votuněných Shade120 a jiných šrotových strojích, čím větší randál a víc smradu, tím větší hrdina, náctiletky prožívají následkem výbuchu válců a tlaku decibelů své první orgasmy... ;-)

Odp5: Tak trochu k tématu evoluce-revoluce...
Juras, 31.5.2007 9:51

No jo, ale lidi se na demagogii chytnou stejně dobře jako na pravdu - jenom je to musí pořádně vyděsit :-)
Takže není důvod se Sawem nesouhlasit :-)

Odp5: Tak trochu k tématu evoluce-revoluce...
Saw, 31.5.2007 12:19

Omg, měla to bejt vtipně působící nadsázka ;-)

Odp5: Tak trochu k tématu evoluce-revoluce...
Jana, 31.5.2007 12:48

Jimmy, a myslíte, že když hladina oceánů stoupne jen o toho blbýho půl metru, nás se to vůbec nedotkne?

Odp6: Tak trochu k tématu evoluce-revoluce...
NEMO, 31.5.2007 13:03

Předpoklad:
Hladina moře 0 metrů, jaká je nejnižší nadmořská výška v ČR?
Nejnižší místo České republiky je výtok Labe z území státu u Hřenska, 115 m n. m.

Odp6: Tak trochu k tématu evoluce-revoluce...
NEMO, 31.5.2007 13:07

Zapomněl jsem... :)
Zvýšení hladiny se nás může dotknout zvýšenou imigrací jiných obyvatel ze zaplavených oblastí, změní se hranice přímořských států, některé zaniknou, stejně jako ostrovní státy v oceánech.
Otázka je co se stane s prouděním Golfského proudu a jak dopadneme, jako v Kanadě na stejné zeměpisné pozici? :)

Odp6: Tak trochu k tématu evoluce-revoluce...
Jimmy, 31.5.2007 13:54

O to nejde, ale argumentovat v jakékoliv věci naprosto zjevnou lží je hodně kontraproduktivní, protože ji ihned prokoukne skoro každý a pak zavrhne jako nepravdivé i ostatní argumenty. Osobně proti rozumné ochraně přírody nic nemám (moc se „bavím“ když čtu, že Němečtí zelení prosadili jako ochranu přírody uhelné elektrárny místo atomových), ale pokud mě někdo bude argumentovat, že nebudu-li třídit papír, bude v Brně moře, tak je jasné že nemá smysl toho kdo to tvrdí poslouchat dál, protože z něj budou padat asi stejné perly jako z ministryně Kuchtové (jako ta, že při přechodu na jadernou energii by jen pro ČR bylo potřeba 5000 Temelínů ! ) a ten přesvědčovatel dosáhne přesného opaku než chtěl.

A co se týká globálního oteplování. Je zajímavé, že dle posledních měření se otepluje i Mars. Že by emise ze Země zasahovali až tak daleko ? ;-)

Nechápu
Vutak, 30.5.2007 13:31

Nějak jsem nepochopil, zda jde o myšlenku zakončenou humorem, nebo o humor včetně nadpisu zakončený špetkou koření spravedlivého feminismu?!?

Znovu jsem si přečetl úvodní článek od...
Vladek, 1.6.2007 20:44

Znovu jsem si přečetl úvodní článek od Mirky a došel jsem k závěru, že pisatelce přece jen šlo o protiklad mezi stvořením a evoluci. Na vlastním a manželově příkladu ukazuje k jakému závěru došla. Je pro mne zajímavé, že většina diskutujících zde se zabývá nepodstatným příkladem a ústřední myšlenku opouští, ne li přímo zamítá.
Nebo se mýlím? Co vy na to Mirko?

Vladek

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.